MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306155 příspěvků |7500 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 70 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPředválečné motocykly ČZ | Diskusní téma 6.7.2020 10:24  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Předválečná CZ175 - Plochý píst


 Akce Výročí CZ po 100 letech, mě donutila vytáhnout moji mašinu po našem pradědovi a vyrazit na spanilou jízdu která měřila cca 750 - 800Km. Mašina dorazila domů do Zlína bez jediné poruchy!!! Plochých pístů v akci jde vidět málo a tak jsem se rozhodl umístit video, které kamarád pořídil na 100leté výročí - přímo v areálu CZ Strakonice... UPOZORNĚNÍ: Některé záběry mohou být drastické a nevhodné pro leštiče... https://www.youtube.com/watch?v=vYtYZLgwWXc
Omlouvám se za češtin...:)    [Tomas]   15.05.2020     Přidat odpověď  
Odpověď  Mě by se více líbila střelba v zatáčkách a jízda po uchu , tam se ukáže střelec ..Je to všude okolo nás, naleštěné mové stroje s chromem, který oslnuje a když přijdou zatáčky, málem dají nohy dolů , mají stažené prdele , ale přijde rovina a už to jede. To platí i u aut..Jinak myslet si, že stará motorka je jen na cestu okolo kostela , jinak lehne mají právě ti moderní hoši..Samozřejmě u původního zapalování je to úspěch, protože vše stárne a cívky a magneta obzvlášť. Ale je to lepší, než když moderní fanda, všude na.ere Vape ,/ samozřejmě v situaci, kdy to jinak nejde, se to dá pochopit/, a jinak motocykl zmodernizuje, a pak hovoří o obtížnosti renovace , dodělá celou modelovou řadu, kterou zamkne a motorky jsou odsouzené k dědictví pro vnoučata..Často ani nejsou schopny provozu...To je lepší tento borec nakonec...s originálem.    [kříž]   31.05.2020
Odpověď  Klasický generační problém dalo by se říci, neváží si umu předků a historie. Samotnému je mi líto stroje v oblacích prachu. A prezentace dědictví naštvala asi velmi mnoho veteránistů i přes pokus o omluvu svého jednání.

Na druhou stranu ale musím poznamenat, že velké množství mých dnešních vrstevníků v mládí odrovnalo na polních cestách kdejakou zetku, či wandráka a nemohli se dočkat 15 let a nového mopeda, pionýra. Velmi často se dnes vzácné a přeplácené stroje válely v lepším případě ve stodole čí chlívku, v horším stály opřené o zeď, či dokonce o strom.
Mě sice chytla retro mánie již v 6 letech, kdy jsem ze skládky přinesl svůj první veterán - na setrvačník a vyvrcholilo 10 letech kdy jsem přinesl torzo svého prvního bicyklu, ale co pamatuji, každý jinak toužil po všem novém, moderním a staré se odkládalo, většinou do kopřiv.
Když si tak vzpomenu, že téměř v každé chalupě kolem bylo nějaké moto a dnes již není, protože je otcové vyhodili na skládku a s nadšením vyváželi rodinu ve vytouženém spartaku, tak mne také napadne, že by to mohla být neúcta k historii. A co těch historických, předválečných strojů ale bylo.
Z funkčních motorů a podvozků se nadělaly traktůrky a jelo se býkům na zelené.
Viděl jsem dokonce čechii přivařenou k nějaké nápravě a proorávala brambory.

Takže chování ke stroji na videu mne moc nepřekvapilo, protože lidí, kteří litují každého starého orezlého šroubku skutečně není mnoho. Většina se řídí heslem "staroje rozrušim - novoje postrojim a odkládá do kopřiv.    [vintera]   17.05.2020
Odpověď  Zdar chlapi, docela mě překvapily ty odmítavé komentáře... Vždyť ta motorka je očividně v dobrém stavu (zvládla 800km výlet) a tohle jí nemohlo nijak poškodit. Těch pár set km po asfaltu muselo pneumatikám dát zabrat víc než hrabání na štěrku... stejně tak stačí jakákoliv projížďka po polní cestě (ideálně v létě ve více lidech a jet vzadu) a motor nasaje prachu dost a dost. Mohl to třeba přidřít vlivem špatného chlazení nebo spálit spojku, ale to by litoval sám že nedojede domů...
Je to spíš ukázka toho že triky, se kterými se mnozí předvádí na moderních mašinách zvládne bez problémů i 80ti letá zetka.
Ale obecně je to o přístupu k motorkám v původním stavu - mají být používány k běžnému provozu, když to zákonitě povede ke zhoršování stavu? Podobné dilema je třeba s uloženkovými díly, dát je na motorku a "ničit" je nebo je mít v regálu na koukat na ně? Atd atd...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.05.2020
Odpověď  Asi bychom měli všichni důkladně pracovat na tom, aby se k našim hýčkaným strojům jednou naši vnuci a pravnuci nechovali podobně, nebo u hůř.
Puberťák si honí svoje ego a pravěk ho ani trochu nezajímá (neví proč by ho měl zajímat). Nebyl-nebyli jsme jiní, pokud nám to někdo nevysvětlil (rákoska byla ideální učitelka, ale to už se dnes nesmí). Tak se musíme snažit jim to do hlavy dostat složitěji, ale dostat. Snad se nám to ve většině případů podaří. :-)    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.05.2020
Odpověď  Po tvém pradědovi zůstala krásná motorka. Netuším kolik péče jsi jí dal ty sám, než jsi vyrazil. Každopádně další generace ji už asi nezdědí a jestli tak v jiným stavu. I kdyby to bylo jen provokační video a jinak se k ní chováš dobře, tak škoda pneumatik a toho prachu co nacucala do motoru. Každopádně jsi hustej borec. Praděda, děda, otec a všichni na tebe musý být asi pyšní.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.05.2020
Odpověď  No, ono to ani za komentář vlastně nestojí, protože proč komentovat nějaké nevyzrálé jedince, kteří nemají úctu k práci našich předků.Já jen nad tím kroutil hlavou a divil se co zastydlí puberťáci dovedou a ještě se svojí blbostí pochlubí na netu. Třeba jim to jednou dojde, ale já mám spíš zkušenost, že kdo je omezený na duchu v mládí, tak to pro něj bude platit i ve stáří a nedostane se z toho nikdy...    [J]   16.05.2020
Odpověď  Tomáš+Robert: a co jste po uvedení videa očekávali??? Pochvalné komentáře typu "majitel je těžkej frajer","dost dobrý, palec nahoru" či "dobře ji dal pokouřit". Beru to že jsem měl tu smůlu a i přes uvedené varování jsem si to večer ze zvědavosti odkliknul - u mě to prostě nevyvolalo sympatie či nadšení. Tak jsem uvedl postoj co možná nejdecentněji, PS zase svůj názor už trochu od plic.
Nelíbí se mi na tom NIC, nelíbí se mi přístup majitele ke stroji, ani slyšitelné povzbutování jeho kamarádů a na konci videa komentář je mi naprosto odporný: "To sme také vyrobili motorky". Ti lidé kteří se o vznik a výrobu toho stroje zasloužili jsou už dávno na pravdě Boží a jsem skálopevně přesvědčen že by si stejně jako já o tyto účastníky ani neopřeli kolo.
Omlouvám se že jsem se tady zase "hezky pozvracel" jak by napsal soudruh Soros, klidně napište že jsem "stejně debil" nebo "když se ti to nelíbí tak se na to nedívej a nekomentuj to",popř. oba moje příspěvky jednoduše smazejte. Dodám jen Pilátovo Quod scripsi, scripsi.    [Martin Štindl]   16.05.2020
Odpověď  Jezdí mu pěkně, líp než vám:-)    [Robert]   15.05.2020
Odpověď  Inu lehce nabyl, tedy s tím tak zachází.A že je to patinovka a ještě po dědovi? No to má zcela na háku. On se chce přece vyřádit.    [PS]   15.05.2020
Odpověď  Je to sice věc majitele motocyklu který si se strojem může dělat co chce, ale vůbec se mi to nelíbí vzhledem k tomu že je to patinovka....    [Martin Štindl]   15.05.2020
 Přidat odpověď   (10) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006