MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 284006 příspěvků |6516 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 55 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 22.2.2017 23:41  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Rám ČZ 125 T versus ČZ 125 B   19.01.2009 / 238
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat,jaký nejhorší stav kdo renovoval?Pokud....   12.07.2010 / 183
    Rada k ČZ 150 C   04.03.2010 / 154
    Elektroinstalace cz 125 b   05.01.2016 / 142
    Chtel jsme se zeptat newíte za kolik se dnes pohybují čz 150c neodpruž....   25.08.2008 / 133
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3008      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 12 / 117      Příspěvků Příspěvků: 27521
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/201 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Výplet zadního kola čz 150 c


 Udělal jsem nový výplek zadního kola a dráty (paprsky) které jsou 180 mm jsou krátké, správně mají mít délku 182 mm. Jsou uchycené jen asi v jedné polovivě nyplu. Napadá mě dvojí řešení. Buďto zkrátit rozteč mezi dráty (z 11 děr na 9) a nebo nahradit paprsky 190 mm a případně zaštípnout. Pokud s tím máte nějaké zkušenosti napište prosím. Díky za každou radu.    [Zdenek]   22.02.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  a máš to dobře vypletené a vycentrované? 2 mm nejsou zase takový rozdíl. Dráty z druhé strany jsou v niplu jak?    [meela]   22.02.2017
Odpověď  No a proč štípat dráty atp. Proč to nevyplést origo drátama? Já koupil dráty vždy u pana Hadrávka, vypletl a hotovo. Vždy to bylo přesně jak to má být. Vyplétáno jak do replikových, tak origo ráfků.    [Pája]   22.02.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Pero v krku rizeni


 Ahoj,

v prubehu renovace jsem ztratil to pero co je v krku rizeni zasunuty v ty trubce a hornim dilu co drzi riditka. Asi to bude nejaky standartizovany dil. Co mam chtit ve spojmatu?

Diky    [C]   19.02.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pero 3x3x? délku si změř podle drážky, případně delší a zakrátit.    [Milan]   19.02.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Šrouby a matice


 Poraďte mi: Jak řešíte náhradu původních šroubů a matic - M8 měly hlavu 14, dnes 13, M6 mají na mé ČZ hlavu 11, perlička je šroub M7 na úchytech zadních kluzáků. Necháváte si je udělat na zakázku nebo je nahradíte za současně vyráběné rozměry? Nedají se někde koupit, nevyrábí je někdo?    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 48 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ahoj,sháním majitele fiatu 600 s otvíráním dveří proti jízdě bez kožené střechy,bylo to první auto babičky mé přítelkyně a babička má letos 80-narozeniny.Rád bych ji vněm nechal provést v den jejích narozenin.Nevite prosím o nějakém vlastníkovy?Nebo aspoň poradit?Díky za odpověď.
s pozdravem Jan Fiedleer    [Jan Fieder]   18.02.2017
Odpověď  Pan Michalec vyrábí celé sady i jednotlivé šrouby podle originálů. http://motomichalec.cz/    [neomega]   05.10.2016
Odpověď  Díky za tipy, koupil jsem pár šroubů a matek podle inzerátu http://motorky.bazos.cz/inzerat/32014445/spojovaci -matierial-na-veterany.php, 4 šrouby s matkami na uchycení motoru a 4 šrouby s matkami do objímek k zadním kluzákům za celkem 300 Kč ve velmi hezké kvalitě. A má na čz 150 všechny šrouby ve volitelných povrchových úpravách. Nedělám mu reklamu, ale vědět o tomto výrobci se hodí. Nemyslím, že by soustružník + galvanovna byli levnější...    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2014
Odpověď  M7 koupis v autodilech kde maj dily na skodovky, aspon ja je tam sehnal ;-)    [Majk]   13.02.2014
Odpověď  Lada: M7 je běžný rozměr. Ne ve smyslu použití, ale v tom, že ho běžně koupíš v každém obchodě.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.02.2014
Odpověď  Běžný šroub asi žádný soustružník neudělá levněji, než ze železářství. Ne úplně běžný bych raděj zadal soustružníkovi, než pro něj jít třeba do Fabory. A M7 určitě není úplně běžný rozměr.    [Lada]   11.02.2014
Odpověď  Fušování - typická reakce. Nebo že by ukradl materiál? Jaký má náklady? A vyplatí se mu to?
O fušování tu nebyla řeč. Soukromý soustružník nebude asi chodit ještě na vedlejšák fušovat někam jinam.
Tobě hned vrtá hlavou jak to, že může být nikdo tak levný. Ale tohle nikoho vůbec nezajímá.
Toho zajímá příznivá cena. Nenapadlo tě, že třeba na pár šroubech stejně prd trhne a za dobrou cenu si přitáhne dalšího potencionálního zákazníka, který se k němu bude vracet. Podle mne je hlupák ten, kdo se snaží na všem za každou cenu vydělat co nejvíc.    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.02.2014
Odpověď  Soustružník,kterej udělá šroub levněji než železářství je bud hlupák, nebo to fušuje v práci.    [monty]   11.02.2014
Odpověď  [Slon]: Naprosto nechápu. Proč by se M7 neměly vyrábět? Vždyť je to úplně normální rozměr.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.02.2014
Odpověď  Monty: Nikdo se tu nerozplývá. Dává se tu jen tip. Jestli to mají předražené a nikdo do toho nejde už je věc druhá.
Nechat si je zhotovit v nějaké soukr. dílně je asi nejlepší a nemusí to být nutně drahé. Někteří nevědí co by si za to řekli a naopak jsou soustružníci, že jsou jejich ceny lepší než v železářství.    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.02.2014
Zobrazeno 10 z celkem 48 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (48) 
Zodpovězené téma  

Rozperny krouzek CZ 150C


 Zdravim,

muze mi nekdo omerit rozperny krouzek na CZ 150C? Je to cislo dilu 45 3400 21 na strane 47 v katalogu.

Diky    [CIJOML]   11.02.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Diky priznam se ze tuhle diskuzi jsem nenasel. Ted jeste kam presne patri :D    [CIJOML]   13.02.2017
Odpověď  Nemusím měřit - ty rozměry jsou v té odkazované diskusi už uvedeny
Vnější prům.: 29.9mm
Vnitřní prům.: 25.1mm
Délka L - 10.7mm    [Martin Štindl]   12.02.2017
Odpověď  Jestli se jedná o položku 19(ozn. 45 3400 21) tak to bude rozpěrný kroužek na držák brzdy odpružené verze. Změřil bych to ale až zítra v dílně.    [Martin Štindl]   12.02.2017
Odpověď  Co takhle trochu hledat?

http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=113&idtop=227147    [J]   12.02.2017
Odpověď  Nikdo nevi? Ani Milan?    [CIJOML]   12.02.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Kryt horního ložiska řízení 150C


 Kluci prosím o rozměr a tloušťku uvedeného krytu (na fotu).Předem dík.    [Martin]   22.04.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Muzu potvrdit sedlo tam jak prdel na hrnec! Diky za napad!    [CIJOML]   11.02.2017
Odpověď  S úspěchem jsem použil naprosto identický kryt horního ložiska na Stadion S22. Má stejné rozměry. Například tady: http://motoveterandily.cz/g3776.Kryc%ED+miska+%F8% EDzen%ED+Stadion+S22%2C+Jawetta+++%28hlin%EDkov%E1 %29.html    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2017
Odpověď  Monty ji nemá.    [fikuscz]   11.11.2016
Odpověď  Jj kupoval jsem ho asi pred rokem u montyho , tak snad ho jeste ma.    [Lukas8]   06.11.2016
Odpověď  Taky mě ten kryt chybí, vyrábí ho někdo nebo musím na soustruh.    [fikuscz]   06.11.2016
Odpověď  Panove dela se to v replice? Hledam v dilech a za ten rok co je to rozhozeny jsem zjevne nekde jeden potratil    [CIJOML]   05.09.2016
Odpověď  Účelem toho krytu bylo zabránit zátekání vody do misek ložiska(spodní ho nemá protože je obráceně).Bez toho víčka to bude také jezdit,možná lepší bude tam dát aspoň nějakou podložku o té tloušťce 1mm na vymezení.V případě kdyby se někdy později ten kryt naskytnul,tak jeho motáž je snadná,podepře se a znehybní přední kolo,sundají se řídítka a horní rameno vidlice a ten kryt se tam usadí místo té podložky.    [Martin Štindl]   26.04.2010
Odpověď  Stane se něco když to tam nedám? Zapomel jsem na to.    [Milan]   26.04.2010
Odpověď  M. - velice si vážím Tvé pomoci.Ještě jednou dík.    [Martin]   26.04.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Z druhej strany. Má to byť ale čiernené.    [M.]   26.04.2010
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zodpovězené téma  

Čz 125 t, světelné cívky


 Ahoj, když zapojit obě světelné cívky na kovadlinku bude lepší jiskra?    [Martin Vojtěch ]   09.02.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  pokud do toho v tu chvíli udeří i blesk tak určitě ano...    [Libor ]   10.02.2017
Odpověď  Bože Vojtěch, ty jsi ořech :-)))    [ámos]   09.02.2017
Odpověď  Kolego. To, co navrhujete, je úplná blbost.
Nic ve zlém - všiml jsem si, že řešíte jednu a tu samou věc ve více vláknech a na více fórech. Bylo Vám již několikrát poraděno, kde hledat příčinu. Než začnete laborovat např. s oživováním magnetů, ujasněte si, jak to má být na té desce elektricky správně zapojeno a tak vše zapojte bez dalších experimentů. Poté seřiďte aspoň přibližně předstih, jestli 3 mmm nebo 5 mm je pro zkoušku jen jemný detail.
Poté zkuste, zda na konci kabelu je viditelná a silná jiskra i při jemném prošlápnutí motoru. Jako orientační zkouška - pokud dám na kabel svíčku, tu položím vodivě na motor, vezmu rotor do pravé ruky a otáčím s ním rychlostí "co mi stačí ruka" o cca 180° okolo odtrhu (horní úvrati) střídavě tam - zpět, potom musí svíčka jiskřit. Musí jiskřit, pokud ne, není něco v pořádku.
Pokud nejiskří ani na prošlápnutí a přitom při uchopení zapalovacího kabelu holou rukou cítíte "ránu", tak je velmi pravděpodobně proražené vn vinutí zapalovací cívky. Pokud necítíte nic, je velmi pravděpodobně v zapojení desky někde zkrat na kostru, nebo naopak cosi nepropojeného. Nebo je zapalovací cívka totál-kaput.
Jako nejpravděpodobnější příčinu vidím tu proraženou zapalovací cívku (vn - sekundární vinutí). Změřením odporu sekundáru (vn vinutí) se moc jistého výsledku stejně nedopátráte.... Průkazná je jen zkouška, a to ještě nejen zastudena, ale i po ohřátí zapalování. Často zastudena OK, po zahřátí KO.
Doporučuji vyzkoušet se 100% bezvadnou zapalovací cívkou (správně zapojenou, pochopitelně).
Světelný okruh (cívky) se zapalováním nijak elektricky nesouvisí, tvoří samostatně pracující celek....    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zapojeni zapalování ČZ 125 t


 Ahoj pořadí mi někdo jak zapojit základní zapalovací okruh děkuji    [Mavojtech Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.02.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Má to vůbec kompresi?? Nějak si nedovedu představit natáčet motor povolovanou maticí M10x1, který má správnou kompresi. Asi i ta vrtačka by slušně kopala, pokud by se nevtrhla z rukou.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.02.2017
Odpověď  VN vinutí cívky má většinou odpor mezi 6 až 8 kiloOhmy, svíčka pro tyto motory je vhodnější Brisk N17C ale i na tu "patnáctku" by to mělo nastartovat.    [Martin Štindl]   10.02.2017
Odpověď  Ano tocim správně, ale ani neskytne, a to ještě zkouším stříkat startovací sprej do sání ale vůbec nic , svíčku mám brisk 15. A když zkusím promerit odpor cívky, kolik by to mělo být správně?    [Martin Vojtěch ]   10.02.2017
Odpověď  To roztáčení rotoru přes vrtačku mě přijde moc hrubé(tedy jestli je to přes ořech na matici rotoru), docela bych se bál o závit. K tomu jak uvedl Meela tak závit matice rotoru je normálně pravotočivý tj. že při roztáčení přes matici(doleva) by se vlastně povolovala. Bezpečnější je motorku normálně roztlačit.
Ten motor předtím normálně fungoval nebo jde o jeho "první" startování? Vedle cívky a kondensátoru jaká je vlastně použita svíčka a koncovka na VN kabelu?    [Martin Štindl]   09.02.2017
Odpověď  to že dává jiskru venku ještě neznamená že jí dá i pod kompresí... chtělo by to zkusit jinou cívku. A jenom jedna věc, jen tak pro jistotu, když to zkoušíš vrtačkou, točíš správným směrem? proti směru hodinových ručiček?    [meela]   09.02.2017
Odpověď  A když řeknu že mám předstih 4,5mm a serizenej odtrh a jiskru hází jiskru pěknou, a zkouším nastartovat vrtačkou tak si ani neskytne, kde může být problém svíčka je mokrá.    [Martin Vojtěch ]   09.02.2017
Odpověď  Jsem blbec, vůbec jsem si to neuvědomil :-) To je tím, že už 15 let jen jezdím a užívám si.    [vojta]   09.02.2017
Odpověď  vojta: vačka je přeci součástí rotoru který na fotce není.
Mavojtech: předstih je pro ČZ 125B/T uváděn 5mm ale já při ježdění na Natural 95 raději předstih dávám menší.
http://jawarmaniak.wz.cz/ke_stazeni/navody/CZ/navo d_CZ_125_t.html    [Martin Štindl]   09.02.2017
Odpověď  Nechci bejt šťoura, ale u toho zapojení na obrázku to asi nemůže chodit, když vačka není schopná rozpojit kontakty kladívka.    [vojta]   09.02.2017
Odpověď  A jaká je hodnota předstihu?    [Mavojtech ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2017
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kontrola elektřiny bez chodu motoru


 Chci se ujistit - je možné odpojit kabel od bloku motoru, který přivádí proud o 6 V napětí do přepínače v hrnci světlometu a připojit ho na + pól baterie (- pól samozřejmě na kostru) a vše bude fungovat jako při běžícím motoru? Potřebuju najít chybu v nesvítícím dálkovém světle a nechce se mi to dělat s běžícím motorem. Jde mi o cívky, kondenzátor apod., aby nedošlo k jejich poškození.    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.02.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky za radu, udělám to tak, odpojený kabel od magneta na + pól, - pól na kostru. Chyba je, jak píšeš, v přepínači na řídítkách nebo v patici, ale zkoušet a hledat, když Ti vrčí u ucha motor, celé se to klepe a pod nos Ti jdou oblaka dýmu ze spáleného benzinu a oleje... Lepší je hezky v klidu.    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.02.2017
Odpověď  Pokud jde takto pouze o zjištění závady tak ta baterie se ani nemusí pólovat(vodič od magneta bude odpojen od motoru) jestliže se použije akumulátoru motocyklu a kontakt pro jeho připojení se nebude dotýkat kostry.
Jestli nesvítí vlákno pro dálkové a pro tlumené svítí tak závada bude v přepínači či patici žárovky.    [Martin Štindl]   08.02.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Říkša s motorem čz 125-Je to domácí výroba nebo sériová?


 Nevíte zda je to doma udělané či je to sériová výroba? A jak od sebe odlišim motory čz 125 t a čz 125b děkuji více fotek http://mavojtech.rajce.idnes.cz/Riksa/    [Martin Vojtěch ]   05.02.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuji a lze poznat podle rámu zda to má nějakou hodnotu?    [Martin Vojtěch ]   05.02.2017
Odpověď  První rikši měly motor 125T (1949), ale nedělitelném rámu. V následujícím roce už tam byly stopadesátky v dělitelném rámu. Na foto je motor čz 125T posledních serií. (s kulatou hlavou, bez dekompresoru.)    [J]   05.02.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Zadní osa kola neodpružená ČZ 125/150 C.


 Ahoj, vyrábí někdo zadní osu neodpruženého Céčka? Nemůžu to najít.    [fikuscz]   31.10.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Hledám osu zadního kola s matkou na neodpruženou čz 150 c a matku na osu předního kola (levý závit.) Pokud můžete nabídnout, volejte prosím 607 925 023 nebo meil BeckZdenek@seznam.cz. Předem díky. Matku na osu zadního kola jsem sice ve specializovaném obchodu koupil, mám ale na ose zadního kola poničený závit a tak to moc nepasuje.    [Zdenek]   01.02.2017
Odpověď  To by bylo fajn, mohl bych poprosit fotku na email: paveljindra@yahoo.com ?
Děkuji.    [Pavel]   26.01.2017
Odpověď  nějaké doma mám,tak se ozvěte a já Vám jí pošlu    [m.kody] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.01.2017
Odpověď  Zdravím, chci se zeptat - je někde možnost sehnat rozpěru ložisek do náboje zadního kola na odpružené céčko? Myslím, takovou tu s tím podivným tvarem podle těch výstupků uvnitř náboje kola. Nemůžu to nikde najít ani jako repliku.Díky moc.    [Pavel]   24.01.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Rozpěrný kroužek je u sestavy jen jeden výkres viz. foto. Prachovku v případě nouze lze použít z odpružené verze a osadit ji vložkou na průměr 12mm.    [Martin Štindl]   23.01.2017
Zobrazit dokumentOdpověď  Zdravím Pánové.
Jdu s dotazem...Může mi někdo oměřit tyhle dva válečky?
Nejspíš to bude průměr 20,vnitřkem díra samozřejmě 12,ale kolik to má na délku.

A ještě druhý dotaz..neleží někomu doma kryt prachovky na tuhle verzi?
Děkuji    [m.kody] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  A druhá.    [Martin Štindl]   04.01.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Fotky matice se moc nepovedly ale přesto.    [Martin Štindl]   04.01.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  A menší zkosení u rezervní osy.    [Martin Štindl]   04.01.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  A jisté rozdíly u původních dílů, osazení hlavice osy focené níže se značným zkosením v detailu.    [Martin Štindl]   04.01.2017
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (26) 
Zodpovězené téma  

Vyjmutí pojistného kroužku (segrovky) ze středu zadního kola če 150 c neodpružená.


 Připadám si jako úplný idiot ale neumím vyndat segrovku ze středu zadního kola abych mohl vyrazit ložisko. Ten kroužek nemá žádný otvor pro kleště, v době výroby to asi bylo normální, jak ale pojistný kroužek vyjmout nevím. Vrtat to nejde. Poradíte ?
Díky.    [Zdenek]   26.01.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Přesně tak, pokud by bylo ložisko jištěno drátěným pojistným kroužkem tak má drážka půlkruhové vybráni a nahrazovat ho segerovkou je skutečně blbina :-) vlastně tím co jsem předtím napsal jsem také zároveň nevědomky uvedl v omyl("náboji 125/150C byl vždy pojistný kroužek, segrovky(s očky pro kleště) byly pouze v rozetě odpružené verze").    [Martin Štindl]   29.01.2017
Odpověď  Takže jeden o koze druhý o voze:-)    [Jana]   29.01.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jana: teď mě to seplo, špatně jste to chápal - pojistný kroužek v případě kola ČZ 125/150 není tvořen drátem(!!!), ten skutečný původní pojistný kroužek je přímo na té fotce vlevo(viz šipka) co jsem nafotil pro porovnání - vlastně je to segrovka bez zámků. Celou dobu jde jen o nedorozumění, nahlížel jste na to že řešíme normální pojistné kroužky kruhového průřezu.    [Martin Štindl]   28.01.2017
Odpověď  Jestli tomu dobře rozumím, tak kroužek nezapadne celý, protože je silný 1mm, ale šířka profilu je možná 3mm. Pokud to tak je. Nevím, proč vymýšlet složité ohýbání konců. Jasně, nechá se vyrobit -sehnat pružinový drát průměr 22.... Stojí to za to? Rád bych viděl práci někoho, kdo Martinův postup označuje bastlením.    [Lada]   28.01.2017
Odpověď  Proč tedy nezapadne původní kroužek celý? Když bude nový kroužek stejných rozměrů jen se zahnutými konci, půjde snadno vytáhnout a přitom nikam nezapadne. Každý výrobce pružin tohle dokáže vyrobit. Je smutné že v těhle případech vždy zvítězí cena nad originalitou stroje, než investovat pár korun, tak to raději zbastlím, tvar drážky pro pojistné kroužky a segerovky se ze strojařského hlediska liší:-)    [Jana]   28.01.2017
Odpověď  Fajn, ale teď kde sehnat nebo nechat vyrobit? - záleží na nákladech, tedy pro mě to je jednoduché koupit segrovku okolo 12Kč a zkusím ji dát kamarádovi na zbroušení magnetkou a mám to u něj za pěkné "děkuji", pokud se to povede tak je po problému. Sice tam lze dát původní kroužek ale opětovně se tím zase znemožní snadná demontáž, přeci je lepší při tomto najít možnost jak se vyhnout opětovným potížím?
Mimochodem nemá smysl použít drátěný pojistný kroužek protože ta drážka má do hloubky přibližně 1,4mm takže by tam kroužek celý zapadl a koukaly by jen ty zahnuté konce.    [Martin Štindl]   28.01.2017
Odpověď  Martine Štindle a další co takhle místo vymýšlení blbostí, sehnat nebo nechat vyrobit stejný pojistný kroužek? Možností je i pojistný krouřek se zahnutými konci pro snadnější demontáž, pokud to tedy nebude překážet. Tyhle kroužky jsou normované.    [Jana]   28.01.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Změřeno, pojistný kroužek (pol.16 ozn.45 1010 03) na průměr otvoru 40mm má šířku 1,00mm, dostupná segrovka pro daný průměr má šířku už 1,75mm(segrovky šířky 1mm jsou do průměru 22mm). Takže běžně vyráběná segrovka takto nelze použít, jedině upravit. Zase nevím co by provedlo s materiálem segrovky zbroušení na magnetce.    [Martin Štindl]   28.01.2017
Odpověď  To vybrání neprochází skrz pouzdro ložiska, končí kousek pod drážkou pro pojistný kroužek. Udělat žlábek podle vzoru by pro nástrojaře nebyl problém pokud by šlo o samotný náboj jenže tady se jedná o celé kolo. Nejvhodnější by byla náhrada segrovkou se zámky pro demontáž pomocí kleští ale právě ta segrovka musí mít stejné rozměry jako pojistný kroužek. Já se zítra pokusím najít a změřit původní pojistný kroužek.    [Martin Štindl]   27.01.2017
Odpověď  Já teda vzal z bedny segrovku správnýho průměru ,a tlouštku upravil v ruce na stolní brusce. Uznávám, že to je trošku prasečina, bylo to trošku o prsty,ale přežil jsem, a motorka jezdí.....

Navíc- při vytaženým ložisku už přece není problém demontážní vybrání vytvořit pilníkem.    [Monty]   27.01.2017
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (18) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Civka v klaksonu


 Panove poradite mi jestli nekdo dela nahradni civky do klaksonu? Ajak ji bez poskozeni dostat z tela? je to tam nejak zalisovany ci co?

Diky    [CIJOMLRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Umím vyrobit novou cívku včetně zalisování a zapojení, bohužel cena skoro dvojnásobně převýši cenu celého replikového klaxonu.    [Pavlík]   28.01.2017
Odpověď  Samostatně cívky asi nikdo neprodává - většinou jsou nabízené repasované nebo replikové komplet: http://www.mototechnik.cz/index.php?main_page=inde x&cPath=14
U starších houkaček(pérák, ČZ 125/150, starší kývačky) je cívka stažena k tělu maticí M7 a tu lze lehce demontovat, u mladšího provedení je zajištěna i s listy držáku rozlisováním a tu nelze nenásilně demontovat.    [Martin Štindl]   10.01.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Lakování


 Můžete mi někdo prosím napsat výhody a nevýhody komaxitu oproti normálním lakování??? Díky.    [Aleš R] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 43 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdravím nemáte někdo typ na kvalitní komaxit v okolí Náměště n/Osl.    [alci5] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.01.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Opískováno jemným pískem a nastříkáno tanátovým odrezovačem.    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.01.2017
Odpověď  Opiskovat v kuse a dát komaxit. Podle mě nejlepší postup.    [m.kody] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.12.2016
Odpověď  ještě otázka, mám kola, která nebyla nikdy osazena a mají díky špatnému skladování oprýskanou barvu, tak bych je chtěl jen opískovat a nalakovat, dělal jste to někdo? je to jako celek opískovatelné? myslím jestli se tam dostanou na buben mezi dráty, a jak to je pak s lakováním?    [Mirek]   13.12.2016
Odpověď  Tak jsem se stavil v místní práškové lakovně a zjistil, že již v úvodu mi rozmluvili dát prášek, že bez tmelu to určitě nejde a výsledek by nebyl pak super. A tak jsem si zajel do lakovny klasické a tam mi vesele řekli, že tohle neradi nebo spíše vůbec nedělají, že s tím je víc práce než peněz (což jsem tušil, vzhledem k tomu, že jsem již několik motorek stříkal) takže hledám někoho ideálně v okolí kladna, který by lakoval motorky a udělal mi to třeba i postupně , ale za rozumnou cenu a reálném čase. Lakoval jsem již i u motokenny, výsledek luxus, ale nevědí kam skočit a tak dodací doby strašné.    [Mirek]   30.11.2016
Odpověď  Já mám černý komaxit na rámu a kolech pevné ČZ 150C, pravda trošku pomerančový ale jinak čerstvý vypadal krásně. Ale po chvíli v provozu trochu zšedivěl a případné škrábance nejdou snadno zapravit.    [Martin Štindl]   10.11.2016
Odpověď  Takže kritika komaxitu nebo akryl je založena na tom, že to obojí není originál. Mě by zajímalo ti co mají komaxit jak ten povrch vypadá, v čem je horší než akryl je to třeba víc pomerančové? Nebo to nemá takovou stálost?    [Mirek]   10.11.2016
Odpověď  Přesně tu blbost s přehnaným leskem akrylátu jsem udělal já. Dnes bych to řešil jinak (stříkal pololesk apod). Chybama se člověk učí. Jinak původní středy byly ve stříbrném smaltu, stejně jako čelo zadního bubnu a rozeta nebo špunty předních kluzáků s M8 jemným šroubem. Středy jsem dal do stříbrného komaxitu, rozetu do stříbřenky akrylátové s krycím lakem a "špunty" kluzáků jsem nechal udělat matný chrom. Ale vše záleží na každém soudruhovi jak si to udělá, origo to prostě už nebude- bohužel.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Opískování není až to zásadní v ceně - celou motorku ti opískují někde cca max do tisícovky včetně kvanta těch malej cajků co na céčku jsou lakované. Horší je to kvalitně připravit pod lak a nalakovat. Těch kousků, ke všemu malinkejch, je tolik, že to zabralo box skoro nadvakrát. A navíc ty malý věci když fouknul, lítají a tak je to k vzteku práce. Neumím to, ale v porovnání s kývačkou je céčko daleko pracnější a měl jsem štěstí, že jsem tím začal u lakýrníka jako první motorkou. Dnes by mi to už asi neudělal.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.11.2016
Odpověď  ahoj nemáte někdo zkušenost s nějakou lakovnou Kladno, Kralupy nebo Mělník? Chtěl bych lakovat ČZ 150C. Je lepší si zajistit opískování samostatně nebo nechat vše na lakovně? O kolik bude nižší cena když budu mít opískováno?    [Mirek]   08.11.2016
Zobrazeno 10 z celkem 43 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (43) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Ráfek čz150c


 Dobrý den,
renovuju čz150c a potřebuji koupit nové ráfky(puvodni jsou pokřivené a vyrezlé).
Máte někdo zkušenosti s levnými ráfky z turecka taiwanu a podobně? Jaká je kvalita ve srovnání s dražšími cz? Jaké doporučujete, děkuji za odpověď.    [alci5Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  A doporučení kde je nejlepší koupit tyhle Indické ráfky by bylo?    [Martin]   20.01.2017
Odpověď  Indické jsou dobré, akorát jsou tvarově odlišné (jsou hranaté) pokud ale někdo neví kam koukat, nic nepozná. Dokonce jsem slyšel, že na indických je lepší chrom než na CZ.    [Pája]   14.01.2017
Odpověď  Dík za reakce, prý jsou kvalitní Indické ráfky udajně je používá i jawa do nových moto.Máte nějaký ověřený obchod nebo e-shop?    [alci5] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.01.2017
Odpověď  Ono to s tou českou výrobou není tak jednoduché. Když to hodně zjednoduším, tak české =chromované u nás. Dokonce jsem dostal u před pár lety od Hadrávka návod jak to poznat.    [Pája]   11.01.2017
Odpověď  No ono v této době asi neni jiné možnosti než dovoz. Rafky krom Kloudy zatim mikdo jiný nevyrábí.    [fikuscz]   11.01.2017
Odpověď  Ahoj, můj názor je takový, že pokud to jde vyplatí se koupit české. Tuhle motorku jsem nerenovoval, takže nevím kdo je dělá a nedělá, nicméně na motorky co jsem dával dohromady jsem ráfky kupoval vždycky u p. Hadrávka, špice a dráty u p. Peška a tuto kombinaci mohu jen doporučit. Turecko a Taiwan bych nedoporučoval, chrom neumí a když ti po pár letech sleze stejně dospěješ k tomu, že ty český (nebo kvalitnější) koupíš, navíc v celkové sumě za renovaci už to asi takový rozdíl nebude.
Ještě je tu možnost nachromovat po stranách původní ráfky a prostředek nalakovat černě a ohraničit bílou linkou (přechod mezi chromem a černou barvou). Pravda je, že jsou spory jestli to tak na čz někdy bylo, ale třeba u péráků ano. Pak je tu poslední možnost - nalakovat původní černě a udělat bílou linku. U obou posledních možností samozřejmě záleží na tom v jakém stavu ty ráfky jsou. Renovaci zdar :)    [dlazdaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

ČZ 150 C pevný rám


 Dávám dohromady čz 150 c s pevným rámem a zjišťuji, že je to co jsem koupil je asi poskládané z více modelů. Přední světlo ,ráfky, sedlo, motor (podle čísla z Jawa ČZ) tlumiče, převodník náhonu atd. Prosím kdo má tento model zetky ať mi pošle lepší foto u obou stran abych si udělal představu co tam patří a co je z jiného typu. V seznamu ND co mám je čz odpružená. Mockrát děkuji.    [Zdenek]   10.01.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Myslím že tam sedlo i přední světlo patří,mám to samé na pevném "C"    [BawariaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.01.2017
Zobrazit dokumentOdpověď  Tady posílám.    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2017
Odpověď  Lepší bude když sem vložíš fotografii své zetky a odborníci Ti tu řeknou co je špatně a co ne.    [Martin]   10.01.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 

 Strana 1/201 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 23.2.2016)
Nezodpovězené téma 

Páčka brzdy


 Mám dvě levé páčky na řídítkách (spojka) na čz 150 c a hledám někoho kdo má zase opačné na výměnu. Případně na prodej pravou páčku. Děkuji za případnou nabídku. Jako náhradní díl jsem to nikde nenašel.    [Zdenek]   14.02.2017
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

výkres svorníku vidlice


 Zdravím, nemá někdo výkres svorníku přední vidlice? Nebude těžký to "namalovat", ale kdyby to už někdo měl hotový, tak mi ušetří práci :-) Díky    [meela]   09.02.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Rikša 150 C


 Už dlouho pátrám pro ilustraci po fotkách, kde by byla zřetelně rozlišitelná podoba rikši 150 C. Ale jde mi pouze o verzi z roku 1949-tzn. přední blatník z "C", sedačka ještě "T" a kastlík z předválečné ČZ. Kdyby jste někdo něco našel a hodil to sem, bylo by to fajn. Děkuji.    [K.]   10.11.2016
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Koupim Sidecar DRUZETA


 Tojto cestou schanim Sidecar DRUZETA ke skútru ČZ, nebo dohromady.
Nabidnete prosim.
S pozdravem.
Best rgds.
Vadim M.    [Vadim M.]   09.10.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Čep pružiny sedla


 Dobrý den,
mohl bych Vás požádat o foto či případně nákres, jak vypadá čep k uchycení sedla?? Děkuji    [oldaa]   14.06.2016
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

tandemové sedlo ČZ 150


 Dobrý den, mohu někoho poprosit, aby mi napsal rozměry dílu k tandemovému sedlu. Na foto jsem ho zakroužkoval. Ten mi chybí a chtěl bych si ho vyrobit. Předem děkuji.    [mastickar] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Elektro svazek na ČZ Skůtr


 Nevíte náhodou kdo je výrobce tohoto elektro svazku?

http://www.moto-ustinl.eu/katalog/zbozi/popis_zboz i.asp?klic_ma=2001    [Skútr ČZ 501 ]   02.06.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 150c -plyn


 Změřil by mi někdo jak dlouhé má být lanko plynu? Řeším problém že se mi plyn nechce vracet- pružina v karburátoru mám originál. Čím by to mohlo být? Šroub co aretuje rukojeť tak mám vyndaný.    [Aleš R] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.05.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Obě kola čz 125 t


 Zdravím zajímá mě cena těchto kol,jsou orezlá ale kompletní oska buben plášte.
Protože tyto kola nepoznám identifikoval je zkušenější kolega a chce je zakoupit.
Proto mě zajímá Váš názor na cenu.
Dík za odpovědi,    [vostr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.04.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 150C


 Nemá někdo prosím levý čep stupačky+ levá+pravá stupačka???(i s plocháči s tisícihranou dírou. Díky    [Aleš R] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.04.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 150c- magneto


 Ahoj, kde mám nechat nabudit magneto? Okolí Ústí nad labem. Díky.    [Aleš R] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Hrnec světla


 Pustil jsem se do opravy el rozvodů na mé nové číze 150c. Po krátkém pitvání předního světla kde chyběl přepínač jsem zjistil podle polohy zobáčku na hrnci ,že hrnec je z téčka -polohy levá,střed,pravá. S radostí ,že mám doma jiný nový a nalakovaný jsem fofroval domů, abych zjistil, že je taky z téčka. Nemáte na výměnu někdo céčkový hrnec? Bredy    [Bredy1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2016
   Přidat odpověď 

 Strana 1/201 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006