 Zdravím.Včera jsem si pořídil zetku a chtěl bych se zeptat.Je tu všechno tak jak má být?Je to rok 1937,světlo bosch,zapalování též.Karburátor nepůvodní 2916.Chybí jí páčka přední brzdy,koleno a výfuk.Když ji doskládám myslíte že projde testací?Děkuji za rady. [m.kody] 02.02.2014 Přidat odpověď |
|  Jirka: já jsem to řešil přímo u lakýrníka - posouvali jsme černou lepící pásku tak až to bylo co nejpřesnější k fotkám L.Marčíka. Ono to bílé pole nakonec stejně překryje držák SPZ. [Martin Štindl] 21.03.2022 |
| Od prolisu k černé barvě se to pohybuje kolem 20mm.Konec blatníku nedokážu přesně změřit.V místě kde končí bílá část, mám svár.Takže nad svárem je to obroušené.Těžko říct,kam až byla bílá. Jirka [truhlarcz] 21.03.2022 |
| V mém "depozitu" se k tomu blíž nedostanu, už tak to byl akrobatický výkon. [Lubos H.] 19.03.2022 |
|  další [Lubos H.] 19.03.2022 |
|  ještě [Lubos H.] 19.03.2022 |
|  další [Lubos H.] 19.03.2022 |
|  To byla špatná fotka [Lubos H.] 19.03.2022 |
|  Nevím jestli to pomůže, ale linka vypadá původní. [Lubos H.] 19.03.2022 |
| Je to ještě předválečná rok 1938 (modrá oddělovací linka) černé boky se stříbrným středem mají až poválečné. Podle fotek L. Marčíka ale stříbrné pole je souosé s osou motocyklu - takže by mi spíše vyhovovala vzdálenost od okraje sváru v přední části nádrže. [Martin Štindl] 19.03.2022 |
| Jaký rok výroby to je? [Lubos H.] 18.03.2022 |
|  A nemají být barvy náhodou obráceně - černé boky a stříbrný prostředek? [Lubos H.] 18.03.2022 |
|  Po delší odmlce mám zase prosby, moto je v základu i plniči a teď řeším barvení na dílech. Kryt řetězu je podle fotek jasný, ale u nádrže bych chtěl vědět jaká je (orientační) šířka stříbrné barvy - stačí mi vzdálenost od prolisu k černé části (viz foto). Také u zadního blatníku jaká je délka bílé části. [Martin Štindl] 16.03.2022 |
| lipcca: tento byl v bedně s dalším spojovacím materiálem k motokolu, myslel jsem že je právě k otočné rukojeti. Hlava je půlkulatá a za závitem má osazení průměru 8mm které prochází dírou hlavičky i vymezovacím vybráním otočné rukojeti. [Martin Štindl] 24.11.2020 |
| Ten šroub má mít úzkou zapuštěnou hlavu ne? [lipcaa] 24.11.2020 |
| Jirka: díky, předpokládám že u šroubu i trumpetky to byl spíše nikl než chrom. [Martin Štindl] 23.11.2020 |
| Původní řídítka z r.v1938 Šroub do hlavičky je chrom nebo nikl,šrouby do páček mám černěné a držák trumpenky mám hodně zřezlej,tak to není dobře poznat,ale vypadá to ,že byl na něm chrom nebo nikl. Místy je vidět lesklá šupina . Jirka [truhlarcz] 23.11.2020 |
|  Třídím díly na pokovování a u šroubu do hlavičky otočné rukojeti nemám jistotu - měl by být černěný jako jsou čepy páček anebo spíše niklovaný? A také u trumpetky jestli byla niklovaná včetně uchycení anebo chromovaná? [Martin Štindl] 22.11.2020 |
| Na zachovalých řídítkach ,co mám,tak to vypadá na chrom.Jirka [truhlarcz] 30.12.2019 |
| Jirka: díky za foto a přesný výkres :-) ještě se optám jestli by se tato součástka měla chromovat anebo niklovat? [Martin Štindl] 30.12.2019 |
|  A tady jsou rozměry.Jirka [truhlarcz] 30.12.2019 |
|  Tady posílám foto hlavičky [truhlarcz] 30.12.2019 |
|  Také snažím sehnat opředenou plochou trojlinku, prošel jsem internet ale neobjevil nic. Nevíte o někom kdo takouvou kabeláž nabízí/vyrábí? U trojlinky vzhledem k tomu že žárovka je 6V 15/15W by drát mohl mít i méně než 0,5mm. [Martin Štindl] 29.12.2019 |
|  Po odmlce další prosba, u plynové rukojeti se nedochovala její hlavička(položka 80815) mohl by mi ji někdo kdo ji má volně nafotit(pohled do vnitřní části) a oměřit? Stačil by jen vnější průměr a délka - zbytek bych už přizpůsoboval řidítkům a otočné rukojeti. [Martin Štindl] 29.12.2019 |
| Jirka: opět velmi děkuji za výkres, myslel jsem že ty prolisy nechám plavat ale jestli je to plech jen 1mm tak se pokusím je tam vytvořit :-) [Martin Štindl] 08.06.2019 |
|  Posílám plánek na výrobu držáku hustilky,dle originálu.Jirka [truhlarcz] 08.06.2019 |
|  Ještě bych požádal o rozměry spony(přibližné) a jakou tloušťku má plech ze kterého je vyrobena. [Martin Štindl] 06.06.2019 |
|  Opět mám prosbu, mám vyrobit i spony pro uchycení hustilky ale mám jen pár fotek bez rozměrů, v katalogu k tomu je uvedena pouze hustilka "Sport" 26 x 425mm a 2ks držák s šroubkem a maticí. Předpokládám že závit bude asi M6 a šroubek bude mít hlavu šestihran(?) ale neměla by ta matice být spíše křídlovka? [Martin Štindl] 06.06.2019 |
| Asi to tak bude, u těch nových co mám je to 270mm napravo (u brzdového) a 260 mm na levé straně. [Martin Štindl] 28.05.2019 |
| Může mi někdo prosím změřit délky drátů předního kola jestli mám správné info že by to mělo být vypleteno z drátů 260mm a 270mm přičemž delší jsou od strany brzdy? Dík. [Aleš] 23.05.2019 |
| To je majitele, jeho děda tam dal světlo z Maneta 90 a tachometr byl veden z předního kola. Origo světlomet ČZ jsme nesehnali(tedy pro majitele v přijatelné ceně) takže tam zůstane. [Martin Štindl] 14.05.2019 |
| Co to tam máš za světlo? [Aleš ] 14.05.2019 |
|  Vpředu je nádrž uchycena pouze navléknutou plechovou "U" sponou(tovar.součást 80507) a šroubem. Nádrž samotná leží na rámu podložená plstěnou podložkou(tovar.součást 80526) [Martin Štindl] 14.05.2019 |
| Ještě mám otázečku, jak je přidělaná nádrž vepředu na rám? Je tam jen daná nějaká trubička za rám mezi úchyty nádrže nebo ještě nějak je to tam, někde jsem viděl že byla i trubička navařená na rámu. Dík [Rejzek.Al] 14.05.2019 |
| Tak ještě změna, udělám to jak si nakreslil, přemýšlel jsem o tom a na to lozisko na ten vnitřní kroužek by byly po stažení kola matkama asi velký síly když by vlastně rozperka tyčka ta vnitřní se nedotykala vnitřních kroužků loziska. [Rejzek.Al] 13.05.2019 |
| Díky, to jsem z toho jelen, já myslel že ty rozpěrky vyrobim takto viz obrázek, z jednoho kusu, z jedné strany by se to nasunulo a bylo to široké 30 a sedělo by to až na tom osazení, a na druhé by to bylo těch 28,5cca, to prohloubení na koncích mám aby se rozperka nedotékala vnitřního kroužku loziska, takže by se rozperka točila spolu s bubnem. [Aleš ] 13.05.2019 |
|  Do obou kol jsou jsou použita ložiska (10x30x9)6200 2Z. Asi by bylo vhodnější 6200 2RZ(s pryžovým těsněním) k brzdovému bubnu kvůli prachu od paken. Nepamatuji které jsem lepil ale určitě jedno jsem normálně narážel, další jsou lepené na Loctite 603 - ložiska šli vsuvně do futer ale bez znatelné vůle. [Martin Štindl] 12.05.2019 |
|  Vnější rozpěry jsou do náboje vlepené dvousložkou EPOXY na kov - rozpěry jsou v náboji umístěny tak aby ložiska na obou stranách měla stejnou vzdálenost k okraji futra. [Martin Štindl] 12.05.2019 |
|  Nákres jsem našel - rozměry rozpěrek pro přední kolo, ty rozměry vnější rozpěry s otazníky jsou jako orientační protože jsem nemohl přesněji odměřit průměr v náboji mezi ložisky. Stáčelo se to natěsno přímo na míru daného náboje. Ty rozměry u osičky jsou přeškrtnuté protože v současném stavu jsou jinak. Kdyžtak u těch vnitřních rozpěr(na osu) je vhodné si tam pak dodělat středící kroužky, když teď vyjmu osu tak se rozpěra mezi ložisky snadno vzpříčí. [Martin Štindl] 12.05.2019 |
| OK, tak až někdy by jsi byl na PC, a po tom plánku na ty rozpěrky by jsi se prosím podíval? Táhlo jsem našel a je to tedy ono. [Aleš] 12.05.2019 |
| U táhla samotného jsem naměřil 380mm délky a závity na obou koncích mají stejně 20mm. Ten výplet neporovnam, píšu z mobilu a na fotce to detailně nevidím. [Martin Štindl] 12.05.2019 |
| Ještě poprosím jestli by někdo oměřil délku táhla řazení, kolo zadní jsem vypletl takto a vypadá to že to vychází. Tak snad to je dobře. [Aleš ] 12.05.2019 |
|  Mě dělal nově výplet pan Klouda, a opravdu jsou dráty u bubnu křížené 3x. Na standartní radiální kuličková ložiska mám náboje už předělané, akorát jsem pro soustruh dělal výkres rozpěrek dost nahrubo a u osiček se museli pak dělat úpravy - zítra se po něm kouknu. [Martin Štindl] 11.05.2019 |
| Zetky mají každou stranu výpletu jinak kříženou - jedna strana se kříží 2x,ale druhá strana 3X- mají to tak velký předválky, tak to asi bude mít i 98. [Monty] 11.05.2019 |
| Ahoj, mohl by mi prosím někdo oměřit délku drátů předního kola? S dráty podle katalogu 260mm a 277mm s delšími u strany brzdy mi to nevychází vyplést. Řekl bych že s dráty 260mm a 270mm by to mělo jít v pohodě. A prosím o změření na které straně jsou delší. Díky moc. Řešil někdo předělání bubínků na ložiska? Je potřeba jen udělat dovnitř rozpěrky a samozřejmě nové osičky? [Aleš] 11.05.2019 |
|  Ten kryt řetězu by měl být cca rovnoběžně .Nahoře ho mám široký cca 34 - 35mm.Co se týče toho šroubu na uchycení pružiny,tak mi to nedalo a prohlídl jsem to pořádně a došel jsem k zjištění,že šlapková verze měla pružinu uchycenou společně s krytem řetězu,závit M7 viz obrázek.A verze se stupačkami měla uchycený kryt řetězu zvlášť a pružina byla uchycena šroubem pod řetězovým kolečkem M6, viz obrázek.Jirka [truhlarcz] 26.04.2019 |
|  A takto to vypadá když se spodek přisadí na ten spodní držák, já měl za to že kryty byly stěnou rovnoběžně se svislou osou motocyklu. Je to takto správně? Nebo mám tu horní část vyspravenou příliš moc naširoko a proto je to šejdrem? [Martin Štindl] 26.04.2019 |
|  Jirka, Pavel: děkuji za změření a info o šroubu. U toho držáku jsem já po vyrovnání měl 34mm, takže skoro... po přihnutí na 35mm jsem zkusil zběžně nasadit kryt k motoru a překvapilo mne že boční stěna krytu není přímo svisle - kryt jsem přisadil tak že se v přední části opře o lože VN snímače(viz foto) [Martin Štindl] 26.04.2019 |
| Tak jsem měřil vdálenost na 3 krytech a pohybuje se to 35 -37mm.Co se týče toho šroubu co drží kryt tak tam mám M6,ale je to volnější.A ten šroub co drží pružinu s prodlouženou hlavou mám pod řetězovým kolečkem a ten je M6.Jirka [truhlarcz] 25.04.2019 |
| Hlava je prodloužena o vybrání pro pružinu. [Pavel ] 25.04.2019 |
|  Já mám taky M 7. [Pavel] 25.04.2019 |
|  A ještě dotaz k tomu spodnímu držáku, v levém karteru je závit pro šroub tohoto úchytu M7(???), v katalogu jsem ale šroub M7 nenašel. Neměl by tam být správně M6? Závit se zdá nepoškozen takže předpokládám že původní závit M6x1 mohl být "vyběhaný" a proto ho někdo přeříznul na M7x1. [Martin Štindl] 25.04.2019 |
|  Zadní uchycení má vyřešeno, teď řeším přední spodní úchyt. Kvůli vyspravení a vyrovnání krytu řetězu jsem původní pásoviny v bodových svárech odvrtal s tím že pro jejich dezolátní stav je zpětně nepoužiju, pro výrobu nových jsem tu spodní vyrovnal přibližně podle(asi???) původních ohybů ale nemám jistotu - může mi prosím někdo změřit tuto vzdálenost(viz. otazník na obrázku) [Martin Štindl] 25.04.2019 |
| Na střed je to 16mm. Jirka [truhlarcz] 23.04.2019 |
|  Další zádrhel, kvůli značnému poškození krytu řetězu u zadního uchycení jsem musel tuto část opravit vsazením kloudného plechu a nevím v jaké vzdálenosti má být správně otvor pro šroub. Pokud máte někdo kryt volně, můžete mi prosím změřit vzdálenost přibližně středu díry(popř. horního nebo dolního okraje) od spodního okraje krytu(viz foto)? [Martin Štindl] 21.04.2019 |
|  Jirka: děkuji za výkres a rozměry, podle toho to půjde snadno. PS: díky za nabídku ale majitel už je obeznámen že páčku aj. zadám na laser, už jsem začal zpracováním a je to zapsáno do vyúčtování, mám už zkušenost s výrobou páček na DKW KS 200 takže s tím snad nebudou potíže. [Martin Štindl] 15.04.2019 |
|  No a chceš to mermomocí vyrábět? Mám nějaké original nepoužité díly na ČZ 98 a zadní páčky by tam měly být také. [PS] 14.04.2019 |
|  Takže celková délka v ohnutém stavu A= cca 91mm,B=16mm.Posílám i obrázek v narovnaném stavu před ohybem.Jirka [truhlarcz] 14.04.2019 |
|  Na výrobu páčky zadní brzdy jsem posbíral množství fotek ale chtělo by to ještě tyto dva rozměry abych se do toho pustil, mužete mi to prosím někdo změřit? [Martin Štindl] 13.04.2019 |
| Jen chci doplnit délku táhla zadní brzdy.Tu ,kterou jsem uvedl v obrázku je na čz 98 od r.v.1940 tedy na stupačkové verze.Čz98 šlapková verze má délku táhla 550mm.Jirka [truhlarcz] 15.02.2019 |
| Po menší úpravě by šly použít misky ložisek řízení z čz 125/150 b,t,c,mají rozměr osazení do krku rámu 32,5mm a čz 98 má jen 30mm.Takže ,kdyby to soustružník utočil(materiálu je tam dost),tak by to neměl být problém.Jirka [truhlarcz] 07.02.2019 |
| Ano je tam kontramatka.Mám 2 původní táhla a povrchovka vypadá na chrom.Jirka [Truhlarcz] 04.02.2019 |
| Díky moc za oměření a vložený nákres. Ještě se zeptám jestli je u vidlice také kontramatka tak jako na fotu(v katalogu jsem ji nenašel) anebo je to zašroubované nadoraz závitu. Také by mě zajímala jaká byla nejčastější povrchovka táhla a té vidlice(černění,lak,chrom,nikl???), na renovovaných jsou většinou chromované.(M.Štindl) [] 04.02.2019 |
| Lze použít misky ložisek řízení z čz 125 b,t do čz 98 1942 ? Nebo mohl by někdo napsat rozměry těchto misek?( čz 125).Ty sehnat jdou a použil bych je. Díky. [Pavel] 04.02.2019 |
|  Posílám rozměry: A - 9mm,B-22mm,C-12mm,D-15mm,E-10mm,F-6mm,G-12mm.Otvor na čep je 6mm a má rozměry celková délka 20mm ,průměr 5,8mm, osazená hlavička síla 2mm o průměru 9mm viz obrázek.Táhlo délka 595mm viz obrázek závity M6.Snad to takhle bude stačit .Jirka [truhlarcz] 04.02.2019 |
| Myslim ze to je normalizovany dil.
https://shop.haberkorn.com/maschinenelemente/gelenke/gabelgelenke/52378-gabelkopf-mit-innengewinde-stahl [jaro639] 04.02.2019 |
|  Přibližně nákres a označení rozměrů které potřebuji, to ostatní bych si už doladil podle fota.(M.Štindl) [] 04.02.2019 |
|  Obracím se s další prosbou o pomoc, nepodařilo se dohledat táhlo se páčkou zadní brzdy takže sestavu budu muset vyrobit. Mohl by mi prosím někdo zatím oměřit vidlici k táhlu?(M.Štindl) [] 04.02.2019 |
| Začal bych studenější 17,a pokud se bude ulívat, a bude černá, tak potom 19. [Monty] 07.01.2019 |
| Chci si ověřit použití vhodné zapalovací svíčky, v katalogu ČZ 98 je psaná svíčka Brita 614 a u ní je uvedeno tovární číslo součásti 134. Stejné je i v katalogu ČZ 125B(vydání říjen 1947) a u těchto svíček je pozdější značení tepelné hodnoty 145 - tedy převodně dnes Brisk N19C. Je lepší osadit svíčku N19C nebo spíše N17C pokud se počítá že se motorka bude provozovat v letních měsících?(M.Štindl) [] 07.01.2019 |
| Jirka: Děkuji(M.Štindl) [] 27.12.2018 |
| Změřil jsem to na třech řidítkách a vzdálenost se pohybuje od 12,3cm -do 12,5cm. [Jirka] 27.12.2018 |
|  Další prosba, na levém straně řidítek je odbroušený konec a nevím o kolik, můžete mi prosím někdo kdo má řidítka volně změřit tuto vzdálenost?(M.Š.) [] 22.12.2018 |
| Jirka: Díky moc, takže je přinýtuji zpět vně. [Martin Štindl] 10.12.2018 |
| Je to přesně tak,jak na fotce.Přinýtované z venku.Mám to takhle na na 3 sedačkách. [Jirka] 10.12.2018 |
| Myslím,že je to správně, přinýtované z venku.Zítra se na to podívám a potvrdím to. [Jirka] 09.12.2018 |
|  Další dotaz, na rámu sedla je úchyt pružiny usazen vně nebo zevnitř? Na tom původním byly zvenku ale ty nýty jsou děsné a také přední spona byla určitě přenýtována. Nepodařilo se mi najít fotku jiného origo rámu tekže nemám jistotu- když se úchyt přinýtuje zvenku k rámu nebude to potom vadit potahu sedla? [Martin Štindl] 09.12.2018 |
| Chtěl bych se zeptat na tu ocel 11600 na šrouby na vidlici.Budu si nechávat dělat ten nejdelší šroub na čz 98 r.v.1946 co je na něm hlavice na seřízení tuhosti vidlice.A právě potřebuji vědět jakou použít ocel,aby to vydrželo?Soustružník řikal něco o 12040 nebo 12050.Tak nevím jestli tedy ta 11600 bude dostačující.Díky za odpověď. [truhlarcz] 24.04.2017 |
| rok 39 ráfek 41mm ten šiřší až po válce [rf] 29.03.2017 |
|  Zdravím. Právě jsem rozbalil zásilku ráfkú od pana Kloudy s tím, že dva ráfky měly být na motokolo Eska 98 a dva na ČZ 98 (podle čísla je to rok 1939). Oba stroje současně renovuji. Takto jsem ráfky po telefonu i objednával. K mému zklamání mi přišly v krabici ráfky všechny 4 stejné, o šíři 45 - 46 mm a se širokým středovým prolisem. Takže použití na Esku vylučuji úplně, neboť ta má niple v řadě za sebou a úzký prolis. Zvažuji, zda bude možno ráfky použít alespoň na ČZ98. Když jsem ji koupil coby vrak, měla ráfky vzadu 41mm a v předu 39 mm. Byla to ale skládačka, takže kola mohla být z jiného roku. Múj dotaz zní: jaká byla šíře ráfkú na ČZ 98 v roce 1939? Je možno použít šířku 46? Děkuji. [romixx] 27.03.2017 |
| Bronz CuSn8 je vhodnější ale CuSn6 je taky použitelná. [Jana] 19.02.2017 |
| Nevím, jak je to u ČZ 98, ale u ČZ 175 je matice navařená mosazí (alespoň jsem to u několika původních po odstranění laku "našěl")a k výrobě jsem použil "hlazenku" 12mm. Závit M12x1,25 . [radekb] 19.02.2017 |
|  A jakou bronz použít na futra? Cínovou CuSn6 (42 3016) anebo je vhodnější jiná. [Martin Štindl] 19.02.2017 |
|  Mám zase další dotazy, zadal jsem výrobu nových hřídelí k vidlici a oceli se použije klínovice j.11 600, chci se optat jak je to s povrchovkou těchto hřídělí/čepů. Někde jsou stříbré(nikl?) a jinde černěné. Přiklonil bych s černění(černý chromát) ale nevím jak to bude vypadat ve výsledku, vím že v případě brynýrování se tato ocel(11 600) nerada poddá a oproti ostatnímu spojovacímu materiálu je odstín brynýru spíše do červena. Nebo je lepší povrchovku neprovádět a po montáži to jednoduše zaštětečkovat černou barvou? [Martin Štindl] 19.02.2017 |
|  Dobrý den. Nemáte někdo prosím povědomí, zda a kde se vyrábějí repliková pouzdra na osu šlapadel na ČZ98? Raději se ptám, než je začnu vyrábět sám.... Díky. [romixx] 08.02.2017 |
| Dík moc Martine [Lada] 07.02.2017 |
| Omlouvám se za nectění tématu. Kde sehnat těsnění pod hlavu na CZ98? [Lada] 07.02.2017 |
| Ty řidítka se pokusím opravit, pokud by to nevyšlo tak pro nová řidítka k panu Palušnému do Tuněchod to mám kousek. Nemám v plánu přivařit trubku na trubku ale ten mezikus bude mít osazení které se zapustí a přes odvrtané otvory přisváří. Sice pokud bych si tuto 98 pořídil já tak bez přemýšlení pořizuji nová řidítka ale v tomto případě má majitel stroj po svém dědečkovi a přeje si zachování pokud možno všech součástí. Docela s úlevou se mi ho podařilo přesvědčit k záměně sestavy nábojů na radiální ložiska a ke koupi kloudného sloupku řízení místo pracného opravování. [Martin Štindl] 05.02.2017 |
| nebylo by lepší koupit kompletní řídítka?už kvůli bezpečnosti [a] 04.02.2017 |
|  Řidítka jsou zatím ve fázi oprav a pasování, tahle 98 byla před odstavením docela huntována a pak pár desítek let skladována ne zrovna v nejlepších podmínkách. Ta otočná rukojeť je jen z vnějšku zbavena rzi ale vevnitř to je docela děs - také proto to chci rozebrat. Pokud bych to nechal upíchnou u toho sváru tak pak by bylo možné ty pouzdra oddělit? [Martin Štindl] 03.02.2017 |
| Z té fotky vidím jen lehce deformovaný konec s výřezem a to bych řekl, že je řešitelný. Jestli jsou řídítka nově nachromovaná, může být problém tam. [Honza l] 03.02.2017 |
| Vnější pouzdro je deformované a nepodařilo se mi ho vyrovnat tak aby šlo nasadit volně na řidítka, a také výřez pro šroub u hlavičky rukojeti je dost vymletý takže chci přistoupit k výrobě nového pouzdra - zadavatel si přeje aby bylo na motorce vše v pořádku. [Martin Štindl] 03.02.2017 |
| Ten svar je tam v pořádku. A proč chceš vyrábět nové pouzdro, když ho máš? [Honza l] 03.02.2017 |
|  Takto vypadá ten svár. Vůbec nevím jak to vypadá vevnitř, je možné to vnější pouzdro na soustruhu nějak upíchnout bez toho že bych poškodil to vnitřní? [Martin Štindl] 29.01.2017 |
|  Mám opět prosbu, pustil jsem se do otočné rukojeti plynu kde je potřeba vyrobit nově vnější pouzdro. V katalogu je uvedeno že se rukojeť skládá z vnějšího a vnitřního pouzdra ale v mém případě jsou obě pouzdra k sobě svařena. Chci se optat jak jsou běžně poudra vlastně spojena, z katalogu nic nevyčtu. [Martin Štindl] 29.01.2017 |
|  Snažím se dohledat výrobce/prodejce návleků na šlapky, u Vintage Replica jsem koupil tyhle(foto) ale jsou o 1cm kratší a budu je vracet. Na stupačkách spolujezdce u ČZ 125T ale mám gumy pořebné délky ale už nevím u koho jsem je kupoval, nevíte někdo prosím kdo tyto návleky nabízí? [Martin Štindl] 14.03.2016 |
| To je dost možné... Já jí tehdy dovezl v bedně,podobně jako ji dostal Martin.Když nad tím člověk popřemýšlí,tak je to i logické ty válečky. Předělám si to;-) [m.kody] 06.03.2016 |
|  K tomu bych se také přikláněl, i z důvodu montáže - matice stáhnou sestavu náboje a poté se kolo montuje do přední vidlice. [Martin Štindl] 06.03.2016 |
| Hele kody, ja mam mezi vidlicemi nejdriv ty valecky a pak matice. [lipcaa] 06.03.2016 |
|  Dík, tak jeden váleček mít budu, je to ten co jsem nasadil na zadní osu - vnější průměr sedí 18mm ale jeho šířka je tady 9mm(přesněji 8,8mm). Prachovku mám bohužel pouze jednu která zůstala na zadním kole, nemáte nějaký tip nebo nápad z čeho ji použít/vyrobit? Ložiska mám mírně zapuštěná do náboje a osy jsou vyrobené nové s jinými délkami závitů tak aby do kroužku ložiska nezasahoval závit, ke štítu brzdy a k prachovce jsou distanční podložky - takže ve výsledku bude sestava osy kromě toho co je v náboji stejná jako u originálu. [Martin Štindl] 03.03.2016 |
|  Těch 8,5 může být za ty léta omačkané,takže to klidně může být i těch 9,5. [m.kody] 03.03.2016 |
| Odpoledne ty válečky oměřím. [m.kody] 03.03.2016 |
|  Druhá strana. [m.kody] 03.03.2016 |
|  Sice s křížkem po funuse, ale přeci. [m.kody] 03.03.2016 |
| ty válečky byly široké tuším 9,5mm. vřele doporučuji si někde vypůjčit celá kola. já jich několik vcelku kompletních kupoval cca po 1,5tis. já nemám své 98mičky nyní u sebe, takže nemůžu posloužit. vzhledem k tomu, že tam máš ložiska, tak je nutné zjistit zda je jejich vnější rozteč stejná jako u misek a kónusů. Já si ty misky a kónusy nechal dělat z ložiskové oceli a pak kalit. soustružník mi tehdy řekl, že podruhé mi to už dělat nebude. Později jsem na aukru koupil krabici ještě nepoužitých, ale asi druhovyráběných. [lipcaa] 02.03.2016 |
|  Mockrát děkuji za nákres, takže podle něho u předního kola náboj stahují vlastně ty distanční válečky(zadní kolo je vůbec nemá). Motokolo mi bylo přivezeno už rozebrané, není na něm snad jediná součástka bez poškození a už jsem zjistil že i pár dílů chybí a k tomu děda majitele také na motokole "kutil". Mohl by mi někdo změřit šířku a vnější průměr těch distančních válečků(rozpěrný kroužek) a šířku té nízké matice(položka 81011) tyto drobnosti mi určitě chybí. Bohužel to není poslední věc se kterou budu otravovat. [Martin Štindl] 01.03.2016 |
|  přikládám nákres, určitě se to bude hodit i někomu dalšímu :-) [Meela] 01.03.2016 |
| Jasne že nevadí. Vlož. [lipcaa] 01.03.2016 |
| lipcaa: ten nákres jsi mi loni posílal, jestli ti to nevadí tak ho sem Martinovi vložím [meela] 29.02.2016 |
| Ne, konusy i misky na původních věnečkách byly na obou kolech vymleté - vyrábět je nově nebo kupovat kola s použitelnými ložisky majitel nechtěl takže jsem do obou nábojů vsadil rozpěry a běžně sehnatelná radiální ložiska. I s těmi rozpěrnými kroužky mi přijde že ta osa bude dost zatěžovaná na ohyb, přeci má jen 10mm průměr. [Martin Štindl] 28.02.2016 |
| Ještě tam nemáš prachovky. V nabojich máš ložiska? [lipcaa] 28.02.2016 |
| Chybí ti tam válečky a matice. Ty co tam máš patří vně. V 98 tápeš, viď. Katalog není moc názorný. Drž se seznamu. Na obrázku není vše. Mrknu jestli mám někde nakreslený obrázek. [lipcaa] 28.02.2016 |
|  Mohl by prosím někdo změřit šířku předního náboje nebo ho vyfotit ve vidlici u brzdového štítu? Nikde jsem nenašel fotku předního kola v detailu. [Martin Štindl] 28.02.2016 |
|  Ještě naměřené délky, u té přední vilice mi to opravdu přijde až drastické - v provozních podmínkách taková vzdálenost mezi ložiskem a stranicí vidlice by už mohla v způsobit ohnutí osy. [Martin Štindl] 28.02.2016 |
|  Zadní náboj vlevo u rozety, zde u zadního kola by to šlo na vidlici snad stáhnout. [Martin Štindl] 28.02.2016 |
|  A zadní kolo, tady je mezera už menší ale stále mi to dost. [Martin Štindl] 28.02.2016 |
|  Štít přední brzdy, kromě té "kravské" mezery to pasuje do záchytu. Obě kola vyplétal pan Klouda a vycentrované jsou i takto přesně - při nasazení do vidlice je ráfek středem. [Martin Štindl] 28.02.2016 |
|  Ahoj, dnes jsem pokusně usazoval obě kola do vidlic a překvapila mě značná vzdálenost mezi nábojem s stranicemi vidlice, oba náboje kol jsem sice adaptoval na radiální kuličková ložiska 6200 ale to nemůže být důvodem - v katalogu je mezi brzdovým štítem a úchytem osy(stranice vidlice) jen nízká matice(položka 81011). Vidlice samotná není nijak přihnutá a i záchyt brzdového štítu zapadá do hlavice ve vidlici. Přední kolo bylo sice upravené pro náhon k tachometru ale to vypadalo na domácí úpravu - pochybuji že majitel byl schopen zůžit celý náboj. [Martin Štindl] 28.02.2016 |
| Na mojí ČZ98 jsem měl originály bowdeny s menším průměrem. Cca 4,7 mm jak píšete. Všechny. Byly v dobrém stavu, tak jsem je tam dal zpátky. [Honza] 01.07.2015 |
| Chci se optat, budu objednávat pro ČZ 98 opředené bowdeny na Reno Indian a bylo mi naznačeno že u tohoto motokola by mohli být všechny bowdeny menšího průměru(4,7mm). U přední brzdy a spojky jsem navykl dávat silnější(5,5mm) ale jak to bylo skutečně u ČZ 98 vůbec nevím. Byl by někdo ochotný a oměřil by průměr bowdenu přední brzdy a spojky na zachovalém stroji? [Martin Štindl] 30.06.2015 |
| Připouštím že možná první 98 z roku 1937 by to tak mohli mít.Asi máš pravdu Jirko.Já mám rok 1938. [a] 27.05.2015 |
| Marčík Naše motocykly 2 str. 57 Na prototypu 98 jasně vidět stejné šrouby na vzpěrách předního blatníku.Takže se používaly. [Jirka] 27.05.2015 |
| Má to být snýtované. Snýtované to mají i klasické předválečné zetky i poválečné , třeba 125B a T [Honza] 27.05.2015 |
| šrouby tam nepatří.na mých zetkách je to snýtované. [a] 27.05.2015 |
| A proč ne? Jedná se o původní stav, šrouby jsou na 11 klíč, je to na obou blatnících a všech vzpěrách, má to stejnou barvu s okolím, proto se ptám, zda to tak ještě někdo má. Jedná se o rok 1937 [jirka] 27.05.2015 |
| Se šroubem to asi origo nebude ne? [m.kody] 26.05.2015 |
|  A zadní [Jirka] 26.05.2015 |
|  Ano myslím Já je mám chyceny šrouby. Přední blatník [Jirka] 26.05.2015 |
|  Jestli tedy myslíš tyhle. [m.kody] 26.05.2015 |
| Ja mam sroubovanou večer vyfotim [.] 26.05.2015 |
| Dík, já je mám všechny šroubované,přední i zadní. [jirka] 26.05.2015 |
| Takže je to nytovane... [m.kody ] 26.05.2015 |
| jejda já až teď koukám,že jste se na něco ptali....mrknu na to a napíšu... [m.kody] 21.05.2015 |
| zdravim. kdyz se resi predni blatnik, mate nekdo doma puvodni predni spz? staci rozmery, pripadne ji odkoupim. [eiri] 20.05.2015 |
| jirkap61: díky moc, tohle mi úplně stačí :-) [Martin Štindl] 09.05.2015 |
|  .. [jirkap61] 09.05.2015 |
|  Martin Štindl : A=44mm;B=40mm;C=29mm;tloušťka plechu 3mm; šířka 20mm; zaoblení na koncích cca R12; vzdálenost nýtů 1. 10mm 2. 30mm měřeno od strany kde je radius na střed díry . [jirkap61] 09.05.2015 |
| jirkap61: sice kamarád má 98 ale teď se k ní nedostanu, pokud si uděláš čas a ty rozměry uvedeš, budu rád :-) [Martin Štindl] 06.05.2015 |
| Martin Štindl : potřebuješ ještě rozměry k úchytu ? [jirkap61] 06.05.2015 |
| chtěl bych si čz 98 pořídit ale nikde nejsou ceny slušné moto na renovaci kolik se tak pohybujou [peracek1] 28.04.2015 |
| Ale to není tenhle model ČZ 98 to je starší typ [PS] 25.04.2015 |
| zdravím prosím tě mohl bys my říct za kolik si ji pořídil nemám představu kolik se pohybujou ceny díky [peracek1] 24.04.2015 |
| m kody, Jak máš prosím tě uchyceny vzpěry předního blatníku k blatníku- nýty nebo šrouby?Myslím vzpěry k držáku co je přinýtován k blatníku. [Jirka] 01.04.2015 |
| Martine, přiřaď k tomu písmena, usnadní to . . . [radek] 23.03.2015 |
|  Tady "zevrubný" výkres, pokud můžete někdo doplnit míry. Díry do blatníku už podle samotného blatníku. Díky. [Martin Štindl] 22.03.2015 |
|  Ahoj, mám prosbu, renovuji ČZ 98(1937) a úchyt předního blatníku je nepůvodní a dost hrubě zpracován, byl by někdo ochotný nafotit a oměřit tento kus pásoviny? Potřeboval bych tloušťku a šířku + rozměry. [Martin Štindl] 22.03.2015 |
| U vaření žeber není většinou žádný problém a to už sem jich pár vařil akorát se musí svár změkčit jinak to jde celkem slušně i co čkem [mj] 26.05.2014 |
|  Tak jsem ji včera konečně projel. [m.kody] 24.05.2014 |
| Ještě jednu otázku bych měl. Dají se někde koupit ty uzke ráfky? Nemůžu na to nikde narazit. Mám na zadku super patinovy ráfek,ale ten širší. :-( [m.kody] 06.03.2014 |
| měl jsem ulomené žebro na Sportkové válci a svařit to šlo. Ale jak a čím nevím. Zavezl jsem to profesionálnímu svářeči a on si s tím poradil.. [michal] 03.03.2014 |
| a ještě jednu otázku.Mám dva motory,tudiž dva válce a dva písty,ale každý píst je jiný.Jeden je se dvěma kroužky a je tak o 4mm větší a ten druhý je se třemi kroužky a je menší.To je běžné? .-) [m.kody] 03.03.2014 |
| Ono je litina a litina, některá jde dovařit klidně housenkou, jiná ihned praskne, žebra jsem používal jak původní, tak odlitá z bronzu, někdy vyjde provařit v celé délce, jindy jen v pár bodech, samozřejmě válec ohřát a postupně schlazovat, někoho odkud jsi určitě najdeš. [Pavel] 03.03.2014 |
| právě že nemám.Mám druhý válec,ale tam je zase nalomený ten kus co se zasouvá do karterů:( [m.kody] 03.03.2014 |
| Litina se dá vařit, ale jsou na to nějaké spec. elektrody. Zkus navštívit nějaké zámečnictví a tam si s tím mistři snad poradí.Máš ten ulomený protikus? [martin S.] 03.03.2014 |
|  Dá se to nějak opravit?Svařit?Děkuji [m.kody] 03.03.2014 |
| To sklíčko v tom světle vypadá jako z prvního pařízka 550. Hned ze začátku vyroby se tam tohle dávalo. [Mirek F.] 06.02.2014 |
| Tohle já vím. Však na motorce je jen odrazka, ale tyhle díly byly k tomu. [m.kody] 06.02.2014 |
| vzadu by si měl mít pouze odrazku světýlko až od roku 1940, ale uplně jiné než máš ty.Takový váleček čz. [orf] 06.02.2014 |
|  ještě tohle. Obyčejné zadní světýlko,ale s divným sklíčkem a něco :-) [m.kody] 05.02.2014 |
|  mám ještě nějaké nesrovnalosti. Tyhle táhla byly k motorce,ale ani jedno nepasuje na řazení. [m.kody] 05.02.2014 |
| Nóóó, nejlepší řešení ;-) tak držím palce [martin S.] 03.02.2014 |
| já jsem od Prostějova a kamarádův otec je komisař,tak asi zajedu přímo za ním,ale jinak moc děkuji za nabídku.On bydlí dva km ode mě,tak ho naložím do auta a mrkne na to. [m.kody] 03.02.2014 |
| Hej kody, začal jsem ti tu ješte rozepisovat dlouhosáhlý výklad co a jak a pak jsem koukl odkud jsi a ejhle jsi také z Olomoucka :-) takže není nic jednodužšího, než právě tuto středu (5.2. 2014 od 18:30 do 21:00) zajet do mohelnického klubu(www.eurooldtimers) do kavárny zvané "za starých časů" kde budou probíhat prodlužovací testace a tam budou všeci komisaři a hned ti to okouknou. Pokud jsi někde od Olomouce, tak tě mohu vzít i s motorkou-mám vozík a tuto středu tam také jedu. Tam ti nezávazně řeknou co a jak a budeš vše vědět přesně a bez dohadů. Pokud jsi někde po trase Olomouc-Mohelnice a chceš jet, tak mi písni a spácháme to;-) [martin S.] 03.02.2014 |
| Martine kde na tom eurooldtimeru to najdu?Díky [m.kody] 03.02.2014 |
| Stovečka to je skvělá, ale přikláním se k názoru: 1) očistit zakonzervovat a nejezdit, pak není třeba ani testace. 2) pro ježdění, které na této "motorce" není žádná sláva (hlavně tam, kde je trochu větší provoz), jedině renovovat už kvůli své bezpečnosti (výplet kol, pneu ......) Ja bych zvolil variatu 1), zasahovat do ní by byla škoda. Mám zrenovovanou 98 už několik let a projedu jí jednou ročně kolem komína cca 5km, aby se neřeklo. Na větší ježdění to v dnešní době není. Ale to je jen můj názor. [Luboš H.] 03.02.2014 |
| 3009* takže je to 1937,ale teda to zadní kolo je širší..přední je užší [m.kody] 03.02.2014 |
| v 37 roce byly rýfky široké 41mm a ty tvoje jsou myslím aspoň dle fota šiřší (poválečné) tak nevím, ale možná foto klame .Jaké je číslo motoru ? [rf] 03.02.2014 |
|  Abych své pochybnosti k testaci doplnil důkazem, tak toto je sedlo na mé motorce v původním stavu a kvůli tomuto se chvíli přeli kluboví komisaři s krajským, jestli to ještě je OK, nebo už je to roztrhaný na výměnu celého sedla. Nakonec krajského , kluboví komisaři tak nějak přeargumentovali, ale dostal jsem to jako zápis do poznámek s doporučením sehnat sedlo lepší. no jak vidíš, jen jsem tu světlou plsťovou vycpávku začernil, aby tak nerazila a jezdím tak dál, ale to tvé sedlo a rez je trošku horší, tak proto jsem to tak napsal. Sám jsem zvědav jak dopadneš. Je akorát termín testací, tak dej vědět jak jsi dopad. [martin S.] 02.02.2014 |
| No s tím řidičákem je to myslím tak, že na B můžeš řídit motorku do 50ccm která může mít mechanické řazení rychlostí a nebo motorku do 125ccm ale s automatickým řazením ( případ skůtrů) takže kubatura 98ccm s rychlostmi do těchto dvou možností nezapadá, takže to bude asi vyžadovat oprávnění A1. Jinak původní stav pěkný, ale s tou testací bych to neviděl tak jisto jistě. dost záleží na komisařích, ale třeba po zkušenostech co jsem byl svědkem testací, tak to roztrhané sedlo se jim asi moc líbit nebude a některé díly jako třeba přední blatník a řidítka jsou víc jak z poloviny rezavé než zachovalé. Nemyslím si, že by tě vyloženě vyhodily, ale k těmto detailům asi výhrady mít budou. Ono je to tak, že původní stav je dnes upřednostňován, ale na druhou stranu testace je od toho aby po silnicích nejezdily rezavé a rozdrásané stroje, zaolejované stroje pod nálepkou "veterán". veterán musí mít svou eleganci a to i jako původní stav. nejlepší bude když se nezávazně zajdeš zeptat do klubu kde budeš chtít testovat a tam ti řeknou zda něco bude, či nebude problém. Já sám jsem velký zastánce původních stavů a toto je pěkný kus, ale testace má svá pevná pravidla a ty se na věc dívají trošku jinak.Myslím, že zde je to tak na hraně a bude dost záležet na konkrétním pohledu komisaře.Ale držím ti palce, nerenovoval bych to také, jen to možná budeš muset malinko vymazlit. prostuduj si to na stránkách: eurooldtimers. [martin S.] 02.02.2014 |
| A ještě bych se chtěl zeptat jestli je potřeba řidičák skupiny A1,nebo mi stačí jen řidičák skupiny B. [m.kody] 02.02.2014 |
| nechat tak jak je jenom vyleštit [aldafiny] 02.02.2014 |
| Byl bych moc rád,kdyby jo.Renovovat se může vždycky. [m.kody] 02.02.2014 |
| Samozřejmě že ano [Jarda] 02.02.2014 |
|  a ještě jedna [m.kody] 02.02.2014 |
|  číslo na pravém krytu,kárteru a štítku sedí [m.kody] 02.02.2014 |
|
|