MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 303010 příspěvků |7347 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 87 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPředválečné motocykly Jawa | Diskusní téma 7.12.2019 13:36  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Jawa 250 Duplex Blok, r.v. 1939


 Dobrý den,

v tomto tématu bych se rád věnoval mému nově získanému motocyklu a jeho renovaci.Jedná se o mou první renovaci, tak doufám, že vše dotáhnu do zdárného konce.Motocykl jsem získal od mého otce,který jej zakoupil v roce 1978, když byl přibližně stejně starý jako já teď(24) za 400,- korun.Motocykl ležel 34 let rozebraný ve stodole.Jak se zatím zdá, je stroj snad 100% kompletní, snad chybí pouze plíšek na zadním blatníku, který drží lampičku.Skoro všechny díly nesou logo FJ a byl bych rád kdyby to tak také zůstalo repliky jsem se rozhodl nepoužívat s vyjímkou ráfků a výfuků.
Postupně zde budu dokumentovat průběh prací a budu vděčný za konstruktivní kritiku a rady.Kdyby zde byl někdo, kdo vlastní tento málo vídaný stroj, byl bych rád kdybychom spolu mohli vše konzultovat a předávat si cenné informace.Na internetu se toho moc zjistit nedá, zatím pro mne nejlepší zdroj informaci jsou dobové brožurky k motocyklu:Katalog náhradních dílů a příručka pro jezdce.

Celý tento projekt odstartoval zhruba před třemi týdny a od té doby jsem provedl následující kroky: kompletní rozebrání do posledního šroubku
: vyčištění všech komponentů
:nalakování sedla a odeslání panu zelenkovi na potažení světlou hovězí kůží,na toho pána jsem našel na internetu dobré reference tak doufám, že se vše podaří.
:nyní připravuji díly na chrom.Na základě informací, které jsem získal zde na fůru nechám všechny díly včetně nádrže nachromovat u pana Vepřeka.

:dále připravuji díly které mají přijít do laku na pískování.To znamená-bude mne čekat výroba nejrůznějších krytek a šroubů na zakrytí závytů a přesných děr proti poničení.

:co se barvy týká nechal jsem si namíchat 0.5 litru barvy podle vzorku který se dochoval na rámu pod štítkem s výrobním číslem a k tomu přikoupil tmelový plnič.Mám možnost využít lakovny tudíž si vše budu stříkat sám.

:výfuky jsem objednal od pana Hadrávka včetně koncovek které bere od slovenské firmy Buyak.



Toto by na úvod mohlo stačit, pro představu přídávám fotografii a jen co s prací pokročím dám vědět.    [Lada]   24.04.2012     Přidat odpověď  
Odpověď  zkušenost mám kladnou.pán je velice ochotný.cívky od něj fungují    [a]   22.07.2018
Odpověď  Panove mate nekdo zkusenost s previnutyma civkama od tohoto pana?

http://www.eurooldtimers.com/cze/inzerat/85097-zapalovaci-civka-jawa-175-250-special.html

Diky    [CIJOML]   22.07.2018
Odpověď  Prosímvás o kolik replikách se tu bavíme 3-5ks nebo 50-100ks ? však Já žádné nikde nevidím a dlouho nic až teď snad 3 kousky ne? Proboha, i když Duplexů bylo cca jen 1200ks je to pořád hodně velké číslo, kdyby jich bylo 50ks neřeknu nic.    [Brada]   23.02.2018
Odpověď  Dobře. Zkusme se na to podívat z jiného úhlu. Nezdá se vám divné, že na to jak se Duplexů málo vyrobilo a tedy i málo dochovalo, co se jich teď najednou po čerstvé renovaci vynořilo? Od kuď se najednou ty všechny nádherné čerstvě zrenovované berou? A s tím, jestli je original nebo kopie, s tím holt se musí případný kupce poprat sám. To za něj nikdo neudělá.    [PS]   23.02.2018
Odpověď  Tak a teď babo raď. Je to originál nebo replika???    [jirka]   23.02.2018
Odpověď  https://suchen.mobile.de/motorrad-inserat/jawa-duplex-250-brno/257623938.html?action=vipReco nádhera    [Radek]   23.02.2018
Odpověď  Duplex je pro vyšší ligu, řešil bych kejvačky 250    [kj]   23.02.2018
Odpověď  Nechcete se raději bavit o Jawa duplex?    [Ladic]   23.02.2018
Odpověď  to TRE:
No nejsem tak úspěšný, ale asi největší zisk v procentech u mne u dukátu r. 1980, nákup 3000,- před pár lety, dnes tržní cena přes 50 000,- a stále nám to roste.
Prostě i relativně nové věci ze "socíku" umí potěšit.    [KT]   22.02.2018
Odpověď  tohle je budoucnost https://www.novinky.cz/koktejl/464156-popraskanou-konvicku-koupil-za-par-stovek-ted-ji-vydrazil-za-13-milionu.html

ted se pochlubte    [TRE]   22.02.2018
Odpověď  To si někdo užil, než jste to vzal ne? Všechno prohlednout... co to bylo za unikát?    [sandy]   22.02.2018
Odpověď  Na rovinu. Ono to psaní nijak dlouho netrvá, času na užitečnější činnost je dostatek. Dnes jsem si například pořídil do sbírky další nádherný motocykl v původním stavu.Až se oteplí pustím se do restaurování.    [PS]   22.02.2018
Odpověď  Už toho proboha nechte a běžte se věnovat něčemu užitečnějšímu, baví vás to? Psát si tu pět lidí mezi sebou...    [vvv]   22.02.2018
Odpověď  Stále mne překvapuje, kolik je ve veteránství ksindlu a kolik lidí je schopno ten ksindl obhajovat a bránit. Není Vám obhájcům toho ksindlu občas ve slabších chvilkách blivno z vás samých? Asi není, jste na to ještě hrdí. To si neuvědomujete, že to potápí celý obor tak jako například pražský taxikářský ksindl potápí taxislužbu jako takovou? Je vám to jedno, jedete jen na sebe a nevidíte ani za nejbližší roh a nechápete, že potápíte i sami sebe.    [P.B.]   22.02.2018
Odpověď  Ne, mýlíš se. nepíšu natvrdo že se jedná o podvod, přečti si to pořádně. Píšu cituji: s vysokou pravděpodobností pokus o podvod.    [PS]   22.02.2018
Odpověď  Já jen, že píšeš o pokusu o podvod.    [Honza l]   22.02.2018
Odpověď  Jistý bych si byl, kdybych se na něj, jak píšu osobně zajel podívat. Ale věřím Janovi, jeho zkušenostem a tomu co píše. A samozřejmě všude uvádím, že je to v případě koupě hlavně věc kupujícího. Já ji kupovat nebudu. Ne, že bych na ni neměl, ale rozhodně bych ty peníze za ni nedal.    [PS]   22.02.2018
Odpověď  A jseš si PS jist, že ten rám nebyl třeba uříznutý a je neuměle nastavený?    [Honza l]   22.02.2018
Odpověď  Tohle vidíte jak pane chytrý?
http://www.eurooldtimers.com/cze/inzerat/85234-jawa-500-ohv-rumpal-1-serie.html

jinak moc pěkně to vypadá    [rumplík]   22.02.2018
Odpověď  Pokus o podvod není prodej renovované motorky ale uvádění že je nově vyrobený podvozek podvozkem po renovaci    [PS]   22.02.2018
Odpověď  Pokus o podvod je v tom případě každý prodej renovované motorky. Neobjevuješ tady Ameriku PS. Věřím, že nikdo si nedělá iluze, že dnešní renovace se obejdou bez replik. Jde jen o to, kolik jich tam je. A je zbytečné tady poskakovat, každého věc, nakolik mu to vadí a do jakého rizika chce jít.    [Honza l]   22.02.2018
Odpověď  Ano, ten inzerát je s vysokou pravděpodobností pokus o podvod, kdy je nově vyrobený podvozek vydáván za podvozek po renovaci. A to je velký rozdíl. To už si případný kupce musí vyřídit s prodávajícím sám. Nikdo to za něj dělat nebude. Pro chytré měla tato diskuze význam v tom, že vidí , že takové případy se dějí a že není všechno zlato co se třpytí. A ti méně chytří, kteří smysl nechápou a píší příspěvky o nýmantech, uličním výboru apod, na ty nejvíc platí je naprosto ignorovat. Chytrému napověz, hloupého trkni!    [PS]   22.02.2018
Odpověď  A je dneska neco dobre? Snad staci jen ti, co ridi tento stat, nejaka replika je opravdu bezpredmetna a v krizi se ani originalu nenajite. Spatne je dnes uplne vsechno a muze to byt uz jen horsi.    [Str]   21.02.2018
Odpověď  Tady jsme holt všchni blbci a nýmandi, stačí jen když upozorním na inzerát kde někdo vydává repliku za renovaci. Někde je něco špatně.....    [Jan]   21.02.2018
Odpověď  Plky nýmandů, kteří si myslejí, že mají patent na rozum (PS) a sám si asi myslí, že tu všem může přednášet napříč forem ty své úvahy. (trefně od Davida PS - zdejší guru) tak to není třeba brát vážně. Do veteránů dělali vždy lidé, kteří k tomu měli vztah, bylo jim to koníčkem a rozuměli tomu a hlavně měli nastudováno o typech, které chtějí. A to chce hodně času. Dnes to kupují laici, ať kvůli penězům, nebo se chtějí svézt na vlně "veteránismu" atd. Jsou jen na internetu a ti ať si třeba kupují zbastlené repliky. Pokud tomu nerozumím, tak se do toho ne..ru. Já jsem si 30 let sháněl díly na německé motocykly převážně v Německu, později v Rusku a taky jsem se neptal nějakého anonyma na netu. Jednou jsem "stál" rok a půl, než jsem sehnal origo rozvoďák. Ale dnes, když to každý chce hned, tak ať si koupí třeba repliku. Mne je to šumák a pokud je člověk idiot, tak po přečtení rad na tomhle, určitě z něho lepší ani chytřejší člověk nebude. A "děkujeme, že nás na to upozornil" (slovy PS)??? Už vidím, jak se tu všichni třesou tu Pragu koupit...:) Jen tak dál, aspoň tu není nuda.    [J]   21.02.2018
Odpověď  Pane Černý pozor, ať se do toho nezamotáte. Píšete- Že se nemusí jednat o tento stroj. Vidím, že Jan o tom skutečně něco ví a určitě bude mít od prodávajícího těch fotek víc, kde bude vidět, že se jedná o nabízený motocykl Praga na Bazoši. Navíc nic mi nebrání v tom, abych se na uvedený inzerát sám neozval a vše si skutečně na místě neprověřil že se jedná skutečně o ten stroj nabízený v inzerci. Tohle už lze ověřit. Mě zajímají fakta ne nějaké bláboly. A Janovi jen musím poděkovat, že nás před tímto strojem varoval. A jestli si ho někdo koupí, je to jen jeho věc a hloupost.    [PS]   21.02.2018
Odpověď  Je to marný, je to, marný, je to ... marný! 1. nějaká fotka, pravda, zmršenýho rámu, která však nedokazuje, že se jedná o konkrétní nabízený stroj. 2. v principu je to však jedno, jelikož vám do toho je úplný ***, milý uliční výbore. A o to jde. Nicméně, nepředpokládám, že jste schopni to pochopit.    [A. Černý]   21.02.2018
Odpověď  No a je to tady. Zde je důkaz že minimálně rám u té Pragovky je kopie. A proč by i to ostatní neměla být taky kopie? Tak co teď pane Černý? Zas budete blábolit něco o uličním výboru nebo o presumci neviny?    [PS]   21.02.2018
Odpověď  Je fakt že jsem si toho všimnul že u všeho je a všudybyl, nicméně někdy pravdu má, ale je 100% veteranforumista :D to se mu musí nechat, tolik trpelivosti pro nic a zadarmo. Palec hore za vytrvalost.    [dede]   21.02.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pane Černý s tím rámen jste se strefil, přikládám fotku zadního konce rámu té Pragovky - je to svařenec. Za povšimnutí stojí i přivařená rozeta na zadním kole, původně to má být z jednoho kusu.    [Jan]   21.02.2018
Odpověď  Panové no tak nehádejte se, on ten s nickem "PS" je totiž největší znalec cen, překupníků, šmelinářů a originality, je to zdejší guru. Jen on má pravdu a nikdo jiný.    [David]   21.02.2018
Odpověď  Dobrá, tak tedy polopaticky. Nejsem prodejcem a vůbec nic o tý motorce nevím. Nic mi do toho prodeje není. Stejně jako vám všem. Je lhostejné, co mohu nabídnout já. Stejně tak se můžu ptát, co krom chytrých anonymních blábolů na internetu můžete nabídnout vy.

Je dost možné, že ten rám je prasácká kopie. No a? Kdo vám dal právo někoho kádrovat?! Nějakej "Jan" viděl jakési fotky. Fajn. Tak ať se nám pan Jan představí, když teda tak moc cítí povinnost dbát na obecné blaho a morálku, vyleze z anonymity a zveřejní důkazy. Jenže, na to tady nikdo z vás nemá koule!

Proč by se měl dotyčný bránit? Jednak jsem přesvědčen, že celé tohle žumpaforum je mu u řiti, nesleduje to tady, stejně jako jeho potenciální kupci. Ale hlavně, ona už neplatí presumce neviny? Vy tu někoho bezostyšně bez důkazů napadáte a on se má obhájit, že ty vaše kydy nejsou pravda?! Nemělo by to náhodou být obráceně? Já vím, "nová doba, host vyhazuje vrchního", #MeToo    [A.Černý]   21.02.2018
Odpověď  Jednoho to potěší, když si představí, jak těm zazobancům vrtá v hlavě červ. Ale na druhé straně ta představa, že někdo dobře prodal repliku a díky tomu se mu dobře i spí. To aby se jeden zbláznil.    [Honza l]   21.02.2018
Odpověď  Pane Černý, nejste náhodou tím prodejcem té Pragovky?:-) Já se těmto strojům věńuji již několik let a mohu nabídnout pro srovnání skutečné originální díly. Co můžete nabídnou vy?    [Jan]   21.02.2018
Odpověď  Pane Černý uklidněte se, Jan má naprostou pravdu, a je dobře, že na to poukazuje. A klidně ať se tedy ten dotyčný brání, pokud nemá strach, že vyjde najevo, že ten podvozek je skutečně replika.    [PS]   21.02.2018
Odpověď  Jestli sem majitelé zrenovovaných koupených Čechií a jiných v uvozovkách klenotů chodí nebo nechodí vůbec nic nemění na tom, že je buď už hlodá nebo začne hlodat červ pochybnosti, co vlastně na jejich stroji je original a co kopie. A jestli někdo prodává nebo už prodal kopie jako originály tak jestli se mu dobře spí, protože se to může provalit a lidé jsou různí a ti co takovéto v uvozovkách předražené klenoty kupovali jsou nejspíš zámožní, takže problémy dělat rozhodně mohou.    [PS]   21.02.2018
Odpověď  Je vaší povinností??? Co to plácáte?! Že jste byl za minulýho režimu v uličním výboru nebo u PSVB? To by tak odpovídalo... Hele, já zas znám pána a ten má kamaráda a ten říkal, že ten motocykl zná a je do posledního šroubku originální. ... Blbý? Jo, moje plky maj stejnou vypovídací hodnotu jako ty vaše. Akorát, že ty vaše jsou na žalobu!    [A.Černý]   21.02.2018
Odpověď  Vzkaz pro pana Černého, jestliže někdo veřejně inzeruje repliku jako originál, pak je mojí poviností veřejne upozornit na to že se jedná o repliku. Viděl jsem detailnější fotky toho stroje a je to - jen podle fotek, bohužel prokazatelná velni nekvalitní replika. Jinak proti replikám nic nemám. Kdyby se mě dostal do ruky např. motor z Čechie, taky bych řešil zbytek jako repliku. Dělal bych to pro sebe, abych se mohl svézt na Čechii. Rozhodně bych to ale nevydával za motocykl po renovaci ale jen za repliku s původním motorem.    [Jan]   21.02.2018
Odpověď  Ve většině případů ze bude ta kývačka či nějakej japonec asi maximum, si myslím. A tam je to v klidu.    [mejdlo]   21.02.2018
Odpověď  Ono by jsme se asi divili, již před více jak 5 lety, kdy jste si mohl podle mě krásný blatník na péráka koupit tak za 2 tisíce, jsem viděl jak si nějacé lidé nechali dělat nové u Treschlů po 5 tis. kus, prostě jsou jak nové :-) takže spíš jde o mentalitu lidí a tu zde na föru nezměníme, každý sám za sebe a co se mu líbí a chce, či nač má.    [Pavel]   21.02.2018
Odpověď  Řekl bych že majitelé těchto klenotů na nejake forum čas nemají a opravdu je tu neodchytíme, ti se zdržují jinde po koupi a schovají to jak obrázek... a pro ten zbytek je to asi zbytečné, nemyslíte? Kdo z vas koupil motorku za víc jak 300 ? Asi nikdo. Kývačka a perák asi netřeba replikovat prozatím.    [mejdlo]   21.02.2018
Odpověď  Řekl bych, že u spousty majitelů těch různých Čechií , Jaw OHV, SV, Duplexů , Pragovek atd v nedávné době velmi draze koupených po renovaci musí pěkně hlodat červ pochybnosti co to vlastně mají doma za krám.    [PS]   21.02.2018
Odpověď  Valná většina lidí ví úplně přesně co kupuje a pokud je člověk opravdu totální laik s penězma a neporadí se s fundovaným člověkem v oboru, je idiot. Bohužel je to dnes v takové míře, že se dokáže splést cca i soudní znalec v oboru a pochybuji, že by jste při koupi chtěl potvrzení rozboru materiálu, svarů aj., to je shola nemožné. Replikuje se dlouhá léta, jen dnes již pomalu celé stroje, ale na druhou stranu si za to můžeme sami, valná většina lidí nechce čekat na původní díl, či jej nechat nákladně opravovat, raději si koupí prostě replikové blatníky, rám, vidli....., s tím nic nenaděláme, bohužel, v případě prodeje je to již jiná otázka, ale s tím si musí vždy poradit prodácvající a kupující, nikdo asi není nucen peníze z peněženky vyndat.    [Pavel]   21.02.2018
Odpověď  Naopak tahle diskuze je naprosto správná. Konečně se natvrdo mluví o nešvarech kopírování a následného prodeje, dnes již díky tomu hodně profláklých předválečných motocyklů naší výroby. Děje se to, ty kopie jsou, prodávající za ně požadují vysoké částky a nejspíš se ani nemají moc k tomu aby to přiznali. Jasně, ať si každý prodává co chce a i nakupuje co chce, ale to neznamená, že se před tím tady nemůžeme varovat. Můžeme!    [PS]   21.02.2018
Odpověď  Diskuze jsou nesmyslné nekončící o čemkoliv, každí takové forum je potřeba brát tvrdě s rezervou a už vůbec ne vážně. Vážně můžete pouze odmítnout danou věc přímo u věci a osobně. Tady můžete napsat cokoliv je to zadarmo a snese to cokoliv. Vůbec to nechápu, kam tohle vše míří a proč.    [Dušan]   21.02.2018
Odpověď  Asi takhle, předesílám, že o tom BD nevím vůbec nic, ani kdo ho prodává, ani kdo ho renovoval, nicméně, vy máte nějaké důkazy, že je to replika, tedy - jak zde veřejně naznačujete - podvod? Pokud nic takového nemůžete doložit, jedná se nejspíš o pomluvu, případně poškozování dobrého jména - nevím přesně, nejsem právník - každopádně je to "případ pro policii". :-)

Ale hlavně - co je vám do toho? Je-li kupující dospělý svéprávný běloch, tak si snad sám zjistí co a jak, než vysmahne 600 litrů. A pokud je vysmahne, aniž by si zjistil, co kupuje, zas je to jen a pouze věc kupujícího, když mu to nevadí, a vám je po tom stolice.    [A.Černý]   21.02.2018
Odpověď  Já proti replikám nic nemám, někdy je to jediná možnost jak dokompletovat motorku.
Když se dochová původní motor tak proč nepostavit zbytek. Ta motorka přece existovala. Problém je ale když to někdo prodává jako komplet originál, to je už případ pro policii. Kupující by měl vyžadovat prokázání originality a to každého dílu. Jestliže prodávající není schopen toto prokázat pak by měl mít smůlu.

Jeden příklad prodeje kompletní repliky vydávané za renovaci je:

https://motorky.bazos.cz/inzerat/85372283/PRAGA-BD-500.php    [Jan]   21.02.2018
Odpověď  Osobně nezavrhuji renovaci, když máte opravdu stroj rezavej od začátku do konce, či jste ho poskládal z dílů aj., nebo že jste použil raplikové výfuky, ráfky, dráty, řidítka a nějaký díl který nemůžete již sehnat, ale repliky celkem zavrhuji, no problém je v tom, že jen málokdo chce přiznat že jeho stroj ta replika je, nebo ani neví jak to s jeho strojem je, a to je asi největší problém, své věci si cením, jelikož vím přesně jak na tom jsou a dokud nemám důvod je prodat, nanám ani potřebu prokazovat jak to s jejich původem je. Bohužel je dnes vidět, že prostě lidi moc neuvažují a platí, asi to šílenství jen tak nepřestane, když vidíte ten obrat cena za poslední dva roky a to nejen u nějakého OHC, OHV, předválečných zetek aj., ale u posraných mopedů, pionýrů, kývaček, péráků, céček aj., tudíž zájem stále je a stále se nacházejí další a další kteří se tomu věnují, ať už proto že se jim to zalíbilo, nebo to mají jako investici, starých časů se již asi nedočkáme a dnes začínat s českými motocykly považuji za šílenství.    [Pavel]   20.02.2018
Odpověď  V budoucnu cítím nezájem dnesni generace to bude hlavni problém si myslím.    [ER]   20.02.2018
Odpověď  radek. Že ty doma nějakou takovou drahou repliku máš? Jasně, vypadají pěkně, hezky se blýskají, mají krásný lak, prostě nádhera. A je skoro zadarmo, podle tebe. A hodnotu drží.
Stačí už jen říci. A to se vyplatí.
No nevím, kolik za ně chtějí prodávající ale levné rozhodně nejsou.A hodnotu drží? No pokud někdo chce investovat do kopií, je to samozřejmě jeho věc.Ale můj názor je, od kopií ruce a peníze pryč.
A k tvému vyjádření- Veterán je i replika a stojí to za to, konec citátu, To opravdu myslíš vážně?
A že jich moc není? Já bych řekl, že jich je spousty. Teprve uvidíme co to v budoucnu udělá s cenami.    [PS]   20.02.2018
Odpověď  Místní usmrkanci muzou utrit nos nad vsim co stojí 100 a více (100tisic je dnes v dnesnim financne narocnem zití pro vetsinu bezne pracujicich absolutne nerelana castka nasetrit proto ta agresivita ze je temer vse mimodosah a kdo to koupi je blazen a kde na to vzal)    [Tom]   20.02.2018
Odpověď  i pěkná replika je hromada práce a vypadá pěkně, rozhodně lepší jak obraz o ničem za 5 mega
ta motorka je pořád zadarmo, víceméně vše co stojí stejně či méně jako nové premiove auto (1,2m) tak je dobré a hodnotu to drží a zvyšuje u premiovky za tři roky je to na provaz a nebo pořád dokola kupovat a tratit, kdo na to má at to delá... veterán je i replika a stojí za to ta krása a zase tolik replik není... řekl bych že velice málo a ojediněle...    [radek]   20.02.2018
Odpověď  Kde jsou originály? Kde by byly. V háji. Drtivou většinu odnesl čas, z toho mála co zbylo byla velká část neprozíravě v duchu doby proměněna v nachromované leštěnky a to něco málo co zbylo je sem tam k vidění.    [PS]   20.02.2018
Odpověď  Navrhuji přirážku 100% u originálů a kdo to teď zaplatí.... a kde vlastně ty originály jsou?    [vlk]   20.02.2018
Odpověď  Honza. Naprostý souhlas, vidím to stejně. Kdo nakoupí nebo nakoupil v dnešní době za přepálený ceny zrenovovaný kopie ať už vědomě nebo nevědomě, a ještě jako investici může v budoucnu velmi splakat nad výdělkem. A navíc mít kopii. Těch může být de facto neomezené množství. Může se kdykoliv vyrobit. Za rok, za 10 let, prostě kdykoliv.Pokud bude poptávka a vyplatí se to. To srovnání s obrazem naprosto platí, i sebe lépe nově namalovaný obraz podle obrazu starého mistra není original. Dá se spíš předpokládat a i se to opravdu děje- růst zájmu o stroje v původním stavu a i jejich cen a pokles zájmu o stroje po renovaci. I v inzerci je nyní v nabídce řada profláklých motocyklů po renovaci, profláklých tím, že se u nich hodně kopírování vyskytuje. Jsou k mání za velmi vysoké ceny a jsou tam dlouhodobě a nějak nemizí.    [PS]   20.02.2018
Odpověď  Sázka na jistotu je tyto renovovaný motorky za dnešní přepálený ceny raději nekupovat. Člověk do toho už nevidí a replik bude jen čím dál víc. S cenami to může nemile zahýbat. Podobně jako přemalovaný obraz od známého autora dobrá investice není.    [Honza]   20.02.2018
Odpověď  bohužel ta cena repliky je ok, originál je za 600 a více... replika je cenově jakžtakž    [vrt]   19.02.2018
Odpověď  Tohle je zajímavý inzerát pro ty zámožnější co rádi nakupují kopie tvářící se jako originály
https://motorky.bazos.cz/inzerat/85983486/Jawa-350-OHV.php
Pro pozdější návštěvníky zde píšu text inzerátu cituji
Ze soukromé sbírky prodám: Jawa 350 OHV, Jawa 250 Duplex, mota jsou po renovaci, kterou prováděl pan Zubek - replika podvozku k nerozeznání od originálu, plně funkční, bez TP.
konec citátu
Líbí se mi tam na předním blatníku cedulky s rokem výroby u obou 1939. No být tam třeba 2010 by asi už tak dobře nevypadalo. Zde je prodávající seriozní a přizná to, že to je kopie podvozku.Slovo do pranice. Jakou má takový motocykl vlastně cenu? A kolik takových kopií je mezi sběrateli?    [PS]   19.02.2018
Odpověď  V dnešní době koupí Duplexe po renovaci za 430 tis nebo dokonce za 500 tis jen naprostý blázen nebo laik který neví co s penězi. Co tam je original a co není ví jen ten , kdo to dával dohromady. Píšeš naprosto správně- vyhodit přes 200 tis za kupu replik.Není mi jasné, proč chceš zrovna Duplexe, chceš ho mít jako historický motocykl nebo kopii vyrobenou teď. Pokud jako historický motocykl tak zrovna Duplexy, totéž 350 SV, OHV nyní vhodné nejsou.Kopiemi a replikami se to jen hemží. Naopak jsou zrovna v inzerci nádherné anglické předválečné kompletní čtyřtakty, začínající na cenách, co chtějí dnes za zrenovované péráky.Ale to je jen odbočení, záleží na každém za co svoje peníze dá.    [PS]   25.10.2017
Odpověď  vždyt to je bezne v inzerci, ta druhá je už pryč byla za 430 pěkná fakt    [re]   25.10.2017
Odpověď  JH: rozumím, ale asi bych zkusil raději přímo kontaktovat někoho (i odsud z fóra) o kom bych měl dojem, že je odborně zdatný (nemyslím sebe), než to ukazoval všem. Ale je to v podstatě loterie tak jako tak. U hotového, renovovaného stroje je problémem originalita, u torza je nesmírně drahá a někdy téměř nemožná kompletace. Hodně štěstí při výběru.    [č]   25.10.2017
Odpověď  re: Raději bych sehnal nějakou v původním stavu, abych ji mohl zrestaurovat, eventuálně nějaké torzo (jako je tohle) zrenovovat. Člověku pak motorka daleko víc přilne k srdci a má k ní větší vztah, než když ji koupí hotovou a postaví do rohu místnosti. Vidím v inzerci jen jednu po renovaci - tu z Rakovníku, duhou myslíte kterou?

č: Je to odvážné jak říkáte, ale asi lepší o motorku přijít takhle než koupit kupu předraženého železa (ano i originál je dost předražený, ale chápete co chci říct..)    [JHRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.10.2017
Odpověď  JH: dát sem odkaz na motorku o kterou mám reálný zájem je odvážné. Pokud by za něco stála, tak vám ji někdo ze sběratelů/překupníků vyfoukne :)    [č]   25.10.2017
Odpověď  Není lepší vzít ty po renovaci? jsou tam teď dva... usmlouvat cenu.    [re]   25.10.2017
Odpověď  Dobrý den, chtěl bych Vás poprosit o radu. Zvažuji koupi Duplexe z inzerce. Motorka je lakovaná, takže těžko soudit originalitu dílů (ani majitel mi nedokázal zaručit jestli jsou 100% originál) a vzhledem k tomu že jsem originál nikdy nedržel v ruce, tak nevím kde hledat rozdíly v replice/originálu. Máte někdo typy na co bych se měl zaměřit? Nechci vyhodit přes 200tis. za kupu replik. Děkuji za postřehy.
můj email: sanek4@seznam.cz
a tady odkaz na fotky: http://bank2.rajce.idnes.cz/J250_Duplex/    [JHRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.10.2017
Odpověď  Ahoj. Mam motor na Duplexku.Kolik by tak asi stál???    [Honza]   31.10.2016
Odpověď  Ahoj , chtěl jsem se zeptat jestli nevíš číslo barvy , které jsi použil na duplexe.
díky za info Vlasta    [vlasta]   25.08.2016
Odpověď  Ahoj Lado,
tak jak Duplex jedí? Spokojenost? Už máš motor zajetý?
Sedivak    [sedivak]   24.02.2016
Odpověď  Dobrý den, věděl by mi někdo poradit jaké přesné typy karburátorů se používali na Duplexu? do v.č. 68 to byl dvoušoupátkový amal, ale jaký? nabízí se ten co se používal na speciálky čili typ 276? Poté se používali Graetziny, opět ty co se dávali na speciálky? Ke22s? Po válce se pak používali Jikovi 2922HK?
Může mi to prosím někdo potvrdit, nebo upřesnit? Děkuji za každou informaci.    [Tomáš]   22.02.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..a druhý dotaz, jak je tam přidělaný ten zadní držák na hustilku? Je na vzpěře? Prosím fotku, díky.    [Gripen]   29.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je tato startovačka na Duplexe? Zdá se mi, že je málo vyhlá. Pokud máte někdo origo, jak velké je to vyhnutí (kóta A). Děkuji    [Gripen]   29.03.2015
Odpověď  Díky za info. Moc mi to pomohlo.    [Gripen]   23.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě počátek měření, je to od stovky (jen pro objasnění, aby to nemátlo)    [Petr30] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj vzkaz pro Gripena, dnes jsem měl shodou okolností vidlici v ruce tak jsem ti to změřil. Od středu osy na střed otvoru pro držák klaksonu je to 375 mm.    [Petr30] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.03.2015
Odpověď  Gripene zavolej mi o vejkendu ja ti to omerit ale musis me trosku uhanet :-)    [carp.lada]   20.03.2015
Odpověď  Pokud někdo může, změřte mi tu vzdálenost mezi oskou kola a dírkama na klakson v přední vidlici. Děkuji.    [Gripen09]   18.03.2015
Odpověď  Neumíte někdo poradit, kdo vyrábí kryt řetězu na Duplexe. Nemohu jej nikde sehnat. V originál již ani nedoufám...
Dále v jaké výšce na přední vidlici jsou díry na uchycení držáků klaksonu (třeba od osy kola)?
A za třetí, jestli někomu nevybyl pásek na upevnění baterie, nebo zda to někdo nedělá.
Moc děkuji.    [Gripen09]   11.03.2015
Odpověď  Ahoj Ladova, ozvi se mi. Jedu zase na hory a ztratil jsem na tebe číslo. Dikes    [Roman]   25.02.2015
Odpověď  https://www.youtube.com/watch?v=fWRLz0fFLvg Takhle krásně vrčí    [carp.lada]   30.08.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  ,    [carp.lada] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.08.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak a je tu finále....Duplex je po 2 letech a čtyřech měsících hotový....Tímto toto téma uzavírám a již nyní se můžete těšit na další projekt:)    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.08.2014
Odpověď  To světlo(replika) na čz r. 35 je sice pěkné, ale chybí tam ten okrasný chromovaný pásek s nadpisem Bosch .Škoda že to výrobce nadotáhl do konce.    [rf]   20.04.2014
Odpověď  P- to se asi pletete...světlo na Duplexe není stejné s žádnou jinou motorkou a ještě před měsícem se nikde sehnat určitě nedalo...Nevím co myslíte tou okrasnou lištou?    [carp.lada]   14.04.2014
Odpověď  Pokud se nepletu, tak se ty světla dělají již léta, jen nedodávají některé druhy rámečků a okrasných lišt.    [P.]   14.04.2014
Odpověď  gripen09 - Děkuji za chválu....S tím světlem si mne docela dostal, jelikož světlo bylo u mého Duplexe největší problém. Bylo celé pomačkané a bylo v něm několik děr navíc. Složitě jsem ho nechával opravovat stříbrem u zlatnice za těžké prachy...Před týdnem jsem si dovezl světlo domů opravené a nachromované. Kdybych to tak věděl před měsícem, že se bude vyrábět replika, určitě bych do ni šel....    [carp.lada]   14.04.2014
Odpověď  Jinak Laďo, klobouk dolů, opravdu krasavec. Moc se mi Duplex líbí.    [gripen09]   12.04.2014
Odpověď  Dnes jsem byl na Mototechně v Brně a Reno Indian začali dělat velmi pěknou repliku světla na Duplexe. Dělají také repliku bošáckého světla na ČZ 1935-6, třeba na jednovýfuk a Sportku. Jen pro info.    [gripen09]   12.04.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [carp.lada] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.04.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [carp.lada] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.04.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Poslední dodělávky.....    [carp.lada] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.04.2014
Odpověď  Řešim právě co s tim, jestli brousit nebo tryskat...    [Tomas]   06.02.2014
Odpověď  Ahoj, všechno jsem to tryskal jemným pískem    [carp.lada]   31.01.2014
Odpověď  Laďo, jaká byla příprava rámu, vidlice apod. před lakováním, otryskat, nebo brousit?    [Tomas]   31.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [carp.lada] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  ze předu    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj,

opět něco málo na ukázku...Chybí už jen dodělat přední světlo natahat zbytek kabelů a přimontovat kolena výfuků, které jsem musel poslat zpět panu Hadrávkovi jelikož jedno nesedělo...Pokud vše půjde podle plánu letos už budete mít možnost vidět Duplexe na vlastní oči v akci :-)    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.01.2014
Odpověď  Ahoj
Jsem velice nadšen že jsem objevil tvoji renovaci. Jsem totiž v úplně stejné situaci jako si byl ty.Mám jawu duplex a začínám s renovaci. Připomínám že je to první renovace kterou dělám.
Budu velmi rád pokud te budu moc požádat o radu
Pokud by to nevadilo bylo by ideální jestli by si mne mohl napsat tvůj facebok, a já bych občas požádal o radu
Můj email je urra@seznam.cz
Dik    [urra]   23.01.2014
Odpověď  Mám dotaz. Co za karbec se dával na Duplexe. A byly na všech motorech stejné? Díky.    [gripen09]   16.11.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  a druhá.....    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.10.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Opět trochu dál    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.10.2013
Odpověď  kryt je ze speciálky.    [erik zubek]   11.10.2013
Odpověď  Nahoře je napsáno - zbrojovka ing F Janeček.    [k.b.]   11.10.2013
Odpověď  Brej.Dneska mi kamarád přines kryt zapalováni.Má průměr 190mm,šiřka 55mm.Je pochromovanej a uprostřed má znak Jawa-červeno modro zlatej.V dole je nápis Praha xxxx.Tak se chci optat z jake typu je.Znak má uchyt na 2 pacičky.Diky    [k.b.]   10.10.2013
Odpověď  Ano je to přesně jak píše Erik. Červík vytváří náhradní jiskřiště jako ochranu před poškozením zapal. cívky.    [Láris]   07.10.2013
Odpověď  Koukám že už tam stojí "další pán na holení" :))) Jinak moc pěkná práce, ať se daří.    [TOM M90]   06.10.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Finišujem...    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.10.2013
Odpověď  to zní docela logicky :)    [Mirek F.]   25.07.2013
Odpověď  Když dáte červíka opačně, bude mezi jeho špičkou a karterem cca 12mm.
Jak nad tím tak dumám, tak mne napadá jediné a to ochrana zapalovací cívky v případě, že by za jízdy upadl kabel ze svíčky a hrozilo probití VN vinutí, tak jiskra přeskočí mezi hrotem červíka a VN kontaktem cívky, vzálenost od kontaktu cívky musí být taková, aby zde jiskra nepřeskakovala při normálním provozu, což se docílí zašroubováním červíka a zakontrováním matkou.    [erik zubek]   25.07.2013
Odpověď  No mne by připadalo celkem logické kdyby byl červ obráceně, pod matku by se dalo očko kabelu červík by se špičkou opřel o protější karter a matkou by se to zajistilo....    [carp.lada]   25.07.2013
Odpověď  Ta matka tam není na přichycení kabelu, ale na zakontrování toho červa, ale pravý význam také neznám, kolem toho červa není nic, čeho by se mohl špičkou dotýkat. Kdo odhalí pravý význam a svůj názor obhájí, má u mne půlčana trnkové.    [erik zubek]   24.07.2013
Odpověď  tak jak to je nafoceno, tak jsem to měl na všech motorech, co mám ... ale pravý význam mi také uniká    [Mik]   24.07.2013
Odpověď  milan - Pak by tedy ten červ měl být asi obráceně než má na fotkách erik zubek, tak aby pod maticku šel přidělat kabel.Erik to má na fotce tak, že dovnitř do prostoru zapalování kouká špička červa a drážka s matkou je na druhé straně.    [carp.lada]   24.07.2013
Odpověď  Overil som to, na specialke to tak je, duplex to asi nebude mať inak.    [milan]   23.07.2013
Odpověď  Aha tak toho červíka mám jen mi pořád nešlo do hlavy k čemu tam má být...To ukostření zní dobře..Někdo s původním motorem neví?    [carp.lada]   23.07.2013
Odpověď  Niekde som počul že je to na ukostrenie motora z vývodky, stredný kábel, ale neviem to na 100%    [milan]   22.07.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  druhá strana    [erik zubek]   22.07.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je tam červík se špičkou najedné straně a na druhé straně se šlicem na šroubovák a kontramatka, ale bohužel doteď vůbec nevím, k čemu sloužil. Stejně to je i u speciálky.    [erik zubek]   22.07.2013
Odpověď  erik zubek- Díky za postřeh..Máte pravdu zdálo se mi že to nějak špatně sedí...S tím závitem pod zapalováním byste nevěděl?    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.07.2013
Odpověď  Pěkné, radost renovovat původní stroj. Jen držáky klaksonu mají být uvnitř vidlice, aby se o ni opřely.    [erik zubek]   22.07.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde jsem se trochu zasekl...Nevěděl by někdo co přijde přidělat do tohoto závitu pod zapalováním?    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.07.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Co nevidět bude kompletní i motor.Už mne chybí dodělat jen spojka a zapalování    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.07.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.07.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak opět nějaký progres ve stavbě Duplexe...Lak už je doma...Tímto chci poděkovat panu Šímovi z lakovny Elán Jindřichově Hradci.Perfektní domluva,dodržení termínu a 100% odvedená práce.Posuďte sami    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.07.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Tak se opět po delší době hlásím.Není to proto, že bych se flákal, ale proto, že na Duplexovi usilovně pracuji a už se to začíná rýsovat.
Tak hezky od začátku:

- Chrom od p. Vepřeka už je doma.Pár komplikací to sice obnášelo, ale díky bohu se nic neztratilo.

- Dále mi přišla zásilka od p. Padalíka.Ten dělal kompletní repas kliky včetně ložisek, labyrintů,výbrusu a nového pístu.Vypadá to slušně, motor jsem začal sestavovat tak snad nenarazím na žádnou komplikaci.

-Zde na foru jsem našel kontakt na člověka, který repasuje karburátory.Využil jsem jeho služeb karburátor mu zaslal poštou a snad během týdne jsem měl karburátor doma bezvadně opraven a doplněn o chybějící věci.

-Původně jsem myslel, že si motocykl nalakuji sám, ale rozleželo se mi to v hlavě a usoudil jsem že to zkusím na nějakém "obyčejnějším stroji".Všechny věci, které přijdou nalakovat jsou již v lakovně Elán v Jindřichově Hradci a koncem května by měli být hotové včetně linek.


Nyní dělám na motoru a hned jak bude hotov lak začnu motocykl pomalu sestavovat.Když vše půjde tak jak má letos možná vyjedu.    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  29.04.2013
Odpověď  (carp.lada) máš přeplněnou mail. schránku    [pepazdepa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.02.2013
Odpověď  pepazdepa- No paráda!Ozvi se mi na mail carp.lada@seznam.cz pokecáme..Jinak to vypadá že ho máš komplet až na kryt zapalka co?    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.02.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  (carp.lada)-no tak v Lib.jsou asi dva Duplexi    [pepazdepaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.02.2013
Odpověď  z paměti nevim ale bylo tam asi 170 nějak tak..:)    [ladic]   21.01.2013
Odpověď  ladic- Tak to je drsný:-)jaké máš číslo motoru jestli se můžu zeptat?    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.01.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Taky mam motor a jak pane tahá :)    [ladic]   21.01.2013
Odpověď  Capr lada;zadej Bazák,Kroměříž,motorky a čtyřkolky tam najdeš co inzeruji ivošek!    [Ivosek]   17.01.2013
Odpověď  capr lada;to jsou stránky kde,nabízím co prodávám!apár fotek k tomu.Jináč mě všichni mailujte,rád pomohu!    [Ivosek]   17.01.2013
Odpověď  Ivosek-Co je to bazák?    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.01.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Capr lada č.212,mrkni na bazák dovíš se víc!    [Ivosek]   16.01.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  No ještě mám ogara taky do regálu    [Ivosek]   16.01.2013
Odpověď  Taky mam bohužel jenom motor:-(..    [Michal]   16.01.2013
Odpověď  Ivosek- Mohu se zeptat jaké číslo?Jinak gratuluji a snad se podaří sehnat zbytek.    [carp.lada]   16.01.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mám doma motor duplex,který jsem částečně renovoval.bohužel chybí zbytek motocyklu,takže zatím jde do regálu!    [Ivosek]   16.01.2013
Odpověď  M6 s hlavou OK 11 se podle mě v roce 1939 už nepoužívaly. Ale nemám po ruce tabulky, kde bych to ověřil. Každopádně M8 byly celkem jistě s hlavou OK 14. Sady dělají v Remotu (http://www.remot.org/), ovšem vesměz z nerezové oceli, což se k veteránům příliš nehodí.    [JzK]   16.01.2013
Odpověď  Já si skoro všechny šrouby vyráběl, M6 s 11mm hlavou a načernit. Vypadá to skvěle.    [Mirek F.]   16.01.2013
Odpověď  Ještě mám dotaz ohledně spojovacího materiálu.Některé šrouby se mi ještě povede zachránit ale dost je jich nepoužitelných.Dají se někde koupit šrouby s neznačenými hlavami nebo je budu muset vyrábět?
Někde na internetu jsem nalezl na prodej celé sady spojovacích materiálů, ale pouze na běžné tipy motocyklů.    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.01.2013
Odpověď  Ještě jsem Ti zapoměl říci,že originální SPZ byly malovány písmomalířem,stříkáním přes šablonu by jsi to pokazil a to by bylo u Duplexe škoda.    [jwm]   16.01.2013
Odpověď  No to je hezké ale když se podíváš na různé renovace,tak zjistíš,že je tvar každé SPZ na předním blatníku jiný.Také existují stroje/předválečné/ u kterých díky obrovské SPZ nejde ani sklopit světlomet aby svítil tam kam má,natož aby šel demontovat rámeček se sklem např. kvůli výměně žárovky.Na burzách jsou tyto repliky na prodej za pár kaček ale málokdo z nich nějak řeší tvar.    [jwm]   16.01.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Takovéto šablonky pro nastříkání přední cedulky jsem si vyrobil jednoho dlouhého dne v práci:-)    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.01.2013
Odpověď  gripen09-Ahoj,super určitě se ozvi na mail carp.lada@seznam.cz    [carp.lada]   14.01.2013
Odpověď  Ahoj Laďo, právě taky repasuji motor na Duplexe. Jsem v podobném stavu jako Ty. Ozvu se Ti na mail a probereme zkušenosti.
Píst a ložiska na kliku umí zajistit pan Padalík. Něco podobného jsem si u něj taky objednával. Dělá GO kliky a výbrusy.    [gripen09]   14.01.2013
Odpověď  Jinak k motoru.Převodovka vypadala suprově,vše jak nové.Dal jsem pouze nové ložisko a gufero,přetěsnil a složil.Motor je na tom podstatně hůř.Je vyběhaný a popraskané kroužky.Ložiska na klice to mají taky za sebou.Takže mne čeká výbrus,sehnat píst a ložiska.Kdyby někdo vědel kde píst nebo ložiska sehnat budu mu moc vděčný..    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.01.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Výsledek včerejšího snažení...vyčištěné kartery a vystřižené těsnění na kryt primáru.    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.01.2013
Odpověď  Dej pozor na pružinky pod aretačními západkami na bubínku řazení rychlostí ať nejsou moc unavené.Válec nejdříve proměř supitem a pokud bude vůle pístu menší než 0.05,nic neřeš,dej nové kroužky a jezdi.    [jwm]   12.01.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Převodovka před složením    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.01.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Přináším opět aktualizaci.Ve čtvrtek jsem si udělal výlet do Šumperka k panu Vepřekovi a odevzdal mu kompletní motocykl na chromování.Udělal jsem si seznam všech věcí, spočítal je a nafotil a teď se budu dva měsíce modlit aby se nic nestratilo.

Než budou hotové chromy začal jsem rozebírat motor.Vše šlo dobře až na sundaní unašeče tlumiče záběru.Nakonec za pomoci autogenu a stahováku se podařilo unašeč sundat.
Nejprve jsem se vrhl na převodovku, kde bylo vše v pořádku a pouze jsem vyměnil ložisko a gufero.Vystřihl jsem nové těsnění a vše složil.
Ted se budu pouštět do motoru.Motor má za sebou jeden výbrus.Neví někdo, kde se dá sehnat nový píst?    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.01.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  erik zubek- to je opticky klam...ono by to ani neslo pouzdro pro hridel je ve vidlici zalisovane...zde foto    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.01.2013
Odpověď  Možná blbě vidím, ale nejdou vám horní vahadla vidlice dovnitř šavle?    [erik zubek]   04.01.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  malý pokrok...Příští týden jedu panu Vepřekovi odvést věci na chrom.    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.01.2013
Odpověď  pěkná dílna    [aldafiny]   03.01.2013
Odpověď  Doporučuji osadit hlavně vzpěry blatníků a pak uvidíš jak to sedí.Jinak ta CB 750,to je parádní pohled zezadu.    [jwm]   03.01.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  zatím vše sedí bez větších zásahů    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.01.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Aktualizace jak jsem slíbil...Začal jsem celou motorku skládat abych mohl provést poslední úpravy, které by po laku nebyly možné.    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.01.2013
Odpověď  Po delší odmlce se opět hlásím.Asi tři měsíce jsem teď na Duplexe nesáhl.Věnoval jsem se jinému motocyklu a přestavbě dílny.Vše je hotovo a projekt Duplex pokračuje.

Budu pravidelně zveřejnovat fotografie z průběhu prací.Všechny díly, které mají přijít do laku jsou již vyspraveny a nastříkané v plniči.Nyní se chystám motocykl složit a vše spasovat dohromady.
Když bude vše sedět jak má,stříknu ještě několik vrstev plniče a budu brousit a brousit...Plnič stříkám venku, na lak budu mít k dispozici odvětranou lakovací místnost.

Od pana Arnošta zde z fora jsem se dozvěděl že motocykl byl odeslán 6. 9. 1939, obchodním zástupcem p. Lamačem a zákazníkem byla paní Najmanová.Touto cestou panu Arnoštovi děkuji!

gripen09- viz. nahoře...Gratuluji ke koupi..Kdyby bylo potřeba s nečím poradit,něco omeřit nebo vyfotit neváhej se ozvat.Budu rád když zde zveřejníš jak pokračuješ...

Jarda- bohužel Ti neporadím.Já dal na Tebou zmiňovanou prezentaci na internetu, která mě u RRK zaujala a doplatil jsem na to.    [carp.lada]   31.12.2012
Odpověď  Reaguji na případ RRK, právě jsem jim chtěl zadat sedlo, tandem a brašny. Koho mi doporučíte jiného. Na netu jsem sice našel několik výrobců, ale osobní zkušenost je k nezaplacení. Co je mi platná prezentace na internetu, tu mají RRK nejhezcí. dík    [Jarda]   24.12.2012
Odpověď  Laďo, jak pokračuješ s Duplexem dál? Už máš hotový lak? Naskytla se mi možnost koupit motor, nádrž a komplet řidítka na Duplexe, tak sem do toho šel. Co se mi líbí je číslo motoru - 37, jeden z prvních. No budu postupně shánět další díly a pak se uvidí. Rozhodně je to dlouhodobý projekt.    [gripen09]   11.11.2012
Odpověď  Roman-Čau letos na Duplexu asi nevyjedu, ale nedavno jsem pořídil ještě jeden stroj, tak když bude čas můžeme si udělat nějakou společnou vyjížďku.V neděli se jedu podívat do Dvora Králové na závody, nejspíš na stroji:)Tak se tam třeba potkáme..Kdyby jsi tam nahodou byl, tak se ozvi na 773068986..Měj se a dej vědet    [carp.lada] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  29.06.2012
Odpověď  Ahoj Láďo, dlouho jsem nebyl na netu pač jsem měl dovolenou. Ptal jsem se a zatím ten klakson nechce pustit, ale já ho zkusím ještě ukecat:-). Dojel jsem v pohodě, akorát mi u jawinky trošku začalo zlobit dynamo, tak ho teďka opravuji, to jsou ty mé štěstí na něčí repase, však jsem Ti to už nastínil u té benzinky. Stator, rotor a relé nové, ale po mechanické stránce hrůza, všude vůle, místo pružiny, pertinaxové podložky apod., pak budu zase snad jezdit:-). Do Hořic jsem bohužel nejel, něco mi do toho vlezlo. Jak tak koukám, vypadá to, že snad vyjedeš letos, když se zadaří, tak můžeme pak dát nějakou jízdu, nebo se můžu podívat za Tebou a juknout na Tvůj stroj:-)    [Roman]   29.06.2012
Odpověď  Oldřich s Jawou 250-To máš sice pravdu, ale v dnešní době jsem zvyklí na jiný přístup.Čekal jsem že se s dotyčným budu dohadovat a nakonec si stejně ze svého zaplatím sedlo nové.Nevím jak vyhoví x dalším poškozeným, ale k mé reklamaci se postavil na výbornou.    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.06.2012
Odpověď  carp.lada - nevím, co považuješ za super přístup. Objednáš si něco,co výrobce odflákne,ošidí a po reklamaci ti vrátí peníze ? A co ti ostatní, kteří mají podobné sedlo? Výrobce je vyhledá a vrátí peníze nebo vyčká?    [Oldřich s Jawou 250]   25.06.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  .    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.06.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  Tak malá aktualizace...Včera jsem nastříkal první várku dílů stříkacím tmelem.Je to supr věc krásně to schová všechny vyrezlé pory.Dneska to budu pod vodou brousit a uvidím jestli dám ještě jednu vrstvu.    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.06.2012
Odpověď  Pán z RRK mi tvrdil že jsem první případ o kterém slyší že přilepené sedlo špatně drží...    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.06.2012
Odpověď  Mám taky sedlo z RRK a ani jsem nemusel nic odlepovat. Mám na motorce najeto 80km a už se mě přimo zezadu odlepilo 5cm:-( Jestli jim takto každý pošle email, tak z toho asi nebudou nadšení...    [Tom]   21.06.2012
Odpověď  Josef Smola- Nevím jak kolegové, ale já jsem se spojil s RRK přes email problém jsem jim popsal a druhý den jsem měl na účtu zpět peníze.Takže přístup super!    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.06.2012
Odpověď  Děkuji    [Davis Fled] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2012
Odpověď  Davis Fled-rozmery jak jsem slibil........plyn-120 mm delka,vnitrni prumer cca 30 mm.....rukojet na druhe straně....130 mm delka, vnitrni pruměr 20 mm    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.06.2012
Odpověď  Ogaři, jak jste uspěli s reklamací sedla?    [Josef Smola]   20.06.2012
Odpověď  Děkuji, budu muset vybrat něco na burze tak či tak, ale snažim se trochu to zmapovat předem. Co jsem zjišťoval, tak od Nepokoje by mi měly jedny gumy pasovat. Mam krátkou rukojeť Amal, ale tyhle vypadají podobně. Tak děkuji    [Davis Fled] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2012
Odpověď  Davis Fled-rukojeti jsem zakoupil od pana Hadrávka,rozměry Vám napíšu zítra až se dostanu do garaže abych je změřil. Zde http://www.hfmoto.cz/cz.h tml je najdete i včetně ceny.    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.06.2012
Odpověď  Dobrý den,
mam jen rychlou otázku. Jaké jsou rozměry těch rukojetí? Popřípadě, odkud je máte. Děkuji    [Davis FledRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  zezadu    [carp.lada] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nově načerněné sání karburátoru    [carp.lada] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Rukojeti už mám taky...Jen má každá trošku jiné drážky..Má to tak být?    [carp.lada] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Výfuky už dorazily...vypadají moc hezky    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.06.2012
Odpověď  Tak přináším malou aktualizaci.Nyní se věnuji vyvařování, vyklepávání a kytování všech dílu, které přijdou nalakovat.Díky bohu je stroj celkem v pořádku tak toho moc zachraňovat nemusím, přesto je to ale strašná práce.Co nejdříve bych to chtěl stříknout základem aby to v garáži zbytečně nekorodovalo, ale hlavně aby to nerezlo:-)
Nemáte někdo nějaký tip jak načernit válec?Nějakou konkrétní vyzkoušenou barvu?    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.06.2012
Odpověď  Roman-Čus, jasný po chvíli bloudění jsem to našel.Co Tvuj stroj dojel jsi dobře?Jinak kdyby jsi sehnal klakson bylo by to super.Celej vikend budu nejspis v Horicich tak kdyz tam pojedes potkame se tam.Lada    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.06.2012
Odpověď  Ahoj Láďo, tak jsem ještě doma kamaráda nezastihnul abych se optal na klakson, našel jsi pak to Kokořínské údolí:-)?    [Roman]   12.06.2012
Odpověď  jestli to ovšem umí udělat jinak než nalapením.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Odpověď  Petr-Tak to jsem opravdu zvědavý, můžete se tam klidně zmínit i o mne jako o dalším nespokojeném zákazníkovi(Ladislav Matějka).Určitě dejte vědet jak to dopadlo.    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.06.2012
Odpověď  Dnes k rrk jedu osobně a jsem zvědav jak se k problému postaví-budu nadále informovat.    [Petr]   12.06.2012
Odpověď  Tak jsem zvědav, jak uspějete s reklamací.    [P.Berartík]   11.06.2012
Odpověď  A přesně TO bych také udělal, to je fakt podělávka. Já sám jsem kdysi hledal čalouníka co dokáže kůži na sedlo přinýtovat a také prošít (žádné plíšky atd) a stálo to dost, ale stálo to za to. A pokud bych pak zjistil, že je to trapně přilepené, tak bych opravdu šel a hodil to sedlo po něm hned od vrat. Myslím, že taková přilepená kamufláž, je důvod pro reklamaci. Nýty jsou nýty a atrapa je atrapa a zatím nejsme v Číně takže rozdíl uznáváme.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.06.2012
Odpověď  Tak mi to nedalo a u jednoho nýtku jsem sedlo odlepil a co jsem zjistil?....Nýtky jsou jen trapné atrapy, mám sto chutí vzít sedlo a omlatit ho dotyčnému RRK o hlavu.    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.06.2012
Odpověď  Pro carp.lada: Mně to bylo také líto odtrhávat. Jelikož byl ale plech nově nastříkán, lepidlo se s tím nějak nepohodlo a lem se odlepil. Až potom jsem to zjistil.    [Míra]   09.06.2012
Odpověď  Ruční práce jde do někam...Já jsem v Brně koupil univerzální repliku sedla (čz tourist,Pragovky,atd...) dal jsem za ni 1400 a je to kompletní sedlo dokonce i s pružinami na rám a nýty jsou pravé sice je to jen koženka,ale i tak jsem nad míru spokojený. No jo no Čína.....J    [jirkas4]   09.06.2012
Odpověď  Olda Kratochvíl- Napsal jsem Ti e mail    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.06.2012
Odpověď  Míra-Můžu se zeptat jak jste to poznal že jsou nýtky jen atrapy bez toho aniž by jste sedlo poničil?Rád bych se také přesvědčil jestli jsou nýtky pravé, ale odlepovat se mi to nechce.    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.06.2012
Odpověď  Pro Petra: Nechtěl jsem věřit Tvému příspěvku. Byl jsem se sedlem od "rrk" spokojený. Aź po dalším prohlédnutí sedla (pérák) jsem zjistil, že je to ten samý případ. Nýty jen jako a celý lem jen nalepený. Takže také zklamání.    [Míra]   08.06.2012
Odpověď  I taková práce se dá prodat-na první pohled to nebylo znát. Ted se chystám reklamovat. Výrobce se prezentuje precizností a stojí to za ....    [Petr]   07.06.2012
Odpověď  Pro Petra: To snad žertuješ? Ono sa nechá koupit i takové sedlo ?    [P.Berartík]   07.06.2012
Odpověď  Zdravim.
Chtel jsem se zeptat zda pan Duchac take dela zapalovani
na Robota.Jestli ano muzes mi napsat kontakt.
Dekuji
Olda    [Olda Kratochvil]   07.06.2012
Odpověď  Nechci pomlouvat,ale tento výrobce mě dělal sedla na Jawu 11 a 555 a na obou se začal ODLEPOVAT potah od plechu-načež jsem zjistil,že nýty jsou jen jako trapná dekorace a celý potah je jen nalepen k podsedlovému plechu. Třeba vaše sedlo už zhotovil kvalitně-zkuste to omrknout.    [Petr]   21.05.2012
Odpověď  Jen drobný postřeh k sedlu. Původní barva byla taková krásně červenohnědá (holky by asi řekly mahagonová) Myslím, že sedlo po několikerém ošetření přípravky na kůži ztmavne. Znalci upozorňují, že přední závěs sedla musí být na motocyklu bez vůlí, jinak se motorka pod zadkem prý příšerně vlní.    [JzK]   15.05.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mirekku-Zde je slibované foto hřbetu plechovek...Fotka nestojí za nic a hřbet je dost odřený..jedna plechovka je cz/cz a druhá cz/de    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.05.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  ze předu    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.05.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  ze spodu    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.05.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Už mi také dorazilo sedlo.Nechal jsem si ho potáhnout zde http://www.rrk.vyrobce.cz /
S prací jsem spokojený cena necelých 1800,- s tím že jsem si dodal kůži vlastní    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.05.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  a pohled zepředu...Z obroučky je slezlý chrom ale myslím že správná je,sklo nevím ale taky vypadá původně,parabola je dost pomordovaná tu bude muset nejspíš taky sehnat novou.    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.05.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pohled ze shora.Přepínač mi rovněž chybí, ten doufám seženu, ale jsou pro něj takto díry spravné?    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.05.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den,
dlouho jsem nepřidal žádnou aktualizaci.Nyní jsem na motocykl neměl příliš času, dost mne zaměstnává přitelkyně a novodobý motocykl.

Potřeboval bych od Vás odborníku radu ohledně předního světla.Mám světlo, domnívám se, že správné na Duplexe.Nějaký dobrák do něj však dříve nejspíš udělal dva otvory, které tam být nemají.Tachometr rovnež chybí, ale mám k dispozici dva jeden Jawa a druhý Veigel, myslím, že správný má být ten Veigel?

Tady je foto tak se k tomu prosím vyjádřete případně majitel tohoto stroje jestli by udělal nějaké fota světla.Na této fotce jsou vidět díry zespodu a jedna z boku.Myslím že zespodu mají být pouze dvě, prostřední je navíc.Z boku je špatná určitě.    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.05.2012
Odpověď  No tak to tak asi opravdu bylo a považovali češtinu a slovenštinu za dva jazyky i když v jedné zemi.    [martin S.]   10.05.2012
Odpověď  Já mám právě čj/něm a čj/slovenskou což mě právě zarazilo    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.05.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady ti posílám co bývalo na plechovkách napsáno v češtině.Plechovky byly i dvojjazyčné, co bok to jiný jazyk. Zajímavé však je to, že mám doma i plechovku, kde je kombinace češtiny a slovenštiny, což mě překvapuje, vzhledem k tomu, že to byla jedna země.Zatím jsem narazil na kombinace čj/něm, čj/ang, čj/slovenský jazyk a čj/čj    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.05.2012
Odpověď  Mirekku-Jasný dneska udělám fotografie a vložím sem.    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.05.2012
Odpověď  mohl by jsi sem dát nápisy na hřbetu těch plechovek    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.05.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Klíč 14 a 17 s nápisem Jawa a klíče Graetzin    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.05.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  a takhle vypadal válec s hlavou předtím    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.05.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takto vypadá válec a hlava, zatím je to moc pěkné do té doby než se s tím vyjede ven    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.05.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak včera jsem dopískoval zbytek dílů.Mimo jiné i hlavu a válec.Jak to dopadlo posuďte sami.Ted mne bude čekat vyvařování,rovnání atd.    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.05.2012
Odpověď  K těm plechovkám-vozila se jen jedna na jedné straně.Dvě by byly trošku přeplácané a druhá věc, nevím teda jak u jawy, ale třeba já co ji mám na předvál čz, tak ani na druhou stranu nejde, protože tam vede lanko od brzdy.Ale pokud chceš mít na každé straně něco, tak jsem takhle na vidlici viděl vozit i lékárničku, ale to asi původní místo nebylo.Ta plechovka má své kouzlo právě tou nevycentrovaností na jedné straně, na obou by to bylo tak pohledově vyvážené až by to bylo kýčovité. Tak jako třeba dva kryty řetězu, každý na jedné straně.Aspoň tak to vidím já, ale je to tvá věc.    [martin S.]   04.05.2012
Odpověď  Přední světlo není shodné s žádným jiným typem JAWY. Já jsem sehnal taky poničené, spravili mi ho v Šumperku, včetně chromu. Nemá někdo ve svým domamontu motor z duplexe v.č. 853 ? Jinak foto někde mám, až bude čas, vložím ho sem. Milan    [Milan]   04.05.2012
Odpověď  Mirekku-Plechovky dám na vidlici,každou z jedné strany.Držáky zatím nemám.Plechovky stejné nejsou, jedna je česká a druhá německá.


Ještě bych měl dotaz na přední světlo.Nevíte náhodou jestli je stejné s jinou předválkou např s 350?Mám ho dost pomordované a jsou v něm vyvrtané díry, které tam být nemají tak bych rád sehnal jiné a repliku nechci.    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.05.2012
Odpověď  Plechovku dáš jako doplněk na držák? Máš obě se stejnými nápisy nebo se liší. Já zatím narazil na dvě dvojjazyčné verze.    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.05.2012
Odpověď  dochovaly se většinou jen motory, sloužily v různých domadělech, jako třeba ten můj trakturek s pohonou jednotkou duplex :)    [Ladic]   04.05.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  základ jsou plechovky na olej...    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.05.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  a takhle vypadá výsledek...    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.05.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak včera jsem opískoval skoro všechny díly které půjdou do laku, kromě blatníků a představce řidítek, na které se vrhnu příští týden.Pískování šlo hezky nejhorší práce byla asi s rámem, který se do tryskacího boxu vešel jen tak tak a manipulace s ním tím pádem nic moc.Tryskal jsem pomocí sody v kombinaci s jemným pískem.    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.05.2012
Odpověď  Zajímalo by mne kolik strojů se z tech cca 1000 kusů dochovalo dneška pokud k tomu někdo něco máte sem s tím:-)    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.05.2012
Odpověď  Milan-Výrobní číslo je 132 a sedí motor s rámem.Rok výroby 1939.Máte Duplexe po renovaci?Nechcete sem vložit nějaké foto?    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.05.2012
Odpověď  Mohu mít dotaz na výrobní číslo stroje a rok výroby ? Jsem rovněž majitelem tohoto stroje.    [Milan]   02.05.2012
Odpověď  Ještě jsem zapoměl napsat, že jsem od pana Hadrávka obědnal kompletní výfuky a to za 8700,- celkem.    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.04.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak přináším malou aktualizaci jak pokračuji v renovaci Duplexe.

Panu Duchačovi jsem odeslal zapalovaní na převinutí cívek a oživení magnetů,toto bude stát 1400,-.

Na tento týden mám domluveno zapujčení tryskacího boxu a ve dvou fázích se chystám vše opískovat.Nejprve chci tryskat díly, které by neměli být náchylné na poničení,až získám patřičné zkušenosti a budu vědět co si mohu dovolit budu tryskat choulostivé díly jako jsou blatníky atd.

Dále jsem vyráběl hřídelku mezi stupačky, která byla ohnutá.Předchozí majitel na tom za války asi pěkně rajtoval.Hřídel jsem vyrobil ze 14ky šestihranu, na soustruhu vytočil závity a celé nechal pozinkovat.Od originálu se liší pouze tím že postrádá znáček FJ.

Během týdne se opět ozvu jak dopadlo pískování,pokud někdo máte s tryskáním nějaké zkušenosti, které by mi mohli pomoci sem s nimi:)    [carp.lada] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.04.2012
Odpověď  Moc pěkný kousek, klidně bych si jej složil tak jak je, ale chápu, že pokud se jedná o Vaši první renovaci, chcete jej mít hezký. Jen to potažení sedla světlou kůží bych si ještě rozmyslel, zatím jsem původní viděl vždy tmavá.
Gratuluji ke krásnému stroji    [erik zubek]   26.04.2012
Odpověď  Jen pro info...Spojil jsem se telefonicky s panem Duchačem a komplet repas zapalovaní(převynutí cívek a oživení magnetů) na Duplexe bude stát 1400,- kč    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.04.2012
Odpověď  Převinutí civky na robota cca 800až1000.čislo na pana Duchače 605124982.Je z červeneho Kostelce.    [pepa]   25.04.2012
Odpověď  obvykle to brousí takže pokud by byl v tom místě znak tak se jeho hloubka zmenší nebo zmizí úplně, pokud je to na nefunkčních plochách nebo kde to není vidět tak se tam s tím moc nedělají. Vše co je vidět je vždy pěkně upraveno. Přípravu si dělají obvykle oni sami.    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.04.2012
Odpověď  Motocykl bohužel již není v takovém stavu abych ho nechal původní.Takže celková renovace je pro mne jasná volba.Navíc mne renovování velice baví a uklidňuje:)Co se lakování týka jsem již rozhodnut, že si to budu dělat sám nějaké zkušenosti již snad mám,prostory a vybavení také.Není to z důvodu, že bych chtěl šetřit, ale prostě vše si radči udělám sám a poctivě.
Vůle ve vidlicích jsou snad v normě.Uložení stojanu vůli má ale čep půjde snadno vyrobit na soustruhu nový.
Ještě bych měl otázku jak probíhá příprava pod chrom.Na vetšině věcí jsou vyražená loga, které chci v každém případě zachovat, ale na spoustě součástek jsou vrypy nebo vyrezlé důlky stejné hloubky jako samotné vyražené logo.Otázka zní jak povrch srovnat aby po přechromování bylo vše hladké a logo bylo vidět?    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.04.2012
Odpověď  Středy kol bych ti doporučil nechat nachromovat u pana vepřeka a pak si koupit ráfek a nechat to vyplést. Já zatím kupoval ráfky u pana Hadrávka a byl jsem spokojen na Pana Kloudu jsem občas slyšel stížnosti, že ráfky hází a nejsou pěkně zpracované. Zajeť na burzu třeba do Chotusic a můžeš si je tam prohlédnou , ale kup to podle mého názoru jen u pana hadrávka případně Kloudy, ostatní většinou překupují a mohly by to být ráfky z východu což předpokládám nechceš. Navíc bys to na nichnepoznal.

jestli lakuješ není problém, ale pokud jsi ještě nějakou celou motorku nedělal doporučuji ti nešetřit a nechat to udělat profíky, vyplatí se to i z hlediska životnosti laku. Ono se to hned nepozná , ale po roce se to může začít vlnit. Z jižních Čechbych ti doporučil lakovnu Elán z Jindřichova Hradce a z Brna Moto Kenny, podle toho odkud jsi. Cena laku včetně pískování vyvaření dílů a barvy přijde okolo 15 tis. Na takové moto bych nešetřil. Už chrom bude stát pěkné tisíce. Počítej, že tě to přijde min. 50 tis.

Podle fotky není moc co zachraňovat takže určitě leštěnka.    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.04.2012
Odpověď  Nezapomínej na repasi pohyblivých dílů mimo motor. Mám namysli např. vůle ve vahadlech přední vidlice, vaklavá pružina sedla, uložení stojanu....    [JzK]   25.04.2012
Odpověď  Taky bych to tak "viděl" . . .
Původní je původní - pokud to jde . ..
Ale někdo to rád "nablýskané" . ... (jak psovy kulky :) )    [radek]   25.04.2012
Odpověď  já bych to nejdříve poskládal, projel se a pak sháněl a možná bych to ani nerenovoval....    [ladic]   25.04.2012
Odpověď  Michal.V- Nemohl by jsi sem hodit nějaké fotografie Tvého Duplexe?Případně do mailu..    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.04.2012
Odpověď  pepa- Mohu Vás požádat o kontakt na pana Duchače?Nikde na internetu nemohu najít..Díky    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.04.2012
Odpověď  Včera jsem se věnoval odstrojování kol,respektive sundavání a rozebírání brzd.Buben přední brzdy vypadá hezky ale buben zadní brzdy budu muset stočit na soustruhu.Na čelisti nechám nalepit nové pakny ve firmě RENBRO v Jablonci, pokud máte někdo odzkoušenou jinou firmu rád si nechám poradit.Téměř na každé součastce v brdách opět loga FJ:-)
Takto odstrojená kola se chystám zaslat panu Kloudovi na výrobu nových ráfku a zapletení na moje staré středy, které před tím nachromuje.Zase jestli máte někdo nějaký tip na někoho šikovného, poraďte.    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.04.2012
Odpověď  Jo určitě to dej do sekce předválečná Jawa. Duplexe mám taky,tak se ozvi jestli chceš na pokec.    [Michal.V]   24.04.2012
Odpověď  pepa:
mohu se zeptat na kolik vyjde cívka? Budu možná potřebovat udělat cívky na Robota.

Díky    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2012
Odpověď  Lada-Původně jsem myslel že po opískování sestavím motocykl bez dílů, které jsou v chromu, vzhledem k tomu, že chromování dlouho trvá, chtěl jsem aby na tom pan Vepřek už pracoval.Ale máte pravdu nebudu spěchat sestavím stroj komplet.    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.04.2012
Odpověď  Pepa-Děkuji za tip, nejspíš služby tohoto pána využiji.Po opískování se motocykl chystám sestavit a všechny díly pasovat,ohýbat,vyvařovat.Držák zadního světla se pokusím ještě najít,případně sehnat origo díl,když mi nic jiného nezbyde zakoupím repliku.    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.04.2012
Odpověď  První věc, kterou bych dělal jinak je, že bych v této fázi nepřipravoval na chrom a lak, ale očistil součástky a sestavil motorku do posledního šroubku. Přesto, že je vše signováno, neznamená to, že vše pasuje jak má. Běžným problémem jsou třeba blatníky, které nepasují na osu kola...    [Lada]   24.04.2012
Odpověď  Na to zapalovaní bych ti doporučil 100% pana Duchače podlemě jeden z nejlepších co se zabyva zapalovaníma cena take velmi dobra.Dale držak zadniho světelka jestli neseženeš origo tak ho děla renoindian.A co se tyče chromu pan Vepřek je opravdu take jeden z nejlepšich na trhu,akorat bych ti doporučil všechny dily předem nafotit aby se v galvanizově nic neztratilo občas se to stava.Ale ještě jedna rada určitě nespěchej s renovaci a hlavně z lakem,až ti to přijde opiskovane tak to střikni zakladem.A celou motorku znova sestav a zpasuj určitě se ti to vyplati.    [pepa]   24.04.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přidám ješte foto motoru,který čeká na rozebrání.Po předběžném prozkoumání se motor točí, řadí, ale má špatné ložisko na klice.Dále se chystám nechat zrepasovat zapalování, kdyby jste někdo měl tip na šikovného člověka který převíjí cívky a oživuje magnety, budu vděčný za tip.    [carp.ladaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.04.2012
 Přidat odpověď   (247) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006