MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 302679 příspěvků |7334 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 73 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 15.11.2019 08:16  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Rám ČZ 125 T versus ČZ 125 B   19.01.2009 / 252
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat,jaký nejhorší stav kdo renovoval?Pokud....   12.07.2010 / 183
    Rada k ČZ 150 C   04.03.2010 / 155
    Elektroinstalace cz 125 b   05.01.2016 / 151
    ČZ 125 B   12.12.2016 / 135
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3151      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 4 / 129      Příspěvků Příspěvků: 29352
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/211 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Renovácia veterán od základu.


 Dobrý deň, chcem sa opýtať prečo mi praská na karoséria. Na opieskovanu karosériu som dal brunox na to som na niesol plnič a ten mi stále praská. Mohly by ste mi prosím poradiť prečo? Dakujem    [Stano]   07.11.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  pokud se něco lakuje, něčím ošetřuje, tak platí, že celý systém musí být navzájem kompatibilní, musí se tedy navzájem snášet. Brunox, pokud si pamatuju, se ředí acetonem. Pokud se tedy použije další vrstva, kterou brunox narušuje, musí se zvolit jiný materiál.
Stačí nedokonale odvětraná vrstva (silnější, krátká doba) a účinek zbytků rozpouštědla se projeví, někdy i za dlouhou dobu.    [vintera]   07.11.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

brzdovy buben


 Dobry den pri vymene zadniho brzdoveho oblozeni jsem zjistil ze mi chybi gumovy krouzek na rozvyracim klici brzdovych celisti.CHci se zeptat jestli ma byt nasazen ve vnitr bubnu nebo z venku a na rozmer toho krouzku jakou ma tlousku.Diky moc Rudy    [Rudy125] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.11.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Gumový kroužek je nasazen vně - mezi páčku(+podložka) a štít, má za úkol tlačit rozpěrný svorník ven a zároveň těsnit jeho čep před průnikem vlhkosti a nečistot.
Rozměr snad někdo oměří, na všech štítech jsem je měl už značně zpuchřelé.    [Martin Štindl]   04.11.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

čz 125 t usměrnovač


 Zdravim, potřeboval bych se zeptat jestli lze by šlo dát místo selenového usměrnovače dát usměrnovač babeta?https://www.motojelinek.cz/Usmernovac-napeti-Ba-6V-d1054.htm    [RUSTYRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.10.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ano, teoreticky by to tak mělo fungovat - dioda usměrní proud pro dobíjení akumulátoru a tento stabilizátor potlačí přesahy napětí. Ale jestli to tak už někdo má řešeno...(?)    [Martin Štindl]   03.11.2019
Odpověď  Mal by som obdobný dotaz. Spomínaným obmedzovačom napätia je možné nahradiť tlmivku ? Samozrejme za podmienky, že usmerníme prúd diodou namiesto selénu ?    [vlastoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.11.2019
Odpověď  Nešlo, to je "zátěžový nebo zkratový regulátor" ten omezuje napětí, aby nepraskaly žárovky.
Selenový usměrňovač je pouze pro dobíjení baterie.
Místo selenu použijte obyčejnou diodu s proudovým zatížením nad 5A. Třeba
https://www.tme.eu/cz/details/p600m-dio/univerzalni-diody-tht/diotec-semiconductor/p600m/?brutto=1&gclid=Cj0KCQjwi7DtBRCLARIsAGCJWBrUq7eRZKdRiE1_IOtX6m6g3zqY5iVYe4STHq0f9aOtouY2_U1PESsaAp5WEALw_wcB
nebo 10A
https://www.hadex.cz/a052-ky711-dioda-uni-10a270v/?gclid=Cj0KCQjwi7DtBRCLARIsAGCJWBoI5nFLpi6_7o5LIKQ2h-fwhGBW4ROOGFPECcPh318Hpfe-hCOxCD8aAiIpEALw_wcB
Pozor dioda je v sérii a není přišroubovaná na kostru.    [Petan69]   20.10.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 150...?


 Dobrý den,mohl by mi někdo pomoci s určením typu?
Není to náhodou nějaká složenina.Nezdá se mi přední blatník a místo páčky přepínače je bošák... Děkuji za rady.    [Spida] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.10.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zda renovovat nebo nechat jak je? No původní lak to nemá. Ale pod tou červenou vykukuje černá. Nejprve se snaž zachránit původní stav. Zkus smýt acetonem tu červenou. Pokud půjde dolu, uvidíš, jak vypadá ta černá a zda je původní. A podle toho se rozhodni.Renovovat můžeš vždycky i za 10 let. Ale původní stav už nikdy.    [Past]   30.10.2019
Odpověď  Proč by to nemělo dostat Véčka? V pohodě to nech takto, jen to trošku polaď....    [fikuscz]   30.10.2019
Odpověď  Díky moc.A co myslíte,renovovat?Docela rád bych to nechal jako patinovku,jen nevím jestli by pak nebyl problém se získáním véček.    [Spida] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.10.2019
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Spida] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.10.2019
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Spida] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.10.2019
Odpověď  Není to tak špatné. Je to normální ČZ 150C. Není ani nijak upravovaná, neoriginal podle fotky je víčko nádrže a samozřejmě místo bošáku má být páčkový vypínač. Přední blatník je v pořádku, pouze má přidané po straně tabulky na SPZ.Dále zadní blatník by měl mít zapuštěnou odrazku.    [Past]   29.10.2019
Odpověď  ČZ125/150C, bošárna tam nepatří jinak vypadá dobře.    [fikuscz]   29.10.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

z čeho jsou stupačky ? čz 150 T? jaký model


 viz foto, nevim ale original    [jawa]   08.07.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Já měl ty samé sklopné stupačky na zbytku rámu na céčku.    [st11]   23.10.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  U nálezových ČZ 125B a T je častější provedení jednoduché(bez háčku a tečky viz.foto), ale s upřesněním je problém že větší část zachovalých nálezovek má návleky v tomto místě tak opotřebené(někdy dokonce oboustraně) že není zjistitelné jaké provedení to vlastně je, popř. jsou již majitelem vyměněné za replikové. Třeba ale u vývozní ČZ 125B uveřejněné v motomagazínu je podle fotek provedení návleku s háčkem a tečkou :
http://www.motomagazin.cz/photos.php?photo=photos/cz125t/cz125b1947/foto14.jpg
To by mohlo napovídat že návlek je "starší", zase ale třeba mohlo jít i o souběžnou montáž obou provedení od rozdílných dodavatelů.    [Martin Štindl]   21.10.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím,
mám dva druhy gum stupaček čz (B,T,předvál čz). Jeden druh má háček a tečku a méně čárek než druhý. Je v tom nějaký řád. Např. starší, mladší. Víte někdo více info o tomto detailu? děkuji    [L]   21.10.2019
Odpověď  Tyhle motorky (tyopy B, T, C) nebyly z výroby vybavené zadními stupačkami ani sedlem pro spolujezdce. Byla tam jen příprava v podobě toho návarku se závitem. Stupačky a sedla se daly dokoupit jako zvláštní příslušenství. Byly použitelné univerzálně pro všechny typy, takže se nedá říct že některé stupačky patří na nějaký konkrétní typ motorky. V průběhu času se vyráběla řada různých typů zadních stupaček, od jednoduchých pevných po sklopné. Myslím taky že některé dochovalé stupačky v podobě kusu kulatiny se závitem jsou možná domácí výroby. Dodatečně se pro B-T-C vyráběly i sklopné stupačky vycházející už z kývačkových.
Jinak typ 150T skutečně neexistuje, torzo rámu na fotce je z 125B, nebo T.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2009
Odpověď  ČZ 150 T se nevyráběla,Téčka jsou 125ccm.To torzo rámu je B nebo T,ty sklopky jsou pro mě neznámé.Gumy stupaček se znakem ČZ jsou standartní montované do roku 1950(T),céčkové už byly beze znaku.    [Martin Štindl]   08.07.2009
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

OLEJ


 ZDRAVÍM
VLASTNÍM ZETKU 125T A CHTĚL BYCH SE ZEPTAT, JAKY OLEJ PŘIDÁVAT DO BENZINU.MOTOR JE V SOUČASNÉ DOBĚ V ZÁBĚHU A MAŽU OLEJEM M2T. HODNĚ SE MI ZANAŠÍ VÝFUKY KARBONEM. NAPIŠTE PROSÍM , ZDA JE LEPŠÍ POUŽÍT SYNTETICKÝ OLEJ NEBO POLOSYNTETIKU.TAKY JSEM VIDĚL OLEJ EXTRA M2T. NAPIŠTE PROSÍM, DÍKY RUDY.    [Rudy125] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.10.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Telefon nedávám, a v práci svůj mobil nepoužívám. Olej objednávám zde: https://www.proprumysl.cz/mogul-tsf-20w-30-10-l-olej-pro-dvoudobe-motory/ většinou s dalším zbožím aby bylo dopravné zdarma.
Ještě počkat na další názory a zkušenosti - při snaze omezit tvorbu karbonu jsem před TSFkem dlouhodobě bral běžný M2T na čerpačkách a pak krátce zkusil motorák Paramo, s ničím jiným zkušenost nemám.    [Martin Štindl]   14.10.2019
Odpověď  TSF je polosyntetika. Myslím, že to je pro ČZ zbytečné plýtvání penězi. Osobně preferuji Mogul TS (minerál) v poměru 1:33. Míru spalování oleje, resp jeho vytékání z výfuku ovlivňuje i směs a tedy správné seřízení karburátoru. Můžeš mazat jako blázen a stejně přidřeš, když budeš mít chudou směs.    [lipcaa]   14.10.2019
Odpověď  A proč tady křičíš? Pssst.... vypni si CapsLock.. :)    [fikuscz]   14.10.2019
Odpověď  MARTINE, DÍKY ZA RADU. MŮŽEŠ MI PROSÍM NAPSAT, KDE OLEJ KUPUJEŠ, JSI Z PLZNĚ A OKOLÍ? DAL BY SI MI TELEFON, KDYBYCH NĚCO POTŘEBOVAL PORADIT? OZVAL BYCH SE, DÍKY RUDY    [Rudy125] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.10.2019
Odpověď  Používám u všech moto polosyntetiku Mogul TSF v hustém poměru 1:25(všechno mám na bronzových ojničních pouzdrech) a spokojenost. Nevýhodou je vyšší cena oproti běžným M2T a také nejsou často dostupné na čerpacích stanicích, pro ušetření kupuji desetilitrové kanystry a pro delší jízdy 500ml odměrku vozím sebou.    [Martin Štindl]   13.10.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Vratidlo brzdových čeľustí


 Posím Vás kolegovia kde by sa dalo zohnať toto vratidlo - ono sa to volá aj kľúč brzdy 15mm. https://www.motoren.sk/kluc-brzdy-15mmm10---cz-125150-e3570
V celom šírom internetovom svete som to nenašiel. Nedá sa ani nahradiť z iných motocyklov lebo ten tisíc hran je o dosť väčší.    [vlastoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.10.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Klíče jsou shodné na předním tak i na zadním štítu. Pokud nemáte zájem o celý štít, zkuste si dát poptávku na Bazos nebo na FB jenom na klíč.    [fikuscz]   02.10.2019
Odpověď  Ďakujem za ponuku, ale prijal by som radšej na prednú brzdu    [vlasto] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.10.2019
Odpověď  Katalogově se to nazývá rozpěrný svorník, 15mm je průměr pro brzdy 125/150C. Také jsem to nenašel na netu tak asi nezbývá než sehnat origo. Kompletní štíty jsou ještě stále k sehnání za celkem snesitelné ceny.    [Martin Štindl]   01.10.2019
Odpověď  Můžu nabídnout celý zadní brzdový štít originál po GO včetně toho klíče s nově nachromovanou brzdovou pákou.    [fikuscz]   01.10.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 125 t - "patinovka"


 Obracím se na místní znalce s dotazem. Skládám dohromady ČZ 125 t, rok výroby 1948. Motocykl byl rozebrán na prvočinitele téměř padesát let a původní majitel chtěl provést dobovou úpravu a namontovat zadní tlumiče z céčka, k čemuž naštěstí nedošlo. Motorka byla rozházená na různých místech a během doby se řada věcí poztrácela, chyběly třeba blatníky. Kartery opět naštěstí jsou a číslo sedí s číslem rámu. A nyní k mému dotazu. Věci které byly uskladněné na půdě, jsou v celkem slušném stavu, ale věci, které byly ve sklepě napadla rez a to tak, že velmi a nyní i po konzervaci a retuši vypadají ve srovnání se zbytkem jako pěst na oko. Jednou z těchto věcí byla i schránka na nářadí, která má úplně sežraná dvířka. Zajímalo by mě, jestli jsou dvířka na b/t shodná s dvířky na neodpruženém céčku. Nějak se mi nedaří sehnat pěknou schránku z téčka a těch céčkových je mezi lidmi dost, ale bohužel zrovna v mém okolí není nikdo, u koho bych to porovnám. Děkuji.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 77 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tady je také:
https://moto-boxer.com/product_info.php?products_id=1355    [J]   26.09.2019
Odpověď  Dobrý den, moc Vám děkuji za odpověď :). Polaško    [Ján]   26.09.2019
Odpověď  Dobrý den, samolepku jsem kupoval přes ebay.de. Není to úplně přesná kopie, ale přišlo mi to lepší než tam mít Bosch. Odkaz zde: https://www.ebay.de/itm/STICKER-AUFKLEBER-BATTERY-Batterie-Akkumulator-DKW-NSU-ZUNDAPP-BMW-BOSCH-VARTA/263147811736?hash=item3d44d4f398:g:kzwAAOxy14VRU0WM , druhý pak tady: https://www.ebay.de/itm/Varta-Aufkleber-55-mm-Oldtimer-Batterie-Autobatterie-Motorradbatterie/123390092046?hash=item1cba9f630e:g:7vcAAOSwjE1bq0d7 .    [ st11]   26.09.2019
Odpověď  Otázka na uživatele st11: Dobrý den, kde jste prosím sehnal tu samolepku Varty? Já jsem psal dokonce do firmy Varta, kde sem čekal asi půlroku na odpověď, která byla ve výsledku negativní. Prostě nemají archiv s tímto logem. O měsíc později jsem narazil na jejich "nové" retro baterie Varta. Mám Logo Varta ze staré baterie, ale není to vyfocené tak dobře, abych to mohl použít. Děkuji, za odpověď, Polaško J.    [Ján]   22.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prvních skoro dvacet pět kilometrů ujeto. Zatím bez poruchy. Pumpičku musím ještě trochu doladit.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2019
Odpověď  Výfuky jsou původní. Tlumiče jsou pěkné, byly obalené mastnotou a špínou a po očištění a vyleštění krásně prokoukly. S koleny je to trochu horší, na fotkách to není moc vidět, ale byly docela orezlé a pobouchané, ale i ty se mi podařilo docela rozleštit.    [st11]   30.06.2019
Odpověď  Ohledně těch výfuků.... Jsou to originály, nebo repliky? Vypadají opravdu skvěle na svůj věk.    [BarryRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2019
Odpověď  Průchodka je jediná původní věc na cestě od zapalovací cívky k hlavě válce, ta s hliníkovou převlečnou maticí. Vyměnil jsem svíčku kus za kus a celkem úspěšně jsem startoval už i za tepla. Ještě se podívám pak na pístní kroužky, to cinkání jde z válce, vždy když je motor ohřátý...    [st11]   24.06.2019
Odpověď  jo kope to pěkně :-) tak jedině zkusit ještě N19 a potom by to mohla být i ta průchodka, je nová nebo původní?    [meela]   24.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě pár detailů, pro inspiraci.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2019
Zobrazeno 10 z celkem 77 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (77) 
Zodpovězené téma  

ČZ 125T převodník rychlosti


 Zdravim potřeboval bych se zeptat nevíteli jestli někdo vyrábí převodník rychlosti na čz 125 t. dík za odpověď.    [Libor]   19.09.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  ČZ 125 T se vyrobilo celkem cca 25 - 30 ks :-), takže na takto extrémně vzácné motocykly je těžké sehnat originální převodník, nejlépe hned. Nejlepší by bylo dělat celé motory v replice. To by jich jezdilo! Kde jsou ty časy, kdy repliky neexistovaly..., a nebyl internet. Zajímavé je, že jsem teď našel jeden převodník za 1200,-Kč a jeden motor i s převodníkem - ten je za 1500,-Kč. No, těch motorů by bylo víc. Když vezmu cenu převodníků kol. 1000,-Kč..? Tak o co jde? Blbost? Lenost? Nebo doměnka, že replika bude o dost levnější? Je na tom hodně strojařiny a rozdílné materiály, takže Montyho cca 3000,- Kč jsou ještě "při zdi". Nemá cenu se zabývat replikami u těchto typů, pokud to není nezbytně nutné, jako např. u gumových dílů.    [J]   21.09.2019
Odpověď  myslím, že nikdo. Protože to nikdo nebudete chtít zaplatit.

Taková věc by na pultě Eshopu stála odhadem 3000,-    [Monty]   21.09.2019
Odpověď  To by ma tiež zaujimalo.    [Jozef]   21.09.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

spojka 125T - problém po zahřátí oleje


 zdravím pánové,

Konečně jsem dodělal 125T, r.v. 1948 (Foto 1 :-) ).odhaduji, že byla cca 15 let mimo provoz, předtím dle původního majitele jezdila bez problémů. Kontroloval jsem mimo jiné válec a píst, převodovku a spojku jsem nerozdělával. Dal jsem nový olej do převodovky (SAE 90) První nastartování a jízda cca 6 km super. Během dalších testů po cca celkem 10 km začala zlobit spojka (myslím si to) Řazení zlobí, zejména směrem dolů, v podstatě nejde dát jednička a po zahřání bloku už nejde ani nastartovat (páka sklouzne bez odporu) Po vychladnutí zase OK. Vypustil jsem olej - byl čistý. Další problém nastal, když jsem chtěl sundat víko - nejde přetáhnout přes tisícihran startovací páky. Nechci to nějak páčit a ani obrušovat hroty ozubení na tisícihranu.(foto 2 červeně problémové místo).

Mám dva dotazy : Jak stáhnout víko - nejde ani "silou". musím mírně obrousit ozubení? V manuálu je "opatrně stáhneme"
a zatím, aniž bych viděl stav spojky - co by mohlo být příčinou problému - setkal jste se někdo s podobným?.
Děkuji za příspěvky    [DrkaprRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  OK, děkuji za vyjádření - asi nic jiného nezbude:-(    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.09.2019
Odpověď  U funčního řadícího mechanismu se rychlosti usazují "hladce", normálně by za jízdy mělo jít bez verglování řadícím pedálem zařadit z dvojky první rychl.stupeň. Tento popisovaný problém při řazení jedničky má většinou na vině prasklá pružinka kyvné západky u mladšího provedení mechanismu, ale u tohoto výr.čísla by měl být z výroby namontován starší typ(čtyři západky). Bohužel bez rozpůlení motoru nejde zjistit co je příčinou a ani jaký řadící mechanismus tam vlastně je.    [Martin Štindl]   16.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak se k problému hlásím ještě jednou:
Vypláchl jsem spojku a primár kerosinem a nalil jsem nový olej - zkušební jízda cca 20 km . I po zahřátí startování bez problémů. To by bylo v pořádku. Bohužel mi zůstal problém s řazením jedničky dolů z dvojky. Empiricky jsem našel cestu - trochu přizvednu řadičku do polohy dle fotografie a pak to jde. Nemám žádné zkušenosti z jiných strojů, zda to "normálně" jde hladce jako z trojky na dvojku.    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.09.2019
Odpověď  Jo, taky to nemusí být příčina, ale nejprve by se tam mělo nalít to co tam patří a na co ty spojky léta fungovaly(a bylo napsáno, že snad měla před tím jezdit bez problému) a pak to řešit dál. Je to ta nejjednodušší cesta...Závady mohou být i jinde ale určovat "diagnózu" neposlušného stroje na dálku, přes PC je věc ošemetná:-)    [J]   09.09.2019
Odpověď  Pro J,v prvom momente som mu chcel napísať to čo vy,ale v prípade nevhodného oleja nevypína spojka,nejde radiť,ale štartovanie nepreklzuje.Tak som radšej nič nenapísal.J    [Joski]   09.09.2019
Odpověď  Přeji dobrou noc i za odpověď na připravený dotaz, jestli by se primár a spojka nedaly něčím "vypláchnout".

časem dám vědět, jak jsem dopadl. :-)

Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2019
Odpověď  Díky za odpověď, ty tlumiče jsou upravované(standartně jsou nerozebíratelné)ale podle fota to je precizní a důmyslná úprava. Hezké a šikovné řešení..
Podle v.č. 164 774 je to začátek roku 1948(nebo konec 1947?), v motoru by měl být starší typ řadícího mechanismu a ty jsou většinou spolehlivější. Takže přednostně se pokusit zprovoznit tu spojku, stejně po tom propláchnutí(na čistící výplach je vhodný kerosin) bych zkusil sundat to víko a pro jistotu zkontrolovat sestavu spojky - osinkové i plechové lamely a stejnoměrné zvedání přítlačného kotouče při vymáčknutí spojky.    [Martin Štindl]   08.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 3    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 2    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto tlumiče 1    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2019
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zodpovězené téma  

Náhražka tlumivky a selenového usměrňovače


 Zdravím, potřeboval bych poradit, zda lze tlumivku a selenový usměrňovač nahradit tímto https://eshop.vape.cz/z56-regulator-r64..a jak to správně zapojit..dále jsem se chtěl zeptat na schéma zapojení bez baterie, jestli už tu někde ve vlákně nebylo..díky    [Adamos]   12.09.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ta součástka v odkazu je regulátor pro sestavu VAPE a pro magneto ČZ 15W či 25W to použít nelze.
Jako náhradu za tlumivku prý(neověřeno) se dá použít stabilizátor napětí pro Babettu.
V případě že se uvažuje s provozováním motocyklu bez baterie tak stačí použít běžné schéma zapojení(vyjma ČZ 125B/T do výr.čísla 168 837) a z něj jednoduše vyřadit obvod tlumivky s usměrňovačem a akumulátorem. Jestli ale jde o to aby schéma bylo funkčí i pro zapojení akumulátoru tak pro provozování bez baterie stačí vyjmout pojistku 1A z přepínače ve světlometu.    [Martin Štindl]   12.09.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Řadící hřídel ČZ125T


 Ahoj, ma otázku ohledně řadící hřídele čz125t.Nevím jestli je jenom ta hřídel stejná jako u céčka mužetemi poradit.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.09.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  dík    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.09.2019
Odpověď  ČZ 125T má od výr.čísla 205 671 řadící mechanismus stejný jako mají mladší 125/150C(s kyvnou západkou) ale obě provedení řadících mechanismů mají samotnou hřídel stejnou.    [Martin Štindl]   03.09.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Volnoběh a chudá směs 2918HC 150C


 Zdravím všechny, chtěl bych poprosit o radu s problémem chudé směsi u 150C.
Při přeplavení karburátoru a následném nastartování motoru běží motor výborně do doby než se poprvé vyčerpá hladina plovákové komory. Potom směs schudne motor není schopen udržet volnoběh. Při opětovném přeplnění se vše opět vrátí do normálu. Zkoušel jsem i jiný kraburátor. Předpokládám, že stejná závada na obou karburátorech je nepravděpodoná. Už jsem vyčerpal všechny možnosti. Karburátor vyčištěný ultrazvukem, motor po komplet renovaci(v záběhu). Předstih 4,5 před HÚ, tryska 85, jehla 3 zářez, šroub bohatosti 1/2 až 3/4 otáčky, palivo z nádrže teče. Zkoušeno s filtrem i bez filtru. Tipoval jsem výšku hladiny plovákové komory, ale porovnání dvou různých plováků a jehel bylo totožné. Nenapadá prosím někoho něco? Předem moc děkuji.    [butchisRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  je to karburatorem a nejde to opravit, zpusobuji to netesnosti mezi telesem karbu a vlozkou. Shanejte karburrory a zkousejte s kterym bude motorka 100 procente fungovat za tepla a studena, pokud ne je v spatnej. Predpoklad je ze mate elektriku a serizeny zapalovani nezchybne.    [Radič]   03.09.2019
Odpověď  Ahoj, vycisteni volnobezne trysky docela pomohlo. Ale porad to neni uplne ono. Mam pocit, ze po zahrati motor zacne nekde prisavat vzduch a smes opet zchudne. Ale je to o dost lepsi.    [butchis] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2019
Odpověď  Ahoj, zadařilo se vyladit volnoběh ? Kde byl problém ? Řeším nyní stejné symptomy a už nevím z kudy kam. Díky    [Yeti] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2019
Odpověď  není to klasická našroubovaná tryska, ale volnoběžný okruh je přímo v té vložce a bez rozebrání se dost špatně čistí. Když jsem ho měl ucpaný tak se motor choval stejně jako píšeš. Vložka jde vyndat když odšroubuješ spodní matku, potom jí shora opatrně vyklepneš    [meela]   07.07.2019
Odpověď  Ucpán asi nebude, ale o té volnoběžné trysce v šoupátkové komoře jsem nevěděl. Člověk se pořád učí :D Díky. Vyčistím a dám vědět. Vložka šoupátkové komory lze nějak šetrně vyrazit?    [butchis] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2019
Odpověď  Jak to, že nemá volnoběžnou trysku??? Tryska je ve vložce šoupátkové komory - 0,45mm.
Funguje při zavřeném plynu (šoupátku) a neznamená, že byl vyčištěn, že už není ucpán.
I když bude problém jinde. Ještě mne napadá překontrolovat kohout - průchodnost vzduchové trubičky a funkčnost odzvzdušnění nádrže (dírka ve víčku nádrže).    [J]   06.07.2019
Odpověď  Karburátor je vyčištěn dobře. Karburátor 2918HC volnoběžnou trysku nemá. Chudá směs je stále i při jízdě. Pokud by karb někde nasával vzduch, tak by dle mého názoru kolísaly otáčky a špatně by padaly dolů. Problém si myslím bude v hladině benzínu nebo dotékaní benzínu do plovákové komory. Všechno jsem překontroloval a je to průchozí. Benzín z hadičky teče proudem. Akorát při přeplavování karburátoru jdou do hadičky bubliny směrem k nádrži což by mohl být ten problém.    [butchis] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2019
Odpověď  Tak znovu vyčistit a profouknout karb. - může být ucpaná volnoběžná tryska. Jinak chudá směs je, že karb. nasává víc vzduchu, než by měl a to se musí nastavit jak bohatost na šroubku, tak překontrolovat jestli to nenasává falešný vzduch (přetěsnit). Předpokládám, že akorát nedrží volnoběh, jinak když se rozjedeš, tak funguje(pod plynem).    [J]   06.07.2019
Odpověď  Jehlu jsem zkoušel. Snížením jehly na druhý zářez směs ještě více ochudím. Problém je, že po vyjetí karburátoru nejsem schopen seřídit ani volnoběh a bez přidání plynu motor zhasne.    [butchis] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2019
Odpověď  Zkus jehlu na druhý zářez. Na zajetí stačí nižší poměr oleje a benzínu, seřídit bohatost podle opálení na svíčce. Já to také zajížděl na druhý zářez a bez problému.    [J ]   06.07.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 125T SPÍNAČKA


 Zdravim, potřeboval bych poradit zda se dá spínač CŽ 125/150C zapojit na 125T.
Protože vím že už se nedá koupit spínačka na Téčko tak jsem koupil Céčkový, ale nevím jestli se dá tato spínačka(céčková) zapojit aby se doleva rozsvítily světla a do prava aby svítila parkovačka.Dík za odpovědi.    [RUSTYRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  01.09.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Taková možnost se tu doposud neřešila, ale aby se změnili funkční pozice přepínače tak předpokládám že bez násilnějších úprav desky či zámku přepínače to nepůjde.    [Martin Štindl]   01.09.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Čz 150 C zapalovací cívka pomilionté.


 Pánové, mám 2 nové zapalovací cívky. Jednu převinutou od pana Urbánka, jednu fungl Taiwan.
Na obě motor po zahřátí vždy zdechne. Kupodivu někdy vyndám ale svíčku a jiskru hází. Zkusím třeba taky jinou svíčku, také hází. Tak ji našroubuju do motoru, startuji a nic. vyšroubuju a najednou zas nehází, někdy hází dál. Zřejmě ale nehází jiskru ve válci. Celé zapalování repasoval pan Urbánek, akorát jsem mu neposlal magnety na zesílení. Už jsem do toho nacpal tolik peněz, že na vape už nemám ani pomyšlení. Navíc na Céčku to Vape prostě není ono. Co zkoušet dál? díky    [Babula]   04.06.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den, nabízíme naše služby viz. naše stránky www.jawadynama.cz
VN cívky převíjíme včetně výměny pertinaxové kostry a obou vinutí, tedy primárního a samozřejmě vysokonapěťového sekundárního. Po renovaci nastavujeme magnetický odtrh, což bude Váš problém. Dále je magneto odzkoušeno skutečně v reálných podmínkách, tzn. při proměnlivé zátěži a proměnlivých otáčkách na elektrickém plynulém zkušebním stavu. Při špatném magnetickém odtrhu magneto nepravidelně vysazuje při různých otáčkách. Na venek to vypadá jako špatná karburace. Za funkčnost magnet po naší renovaci si plně ručíme a poskytujeme záruku.    [Karol1Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.08.2019
Odpověď  Tak omyl, teď jsem proměřil funkční cívku Taiwan na ČZ 150C a ta vykazuje na multimetru odpor vinutí cca 7,85 kiloohmu. Menší odpor má replika cívky DKW made in Poland(dokonce jen 3,01 kiloohmu)    [Martin Štindl]   05.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Slabé magnety asi nebudou příčinou, ty se většinou projevují na chodu motoru po zapnutí světel.
Kromě toho popsaného níže(neosazovat prvky s odrušovacím rezistorem, dobře převádějící VN snímač) není třeba odlomen kousek bakelitu u VN snímače? Ono stačí aby byl odpružený kontak směrem k magnetu "na holo" a výboj pak přeskakuje právě v tomto místě.
Jaký mají teď ty cívky odpor na VN vinutí??? Původní cívky mají měřitelný odpor okolo 7 Kiloohmů, cívky Taiwan mají menší(teď to nezměřím ale bylo to asi tak okolo 4 Kiloohm) a převinutá od pana Urbánka bude mít nejspíše větší rezistenci než původní(mám od něj převinutou cívku DKW kde je odpor od dost větší než mají původní). Vadné cívky u těchto magnetek mají ve většině případů odpor nezměřitelný.    [Martin Štindl]   04.06.2019
Odpověď  Pokud pan Urbánek dělal repas celýho magneta, tak by za to měl ručit, a snad dal i dobrý kondenzátor a kontakty přerušovače, ne?
Můžete mít jen velkou vzdálenost kontaktů na svíčce, špatnej kabel vysokonapětovej, špatnou fajfku(s odporem) nebo cokoliv dalšího............

Napětí pro jiskru venku za normálního tlaku a teploty je zlomek toho, kolik musí zapalování dát za tepla a pod tlakem ve válci.    [Monty]   04.06.2019
Odpověď  pro Monty: nebylo to z důvodu šetření pár stovek, ale mojim lemplovstvím. Prostě jsem poslal zapalko a pak jsem zjistil, že se společně dají také zesílit magnety. Bylo mi ale řečeno, že to není problém. Pak si protiřečí Vaše slova - je to magnetama nebo špatnou cívkou, když říkáte reklamovat. Proč pak zlobí obě 2 cívky. Co jsem tu četl, tak lidem ten taiwan poměrně funguje. Zesílení magnetů je tedy možná příčina? Venku a za studena hazi jiskru jako blázen.    [Babula]   04.06.2019
Odpověď  teoreticky by mohla být špatná i vysokonapěťová průchodka...    [meela]   04.06.2019
Odpověď  Kondenzátor a velikost odtrhu.    [lipcaa]   04.06.2019
Odpověď  Reklamovat Urbánkovi, a nechat i zesílit magnety - nějak vůbec nechápu, proč jste šetřil pár stovek zrovna za zesílení magnetů,fakt důležitou věc.    [MOnty]   04.06.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
 Strana 1/211 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 15.11.2018)
Nezodpovězené téma 

Rozteč mezi kluzáky čz 150c odpružená


 Ahoj, skládám postupně céčko. Jelikož je to kompletně skládačka tak jsem narazil na problém. Když poskládám včechny komponenty (loziska, mezikusy atd.) na zadní osu tak se mi to nevejde mezi kluzáky. Sestava komponent je cca o 5-8mm širší než mám rozteč mezi kluzáky. Byl by někdo ochoten mi změřit tuto vnitřní rozteč (v místě zadní osy) než se pustím do roztahování rámu. Sestavu komponent mám určitě dobře, přesně dle katalogu. Kdyby to nebylo jasné co potřebuji změřit tak to vyfotím. Děkuji všem    [gomez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.08.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Prave viko se zkratovačem čz 150,


 Zdravim,schanim prave viko se zkratovačem na čz 150.    [vasek2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Středy kol u vývozní verze


 Zdravím, chtěl jsem se zeptat, zda byly středy kol u vývozní červené verze vždy lakované červeně? Mohly být lakované i stříbrnou? Nebo to majitelé dříve přelakovávali? Moje zetka po dědovi měla středy natřené stříbrnou stejně jako dekl zadní brzdy a rozeta, nyní renovuju a přemýšlím, zda ty středy nalakovat červenou jak je to všude na netu, nebo ne.. díky    [Adamos]   15.05.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

čz 150


 Ahoj potřebuji vědět šířku linky čz 125 a 150.Dik za info.    [david]   01.03.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/211 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006