MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 294139 příspěvků |6929 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 73 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 23.5.2018 08:57  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Rám ČZ 125 T versus ČZ 125 B   19.01.2009 / 238
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat,jaký nejhorší stav kdo renovoval?Pokud....   12.07.2010 / 183
    Rada k ČZ 150 C   04.03.2010 / 155
    Elektroinstalace cz 125 b   05.01.2016 / 151
    ČZ 125 B   12.12.2016 / 135
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3072      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 7 / 125      Příspěvků Příspěvků: 28520
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/205 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Hlava s dekompresorem čz 125 B/T


 Kluci mam moznost koupit tuto hlavu viz foto ale nema kompletni dekompres da se nekde dekompres sehnat nebo to nemam kupovat dekuji za radu    [Rob]   09.03.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 63 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tak se me podaril husarsky kosek. Sehnal jsem prirucku k CZ 125B ze 47 roku a i s tehhdejsi slozenkou za pouhych 250 kc. Jak dorazi vyfotim a vlozim    [Rob]   22.05.2018
Odpověď  Jo mel jsem 15 atet jsem dal 17 a fici na drb. Civka je nova. Ty svicky me nesli ani na jawe 350. Pritom kdyz zkousim jiskru tak hazou jak blbe ale pod tlakem vubec.    [Rob]   22.05.2018
Odpověď  A jaké máš svíčky? Třeba N15 mi na zetkách taky skoro nikdy nefungovaly, ale s N17 a N19 bez problému    [meela]   22.05.2018
Odpověď  Máte načnutou vn cívku.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2018
Odpověď  To jo. Ja si myslim ze jak jsem startoval tak jsem zaplavil motor benalem. Jelikoz ta svicka nehazela jiskru nebo ji hazela sem tam. Tak jsem si myslel ze je to tim karburatorem. Pokazde jak jsem svici vytahl a zkousel jiskru jestli haze tak hazela vlastne vsecky tri? A pritom jak jsem ji dal do hlavy a startoval tak ani prd a vzdy zdola motoru vypustil benzin a docela dost. Karburator jsem dle tvych informaci zkontroloval a vse sedi i plovak je OK. Tak jsem ty tri svicky ze srandy zkusil na Konopnici co jsem tet dodelal a ejhle jela vzdy na jeden valec. Tak jsem kopil nove svice a chyta hned. Takze usuzuji ze jsem ten motor zaplavil vzdy asi ja no :(    [Rob]   22.05.2018
Odpověď  (??????) Probíralo se tady stálé přeplavování karburátoru, ne zapalování.    [Martin Štindl]   21.05.2018
Odpověď  Ahoj Martine tomu neuveris tak jsem to asi tak 20x rozebral jak zapalovani a i karbec a neslo to. Mel jsem 3 svicky a zkousel je a jednou jiskru hazeli pak zase ne pak zase jo a pak zase ne. Tak jsem si rekl ze koupim 2 nove svice. Dam ji tam a startuje na drb:) takze veskery problem byl ve svickas ktere byli vadne vsecky tri.    [Rob]   21.05.2018
Odpověď  Mohli se k sedlu dostat nečistoty z nádrže či korkového těsnění kohoutu, nebo nějaká deformace při přeplavování karburátoru "cupováním". Kolík přeplavování se má mačkat a uvolňovat pomalu aby se nedolíčkoval plovák a jehla nenarážela do sedla.    [Martin Štindl]   20.05.2018
Odpověď  Diky Martine za info. Jen me vrta hlavou jen to ze minulej rok jsem jezdil na motorce celou sezonu bez problemu a neprovadel jsem zadny zasah do karbce a letos proste dela tohle a nechapu proc. Kdybych do teho vrtal nereknu ani popel ale nedelal jsem s tim nic a zacal se zaplavovat motor . A kdyz uz se to podari nakopnout startuje moto pak na drb. Rano prijdu do garaze chci jet a muzu jit tak peso bo se to opet zaplavi.    [Rob]   20.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Snad to nebude problém, ale oni jsou u karburátorů 2916 rozdíly také v plovákových komorách a tím i samotných jehlách(pravděpodobně starší a mladší provedení).
U toho "asi" staršího je hloubka díry pro jehlu plováku asi o 1mm hlubší a jehlu má dlouhou 67,75mm staršího typu - nahoře má rozšířené osazení(průměr 3mm) a drážku má na spodu pod plovákem, plovák má také proto na spodu naletovanou drátovou sponu.
U toho "asi" mladšího má jehla délku 63,80mm a průměr 2,35mm, drážka pro plovák je 39,40mm od spodu(drážka cca 0,8mm závlačka 0,6mm tloušťky)a plovák je 31,80mm délky.
To mladší provedení může být právě z karburace 2916HC ale mám původní karburátory 2916 s šroubovacím víkem plovákovky kde byly původně tyto jehly, každopádně katalogy pro ČZ 125B a pro 125B/T z roku 1957 nemají u karburátoru uvedenou závlačku. Ale vypadá to že jsou zaměnitelné bez potíží, u karburátorů jsem je pokusně prohodil a v obou případech se jehla v plovákovce pohybuje volně bez toho že by vyběhla z uložení.    [Martin Štindl]   19.05.2018
Zobrazeno 10 z celkem 63 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (63) 
Zodpovězené téma  

Skládání motoru ČZ 150 C


 Ahoj,mám všeobecný dotaz.Příští týden budu skládat motor na ČZ 150 C,který byl k motorce rozebraný.Snad vše co bylo špatné mám zrepasované a vyměněné.Můj dotaz zní,jelikož jsem motor nerozebíral a mám zkušenosti zatím jen se Stadiony,je v tomto motoru při skládání nějaká záludnost,která by mě mohla vypéct?Dělá se drážka na O-kroužek na startovací hřídeli,jako u Péráka,aby neutíkal olej?Je lepší dát papírové těsnění mezi bloky,nebo tmel?

děkuji za rady    [Sámo]   16.05.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nikdo neví jak s tou startovací hřídelí,jestli se dělá zápich,nebo ne?    [Sámo]   20.05.2018
Odpověď  Kartery už mám přebroušené a spasované,vypadají v dobrém stavu.Použiju tedy tmel.Příjde mi jistější,ale zas na druhou stranu špinavá práce,pokud se nepovede dobře sklapnout motor napoprvé.Trochu mám obavu aby tmel nezalezl do klikové skříně.    [Sámo]   17.05.2018
Odpověď  Motorové skříně u ČZ 150c se ve výrobě montovaly k sobě bez papírového těsnění, na rozdíl od Jawy. U již použitých karterů ale doporučuji lehce zabrousit pastou dosedací plochy na skleněné nebo ocelové broušené ploše.
Jinak postup montáže vlastního motoru je dobře popsán v dobovém SM "O údržbě motocyklů ČZ 125 a 150 ccm". Zde odkaz na zdejší str. Motomagazínu, kde jsou:
http://www.motomagazin.cz/index.php?action=archiv&menu=4&pos=archivcz    [J]   17.05.2018
Odpověď  Já si ho dělal sám a ani stopa po oleji. Přitom jsem tomu nevěnoval nějakou zvláštní pozornost, tak nevím. Spíš by to chtělo asi hledět na opotřebení. Ono si dnes u někoho nechat dělat "GO" je sázka do loterie, kde se moc nevyhrává.    [J]   17.05.2018
Odpověď  S tou startovací hřídelí by to chtělo něco vymyslet. Mám dva motory po GO, které jsem už koupil hotové, a oba kolem té hřídele tečou dost.    [fikuscz]   17.05.2018
Odpověď  S tim silikonem by me to taky zajimalo.    [Majk]   17.05.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Renovace Kominíček


 Tady posílám fotku čerstvě zrenovované 150C - mnoho dílů je originál,třeba i niklované dráty do kol a pneumatiky BARUM 2,75 -19.
Linky jsou pouze na nádrži a kolech,podle Marčíka.
Výfuky taky jen chrom kolena a černé tlumiče.
Jak se líbí?    [Monty]   21.12.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 32 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Omlouvám se, upsal jsem se o řádek- správně 316 xxx.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.05.2018
Odpověď  Tak je asi něco špatně ne? Když archív ČZ Strakonice má poslední čísla 150c na výrobní lince v r. 1953 362 xxx, tak 346 xxx nemůže být rok 1951. Papír snese všechno...
Můžou být později přepsané po výměně motoru a rok tam napsali stejný jako v původních(???)    [J]   17.05.2018
Odpověď  Mám 346 4xx a originál doklady a je to listopad 1951.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2018
Odpověď  Ano, výr.č.306 820 je 150tka z poloviny roku 1951.    [Martin Štindl]   13.05.2018
Odpověď  Josef: Mně teda podle této tabulky vychází,že to máte přesný rok 1951.    [Vojta]   13.05.2018
Odpověď  Ano, tu už znám.
Ale podle této tabulky přesný rok těžko odvodím........    [Josef]   13.05.2018
Odpověď  Zde je tabulka výrobních čísel: http://jawarmaniak.wz.cz/technika/vyrobni_cislaT.htm    [J]   13.05.2018
Odpověď  Dobrý den,
potřeboval bych určit rok výroby podle čísla motoru.
Jde o lidovku ČZ 150 C s odpruženým zadkem, číslo na motoru je: 306820.
Je to ročník 1951? nebo 1952? Nikde nemohu dohledat o jaký rok se přesně jedná-nejspíš to bude někde na rozmezí.
Děkuji za odpovědi.    [Josef]   13.05.2018
Odpověď  Perfektní, mockrát děkuju!    [kasmar] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.01.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě detail výrobního čísla na sériovém rámu ČZ 125 r.1953.Kvalita snímku je trochu horší,ale ty čísla jsou vidět.    [Martin Štindl]   07.01.2009
Zobrazeno 10 z celkem 32 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (32) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

špice


 Dobrý den,vážení, prosím o radu, jakého provedení byly u ČZ 150 špice (dráty kol)? Ráfky černé s bílou linkou a k tomu:
- chromované špice (asi ne?)
- zinkované
- lakované na černo
Kola jsou ve velmi špatném stavu, takže se to poznat nedá.
Děkuji.    [enzofRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  [lopuch] volně přeloženo do tvé řeči: pokus o ztrapnění se ti nepovedl,protože nevíš a radíš...nejdřív přemýšlej,pak piš,než ze sebe zbytečně uděláš moulu.    [Candy]   15.05.2018
Odpověď  [Martin] nerozumím řeči tvého kmene, zkus to česky prosím.    [lopuch]   10.05.2018
Odpověď  Ach "pan lopuch" najskor čti a pak piš! :D    [Martin]   10.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dadajan> Mohu potvrdit, měl jsem moto u kterého majitel dal chromovaný ráfky a původní netknuté uchoval    [Pája]   07.05.2018
Odpověď  Myslím si, že štít brzdy u předválečné ČZ standard byl zinkovaný, nebo to byla jiná úprava? Special měla chrom.    [vojta]   01.05.2018
Odpověď  Zinkovaný ani omylem- tato technologie se v česku objevila až někdy po roce 1960.    [Monty]   01.05.2018
Odpověď  Pan (J) má pravdu s datováním niklu. Dráty také mohly být zinkované.    [enzof]   01.05.2018
Odpověď  Úplně jednoduše- potřením kyselinou chlorovodíkovou .
Chrom to poškodí, odleptá. Nikl zůstane bez zásahu.

Nebo podle barvy - nikl je na pohled žlutý, chrom stříbrný, až lehce do modra.    [Monty]   01.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já mám právě také volně několik drátů které délkou odpovídají zadnímu kolu Céčka a povrchovka vypadá na něco jiného než chrom, předpokládal jsem že tehdy to mohl být právě nikl kvůli menším nákladům. Pokud by se skutečně jednalo o nikl tak je pochopitelné že lakovaná kola s výpletem v niklu měli i zetky v lidovém provedení protože to nijak nezvedlo cenu motorky.
Lze nějak "nenásilně" zjistit o jakou povrchovku se v případě tohoto výpletu jedná?    [Martin Štindl]   30.04.2018
Odpověď  Zajímavý - mám bednu originál drátů na Kejvačky, Zetky 150C ,nebo Pařeza 555,a všechny jsou niklovaný. Podle mně se tehdy drobný věci niklovaly z kyanidových lázní, bylot olaciný, kvalitní a nenáročný.Ale totálně neekologický.    [Monty]   30.04.2018
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (21) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Matice vyfukovych kolen


 Kuci potrebuji radu ohledne matic vyfukovych kolen. Mam je opiskovane ale tet nevim jestli je muzu nechat hodit do praskove cerne s lesklym lakem anebo pouzit nejakou barvu na vysoke teploty. Za radu budu vdecen diky    [Rob]   05.03.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Fifa:Černá barva    [Vojta]   13.05.2018
Odpověď  Ahoj, zajímá mě provedení matic výfukových kolen na ČZ 125 T model 49. Jsou černé nebo stříbrné pokovené?    [Fífa]   10.05.2018
Odpověď  Zdravím, nemá někdo zbylý pravý tlumič výfuku na 125 B/T, koupím třeba oba. Díky.    [Jirka.PLZEN]   24.11.2016
Odpověď  Prosim dobre duse ktere tady jsou jestli nemaji matici vyfuku na 125 Bcko myslel jsem si ze mam dve ale nemam mam jen jednu a zbyle tri jsou ty co jsou na fotce na novejsi typ :( predem dekuji Rob    [Rob]   26.03.2015
Odpověď  Jo jo omlouvam se zapomel jsem napsat ye je to na Bcko ktere tady resim uz 14 dni jak se tu pise :)))) jinak dekuji za rady. To foto co tu je jsem sem dal jen jako ilustraci jinak mam doma ty s tim hustejsim zebrovanim tena na opiskovani proto jsem sem nemohl dat origo foto. Jinak jeste jedn otazka jestli nekdo nevite o hlave valce s dekompresorem?    [Rob]   05.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Rob: ČZ 125B/T(do roku 1948) mají spony výfukových kolen s hustějším žebrováním - kdyžtak v replice je prodává HF moto. Barva pro ně vhodná je vypalovací žáruvzdorná, komaxit takouvou teplotu u výfukových kanálů nevydrží - upřednostňuji Aluksyl 0199.    [Martin Štindl]   05.03.2015
Odpověď  tak tak.. :-) takže jsem si domyslel že to chce na B    [m.kody]   05.03.2015
Odpověď  nepíše, ale asi tak posledních 14dní neřeší nic jiného, jak béčko..    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.03.2015
Odpověď  m kody Nikde o tom že to má konkrétně na béčko nepíše    [PS]   05.03.2015
Odpověď  No každopádně tyhle na Béčko nepatří!    [m.kody ]   05.03.2015
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zodpovězené téma  

Nové duše a utíkají.


 Zdravím všechny.
Neporadil by někdo co s novými dušemi, které nedrží tlak?
Někde jsem tu kdysi četl, že pomůže něco stříknout do ventilku, ale nemohu to najít. Než půjdu koupit nové, rád bych to zkusil.
Díky za Vaše rady.    [baňos]   07.05.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Funguje to dobře v duších, i v bezdušových pneumatikách. I přes to, že výrobce píše, že je to jen na dojetí, najezdil jsem na opravených pneu desítky tisíc KM ( auto) a na motocyklu to mám takto opraveno dva roky a v pohodě. Je pravda, něco to stojí.
Klidně zavolej, 602114511    [Vulcan]   08.05.2018
Odpověď  Ale ten odkaz je na náplň do bezdušových pneumatík.Ono to asi nebude celkom jednako ak vôbec fungovať v duši,či?    [Joski]   08.05.2018
Odpověď  např. https://www.autio.cz/1698-237-ml-bezdusova-napln-slime-pro-cyklo-moto-a-pneu-zahradni-techniky.html
je toho spousta...    [michal]   07.05.2018
Odpověď  Dneska není potřeba vymýšlet pičoviny, když existujou speciální přípravky které dokážou i zalepit díry od hřebíků. Běžně k sehnání v moto nebo cyklo obchodech.    [Petr]   07.05.2018
Odpověď  Někde jsem četl o nalití mléka do duše, nebo naředěném lepidlu Herkules. Osobní zkušenost nemám, jen to mléko bude pěkně smrdět až budeš jednou to kolo vypouštět. Ale asi to bude spíš fungovat jen když ten tlak utíká pomalu, píchlou duši to nezachrání.    [ZiMa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.05.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Nádrž


 Zdravím pánové.
Tohle je kutilská práce,nebo je to originál?    [m.kody] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zajímá mě to z důvodu toho,že takovou nádrž mám na motorce, která je poskládaná z péráka a zetky.Myslel jsem, že byl někdo hrozně šikovný a dal do zetkové nádrže spínačku.
Jenže teď jsem zahlédl na inzerci tuhle nádrž.    [m.kody ]   30.04.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Serizeni chcipaku v karteru


 Panove prosim poradte mi nejaky zpusob jak sestelovat chcipak u cecka
Nikdy sem s nim nemel problem ale ted sem dal novy a proste mi to kostri bud vzdy nebo nikdy. Uz sem z toho zoufaly. Po hodine sem kopnul do zdi a sel od toho :(    [CIJOML]   24.04.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  ano tlacitko original a chcipak jako ten pertinax s tim pliskem je replika.    [CIJOML]   28.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tlačítko je původní ale kontakt replikový? Změřit přes rovinu na víku zapalování do jaké hloubky se dostane dřík tlačítka při zmáčknutí a podle toho naohýbat plíšek na kontaktu s malým přesahem. Pokud je na tom replikovým kontaktu měkký plíšek který nepruží tak ho buď vyměnit za pružný(fosforbronz) anebo ho udělat "natvrdo" - přicínovat k němu další proužek pásku z mědi či mosazi aby se o něj tlačítko při zmáčknutí opřelo.    [Martin Štindl]   25.04.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 125 t - "patinovka"


 Obracím se na místní znalce s dotazem. Skládám dohromady ČZ 125 t, rok výroby 1948. Motocykl byl rozebrán na prvočinitele téměř padesát let a původní majitel chtěl provést dobovou úpravu a namontovat zadní tlumiče z céčka, k čemuž naštěstí nedošlo. Motorka byla rozházená na různých místech a během doby se řada věcí poztrácela, chyběly třeba blatníky. Kartery opět naštěstí jsou a číslo sedí s číslem rámu. A nyní k mému dotazu. Věci které byly uskladněné na půdě, jsou v celkem slušném stavu, ale věci, které byly ve sklepě napadla rez a to tak, že velmi a nyní i po konzervaci a retuši vypadají ve srovnání se zbytkem jako pěst na oko. Jednou z těchto věcí byla i schránka na nářadí, která má úplně sežraná dvířka. Zajímalo by mě, jestli jsou dvířka na b/t shodná s dvířky na neodpruženém céčku. Nějak se mi nedaří sehnat pěknou schránku z téčka a těch céčkových je mezi lidmi dost, ale bohužel zrovna v mém okolí není nikdo, u koho bych to porovnám. Děkuji.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  mám zkušenosti s motorama kývaček a panelek, které byly desítky let v dřevníku, pod uhlím ap. a normálně vrčí. Populární gufera z doby, kdy byl svět ještě v pořádku, byla ok. Pokud motor neležel v kaluži mohl by fungovat i po xx letech pokud nebyly napadeny jiným vrtákem.    [jawik]   28.04.2018
Odpověď  Jestli motor dojezdil bez problémů a po těch desetiletích se do něj nedostala vlhkost tak by se mu takto nic vážného nemělo stát - akorát taková doba asi způsobí vykřehnutí pryže u gufer na klikovce a nebudou dobře těsnit.    [Martin Štindl]   19.04.2018
Odpověď  jen tak pro zajímavost. zkoušeli jste nakopnout motor po xdesetiletém stání a běžel do té doby bez problému ?bude to mít nezvratné následky, pokud neudělám repas? ročně na tom nenajedu víc než pár stovek km    [MilošM] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jestli nebyly kartery zabrušovány tak by to mělo být akorát, určité drobné přesahy by měla kompenzovat ty ložiska kliky s vůlí C3. Ale pokud by to opravdu bylo po smontování tuhé tak by snad šlo ložisko v pouzdru vymezit proti příložce na papírovém těsnění příložek ložiska(tl 0,25mm - 0,4mm). Ale já se tedy prozatím na klice u těchto motorů s něčím takovým nesetkal.    [Martin Štindl]   09.04.2018
Odpověď  Tak se zeptám jinak. Mám udělatou komplet kliku, která, když jí změřim s podložkama 2mm a obě ložiska/C3/, tak je to celkem 78,3mm. Když změřim sešroubované kartery, tak je to také 78,3mm. Tak se chci zeptat, jestli to nebude hodně těsné a jestli by nebylo lepší trochu ubrat na podložkách, třeba 0,1mm na každé.
Děkuji všem, kdo má již s tímto zkušenosti.    [mira6] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.04.2018
Odpověď  Ahoj. Taky by mě zajímal předešlí dotaz, budu skládat motor cz 125t, jaký postup je nejlepší při skládání klika, ložiska, kartery, podložky, vůle. Díky za každé info.    [mira6] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2018
Odpověď  Mám opět další dotaz, tentokrát na sestavení motoru, který jsem měl rozmontovaný opět do šroubku v bedně. Při sestavení mám nejprve nalisovat ložiska na klikovou hřídel a celé to pak vložit do karteru nebo mám nejprve nalisovat ložiska do karterů a pak do nich teprve vložit klikovku? Kartery na téčku nemají osazení, které by ustanovilo přesnou polohu ložiska v karteru a jestli tomu rozumím, tak z vnější strany je jejich poloha zajištěna domečkem s guferem? V případě, že ložiska nalisuji nejprve na klikovou hřídel, na které už budu mít vymezovací podložky u setrvačníku, mám ložiska nalisovat na doraz k těm podložkám nebo tam mám nechat nějakou vůli kvůli tepelné roztažnosti? Děkuji za odpověď.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2018
Odpověď  Opět se obracím na fórum s dotazem. Máte někdo zkušenosti s maďarskými písty? Po výbrusu jsem počítal s tím, že někde už koupím jen pístní sadu, protože tam kde jsem měl válec na výbrusu, písty neměli a všude mají jen kombinaci CZ/HU, kdy předpokládám je český jen čep. Případně kdo poradí, kde sehnat český píst, nikde v e-shopech jsem ho nenašel.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.03.2018
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [J]   28.12.2017
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Luboš H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  27.12.2017
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (22) 
Zodpovězené téma  Zdravim Vás mám takový problém když nastartuju motor tak je všechno v poho ale nejde mi zařadit jednička jinak všechny ostatí rychlsti jdou nevíte jaká by tam mohla být vada ??myslíte že ho budu muset rozpulit ?
Děkuji    [olda]   03.02.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuji.    [koll]   20.04.2018
Odpověď  Obě hřídele převodovky jsou vymezeny jejich ložisky v levém karteru, přesuvná páka má též přesné aretování. Pokud po zařazení neutrálu tedy nějak kolečka o sebe škrtají tak zkontrolovat hřídele - možností může být prasklá segerovka (katalog str.11 položka 13) na předlohové hřídeli a posun samotné hřídele napravo či velké opotřebení vodícího čepu na přesuvné páce popř. jiný problém.    [Martin Štindl]   19.04.2018
Odpověď  zdravím, nechci zakládat nové téma, při volnoběhu na neutrál chrastí "dvojka". Nevíte někdo co s tím? Díky.    [koll]   17.04.2018
Odpověď  tak to je škoda no pustímn se co nejdříve do toho díky za odpovědi    [olda]   05.02.2008
Odpověď  Hm.., tak to musíš určitě rozpůlit...    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.02.2008
Odpověď  Ne bohužel mě to nejde vubec zdá se mi jak kdyby to bylo nějaký zkřivený nebo nevim mě se to stalo tak že jsem nastartoval a tu startovací páku mě to mrsklo zpátky a urazilo to ot pérko co ji vrací a jestli to něco nevzalo sebou uvnitř motoru nevim jestli to fakt nebude něco zkřivenýho ale takle???    [olda]   04.02.2008
Odpověď  No může to mít víc příčin. Jde zažadit jednička potom třeba ze dvojky? Může ti špatně vypínat spojka, může to být ošmajdané kolečko v převodovce nebo třeba špatná řadící vidlička. Pokud by to byla ta spojka, tak by to bylo relativně nejsnažší. Zkus ji poladit. Jinak se půlení asi nevyhneš.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.02.2008
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

revmaplechy


 Zdar borci, prosím vás potřeboval bych poradit z čeho jsou tyto plechy?? Jsou cca 61,5cm vysoké a cca 18,5 cm široké . Je to 150c ?? a lišili se třeba nějak rokem nebo serii?? Je na nich zbastlený držák co se chytá k rámu :( kdyby někdo věděl kde sehnat ten co tam má být, tak určitě nepohrdnu :) díky za odpovědi a přeji mnoho štasných km všem :)    [mira]   09.04.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jsou to chrániče ČZ 125/150, bližší info včetně odkazu na stránky Michala14 zde:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=254627    [Martin Štindl]   09.04.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

SEDADLO


 Dobry den, mam praskle sedadlo. Nechci ho calounit ani kupovat jine, chtel bych tu prasklinu ze spod necim podlepit tak aby na povrchu sla videt na povrchu byla viditelna jen ta prasklina premyslel jsem, ze ze spod dam kuzi.? ale cim ji prilepit? nebo vite o necem lepsim.    [roman150c] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.10.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 103 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Koupený ho nemám. Ale asi koupím, ač tedy zámečník rozhodně nejsem. Nicméně to nespěchá, zajíždět budu stejně bez tandemu... Jen sedla musím koupit společně - vůdčí i tandemové - aby byly ve stejném odstínu. Tak díky za tip.    [OndraK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2018
Odpověď  Asi ho nikdo nevyrábí, nebo lépe řečeno nechce se výrobci ho udělat.
Když už máš koupený na péráka tak ho uprav. Stačí flexou uříznout horní "U" profil od základny, otočit ho o 180° podél svislé osy a opět ho přivařit na základnu jen posunutý o cca 1,5cm dozadu. Případně upravit středovou díru.    [fikuscz]   03.04.2018
Odpověď  Opravdu se nedá sehnat replika tandemového držáku na čz 150c? Nevíte někdo, kde ho získat?    [OndraKRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.04.2018
Odpověď  Nějaké výkresy jsou zde: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=113&idtop=269380    [ČZtomi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.08.2017
Odpověď  Tak jsem udělal stejnou chybu, koupil jsem držák tandemu na péráka a ne na ČZ 150C a teď mám ty pružiny vyhnuté dozadu. Nevíte někdo kde se dát koupit replika držáku tandemu na ČZ 150C, tak jak píše a vyfotil Fikuscz, s tím obráceným a posunutým předním svařencem? A k tomu zadní držák bez díry uprostřed?    [skocvaraRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.08.2017
Odpověď  Ano, nevyjádřil jsem se úplně přesně a možná trochu mimo téma. Koženkové sedlo tandemu je menší. U gumového nevím, nemám ho.    [Fifík]   10.01.2016
Odpověď  To neni pravda ramy jsou uplne shodne.    [CIJOML]   10.01.2016
Odpověď  Tandemové sedlo je menší.    [Fifík]   04.01.2016
Odpověď  Zdravím, je sedlo řidiče a tandemu u ČZ 150 C stejné velikosti nebo existuje nějaký rozdíl? Díky    [Josef]   04.01.2016
Odpověď  Michale, to madlo mám doma oměřené, připomeň se ni odpoledne na mailu.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.01.2015
Zobrazeno 10 z celkem 103 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (103) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

repase motoru Plzeň


 Ahoj všem, chtěl bych poprosit plzeňské kolegy, jestli někdo nedělá, neví o někom nebo by mohl pomoci při repasi motoru. Lecos si dokážu sehnat sám, ale chtěl bych mít motor udělán kvalitně, tak bych byl rád za každou pomoc popřípadě kontakt na někoho, kdo s tím má zkušenosti a zabývá se tím. Jedná se o (C).
Jde mi především o kompletaci.
Hlavu, válec po výbrusu + pístní sadu mám po GO, ložiska + gufera mám, kartery mám (potřeboval bych zhodnotit stav, zdali nechat tak jak sou nebo nechat vyvařit)


děkuji Roman    [pilis] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  samozřejmě to nechci zadarmo :-)    [pilis] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Návlek zadních stupaček na ČZ 125 T


 Zdravím,rád bych Vás poprosil o radu,kde sehnat návlek na zadní stupačky k ČZ 125 T.Díval jsem se na návleky zadních stupaček k JAWĚ 250 SPECIÁL a připadají mi hodně podobné,možná že i stejné.Dále bych si chtěl sehnat tandemové sedlo+všechny ůchyty k tomu potřebné,včetně hrazdy k držení,respektivě by se jednalo o tandem s gumovým sedlem a opět na ČZ 125 T.Ale v bazarech nebo burzách nic není,tak nepohrdnu druhovýrobou.Děkuji za odpovědi...    [Peter]   13.04.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 62 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Na typu T rozhodně ne. I na C je v katalogu pevná, ale později se ZP dodávaly i sklopné, shodné s Jawa 250 pérák.    [J]   01.04.2018
Odpověď  Na Tecku neboli aspon neskor vyklopne stupacky?    [duroslav] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  01.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  fikuscz: kdyby se poštěstilo tak prosím o kontakt na výrobce/prodejce - mám stejný problém že nemohu sehnat návleky na pedály ČZ 98.    [Martin Štindl]   31.12.2017
Odpověď  Ano, toto vše jsem našel a držel v ruce. Jsou to výrobky z jednoho zdroje a ty jsou právě ty krátké pro Jawu ( když pominu i jiný profil ).    [fikuscz]   31.12.2017
Odpověď  https://www.motojelinek.cz/Guma-zadni-stupacky-CZ- d3150.htm    [J]   31.12.2017
Odpověď  http://www.motokramek.cz/navlecka-zadni-stupacky-c z-125-b-t/    [J]   31.12.2017
Odpověď  Já včera našel tohle. Ale to ty asi také...
http://www.motoveterandily.cz/g1831.G.+n%E1vle%E8k a+zadn%ED+stupa%E8ky+%C8z+125+150+B%2C+T%2C+C+++%2 8pro+nesklopn%E9+stupa%E8ky%29.html    [J]   31.12.2017
Odpověď  Ne, budou to oni, skutečně mají okolo 105-108mm na délku. Kupoval jsem je ale před osmi lety a nevybavím si u koho. Pan Hořice sice podobné prodává(JAWA) ale jsou o něco kratší, mohli by to být tyto ale raději optat se na délku.
http://www.motokramek.cz/navlecka-zadni-stupacky-c z-125-b-t/    [Martin Štindl]   31.12.2017
Odpověď  Byl jsem to teď v garáži změřit abych nemátl.Gumá má 105mm. Možná jsou to ty kratší, kupoval jsem podle toho ,co tam děda namontoval v r.52 s tandemem.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2017
Odpověď  Už jsem vyzkoušel, nemají. Mají pouze ty na Jawu a ty jsou cca o 2 cm kratší.    [fikuscz]   30.12.2017
Zobrazeno 10 z celkem 62 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (62) 
Zodpovězené téma  

Ukradený motocykl čz 125A


 http://pardubice.idnes.cz/z-garaze-zmizel-motocykl ovy-veteran-ds0-/pardubice-zpravy.aspx?c=A160224_1 55133_pardubice-zpravy_msv    [č]   24.02.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Částečně pozitivní zpráva - dnes mne kamarád kterému byl tento stroj odcizen informoval že pachatelé jsou dopadeni a stroj mu bude vrácem, bohužel v jejich držení tato zetka utrpěla jisté nevratné škody.    [Martin Štindl]   29.03.2018
Odpověď  Jo a ještě doplním pro větší informovanost. Jeden pojišťovák, který mimochodem tuto pojistku nezvládl, mě napřed tahal za nos, že motorky musí být odhadnuté odhadcem a to je drahé a že musí mít testaci a podobné vykrucovačky a když jsem to připravil, tak už ho nebylo k sehnání.
No a tady u allianz mi to udělali na přepážce, bez odhadu a i na motorky co nemají spz a nejsou otestované. Prostě za co si chcu platit za to si platím a jak si to cením je na mě. Takže asi tak:" když si klient přeje platit, tak proč mu v tom bránit a čím víc si motorek cení, tím víc platí" jednoduchá politika a mají ze mě kšeft, protože neháží klacky pod nohy.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  No řeknu ti to klidně veřejně. Mám to u allianz, ale mělo by to jít u všech. Vyřešili to celkem jednoduše i když jim to trvalo 2 dny a řešili to až v Praze.

v pojištění domácnosti, je nějaký paragraf, který píše, že do pojištění domácnosti se nezahrnují motorová vozidla.
Takže mě ke standartní smlouvě na domácnost přidali dodatek,kde je napsáno, že se tento paragraf ruší a že se do domácnosti zahrnují historická vozidla.
Ono je asi trošku donutilo to, že já své motorky parkuju jako vystavené kusy přímo doma ( v obýváku, zimní zahradě, pracovně atd..) takže je to součást domácího vybavení a z toho prostě nemohli cuknout ven.Ale mělo by to jít i když jsou v garáži přilehlé k domu.
No a pak už jsem jim jen poslal fotky a čísla motorek a můj odhad cen a na celkovou cenu motorek a běžného domácího vybyvení mi spočítali cenu.A když motorky nějak obměním, nebo přikoupím, tak to nahlásím a hned se to přepíše a přepočítá a jede se dál.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2016
Odpověď  Martin S ktera pojistovna? Muzes mi prosim napsat email? Rad bych se optal na podrobnosti. Diky    [CIJOML]   24.02.2016
Odpověď  Bohuzel, veskere zakony jsou pro lumpy, beda, kdyby v te garazi upadl a rozbil si treba hlavu :-) Dneska neni problem mit zabezpecovacku. Ja mam protazene krky jeste na kameru. Pripadne dat fotopast atd. Pocitat s tim, ze policie neco najde je zcestne. Pokud mate stesti a najdete si vec sami, bude vam na nekolik tydnu odebrana, pripadne poskozena a bude nasledovat slozite dokazovani (osobni zkusenost s bajkem dcery. Takze vrazit par korun do zabezpeceni, zvlaste pokud tam ma clovek veteranu vic    [Pája]   24.02.2016
Odpověď  Toto je vždy hrozná věc, to člověka jistě zdrtí. Ale při této příležitosti bych všechny veteránisty rád upozornil na to, že veterán jde pojistit jako historická věc do pojištění domácnosti, pokud ho parkujete doma či v garáži u domu a na to se vztahuje i krádež. Neříkal bych to, kdybych nepochyboval o tom, že to tak všeci mají. Jenže když jsem si toto zařizoval asi před rokem, tak na mě pojišťováci hleděli jak z jara, že takovou pojistku ještě v republice nemá žádná soukromá osoba, jen muzea. A po 2 dnech přemýšlení jak na to, mi takovou udělali. tak všem doporučuji. protože jako třeba v tomto případě. Přijít o miláčka a investici 80tis nenávratně, nebo je mít "aspoň" v penezích zpět od pojišťovny je rozdíl.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2016
Odpověď  Tak jelikož došlo ke změně zákona, již se nikdo z nás dočkat navrácení nemusí, pokud se nepletu, když zájemce zakoupí věc v dobré víře, odebrána mu nebude, nevím jak Vy, ale já kupuji v dobré víře vše a opravdu nepočítám s tím že kupuji ukradenou věc, tak nevím, ale vidím to jako legalizaci všeho zcizeného, zákonodárcům může opět poděkovat pár svi.. z celé ČR.    [P.]   24.02.2016
Odpověď  Co dodat, je to hnus jací lidi sou. Přeji majiteli aby se mu stroj vrátil pokud možno kompletní.    [ČZtomi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  a poslední foto    [č]   24.02.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  další foto    [č]   24.02.2016
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 

 Strana 1/205 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 23.5.2017)
Nezodpovězené téma 

Seřízení motoru ČZ 150C


 Vážení kolegové, nemáte někdo tip na mechanika nebo servis v západním okolí Prahy (Berounsko, Kladensko, Praha - západ), který by mi seřídil zapalování a karburátor na mé ČZ? Nepište mi, že na tomto fóru je dost návodů, to vím, ale raději to svěřím zkušeným rukám. Motor má 1500 km po GO motoru dělané na Zlínsku (motoservis Kašava), takže po skutečné GO, je třeba jen seřídit.    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

výfuk 125 t


 napíše mi někdo prosím délku držáku výfuku na čz 125 t .dík    [milan nRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.04.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Dráty kola ČZ 125 B,T


 Dobrý večer,
chtěl bych se zeptat, zdali se vyrábí dráty kol pro ČZ 125 B,T o rozměru 3x190 mm, resp. 3x218 mm? Popř. kde by se daly sehnat? Potřebuji sehnat 16 drátů včetně nyplů.
Díky.    [Jiřin]   19.02.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 150C držáky reflektoru


 Poraďte kde koupit repliky držáků světla na ČZ 150C? Děkuji    [mrmlikRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kladivka ČZ 150c


 Zdravim, budu dělat repas zapalovaní a tak schanim nové kladivka. Témata co jsem tu prečetl jsou tak 5 let stará, a tak se ptám jestli už jdou koupit kvalitni replikové kladivka. Dík Radek    [dadoslRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.11.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Patina


 Zdravím, dával jste někdo lakovat něco " s patinou" ? Potřebuju stříknout nádrž, aby byla jako zbytek motorky a ta je v původním laku. Díky    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.10.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jak slozit predni vidlici na CZ 150c


 Panove asi pred rokem sem to rozebral a ted nevim jak tu vec dat dokupy. Ma nekdo navod jak do tech vidlic narvat novy vlozky a potom slozit trubky pruziny a tak? Z jednoho mi ta pruzina vypadla a ted ji tam za boha nemuzu natocit.

Diky    [CIJOML]   27.08.2017
   Přidat odpověď 

 Strana 1/205 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006