Tak jsem jí konečně po letech dokončil , myslíte, že by mělo být něco ještě jinak? Dlouhou dobu jsem se snažil jí vylepšovat. Snad jsem tam zúročil informace tady z fora. [Mirekku] 02.02.2012 Přidat odpověď |
| Tom: napiš mi na mejl [Meela] 06.08.2021 |
| Pardon za překlepy... automatická oprava textu :( [Tom7.89] 06.08.2021 |
| Nevíte náhodou někdo, čí je tato speciálka? Renovují úplně stejnou a mod by mi pomohly nějakého informace. Děkuji [Tom7.89] 06.08.2021 |
| Řekl bych si zase tuning, ale zase další kaslík, nemá někdo nějakou dobovou fotku na které by to bylo podobně? jestli tím náhodou v některé sérii neudělali reklamně bohatší provedení ala novinka letošní sezony? [Mirek] 29.04.2014 |
| a tento kaslík?, v minulosti tu bylo na fóru řečeno že s jistotou jsou linky na blatnících a na kaslíku jen nápis [Mirek] 29.04.2014 |
| ještě bych otevřel jedno věčné téma a to linky na aukru se teď prodávaly tyto dva díly, ta linka by musela být něčí tuning [Mirek] 29.04.2014 |
| Nemám možnost to teď ničím vyfotit, ale je to otvor průměru asi 20 mm na místě viz foto, řekl bych že to je nějaká samodomo úprava, napadlo mě pro nalévání oleje aby se dala po zatěsnění vnějšího kontrolního okénka zvednou hladina oleje v krytu, jinak nevím proč by to tam někdo dělal. [Mirek] 29.04.2014 |
| tak to je dobré, tady díra není, vyfotím to [Mirek] 14.04.2014 |
| Tento kryt je na pásek, který otvor to je ? [pavel] 12.04.2014 |
| To je opravdu on, ale pásek chybí. [pavel] 11.04.2014 |
| na aukru jsem viděl jediný a to bez obvodového pásku, já mám ten co je na fotkách v úvodu tohodle tématu, ale ta díra není normálně vidět tím že je na tom vnitřním krytu [Mirek] 11.04.2014 |
| Na aukru je kryt, tak se podívej, jestli máš ten samý. [pavel] 11.04.2014 |
| to s tím nemá na 100 procent nic společného v tom místě žádná část řazení není, spíš to může být nalévací otvor? ale pak by byl asi nezavřený nikde tam není nic k zajištění. [Mirek] 11.04.2014 |
| Asi mas kryt pouzity z prevedenia na nozne radenie.Opravte ma ak sa mylim. [Ficuring] 11.04.2014 |
| Víte někdo na co je na vnitřním krytu primáru (verze s páskem) ten kruhový otvor v místě hned za motorem? Je výše než kontrolní okénko na vnějším krytu. [Mirek] 10.04.2014 |
| mě motor na 175tce hází olej z levého pouzdra a přitom jsem si je nechal dělat, na převodovce mám taky dělané pouzdro a taky to neteče, jen kapička, jednou za dlouhou dobu. na té dvěapůlce mám původní pouzdro u start páky a budu muset nechat udělat nové [Mirek] 28.02.2014 |
| původně to takhle nebylo, není to přímo na konci, je to asi tak v půlce toho pouzdra. Takhle to mám uděláné i na futrech motoru a zatím to funguje dobře. [Mirek F.] 28.02.2014 |
| Takže stačilo na konci pouzdra na výstupní straně hřídele z převodovky udělat malé zápichy, které ten olej udrží? Původní pouzdro myslím nic takového nemělo. [Mirek] 28.02.2014 |
| nechal sem dělat všechny nový pouzdra v převodovce. Do toho u startovací páky mi soustružník udělal dva zápichy a funguje to jako labyrint. Chce to taky dát hustej olej a nové gufero k ložisku. Dal jsem olej PP90 a za rok nemám pod motorkou ani kapičku. [Mirek F.] 28.02.2014 |
| Ještě se chci zeptat, teče mi olej z převodovky okolo startovacího hřídele, jak jste to řešili? Nechali vyrobit nové pouzdro? Nebo udělat jestě např. drážku v hřídeli a použít ještě O-kroužek. [Mirek] 27.02.2014 |
| To není dobré řešení, určitě je to kalený a nějaký lepší matroš. Já bych celý ten díl na soustruhu udělal nový s příslušného materiálu a nechal zakalit. Přitom bych rovnou vyměnil trny talíře. Ty jsem měnil já viz foto. [Mirek F.] 25.02.2014 |
| ty větší kuličky tam nenasadím když musím lamelu nasadit přes původní průměr , jediné co mě napadlo zkusit to zavařit a pak na soustruhu srovnat na správný průměr. Co ale nevím jestli by bylo třeba povrch nějak upravovat [Mirek] 25.02.2014 |
| Dej tam vetsi kulicky. [Roman] 17.02.2014 |
| Ještě by mne zajímalo jestli jste někdo řešil opravu spojky? Hlavní lamela má ložiskové kuličky, které se odvalují po dráze , která je součástí nosného talíře spojky. Ovšem ta válcová plocha je od kuliček ve většině případů vymačkaná a tak lamela kolmo k ose hází. Opravoval jste to někdo nebo to neřešíte? Spojka i tak funguje, ale pohyb řetězu je nerovnoměrný. [Mirek] 10.02.2014 |
| A když jsou na klice jen bronzová pouzdra? [Tomas] 31.01.2014 |
| asi to tak bylo myšlený že ho tam rozstříkne řetěz. Tady dole se to rozebíralo. Já mam ložiska zevnitř takže mě je maže směs. Teflon používám jen na řetězy. [Mirek F.] 30.01.2014 |
| Jestliže ten olej slouží jen k mazání vnějšího ložiska tak se k němu musí nějak dostat a tak předpokládám, že jestli je ho tam jen 1,5cm tak ho musí zachytit řetěz a rozstříknout? A ten teflonový sprej aplikuješ jen na řetěz? nebo jím mažeš i ložisko. [Mirek] 30.01.2014 |
| přesně ták, já používám teflonový sprej, je dražší cca 1000,- láhev ale je to suché mazivo a jsem s ním spokojenej. [Mirek F.] 30.01.2014 |
| A kdyz mam Jawu 175 kde je kryt primaru jen jednostraný? Maznout lehce jen retez? stejne jako sekundarní? [Tomas] 30.01.2014 |
| Ten olej tam je aby se mazalo venkovní ložisko na klice a ne kvuli primárnímu řetězu. Takže odpověd na tvojí otázku, nemažu primární řetěz vůbec. [Mirek F.] 30.01.2014 |
| Ahoj měěl bych dotaz, jak mažete primární řetěz? Mám na mysli dvoudílný kryt s páskem. podle návodu se má nalít olej do výšky 1,5 cm ode dna krytu, což tak odpovídá dolnímu okraji kontrolního otvoru. Děláte to někdo? a jaký olej použít? A ještě ve vnitřním dílu krytu je kruhový otvor asi v polovině výšky a vůbec netuším proč? Co tak patří? Dík za rady. [Mirek] 29.01.2014 |
| polosyntetika Motorex Formula 2T v zabehu 1:30 potom 1:50 zadne zadreni [CIJOML] 22.05.2012 |
| V jakém poměru mícháte benzin s olejem do speciálky, v návodu je 1:25. Dodržujete to? Nepozoroval jste někdo změnu ve výkonu při jiném poměru? [Mirekku] 22.05.2012 |
| Je to těsnění mezi kryty a překryté páskem, nikdo ho myslím nedělá jediné řešení je silikon na převodovky a tak těsnění vytvořit. [Mirekku] 09.05.2012 |
| Mám poslední typ Speciálky 250 s mazáním vnějšího válečkového ložiska na klice olejem z krytu primáru (bavím se o straně spojky). Nemáte někdo rozměry profilu gumového těsnění na kryt primáru? Je to položka 63437. Případně kontakt na nějaký obchod kde by se to dalo sehnat. Mazání ložiska nechci upravovat. Dík. [arny] 09.05.2012 |
| tak jsem konečně ten držák klaksonu na specku našel, ale bohužel mi přijde jako dávná replika, kdyžtak mi Mirku napiš adresu a můžu ti jej poslat, třeba poslouží aspoň jako vzor. [erik zubek] 26.04.2012 |
| já to neřešil a nechal tam původní, ono se tam docela nedá moc věcí řešit bez větších zásahů tak to je zatím původní také jsem tu před časem tento dotaz položil jestli to někdo předělával ale asi nikdo. [Mirekku] 15.03.2012 |
| Ještě mě napadlo se zeptat, zda tedy existuje i jiné řešení tohoto problému, zkrátka jak jste to řešili vy?(např. kuličkové samomazné ložisko s krytím?) [Jarda Novotný] 14.03.2012 |
| Mirekku a Paule, děkuji vám za odpovědi na můj dotaz. Jen jsem se chtěl ujistit, že je motor složený správně. Jarda Novotný [Jarda Novotný] 14.03.2012 |
| Ano tak jsem to myslel bohužel se doma na forum nepodívám nemohu tedy ihned reagovat. [Mirekku] 14.03.2012 |
| a tím odpověděl i na ten dotaz, tím olejem co je mazán řetěz se maže i to ložisko :) [Mirek F.] 13.03.2012 |
| Mirekku- ty ale píšeš o mazání řetězu.. [Paul] 13.03.2012 |
| je to normální ten kryt primáru s páskem měl těsnící gumu a v krytu měl být olej a tím se to mělo přimazávat, nevím zda to někdo má takhle funkční [Mirekku] 13.03.2012 |
| Dobrý den, chtěl bych se prosím zeptat, zda-li je normální u motoru Jawa 250 Special r.v.1939, že bronzový labyrint na levě straně motoru je uprostřed mezi ložisky. Jak je mazáno to vnější ložisko? Vně ložiska není žádné víčko? Děkuji za odpověď. [Jarda Novotný] 12.03.2012 |
| poslední [Mirekku] 12.03.2012 |
| další [Mirekku] 12.03.2012 |
| a 175tka tento byl na motoru r. 1935 [Mirekku] 12.03.2012 |
| pro doplnění rotor 250 [Mirekku] 12.03.2012 |
| pro zájemce sem nafotil magneto se dvěma cívkami [Mirekku] 08.03.2012 |
| vidlici a blatník a vahadla jsem dal nové ostatní bylo lehce opravitelné jediné co je dnes vidět je promáčklina na nádrži ale s tou nic už dělat nebudu [Mirekku] 08.03.2012 |
| Jinak vše zlé je k něčemu dobré, ten tmavší odstín je hezčí. [martin S.] 07.03.2012 |
| tak to je dobře, že už zas jezdí. Za nabourání původního stroje bych se šel asi utopit :-)) né, ale naštváním bych se sebou nemluvil tak měsíc ani v zrdcadle :-) A co ta ohlá vidlice a jiné poškozené díly, rovnal jsi to, nebo jsi dal nové (jiné)? [martin S.] 07.03.2012 |
| erik poznal, že to není aktuální fotka je to z roku 2004, po dvou týdnech byla zase jak původní, ale štval mě odstín laku, špatně nachromovaná kola a tak jsem to předělal. Je to také ukázka toho , že opravit nebo předělat se to dá vždycky jen původní stroj s patinou už z toho nikdo neudělá [Mirekku] 07.03.2012 |
| Je to určitě škoda ale zase se da určitě dohromady.Souhasim s tim že na takovich starych strojich se v dnešnim provozu se špatně jezdi,špatne brzdy předek u jake koliv jawy nebrzdi,a zadek ktery je na tahlo tak se seka a jde kolo do smyku.U ohv ještě řazeni na prave straně.Tak že to fakt chce dost oparnosti a hodně předvidat. [pepa] 06.03.2012 |
| určitě se to stalo předtím, podle linkované vidlice a jiné přední značky. Jak vidět, opatrnosti není nikdy nazbyt. [erik zubek] 06.03.2012 |
| Jejda mane to je škoda Mirku, to se ti stalo teď, nebo je to před touto renovací co je v nadpise? No jestli teď na začátek sezóny, tak úpřímnou soustrast :-( [martin S.] 06.03.2012 |
| Zdravím, je stejná nádrž na Speciálku 250 a 175ku ? Děkuji [Jj] 06.03.2012 |
| Mirku,to ti moc dlouho nevydržela. [Petr] 06.03.2012 |
| a naposledy jak to může dopadnout při neopatrné jízdě. Což by mohlo být ponaučení pro majitele, kteří renovují a chystají se na své první vyjížďky. Předválečná Jawa je krásný stroj ale má řadu neduhů a tím je např. nízké těžiště, takže v zatáčce se nedá tolik poklopit. Jede poměrně svižně, ale brzdy nestojí za moc. takže to chce jezdit pomalu a s rozumem a to i ve chvíli když už to vypadá, že jí znáte dobře. [Mirekku] 06.03.2012 |
| ještě celé moto, motor villiers převodovka albion, detailům se dá mnoho vytknout, je z nějaké stránky na netu, magneto se pozná na první pohled, podle toho že má páčku regulace předstihu a vývod kabelu ke svíčce jde středem nahoru a né od zadu stejně to má dvoucívkové magneto licence villiers viz moje fotka dole ve srovnání se speciálkou. [Mirekku] 06.03.2012 |
| nádrž villiers, uchycení nádrže vzadu držák jako pozdejší modely [Mirekku] 06.03.2012 |
| tady je jedno zadní světlo dochované na podrámové lidovce poslední série tohoto typu [Mirekku] 06.03.2012 |
| a ještě, fotku magnetu na dvoucívkové dodám později [Mirekku] 06.03.2012 |
| dále [Mirekku] 06.03.2012 |
| fotka byla na nějaké inzerci [Mirekku] 06.03.2012 |
| na řadu dotazů jsem zalovil a fotky magnet villiers [Mirekku] 06.03.2012 |
| jestli budu ta pravá osoba abych ti poradil? miroslavkucera@seznam.cz, zaregistruj se budeš mít lepší přehled o diskusích [Mirekku] 01.03.2012 |
| Ano těd si zpominam že pan Míča nějake zachyty na stojanek děla.Tady je na něj kontakt jestli ti to pomuže 604645330. [pepa] 01.03.2012 |
| moc pěkná [rf] 01.03.2012 |
| OK díky, ještě mam na tebe pár dotazů i ohledně byciklů. Nedal bys mi Email že by sme to probrali ? Díky. [Mirek F.] 01.03.2012 |
| Pružinu co drží stojánek jsou koupil v replice na burze, moje byla od stojánku úplně obroušená a kus odlomen. Dělá je myslím pan Míča z Pardubic kontakt nemám, dělá řadu replik na Jawy dokonce celé karburátory Villiers, odlévá hlavy na péráky aj. Možná ji také nabízí pan hadrávek? [Mirekku] 01.03.2012 |
| Mirekku- jak vypadá záchyt stojanku ? je podobný tomu na péráka nebo spíš 150c Díky. Mirek F. [Mirek F.] 29.02.2012 |
| Je tedy otázkou jestli ten rám není původně první série , číslo rámu má na krku jen 3 číslice, řídil jsem se podle čísel motoru, moto nebylo kompletní chyběly blatníky bylo to takové torzo, když jsem to koupil motor byl úplně zaneřáděn od pilin jak se to válelo asi v nějakém dřevníku. Mám tam dvoucívkové magneto. [Mirekku] 22.02.2012 |
| Díky za info. JJ, o nádrži bez nápisu Jawa vím, ale domníval jsem se, že se dávala jen na první sérii. Na další série už s nápisem - můžete poradit - (upřesnit)? A taky jak je to se zapalováním? Dvou, tří a pěti - cívkové zapalování, (máte někdo fotku třícívkového zapalování)? ? Už jsem zdejší forum pročetl a fotku dvoucívkového "zápalka" našel. A tří ? ? [radek] 21.02.2012 |
| Mirekku: Kdyz se podivas na fotky z Janeckovy fabriky, tak tam je krasne videt jak motorku zajizdeli - obrovske fukary a nechali motor bezet. [CIJOML] 21.02.2012 |
| tyto nádrže pokud vím jsou dvě první je bez prolisovaného nápisu jawa a je k rámu vpředu připevněna takovými plechy co drží pod krkem na jednom ze šroubů rámu, druhá je pak ta klasika co je na fotce, dále pak už nastupují velké nádrže a tech je také požehnaně. Co jsem zatím viděl, s nápisem JAWA bez držáku řazení víčko na závit, pak ta samá ale víčko bajonet (provedení asi oboje jak s držákem na řazení tak bez to nevím viděl jsem jen s držákem) a pak poslední provedení s oválným znakem Jawa FJ a ty jsou bez držáku ale pro nožní řazení a s držákem. To máš 4 provední. Motor mám po Go futra, píst, výbrus, Jediný zásadní postřeh je, že se to strašně přehřívá, zlepšilo se to když jsem dočasně osadil hlavu z většími žebry co mají pozdější modely. Jezdit začnu pořádně až letos do teď jsem jezdil hodně málo, až loni se mi podařilo nechat opravit karb villiers do té doby tam byl z péráka. byla špatná jehla pro přívod benzinu a šoupátkem nešlo regulovat bohatost. [Mirekku] 21.02.2012 |
| Líbí . . . Ještě dotaz ke zmínce o nádrži : Je snad více druhů těchto podrámových nádrží ? (O nádržích, které se používaly v pozdějších letech, jsou např. na 250-ce vím . .) [radek] 20.02.2012 |
| Výborná práce, moc pěkné, mě by ale zajímalo jestli máš motor po GO a k tomu nějaké postřehy ze zajíždění, přehříváním atd. Díky. [Paul] 20.02.2012 |
| na celé renovaci mě nejvíce mrzí jedna jediná věc kterou jsem si neohlídal a když už to dotyčný udělal bylo pozdě, tuhle motoruku jsem dělal před tou 250tkou tam už jsem si dal větší pozor. Díky za vaše názory, třeba na základě nich ještě něco vylepším. [Mirekku] 20.02.2012 |
| světlo by mělo být villiers ale vždycky chybí ty věci co jsou nesehnatelné [Mirekku] 20.02.2012 |
| rám měl v předu držáky pro uchycení nádrže, ty jsem zatím sundal, protože tento typ nádrže jsem bohžel nesehnal a vzhledem k cenám asi už ani shánět nebudu [Mirekku] 20.02.2012 |
| výrobní číslo motoru a převodovky odpovídají druhé sérii nejsou stejná ale dost blízko u sebe [Mirekku] 20.02.2012 |
| dovolím si podrobit vaší kritice ještě jeden stroj [Mirekku] 20.02.2012 |
| Zatím jsem ho nenašel, ještě budu pátrat. Pak se ozvu. [erik zubek] 07.02.2012 |
| Eriku můžeš se mi ozvat na mail měl bych o držák klaksonu zájem. [Mirekku] 06.02.2012 |
| je to možný,ale nejčastěji sem držáky viděl v červené origo barvě nebo černěné [Michal.V] 03.02.2012 |
| ty držáky klaksonu jsou jak říká Michal, ale hlavně jsou špatně namontované. Někde bych našel orig. držák na specku, tak ti ho můžu dát. [erik zubek] 03.02.2012 |
| Jo držáky buď chrom nebo u lidovky černé. Taky jsem je donedávna dělal v barvě stroje, člověk se pořád učí. [erik zubek] 03.02.2012 |
| Michale.V ,ale jo, držáky se chromovali a to 100% [Radek T.] 03.02.2012 |
| jinak ta cyklo pumpička je určitě vhodnější, než ta komunistická. Patří tam sice ta mosazná, ale ta se těžko shání a je dost drahá na pumpičku (2000kč) taky mám na motorce zatím tu cyklo, než narazím na mosaznou a za rozumější peníze. [martin S.] 03.02.2012 |
| Tady jsem si dovolil, vypůjčit zdejší foto a udělal jsem takový kontrast-postup času [martin S.] 03.02.2012 |
| držáky spz se snad nikdy nechromovali,ani to nevypadá pěkně,nechal bych je v laku,držák klaksonu je z duplexe nebo z vrchovky,ale asi bych to tak už nechal [Michal.V] 03.02.2012 |
| A děkuji za uznání, ten původní stav je luxus co sem dal Meela, ale horší originál je také parádal na srazu postavit vedle sebe pěknou renovaci a originál je krásný kontrast. řekl bych že kolemjdoucí musí závidět oběma lajk by chtěl tu zrenovovanou a odborník originál. Mě by se taky líbil originál, ale neměl jsem štěstí nebo v té chvíli dost peněz. Fotky původního stroje bohužel nemám fotil jsem to v době koupě před skoro 10 lety, začal renovovat rozebral sundal lak a pak nechal film vyvvolat a oni mi vrátili negativ na kterém byla půlka jedné fotky jinak ostatní zničeno. A až teď jsem doplnil vše co jsem tam chtěl mít. Mezitím bylo spousta mezifází a kdy jsem věci podle informací tady na foru upravoval. [Mirekku] 03.02.2012 |
| fotky ze skládání bohužel nemám, nějak jsem na to zapomněl můžu, ale nějakou část nafotit, karburátor už jsem takto koupil jen jsem ho očistil, start páka už tam byla když jsem to koupil měl jsem sice ještě jednu pevnou doma, ale tahle se mi tam víc líbila s nožním řazením, držák klaksonu není originál byl tam takový obyč plech a na burze jsem sehnal jen držáčky co tam mám ( prodejce je nabízel že jsou na spec.) a ty pasovaly do děr co tam někdo vyvrtal tak jak je vidět, tak to mám zatím takto musel bYch ty díry teď zavařovat což se mi ppo laku nechce. a pumpičku jsem dal schválně tuhle je to předválečná klasika co se dávala na každé kolo a tahle navíc měla i možnost uchycení mezi hroty, jinak jsou běžne k sehnání komunistické ale to jsem tam měl a nelíbilo se mi to. [Mirekku] 03.02.2012 |
| martin S.: tady jedna původní pro ten kontrast :-) mirekku: nádhera, jediný co se mně nezdá je ta pumpička, vybral bych nějakou co má šlaufek schovanej uvnitř, ale to je drobnost :-) [Meela] 02.02.2012 |
| to ano, a proto jsou nesrovnatelné a bohužel je jich stále méně.Původní stav je taková kategorie sama o sobě.Mohls dát také foto.byl by to pěkný kontrast, původní a pěkně zrenovovaná v jednom vláknu [martin S.] 02.02.2012 |
| To je právě ono, ošklivka kterou mám raději než nově nastříkanou a pochromovanou, vlastně všechno je zrepasované, původní lak trochu rozleštěn a nakonzervován, Cr původní, jen očištěné od rzi.Bohužel ale takových motorek aby se mohli nechat v původním laku a Cr je velmi poskrovnu. [Drahonovsky] 02.02.2012 |
| jak ošklivá? původní stav se nedá srovnávat s renovací.Na tyto stroje musíš mít úplně jiný úhel pohledu.Originál je nesrovnatelný s renovací.Obě varianty mají své kouzlo, ale je to jablko a hruška=nesrovnávatelné.Jinak moc pěkný motocykl :-) [martin S.] 02.02.2012 |
| Opravdu krasavice, trošku jsi mě nakopl, budu muset tu svoji dodělat, bude ošklivá originál. [Drahonovsky] 02.02.2012 |
| Krasavice, plný souhlas s Erikem včetně vahadel. [Radek T.] 02.02.2012 |
| No nevím, co je špatně na chromovaných vahadlech, pokud je v provedení special. Start. páka je z Duplexe, snadno vyměnitelná. Jediné, co se mi nezdá je uchycení klaksonu. Držáky SPZ by měly být chromované. Jinak velmi povedená renovace specialky v "plné palbě". [erik zubek] 02.02.2012 |
| Zdravím, velmi pěkná. Jaká je povrchová úprava karburátoru u Vaší Speciálky ? V současné době mám rozdělanou 175ku a 250 čeká... Děkuji [Alph] 02.02.2012 |
| Krása až na tu startpáku a chromovaný vahadla... Neměl bys nějaký foto ze skládání ? pokud možno co nejvíc a ze všech stran? na Email ? Dík. [Mirek F.] 02.02.2012 |
| je to krasavice. [a] 02.02.2012 |
| Budu rád za vaše názory, původně bohužel nebyla ve stavu možném zachování takže připadala jedině renovace. [Mirekku] 02.02.2012 |
|
|