Pěkný den, s chalupou jsem zdědil i předválečný klenot po pradědovi. Bohužel ač se moc snažím nedaří se mi zjistit úplně přesný typ. Podle mého by to měla být ČZ 175 typ 25B standart. Nevíte jestli mám správné zjištění? Kde by se dal sehnat katalog náhradních dílů a nebo díly samotné? Děkuji Michal [lassyčka] 20.11.2014 Přidat odpověď |
| Pardon, tu cedulku tam dokonce přidal. Tak to už je jiná káva :). [arny] 18.12.2014 |
| Těch sportovních úprav bylo víc, ještě sundal z předního blatníku SPZku. To víš, tuning byl vždycky finančně náročná záležitost a takové úpravy dneska nikdo nebude dělat zadarmo. [arny] 18.12.2014 |
| Tak sem tuhle pokukoval po renovovane Cezete.. Kdyby mela velke bubny, tak bych ji vzal.. (i-veteran), č.i.: 0000410168, Text: Prodám ČZ 175 1937 Cena 115 000 Kč; Kraj: ČR - Plzeňský kraj.. No takhle ji nekdo koupil zrejme kvuli tandemovemu sedlu, ktere si odmontoval a tuto sportovni upravu si ceni na 45tis. (i-veteran), č.i.: 0000410396, Text: Prodám cz 175 predvalecnou po celkove poctive renovaci go motoru,karburator gretzin,zadni lampička bosch,novy lak,nove chromy,po dohode jsem schopen odvest kamkoli cena 160tis; Kraj: ČR - Středočeský kraj [FauX] 18.12.2014 |
| Pro zajímavost. Zde máme tovární renovaci (!) od těch nejpovolanějších...: [Jirka12] 10.12.2014 |
| Ja samozřejmě oboustraná protože to v té době sloužilo jako poutač někde nad dveřmi obchodu s oleji [Ala] 04.12.2014 |
| Projekt sice žádnej ale rád bych se svámi podělil o moji nedávnou radost při nálezu této smaltované cedule [Ala] 04.12.2014 |
| Kluci, toto je forum o motocyklových veteránech. Vyprdněte se na Aukro. Stejně si to každý udělá jak chce. Radši nám předveďte nějaký zajímavý projekt co řešíte, ne ty kecy o tom kolik co stojí a jak to na Aukru prodat. Rád bych se pokochal něčím smysluplnějším než je tato debata. Díky [Gripen09] 04.12.2014 |
| na aukru jsem prodal/koupil už stovky motodílů a minimální cena mi taky nechybí. V případě prodeje nikdy nedávám prodej od koruny ale za cenu, která je pro mě ještě přijatelná. Buď je zájem a cena jde nahoru, nebo jsem přestřelil a neprodám. Naopak minimální cena by za určitých okolností taky nemusela odrážet skutečnou hodnotu věci, protože si dokážu představit zájemce, kteří se s myšlenkou "to není možné, kolik tam ten bl... dal, snaží tuto hranici překonat a pořád nic... Samozřejmě, že k určité deformaci cen dochází ale nakolik to poškozuje trh si odhadnout netroufám. Pořád si myslím, že ty opravdu zajímavé obchody se uzavírají jinde a jinak, než na aukčním portálu, kde naprostá většina nabízených dílů/strojů žádnými velkými poklady nejsou a u "pokladů", jsme si už jaksi zvykli, že na aukru je cena vyšší... [michal] 04.12.2014 |
| Argument, že toho či onoho člověka ta či ona podmínka nezajímá, nebo mu připadá nedůležitá, není na místě. Takto nelze Aukro omlouvat. Rozhodující je, aby Aukro nastavilo podmínky dle historicky a konkurencí prověřených pravidel. Jakékoli experimenty nikam nevedou. Nebo si snad na Aukru myslí, že v eBay jsou amatéři? [JB] 04.12.2014 |
| Z hlediska psychologie prodeje je ale hrozně velký rozdíl začínat od koruny, nebo tisíců apod., stačí sledovat častěji aukce a pochopíš to, za cenu od nějaké částky se předmět několikrát neprodá a posléze od koruny se dostane i na násobek, tak to prostě je, ale v této zemi se ničeho běžného a prověřeného dočkat nemůžeme. [Pavel] 04.12.2014 |
| A jsme opět u podmínek aukra. Zrovna minimální cena mě vůbec netrápí, když to někdo chce prodat a má danou minimální cenu za prodej, tak ať ji dá na aukci jako vyvolávací a tím je to vyřízený. Míň než za vyvolávací to neprodá. V ostatních bodech s JB souhlasím. Ale o aukru už toho tu bylo napsáno dost. [Vojta] 04.12.2014 |
| Pokud motocykl opravdu ukradli, tak je to velice smutné. Rozhodně bych to nikomu nepřál. Někteří prodejci se ale při prodeji tváří, jako by mu kupující zboží kradl. Doufám, že toto není ten případ. Možnost využívat Aukra k průzkumu ceny, nebo k inzerci, je vinou Aukra samotného. Kdyby mělo Aukro zavedenu možnost stanovení minimální ceny, tak by žádné hloupé spekulace s cenami vůbec nemusely být. Aukce na Aukru nelze nazvat pravými aukcemi. Pokud nejsou zaručeny podmínky pro spravedlivou dražbu, tak o správném určení ceny nemůže být řeč. Aukru v Čechách k tomu chybí zejména: Minimální prodejní cena Povinnost prodat - koupit Účinná opatření proti spekulaci Zamezení opakované registrace jednoho člověka [JB] 04.12.2014 |
| Nejspíš mu někdo nabídnul supr cenu a on to prodal ještě před koncem aukce. [mára] 03.12.2014 |
| Proto nemám rád Aukro...At' si každej řiká co chce.Posílání peněz dopředu na účty,rušení aukcí,nebo třeba odhady cen,jak píše (Martin S).Burza je burza a né jenom v cenách.... [D.K.] 03.12.2014 |
| To roman_rk: Ještě štěstí, že mu z té garáže neukradli ty další díly, které nabízí ve svých aukcích na www.aukro.cz :-) Na zjištění ceny je to dobrý způsob, provize se v této kategorii neplatí, takže stačí nechat zájemce ať se předhánějí. Nicméně mi v tom trochu nehraje to načasování. Kdybych chtěl tímto způsobem zjistit cenu, tak tuto informaci nenapíšu do probíhající aukce. Dalo by se použít "bratříčka" a cenu tahat nahoru. A "bratříček" nebude trvat na prodeji. A nebo by nám mohl majster bowdenow napsat svůj názor, abychom se pobavili :-) [robertissimo] 03.12.2014 |
| Kdyby si jen chtěl chtěl zjistit cenu, tak by na to jistě nešel takovou ruce svazující kličkou. Na to je dostatečně mazaný, viz jeho barvité texty. Je to fakt divné, že nechal aukci doběhnout a nikde jinde na krádež neupozorňuje. Velmi pravděpodobně tím textem jen chtěl zahrát lidem na solidární strunu .. [Honza] 03.12.2014 |
| nevím jak to je a kde je pravda, ale napadá mě, že si jen takto mohl majitel ověřit přesnou a reálnou cenu své motorky a vůbec třeba ani neměl záměr ji prodávat, Jen teď ví, že by ji s jistotou prodal za 115 tis. docela dobré jak zjistit odhad zadarmo a přitom reálný, protože jeden (ten první v aukci) by mu to za ni dal a to stačí. odhad potěší a s touto hystorkou o vykradení to ani nestojí nějaký ten negativ na aukru. Ale třeba mu ji fakt ukradli, že? ;-) [martin S.] 03.12.2014 |
| Taky si myslím pokud bude spokojený s penezma tak se objeví ... Vlastně v auukru ani nenapsal ze mu ukradli tu motorku jen ze mu vykradli garáž [Ondr] 03.12.2014 |
| je to podivné .. když ze strany majitele není v inzerci vidět žádná snaha o upozornění.. Celkově se mě vše kolem tohoto prodejce moc nezdá.. jednou je ta motorka deklarovaná jako dovoz Francie, teď jako wehrmacht pod dekou. . a těch dalších příběhů, co už u svých na aukru dražených motorek měl .. S největší pravděpodobností očekávám, že se ta motorka jako zázrakem někde najde. [Honza] 03.12.2014 |
| A aukce není zrušena , pořad běží spíše je to jen kdyby se to vydrazilo za málo tak mi se ospravedlnil tím ze to napsal dolu kam se málo lidi podívá a když se to vydrazi za dost tak řekne ze se ráno našla :-) [Ondr] 03.12.2014 |
| To je jednoduchý ,na aukru je číslo rámu , tak se podívejte na netu zdali je hledaná a pokud není můžete nahlásit na aukro [Odrou] 03.12.2014 |
| Hmm,nebo se jenom motorka nedostala na očekávající se cenu?????? [D.K.] 03.12.2014 |
| Honza Vošalík:a můžete mi je prosím poslat na můj e-mail.Předem děkuji. dkopka@seznam.cz [D.K.] 03.12.2014 |
| D.K.: Fotky mám, ale vkládat je sem nesmím. [Honza Vošalík] 03.12.2014 |
| (Pro Honza Vošálik) [D.K.] 03.12.2014 |
| Jak jsem psal motorka byla předvedena na výstavě motocyklů v Praze a byla v sekci stavby,přestavby,tuning.Osobně jsem s pánem nemluvil co to vyrobil,ale je možné že se mohl z nějaké dobové fotky inspirovat.Každopádně jestli někdo tyto fotky má z toho Strakonického okruhu 1946,tak je sem vložte,prosím.Rád bych se podíval.... [D.K.] 03.12.2014 |
| D.K.: Nedokážu s jistotou posoudit, jestli Vámi uveřejněná motorka je dobová či novodobá úprava. Ale co s jistotou mohu říct, že velice podobně upravené motorky startovaly v roce 1946 na závodě nazvaném Strakonický okruh. [Honza Vošalík] 02.12.2014 |
| U této motorky jsem slyšel o šesti prototypech. Já vím o dvou. [JB] 01.12.2014 Tak to se omlouvám ze dezinformace, mělo to všechno zahraniční značeno všechno němčinou, tak sem měl za to že jde o PUCHa! Jen s nálepkou ČZ! Nerad bych teda rozšiřoval fámy. http://www.motorsbros.com/images/Puch-M-125-06.jpg [dolin1] 02.12.2014 |
| Sorry, raní příspěvek psal Honza l, nikoli Honza 12. To je překlep související zřejmě s Jirkou 12, na kterého jsem odkazoval. [Honza l] 02.12.2014 |
| Já zde nikoho o mých "kvalitách" nepřesvědčuji. Na to nejsem dostatečně arogantní. Jinak bydlím v bytě v domě z první republiky, který má památkovou ochranu. Bohužel jen zvenčí. [JB] 02.12.2014 |
| Tak to já jsem zcela na straně JB. Napsal to jasně, stručně výstižně. [PS] 02.12.2014 |
| Tak to byla pěkná snůška demagogie a arogance JB. Navíc nechápu, co se tu pořád řeší. Tady přece nikdo nepreferuje renovaci v případě zachovalých kusů, tak koho tady školíte?? A jestli se považujete za nositele vkusu a z toho dovozujete, že jste dobře vychován (zřejmě na rozdíl od mnohých jiných), tak by jste nás mohl přesvěčit třeba tím, že se pochlubíte fotografií svého domu -abychom poznali o jakém vkusu je tady řeč. Nebudu pokračovat, Jirka12 to napsal docela jasně. [Honza 12] 02.12.2014 |
| Já bych rád dodal asi to, že bych si nikdy nedovolil se nad někoho povyšovat. Možná to tak vyznělo, ale já se jen snažím o to, aby lidé více přemýšleli a méně konali. Kvalitní renovátoři jistě uznání zaslouží. Stejně jako každé dobré řemeslo a každá dobře odvedená práce. Má slova byla míněna tak, že k dobrému řemeslu nestačí mít jen šikovné ruce, ale též je nezbytné umět se na věc podívat s patřičným rozhledem. Velice rád bych zde debatoval nad kvalitně renovovanými veterány. Pokud by to zrovna nebyla ČZ Vatikán... [JB] 01.12.2014 |
| U této motorky jsem slyšel o šesti prototypech. Já vím o dvou. [JB] 01.12.2014 |
| Jo ono je dnes tak in mít veterána, naleštit to chromovat,..lidi ty peníze mají! No ale už je jedno že blatník z roku 1955 je na motorce z roku 1958 a výfuky jsou z roku 1960 a spínačka je jiná, a je na tom nádrž z jiného typu,.. Je to lesklé, je to chromové,.. a hlavně se to zakryje všobjímající větou TAK TO BYLO!!! TAK TO JAWA DĚLALA a oni stejnak ve fabrice DALI CO MĚLI!! Dalším podobným směrem je prototypovost. Hlavně čím větší raritu, čím větší prda tím větší procento pokyvujících posluchačů. Viz přiložené foto raritní ČZ, prodávané jako jeden z osmi prototypů vyrobených z anglických dílů ve Strakonicich. [dolin1] 01.12.2014 |
| JB: Dle přispívatelů, co razí váš názor, ale jde o to co se líbí. Právě proto jsem to tak napsal. O renovaci motocyklů, kteří jí nepotřebují podstoupit je toho zde omýláno právě dost a dost, že si myslím, že to musí být každému jasné a právě na toto omýlání stejného dokola přesně reagují ti kdo mají jiný názor. Spíš se mi zdá o podsouvání jakéhosi striktního a jedině správného názoru na věc. A ještě mne zaráží, jak se můžete pasovat do vychovatele "veteránského umění". Já se od svých mladých let amatérsky zajímám o architekturu, nejraději mám funkcionalistický sloh A. Loose, nebo van Roheho. Ale např. český kubismus nesnáším i když jsem si vědom jeho přínosu pro světovou architekturu. Tím jsem podle vás barbar? Výchova k umění neznamená milovat veškeré umění a už vůbec ne nějaké ukazovat jako vzor natož je preferovat. Nakonec i kdysi vychvalované umění již není umění a naopak co bylo kdysi považováno za brak, je dnes cenné. Nepovyšujme se, že jsme mi jediní Té z dobré společnosti a mi jediní tomu rozumíme a nechme to na jednotlivcích, kteří si umí udělat názor a nejsou to takový nevzdělanci. Z těch příspěvků si každý může udělat názor sám aniž bychom něco neustále podsouvali. To už tu bylo v minulém režimu. A rád bych uvítal i vaší chválu na opravdu krásné zrenovované motocykly (striktně dle dobové dokumentace) zdejších přispívajících veteránistů, hlavně předválečných motocyklů. Ti určitě zaslouží též pochvalu. Protože pokud oceňujete umění zachovalosti, tak byste měl ocenit i umění správné renovace. Děkuji. [Jirka 12] 01.12.2014 |
| Tak zákon na to není(bohudík) a když se budu opakovat- stará motorka je každého soukromý majetek, a může si s ní dělat, co ho napadne. S vyjímkou kusu, prohlášenýho za Národní kulturní památku. Horší je, když členové testační komise nutí majitele k renovaci krásného originálního zachovalého kusu. Naštěstí lze udělat testaci u jiné, rozumnější komise. [Monty] 01.12.2014 |
| Nejde o to, že se někomu líbí to a někomu ono. Jde o to, co je a není správné. Jinak souhlasím, že většina u nás nalezených motocyklů vyžaduje renovaci. O tom ale není řeč. Řeč je o motocyklech, které nevyžadují renovaci, ale musí ji zbytečně podstoupit. Že se někomu líbí lesk a tak pro tento svůj hloupý názor znehodnotí pěkný originál. O tom je diskuse. Chyba je v tom, že se někomu líbí něco, co se ve slušné a vychované společnosti nemůže líbit. Je to jako s uměním. Umění pochopí jen ten, kdo byl k umění vychován. Podotýkám, že úmyslně přeháním, ale tak nějak to prostě cítím. I proto, že sám nemám úplně čisté svědomí. [JB] 01.12.2014 |
| Jsou zde různé názory a ty je třeba respektovat. Nikomu se líbí zachovalé motocykly, jinému renovované. Co zachovat a nebo renovovat, je už na úsudku každého z nás a nevěřím, že by byl každý takový "raubíř", že by renovoval i zachovalé moto, které je opravdu zachovalé. Jak napsal kolega ze Slovenska, většina motocyklů, je v tak zbídačeném stavu, že nezbývá než renovace.Stačí se podívat o se prodává. Kde jsou ty zetky co předkládá na fotografii JB? Není to spíš výjimka? Já narážím na samé vraky nebo bastly. Pokud to někdo poskládá z z patinovaných dílů, tak je to skoro to samé, protože motocykl už s původním nemá nic společného. Pak je to jen "složenina v patině". Chtěl bych také podotknout, ten kdo si myslí, že proto má "cit" a může poučovat ostatní, se velice mýlí, protože ten cit je velice subjektivní "pocit" dotyčného, že jen on ví jak se to má dělat. A že byl dříve trend pouze renovovat, se také nezakládá na pravdě, jelikož tenkrát bylo logicky více zachovalých motocyklů v jezditelném stavu a do těch se většinou radikálně nezasahovalo už jen proto, že renovace byla dříve nejen drahá ale i časově náročnější než dnes, při shánění dílů. (repliky neexistovaly). V r. 1987 jsem měl R23, která byla vzhledově opravdu O.K. včetně laku a linek, takže jsme s otcem udělali pouze GO motoru a když se mi podařilo sehnat orig. karb. SUM, tak jsem ho vyměnil, nic víc se na tom nedělalo. Mám i spoustu dobových foto, co jsme lety nafotili ze srazů a soutěží, kde je dokonce většina v té "dobové patině". Tohle bylo běžné. Ale většina motocyklů, co jsme měli, si renovaci vyžadovaly. [Jirka 12] 01.12.2014 |
| robinez. Samozřejmě máš pravdu, většina motorek které se nabízejí k prodeji jsou tak akorát na renovaci a s výskytem původních, zachovalých motorek je to tady stejné jak u vás na Slovensku. Tady se řeší to, zbytečně nerenovovat, to co není nutné. Bohužel v minulosti se již většina zrenovovala- byl takový trend a nyní se už jen paběrkuje, na rovinu, restauruji a snažím se uchovat původní stav i u strojů, které jsou už na hraně, nebo trochu za ní, jednak proto, že se mi líbí mnohem víc než zrenovované a dále a to je též důležité-okamžitě je vidět, že se jedná o original díly , nikoliv o repliky, což u dražších motorek je podle mě též důležité. [PS] 01.12.2014 |
| Rozhodnutie o renovácii alebo rekonštrukcii závisí len a len od nálezového stavu motocyklu. Neviem kam chodíte na motorky vy, ale v mojich končinách (stredné Slovensko) sú motorky na 90% napadnuté kutilom, zhumpľované, rozbité a doplnené z dielov z rôznych období a z rôznych typov. Takže o nejakej rekonštrukcii môžem len tak snívať. Ako sa zmení historická hodnota motorky, keď má polovicu dielov síce z rovnakého obdobia ale nie sú z tej motorky pôvodne??? A ak sa náhodou objaví zachované moto, väčšinou je od priekupníka za nehoráznu cenu. Nehoráznu preto, lebo ak zarátam náklady na potrebnú opravu motorky tak aby mohla jazdiť, dostanem sa na na sumu 1,5 násobne väčšiu, ako keď kúpim vrak a urobím kompletnú renováciu??? A za tie peniaze je tá "zachovalá" moto jednoducho aj tak nepredajná.... Motorku mám na to aby som na nej jazdil, takže radšej kúpim hrdzavý vrak a ten zrenovujem do historicky vernej leštenky s ktorou si riadne zajazdím -;) A na tie repliky nenadávajte, len vďaka nim dnes jazdí 90% všetkých motoriek z povojnovej éry ČSSR. Som zvedavý, koľko tých "originálnych" dielov napríklad do prevodoviek, motorov alebo kolies (ráfy a pod.) sa nájde na burze, prípadne koľko by sa našlo, keby tie repliky neboli.... [robinez] 01.12.2014 |
| Pánové mě osobně se líbí každá ČZ předválečná.Jak dobová,nebo renovovaná (leštenka).A za každou pojízdnou,kompletní jsem rád.Furt lepší než tohle.Vyfoceno na výstavě motocyklů Praha 2012 Když jsem to viděl,tak se mi chtělo brečet.Totální nevkus,a zničení tak krásného dobového stroje.Tak,a ted'mi řekněte jakou má tahle motorka hodnotu.Kdo z vás by si ji koupil kdyby ji musel zachovat vtomto stavu..... [D.K.] 30.11.2014 |
| Dobrý den, pročítám si názory na renovaci/nerenovaci motoveteránů.Myslím, že se dnes už všichni shodneme na tom, že pokud se objeví opravdový veterán v původních barvách s nějakým tím šrámem a otlučeninou, s dobovými opravami ( ale i dobovými úpravami) - je zbytečné do tohoto stavu zasahovat. Já osobně si mnohem raději prohlížím veterána se starým oprýskaným lakem. Samotné slovo "veterán" má přece jasný význam!Každý stroj má svoji historii, něčím si prošel, tak proč to zakrývat? Podle mého názoru nový lak rozhodně nezvedá hodnotu (cenu) motocyklu. Jiné je to samozřejmě v případě, kdy je motocykl už rezavý nebo nenapravitelně a neodborně přelakovaný(přetřený).Nechci se tu pouštět na tenký led s tím, jakou metodou dnes lakovat veterána. Původní technologií?Nebo komaxit, akrylát, polyuretan? Kolik metod, tolik názorů....A používání replik? Obávám se, že to bude již brzy nutností. Na burzy se již moc nespoléhám. Taky se může stát, že pořídíte rozebraný motocykl, který má většinu dílů původních a část dílů už nově nalakovaných. Pak jsou dvě možnosti - buď to celé přelakovat, nebo ty nalakované díly "patinovat". Typickým příkladem je třeba zajímavý článek o "restaurování" motocyklu saroléa na motorkářích: http://www.motorkari.cz/clanky/veterani/sarolea-33 t-aneb-osmdesat-let-za-jeden-tyden-29768.html Majitel si zde dal práci i s "nanášením nové rzi", aby vrátil stroji oprýskanost, která by ladila s dochovanými díly.Ještě před pár lety by to asi nikdo nechápal.Ovšem vypadá to mnohem přirozeněji, než nový lak(můj názor).Co si o tom myslíte vy? Viťa [Viťa] 30.11.2014 |
| Tak "renovace" by mněla být snaha udělat motorku tak,jak původně vypadala. A nejlíp to uvidíte na zachovalým originálu,ideálně neježděným, nebo málo ježděným. Proto a hlavně proto je třeba původní stavy uchovávat, a neničit! Třeba tento nápis z nikdy neprodané motorky je nenahraditelný vzor pro renovaci(nebo výrobu repliky) [Monty] 29.11.2014 |
| já myslím, že sbírání patinovek je až vývoj veteránisty, žádný nezačíná sbíráním nedotčených původních originálů. Takže i ti co sbírají už jen originály v minulosti zrenovovaly jistě několik motorek, ale Honza to popsal naprosto přesně. Pokud si člověk renovátor udělá sám celý motor, tak pak jsou jeho rady a zkušenosti cennjé, ale drtivá většina to udělá jak psal Honza. Motor dá mechanikům, lak lakýrníkům, linky k písmomalířům, chrom k chromařům, sedlo k čalouníkovy a zbytek jako gumové díly a pneu koupí u prodejců nové a pak to jen složí. Co pak takový člověk udělá sám rukama?????? takže to doladění patinovky už chce přeci jen trošku citu a porozuměmí danému veteránu. Takže bych ty co sbírají "jen patinovky" zase zrovna nezatracoval. Já se už také zajímám jen o původní stavy, ale levák na ruce rozhodně nejsem. Sám jsem několik zrenovoval, sám postavil vlastní 2 motorky a teď vyrábím sám vysoké kolo,takže původní stavy nejsou o tom "jen to koupit a naleštit" podle mě je to další level veteránství a po tomto je ještě další a to je zkusit si vyrobit něco sám ze surového železa a vše si vyrobit. A POZOR, tím nechci říct, že jakýkoliv z těchto levelů je něco méně, nebo špatnější. Vše je to jen vývoj, který takto musí postupně jít a není na žádném stupni nic špatného, tak to tak nerozdělujte. [martin S.] 29.11.2014 |
| U naprosté většiny mých motorek v původním stavu ji rovněž kompletně rozeberu, vyčistím, opravím a složím. Dávám pozor na každý detail tedy každý původní šroub a matka jde na své místo i lanko i kabel, pokud se dochovaly. Chybějící díly scháním třeba řadu let aby byly rovněž v původním stavu. Někdy kvůli tomu koupím i další třeba nekompletní motorku téhož druhu.Při skládání v žádném případě nepřeháním leštění motoru, jen umeju a lehce přeleštím pastou. [PS] 29.11.2014 |
| U původních stavů jde často o restaurování, což může být náročnější proces jak renovace. U renovace stačí vše rozebrat, dát jednoduše někomu opískovat, někomu nachromovat, někomu nalakovat, objednat nové sady šroubů, chybějící nebo poškozené díly objednat v replikách a pak už jen složit. A tohle není žádná věda. Proti tomu při restaurování musí člověk postupovat precizněji, původní díl po dílu. Ať jsou to lokální výspravy laků,linek, patinování části nových chromů, shánění původních zachovalých dílů, apod. Kdo si to nezkusil, tak doporučuju. [Honza] 29.11.2014 |
| Jirka 12: ale nemůžeš to brát tak, že jenom renovátor je "chlap, který tu motorku rozebral a složil" takovejch nás je spousta co necháváme původní stavy, stejně je potřeba je rozebrat vyčistit a zase složit :-) [meela] 29.11.2014 |
| @HonzaL: 'Na původnost dílů se nehledí..' .. to snad ne.. citime snad vsichni, co znamena, kdyz se tady bavime o historii. Motocykly byly puvodne urcene k jizde, tak je samosebou smysluplne jejich provozuschopny stav udrzovat. Zalezi na kazdem (prip. na situaci), jestli za pomoci replik nebo puvodnich dilu. Ale puvodni originalni stav je jen jeden. Tady by bylo dobre odkazat na kodex FIVA. Naprosty souhlas s JB. Vy co pisete opak, bud lzete sami sobe nebo vytvarite deziluzi z jinych duvodu. Historickou (a nastesti to smeruje i k tomu, ze i nejvyssi trzni) hodnotu bude mit vzdy puvodne kompletne dochovany motocykl. A je treba rozlisovat restauraci a renovaci.. Co se tyce repliky.. je z historickeho pohledu bezcenna. Ale pokud se tu bavime o motocyklech, ktery nejsou statickou ozdobou, pak muze replika zhodnotit puvodni dily.. nikoliv sama sebe. [FauX] 28.11.2014 |
| Roman_RK: tímto jsi zabil :-) majster bowdenov sleduje trendy :-) [robertissimo] 28.11.2014 |
| A vlastně ještě jednu věc. Pro mne je vždy na prvním místě chlap, který tu motorku rozebral a složil, než někdo kdo si to koupil v zachovalém stavu a jen jezdí. Na to potřebuje pouze řidičák, příručku a internet jak to mělo původně vypadat aby věděl co je origo a co ne. A ty by nakonec chtěli něco kritizovat... Pokud si budu chtít konzultaci, ve skládání motoru a dalších specifických věcí, než je vzhled a jaké má nářadí v kastlíku tak samozřejmě požádám vždy renovátora, kterému to vše prošlo "od šroubku" rukama. Protože ti jediní mohou vědět o čem ten motocykl je. Já osobně se moc těším na pětikilo od Gripena! [Jirka 12] 28.11.2014 |
| Začína se to obracet do opačného extrému, kdy nerenovovat a nechávat i bastardy , nebo šroty. Škoda, že dnes má každý nějaké "ideologické" brýle a nedokáže ocenit i pečlivě zrenovované stroje s původními díly, které nutně nemusí být "přechromované", protože i motocykl dle původní dokumentace se pro laika může zdát "přechromovaný". Zachovalý (!) motocykl je hezký, zrovna tak jako špičkově zrestaurovaný stroj, na kterém je vidět spousta práce a pečlivost renovátora.Bez toho bychom dnes nevěděly, jak ty motorky vypadaly, když sjely z výrobní linky. A pokud JB říká něco o vzdělanosti a hlavě, tak právě i pečlivá a za všech okolností dotažená renovace zachráněných motocyklových šrotů, je právě o tom a na těch správně zrenovovaných motocyklech je to vidět. Kdyby nebylo dřívějších nadšenců - renovátorů, kteří renovovali, tak by se do dnešních dnů toho moc nedochovalo, protože by to vše skončilo ve šrotu. Nebo si nikdo nepamatuje "železné neděle" a co tam končilo? Tyto vaše vzácné původní stavy, tam byly běžně vyhozené. Jestli tyto takzvaně původní stavy je směr, nebo jen momentální český modní výstřelek ukáže čas. O replikách se nemá cenu bavit, protože moto jde samozřejmě renovovat i bez replik, zvláště ne až tolik vzácné naše předválky. [Jirka 12] 28.11.2014 |
| JB.Souhlasím s Vámi.Před lety byl trend vše bezhlavě renovovat, vytvářet leštěnky, spousta renovací typu čím víc chromu, tím víc veterán. Teď už se naštěstí situace alespoň částečně obrátila- původní stav začíná být ceněn. A co se týče- že si každý se svým strojem může dělat co chce a třeba i prznit jak chce. To sice ano ale to neznamená, že zas ti kteří mají větší cit pro věc ho nemůžou kritizovat a u obvzlášť necitlivých zásahů s ním opovrhovat. To zas můžeme my. [PS] 28.11.2014 |
| Dá se to změřit. Aukcí dle léty prověřených pravidel. Já se snažím radit lidem tak, aby jejich investice do historického vozidla nebyla z dlouhodobého hlediska prohrou. Pomohu někomu, když mu řeknu ať si se svým majetkem dělá co chce? Nepomohu. Pomohu mu tím, že mu řeknu co má udělat pro to, aby neuškodil sobě ani vozidlu a hloupě neprodělal. Pomohu někomu tím, že budu říkat, ať si Aukro dělá co chce, že je to jeho věc? Mohu pomoci alespoň tím, že na problém upozorňuji. Víc asi sám nezmůžu. [JB] 28.11.2014 |
| Snažím se na podobné články nereagovat, ale někdy se mi to nedaří. Prostě je zvláštní, když si někdo myslí, že žije mezi divnými lidmi. Ale nemístná nabubřelost dnes asi kvete. A když angličan prodává motorku, tak neřeší, jestli cena odpovídá náladě na trhu. On totiž ví, že něco takového se nedá změřit. To jen my tady si občas na něco hrajeme. [Honza l] 28.11.2014 |
| Všichni máte svůj díl pravdy. Renovace nebo repase - to je každého věc. Já osobně nikomu nebudu tvrdit, že jedno nebo druhé je lepší. Ale pokud se do toho už pustíme, ta ať je to co možná nejpřesnější a kvalitní. A to bohužel stojí velké peníze, spoustu času a zkušeností. Když jsem začal dělat první motorku (ČZ150C) před 15-ti lety, byla to exportní červená verze v nádherném původním stavu - dal sem ji do komaxitu !!!! Byl sem debil. A o tom to je. Pokud se už do něčeho pustíme a chceme to zachovat pro sebe a naše děcka, tak ať je to s vědomím, že na to máme a nezničíme to. Osobně upřednostňuji renovaci, mám rád ten krásný lak a lesk :-) Snažím se ale renovovat buď tak špatný stav, že už nejde v tom stavu zachovat, nebo stroj seskládám o pokud možno původních dílů. Stav jak ukázal lassyčka jednoznačně zachovat !!! [Honza H] 28.11.2014 |
| Mohl jsem tušit, kdo bude reagovat... Na těchto stránkách se naštěstí mnoho "zabedněnců" nevyskytuje. Doporučuji vám ale navštívit jakýkoli sraz historických vozidel a rázem se ocitnete v království replik. Já nic proti použití replik nemám. Já jen se snažím varovat před jejech nadměrným a mnohdy zbytečným používáním, protože jsem přesvědčen, že z hlediska ceny budou v budoucnu velice negativním faktorem. Stejně jako nový lak, zbytečná renovace stavu, který nemusel být renovován atd. V Anglii lidé opravdu moc neřeší původnost, ale když nabídnou stroj k prodeji, mohou si být jisti, že jeho cena bude přesně odpovídat aktuálnímu stavu a aktuální náladě na trhu. To u nás neplatí a to je to, na co já se snažím upozorňovat. Mohu vám garantovat, že pokud by zde prezentovaný motocykl byl sundán z půdy v době před 10 lety, měl by dnes za sebou krásnou renovaci. A většina pravověrných veteránistů by takovému renovačnímu počinu zatleskala. Nechci abych zde ze sebe dělal průkopníka trendů, ale musím :-) [JB] 28.11.2014 |
| Ježíš to jsou zas "chytré" řeči. Je mi Vás JB líto, že musíte žít ve společnosti takových zabedněnců, to musí být utrpení. Přesto marně přemýšním, kde že tady na těchto stránkách jsou ti propagátoři renovací. Já tady zaznamenávám už dávno téměř výhradně opačné názory. A pokud si někdo výjmečně troufne udělat motorku, musí počítat s opovržením. A proč? Každého věc co udělá se svojí motorkou, se svým domem po rodičích (ten se taky nechá zmrvit), se svým volným časem. A to že Aukro brzdí trh a ceny?? nevím, kde jinde jdou ceny nahoru, jak tady. Jsme již tak daleko, že jsme schopni vydat za díl stejné i vyšší peníze než západoevropani s podstatně vyšší kupní silou. Stačí si to trochu srovnat. Na původnost dílů se nehledí.. Co dodat, doporučuju zeptat se Jirky Hořice, co jsou ochotni dát na motorku Angličani, jak dalece řeší původnost dílů. Opravdu se na to JB nejdřív zeptejte, než začnete psát. Ale hlavně zrovna v té Anglii-kolébce motorismu jsou v tomto k sobě nesrovnatelné tolerantnější a to jim můžene závidět. [Honza l] 28.11.2014 |
| osobně si myslím pane lassyčka a nic proti Vaší osobě, že Váš pan dědeček dobře věděl, proč ta motorka má stát jen a jen u stěny opřená....tušil, co se stane až padne do jiných rukou.... kdybyste o motorku měl skutečný zájem, zjišťujete informace o motorce ještě za dědečka určitě by mu to udělalo radost...takové to vyčkávání až bude motorka"volná" je známá věc...najednou se člověk aktivně zajímá o díly, přesný tip, katalogy a hlavně o CENU !!!:)na jednu stranu sháníte díly na předválečnou motorku, které něco stojí, ale peníze na chatu už nejsou a půjdou z motorky ?:))) [Rodon] 28.11.2014 |
| Dobrý den, tak vidím že už jen postavit ke zdi a zastřelit. Ale dobře mi tak. Vím že se nepotřebuji ospravedlňovat , ale přeci jen. O motorce na půdě vím od dětsví,ale děda mi ji sice dal, ale dokud žil znamenalo to bude tam. Před 25-ti lety jsem to nechápal , ale dnes když je mi čtyřicet vím proč to udělal a jsem za to rád. V 15 bych motorku nastříkal sprejem a jezdil po poli než se rozpadne. Dneska si ji cením. Opravuji chalupu po babi a dědovi a zachraňuji co se dá. A všichni víte jak je to finančně náročné!! Proto jsem v úterý přišel na nápad prodat motorku a peníze zainvestovat do chaloupky na vysočině, protože tam rád jezdím na víkendy. Pravda obrovský zájem mně strašně překvapil a rozptyl cen taky. Každý kdo mi volal tak ví že jsem řekl že to prodám jen když budu vědět že člověk si tu motorku ponechá a nedá ji někam na zničení. Nakonec mi volal pán a dokonce mi nabízel 125 tisíc, ale v tu chvíli už se do toho vložila rodina a známí a řekli mi že budu litovat a já věděl že mají pravdu. Proto jsem inzerát stáhl a motorku si ponechal. Rám ale prodávám dál. možná je to škoda,ale nemám čas peníze a ani prostor na opravu. A pozor ač mám i větší nabídky tak jsem radši šel na nižší, protože bych chtěl aby ji někdo dal dohromady a ne aby udělal bastarda. Takže to je vše co jsem chtěl a teď do mně za blbý nápad si to zasloužím. Pěkný víkend [lassyčka] 28.11.2014 |
| Já se sám divím, že se dnes mnohé původní díly prodávají levněji, než replikové díly. Přitom repliky jsou často nevalné kvality, neodpovídají původnímu vzhledu, způsobu zpracování, materiálu, apod. Je to ale spíše otázka poválečných strojů. U předválečných si lidé mnohem více uvědomují co tvoří hodnotu starého stroje. [Honza] 28.11.2014 |
| Přesně tak. Dnes se na původnost příliš nehledí, ale také soudím že v budoucnu to bude zcela zásadní hledisko při tvorbě ceny. Úměrně počtu použitých replik musí klesat cena oproti ceně původního motocyklu. Dnes je hlediskem spíše funkčnost a vizuální vzhled. To je dáno tím, kdo si vlastně renovovaného veterána pořizuje. V každém oboru by se měli pohybovat lidé znalí, respektující jeho zákonitosti. Nadšení a peníze nestačí. Šikovné ruce také ne. Bez otevřené, vychované, hlavy je to vše spíše na škodu. [JB] 28.11.2014 |
| Není se čemu divit, že původní dochovaný stav si dneska každý cenní. Jenže jak jej poznat mezi těma srač.ama z replik, které máte někteří doma a pak když dojde na lámání chleba jsou to všechno originál stavy ? Viděl jsem pár motorek, pár místních lidí, co mají fakt velice zajímavé a původní stavy. Tak si říkám kolik má dneska hodnotu taková motorka z replik.... Když jsem pro jednoho velice dobrého kamaráda nedávno nechal vyklepat od jednoho pána zadní blatník na velice vzácnou anglickou motorku, podotýkám, že to byl důchodce, dělal to celý den a dal jsem mu 1500kč(kamarád bude mít motorku jako dekoraci ve své anglické hospodě). Byl mile překvapen a říkal, že už mám předplaceno i dopředu, tak kde jsou ty slavné replikové výlisky nabouchané ve stovkách kusech za den s tou absolutně nenormální cenou ? Tak mě trochu přechází i chuť něco takového sbírat. Nedivím se lidem, kteří prodávají své dochované papíry přihlášené na svou osobu za takové peníze, protože Ti z Vás co dělají ty své s.r.á.č.s.k.é motorky plné replik jste na ně krátcí. Teď si v duchu každý z Vás řeknete kolik máte doma motorek, kolik lidí bude mít za rok za dva stejné číslo motoru a rámu jako Ty ? [Slicky] 28.11.2014 |
| Myslím, že se dá vypozorovat jak trend růstu cen, někdy větší, někdu menší, ale téměř se nevyskytuje trend poklesu ceny. Naše motocykly mají u nás trend růstu poměrně vysoký. Před lety téměř bezcenné kývačky jsou dnes ceněny několikanásobně. Tedy růst za několik let o stovky procent. Investiční bubliy jsou běžnou praxí už léta. Běžně se to dělalo u inzerátů na japonské motocykly v porevoluční době. Dnes se šponuje cena spíše spřátelenými účty v aukcích na Aukru. To je zlo dnešní doby. kdyby Aukro fungovalo jak má, tak by byla situace zcela jiná. Hlavně by se motocykly opravdu prodávaly, čímž by vzrostla jak nabídka tak i poptávka. Například trh s japonskými klasiky u nás po léta stagnuje Přitom na západ od nás je v permanentním růstu. Jsme národ divných lidí, kterým strašně dlouho trvá pochopit a VYŽADOVAT, co je ve světě běžnou normou. Místo toho se nedokonalostí chytnou různí chytráci, kteří z toho dokáží těžit. Viz. např. stále otevřená kauza péráckých motorů vytvořených z kývaček. Kolik let zde omýlám důležitost zachování nálezového stavu, než to lidé začnou chápet? A kolik ještě budu omýlat důležitost zabezpečení průběhu aukcí dle ve světě běžných pravidel? [JB] 28.11.2014 |
| Ta prvni je od cloveka, ktery co chvilku prodava dovoz z francie, tak je dost pravdepodobne kdyz mu pribeh o francii nevynesl potrebny obnos, ze ted zkousi o wehrmachtu pod dekou .. kdovi jak to je, ale moc duvery to ve mne nebudi. Ta druha je a byla v inzerci uz delsi dobu, za cenu kolem 80 a je mi ted divne, ze o ni zajem za tu cenu evidetne nebyl a ted by se mela prodat jeste draz .. [Honza] 28.11.2014 |
| No nevím, kluci je to věc názoru, ale já se teda setkávám s tím, že veterání se nikam moc nepropadají, naopak jsou stále dražší,(občas jen cena sem tam zakolísá) až se z toho stává koníček pro bohaté a co se týče zájmu mladých, tak z mého okolí jsem veterány dělal pouze já a kámoš a dnes už jsem nakazil veteránstvím celou naši partu a dokonce i toho největšího vyznavače moderny to chytlo a už má 3 veterány. řekl bych, že se o to spíš zajímá více lidí a o to spíš v tuto dobu kdy vyjde každou chvíli nový tablet a pitomej "aj foun" a jiné senzace které po pár měsících nemají naprosto žádnou cenu.Vemte si kde jsou dnes kazety, cd, diskety, kamery a foťáky atd... v prd...??? v tuto dobu je nejvíc patrné, že veteráni, obrazy a jakékoliv historické sbírky mají cenu a hodnotu něčeho trvalého. Co chvila slýchám od mladých kluků, že táta měl kývačku a daroval ji za flašku a jak je to dneš štve, že by ji chtěli. Kdyby to mladou generaci opravdu nezajímalo, tak to mi starší můžeme všechno od těch mlaďochů koupit na burzách až by jsme se pod tím prohýbali, ale jak je vidět vše je jinak, nic se už jen tak za flašku nesežene a za dobrý peníz už také ne, protože ti mlaďoši jak říkáte už vědí, že to má cenu a když už to prodají, tak za draho, takže žádný bezcenný kus železa to není a nebude. [martin S.] 28.11.2014 |
| Krásný příklad toho, jak marketing vytváří poptávku. Několikrát se nastrojí falešný prodej a pak to nějaký kos koupí. Až za rok vychladne, bude se divit, že už to nikdo za ty peníze nechce. Na burze se tomu říká investiční bublina. [Libor] 27.11.2014 |
| krásný příklad toho, že cenu určuje poptávka ....ale musím nesouhlasit s neustálým "raketovým" růstem cen....dle mého názoru za takových 20-30-40 let doroste moje generace do takových let, jako většina z Vás a ten zájem o tyhle stroje tam nebude takový...už dneska mladým dvacetiletým to nic moc neříká...byl bych opatrný s tím co příjde a nikdy bych neinvestoval do nejlevnějšího kovu...můj názor. [Rodon] 27.11.2014 |
| no jo konečně jdou původní stavy nahoru. veteránské kluby už to zjistili dříve a nenutí už do nesmyslných renovací, kvůli každému malému škrábanci a jak se zdá tak už na to přišli i investoři, kteří chtějí ulažit peníze do něčeho smysluplného. Vemte si že dnes stojí stadion 15tis. pionýr pařez 25tis a kývačka s papírama i 28-30tis, tak není možné aby předválka v krásné patině stála 40-50tis. jako tomu do nedávna bylo. Uplynul rok a ceny se o rok stáří navýšily, je to tak každý rok, že jdou o něco nahoru. 120tis je teda dost, ale těch 90 za pojízdnou původní patinovku z předválečného období mi už dnes ani nepřijde moc, ve srovnání třeba s těma cenama co jsem uváděl, nebo s tuctovýma pérákama za 50tis atd.... Také zrovna přemýšlím do čeho investovat trošku peněz a i když bych moc chtěl zahraničního čtyřtakta, tak ač i docela nerad, musím uznat že lepší investice je do naši značky jawa , čz, protože ty tu u NÁS jdou stále nahoru a návratnost investice (kdyby bylo nejhůř) je tutová, kdežto když jsem volal na inzeráty na ony zahraniční čtyřtakty, tak z prodejců lezlo i to že ho prodávají už přes rok a stále nic. To se vám u jaw a čz nestane. Po půl hodine vystavení inzerátu, nemusíte ani volat, je to na tuty pryč. takže asi tak z mého pohledu. Kdo ještě dnes koupí takovouto původní krásnou čz, tak podle mě neprohloupí ani za těch 90tis, za další rok už nebude ani toto stačit. Dnes už sám nevěřím tomu, že jsem tu svou kdysi koupil za 45tis a přitom je to tak. [martin S.] 27.11.2014 |
| Ta z aukra měla nastavenu cenu kup ted na 99.999,- [Richard] 27.11.2014 |
| Libore,máš pravdu.taky jsem se ptal na cenu a borec říkal že je už prodaná za 120000kč. [a] 27.11.2014 |
| Tuhle krasavici z aukra prodával někdo v Brně na Motortechně s tím, že je to dovoz z Francie. Teď je tu další pohádka o motorce pod dekou. Mě by zajímalo, jestli jsou všichni Češi takoví žvanilové nebo jestli je taková koncentrace lhářů jenom mezi těmi, kteří se tváří jako milovníci historických vozidel. V Brně za ní chtěl tuším 120 000. Se "spřízněnými" kupujícími bych se tedy na aukru střetnout nechtěl. [Libor] 27.11.2014 |
| no ja na jednu hodně dobovou narazil ,asi před dvěma lety ,ale byla v takovým stavu ,že mela povrchovou korozi ,že zachránit už nešla ,a ještě měla kluzáky , ale najít se stále dá ....,bylo to ale z vyklízení domu ,který zdědila obec ,a chtěli jí odvést do sběru ,jenže s toho napovídá ,že nebyli žádný dědici ,který by jí stačili vytáhnout .... [...] 27.11.2014 |
| Ta na aukru je luxusní. Mít 150K volných tak do ní jdu protože cena bude hodně přes 100... Moment já vlastně mám 150K :D ale nevim co by tomu řekl můj hypoteční poradce :D [Mirek F.] 27.11.2014 |
| Rodon, co se ti jako na té motorce nezdá? Proč by nebyly původní stavy? Také nevěřím, že se ještě nějaký původní stav najde, ale toto může být stroj, který už někdo dlouho vlastní a teď jej ukázal světu. Ať tak či onak, mě se ten stav líbí a i kdyby to byla třeba skládačka, tak z původních dílů a výsledek je přesně můj šálek kávy, takovýto stav se mi líbí. Můžeme tu šít do majitele, že ji prodává a dělá si tu reklamu, ale do té motorky bych teda rozhodně neprudil. Já mám také ještě původní stav, takže ještě určitě jsou.Ale pravda asi bude ta že už se o všech takových původních stavech ví a další se už asi moc nevynoří. O této už asi také majitel dlouho věděl a žádné prvotní objevení v seně to už asi nebylo. Ale je hezká ;-)Podle mě kdo ji koupí, neprohloupí (pokud za ni nedá 200tis :-) ) [martin S.] 27.11.2014 |
| ČZ175 speciál r.v. 1936 ta tam zatim je.... [D.K.] 26.11.2014 |
| Hmm,a ten další 2 stroj tam taky pán prodává.Na který tak sháněl seznam náhradních dílů,nebo rovnou díly samotné.Nachápu proč.Ale zase se svým majetkem si může každý dělat co chce..... [D.K.] 26.11.2014 |
| A sakra... borec ten inzerát už vymazal... To jste mu někdo vynadal?:) [Jirka 12] 26.11.2014 |
| Tak to je škoda, že majitel není srdcař, ale prodavač, ale to nic nemění na tom, že motorečka je to hezká. [martin S.] 26.11.2014 |
| To už zde v jiných kategoriích motocyklů také bylo. Akorát se snaží vytáhnout nějaké rozumy, jak a co a jestli je to "vytuněná půdovka", jestli to někdo pozná... Nakonec tady je - a můžete mu zavolat, jestli ten klenot pomalu rozebral a vyčistil a na kolik to "dědictví", po zdejších (až rozplívajících) se příspěvcích, příštího majitele přijde...http://motorky.bazos.cz/inzerat/41659343/CZ-175-St andart-rv-1938.php Bohužel peníze jsou dnes až na prvním místě... [Jirka12] 26.11.2014 |
| Vy jste tak naivní, že neustále věříte v původní stavy ???:)))...70-80 vypadá úplně jinak na motorce v půdním podnebí.. [Rodon] 26.11.2014 |
| na tie kecy o klenotoch po pradedovi uz zacinam byt alergicky ....zasa si tu niekdo urobil paradnu reklamu [roman_rk] 26.11.2014 |
| Replikátoři umí pěkné kousky.... [Slicky] 26.11.2014 |
| Tak už ji pán prodavá na Bazoši..... [D.K.] 26.11.2014 |
| :-) [lassyčka] 24.11.2014 |
| Pěkný den, děkuji vám všem za pomoc při uplné identifikaci mého klenotu. Zároveň vám musím říct že čtení vaších příspěvku se slovy chvály mně moc těší. Motorku určitě nebudu renovovat jen jsem ji celou rozdělal a postupně čistím a skládám zpět. Už mi aji vrčí z čehož mám obrovskou radost. Přidávám pár fotografii a pokud někdo bude vědět kde sehnat díly na můj druhý stroj tak ať se prosím podělí. [lassyčka] 24.11.2014 |
| Jednim slovem nadhera [orf] 23.11.2014 |
| Tak ta je fakt nádherná, doslova do muzea. tu bych jen vyleštil a víc Nic, žádný další zásah.To si možná ještě ani sám neuvědomuješ, jak krásně dochovaný stav tvého motocyklu máš. ta snad ani nebude mít moc najeto.Soudim podle toho, že nemá klasické neduhy opotřebování, jako ošoupané linky na rámu od kolen, neošoupané sedlo a ani promáčklý přední blatník od krku řízení, když jde pružení nadoraz. No nádhernej kousek ;-) [martin S.] 20.11.2014 |
| Krásný původní stav, pošlete více detailních fotek jestli je to možné..hlavně nerenovovat:-).. [Michal] 20.11.2014 |
| Tak máte ČZ175 standart 25 z roku 1938 [D.K.] 20.11.2014 |
| sériové číslo motocyklu je 40385 [lassyčka] 20.11.2014 |
| Fakt krásná !to se někdo má, že má předky kteří sbírali čezety.. [Rodon] 20.11.2014 |
| klenot [marek] 20.11.2014 |
| Pre presnu identifikaciu by bolo dobre uviest seriove cislo motocyklu . Nejaku literaturu mozete najst tu : http://petr175.rajce.idnes.cz/ [roman_rk] 20.11.2014 |
| To jo, ale jsou díly které chybí a navíc mám ještě jeden kousek kterému chybí nadrž, hlava motoru, kulisa řazení i s táhly atd. [lassyčka] 20.11.2014 |
| Díly? Jaké díly? Na tuhle motorku žádné díly nepotřebuješ. Nádherný původní stav. [PS] 20.11.2014 |
|
|