MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 297017 příspěvků |7075 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 81 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 17.11.2018 21:22  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Rám ČZ 125 T versus ČZ 125 B   19.01.2009 / 238
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat,jaký nejhorší stav kdo renovoval?Pokud....   12.07.2010 / 183
    Rada k ČZ 150 C   04.03.2010 / 155
    Elektroinstalace cz 125 b   05.01.2016 / 151
    ČZ 125 B   12.12.2016 / 135
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3101      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 9 / 129      Příspěvků Příspěvků: 28845
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/207 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Výplet kol Céčko ??


 Zdravím - trochu se v tom motám a tak bych potřeboval poradit. Zadní kolo mám v dílech - bez výpletu a přední mělo výplet tak dezolátní že jsem ho vyřezal a zahodil. V katalogu co mám jsem našel že drát (špice - špajchna) má mít průměr 3 mm a matice k drátům (nipl) M3 ?? Na dotaz do šrobárnamarek mi odepsali ŽE - k drátů 2,6 patří nipl M3 a k drátu 3,03 patří nipl M3,5 ? Patří tam tedy podle katalogu nipl M3 a k tomu teda drát 2,6 a nebo podle katalogu drát 3,03 a pak je údaj o niplu M3 špatně a patří tam M3,5 ? Díky za vysvětlení -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  B až C mají sice psané M3 ale co mám původní dráty výpletu tak nikde závit M3 - všude u průměru drátu(měřeno digi posuvkou) je to 3,02-3,05mm a na závitu to ukazuje mezi 3,30mm až 3,35mm.
Ono je to údaji takové zapeklité - katalog ČZ 125B(vydábí říjen 1947) uvádí rozměr matice(niplu) M3 a katalog C(rok 1951) také M3. Ale mladší katalog ČZ 125B/T z roku 1957 má už uvedeno M3,5 u drátů i niplů a ten nipl M3,5 je značen výrobním číslem 6 93775 0003 - naprosto stejným číslem jako v katalogu Céčka 1951 kde je ale psán jako M3(???)
Takže já bych se přikláněl k M3,5.    [Martin Štindl]   17.11.2018
Odpověď  Podle mne je to rozdíl v tehdejší a dnešní technologii výroby drátů. Dříve závity řezaly, tak na nipl s M3 závitem museli mít trojku drát. Dnes závit "vytlačí", nebo "vyválcují", kde je matrice nastavená na d2 a zbytek se "vytlačí" nad průměr drátu. Tomu by odpovídaly ty 0.2 na poloměru. Takže ve šróbárně mají pravdu a na nipl M3 - koupit drát 2,6mm. Není v tom žádný rozdíl. Je to naddimenzované a není to žádný motokros extra namáhaný. Spíš záleží na tom, aby dráty nebyly při montáži příliš přepnuté, nebo nedotažené. Pokud se montují na nový - rovný ráfek, tak musí "zvonit" zhruba stejně.    [J ]   17.11.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

délky spojkových tyček na ČZ125C


 Prosím Vás potřeboval bych míry spojkových tyček na čízu 125C.Bdete tak laskavy
a dáte sem míry?    [oťas]   12.11.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  díky moc!Oťas    [oťas]   13.11.2018
Odpověď  originál 100 + 32 + 5 kulička = 137 mm. Dej pozor, aby byly tyčky dost tvrdé. Pokud bude tyčka měkká, tak ji vypínací palec roztemuje a nepůjde ani ven. Prodává se tyčka kalená v celé délce a jen se zkrátí na rozměr. Funguje perfektně na rozdíl od jiných, pionýrových a pod.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.11.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

blatníky na 12/150 Zetku


 Konečně máme hotový profily blatníků na ČZ 125/150 . Zítra budou v Brně na prodej na stánku MONTYJAWA. Zatím pouze profil bez vzpěr, kompletní blatníky brzy taky. Cena bude lepší než repliky na Péráka, kvalita snad dobrá, žádná čína.    [Monty]   19.10.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak i kdyby to bylo rozeznatelné, je to dobrý základ pro renovaci. Šikovný klempíř si bude umět poradit s ohnutím konce. Ale zatím jsem je neviděl a nemohu říct nic negativního.

A ano v poslední době slyším mnoho o tom, jak starší veteránisté těžce zkousávají to, že nic co by nebylo vyrobeno před rokem 39-45 nemůže být veterán. Zde nerozumím tomu (i když jsme češi tak to asi i chápu...), že když je to dané zákonem co je a co není veterán (v souvztažnosti na obdržení dokladů) má někdo nutnost to "zkousávat". Je to jako stále se opakující "souboj" těch co mají rádi kývačky (OHC, ponýry..dosadit dle libosti) s jejich zarytými odpůrci.
Spíše jen nerozumím tomu, že je takto nutné uvažovat u tohoto krásného koníčka. Já jako častý návštěvník archivů nerozumím tomu že někdo nedokáže všechny stroje, západního i východního bloku brát jako součást historie.
Rozumím i tomu, že někdo, kdo moto/auto renovoval sám a studuje to dle dobových manuálů, historie značky a podobně si nerozumí s někým kdo má, nebo komu stroj renovovala z větší části odborná firma. Bohužel ale to je tak. Jsou peníze a je to dnes již v každém filmu (Polda, Tátova Volha,....) tak to i letí. Navíc pokud dnes nějaký...člověk,...dá na to aby vypadal jako lesník, měl hezkou kostkovanou košili a plnovous aby se líbil ostatním lesníkům, ale dává pozor aby si nezlomil nehet nelze se divit tomu že si koupí veterána.
Ale plně se podepisuju pod mnoho info na internetu, nebo jen povrchní nasávání rychlých info. Na druhou stranu relevantní kvalitní literatura chybí (čest vyjímkám jako kniha Jawa Californian, knihy od L.Marčíka,....)    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.11.2018
Odpověď  No, nevím, originál bude asi lehce rozeznatelný, špička předního blatníku je lehce prohnutá, což u repliky nepředpokládám. Ale detailně jsem repliku neviděl. V každém případě to srazí mírně srazí ceny originálů - šrotů a pomůže to zpojízdnit nekompletní mota, kde nikomu nevadí neoriginalita. Já osobně jsem pro původnost věcí, ať už je to renovované či zanechané v původním stavu, nebo poskládané z různých dílů - v tkzv. "patině" (a nezřídka vydáván jako původní "nerenovaný stroj"). Repliky by se měly používat jen u dílů, kde je to nevyhnutelné - jako jsou gumové části, lanka,el. kabely, brzd. oblož., žárovky, poř. spoj. mat., díly do motoru... Berme to s rezervou, protože v opravdu původním stavu se po skoro 70 letech a po xx letech provozování a servisování "vlastníma rukama" majitelů nedochovala ani jedna. Za chvíli jich se tu bude prohánět víc, než v šedesátých letech. Já, který jsem byl v KHV už 80tkách, kdy každý toužil jen po nové Škodovce, nebo Jawě to musím zkousnout, protože dnes "dělat do veteránů" je to móda a pro mnohé investice jako do zlata, nebo nemovitostí. Také tomu lidé, a to i Ti, kteří se na tom vozí, dnes moc nerozumí a nemají všeobecné znalosti, protože na jakémkoliv srazu se zastavím, tak si s nikým moc odborně nepopovídám,a když zabrousím do hlubších technických znalostí jak u moto, tak auto, tak je to ůplně v p..i. Každý trochu zná jen svůj typ a ještě zná firmy, kde mu to dělaly. A když už se snaží, tak papouškuje kraviny z internetu :-) Tuhle jsme zastavily s kámošem (oba na historických BMW) v malém městě na parkovišti u týpka se stejným typem (BMW) a nestačily jsme se divit, co z něj padalo za hlouposti..., típli jsme cigára - pořáli štastnou cestu a řezali jí dál... No nic, zdar vetránům a replikám zvláště!!! :-)    [J ]   11.11.2018
Odpověď  Proč "kurvit"??? To že se vyrábějí repliky je i pro zastánce originality značné PLUS - u dílů/součástek které jsou zároveň nabízeny i v replice to dokáže jejich cenu trochu stagnovat.    [Martin Štindl]   10.11.2018
Odpověď  No...na to všichni čekali až se začnou kurvit i zetky.    [Martin]   10.11.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Skládníní motoru ČZ 125 C


 Zdravím všechny, potřeboval bych poradit se skládáním motoru, pořídil jsem si to rozebrané, a teď to skládám. Mám následující otázky:
1.Labyrint u výstupního hřídele patří s tím výstupkem k ložisku, že ? Viz obr.1 Předpokládám, že mezi labyrintem a ložiskem by měla být cca 1 mm mezera.

2. Podložka přesouvací páky, položka č. 22, viz obr.2, patří mezi karter a přesouvací páku řazení ? Jak má vypadat ? Tj. jaká je tloušťka, vnitřní a vnější průměr ?

3. Podložka kruhová, položka č. 30 patří pod matici na karter z venku, že ? Nebo přijde na čep do motoru ?

4. Namátkou jsem složil převody, a přesouvací páka (ta větší) nezapadá přesně do západky přesouvací páky (ta menší) ta západka v zubech sedí tak napůl, viz obr.3. Tak nevím co je špatně, neboi to tam může být ?

Díky moc za rady a informace, nerad bych to znovu rozebíral a zase skládal nějakou mojí blbou chybou.    [Jindra]   22.10.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Vzhledem k tomu, že jsem C-éčkovejch motorů udělal nepočítaně, několik technických připomínek. Prakticky vždy se jednalo o motory, kde nikdo nevěděl z čeho "směs" pochází. Obecně se vždy skládá motor bez kliky a zkusí se vůle + řazení. Motor se pak skládá jen s plechy 12 přímo na ložiscích zvláště při vymačkaných karterech, kdy je třeba je lepit. Další pastí může být repliková pružina zažil jsem variantu která nevrátila páku nebo nešla sešlápnout a bylo třeba ji o kus zkrátit. Existuje mnoho dalších "vychytávek", stačí projet historii a zaměřit se na příspěvky MŠ    [Pája]   06.11.2018
Odpověď  když tam nebude nic se nestane    [a]   03.11.2018
Odpověď  Děkuji a omlouvám se,nenapadlo mě,že se na tohle už někdo ptal.Jen se obávám,že tuhle podložku mezi díly nemám.    [Luboš]   02.11.2018
Odpověď  Fota kroužku v této diskusi.
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=178372    [Martin Štindl]   01.11.2018
Odpověď  Muze mi peosim nekdo poradit,jak vypada ,, odsrikovaci krouzek" katalogove cislo 45 5200 01 ? Patri pod ozubene kolecko ktere je nasazene na klice a pohani spojku. Mel jsem motor pri koupi rozebrany a ted si nevim rady.    [Lubos]   31.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jo, pružinu startpáky je potřeba předepnout natočením hřídele(počítaje že sestava unašeče startéru je v pořádku).
Postup takto: vyšroubuje se vypínací šroub startéru(modrá šipka), na startovací hřídel se nasadí páka a pomalu se natáčí hřídelí doprava až bude skrze otvor pro vypínací šroub vidět vybrání(volný prostor) pro hlavici šroubu, v této poloze se šroub zašroubuje(u Céčka levotočivý závit). Po uvolnění páky se tahem pružiny hřídel natočí cca o 45 stupňů zpět doleva a tím vlastně šroub přes tu drážku odtlačí unašeč z ozubů kolečka startování. Tím je hřídel zaaretována a pružina předepnuta.
Po nasazení víka spojky se startpáka správně usazuje do polohy "1.hodiny" aby se pružina startování zbytečně nepřepínala.    [Martin Štindl]   13.09.2018
Odpověď  Právě že klikovka šla zasunout poměrně volně.Houpalo se to nejspíš na hřídeli,co leze do nejmenšího ložiska převodovky.Řazení vyřešeno,přeskočil jsem vždy z neutrálu na neutrál :) ted se mi zase po nasazení pružiny nevrací start, páka.Musí se to nějak předpružit?Nasadil jsme pružinu a zasadil do dírek.    [Jarek]   13.09.2018
Odpověď  Podle popisu jestli se motor skládal vlastně trochu násilně("při poklepu") tak to mohla odnést klikovka. Při tom zkoušení řazení je potřeba otáčet zároveň i tou hlavní hřídělí aby "unášela".    [Martin Štindl]   12.09.2018
Odpověď  Tak mam bloky s prevodovkou a klikovkou slozeny.Slo to pomerne ztuha doklapnout.Poslednich 7mm slo vubec pomalu,ale kroutil jsem pri poklepu a nasledne pri dotazeni sroubu vyvody na retez.kolecko a na spojku a vse se pohybovalo.Po uplnem dotazeni slo s vyvody tocit docela tezko.Po chvili toceni je citit ze si to trochu sedlo a toci se to lehceji.Problem je v tom,ze jsem nasadil radici a startujici paku a chvili radil a tocil.Ted mi prijde ze tam nejde rychlost.Po razeni v motoru normalne vidlicka cvaka pres drazky,ale po otaceni s vyvodem na retez se netoci vyvod na spojku.Je to normalni?Bude po nasazeni spojky a vsech ostatnich dilu radit?Mel jsem podle vseho prevodovku dobre slozenou.Dekuji Jarda    [Jarek]   11.09.2018
Odpověď  díky moc za rady!    [Jarek]   09.09.2018
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (30) 
Zodpovězené téma  

oprava zadních tlumičů čz125c


 Pánové prosím o radu.
potřebuji opravit tlumiče.Šroub,kterým se napíná řetěz je celý stržený.
Jak se vyndá.Děkuji za rady. Pája    [oťas]   05.11.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  díky za radu.pája    [pája]   06.11.2018
Odpověď  Zapomněl jsem, bude asi ještě potřeba od zadu vyvrtat malá dirka proti šroubu, aby jsi ten šroub vyrazil slabou tyčkou. Je tam dost na fest. Potom se ty otvory musi zavařit, přebrousit a zaleštit.    [fikuscz]   05.11.2018
Odpověď  Šroub je chycený čípkem z pohledového boku tlumiče. Je potřeba ho kolem oddloubat a potom ostré klaště a vytáhnout. Pak jde šroub vyndat.    [fikuscz]   05.11.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Přední tumiče Čz 125C rok 1951 odpružená verze


 Dobrý den Všem,

renovuji teď moto čz 125c. Dnes jsem rozebral přední tlumiče a po srovnání s katalogem náhradních dílu si myslím, že mi něco chybí. Můžete mi prosím potvrdit moje domněnky? Za každou radu a reakci předem děkuji.

S pozdravem
M.Andrle    [Martin AndrleRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.10.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Přední úchyt(sponu) měli ČZ 125/150C od začátku výroby přivařovaný krámu(u ČZ 125B/T byl zpočátku volně a asi až v průběhu výroby se začal dávat pevně). V tomto případě asi nebyla dobře vypodložená nádrž(nebo vůbec) a tak ty sváry asi praskly. Přední a zadní úchyty nádrže mají nádrž jen přidržovat, její váhu musí nést horní rámová trubka která je proto omotána plstěnou podložkou.    [Martin Štindl]   04.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Děkuji za informace, moc jste mi pomohli. Mám další dotaz na sponu tlumiče řízení. Mám na ni 2 svary zevnitř, které zapadají do direk, je možno ho vyndat, ale nejde to lehce. Viděl jsem na nějakých fotkách, ze ho měl pán privareny. Jak je to prosím podle originálu?    [Martin AndrleRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Děkuji za informace, moc jste mi pomohli. Mám další dotaz na sponu tlumiče řízení. Mám na ni 2 svary zevnitř, které zapadají do direk, je možno ho vyndat, ale nejde to lehce. Viděl jsem na nějakých fotkách, ze ho měl pán privareny. Jak je to prosím podle originálu?    [Martin AndrleRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nosné trubky jsou vsunuté do stranic vidlice a při montáži zajištěny ve stranici přes zátku(víko pláště) a šroubovým svorníkem - v žádném případě je nelepit nebo přivařovat, při výměně a stružení kluzného pouzdra je lepší mít tu nosnou trubku vyjmutou.    [Martin Štindl]   27.10.2018
Odpověď  Nedávno jsem rozdělával patery tyto tlumiče (vybíral jsem dva ty nej) a vnitřek měli naprosto stejný. Taky mám katalog kde je ten druhý typ. Když už jsme u těch tlumičú - tak dnes jsem vyrážel staré pouzdra a dával nové a z obalu mi na obou vylezla ta vnitřní trubka v které je usazené pouzdro ? Nějak to řešit (třeba přibodovat) a nebo je to normální a nechat to tak ? Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.10.2018
Odpověď  Nevypadá to že by něco chybělo - tohle je vidlice už bez pneutlumiče.    [Martin Štindl]   26.10.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

Renovace 125c


 Dobrý den, poradíte mi se skladbou zadního kola ČZ 125c? Po letech stavíme s kamarádem jeho motorku a nevíme kam přesně patří kroužek č.13 na obrázku. Ani ho nemáme, dokázal by nám někdo distanční kroužek změřit, abychom ji vyrobili? Byli bysme moc vdecni    [Josef]   04.11.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak to nemá chybu!! Moc děkujeme!    [Marv123] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Distanční kroužek se vkládá do náboje zadního kola k ložisku na pravé straně(k rozetě), výkres(ne zrovna přesný) je zde:
http://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/2013/0568778001372606491.jpg
Bylo to kreslené pro neodpruženou verzi a údaj šířky(7,5mm) bude chybně, ale vnější a vnitřní průměr sedí i u odpružené verze - šířka by měla být cca 7,4mm.    [Martin Štindl]   04.11.2018
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  obr.1    [Marv123] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.11.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Startovací páka


 Zdravím, pomozte identifikovat startovací páky. Údajně jsou obě na ČZ 125 A. Díky    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.10.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Jirka]   03.11.2018
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.10.2018
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.10.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Tachometr pro neodpružené Céčko.


 Nemůžeme se s kamarádem shodnout jaký ciferník použít na tento typ ? Jestli černý s Káčkem do stovky a nebo stříbrný - poradíte ? Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.10.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak vyloučit to nelze že občas osadili i Křižík s černým ciferníkem ale u těch strojů(neodpružené C v roce 1950) které se vyznačují takouvou max.původností je tachometr Křižík se stupnicí stříbrnou. Viz fota těchto:
http://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/2013/0096361001387786462.jpg
http://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/2013/0337184001379879958.jpg    [Martin Štindl]   27.10.2018
Odpověď  Píšeš Martine že nejčastější stříbrný - znamená to že tam tedy může být i černý ? Ten mám v pěkném původním stavu a když koupím stříbrný tak to bude mlátit do očí -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.10.2018
Odpověď  U neodpružených C je nejčastější stříbrný Křižík(100km)    [Martin Štindl]   27.10.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Prosim poradte !!! Nevypina spojka - zlepuje lamely


 ČZ 150c - Po vyčisteni a namontovaní novych plechov a ferodovych lamiel spojka funguje, ako nahle motorka postoji jeden alebo dva dni spojka nevypina zlepi lamely. Čo moze byt chyba ? Dakujem.    [Richard227] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Mně se M6AD neosvědčil, u pincka začala asi po 60km klouzat spojka    [Vojta]   24.10.2018
Odpověď  Vždycky jsem do všech svých Pionýrů, mopedů a kývaček "lil" motorový olej M6AD
do spojkové skříně, a vždy to fungovalo, aniž by se to "lepilo".
Ano, po válce se používal zimní a letní olej do motorů.    [radek]   24.10.2018
Odpověď  Místo teorie trochu nedávné praxe. Složil jsem si teď další motor (rezervní) do 150. Taky jsem ho jel vyzkoušet a zaběhat. Nová komplet převodovka, nové koše spojky, tyčky, kulička i vypínací palec. Koupil jsem si nové lamely (ferodo 4 ks) a k tomu i plechy a pružinky (abych tedy nemusel přidávat plech navíc). Dá se říci, že není nic staré, vyběhané, křivé.
První zkušenost se spojkou ferodo a převodovým olejem PP80 - spojka nevypíná dobře, mírně ji slepuje hlavně delší stání motoru. Pomůže prošlápnutí páky s vypnutou spojkou. Olej vyměněn za 10w40 - výrazné zlepšení.
Vyměnil jsem zkusmo lamely ferodo za klasiku pertinax a fungovala dobře na oba oleje. Řekl bych, že za studena jde lépe, měkčeji na motorový.
Vráceny zpět lamely ferodo a opět ji olej PP slepoval a měla tvrdší záběr. Teď je nalit opět motorový.

Z provozu čínských čtyřkolek mých vnoučat, kde se dělala spojka několikrát (stejný materiál lamel) mám zkušenost, že ne na každý olej (co je zrovna po ruce) tyhle spojky fungují dobře.
Materiál čínských lamel ferodo je asi stavěnej na jiné oleje.
Do zetky jsem vyzkoušel i olej do čínských čtyřkolek a na ten ferodo lamely běhají měkčeji, těměř jako pertinax.

Nebude to tedy o mechanickém stavu spojky, ale o souvislosti čínského materiálu lamel ferodo a oleje.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.10.2018
Odpověď  to jsem si taky tenkrát myslel, ale po mnoha pokusech to vyřešil až ten olej :-) Teoreticky to mohlo být lamelami, třeba byly nějak "nestandartní" a nerozuměly si s M6A...    [meela]   24.10.2018
Odpověď  Podle mých cca čtyřicetiletých zkušeností - pokud fce spojky / převodovky závisí nějak výrazněji (kromě naprostých výjimek - např. obtížnějšího řazení jedničky za klidu na velmi chladném motoru) na používaném oleji, není spojka či převodovka v řádném stavu a vyžaduje opravu / seřízení. A nyní do mě ;-).    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.10.2018
Odpověď  Taky to nechci probírat v pohledu jakoby "vědeckém" ale takovém jak to teď vnímám. Nahlížím na to že u těch olejů postupem doby došlo k jejich oddělení - tedy z oleje dříve označovaného automobilovým se to rozdělilo na specifický motorový,převodový atd... Pozdější motocykly Jawa a ČZ které mají motory konstrukčně vylepšené ale koncepcí stejné už v manuálech pro mazání udávají pro směs olej M2T ale pro převodovku už olej PP7.
Pro použití do převodovky jsem si navyknul na SAE 80W a pro směs na mazání motoru zase polosyntetiku Mogul TSF, u všech mi to tak funguje bez potíží. A věřím tomu že i oleje M6A nebo 15W40 v převodovce také mažou dobře, je to o tom komu se co osvědčí.    [Martin Štindl]   24.10.2018
Odpověď  Já mám tedy jinou zkušenost, M6A dávám do všeho ale v céčku prostě nefungoval, jak se motor zahřál tak spojka prokluzovala, motor nešel ani nakopnout. Po výměně oleje za PP80 (možná 90, už si přesně nepamatuju) bylo po problémech.    [meela]   24.10.2018
Odpověď  Není třeba to "vědecky" rozebírat. Je to jednoduché.U 125/150c dle manuálu - do převodovky - olej motorový. A podle dobové literatury "O údržbě motocyklů ČZ 125 a ccm" se jasně píše : Do převodovky nalejte asi 650ccm motorového oleje. NIKDY (!!!) NEPOUŽÍVEJTE PRO PŘEVODOVOU SKŘÍŇ JINÉHO OLEJE, NEŽ TOHO,KTERÝ JE MÍCHÁN DO BENZÍNU. Podle je to jasné i pro laika.Přijdu k pumpě, chci M6A a není co řešit. Leju ho jak do benzínu, tak do skříně a nikdy se mi nestalo, že by spojka vystavovala špatně. To je praxe.    [J ]   24.10.2018
Odpověď  Já mám ale názor protichůdný: k upřesnění ohledně maziv - byl tehdy v těch letech 1946-1956 nabízen nějaký olej který byl přímo označován jako převodový??? V manuálech ČZ 125B až Céčka se sice uvádí že se do převodovky má užít téhož oleje jako pro motor ale pouze na str.9 manuálu 125/150C je napsáno že u nového motoru či motoru dlouho mimo provoz se pod svíčku naleje 2 lžičky motorového oleje - jenže bez přesnějšího označení oleje.
ALE manuály mladší (kyvka) už uvádějí náplň převodovky jako "automobilový olej DT"(pro léto) a "automobilový olej Z"(pro zimu) tedy olej který není přímo nazván jako motorový. Pro motor samotný se udává mazání směsí "automobilového oleje DT" celoročně.
Ještě rokem 1946(?) oleje určovala norma(ČSN 1156) a oleje pro motory jsou většinou popisovány pouze jako "normalisovaný minerální olej C2X(pro letní období) a COXZ(pro zimní období) ale co jsem prohlížel dostupné manuály pro čtyřtakty tak u převodovky je udáno jen "zásoba minerálního oleje" nebo "specielní olej dobré značky" - neoznačují je jako převodové oleje.
Pokud ale dnes na benzínce či u prodejny s mazivy požádáte o AUTOMOBILOVÝ olej tak se prodejce otáže jestli chcete olej pro mazání MOTORU či PŘEVODOVKY + další upřesnění. Neznamená to že dnes vyráběné převodové oleje nepatří do převodovky ČZ 125/150 ale že jsou nabízeny oleje které jsou obsahem a vlastnostmi vhodnější(nebo přímo určeny) buď pro motor nebo pro převody.    [Martin Štindl]   24.10.2018
Odpověď  Problémy si děláte sami. V manuálu je psaný obyčejný motorový olej (a ani snad jiný tehdy nebyl) a na ten spojka spolehlivě funguje. Tu svou jsem už trápil popojížděním v koloně i v terénu a spojka v motoráku vždy fungovala funguje po 12 000km na výbornou. Nevím proč tam všichni cpou převodový, když tam nepatří. Motorák má i svoje výhody, které jsem tu již psal. Kdyby si to náhodou začalo přisávat přes simering od spojky, tak na tom ještě dojedete domů, ale pokud tam bude převoďák - zasviní to svíčku a stojíte.    [J ]   23.10.2018
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 125 t - "patinovka"


 Obracím se na místní znalce s dotazem. Skládám dohromady ČZ 125 t, rok výroby 1948. Motocykl byl rozebrán na prvočinitele téměř padesát let a původní majitel chtěl provést dobovou úpravu a namontovat zadní tlumiče z céčka, k čemuž naštěstí nedošlo. Motorka byla rozházená na různých místech a během doby se řada věcí poztrácela, chyběly třeba blatníky. Kartery opět naštěstí jsou a číslo sedí s číslem rámu. A nyní k mému dotazu. Věci které byly uskladněné na půdě, jsou v celkem slušném stavu, ale věci, které byly ve sklepě napadla rez a to tak, že velmi a nyní i po konzervaci a retuši vypadají ve srovnání se zbytkem jako pěst na oko. Jednou z těchto věcí byla i schránka na nářadí, která má úplně sežraná dvířka. Zajímalo by mě, jestli jsou dvířka na b/t shodná s dvířky na neodpruženém céčku. Nějak se mi nedaří sehnat pěknou schránku z téčka a těch céčkových je mezi lidmi dost, ale bohužel zrovna v mém okolí není nikdo, u koho bych to porovnám. Děkuji.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 38 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Hezká práce s citem pro detail, jen tak dál.    [cerva]   20.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Napasovaná nádrž. Jedna z věcí, kterou jsem musel sehnat jinou. Původní byla kvůli špatnému uskladnění v mizerném stavu.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.10.2018
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jeden detail.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Detail.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Malý postup kupředu.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2018
Odpověď  Díky za odpověď. Tak nějak jsem si říkal, že jí vyhodím, když tam budu mít gufero.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.07.2018
Odpověď  Příložka by měla být rovná, později ji nahradil labyrint - pokud ale dělá prohlá příložka problémy a místo filcové prachovky bude gufero 25x40x5 tak se ta příložka může ze sestavy vyřadit.    [Martin Štindl]   23.07.2018
Odpověď  Opět jsem narazil na menší zádrhel. Převodovku jsem vložil do karteru, řadí perfektně. Problém nastal v okamžiku, kdy jsem na hřídel předlohy vložil příložku (číslo 21, v katalogu strana 10) a hned po ní narazil dvě ložiska 6203. V tu ránu mi nešla zařadit trojka, kolečko trojky na předlohové hřídeli se přestalo skoro točit. Zjistil jsem, že ložiska s příložkou se mi opřela o ségrovku držící trojkové kolečko a buď ségrovka, nebo příložka, která byla trochu do lavoru mi trojkové kolečko zmáčkla tak, že se kolečko přestalo otáčet. Ložiska jsem stáhl z hřídele a teď řeším co dál. Máte příložku rovnou? Stalo se to už někomu?    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.07.2018
Odpověď  Při porovnání většinou menší otvory mají kolečka mladších Céček, to kolečko vpravo bude nejspíš z pozdějšího T(1950) anebo náhradní(???). Zaměnit by měli jít bez problému, soukolí dvojky 125B/T se často osazovalo do převodovek Céček.    [Martin Štindl]   01.06.2018
Zobrazeno 10 z celkem 38 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (38) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Rám - problémy neodpružené C


 Zdravím - včera při odstraňování zadního blatníku a prasklého držáku nádrže jsem si všiml dvou problémů :-(. O jednom jsem věděl a to že je z neznámého dúvodu prořízlý držák sedla - středová trubka půjde určitě nahradit ale pohledem mi přijde že je držák zdeformovaný směrem dovnitř. Našel jsem tu nákres (ALE na odpružené) kde je po venku vzdálenost 43 mm od sebe a na mém je to nyní 46 mm - kolik to má být ? Další problém o kterém jsem nevěděl je že horní trubka rámu kousek za výztuhou je skoro po celém obvodu prasklá. Jak a čím by jste opravu doporučovali ? Pár tipů mám ale (pokud budou) rád si vyslechnu ty vaše a pak bych to probral se sousedem kterého do toho snad uprosím. Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.09.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mezi nádrží a rámovou trubkou je určitě dotatečný prostor - musí se tam vždy dostat plsť pro vypodložení nádrže(foto). To že jsou některé nádže na té vnitřní stěně oleštěné znamená že nádrž buď nebyla dostatečně uchycena a na plsti kmitala nebo jí tam nebylo namotáno dost a při provozu zatížením naplněné nádrže to prostě prasklo v předním uchycení na rámu.
K té opravě vložením trubky, přímo u 125/150 nevím že to někdo v okolí dělal ale kamarád takto opravoval rám ČZ 453 a dopadlo to dobře. To vyhnutí je určitě rizikové ale problém bude v obou případech i samotné sváření kdy se to u sváru prostě kroutí - určitě ne elektrodou ale radši CO nebo TIG    [Martin Štindl]   18.10.2018
Odpověď  PS: jinak nádrž samozřejmě drží na šroubech (ty mám "ostíněné" též) a mezi rámovou trubkou a vnitřkem by mělo být nějaké místo. Chytalo se na ní sponama lanko plynu, aby tak debilně neviselo, jak je to vidět u 90% dnešních zetek.    [J ]   18.10.2018
Odpověď  Já bych ten rám neohýbal (a nevracel zpět), to je u rámu dost drastická metoda. Navíc nevím jak by vypadala geometrie. Dle mne je lepší tu trubku v místě praskliny rozříznout pilkou, srazit dokola velkou hranu, aby se tam dostalo dost navařeného materiálu a pořádně zavařit a prohřát autogenem, asi tak jak se svařuje topení - můj laický názor - to už bych asi nechal na šikovném svářeči, který má zkušenosti. Tenkostěná zvenku převlečená trubka by teoreticky neměla usazení nádrže vadit. Já na ní mám navlečený slabší Mirelonovou izolaci, aby se nepřenášeli tolik vibrace z rámu na nádrž. Chce to ale vyzkoušet - nasadit nádrž na průměr, terý tam potom ve skutečnosti bude a pokud to bude sedět, tak jí (převlečnou trubku) dát po celé délce nádrže. Hlavně pak vše zavařit, aby se mezi stěny nedostávala voda. Teoreticky by to mělo jít. Ale teorie není praxe :( Já viděl dobově opravené naprasklé rámy jen "posmrkané" elektrikou a také to evidentně drželo, ale asi jen na slovo Boží :)    [ J]   18.10.2018
Odpověď  To že je to trubka (u té zadní vidlice) mi potvrdil i kamarád že si vzpoměl že na jednom rámu tam měl díru po držáku zadní stupačky. Na tu opravu rámové trubky jsme se zatím nedostali a co jsem to konzultoval s více lidmi tak se názory liší. U rady od Martina - s vloženou trubkou mám obavu jestli po říznutí půjde vychýlit natolik aby se dovnitř dala vložit ta vložka a pak další možnost je to převařit jak to je a pak na to ještě přidat naopak zvenku trubku rozřízlou napolovic a převařit povenku k rámu ? Tam mám zase obavu s toho aby pak nebyl problém s nasadit nádrž - co jsem viděl dvě tak zevnitř tunelu byly oleštěné jak se dotýkali rámu ? Díky za názory -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Průměr vnitřní u horní rámové nevím, asi nezbývá než to říznout.... u té zadní vidlice to určitě není plný materiál ale silnostěnná trubka.    [Martin Štindl]   17.10.2018
Odpověď  Nedávno mi psal kamarád že tu rozteč naměřil (sice jen metrem) 49 mm ? Ten popis opravy rámu (s vloženou trubkou) vyhrál a budeme to opravovat tak. Neměl jste někto tento rám rozřezaný - jedná se mi o to jaký by měla mít průměr trubka na vsunutí dovnitř (aby se to dalo dopředu nachystat) na vyztužení a pak sice u jiného přízpěvku jestli rám vzadu kde je zakulacený je trubka a nebo plný materiál ? Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.10.2018
Odpověď  Zatím se nikdo jiný nepřidal (ta šířka) a co jsem našel je na nic. Budu tak počítat +- s těmi 48 mm (potom mi 2 mm chybí) a nebo až mi přijde držák sedla tak to oměřím a přizpůsobím podle něj - dík    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.10.2018
Odpověď  Ten rozměr 43mm bude určitě chybný, bylo by to o půl centimetru užší. U sedel ČZ žádný třecí tlumič není(oproti péráku), utlumení zajišťují jen ty gumové dorazy.    [Martin Štindl]   01.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Našel jsem to tady na foru a ten roměr je vpravo dole ? Mezi tou trubkou na rámu a držákem sedla není žádná třecí podložka ? Nemáte někdo poruce holý rám kde by se dal ten držák sedla povenku poměřit ? Tvůj postup Martine opravy rámu byla i jedna z možností co mně napadla - musím to probrat s borcem co to bude dělat. Zatím dík -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.09.2018
Odpověď  Co se týče té šířky držáku, není na tom nákresu spíše 48mm? Já to přesně zmeřit nemohu protože tam mám sedlo ale s šuplerou mi to zběžně ukázalo cca 48,9mm (počítaje že tam je k tomu vrstva komaxitu).
K tomu rámu: označit si stávající vzdálenost, rozříznou v prasklině a vyhnout na stranu, do zadní části nasunout výztužnou trubku, přisadit a trubku uvnitř zkrze díru pro uchycení blatníku přiklepnout dopředu a pak přivařit. Svařit to jen kolem praskliny by nebylo bezpečné.    [Martin Štindl]   30.09.2018
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Nosný čep (trn) stupačky - C


 Zdravím - dneska když jsem demontoval (prasklý) stojan tak jsem narazil na další nejasnost v čepech oproti katalogu. Z rámu jsem sundal čepy od shora ty dva (se stupačkou byl vlevo) a ten dole jsem našel v dílech co jsem dostal k motorce. Ty co tam byly tak jsou tvarově stejné a na pravé straně (u brzdy) není zápich na zajištění a páka brzdy byla jen nasunutá. Ten nejspodnější tam něco jako drážku má. Ani jeden ten čep nemá osazení na dotažení ? Na levém čepu - v místě pod okem stojanu byla značka R (znamená to něco ?)a přitom všechny ty čepy mají stejný závit ? Poradí někdo jak to má být - díky    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Chce to ještě víc "postavit". To navaření mi poradil Monty, ale bohužel už jsem to měl udělané. Já mám stojan původní. U replik doporučoval zesílení nebo nalezení kvalitnějšího provedení.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.10.2018
Odpověď  Dadajan - díky za upozornění u toho stojanu. Pokud jsem to z fotky pochopil tak jsi to nakonec vyřešil gumovýmí dorazy :-) - sice to není echt veteran :-) ale hlavně funkční a na černé by se to ztratilo - dík    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  U stojanu- i původního- je problém, že se moc "sklopí" dopředu a pak vlasně není svisle. Vzniklá páka ho pak láme.Někde jsem četl doporučení ho podložit=dovařit a zmenšit tak mezeru k dorazu , aby se tolik nepodlomil a stál skoro svisle resp. jen mírně "zakloněn". Bohužel jsem to zjistil až po laku a kompletaci,neudělal to, ale te´d se mi to zdá jako dobré řešení, když vidím jak je podseknutý. Místo kolíků na náhradním rámu jsem použil neveteránsky zalepené samořezky zespoda. Stejně tam nikdo nevidí a mám na tom akryl celolak (bohužel).    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  původní umístění štítku 150C/1951-listopad    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.10.2018
Odpověď  Nevím od čeho tam ta prohlubeň vznikla a nebo proč ji tam někdo dodělal ALE překvapilo mě že je to dost hluboké a není skrz ? Ty trubky jsou tak silné a nebo v těch ohybech plné ? Na ten stojan mi kamarád doporučoval p. Dyttrycha ALE na jeho stránkách jsem na Céčko nenašel.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je to jen ubroušené takže vyvařit, ale řetěz by to neudělal, ten je v tomto místě od trubky přes centimetr daleko. S replikou stojánku neporadím...
Ten "okraj" jsem chtěl vyjádřit asi takhle, plech štítku se na levé straně lehce opře o svár trnu pumpičky popř. u mladších takto:
http://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/2013/0145536001464264250.jpg    [Martin Štindl]   09.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  pohled z blízka    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ty kolíky zatím nevím ale asi to vyřeším tím provrtáním skrz a na kolíky bych asi použil 4ku nerez kulatinu a na konci trochu rozklepnout ? Stojánek musím koupit repliku a zatím nevím od koho - vím že se to tu řešilo že se lámou a ohýbají. Pravděpodobně pojedem 20tého do Brna na burzu (chybí mi toho víc) a tak bych se po něm chtěl podívat tam - je nějaký výrobce (který by tam mohl být) s osvědčenou kvalitou ? Štítek zatím nemám ale asi ho tam vemu taky a tak nevím KDE je jeho okraj :-) ale aspoň vím jakej. Dnes jsem něco brousil na rámu všiml si další věci která tam podle mně ASI nemá být - to opracování je takové domácí :-). Patří to tam - pokud ne tak co s tím - vyvařit a nebo to nechat tak ?? Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2018
Odpověď  Zase se poopravím - musím dávat pozor s výrazivem. Ve větě "pevná verze měla vždy dlouhý typ štítku" aby to nebylo přímo zavádějící to brát jako že prozatím motorky bez zadního pérování co mám zaznamenané mají vždy tento dlouhý štítek. Nemohu skálopevně tvrdit že ani později nevyrobyli neodpružená Céčka která se provedením odlišovala od takového toho "zažitého standardu".    [Martin Štindl]   09.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ohledně štítku - pevná verze měla vždy dlouhý typ štítku, krátký se začal dávat až rokem 1951 (u 150C někde mezi v.č. 286000 až 290000), štítek je usazen pod sedlem většinou tak že se okrajem na levé straně opírá o svár trnu hustilky(viz foto), určitě to nedělaly podle nějaké šablony protože pozice dírek(štítku) se kus od kusu mírně liší. U 150tky se údaj váhy(asi vyjma několika prvních kusů) ustálil na 84kg-240kg, u 125tky je údaj váhy(taktéž kromě pár prvních kusů) udával 83kg-240kg.
Diskuse ohledně natloukacích nýtků je zde:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=263319    [Martin Štindl]   09.10.2018
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (23) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Gumové sedlo řidiče - C


 Opět dotaz na nedpružené Céčko : tady s toho nic nemám a tak mě nemine pokoupit v replice. Držák sedla jsem viděl u víc prodejců za různé ceny a co si pamatuju (někde jsem to četl nebo zaslechl) tak byly problémy že se kroutily - ohýbali díky slabšímu plechu. Kde jste kupovali (od koho) tuto repliku a nebyli s ní problémy ? Pro můj typ patří pružina sedla jaká - zaoblená ? Rám sedla - mám kompletní tandemovou sestavu (bez gumy) z které chci vzít jen rám a použít ho na sedlo řidiče. Jsou tyto rámy rozměrově shodné a půjde to použít jak plánuji ? Gumové potahy jsou přední i zadní schodné a nebo je tam rozdíl jak u péráka ? Jaký nápis by měl být na gumě pro můj typ ? Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dorazy sedla si vyrábím z hydraulické hadice. Nařežu na patřičnou délku, průměry sedí. Vydrží tak rok ježdění (podle typu silnice) 500 - 1000 km. První jsem si udělal z nějaké hodně tvrdé gumy, ale nebylo to ono. Sice se moc neomačkaly, ale sedlo šlo natvrdo. Lepší se mi jeví měkčí a občas vyměnit.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.10.2018
Odpověď  Nebral jsem to jako návod :-) ale jako jednu z možností z čeho popřípadě vyrobit. Je škoda že vymazlená mašina slouží jen jako dekorace a nejezdí - taky znám pár těchto (milovníků) veteránů. JEDNOU až to bude hotové tak pokud seženu vhodný průměr tak tam dám kus hadice - silon sice 18ku mám na odzkoušení a popřípadě jsem i našel hranol tvrdé gumy z keré by se dali ty dorazi vyrobit.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.10.2018
Odpověď  Pozor! ty dorazy vyrobené z hokejového puku nejsou ověřeny provozem. Ta motorka jela po renovaci pouze jednou(v sobotu 11.února 2012) a místo dorazů měla ty silony. Pak si kamarád udělal ty dorazy z puků a doteď číza nejela, jenom ji párkrát nastartoval před známými - vlastně dodnes si ani neudělal na ni řidičák :-(    [Martin Štindl]   03.10.2018
Odpověď  Jo teď už to chápu a díky za vysvětlení + ten nápad s pukem :-)    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.10.2018
Odpověď  Tak jsem to nemyslel - ty válečky tam byly provizorně kvůli sestavě protože nebyla v té době po ruce vhodná guma na dorazy, až později po dokončení renovace se koupili hokejové puky a z nich si to kamarád(zároveň majitel motocyklu) stáčel.    [Martin Štindl]   02.10.2018
Odpověď  Tu diskuzi jsem pročetl už před tím a dost mi to pomohlo. Znám jen Jawy naposled péráka a tak někdy porovnávám podle něj - ČZ je pro mně novinka a proto ty neustálé dotazy (a pár jich ještě asi bude). Píšeš sice že jsou ty válečky pro vymezení (to chápu) ale neslouží i tím pádem jako doraz pro rám sedla ?    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.10.2018
Odpověď  Ty kroužky na fotce nejsou gumy dorazu ale silonové válečky pro vymezení. Diskuse ohledně gumových válečků na dorazy a vymezení pružiny včetně rozměrů je zde:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=286898    [Martin Štindl]   01.10.2018
Odpověď  Znovu jsem koukal po těch držácích sedla a když mají ten prolis tak rovné dorazy - nakonec to asi časem vemu od etovar a ty dorazy (pokud to bude nutné) se předělají dokulata na průměr těch dorazových gum. Ty gumy na dorazu co jsou na té fotce jsou z čeho ? - vypadají pěkně    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Určitě se nastavovala ramena na pružinu kvůli rozteči, opěry(dorazy) se také měnily protože neseděl náklon rámu sedla. Přesně si to nevybavím jestli byly rovné, ale to jde upravit přímo podle rámu.    [Martin Štindl]   01.10.2018
Odpověď  Martine u té fotky držáku sedla co jsi sem dal jsi psal že jsi ho musel doupravit - opravoval jsi i ty dorazy dokulata ? Monty mi už odepsal s tím že jeho mají ty dorazy rovné.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.10.2018
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Čísla motorů - C


 Zdravím - při obhledání dílů jsem u sebe narazil i na 2 motory a jedny holé kártry a u kamaráda by byly další holé kártry. Jeden s těch motorů je bohužel na 352ku a ten druhý je sice na Céčko ALE má vybroušené číslo :-(. Ty kamarádovi mají číslo - 288 900 což se domnívám že by mohla být 150ka r.v.1951 a ty moje holé mají číslo - 256590 a tam si myslím že jde o 125ku r.v. 1951 ? Chtěl bych poprosit jestli je to tak a jestli by některé z těchto čisel šlo použít na neodpružené Céčko ? Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pro červenec 1950 by mohla být výrobní čísla u 125C někde okolo *242 000*(měsíčně průměrově vyrobeno přes 700ks) a u 150C někde okolo *268 000*(měsíčně průměrově vyrobeno cca 2500ks). Ale zase tohle jsou pouhé a VELMI hrubé odhady, nevím jak výroba kolísala a jak se vlastně po zavedení typu C rozbíhala, přesněji by to určila přímo tovární dokumentace(pokud vůbec nějaká zůstala).
U drtivé většiny evidovaných strojů mám info pouze o roku výroby a výrobním čísle, minimum kusů jsou stroje u kterých se zachoval účet nebo typový průkaz - tam je uvedeno i přesné datum.    [Martin Štindl]   07.10.2018
Odpověď  Takto, pokud by výrobní číslo nebylo 256 590 ale 246 590 tak to je ČZ 125C(s velkou pravděpodobností neodpružená) z konce roku 1950(počtově druhá polovina prosince). Ale zase bez záruky, tohle je nehrubší odhad protože do konce roku 1950 bylo vyrobeno asi okolo 6800 ks typu ČZ 125C a průměrně je denní produkce tohoto typuv tomto roce (počítaje že se asi nevyrábělo jen v neděli) asi okolo 30 motocyklů ve 125ccm.    [Martin Štindl]   07.10.2018
Odpověď  Ještě P.S. - je docela možné :-) že jsem na půdě ve tmě to číslo špatně viděl - napsal a pokud by motor s číslem 256590 měl truhou číslici 4ku místo té 5ky tak by to šlo ?    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2018
Odpověď  POKUD bych chtěl aby číslo motoru odpovídalo k rámu 7 - 50 tak mezi jakými čísly by se mělo pohybovat jeho výrobní číslo jak u 150ky tak i (pokud je to možné) u 125ky ? Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2018
Odpověď  Ano, neodružená Céčka byla prokazatelně v montáži i na počátku roku 1951, akorát že poslední zaznamenanou neodpruženou mám 150C s v.č. 283 711 a tedy toto číslo 288 900 je za poslední zaznamenanou dost daleko. Z hlediska puntičkářství kdy se bazíruje i na výrobních číslech(tedy rám máš červenec 1950 a motor z prvního čtvrtletí 1951) to je tedy "nepoužitelné", ale z mého hlediska to je úplně JEDNO - jedná se pouze o výrobní číslo.
U vozidel podléhající v registru jako veteránská to výrobní číslo motoru pokud vím zatím kontrolují, v průkazu(HV) to je řádek P.5 Identifikační číslo motoru - ale tohle info je bez záruky, nevím jestli se teď z jara něco pozměnilo(na přetestování začali prudit ohledně sekerek na blatníku).    [Martin Štindl]   07.10.2018
Odpověď  Martine díky - nepotěšil jsi :-(. Znamená to tedy že ani jedno to číslo nemůžu na nedpruženou použít .? KDYBY to šlo časem na Véčka - ten motor co má vybroušené číslo by byl asi problém - že ? A to číslo 288 900 by nešlo použít - někde jsem četl že neodpružené se dělali ještě i v roce 1951 ? Dík -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  A takto vypadá dnes její nejbližší sestřička (v.č. 256 593) :-)    [Martin Štindl]   07.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Výrobní číslo 288 900 je ČZ 150C(s max. pravděpodobností ZP) vyrobená na začátku roku 1951(cca odhadově únor-březen)
Výrobní číslo 256 590 je ČZ 125C-ZP vyrobená v roce 1952(asi v polovině roku). Jestli to moc při výrobě nemíchali tak to byla pravděpodobně lidovka.    [Martin Štindl]   07.10.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 

 Strana 1/207 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 17.11.2017)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Odstranění dosud neodstranitelných usazenin,nánosů


 Zdravím vás mistři. Jdu za vámi pro radu. Čím odstranit opravdu neodstranitelnou, tu nejzašlejší špínu, kombinaci prachu, zaschlého oleje a to vše v několika vrstvách na zetce. Zkoušel jsem myci pult na firmě, arvu, kartáčování, drhnutí, ale jediné čím to jde dolů, je seškrábat to kovem, což pochopitelně pro zachování původního laku nechci..děkuji mockrát za odpovědi na otázku :)    [MilošM] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.11.2018
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

BURZA


 Zdravím. 18.11 2018 je burza ve Strakonicích. Nejel jste tam někdo na minulou burzu? Chci jen vědět, jestli má cenu tam jet. Díky    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.11.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Červená barva RAL na moto čz 150 c


 Může mi někdo prosím napsat jaké je číslo červené barvy RAL ? Je to stejné jako na Jawa Pérák ? Díky za odpověď.    [Zdenek]   28.10.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Oprava vidlic.


 Včera mi přišel balík s vidlicema z Otrokovic.Musím podotknout,že odvedená práce
vynikajicí i jednání fírmy.Více takových řemeslníků.Ještě jednou jim chc
poděkovat. Oťas    [otas]   16.10.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Trubky rámu čz T, C.


 Nevíte někdo jaké jsou hlavní trubky rámu, myslím cca rozměr, síla, jaký materiál, jestli jste to již někdo řešil, chci opravit jeden rám, no raději bych měl nejprve trubku, než začnu řezat, případně za odpověď, odkaz na koupi, nebo jestli někomu zbyly......., budu vděčný, díky Pavel.    [Pavel]   16.08.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Seřízení motoru ČZ 150C


 Vážení kolegové, nemáte někdo tip na mechanika nebo servis v západním okolí Prahy (Berounsko, Kladensko, Praha - západ), který by mi seřídil zapalování a karburátor na mé ČZ? Nepište mi, že na tomto fóru je dost návodů, to vím, ale raději to svěřím zkušeným rukám. Motor má 1500 km po GO motoru dělané na Zlínsku (motoservis Kašava), takže po skutečné GO, je třeba jen seřídit.    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

výfuk 125 t


 napíše mi někdo prosím délku držáku výfuku na čz 125 t .dík    [milan nRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.04.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Dráty kola ČZ 125 B,T


 Dobrý večer,
chtěl bych se zeptat, zdali se vyrábí dráty kol pro ČZ 125 B,T o rozměru 3x190 mm, resp. 3x218 mm? Popř. kde by se daly sehnat? Potřebuji sehnat 16 drátů včetně nyplů.
Díky.    [Jiřin]   19.02.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kladivka ČZ 150c


 Zdravim, budu dělat repas zapalovaní a tak schanim nové kladivka. Témata co jsem tu prečetl jsou tak 5 let stará, a tak se ptám jestli už jdou koupit kvalitni replikové kladivka. Dík Radek    [dadoslRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.11.2017
   Přidat odpověď 

 Strana 1/207 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006