MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 285057 příspěvků |6545 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 84 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 27.3.2017 18:20  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 614
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 553
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 292
    Doklady   11.04.2010 / 246
    Uloženka.   16.01.2013 / 197
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 2868      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 10 / 260      Příspěvků Příspěvků: 28399
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/192 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Hadrávek


 http://www.lidovky.cz/lupici-prepadli-firmu-v-horu sicich-sedm-lidi-zranili-z-toho-tri-vazne-12l-/zpr avy-domov.aspx?c=A150917_114839_ln_domov_mct

tohle se nečte vůbec dobře,držím palce pane Hadrávku    [Lordmekrašlej]   17.09.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  CNC u Hadrávků???????????? To fakt ne.

Jsem rád, že je chytili,doufám, že je i odsoudí..................    [Monty]   27.03.2017
Odpověď  Těžce ozbrojení útočníci napadli malou kovovýrobu kde se chtěli obohatit ... kolik mohli čekat že tam bude peněz? Proč ne samoobsluhu nebo benzínku kde je velká pravděpodobnost úspěchu? Co začnou vykrádat příště? Truhlárny? To nemůže nikomu dávat smysl.

Podle mě tam mohlo být něco jiného co se nikdo nedozví ... ono takové CNC je velmi užitečné třeba na výrobu zbraní ... .    [veteranx]   27.03.2017
Odpověď  Možná už policie má pachatele
https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/policie-po-roc e-a-pul-objasnila-prepadeni-a-vrazdy-v-rodinne-fir me-v-horusicich-29422?dop-ab-variant=&seq-no=1 &source=hp    [Martin Štindl]   27.03.2017
Odpověď  Že někdo přepadne dílnu se sedmi chlapama ve dne, to je už opravdu slušně řečeno příliš. Člověk aby pomalu chodil i přes den s pistolí s nábojem v komoře. Doufám že se z toho pánové dostanou, protože popsaná zranění jsou dost vážná.    [wallander]   17.09.2015
Odpověď  Držím palce,ať se z toho všichni dostanou bez následků,kluci,už to řeší v sekci půllitrů.Jsou to šmejdi,hned bych zavedl trest smrti,zmrdi,doufám,že je rychle najdou pachatele.    [Pilník.]   17.09.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Zajizdeni a poruchy


 Zdravim,
tak po dnesku mam prvnich 200 km za sebou. Prvnich 100 km pohodicka, zadne poruchy a motor ok. ALe poslednich 200 na volnobeh vynechava. Bud nema palivo nebo neco na zapalovani? Stredni a vysoke otacky jede krasne, ale nizke fakt vynechava. Treba zastavim na krizovatce a jsou tam takove kraticke mezery kdy motor nezapaluje.
Nejake navrhy? Jde o 350 na origo zapalovani. Vse vymenitelne je prakticky nove. Premyslim ze necham bezet motor zahraty a budu serizovat zapalovani za behu? Nikdy jsem to nedelal timto zpusobem. Zhazovat nadrz se mi nechce abych tam montoval ty meraky uvrate. Filc na vacce jsem mazal jeste pred cestou.

Druha zavada je ze zacala tyct nadrz u palivoveho kohoutu. Spendlikova dirka. Rychlou opravu vyresilo maznuti mamuta. Premyslim ze jen to misto zevnitr zapatlam dvouslozkou?    [tomtnt]   07.06.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 80 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  To jediné dává smysl. Zkusím to přelapovat. Jestli to nebude fungovat, tak celej milej karbec umístím jediným mohutným hodem k sousedovi do kopřiv. Díky za rozpravu    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2017
Odpověď  Tak zkusit ještě zalapovat jehlu plováku se sedlem ve víčku plovákovky, anebo z toho vyběhaného použít jehlu a víčko a možná to prosakování nebude tak značné.    [Martin Štindl]   27.03.2017
Odpověď  V zásadě jsou mi jasné principy níže popsané. Jde jen o to, že u starého karburátoru, totálně vyběhaného o šoupěti radši nemluvit jsem běžně zapomínal vypínat kohout na nádrži ať už s plnou či prázdnou nádrží a nikdy se nestalo, že by došlo k přeplavení až do této úrovně. Zkoušel jsem přeměřit a porovnat i délku uzavírací jehly, její rovinatost, velikost plováku. Vše stejné jako na starém karburátoru.    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2017
Odpověď  Pravidlem je že při odstavení motocyklu na delší chvíli se má uzavřít palivový kohout - pokud se nechá otevřen tak na jehlu působí tlak objemu nádrže takže nemůže zabránit prosakování, v případě uzavřeného kohoutu jehla brání prosakování malého množství paliva které je pouze v hadičce pod kohoutem a navíc v tomto případě kapalině k prosakování brání i podtlak.
Jestli to začne prosakovat až po těch cca 10 minutách tak jehla a sedlo budou v pořádku, důležité je nezapomínat zavírat palivový kohout.    [Martin Štindl]   27.03.2017
Odpověď  řekněme, že do deseti až patnácti minut je vidět nateklé palivo v závitu velké matice tělesa karburátoru-teče po tělese do závitu, spíš olej, benzín se stačí odpařit. U velké matice to po závitu nevzlíná. Prstem jsem zjistil, že nejvíc teče kolem šroubu volnoběhu.    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2017
Odpověď  Ne, pod zajišťovací maticí šroubu volnoběhu těsnění není, navíc závit pro šroub volnoběhu vyúsťuje hned nad vložkou šoupátkové komory a do této výšky by hladina benzínu neměla vystoupat. Jinak mimo "závadu", za jakou dobu to vlastně začne prosakovat u těch šroubů? Jehla na plováku slouží pouze pro ustálení hladiny v karburátoru za provozu, neslouží přímo pro zastavení přívodu paliva - pokud se nechá otevřený kohout po delší dobu tak i na dobře zalapovaném sedle s jehlou dojde k prosakování a tím i pomalému přeplavení.    [Martin Štindl]   27.03.2017
Odpověď  Ještě k fotce. Je to nějaký stín nebo pod sroubem volnobehu je slabé těsnění?    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2017
Odpověď  No to mě napadlo hned jako první, ale všemožnýma pokusama jsem vždy došel k závěru ze tesni. Myslím si ze v téhle úrovni -šroub volnobehu-šroub bohatosti by za normálních okolnosti palivo byt nemělo.    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Sázel bych na netěsnost jehly na plováku, plovák by měl uzavřít přívod paliva ještě když je hladina pod úrovní šroubu bohatosti.    [Martin Štindl]   26.03.2017
Odpověď  Ahoj, v současné době také zajíždím stroj. Najeto asi 300 km po vybrusu. Namontovány repasovany karburator- nova jehla, tryska, nový vybrus pro soupe a nové soupe. Karburator pretesnen, místo fibru hlinik. Z důvodu neustálého prosakovani paliva ven skrz fibrove tesneni. Jehla nastavena první zhora v soupeti a třetí na jehle. Půl otáčky na šroubu bohatosti. Až doposud vše v pořádku. Mám problém v tom, ze kolem šroubu bohatosti a kolem šroubu nastavení volnoběhu mi prosakuje palivo. Když nechám pusteny kohout nádrže. Jehla plovaku uzavírá. Jsou to jediná místa prosakovani. V čem je problém? Tyto srouby ani nejsou připravené na nějaké tesneni a utesnovani. Ani žádný katalog o případném těsnění nepíše. Jediné co mě ještě napadá je vysoká hladina paliva v plovakove komoře? Hladina tím pádem nastoupa až nad šroub volnobehu pod soupe a uniká zavitem? To samé platí i u šroubu bohatosti? Jinak všechny ostatní spoje jsou tak těsně, ze nepropusti ani mastnotu. Dik    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2017
Zobrazeno 10 z celkem 80 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (80) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Spojka retezu a prevodovy olej


 Zdravim, muzu na na prevazne sezonni provoz nalit do peracka olej Gyrol PP80-w90?
dalsi otazka je zda mam spravne umistenou spojku retezu, viz priloha a treti otazka budu zajizdet na 1:20 na castrol 2T, ok?    [tomtnt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuji za rychlou odpověď.Super    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.03.2017
Odpověď  Zkus Honza Galajda, tel. 722151145.    [fikuscz]   23.03.2017
Odpověď  Kolegové prosím, nemáte někdo kontakt na spolehlivého člověka ohledně ampermetru pérák? Celková repase a seřízení? Děkuji    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.03.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Polohy klíčku ve spínačce, jedna ze základních znalostí pro jawaře :-)    [Martin Štindl]   27.04.2015
Odpověď  tomtnt: Spojku na řetězu máš správně, stisknutím kotvy se ale provádí přepólování u dynama(zbytkový magnetismus):-).
Podle fotek spínačky se to zdá v pořádku - na té první fotce je v této poloze klíčku spuštěno zapalování, tj. proud z baterie prochází přes zapalovací cívku(ručička v mínusu při neběžícím motoru). Na druhé fotce je poloha parkování(zapalování vypnuto), svítí přední parkovací(6V/1,5W) a zadní žárovka.    [Martin Štindl]   27.04.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  jeste jina poloha klicku, kdy se ampermetr mirne vychily. Motor nebezi    [tomtnt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  jeste bych mel dotaz ohledne elektroinstalce. Dneska jsem poprve nakopaval. Prve jsem tedy prepoloval baterii stisknutim kotvy na 1-2s. Rucicka ampermetru byla v krajni poloze.

Jelikoz perak je muj prvni tak nevim ani na kterou polohu klicku se ma spravne startovat. ALe je normalni, kdyz mi to na polohu viz priloha takto vychili ampermetr az do krajni polohy pri nebezicim motoru? Ja jsem z toho byl trosku vylekany, ale presto jsem zkusil proslapnout a motorka chytla ale uz si nepamatuju co udelal ampermetr s bezicim motorem. Po cca 5 vterinach chcipla, protoze evidentne je neco v neporadku na karburatoru. Vickrat jsem to nezkousel, mel jsem dost prace jeste s tekoucim vikem spojky. Ampermetr jsem testoval dle tady nejakeho navodu a prenastavil na polaritu uzemeneho minus otocenim magnetu. Mel by tedy ukazovat jako origo peracky (pochazel z kyvacky)    [tomtnt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Kluzáky Jawa pérák


 Ahoj, chci ze zeptat jestli někdo nevíte co konkrétně znamená na kluzáku z péráka tato značka SIL 12 ???    [Vladimír]   17.03.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  To je indukční cívka na Ogar 350    [David K] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.03.2017
Odpověď  Ta zapalovací krabička by mě zajímala. Je na prodej?    [Hynek]   19.03.2017
Odpověď  Super díky za info, vyhrabal sem to na půdě v krabici, ještě u toho byla taková oválná jakoby krabička, z který vedou dva kabely opředený takovým žlutým vláknem jakoby na svíčky.(vypadá to jako dvojtá cívka pod nádrž) to nevím jistě, nikdy sem to předtím neviděl. Děda míval Ogara 350, tak ty kluzáky s nějvětší pravděpodobností asi budou fakt originál Ogar 350.    [Vladimír]   19.03.2017
Odpověď  Tuto značku měli nejstarší kluzáky na pérácích,objevuje se např. na motoru u Ogaru 350 tam je Sil 10,Sil 11    [David K] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.03.2017
Odpověď  Díky za vaši odpověd, jak to, že ta značka není na všech kluzácích pérák??    [Vladimír]   17.03.2017
Odpověď  silumin - Slévárenská slitina hliníku a křemíku, obsahující nejčastěji 12 % křemíku. Používá se k výrobě odlitků z hliníkových slitin, má dobré slévárenské a mechanické vlastnosti.    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.03.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

Hluboka spinacka perak


 Nemate nahodou spodni dil hluboke spinacky schanim. Predem diky    [Rob]   09.01.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  omlouvám se za vložený příspěvek sem tu prvně a ještě se tu moc neorientuju děkuji    [manulka93] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den, nevíte z jakého automobilu by mohli být tyto autohodiny? Děkuji předem za odpověď    [manulka93Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Zase někdo něco zkouší ?nebo kyberkriminalita je už i zde ?


 fake nebo ne ?    [JAWA Pérák]   19.03.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak možná na policii ČR :)člověk co používá rozum, vycítí, že i jeho ostatní inzeráty jsou podivné...a taky stačí použít google..    [JAWA Pérák]   20.03.2017
Odpověď  Už je prodaný :))))    [mastickar] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

O krouzek na startovaci hridel


 Dobry den,
prosim nenajde se dobra duse, co by vedela velikost O-krouzku na startovaci hridel?
Dekuji.    [tomtnt]   02.12.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  delka je jasna ne? odmeris od konce hridele aby to bylo zhruba v polovine futra ktery je v viku a vede hridel jestli to bude milimetr vedle neva staci aby to bylo v tom futru    [Free]   20.03.2017
Odpověď  Zdravím,chci se poptat odborníků ,na třindě potřebuji vyměnit na startovací hřideli gumové těsnění ,jelikož mě netěstní hřídel,zkusil bych ještě udělat zápich jak popisuje Ed250,ale nemám rozměr délku od drážkování,kdybych vzal z kývačky 350 rozměr zápichu ,tak to bude stejný,že? Jelikož jsem ,zde nenašel délku plus mínus.Dík za info.    [Pilník.]   13.03.2017
Odpověď  Honza BK - Na hřídeli řazení by podle toho co jsem opsal z nějakého prodeje (kde měli i uvedený rozměr) měli být 11,6 x 2,3 mm ALE stejně bych doporučoval (pokud tedy je řadící venku) vzít oba kusy sebou a v prodejně vyzkoušet. Popřípadě vzít o chlup větší a menší - stojí pár kaček :). Na startovací snad ani zápich nebyl - těsnila to guma + podložka + pružina. Pokud ji máš bez zápichu a chceš mít jistotu s těsněním tak bych se řídil podle obráku co sem přidal níže ED 250 a udělal zápich podle toho a použil klasický těsnění co se tam dává třeba na kyvačku - panelku. Repliky už asi ten zápich mají tak ASI to stejné těsnění a nebo opět vzít sebou do prodejny víko spojky a tu hřídel a odzkoušet - futro ve víku už taky může být vymleté. Ať se daří -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2017
Odpověď  oživím tuto otázku, nevíte někdo rozměry O kroužku an startovací hřídel do té drážka i na řadicí hřídel co jde tou startovací?
Díky    [HonzaBK]   10.01.2017
Odpověď  nepomohlo, musel jsem to sundat dvojramennym stahovakem, nastesti to slo. Trojramenny jsem totiz nemel. Jinak retezove kolo jsem aretoval tim specialnim klicem co se vlozi do spojkoveho kose - kdyby to nekdo resil.Takze pak jsem na nem mohl povolit matici a sila se celkem rozlozila.    [tomtnt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.12.2014
Odpověď  Tak ještě jeden pokus - potáhni spojkový koš ven (k sobě) co tě pustí řetěz. Mezi drážky na hřídeli a pozdro vsuň malej šroubovák (nebo něco podobného) a pohybem nahoru dolů pootočením nebo do strany to pouzdro o hřídel zaaretuj - pak zatlač koš zpátky k motoru a pouzdro (zapřené o hřídel) by se o ten kousek mělo povysunout. Opakováním pak vylézá víc - aspoň já s tím problém neměl. Pokud by se ti nedařilo ani zapřením od středu nebo kraje pak ti opravdu nezbyde nic jiného než povolit i kolo na klice.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dělal jsem dvojí těsnění na panelce. nemá to chybu. Třeba se to hodí i sem.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2014
Odpověď  tohle nepujde. Kos je srovnany do roviny s tim pouzdrem...tam nikde nic nedam. Mezi pouzdrem a hrideli jsou pak drazky, ale to jsem zkousel jakoby pacit ale s tim nehnu.

No, jak povolit matici na retezovem kolu spravne? Mam zaprit dreveny klin mezi spojkovy kos a retezove kolo a pak zkouset povolovat? Na retezove kolo mam pak trojramenny stahovak.    [tomtnt]   08.12.2014
Odpověď  Na tom koši těsně u pouzdra jsou takové prohlubně - strč tam malej šroubovák (nebo nějakej hrot) a mírně zapři o to pouzdro. Když povytáhneš tak jdou spolu - tak 2x3 a už se pak na pouzdro dostaneš - je to jen zalepené olejem.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2014
Odpověď  pardon, startovaci segment :) Tak jsem sundal zavlacky, pruziny, vyndal lamely a povolil matici vnitrniho kose a vyndal ho a ted vidim uz to pouzdro...ale jak ho vyndat? Neni to mozne za nic chytnout. Kdyz povytahnu kos, jde mi to o cca 5 mm, tak pouzdro je na ose hridele a netaha se spolecne s kosem.
Co s tim?    [tomtnt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2014
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zodpovězené téma  

Sraz Péráků


 Zdravím příznivce motocyklů jawa pérák.Zajímalo by mě kolik majitelů těchto strojů by mělo zájem se zůčastnit srazu Péráků.S touto myšlenkou si dlouho pohrávám,a tak zjištuji jaký by byl zájem.Jsem ze Zlína tak mám představu že by se konal tady na Zlínsku.Letos to určitě nebude ale příští rok by se to snad mohlo podařit zorganizovat.Jawě zdar čáryfuk    [čaryfuk]   13.07.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 614 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Nový termín uložen.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.03.2017
Odpověď  Konecne rozumna zmena...    [ladic]   18.03.2017
Odpověď  A nešlo by to ženichovi za flašku rozmluvit, v tomto termínu mám již naplánovanou dovolenou :-)))    [Vulcan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.03.2017
Odpověď  Ogaři je zle letošní termín musím posunout z nekolika vážných důvodů:v termínu 1-2.7 bude v kempu Hovězí zavřený bufet paní vdává dceru,a další možný termín je 15-16.7 2017,jelikož mám trat pomalu najetou tak bych musel hledat jiný kemp a všechno předělat.Na druhou stranu sraz bez jídla a pití je nanic tak si prosím opravte termín.    [caryfuk]   13.03.2017
Odpověď  Já myslím, že "moc" né . .. že to překlep nebude . .
To je pro ty, kteří se zapomenou U spalvu . . . :D :D :D    [radek]   16.02.2017
Odpověď  3.7. je pondělí, to je schválně nebo překlep?    [meela]   16.02.2017
Odpověď  mam zapsano a tesim se.    [Free]   16.02.2017
Odpověď  Zdar ogaři letošní termín srazu je plánovaný na první sobotu v červenci 1-3.7 2017 pro velkou spokojenost v autokempu Hovězí,tak máte ještě poměrně dost času na doladění detailů svých strojů a přijedete se ukázat.    [caryfuk]   16.02.2017
Odpověď  je, beat ma uplne stejnou podlahu jako jeden muj kamarad :D    [Martin]   08.02.2017
Odpověď  Tajemstvi teto peracke vlozky je ze neni urizla ale poctive ulomena a to pri nasilnem uvolnovani pistu...    [ladic]   08.02.2017
Zobrazeno 10 z celkem 614 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (614) 
Zodpovězené téma  

Špatní renovátoři a špatné repliky


 Zdravím Vás všechny tady a založil jsem téma pro všechny podvedené dobrotince,kteří si nechali renovovat motorku nebo si koupili nějaký díl,nechali si něco udělat,např. nachromovat a byli podvedeni a nejhorší věc,že Vám bylo něco zaměněno.Bude dobře,když budeme mít informace o těch nepoctivých.    [Zeus]   25.12.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 292 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ještě k té Pragovce, zajímalo by mě jak udělali ten povrch motoru, podle mě to je tmelené a nalakované, kryt převodovky je pravděpodobně komaxit-původně to bylo niklované. Ostatní původně niklované díly vypadají že jsou nachromované. Použití matic s pojistným kroužkem je už nejmenší zlo. Těchto motorů může být na světě kolem 30-40 kusů proto mě přijde škoda že se jeden dostal do ruky těmto odborníkům. I ten rok výroby, který u toho uvádějí je špatně.    [Jan]   12.03.2017
Odpověď  Ta podložka je parádní :D. Karbonu jsem si taky všiml, ale dostalo mě jak ten celej motor opískovali aniž by ho rozebrali..profíci.    [Michal]   11.03.2017
Odpověď  dolin ty podlozky pod karb mne pobavily . u ty pragovky mne zaujal ten karbon ve vyfukovem kanalu ho tam kluci nechaly asi jako dobovy prislusenstvi k motoru. :-)    [Free]   11.03.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Detail. Vedle pro srovnání obyčejnská pertinaxová. Ani jsme to nevracel, dávám do oddělení rarit.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Motoustí - replika podložky pod karbec,.....

Jen je kovová!..prohnutá od vysekávacího stroje a dosti těžká :D    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2017
Odpověď  Zdravím, před časem jsem narazil na stránky firmy, která se chlubí renovací motoru Pragovky II série. To je jen pro silné nervy. http://www.2mmotorsport.cz/galerie/motorbikes/prag a-bd-1930    [Jan]   10.03.2017
Odpověď  Mě se líbí ta laminátová maska na OHC co se dělá, to je snad vtip ne?    [Michal]   09.12.2016
Odpověď  Omyl. Stačí se podívat do slovník spisovné češtiny: Replika je dílo shodující se s předlohou. Borci v tomto státě z velké části neprodávají repliky, ale napodobeniny. :-D    [T-1000]   09.12.2016
Odpověď  Replika je od toho, aby se odlisovala.    [josef]   09.12.2016
Odpověď  Ale o to nejde, upraví se všechno. Jen mě nepřestává udivovat, že to prostě nejde jako originál...stejně vysoké, stejně tlusté, třeba i dvě stejné tedy pokud to lze požadovat,....

Hynek - děkuji za zlepšení rána! Zabils! :D    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2016
Zobrazeno 10 z celkem 292 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (292) 
Zodpovězené téma  

To je zase divadlo.


 http://aukro.cz/ShowItem2.php?item=5710560270& ref=last-visited    [Jara]   17.10.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 553 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ještě se dá poměrně velice dobře ukájet nad uměním, tam je to větší nářez. jw    [jw]   07.03.2017
Odpověď  no vidím to tak, že motodíly jsou už dražší než rodinný stříbro nebo porcelán. Takže lupič už nepotáhne jak dřív v pytli na zádech zlatý šperky, stříbrný svícny a obraz, ale karbec, páku, parabolu a vejfuk ...    [Libor]   07.03.2017
Odpověď  díky za to,brutálně se zde na tom ukájím    [Mila]   07.03.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  http://aukro.cz/perak-svetlo-i6733883708.html

To myslím že není úplně pérák........

6 osob přihazovalo , vyhrává s...6
skončeno (Pondělí, 6 března, 22:56:47)
Aktuální cena
2 750,00 Kč    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  http://aukro.cz/jawa-perak-start-paka-i6730557988. html

5 osob přihazovalo , vyhrává C...7
skončeno (Pátek, 3 března, 19:31:08)
Aktuální cena
2 026,00 Kč    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  http://aukro.cz/jawa-perak-janecek-svetlo-cti-popi s-i6726059903.html

19 osob přihazovalo , vyhrává m...1
skončeno (Čtvrtek, 2 března, 20:56:41)
Aktuální cena
7 100,00 Kč    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  http://aukro.cz/tachometr-jawa-perak-i6726712815.h tml

9 osob přihazovalo , vyhrává r...a
skončeno (Neděle, 5 března, 20:10:00)
Aktuální cena
6 700,00 Kč    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2017
Odpověď  Však prodejte taky, využijte doby, Já udělal to samé.    [jan]   06.03.2017
Odpověď  No, za proříznutý kryt na kývačku celkem pěkné peníze, za tolik bych klidně přenechal krásný na péráka.    [Pavel]   06.03.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak tady se už někdo, opravdu, posral. http://aukro.cz/kryt-karburatoru-jawa-350-perak-i6 732366392.html    [kmb] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2017
Zobrazeno 10 z celkem 553 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (553) 
Zodpovězené téma  

Jawa 250 Pérák v.č.482.. Zbrojovka.R.V.1949


 Zdravím kolegové.
Prosím našel by se zde,nějaký opravdu odborník ,který by byl schopen říci jaké díly patří na toto v.č.motocyku? Myslím - blatníky, kastlíky, kola, maska, nosič, atd.
Děkuji    [Míra]   02.09.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 19 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  to josef diky skusim je tam poridit    [Free]   02.03.2017
Odpověď  Ano je to nerez 1,5mm (použíté zbytky z práce) a to Lko na spodek ani není nutné - to dno je celkem v pohodě. Nebo se dá vyztužit třeba plastem teda pokud vyoperuješ tu přepážku - na jedné jsem jí dal pryč aby byl prostor větší :). Spíš uvažuju o nějakém rámečku v horní části uvnitř - tam se to bortí a horní víko pak tak nesedí - ať se daří    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.03.2017
Odpověď  ahoj free, boli to presne taketo http://www.armyshop.sk/p/586/brasna-kozena-na-nara die-pouzita , kupoval som ich v jednom stanku niekde v okoli nitry, siel som autom a zbadal transparent vojenske maskace, kanady vypredaj, tam ich mali nahadzane v kosi, vybral som si 4ks zhruba rovnakej farby. Boli to pouzite veci , v pozadi som videl tabulu armyshop. Mozno to bol armyshop nitra, skus vzguglit, popripade im napisat, ci to este maju alebo nemaju, alebo link vid vyssie. Kupoval somich cca pred tromi rokmi. > Michal ja to mam tak cca 2roky a v pohode, ta koza je tvrda, na hornych putkach to visi a to tretie co nevidno ju fixuje    [jozef]   01.03.2017
Odpověď  Taky jsem si na brašny udělal jen tři poutka....ale brašna se za jízdy vrtí a odírá nosič i vzpěru. Jo a taky se kolem vzpěry začala prohýbat a už je kousek od kola....proto to chci udělat jinak.
ŠKVARKU: to je nerez ne ? Vypadá to parádně něco takového si představuju dík. Jen to asi udělám jako L i pod brašnu.    [Michal]   01.03.2017
Odpověď  a v jakym shopu konkretne? diky    [Free]   01.03.2017
Odpověď  tiez som si take poridili za par supu z armyshopu (ak sa dobre pamatam 5eur/ks)
http://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/ 2013/0625141001467609258.jpg

bocny dlhy remen som odparal a vyrobil z neho tri upinaky na kazdu brasnu
podobne ako na original brasnach ...

nie je to origo ale je to moje a ucel splni a hodi sa k laku linkam a vsetkym dobovym upravam na tom mojom vehikli

:)    [jozef]   01.03.2017
Zobrazit dokumentOdpověď  Řešil jsem to tak před 3 roky (možná je měl už někdo dřív ?) - hledal jsem nějakou levnější možnost toho co se na péráky dává :). Od té doby se to dost rozmohlo a i na aukru prodávalo jako brašny na péráka (u toho fotky na mém :)) ALE jsou to brašny od voj. dozimetru. Čekal jsem od toho víc prostoru ale na duši + olej a nějaký to nářadí dobrý. Neměl jsem možnost na svařování a tak jsem to udělal na šroubky jak to šlo v domácích podmínkách - základ okopírovaný z nějakého katalogu ND na péráka :).    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2017
Odpověď  Vím, že to sem úplně nepatří. Ale chci se zeptat kdo má stejné brašničky na péráku jako je dole moje foto a má na ně udělaný nerezový držák. Potřebuju to uchycení předělat a viděl jsem to někde u moraváků....ale nevím čí to byl pérák..    [Michal]   28.02.2017
Odpověď  Taky jsem se tady ptal na detaily péráka z roku 1949, mám v.č. 54 1..,
Tedy vyrobený někdy ke konci roku 1949 - Ale moc "chytrý" z toho nejsem . . .
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=114&idtop=236766    [radek]   07.09.2014
Odpověď  No pérák kterého renovuji byl kdysi Zbrojovka-štítek,rám,motor a nádrž vše souhlasí,ale vše ostatní je na něm z komunisty.Vím,že už to není zbrojovka do v.č.46000 ale 482.. a tam už je něco jinak.Chci z toho udělat zákazníkovi motorku jak má být a v tomto případě jsem si nebyl zcela jistý.Našel jsem majitele motocyklu o několik čísel novější a mám v tom jasno.Musím sehnat spoustu dílů!
Potom sem dám fotky stavu před renovací a v průběhu renovace.    [Míra]   06.09.2014
Zobrazeno 10 z celkem 19 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (19) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Perak 350 - rozmer otvoru pre stredovy labyrint v kartri


 Ahojte

Viete prosim niekto aky ma mat rozmer otvor v kartri na stredovy "labyrint" (celo klik. ustroji) na peraka 350?

Kartre som musel dat opravit a teplom od zvarania sa mi spodna cast pokrivila, musim to upravit, len potrebujem vediet rozmer.
Podla rozmeru labyrintu by to malo byt 150mm, len tam predpokladam treba presah, preto hladam spravny rozmer.

Predpokladam ze je to rovnake aj na 354, 360 atd...

dik    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  mam na mysli tento rozmer    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Prasklá hlava řízení


 Ahoj všem. Po 4 letech od renovace jsem zjistil, že je prasklá hlava řízení (foto). Při renovaci jsem ji opravoval - vybrousil jsem zevnitř halvy drážku podél praskliny a zavařil COčkem. Ve stejném místě je to teď prasklé znova. Máte někdo způsob, jak tohle spolehlivě opravit? Díky za pomoc.    [jakubjezik] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.01.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  http://www.motoveterandily.cz/g4558.Dr%9E%E1k+%F8% EDd%EDtek+P%E9r%E1k+++%28obroben%FD+odlitek%29.htm l    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak abych to zakončil. Koupil jsem repliku od Motorenu. Pasuje, zavity jsou, jak mají byt. Jedna ze zdařilejších replik. Uvidíme, jak se osvědčí v provozu.    [jakubjezik] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.02.2017
Odpověď  Já to tak trochu tušil že tady budu nakonec za blbce :) - a ANO oba závity jsou metrické (špatně jsem se vyjádřil - omluva). Trochu to celé objasním - pérák se ke mně dostal ze Slovenska v rozebraném stavu jako výmněna za jinou motorku. Při skládání jsem zjistil že ta hlava je prasklá a už mizerně zavařená a tak jsem to zdělil bývalému majiteli a ten řekl že to uznává a že mi pošle novou repliku a poslal. Jetli je přímo z Motoren netuším ale když to bylo ze Slovenska ? Díl byl nový a bez barvy a musel jsem trochu projet díry na řidítka které tam skoro nešli - po olakování jsem použil originál šroubky na dotažení řidítek (tedy 8x1 jemný závit) a při skládání na podkovu tam je standartní závit (8x1,25). NIC jsem nepřeřezával a tehdy mně to neudivilo - až když jsem to po čase předělával a dostal sadu šroubů od p. Michalce a zjistil že objadnané šrouby (tedy8x1) tam nepasují. Doobjednal jsem tedy na kyvačku 8x1,25 stejné délky které jsem tam pak bez problému už namontoval.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2017
Odpověď  skvarek jinak vse to jsou metricke zavity jen tyhle sou na peraku s jemnym stoupanim.
mas v toma si sam trochu zmatek.
metricka rada je klasicka a pak jemna staci se podivat do tabulek nebo katalogu samo to nekdo mohl preziznout ale pak nosnost toho prerizlyho zavitu bude hodne bidna.
otazka je cos tam koupil za srouby mas merky abys poznal co tam mas za stoupani jestli 1 nebo 1,25?    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2017
Odpověď  Tak jsem si dnes vzal do ruky toho motýla z Motoren (máme jich na obchodě několik)a musím říct, že tam jsou všude závity M8X1, takže bych byl s navážením se do P. Macáka opatrnější.    [M.]   27.01.2017
Odpověď  Hm, závidim, jeden ze šťastnějších.    [fikuscz]   25.01.2017
Odpověď  Mám pár věcí z Motorenu a vše ok. Nechápu proč ty hloupé urážky.    [Lada]   25.01.2017
Odpověď  Já mám z motorenu a mám tam jemný závit a použil sem originál šrouby.    [Libor ]   25.01.2017
Odpověď  Hospodský jsou páni z motorenu.    [fikuscz]   25.01.2017
Odpověď  Nějak nechápu - kdo má být ten hospodskej kašpar ???    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.01.2017
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (29) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  Ahoj nevíte kde se dají sehnat takový ty plechové packy, které drží kryt karburátoru na péráku. Nedávno mi jedna praskla a nevím kde je sehnat :-( díky    [Steves2Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Bylo to v módě, bylo a je to praktické. To, že si někdo prořezal kryt karbecu přece neznamená, že čistil a ladil co chvilku karburátor :)    [Honza]   26.02.2017
Odpověď  Nebyl "standart bordel v benzínu", ale byl standart, že lidi byli "bordeláři".
:) Záleželo jakým způsobem se ten benzín do nádrže dostal. Nebylo tolik čerpacích stanic a převáželo se to v kanystrech (nádobách) různé kvality (co bylo po ruce -
nebyly plastové kanystry).    [radek]   25.02.2017
Odpověď  free, tak ja tam teda nelozim vobec a to nemam na hadicke ani filter, iba taku smycku a ked tam vidim nejaky ten bordel, odpojim ju z palivoveho kohoutka, bordel vysypem a trada a to pouzivam peraka v lete ako bicykel. Naposledy bol kryt dole ked mi na poslednom perackom zraze zastrajkovala prevodovka :) http://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/ 2013/0625141001467609258.jpg    [jozef]   25.02.2017
Odpověď  ja teda na dnesni dobu bych to nerezal na peraku tam lezu max jednou za rok a pokud mate sitko na hadicce proste neni duvodo chapu ze kdyz nekdo ma rezatou nadrz bez sitek tak tam leze porad ale jinak ne. nevim jak to bylo driv s kvalitou paliva? treba byl standart bordel v benzinu? proto tam vsicni potrebovali lezt? ikdyz perak ma celkem velkou ht a zadnou volnobeznou tak nevim stim ucpavanim.    [Free]   25.02.2017
Odpověď  Tak mě taky prořezaný kryt rozhodně neuráží. Dřív se na motorkách jezdilo trochu jinak, než dnes, kdy ji vytáhneme 3x do roka (navíc když jich má člověk víc). Sám mám zkušenost, kdy jsme s klukem jeli jednu veteránskou akci Z lázní do lázní a přicpal se nám volnoběh na pérákovi.
Bez volnoběhu se s motorkou jelo naprosto blbě. Celou akci nám to zkazilo. Několikrát jsem to zkoušel na silnici rozdělat a nějak profouknout. Kdybych sebou měl pilku, tak jsem tam ten kryt vyřezal namístě.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.02.2017
Odpověď  Kryt sundávám určitě alespoň jednou do roka - před zazimováním totiž pro jistotu vypouštím nádrž, demontuji karburátor a vypláchnu v tech.benzínu. A určitě kryt s proříznutím je pro sundávání a nasazování mnohem praktičtější, ten prostor mezi nádrží a karburátorem je tak omezený že sundat či nasadit neupravený kryt( k tomu odpojení a prostrčení benz.hadičky + rozborka sestavy plynového bowdenu s šoupátkem) je vždy takové malé zapásení.    [Martin Štindl]   24.02.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  chlapi, ruku na pecen, ako casto sundavate kryt karbce?
prva vec co urobim na jar , pozriem sa pod kryt ci tam este mam karbec :)    [jozef]   24.02.2017
Odpověď  Zejména časopis Motocykl přinášel mnoho článků na téma "vylepšení" péráků a "úprav" pro soutěže. V chystané sérii článků se tyto materiály budu snažit zveřejnit.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.02.2017
Odpověď  Ale to jo, to ti nikdo nebere, klidně si to tam nechej a můžeš si tam dát i dvojsedlo, taky dobová úprava ale na rovinu, vypadá to velmi oškivě.    [PS]   24.02.2017
Odpověď  Právě prořízlý kryt karburátoru tam nechám, protože je to praktické a je to dobová úprava. Takže nikdo nemůže nic namítat!!    [HonzaBK]   24.02.2017
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (20) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudruju co s ním , prodávat se mito nechchce a klasickýho uš ve sbírce máme. Chtěl bych z něj udělat enduro , ale at hledám jak hledám tak nemůžu najít žádný pořádný fotky ani informace.Pokud něco máte tak to hodte do placu at konečně víme jak to má vlastně vypadat. Díky Duba Petr , Jihlava    [Duba Petr]   23.03.2006

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 187 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem za litr dobre slivovice sehnal repas hlubokou spinacku i s previnutou civkou ;)    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2017
Odpověď  mirda444 jj díky za postup krok po kroku :) a je pravda že to máš pěkné. Ja už to hodil kamaradovi co má firmu v kovo zpracování a uděla mě to cca podle tvého fota :). Trpělivost ja mám ale nebylo podle čeho se odpíchnout a když jsem tady psal o fota ci rady tak je to o pár řádku níže ty odpovědi a z fotek celé motorky prd vyčteš, až tet co jsi sem dal to foto bez motoru. A já si to udělal tudiž podle sebe :) ale na druhou stranu alespon někteří se mohli projevit :))). Každý je dobrý v něčem jinem nekdo v ohybání trubek ja v zachranování životu, obydlí či zdraví. Příští týden to bude hotovo tak to jsem hodím ať se někteří opět projeví :)))    [Rob]   16.02.2017
Odpověď  Rám jsem ohýbal tak, že jsem vzal trubku průměr 20/2 a řemenici na klínový řemen o průměru cca 200 mm s šířkou drážky pro řemen cca jako průměr trubky (to aby se trubka při ohýbání nedeformovala). Konec trubky jsem upnul do svěráku a přes kladku to ohnul tak, aby to kopírovalo přibližně vnější konturu motoru. Proto je každá strana rámu troch jiná, motor 350 má každou stranu jinak. Z pásoviny si ohneš ty držáky ke stupačkám a ten na čelo rámu. Zase ti stačí svěrák, kladivo a vrtačka na otvory pro šrouby. Pak už to jenom svaříš a je to. Chce to trochu trpělivosti a pečlivosti.    [Mirda444]   15.02.2017
Odpověď  Přesně tak. většina těchto kritiků sami nic neumí a jejich renovace a opravy většinou znamená vozit díly od jednoho řemeslníka k druhému. Oni sami se většinu zmůžou jen díl přišroubovat na motocykl. Nikdy bych si nedovolil tuto práci kritizovat a nazývat hanlivě, už jen pro to, že dotyčného neznám a pokud je to začátek sbírání zkušeností, snaha se cení.    [Vulcan]   15.02.2017
Odpověď  Diky za podporu. Pro me jsou nekteri tito lide srandisti. Myslel jsem si ze forum je o pomoci a ne o tom nekoho urazet a atd. Stacilo napsat Robe takhle ne pridat foto a napsat takhle by to melo vypadat a ne co tu nekteri predvedli. Kazdy clovek je dobrej v necem jinem ale nekteri tady jak koukam jsou supermani. Takze pokud mohu poprosit uz to nekomentujte je do sundano a nechavam delat nove kulatoulinke ;)    [Rob]   15.02.2017
Odpověď  No podle mě (u nás v kraji) je matlák právě urážka pro někoho kdo něco neumí, sprasí apod. Já mu ale jeho práci schvaluji. Když jsem začínal s prvníma zámečnickejma výrobkama taky to nebylo nic slavného a ve čtvrťáku na učňáku už to bylo podstatně lepší ate´d po 30 letech bych svoje rané práce taky nazval že jsu matlák kdybych chtěl sám sebe urazit- takže na kritiku se vy*er, nic si z ní nedělej a pokračuj v započatém díle!!    [HonzaBK]   15.02.2017
Odpověď  Matlák není urážka, je to výraz pro nešikovného člověka. Každého věc co si namontuje na motorku, prostě jeden má rád kulaté holky a jiný hranaté vdolky. Ja osobně bych se s tím taky nechlubil.    [Mirda]   14.02.2017
Odpověď  Nereaguj Robe na pány, oni si ladí ego.    [Lada]   14.02.2017
Zobrazeno 10 z celkem 187 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (187) 

 Strana 1/192 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 26.3.2016)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa pérák rikša


 Zdravím, mam možnost nechat vyrobit vice kusu poloos na riksu Jawa perak. Vse dle originálu!! Jedna krátká a druha delší.
Pokud by mel nekdo zájem, kontaktujte me na mejl thoy@seznam.cz    [11-1473] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2017
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Plechový rámeček pérák


 Mám dotaz mám původní rámeček na Péráka a potřebuji poradit dá se nějak vyčistit je tam rez u šroubu stavění a nebo nechat na chromovat je to do původního stroje.Případně jakým prostředkem vyčistit.Děkuji za možnosti.    [velopRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Výměna manžet a repase silonů


 Zdravím všechny není tu někdo kdo dělá repas u předních vydlic na Jawě pérák myslím výměnu silonů? a dále jak vyměnin jednoduše staré manžety za nové? díky všem.    [Jirka]   18.11.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Vymenim motor Velorex 572 tripade za motor na Perak 18 taky tripade


 Vymenim motor Velorex 572 tripade za motor na Perak 18 taky tripade. Pouze vymena.    [CIJOML]   03.09.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa-Ogar 350-12


 Ahoj,
hledám někoho, kdo má original staré typové osvědčení z ogara 350 typ 12. Snažím se dopátrat výrobních čísel a čísel ze seznamů pod kterými je toto číslo zapsané u výrobce a dne zapsání (strana 5). Dle získaných starých TO byly motorky brány ze skladu zcela náhodně. Můžete mi někdo pomoci a poskytnout mi tato data a potvrdit či vyvrátit moji domněnku? Děkuji.
Stačí napsat např.: 12-1799, číslo 765, dne 15.4.1949    [Josef]   22.07.2016
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa perak 250 fj export/ vyvoz


 Zdarek odborníci, kúpil som FJčko r.v. 1947. Dovoz z belgicka. Bol by som vďačný ak by mi niekto vedel poradiť či sa tam vyvážali moto a aké úpravy boli robené pre tento trh. Na mojom je asi neoriginalne sedlo a tachometer, ostatné vyzerá, že je FJ. Ešte by som rád vedel čo sa robili čierne peráky.    [IpinoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.07.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

jawa 250 perák


 Dobrý den,potřebuji z repasovat 4polový dynamo s kotvou na jawa 250 perák fj.Kdo by to zrepasoval,děkuji.jakub    [jakub]   14.07.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Ciferník ampérmutru ke stažení


 Moc vás prosím nemáte někdo v PC ke stažení ciferník ampérmetru na péráka, který byl v roce 2012 ke stažení na uložto.cz? Zde se to řešilo http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=114&idtop=109120 . Díky    [Lada12Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.05.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

linky přední blatník


 linkuji Peraka 250 a tet nevim jak přední blatník ma byt v mistě vidlice přerusená linka? Dík za info    [Rob]   07.05.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 550 kola + barva


 Ahoj, chystám se renovovat jawu 550 a chtěl bych se zeptat jak mají být správně udělaná kola. Vím, že mají být v barvě, ale nevím zda mají být lakové i se špringlema nebo ty maj být v zinku. Další otázka je jakou barvu jste použili na lakování kol.
Další otázka se týká lakování. Chci se zeptat jakou barvou stříkáte vnitřek plechů. Vím, že když je červená tak vnitřek je v červené základovce, ale já ho chci dělat modrého a nevím jak má být vnitřek.
děkuji za rady    [Marťas]   04.04.2016
   Přidat odpověď 

 Strana 1/192 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006