MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 282157 příspěvků |6439 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 35 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 11.12.2016 05:02  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 595
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 481
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 286
    Doklady   11.04.2010 / 246
    Uloženka.   16.01.2013 / 197
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 2854      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 12 / 260      Příspěvků Příspěvků: 28008
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/191 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Rám pérák


 Dá se podle nějakých detailů určit kdy byl cca vyrobený pérácký rám? Tento má bohužle asi uříznutý vršek úchytu sedla. Pod černým štětkolakem je ještě světle červená a pod ní klasická tmavá červeň.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.04.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 32 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  a ještě navrtat dírku na mazání čepu :)    [Joko]   11.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  10,5mm je určitě příliš, trubičku jsem zadával na soustruh s dírou 10mm. Po zavaření COčkem to trochu "pracovalo" takže se díra pak vzala výstružníkem 10H7 aby čep šel volně.    [Martin Štindl]   11.10.2016
Odpověď  Neměřil jsem to na svém, ale pokud je šroub průměr 10, tak díra musí být 10,2 minimálně, spíše 10,5 mm (dle teorie co jsme se kdysi učili ve strojírenství)    [HonzaBK]   11.10.2016
Odpověď  Trubička pro čep sedla je široká 44 mm a průměry jsou 10x14.    [fikuscz]   11.10.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já bohužel rám péráka volně nemám takže nemohu sloužit - určitě vnitřní průměr díry je čistých 10mm jak uvedl Monty, trubička má silnou stěnu(1,5 či 2mm?) takže okolo 14mm vnější průměr. Jestli použiješ ten replikový držák sedla i s replikovým tlumičem tak jednoduše změř šířku na sestavě tak jak to máš(samozřejmě počítej s vůlí kvůli laku) - je tady možnost že rozměry replikového rámu neodpovídají originálu a pokud by jsi udělal šířku držáku podle originálu tak by rám sedla vůbec nemusel pasovat.    [Martin Štindl]   11.10.2016
Zobrazit dokumentOdpověď  Tak máte pravdu, nedalo mi to a šel jsem to hned vyzkoušet a když se třecí tlumič sestaví ve správném pořadí, už je ta délka šroubu OK.
Ono by samozřejmě bylo nejlepší mít všechno originál, ale někdy je holt jednodušší koupit repliku. Ten držák sedla nepasuje na origo sedák o hodně, nejde o nějaké milimetry, ale nějak už si s tim poradim. V každym případě díky a kdyby mi někdo pro klid duše změřil tu trubičku pro čep sedla (což byl vlastně muj původní dotaz), budu rád...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.10.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Michal14: třecí tlumič nejde sešroubovat protože máš všechny podložky nasazené vně na rám sedla - správně mají být mezi rámem motorky a rámem sedla podložky tak aby růžice stahovali třecí podložky k rámu sedla viz. tato diskuse:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=114&idtop=146773
Ještě k tomu sváření - nejdříve navařit trubičku pro čep sedla tak aby byla s boční osou motocyklu viz foto, až pak teprvě pasovat rám sedla. Možná také nastanou potíže s usazením nádrže, ty navařené plíšky na otvorech pro čep sedla můžou přesahovat a po nasazení čepu nepůjde usadit nádrž - ale to je vcelku vyjímečné, vetšinou jsem hlavně zužoval hlavu šroubu a matici na třecím tlumiči.    [Martin Štindl]   10.10.2016
Odpověď  Nic nového nescháněj. Držák sedla musíš na sedlo napasovat před lakem. Ještě jsem neměl ani jeden replikový držák, který by na sedlo pasoval. Vždy se musí upravit dle sedla. A aby ne, když každý výrobek vyrábí někdo jiný. To se nesejdou nikdy.    [fikuscz]   10.10.2016
Odpověď  Zkusim ještě dát lamely tlumiče ve správném pořadí, t.j. některé mezi držák a rám, ale ten šroub se tim počítám moc neprodlouží.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.10.2016
Odpověď  Jasně že je třecí tlumič blbě. Jak by se něco třelo když mezi podložkami nic nemáš. Držák sedla musí procházet mezi pertinaxovými podložkami. Takže složení je kovová podložka, pertinaxová podložka, držák sedla, pertinaxová podložka, kovová podložka, rám. A to samé na druhé straně.    [fikuscz]   10.10.2016
Zobrazeno 10 z celkem 32 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (32) 
Zodpovězené téma  

Jawa 350 Pérák - motor


 Zdravím, je možné, aby měla 350 Pérák originál jednopákový motor? Podle čísla motoru jde o rok 1954. Nebo myslíte, že to někdo upravil?    [Martin]   10.12.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jedna 250tka v zahraničí s jednopákou zdokumentována zde:
http://www.team-bhp.com/forum/post-war/75311-jawa- perak.html
Původně možná šlo o "magnetku" a karburátor je mladší, ale výrobní číslo 11-10459 je shodné na motoru i štítku a u řazení to vypadá na původní provedení z výroby.    [Martin Štindl]   10.12.2016
Odpověď  viz: http://www.motomagazin.cz/index.php?action=magazin &menu=5&pos=jednopaka    [Martin Štindl]   10.12.2016
Odpověď  Jestli je vývozní tak motor by pravděpodobně mohl být původní.    [Martin Štindl]   10.12.2016
Odpověď  Číslo motoru je 18-074XX-54 a motocykl má anglický štítek.    [Martin]   10.12.2016
Odpověď  ke konci už měly péráky i jednopáku, zcela reálně a pravdivě.    [Libor ]   10.12.2016
Odpověď  Pochybuji, bude to předělané.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.12.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

Oprava závitu pro matici výfuku na válci


 Chlapi nevíte o někom, kdo je schopen opravit poškozený závit na válci. Někdo při sundávání matice výfuku poškodil závit na válci. Když tam natočím dobrou matici, tak ji zničím. Stačilo by závit znovu protáhnout a vše by bylo OK. Poradí někdo?    [Mirda444]   06.12.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Kup ten pilník na závity. To půjde dobře, je to hliník a přístupné místo.    [fikuscz]   09.12.2016
Odpověď  Mirda444:to nie je perácky valec.    [Jumbo]   09.12.2016
Odpověď  Ocelový matky přece existují na Velorexy. Prodáváme je za 150,- na burze.    [Monty]   09.12.2016
Odpověď  hm to hoto sem se taky bal na libenackym valci mozna by stalo za to skusit udelat neco jako falesne ocko na protazeni nejlepe z nejake kvalitni ocely, myslim, ze na pilnik je tohle dost poskozene vis jaky to je zavit?    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Asi skutečně budu muset koupit ten pilník a opravit to s ním, protože jsem sice sehnal kontakt na někoho v Praze kdo to údajně dělal, ale nedaří se mi s ním spojit. Asi by také šlo udělat kovovou matici a protáhnout to s ní.    [Mirda444]   09.12.2016
Odpověď  existuje speciální pilník na opravu závitů, tak asi jedině si ho koupit a ručně si pohrát. Nebo investovat peníze do koupi tak velkého závitového očka ale to bude podle mě tak 2 tis. Kč pokud vůbec existuje. Pilník do 500,- kč a je univerzální na všechny závity.    [HonzaBK]   07.12.2016
Odpověď  Jedná se o hliníkový válec na soutěžního péráka. Vypadá to, jako když tam někdo narval matici přes závit.    [Mirda444]   07.12.2016
Odpověď  Pochybuju že hliníková matka poškodí závit z litiny. Nemáš tam zapečený bordel,rez? Ocelákem očistit ,škrabkou proškrábnout,jehlový pilník,závitové očko.    [Marek]   06.12.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zodpovězené téma  

To je zase divadlo.


 http://aukro.cz/ShowItem2.php?item=5710560270& ref=last-visited    [Jara]   17.10.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 481 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  ne tohle je kývačka    [meela]   09.12.2016
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  je to nosič pérák ?    [vostr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.12.2016
Odpověď  taky kuriozita http://aukro.cz/stare-svetlo-bosch-z-historickeho- motocyklu-i6603977022.html

J.    [J.]   09.12.2016
Odpověď  sakra tu vzpěru bych potřeboval, ještě že jsem jí včera našel v zásobách :-)    [meela]   09.12.2016
Odpověď  Ten z toho Kladna je v celku dobrý trotl, stačí se podívat na text u inzerátu, když něco nabízí. Ten snad je z jiné planety. Druhej blázen je ten, co to koupil a teď fňuká.    [Marek]   09.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  http://aukro.cz/vzpera-jawa-perak-250-350-komunist a-i6633404745.html

Aktuální cena
2 501,00 Kč


Mě nejde o někoho zde pranýřování. Jde mě jen o vývoj cen. Jen pro zajímavost. Vždyť v každém čísle Motor Journalu je 2-3-5-7 nebo kolik stránek z aukcí Bonhams, RM a jiných, kde je u vozidel taková cena že většina zde pohybujících na to nemá ani zesrandy (ano je i x idí co na o mají, nehádám se zase procenta,... jen přirovnávám). A přesto to rád čtu a rád se na tím přiučím informacím.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  http://aukro.cz/jawa-500-ohc-i6633471080.html

Kopíruji text :

Dobrý den. Toto je upozornění na motocykl a podvodné jednání. Píšu proto ,aby jste nebyli okurkou jako já. Tady je pro informaci to, co je zřejmé na první pohled. sklo FJ - replika na péráka parabola - to samé rámeček - to samé originál nemá nýty tachometr a náhon kryt lanovodů nádrž domršená flexkou tak , aby nepřekážela hlavě motoru držák sedačky replika zadní tlumiče upravený pérák , pětikilo má drážku na klíč šikmo zadní osa pérák ,pětikilo mé o 10 mm delší houkačka nejspíš Konopnice karburátor 2924 H přeraženo navíc Z je to poznat jak se napoprvé netrefila výška motor je o 15 až 20 mm nahoře. mezi motor a nádrž se má dát strčit ruka, tady ani ne tužka zespoda je rám napláclej na motoru na pravé straně krku má být maznička , otvor chybí mezi pružinama sedačky chybí na rámu kulatina na rámu chybí přivařený držák na cívky na krku je poznat neoriginální sváry na předním nosníku rámu je poznat zásah do rámu rám je od spodmí části k části pod nádrží krátkej a výrobní číslo má být na rozdíl od péráka na levém nosníku a vypadá ,že jde o pérák komunista rok 54.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.12.2016
Odpověď  Ten, kdo dnes s veterány začíná, to má naopak velice lehké. Ceny sice rostou, ale ne u všech veteránů stejně dramaticky. Kdo chce, ten si objekt zájmu úměrný jeho možnostem jistě najde. K tomu dnes můžete operovat o celém světě, máme informace, náhradní díly, technologie. O tom se nám před 25 lety vůbec nesnilo. Tehdy nebyl běžný v domácnosti ani telefon, takže se na inzeráty odpovídalo i písemně.

Já hlavní problém vidím v myšlení lidí. Dnešní mladý člověk si myslí, že může, nebo spíše musí, mít všechno. Je na to zvyklý. Jezdí v Octávii a při troše snahy nemá problém dosáhnout na Superba. A pak jej štve, že u veteránů tomu tak není.

Cožpak není problém pro začátek koupit Jawu 634, nebo ČZ 175, nebo nějakou japoskou motorku? Za nás se také běžně OHC nebo předválky nekupovaly. A Péráka si koupil také málo kdo. Člověk nesmí být rozežraný. Myslet si, že musím mít půllitra, nebo péráka protože je to in a rozčilovat se, že jsou drahé? Jsou stovky jiných veteránů a starých aut či motorek. Smysl je tedy třeba hledat někde jinde.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.12.2016
Odpověď  Jakej význam má tohle téma ? proč se zde furt řeší aukro každej přeci ví že ze strany aukra je proti falešným učtum nulova odezva pro potrestaní aukro neni ebay kde mužete za falešný příhoz i k soudu proto někteří jedinci toho využily a uměle šponují ceny z učtů svích kamarádů apod. pokud to někdo dělá s mírou může si svého veterána slušně nadcenit pokud to někdo přehání tak to pak vypadá jako viz. uvedený motor na OHC takže už to nema smysl dál rozebírat.

Takže díky tomu co se týče veteránů....
kdo dnes začíná je mi ho líto je 5min po 12 co se týče cen....
a ten kdo má tak může jen v klidu doma na gauči sledovat jak jeho majetek nabírá na hodnotě....

Smutné je že s růstem cen se objevují i zlí dravci kteří zjistili že motocykli jsou unikátní zdroj financí čili situace že v dnešní době scháníte spojku na pionýra a někdo vám řekne ná vem si ji mám ještě 3 je bohužel minulostí.    [<JAWA>]   09.12.2016
Odpověď  Jak už se psalo, finančně nedostupné v době vzniku, nedostupné do dnes. Jednoduché.    [hynek]   08.12.2016
Zobrazeno 10 z celkem 481 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (481) 
Zodpovězené téma  

Špatní renovátoři a špatné repliky


 Zdravím Vás všechny tady a založil jsem téma pro všechny podvedené dobrotince,kteří si nechali renovovat motorku nebo si koupili nějaký díl,nechali si něco udělat,např. nachromovat a byli podvedeni a nejhorší věc,že Vám bylo něco zaměněno.Bude dobře,když budeme mít informace o těch nepoctivých.    [Zeus]   25.12.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 286 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Mě se líbí ta laminátová maska na OHC co se dělá, to je snad vtip ne?    [Michal]   09.12.2016
Odpověď  Omyl. Stačí se podívat do slovník spisovné češtiny: Replika je dílo shodující se s předlohou. Borci v tomto státě z velké části neprodávají repliky, ale napodobeniny. :-D    [T-1000]   09.12.2016
Odpověď  Replika je od toho, aby se odlisovala.    [josef]   09.12.2016
Odpověď  Ale o to nejde, upraví se všechno. Jen mě nepřestává udivovat, že to prostě nejde jako originál...stejně vysoké, stejně tlusté, třeba i dvě stejné tedy pokud to lze požadovat,....

Hynek - děkuji za zlepšení rána! Zabils! :D    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2016
Odpověď  Lidi u těch špuntů to zbytečně hrotíte, taková ptákovina, vezmu pilník a smirek a za chvíli vypadají jak original    [Jirka]   08.12.2016
Odpověď  Krásné to špunty! U repliky je samozřejmě nejdůležitější, aby vypadala úplně jinak, než originální předloha. Proč nepopustit uzdu fantazii a neuplatnit kreativitu! Já kdybych vyráběl tyto zátky, udělám je ve tvaru krychle nebo jehlanu a ještě k tomu ze dřeva nebo z moduritu.    [Hynek]   08.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vlevo originál, zbytek dvě repliky objednané v jedné várce na zkoužku. Každá úplně jiná!
Eshop Moto ustí    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2016
Odpověď  Brecet nad gumovyma věcma je marný, marný, marný. Veškerý gumy mají životnost max pár let. Poté, co mi vylítala z homokyneťáků vazelína vždy max po 3 měsících a měl jsem strach o v cizinědraze renovované klouby, vylovil jsem v železných zásobách manžety z r.72 a mám už několik let pokoj, pořád vypadají jak nové.    [Pája]   26.11.2016
Odpověď  Přímo u výrobce!Kvalitní a suveréně i nejlevnějšší:www.zamecnictvikraus.cz    [Jára]   26.11.2016
Odpověď  zdravím,potřeboval bych poradit-potřebuji stojan na péráka-rok 1952-muj starý stojan už dosloužil-a chci kvalitní repliku-která vydrží...mužete poradit kde koupit?díky    [petr]   26.11.2016
Zobrazeno 10 z celkem 286 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (286) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudruju co s ním , prodávat se mito nechchce a klasickýho uš ve sbírce máme. Chtěl bych z něj udělat enduro , ale at hledám jak hledám tak nemůžu najít žádný pořádný fotky ani informace.Pokud něco máte tak to hodte do placu at konečně víme jak to má vlastně vypadat. Díky Duba Petr , Jihlava    [Duba Petr]   23.03.2006

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 139 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Díky za odpovědi, já jsme to právě včera přivezl s tím jak to tam pásne a prdlajs. Beru si tak nějak inspiraci z: http://motomuseum-hostalek.cz/img_win3.php?lang_id =&id_im_big=2059&im_type=jpg&imw_type= 3 takže kutilství, ale ať to co nejvíce mám dobové.
Kolečko do motoru musím také nějak vymyslet. Ale když to zatím vidím tak zůstanu u péráckých bubnů a bude pokoj. Sehnal jsem zatím péráckou hlavu (dvousvíčku) na klasický válec. Jinak motor mám klasický.    [mladeznik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.12.2016
Odpověď  Mám soutěžáka s bubnama 500 OHC. Dávalo se to tam, protože lépe brzdí. Zadní kolo není problém, protože náboj je z péráka a pouze rozeta je z 500 OHC, ale přední je úplně jiné. Osa předního kola na péráka 12 mm a 500 OHC 17 mm. Šířka a vnější průměr náboje předního kola na péráka je také menší než na OHC - tam jsou jiná ložiska. Pokud neseženeš originál, tak asi jedině si nechat udělat na zakázku. Ještě upozorňuji, že rozena 500 OHC má větší řetěz, než má pérák, takže pokud nemáš soutěžní motor, tak musíš nějak udělat i řetězové kolečko u motoru.    [Mirda444]   09.12.2016
Odpověď  Kutilstvi hadra    [v.]   09.12.2016
Odpověď  A jaký smysl to má dávat bubny z OHC na soutěžního Péráka?    [k]   09.12.2016
Odpověď  Jara samozrejme ze na OHC je sirsi ... ak chce mladeznik nejake rozmery tak mu to mozem zmerat...    [Brano]   08.12.2016
Odpověď  Střed předního i zadního kola z Jawa 500 OHC 00+01 je širší!Kdysi jsem to kontroloval,když jsem skládal 01-čku a Péráka jsem měl rodělaného do šroubečku!:-)    [Jára]   08.12.2016
Odpověď  Este doporucujem nefrezovat originalny stit, ale zohnat si radsej repliku a tu prisposobit. Na slovensku tuto repliku stitu na OHC vyraba myslim p.Čillík. Pravidelne je na vacsich burzach aj v ČR.    [Brano]   08.12.2016
Odpověď  Peraka nemam, tak to neviem kvalifikovane posudit, ale myslim ze to problem nebude. Stit, resp. zachyt reakcie sa da ofrezovat na rozmer peraka (predpokladam ze to perak ma mensie), osky ma asi aj perak 17mm, a sirka naboja sa da lubovolne upravit, nakolko predny naboj je na OHC rovnako ako na peraku lisovany, takze rozlisovat, stredovu trubku vysustruzit nebude problem, koleso si stranovo vypleties podla potreby, jedine bude treba asi trochu upravit spice - skratit.
Zadny naboj si myslim ,ze je bezproblemovy, nakolko drazkovanie kde sa nasadzuje bubon, resp. rozeta je v obidvoch pripadoch identicke, rozmery zachytu reakcie su u obidvoch typoch rovnake, takze na naboj peraka kludne nasadis bubon z OHC, akurat neviem, ci je celkova sirka bubna OHC a peraka rovnaka. V tom pripade taktiez bude treba upravit stredovu trubku...    [Brano]   08.12.2016
Odpověď  Braňo díky. To by mě zajímalo jak to upravovali, aby to tam sedlo. viz.: http://www.motomuseum-hostalek.cz/img_win3.php?lan g_id=&id_im_big=2059&im_type=jpg&imw_t ype=3    [mladeznik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2016
Odpověď  Vlastnim sice iba 00, ale 00 aj 01 ma stit rovnaky, teda sirka zachytu reakcie brzdy je 30mm, priemer osky 17mm.    [Brano]   08.12.2016
Zobrazeno 10 z celkem 139 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (139) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa pérák 250


 Prosím o informace na tento typ jawa pérák 250 r.v.1952 ,rozšířené blatníky !!!
Kolik kusu bylo vyrobeno atd ... . Děkuji    [Dan79Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mám to samé R. V. 1952 jawa 250 pérák rozšířené blatníky vše original stav a žádné informace:-(    [Shilds Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2016
Odpověď  Ale povedená úprava. Já bych ty blatníky bral a vyměnil.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.06.2016
Odpověď  Je to kutilská úprava. Dělali se různé tvary, způsoby a dokonce i materiály. Viděl jsem klasický plech, hliník a dokonce celé blatníky z laminátu.

Tu mě spíše zaráží alu spínačka a madla co nejsou soudky,.... To mě přijde zbytečné při ceně renovace.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2016
Odpověď  Jak může někdo takto namontovat sedlo a pak to ještě prezentovat. To ta renovace musí stát za to!    [fikuscz]   30.06.2016
Odpověď  zaprvé, podle motoru to je 350 :-)
zadruhé, továrně jich bylo vyrobeno zhruba nula, tohle je dost běžná kutilská úprava    [meela]   30.06.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

nadrz oprava


 zdárek, bude možné nachrómovať túto nádrž, tak aby bolo vidno logo? prípadne opravoval už niekto logo na nádrži? Alebo pozná niekoho takého kto to robí?    [Ipino] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.11.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  neřeš nějaké opravy sám, zkontaktuj lidi co renovují moto nebo dělají na moto chrom a s nimi to řeš, předpokládám, že asi chceš někoho na Slovensku? Zkus třeba http://www.motoren.sk/ ti si s tím určitě poradí. Jaká bude cena nechci hádat.    [Mirek]   06.12.2016
Odpověď  No tak dnes ma slušne poslali do p****e. Asi im to nestojí za tú prácu.    [Ipino] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.12.2016
Odpověď  Super, ani som netušil, že sa niečo podobné praktikuje už celkom bežne. Uvidíme, či budú schopný to opraviť.    [Ipino] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [Ipino] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.11.2016
Odpověď  Laserové mikronávary, pak zabrousit a přeleštit, cena tak do 1000kč.
Zeptej se strýčka, on ti poradí kde to budeš mít nejblíž.    [Jana]   30.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  2.    [Ipino] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.11.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zadní světlo


 Zdravím, z čeho je toto zadní světlo . Hledal jsem na netu a nikde nic nemohu najít. dekuju za odpovědi    [lukas8] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.01.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  pavle píšu na tu adresu co jsi zadal a pořád mi skáče nedoručeno světlo jsem koupil jen proto že jsem ho ještě neviděl /zvědavost / nemám problém s výmněnou napiš na hubo@email.cz    [hubohuRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.11.2016
Odpověď  Mohu nabídnout mnoho dílů na výměnu.    [Pavel Malý]   26.11.2016
Odpověď  Také bych měl o světlo zájem. Pište prosím na Victoria.kr35@centrum.cz    [Pavel Malý]   26.11.2016
Odpověď  super martine díky    [hubohu] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.11.2016
Odpověď  Svetylko by se mi hodilo&#9786;    [ladic]   23.11.2016
Odpověď  Oprava - na side tyto lampičky postrádají i spodní okénko pro osvětlení SPZ.    [Martin Štindl]   22.11.2016
Odpověď  hubohu: tato lampička je německá typ Hella, oproti běžným kapičkám péráků a ČZ125/150 jsou o něco větší. S dírou pro kabeláž na boku jsou většinou na blatníkách sidecaru, bez díry jsou tyto lampičky na slabších DKW NZ 250.    [Martin Štindl]   22.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  taky nevím na jakého péráka to vpálit slída okatě větší, rámeček ze sklíčkem shodný na levém boku langloch a je to origo žádný kutil    [hubohu] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  fot. 1.    [milanxxRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Chcem vás poprosiť o identifikáciu sklíčka zadného svetla jedno je klasické ale to druhé sklíčko je ploché a hladké.Neviem či sa dávalo aj toto sklíčko. Z druhej strany skla je nanesený zatmavovací nástrek.Chcem sa opýtať či sa nedávali na vojenské stroje. Veľkosť svetiel je taká istá, foto skresľuje.    [milanxxRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2015
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (18) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Bezkontaktne zapalovanie


 Ahoj,montoval niekto bezkontaktne zapalovanie do peraka 250?ak ano ako ste spokojny?pocul som ze to funguje aj bez baterky,je to pravda?    [ficuring] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 53 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  boco: Zkus se zeptat tady http://etovar.cz/cs/cz-125-b-t-150-c/2520-navlecka -kabelaze-jawa.html    [Milan(OHC)]   28.11.2016
Odpověď  Ano, viem ze existuje vela moznosti, ale nenasiel som ziadnu co by sa podobala originalu. Ak o nejakej viete, budem vdacny za informaciu    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.11.2016
Odpověď  Vyrabi se mraky variant, pro predstavu prehled treba zde: http://www.conrad.cz/popisovani-a-znaceni-kabelu.c 27896 Conrad je ale silene drahej, je treba zagooglit. Idealni jsou IMHO popisovaci samolepky a prejet smrstovackou.    [Pája]   26.11.2016
Odpověď  Dakujem za odpoved, vyzera to super, tlaciaren mam, vyskusam co s nou vycarujem :)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  V mém případě jsou tyto štítky tištěné na tiskárně samolepících štítků Brother(pásek 9mm), po nalepení na kabel jsou fixovány průhlednou(transparentní) smršťovací bužírkou s lepidlem. Ale tiskárna samotná stojí cca 1500Kč + asi 200/300 Kč kazeta takže nevyplatí si ji pořizovat kvůli jediné motorce(levnější tiskárny jsou okolo 800Kč). Ale často je používají živnostníci a firmy v oboru elektro a ti by mohli za menší obnos štítky natisknout.    [Martin Štindl]   23.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  ahojte

viete niekde poradit kde zohnat znackovace cisel kablov, nieco podobne ako bolo originalne na perakoch (mam komunistu 1952), pripadne ako na tejto fotke (daval sem p. Martin Stindl v roku 2012)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2016
Odpověď  Dopadl jsem dobře.Trvalo to sice nějakou dobu ale na to že bylo konstatováno že to byla vina neodborného zacházení to dopadlo dobře.
Pán mi odepsal že buď někdo přepnul za chodu motoru spínací skříňku do polohy na přímé buzení dynama a nebo že někdo zkoušel jestli to dobíjí odpojením baterie na delší dobu taky při chodu motoru.
Bohužel mi kluci neřeknou co s tím prováděli.    [Standa]   13.05.2012
Odpověď  Tak co Stando, jak si dopadl s řešením tvého problému v AEV?    [Milan(OHC)]   12.05.2012
Odpověď  to ladic AEV 0403 a dá se koupit přímo ve firmě AEV Kroměříž www.aev.cz tel.:+420-573-500 013 pan Michalík. S poštovným to vyšlo na 424,-

tot z diskuze tady na foru    [free]   17.04.2012
Odpověď  Ch těl bych se zeptat Milana OHC jak dlouho trvalo než ti z toho AEV Kroměříž odpověděli?? Já pořád čekám a nikde nic.    [Standa]   17.04.2012
Zobrazeno 10 z celkem 53 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (53) 
Zodpovězené téma  

Spinacka rada


 Ahoj kluci mam dve spinacky z peraka jedna je hlinikova druha bakelitova a ja mam peraka prechod FJ na Zbrojovku ktera tedy patri spravne na Zbrojovku diky    [Rob]   25.11.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Záleží na výrobním čísle , do 11- 46000 spínačka fj s kontrolkami zařazených stupňů
od 11- 46001 bakelit. Ještě záleží jakou máš kontaktnici v motoru.    [karel]   25.11.2016
Odpověď  Podle mého by tam měla přijít ještě spínačka FJ s kontrolkami zařazených stupňů.    [fikuscz]   25.11.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Drziak sedla Perak


 Ahojte

mozete mi prosim pomoct identifikovat ktory z tychto 2 drziakov co mam je originalny diel a ktory replika? Ak su oba originaly, aky spravne patri na "komunistu" 1952?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  takze oba su originaly?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2016
Odpověď  Starší provedení bylo na uchycení dvou šroubů a novější provedení "Komunista" na jeden šroub!    [Jára]   22.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  dalsia    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  este dalsie foto    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kde najdu značení párovosti karterů?motor typ 11.Díky


 Kde najdu značení párovosti karterů?motor typ 11.Díky    [Silo514] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak co si o tom myslíte?Nejdřív mě napadlo,že sou čísla přeražená,ale nevypadá to tak.Takže někdo sehnal staré kartery bez čísel a narazil čísla z roku kdy už se používaly nové kartery?    [silo514]   22.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto2    [silo514]   14.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto    [silo514]   14.11.2016
Odpověď  budu se snažit co nejdříve momentálně je nemám u sebe    [silo514]   13.11.2016
Odpověď  Toje zajímavé. Můžete sem dát fotky výrobního čísla a celkového zobrazení karterů?    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.11.2016
Odpověď  no napadlo mě to taky,ale motor má žebro v kuse až pod kryt karburátoru a podle toho co jsem se dočetl na netu od roku 51-52 sou v tomto místě kartery shodné s kývačkou nejsem na péráky odborník.    [silo514]   13.11.2016
Odpověď  To číslo na konci je rok výroby, tedy 1953.    [fikuscz]   10.11.2016
Odpověď  Moc děkuji,kartery sou párové.
Poprosím ještě zda mi někdo určí rok V.Č.-11-01555-53    [silo514]   10.11.2016
Odpověď  Na předním držáku motoru do rámu z čelní strany. Takže pokud je motor v rámu, nejsou tyto čísla vidět.    [fikuscz]   05.11.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Brýle a maska pérák


 Zdravim, muzete mi prosim napsat jak vsadit horní brýle do masky. Je na to nejaky figl? Mam to rozebrany a ne a ne to tam dostat, chybi mi asi 3 mm. Uz si prijdu jako pako, ale nez zacnu "rovnat" masku chci se radsi zeptat.    [srumic11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  tak se taky zadařilo....nejspíš mám dost silnou vrstvu barvy....trochu nervi ale šlo to na knop...    [yamajka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.11.2016
Odpověď  Chlapi, kde ty díly berete? Já nikdy nepotkal masku s podkovou, která by nešla dovnitř....    [fikuscz]   17.11.2016
Odpověď  Jestli jsou ty díly párové, tak to chce trpělivost a zkoušet. JDE TO BEZ SÍLY :) Já na to nakonec taky přišel, ale postup byl jiný než na videu. Když to půjde pošlu video, jak jsem to udělal já.    [srumic11]   17.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj mám uplně stejný problem, maska je FJ a podkova by měla být taky ale dohromady to vubec nejde.    [yamajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.11.2016
Odpověď  dekuju za odpovedi a za super video. vybral jsem proste tu masku ktera byla lepsi a ted nesedi, tak snad nejsem blazen. tu diru určitě zavarim a tachometr mam original...chci to mit taky pekny. tak nezbyva než koupit bryle ktere sedi. Dík za pomoc!    [srumic11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2016
Odpověď  Každý díl je z jiného stroje.    [fikuscz]   07.07.2016
Odpověď  A byly tyhle díly předtím u sebe nebo je něco dokoupené? Někde jsem kdysi četl že třeba novější brýle nejdou do starší masky a podobně... ale vyzkoušené to nemám    [meela]   07.07.2016
Odpověď  Teď koukám na tu fotku. Co ty dvě velké díry uprostřed masky. Neříkej mě, že na FJčko budeš dávat ten hnusnej replikový tachometr?    [fikuscz]   07.07.2016
Odpověď  Než bych to napsal tak jsem to raději natočil.
https://youtu.be/eSZ5pAigd8I    [fikuscz]   07.07.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto2    [srumic11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zodpovězené téma  

Víko zapalování


 Ahoj, jsou rozměrově stejná víka zapalovaní u 250 i 350? Mám víko značené FJ a nevím z jakého je motoru.    [Milan]   04.11.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tohle víko co je na fotce je Jawa 250 pérak janeček,zbrojovka    [David K] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2016
Odpověď  A mohl by tedy někdo napsat rozdíly ve víkách FJ, zbrojovka a komunista 250 a totéž 350? Díky (nebo kde je to popsáno někde na netu)    [HonzaBK]   16.11.2016
Odpověď  Jestli to víko měří 360mm, tak je to třiapulí!    [felix]   15.11.2016
Odpověď  Kdepak! Tohle je 250ka. Žádná třiapůla nemá okolo zadní díry na šroub kulatý prolis. To víko by se mně hodilo. Je na prodej?    [Hynek]   14.11.2016
Odpověď  360mm je 350ccm, pérák - první kejvačka    [Mates]   14.11.2016
Zobrazit dokumentOdpověď  OK, děkuji. Mám víko dlouhé 360 mm, nevíte z jakého motoru tedy je?    [neomega] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.11.2016
Odpověď  Nejsou    [petr]   04.11.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 

 Strana 1/191 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 12.12.2015)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Plechový rámeček pérák


 Mám dotaz mám původní rámeček na Péráka a potřebuji poradit dá se nějak vyčistit je tam rez u šroubu stavění a nebo nechat na chromovat je to do původního stroje.Případně jakým prostředkem vyčistit.Děkuji za možnosti.    [velopRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Výměna manžet a repase silonů


 Zdravím všechny není tu někdo kdo dělá repas u předních vydlic na Jawě pérák myslím výměnu silonů? a dále jak vyměnin jednoduše staré manžety za nové? díky všem.    [Jirka]   18.11.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Vymenim motor Velorex 572 tripade za motor na Perak 18 taky tripade


 Vymenim motor Velorex 572 tripade za motor na Perak 18 taky tripade. Pouze vymena.    [CIJOML]   03.09.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa-Ogar 350-12


 Ahoj,
hledám někoho, kdo má original staré typové osvědčení z ogara 350 typ 12. Snažím se dopátrat výrobních čísel a čísel ze seznamů pod kterými je toto číslo zapsané u výrobce a dne zapsání (strana 5). Dle získaných starých TO byly motorky brány ze skladu zcela náhodně. Můžete mi někdo pomoci a poskytnout mi tato data a potvrdit či vyvrátit moji domněnku? Děkuji.
Stačí napsat např.: 12-1799, číslo 765, dne 15.4.1949    [Josef]   22.07.2016
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa perak 250 fj export/ vyvoz


 Zdarek odborníci, kúpil som FJčko r.v. 1947. Dovoz z belgicka. Bol by som vďačný ak by mi niekto vedel poradiť či sa tam vyvážali moto a aké úpravy boli robené pre tento trh. Na mojom je asi neoriginalne sedlo a tachometer, ostatné vyzerá, že je FJ. Ešte by som rád vedel čo sa robili čierne peráky.    [IpinoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.07.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

jawa 250 perák


 Dobrý den,potřebuji z repasovat 4polový dynamo s kotvou na jawa 250 perák fj.Kdo by to zrepasoval,děkuji.jakub    [jakub]   14.07.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Ciferník ampérmutru ke stažení


 Moc vás prosím nemáte někdo v PC ke stažení ciferník ampérmetru na péráka, který byl v roce 2012 ke stažení na uložto.cz? Zde se to řešilo http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=114&idtop=109120 . Díky    [Lada12Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.05.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

linky přední blatník


 linkuji Peraka 250 a tet nevim jak přední blatník ma byt v mistě vidlice přerusená linka? Dík za info    [Rob]   07.05.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

VAPE na peraka


 Zdravim
Chtel jsem se zeptat, jaky typ Vape se muze pouzit na peraka, ja jsem cetl, ze se ma koupit dvoucivkove, a pouzit jenom jednu,
Je v tom nejaky rozdil, proc pisou, ze je to vyhodnejsi, kdyz staci jen jedna? - I kdyz, cena je stejna.

Pouzil jsem jiz jedno na kyvacku 350 a funguje dobre, problem je ze spinacka jiz neukazuje , jestli to dobiji, dokonce jsem vymyslel i vypnuti motoru na spinacce primo. Valce se ted nehadaji, perak ma jen jeden, ale asi bude jistejsi to predelat..
U peraka neni ampermetr, jsou tam ty svetylka na ukazovani rychlosti, pak svetylko neutralu a dobijeni,
Diky za radu.
P.    [Staghorn] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 550 kola + barva


 Ahoj, chystám se renovovat jawu 550 a chtěl bych se zeptat jak mají být správně udělaná kola. Vím, že mají být v barvě, ale nevím zda mají být lakové i se špringlema nebo ty maj být v zinku. Další otázka je jakou barvu jste použili na lakování kol.
Další otázka se týká lakování. Chci se zeptat jakou barvou stříkáte vnitřek plechů. Vím, že když je červená tak vnitřek je v červené základovce, ale já ho chci dělat modrého a nevím jak má být vnitřek.
děkuji za rady    [Marťas]   04.04.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Ram motoru Jawa perak sport


 Chtel bych poprosit jestli by me nekdo neokotoval kryci ram motoru u sportky peraka dekuji Rob    [Rob]   21.02.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Označení motoru 350 pérák


 Ahoj,mám doma motor 350 pérák.Rozumíte někdo označení motoru ZK-17-1402-,číslo je vyraženo na karteru jako u novějších typu.    [Kamil33Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2016
   Přidat odpověď 

 Strana 1/191 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006