 Ahoj všem, před pár týdny mě kolega gumidek poslal fotky svého nově pořízeného stroje a požádal mě o zhodnocení stavu, k mému vlastnímu překvapení se ukázalo že se jedná o velmi zachovalé pevné Céčko pouze s drobnými nepůvodními zásahy majitele. Motocyklu chyběla pouze schránka baterie, ukazatel rychlostí, měla jen nepůvodní benzínový kohout a VN snímač s odrušenou fajfkou, vše ostatní včetně elektroinstalace a také částečně i bowdenů je ale zcela původní. Zetka navíc je ze začátku výroby typu (jaro 1950) a má pár zajímavých technických detailů které se u strojů vyrobených ještě na konci roku 1950 už neobjevují. Požádal jsem tedy gumidka o svolení prezentovat jeho stroj zde na foru, pro nadšence této značky to bude jistě velmi přínosné. [Martin Štindl] 22.09.2013
Přidat odpověď Zobrazit téma
| | Zobrazeno 10 z celkem 64 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma |
| Vzhledem k tomu že už zde byla představena druhá vyrobená stopětadvacítka typ C a má vše v souladu s katalogem dílů 125/150C tak lze s jistotou říci že žádné přechodové typy se ČZ Strakonice nevyráběly viz: https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=236988 K tomu jestli je teď ta motorka osazena zadním kolem 125B/T tak bude zpřevodována do rychla a v jakékoliv stoupání bude mít potíže. [Martin Štindl] 14.12.2020 |
| Ahoj, připojuji se k diskuzi poměrně pozdě, ale snažím se zkompletovat pevné Céčko. Vypadá, že motorka je poměrně zachovalá bez zásahu kutila. Zaráží mě tam ale některé věci. Když jsem kontroloval kompletnost dle všemožné dokumentace co je původní a není původní tak jsem se zasekl na několika věcech. Zjistil jsem, že je tam mnoho dílů z 125T. Například krk řízení má dva šrouby, stupačky, vzpěry zadního blatníku (samotný blatník je z C), střed zadního kola včetně osy jsou z Téčka. Myslíte, že to může být nějaký přechodný typ nebo je to nějaká překopávka? Díky za názory. [Ondra] 14.12.2020 |
| Písmena ZK by měli být iniciály zkušebny, ten technický průkaz je vlastně náhrada za původní typové osvědčení která pak po roce 1954 nahradil technický průkaz. Pokud je tam uveden rok 1949 tak původní typové osvědčení bylo nejspíše k motocyklu ČZ 125T a na tento doklad byla asi registrována později "stavba" s přepsaným rámem a motorem - motor s výr.číslem 332 341(tedy pokud měl původní tovární ražení) je ze sériové ČZ 150C ZP z roku 1952. [Martin Štindl] 01.09.2017 |
| Pěkný den ze Zlína. Se zájmem jsem si prohledl celé vlákno - text i fotografie. Skládám si stejný typ motorky. Koupil jsem k ní doklady a našel několik anomálií. Ve velkm TP je v kolonce číslo rámu: ZK 21-53-51. Číslo motoru: 332 341. Jako rok výroby je uvedeno 1949 . Vysvětlí někdo zvláštní číslo rámu- je ZK snad označení zkušební série? Jak se dá rozklíčovat číslo motoru? Pořadové číslo to určitě nebude. Mám ještě otázku: Kde na rámu bývá vyraženo číslo rámu? Děkuji za odpověď. Libor [Libor] 31.08.2017 |
| píšu rychleji než čtu :-)Omlouvám se za blbost :-) [m.kody] 20.10.2015 |
| no jo,ale neodpružené céčko má mít zadní osu průměru 12:-),takže je všechno v pořádku a nikdo to neupravoval :-) [m.kody] 20.10.2015 |
| Zdravim, mam doma zadni kolo na typ C v origo laku s linkama a je na 12mm osu. Pochybuji ze to nekdo upravoval. V pripade zajmu, mohu nafotit. [Jarda] 20.10.2015 |
| Takže černé kola s bílýma linkama je špatně na neodpružené čz? :) [Venca] 18.10.2015 |
| Stenley: Jen tak mimo téma. Z jakého důvodu se nesmělo do anglie komaxitovat? Jakou to představovalo nebezpečnost? [martin S.] 16.10.2015 |
| Přátelé, tohle je věčné téma-co natom nebo onom bylo nebo nebylo. Myslím, že by se nám ti pánové co ty všechny stroje vyráběli, pěkně zasmáli. Nad čím vším se tady dnes dohadujeme.Už jsem dělal v několika výrobních firmách. A všude šlo jen o jedno: udělat to tak aby to fungovalo a hlavně to prodat! Takže když byl nějakej problém tak se improvizovalo. Není a nikdy nebyl čas nad něčím dlouho filozofovat. A export? Tak to je kapitola sama o sobě. Vzpomínám si třeba, že když šla mašina do Anglie, tak se tam kvůli bezpečnosti nesmělo nic dávat do komaxitu. Tak jsme to zkrátka stříkli mokrým. Taky jsem dělal pevný céčko u kterýho jsem neměl kola. Všichni tvrdili, že jen a jen chrom. Jen jsem je dal do kupy tak jsem potkal původní černý olinkovaný. Proto taky říkám, že renovovat patiňáky je prasečina. Jinak moje má v.č.2774xx a nádrž byla chrom. [Stenley] 16.10.2015 |
| | Zobrazeno 10 z celkem 64 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma |
|