MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 285056 příspěvků |6545 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 79 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 27.3.2017 18:18  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Rám ČZ 125 T versus ČZ 125 B   19.01.2009 / 238
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat,jaký nejhorší stav kdo renovoval?Pokud....   12.07.2010 / 183
    Rada k ČZ 150 C   04.03.2010 / 154
    Elektroinstalace cz 125 b   05.01.2016 / 142
    Chtel jsme se zeptat newíte za kolik se dnes pohybují čz 150c neodpruž....   25.08.2008 / 133
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3011      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 16 / 122      Příspěvků Příspěvků: 27546
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/201 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Nezodpovězené téma Téma dne     Přidat odpověď    Zobrazit téma 

Nárž na čz 150 c


  V originále má nádrž chromnované boky, střed nádrže je černý. Mám dva dotazy. Jak široký je černý pruh na nádrži a zda je možné na chrom stříkat barvu. Když dám nádrž chromovat tak, chromují celou, nebo víte o někom kdo to dělá jinak? Díky za odpověď.    [Zdenek]   27.03.2017 - 11:56
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Magdynamo


 Dobry den,
Obracím se na vás s prosbou o pomoc s zapojením mag. Když namontuju cívky primo na desku kotvy tak mag. probijí –nejde jiskra když ale cívky odizoluji od desky kotvy (všechny 3) tak mag. Funguje ..?    [roman150c] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.03.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tři cívky na statoru nemají být odizolovány, ty naopak musí být kostřeny. Odizolovaný musí být jen jejich vývod (káblík s očkem) ty se nesmějí dotýkat kostry (statoru).    [ČZtomi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2017
Odpověď  Tři cívky na statoru nemají být odizolovány, ty naopak musí být kostřeny. Odizolovaný musí být jen jejich vývod (káblík s očkem) ty se nesmějí dotýkat kostry (statoru).    [ČZtomi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2017
Odpověď  Všechny cívky na statoru mají počátek vinutí vlastně sveden na masu statoru, cívky technicky snad ani nelze odizolovat.    [Martin Štindl]   26.03.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 125B uložení předního kola


 Ahoj, chtěl bych poprosi jestli někdo nemáte zdokumentováno složení přední osy na Béčko. Jde mi především o vnitřní a vnější matku, rozpěrku pod prachovku a vnější plechovou prachovku (krytku).
Díly nemám. Zaráží mě, že půldrážka v přední vidlici má rozměr přesně 12 mm, což je průměr přední osky. Předpokládal jsem stejný systém jako u zadního kola s osazenou vnitřní maticí. každá fotka by mě pomohla, výkres by byl snem. Přebývající díl zázrak. Díky za pomoc. Na foru jsem nic k přednímu kolu nenašel.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  29.04.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  chlapi, nemůžete mi někdo popsat či sem dát foto jak je to s těmi maticemi na přední a zadní ose na Bčku? díky    [Libor ]   18.03.2017
Odpověď  Na to složení jsem taky zvědavý.
ptal jsem se tady - http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=113&idtop=72843
samotný závit vychází z předválečné čz 175 - M 12x1,25    [radek]   30.04.2015
Odpověď  Mělo by to tak být, u těch matic si s šířkou opravdu nemohu být jist - viděl jsem je jen zběžně. Osazení u matic na zadním kole je nejspíše kvůli napínání řetězu, při posunování by se mohl poškodit jemný závit a k tomu zadní osa je mnohem více namáhána, tohle u předního kola nehrozí.    [Martin Štindl]   29.04.2015
Odpověď  Aha, jasně to jsem přehlídl. Prachovka a rozpěrka jsou stejné.
Matky tedy nemají osazení. Takže do vidlice zapadne přímo závit, který je na osce?
To mě práve neštimovalo toto řešení. Mockrát díky.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  29.04.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Myslím že by v sestavě osy neměl být problém, prachovka a rozpěrka prachovky jsou na předním zadním kole stejné(položky 809504 a 51044), vnější matice také. Rozdíl je na maticích vnitřních(stahující sestavu náboje) kde oproti zadnímu kolu matice nemají osazení pro vsazení do drážky - nemám možnost je teď oměřit ale myslím že na šířku jsou stejné jako u zadního kola jen bez toho osazení.    [Martin Štindl]   29.04.2015
Odpověď  Zítra si vzpomen, jedno kolo se mně v dílně válí.    [Monty]   29.04.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

První nastartování po renovaci - ČZ 125 C, probíjí kabel ?


 Zdravím, chci se zeptat jestli je to normální ? Když vyndám svíčku, napojím ji na očko (místo fajfky) a zkouším jestli to hází jiskru, přičemž jednou rukou držím kabel zapalovací svíčky a druhou rukou prošlapuji startpáku, tak mě to přes kabel kope a to ji držím za tu izovovanou část. Jiskru to dává pěknou modrou. Svíčka nová N19C.
Další věc. Po prvním nastartování motor běžel, až se zahřál, tak se začaly ozývat nepravidelné zvuky, jako by někde přeskakovala vysokonapěťová jiskra, takové pleskavé zvuky. Motor již nenaskočí. Co tomu říkáte ?    [JindraRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.01.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 38 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdravím, prosím, kdo máte raznici kytičku? Díky Rosťa
rostislav.prokes(zavinac)email.cz    [rosta.sloupRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2017
Odpověď  Zatěsňuje přechod přes karter proti vlhkosti a jakožto bakelitová součástka ještě izoluje proti zkratu. Kdyby tam nebyla a kabel by procházel volně karterem, tak by se mohl časem prodřít nebo zlomit. V neposlední řadě jde díky ní VN kabel kdykoliv odpojit a vyměnit za jiný (její výhodu poznáš, až budeš měnit VN kabel někde na silnici). Přídavný odpor to není. Pokud je v dobrém stavu, tak odpor vytváří jen minimální a s ním si vysokonapěťový proud lehce poradí.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.12.2013
Odpověď  Zdravím, můžu se prosím zeptat k čemu přesně tedy slouží vysokonapěťová průchodka a z jakého důvodu se tam dává když to je jen další odpor mezi VN cívkou a svíčkou? Proč se už z výroby nespojil kabel přímo s cívkou?
Děkuji za odpověď    [Orlov]   09.12.2013
Odpověď  Mirekku: tu průchodku bych tímto způsobem "neprznil",s tou většinou nebývá problém,pokud není prasklá a provrtáním tomu můžeš pomoci. Tohle dělali "koumáci-kutilové-zlepšovatelé&qu ot;. Spíš bych se zaměřil na opravdu přesné seřízení odtrhu a předstihu,potažmo karb. To vše za předpokladu,že všechny níže popsané závady v příspěvcích jsou vyloučeny.    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2012
Odpověď  perfektní odpověď představte si, že to bylo asi tou průchodkou nebo špatný odtrh dneska jsem ji projel,ale jem málo a běžela a startovala jako by nic, zatím když to chodí budu zajíždět a pak nahradím fájfku očkem to mám připraveno a průchodku provrtám a kabel VN naletuju přímo na kontakt cívky jako to je teď, dík za vysvětlení označení svíček    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2012
Odpověď  Dík za info . . .:)    [radek]   26.03.2012
Odpověď  Tak to se opravdu mýlýš, prodávají se jak odrušené tak neodrušené. Označení - například N17C je neodrušené a NR17C odrušená svíčka...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2012
Odpověď  No a teď sem prosím napište označení neodrušených svíček . .
(domnívám se, že jsou dnes všechny dnešní vyráběné svíčky odrušené,
mohu se mýlit - :) )    [radek]   26.03.2012
Odpověď  Jawar...,jasně že.Napsal jsem to blbě,měl jsem samozřejmě na mysli NEodrušenou.
Dík za opravu :-)    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2012
Odpověď  Jirka12: Ani odrušená svíčka není ideální. Na zetku dávat jen neodrušenou!    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.03.2012
Zobrazeno 10 z celkem 38 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (38) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

problemy se spojkou čz 125T


 Ahojte potřebuji poradit? :při startovani mi prokluzuje spojka a přitom řadim rychlosti přes zuby. Po přečteni přízpěvku o spojkach jsem nezjistil tlouštku nove spojk.lamely ani spodni hranici tlouštky obložení.Po rozebraní jsem nezjistil zavadu. Tlouštku lamel mam 2,3mm akorad jedna lamela je s pertinaksu a ostatní s feroda.    [kotis] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.09.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  nedoporuči mi někdo opravnu , na internetu je jich spousty ,ale chtel bych vědět kdo děla opravu dobře.Nema někdo nějkou zkušenost .    [kotis] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.03.2017
Odpověď  Do těchto motorů se lije motorový olej.    [dominoczRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2017
Odpověď  Ahojte,rozhodl jsem se pro GO motoru na me tečko. Chci to dat někde na opravu ale někomu kdo to děla profesionalně ,o leštěni a lakovani valce nemam zajem ,nema někdo zkušenosti popřipadě kontakt, kdo to děla dobře. DĚKUJI    [kotisRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.03.2017
Odpověď  Lepší je řidší PP80 nebo PP80-90. Hlavě to nestartuj na sucho bez oleje! Ale to že to jde "přes zuby" za studena by ještě nemusel být problém, pokud to skřípe i na při řazení na ohřátém motoru tak to už je potíž. Jinak pozor při řazení, u motorů B/T se přeřazuje v jiných rychlostech než u Céčka - chce to cvik.    [Martin Štindl]   23.09.2013
Odpověď  olej pp 90 ,plechy naprosto rovne i lamely jsem jemně smirkem projel na rovne podložce,ale zkoušel jsem to zatim raději jen dva krat protože na sucho bez oleje kdyby to bylo třeba zase rozebirat. ale start páka šla pěkně už bez prokluzu ikdyž spojka byla seřizena bez vuli na lanku    [kotis] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.09.2013
Odpověď  Co převodový olej - jaké má označení? Lamely plechové jsou tedy všechny naprosto rovné?    [Martin Štindl]   22.09.2013
Odpověď  tak sem spojku znova skompletoval seřidil a pořad zařadim rychlost přes zuby
Seřizene to mam tak aby spodni pačka zabirala při plnem chodu po cele delce ,při zmačkle spojse se koš volně otači v ruce jsem to tak skoušel.cice bez oleje ale bez jakehokoliv odporu se lehce otači.    [kotis] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.09.2013
Odpověď  Tloušťka laminovaných lamel nemá ani moc vliv na funkci spojky - těch 2,3mm je ještě v pohodě. Spíš co tam dělá lamela z pertinaxu? není to spíše textit? Značné unášení při vymáčknutí spojky + prokluzování v záběru signalizuje většinou prohnutí jedné nebo více plechových lamel.    [Martin Štindl]   19.09.2013
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Lakování


 Můžete mi někdo prosím napsat výhody a nevýhody komaxitu oproti normálním lakování??? Díky.    [Aleš R] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 47 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Odrezovač jsem aplikoval postřikem fixírkou. Ihned to takhle zčernalo.    [Jirka.PLZEN]   06.03.2017
Odpověď  [Dadajan]:
http://workocz.ekosik.cz/odrezovac-s-taninem-31/    [Jirka.PLZEN]   06.03.2017
Odpověď  Jirka.PLZEN : jaký konkrétní odrezovač jsi použil (ocbhodní zančka)? Je to pěkně rovnoměrně zabarveno.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2017
Odpověď  Komaxit délají v Námešti u zámku. Délali mi kola,stupačky a pár dalších dílu v odstinu RAL 9005 a jsem velice spokojen. Mají i možnost otryskání.    [Mirek]   26.02.2017
Odpověď  Zdravím nemáte někdo typ na kvalitní komaxit v okolí Náměště n/Osl.    [alci5] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.01.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Opískováno jemným pískem a nastříkáno tanátovým odrezovačem.    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.01.2017
Odpověď  Opiskovat v kuse a dát komaxit. Podle mě nejlepší postup.    [m.kody] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.12.2016
Odpověď  ještě otázka, mám kola, která nebyla nikdy osazena a mají díky špatnému skladování oprýskanou barvu, tak bych je chtěl jen opískovat a nalakovat, dělal jste to někdo? je to jako celek opískovatelné? myslím jestli se tam dostanou na buben mezi dráty, a jak to je pak s lakováním?    [Mirek]   13.12.2016
Odpověď  Tak jsem se stavil v místní práškové lakovně a zjistil, že již v úvodu mi rozmluvili dát prášek, že bez tmelu to určitě nejde a výsledek by nebyl pak super. A tak jsem si zajel do lakovny klasické a tam mi vesele řekli, že tohle neradi nebo spíše vůbec nedělají, že s tím je víc práce než peněz (což jsem tušil, vzhledem k tomu, že jsem již několik motorek stříkal) takže hledám někoho ideálně v okolí kladna, který by lakoval motorky a udělal mi to třeba i postupně , ale za rozumnou cenu a reálném čase. Lakoval jsem již i u motokenny, výsledek luxus, ale nevědí kam skočit a tak dodací doby strašné.    [Mirek]   30.11.2016
Odpověď  Já mám černý komaxit na rámu a kolech pevné ČZ 150C, pravda trošku pomerančový ale jinak čerstvý vypadal krásně. Ale po chvíli v provozu trochu zšedivěl a případné škrábance nejdou snadno zapravit.    [Martin Štindl]   10.11.2016
Zobrazeno 10 z celkem 47 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (47) 
Zodpovězené téma  

Seřízení zapalování ( předstihu) čz 150 c


 Potřebuju seřídit zapalování a mám dva návody na čz 150 c a v každém je jiný popis seřízení. Konkretně při seřízení odtrhu na 0,5 mm je jednou napsáno že setrvačníkem otáčíme vpravo, v druhém návodu vlevo. Tak prosím poradte.    [Zdenek]   01.03.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  U těchto motorů je směr otáčení vlevo, takže rotorem otáčej vlevo. Odtrh se nastavuje v horní úvrati na 0,4 mm. Předstih má být 4,5mm ale může být i o chlup méně.

Pokud bys chtěl přesnější nastavení s ohledem na magnetický odtrh tak to udělej podle návodu zde: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=113&idtop=14672    [ČZtomi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Ukazatel zařazené rychlosti


 Ahoj, nemáte někdo, prosím, zrovna rozebraný céčkový motor? Potřeboval bych vědět rozměry podložky, která se vkládá mezi ukazatel zařazené rychlosti a řadící hřídel. V motoru, který jsem teď dělal nebyla a nějak jsem ji i přehlédl v katalogu ND. Přišel jsem na ni až náhodou, že tam má být. Řadící hřídel má teď axiální vůli přibližně 2mm. Máte někdo zkušenosti s její absencí? Převodovka "na stole" řadí normálně.    [Mira]   26.02.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Podložka ma silu 1 mm,jinak velka vule.    [O.Dědeček]   27.02.2017
Odpověď  Děkuji za odpověď. Podle toho co jsem se dočetl a když to doteď nechybělo, to nechám až na nějaké příští půlení motoru.    [Mira]   27.02.2017
Odpověď  Měla by to být tato:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=113&idtop=157970    [Martin Štindl]   27.02.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Výplet zadního kola čz 150 c


 Udělal jsem nový výplek zadního kola a dráty (paprsky) které jsou 180 mm jsou krátké, správně mají mít délku 182 mm. Jsou uchycené jen asi v jedné polovivě nyplu. Napadá mě dvojí řešení. Buďto zkrátit rozteč mezi dráty (z 11 děr na 9) a nebo nahradit paprsky 190 mm a případně zaštípnout. Pokud s tím máte nějaké zkušenosti napište prosím. Díky za každou radu.    [Zdenek]   22.02.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  přikládám dotaz ohledně špic na čz. Prosím o radu jaký rozměry mají mít špice a niple na čz 125 B a od koho (kvalita) je doporučené je koupit. Za radu sem vděčný.    [L ]   25.02.2017
Odpověď  a máš to dobře vypletené a vycentrované? 2 mm nejsou zase takový rozdíl. Dráty z druhé strany jsou v niplu jak?    [meela]   22.02.2017
Odpověď  No a proč štípat dráty atp. Proč to nevyplést origo drátama? Já koupil dráty vždy u pana Hadrávka, vypletl a hotovo. Vždy to bylo přesně jak to má být. Vyplétáno jak do replikových, tak origo ráfků.    [Pája]   22.02.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Pero v krku rizeni


 Ahoj,

v prubehu renovace jsem ztratil to pero co je v krku rizeni zasunuty v ty trubce a hornim dilu co drzi riditka. Asi to bude nejaky standartizovany dil. Co mam chtit ve spojmatu?

Diky    [C]   19.02.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pero 3x3x? délku si změř podle drážky, případně delší a zakrátit.    [Milan]   19.02.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Šrouby a matice


 Poraďte mi: Jak řešíte náhradu původních šroubů a matic - M8 měly hlavu 14, dnes 13, M6 mají na mé ČZ hlavu 11, perlička je šroub M7 na úchytech zadních kluzáků. Necháváte si je udělat na zakázku nebo je nahradíte za současně vyráběné rozměry? Nedají se někde koupit, nevyrábí je někdo?    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 48 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ahoj,sháním majitele fiatu 600 s otvíráním dveří proti jízdě bez kožené střechy,bylo to první auto babičky mé přítelkyně a babička má letos 80-narozeniny.Rád bych ji vněm nechal provést v den jejích narozenin.Nevite prosím o nějakém vlastníkovy?Nebo aspoň poradit?Díky za odpověď.
s pozdravem Jan Fiedleer    [Jan Fieder]   18.02.2017
Odpověď  Pan Michalec vyrábí celé sady i jednotlivé šrouby podle originálů. http://motomichalec.cz/    [neomega]   05.10.2016
Odpověď  Díky za tipy, koupil jsem pár šroubů a matek podle inzerátu http://motorky.bazos.cz/inzerat/32014445/spojovaci -matierial-na-veterany.php, 4 šrouby s matkami na uchycení motoru a 4 šrouby s matkami do objímek k zadním kluzákům za celkem 300 Kč ve velmi hezké kvalitě. A má na čz 150 všechny šrouby ve volitelných povrchových úpravách. Nedělám mu reklamu, ale vědět o tomto výrobci se hodí. Nemyslím, že by soustružník + galvanovna byli levnější...    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2014
Odpověď  M7 koupis v autodilech kde maj dily na skodovky, aspon ja je tam sehnal ;-)    [Majk]   13.02.2014
Odpověď  Lada: M7 je běžný rozměr. Ne ve smyslu použití, ale v tom, že ho běžně koupíš v každém obchodě.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.02.2014
Odpověď  Běžný šroub asi žádný soustružník neudělá levněji, než ze železářství. Ne úplně běžný bych raděj zadal soustružníkovi, než pro něj jít třeba do Fabory. A M7 určitě není úplně běžný rozměr.    [Lada]   11.02.2014
Odpověď  Fušování - typická reakce. Nebo že by ukradl materiál? Jaký má náklady? A vyplatí se mu to?
O fušování tu nebyla řeč. Soukromý soustružník nebude asi chodit ještě na vedlejšák fušovat někam jinam.
Tobě hned vrtá hlavou jak to, že může být nikdo tak levný. Ale tohle nikoho vůbec nezajímá.
Toho zajímá příznivá cena. Nenapadlo tě, že třeba na pár šroubech stejně prd trhne a za dobrou cenu si přitáhne dalšího potencionálního zákazníka, který se k němu bude vracet. Podle mne je hlupák ten, kdo se snaží na všem za každou cenu vydělat co nejvíc.    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.02.2014
Odpověď  Soustružník,kterej udělá šroub levněji než železářství je bud hlupák, nebo to fušuje v práci.    [monty]   11.02.2014
Odpověď  [Slon]: Naprosto nechápu. Proč by se M7 neměly vyrábět? Vždyť je to úplně normální rozměr.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.02.2014
Odpověď  Monty: Nikdo se tu nerozplývá. Dává se tu jen tip. Jestli to mají předražené a nikdo do toho nejde už je věc druhá.
Nechat si je zhotovit v nějaké soukr. dílně je asi nejlepší a nemusí to být nutně drahé. Někteří nevědí co by si za to řekli a naopak jsou soustružníci, že jsou jejich ceny lepší než v železářství.    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.02.2014
Zobrazeno 10 z celkem 48 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (48) 
Zodpovězené téma  

Rozperny krouzek CZ 150C


 Zdravim,

muze mi nekdo omerit rozperny krouzek na CZ 150C? Je to cislo dilu 45 3400 21 na strane 47 v katalogu.

Diky    [CIJOML]   11.02.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Diky priznam se ze tuhle diskuzi jsem nenasel. Ted jeste kam presne patri :D    [CIJOML]   13.02.2017
Odpověď  Nemusím měřit - ty rozměry jsou v té odkazované diskusi už uvedeny
Vnější prům.: 29.9mm
Vnitřní prům.: 25.1mm
Délka L - 10.7mm    [Martin Štindl]   12.02.2017
Odpověď  Jestli se jedná o položku 19(ozn. 45 3400 21) tak to bude rozpěrný kroužek na držák brzdy odpružené verze. Změřil bych to ale až zítra v dílně.    [Martin Štindl]   12.02.2017
Odpověď  Co takhle trochu hledat?

http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=113&idtop=227147    [J]   12.02.2017
Odpověď  Nikdo nevi? Ani Milan?    [CIJOML]   12.02.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Kryt horního ložiska řízení 150C


 Kluci prosím o rozměr a tloušťku uvedeného krytu (na fotu).Předem dík.    [Martin]   22.04.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Muzu potvrdit sedlo tam jak prdel na hrnec! Diky za napad!    [CIJOML]   11.02.2017
Odpověď  S úspěchem jsem použil naprosto identický kryt horního ložiska na Stadion S22. Má stejné rozměry. Například tady: http://motoveterandily.cz/g3776.Kryc%ED+miska+%F8% EDzen%ED+Stadion+S22%2C+Jawetta+++%28hlin%EDkov%E1 %29.html    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2017
Odpověď  Monty ji nemá.    [fikuscz]   11.11.2016
Odpověď  Jj kupoval jsem ho asi pred rokem u montyho , tak snad ho jeste ma.    [Lukas8]   06.11.2016
Odpověď  Taky mě ten kryt chybí, vyrábí ho někdo nebo musím na soustruh.    [fikuscz]   06.11.2016
Odpověď  Panove dela se to v replice? Hledam v dilech a za ten rok co je to rozhozeny jsem zjevne nekde jeden potratil    [CIJOML]   05.09.2016
Odpověď  Účelem toho krytu bylo zabránit zátekání vody do misek ložiska(spodní ho nemá protože je obráceně).Bez toho víčka to bude také jezdit,možná lepší bude tam dát aspoň nějakou podložku o té tloušťce 1mm na vymezení.V případě kdyby se někdy později ten kryt naskytnul,tak jeho motáž je snadná,podepře se a znehybní přední kolo,sundají se řídítka a horní rameno vidlice a ten kryt se tam usadí místo té podložky.    [Martin Štindl]   26.04.2010
Odpověď  Stane se něco když to tam nedám? Zapomel jsem na to.    [Milan]   26.04.2010
Odpověď  M. - velice si vážím Tvé pomoci.Ještě jednou dík.    [Martin]   26.04.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Z druhej strany. Má to byť ale čiernené.    [M.]   26.04.2010
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zodpovězené téma  

Čz 125 t, světelné cívky


 Ahoj, když zapojit obě světelné cívky na kovadlinku bude lepší jiskra?    [Martin Vojtěch ]   09.02.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  pokud do toho v tu chvíli udeří i blesk tak určitě ano...    [Libor ]   10.02.2017
Odpověď  Bože Vojtěch, ty jsi ořech :-)))    [ámos]   09.02.2017
Odpověď  Kolego. To, co navrhujete, je úplná blbost.
Nic ve zlém - všiml jsem si, že řešíte jednu a tu samou věc ve více vláknech a na více fórech. Bylo Vám již několikrát poraděno, kde hledat příčinu. Než začnete laborovat např. s oživováním magnetů, ujasněte si, jak to má být na té desce elektricky správně zapojeno a tak vše zapojte bez dalších experimentů. Poté seřiďte aspoň přibližně předstih, jestli 3 mmm nebo 5 mm je pro zkoušku jen jemný detail.
Poté zkuste, zda na konci kabelu je viditelná a silná jiskra i při jemném prošlápnutí motoru. Jako orientační zkouška - pokud dám na kabel svíčku, tu položím vodivě na motor, vezmu rotor do pravé ruky a otáčím s ním rychlostí "co mi stačí ruka" o cca 180° okolo odtrhu (horní úvrati) střídavě tam - zpět, potom musí svíčka jiskřit. Musí jiskřit, pokud ne, není něco v pořádku.
Pokud nejiskří ani na prošlápnutí a přitom při uchopení zapalovacího kabelu holou rukou cítíte "ránu", tak je velmi pravděpodobně proražené vn vinutí zapalovací cívky. Pokud necítíte nic, je velmi pravděpodobně v zapojení desky někde zkrat na kostru, nebo naopak cosi nepropojeného. Nebo je zapalovací cívka totál-kaput.
Jako nejpravděpodobnější příčinu vidím tu proraženou zapalovací cívku (vn - sekundární vinutí). Změřením odporu sekundáru (vn vinutí) se moc jistého výsledku stejně nedopátráte.... Průkazná je jen zkouška, a to ještě nejen zastudena, ale i po ohřátí zapalování. Často zastudena OK, po zahřátí KO.
Doporučuji vyzkoušet se 100% bezvadnou zapalovací cívkou (správně zapojenou, pochopitelně).
Světelný okruh (cívky) se zapalováním nijak elektricky nesouvisí, tvoří samostatně pracující celek....    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zapojeni zapalování ČZ 125 t


 Ahoj pořadí mi někdo jak zapojit základní zapalovací okruh děkuji    [Mavojtech Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.02.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Má to vůbec kompresi?? Nějak si nedovedu představit natáčet motor povolovanou maticí M10x1, který má správnou kompresi. Asi i ta vrtačka by slušně kopala, pokud by se nevtrhla z rukou.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.02.2017
Odpověď  VN vinutí cívky má většinou odpor mezi 6 až 8 kiloOhmy, svíčka pro tyto motory je vhodnější Brisk N17C ale i na tu "patnáctku" by to mělo nastartovat.    [Martin Štindl]   10.02.2017
Odpověď  Ano tocim správně, ale ani neskytne, a to ještě zkouším stříkat startovací sprej do sání ale vůbec nic , svíčku mám brisk 15. A když zkusím promerit odpor cívky, kolik by to mělo být správně?    [Martin Vojtěch ]   10.02.2017
Odpověď  To roztáčení rotoru přes vrtačku mě přijde moc hrubé(tedy jestli je to přes ořech na matici rotoru), docela bych se bál o závit. K tomu jak uvedl Meela tak závit matice rotoru je normálně pravotočivý tj. že při roztáčení přes matici(doleva) by se vlastně povolovala. Bezpečnější je motorku normálně roztlačit.
Ten motor předtím normálně fungoval nebo jde o jeho "první" startování? Vedle cívky a kondensátoru jaká je vlastně použita svíčka a koncovka na VN kabelu?    [Martin Štindl]   09.02.2017
Odpověď  to že dává jiskru venku ještě neznamená že jí dá i pod kompresí... chtělo by to zkusit jinou cívku. A jenom jedna věc, jen tak pro jistotu, když to zkoušíš vrtačkou, točíš správným směrem? proti směru hodinových ručiček?    [meela]   09.02.2017
Odpověď  A když řeknu že mám předstih 4,5mm a serizenej odtrh a jiskru hází jiskru pěknou, a zkouším nastartovat vrtačkou tak si ani neskytne, kde může být problém svíčka je mokrá.    [Martin Vojtěch ]   09.02.2017
Odpověď  Jsem blbec, vůbec jsem si to neuvědomil :-) To je tím, že už 15 let jen jezdím a užívám si.    [vojta]   09.02.2017
Odpověď  vojta: vačka je přeci součástí rotoru který na fotce není.
Mavojtech: předstih je pro ČZ 125B/T uváděn 5mm ale já při ježdění na Natural 95 raději předstih dávám menší.
http://jawarmaniak.wz.cz/ke_stazeni/navody/CZ/navo d_CZ_125_t.html    [Martin Štindl]   09.02.2017
Odpověď  Nechci bejt šťoura, ale u toho zapojení na obrázku to asi nemůže chodit, když vačka není schopná rozpojit kontakty kladívka.    [vojta]   09.02.2017
Odpověď  A jaká je hodnota předstihu?    [Mavojtech ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2017
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kontrola elektřiny bez chodu motoru


 Chci se ujistit - je možné odpojit kabel od bloku motoru, který přivádí proud o 6 V napětí do přepínače v hrnci světlometu a připojit ho na + pól baterie (- pól samozřejmě na kostru) a vše bude fungovat jako při běžícím motoru? Potřebuju najít chybu v nesvítícím dálkovém světle a nechce se mi to dělat s běžícím motorem. Jde mi o cívky, kondenzátor apod., aby nedošlo k jejich poškození.    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.02.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky za radu, udělám to tak, odpojený kabel od magneta na + pól, - pól na kostru. Chyba je, jak píšeš, v přepínači na řídítkách nebo v patici, ale zkoušet a hledat, když Ti vrčí u ucha motor, celé se to klepe a pod nos Ti jdou oblaka dýmu ze spáleného benzinu a oleje... Lepší je hezky v klidu.    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.02.2017
Odpověď  Pokud jde takto pouze o zjištění závady tak ta baterie se ani nemusí pólovat(vodič od magneta bude odpojen od motoru) jestliže se použije akumulátoru motocyklu a kontakt pro jeho připojení se nebude dotýkat kostry.
Jestli nesvítí vlákno pro dálkové a pro tlumené svítí tak závada bude v přepínači či patici žárovky.    [Martin Štindl]   08.02.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 

 Strana 1/201 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 26.3.2016)
Nezodpovězené téma 

Nárž na čz 150 c


 V originále má nádrž chromnované boky, střed nádrže je černý. Mám dva dotazy. Jak široký je černý pruh na nádrži a zda je možné na chrom stříkat barvu. Když dám nádrž chromovat tak, chromují celou, nebo víte o někom kdo to dělá jinak? Díky za odpověď.    [Zdenek]   27.03.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Motoservis p.Procházka Mezouň opravy motorů JAWA


 Zdravím,máte někdo zkušenost s touto opravnou?Měl jsem tam motor a nefunguje jak má.Popřípadě jestli neznáte někdo dobrého opraváře kdo by provedl kompletní GO motoru čz 125T.Díky    [petr]   12.03.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

délka náhonu tachometru na čz 125 t


 Dobrý den,

dávám dohromady čz 125t na narazil jsem na problém, že nevím jak dlouhý by tam měl být náhon tachometru.
mohl by mi někdo prosím poradit?

přerem dík :-D    [cerniksimon57Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2017
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Čz 150C díly přední vidlice


 Nemáte někdo skreslené díly přední vidlice? Jedná se mi o konec pérování spodní části dle katalogu díly č.24-33.    [PavelFru] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Černá barva na čz 150 c


 Potřebuju nastříkat čz 150 c a prosím poraďte jakou černou barvu použít. V nabídkách je černá barva RAL 9005,9011,9004,9017. Myslím, že by to měla být RAL 9005.    [Zdenek]   05.03.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Páčka brzdy


 Mám dvě levé páčky na řídítkách (spojka) na čz 150 c a hledám někoho kdo má zase opačné na výměnu. Případně na prodej pravou páčku. Děkuji za případnou nabídku. Jako náhradní díl jsem to nikde nenašel.    [Zdenek]   14.02.2017
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

výkres svorníku vidlice


 Zdravím, nemá někdo výkres svorníku přední vidlice? Nebude těžký to "namalovat", ale kdyby to už někdo měl hotový, tak mi ušetří práci :-) Díky    [meela]   09.02.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Rikša 150 C


 Už dlouho pátrám pro ilustraci po fotkách, kde by byla zřetelně rozlišitelná podoba rikši 150 C. Ale jde mi pouze o verzi z roku 1949-tzn. přední blatník z "C", sedačka ještě "T" a kastlík z předválečné ČZ. Kdyby jste někdo něco našel a hodil to sem, bylo by to fajn. Děkuji.    [K.]   10.11.2016
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Koupim Sidecar DRUZETA


 Tojto cestou schanim Sidecar DRUZETA ke skútru ČZ, nebo dohromady.
Nabidnete prosim.
S pozdravem.
Best rgds.
Vadim M.    [Vadim M.]   09.10.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Čep pružiny sedla


 Dobrý den,
mohl bych Vás požádat o foto či případně nákres, jak vypadá čep k uchycení sedla?? Děkuji    [oldaa]   14.06.2016
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

tandemové sedlo ČZ 150


 Dobrý den, mohu někoho poprosit, aby mi napsal rozměry dílu k tandemovému sedlu. Na foto jsem ho zakroužkoval. Ten mi chybí a chtěl bych si ho vyrobit. Předem děkuji.    [mastickar] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Elektro svazek na ČZ Skůtr


 Nevíte náhodou kdo je výrobce tohoto elektro svazku?

http://www.moto-ustinl.eu/katalog/zbozi/popis_zboz i.asp?klic_ma=2001    [Skútr ČZ 501 ]   02.06.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 150c -plyn


 Změřil by mi někdo jak dlouhé má být lanko plynu? Řeším problém že se mi plyn nechce vracet- pružina v karburátoru mám originál. Čím by to mohlo být? Šroub co aretuje rukojeť tak mám vyndaný.    [Aleš R] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.05.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Obě kola čz 125 t


 Zdravím zajímá mě cena těchto kol,jsou orezlá ale kompletní oska buben plášte.
Protože tyto kola nepoznám identifikoval je zkušenější kolega a chce je zakoupit.
Proto mě zajímá Váš názor na cenu.
Dík za odpovědi,    [vostr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.04.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 150C


 Nemá někdo prosím levý čep stupačky+ levá+pravá stupačka???(i s plocháči s tisícihranou dírou. Díky    [Aleš R] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.04.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 150c- magneto


 Ahoj, kde mám nechat nabudit magneto? Okolí Ústí nad labem. Díky.    [Aleš R] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2016
   Přidat odpověď 

 Strana 1/201 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006