MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 286401 příspěvků |6610 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 71 | Přihlášených: 3 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 25.5.2017 18:30  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 615
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 553
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 292
    Doklady   11.04.2010 / 246
    Uloženka.   16.01.2013 / 197
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 2881      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 9 / 262      Příspěvků Příspěvků: 28538
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/193 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kladívka špatně dosedají.


 Ahoj, mám problém na Péráku 350 s replikovými kladívkami. Plochy nedosedají přesně na sebe. Máte někdo nějaký tip jak je dobře zabrousit na sebe?    [Panther_79Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.05.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Na svem peraku 350 mam uplne stejny problem s nerovnomerne dosedajicimi plochami. Prihybat nosny plech jsem nechtel a vec jsem tak nechal. Na funcki to vliv podle me nema, jen bez zarovky to seridit pomoci plisku nejde - to je nevyhoda. Serizoval jsem zapalovani az ted pop 2000,- km a odchylka v predstihu byla do 1 mm na kazde kladce - pres zarovku.
Mozna i diky tomu mi nikdy nesel nastavit presny odtrh, proto mam presne serizeny jen predstih. Pocitove se mi zda ze motoru to nejak nevadi.    [tomtnt]   25.05.2017
Odpověď  Já nastavuji jen odtrh v HU na 0,4 a předsthih dávám na nejméně jak mi dovolí plíšek s kladívkem. Vychází to někde na 4,3 cca. Protože jak mi radil kouzelník 5 mmm je moc. A můžu říct, že motorka(250/11) jde krásně v celém rozsahu otáček a parádně tahá i na mírně přidaný plyn.
K replikovým kladívkům můžu říst jen to, že jsem na nich najel cca 2000 km a upadl kontakt z protikusu kladívka. Něž jsem na to přišel vyměnil jsem kde co. Protože závada se projevovala tím, že svíčka hodila 5x jistkru a jednou ne..Trvalo mi než jsem si toho všiml :(. A hlavně se mi nechtělo věřit, že se kladíka poserou po jedné sezoně, když jsem moc neježdil.    [Michal]   22.05.2017
Odpověď  Dobry den, setkal jsem se u tohoto typu kladívka s komplikací při nastavení odtrhu a předstihu. Vždy když nastavím odtrh v horní úvrati 0,4mm a poté předstih, při zpětném otočení kliky do HÚ, se mi odtrh docela zvětší až o desetinu nebo naopak, vždy se mě to nějak povede nastavit ale nemohl jsem se dostat, při předstihu 5mm, na menší odtrh než 0,45mm (kotvička pootočena až na doraz) . Může být problém ve vačce? Zdá se mi docela ostrá.    [Jirka123]   14.05.2017
Odpověď  Ano nebylo to kladívkem. Po srovnání plíšku, který drží kontakt kladívka je vše již OK. Je jsem nechtěl věřit tomu, že by ten plech by byl tak mimo.
Díky    [Panther_79] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.05.2017
Odpověď  Tak pokud druhá strana je OK, viditelně nebude chyba v replikovým kladívku, ty jsou všechny stejný z jedné formy, nemyslíte?    [MOnty]   13.05.2017
Odpověď  Ano vačka je správná pérácká. A takto musím kontakt vyšroubovat při seřízení odtrhu. Druhé kladívko s kontaktem od druhého vílce e naprosto v pohodě, jen toto jedno dělá problém. Nezbyde mi tedy než to celé nějak naohýbat což se mi právě vůbec nechtělo.    [Panther_79] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.05.2017
Odpověď  Ted mně napadlo - máte správnou Péráckou vačku? Takový problém by nastal při použití vačky z Kývačky.    [Monty]   13.05.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  A jsou skutečně takto kontakty i při nasazeném statoru na rotor(s vačkou a nastavením)? Přijde mi že kontakt přerušovače je vyšroubován až moc.    [Martin Štindl]   12.05.2017
Odpověď  kleště, a lehce přihnout ten plech?    [MOnty]   12.05.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě detail    [Panther_79] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.05.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zodpovězené téma  Zdravím, chci se zeptat jak je to s pneu na péráka. V katalogu i návodech je 3.00x19 na obě kola v jedněch dokladech mám 3.25x19 na obě a v druhých 3.00x19 na obě. Na kamarádově péráku co má najeto 10tkm je vpředu 3.00 a vzadu 3.25. Co bych tam podle vás měl dát. Vybral jsem si Mitas vzorek H-01, mají oba rozměry.    [lipcaa]   29.12.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 38 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Foukám také 2,00 a zadek trochu více.    [fikuscz]   25.05.2017
Odpověď  foukam na 2,00 obě kola...    [Ladic]   25.05.2017
Odpověď  Dotaz. Mám pneu Mitas H-01, předek 3,00x19 a vzadu 3,25x19. Hustil jsem dle předpisu 1,25 a 1,5 atmosféry -jezdím sólo. Vzadu se objevily trhliny mezi běhounem a bokem pneumatiky. Kupuju opět 3,25x19 Mitas H-01 a při té příležitosti jsem si všiml, že výrobce předepisuje tlak 230 kPa, tzn. asi 2,3 atm, takže jsem jezdil celou dobu na podhuštěných gumách? Pocitově při jízdě i pohledem na zatíženou pneu bylo vše v pořádku. Kolik hustíte vy ??    [donkomposto]   25.05.2017
Odpověď  Heidenau je mám na 150 C a jenom chvála.Teď stavím 350/18 z kterou chci dost jezdit a nevím jak ji obout. Zda Mitas nebo Heidenau . U 150 C to byla jasná volba,protože Mitas rozměr nedělá, ale u Péráka je možnost výběru.Sčím máte lepší zkušenosti?    [Martin]   02.04.2012
Odpověď  ja sem dal pritelkyni haidenau na panelku a kdyz me ji pujci tak si teda nemuzu stezovat uz vzhledove je ta guma kulata narozdil od starsich mitas ,zatim ma za sebou dvakrat alpy a pohoda    [free]   02.04.2012
Odpověď  Nikdo nejezdí na Heidenau?    [Martin]   01.04.2012
Odpověď  Čau. Mě připadne Heidenau originálnější a chci se zeptat,kdo má Heidenau,tak na předek dát K33 3,00 a na zadek K34 3,25.Jaký je rozdíl mezi K33 a K34 ?
Dík    [Martin]   31.03.2012
Odpověď  Měl bych 1ks Baťa Sport, 3,00 nepopraskaná a 2ks Kudrnáč 3,25 nepopraskané krásný stav. Máte li někdo zájem jsou k mání, scháním i nějaký díly, tak i výměnou, písněte na mail.    [Kokeš]   29.02.2012
Odpověď  tomm dám ti za tu Baťovku min. 2500,- dej vědět.stačí napsat ano sem na foru a pak se spojíme chybí mi.    [nemo]   29.02.2012
Odpověď  To martin S: To jsou ale staré gumy, ne nové (pokud máš na mysli tu co je na fotce/aukci).    [franta]   29.02.2012
Zobrazeno 10 z celkem 38 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (38) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Perak asi nedobiji


 A jejda, jejda! Dalsi ztraceny pan v jednoduche elektrice Peraka 250.
Nenasla by se nejaka dobra duse, ktera by me v nekolika bodech provedla zachranou me restaurace Peraka, prosim?
Ziju uz leta v zahranici, kde jsem se statecne pustil do rekonstrukce Peraka. Z hromady srotu se mi po nekolika letech podarilo vykouzlit hezky motocykl. Udelal jsem prakticky I generalku motoru a byl jsem moc stastny, ze nastartoval uplne napoprve. Abych mohl zacit ladit karburator, potrebuji rozbehat dobijeni. Dynamo I s regulatorem je puvodni a nemam zaruku, ze je funkcni. Na Peraku moc jezdit nehodlam a radeji bych ho mel plne funkcni s original dynamem a regulatorem. Spinacka je z Kyvacky a zda se plne funkcni. Ukostreno mam “-“. Uhliky, kladivko a kondenzator jsou nove. Motor bezi, ale kdyz prepnu na provoz bez baterie, tak to okamzite chcipne. Ani nevidim zadny pohyb kontaktu na regulatoru pri ruznych otackach. Pri poloze jizda ve dne mi digitalni voltmeter ukazuje nesmysly mezi kontaktem 61 a kostrou v rozsahu 0-20V (nastaveny = 12V). Poradil by nekdo, kde zacit? Pokud se ukase, ze regulator nejde opravit, nastavit a rozbehat, tak dam AEV, ale sanci tomu chci dat.
Moc dekuji i za nejaky chytry odkaz na cely postup. (u Osifa jsem skoncil hned, jak chteli aby motor bezel bez baterie)    [Misidlo]   23.05.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tak jsem zatim zmeril uchyty uhliku a tam je vse v poradku. "plusovy" nejde na kostru. Rotor take na kostru nezkratuje.    [Misidlo]   24.05.2017
Odpověď  ja merim na rotoru odpor mezi jednotlivymi lamelamy mel by byt vsude stejny,radove ohmy. jinak jak psali nize,    [Free]   24.05.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jeste jeden pohled na tu zapeklitou vec    [Misidlo]   24.05.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Uzasna podpora,spousta zajimavych informaci.
Vecer odpojim kablik k 61 (jak mi pise Martin) a zkusim, jestli je futro izolovane. Podle dalsiho prispevku nastuduji "buzeni" dynama a vyridim i to. Stahnul jsem si i detailni popis regulatoru napeti a zkusim taky nastudovat. Pak budu merit vsechno se vsim, abych odhalil, jestli mi to nekde nezkratuje a jestli je rotor izolovany of kostry.
Pripojuji obrazek meho dynama, ale chapu, ze z tohoto uhlu a velikosti obrazku lze tezko neco videt. Alespon uvidite, ze jsem se snazil ho trosku ocistit a vymenit izolace, znova pripajet dratky    [Misidlo]   24.05.2017
Odpověď  Většina statorů na péráka co jsem měl v ruce měla proskratovaný ten odizolovaný držák uhlíku, jak je psáno níže...    [Ladic]   24.05.2017
Odpověď  Elektrická instalace Jawa je v podstatě udělána tak, že funguje na akumulátor a dynamo se do této soustavy připojuje jen v případě, že má dostatečné napětí a též i výkon. To znamená, že bez dynama musí vše normálně fungovat.

Důležité je chápat princip regulace dynama. Aby mohlo dynamo vyrábět elektřinu, musí se nabudit. U dynama, na rozdíl od alternátoru, se ono nabuzení provede samo. Tedy, zbytkový magnetismus v dynamu (magnetismus v dynamu zbyde protože dynamo je stejnosměrné) způsobí, že po roztočení motoru se ve vinutí rotoru dynama začne indukovat napětí. Toto napětí je zcela, pomocí regulátoru, použito pro statorové magnetické cívky, čímž dojde k plnému nabuzení a dynamo začne vyrábět elektřinu. Následným odbuzováním, závislým na napětí a na odebíraném proudu začne regulátor regulovat budící proud.
Součástí regulátoru je kontakt, který má za úkol připojit dynamo k akumulátoru v případě, že napětí dynama je větší jak 6V. To je velice důležité, jinak by se při malém napětí dynama akumulátor přes dynamo vybíjel. A také při zastavení motoru by byl akumulátor dynamem v podstatě zkratován.
Dynamo jako takové tedy ke své funkci nepotřebuje akumulátor. Ten je potřeba zejména pro dodání energie pro start motoru a kompenzování extrémních stavů, se kterými si neporadí regulace dynama.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.05.2017
Odpověď  Co se týče elektriky v motocyklech Jawa Pérák, tak je zajímavé, že byl zvolen poměrně složitý systém využívající dynamo, které vyžaduje součinnost s akumulátorem. Konstruktéři volili dynamo zjevně proto, že mysleli hodně dopředu a dynamo jim nabízelo více potenciálu i za zjevně vyšší výrobní cenu. Roli jistě hrál fakt, že Jawa byla schopná vyrábět dynama sama ve vlastní režii, čímž se jinak vyšší výrobní náklady kompenzovaly. Dnes se to tak nemusí jevit, ale nutnost akumulátoru byla u motocyklů poměrně velikým handicapem. Akumulátory byly totiž po dlouhá léta v Československu nedostatkovým zbožím, v podstatě až do poloviny 90. let. Osobně jsem to zažil na vlastní kůži.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.05.2017
Odpověď  Chjo....:
https://www.google.cz/search?q=polarizace+dynama&a mp;oq=polarizace+dynama&aqs=chrome..69i57.9687 j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ohledně toho rotoru, s ohmetrem lze proměřit jen jestli není vinutí probito na kostru(přes jednotlivé lamely proti kostře). Jenže tím nelze zjistit jestli je vinutí někde spálené, celé vinutí rotoru je propojeno přes komutátor(to jest že mezi jednotlivými lamelami je minimální odpor) a ohmetrem se tak těžko zjistí jestli jsou jednotlivé cívky někde zpečeny.    [Martin Štindl]   24.05.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pozor, uhlíky s futrama jsou dva - spodní futro je pro "plusový" a je od tělesa statoru odizolované, pouzdro napravo je pro "mínusový" a to je ukostřeno.
Jenže pouzdro pro "plus" uhlík je vodičem spojeno se svorkou 61 a tato svorka je zároveň počátkem budícího vinutí statoru(dynama jsou zapojena pro tzv. mínusovou regulaci). Druhý konec budícího vinutí je ale připojen na regulaci ke svorce M a právě tento kontakt je při neběžícím motoru spojen vodivě s kostrou - tedy takto při měření ohmetrem se sondami na pouzdrech se vlastně změří rezistence budícího vinutí statoru. Pokud se vodič spojující (+)pouzdro se svorkou 61 odpojí tak už lze prověřit správné odizolování futra pro (+)uhlík.    [Martin Štindl]   23.05.2017
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (22) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zadní blatník


 Zdravím , koupil jsem repliku zadního blatníku a nejsou tam žádné díry, myslel jsem, že to dám ,ale nechce mi to sedět s nosičem vůči rámu.Můžete mi prosím někdo, kdo ho má sundaný, oměřit a okótovat foto? Předem moc děkuji    [lukas8] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  chlapi netušíte kdo vyrábí v replice jen zadní výklopnou část blatníku pérák ? díky moc za radu    [Libor ]   21.05.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, mám na výměnu taky blatník na poslední typ a sháním ten na fj, je v docela pěkném stavu, ale bude se musit opravit pod dírou na odrazku    [kettenkrad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2016
Odpověď  Zdravim,poslete mne kontakt na cardinalclub@email.cz    [ogar]   17.07.2016
Odpověď  Dobrý den mám na výmenu zadní blatník posledný typ za blatník fj    [Dano159Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2016
Odpověď  Zdravim,nema nekdo na vymnenu zadni blatnik na perak posledni model za zadni blatnik FJ?    [ogar]   22.05.2016
Odpověď  Nevíte jak pasují blatníky od motorenu.Nebo jiný výrobci replik    [KARE] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2016
Odpověď  fikuscz moc děkuju. koupeno v chotusicích, nějaký Jan Tomiška. Mrkni mi prosím někdy na tu odrazku. Děkuju    [lukas8]   07.03.2016
Odpověď  Otvory pro světlo - vrchní díra pro světlo od pantu 170mm, rozteč zadního světla 80mm, díra pro držák SPZ od spodní díry světla 55mm. Odrazka nevím, mám komunistu a Zbrojovku zaparkovanou tak, že se k ní teď nedostanu. Otvory pro kabel přes pant jsou 35mm od pantu na obě strany. Otvor pro kabel z rámu je 15mm pod otvorem pro šroub do rámu.    [fikuscz]   06.03.2016
Odpověď  Nosič máš daný, zadní úchyt pod šroub co svírá pant blatníku s dlouhým krytem kabelu. Tím pádem máš přední úchyt nosiče. Pak motorku na kola, vodováhu na nosič a blatník uchytit k rámu tak, aby nosič byl ve váze.    [fikuscz]   06.03.2016
Odpověď  Čí to je výrobek?    [fikuscz]   06.03.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zodpovězené téma  

Regulátor napětí 6V/45W AEV 0358 - PÓL


 Ahoj máte to někdo nahozené na pérošu?Původní mi odešlo a jsou s tím pořád nějaké problémy.Jaké máte zkušenosti?Máte někdo fotky po instalaci?Musím to stihnout koupit do sv. Václava na vyjížďku.Tak předem dík za recenze    [Jarek]   21.09.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Já vždy na projížďce šilhám po ampérmetru ale úplně zbytečně.:D Dobíjí to parádně.    [Michal]   20.10.2014
Odpověď  TAK JSEM TO TAM NAHODIL..MONTÁŽ PODLE NÁVODU JEDNODUCHÁ A ŠLAPE TO JAK HODINKY.VŘELE DOPORUČUJI    [JAREK]   19.10.2014
Odpověď  Taky mám AEV - na pérákovi 250 a žádný problém. Dobíjí to spolehlivě.    [Michal]   22.09.2014
Odpověď  Zatim mi to funguje dobře, už dva roky.    [S.]   21.09.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mám ho na původním dynamu, v provozu je už třetí sezónu a regulace bez problémů. Další regulátory AEV jsem instaloval i kamarádům a doposud si je všichni chválí.    [Martin Štindl]   21.09.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

Chrom FJ, ano či ne.


 Ahoj, rád bych se zeptal co vše má a nemá být chromováno na péráku FJ. Narazil jsem totiž na zadní FJ náboj který nikdy chromován nebyl. Je možné že existovaly dvě verze? Chromová a "lidová" ? Nebo u FJ určité díly chromovány nikdy nebyly? Děkuji za radu, mám dilema.    [Henry]   10.05.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ještě takový dotaz, když měním na rozete unasec a nanytuji ho předem, nebude pak problém s chromovanim? Náboje se prý chromuji rozlisovane.    [Henry ]   18.05.2017
Odpověď  Mám servisní knihu kde součástky jsou v provedení lak, matný chrom, lesklý chrom. Jsou tam katalogová čísla i ceny dílů. Můj názor je, že provedení mohla být různá.    [frona] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.05.2017
Odpověď  Nemáte někdo fotku jak to má tedy pérák správně vypadat? Všude co jsem viděl jsou samý chromovaný a nebo vyloženě bez chromu. :-/    [Henry]   12.05.2017
Odpověď  To znamená i přední buben? Ten mám chromovaný, avšak obě kola jsem sehnal samostatně. Takže tězko soudit. Myslíš jako že byly péraci jinak komplet chromovaný, pouze středy lakované? Co buben rozety s víkem a výfuky ?    [Henry]   12.05.2017
Odpověď  Samozřejmě to mohlo být bez chromu. Troufnu si říct, že mně šlo rukama několik stovek středů na Péráky,a chromovaných bylo možná 10%.
Běžná kombinace byla chrom ráfek + lakovaný střed.
Jenomže dneska to chce v chromu každej,prostě " čím víc chromu, tím víc veterán"    [MOnty]   11.05.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Ogar 350 - 12


 Co říkáte chlapi na tento motor z Ogara 350 -12? Dle výrobního čísla se jedná o 14 vyrobený kus. Potvrdilo se to, co se tu dlouho řešilo - motor má hrubé kartery a celý je přestříkán stříbrnou barvou (nebo se to natíralo?). Nemáte někdo fotku původního zapalování? Pokud by jej někdo měl navíc, odkoupím. Díky    [PjopaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.06.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nekdy je clovek vcas a na spravnem miste malem letel do srotu 350-12    [petr.motojawa@email.Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2017
Odpověď  Tak to gratuluji :).Bude z něk krasavec.. Byl drahej nebo to byl prostě super kup ?    [Michal]   09.06.2014
Odpověď  Michale, neboj - už je doma ;o).
Teď řeším opletenou elektroinstalaci - kdo ji vyrábí a kde by se dala zakoupit a zapalovací dvoucívku. díky    [Pjopa]   09.06.2014
Odpověď  Podle mě takhle na pohled splňuje parametry motoru 350-12. Já bych to po detailní prohlídce koupil...jestli vám ho někdo nabízí.    [Michal]   09.06.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Druhá fotka    [PjopaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.06.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Ogar 350 / 12 - karburátor


 Ahoj chlapi,

jaký máte u motoru Ogar 350 karburátor a trysku? Dočetl jsem se, že se dával Jikov 2922 s tryskou 95 a později Jikov 2924 s tryskou 105. Má někdo z Vás zkušenost, s čím to lépe jede? Popř. máte tam nějakou jinou trysku? A co nastavení jehly?    [Hynek]   14.05.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuju, tohle znám. Šlo mě o praktickou zkušenost majitelů.    [Hynek]   14.05.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tabulka z příručky, tryskování a poloha závlačky na jehle. U šroubu volnoběhu je uváděno 1/2 otáčky.    [Martin Štindl]   14.05.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Oznacni motoru 11-N-6xx


 Zdravim panove, muze promin nekdo poradit s oznacenim perackeho motoru 11-N-6xx? Nevim co znamena to N.. Dekuji    [Krejca2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.05.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  N- náhradní motor, vyměněný motor za nový a přidělené číslo    [PS]   14.05.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Montaz (nalisovanie) kalhotiek na radiacu hriadel 350


 Ahojte

aktualne stojim pred problemom nalisovania kalhotiek na radiacu hriadel. Mam originalne kalhotky z peraka 250 a replikovu radiacu hriadel. Zistil som ze je tam dost velky presah, kalhotky som nahrial ale napriek tomu by som na nalisovanie musel pouzit enormnu silu aby som ich tam dostal. Mate rovnaku skusenost? Na porovnanie vacka tam ide prakticky volne rukou, ale je pouzita.    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.05.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dnes jsem řešil stejný problém. Vyřešil jsem to upnutím hřídele do vrtačky a šmirlem 120 jsem jí ubrousil, tak aby šla stuha nasunout do řadiče. Hřídel není z tvrdého materiálu, práce cca 5 minut.    [Mira]   09.05.2017
Odpověď  Kalhotky su pouzite z Peraka 250    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.05.2017
Odpověď  Mam hlavne zkusenosti s nesoumerne vyrtanymi diramy u replikove radici hridele otvory nebyly v ose...kalhotky jdou vzdy ztuha.    [ladic]   08.05.2017
Odpověď  A ty kalhotky jsou nový nepoužitý????????    [Monty]   08.05.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Podlozka pod spojku - aka hrubka/tloustka?


 Ahojte

viete mi prosim niekto zmerat aka ma byt spravna hrubka podlozky medzi lozisko a spojkovy kos? Je to ta co vyrovnava primarne kolecko do roviny so spojkovym ozubenim.
V mojom motore som mal podlozku hrubky 1.4mm, ale pride mi ako doma vyrabana a chyba mi tam dalsich cca 1.4mm aby som mal ozubenia v rovine. Cize celkova hrubka by mala byt v mojom pripade cca 2.8mm. Je to tak aj original?
Diky    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.05.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto ako to vyzerá s 1.4mm podložkou    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.05.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudruju co s ním , prodávat se mito nechchce a klasickýho uš ve sbírce máme. Chtěl bych z něj udělat enduro , ale at hledám jak hledám tak nemůžu najít žádný pořádný fotky ani informace.Pokud něco máte tak to hodte do placu at konečně víme jak to má vlastně vypadat. Díky Duba Petr , Jihlava    [Duba Petr]   23.03.2006

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 196 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  pekna a nejaky kontakt:?    [Free]   06.05.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  3.    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.05.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  2.    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.05.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak mám nádrž od poláka zpět a je krásně nachromovaná a cena 2600,- je úplně super. Se znakem jsem si hrál půl dne ale výsledek je super.    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.05.2017
Odpověď  Ahoj, jaké pneu jste dávali na soutěžáka na předek a na zadek?
Mě se celkem zamlouvá HEIDENAU K67 SCRAMBLER 3,25 X 19 na zadek. Předek nevím. Zkoušel jsem hledat, zda se to někde neřešilo, bohužel jsem nenašel.
Díky    [mladeznik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.05.2017
Odpověď  Dekuji to potesi ;)    [Rob]   27.04.2017
Odpověď  Reparát se ti povedl, vypadá to mnohem líp než ta hrůza předtím. Jsem jedním z těch kritiků, co na rozdíl od ostatních je upřímný a nehezkou práci nepochválí. Takže ať se další dílo daří:-)    [Petr]   27.04.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  ;)    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je tady reparat ochranneho ramu motoru ;)    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2017
Zobrazeno 10 z celkem 196 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (196) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Axialny doraz startovacieho hriadela


 Zdravim.

Podla nakresov motora v katalogu a prirucke to vyzera tak, ze axialny doraz startovacieho hriadela tvori puzdro vo veku motora. Mne alevychadza hriadel vonku az moc a ako doraz mu sluzi potom radiaca paka. Moju zostavu vidiet na dalsej fotke. Aby som nastavil startovaci segment do idealneho zaberu, musel by som medzi veko a osadenie radiacej paky vyrobit vymedzovaciu podlozku presne 4mm hrubu (na 0,05mm presne). Zaroven tak dosiehnem medzeru medzi startovacim hriadelom a radiacou pakou 0,3mm

Otazka je, preco sa mi to stalo? Zabudol som na nejaky komponent?    [miso251SK]   28.04.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Já jsem tam měl originál podložku jak popisuješ, že by jsi jí tam musel dát..A byl to zbrojovkovej motor 49.    [Michal]   28.04.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 3    [miso251sk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.04.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto2    [miso251sk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.04.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Radici a startovaci osa


 Zdravim.
Jak si tak skladam motor, tak jsem zjistitl ze kdyz prostrcim radici osu motorem, tak neni tak dlouha, abych upevnil na jedne strane radici paku a na druhe ten kolicek k automatu. Domnivam se, ze naky sefmonter mi tam strcil radici osku z 250 do 350 motoru. Prosim jakou ma delku ta radici oska? A jakou delku ma pak jeste startovaci oska s tim segmentem? Typl bych, ze mi to tam nekdo strcil z 250 motoru a ja pritom skladam 350.    [tomtnt]   29.03.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 32 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Originálna hriadel na 350 ccm ma dĺžku 278mm, dierky sú v ose, 8mm a 124 mm.    [peter.ba] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2017
Zobrazit dokumentOdpověď  konec    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2017
Zobrazit dokumentOdpověď  střed    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2017
Zobrazit dokumentOdpověď  Mám tu jednu novou kupoval jsem ji s tím , že je na třipade    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2017
Odpověď  Ano je na prodej. Napiš na email.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.04.2017
Odpověď  Kupoval som to u Motospicka / Mohelnice.

Ale podla tej tvojej foto to vyzera byt jasne a vysvetlovalo by to problem s malym presahom.

Snad este niekto poradi.

PS: nemas tu hriadel na predaj? Vyriesilo by to moj problem ;)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Otvory.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.04.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Celková délka.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.04.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Možné je všechno. Ale sám si psal, že ta tvoje řadicí hřídel pouze částečně přesahuje startovací hřídel, tak by rozměr měl odpovídat. Já bohužel nemám celý 350 motor, abych svoje rozměry zkontroloval. Pouze mám pár dílů z 350 a mezi nimi tuto hřídel. Na pulitra to hřídel není, ta je dlouhá 290 mm a u motoru 250 je mnohem kratší. Třeba poradí ještě někdo jiný.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.04.2017
Odpověď  Kde je to kupované?    [fikuscz]   20.04.2017
Zobrazeno 10 z celkem 32 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (32) 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Vložka mezi řidítko a páčku na jawa pérák.


 Neměl by jste někdo uložení páčky do řídítek na Jawu pérák, možná na soutěžní moto, vývozní aj., myslím že jde o Maguru..., jde mě o pravou stranu řídítek, původní byly asi ze zinkové slitiny, ale klidně může být i hliníková náhrada, díky.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.04.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit dokumentOdpověď      [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.04.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 

 Strana 1/193 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 25.5.2016)
Nezodpovězené téma 

Stojan policajt na peraka


 Schanim nakres tojanu policajt na peraka dekuji    [Rob]   22.05.2017
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Vylomený přefuk


 Má to vliv na něco, nebo zabrousit, udělat výbrus a jezdit?

Díky    [Jarda]   14.05.2017
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Krádež jawa pérák 250


 Zdravim všechny. Během tohoto týdne nám z garáže v Červeném Kostelci byla odcizena motorka Jawa 250 pérák viz fotografie. Motorka byla v pojízdném stavu a v době krádeže na sobě měla ještě kožené brašny! Prosím o sdílení a jakoukoli informaci, pokud byste kohokoli nebo cokoli zahlédli!! Číslo motoru a rámu je 11-43368.
Tel. číslo 602 500 826, filip.ures@seznam.cz.
Moc všem děkujeme!:(    [Philoun] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.05.2017
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa pérák rikša


 Zdravím, mam možnost nechat vyrobit vice kusu poloos na riksu Jawa perak. Vse dle originálu!! Jedna krátká a druha delší.
Pokud by mel nekdo zájem, kontaktujte me na mejl thoy@seznam.cz    [11-1473] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Výměna manžet a repase silonů


 Zdravím všechny není tu někdo kdo dělá repas u předních vydlic na Jawě pérák myslím výměnu silonů? a dále jak vyměnin jednoduše staré manžety za nové? díky všem.    [Jirka]   18.11.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Vymenim motor Velorex 572 tripade za motor na Perak 18 taky tripade


 Vymenim motor Velorex 572 tripade za motor na Perak 18 taky tripade. Pouze vymena.    [CIJOML]   03.09.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa-Ogar 350-12


 Ahoj,
hledám někoho, kdo má original staré typové osvědčení z ogara 350 typ 12. Snažím se dopátrat výrobních čísel a čísel ze seznamů pod kterými je toto číslo zapsané u výrobce a dne zapsání (strana 5). Dle získaných starých TO byly motorky brány ze skladu zcela náhodně. Můžete mi někdo pomoci a poskytnout mi tato data a potvrdit či vyvrátit moji domněnku? Děkuji.
Stačí napsat např.: 12-1799, číslo 765, dne 15.4.1949    [Josef]   22.07.2016
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa perak 250 fj export/ vyvoz


 Zdarek odborníci, kúpil som FJčko r.v. 1947. Dovoz z belgicka. Bol by som vďačný ak by mi niekto vedel poradiť či sa tam vyvážali moto a aké úpravy boli robené pre tento trh. Na mojom je asi neoriginalne sedlo a tachometer, ostatné vyzerá, že je FJ. Ešte by som rád vedel čo sa robili čierne peráky.    [IpinoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.07.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

jawa 250 perák


 Dobrý den,potřebuji z repasovat 4polový dynamo s kotvou na jawa 250 perák fj.Kdo by to zrepasoval,děkuji.jakub    [jakub]   14.07.2016
   Přidat odpověď 

 Strana 1/193 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006