MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 285728 příspěvků |6581 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 58 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 24.4.2017 18:58  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 615
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 553
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 292
    Doklady   11.04.2010 / 246
    Uloženka.   16.01.2013 / 197
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 2873      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 8 / 259      Příspěvků Příspěvků: 28465
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/192 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Radici a startovaci osa


 Zdravim.
Jak si tak skladam motor, tak jsem zjistitl ze kdyz prostrcim radici osu motorem, tak neni tak dlouha, abych upevnil na jedne strane radici paku a na druhe ten kolicek k automatu. Domnivam se, ze naky sefmonter mi tam strcil radici osku z 250 do 350 motoru. Prosim jakou ma delku ta radici oska? A jakou delku ma pak jeste startovaci oska s tim segmentem? Typl bych, ze mi to tam nekdo strcil z 250 motoru a ja pritom skladam 350.    [tomtnt]   29.03.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 32 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Originálna hriadel na 350 ccm ma dĺžku 278mm, dierky sú v ose, 8mm a 124 mm.    [peter.ba] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2017
Zobrazit dokumentOdpověď  konec    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2017
Zobrazit dokumentOdpověď  střed    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2017
Zobrazit dokumentOdpověď  Mám tu jednu novou kupoval jsem ji s tím , že je na třipade    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2017
Odpověď  Ano je na prodej. Napiš na email.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.04.2017
Odpověď  Kupoval som to u Motospicka / Mohelnice.

Ale podla tej tvojej foto to vyzera byt jasne a vysvetlovalo by to problem s malym presahom.

Snad este niekto poradi.

PS: nemas tu hriadel na predaj? Vyriesilo by to moj problem ;)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Otvory.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.04.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Celková délka.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.04.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Možné je všechno. Ale sám si psal, že ta tvoje řadicí hřídel pouze částečně přesahuje startovací hřídel, tak by rozměr měl odpovídat. Já bohužel nemám celý 350 motor, abych svoje rozměry zkontroloval. Pouze mám pár dílů z 350 a mezi nimi tuto hřídel. Na pulitra to hřídel není, ta je dlouhá 290 mm a u motoru 250 je mnohem kratší. Třeba poradí ještě někdo jiný.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.04.2017
Odpověď  Kde je to kupované?    [fikuscz]   20.04.2017
Zobrazeno 10 z celkem 32 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (32) 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Vložka mezi řidítko a páčku na jawa pérák.


 Neměl by jste někdo uložení páčky do řídítek na Jawu pérák, možná na soutěžní moto, vývozní aj., myslím že jde o Maguru..., jde mě o pravou stranu řídítek, původní byly asi ze zinkové slitiny, ale klidně může být i hliníková náhrada, díky.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.04.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit dokumentOdpověď      [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.04.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  Zdravim veterány. Nedávno jsem koupil torzo péráka a nějaké náhradní díly a chci to dát do kupy. Na rámu mám vyražené číslo 1/2-108. Řekne mi někdo k jakému typu ten rám patří. Dík všem za odpověď.    [radim]   13.02.2006

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 44 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Diky za odpoved, Fikuscz :)

Isiel som to znova pozriet a problem je (dufam) vyrieseny, mam ten druhy typ krytu a dieru som nakoniec nasiel (vedla drziaku zadnej stupacky)
Na fotke moj kryt retaze a diera na rame    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Co ti nejde dopasovat? Pokud máš tento kryt řetězu, pouze ho nasuneš na spodní držák schránky a uchytíš spodním šroubem spojkového automatu.    [fikuscz]   14.04.2017
Odpověď  Ahojte

ozivim tuto temu.
Mam zjavne novsi typ ramu (bez diery na uchytenie krytu retaze), je to original typ 18 z roku 1952.
Kryt retaze som dokupoval, ale nejako ho tam neviem dopasovat a nikde som to nazivo nevidel ako sa tam ma montovat.

Mozete niekto sem prosim niekto dat foto ako to vyzera (novy typ) pripadne stary typ pre porovnanie? Mam podozrenie ze mam stary typ krytu a novy typ ramu...

diky    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.04.2017
Odpověď  Smozřejmě má pravdu Monty- je starší a novější provedení spodního krytu řetězu je jedno jestli 250 nebo 350.    [PS]   25.12.2014
Odpověď  Nemám žádný rám 350/18, ale na mých 250 a(350/12- poslední z roku 1950,anglický štítek)mám delší spodní kryty. Ještě mám jednu 250(Zbrojovka),ale je tam měněný rám, k tomu se dostanu později a věřím, že tam závit vzadu nebude. Takže myslím, že má pravdu Monty.    [Undatra 19]   25.12.2014
Odpověď  Pokud vím,tak podobné uchycení spodního krytu ma i jawa 500    [pepafj]   25.12.2014
Odpověď  Zdravím Vás a musím dát za pravdu (perak),že 350/18 a 250 má spodní kryt jiný a z toho důvodu i na rámu je tento rozdíl patrný,kdo vlastnil orig. původní motocykl,tak to pozná,ale komu dělá perak radost,tak je to jedno,dnes je tolik výtvorů a poctivých renovatorů jako šafránu!Tak si vyberte,kdo to neumí,at to nedělá!Všichni,co renovují spolehájí na to,že na tom nebudete jezdit!O to tady jde!
Musí si to člověk nekompromisně dělat sám,bylo by dobré,kdyby jste vy všichni tady zveřejnily vaše postřehy při zakázkách a ti,co si dají něco dělat,aby věděli,že ti to rádoby experti jsou mimo,bez zakázek a tím si ušetříte peníze a nervy!A to se týče i zakoupených replik,které většinou nesedí!    [pepafj]   25.12.2014
Odpověď  Tak jsem si to myslel dobře. Monty, díky za informaci.    [Undatra 19]   24.12.2014
Odpověď  To teda slyším prvně, že by se ty rámy lišily zrovna a výhradně takhle. Podle mně je kryt na šroub do rámu starší,a na uchycení pod šroub schránky novější provedení(prostě inovace,ušetřili závit a šroub)

Taky by mně docela zajímalo, co je na krytech řetězu replikovejch špatně? Vyrábíme je, a taky montujeme na svoje motorky, a nikdy jsem nezaznamenal problém nebo reklamaci.    [Monty]   24.12.2014
Odpověď  Stastne a vesele a jeste jednou 250 ram a 350 ram je jasny rozdil,spodni kryt retezu u 350 se uchycuje na spodni sroub uchyceni schranky na naradi a nema vubec uchyceni v ramu u zadniho teleskopu jako 250!!!Vlastnim origo peraka 350 a mam jeste jeden takovy ram.
A replika spodniho krytu retezu a original,no to je taky rozdil,ale to vite uz vsichni,ze repliky stoji za h....!Je to byznys pro replikare a motorky nejsou na jezdeni,ale zrale k vystaveni.To uz prece vsichni vime!!!    [perak]   24.12.2014
Zobrazeno 10 z celkem 44 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (44) 
Zodpovězené téma  

jawa perak Vape dava slabu iskru+ spinačka pri otočeni kluča naplmo do prava alebo do lava zopne svetla je to spravne+v akom pomere riedite olej z benzinom


 jawa perak Vape dava slabu iskru+ spinačka pri otočeni kluča naplmo do prava alebo do lava zopne svetla je to spravne+v akom pomere riedite olej z benzinom    [denis]   15.04.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vape dává na pohled slabou jiskru, mám to odzkoušené v 5 ti případech. Při tom s nastartovám nemám problém, při větším švihu to jde i rukou.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.04.2017
Odpověď  Olej ředím do péráka s pouzrem na vrchu ojnice 1:30.    [Michal]   15.04.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Spojka retezu a prevodovy olej


 Zdravim, muzu na na prevazne sezonni provoz nalit do peracka olej Gyrol PP80-w90?
dalsi otazka je zda mam spravne umistenou spojku retezu, viz priloha a treti otazka budu zajizdet na 1:20 na castrol 2T, ok?    [tomtnt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý den, ahoj,
Pokud jde o zapnutí klíčku do polohy 1 (jízda ve dne) tak je odběr 8A veliký! Indukční cívky jsou konstruovane ca. na 4A. Dle zkušeností je odběr indukční cívky (při sepnutém kontaktu kladívka (vačka) ca 2A (statická hodnota-motor je v klidu).

možností kde je chyba může být několik. V první řadě bych zapojil do obvodu Multimetr(A-Metr). Tím si prověříte jaký proud obvodem opravdu teče.
PS: Poslední 3 měsíce jsem vyvýjel jednoduché bezkontaktní zapalování na péráka :-)    [Jiří]   12.04.2017
Odpověď  Ahoj, chtěl jsem zde za sebe vyzdvihnout praci Vámi doporuceneho pana Galajdy na opravu ampermetru. Pánové smekám před jeho praci a muzu jen a jen doporučit!!! Uz jsem ztrácel iluze o dobre odvedené praci a remesle ohledně veteranu v Čechách.    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2017
Odpověď  Děkuji za rychlou odpověď.Super    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.03.2017
Odpověď  Zkus Honza Galajda, tel. 722151145.    [fikuscz]   23.03.2017
Odpověď  Kolegové prosím, nemáte někdo kontakt na spolehlivého člověka ohledně ampermetru pérák? Celková repase a seřízení? Děkuji    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.03.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Polohy klíčku ve spínačce, jedna ze základních znalostí pro jawaře :-)    [Martin Štindl]   27.04.2015
Odpověď  tomtnt: Spojku na řetězu máš správně, stisknutím kotvy se ale provádí přepólování u dynama(zbytkový magnetismus):-).
Podle fotek spínačky se to zdá v pořádku - na té první fotce je v této poloze klíčku spuštěno zapalování, tj. proud z baterie prochází přes zapalovací cívku(ručička v mínusu při neběžícím motoru). Na druhé fotce je poloha parkování(zapalování vypnuto), svítí přední parkovací(6V/1,5W) a zadní žárovka.    [Martin Štindl]   27.04.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  jeste jina poloha klicku, kdy se ampermetr mirne vychily. Motor nebezi    [tomtnt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  jeste bych mel dotaz ohledne elektroinstalce. Dneska jsem poprve nakopaval. Prve jsem tedy prepoloval baterii stisknutim kotvy na 1-2s. Rucicka ampermetru byla v krajni poloze.

Jelikoz perak je muj prvni tak nevim ani na kterou polohu klicku se ma spravne startovat. ALe je normalni, kdyz mi to na polohu viz priloha takto vychili ampermetr az do krajni polohy pri nebezicim motoru? Ja jsem z toho byl trosku vylekany, ale presto jsem zkusil proslapnout a motorka chytla ale uz si nepamatuju co udelal ampermetr s bezicim motorem. Po cca 5 vterinach chcipla, protoze evidentne je neco v neporadku na karburatoru. Vickrat jsem to nezkousel, mel jsem dost prace jeste s tekoucim vikem spojky. Ampermetr jsem testoval dle tady nejakeho navodu a prenastavil na polaritu uzemeneho minus otocenim magnetu. Mel by tedy ukazovat jako origo peracky (pochazel z kyvacky)    [tomtnt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

motor nejde do vysokých otáček


 Zdravím všechny, jestli píšu něco, na co už je tu tisíc odpovědí omlouvám se předem, ale nenašel sem je:-) Muj problém je asi takovej - pérák 250 rok 49, startuje jako víno, volnoběh drží, tak do půl plynu všeck ok, ale když by měly otáčky jít k maximu, tak to začne škubat a nechce se tomu vejš. Po přeřazení zase ok. Nemá někdo nějakej nápad? Jo v kaburátoru (2924H) mam trysku 100, dával sem i 90 ale je to víceméně stejný.
dík moc    [Jirka76Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.08.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 63 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Měl jsem u pana Zamazala před dvěma lety tachometr na repas a nebyl jsem moc spokojen. zvláště co se týče vzhledu, například původní stupnici mi přelepil novou, a to tak, že jsou pod ní bubliny.    [wallander]   11.04.2017
Odpověď  Ale zase na druhou stranu co se týče tachometrů, tak je pan Zamazal stále v dobré kondici.    [Darden] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2017
Odpověď  Taky jsem předělával karburátor od Zamazala....hrozný.    [Michal]   07.04.2017
Odpověď  A od koho koupit kvalitní šoupě,dnes je to problém stou kvalitou.    [lenkaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2017
Odpověď  vule neni nikde predepsana ale podle nejakych strojarskych svych skusenosti bych dal vuli 0,02-0,05mm
jinak sem taky mel karb od zamazala a musel sem to predelat soupe se pridiralo    [Free]   07.04.2017
Odpověď  Děkuji za rady,ale zatím jsem se nedozvěděl ani nikde nedočetl jaká ta vůle šoupátka vkomoře má být z výroby,nebo kolik je tolerovaná vúle šoupátka v karburátoru aby to fungovalo jak má.Děkuji.    [lenkaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2017
Odpověď  ja repasoval jeste u p. Krause a s touto repasi jsem spokojen. Opravdu prestruzi teleso a novy odlitek a vse chodi krasne. p.Zamazal to cele slisuje a nekdy to proste nechodi spravne - jako v mem pripade. Nedela tedy opravu prestruzenim. Samozrejme nevyhoda prestruzeni je ubrani sily steny karburatoru, ale zatim s tim nepozoruji zadny problem.    [tomtnt]   05.04.2017
Odpověď  Dobrý den,jaká je předepsaná vůle šoupátka vkomoře,někteří mají zrepasovanou komoru a nové šoupě a přesto jim šoupátko zamrzne nebo přidře a musejí ho pak pracně dolovat,chtěl jsem si karburátor taky zrepasovat,ale co tady čtu tak se mě do toho nechce.    [lenkaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.04.2017
Odpověď  Tohle je pan Symerský, dělá to moc pěkně.

http://www.repase-karburatoru-jawa.estranky.cz/cla nky/kontakt.html

Hynek    [Hynek]   24.09.2015
Odpověď  chtěl jsem nechat zrepasovat karburátor u pana Zamazala, ale po přečtení diskuze se mi do toho moc nechce.Existuje nějaká alternativa než je pan Zamazal?    [Petrík.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.09.2015
Zobrazeno 10 z celkem 63 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (63) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Vodicí tyčka vidliček - uložení


 Na péráckém motoru mám vymačkané uložení vodicí tyčky vidliček řazení v levém karteru do elipsovitého tvaru. Vidličky mají tím pádem velé vůle a převodovka špatně řadí (kritický je neutrál mezi 1 a 2 - dvojka má tendenci tam samovolně zapadnout). Jak se to dá opravit? Napadlo mě vyvrtat větší díru a nalisovat do ní pouzdro, které bude mít správný vnitřní průměr. Díky za rady.    [jakubjezik] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.12.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 31 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Porovnával jsem to v katalogu a skutečně to sedí - v obou(pérák/panelka) jsou jednotlivé položky značeny stejně: hlavní hřídel 151-22-002, hřídel předlohy 151-22-015, kolo 17 z. 151-22-004, kolo 19 z. 151-22-005, kolo 20 z. 151-22-006, kolo 16 z. 151-22-007 a kolo s nábojem 151-22-091.
Ale v obou katalozích jsou díly na zobrazení jako položky situovány stejně(???), tedy při montáži byly u panelky prohozeny?    [Martin Štindl]   10.04.2017
Odpověď  koukám do návodů a mělo by to tak být, u 559 jsou poměry u dvojky 20/16 a u trojky 17/19 a u 353 je to naopak, dvojka 19/17 a trojka 16/20    [meela]   10.04.2017
Odpověď  není to tak, že panelka má oproti kývačce prohozená dvojková a trojková kolečka? Ale ta samotná kolečka jsou stejná?    [meela]   10.04.2017
Odpověď  Prosím tedy o konkrétní kolečka v kterých se liší s počty zubu :)    [Ladic]   10.04.2017
Odpověď  Převodovka panelka kývačka je jiná, jelikož má jiný počet zubů na kolech    [Jan]   09.04.2017
Odpověď  Převodovky pérák, kývačka a panelka jsou shodné, Libeňák a Švéd jsou jiné, převodovka 634 je uplně jiná, ale jde namontovat do kývačky či péráku, je zde také jiná délka výstupní hřídelky řetězového kolečka je delší, tím dojde k lehkému vyosení řetězu, což nemá velký vliv na funkci roslináře :)    [Ladic]   05.04.2017
Odpověď  Jen otázka k zaměnitelnosti převodovek - v létě jsem zprovozňoval kolegovi z práce traktůrek kde byl motor ze zbrojovky, protihodnotou jsem osazoval kartery z 353/04 a v tomto motoru byla odlišná převodovka(jiné počty zubů na kolečkách), jednalo se tedy o převodovku panelky? Podle katalogu pro půlbubnovku je převodovka shodná s péráckou a mám dojem že i pozdější 03 a 04 ji mají také stejnou. V tom motoru byla totiž i klikovka z panelky(lehká).    [Martin Štindl]   05.04.2017
Odpověď  Dal bych tam převodovku z 634...    [Ladic]   05.04.2017
Odpověď  Po 60-ti letech provozu prevodovky uz asi nebude zalezet na tom v jake toleranci je kdysi vyrobily, ale spise na tom, v jakem stavu jsou ted. Takze vybrat tu lepsi, nez tam za kazdou cenu nacpat tu teoreticky presneji vyrobenou.    [takysportkar]   05.04.2017
Odpověď  vyhraje tedy pérácká, a vyladění bude klasika- jen si ještě dám bacha na řadící automat, ten má dle mě hlavní úlohu v hučící trojce..    [Beat]   03.04.2017
Zobrazeno 10 z celkem 31 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (31) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Plechový rámeček pérák


 Mám dotaz mám původní rámeček na Péráka a potřebuji poradit dá se nějak vyčistit je tam rez u šroubu stavění a nebo nechat na chromovat je to do původního stroje.Případně jakým prostředkem vyčistit.Děkuji za možnosti.    [velopRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdar, přečti si tyhle stránky, je to tam podrobne popsané http://www.motorestaurovani.cz/restaurovani/
Na fotce je rez na tom plisku na parabole, tak to pred tim je zapotrebi rozebrat. Zalezi ale, v jakem stavu je odrazova plocha paraboly. Pokud chces s motorkou jezdit i v noci, asi bych nechal rámeček v původním stavu, ale parabolu nove naparit (nechromuje se), at neco vidis. Puvodni stav je fajn, ale pokud ma motorka jezdit v provozu, je dobre, kdyz jsou funkční casti (brzdy, lanka) v poradku.    [Carlos]   10.04.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

výrobní číslo


 kdo poradí co znamená tohle číslo na jawa 250 pérák.čislo začíná a končí pěticípou hvězdou a je vyraženo na PRAVé straně motoru    [milan nRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.04.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jo? 1951? Děláš z toho vědu. Já mám motor z péráka také se spodním žebrem a s originál číslem končícím -53, tedy naraženým v roce 1953. Prostě karter byl prodán jako náhradní díl, který byl naražený až v roce 1956. Nebo byl třeba namontován mnohem dříve a teprve číslo bylo naraženo až v r. 1956. Už vidím takového ušáka jako jsem já, jak prví věc, kterou s novými kartery udělá je, že utíká na DI SNB, aby mu tam narazili nový číslo. Pche!    [lipcaa]   10.04.2017
Zobrazit dokumentOdpověď  to je ten motor    [milan n] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.04.2017
Odpověď  děkuji jenže motor má spodní dlouhé žebro které se dělalo jen do roku 1951 číslo přiděleno až v roce 1956 je to asi možné .budu rád za každé vaše názory.    [milan nRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.04.2017
Odpověď  Že máš úředně přidělené č. motoru v roce 1956. Asi po výměně karterů.    [lipcaa]   05.04.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Sraz Péráků


 Zdravím příznivce motocyklů jawa pérák.Zajímalo by mě kolik majitelů těchto strojů by mělo zájem se zůčastnit srazu Péráků.S touto myšlenkou si dlouho pohrávám,a tak zjištuji jaký by byl zájem.Jsem ze Zlína tak mám představu že by se konal tady na Zlínsku.Letos to určitě nebude ale příští rok by se to snad mohlo podařit zorganizovat.Jawě zdar čáryfuk    [čaryfuk]   13.07.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 615 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  dobrý termín-účast potvrzena    [libec] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.04.2017
Odpověď  Nový termín uložen.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.03.2017
Odpověď  Konecne rozumna zmena...    [ladic]   18.03.2017
Odpověď  A nešlo by to ženichovi za flašku rozmluvit, v tomto termínu mám již naplánovanou dovolenou :-)))    [Vulcan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.03.2017
Odpověď  Ogaři je zle letošní termín musím posunout z nekolika vážných důvodů:v termínu 1-2.7 bude v kempu Hovězí zavřený bufet paní vdává dceru,a další možný termín je 15-16.7 2017,jelikož mám trat pomalu najetou tak bych musel hledat jiný kemp a všechno předělat.Na druhou stranu sraz bez jídla a pití je nanic tak si prosím opravte termín.    [caryfuk]   13.03.2017
Odpověď  Já myslím, že "moc" né . .. že to překlep nebude . .
To je pro ty, kteří se zapomenou U spalvu . . . :D :D :D    [radek]   16.02.2017
Odpověď  3.7. je pondělí, to je schválně nebo překlep?    [meela]   16.02.2017
Odpověď  mam zapsano a tesim se.    [Free]   16.02.2017
Odpověď  Zdar ogaři letošní termín srazu je plánovaný na první sobotu v červenci 1-3.7 2017 pro velkou spokojenost v autokempu Hovězí,tak máte ještě poměrně dost času na doladění detailů svých strojů a přijedete se ukázat.    [caryfuk]   16.02.2017
Odpověď  je, beat ma uplne stejnou podlahu jako jeden muj kamarad :D    [Martin]   08.02.2017
Zobrazeno 10 z celkem 615 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (615) 
Zodpovězené téma  

Hadrávek


 http://www.lidovky.cz/lupici-prepadli-firmu-v-horu sicich-sedm-lidi-zranili-z-toho-tri-vazne-12l-/zpr avy-domov.aspx?c=A150917_114839_ln_domov_mct

tohle se nečte vůbec dobře,držím palce pane Hadrávku    [Lordmekrašlej]   17.09.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  jezisi kriste, to su konspiracne teorie ! Videli ste vobec cnc centrum nazivo ? Vacsinou su to velke a tazke hovada ,ktore su riadne ukotvene do podlahy,
vy si vazne myslite ze taky tazky kus stroja sa da nalozit len tak za par minut do auta a odviezt?! v spravach som cital ze skoda + kradez penazi bola
500 000 korun.....isli naisto po peniazoch nejake blbe cnc ich nezaujimalo!    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2017
Odpověď  https://www.youtube.com/results?search_query=cnc+g un+making

Ale ať je to jak je to, nevěřím, že ozbrojenci vtrhli do náhodné kovodílny ... to je poslední místo kde hledat prachy.    [pindík]   02.04.2017
Odpověď  Nic ve zlém, ale on je tu jeden blb vedle druhého napříč diskuzí.    [v.]   28.03.2017
Odpověď  CNC, výroba zbraní, tady už někomu pěkně hrabe...    [Pavel]   28.03.2017
Odpověď  Neměli- tam se dělá všechno klasicky, hezky rukama a na obyčejnejch mašinách. Však to bylo večer vidět v televizi.    [MOnty]   28.03.2017
Odpověď  Ale tam se snad nestřílelo ne?A s tím CNC a zbraněmi máte nějaké seriozní info nebo je to jen vaše sci-fi??    [k]   28.03.2017
Odpověď  Ale divné to opravdu je ... jako vystřílet kovodílnu. Kdo by tam čekal prachy? A že by neměli obráběcí centrum?    [Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživ]   27.03.2017
Odpověď  CNC u Hadrávků???????????? To fakt ne.

Jsem rád, že je chytili,doufám, že je i odsoudí..................    [Monty]   27.03.2017
Odpověď  Těžce ozbrojení útočníci napadli malou kovovýrobu kde se chtěli obohatit ... kolik mohli čekat že tam bude peněz? Proč ne samoobsluhu nebo benzínku kde je velká pravděpodobnost úspěchu? Co začnou vykrádat příště? Truhlárny? To nemůže nikomu dávat smysl.

Podle mě tam mohlo být něco jiného co se nikdo nedozví ... ono takové CNC je velmi užitečné třeba na výrobu zbraní ... .    [veteranx]   27.03.2017
Odpověď  Možná už policie má pachatele
https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/policie-po-roc e-a-pul-objasnila-prepadeni-a-vrazdy-v-rodinne-fir me-v-horusicich-29422?dop-ab-variant=&seq-no=1 &source=hp    [Martin Štindl]   27.03.2017
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zodpovězené téma  

Jawa pérák 350 1954 /typ komunista/


 Ahoj
Chci se zeptat. Jakou nádrž měl Pérák 350 /1954 čili jestli měl nádrž na hlubokou spínačku a pak jakou měl spínačku? Mohl mít spínačku tu nejstarší čili jaká byla na péráku typ FJ nebo zbrojovka? Nebo by to bylo jak pěst na oko?
Taky mohla tam být kyvačkova spínačka?
Další otázka jaky měl tachometr od    [Jarda]   31.03.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nádrž s kolečkem, spínačka hluboká s bakelitovým víkem, tachometr do 160.    [fikuscz]   31.03.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Zajizdeni a poruchy


 Zdravim,
tak po dnesku mam prvnich 200 km za sebou. Prvnich 100 km pohodicka, zadne poruchy a motor ok. ALe poslednich 200 na volnobeh vynechava. Bud nema palivo nebo neco na zapalovani? Stredni a vysoke otacky jede krasne, ale nizke fakt vynechava. Treba zastavim na krizovatce a jsou tam takove kraticke mezery kdy motor nezapaluje.
Nejake navrhy? Jde o 350 na origo zapalovani. Vse vymenitelne je prakticky nove. Premyslim ze necham bezet motor zahraty a budu serizovat zapalovani za behu? Nikdy jsem to nedelal timto zpusobem. Zhazovat nadrz se mi nechce abych tam montoval ty meraky uvrate. Filc na vacce jsem mazal jeste pred cestou.

Druha zavada je ze zacala tyct nadrz u palivoveho kohoutu. Spendlikova dirka. Rychlou opravu vyresilo maznuti mamuta. Premyslim ze jen to misto zevnitr zapatlam dvouslozkou?    [tomtnt]   07.06.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 80 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  To jediné dává smysl. Zkusím to přelapovat. Jestli to nebude fungovat, tak celej milej karbec umístím jediným mohutným hodem k sousedovi do kopřiv. Díky za rozpravu    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2017
Odpověď  Tak zkusit ještě zalapovat jehlu plováku se sedlem ve víčku plovákovky, anebo z toho vyběhaného použít jehlu a víčko a možná to prosakování nebude tak značné.    [Martin Štindl]   27.03.2017
Odpověď  V zásadě jsou mi jasné principy níže popsané. Jde jen o to, že u starého karburátoru, totálně vyběhaného o šoupěti radši nemluvit jsem běžně zapomínal vypínat kohout na nádrži ať už s plnou či prázdnou nádrží a nikdy se nestalo, že by došlo k přeplavení až do této úrovně. Zkoušel jsem přeměřit a porovnat i délku uzavírací jehly, její rovinatost, velikost plováku. Vše stejné jako na starém karburátoru.    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2017
Odpověď  Pravidlem je že při odstavení motocyklu na delší chvíli se má uzavřít palivový kohout - pokud se nechá otevřen tak na jehlu působí tlak objemu nádrže takže nemůže zabránit prosakování, v případě uzavřeného kohoutu jehla brání prosakování malého množství paliva které je pouze v hadičce pod kohoutem a navíc v tomto případě kapalině k prosakování brání i podtlak.
Jestli to začne prosakovat až po těch cca 10 minutách tak jehla a sedlo budou v pořádku, důležité je nezapomínat zavírat palivový kohout.    [Martin Štindl]   27.03.2017
Odpověď  řekněme, že do deseti až patnácti minut je vidět nateklé palivo v závitu velké matice tělesa karburátoru-teče po tělese do závitu, spíš olej, benzín se stačí odpařit. U velké matice to po závitu nevzlíná. Prstem jsem zjistil, že nejvíc teče kolem šroubu volnoběhu.    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2017
Odpověď  Ne, pod zajišťovací maticí šroubu volnoběhu těsnění není, navíc závit pro šroub volnoběhu vyúsťuje hned nad vložkou šoupátkové komory a do této výšky by hladina benzínu neměla vystoupat. Jinak mimo "závadu", za jakou dobu to vlastně začne prosakovat u těch šroubů? Jehla na plováku slouží pouze pro ustálení hladiny v karburátoru za provozu, neslouží přímo pro zastavení přívodu paliva - pokud se nechá otevřený kohout po delší dobu tak i na dobře zalapovaném sedle s jehlou dojde k prosakování a tím i pomalému přeplavení.    [Martin Štindl]   27.03.2017
Odpověď  Ještě k fotce. Je to nějaký stín nebo pod sroubem volnobehu je slabé těsnění?    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2017
Odpověď  No to mě napadlo hned jako první, ale všemožnýma pokusama jsem vždy došel k závěru ze tesni. Myslím si ze v téhle úrovni -šroub volnobehu-šroub bohatosti by za normálních okolnosti palivo byt nemělo.    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Sázel bych na netěsnost jehly na plováku, plovák by měl uzavřít přívod paliva ještě když je hladina pod úrovní šroubu bohatosti.    [Martin Štindl]   26.03.2017
Odpověď  Ahoj, v současné době také zajíždím stroj. Najeto asi 300 km po vybrusu. Namontovány repasovany karburator- nova jehla, tryska, nový vybrus pro soupe a nové soupe. Karburator pretesnen, místo fibru hlinik. Z důvodu neustálého prosakovani paliva ven skrz fibrove tesneni. Jehla nastavena první zhora v soupeti a třetí na jehle. Půl otáčky na šroubu bohatosti. Až doposud vše v pořádku. Mám problém v tom, ze kolem šroubu bohatosti a kolem šroubu nastavení volnoběhu mi prosakuje palivo. Když nechám pusteny kohout nádrže. Jehla plovaku uzavírá. Jsou to jediná místa prosakovani. V čem je problém? Tyto srouby ani nejsou připravené na nějaké tesneni a utesnovani. Ani žádný katalog o případném těsnění nepíše. Jediné co mě ještě napadá je vysoká hladina paliva v plovakove komoře? Hladina tím pádem nastoupa až nad šroub volnobehu pod soupe a uniká zavitem? To samé platí i u šroubu bohatosti? Jinak všechny ostatní spoje jsou tak těsně, ze nepropusti ani mastnotu. Dik    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2017
Zobrazeno 10 z celkem 80 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (80) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Kluzáky Jawa pérák


 Ahoj, chci ze zeptat jestli někdo nevíte co konkrétně znamená na kluzáku z péráka tato značka SIL 12 ???    [Vladimír]   17.03.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  To je indukční cívka na Ogar 350    [David K] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.03.2017
Odpověď  Ta zapalovací krabička by mě zajímala. Je na prodej?    [Hynek]   19.03.2017
Odpověď  Super díky za info, vyhrabal sem to na půdě v krabici, ještě u toho byla taková oválná jakoby krabička, z který vedou dva kabely opředený takovým žlutým vláknem jakoby na svíčky.(vypadá to jako dvojtá cívka pod nádrž) to nevím jistě, nikdy sem to předtím neviděl. Děda míval Ogara 350, tak ty kluzáky s nějvětší pravděpodobností asi budou fakt originál Ogar 350.    [Vladimír]   19.03.2017
Odpověď  Tuto značku měli nejstarší kluzáky na pérácích,objevuje se např. na motoru u Ogaru 350 tam je Sil 10,Sil 11    [David K] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.03.2017
Odpověď  Díky za vaši odpověd, jak to, že ta značka není na všech kluzácích pérák??    [Vladimír]   17.03.2017
Odpověď  silumin - Slévárenská slitina hliníku a křemíku, obsahující nejčastěji 12 % křemíku. Používá se k výrobě odlitků z hliníkových slitin, má dobré slévárenské a mechanické vlastnosti.    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.03.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

Hluboka spinacka perak


 Nemate nahodou spodni dil hluboke spinacky schanim. Predem diky    [Rob]   09.01.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  omlouvám se za vložený příspěvek sem tu prvně a ještě se tu moc neorientuju děkuji    [manulka93] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den, nevíte z jakého automobilu by mohli být tyto autohodiny? Děkuji předem za odpověď    [manulka93Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 

 Strana 1/192 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 24.4.2016)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa pérák rikša


 Zdravím, mam možnost nechat vyrobit vice kusu poloos na riksu Jawa perak. Vse dle originálu!! Jedna krátká a druha delší.
Pokud by mel nekdo zájem, kontaktujte me na mejl thoy@seznam.cz    [11-1473] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Výměna manžet a repase silonů


 Zdravím všechny není tu někdo kdo dělá repas u předních vydlic na Jawě pérák myslím výměnu silonů? a dále jak vyměnin jednoduše staré manžety za nové? díky všem.    [Jirka]   18.11.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Vymenim motor Velorex 572 tripade za motor na Perak 18 taky tripade


 Vymenim motor Velorex 572 tripade za motor na Perak 18 taky tripade. Pouze vymena.    [CIJOML]   03.09.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa-Ogar 350-12


 Ahoj,
hledám někoho, kdo má original staré typové osvědčení z ogara 350 typ 12. Snažím se dopátrat výrobních čísel a čísel ze seznamů pod kterými je toto číslo zapsané u výrobce a dne zapsání (strana 5). Dle získaných starých TO byly motorky brány ze skladu zcela náhodně. Můžete mi někdo pomoci a poskytnout mi tato data a potvrdit či vyvrátit moji domněnku? Děkuji.
Stačí napsat např.: 12-1799, číslo 765, dne 15.4.1949    [Josef]   22.07.2016
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa perak 250 fj export/ vyvoz


 Zdarek odborníci, kúpil som FJčko r.v. 1947. Dovoz z belgicka. Bol by som vďačný ak by mi niekto vedel poradiť či sa tam vyvážali moto a aké úpravy boli robené pre tento trh. Na mojom je asi neoriginalne sedlo a tachometer, ostatné vyzerá, že je FJ. Ešte by som rád vedel čo sa robili čierne peráky.    [IpinoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.07.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

jawa 250 perák


 Dobrý den,potřebuji z repasovat 4polový dynamo s kotvou na jawa 250 perák fj.Kdo by to zrepasoval,děkuji.jakub    [jakub]   14.07.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Ciferník ampérmutru ke stažení


 Moc vás prosím nemáte někdo v PC ke stažení ciferník ampérmetru na péráka, který byl v roce 2012 ke stažení na uložto.cz? Zde se to řešilo http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=114&idtop=109120 . Díky    [Lada12Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.05.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

linky přední blatník


 linkuji Peraka 250 a tet nevim jak přední blatník ma byt v mistě vidlice přerusená linka? Dík za info    [Rob]   07.05.2016
   Přidat odpověď 

 Strana 1/192 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006