MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 276803 příspěvků |6256 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 54 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 26.6.2016 19:06  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 566
    Doklady   11.04.2010 / 246
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 234
    Uloženka.   16.01.2013 / 197
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 176
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 2812      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 15 / 256      Příspěvků Příspěvků: 27186
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/188 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Sraz Péráků


 Zdravím příznivce motocyklů jawa pérák.Zajímalo by mě kolik majitelů těchto strojů by mělo zájem se zůčastnit srazu Péráků.S touto myšlenkou si dlouho pohrávám,a tak zjištuji jaký by byl zájem.Jsem ze Zlína tak mám představu že by se konal tady na Zlínsku.Letos to určitě nebude ale příští rok by se to snad mohlo podařit zorganizovat.Jawě zdar čáryfuk    [čaryfuk]   13.07.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 566 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Neboj,věřím tomu,že jednoho krásnýho dne pokoříme 50,zase si vážím Čáryfuka,že to tam nevyhání,když někdo přijede na něčím jiným,jsou to srdcaři,to se cení.    [Pilník] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.06.2016
Odpověď  Hlavne si sebou nezapomente vzit pėráka...minuly rok jich tam bylo jak šafránu☺    [Ladic ]   26.06.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak v týdnu přejdu údržbu,na beru si na cestu nářadí a už se těším na Vás,doufejme ,že nebudou tak velké tepla.    [Pilník] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.06.2016
Odpověď  Nic hrozneho jsme neprovedli. Proste sraz je az pristi tyden.    [ZČ]   25.06.2016
Odpověď  To jste tam provedli neco tak hrozneho ze tu stale nejsou zadne fotky? :)    [tomtnt]   25.06.2016
Odpověď  Já sraz letos musím odpískat, je nedostatek lidí ve firmě. Takže aspoň zase pojedu Široký Důl.    [Martin Štindl]   20.06.2016
Odpověď  Chysta sa niekto z SK?
Ja vyrazam z Kosic v piatok okolo obeda...    [Jozef]   17.06.2016
Odpověď  Doline,ty máš pořád nějaké výmluvy,jako každý rok,ty jseš jak Colombova žena.    [Pilník]   17.06.2016
Odpověď  Sakra zase se nepodívám,..opět je zároveň Širokáč. Maximálně v pátek po fajrontu na otočku,..    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2016
Odpověď  Jedu na 350 perak z Velkého Meziřiči    [Josef Pacal]   17.06.2016
Zobrazeno 10 z celkem 566 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (566) 
Zodpovězené téma  

pérák souhrn


 Zdravím pánové,
rád bych se zeptal jaký typ a rok péráku je pod číslem 11-74 tisíc. Dálepak jestli nemáte někdo foto původní nádrže lidové celočervené se zlatými linkami a nápisem jawa. Tento typ nádrže sem nikde v reálu moc neviděl. V neposlední řadě, bych ocenil strohý popis dílů pod tímto číslem. (jaké kastlíky, nádrž, šavle, blatníky, tacho...).
A ještě by mě zajímala poslední věc a to v lidové verzi mohli být i řidítka a mřížka klaksonu a madlo s pružinami tandemu v šedo-stříbrné barvě?
Za objasnění předem děkuji.    [Libor]   14.05.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Udělal bych to oranžvou. Nám se ten odstín podařilo namíchat ze žluté syntetiky, základní červené matné na konstrukce a části 8850...jestli se tam lili ještě něco nevím, ale byla opravdu stejná.
Ono by to dokázal namíchat asi i podborný obchod barvami.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.06.2016
Odpověď  čau chlapi, nevíte někdo RAl číslo oranžové základovky která je vevnitř v kastlících na pérákovi? Mám to udělat podle originálu, nebo to mám nechat srabácky červenou jawáckou jako z venku? co myslíte?    [Libor]   11.06.2016
Odpověď  ad) Dolin. Souhlas. Též si myslím, že se to nedá kategorizovat přesně na rok, že by udeřila půlnoc 1.1. a už se dávali jiné díly než 31.12. , to je celkem logické a s takovým názorem se též ztotožňuji. Taky nemyslím, že tady dohledáme uplně všechny data, různě se to lámalo, skladový zásoby, opravy, ND, nultý serie, atd. atd. ... ale jde o to cca to mít v ročníku aby nebyly na péráku z roku 51 např. šavle s jednou maznicí. díky za reakce    [Libor]   30.05.2016
Odpověď  Napsal jsem sice že je nutné zde na foru pohledat fotku,..nicméně ano i zadní brzda, startpáka a podobně, byly v LAKU.

A ano souhlasím s níže uvedeným. I u péráka (stejně jako u kývačky) nelze rozdělovat jen na FJ, Zbrojovku a komunistu. Tak jako u kývačky nelze rozdělovat ani na jednotlivé roky. Neboť, tak jako u kývačky je rok vždy od ledna do prosince. A tak jako lednová kývačka 1955 je diametrálně odlišná od prosincové 1955, tak se lišily i péráci.
Rozdělaní FJ, ZB a komunista je asi tak jako "půlbuben" u kývačky,...ono je půlbuben rok 1954, který má jiné podsedlové plechy, jiný tachák,...rok 1955 kdy je taky půlbubne, ale už má opět jiné podsedlové plechy, ale třebas furt dvoupákový motor,...a nakonec je půlbuben taky rok 1955, ale jednopáka...furt defakto stejná motorka... V roce 1947 se třeba u FJ montuje jak vidle jednomaznice tak po většinu roku už dvoumaznicová.....    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.05.2016
Odpověď  Ahoj, souhlasím se ZČ, podle katalogu ND z roku 1951-52 je nosič se dlouhými vzpěrami pro blatník s odrazkou na šroubek i s odrazkou zapuštěnou do blatníku.    [kettenkrad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.05.2016
Odpověď  Proč sem pořád tahate nějkýho komunistu. Proč by měl mít kmunista nosič jenom s krátkými vzpěrami. Od kdy je motorka komunista? Jakmile má nádrž s kolečkem? Nebo na štítku národní podnik? Neni přece problém si projít katalogy ND pro jednotlivé foky a je jasné, že dlouhé vzpěry byly do roku 1952. Je tam myslim i do jakeho vyrobniho čisla. Takže komunista v roce 52 ma zapustenou odrazku v blatniku nosic s dlouhymi vzperami a třeba kryt karburatoru se třemi nytky.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.05.2016
Odpověď  Rok 51/komunista/,nosič krátký ,bez spěr.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2016
Odpověď  Rok 51 - Nocic jasne dlouhe vzpery.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.05.2016
Odpověď  ale o tý brzdě , jestli mohla být v laku sem tady na foru nic nenašel. Tak co myslíte? Jinak podle čísla by to vycházelo na konec roku 51, kterej nosič použít? S dlouhýma vzpěrama či krátkýma? V tom mám trochu dilema a sem na vážkách.    [Libor]   27.05.2016
Odpověď  Setkal jsem se se "všemi kombinacemi", jen nádrže se dělaly v chromu, laku kde je červená střed a štříbrošedé boky a i celostříbrné jen s červenou linkou,....
Kola mám doma jak celochrom (ráfek i střed/náboj), tak s lakovaným stříbrným středem ráfku bez linky, tak s linkou pro celolakovaný střed/náboj a samo i celolakovaný ráfek.
Je i pérák celolakovaný, tedy s chromem opravdu jen an kolenech výfuku. Foto tu někde je tak hledej,...
Klaxon kopretina v červeném laku je taky fotograficky doložen.

Mluvím vždy o fotkách z fabriky!!!!. Aby bylo jasno.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.05.2016
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (14) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Šítek Pérák-!!!


 Zatím za pouhých-1000KČ(kup hned-1500KČ)TO SE HODÍ NE-!!!    [ivošekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  ano, paráda    [x]   10.06.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Odpor k brzdovému světlu


 Zdravím nevíte kde koupit odpor k brzdovému světlu na péráka v Praze? Díky všem    [velopRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 27 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Kdo to chce vyrobit, napište na email.    [fikuscz]   01.06.2016
Odpověď  Aha, STK přitvrdila....    [fikuscz]   01.06.2016
Odpověď  Minulý týden jsem byl na STK s kývačkou a ptal jsem se na brzdové světlo na moto na kterém z výroby nebylo (pérak 1948) a prý to bez něho nemusím ani zkoušet.Takže bych měl taky zájem o ten inštrument od fikuscz. Díky    [baudik]   01.06.2016
Odpověď  Ale, funguje to ,vím že to nedávali na tu dobu,ale chci to kvůli bezpečnosti ,vysvětluj to na stk ,že to na ten rok nedávali,další věc, že to stejnak není moc vidět za provozu ,ale jde o bezpečnost.    [Pilník.]   01.06.2016
Odpověď  Honzo, na FJ to nepatří :-)    [fikuscz]   01.06.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takhle to vypadá ma FJ spínačce.    [Pilník] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2016
Odpověď  Ano.    [fikuscz]   31.05.2016
Odpověď  Dobrý den,je možnost si to u vás objednat?.Děkuji.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2016
Odpověď  velop, napiš na fikuscz@seznam.cz    [fikuscz]   17.04.2016
Odpověď  jeden origo odpor mám navíc, kdyby měl někdo zájem za něco bych to vyměnil.    [Mirek F.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2016
Zobrazeno 10 z celkem 27 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (27) 
Zodpovězené téma  

To je zase divadlo.


 http://aukro.cz/ShowItem2.php?item=5710560270& ref=last-visited    [Jara]   17.10.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 176 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  jj stárne a pár lidi to ocení a zaplatí. Nic velkého ale najdou se.    [x]   31.05.2016
Odpověď  hold zelezo starne -> cim starsie tym lepsie [drahsie?]
ake boli posledne slova terminatora ktore pocul pred smrtou?
[digmore, zelezo]    [jan]   31.05.2016
Odpověď  :D zkrátka bude za 14tis    [x]   31.05.2016
Odpověď  sakra ... 1x1=1 tam mělo být ...    [pp]   31.05.2016
Odpověď  x.: jednou tolik = stejně (1x+,1x5=5 apod.) :-)    [pp]   31.05.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  http://aukro.cz/jawa-250-350-perak-zadni-blatnik-i 6207296675.html
14 osob přihazovalo , vyhrává s...a
skončeno (Neděle, 29 května, 20:20:00)

Aktuální cena
7 188,00 Kč    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.05.2016
Odpověď  aha, to jo no, za 2-3 roky jednou tolik.    [x.]   30.05.2016
Odpověď  Pro "x" a na jeho dotaz "....co se tímto vlastně sleduje? "


Vpodstatě vůbec nic. Jen to bude zajímavé porovnat s aktuální nabídkou třeba za dva tři roky,.... Jinak je to jen zajímavost.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.05.2016
Odpověď  Osobně si myslím ,že je rozumnější trávit čas hrabáním se na smetišti/kovošrotu, než-li se překlikávat aukrem. Pak je radost z nálezu k nezaplacení.    [Petr]   27.05.2016
Odpověď  presne tak, prodejce by byl sam proti sobe, vzdy prodat za co nejdraze, o tom je byznys vseobecne    [thomas]   26.05.2016
Zobrazeno 10 z celkem 176 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (176) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 350 Pérák - šestidenní


 Zdravím všechny uživatele veteran-fóra. Obracím se na Vás s prosbou o radu ohledně Péráka 350 na šestidenní. Je to můj dlouholetý sen, který jsem se rozhodl splnit. Proto bych Vás požádat o veškeré informace o těchto motocyklech, jako např. odlišnosti soutěžáckého motoru oproti sériovému, odlišnosti rámu, značení rámu a motoru, speciální vybavení, prostě budu vděčný za jakékoliv informace. Případně by mi velice pomohly dobové fotografie a dokumenty.
Na závěr bych měl otázku ohledně šestidenní roku 1947, kde jsem našel, že závodník Václav Stanislav jel na Jawě 350, ale nenašel jsem o jaký typ Jawy se jednalo. Byla to 350 OHV, nebo nějaký prototyp Péráka?

Děkuji mockrát za Vaše odpovědi, s pozdravem

Jirka    [Jirka DM3Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.05.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tohle je zajímavý obrázek z knihy "Terénní jízda".To výfukové hrdlo je ale trochu jiné než než má Libeňák.Bohužel tvar válců a hlav není ani z této fotografie dostatečně vidět.A zase rozteč a umístění šteftů je u všech třech variant motorů 350,tedy serie,soutěžní Pérák a Libeňák,rozdílné a nedají se válce a hlavy vzájemně prohodit.    [k]   24.05.2016
Odpověď  Jirko díky za foto. Řekl bych, že ty choboty jsou na té černobílé fotce na pohled delší a víc to právě vypadá jako libeň, ale může to být i o úhlu pohledu. Jinak motor je moc pěkný. Jak se tyto soutěžní motory označovaly, taky 18-*****? Nebo S?    [dansson]   24.05.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Motor 350 trochu z boku.    [k]   22.05.2016
Odpověď  NOVÉ JAWY, TENTOKRÁT DVOUDOBÉ (ISDT 1947)
V trophy týmu, v němž musely startovat sólo motocykly dvou objemů a stroj se sajdkárem, se objevily motocykly Jawa 250 a Jawa 350. Tyto stroje byly odvozené od nových cestovních motocyklů, které Jawa začala po osvobození vyrábět. Měly motor v bloku se čtyřstupňovou převodovkou. Uzavřený rám měl vpředu teleskopickou vidlici a vzadu kluzákové pérování. Svým vzhledem se nelišily od sériových strojů, jejich výkon byl však vyšší. Jak již řečeno, slabinou byly praskající přední teleskopické vidlice. V sedle se zkušenými jezdci to ovšem byly úspěšné stroje, i když se od nich v kruhu odborníků čekalo trochu více.
Tolik citace z knihy Jana Lahnera - ŠEST DNŮ, KTERÉ OTŘÁSAJÍ MOTOCYKLOVÝM SVĚTEM, kde je i mnoho fotografií. Kdo se zajímá o šestidenní soutěže, tuto knihu vřele doporučuji.    [J]   21.05.2016
Odpověď  neco malo k Bisamu, kamarad mi o tom vypravel, ale je mozny ze reknu par nepresnosti. pred vakou koupila jawa v anglii Nortona Manx z TT a bisam je v podstate skopirovany OHC Norton motor v Jawskym ramu. Jezdily hlavne silnici, jezdil na nem Vitvar a par fotek by melo byt v knizce o Vitvarovi. Prej s tim dost experimentovali, zkouseli Jawskej motor v Nortonskym ramu aby porovnali jizdni vlastnosti a podobne. Proste zavodak, tak se s tim dost cachrovalo. Tak to jen ramcova informace, spis nakopnuti k dalsimu badani a studiu dobovejch materialu :)    [Martin27] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2016
Odpověď  Můžu poprosit fotku těch válců na soutěžního péráka zboku? Nějak se mi nezdá že jsou ty choboty tak dlouhé jako na té fotce, kterou jsem vložil u originálních soutěžních péráků z roku 1953. To co píšete zní logicky, ale na většině fotek to opravdu vypadá tvarem válců i hlav jako klasický liběňácký motor, ovšem s uchem a nálitkem řetězu a víka bez nápisu jawa.    [dansson]   20.05.2016
Odpověď  Děkuji za informace. Přeji všem hodně úspěchů s jejich veterány.    [Jirka DM3]   20.05.2016
Odpověď  Jestli se nepletu, Bisam je snad prakticky ještě předválečná Xka, ale třebas se pletu, myslím že motory pak byly u závodníků v Jaroměři a snad Hradci.    [Pavel.]   19.05.2016
Odpověď  https://speedtracktales.com/index-of-isdt-events/i sdt-1947-czechoslovakia/ tady je to trošku vidět    [Monty]   19.05.2016
Odpověď  Šlo    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.05.2016
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (23) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zadní blatník


 Zdravím , koupil jsem repliku zadního blatníku a nejsou tam žádné díry, myslel jsem, že to dám ,ale nechce mi to sedět s nosičem vůči rámu.Můžete mi prosím někdo, kdo ho má sundaný, oměřit a okótovat foto? Předem moc děkuji    [lukas8] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravim,nema nekdo na vymnenu zadni blatnik na perak posledni model za zadni blatnik FJ?    [ogar]   22.05.2016
Odpověď  Nevíte jak pasují blatníky od motorenu.Nebo jiný výrobci replik    [KARE] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2016
Odpověď  fikuscz moc děkuju. koupeno v chotusicích, nějaký Jan Tomiška. Mrkni mi prosím někdy na tu odrazku. Děkuju    [lukas8]   07.03.2016
Odpověď  Otvory pro světlo - vrchní díra pro světlo od pantu 170mm, rozteč zadního světla 80mm, díra pro držák SPZ od spodní díry světla 55mm. Odrazka nevím, mám komunistu a Zbrojovku zaparkovanou tak, že se k ní teď nedostanu. Otvory pro kabel přes pant jsou 35mm od pantu na obě strany. Otvor pro kabel z rámu je 15mm pod otvorem pro šroub do rámu.    [fikuscz]   06.03.2016
Odpověď  Nosič máš daný, zadní úchyt pod šroub co svírá pant blatníku s dlouhým krytem kabelu. Tím pádem máš přední úchyt nosiče. Pak motorku na kola, vodováhu na nosič a blatník uchytit k rámu tak, aby nosič byl ve váze.    [fikuscz]   06.03.2016
Odpověď  Čí to je výrobek?    [fikuscz]   06.03.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  Dobrý den porate mi mám na svém perákovi orginál zelený lak ale někomu se nelíbil a přeštětkoval na červeno. Dá se nějak ta přeštětkovaná barva sundat a obnovit tak původní lak. Nemám z něším taokovým skušenosti. Jedná se o vojenského peráka.    [Robert]   17.05.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 73 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Čau chlapi, vzhledem k tomu, že jsem potřeboval taky sundat starý štětkový lak z motorky, tak jsem začal schánět P05, kterou tu všichni chválí. Ale bohužel, k vůli složení už se nesmí vyrábět a místo toho mi všude nabízí P07. Má s tím někdo nějaké zkušenosti? Obávám se, že už to nebude ono......
Díky za rady    [dansson]   16.05.2016
Odpověď  Zdravím je to deset let co jsem stavěl svého péráka a už tehdy jsme s kamarádama jelikož nás bylo sedm co ho měly ve vojenském provedení řešily co a jak má být nastříkané.Ten tvrdil to a ten zas tohle.Výfuky máme černé někdo stříbrné,paraboly sříbrné nebo v barvě,kluzáky stříbrné někdo v barvě a tak.Podle dobových foto z netu je patrné že je vlastně všechno správně.Mám foto vojáka z 50-let na moto s chromovou nádrží a výfuky.Shodou okolností děda mé manželky sloužil v letech 1953-55 si vzpomíná jak z jakého si Borku(?) kde vojenské péráky údajně montovali rozvážel k útvarům.Podle vzpomínek měli matnou barvu,celobarevnou nádrž,výfuky něco jako matný chrom (nedokázal vysvětlit) a značka na blatníku měla bílý podklad s černými číslicemi.Toto info nezaručuji na 100% jelikož děda má už své roky o)Já mám barvu lesklou za což jsem občas terčem posměchu,ale tehdy bylo těžké sehnat někoho,kdo namíchá orig. odstín ČSLA v matu a nechtěl to řešit jako ostatní od oka o)Mám zbrojovku 48-49,byl v původním stavu po prvním majiteli krom sedla,které bylo z Jawy 500.Tlumič řízení,víčko nádrže,šrouby kastlíků,krytky zadních kluzáků a spínací skříňku (byla kontrolková s mosazným klíčem,ale nepoužitelná) jsem nahradil za bakelitové a sedlo dal původní.Výfuky černé,rámeček paraboly ve stříbřence.Závěrem jelikož jsem se nikde nesetkal s předpisem pro barevné provedení motocyklů,který by přesněji určoval jak která část má být barevně provedena a pouze s odkazem na dobové foto a vzpomínky pamětníků usuzuju,že se to prostě "mastilo" jak podle potřeb útvaru tak tím co bylo zrovna po ruce což byl v naší lidově demokratické armádě úplně běžný jev.S pozdravem Petr    [Petr]   04.05.2008
Odpověď  Protože je opatrný na svůj krásný stroj, takže stojí a čeká, až se prkno pomalu překlopí, aby mohl bezpečně pokračovat v překonávání překážky :-D    [Miloň]   05.11.2007
Odpověď  Akorát nevím proč na té fotce stojí nohama na zemi a ne ve stupačkách.??    [Hugo]   05.11.2007
Odpověď  Moc krásná fotka! Jo, je to logický, že byly černé. Zajímavý je, že na tom obrázku má ten perák stříbrný kryty pérování. Rámečku paraboly se nedivim. Prostě než se naučil s tim přejet tu houpačku, párkrát s sebou švihnul a vojenský už nezbyly, tak se tam dal civilní z hornické verze. Zajímavý je taky to oblečení. Věřil bych, že v tom asi jezdili i normálně.    [Miloň]   04.11.2007
Odpověď  K výfukům dodávám jen tolik, že jsem po tom taky trochu pátral než jsem je hodil na černo a od kamaráda a ještě nezávisle 2 lidí jsem se dozvěděl, že mají být černé. No jinak je mi samému divné, že by vojáci měli stříbrné výfuky což vůbec není barva která má hrát roli nějaké kamufláže nebo maskování. Nikdy jsem nic z vojenských věcí na stříbrno neviděl. No jinak ta fotka se mi dost líbí to tedy koukám co všechno se na parácích dělalo. Pokud máte ještě jiné fotky budu rád když je pošlete třebas i mailem.    [Robert]   04.11.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak tady je.    [Freddie] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.11.2007
Odpověď  No výborně! Jsem rád, že to nemusim přestříkávat! Mohl bys tu fotku zdigitalizovat a zveřejnit zde? Nebo poslat na mail klobrc@centrum.cz? Rád bych si ověřil i jiné detaily. Díky!    [Miloň]   04.11.2007
Odpověď  Mám z nějaké knihy o ČSLA vystřihlý obrázek z Armádního dne v roce 1949 a na něm voják překonává "houpačku" na péraku. Fotka je sice černobílá, ale výfuky jsou tmavé, takže matně černá se taky používala. Asi jak u jakého útvaru, někde to natřeli stříbřenkou, někde černě.    [Freddie] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.11.2007
Odpověď  Takže se jdu ponořit do Světů motorů a hledat fotky s vojákem. Dneska u mě byl Hošťálek a tvrdil mi, že je vojsko mělo stříbrné. Máš recht, červených je víc než dost :-)    [Miloň]   04.11.2007
Zobrazeno 10 z celkem 73 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (73) 
Zodpovězené téma  

Zajizdeni a poruchy


 Zdravim,
tak po dnesku mam prvnich 200 km za sebou. Prvnich 100 km pohodicka, zadne poruchy a motor ok. ALe poslednich 200 na volnobeh vynechava. Bud nema palivo nebo neco na zapalovani? Stredni a vysoke otacky jede krasne, ale nizke fakt vynechava. Treba zastavim na krizovatce a jsou tam takove kraticke mezery kdy motor nezapaluje.
Nejake navrhy? Jde o 350 na origo zapalovani. Vse vymenitelne je prakticky nove. Premyslim ze necham bezet motor zahraty a budu serizovat zapalovani za behu? Nikdy jsem to nedelal timto zpusobem. Zhazovat nadrz se mi nechce abych tam montoval ty meraky uvrate. Filc na vacce jsem mazal jeste pred cestou.

Druha zavada je ze zacala tyct nadrz u palivoveho kohoutu. Spendlikova dirka. Rychlou opravu vyresilo maznuti mamuta. Premyslim ze jen to misto zevnitr zapatlam dvouslozkou?    [tomtnt]   07.06.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 62 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  tomt a medzeru na sviecke mas ok?    [jan]   15.05.2016
Odpověď  Vyboj si hlada najkratsiu a najlepsiu cestu, ak nepreskoci iskra
na sviecke a ma moznost niekde inde rak to urobi. Podla mna sviecka je na najlepsej ceste odist tatam. Inac sa sprava studena, tepla, pod tlakom atd.
Ktovie ako by si iskril za dazda a vlhka :)    [jan]   15.05.2016
Odpověď  u 350 je svicka opravdu utopena. Mezera mezi kablikem a hlavou je pak cca 5-10 mm a prave pred zahratim mi tam obcas preskakuje jiskra. Cvicne jsem vyhnul koncovky vice smerem od hlavy tak uvidim.Neznaci to uz vadne svice? Mam tam N15C a nove jsem dal "sedmicky"    [tomtnt]   14.05.2016
Odpověď  u 350 je svicka opravdu utopena. Mezera mezi kablikem a hlavou je pak cca 5-10 mm a prave pred zahratim mi tam obcas preskakuje jiskra. Cvicne jsem vyhnul koncovky vice smerem od hlavy tak uvidim.Neznaci to uz vadne svice? Mam tam N15C a nove jsem dal "sedmicky"    [tomtnt]   14.05.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mám na 250tce také očko ale výboj jsem u ní nikdy nezaznamenal. Třistapedesátka má ale svíčky v hlavách více utopené, tím jsou i žebra blíže k očkám a proto je možnost výboje mnohem vyšší. Jestli jsou svíčky neodrušené a vzdálenost kontaktů 0,5mm tak tohle snad nebude vadit pokud to teda po zahřátí přetane.    [Martin Štindl]   14.05.2016
Odpověď  diody uz mam nandane a zmenil jsem i zarovku. Jeste jedna vec me zajima. Asi tak minutku dve mi po nastartovani preskakovala obcas jiskra mezi kabelem VN na svicku a hlavou valce. Po zahrati to prestalo. Nemam klasicke izolacni fajfky ale jen takove ty mosazne koncovky na kabelu ktere jdou primo na svicku.    [tomtnt]   14.05.2016
Odpověď  Ano, diody do série a využít úbytku napětí, dle nápadu fikuscz: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=114&idtop=278242
Já zase vyráběl několik patic pro dvě žárovky 6V 2W kde je výhoda využití žárovek s menším příkonem 2W(patice Ba9s) oproti dnešním žárovkám 5W pro patici Ba15s, jenže výroba té patice je mnohem pracnější: http://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/ 2013/0555423001425198091.jpg
Ale předpokládám že dobíjení akumulátoru pomůže především ta výměna hlavní žárovky z 25W na 15W.    [Martin Štindl]   09.05.2016
Odpověď  Martine dik, zitra jedu tam kousek do kamenictvi tak se stavim na te Chvalkovicke a cestou nazpet jeste v elektru nakoupim diody 1N4005(1A). Predpokladam ze je zapojim 3x v serii pro zadni brzdove svetlo? Mam tam ted nejaky odpor co jsem nasel a fungoval obstojne, ale asi "zere".    [tomtnt]   08.05.2016
Odpověď  Právě e-shopy jsou důvod proč nikdo nic nedrží skladem a obchody mizí, není proč, lidi se příjdou zeptat, vyzkoušet si zboží a pak si to objednají z netu u někoho kdo nemá kamennou prodejnu, nemusí ji vytápět atd ale jen doma přebaluje zboží.    [Katana]   08.05.2016
Odpověď  V Olomouci je to bohužel fakt bída jak s veteránskýma akcema, tak i s obchodama s díly. Jediný obchod, kde se něco na staré jawy dá sehnat ( a to jen maličkosti) je na ul.Chválkovická 214/76 u pana Mohapla a dle sdělení majitele, který už je v důchodu a přesluhuje, tam už ani ten dlouho nebude, protože syn to dál vést nechce. takže pak nejbližší, ale zato celkem našlapanej je pan Špička v Mohelnici cca 30 km od Olomouce. Jo v Olomouci je to bída :-(    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.05.2016
Zobrazeno 10 z celkem 62 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (62) 
Zodpovězené téma  

Závitová vložka svíčky.


 Vložka svíčky má venkovní a vnitřní závit a šestihran na dotažení.
Otázka zní: jakým způsobem máte takovou vložku zajištěnou proti povolení?
Mám LOCTITE který snese 500 stupňů, ale předpokládám, že spaliny ve válci mají asi víc, takže se bojím, že by se troška lepidla mohla ze závitu uvolnit a nedej bože přilepit píst k válci.    [donkomposto]   09.05.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Poblíž Slaného je firma AUTO Pejšek, stačil jeden telefonát, a stržený závit mi vyvložkovali bronzovou vložkou z karobronzu na počkání a k plné spokojenosti.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.05.2016
Odpověď  Helicoil je ztráta času. Pro opravu závitu v hlavě je nejlepší TIME-SERT např. od Wurthu. Je to celkem dost drahá záležitost, ale firmy, které se zabývají opravami hlav to mají - oprava jednoho závitu vyjde do cca 600Kč. Jinak vyvařit-dnes umí vařit Al slitiny dost lidí- a vyřezat nový závit.    [Milan(OHC)]   13.05.2016
Odpověď  Ten Helicoil mě už byl taky doporučovaný, že je to prý totální jistota, ale dá se to použít jedině na původní závit. Když je už hlava jednou převrtaná na velký závit vložky, tak je Helicoil mimo hru.    [donkomposto]   13.05.2016
Odpověď  Na opravu závitů mi byl v práci doporočen mechanik (ůdajně) zručný jak na auta tak i na motorky. Po debatě jsme se domluvili že to opraví sadou helicoil - časem zdělil že v sadě nemá zrovna ten co je potřeba a tak nechal vystružit (tuším bronz) pouzdro se závity které vlepil ještě nějakým speci lepidlem a od spodu ještě zatemováno pro jistotu důlčikem. Na oko to vypadalo věrohodně ale hned první vytočení svíčky šlo i s pouzdrem :(.Nechal jsem hlavu vyvařit + nové závity a od té doby klid. Do Slavkova jezdím pravidelně a hlavu jsem tam sháněl když má byla na opravě - ceny 800 - 1 000 kč ať už zahumusené nebo na oko načančané ale závity už od pohledu po smrti. Možná budeš mít štěstí a seženeš ale raději bych nechal odborně opravit stávajcí. Ať se daří -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.05.2016
Odpověď  V sobotu 14.5. je burza v Mohelnici!    [HonzaBK]   12.05.2016
Odpověď  Nebo si počkám na Oldtimer festival ve Slavkově a koupím bezproblémovou hlavu na burze.    [donkomposto]   11.05.2016
Odpověď  A nemusíš řešit nějakou vložku    [David K]   10.05.2016
Odpověď  Nebo nech hlavu zavařit,vyvrtat a vyříznout nový závit.    [David K]   10.05.2016
Odpověď  [donkomposto] Nevymýšlej složitosti , očisti a odmasti závity dej lepidlo pořádně dotáhni a zespodu roztemuj.    [Marek]   10.05.2016
Odpověď  Tu vložku jsem měl už zamontovanou asi 5 let. Závit na hermetik a v šestihranu zboku vypilovaná drážka. Po dotažení závitu jsem skrz drážku vyvrtal do hlavy díru D3mm hlubokou 5mm, do ní zasunul hliníkový nýt a zaklepal. Jenomže teď se povolila se svíčkou i vložka, tak bych to chtěl udělat nějak jinak, lépe, navěky. Napadá mě varianta, že bych v hlavě spodní 2 závity máznul hermetikem a na vložce šestihran a venkovní závit v horní části bych máznul loctitem. Tím by bylo lepidlo odděleno od spalovacího prostoru a předešlo by se byť i jen teoretické možnosti průseru.    [donkomposto]   10.05.2016
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

PERAK RIKŠA


 NAZDAR Mate niekto perak rikšu alebo aj nd? mam niečo nekompletne.Za akekolvek info vdaka.HANKY    [HANKYRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.01.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prosim o pomoc!!!!

Nemel by nekdo vykres nebo origo pruzinu na omereni?    [11-1473] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.05.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravim, take shanim cely zadni ram na riksu, popr. i jen dily.
Dekuji za jakekoliv informace vedouci k nalezeni dilu... Ne repliky z SK
Predem diky Ondra thoy@seznam.cz    [11-1473] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2013
Odpověď  mohol by som vas pan josef poprosit o neaky kontakt na moj email hankotrike444@azet.sk dakujem    [HANKY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.03.2013
Odpověď  mám vrchní rám mohu prodat.    [josef]   27.03.2013
Odpověď  upratoval som a mam navise celu napravu na rikšu nemate ram kupil by som alebo aj predal..    [HANKY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  27.03.2013
Odpověď  Zdravim, ozvete se na djmocca@centrum.cz . Mozna Vam pomuzu.    [Mocca]   17.01.2010
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Stredovy labyrint jawa 350


 Dobry den

Chcel by som sa opytat na skusenosti (kvalitu) s replikovym stredovy labyrintom na jawu 350 Perak. Ceny v obchodoch sa lisia aj o 500Kc. Je jeden dodavatel alebo je tych vyrobcov viac? Aka by mala byt vola na cape, aby som si ju vedel skontrolovat? Nasiel som informaciu ze spravna vola by mala byt 0,2mm.

Dakujem    [miso251]   26.04.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Moj problem bol takisto v tom, ze Peraka som kupoval ciastocne rozobrateho, aj s ciastocne rozobratym motorom. Voda sa dostala do labyrintu a drazky v nom maju vykorodovane dierky. Takisto uz dostal par ran kladivom.    [miso251] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.05.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Když se tu řeší labyrinty, tak se přifařím. Měním u panelky ten dutý labyrint za plný. V tom plném labyrintu byly kolíčky dva, ale zrovna ten horní je ulomený (zrovna ten, ce je u dutého čela jeden). Moje otázka je, jestli bude vadit, když ten kolíček bude v druhé půlce toho labyrintu. Po prozkoumání jsem přesvědčen, že to vadit nebude, ale chtěl bych to povrdit. Na foto je v levo duté čelo    [Majkl250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.05.2016
Odpověď  Když jsem opravoval svůj motor, tak jsem musel ten středový mezikus vyměnit ze dvou důvodů - na labirintu byly úplně zdeformované kolíčky, které středí ložisko klikové hřídele (zřejmě došlo k protočení, protože bylo zarezlé středové ložisko) a zřejmě z důvodu "házivosti klikového čepu" byly opotřebované styčné plochy lamel labyrintu. Je nutno říci, že můj motor před opravou byl venku 2 roky bez svíček a klikový mechanismus včetně ložisek, válců a pístů byl natvrdo zrezivělý a totálně nepohyblivý. Výměna byla jediné řešení opravy motoru. Kupoval jsem tuším za 1200 u p. Padalíka. Při montáži jsem ho nijak "nepřeměřoval". Motorka má najeto zatím 1400 km a motor funguje na 100 % :-)    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.05.2016
Odpověď  Já bych se spíš zeptal jinak, jak poznám vadný labyrint? Pokud nemám zcela zničené středové ložisko na klice, tak snad ani nemůže být vadný, když se tam nic ničeho nedotýká, takže ani ta těsnící středová plocha by neměla být nijak opotřebovaná.    [HonzaBK]   04.05.2016
Odpověď  z jawamarktu som mal zaujem o toto

http://www.motokramek.cz/celo-uplne-jawa-350-354-3 60-634/

ale asi to je ten kus, ktory si kupil aj ty a nie je dobry.    [miso251] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Moj labyrint to ma uz za sebou a kluka je po GO. rozhadzovat sa mi ju moc nechce. Ked vidim ze s tym moze byt problem, skusim si ten moj stary na 3D meraku otukat, ako je na tom v ramci ulozeni, stiahnem staru drazku a necham laserom urobit 2mm navar a opracovat. Bude to isto drahsie ako replika. Ale ked stoja za vylizprdel, tak asi ina moznost nebude    [miso251] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2016
Odpověď  zdar jeden takový labirint jsem minulý týden koupil u pana Jakuby a víckrát to neudělám neojehlené hrany labirintu díra pro ložisko oválná 0.15mm povrch šišatý 0.20mm ,labirint s vůlí 0.20 je už za hranou použití bude propouštět ,za předpokladu dobře vystředěné kliky je vůle 0.05mm až 0.07mm .Jestli máš v pořádku díru pro ložisko a nepoškozený povrch tak labirint se dá zachránit tím že ho přesoustružíš a podle něho dáš nové větší kroužky na klice které vymezují ložisko a tvoří druhou část labirintu.    [caryfuk]   26.04.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Tachometr Jawa 350 (18)


 Ahoj,
Zrenovoval jsem péráka 350 (komunistu), všechna kolečka všech převodů mám dle knížky, ale tachometr mi ukazuje o cca 20 - 30km/h víc než jedu. Číselník tachometru vypadá novější(neoriginální). Nevíte čím to bude?

Karel    [karsan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.12.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ručičku natlačíš zpět prstem :) já osobně jsem ji natlačil jen lehce a pak jsem jel kalibrovat tachometr na náš místní radar, když ukazoval málo zvolil jsem menší přepětí ručičky...    [Ladic]   05.05.2016
Odpověď  Este k tejto teme - Stiahnutie rucicky je jasne.

A ako ju potom dat naspat? Je tam jasna presna poloha?

Nikdy som to zatial nerobil a mam len jeden pokus.. (jeden tachometer za ktory som dal vela penazi).    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.05.2016
Odpověď  Průměr je 0,8mm ze stopky vrtáku. Stahoval jsem ručičku z panelky a stadiona. Stahovák stačí vyrobit z jeklu 15x15, nějakej šroub M5 nsbo M6 na soustruhu vyvrtat díru na jehlu a tu tam zalepit.    [mara] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.04.2016
Odpověď  Díky za foto. Ten stahovák vypadá dobře. Jaký má ta vytlačovací jehla průměr?    [donkomposto]   13.04.2016
Odpověď  supr, profi nástroj, já hřídelky stahuji starýma štípacíma kleštěma do kterých jsem si udělal drážku na řídelku abych ji neustřihnul, taky to funguje.    [hugo22]   13.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [mara] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Stahovák ručičky.    [mara] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2016
Odpověď  Ahoj viete mi niekto odpovedat ohladom tych vymedzovaciek?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2016
Odpověď  Neznáte někdo nějakou fintu, jak inteligentně bez poškození stáhnout ručičku z hřídelky? Mě to zkrátka nejde ani vehementní silou a nerad bych zničil tu velejemnou pružinku. Tachometr nebyl dosud asi nikdy rozdělávaný. Na starém, který je určen na náhr díly to jde přitom velice snadno.    [donkomposto]   31.03.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Viete mi niekto potvrdit ci na hriadel s malymi plastovymmi koleckami pod ciselnikom patria nejake vymedzovacie trubicky, alebo su kolecka uplne "navolno" ?
Moj tachometer uz bol opravovany a tak sa snazim zistit ako to ma byt v originale.
Miesta kde by som ocakaval tie vymedzovacky su vyznacene na prilozenej foto    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2016
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (21) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Chlapi co na to říkáte?


 světlo na Péráka-aukro!!    [ivošekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.04.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Áááá další aukro debata. To jsem zvědavý, jak se to zase vyvrbí. :D    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.04.2016
Odpověď  Tak 2500 je dobrá cena. Už tolik stojí i klaxon jak je někde níže....    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.04.2016
Odpověď  Ta 500 OHC co se teď draží na aukru - hromada dílů bude pro někoho taky k nerozdýchání, ale je to tak.    [skaut]   22.04.2016
Odpověď  co na to říct zkusil za plnou cenu, však neprodá    [v.]   22.04.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudruju co s ním , prodávat se mito nechchce a klasickýho uš ve sbírce máme. Chtěl bych z něj udělat enduro , ale at hledám jak hledám tak nemůžu najít žádný pořádný fotky ani informace.Pokud něco máte tak to hodte do placu at konečně víme jak to má vlastně vypadat. Díky Duba Petr , Jihlava    [Duba Petr]   23.03.2006

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 108 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Souhlasím s "K" i s "JB". Můj soutěžák byl asi taky nějaká "svazarmovská" úprava, takže je tam spousta změn proti normálnímu Péráku. Ty výfuky jsem si nechal u Hadrávka vyrábět rovnou tak, aby byly špicí dolu jako na tom dobovém obrázku.    [Mirda444]   22.04.2016
Odpověď  Dekuji za vysvetleni ;)    [Rob]   20.04.2016
Odpověď  U továrních soutěžních variant se výfuky dodatečně upravovali jakožto i řada dalších dílů ze seriových dle pokynů pro jednotlivé ročníky a zde se můžeme držet snad jedině dobových foto případně pokud jsou k dispozici tak těchto pokynů.U amatérských a klubových úprav to nejspíš bylo jak píše JB podle vkusu.Myslím tedy že obě varianty jsou správné.Alespoň podle dostupných foto se to tak jeví.    [k]   20.04.2016
Odpověď  Výfuk na Péráka je vyroben tak,že v plášti je na jednom místě klínovitý zářez do kterého zapadá prodloužený šev koncovky.Pokud se tedy použije pro soutěžního seriový výfuk a upevní se vzhůru nohama k hornímu šroubu držáku kluzáku tak bude špičkou nahoře.Pakliže chceme mít špičky takto umístěného výfuku dole musíme mít už z výroby klínovitou drážku na opačné straně pláště a nebo na hotovém seriovém plášti udělat ještě jednu tuto klínovitou drážku na protější straně a pak máme možnost otočit koncovku buď špičkou dolů a nebo nahoru dle chuti.    [k]   20.04.2016
Odpověď  Odpověď na natočení rybin u běžného Péráka naleznete zde: http://www.motomagazin.cz/index.php?action=perak&a mp;menu=28&pos=rybiny
V případě terénní verze záleželo jen a pouze na vkusu daného soudruha.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.04.2016
Odpověď  No ja spise nasel dobove fota kde u vetsiny jsou ty vyfuky tak jak mam ja tak opravdu nevim    [Rob]   20.04.2016
Odpověď  S těmi koncovkami výfuků to vůbec není jednoznačné,existují dobové obrázky kde jsou jak špičkou nahoře tak i špičkou dole.    [k]   19.04.2016
Odpověď  Mirda444 pokud by jsi tedy poslal neco muj mail je robmaister@seznam.cz DEKUJI    [Rob]   19.04.2016
Odpověď  Mirda444 prosim te byl by jsi ochoten a tak moc hodny ze bys me poslal detailni fota tve sportky hlavne spodniho kryciho ramu na motor plus cele moto moc dekuji predem Rob    [Rob]   19.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ještě jednu.    [Mirda444]   19.04.2016
Zobrazeno 10 z celkem 108 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (108) 

 Strana 1/188 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 27.6.2015)
Nezodpovězené téma 

Ciferník ampérmutru ke stažení


 Moc vás prosím nemáte někdo v PC ke stažení ciferník ampérmetru na péráka, který byl v roce 2012 ke stažení na uložto.cz? Zde se to řešilo http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=114&idtop=109120 . Díky    [Lada12Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.05.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

linky přední blatník


 linkuji Peraka 250 a tet nevim jak přední blatník ma byt v mistě vidlice přerusená linka? Dík za info    [Rob]   07.05.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

VAPE na peraka


 Zdravim
Chtel jsem se zeptat, jaky typ Vape se muze pouzit na peraka, ja jsem cetl, ze se ma koupit dvoucivkove, a pouzit jenom jednu,
Je v tom nejaky rozdil, proc pisou, ze je to vyhodnejsi, kdyz staci jen jedna? - I kdyz, cena je stejna.

Pouzil jsem jiz jedno na kyvacku 350 a funguje dobre, problem je ze spinacka jiz neukazuje , jestli to dobiji, dokonce jsem vymyslel i vypnuti motoru na spinacce primo. Valce se ted nehadaji, perak ma jen jeden, ale asi bude jistejsi to predelat..
U peraka neni ampermetr, jsou tam ty svetylka na ukazovani rychlosti, pak svetylko neutralu a dobijeni,
Diky za radu.
P.    [Staghorn] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 550 kola + barva


 Ahoj, chystám se renovovat jawu 550 a chtěl bych se zeptat jak mají být správně udělaná kola. Vím, že mají být v barvě, ale nevím zda mají být lakové i se špringlema nebo ty maj být v zinku. Další otázka je jakou barvu jste použili na lakování kol.
Další otázka se týká lakování. Chci se zeptat jakou barvou stříkáte vnitřek plechů. Vím, že když je červená tak vnitřek je v červené základovce, ale já ho chci dělat modrého a nevím jak má být vnitřek.
děkuji za rady    [Marťas]   04.04.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Ram motoru Jawa perak sport


 Chtel bych poprosit jestli by me nekdo neokotoval kryci ram motoru u sportky peraka dekuji Rob    [Rob]   21.02.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Pérák- elektroinstalace, matice osy zadního kola, spodní kryt řetězu


 Zdravím, nemáte někdo nafocenou původní elektroinstalaci? Zajímalo by mě jaké se používaly bužírky, a kde mají vlastně být. Jaké byly barvy vodičů? Všechny černé? Od spínačky k přednímu světlu a do řiditek jdou dráty navolno bez bužírky? Brzdový spínač měly všechny péráci nebo jen nějaký, jak je to vyřešené, když do zadního světla se vejde jen jedna žárovka? Dále bych chtěl někoho poprosit jestli by mě nezměřil matici od osy zadního kola výšku a šířku. Mám rok výroby 1954 a sehnal jsem spodní kryt řetězu, který se přidělává za držák kastlíku a nemá ten zadní úchyt, ale zarazilo mě, že mám v rámu závit, je tento kryt správný nebo tam mám mít ten s tím zadním úchytem? Děkuji za odpovědi a za pomoc.    [Lada12Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

JAWA klempíř


 Zdravím, nevíte prosím jestli je někde v okolí Brna nějaký šikovný klempíř. Díky moc.    [jena] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.01.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Označení motoru 350 pérák


 Ahoj,mám doma motor 350 pérák.Rozumíte někdo označení motoru ZK-17-1402-,číslo je vyraženo na karteru jako u novějších typu.    [Kamil33Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2016
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Rám - zadní držáky kluzáků - Pérák vs. 150C


 Zdravím, měl bych takový malý dotaz. Jde použít na rám péráka držáky kluzáků z ČZ150C? Jsou stejné a dají se použít na opravu péráckého rámu? Čezetka měla jinak zadní stupačky a zdá se mi, že to oko na zadní stupačky je trošku jiné. Díky moc za odpověď.    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.12.2015
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

pérák-rikša


 Objevil jsem něco co vzdáleně připomínalo rikšu. Po odřezání kutilsky navařených nesmyslů (předek na obr. ještě úplně neočištěn ) vzniklo něco co má předek z péráka a zadek velmi profesionálně provedený ( sváry, ohyby,...), na obou stranách pár péráckých tlumičů s dvojitými rozetami. Znám jiný tvar rámu rikši, uchycený až místo zadních kluzáků. Prozradí někdo jestli něco takového také existovalo? Děkuji P.    [pidalRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2015
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Teplota motora


 Nemá prosím niekto odmeranú teplotu hlavy valcov prípadne teplotu na izolátore sviečky a teplotu na bočnom víku motora pri bežnej prevádzke ?    [Milan Ježík] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.11.2015
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Identifikace čísla.


 Zdravím,známý má na motoru Pérák toto číslo.Může mi někdo říci co znamená písmeno S na obou karterech?Číslo na štítku je stejné.děkuji    [darkinRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2015
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Nadrz


 Zdravím pánové...
Chtěl bych se zeptat, jestli někdo nevíte, kde v okolí Prostějova si mam nechat nastříkat nádrž.
Mam ji v chromu a chtěl bych to dat nějakému odborníkovi, který ji dodělá precizně.    [Martin ]   24.08.2015
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Svařování v okolí Tábora


 Zdravím, mám na péraka připraveno několik součástek, které bych potřeboval povařit. Byla by to práce pro TIG (přivařit ulomený oblouk na karterech) a MAG (plechařina). Nevíte někdo o schopném člověku, který tyto metody ovládá v okolí Tábora, nebo ještě lépe Milevska ? Moje představa je nějaký řemeslník s vlastní dílnou, součástky mam spasované a připravené, takže mi jde opravdu čistě jen o svaření.    [Honza]   20.08.2015
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

reportáž


 Hezký dokument o kejvačce a péráku. http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10176269182- retro/213411000360009/obsah/246884-motocykl-jawa-2 50-kyvacka    [jan]   17.08.2015
   Přidat odpověď 

 Strana 1/188 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006