MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306979 příspěvků |7541 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 155 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPředválečné motocykly ČZ | Diskusní téma 25.9.2020 23:53  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Ložiska na kliku čz 250 sport predvalečna


 Prosím o radu kde by se dalo sehnat ložiska na kliku na predval. Čz 250 sport. Mnohokrát děkuji za radu.    [Tony]   16.09.2020     Přidat odpověď  
Odpověď  Poptal jsem výrobu původních ložisek a cena vychází na cca 1500kč bez DPH za kus. Pokud máte někdo zájem, tak mi napište na email.    [lipcaa]   23.09.2020
Odpověď  Náhrada v kuličkových ložiskách neexistuje. Výška ložiska, tj. rozdíl vnitřního a vnějšího průměru ložiska děleno dvěma je (40-23):2=17:2=8,5mm a takové ložisko nezkonstruujete. Otvory s karterech se nadají zvětšit a zmenšovat čepy nedává smysl.    [lipcaa]   23.09.2020
Odpověď  Děkuji josky také jsem koupil nové válečky a klece jsem nechal staré.    [Tony]   22.09.2020
Odpověď  Špatně sem se vyjádřil mám namysli válečky 6x10 do původních kroužků ložisek
Mám na motoru z Tourista z roku 1939 už zřejmě novější klikovou která má lisované čepy i lisovaný čep pro ojnici    [pavel229] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2020
Odpověď  Prosimtě a kde jsi sehnal válečky? Já sem zkoušel matezu a mají válečky o délce 8 a 12 mm ale délku 10mm nevedou díky chci to na Tourista    [pavel229] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2020
Odpověď  Aspoň tie nové válečky sa dajú kúpiť a vymeniť.Síce to chvíľu trvalo ale nakoniec mi ich v ložiskovom obchode zohnali.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.09.2020
Odpověď  A co použít třeba kvalitní kuličkové ložisko? Funguje na nich přece spousta novějších motorů ať už české nebo zahraniční výroby.    [Vale]   22.09.2020
Odpověď  Trochu jsem se problémem ještě zabýval a jde koupit ložisko RNU 2203, což je válečkové bez vnitřního kroužku (s vnitřním kroužkem je NU). Toto ložisko je stavěno pro hřídel dn 22,1mm a má válečky dn 6,5mm a vnitřní průměr obalu má tedy dn 35,1mm. Stačilo by tedy vydělat klec a válečky a nahradit válečky dn 6,05 mm. Problém však nastává, že se tam kvůli většímu průměru válečků nevleze jejich původní počet (15) a musela by se tedy použít klec, nebo nechat mezeru.    [lipcaa]   19.09.2020
Odpověď  Mnohokrát děkuji za odpověď.    [Tony]   17.09.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  z druhé strany    [lipcaa]   17.09.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ložisko myslíš válečkové? Takřka nikde. Občas se objeví zázrak v podobě starých zásob, ale v současné době se nic takové již nevyrábí. Ložisko nemá vnitřní kroužek a válečky běhají přímo po čepech klikového hřídele, které jsou pro tyto účely zušlechtěny. Pokud máš ve špatném stavu i čepy, tak ti nové ložisko nepomůže. Nanesení tvrdochromu není řešení. Pokud jsou čepy nalisované (u poválečných sportek), dají se udělat nové (včetně zušlechtění). Pokud jsou čepy součástí setrváku (u předválečných) tak leda vyjiskřit a opět udělat nové. Určitým řešením je použití dostupného válečkového ložiska NU 2203 ECP s průměrem vnitřního kroužku 22,1mm, čep má 23mm. Kroužek lze vyjmout a zahodit, čepy zbrousit, zušlechtit a znovu zbrousit na kulato na oněch 22,1mm. Nově se pak musí na menší vnitřní průměr vyrobit labyrinty a vyřešit koženou prachovku u zapalování. Dalším řešením je ložisko malosériově vyrobit. Celou klikovku i s nově vyrobenými ložisky a labyrinty ti vyřeší třeba Motoservis Padalík, cena ale odpovídá vynaložené práci a kusové výrobě a přesahuje 10 tis. Já osobně preferuji použití starého ložiska a čepů, pokud je to aspoň trochu možné. Vzhledem k nájezdu veterána se opotřebení již příliš nezhorší.    [lipcaa]   17.09.2020
 Přidat odpověď   (11) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006