MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 299613 příspěvků |7166 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 102 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 23.3.2019 20:37  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Rám ČZ 125 T versus ČZ 125 B   19.01.2009 / 252
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat,jaký nejhorší stav kdo renovoval?Pokud....   12.07.2010 / 183
    Rada k ČZ 150 C   04.03.2010 / 155
    Elektroinstalace cz 125 b   05.01.2016 / 151
    ČZ 125 B   12.12.2016 / 135
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3121      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 5 / 126      Příspěvků Příspěvků: 29110
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/209 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Poradí někdo co s tím???


 Zdravím , koupil jsem si ČZ 150 c s takto upravenými blatníky.Jsem amatér , ale chtěl bych renovovat na úrovni, prý je to dobová úprava, dokonce mi pán říkal že se to dělalo originál.... pro lesníky?? Nechat nebo shánět jiné?!?! Ví o tom někdo něco ??? Předem dík za rady...Benak    [benak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dík ...    [benak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.03.2019
Odpověď  Ja bych se primlouval nechat tak. Je to hezky dobovy tuning z obdobi, kdy motorka neslouzila jako dnes na svezeni za hezkeho pocasi. Byl to pracant na kazdodeni jezdeni i za deste. Pak se vymyslely tyhle upravy. Pokud je vkusna a tahle celkem jo, tak ja bych se u ni na kazdem srazu rad zastavil a podival se. ZČ.    [ZČ]   22.03.2019
Odpověď  Tuningem....telefon si píše co chce ..benak    [benak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.03.2019
Odpověď  Prachovky ...jasně ,to s tím lesnickým Tubingen mi neřekl pan co prodával ,ale pan který měl na veteránech na prodej podobné blatníky 😁..benak    [benak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.03.2019
Odpověď  V každém případě + prachovky na př. tel. Nevím proč tam nejsou? Že by lesnický tuning? :-)    [J]   20.03.2019
Odpověď  Oprava ..radite..benak    [benak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.03.2019
Odpověď  Děkuji ,zatím ráčíte nechat😀což mě vlastně těší benak
Jo    [benak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.03.2019
Odpověď  Pro lesníky se nic takového v továrně nedělalo, ale nevypadá to zle. Já bych to tak nechal. Na přednim blatníku jsou asi nechané původní boční SPZ a zbytek je dovařený. Akorát bych schoval to vedení bovdenů, jinak jestli chceš původní stav a renovovat, tak ty blatníky nevyhazuj, ale bylo by to škoda.    [J]   19.03.2019
Odpověď  ono každý chce dnes renovovat, ale i dobová úprava je částí historie. Za mě, opravil bych vše nefunkční a měl kus jaký nemá každý. To je ale jen můj názor, co bych s tímto strojem udělal.    [vintera]   19.03.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Prosim poradte !!! Nevypina spojka - zlepuje lamely


 ČZ 150c - Po vyčisteni a namontovaní novych plechov a ferodovych lamiel spojka funguje, ako nahle motorka postoji jeden alebo dva dni spojka nevypina zlepi lamely. Čo moze byt chyba ? Dakujem.    [Richard227] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tá výmena motorového oleja za prevodový zafungovala.Pri rozborke boli lamely tak zlepené prevodovým olejom PP90 že som ich musel od seba páčiť.Po znovu poskladaní a naliatí motorového oleja spojka vypína i spína úplne ukážkovo.Nikdy doteraz som podobný problém nezažil.    [Joski]   19.03.2019
Odpověď  Jak na 150c po go serizujete spojku? Aby se nemuselo sundavat viko spojky. Dekuji    [Vasik]   25.11.2018
Odpověď  Musí se na nové lamely ferdo 4 ks dávat nové plechy i pružiny. Na staré pružiny a plechy je to ve spojkovém koši utopené, nebo vymezujete podložkama u pružin. Díky.    [Mira6]   22.11.2018
Odpověď  Mně se M6AD neosvědčil, u pincka začala asi po 60km klouzat spojka    [Vojta]   24.10.2018
Odpověď  Vždycky jsem do všech svých Pionýrů, mopedů a kývaček "lil" motorový olej M6AD
do spojkové skříně, a vždy to fungovalo, aniž by se to "lepilo".
Ano, po válce se používal zimní a letní olej do motorů.    [radek]   24.10.2018
Odpověď  Místo teorie trochu nedávné praxe. Složil jsem si teď další motor (rezervní) do 150. Taky jsem ho jel vyzkoušet a zaběhat. Nová komplet převodovka, nové koše spojky, tyčky, kulička i vypínací palec. Koupil jsem si nové lamely (ferodo 4 ks) a k tomu i plechy a pružinky (abych tedy nemusel přidávat plech navíc). Dá se říci, že není nic staré, vyběhané, křivé.
První zkušenost se spojkou ferodo a převodovým olejem PP80 - spojka nevypíná dobře, mírně ji slepuje hlavně delší stání motoru. Pomůže prošlápnutí páky s vypnutou spojkou. Olej vyměněn za 10w40 - výrazné zlepšení.
Vyměnil jsem zkusmo lamely ferodo za klasiku pertinax a fungovala dobře na oba oleje. Řekl bych, že za studena jde lépe, měkčeji na motorový.
Vráceny zpět lamely ferodo a opět ji olej PP slepoval a měla tvrdší záběr. Teď je nalit opět motorový.

Z provozu čínských čtyřkolek mých vnoučat, kde se dělala spojka několikrát (stejný materiál lamel) mám zkušenost, že ne na každý olej (co je zrovna po ruce) tyhle spojky fungují dobře.
Materiál čínských lamel ferodo je asi stavěnej na jiné oleje.
Do zetky jsem vyzkoušel i olej do čínských čtyřkolek a na ten ferodo lamely běhají měkčeji, těměř jako pertinax.

Nebude to tedy o mechanickém stavu spojky, ale o souvislosti čínského materiálu lamel ferodo a oleje.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.10.2018
Odpověď  to jsem si taky tenkrát myslel, ale po mnoha pokusech to vyřešil až ten olej :-) Teoreticky to mohlo být lamelami, třeba byly nějak "nestandartní" a nerozuměly si s M6A...    [meela]   24.10.2018
Odpověď  Podle mých cca čtyřicetiletých zkušeností - pokud fce spojky / převodovky závisí nějak výrazněji (kromě naprostých výjimek - např. obtížnějšího řazení jedničky za klidu na velmi chladném motoru) na používaném oleji, není spojka či převodovka v řádném stavu a vyžaduje opravu / seřízení. A nyní do mě ;-).    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.10.2018
Odpověď  Taky to nechci probírat v pohledu jakoby "vědeckém" ale takovém jak to teď vnímám. Nahlížím na to že u těch olejů postupem doby došlo k jejich oddělení - tedy z oleje dříve označovaného automobilovým se to rozdělilo na specifický motorový,převodový atd... Pozdější motocykly Jawa a ČZ které mají motory konstrukčně vylepšené ale koncepcí stejné už v manuálech pro mazání udávají pro směs olej M2T ale pro převodovku už olej PP7.
Pro použití do převodovky jsem si navyknul na SAE 80W a pro směs na mazání motoru zase polosyntetiku Mogul TSF, u všech mi to tak funguje bez potíží. A věřím tomu že i oleje M6A nebo 15W40 v převodovce také mažou dobře, je to o tom komu se co osvědčí.    [Martin Štindl]   24.10.2018
Odpověď  Já mám tedy jinou zkušenost, M6A dávám do všeho ale v céčku prostě nefungoval, jak se motor zahřál tak spojka prokluzovala, motor nešel ani nakopnout. Po výměně oleje za PP80 (možná 90, už si přesně nepamatuju) bylo po problémech.    [meela]   24.10.2018
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 125 t - "patinovka"


 Obracím se na místní znalce s dotazem. Skládám dohromady ČZ 125 t, rok výroby 1948. Motocykl byl rozebrán na prvočinitele téměř padesát let a původní majitel chtěl provést dobovou úpravu a namontovat zadní tlumiče z céčka, k čemuž naštěstí nedošlo. Motorka byla rozházená na různých místech a během doby se řada věcí poztrácela, chyběly třeba blatníky. Kartery opět naštěstí jsou a číslo sedí s číslem rámu. A nyní k mému dotazu. Věci které byly uskladněné na půdě, jsou v celkem slušném stavu, ale věci, které byly ve sklepě napadla rez a to tak, že velmi a nyní i po konzervaci a retuši vypadají ve srovnání se zbytkem jako pěst na oko. Jednou z těchto věcí byla i schránka na nářadí, která má úplně sežraná dvířka. Zajímalo by mě, jestli jsou dvířka na b/t shodná s dvířky na neodpruženém céčku. Nějak se mi nedaří sehnat pěknou schránku z téčka a těch céčkových je mezi lidmi dost, ale bohužel zrovna v mém okolí není nikdo, u koho bych to porovnám. Děkuji.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 64 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Jak uloženka z kalifornie, paráda palec nahoru (y). Ať slouží    [Jirka123]   17.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Blížím se do finále.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.03.2019
Odpověď  Klika se dělala komplet, zůstaly jen setrvačníky. Právě kvůli obavě z obroušení víka spojky, jsem to nakonec vyřešil tak, že jsem o 1 mm obrousil z vnitřní strany řetězové kolečko na čepu ojnice, tím jsem si ho posunul blíž ke karteru a srovnal tím řetěz do roviny a tím pádem jsem nemusel podkládat spojkový koš.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.03.2019
Odpověď  A u kliky se dělala GO(rozlisování atd.)? Nejsem si jist jak to je teď u kliky 125B/T ale u C jsou oba čepy jištěny jen klínem ale samotné čepy nemají osazení. Mě při GO kliky na T měnili i čepy, jestli není právě v tomto problém. Každopádně pokud se kvůli tomu bude o tolik podkládat příložka spojky tak je zároveň nutné počítat s tím že matice koše už možná budou škrtat o víko spojky.    [Martin Štindl]   04.03.2019
Odpověď  Podložky tam mám obě, naštěstí jsem na ně nezapomněl. Myslím si, že kdyby byla posunutá celá klika, tak by mi neseděl válec, respektive ojnice s pístem by asi úplně dobře neseděla ve válci.    [st11]   04.03.2019
Zobrazit dokumentOdpověď  Mě napadla jedna věc, pokud si dobře pamatuji tak na klikovce jsou u céčka zevnitř před ložiskem ještě 2 vymezovací podložky, v katalogu položka 10 - příložka. Není možné, že se na ně při montáži zapomnělo? Potom by klikovka mohla být posunutá k jedné straně...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.03.2019
Odpověď  Vzhledem k tomu, že součásti spojky už mám všechny rozměrově v pořádku, tak problém s vyosením řetězu primáru je zřejmě na řetězovém kolečku na čepu klikové hřídele. Kolečko mám původní v dobrém stavu, klikovka je po renovaci a čepy jsou nové. Vypadá to, jako kdyby osazení na čepu, o které se opírá odstřikovací kroužek a řetězové kolečko, bylo oproti původnímu stavu o kousek posunuté, směrem ven z karteru a tím pádem je i řetězové kolečko mimo zuby spojkového koše. Nemůžu teď najít klikovku v původním stavu, kterou mám někde zahrabanou, abych si to oměřil a ověřil. Vyřešil jsem to tak, že jsem obrousil řetězové kolečko z vnitřní strany, tam kde dosedá na osazení čepu. Teď to sedí, řetěz je v ose, všechno se točí jak má, spojka vypíná, tak snad to poběží dobře.    [st11]   04.03.2019
Odpověď  Díky za vyčerpávající odpověď. Znovu jsem to všechno vzal, sestavil, přeměřil a vyzkoušel. Při prvním pokusu jsem tam měl nasazené pouzdro, které mělo 15,7 mm, přesahovalo o dost sestavu nábojky a spojkového koše a proto měl koš na ose převodovky celkem velkou axiální vůli. Vyzkoušel jsem i jiná pouzdra, ta která měla 15 mm, axiální vůle zmizela, ale bohužel ta co mám, jsou už asi dost vyběhaná a proto tam je pro změnu vůle radiální a košem hýbu ze strany na stranu. Zbrousím to širší pouzdro na 15 mm, které jinak sedělo dobře. Příložku jsem kontroloval, sedí na ložisku dobře a její vnější strana je ve stejné rovině jako hrana karteru, přesně jak je ve výkresu motoru. Asi vyhodím zpod řetězového kolečka odstřikovací kroužek, aby řetězové kolečko šlo blíž ke karteru a to by snad mělo dostat řetěz do osy. Doufám tedy...    [st11]   03.03.2019
Odpověď  Oměřil jsem to na origo nepoužitých dílech a na řetězovém kolu(koši) je šířka 15,00 mm. Pouzdro kola spojky by nemělo přesahovat po sesazení spojkový koš. pouzdro je nalisované na nábojce a teoreticky by mělo mít (a u mého má) opět 15 mm, ale může být do -, ne do +, protože by to nemělo přesahovat - po sestavení. Příložka k nábojce to vymezuje směrem od kliky. Takže pokud po sestavení koše, pouzdra, nábojky, nebude nic přesahovat , pak je to ok. Použité díly se liší opotřebením, ale to na principu nic nemění. Zaměřil bych se proč není v ose řetězové kolečko.    [J]   02.03.2019
Odpověď  Příložka není podložka, takže materiál (např. 14 220) zlepšený na 80/100kg, a oboustraně broušený. Lze to takto kompenzovat, ale někde je chyba, protože standartně po namontování s originální příložkou by primár měl běžet "rovně".    [J]   02.03.2019
Zobrazeno 10 z celkem 64 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (64) 
Zodpovězené téma  

ČZ 150 C, nechytá motor


 Ahoj, potřebuji poradit. Při projížďce na mé ČZ 150 C mi z ničeho nic začal vynechávat motor a pak rychle zdechl. Od té doby ho nemohu nastartovat. Několikrát jsem prošel karburátor a přívod benzínu, také jiskru hází, ale začínám mít pocit, že je to v elektrice, protože: motor si ani neškytne, a to náhlé úmrtí na konci jízdy....Nevím v čem by to mohlo být, někde jsme zahlédl, že by to mohlo být ve světelných cívkách. Jak je tedy přeměřit? Díky za další návrhy a nápady. Marty    [Marty]   29.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 19 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tady jsou o tom docela pěkné články:

http://jawarmaniak.wz.cz/zajimavosti/clanky/zapalovani_CZ.html

http://jawarmaniak.wz.cz/zajimavosti/clanky/poruchy_zapalovani_CZ.html    [Tanamrki] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2019
Odpověď  Díky za odkaz na článek. Pobavil a poučil. Prostě tu cívku vyměním :o)    [Tanamrki] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2019
Odpověď  https://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-to/previjeni-civek-41002.html    [A.Č.]   09.03.2019
Odpověď  Tak cívka má 6,16 kOhm. Zítra to rozeberu víc. Kabel od kondíku se taky zdá v pořádku.    [Tanamrki] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2019
Odpověď  Původní zapalovací cívky by měly na VN snímači vykazovat odpor na vinutí přibližně 6,5-7,8 kiloOhm, pokud je odpor nezměřitelný tak je cívka najisto KO ale přesto by za studena měla dokázat vytvořit výboj. Svíčka je většinou nejpoužívanější Brisk N17C(s elektrodami na 0,5mm) a není vhodné používat fajfku(koncovku) s odrušovacím rezistorem. Ještě je možné že se u vodiče od kondensátoru(pokud je původní) teplem od motoru narušila zpuchřelá izolace a zafungovalo to jako zkratovač.    [Martin Štindl]   20.02.2019
Odpověď  Zkusil jsem svíčku z jiné motorky a nic. Pero na klikovce ok. Předstih seštelován. Tak teď ještě projít dráty, zda to někde není vyzkratované. A pak zkusit vyměnit tu cívku..    [Tanamrki] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2019
Odpověď  Já s motorem nic nemám, ten startuje bez problémů aniž bych musel nabudit magneto. Byl to tip na předchozí dotaz    [MilošM] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2019
Odpověď  Pokud motor leží x let ladem, základní předpoklad krom jiné údržby, je nechat znovu nabudit magneto.    [J ]   15.02.2019
Odpověď  Před měsícem jsem se dostal do trochu podobné situace, ale doteď nevím, kde byla chyba..X krát jsem zetku nastartoval bez problémů, na to že x desítek let motor ležel ladem na půdě stačilo vyčistit karbec a na 3 nakopnutí motor ožil...ale jednoho odpoledne ani za boha nešla nastartovat. Ani roztlačit, ani opakované čištění, osušení, svíčky, zmenšení či zvětšení mezery mezi kat a anod. Už jsem to vzdával a tak zkusil novou svíčku a v podstatě na drc motor chytl. Ihned jsem vyměnil zpět předešlou svíci a doteď opět bez problémů. ???    [MilošM] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2019
Odpověď  Cívka u zetek je pro všechny jako zaklínadlo. Pokud by prorazil cívku, tak po dvou hodinách to znovu nakopne, ale on píše - OD TÉ DOBY ji nenastartuje a jiskru hází. Jasně - svíčka pod tlakem to dát nemusí, ale při slabém výboji. Když strčí prst do fajfky, tak hned pozná sílu výboje - potažmo magneta a jestli se to někde neztrácí. Je to nepříjemné, ale já jsem zvyklý a hlavně u toho poznám jak je jiskra silná. Když to dá pořádnou šupu, až necítím prst, tak to hází i pod tlakem ve válci. Opačně je někde chyba a je třeba jít kontrolou zpět od svíčky přes kabely atd...až k zapalování. Nikdy ne naopak. Vždy od nejjednodušší možné závady. V tomto případě bych udělal znovu a pořádně odtrh, předstih (přitom se samozřejmě zjistí poloha magneta), dal novou svíčku a musí jít. Někteří neumí dotáhnout pořádně magneto. Já na to mám fígl, že zas má co dělat stahovák aby šlo dolů. Přesně na sebe sedící, neorvané (neprotočené) a odmaštěné kužely jsou základ. Už jsem někde slyšel, že je nějací "mechanici" namázli vazelínou. I tací "strojaři" asi existují:-)    [J ]   11.02.2019
Zobrazeno 10 z celkem 19 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (19) 
Zodpovězené téma  

ČZ 150C lidovka (kominíček)


 Ahoj, právě renovuju čz 150C v lidové verzi a potřeboval bych poradit odstín šedé ve kterém má být pruh na nádrži. díky moc    [marťas]   12.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  http://jawarmaniak.wz.cz/technika/linkovani.html    [jakubmeloun] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Selenový usměrňovač-Nahrazení polovodičovou diodou.


 Zdravím,poslední dobou mi na email chodily dotazy týkající se nahrazovaní původního selenového usměrňovače a psaní odpovědí mě zabíralo dost času.Takže abych si to ulehčil,nafotil jsem si celý postup a popíši ho zde,abych se v případě dalších dotazů už mohl odkázat na tuto diskuzi/téma.
Celý postup se bude týkat především pro nahrazování nefunkčních usměrňovačů u motocyklů ČZ 125B a T,ČZ 125/150C a Jawa-ČZ 125/150(351,352).Lze ho využít i u dalších starších typů se selenovým usměrňovačem.Prosím (případné) dotazy mi směřujte raději na email,ať se zbytečně tato diskuse nezaplňuje.    [Martin Štindl]   20.11.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 27 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Pro provozování bez baterie se nemusí měnit schéma, baterie se nebude zapojovat a z přepínače stačí vyjmout pojistku - zároveň ale nebudou svítit parkovací světla(!).    [Martin Štindl]   11.03.2019
Odpověď  A když budu Céčko chtít zapojit,abych nemusel používat baterku?Zatím jsem teda neašel schéma zapojení bez akumulátoru,tak doufám že to půjde. Místo klaksonu budu mít malou trumpetku.    [Nono]   11.03.2019
Odpověď  Vada na selenovém usměrňovači se projevuje věšinou vybitím zapojeného akumulátoru(do několika dnů), ke zkratu či poškození spotřebičů nedojde - odbvod dobíjení je jištěn pojistkou 1A.    [Martin Štindl]   11.03.2019
Odpověď  Prosím Vás,ted zapojuju eekjtriku na ČZ 150 C,jak se pozná že je ten usměrnovač nefunkční?Praskají žárovky,nebo co?díky nevyznám se v tom    [Nono]   10.03.2019
Odpověď  Prý lze místo tlumivky instalovat stabilizátor napětí 6V pro Babettu http://www.motokramek.cz/dily-stabilizator-napeti-6v-babetta/
Ale jen jsem o tom slyšel, bez vlastní zkušenosti.    [Martin Štindl]   02.03.2019
Odpověď  Ahoj poradíte mi prosím jak nebo čím bych mohl nahradit tlumivku?
nemám ani tlumivku ani Selenový usměrňovač ale ten dle návodu níže bych tedy nahradil. Děkuji za pomoc    [mazak11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2019
Odpověď  Vždyť je celé toto vlákno o tom, čím ten selen nahradit. To potřebuješ, aby ti to někdo přečetl nahlas?    [fikuscz]   27.11.2018
Odpověď  Dobrý den, prosím čím se dá nahradit selenový usměrňovač na ČZ 125 T a nebo jestli nevíte kde je možné zakoupit funkční.
Děkuji Švédík Ondřej    [Švédík Ondřejj]   27.11.2018
Odpověď  Řekl bych to tak. Věřit 60 let starému selénovému usměrňovači, že bude fungovat, je jako věřit, že ti nosí dárky Ježíšek. Vyměň a nevymýšlej.    [Pajka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.11.2013
Odpověď  Pokud se jedná o původní selen tak je prostě nefunkční - při měření na multimetru se může chovat jako funkční dioda ale multimetr při proměřování využívá velmi malé hodnoty proudu. Po připojení zpět do instalace motocyklu už je selen opětově vystaven plnému zatížení a prostě se projeví jeho nefunkčnost.    [Martin Štindl]   30.11.2013
Zobrazeno 10 z celkem 27 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (27) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

nakopávačka čz 125b


 Zdravím, našel by se někdo ochotný kdo by mi udělal výkres sklopné části nakopávačky? Nebo nemá někdo aspoň podrobné fotky? Díky    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 28 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdravím, vyrobil by někdo repliku té otočné části páky na béčko? Díky    [Jirka.PLZENRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2019
Odpověď  zdravím.jak dopadlo to soustružení nakopávačky?    [m.kody]   05.01.2014
Odpověď  moc díky za rozměry

lipcaa: uvidím co zvládne soustružník, kdyžtak se ozvu    [meela]   14.10.2013
Odpověď  Oprava -
mezery mezi výstupky jsou 4 x 9,7 (cca 10mm)široké.
Pak by to i "sedělo". Na jednu jsem zapoměl.    [radek]   13.10.2013
Odpověď  hele mílo, já to kdysi taky potřeboval a nechal jsem si vyrobit polotovar, který již nepotřebuji. zbývá vyvrtat díru pro šroub a oborbit oblou část kolem ní. jestli máš zájem tak mi napiš mejla a můžu ti to vyfotit a popř. přenechat.    [lipcaa]   12.10.2013
Odpověď  Ahoj,
pro snažší komunikaci by pomohlo označit jednotlivé vzdálenosti písmeny . .
Ale snad si budeme rozumět -
Celková délka - 95mm,
Ta část, co je vnitřní čep - 20mm,
Šíře výstupků - ten první od čepu je široký cca 4,5mm , pak 3x 5mm,
a ten na konci je 6,5mm. Jejich průměr je 13mm.
Šíře mezer mezi výstupky - první od čepu 8,5mm, pak 3x 9,7 mm,
A průměr mezer 11mm.
Připomínám, že páka je dost opotřebovaná a prosím spočítej si vzdálenosti, aby Ti to dalo celkovou vzdálenost 95mm.    [radek]   12.10.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  díky za další fotky
radek (a kdokoliv další kdo může oměřit :-): pokud jí máš tak bych potřeboval rozměry co jsem dokreslil do obrázku. Nejdůležitější je celková délka, zbytek už by šel odhadnout. Ale kdyby se ti chtělo měřit všechno tak i délku části co je v ní čep, šířku výstupků a šířku polí mezi nimi, a průměr výstupků a polí mezi nimi. Díky    [meela]   12.10.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Když tak mi napiš co budeš potřebovat . .
Snad to zítra najdu . .    [radek]   08.10.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Už jsem to tu jednou dával . ..    [radek]   08.10.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Třeba pomůže    [m.kody] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.10.2013
Zobrazeno 10 z celkem 28 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (28) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Sedlo čz 125 B


 Tak jsem sháněl sedlo na mé Bčko a sehnal jsem kostru od jednoho výrobce pana Václav Dyttrych a stranky jsou http://www.dilynaveterany.cz/sklad/eshop/2-1-CZ/16 -2-CZ-125-A-1942-1947/5/10-Sedlo-ridice-CZ-98-A-12 5A a potah na sedlo z kůže od jednoho zlatého pána - Sedlářství - Lenoch Telefon je 731 776 445 který děla sedla, brašny, sedla pro koně a brašny pro myslivce z pravé kůže a hlavně za bezkonkurenční ceny. Můj potah z pravé kůže stál 1200kč a kvalitu a vzhled posudte podle fotek :)    [Rob]   20.02.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 66 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Peťo tady máš ty helmy na moto https://www.bolder.cz/helma-na-motorku ... tak už víš co koupit ženě :D    [barbora07] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2019
Odpověď  Pružiny jsou stejné.    [Luboš]   21.11.2018
Odpověď  A jsou ty pružiny sedla stejné nebo jiné než na Tečko? Mira.    [mirek]   21.11.2018
Zobrazit dokumentOdpověď  To petr: Psal jsem ti e mail... TEl: 774864554    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.04.2016
Odpověď  horní průměr je taky o nějaký milimetr menší.    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2016
Odpověď  Já mám tu pravou 138 mm, průměr 58, drát stejný.Levá souhlasí.    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2016
Odpověď  Délka od osy spodního oka po horní konec 145 mm, ten největší průměr 60 mm a průměr drátu 5,3 mm.    [Zetkař] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2016
Zobrazit dokumentOdpověď  Zdravím, nemáte někdo rozměry podsedlových pružin ČZ 125 B? Mám tam každou jinou, jedna je kratší o +/- 10 mm a má i menší průměr. Díky    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2016
Odpověď  Zdravim, trochu mimo vlakno;
prosim Jirka.plzen aby se mi ozval (pokud ma zajem)
pokec,vymena znalosti,vyjizdka,kafe........zn. čz 125c :-)
petko00@seznam.cz    [petr]   18.04.2016
Odpověď  Emil udelej si to jak chces ja odepsal tehda na dotaz jak jsem to provedl ja jak to udelaji jini je jejich vec ;)))) a Merkur je super stavebnice mam ji doma ;)    [Rob]   18.04.2016
Zobrazeno 10 z celkem 66 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (66) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Ložiska v kolech ??


 Dnes jsem se chystal očistit oba středy a vydolovat ložiska abych pak dal nové. Co mne překvapilo tak že v předním náboji nebyl ani na jedné straně pojistný kroužek za ložiskem ? Které ložisko by mělo jít ven jako první - ať do toho zbytečně neperu ? U zadního kola poj. kroužek je a tam předpokládám že jako první půjde ven ložisko nad kterým je ta pojistka ? Zadní náboj budu předělávat na sestavu na neodpružené Céčko - rozpěra náboje má na jedné straně to zůžení pro ložiska delší a na druhé kratší. Ta kratší strana přijde ke straně kde bude pak rozeta (tak mi to přijde podle katalogu) a nebo naopak - ať to pak nemusím předělávat ? Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  je to Vaše motorka,tak si to udělejte, jak Vám vyhovuje. To byl můj názor, a nikomu to nevnucuju.

Kvalitní komaxit má třeba základ, povrch pod ním je perfektně odmaštěný a opískovaný,byla dodržená technologie(hlavně teplota)a samozřejmě použitý kvalitní materiál od ověřené firmy. Tak jako jsou různí výrobci barev, jsou i různí výrobci komaxitu.    [Monty]   05.03.2019
Odpověď  Ano sám mám zkušenost z péráka že na předním olakovaném bubnu se barva zvedá a loupe. Dělal jsem 15 let ve firmě (nakontrole) kde se jiný povrch než komaxit nepoužíval a po černé stačilo jen přejet suchou hadrou a už na to byly vidět rýhy. Raketoplán z toho nedělám (už to začíná být otřepané) a že to tak kdysi nedělali tak nevidím důvod proč by se středy nemohli nahřát než to tam rvát natvrdo ? Tenkrát ASI takový postup byl i s tou barvou ale ta byla kvalitou někde jinde než ty dnešní - když jsem to nahříval tak se neudělali na barvě ani puchýřky. Pak si ani moc nedovedu představit centrování kola když nemá ložiska - ale asi je na to nějaký přípravek. Nevím ani co je myšleno KVALITNÍ komaxit a jestli díly které Monty má nebo měl jsou takto kvalitně ošetřené ? Právě proti hovoří že jsem bral nosič na péráka - barva k dílům pasovala a tak jsem s tím nic nedělal ALE zhruba po 7 letech se barva od plechu zvedá a odlupuje - za mně teda komaxit (i když je to dneska asi to nejlevnější - a o to asi jde) bych ny motorku nechtěl. Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2019
Odpověď  Omluva Montymu, spletl jsem jméno. :-)    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.03.2019
Odpověď  Přesně jak píše Martin. Nejjednodušší, nejlevnější a hodně odpovídá původnímu vzhledu.
Jako bonus u komaxitu je ,že brzdové bubny se neoloupou, jako při použití klasického laku. U dvou motorek lakovaných klasicky před cca 6 roky, se na bubnech
lak loupe. Čeká mě rozpletení a středy do komaxu. Už to dva roky odkládám brrrr.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.03.2019
Odpověď  Děláte z toho raketoplán. Myslíte, že v továrně v roce 1950 se někdo mrcasil s nahříváním středů nebo vyplétáním kola ze samostatně lakovaných dílů? Kolik by asi motorka pak stála?

Originál kolo vypletli z holých dílů, vycentrovali a potopili komplet do vany s barvou . Potom se nechalo okapat(možná vysušit v peci? ) a nalisovaly ložiska. Jiný postup v seriové výrobě nepřipadá do úvahy.

Dneska bych kolo vypletl,vycentroval,zakryl plochy brzdy a ložisek,a dal na černý komaxit. Kvalitní komaxit! Potom ložiska, pneumatiky a jste nejblíž původnímu stavu-    [Monty]   04.03.2019
Odpověď  Sice to není k tématu ale od těch středů se to odráží a pokračuje pak dál. Mám na mysli lakování celého kola které bude komplet černé. Trochu si lámu hlavu s postupem - čeká mně očistit středy a ráfky a špice a niple budu dávat nové. Středy se budou ještě nahřívat kvůli vložení ložisek a pak nevím jestli ty středy + i ráfek dát do základu a nebo zrovna celé stříknout na hotovo ? Nebo zatím JEN dát středy i ráfky do základu (ať to zatím nerezne) a pak po vypletení přestříkat základem JEN špice a pak celé vrchním lakem ? Kdyby špice nebyly lakované tak mi je to jasné ale takhle jsem se nějak do toho zamotal - poradíte ? Dík -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.03.2019
Odpověď  Tak dneska jsem ty ložiska dostal ven - po nahřátí horkovzduškou to celkem šlo. S kamarádem jsem vymněnil pěkné zadní kolo (v patině) za slušný jen střed kde už byla ložiska. Co mně překvapilo tak že mezi ložisky nebyla rozpěra - jen ložiska. Naštěstí ji nepotřebuji - ale i tak - na jedné straně už bylo zakrytované ložisko tak předpokládám že to někdo už měnil a z nějakého důvodu tam nedal.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.03.2019
Odpověď  Děkuji Martine za objasnění - ten nákres co sem dal ČZtomi mám uložený ale když jsem hledal v katalogu jak je to s těma poj. kroužky tak mne zmátlo že tam (podle mně) mají tu rozpěru opačně zakreslenou. Raději se znova optám než abych to složil a pak zas předělával :-) - dík    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2019
Odpověď  U předního kola to je jedno, zajištění ložisek tam není a vymezení je provedeno osazením v náboji, k tomu rozpěra ložisek nemá středící kroužky.
U zadního kola je vlastně jedno jaké ložisko se bude vyrážet první(po demontáži pojistného kroužku) ale pokud je zadní kolo z odpružené tak tam už rozpěra má středící kroužky a tím je to horší na vyrážení -
Rozpěra neodpružené verze se podle všeho (v rozporu s mým původním předpokladem) delším osazením směruje k rozetě a tedy opačně než je zobrazeno v katalogu, u prachovky(krytky) je to osazení kratší viz. nákres od ČZtomi v této diskusi: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=275394    [Martin Štindl]   28.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Gumový potah sedla.


 Včera jsem měl v Brně nějaké vyřizování a tak jsem se stavil i k J.H. pokecat a koupit nějaké díly a hlavně ten potah sedla. Mimochodem jak jsem sliboval že ho upozorním na chybné označení gumy pod světlo tak teď už mají jiné stránky. S tou gumou jsem si hrál od rána a zatím nedodělal (už není síla) a pak se mi tam pohledově něco nezdá. Největší obavu jsem měl s toho zadního dílu ale to se celkem dalo o dost horší je ten přední díl kde mám zatím jen nasazenou jednu tranu. Celý rám sedla je původní a to tandem - nevím jestli to blbě skládám nebo je problém že to byl ten tandem a nebo je to jen rep. gumou ? Po bocích př. dílu není skoro žádné místo a co jsem koukal na fotky tak by se to tam mělo ještě přichytit ke kyvnému rameni ? Poraďte - je něco špatně a nebo tu gumu nějak upravit ? Setkal jste se už někdo s tímto problémem ? Fotky přiložím - díky    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak konečně dnes hotovo - za pomoci souseda a svěráku (kulatinu jsme upnuli do svěráku) to tam sedlo na poprvé :-) v jednom a na stole to nehrozilo. Díky za rady -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.03.2019
Odpověď  Rámy na sedlo byly stejné, jenže k tomu je ještě další a akorát jedno se nasazovalo na držák vůdčího, a druhé na tandem. Asi jsem možná přehodil popis, první je jen s holým rámem. Důležité je, kam přijde guma, jak píše kolega je třeba jí "provalit dovnitř. To je také vidět na druhém foto, kde je uprostřed guma vyvalená, jak to tam pasovali.Zde je také nějaký postřeh z renovace sedla:

http://fitaweb.cz/cz-150-c-r-v-1951/    [J]   02.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pokud by se to nezdařilo ručně tak to by to mělo jít podepřením kulatiny a s pomocí druhé osoby, i tak opatrně a pozor na prsty.    [Martin Štindl]   02.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  A následuje trochu namáhavější úkon na nasazení druhého ramene, dobře to jde ve svěráku s vypodložením(neupínat moc silně aby se nezničila pryž). Záleží kdo má jakou sílu, dělal jsem cca 8 sedáků a všechny se takto zdařily bez nahřívání potahu.    [Martin Štindl]   02.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Poté se jedno rameno kulatiny usadí koncem do zadní části rámu - tohle většinou jde vcelku lehce bez upínání sedáku.    [Martin Štindl]   02.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Před usazování kulatiny do zadní části rámu je potřeba spodní část potahu vpředu "provalit"(přetáhnout) tak aby obě ramena kulatiny byly volně nad potahem(viz foto), stačí to lehce vymazat mýdlovou vodou jen vpředu.    [Martin Štindl]   02.03.2019
Odpověď  Dost mi pomohli ty fotky co sem dal (J) a podle mne jsou ty rámy obou sedel totožné. Aspoň z fotek mi to tak přijde a pak proč by tenkrát dělali rámy na sedlo pro řidiče a tandem každé jiné ?? Co jsem moc nepochopil tak to PROVALIT - co je tím myšleno ? Zadní část rámu jsem nastříkal - věděl jsem že se k tomu už pak nedostanu a ta přední vypadala jak počerněná tak jsem jí tak zatím nechal ALE stejně obě strany dostali dost na frak tou montáží tak to pak po odzkoušení udělám na pěkno :-). Gumu jsem měl prohřátou v teplé vodě a sedlo zevnitř vymazané mýdlovou vodou ALE zatím se mi nedaří (v jednom) tam zasadit tu druhou stranu. ALE vypadá to že jsem na dobré cestě a to co mne trápilo tak stačí pak ty kraje gumy sedla přehodit přes tu kulatinu a mělo by to být ono - díky    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.03.2019
Odpověď  Tu spodní část potahu je potřeba vpředu "provalit" ještě než se začně pasovat kulatina do zadní části rámu. Ale podle fotek ten rám vůbec nemá nátěr, nějaký otěru odolný černý základ není po ruce?    [Martin Štindl]   01.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde ještě vůdčí sedlo:    [J]   01.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mám kožená, takže jsem repliku gumy nikdy nenasazoval, ale guma vždy nahřátá. Zde je foto originálu:    [J]   01.03.2019
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zodpovězené téma  

ČZ 125T 1948


 Chtěl jsem se zeptat mám motocykl ČZ-125T r.v 1948 a při renovaci jsem narazil na nosič který byl přišroubován uprostřed v tom lemu kde vede elektrika podle mne byl s Jawy sehnal jsem si orig nosič ovšem po opískování jsem nenarazil na původní 4 díry v blatníku prostě tam od výroby nejsou vypadá to že to nosič vůbec nemělo.Proto se chci zeptat jestli se dělali verze T bez nosiče?Děkuji    [milda]   02.03.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  prospekt    [kataklysm666] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Motokov    [kataklysm666] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  prospekt    [kataklysm666] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  prospekt Motokov    [kataklysm666] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2019
Zobrazit dokumentOdpověď  foto    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2019
Odpověď  host_do_domu: pěkná, ale nejdou mi uložit fotky, je nutné být na Instagramu registrován aby to šlo?    [Martin Štindl]   26.02.2019
Odpověď  https://www.instagram.com/p/Br53E6fgbSvxqVZMi6Kttzu5falYJSfvw2_cNc0/    [host_do_domu]   26.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dva letáky firmy INDIAN zobrazující ČZ 125T které jsou bez nosiče,lze předpokládat že vznikly podle dodaných motocyklů.Standartní nosiče pro ČZ 125/150 i péráka mají díry uspůsobené pro u nás vyráběné doplňky - sedlo a brašny.V USA sedlo pro spolujezdce nebylo moc v oblibě,motocykl byl brán především jako sólo stroj a dost mnoho motocyklů amerických značek nemělo ani nosič.Konkurenční Harley Davidson HUMMER 125S byl také často bez nosiče
http://www.tomgraycollect ion.com/motorcycles/1952- harley-davidson-model-125 s/
Také je možnost že u nás byly později prodávané zadní blatníky už bez děr pro nosič,ten byl později dost často majiteli demontován kvůli montáži dvojsedla(kytary).Něco podobného se objevuje i u nálezových předních blatníků(hlavně typ C),tam zase občas chybějí úchyty pro SPZ.    [Martin Štindl]   06.03.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Propagační letáky uváděly třeba ČZ 125T pro USA bez nosiče.Na fotkách v článku popisující první neodpružené C je také stroj bez nosiče - obrázek z motomagazínu.Také už jsem viděl blatník ČZ 150C-ZP bez děr pro středového uchycení nosiče,bohužel to byl jen samotný blatník.Já zatím žádnou původní kompletní ČZ 125/150 bez nosiče neviděl,ale když už to dokládá jedna fotka prototypu,nelze popřít že i nějaké séríové ČZety byly bez nosiče.Důvod absence nosiče asi zůstane záhadou - požadavek zahraničního zákazníka???    [Martin Štindl]   02.03.2011
Odpověď  A co třeba náhradní díl? U téčka/béčka byly nosiče 2, tak raději v mototechně díry nevrtali???    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.03.2011
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Chudá směs


 Ahoj, dělám teď ČZ 125 C. Motor naskočí až když do hlavy stříknu trochu benzínu. Jinak nenaskočí. Už jsme několikrát procházel karburátor a nevím čím by to mohlo být. Přijde mi to jako by byla chudá směs. Teď pátrám jak se to se sílou nasávaného vzduchu, zda někde není chyba tam. Protože motor byl půlen a je těsněn papírovým těsněním. Hlavní tryska je u 125 menší než 150, tak bych tam mohl zkusit dát tu ze 150. Kdyžtak ještě sundám hlavu a projdu kanálky...    [Tanamrki] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  v karbecu je takovy tenky kanalek ktery je dulezity pro start. je to videt jako mikrotecka skoro u sani. Zkus ho protahnout kouskem medeneho dratku z elektroinstalace    [CIJOML]   21.02.2019
Odpověď  A jen laicky. Dotéká Ti tam dostatek benzínu? A karbec máš vyčištěný pravdu dobře? (profoukáno třeba i vzduchem?)    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2019
Odpověď  Karburátor byl vyčištěný. Dal jsem tam karburátor z jiné motorky a nic...gufera jsou nová, ještě to musím přejít jak sedí. Pak už nevím.    [Tanamrki] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2019
Odpověď  Měl jsem podobný problém,který ustal,když jsem nasadil víko karburátoru s filtrem a koupil gumu okolo karbece!Katalogový díl číslo 41.    [Vojta]   10.02.2019
Odpověď  Tryka 125C(+125/351) je 75tka, karburátor byl plně rozebrán a pečlivě vyčištěn? Gufera klikovky jsou nová? Těsnící/výpustný šroub klikovky je dotažen?    [Martin Štindl]   09.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Rám - problémy neodpružené C


 Zdravím - včera při odstraňování zadního blatníku a prasklého držáku nádrže jsem si všiml dvou problémů :-(. O jednom jsem věděl a to že je z neznámého dúvodu prořízlý držák sedla - středová trubka půjde určitě nahradit ale pohledem mi přijde že je držák zdeformovaný směrem dovnitř. Našel jsem tu nákres (ALE na odpružené) kde je po venku vzdálenost 43 mm od sebe a na mém je to nyní 46 mm - kolik to má být ? Další problém o kterém jsem nevěděl je že horní trubka rámu kousek za výztuhou je skoro po celém obvodu prasklá. Jak a čím by jste opravu doporučovali ? Pár tipů mám ale (pokud budou) rád si vyslechnu ty vaše a pak bych to probral se sousedem kterého do toho snad uprosím. Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.09.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Martine dííík - až tady na té fotce od tebe je to pěkně vidět jak sedí guma nad nádrží. Budu to muset dodělat až dokoupím ten potah a ten postup opravy rámu jsem si tak nějak představoval -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Opěry v rámu pro dorazy jsem řešil dovařením výřezu z trubky, navařovat materiál a pak ubrušovat je moc pracné - na té replice teď prostě odříznout ty rovné opěry a udělat si dorazy z oceli nebo silonu na odměření. Při pasování s nasazeným sedákem se snažit dosáhnout náklonu rámu aby byl potah přibližně vodorovně nebo lehce dozadu(není potřeba nasazovat pružinu) a zároveň byla určitá světlost mezi předkem sedla a nádrží. Pokud to bude vyhovovat tak sedlo v této poloze zafixovat a na ty provizorní dorazy přisadit opěry a lehce je přismrknout k rámu sedla. Opětovně zkontrolovat pohyb sedla bez pružiny tak aby šlo až na blatník a nikde nic neškrtalo a potom už opěry přivařit najisto.    [Martin Štindl]   17.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Gumová sedla Céček jsou opravdu dost natěsno s nádrží, u koženkových je tam dostatečná rezerva. Ty dorazy bude potřeba řešit až pohromadě s potaženým sedákem a usazenou nádrží a zároveň dosáhnout přiměřený náklon. Rám je stejně replikový takže bez lítosti snese klidně dálší násilné zásahy.    [Martin Štindl]   17.02.2019
Odpověď  P.S. - ještě k těm dorazům. Zatím ještě nemám gumový potah a děláme jen na holém rámu a přemýšlím na tím : když by se rovné dorazy uřízly TAK nové oblouky navařit na na vzniklou rovinu (a kraje dovařit) a nebo do té řízlé roviny propilovat dolů a dotvarovat na oblouk ? Jde mi o to ŽE aby pak třeba díky tomu se sedlo v předu nepřizvedlo a mohlo by narážet (předkem sedla) o nádrž. Upéráka je tam výkroj ale tady si myslím že je sedlo nad nádrží - je to tak ? Pokud ano tak kolik je pak mezera nad nádrží a rámem sedla - bez gumy ? Ta výška by se asi dala i upravit že by se zmenšily - zvětšily ty gumové dorazy - díky    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2019
Odpověď  Fikuscz - v jednom přízpěvku od Martina co se týká svařování je : určitě ne elektrodou ale radši CO nebo TIG ???? Martine - díky a mrknu ještě i na ty držáky motoru.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Napnutý gumový potah na sedle by měl být vodorovně(u moto stojícího na obou kolech) - nemá smysl to oměřovat z jiného stroje kvůli kotám protože u jednotlivých rámů jsou při bližším porovnání docela viditelné rozdíly v usazení vidlice a úchytů.
S tímhle dolaďováním dorazů rámu sedla bude vhodnější počkat až bude hotová sestava - přední vidlice s koly + zadní blatník s nosičem. Na továrních fotkách a zachovalých zetkách se sedadly s gumovým potahem je zpravidla potah vodorovně(popř.mírně nakloněn k předku) s nosičem.
Jinak když už se teď svařuje, doporučil bych zvážit dodatečné podvaření obou držáků motoru v horní části - mě(u Téčka) a tátovi(150C ZP) se totiž po pár sezonách na předních úchytech objevily praskliny u sváru ve výřezu držáku a muselo se to opravovat. U mého pevného Céčka sice dosud OK ale už jsem kvůli tomu v takovém "očekávání".    [Martin Štindl]   16.02.2019
Odpověď  Rám a vařeno COčkem? Tak to bych se na tom bál jezdit. Ten by se měl vařit aspoň elektrodou.    [fikuscz]   15.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Narazil jsem ZAS ale na další problém a to že - navařili jsme i novou tu trubku na které je přiděláno sedlo a pak jsem to selé seskládal jak to vypadá a sedí. Problém je že jsem koupil repliku rámu sedla která sice má na boku prolisy ale dorazy byly rovné a né dokulata. Po seskládání ty dorazy naráželi už o ty šestihrany - tak se to trošku vyhlo ALE vypadá to hrozně a ani to moc nesdí. Chtěl bych to předělat na dorazy dokulata a dopasovat ale potřeboval bych nějakou míru - kótu jak by potom měl být rám sedla za předpokladu že tam budou dorazy 18 mm být vzdálen od rámu - díky    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak po zimní odstávce jsme se dnes konečně dostali na opravu toho rámu. V místě kde to bylo prasklé se to cele uřízlo - prasklina byla mírně zešikma tak tam vznikla trošku díra která se pak vyvařial COčkem. Co mne překvapilo tak že v tom místě byla už z výroby ještě jedna trubka vevnitř - končila na doraz u krku řízení a délka asi tak 10 cm a stejně to prasklo (na fotce je to vidět). Po vyhnutí do boku (celkem v pohodě) se do vnitř vložila další výztužná trubka a celé obvařilo - tak snad to bude OK.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mezi nádrží a rámovou trubkou je určitě dotatečný prostor - musí se tam vždy dostat plsť pro vypodložení nádrže(foto). To že jsou některé nádže na té vnitřní stěně oleštěné znamená že nádrž buď nebyla dostatečně uchycena a na plsti kmitala nebo jí tam nebylo namotáno dost a při provozu zatížením naplněné nádrže to prostě prasklo v předním uchycení na rámu.
K té opravě vložením trubky, přímo u 125/150 nevím že to někdo v okolí dělal ale kamarád takto opravoval rám ČZ 453 a dopadlo to dobře. To vyhnutí je určitě rizikové ale problém bude v obou případech i samotné sváření kdy se to u sváru prostě kroutí - určitě ne elektrodou ale radši CO nebo TIG    [Martin Štindl]   18.10.2018
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (21) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Odstranění dosud neodstranitelných usazenin,nánosů


 Zdravím vás mistři. Jdu za vámi pro radu. Čím odstranit opravdu neodstranitelnou, tu nejzašlejší špínu, kombinaci prachu, zaschlého oleje a to vše v několika vrstvách na zetce. Zkoušel jsem myci pult na firmě, arvu, kartáčování, drhnutí, ale jediné čím to jde dolů, je seškrábat to kovem, což pochopitelně pro zachování původního laku nechci..děkuji mockrát za odpovědi na otázku :)    [MilošM] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.11.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Skúste Cyklohexán.Ponoriť z večera do ráná,potom štetec zo silnými štetinami a tak dokola.Zatiaľ najlepšie rozpúšťadlo čo som vyskúšal.Alebo potom už len mechanicky.    [Joski]   15.02.2019
Odpověď  Ponořím do lázně benzínu klidně na pár dní,pak to jde dolů samo.Lázeň nevylévám,pouze občas přeliji přes punčochu a občas doleju čerstvý benál.    [pítr]   15.02.2019
Odpověď  staré mastné nánosy je třeba rozpustit, dobrý je teplý petrolej, štětec. Zabalit do nasáklého hadru, nechat dlouho působit, štětcem omývat. Opakovat několikrát. Na menší plochy používám opakovaně konkor. Jak se předtím odmastí, tak usazeniny vyschnou a ztvrdnou na škrabku nebo šroubovák.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2019
Odpověď  zkuste opatrně tlakovou vodu. ideálně Teplá vapka se saponátem    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Motor klepe


 Zdravím, fakt už si nevím rady. Mám motor po GO na 150C. Klika a výbrus Padalík. Motor po nastartování strašně klepe, jako kdybych slyšel originalní motor se strašně vyběhanou klikou. Snažil jsem se zkontrolovat tyto věci.
- klika se volně točila v kartrech
- píst se volně pohyboval na ojnici (nebyl tvrdý)
- namontoval jsem Vape se správným předstihem
- píst nenarážel na hlavu nebo na svíčku
- myslel jsem že šoupě v karburátoru, těch jsem vyzkoušel hned několik, šoupětem to nebude
- Vape je na kuželu dobře přichyceno - nový čep a nový klínek

Fakt už nevím co by to mohlo být, klepání je nejvíc slyšet na pravé straně u válce. Nevěděl by někdo co to je???

Dík za odpovědi.    [Ybungen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Těším stěny problém motor po GO co šlo je nové a při volnoběhu klepe jak vyběhany motor, přišel jsi na to kde muže být problém.    [Zdeněk ]   12.02.2019
Odpověď  Co usazení kliky do ložisek? Mě cinkání způsobovala volná příložka mezi ložiskem a setrvačníkem(katalog str.8-9 položka č.10). Při skládání motoru jsem při nasazování pravého karteru zároveň nasazoval i ložiska už usazená v karteru - vnitřní kroužky ohřáté horkovzduškou aby se tepelnou roztažností zvětšil průměr a ložiska šla volně nasunout. Jenže právě u klikovky i při stažení karterů "stěna na stěnu" byla mezi ložiskem a pravým setrvačníkem mezera větší než šířka příložky a právě ona způsobovala slyšitelné cinkání za chodu motoru. Zní to neuvěřitelně ale až po rozpůlení motoru a přiklepnutí ložiska k příložce to přestalo.
Další možností než volná příložka jsou přepnuté pístní kroužky, při pohybu pístu nabíhají do kanálů.    [Martin Štindl]   19.11.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 

 Strana 1/209 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 23.3.2018)
Nezodpovězené téma 

čz 150


 Ahoj potřebuji vědět šířku linky čz 125 a 150.Dik za info.    [david]   01.03.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Oprava vidlic.


 Včera mi přišel balík s vidlicema z Otrokovic.Musím podotknout,že odvedená práce
vynikajicí i jednání fírmy.Více takových řemeslníků.Ještě jednou jim chc
poděkovat. Oťas    [otas]   16.10.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Trubky rámu čz T, C.


 Nevíte někdo jaké jsou hlavní trubky rámu, myslím cca rozměr, síla, jaký materiál, jestli jste to již někdo řešil, chci opravit jeden rám, no raději bych měl nejprve trubku, než začnu řezat, případně za odpověď, odkaz na koupi, nebo jestli někomu zbyly......., budu vděčný, díky Pavel.    [Pavel]   16.08.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Seřízení motoru ČZ 150C


 Vážení kolegové, nemáte někdo tip na mechanika nebo servis v západním okolí Prahy (Berounsko, Kladensko, Praha - západ), který by mi seřídil zapalování a karburátor na mé ČZ? Nepište mi, že na tomto fóru je dost návodů, to vím, ale raději to svěřím zkušeným rukám. Motor má 1500 km po GO motoru dělané na Zlínsku (motoservis Kašava), takže po skutečné GO, je třeba jen seřídit.    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

výfuk 125 t


 napíše mi někdo prosím délku držáku výfuku na čz 125 t .dík    [milan nRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.04.2018
   Přidat odpověď 

 Strana 1/209 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006