MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 296059 příspěvků |7032 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 57 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 25.9.2018 02:17  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Rám ČZ 125 T versus ČZ 125 B   19.01.2009 / 238
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat,jaký nejhorší stav kdo renovoval?Pokud....   12.07.2010 / 183
    Rada k ČZ 150 C   04.03.2010 / 155
    Elektroinstalace cz 125 b   05.01.2016 / 151
    ČZ 125 B   12.12.2016 / 135
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3087      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 6 / 125      Příspěvků Příspěvků: 28694
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/206 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Prosím o radu čz 125 T nebo C?


 Čau chlapy dávám dohromady tuto CZ a je to směs T a C. Nevim jestli se na tomto přelomu nezkoušel nějaký verze. Jestli je to takto originál nebo nějaká dobová přestavba. Tak prosím o radu
Číslo rámu 233070

Dekuju.    [HalusRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.06.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Bude to ono - zadní kolo ČZ 125T(trubka náboje do čtverce) s odstraněnou rozetou. Ten prstenec po rozetě bude mít asi šířku cca 7,3mm(řetěz 1/2"x5/16") a tři(nebo více) uchycovací sváry po obvodu.    [Martin Štindl]   24.09.2018
Odpověď  Tak jsem to ložísko vyrazil a opravdu je rozměru 12x12x37. Za ložiskem je středová trubka zmáčknutá do 4-hranu a dělá mu doraz. K brzdovému bubnu je přivařena čtyřmi sváry dlouhými 15-20mm. Vždy jeden svár na rovné ploše té deformované trubky, rohy jsou volné.    [tt]   24.09.2018
Odpověď  Já bych ale souhlasil s tím co uvedl lipcaa, to kolo na spodní fotce vypadá právě na zadní ČZ 125B/T a asi někdo tomu upíchnul rozetu - Béčko s Téčkem měli rozetu napevno v náboji kola. Kouknout se na ložiska v kole jestli to jsou 6301(12x12x37), pak to bude jistější...    [Martin Štindl]   21.09.2018
Odpověď  Asi nepomůžu ale přesně takový divný kolo mám taky a už jsem taky pídil po tom, z čeho je. Bohužel bez výsledku. Jestli to je z nějakýho vozíku nebo čert ví z čeho to je.    [Baf]   21.09.2018
Odpověď  To spodní určitě není zadní. Na druhé straně nemá žádný unašeč - tisícihran na nasazení rozety a ten brzdový buben je napletený. Žádný odstraněný věnec rozety z něho není, je to normální pření kolo jen nevím z čeho. Myslel jsem že je to taky ČZ.    [tt]   21.09.2018
Odpověď  Všechna kola jsou z ČZ. To horní je zadní z modelu 125/150 C. Prostřední je přední potenciálně ze všech modelů čz 125-150 (pozná se podle detailu, jak je řešena středová trubka a její napojení na brzdový buben). Spodní vypadá na zadní kolo ČZ 125T s odstraněným věncem rozety. Jinak by to mohl být nějaký germán (puch, zundapp apod.).    [lipcaa]   19.09.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  třetí    [tt]   19.09.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  druhé    [tt]   19.09.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Z jakého typu jsou tyto kola, jedno má 2cm rantl, druhé ho nemá.
Zadní byla všechna stejná, nebo se nějak lišila roztečí děr na rozetu.    [tt]   19.09.2018
Odpověď  Udělej ho.Bude to pěknej moto.Co to je poznáš podle čisla rámu nebo motoru.Pája    [Pája]   14.06.2018
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zodpovězené téma  

Prevodovka cz 150


 Ahoj,chtel bych trochu vylepsit nesvar mezi prevody cz 150c. Dle byvalych amaterskych zavodnich jezdcu se dodalo dvojkove soukoli z 125t, kdyz jsem to porovnaval tak to podle poctu zubu smysl dava. Mate nekdo tuto upravu?    [Pavel]   24.09.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Už tu o tom byla zmínka:

http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=295145    [J ]   24.09.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Spojkový koš


 Nově udělaná komplet spojka u jedné firmy. Při vystavení je ok ,ale po uvolnění páčky spojky je z toho soustruh bočního víka . Co s tím ? Bredy    [Bredy1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 28 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  A není mnohem jednodušší zkrátit tyčku, než vymýšlet nějaký svařený lamely?    [Monty]   23.09.2018
Odpověď  Podkládal jsem i pružiny, podobně jako se dělávalo u jawy, ale u ní jsou jen tři. Když se podloží pružiny, vyřeší se počet lamel a přítlak. Spojka funguje dobře, ale nevyřeší se přiblížení víka spojky a štelovacího šroubku směrem k vypínací tyčce. Tyčka se musí zkrátit, aby bylo kam šroubkem točit. Kdo má tyčky ojeté, čep vypínání také, tak asi nemusí.

Vyzkoušel jsem i bodově spojit dva plechy k sobě mezi lamelami (abych vyloučil případné obavy z plechu vedle plechu), ale spojka se chová úplně stejně jako s volným plechem pod víkem. Ještě jsem nevyzkoušel dát se 4 lamelami nové plechy (neojeté), tím by se nějaká desetina dohnala. Šlo by vyrobit i jeden silnější plech, nebo všechny, možností je více, ale jednoduchost se tu vytrácí.

Možná se to zdá někomu jako neprofesionální (a má pravdu), ale kolik jsem toho s čezetami i jawami s podloženou spojkou najezdil mi dovoluje tvrdit, že to bez problémů funguje. Určitě lépe než s klouzající spojkou a zmodralými zkroucenými plechy. Nikomu nic ale nevnucuji, ani netvrdím, že je to skvělý nápad, jen uvádím letité zkušenosti. Výhodou lamely vyrobené celé z jednoho druhu materiálu je právě možnost ji ojíždět a podkládat a pořád funguje bezvadně. Kolikrát jsme ojeli pertinax tak, že byl ve spojce jeden ojetý navíc dokud se ozubení neutrhalo.

Ono s těmi replikovými díly je většinou potíž, viz např. prodávané futro spojkového koše - nepoužitelné. Pružina startovací páky - pootočené konce. Benzínový kohoutek - teče, křivý závit.
Sada papír těsnění na motor - síla jako na víko bagru - nedávat.
Abych jen nehanil, musím pochválit např. kryt řetězu - cena dobrá, skvěle vypadá a hlavně padne na první pokus.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2018
Odpověď  A co třeba podložit pružiny ?    [Monty]   22.09.2018
Odpověď  Vintera souhlasím, že nějaké repliky špatně vyrobené je prekérka, ale ferodo lamely spolu ocelovýmy jsou tam aby přenášely výkon motoru a poslední tvoje ocelová na ocel je tam vlastně k ničemu, a je to nejslabší článek celé spojky a jestli jsem pochopil, tak jen na vymezení apokud ti bude chybět náhodou olej, tak ti to nepromine. Nacpi všude ocel a uvidíš jak se to bude chovat. Chápu vymezení, ale lepší je snížit sílu ferodo a poslední tam dát. Lamela - ocel - lamela - ocel - lamela. Nikdy ocel - ocel, nebo dvě lamely. Pružiny se také dají trchu "natáhnout", ale nikdy ne naopak. Upřímně řečeno, tohle nechápu, jde to mimo mne a nikdy bych to takhle neřešil.    [J ]   22.09.2018
Odpověď  Je pravdou, že ve Strakonicích nedali ocel na ocel, ale dali lamel 5 a plechy 4. Teď někdo vyrobí lamely silnější a vejdou se jen 4. K tomu by musely být i silnější plechy, aby mohly být jen 3 kusy a ne 4, jak určili ve Strakonicích. Nebo jiné pružinky, s větším přítlakem. Řešením se jeví i zkrácení čepů, ale to je nevratná změna.
Plech pod víkem se z jedné strany tře normálně o lamelu a z druhé se netře o nic, je opřen o víko a společně s ním se otáčí. Množství oleje má na něj stejný vliv jako na ostatní součásti spojky. Je možno dát i dva plechy vedle sebe, mezi lamely a funkci to bude mít stejnou. Kdyby byly k dispozici silnější plechy do spojky, tak stačí jen 3.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2018
Odpověď  prodávané lamely po 4 kusech označené jako ferodo mají dohromady zhruba stejnou tloušťku jako původních 5 lamel pertinax. Pokud se namontují pouze 4 lamely ferodo a 3 plechy, tak v sestavě chybí síla 4. plechu. Pružinky se méně stlačují, spojka má tendenci klouzat. Víko je blíže vypínací tyčce a štelovací šroubek uprostřed víka drží za dva závity. Tyčka jde zkrátit, to je jasné, ale co jednoduše dát místo chybející síly plechu.
Před nějakými 40 lety, kdy jsme zetky ničili v polích a lamely byly hodně ojeté, tak jeden plech navíc vložený pod víkem nám sloužil dobře.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2018
Odpověď  Jasně dokud tam budeš mít olej. Fakt si myslíš, že by jim to ve Strakonicích bylo jedno a daly to ocel na ocel? :-)¨Jinak jseš dobrej..    [ J]   21.09.2018
Odpověď  na vysvětlenou, první je vnitřní koš s kolíky, následuje první lamela (s vnějším ozubením), první plech (nasazený na kolíky), druhá lamela, druhý plech, třetí lamela, třetí plech, čtvrtá lamela, čtvrtý plech a víko nasazené na kolíky. Plechy jsou unášeny vnitřním košem společně s víkem, tak vůbec nevadí že poslední sousedí s víkem. Mám najeto asi 1100 km (jezdím téměř denně) a není nejmenší problém.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2018
Odpověď  Vintera, ale skládat spojku si nemůžeš, jak si vzpomeneš. Mezi košem a posledním přítlačákem musí být osinková lamela a ne ocelová... Do prd..e, pak se divíte, že to nefunguje, nebo se nedíváte do katalogu? V principu - čím víc lamel, tím lépe přenáší krouťák. A ta poslední - ocel na ocel??? Nechápu příspěvek?    [ J]   21.09.2018
Odpověď  Tahle spojka funguje - správně seřízená, velice dobře, ovšem s motorovým obyčejným olejem M6, s tím samým co do skříně. S tím jsem najel tísíce po republice bez problémů, terénu i po městě na 4. Taky nebyly v ČZ blbci a výhody tohoto oleje ve skříni je, že když si to přisaje přes Simmering, tak motorka nezůstane stát.    [J ]   21.09.2018
Zobrazeno 10 z celkem 28 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (28) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jak poznám sedlo řidiče čz 150C?


 Ahoj, potřeboval bych poradit. Sháním sedlo řidiče na ČZ150C. Je mi téměř jedno jestli gumové nebo koženkové. Jak jsem vypozoroval, tak kostra na gumové je totožná s kostrou na Tčko a na tandem. Liší se jen držákem sedla. To je mi celkem jasné. Ale jak poznám správné koženkové sedlo řidiče? Má mít v předu jen jeden šroub? Jak podle fotky rozliším plech sedla na tandem a ma sedlo řidiče? Jestli jsem to dobře pochopil, tak sedlo řidiče by mělo být větší? Ale z fotografie to nelze poznat:( Máte nějaký tip? Nebo alespoň jaké by mělo mít rozměry? Předem díky za pomoc.    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Naopak starší pérák FJ s vůdčím sedlem kde je potažené sedlo viditelně nižší.    [Martin Štindl]   22.09.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  U vůdčího sedla péráka byly vpředu také dva šrouby ale jen na prvních provedeních(FJ a zbrojovka), pak se plech vpředu osazoval jedním šroubem - u ČZ 125/150C se tyto sedla montovala od roku 1951 a jejich plechy mají jen jeden šroub . Péráci mají zpravidla sedla potažená světlou kůží kdežto Céčka mají potah povětšinou koženkový. Starší péráci podle fotek měli tu výplň znatelně menší ale později se výplň navýšila takže vzhledově to bylo nastejno.    [Martin Štindl]   22.09.2018
Odpověď  Moc děkuji za vysvětlení. Pérák měl vpředu 2 šrouby? Je mezi sedlem na Péráka a ČZ ještě nějaký rozdíl? Nebo jen ten jeden šroub navíc? Někde jsem četl, že ČZ měla vyšší výplň sedla...? Nebo byl i sedlový plech jinak ohnutý?    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Sedlo spolujezdce je menší, vpředu má dva závity a prolisy jsou zakončeny před zadními závity uchycení(foto).    [Martin Štindl]   22.09.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Koženkové sedlo řidiče("vůdčí") je skutečně širší a má v plechovém rámu vpředu jeden uchycovací šroub, ale hlavním určujícím znakem jsou zpevňující prolisy v plechu které jdou mimo zadní závity a jsou zakončeny na jejich úrovni(foto).    [Martin Štindl]   22.09.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Neodpružené Céčko - zadní kolo.


 Zdravím - pomalu se snažím skládat a jediné co mám je držák brzdy který zůstal v rozetě. Naštěstí se to tu už probíralo a většina dílů je tu i s nákresem ALE nenašel jsem rozměry distančního kroužku co je na fotce nahoře uprostřed ? Pak ani nevím jak a kam která distancka patří a proč na obrázku u těch zakrožkovaných je uvnitř ten zápich náběh ? Rozpěrka náboje (mezi ložisky v kole) je na jedné straně delší ta přijde kam ? Bude stačin na výrobu osky i dalších dílů hlazenka ? Povrchová úprava dílů co jsou vidět i s napínáky řetězu předpokládám černěno ? Díky za každou radu -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.09.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zatím děkuji - moc mi to pomohlo :-)    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2018
Odpověď  Ok. jestli tam pasuje o mm větší průměr, tak v poho a každého věc jestli to "stráví". Stejně to není už origo, tak na tom nesejde, pokud to nebude mít vliv na funkci. Distanční kroužky, jsou distanční, takže bych to s nimi řešil pružně a neravýroval na destinách. S Gufferama souhlasím, jsou lepší než původní prachovky. Těch mám mraky, i těch plechových nepoužitých segrovek. Taky na ho..no.    [J ]   21.09.2018
Odpověď  U té rozpěry ložisek - mám holý náboj a rozpěru před sebou a ta kulatina 25mm by měla jít bez problémů použít, do náboje může i větší průměr a ložisko 6203 má zběžně průměr vnitřního kroužku cca 24,5mm a jeho plechová krytka nepřesahuje.
Co se týče distančních kroužků měřeno právě teď digitální posuvku - jeden 7,40mm další 7,43mm a pak dva 7,38mm ale zase to co je na tom výkrese bylo nakresleno v roce 2006 a nemám páru jestli jsem měřil kroužek který je teď v zadním kole anebo jeden z těch co mám volně.
Místo prachovek by měli být použitelná gufera 28x40x7(rozeta a pravá strana v náboji) a u krycí prachovky levé strany náboje by to šlo zjistit podle vymezovacího kroužku v ní.    [Martin Štindl]   21.09.2018
Odpověď  Distanční se ti musí opřít o vnitřní kroužek ložiska. Ať měří původně tolik, nebo tolik. Chce to chápat princip i toho ropěrného. A u rozpěry náboje bych se držel předepsané míry. Strojaři si na milimetry nehrají... Ta opět někam pasuje...Tím nechci říci, že by se to nedalo "ochcat", ale 24mm a 25 mm je rozdíl a velký. Bohužel já tu sestavu nemám. Já to ani nikdy nezkoušel a jsem zvyklý se řídit výkresy..., pak je to bez starostí a problémů. Nic ve zlém :-)ale držel bych se předepsaných rozměrů, ať pro svou duši, nebo klid budoucích "šťastných" majitelů.    [J ]   21.09.2018
Odpověď  Pro (J) - v pohodě . dotaz tak tam mají být dva se týkal distančního kroužku protože na fotce (do katalogu jsem se nedíval) je jen jeden. Jakmile se dozvím jeho šířku (protože v nákresu je 7,5 a jinde Martin udává 7,4 mm) tak už s tím dám pokoj :-). Aspoň prozatím u tohoto tématu než se pohnu dál a zas něco nebudu vědět. POSLEDNÍ dotaz na toto téma : rozpěrka ložisek v náboji má na výkresu v nejširším místě 24 mm a já mám kulatinu 25 mm. Může zůstat těch 25 mm a projde a nebo raději stočit na těch 24 mm ?, Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2018
Odpověď  U té neodpružené verze je to průšvih, Tam, když ten zadek není celý, těžko se to shání. Bylo jich na to moc málo...    [ J]   21.09.2018
Odpověď  Opačně - dva:-)    [ J]   21.09.2018
Odpověď  Skvarek - promiň - reagoval jsem natoji otázku - "na fotce je jen jeden, tak tam mají být dva?" V ktalogu je jen jeden, tak jsem odpověděl...    [ J]   21.09.2018
Odpověď  Díky Martine - už to chápu a ta šířka je 7,4 a nebo 7,5 mm - díky    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2018
Odpověď  Přesněji, jeden kroužek je nasazen na pravé straně náboje kola na osazení rozpěry ložisek - ta rozpěra má totiž osazení na pravé straně delší a to přečnívá z ložiska
viz. http://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/2013/0403395001483567093.jpg
Druhý kroužek je navlečen na osazení držáku brzdy které zase přečnívá z ložiska rozety. Ty distanční kroužky jsou dva asi z toho důvodu že při usazování kola k rozetě by jeden široký kroužek mohl dělat potíže - oba kroužky jsou totiž vsazeny do prachovek a v případě jednoho širšího kroužku by protější prachovka mohla při nasazování kola asi vadit.    [Martin Štindl]   21.09.2018
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Skládníní motoru ČZ 125 C


 Zdravím všechny, potřeboval bych poradit se skládáním motoru, pořídil jsem si to rozebrané, a teď to skládám. Mám následující otázky:
1.Labyrint u výstupního hřídele patří s tím výstupkem k ložisku, že ? Viz obr.1 Předpokládám, že mezi labyrintem a ložiskem by měla být cca 1 mm mezera.

2. Podložka přesouvací páky, položka č. 22, viz obr.2, patří mezi karter a přesouvací páku řazení ? Jak má vypadat ? Tj. jaká je tloušťka, vnitřní a vnější průměr ?

3. Podložka kruhová, položka č. 30 patří pod matici na karter z venku, že ? Nebo přijde na čep do motoru ?

4. Namátkou jsem složil převody, a přesouvací páka (ta větší) nezapadá přesně do západky přesouvací páky (ta menší) ta západka v zubech sedí tak napůl, viz obr.3. Tak nevím co je špatně, neboi to tam může být ?

Díky moc za rady a informace, nerad bych to znovu rozebíral a zase skládal nějakou mojí blbou chybou.    [Jindra]   22.10.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jo, pružinu startpáky je potřeba předepnout natočením hřídele(počítaje že sestava unašeče startéru je v pořádku).
Postup takto: vyšroubuje se vypínací šroub startéru(modrá šipka), na startovací hřídel se nasadí páka a pomalu se natáčí hřídelí doprava až bude skrze otvor pro vypínací šroub vidět vybrání(volný prostor) pro hlavici šroubu, v této poloze se šroub zašroubuje(u Céčka levotočivý závit). Po uvolnění páky se tahem pružiny hřídel natočí cca o 45 stupňů zpět doleva a tím vlastně šroub přes tu drážku odtlačí unašeč z ozubů kolečka startování. Tím je hřídel zaaretována a pružina předepnuta.
Po nasazení víka spojky se startpáka správně usazuje do polohy "1.hodiny" aby se pružina startování zbytečně nepřepínala.    [Martin Štindl]   13.09.2018
Odpověď  Právě že klikovka šla zasunout poměrně volně.Houpalo se to nejspíš na hřídeli,co leze do nejmenšího ložiska převodovky.Řazení vyřešeno,přeskočil jsem vždy z neutrálu na neutrál :) ted se mi zase po nasazení pružiny nevrací start, páka.Musí se to nějak předpružit?Nasadil jsme pružinu a zasadil do dírek.    [Jarek]   13.09.2018
Odpověď  Podle popisu jestli se motor skládal vlastně trochu násilně("při poklepu") tak to mohla odnést klikovka. Při tom zkoušení řazení je potřeba otáčet zároveň i tou hlavní hřídělí aby "unášela".    [Martin Štindl]   12.09.2018
Odpověď  Tak mam bloky s prevodovkou a klikovkou slozeny.Slo to pomerne ztuha doklapnout.Poslednich 7mm slo vubec pomalu,ale kroutil jsem pri poklepu a nasledne pri dotazeni sroubu vyvody na retez.kolecko a na spojku a vse se pohybovalo.Po uplnem dotazeni slo s vyvody tocit docela tezko.Po chvili toceni je citit ze si to trochu sedlo a toci se to lehceji.Problem je v tom,ze jsem nasadil radici a startujici paku a chvili radil a tocil.Ted mi prijde ze tam nejde rychlost.Po razeni v motoru normalne vidlicka cvaka pres drazky,ale po otaceni s vyvodem na retez se netoci vyvod na spojku.Je to normalni?Bude po nasazeni spojky a vsech ostatnich dilu radit?Mel jsem podle vseho prevodovku dobre slozenou.Dekuji Jarda    [Jarek]   11.09.2018
Odpověď  díky moc za rady!    [Jarek]   09.09.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ano, tyčky se vsunou až při sestavě spojky.    [Martin Štindl]   09.09.2018
Odpověď  Chápu teda dobře,že můžu sklapnout bloky motoru s převodovkou a klikou a tyčky vložit až potom,až se bude skládat spojka:    [Jarek]   09.09.2018
Odpověď  Ty tyčky jsou vloženy do průchozí díry v hlavní hřídeli(ozubené) - přes ně je spojka vypínaná. Je mezi nimi ještě kulička 5mm a vkládají se tak jak je to uvedeno v katalogu, tedy delší na stranu spojky a kratší k čepu vypínání spojky.    [Martin Štindl]   09.09.2018
Odpověď  Zdravím,mám stejný problém jako kolega.Koupil jsem ČZtu už rozebranou.Kromě kozího dechu jsme nikdy žádný jiný motor negenerálkoval.Mám dotaz ohledně vypínacích tyček.Dle katalogu dlouhá a krátká č. 15 a č. 17 kam tyto tyčky příjdou?Děkuji    [Jarek]   08.09.2018
Odpověď  Zdravím,mám stejný problém jako kolega.Koupil jsem ČZtu už rozebranou.Kromě kozího dechu jsme nikdy žádný jiný motor negenerálkoval.Mám dotaz ohledně vypínacích tyček.Dle katalogu dlouhá a krátká č. 15 a č. 17 kam tyto tyčky příjdou?Děkuji    [Jarek]   08.09.2018
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (25) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Magneto ČZ125/150


 Zlobí Vás magnetozapalování na Vaší ČZ125/150 ? Taky Vám zhasíná motor krátce po zahřátí protože probíjí vysokonapěťová cívka? Přední reflektor slabě svítí, motorka se neudrží ve volnoběhu z důvodu slabé jiskry, protože magnety v rotoru jsou již zesláblé? Nevíte si rady s nastavením magnetického odtrhu? Nebo je celkový stav magneta špatný? Rádi Vám pomůžeme. Provedeme špičkovou renovaci Vašeho magneta. Vysokonapěťovou cívku převineme na původní renovované navíječce ADAST ADAMOV za použití kvalitních elektroizolačních materiálů, které mají několikanásobnou pevnost proti průrazu než původně používané materiály. Magnety rotoru znovu namagnetujeme na magnetizačním zařízení, které velmi výrazně zvedne výkon, magnetický odtrh přesně nastavíme, vyměníme kompletní elektroinstalaci, pevné části otrýskáme balotinou. Vrací se k Vám tedy magneto ve skvělé kondici, plně funkční se zárukou 6 měsíců. www.jawadynama.cz    [Karol1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.08.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  No máš pravdu i nemáš.Je síce pekné že dnes si môžeš všetko objednať na dobírku z rôznych E-shopov.Lenže urobiť z dodaných dielov použiteľné vyžaduje viac znalostí,vybavenia a nervov ako kedykolvek predtým.A opraviť z toho veterána začína byť veda.Nie že by to nešlo úplne,ale výsledok nie je adekvátny.Skoro každý replikový diel treba dorábať doma.vizualne ho ihneď poznať.Je to náročné.Aj preto ma zaujala tá cievka,vyzerá to profi,popis vychvaľuje.Čas ukáže či to tak aj je.    [Joski]   05.09.2018
Odpověď  Nic proti obchodnímu záměru oprav zapalování - je to dřina a kdekdo se toho bojí, ale směřuje to včetně jiného k tomu, že opravit si veterána bude spíše logistickou záležitostí a dotyčný se perfektně naučí jak zabalit balíček a který přepravce s ním hází méně. Získávání dovedností bude nadále klesat. Zvládnout magnetové zapalování u ČZ je otázka pár let zkušeností a samostudium dostupné literatury. Osobně si dnes nechávám jen nabudit magnet a převinout zapalovací cívku. Vyčistit, vyměnit kondenzátor, popř. kladívko, vyměnit kabel od světelné cívky zvládne každý. Najeté kilometry pak chutnají lépe.    [lipcaa]   03.09.2018
Odpověď  Převinutí originál cívky dělám výměnou za 1800,-.    [fikuscz]   01.09.2018
Odpověď  Vape nie je cesta,je to len nahrážka.Zrovna pri Manete 90 či ČZ 150 to ide ťažko zamaskovať.Magnetovanie robí pán na burze v Brne za 100 už roky,očistiť balotinou tú dosku zapaľovania sú minimálne náklady,tak isto prešraubovať svetelné cievky,preizolovať kladívko.Takže moja otázka zostáva nezodpovedaná.    [Joski]   31.08.2018
Odpověď  na všechno není možná třeba špecialistů, pán co mi dělá GO motorů naštěstí zrepasuje i zapalování, namontuje AEV nebo VAPE, no ještě že ho mám ...    [panelka]   23.08.2018
Odpověď  Pekné ale väčšine ľudí minimálne tu z fóra by úplne stačilo to previnutie zapaľovacej cievky.Podľa ilustračných foto svetelné cievky aj kladívka ostávajú staré.Dá sa objednať aj samotné previnutie/zrepasovanie zapaľovacej cievky a ak áno aká je cena?    [Joski]   22.08.2018
Odpověď  ---------------- Ceník ------------------

- kompletní renovace Vašeho dynama, zapalování včetně materiálu na JAWA kývačky, panelky

1/ S klasickým mechanickým regulátorem PAL, UHER - 1válec-2280kč, 2válec-2480kč

2/ S elektronickým regulátorem AEV, MR7V /dodáme/ - 1válec-2280kč, 2válec-2480kč

3/ Renovace a kontrola Vašeho rotoru - 290kč

- kompletní renovace Vašeho dynama na JAWA péráka

1/ Jednoválec - od 2500 kč cena je velmi závislá na celkovém stavu

2/ Dvouválec - od 2500 kč cena je velmi závislá na celkovém stavu

- kompletní renovace statoru JAWA Californian, Bison, Konopnice, JAWA 350/634 - 1válec-1550 kč, 2válec 1750kč

- montáž elektronického relé na Váš stator včetně materiálu/regulátor dodáme/, základní vyčištění, kontrola - 1200 kč

- ultrazvukové čištění karburátorů Jawa , všech ostatních značek a podobných zařízení vhodné velikosti /vstřiky apod./- 500kč

- NEW -kompletní renovace Vašeho magnetana ČZ 125/150 B,C,T - 2700kč/ včetně namagnetování rotoru/

- NEW - samotné namagnetování Vašeho rotoru - 250kč

- poštovné za dobírku 190 kč

-------- Stálá nabídka------------

Nabízíme trvale k okamžitému prodeji hotové renovované kompletní zapalování, dynamo

na JAWA kývačky jednoválec a dvouválec

- S klasickým mechanickým regulátorem PAL, UHER - 1válec-2780kč, 2válec-2980kč

- S elektronickým regulátorem AEV, MR7V - 1válec-2580kč, 2válec-2780kč

- Vačka nová na kývačky - 230kč

- Vačka nová na péráky - 240kč

- Renovovaný a odzkoušený rotor 45W - 800kč/prodejné pouze s dynamem,samostatně nejsou dostupné/

- Renovovaný a odzkoušený rotor 75W - 900kč/prodejné pouze s dynamem,samostatně nejsou dostupné/

- Renovovaný stator na JAWA Konopnice,Californian,Bison - 1. válec 1650kč, 2.válec 1850kč

- Poštovné za dobírku 190kč

-------------------------------------- Ceník hotových ,renovovaných dynam JAWA pérák ----------------------------

1/ Dynamo Jawa pérák jednoválec 3600kč - pouze na objednávku, není vždy skladem

2/ Dynamo Jawa pérák dvouválec 6000kč - pouze na objednávku, není vždy skladem

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ceník hotového, renovovaného magneta ČZ 125/150 B,C,T

Magnetozapalování ČZ 125/150 B,C,T - 3200 kč- pouze na objednávku, není vždy skladem    [x]   21.08.2018
Odpověď  A to hlavní!Jaká je cena?    [Luboš]   20.08.2018
Odpověď  Magneto se k Vám pošle jako celek tz.deska s cívkami a magnet?    [Míra Arnošt]   19.08.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Prosim poradte !!! Nevypina spojka - zlepuje lamely


 ČZ 150c - Po vyčisteni a namontovaní novych plechov a ferodovych lamiel spojka funguje, ako nahle motorka postoji jeden alebo dva dni spojka nevypina zlepi lamely. Čo moze byt chyba ? Dakujem.    [Richard227] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Včera jsem po půl roce oprav dal do provozu 150c. Komplet opravený motor, uvnitř téměř vše nové. První start ok, ale spojka vůbec nevypínala. Nastavená dobře (dělal víckrát), nové pertinaxy ze svých zásob, nový olej PP90. Vzpoměl jsem si na diskuzi tady o spojkách a oleji. Tak jsem jej vypustil a bez něj prošlapoval motor s vypnutou spojkou. Po několika šlápnutí spojka začala prokluzovat. Nalil olej PP80 a spojka zase velmi špatně vystavovala. Vypustil, nalil obyčejný motorák 15W40 a spojka fachá jedna báseň. Najezdil jsem včera asi 12 km. Nic nepění, neteče, řadí dobře.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.09.2018
Odpověď  olej?    [a]   17.11.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Čz 125 c


 Dobrý den, scháním válec v dobrém stavu( bez olámaných žeber ) na moto Čz 125c. Za každou nabídku předem děkuji. Hezký zbytek dne    [Martin Andrle]   31.08.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zájem bu určitě byl pane Zdenek, můžete mi se prosím napsat e-mailovou adresu? Domluvíme se tam:)    [Martin Andrle]   31.08.2018
Odpověď  Pokud by byl zájem mám tu hlavu válce.    [Zdenek]   31.08.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

SEDADLO


 Dobry den, mam praskle sedadlo. Nechci ho calounit ani kupovat jine, chtel bych tu prasklinu ze spod necim podlepit tak aby na povrchu sla videt na povrchu byla viditelna jen ta prasklina premyslel jsem, ze ze spod dam kuzi.? ale cim ji prilepit? nebo vite o necem lepsim.    [roman150c] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.10.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 105 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Prosím vás, nemáte někdo to foto upraveného replikového držáku? I za foto originálního držáku na koženkové tandemové sedlo budu rád.    [OndraK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.08.2018
Odpověď  Nemohl bych vás někoho poprosit o fotky upraveného replikového držáku? Chystám se za zámečníkem, tak ať mu můžu ukázat, co po něm vlastně chci... Krom toho mi taky úplně nebera hlava, jak vlastně ten držák poskládat a připevnit na nosič. Nějak mi tam ty díry vzájemně neštimujou... :/    [OndraK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.07.2018
Odpověď  Koupený ho nemám. Ale asi koupím, ač tedy zámečník rozhodně nejsem. Nicméně to nespěchá, zajíždět budu stejně bez tandemu... Jen sedla musím koupit společně - vůdčí i tandemové - aby byly ve stejném odstínu. Tak díky za tip.    [OndraK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2018
Odpověď  Asi ho nikdo nevyrábí, nebo lépe řečeno nechce se výrobci ho udělat.
Když už máš koupený na péráka tak ho uprav. Stačí flexou uříznout horní "U" profil od základny, otočit ho o 180° podél svislé osy a opět ho přivařit na základnu jen posunutý o cca 1,5cm dozadu. Případně upravit středovou díru.    [fikuscz]   03.04.2018
Odpověď  Opravdu se nedá sehnat replika tandemového držáku na čz 150c? Nevíte někdo, kde ho získat?    [OndraKRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.04.2018
Odpověď  Nějaké výkresy jsou zde: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=113&idtop=269380    [ČZtomi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.08.2017
Odpověď  Tak jsem udělal stejnou chybu, koupil jsem držák tandemu na péráka a ne na ČZ 150C a teď mám ty pružiny vyhnuté dozadu. Nevíte někdo kde se dát koupit replika držáku tandemu na ČZ 150C, tak jak píše a vyfotil Fikuscz, s tím obráceným a posunutým předním svařencem? A k tomu zadní držák bez díry uprostřed?    [skocvaraRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.08.2017
Odpověď  Ano, nevyjádřil jsem se úplně přesně a možná trochu mimo téma. Koženkové sedlo tandemu je menší. U gumového nevím, nemám ho.    [Fifík]   10.01.2016
Odpověď  To neni pravda ramy jsou uplne shodne.    [CIJOML]   10.01.2016
Odpověď  Tandemové sedlo je menší.    [Fifík]   04.01.2016
Zobrazeno 10 z celkem 105 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (105) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Zdravím. Dostal se ke mě tento nekompletní kousek ČZ 125A, v.č. 131847. Odhaduji rok 1947. Rád bych se zeptal zdali je někde ke stažení katalog náhradních dílů. Bude na tom dost shánění. Jsou k tomu i kola a sedla.    [lipcaa]   24.05.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 56 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý den, vím že se jedná o 10 let staré vlákno ale je možné ještě stále zaslat výkresy nebo nevíte kdo by vyráběl díly na 125A stupačky a brzdovou páku. Děkuji.    [Zdenek]   18.08.2018
Odpověď  tady píše prodejce, že má motor jako nový http://www.veterantrh.cz/inzerat-prodej-prodam/pro dam-2/    [lagona] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.08.2014
Odpověď  Děkuji za odpověď. Jsem z Přerovska takže to sedí.    [Orlov]   10.08.2014
Odpověď  Podle nového systému z roku 1953 byla SPZ začínající MF přidělena motocyklům v Olomouckém kraji. V roce 1960 došlo k novému přerozdělení krajů a Olomouc se stal součástí Severomoravského kraje s krajskou správou v Ostravě.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2014
Odpověď  MF - je Severomoravský kraj.    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2014
Odpověď  Pánové, trochu mimo téma. Co prosím přesně znamená MF na SPZ? Jaký to má být konkrétně okres? Hledal jsem to na stránce, zaměřenou na SPZ z dob minulých, kterou sem někdo dával a nepovedlo se mi to dopátrat. Tentýž okres mám na své ČZ 125b.
Děkuji O    [Orlov]   09.08.2014
Odpověď  Dobrý den,
Nemá někdo katalog nd na Čz 125a? Na Čz 125a koupím motor, přední a zadní blatník, držáky světla a přední světlo, horní díl krku řízení a držák řídítek.Případně výkresové dokumentaci od napinaku, čepu na stojan,kříž stoupaček atd,
Za nabídky předem moc děkuji
Nabídky zasílejte na email rojicekpa@seznam.cz    [pavel]   15.07.2014
Odpověď  To je dobrá zpráva, tak budu shánět. Díky    [Luboš H.]   25.02.2011
Odpověď  http://www.veteranforum.c z/photo.php?photo=photos/ 2009/1012165356.jpg tady jsou nafoceny...    [J.M.]   24.02.2011
Odpověď  Já sem je koupil na burze v Brňe. Mají 11 závitú a jsou v chromu.. myslim ze 500 kč pár.    [J.M.]   24.02.2011
Zobrazeno 10 z celkem 56 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (56) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 125 t - "patinovka"


 Obracím se na místní znalce s dotazem. Skládám dohromady ČZ 125 t, rok výroby 1948. Motocykl byl rozebrán na prvočinitele téměř padesát let a původní majitel chtěl provést dobovou úpravu a namontovat zadní tlumiče z céčka, k čemuž naštěstí nedošlo. Motorka byla rozházená na různých místech a během doby se řada věcí poztrácela, chyběly třeba blatníky. Kartery opět naštěstí jsou a číslo sedí s číslem rámu. A nyní k mému dotazu. Věci které byly uskladněné na půdě, jsou v celkem slušném stavu, ale věci, které byly ve sklepě napadla rez a to tak, že velmi a nyní i po konzervaci a retuši vypadají ve srovnání se zbytkem jako pěst na oko. Jednou z těchto věcí byla i schránka na nářadí, která má úplně sežraná dvířka. Zajímalo by mě, jestli jsou dvířka na b/t shodná s dvířky na neodpruženém céčku. Nějak se mi nedaří sehnat pěknou schránku z téčka a těch céčkových je mezi lidmi dost, ale bohužel zrovna v mém okolí není nikdo, u koho bych to porovnám. Děkuji.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 35 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jeden detail.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Detail.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Malý postup kupředu.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2018
Odpověď  Díky za odpověď. Tak nějak jsem si říkal, že jí vyhodím, když tam budu mít gufero.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.07.2018
Odpověď  Příložka by měla být rovná, později ji nahradil labyrint - pokud ale dělá prohlá příložka problémy a místo filcové prachovky bude gufero 25x40x5 tak se ta příložka může ze sestavy vyřadit.    [Martin Štindl]   23.07.2018
Odpověď  Opět jsem narazil na menší zádrhel. Převodovku jsem vložil do karteru, řadí perfektně. Problém nastal v okamžiku, kdy jsem na hřídel předlohy vložil příložku (číslo 21, v katalogu strana 10) a hned po ní narazil dvě ložiska 6203. V tu ránu mi nešla zařadit trojka, kolečko trojky na předlohové hřídeli se přestalo skoro točit. Zjistil jsem, že ložiska s příložkou se mi opřela o ségrovku držící trojkové kolečko a buď ségrovka, nebo příložka, která byla trochu do lavoru mi trojkové kolečko zmáčkla tak, že se kolečko přestalo otáčet. Ložiska jsem stáhl z hřídele a teď řeším co dál. Máte příložku rovnou? Stalo se to už někomu?    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.07.2018
Odpověď  Při porovnání většinou menší otvory mají kolečka mladších Céček, to kolečko vpravo bude nejspíš z pozdějšího T(1950) anebo náhradní(???). Zaměnit by měli jít bez problému, soukolí dvojky 125B/T se často osazovalo do převodovek Céček.    [Martin Štindl]   01.06.2018
Odpověď  Díky za odpověď. Obě ta dvojková kolečka jsou počtem zubů shodná. To s většími otvory je vyndané z béčka, to s menšími z téčka.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.06.2018
Odpověď  U těch hřídelí předlohy je takové opotřebení běžné, podle fotky vypadá nejvhodněji ta vpravo - u hřídele 125/150C už byla mazací spirálová drážka.
Na fotkách koleček dvojky to alespoň podle fota vypadá že to vlevo bude z ČZ 125B/T a ta vpravo z 125/150C - spočítat zuby, ČZ 125B/T má 30 zubů a 125/150C má 22 zubů.    [Martin Štindl]   31.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde je vidět jiný tvar unašeče.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2018
Zobrazeno 10 z celkem 35 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (35) 
Zodpovězené téma  

Motoservis p.Procházka Mezouň opravy motorů JAWA


 Zdravím,máte někdo zkušenost s touto opravnou?Měl jsem tam motor a nefunguje jak má.Popřípadě jestli neznáte někdo dobrého opraváře kdo by provedl kompletní GO motoru čz 125T.Díky    [petr]   12.03.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Na každou opravu byť za 100 kč dávám záruku.Doporučuji v případě jakèhokoli problému využít záruky,pane Honzo.    [Martin Procházka]   05.08.2018
Odpověď  Měl jsem u pana Procházky dva motory JAWA-z obou teče olej,u jednoho vypadává rychlost.Takže skoro 16 tisíc je fuč.NEDOPORUČUJI!!!    [Honza]   03.11.2017
Odpověď  A pan Herda dělá komplet GO - myslím rozpůlení, přetěsnění apod. - nebo jen výbrusy? Děkuji    [HOST B]   13.06.2017
Odpověď  pan Herda Strakonice go všech motorů ČZ    [Míra]   01.06.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

zajištění ložiska v převodovce


 Po rozebrání motoru 150c jsem zjistil, že chybí pojistný kroužek ložiska hřídele spojky z vnitřní strany převodovky (u kolečka). Chybí proto, že okraj drážky, ve které má být kroužek usazen, je po obvodě utržený. Kroužek nemá za co držet. Ložisko s hřídelí je v otvoru volně posuvné směrem dovnitř. Doposud řazení naprosto bez problémů. Změřil jsem případný axiální posuv celé hřídele při smontovaném motoru a vychází 0,1 mm. Hřídel se tedy opírala o ložisko v pravém karteru.
Má někdo s tímto zkušenost? Případně jak opravit?    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.08.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý den, hodně by mně taky toto téma zajímalo. Mám jedny kartery v super stavu, bohužel s těmito vyštíplými okraji drážky - někde víc a někde míň. Uvažoval jsem:
- vlepit ložiska lepidlem a nedávat kroužky, jestli by to stačilo?
- vlepit ložiska, vložit kroužky a zapatlat okraj tekutým kovem (jednoduchost, ale vydržel by to ten kov? teplota, tlak atd...)
- nechat to zavařit a následně opracovat (náročnost, mám strach z deformace pouzdra...)
A pak mám ještě kartery s klasickými "výštěpy" u zapalování, spojky atd... ale bez problému s okraji ložisek, tak jestli nespravit spíš tyto...
Pokuď někdo řešil stejný problém, prosím o radu. Díky moc :)    [Petr Andrýsek]   05.08.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Skutečný unikát na prodej :-)


 Jeden skutečný unikát na prodej! Často mě ty popisky u inzerátů pobaví, tohle je zrovna ten případ.

https://motorky.bazos.cz/inzerat/92257011/Prodam-CZ-125-T-rv-1948.php    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Běžte si koupit ojetinu, ještě horší a stále se nakupuje vesele...    [dts]   28.07.2018
Odpověď  Renovací bastardů je plný internet, podvodníci se snaží využít retro vlny jak jde.    [jawik]   27.07.2018
Odpověď  Poměrně rád bych viděl toho imbecila, který věnoval zřejmě nemalé peníze do renovace skládačky několika modelů, to musí být kus vo...    [Pavel]   25.07.2018
Odpověď  Nádherná lidová tvořivost(céčkotéčkokývačka) nechápu jak na tento unikát mohl někdo vystavit veteránské papíry. A ta cena mě dostala do kolen, muhehe.    [lofas]   25.07.2018
Odpověď  "Unikátní" je zejména to upevnění klaxonu.    [Zetkař] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 

 Strana 1/206 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 25.9.2017)
Nezodpovězené téma 

Trubky rámu čz T, C.


 Nevíte někdo jaké jsou hlavní trubky rámu, myslím cca rozměr, síla, jaký materiál, jestli jste to již někdo řešil, chci opravit jeden rám, no raději bych měl nejprve trubku, než začnu řezat, případně za odpověď, odkaz na koupi, nebo jestli někomu zbyly......., budu vděčný, díky Pavel.    [Pavel]   16.08.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Seřízení motoru ČZ 150C


 Vážení kolegové, nemáte někdo tip na mechanika nebo servis v západním okolí Prahy (Berounsko, Kladensko, Praha - západ), který by mi seřídil zapalování a karburátor na mé ČZ? Nepište mi, že na tomto fóru je dost návodů, to vím, ale raději to svěřím zkušeným rukám. Motor má 1500 km po GO motoru dělané na Zlínsku (motoservis Kašava), takže po skutečné GO, je třeba jen seřídit.    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

výfuk 125 t


 napíše mi někdo prosím délku držáku výfuku na čz 125 t .dík    [milan nRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.04.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Dráty kola ČZ 125 B,T


 Dobrý večer,
chtěl bych se zeptat, zdali se vyrábí dráty kol pro ČZ 125 B,T o rozměru 3x190 mm, resp. 3x218 mm? Popř. kde by se daly sehnat? Potřebuji sehnat 16 drátů včetně nyplů.
Díky.    [Jiřin]   19.02.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kladivka ČZ 150c


 Zdravim, budu dělat repas zapalovaní a tak schanim nové kladivka. Témata co jsem tu prečetl jsou tak 5 let stará, a tak se ptám jestli už jdou koupit kvalitni replikové kladivka. Dík Radek    [dadoslRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.11.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Patina


 Zdravím, dával jste někdo lakovat něco " s patinou" ? Potřebuju stříknout nádrž, aby byla jako zbytek motorky a ta je v původním laku. Díky    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.10.2017
   Přidat odpověď 

 Strana 1/206 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006