Ahoj pořídíl jsem si novou hračku a měl bych na vás zkušené prozby :-) Rám je číslo 44509,motor 44719,převodovka 44719 patří to k sobě? pokud jsem dobře hledal tak by to měl být rok 1939.Ale nenašel jsem co na tento rok patří tak bych nerad začal skladat to co tam napatří..Děkuju [Fisera1] 19.10.2012 Přidat odpověď |
| Zapojení vypadá v pořádku. Předně bych vyzkoušel osvětlení použitím 6v zdroje, třeba baterie. Tím se vyloučí závada na světelných cívkách. Pak je třeba vyzkoušet přepínač a zkoušečkou vývody ke světlům - zda jsou pod napětím. Tím se dostaneme až k žárovkám. Tam může být třeba závada v ukostření. Spínač světel má dva okruhy. Jeden na zadní světlo - to se spíná u obou krajních poloh a pak další u předního světla, kde krajní polohy spínají hlavní žárovku nebo parkovačku. Jeden okruh má 6v žárovky a druhý 12v. [lipcaa] 21.04.2020 |
| prázdné schéma pro malování.. [Daniel22] 21.04.2020 |
| Zdravím, prosím o pomoc se zapojením kabelů. Mám jawu 250 bez baterie, klaxonu a přepínače světlometu. Kabeláž mám zapojenou dle schématu na obrázku, ale špatně - nesvítí. Prosím o pomoc elektrice vůbec nerozumím a tak přikládám prázdný obrázek pokud by chtěl někdo v malování doplnit co kam zapojit? [Daniel22] 21.04.2020 |
| Ahoj, bojuju s tím taky. Musel jsem použít repliku vypínače v př. světle, kdyby si potřeboval zapojení, můžu Ti ho poslat. Zatím jsem jezdil bez baterky, koupil jsem 6 V, když jsem to všechno zapojil, svítilo to. Ale pak mi to začalo přes klakson na řídítkách zkratovat, tak jsem to radši odpojil. Takže zkouška při běhu a zároveň zapojené baterky se nekonala. Kdybys to prověřil, zda 6V je schopna dobíjet, budu rád za info. Zd. [Hornet2130] 21.06.2016 |
| Ta se částečně dobíjí pres ten usmernovac ne? A na nabíjení muzes pouzit 6v nabijecku a 2,5V zarovku [Mates] 10.06.2016 |
| a cim ji dobijet? [CIJOML] 10.06.2016 |
| Netusite, kde sezenu 4V baterii a 4V zarovky? Hledam po netu a jedinny co jsem nasel sou nejake baterky do zaloznich zdroju. Ani nevim, cim bych takovou baterii dobijel? [CIJOML] 10.06.2016 |
| Nalezeno :) [CIJOML] 07.06.2016 |
| Ahoj panove, nemate nekdo schema na posledni typ specialky, mam tam ze spotrebicu predni zadni svetlo, klakson, usmernovac, bateku, tlacitko houkacky a prepinac dalkovy/potkavaci svetla. Nejak takovyhle bohaty zapojeni nenachazim... [CIJOML] 07.06.2016 |
| Myslel jsem ,že to s tím souvisí. [pavel] 09.07.2014 |
| nasel jsem jen, ze drhne trmen o pruzinu, ale o pruzine co narazi do krytu primaru nic... [tomas] 09.07.2014 |
| To už tu bylo i s fotkama to najdeš. [pavel] 09.07.2014 |
| nikomu pružiny nenaráží? tak mam asi neco blbě... [tomas] 09.07.2014 |
| Chlapi poradte, vcera pri sestavovani jawky specialky 175, jsem zjistil ze kdyz sednu do sedla a poradne zaperuju, tak mi pruzina narazi do krytu primeru, setkal se s tim nekdo? Pomohla by treba podlozka mezi ram a pruzinu? [tomas] 03.07.2014 |
| ten horní šroub musí mít technicky a logicky válcovou hlavu a drážku pro šroubovák jinak to nepřipevníš do toho držáku se nic jiného nevejde [Mirek] 03.07.2014 |
| Ahoj, vim, že je to trošku mimo toto téma. Ale má někdo výkres anebo fotku šroubů, které drží Villiersáckou nádrž? Dva spodní mají být (podle katalogu) šestihrany M8x1. Ale vrchní nevím. Podle fotky je s drážkou a také M8x1. Ale hlava a průměr hlavy. Díky moc za info. [lukas-loris] 01.07.2014 |
| Dodatečně děkuji za upozornění, nevšiml jsem si - byť je to logické - že jsou ještě novější vydání příruček. Proto přidávám schema, třebas se také může někomu hodit. [hraničář] 28.06.2014 |
| je to v uzivatelske prirucce. [CIJOML] 29.05.2014 |
| Zdravím srdečně, mohl by mi prosím někdo ze zdejších jawistů poskytnout schema elektrického zapojení na Jawu 175 Special z roku 1938? Máme ji bez baterie, houkačky, s chromovým reflektorem (ne od Bosche) a s replikou elektrického přepínače na řidítkách. Nikde jsem to tu nenašel a v těch drátkách jsem se krapet ztratil ;) Za pomoc uctivě děkuji. [hraničář] 29.05.2014 |
| Díky, zkusím to. Ještě mě napadlo, jak tam někdo psal nabudit magento, tak zítra jdu. Co tam máš za karbec? Já tam mám graetzin ke22s. Jirka [mrmlik] 03.05.2014 |
| Dal jsem misto 15 svicky 17.a zda se ze je klid.tak to taky zkuste snad to pomuze.drzim palce. [fisera1] 03.05.2014 |
| Zdravím, mám dotaz na Fisera1, jak jsi vyřešil problém s tím, jak ti to po 2 km chcíplo. Mám stejný problém a nevím si rady. Dík [mrmlik] 03.05.2014 |
| zkus tam hodit karbec z péráka a jestli to bude dělat stejně tak vyloučíš jednu z příčin. [Mirek F.] 26.03.2014 |
| Magneto mám taky nabuzené. Cívka,pruchodka,fajfka,kabel - vše nové. Zkusim teplejší svíčku. Ale zajíma mě to číslo hlavní trysky aby se to neulejvalo..třeba.. [Fisera1] 26.03.2014 |
| Mal som taký istý problém so sviečkami, prešiel som na novej 2-3 km a motorka prestala ísť až kým som nedal nepoužitú novú sviečku. Skúsil som aj ubrať oleja do benzínu, ale nepomohlo to. Napokon som dal nabudiť magneto a od vtedy bez problémov. [Milan] 25.03.2014 |
| Nevíte někdo jaké číslo má hlavní tryska na viliers MKIII karburátoru? Chci to radči zkontrolovat zda tam mám správnou.Dík [Fisera1] 25.03.2014 |
| zkusit různý hodnoty svíček asi jediná rada :) popř poladit směs, jestli není moc oleje a svíčka se rychle zaoleluje. [Mirek F.] 20.03.2014 |
| Dalsi zavada na svete:-) Tak po 2km je mrtva svicka, nedava jiskru dam novou a zas vrci. Cim to muzd byt dik [fisera1] 20.03.2014 |
| také vám to ak hrozně hulí? po chvíly na místě a pak rozjezd tak za mnou není vidět:-) Mazání 1:25.Dík [Fisera1] 14.03.2014 |
| Teprve začínám, ale kdybych potřeboval, kdo je padalík?? Mechanika, co by to udělal mám, motory umí, jen ale kdyby bylo potřeba výbrus, neví, kde sehnat píst...Díky [Hornet2130] 09.03.2014 |
| Motor je komplet delany.delal to padalik.taky ta cena ale stoji to za to. [fisera1] 09.03.2014 |
| Nádherný zvuk! :-) Dělal jste i výbrus? [Hornet2130] 09.03.2014 |
| Podle foto, máte model bez baterie, takže jako parkovačku můžete dát cokoli, stejně fungovat nebude, protože není čím napájet. [erik zubek] 08.03.2014 |
| Dejte tam prostě 12V 25W a uvidíte, pokud je zapalko dobře udělané, bude to svítit, dozadu klidně 6V 5W. [erik zubek] 08.03.2014 |
| Pokud 6V svítí málo tak je něco špatně. [Mirek F.] 08.03.2014 |
| Zapalovani mi delal p.urbanek.takze myslim ze bude v pohode.svetlo je komplet replika.ale nechapu jak to ze 6V zarovka sviti malo a 12V bude dobre? a jakou zarovku do zadniho svetla a parkovacku dekuju [fisera1] 08.03.2014 |
| No, že by žárovka vytvářela zkrat je blbost. Napětí změřit sice můžete, ale bez zátěže naměříte cca 30V možná i víc, dokonce Vás i hezky kopne, ovšem jakmile se zdroj zatíží, napětí prudce poklesne. Při použití žárovky 25W teče při napětí 14V proud 1,78A, při použití 6V o stejném příkonu teče už 4,16A, takže nejblíže se dá původní voltáži i Watáži přiblížit použitím žárovky 12V 25/25W, to je cca 2A, pokud máte nabuzené magnety a nerýpal se Vám v cívkách nějaký neumětel, jako kdysi mě, mělo by to svítit na veterána dostatečně. Jo pokud máte orig. světlomet, asi budete těžko shánět žárovku pro původní patici, u repliky není problém. [erik zubek] 07.03.2014 |
| Pokud skoro nesvítí tak to znamená že to chce naopak volty snížit. 6v žárovka žádnej zkrat neudělá pouze by se přepálila. Nejlepší co bys mohl udělat je změřit voltmetrem kolik dává napětí při volnoběhu a při přidání plynu. Samozřejmě střídavinu na vodiči z cívek proti kostře. :) [Mirek F.] 07.03.2014 |
| Ahoj tak 1km jízdy z mnou :-). Běží pěkně. Jen závada skoro nesvítí př. světlo-zjistil jsem že tam má být nejaká 14V žárovka? jak to řešíte? ja tam mám 6V a to jde prý do skratu a proto to nesvítí. Děkuju [Fisera1] 07.03.2014 |
| já mám páčku villiers takže ta se nevrací [Mirek] 06.03.2014 |
| mě plyn jde jako klasický krutiruk. [Mirek F.] 06.03.2014 |
| Podle mě se nemá vracet, jako páčka. [pavel] 06.03.2014 |
| A jak se vám vrací plyn? mě jde lehce ale nevrací se. na šoupátku to není takže to dělá rukojet-je to replika. [Fisera1] 06.03.2014 |
| Miloš Míča 604645330. [Fisera1] 06.03.2014 |
| nemáš na něj kontakt? [Mirek F.] 06.03.2014 |
| buď rád, že to máš, já měl u něj karb. taky dělal mi šoupě, jehly, a také ten šroub, karb. běží moc pěkně a tu regulaci bohatosti vůbec nepoužívám, stačí nacucnout a šlápnou a běží. [Mirek] 05.03.2014 |
| Od začátku u p. Míči z Pardubic.Nechtěl jsem to dávat jinam když to měl skoro hotové jen furt nebyl ten závit.Ted už má závitník tak to prej půjde příště rychle. Práce je to hezká ale ta doba.. [Fisera1] 05.03.2014 |
| a u koho si to nakonec měl? [Mirek F.] 05.03.2014 |
| šoupě,vršek s gravírováním,jehla,svěrací plech, jehla do plovákovky,těsnění,povrchovka a ten PĚTICHODEJ závit na kterým to vyselo tak dlouho. [Fisera1] 05.03.2014 |
| vypadá krásně, co všechno je na něm dělaný? [Mirek F.] 05.03.2014 |
| Tak sláva mak karbec:-)Bude start.. [Fisera1] 05.03.2014 |
| Je to ten šroub kterým přidáváš bohatost ten v šoupěti u karbce villiers [JM] 04.12.2013 |
| Ahoj prosím je někde v karburátoru pětichodý závit? Opravář karburátoru mi furt tvrdí že to vázne na tom. Tak bych chtěl vědět co to je a zda to tam vubec je.. Děkuju [fisera1] 04.12.2013 |
| Zkus zavolat na tato čísla mám je tady na nástěnce pověšené z poznámkou repas karburátorů AMAL a Viliers. 604 963 616, 605 717 537. [Mirek F.] 18.11.2013 |
| Neznáte někdo někoho kdo dělá karburátory? mam svůj MKIII už půl roku na opravě a furt je to v nedohlednu..už mě to štve..dík [fisera1] 18.11.2013 |
| já si nastavil předstih 4,5mm nasadil jsem rotor a pak jemně doladil odtrhem. [Mirek F.] 29.10.2013 |
| Ještě se zeptám jak je to se zapalováním?seřízení? hodnoty odtrhu atd. U peráka je to jinak než je v návodu z duvodu jiného benzínu než byl dřív tak jesti je něco podobného vyzkoušené i tady? dík [Fisera1] 27.10.2013 |
| Mirku děkuju. předám soustružníkovi a uvidíme.. [Fisera1] 27.10.2013 |
| drážka mohla mit tak 1-1,5 mm to samý hloubka zápichu. žádná gumička tam není. Soustružník říkal že by to mohlo fungovat jako labyrint. A asi to opravdu tak funguje. Z oleje se tam udělá "zátka" která olej nepustí. Každopádně základ je nové bronzové futro které je dost těsné... [Mirek F.] 24.10.2013 |
| drážka mohla mit tak 1-1,5 mm to samý hloubka zápichu. žádná gumička tam není. Soustružník říkal že by to mohlo fungovat jako labyrint. A asi to opravdu tak funguje. Z oleje se tam udělá "zátka" která olej nepustí. Každopádně základ je nové bronzové futro které je dost těsné... [Mirek F.] 24.10.2013 |
| Nepamatujes si rozmer drazky? A vkladal jsi tam i gumicku? Popr. Jakou? [Fisera1] 23.10.2013 |
| Když sem si nechal dělat nový futra do převodovky tak mě na pouzdru u startovací hřídele udělal soustružník zápich. Říkal že to pomůže a opravdu, pod motorkou i po půl roce ani kapka. Používám olej PP90 [Mirek F.] 23.10.2013 |
| Nevíte někdo co dělat když mi z převodovky teče olej kolem startovací hřídele? co udělat na hřídel zápich a dát gumičku?dík [Fisera1] 23.10.2013 |
| Opravdu pěkná práce, černě věci co mají černě být, nenalinkovaná vidlice, takhle by to mělo podle mě vypadat, žádnej ván. stromeček. [Tomáš] 21.10.2013 |
| Krásná práce :) [Mirek F.] 17.10.2013 |
| Chybí karburátor ale zkusil jsem stříknout pod svíci a blaflo to takže snad to pojede..:-)Na karbec čekám už 4 měsíce :-( [Fisera1] 16.10.2013 |
| Tak jsem skoro u konce:-) [Fisera1] 16.10.2013 |
| Když porovnáš schémata tak to uvidíš. [Pavel] 18.09.2013 |
| ok propojim. ale nevim co to má za důvod, když v origo zapojení to nebylo.děkuju [Fisera1] 18.09.2013 |
| Takže bez baterie propoj S na 51a. [Pavel] 18.09.2013 |
| To bude jestli máš zapojení s baterii s usměrňovačem nebo bez toho. [Pavel] 18.09.2013 |
| Rovnou se zeptám. Mám nataženou elektriku, replikové světlo(komplet) a u světla je že se mají propojit dva kontakty. nevíte proč? je to na fotce.dík [Fisera1] 17.09.2013 |
| další [Fisera1] 17.09.2013 |
| Malej pokrok. [Fisera1] 17.09.2013 |
| Ok zitra zkusim. Dik [Fisera1] 01.09.2013 |
| Ten jezdec je dobře lanko se tam dává zhora .Na druhém konci jezdce je kolík a tam patří zahnutý plíšek který posouvá celý jezdec .Napřed do rukojeti strčit plíšek potom jezdec a nastrčit na řidítka.Je potřeba to tam strkat jezdcem dolu aby nevypadaval i tu část na řidítkách otočit aby ta drážka dole lépe se to tam strká.Ten plíšek se dává na začátek spirály v otočné rukojeti když se tam dá jezdec tak vyčuhuje jen ta díra na lanko. [¨miloš] 01.09.2013 |
| A tenjezdec tam je jak ho mam na fotce? Kdyz je to slozeni? Lanko ma valecek k jedne strane vic tak tou vetsi zasunout a z jake strany do diry? Zespodu je mala drazka jako na lanko. Dik [Fisera1] 01.09.2013 |
| Ahoj Napřed se na řidítka nasune přední díl rukojeti plynu i s lankem.Pak se nasune ten jezdec do otočné rukojeti a společne se nasadí na řidítka ten konec s dirou na lonko by měl vyčnívat ven tam se nasadí lanko a zasune se to na doraz dopředu.na konec řidítek se nasadí ta objímka a utáhnou se šroubky v předu i vzadu.Plyn by se měl otáčet lehce . [miloš] 01.09.2013 |
| Ahoj prosím jak mám složit plyn?? řídítka jsou komplet nové. snažil jsem se ale marně nechápu jak mám zasadit lanko do jezdce a ten pak do toho malého plíšku a ještě to celé nejak nasunout na řídítka. Asi to zkládám blbě. jak na to prosim??? [Fisera1] 31.08.2013 |
| k motorce se dostanu v neděli. [Mirek F.] 30.08.2013 |
| Mirku nemas ten mezikus prosim.?dik [fisera1] 29.08.2013 |
| Takze mam koupit normalni tycku zakratit na delku a konce zakalit? Jo a jde vyndat kulicka z packy na prevodovce? Podivas se mi prosim jestli mas ten chromovej kousek?jo a nevis jak maj bejt ty trubky ma stupacky? Uz bych to potreboval. Dik [fisera1] 25.08.2013 |
| možná ten mezikus mám doma a možná i nachromovanej, dával sem origo chromovat a když sem kupoval řidítka tak tam byli nový. K těm tyčkám já udělal jednu. Kulička je v talíří spojky a v páčce na převodovce takže není potřeba to dělat ze dvou :) [Mirek F.] 25.08.2013 |
| Ok děkuju. Jak je to prosím s těma tyčkama? patří mezi ne kulička? v katalogu je najaká ale zda patří mezi ně to nepoznám.dík [Fisera1] 25.08.2013 |
| Chybí ti tam takovej mezikus, v katalogu se to jmenuje záchyt bowdenu dekompresoru. [Tomáš] 25.08.2013 |
| Další dotazek: chtěl bych složit lanko k páčce dekompresoru ale nevim zda mi tam něco chybí nebo jsou špatný řídítka. Děkuji [Fisera1] 24.08.2013 |
| Prosim nevi nekdo delky spojkovych tycek? dekuju [Fisera1] 19.08.2013 |
| [lORENC]: Krásně sprostý a ubohý příspěvek. Koupit motorku v cajku, ať už po renovaci nebo dobrém původním stavu a honit si pak triko zas takové hrdinství není. Koupit vrak a dát ho do pořádku je hrdinství. Blahopřeji za vzorovou ukázku nadutosti. [ZČ] 12.07.2013 |
| Další pitomeček si pořídil zplácaninu od zmetka co něco zplácá dohromady a šup s tim do inzerce, a ted pitomeček si s tím neví rady , pak to jako zplácaninu po renovaci bude prodávat a myslet si že nákýho kořena opět napálí, [lORENC] 12.07.2013 |
| Ja som vydel tú podložku buť napevno s držiakom alebo samostatne je hrúba je pol cm a má vybratie (priehlbinu )aby lepšiedo nej sadla pružina. na vrch pružiny patrý ešte krycia podložka, ktorá pasuje aj z čz 150c, tiež zo struny sedla, bežne predávaná. [milanxx] 03.07.2013 |
| Tak na mojí motorce jsou na držáku sedla přivařený válečky z obou stran. Vypadá to původně. Setkal se s tím něko? [jakub] 03.07.2013 |
| Já jsem je táktéž vyrobil z puku, je to docela hokna to vybrousit, ale puková pryž je stálá, přenese krásně záběr a ani jí nevadí, když na ní cákne olej. [Jíra] 26.06.2013 |
| vyrobil sem je z puku [Mirek F.] 26.06.2013 |
| Ahoj nevíte někdo kde sehnat do unašeče spojky tlumič záběru ty gumy? děkuju nikde jsem je nevidel.. [Fisera1] 26.06.2013 |
| Mirku nechci tě prudit ale podíval jsi se mi na to???děkuju [Fisera1] 18.06.2013 |
| Jé vidiš to dnes sem byl u motorky. Zejtra tam jedu taky tak ti to večer sem hodim. [Mirek F.] 11.06.2013 |
| Ahoj mirku nevzpomel jsi si na me s tema trubkama? Vis ktera kam patri? Dekuju [Fisera1] 11.06.2013 |
| Ja jsem si myslel ze bych udelaj 1cm valecek a vlozil mezi pruzinu a ram.to by nevadilo? [fisera1] 09.06.2013 |
| Já mám doma Specialku 175 r.v. 1939 a tam už byla vzpěra ohnutá jak na obrázku... A byla v originál stavu. Tak nevim no. Každopádně o pružiny mi to nedře... [Tom7.89] 09.06.2013 |
| ta ohnutá patří jen vilierse mam takovej dojem...Tim účkem to není, je to pružinama. Když sundáš účko tak jsou pružiny vychýlený do strany a měli by bejt rovně... [Mirek F.] 09.06.2013 |
| Naposled [Tom7.89] 09.06.2013 |
| Podle mě je to tím, že vzpěra sedla nemá být rovná, ale jak je na obrázku... Ikdyž doma mám jednu rovnou a jednu jak na obrázku. Pokud to dře tak bych to prostě trošku ohnul podle obrázku a hotovo... [Tom7.89] 09.06.2013 |
| mám stejný problém i když to není vidět tak vyrázně. Podle mě to je tim, že se to očko pružiny u rámu prostě za ta léta trochu ohne a pak to takhle nesedí... [Mirek F.] 09.06.2013 |
| Ahoj, Tomáš myslí tyto podložky: [Tom7.89] 08.06.2013 |
| Ještě jedna [Tomáš] 08.06.2013 |
| Tady posílam fotku, ale je to tam špatně vidět. Je to vlastně podložka, která obepíná (schová) to očko za který drží pružina k rámu. [Tomáš] 08.06.2013 |
| Pruziny jsem opiskoval a pak nechal nacernit.chytlo to hezky. Nevis jake podlozky?nebo kde je maj?vubec nevim jak vypadaj.dik [fisera1] 08.06.2013 |
| No to je docela téma do diskuse...některé stroje měly to "účko", myslím ten držák sedla ohnutý víc, takže v místě kde jsou pružiny bylo užší. Pak za pružiny nechytalo. Snad to tu někdo vysvětlí, od kdy se používal jiný tvar držáku. Já to nevím, jen vím že jsou dva druhy. Jinak pod těmi šrouby co drží pružiny k rámu máš mít takové speciální podložky, dělají se i v replice. A ještě dotaz - co je to za povrchovou úpravu na těch pružinách? [Honza] 08.06.2013 |
| Druha fotka [Fisera1] 08.06.2013 |
| Ale mam problem. Nevim co s pruzinou jestli ji muzu vypodlozit protoze mi drzak sedla o ne drhne.. [Fisera1] 08.06.2013 |
| Dalsi kus prace:-) [Fisera1] 08.06.2013 |
| ježiš, na konci mělo bejt tohle :) sem zblblej ze psaní s mladou :D [Mirek F.] 06.06.2013 |
| tam to ani není :) musíš stáhnou manual nebo příručku ted nevim a tam to najdeš :* [Mirek F.] 06.06.2013 |
| Dik. Hele asi sem slepej ale v kolonce el. Schema je prazdno.? :-) [Fisera1] 06.06.2013 |
| možný to je, já ho tam nedával... schéma je v manualu stáhneš ho třeba tady http://www.jawagallery.net/?page=clanky/prirucky K těm drátum jak ses ptal minule, já koupil opředený hnědý, koupil sem je na burze byli to kabely k vojenský anteně. Natahal sem to všechno s nima a vypadá to výbroně. [Mirek F.] 06.06.2013 |
| Dekuju. Pokud mi to zmeris budu rad at to neotocim a pak nepredelavam. A na tedesce v tom zlabku byl filc? Vede z drazky dirka jakoby odtok. Myslim si zekdyz proleze nejakej olej pres pouzdra kliky tak at nenalito do zapalovani tak se zarazi o filc a pak kdyztek odtece dozadu ven. Moje domenka tak nevim zda to tak je. Jeste se zeptam nevis kde najit nejake elektricke schema? Abych vedel co kam natahat.. Moc dik [Fisera1] 06.06.2013 |
| Delší trubka byla myslim že ke krytu spojky ale nejsem si jistej, můžu ti to změřit ale až o víkendu. Jestli myslíš ty pružný plechy (přední uchyt) tak to budu brát od sedla. 1. ten velkej co se přidělá na rám, 2.ten menší ztahnutej, 3. ten plicháč tvaru U se dvěma díráma a stáhnout matkama... [Mirek F.] 06.06.2013 |
| K tomu zapalování deska se nasadí na motor pak stator zapalování a přitáhne se to třemi šrouby. Ty dvě věci. Ta podložka vypadá jako krytka ze středu kola a ten váleček těžko říct není to třeba váleček ložiska z motoru? Každopádně já při sestavování taky zjistil že sem na kupu věcí zapoměl. Tomu se nevyhneš a budeš muset dodělat při pochodu... Jinak krásná práce bude to krásnej kus. Dávej další fotky rád se podívám :) [Mirek F.] 06.06.2013 |
| Ahoj lehce jsme pokrocil, ale furt mi vrta hlavou ta polozka s valeckem k motoru.... Dalsi dotaz na kriz stupacek patri dve trubky ale nevim kterou kam delsi a kratsi?? A dalsi dotaz v jakem poradi patri ty tri plechy na sedlo? Dekuju za pomoc [Fisera1] 06.06.2013 |
| Kluci to nikdo nevíte?? přeci je tu někdo kdo ten motor skládal...prosim [Fisera1] 03.06.2013 |
| A ještě jedna věc tohle mi zbylo:-) a vůbec nevim z čeho jsem to vyndal..a hlavně kam to patří...Podložka a váleček..dík [Fisera1] 28.05.2013 |
| Druhá fotka [Fisera1] 28.05.2013 |
| chtěl bych se zeptat zda něco patří mezi desku a motor nebo pak na vršek desky? je tam takové vybrání tak nevim zda tam byl jen filc nebo mi něco chybí..Děkuju [Fisera1] 28.05.2013 |
| Prosím poradí mi někdo kolik mám koupit kabelu a kolik barev? nebo to tahat v jedné??dík [Fisera1] 23.05.2013 |
| Ahoj prosím omeříte mi někdo délku zadního blatníku? Koupil jsme novej a nevim za ten muj puvodní nebyl zkracovanej protoze je celej shnilej. Jinak bych to udelal podle nej. Dik [Fisera1] 29.04.2013 |
| hokejky barva, bohužel odření se asi nevyhneš když tam budeš cpát motor ale není to vidět... [Mirek F.] 10.01.2013 |
| Zkusim vřit a pilovat když to nepujde tak to zavařim znova a vyvrtám díru a přivařim něco nového..děkuju za nápady. Hokejky maj bejt v barvě nebo černěné? barva se oloupe až to mam budu rvát?? [Fisera1] 10.01.2013 |
| Já jsem do hokejek vevařil kousek trubkáče, padne tam přesně. Chce to ale napřed našroubovat obě hokejky do rámu a ty kousky trubkáče do hokejek heftnout s nasunutým šestihranem. Taky to musíš správně natočit podle polohy brzdového pedálu. [arny] 10.01.2013 |
| Zdravím, taky jsem řešil strhaný šestihran, nakonec jsem to vyřešil navařením části hlavy imbus - šroubu . Nejdříve jsem udělal v hokejce vetší otvor, potom jsem vložil tu část hlavy šroubu - ten má výhodu i v lepší kvalitě materiálu - a je to - není to vůbec znát. [Petr] 09.01.2013 |
| viděl sem je i v barvě ale správně má být vše černé. [Mirek F.] 09.01.2013 |
| Ok dík.ten laser zní dobře. a ty trubky maj bejt v barvě nebo černěně?a držáky stupaček a brzdy? [Fisera1] 09.01.2013 |
| stupačky se ti nehejbou protože ti je drží právě ten šestihran co má být v hokejkách, ty trubky tam jsou jen na stažení celýho kompletu, z leva: matka,čelo v kterym drží stupačka, rozpěrná trubka, trubka ve stojánku, pravá trubka čelo stupačky a matka. V čele je taky šestihran a když se to celý stáhne tak to drží jen ten šestihran v hokejkách. S tim vypálenim laserem šestihranu a pak ho tam zavařit je dobrej nápad. [Mirek F.] 09.01.2013 |
| A když v tom rámu neni přesně nebudou se pak hejbat stupačky? je to přeci jen páka. Tak když připiluju diru tak tam trubky dostanu. [Fisera1] 09.01.2013 |
| Bylo by taky možno odvrtat větší díru, na laseru nechat vypálit vložlu s dokonalým šestihdanem, vevařit a přebrousit. [Lada] 09.01.2013 |
| já mam taky mezi rámem a trubkou vůli. trubka je opřená a stažená o hokejku. Rámem jen prochází nemá tam žadnou funkci. Šestihran na hokejce sem měl stejnej jako ty, nechal sem to zavařit, pak sem vyvrtal díru a vybrousil šestihran chce si s tim vyhrát je to dost o přesnosti když uděláš druhej trochu jinak tak tam šestihran nevleze. [Mirek F.] 09.01.2013 |
| a nulovej šestihran [Fisera1] 09.01.2013 |
| foto trubky [Fisera1] 09.01.2013 |
| Další věc: zkoušel jsem složit hokejky do rámu a dát stojánek + držák převodky.Vše tam je ale na kříž nedostatu trubky.jednu jo ale pak ne druhou. je to zkroucený? a trubka má v díře rámu vůli jako svině. to má bejt? nebo to má bej napřesno.? [Fisera1] 09.01.2013 |
| :-) tak to zkusim co jiného.. [Fisera1] 09.01.2013 |
| Když budeš přesný, bude to přesně . .. .:) [radek] 09.01.2013 |
| Ahoj prosím o radu, mám hokejky ale nemaj skoro vubec ten šestihran na kríž stupaček. co stím dovařit a vypilovat? bude to přesně??děkuju [Fisera1] 09.01.2013 |
| O té mosazi jsem to četl taky tak proto jsem nevěděl jestli to má cenu. Každopádně p. Vepřek mi potvrdil že to nemám kupovat, právě pro tu mosaz. [Fisera1] 24.12.2012 |
| Osobně bych do té z aukra nešel. Kvůli té mosazi a taky kolem nápisu je dost vyžraná a bude se to špatně vybrušovat. Já si nechávám dělat nádrže u pana Vepřeka (http://www.chromovanivepr ek.com/cz/), není to nejlevnější ale kvalita A+. Ten mě před opravou mosazí vysloveně varoval. Mrkni na jeho stránky, je tam kontakt a domluv se raději přímo s ním. Co ušetříš na nádrži, o to víc zaplatíš za její opravu a chrom. [arny] 22.12.2012 |
| Děkuju za radu. tak uvidim na kolik to vyleze..Hezké svátky všem.. [Fisera1] 22.12.2012 |
| Oprava mosazí nevadí- vyleští se to a chrom se na ni nomálně chytí, toho se bát nemusíš. Vše záleží na obsahu tvé peněženky, zda počkat na lepší, občas se vyskytují i nově nachromované, co si vzpomínám byla tuším za 13 tis, což už je pálka,záleží jen a jen na tobě. [PS] 22.12.2012 |
| Ja mel strach ze je z vrchu opravena mosazi tak aby to nevadilo chromovani. [fisera1] 22.12.2012 |
| Pokud vyleze na tebou akceptovatelnou částku tak do ni v každém případě jdi. [PS] 22.12.2012 |
| Děkuju za info. Pokud byste značek prodaval tak mi dejte prosím vědět za kolik..Děkuji [Fisera1] 22.12.2012 |
| Sehnat nepopraskaný kryt je celken fuška ale dá se. Originální znak má vypadat takhle, replikový není tak prokreslený, je poznat na první pohled. Ten vlevo mám navíc, možná ho hodím na aukro. [arny] 22.12.2012 |
| Počkám to je stejně až poslední věc. Jen mě zajímalo jestli je to ono kdybych na to náhodou narazil. Ted nevím jestli mám nechat chromovat puvodní kryt magneta je dost pomlácený nebo koupit repliku za 1200kč.??dík [Fisera1] 22.12.2012 |
| Ten replikový znak se mi teda moc nelíbí. Raději bych koupil originál, i když bude oprýskaný. Nespěchej a nějaký pěkný určitě seženeš. [arny] 22.12.2012 |
| Mirku děkuju. p. Kraus už má mojí vidlici od středy a mění mi ve vahadlech pouze čepy a přesoustruží mi i vidlici.Udělá mi to komplet tak mám radost. Kryt se smaltovým znakem tzn. ten odznáček za 1600 peněz ????:_-) dík [Fisera1] 21.12.2012 |
| Pokud je to rok 1939 tak by si měl kryt zapalování se smaltovanym znakem. A co se týče vahadel, já jsem spodní kupoval nový s čepem průměr 13mm a vydlici a krk sem nechal vystružit. Vůle tim krásne zmizela. Mojí chybou sem si nezkontroloval vuli horních nebo spíš sem myslel že to bude dobrý. Ted když sem to složil tak se ukázalo že tam je příšerná vůle tak už mam objednaný replikový horní vahadla s větším čepem a budu zase stružit :) Chci tim říct že pokud nemáš nic proti replikám kup repliky vahadel s většim čepem vyrábí je člověk má stránky www.zamecnictvikraus.cz a výstružníkem přestružíš díry. A MÁŠ KLID. [Mirek F.] 21.12.2012 |
| Prosím o radu, jaký má být kryt zapalování? viděl jsem víc druhů tak nevim který mám mít já. Děkuju za pomoc [Fisera1] 21.12.2012 |
| Ahoj prosím o radu s vidlicí. vahadla maj ve vidlici vůli. mám koupit replikové vahadla a nechat vidlici upravit? nebo se dají nějak použít původní vahadla a na nich jen vyměnit čepy a upravit pak vidlici stejně? děkuji [Fisera1] 07.12.2012 |
| Něco dokoupíš, něco zase prodáš a budeš na svých. Jen to vezme chvíli shánění. [arny] 26.11.2012 |
| Děkuju za info. ted jenom mít štěstí a sehnat. Když na to tak koukám tak jsem pořídil dobrej spletenec a vráček :-) [Fisera1] 25.11.2012 |
| Tak, tak, nápis Jawa, bez prolisu na kulisu řazení, víčko na bajonet, prolisy kolem celé nádrže. Takových nádrží je dost, sehnat nějakou pěknou nebude problém. [arny] 25.11.2012 |
| A jinak je ta nádrž stejná abych ji poznal až ji budu shánet? Myslím nápis a bez řazení. Takžen já mám starší typ nádrže a plech novější?děkuju [Fisera1] 25.11.2012 |
| Tu tvoji nádrž prodej i s víčkem a kup nádrž s prolisy na obvodu u středu (foto) a s víčkem na bajonet. Na tu ten překryt padne dobře. [arny] 25.11.2012 |
| poradíte mi prosim nekdo co stím? jinou nádrž nebo plech? děkuju [Fisera1] 25.11.2012 |
| Ta má nádrž má závit na víčko. Na začátku diskuze se řešila nádrž,a prý tam patří.Ale nikdo nevidel víčko. Liší se to pouze víčkem nádrže? a tem plech tam potom pujde?? [Fisera1] 23.11.2012 |
| Spíš sháněj jinou nádrž. Měla by mít víčko na bajonet, tohle vypadá na starší provedení se závitem. [arny] 23.11.2012 |
| Ahoj prosím, je možné že jsou plechy na nádrž rozdílné podle druhu nádrže? mě tam vubec nesedí tak nevim jestli se to dá nějak upravit nebo mám shánět jiný?? děkuju [Fisera1] 22.11.2012 |
| ano ty by měli být po celém obvodu [tomas] 11.11.2012 |
| Aha děkuju. A ty kuličky co jsou prostřed maj bejt po celém obvodu?já jich tam mám tak přes pulku. dík [Fisera1] 11.11.2012 |
| Jawa250 má dvě lamely . . . [radek] 11.11.2012 |
| má lamela [Fisera1] 11.11.2012 |
| Fotka použitá zde z fora. [Fisera1] 11.11.2012 |
| Ted budu mít asi blbej dotaz ale nechápu to. mám spojkovou lamelu jednu ale tady na foru jsem našel fotku kde jsou dvě?Tak nevim zda mi to chybí nebo co to na té fotce je.děkuju [Fisera1] 11.11.2012 |
| Takže gufero neřešit. puvodně to fungovalo taky tak to tak nechám. [Fisera1] 09.11.2012 |
| padalík umí udělat kliku i pouzdra do bloku. [Monty] 09.11.2012 |
| Ahoj další dotaz :-) Rozebral jsem motor, kliku a výbrus nechám udělat u padalíka ale nevim co ty bronzové pouzdra? mám dát nové nebo to předělat na gufero?Co bude lepší a fungovat??dík [Fisera1] 09.11.2012 |
| Ahoj, myslím, že to tam kliňě nech, nemá to vliv na funkci :-) [petr] 09.11.2012 |
| Takze to muzu nechat,kdyz to bylo k nicemu.dik [Fisera1] 08.11.2012 |
| Zdravím, tyto vrypy se dělávaly, když spojka z nějakých důvodů začala klouzat. Bylo to samozdřejmě málo platné....nové obložení to nenahradilo. [petr] 08.11.2012 |
| Mám dotaz :-), po sundání spojky, jsou vidět tyto drápance. to tam asi nepatří? co stím nechat zbrousit?nebo to nevadí.děkuju [Fisera1] 08.11.2012 |
| Prosim nemá někdo katalog náhradních dílu??nebo odkaz kde ho stáhnout??děkuju [Fisera1] 02.11.2012 |
| Přivařit kus plechu a vyfrezovat, váleček vytočit a na frézce sjet ten úkos. [Mirek F.] 22.10.2012 |
| mám prozbu nevíte nekdo kde toto sehnat? nebo dá se to dovařit a váleček vyrobit?? dík moc [Fisera1] 22.10.2012 |
| mára: Jistě, lidovka rok 1938 do výr. čísla 44307 malý válec, vějířová hlava, malé bubny, přední brzda vlevo. Stačí otevřít katalog ND. Tomáš: Jak už jsem už napsal-koupil jsem ji jako stodolovku a nechal jsem ji jak byla. Taky mi to bylo divné ale potom jsem našel na netu nějaké fotky nerenovovaných motorek, na kterých to bylo stejné. Možná ty pružiny někdo vyměnil, nevím... [arny] 22.10.2012 |
| Arny já taky nechci vypadat jako štoura, ale vidlice z villiersky a rok 38?a přírubovej válec taky rok 38? [mára] 21.10.2012 |
| Arny, nechci vypadat jako šťoural, ale ten třmen sedla černej a pružiny v chromu?? Měly by bejt taky černý, ne? Ale jinak s názorem ohledně moc chromu souhlasim. [Tomáš] 21.10.2012 |
| Tady na foru jsem našel nekoho kdo dělá rovnání tak to zkusim třeba by mi ho udělal. Jo a kryt magneta je celkem pomlácénej mám ho nechat nachromovat a myslíš že ho srovnaj? nabo repliku?A taky co na něm má bejt??Děkuju za rady a pomoc... [Fisera1] 21.10.2012 |
| Pneu mají být 3,00-19. A s tím rámem se budeš muset poprat, zpevní ho už jen soklík pod převodovku, držák zadního blatníku a pružin sedla a zadní kolo. Tak tam zkus těch pár dílů naházet zpátky a uvidíš. Typuju, že ho budeš muset porovnat. [arny] 21.10.2012 |
| Tu motorku jsem koupil v původním stavu a ten tlumič řízení na ní byl, tak jsem ho tam nechal. Podle katalogu ND by neměla mít ani otočnou rukojeť plynu ale jen páčku a starý typ stupaček. Nevím, jestli to byla dobová předělávka, nebo se to dalo pořídit za příplatek ale nechal jsem ji tak, jak jsem ji koupil. To už mi asi nikdo neřekne. [arny] 21.10.2012 |
| jo ješte po rozebrání jsem si všimnul že když stojim před rámem tak je nejak nahnutej ke strane tak nevim jestli je to tim že je to rozebraný a zkroutilo se to a po složení se to narovná??nerad bych aby po složení bylo neco křivý atd.. [Fisera1] 21.10.2012 |
| Tak to zkusim a uvidime. rozměr pneu je 3,00-19??dík [Fisera1] 21.10.2012 |
| U zadního kola je ten ráfek zpravidla na několika místech bouchnutej, než ho nastříkám snažím se ho dřevěnou paličkou vyrovnat a vycentrovat. Většinou si dá říct. [arny] 21.10.2012 |
| koukám na tvoje fotky a máš tem tlumič řízení??tak to nechápu :-) [Fisera1] 21.10.2012 |
| Je tam šroub s velkou hlavou. Ale ten tlumič tam být asi může. [arny] 21.10.2012 |
| tak ty to máš fakt pěkne nastříkaný. mám pocit že ty moje ráfky jsou v háji(křivý) a nerad bych je udělal a pak to nejak házelo atd. Mě šlo jen o ty kola zbytek by zustal tak jak má bejt. [Fisera1] 21.10.2012 |
| Nemáš fotku detejlu jak to vypadá ze zhora když tam neni ten tlumič řízení? to tam zbyde díra?když se tam netočí ta ružice? [Fisera1] 21.10.2012 |
| Co je na něm škaredého? [arny] 21.10.2012 |
| A jedna z renovace... [arny] 21.10.2012 |
| Udělal jsem ji tak, jak jsem ji koupil... [arny] 21.10.2012 |
| Můj názor je nic nepředělávat ani nepřikrášlovat, mně osobně se kola ve stříbřence líbí víc než v chromu a černěné šrouby víc než chromované. Hlavně ta barevná kombinace je super, ne jen červená a chrom. Je s tím ale víc práce, než s vyřezáním výpletu a výměnou ráfku za repliku ze slabšího plechu. Hlavně při broušení plniče na špicích a na ráfku mezi nyplama. Jedno kolo obyčejně brousím dva dny, když to má vypadat. Navíc, když necháš starý ráfek a výplet, máš toho na motorce víc původního. A o to by mělo při renovaci jít. Chromovaných zrenovovaných ,,krásek" je dneska až moc a lidovky skoro vymizely. Když to předěláš, nebudou ti sedět čísla a navíc, budeš muset sehnat i jinou nádrž s řazením, jiné blatníky a výfuky. Abys nevyrobil bastarda. Taky jsem si udělal 175 lidovku, ale o rok starší-1938. [arny] 21.10.2012 |
| Můžu taky poprosit o seznam změn? moc děkuji mail: Tom7.89@seznam.cz [Tom7.89] 21.10.2012 |
| Můžu taky poprosit o seznam změn? moc děkuji mail: Tom7.89@seznam.cz [Tom7.89] 21.10.2012 |
| Mám ještě dotaz, je to lidovka ale nechci kola do stříbřenky. Jakej máš názor na to že bych to předělal do více chromu? jako standart special.A ten tlumič mám dávat či ne? [Fisera1] 21.10.2012 |
| Michal.fisera@seznam.cz dekuju [fisera1] 21.10.2012 |
| Jo, tak nějak. Hoď sem mail a pošlu ti tabulku změm podle výrobních čísel. [arny] 21.10.2012 |
| Takže motor převodovka a nadrž je ok. Kryt primáru to jsem si myslel že je jinej. Výfuky mužou být tyto? a tlumič řízení tam nema bejt protože je to lidovka?Děkuju [Fisera1] 21.10.2012 |
| Je to lidovka z roku 39, 14. série. Nádrž je OK ale kryt primáru má být se stahovacím páskem. Správný máš jen horní nenamontovaný díl, co se válí na zemi. Ten spodní budeš muset vyměnit. Další díl, který nesedí je světlomet 150mm. Má tam být menší-135mm. Taky držáky světlometu jsou nějaké divné, horní má být kratší a celý světlomet výš. Tlumič řízení tam být nemá a měly by tam být širší řídítka. Matice u vahadla je z 250. Měla by vypadat jako na téhle fotce, kterou jsem si vypůjčil z netu. Tímto se majiteli omlouvám. [arny] 21.10.2012 |
| Nádrž by tam měla být jak jsem psal níže se velkým znakem jawa a řazením na pravém boku nádrže. Výfuky jaké tam máš se mi taky nepozdávají. POdle mě už tam mají být kulaté, ale tím si nejsem jistý... [Tom7.89] 21.10.2012 |
| Fotka z druhé strany děkuju [Fisera1] 21.10.2012 |
| Hoď sem i foto z druhé strany... Ať se pozná víc... [Tom7.89] 20.10.2012 |
| Takže motor a převodovka na tento rám patří tak to je dobře...A ta nádrž je na jinej model?? Nemá někdo nějakej seznam jaké díly se na jakej rok dávali?Dík [Fisera1] 20.10.2012 |
| Ahoj, mám taky Specialku 175 a výrobní číslo motoru mám o 3000 vyšší než ty a motorka opustila bránu jawy v říjnu 1939. Takže ta tvoje bude někdy z první poloviny roku 39. řekl bych, že tam máš špatnou nádrž. Rok 39 už má podle mě mít nádrž s velkým logem JAWA... Přeju hodně štěstí při shánění chybějících dílů... [Tom7.89] 20.10.2012 |
|
|