MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 278535 příspěvků |6316 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 85 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 30.8.2016 20:43  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 595
    Doklady   11.04.2010 / 246
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 236
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 234
    Uloženka.   16.01.2013 / 197
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 2830      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 16 / 260      Příspěvků Příspěvků: 27441
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/189 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kľúčenka, klíčenka, placka


 Zdarek borci, od jedného predávajúceho som dostal darček k nákupu. Tvrdil, že je to kľúčenka. Na repliku to nevyzerá. Je tam vyrazené 4 miestne cislo, po obvode zbrojovky f. janeček a znak fj. na druhej strane šachovnica. Stretol sa niekto s niečím podobným?    [Ipino] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Páni, ďakujem za objasnenie a prajem svetlejšie zajtrajšky.    [Ipino] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2016
Odpověď  to bylo číslo zaměstnace. Každý měl třeba 10 nebo 20 známek se stejným číslem, a když potřeboval nějaký nářadí, dal do výdejny známku výměnou za nafasovaný vrták nebo frezu.

Jako v každé fabrice za bolševika.    [Monty]   30.08.2016
Odpověď  A to číslo málo aj nejaký hlbší význam, alebo len bolo pod týmto číslom evidované nejaké náradie?    [Ipino] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2016
Odpověď  Známka z výdejny nářadí.    [Bohumil]   30.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto z druhej strany    [Ipino] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Uchytenie výfukov


 Priatelia, aký máte názor na uchytenie výfukových tlmičov? Originál boli upevnené z vnútra, alebo z vonku držiaku teleskopu.    [peter.ba] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.08.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Výfuky FJ s pásovinou na boku jsou upevněné z vnitřní strany. Výfuky s maticí a oken ve švu jsou upevněné z venkovní strany rámu.    [fikuscz]   28.08.2016
Odpověď  Hmm. A teraz si o tom čo myslieť?    [peter.ba] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.08.2016
Odpověď  Výfuky mají být přidělané ven.    [David K] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ďakujem. Ja ich tak aj mám. Len je to predmet kritiky "odborníkov".    [peter.ba] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.08.2016
Odpověď  výfuky ke kolu , dovnitř pérák byl štíhlá motorka , je to tak i na dobovejch fotkách i v příručce k pérákovi, když je dáš ven nebudou ti pasovat zadní stupačky    [Mates]   28.08.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Motor pérák 350/18 vs dvoupáková 354


 Porsim o názor na tento motor mám takové tušení že se jedná o dvoupákovou kývačky vydávanou za péráka typ 18 je to pravda nebo se pletu a je to opravdu origo pérák??    [Tomáš]   23.01.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ano, mám to tak taky, je to běžné u motorů z let 55-56, které byly označeny písmenem N - náhradní.    [wallander]   28.08.2016
Odpověď  Dobrý den,chtěl bych se zeptat dovezl jsem motor 350 pérák rok 1955 označení nového motoru N18.Udivilo mě číslo motoru které je vyraženo na levém karteru nahoře uprostřed jako na novějších kývačkách.Číslo je originál není přeražené.Setkal jste se někdo s vyraženým číslem na tomto místě u péráku?    [David K] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.08.2016
Odpověď  Borisi, formát čísla co uvádíš je pérákový. Fotka níže je předělaná 354. Mě šlo před dvěma roky o to, na které půlce karteru (L nebo P) se to číslo má správně vyskytovat.    [Beat]   20.11.2014
Odpověď  chlapci ja sa neven docitat toho cisla vyrobneho .. som porozumel na lave strane kartru od ramu k motoru ide cislo.. ale ja chcem vedet ci toto cislo je perak alebo 354 *18-01719-53* motor ma znaky 354 ako uviedol mirda444 obr.4
dik za odpoved..    [boris]   19.11.2014
Odpověď  Beat - ten motor co máš u svého dotazu má číslo ve správném formátu i když je to předělaná kývačka. Označení 18- je vždy u rámu a směrem k motoru pokračuje číslem motoru a rokem výroby. Před a za označením má být "kytička".    [Mirda444]   11.03.2012
Odpověď  Mirdo, a není to číslo zrcadlově obrácený? Jako když na levé půlce na zadním držáku tak aby šlo číst z leva..    [Beat]   10.03.2012
Odpověď  Beat - máš správný postřeh, na tom spodním obrázku je opravdu značení na pravém karteru, ale má být správně na levém. Mám dva origo motory 350/18 a oba mají značení na levém karteru. Ogar 350/12 má číslo ne pravém karteru, ale na předním držáku.
Ještě pro Petra. Dovařil jsem ty dva motory, protože jsem z nich chtěl postavit jeden Pérák se sidecarem a druhý jako Ogara. Vývojem času jsem ale raději investoval do origo motorů a ty dva mi zůstaly.    [Mirda444]   10.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na kterou půlku se vyráží číslo? Na nejspodnějším obrázku je na pravé 1/2, tady ten z aukra ji má na levý..    [Beat]   10.03.2012
Odpověď  Jestli se můžu zeptat, za jakým účelem Mirdo444 dovařuješ tolik motorů?    [Petr]   09.03.2012
Odpověď  Mirda mi nasadil brouka do hlavy a tak jsem si líp prohlídnul karter z půlbubnu, kterej je na dovaření krytu řetězu a předělání na Péráka prostě ideál. Tu vlnku z boku má už z výroby, takže stačí dovařit plochu pro šroubek    [Beat]   01.02.2012
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (29) 
Zodpovězené téma  

Zajizdeni a poruchy


 Zdravim,
tak po dnesku mam prvnich 200 km za sebou. Prvnich 100 km pohodicka, zadne poruchy a motor ok. ALe poslednich 200 na volnobeh vynechava. Bud nema palivo nebo neco na zapalovani? Stredni a vysoke otacky jede krasne, ale nizke fakt vynechava. Treba zastavim na krizovatce a jsou tam takove kraticke mezery kdy motor nezapaluje.
Nejake navrhy? Jde o 350 na origo zapalovani. Vse vymenitelne je prakticky nove. Premyslim ze necham bezet motor zahraty a budu serizovat zapalovani za behu? Nikdy jsem to nedelal timto zpusobem. Zhazovat nadrz se mi nechce abych tam montoval ty meraky uvrate. Filc na vacce jsem mazal jeste pred cestou.

Druha zavada je ze zacala tyct nadrz u palivoveho kohoutu. Spendlikova dirka. Rychlou opravu vyresilo maznuti mamuta. Premyslim ze jen to misto zevnitr zapatlam dvouslozkou?    [tomtnt]   07.06.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 67 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dneska mi praskla nebo se proste nejak vytrousila spojka na retezu. Mel jsem obrovske stesti ze jsem se zrovna rozjizdel z jednicky a navic se retez sikovne sroroloval vevnitr a spadl z rozety aniz by nejak vazne poskodil nejake plechy. Pred tim jsem jel cca 80 km po dalnici cca 90km/h...nekdo me ma rad, aspon tak to beru.
A navic teda, mel jsem dve spojky nahradni sebou.
Nicmene ta spojka vydrzela 2300 km...nic moc.    [tomtnt]   27.08.2016
Odpověď  u třistapadesátky ty NJ jsou zbytečný, poněvadž se stejně musí ohřívat kartry kvůli středovému čelu    [felix]   14.08.2016
Odpověď  dám je na obě strany, když bude potřeba motor se krásně rozhodí a klika půjde ven sama    [Mirek]   13.08.2016
Odpověď  Taky se chystám u 250 napravo dát ložisko typu NJ a myslím že klikový hřídel žádnou vůli mět nebude, protože kuličková ložiska na levé straně to nedovolí. U 350 to nedovolí středové ložisko. Ložiska NJ jsou např i na motorech 1D90 malotraktorů T4K (jednoválec, diesel, dvoutakt, ztrátové mazání) a to na obou stranách klikového hřídele a tam už nebezpečí boční vůle klik hřídele hrozí a trpěla by tím ojnice. Proto se tyto vůle vymezují distančními ocelovými podložkami na venkovním kroužku ložisek. Dělá se to ještě před naražením gufer, aby tato vůle byla pěkně zřetelná. Vůle klik.hřídele se nechává 0,25-0,35mm, vůle ojnice na ojničním čepu 0,5mm. Ten motor má 660ccm, ale princip je stejný.    [donkomposto]   12.08.2016
Odpověď  Ahoj níže jsem se dočetl, že na 350tce dává někdo na kliku válečková ložiska a má s tím dobré zkušenosti, tedy do karteru na levou i pravou stranu? Plánuju opravu 350tky a nemám zkušenost. U 250tky jsem si dal válečkové ložisko na pravou stranu a vlevo mám kuličky a obrovská výhoda je v tom, že když jsem musel nyní půlit kvůli převodovce je to snadná práce. Obával jsem se aby klika necestovala z leva do prava. Mohlo by se to stát? Nebo je to bez obav.    [Mirek]   12.08.2016
Odpověď  tomt a medzeru na sviecke mas ok?    [jan]   15.05.2016
Odpověď  Vyboj si hlada najkratsiu a najlepsiu cestu, ak nepreskoci iskra
na sviecke a ma moznost niekde inde rak to urobi. Podla mna sviecka je na najlepsej ceste odist tatam. Inac sa sprava studena, tepla, pod tlakom atd.
Ktovie ako by si iskril za dazda a vlhka :)    [jan]   15.05.2016
Odpověď  u 350 je svicka opravdu utopena. Mezera mezi kablikem a hlavou je pak cca 5-10 mm a prave pred zahratim mi tam obcas preskakuje jiskra. Cvicne jsem vyhnul koncovky vice smerem od hlavy tak uvidim.Neznaci to uz vadne svice? Mam tam N15C a nove jsem dal "sedmicky"    [tomtnt]   14.05.2016
Odpověď  u 350 je svicka opravdu utopena. Mezera mezi kablikem a hlavou je pak cca 5-10 mm a prave pred zahratim mi tam obcas preskakuje jiskra. Cvicne jsem vyhnul koncovky vice smerem od hlavy tak uvidim.Neznaci to uz vadne svice? Mam tam N15C a nove jsem dal "sedmicky"    [tomtnt]   14.05.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mám na 250tce také očko ale výboj jsem u ní nikdy nezaznamenal. Třistapedesátka má ale svíčky v hlavách více utopené, tím jsou i žebra blíže k očkám a proto je možnost výboje mnohem vyšší. Jestli jsou svíčky neodrušené a vzdálenost kontaktů 0,5mm tak tohle snad nebude vadit pokud to teda po zahřátí přetane.    [Martin Štindl]   14.05.2016
Zobrazeno 10 z celkem 67 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (67) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

pérák 175?


 Zdar péráčníci,

viděli jste dnes na aukru tenhle motor? http://aukro.cz/jawa-perak-motor-zvlastni-cislo-i6 352456540.html není to náhodou prototyp 175 alias legendární typ 10? I konečná cena 15 356Kč by odpovídala tomu že si to nemyslím sám :-) koukněte na fotky, sériovka to není určitě - spojkové víko, pravý karter, poloautomat spojky, náhon tachometru... Jsem zvědavý jestli se tenhle motor ještě někdy někde v něčem ukáže :-)    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 28 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Já osobně, pokud bych na to neměl možnosti, dostavět kolem motoru věrnou(!) repliku, dle dokumentace a výkresů, třeba tak jak to dělá p. Samohýl. Tak než dělat něco napůl, a nechat se obdivovat laiky, raději ten motor odprodám NTM. Přeci jen už je to národní dědictví a tak by se s tím mělo zacházet. To je pouze můj názor.    [J]   26.08.2016
Odpověď  Já bych udělal to, že bych motor zprovoznil, dynamo bude asi klasika pérák, pokusil se vyřešit to víko nechal udělat kolena výfuku, celé bych to napasoval do péráka, aby se na rámu upravili jen držáky a víc nic. Na srazech to bude pro odborníky budit pozornost, laici to stejně nepoznají a není to taková investice. tedy pokud na to nemá člověk strojní dílnu, pak se do toho může pustit od podlahy. To je můj názor a někdo s ním může a nemusí souhlasit. Je každého věc jak se k tomu postaví a na co má kapacity a peníze.    [Mirek]   26.08.2016
Odpověď  Nad stavbou tohoto prototypu jsem osobně hodně přemýšlel.. Motor jsem chtěl vydražit, bohužel mi nebylo přáno, byl jsem hned pod čarou... Dnes bych určitě přihodil víc, ale už to tak je, nynějšího majitele neznám, ale věřím, že se o motor dobře postará. Co se týče konstrukce motorky, asi bude zásadní vymodelovat a nechat odlít víko zapalování, popřípadě kryt karburátoru...? Z fotky bych řekl, že rám bude mít hubenější trubky než pérák 250. Navíc se to celé podobá spíše OHC než péráku - přední vidlice určitě nepůjde použít z kejvačky... Zadní kluzáky a kastlíky budou taky spíš jak u pullitru... Na rámu si všimněte toho zalomení vertikální vzpěry, co je na ní zadní držák motoru - úplně jiné než pérák... Osobně bych použil na stavbu nějaké rámy z malé kejvačky kvůli profilu trubek.... To je tedy aspoň můj názor na věc... Každopádně by to mohl být opravdu zajímavý projekt...    [palda-vla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.08.2016
Odpověď  že je to prototyp jsem tak nějak věděl, jen jsem si myslel, že ten z počátku vývoje péráka a ne z konce ... náhon vyveden z výstupu převodovky, kdy je do díry výstupní hřídele zalisováno (tedy asi původně zalisováno, dnes se to s mírným odporem v tomto spoji protáčí) šnekové kolo a odtud na druhé kolečko dál na náhon tachometru, celé to je ještě provrtané pro vypínání spojky ... určitě bych ho chtěl dát do prezentovatelné podoby a kdyby se to nějak podařilo poskládat do celé motorky, bylo by to super ... bohužel základ - rám je úplně odlišný od péráka    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2016
Odpověď  je to pěkný, co s ním plánuješ, rozebrat, vyčistit, rozpohybovat a zprovoznit? Dáš ho do rámu? podle té fotky od Anošta by to mohlo jít do rámu péráka? Ještě by mě zajímalo, jestli jsi tušil co kupuješ že to bude nějaký prototyp, nebo jsi jen tak přihazoval?    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2016
Odpověď  Díky za fotky, stejně je super když se něco takového dochová :-) a pokud by se to podařilo i nějak dostavět do funkční motorky... to by byla paráda :-) jak tam je udělaný ten náhon tachometru?    [meela]   09.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  -7-    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  -6-    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  -5-    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  -4-    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2016
Zobrazeno 10 z celkem 28 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (28) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

víko zapalování


 Zdravím.Nevíte někdo,z čeho je to hle víko?    [basista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.08.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Já bych řekl, že bude z nějakého motoru. Asi pérák.    [fikuscz]   26.08.2016
Odpověď  Že bych zvolil špatnou rubriku?    [basista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je to motor 350. foto 2    [basista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.08.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

To je zase divadlo.


 http://aukro.cz/ShowItem2.php?item=5710560270& ref=last-visited    [Jara]   17.10.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 236 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Hlavně internet má dneska každý a není nic těžkého se kouknout, co má jakou cenu. Proč by měl pak někdo prodávat pod cenou, jenom protože to dřív tolik stálo?Okrádal by tím sám sebe.    [Carlos01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.08.2016
Odpověď  Staré české motocykly budou čím dál tím dražší. To je logické, jen se to těžko chápe těm, kdo je pamatují z doby, kdy se za ně platilo flaškou slivovice, nebo se nacházely v kovošrotech či na vesnických skládkách. Otázka tedy není zda budou dražší, ale jak bude jejich cena růst, případně s jakou progresí či degresí. Zatím jsme světky spíše progresivního růstu, který je způsoben spekulacemi a zvýšením koupěchtivosti. Kupní síla roste a navíc se na tyto dříve přehlížené veterány začínají orientovat noví lidé, kteří je berou jako vhodný druh investice. Ukládat peníze do bank je dnes nesmysl a pro malé investory nejsou podílové fondy nijak zvláště výnosné, navíc přináší veliká rizika. Investice do starožitnictví a umění vyžaduje hluboké znalosti, či drahé poradce a tak proč neinvestovat do toho, co není složité a navíc přinese i zábavu?
Aby toto bylo možné, tak tito investoři musí mít k dispozici servis. Ten mají v podobě mnoha firmiček, které se dnes na renovace českého "šrotu" vrhly. Toto vše roztočilo cenovou spirálu směrem nahoru. Paralelně s Aukrem, samozřejmě, které bohužel nezavedlo čisté prostředí, ač mu v tom nic nebránilo. Díl viny beru i sám na sebe v tom, že jsem se vždy snažil "nezajímavé" veterány všemožně propagovat.
Prostě nová doba pánové.

K dobru dávám své starší články:
http://www.motomagazin.cz/index.php?action=magazin &menu=5&pos=renovace
http://www.motomagazin.cz/index.php?action=magazin &menu=5&pos=aukro    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.08.2016
Odpověď  Dnes už u těch důchodců velice nic není... ta doba už je pryč.    [v.]   25.08.2016
Odpověď  Nevim co pořát řešíte. Každý hcce kupovat od důchodcš kterému eá za motorku cenu šrotu a pak prodává na aukru protože tam prostě dostane nejvíc. A to že si každý nemůže dovolit koupit motorku protožč na ni nemá? ...no tak to asi je a bude.

Leda žačít znárodnovat a úřerozdělovávat.    [vana-hb]   25.08.2016
Odpověď  Peníze jsou a byly ve všem, ono pokud to budete kupovat na aukru, tak to bude vždy za nejvyšší možnou cenu, levně nic nevydražíte nikde. Ovšem otázka, kde jinde to shánět, no a zde nastává situace, proč to tak je, je to prostě nedostatkové a tak se za to platí co to jde, někdo vydělá 15tisíc, ale jsou tu tací, kteří mají 100tisíc na útratu a i více. Pak to nebude mít nikdy žádný konec a pokud po tom bude hlad, tak to bude ještě horší. Bohužel toho hladu po tom pořád přibývá za tento starej "šrot", ale nic s tím neuděláme, kde je moc peněz, tak se nehledí na nic.... Ty aukce také nejsou pořád, ale sem tam. Kdyby toho bylo tolik, tyto ceny by zde nebyly. Kdyby ryby... :) Prostě tak to je, divit se tomu nemá smysl.    [Vančík]   25.08.2016
Odpověď  Ona je tam asi taková přímá úměra - péráků není (nebo tedy jakoby ne tak, že jdete do hospody a 3000 s TP jedete za hodinu s motorkou dom,...)a dnes (řekněme si to na rovinu) není už nic kloudného a zájemců je stále více a více. Takže se sežene snad nějaký vrak a tak to udělá třeba deset lidí...pak jsou na aukru jedny tlumiče, jedno sedlo,....a už to jede. To je celé. Kde je poptávka a nabídka je mizerná tak roste cena.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.08.2016
Odpověď  Sakra už, pořád, toto taky není pro veteranforum https://www.novinky.cz/muzi/412715-sachy-za-vsechn y-penize-doslova.html
kterej trouba to koupí :) ? No rozdíly lidí jsou obrovské, zas to někdo koupí.    [rz]   25.08.2016
Odpověď  podívejte se na to z druhé stránky a to je dost velký problém, rostoucí ceny vedou k to, že i kývačky se dostanou do zájmu zlodějů, za chvíli na těch svých strojích nebudeme ani jezdit, abychom je zbytečně neukazovali    [Mirek]   25.08.2016
Odpověď  Napsal jste to správně, pro vrchních 10tis, kteří o tom nic neví, ale dobře zaplatí, protože si to mohou dovolit, znají zase jiné věci a mají tak jiné prostředky jak zbytek kolem nich. Pak je to jen o penězích a motorka stojí. O penězích je vlastně dnes nakonec úplně vše, co si budeme nalhávat. Marek    [Mark]   25.08.2016
Odpověď  Asi sa v ČR a SR máme už príliš dobre, keď za takéty kusy šrotu sme ochotní zaplatiť takéto peniaze....Na ktoré väčšina obyvateľov robí niekoľko dní, prípadne týždňov....
Tiež mám rád svoje motorky, zo šrotového stavu som ich vlastnými rukami zrenovoval a užil si pri tom kopec zábavy. Jazdenie a partia rovnakých bláznov sú bonus k tomu.
Ale pokiaľ mám za totálne vraky tuctových motoriek dávať niekoľko mesačných platov, tak to nemá význam. Rovnako ako nevidím význam v kúpe papierika s označením známka za 100 mil. KČ aj keby som ich mal.
Ak to takto pôjde ďalej, bude to len o peniazoch a byznise. K tomu priekupníci, "zberatelia" a "veteránisti", ktorých jediným merítkom je len zisk.
A najúsmevnejšie je že ľudová motorka ako perák alebo kývačka, vyrobená v miliónoch kusov sa postupne stáva drahou zábavou pre vrchných 10 000... Ktorí ani nevedia kde sa do toho lieva olej a benzín....-;)    [robinez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.08.2016
Zobrazeno 10 z celkem 236 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (236) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Povrchová úprava


 Mám ročník 47 v.č. 82xx a rád by som sa dozvedel, v akej povrchovej úprave má byť páka zadnej brzdy. Pretože bola predtým nastriekaná čiernou farbou a keď som ju začal čistiť objavil som mapy striebornej farby alebo zinku (viz. foto). Ďalej by som rád vedel aký povrch má mať spojovací materiál. Dočítal som sa tu kde čo, ale nikde nieje jednoznačne určené či chróm, zinok alebo len čierny.    [Ipino] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.08.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Určite chcem robiť chromovanu nadrž (vyzerá že bola predtým chrómovaná). Ale napr. štít brzdy, ráfiky boli v červenej farbe na ktorej je nastriekaná striebrenka. Ale to sa mi nezdá, že by sa robili vo farbe moto aj ráfiky. A mimochodom, teraz som sa hral so spojkou a kôš, stred a dokonca aj lamely su signované FJ.    [Ipino] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.08.2016
Odpověď  Spojovací materiál všechen v zinku. Tu páku brzdy bych řešil dle ostatního. Když uděláš lidovku bez chromové nádrže, klidně páku stříktní stříbrnou. Pokud chrom nádrž a kola, tak i páku.    [fikuscz]   23.08.2016
Odpověď  Paka brzdy stribrna (zinkova) barva, srouby jsem mel v chromu: na motoru, na nádrži na prednim svetle (byl v chromu cely uchyt), osy kol, matice zadni osy kola, matice unasece rozety, matice osy rizeni, sroubky kastliku. Zbytek v zinku. Ale jestli verit ze to tak bylo z vyroby nebo ne to neporadim :) (rok 47)    [Jirka123]   23.08.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Držák bateriové schránky


 Dobrý den,
dávám dohromady rám na zbrojovku a chybí mi něm držák bateriové schránky. Měl by tam být držák z pásoviny jako na obrázku. Neměl by někdo nějaký odřezaný kus, případně nedělá to někdo v replice? Nebo nemáte to někdo okótovaný i s ohybama? Předem díky za odpověď.    [steft01Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky za nákres. Neměl by jste přece jen někdo zadní část rámu s držákem kastlíku naprodej? Z nějakého zničeného rámu.
Děkuji    [steft01Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mám jenom toto....    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.08.2016
Odpověď  Nikdo nic neporadi?    [steft01Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.08.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Sraz Péráků


 Zdravím příznivce motocyklů jawa pérák.Zajímalo by mě kolik majitelů těchto strojů by mělo zájem se zůčastnit srazu Péráků.S touto myšlenkou si dlouho pohrávám,a tak zjištuji jaký by byl zájem.Jsem ze Zlína tak mám představu že by se konal tady na Zlínsku.Letos to určitě nebude ale příští rok by se to snad mohlo podařit zorganizovat.Jawě zdar čáryfuk    [čaryfuk]   13.07.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 595 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Fotky vítěze mi připomněly kamaráda, se kterým jsem se znovu setkal po 30-ti letech.
Absolvovali jsme spolu ZVS ve Spišské Nové Vsi. :) :) :) . Joo, i takové se dějí věci.    [radek]   18.08.2016
Odpověď  Trošku pozdě ,odkaz na sraz Péřáků.
http://mastikulka.rajce.idnes.cz/Sraz_Peraku_Hovez i_2016/    [PIlník.]   17.08.2016
Odpověď  Tady dávám několik fotek ze srazu
http://cezetaci.rajce.idnes.cz/Sraz_motocyklu_na_M orave_-_Hovezi_30.6._-_3.7.2016_-_FOTKY/    [čezeták]   12.07.2016
Odpověď  Ahoj, taky se přopojuji k velkému poděkování za akci. Pokud ještě někdo máte nějaké fotky, dejte sem určitě odkaz.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.07.2016
Odpověď  Supr akce,taky děkuju za vše a těm,co se na tom podíleli,bezva lidi budu se těšit za rok.    [Pilník.]   08.07.2016
Odpověď  Fotka je moje. Mám jich samozřejmě víc, ale nemám čas se jimi probrat. Pokusím se je co nejdříve dát na MotoMagazín.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.07.2016
Odpověď  No to se povedlo. Zrovna já na startu :). Paráda.Čí je to foto ?    [Michal]   07.07.2016
Zobrazit dokumentOdpověď  Atmosféra na startu    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.07.2016
Zobrazit dokumentOdpověď  Hlavní organizátoři    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.07.2016
Odpověď  Byl sem tam pokaždé, ani jedenkrát na pérákovi, protože žádného nemám, ale na nověhším Jawím stroji a ani jednou se nestalo, že by někdo házel kyselé ksichty.. Je to o lidech..    [Hrnous]   07.07.2016
Zobrazeno 10 z celkem 595 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (595) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jikov 2924


 Dobrý den,mám doma dva karburátory jikov s označením 2924 a není na nich vyraženo písmeno H,jeden z nich má velkou plovákovou komoru na které je obtisk jikov,druhý je nekompletní bez plovákové komory.zajímalo by mě z čeho jsou.Děkuji za odpovědi    [David K] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  pérák, možno jawa 500    [kraus]   14.08.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Na kolik kdo foukáte :)


 Zdravím dotaz je samozřejmně na pneu - konkrétně na zadní. Mám tam H1 3,25 a ve dvou mi to hrozně vzadu plave,naposledy jsem tam dal 2,1 a i tak hrůza. Do 60km se to dá jak ale přidám okolo 80 tak se zadek začne vlnit a utíkat jako do boku. V řízení nové kuličky a kola srovnány latí ? Dnes jsem to byl projet jen sám a nechal tam těch 2,1 co to udělá v jednom a to samé - plave. Je fakt že mírně foukalo a za bezvětří to tak necítím - ke všemu mi po asi 4 000 km začaly praskat zadní dráty (teda zatím dva a vždy u rozety). Uvažuji koupit nějaké lepší gumy než Mitas ale nevím jestli by to problém odstranilo - vaše rady ? Dík -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.09.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Mám dotaz ohledně drátů v zadním kole. Nechal jsem si vyplést v nejmenované firmě zadní kolo na péráka. A najel jsem cca 1500 km a už mi praskly dva dráty. Staré původní se ani nehly.(přepletlo se to protože se menil střed) Tak se chci zeptat kde kupujete dráty které spolehlivě nepraskají.    [michal]   09.08.2016
Odpověď  Pořád to nechápu - tak máte osu utaženou NADORAZ ,nebo nemáte?
Pokud ložiska nedosedají na rozpěrku, tak to pořádně utáhnout nejde- kolo by se pak netočilo.    [Monty]   04.10.2015
Odpověď  Osu kola dotahuji klíčem a pokud by byla povolená tak by tam byl nějakej posun kola do boku ale není. Tou chybějící podložkou bylo myšleno konkrétně co - pod ložiskem u rozety ? Rozpěrka mezi ložisky není nafest jen je tam MÍRNÁ vůle - ale i tak moc děkuji za obsáhlé vysvětlení a doplnění rozměrů které mi velmi pomohli.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.10.2015
Odpověď  když Vám tam chybí podložka, a rozpěrka mezi ložiskama je krátká, jak dotahujete osu kola????????????


Pokud jezdíte s povolenou osou,není se fakt čemu divit.    [Monty]   04.10.2015
Odpověď  Tak jsem dneska skoukl ten zadek - zadní kolo nasazené a zvednuté a lomcováním do všech stran nikde žádná vůle. Pak kolo ven a překontrolování kluzáků - dopředu doboku žádná vůle a pak do každého strčena zadní osa a stlačoval jsem směrem nahoru (viz odkaz Martin - zda není prasklá pružina). Ze začátku jakoby malá vůle (né díra ale měkčí) a pak odpor pružení u obou stejné - teď si nejsem absolutně jistej jestli jsem při skládání dal na dno ty gumové dorazy (v době kdy jsem to skládal jsem o tom prt věděl) ale na krytech vůle není žádná. Pak kontrola ložiska v rozetě - tady se to ani nehne JEN mi tam chybí ta podložka a nevím jestli je to až takový problém a jak má být silná ? A nakonec ložiska v zadním kole - napřed jsem zasunul tak do půlky kola zad. osu a směrem nahoru dolů se zdála bít mírná vůle. To se dělo i když jsem osu prostrčil přes obě ložiska - mírná vůle osa + ložiska. Našel jsem trubku která pasovala jen do středu ložiska a vůle do boku tam nepatrná je - nevím jak moc to může být ale jsem rozhodnutý že jak půjdu koupit (pro jistotu) nové kuličky do řízení tak nakoupím i ložiska do kol a rozety (když bude ložisko dole u rozety co ta podložka pod ním ??) a raděj to vymněním. Co jsem si ještě všiml tak rozpěrka mezi ložisky v zad. kole má taky malou vůli - jakou by měla mít délku ?? Mám ještě dva zad. středy tak bych popřípadě mohl demontovat tam. Posháním kuličky a ložiska a pak pak budu pokračovat -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.10.2015
Odpověď  Ještě mne napadla jedna věc, která u Péráka nepříjemně zhoršuje jízdní vlastnosti. Je to špatně seřízený, nebo složený tlumič řízení. Já jsem si tam jednou dal místo jednoho třecího kroužku gumu, kterou jsem koupil někde na burze. Byla měkká a na motorce se skoro nedalo jezdit. Sice neplavalo zadní kolo, ale řízení nebylo plynulé a strašně blbě se s tím zatáčelo.    [Mirda444]   29.09.2015
Odpověď  Přední kolo mám užší a geometrii jsem měřil podobným způsobem jak popisuje Jan. Počet a průměr kuliček jsem tady kdysi (skládal jsem to tak 4-5 let zpět) dohledal a podle mně dal správně - možná by mohl být problém pokud jich tam vleze 20 ks. do plna tak že jsem dal o jednu víc.? Vím že jsem jich bral aspoň 40(kdybych nějakou stratil) a jestli mi nějaká zbyla si už nepamatuji. To by (pokud je to řízením) ale plavalo od samého začátku.? Mám v plánu se na to pro jistotu (časem) kouknout i na stav těch misek ale díky pracnosti s tím to nechám až naposled. Začnu od zad. kola - překontroluji ložiska v kole + v rozetě (i když jsem dával nové tak pro sichr) a když bude kolo venku tak odzkouším tlumiče - už mně víc nenapadá :(. Ještě mně napadlo - když jsem měnil ložisko v rozetě tak jsem zapomněl pod ložisko dát tu podložku. Konzultoval jsem to s odborníkem a bylo mi řečeno že až takovej problém to není .? Pokud ano jaké jsou rozměry té podložky - nejsem si jistej zda ji mám.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.09.2015
Odpověď  Máš ve předu užší kolo a vzadu širší jestli jo tak při geometrii na rovné prkno přidat ze strany latku s polovinou rozdílu šíře mezi přední a zadní pneu,to je ještě jediné co mi napadá.    [Jan]   28.09.2015
Odpověď  Kolik jsi dal kuliček do misek řízení? Mělo by jich tam být o jednu méně, než se vejde, jinak plave řízení. U péráka je to 19 ks 6,35 mm do jedné misky (?)
Jednoduše řečeno - miska nesmí být plná a musí tam být mezera. U některých motocyklů je to tak, že se tam dokola všechny nevejdou a je tam mezera o něco menší, než je průměr kuličky. Záměrně.    [J]   28.09.2015
Odpověď  Pouzdra (viz Martin) a rozpěrky v pořádku - dnes jsem i prohlédl rám (mimo pod nádrží) a prasklý se nezdá. Zadařilo se mi i vytáhnout z duše ten Slime (chtělo to pořádně propláchnout) a po projetí stejné možná horší ale byl dost vítr .? Jedna z rad byla i že to můžou dělat misky řízení - já tam nechal původní jen dal nové kuličky. Řízení je dotažené a když chytnu za předek žádná vůle oproti rámu. Možná bych tam i preventivně dal vše nové (pokud by to mělo pomoct) ale co jsem vyčetl tady na foru tak jsou s těma miskama (repliky) problémy že jsou větší. Mohl by být problém v tom řízení a liší se nějak sada na péráka od kyvačky ? Díky za názory -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2015
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (20) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Zadní náboj kola


 Prosím o radu jak má být vzájemná poloha nalisovaných věnců pro upevnění drátů na náboji? Před chtomem jsem zadní náboj rozlisoval a zapomněl jsem si označit vzájemnou polohu trubky náboje a věnců pro uchycení drátů. Nyní jsem nalisoval jednu stranu a nevím jak má být ta druhá. Nevíte někdo jak je napolohovat, moc by mi to pomohlo.    [Mirda444]   27.05.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ad Radex: Pokud máš na náboji svary, tak je kolo z půlbubnové kývačky.    [Kamil]   07.08.2016
Odpověď  Ahoj, to bude úprava. Pulitr a pérák má stejné unašeče.    [fikuscz]   07.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj. Kamarád při montáži zjistil že nemůže vsadit unašeč do rozety v zadním kole - průměr unašeče je totiž o 5mm širší. Předpokládám že by náboj s unašečem průměru 65mm mohl být pro Jawu 500 OHC (15/00 "Šnek" nebo 15/01) ale v sekci 500 OHC jsem nic nedohledal, může se tedy jednat o náboj pro pětistovku nebo to je jen nějaká úprava?    [Martin Štindl]   03.08.2016
Odpověď  zdar svařovaný by měl být jenom unašeč ke kroužku a ten je teprve nalisovaný na náboj pokud bys ho odbrousil tak se rozpadne.Já bych chromoval bez rozlisování bez přípravku pro slisování a určení polohy děr můžeš mít problémy s výpletem.    [caryfuk]   28.05.2011
Odpověď  Chtěl bych se zeptat, když je náboj pojištěný svarem tak se ten svár musí odbrousit a pak náboj rozlisovat nebo se to chromuje i se svarem?    [radex] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2011
Odpověď  Nazdar Mirdo nastavveni kroužků na na náboji musí být docela přesně jinak se ti nepodaří vyplést kolo . Mám vyrobený přípravek na nastaveni polohy .Jsem ze Zlína pokud budeš mít zajem tak ti můžu pomoci náboj slisovat .    [caryfuk]   28.05.2011
Odpověď  no na předku je to podle mě že je to cikcak-jedno je posunute tak že vychází do mezer toho druheho, tak snad je tomu tak i vzadu-ale kolo doma nemam-nemohu kouknout-tak snad někdo potvrdi či vyvrati :)    [honza]   27.05.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jak nastavit proti sobě?    [Mirda444]   27.05.2011
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Identifikace válců na péráka 350


 Zdravím nadšence do motorek,

Skládám péráka 350 a mám nachystané časem díly na 2 motory. Víte jak to chodí, tu koupím kartery s klikovkou, tu válce a tam zase hlavy. No časem jsem dal dohromady dva motory (jeden nechám jako náhradní - neprodávám). Co mě ale překvapilo byly válce. Měl jsem za to, že je dokáže rozeznat - 7 žeber a lichoběžníková dosedací plocha pro hlavy. To by sedělo, jen je tu ještě několik rozdílů: u jednoho páru jdou vidět štefty a liší se ve spodní části, které jdou do karteru.
Přidávám fotky a prosím o nějaké info zda tyto rozdíly jsou díky ročníku nebo jak to je.

Předem díky    [Geroder] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.07.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky za odpovědi, zase jsem o něco moudřejší.    [Geroder]   06.08.2016
Odpověď  Přesně tak.druhý obrázek-levý válec je první celobuben 354(16koní).na pérák patří válce s přepážkou kanálu.    [Pavel]   27.07.2016
Odpověď  podle mně je na obr. 2 vpravo pérák a vlevo kývačka.    [lipcaa]   27.07.2016
Zobrazit dokumentOdpověď  foto 6    [Geroder] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.07.2016
Zobrazit dokumentOdpověď  foto 5    [Geroder] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.07.2016
Zobrazit dokumentOdpověď  foto 4    [Geroder] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.07.2016
Zobrazit dokumentOdpověď  foto 3    [Geroder] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.07.2016
Zobrazit dokumentOdpověď  foto 2    [Geroder] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.07.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Přední blatník perak


 dobrý den chtěl bych se zeptat na tento blatník renovuji sveho peraka a zdá se mi že ma poškozený vzadu radius jako zastřiženy a ve předu je trochu rozplaclej zajima mne vaš nazor děkuji    [Jakub]   05.08.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [Jakub]   05.08.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 

 Strana 1/189 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 31.8.2015)
Nezodpovězené téma 

Futra přední vidlice


 Ahoj poradíte kdo by mi vyměnil pouzdra v přední vidlici na Péráku. Nemám na to nářadí. Dík    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa-Ogar 350-12


 Ahoj,
hledám někoho, kdo má original staré typové osvědčení z ogara 350 typ 12. Snažím se dopátrat výrobních čísel a čísel ze seznamů pod kterými je toto číslo zapsané u výrobce a dne zapsání (strana 5). Dle získaných starých TO byly motorky brány ze skladu zcela náhodně. Můžete mi někdo pomoci a poskytnout mi tato data a potvrdit či vyvrátit moji domněnku? Děkuji.
Stačí napsat např.: 12-1799, číslo 765, dne 15.4.1949    [Josef]   22.07.2016
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa perak 250 fj export/ vyvoz


 Zdarek odborníci, kúpil som FJčko r.v. 1947. Dovoz z belgicka. Bol by som vďačný ak by mi niekto vedel poradiť či sa tam vyvážali moto a aké úpravy boli robené pre tento trh. Na mojom je asi neoriginalne sedlo a tachometer, ostatné vyzerá, že je FJ. Ešte by som rád vedel čo sa robili čierne peráky.    [IpinoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.07.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

jawa 250 perák


 Dobrý den,potřebuji z repasovat 4polový dynamo s kotvou na jawa 250 perák fj.Kdo by to zrepasoval,děkuji.jakub    [jakub]   14.07.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Nářaďový kastlík a jeho uchycení


 Ahoj, dobrý den,
měl bych dotaz jak má být správně uchycen nářaďový kastlík. Jde mi o to, jestli jsou ze zadní strany nahoře i dole matky, nebo má být v držácích vyřezaný závit.
mám rám z roku 54 a v obou držácích mám průchozí díry. V horní držáku mám ovšem asi odporově navařenou "podélnou podložku". Myslím, že tam kdysi mohl být závit..
Díky za radu, pomůže mi to posunut se dál v renovaci :-)    [Jiří]   13.07.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Ciferník ampérmutru ke stažení


 Moc vás prosím nemáte někdo v PC ke stažení ciferník ampérmetru na péráka, který byl v roce 2012 ke stažení na uložto.cz? Zde se to řešilo http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=114&idtop=109120 . Díky    [Lada12Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.05.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

linky přední blatník


 linkuji Peraka 250 a tet nevim jak přední blatník ma byt v mistě vidlice přerusená linka? Dík za info    [Rob]   07.05.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

VAPE na peraka


 Zdravim
Chtel jsem se zeptat, jaky typ Vape se muze pouzit na peraka, ja jsem cetl, ze se ma koupit dvoucivkove, a pouzit jenom jednu,
Je v tom nejaky rozdil, proc pisou, ze je to vyhodnejsi, kdyz staci jen jedna? - I kdyz, cena je stejna.

Pouzil jsem jiz jedno na kyvacku 350 a funguje dobre, problem je ze spinacka jiz neukazuje , jestli to dobiji, dokonce jsem vymyslel i vypnuti motoru na spinacce primo. Valce se ted nehadaji, perak ma jen jeden, ale asi bude jistejsi to predelat..
U peraka neni ampermetr, jsou tam ty svetylka na ukazovani rychlosti, pak svetylko neutralu a dobijeni,
Diky za radu.
P.    [Staghorn] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 550 kola + barva


 Ahoj, chystám se renovovat jawu 550 a chtěl bych se zeptat jak mají být správně udělaná kola. Vím, že mají být v barvě, ale nevím zda mají být lakové i se špringlema nebo ty maj být v zinku. Další otázka je jakou barvu jste použili na lakování kol.
Další otázka se týká lakování. Chci se zeptat jakou barvou stříkáte vnitřek plechů. Vím, že když je červená tak vnitřek je v červené základovce, ale já ho chci dělat modrého a nevím jak má být vnitřek.
děkuji za rady    [Marťas]   04.04.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Ram motoru Jawa perak sport


 Chtel bych poprosit jestli by me nekdo neokotoval kryci ram motoru u sportky peraka dekuji Rob    [Rob]   21.02.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

JAWA klempíř


 Zdravím, nevíte prosím jestli je někde v okolí Brna nějaký šikovný klempíř. Díky moc.    [jena] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.01.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Označení motoru 350 pérák


 Ahoj,mám doma motor 350 pérák.Rozumíte někdo označení motoru ZK-17-1402-,číslo je vyraženo na karteru jako u novějších typu.    [Kamil33Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2016
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Rám - zadní držáky kluzáků - Pérák vs. 150C


 Zdravím, měl bych takový malý dotaz. Jde použít na rám péráka držáky kluzáků z ČZ150C? Jsou stejné a dají se použít na opravu péráckého rámu? Čezetka měla jinak zadní stupačky a zdá se mi, že to oko na zadní stupačky je trošku jiné. Díky moc za odpověď.    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.12.2015
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

pérák-rikša


 Objevil jsem něco co vzdáleně připomínalo rikšu. Po odřezání kutilsky navařených nesmyslů (předek na obr. ještě úplně neočištěn ) vzniklo něco co má předek z péráka a zadek velmi profesionálně provedený ( sváry, ohyby,...), na obou stranách pár péráckých tlumičů s dvojitými rozetami. Znám jiný tvar rámu rikši, uchycený až místo zadních kluzáků. Prozradí někdo jestli něco takového také existovalo? Děkuji P.    [pidalRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2015
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Teplota motora


 Nemá prosím niekto odmeranú teplotu hlavy valcov prípadne teplotu na izolátore sviečky a teplotu na bočnom víku motora pri bežnej prevádzke ?    [Milan Ježík] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.11.2015
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Identifikace čísla.


 Zdravím,známý má na motoru Pérák toto číslo.Může mi někdo říci co znamená písmeno S na obou karterech?Číslo na štítku je stejné.děkuji    [darkinRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2015
   Přidat odpověď 

 Strana 1/189 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006