MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 277626 příspěvků |6284 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 41 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 24.7.2016 04:48  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 593
    Doklady   11.04.2010 / 246
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 234
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 205
    Uloženka.   16.01.2013 / 197
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 2821      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 18 / 259      Příspěvků Příspěvků: 27323
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/189 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Péračka, nebo Kývák?


 Zajímavá stavba. Ani pérák, ani Kývačka. Řekněte. Není krásná?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.05.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Velice povedena uprava. Pekne a chytre.    [Jirka]   21.07.2016
Odpověď  Jo,jo. Na tom videu to je ona. O tom videu jsem nevěděl. Pod ním je odkaz na Janiho stránky.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.05.2015
Odpověď  No však, proto jsem to napsal. Na ty upravený jsou taky 19 kola.    [fikuscz]   21.05.2015
Odpověď  Výměnu plecháčů za hliníková kola nikdo neřeší pokid odpovídá rozměr pláštů a tím jsou zachované jízdní vlastnosti.    [jawák]   21.05.2015
Odpověď  m.youtube.com/watch?v=G837RGdCkZU

Já věděl, že už jsem ho někde viděl.    [čoud]   19.05.2015
Odpověď  Pěkné mně se to líbí, sice když si dělám motorku tak se snažím mít vše tak jak má bit,ale tohle vypadá pěkně sladěné. Jen by mně zajímalo jaké jsou tam kola vypadá to na 16.    [Martin]   19.05.2015
Odpověď  Věřím, že by s tím mohl mít někdo problém. Ale, třeba u auta taky nikdo nebude řešit výměnu plecháčů za hliníková kola, lepší tlumiče, nebo výměnu brzdových bubnů za kotoučové brzdy atd.....
Prostě mě to příjde jako citlivá úprava, ač jsem poměrně velký puntičkář a zastánce originality.    [fikuscz]   19.05.2015
Odpověď  Fikuscz: to já teda problém vidim. Protože origo pérák má jinou přední vidlici a je to nelegální a neschválená přestavba.    [jawák]   19.05.2015
Odpověď  Pokud není vyloženě zatížen na origo,tak hlavně že je to pojízdný.Dotaz nemáte chlapi někdo navíc vlaštovky na Péráka?(držák řidítek)Na burze v Březolupech ani ň.Za osku na zadní kolo chtěl chlapík 1250kč.Na aukru nábízel držák řidítek za 350 tak jsem přihodil a čekal.že to vyjde a 5 vteřin před koncem mě někdo přeplatil.To to se mě už stalo víckrát nevím co si mám o tom myslet.DĚKUJI !!    [Ivošek]   19.05.2015
Odpověď  To Fikuscz. Zadní blatník nevím, ani jsem s ním o té motorce nikdy nijak nemluvil.
Možná je to ze sportky, fakt nevím. Je členem Finského Jawaklubu a tam to berou opravdu vážně. Má ve sbírce spoustu Jaw v historicky korektním stavu. Péráky 350, Libeňáky, kývačku a tohle zlisknul z nějakých dílů, možná to už jako základ v tomhle stavu koupil. Živí se jako autolakýrník, takže nastříkat takto motorku pro něho není žádná velká investice. Mě jen zaujala. Není slátanina, jako slátanina. Tahle má v sobě nějaký kouzlo. Vůbec mě nědělá problém ji ukázat na tak vysoce erudovaném serveru, jako je veteránforum:-D.
No a pojmenování socka pullitr se mě taky líbí. Podle fotky vypadá, že má značku, takže asi jezdí. Musím se ho na to zeptat, jakou to má historii.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.05.2015
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (21) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Barva svíčky ?


 Zdravím po dlouhém experimentování a pokusech se mi podařilo naladit origo karbec (komplet po repas) tak že motorka jede k mé spokojenosti - jen se mi moc nezdá barva svíčky.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.07.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  vyladit karburator tak aby byla svicka cihlove cervena a motorka jeste krasne jela v celem rozsahu otacek a krasne mezi nimi prechazela je kousek hodny mistra :( nebo perfektni karburator.
Osobne pokud jsi spokojen s prubehem motoru a motor se nepridira tak bych to taktez neresil. Ja jsem mel treba svice cerne - moc bohata smes ale motorka jela krasne nicmene s nadmernou spotrebou. Musel jsem nakonec dat mensi trysku, pak jsem teprve dostal cihlovou svicku a motor se celkove uklidnil v nizkych otackach, ale zase maximalka neni zdaleko co byvala....to si clovek nevybere.    [tomtnt]   21.07.2016
Odpověď  Pokud jsi s chodem motoru spokojený, nepřidírá se, startuje a drží volnoběh, tak do toho nechytej, a nevšímej si toho. Pokud je svíčka černá, je to bohaté, pokud bílá je to chudé, cihlová barva je akorát jak to má být. Dej tomu ještě pár kilometrů, a pak to skoukni.    [Jarda]   20.07.2016
Zobrazit dokumentOdpověď  Před chvílí na ní najeto tak 25-30 km. Váš názor díky    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.07.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Přidřený válec Pérák 250, rok 1952


 Zdravím. Chtěl bych poprosit o radu. Mám na péráčkovi najeto po kompletní GO, 600km a přidírá se mi válec. Když jsem jezdil na první vyjížďky v okolí do těch 15km, bylo to v pohodě. Jak jsem potom přidával, a najel i do kopce, začal se mi přidírat válec. Zatím vždy jsem stačil vymáčknout spojku, ale stopa už tam je. Jak se to zkrátka víc ohřeje, tak se to hvízdne. Mažu to 1:25 Valvoline polosyntetika. Přidírá se to mezi výf. kanálkama. Po stranách nic není, to podle mě svědčí o tom, že klika je v ose. Vůle je tam podle mě, taky dost. Kolik by tam mělo být vůle??? Jak poznám, že píst není žádnej šmejd, ale je tam danej Českej. Nevím, kdo dělal výbrus, ten zajišťoval p.Vorel, a ten to někomu dává. Všechno se, ale zdá být OK, přesto se, ale na tom nedá pořádně nikam jet. Jáký je na to Váš názor. Jezdit dál a čekat, že si to sedne?    [Jirka]   12.05.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 62 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Nechci se považovat za odborníka na oleje, ale musel jsem tuto problematiku nastudovat při psaní knihy o Jawách Californian. Z různých dobových článků jsem se dobral k tomuto závěru.

Dvoudobé motory byly u nás nejprve mazány oleji určenými pro čtyřdobé motory v poměrech od 1:20 do 1:25. Potom, v 50. letech, byl vyvinut olej DT Mix, později M5 Mix. Tyto oleje obsahovaly "přípravek lehčí frakce", což byl v podstatě benzín, jímž byly mírně "předředěny". Bylo to proto, aby se olej lépe rozmíchal v benzínu. Při použití tohoto typu oleje musely být úměrně upraveny mazací poměry, tedy mísit více oleje do benzínu v poměrech od 1:15 do 1:20. Toto často mate ty, kteří si čtou příručky k motocyklům z 50. a 60. let. Je dost možné, že tyto oleje byly k dispozici jen ve velkém balení pro výdejní stojany. Tuto skutečnost je třeba ještě vyzkoumat.

V 60. letech se zjistilo, že olej M6A, určený pro mazání čtyřdobých motorů, maže lépe než oleje DT Mix a to i v poměru 1:30, případně i 1:40. Je třeba si uvědomit, že mazání dvoudobých motorů byla a lidé tehdy stáli před dvěma extrémy. Buď mazat méně a tím mít menší problémy se zakarbonováním motoru, nebo více a mít jistotu, že motor bude mazán dostatečně. Tento problém vyvstal zejména v době, kdy se k nám začaly dovážet ve velkém Trabanty a Wartburgy. U nich byl výrobcem doporučen poměr mísení předředěným olejem v poměru 1:33.

A potom přišel na počátku 70. let olej M2T. U tohoto oleje bylo "prokázáno", že o běžných motorů lze změnit mazací poměr až k 1:50, bez známek zvýšeného opotřebení. Nicméně pro východoněmecké dvoutakty se stále doporučovalo držet poměr 1:33 předředěného oleje. Na výdejních stojanech byla volba mezi 1:22, 1:33 a 1:40 a téměř všichni, ať měli auta či motorky, vždy volili 1:33. Pamatujete?
Od té doby má většina z nás zažitý pomět 1:33, i když tento poměr platí pro předředěný olej a odpovídá mu hodnota přibližně 1:40 nepředředěného. Pro tehdejší československé motorky byl ale jinak oficiálně stanoven poměr 1:30 což bylo právě to nastavení 1:22 na stojanu, platící pro předředěný olej.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.07.2016
Odpověď  HonzaBK, Host: Nikomu nemusím a nebudu nic dokazovat. Věřte si čemu chcete, lijte si do motorek co chcete, třeba v poměru 1:15. Motor vám "poděkuje".
Kdo to s veterány myslí vážně, informace si snadno dohledá. Zjistí, že olej
DT-Mix obsahoval lehkou frakci. Benzínovou.    [Tomáš S.]   19.07.2016
Odpověď  Host díky že jsi se mě zastal. Opravdu předředěné oleje se neprodávali motoristům, jen ve velkých baleních přímo do stojanů (sudy). Jsu vyučenej a pracoval jsem v Adastu!! Tomáši pokud to tvrdíš, dej sem foto plechovky nebo obalu pro malospotřebitele), nikde takový obal nenajdeš!! Proto taky na stojanech mix, byl minimální odběr benzínu 5 litrů a na normálních tak jako nyní 2 litry.    [HonzaBK]   18.07.2016
Odpověď  Je dobré těm náctiletým vykladačům historie občas připomenout jak to tehdy bylo opravdu    [ventil]   17.07.2016
Odpověď  Nerad jsem bral ten mix ze stojanu, hlavně proto že pokud se bralo menší množství tak vlivem dost velkého zbytku benzínu v hadici byla ta směs opravdu slabší. U těch stojanů totiž běžně tankovaly i osobáky čistej benzín.
Papíry jsem dělal v roce 77 a to už byl na trhu jen ten M2T.    [Standa]   16.07.2016
Odpověď  TomasS: Je to sice naprosto O-T théma, ale! Vy jste pamětních těchto časů? Bohužel jsem si na 99% jistý, že ani v jednom případě nemáte pravdu. Já sice pamětníkem předředěných olejů v plechovkách pro malospotřebitele nejsem (ony také nikdy na trhu neexistovaly, a že olej měl v označení MIX značilo, že je určen pro mísení s benzinem). Ovšem zavádění výdejních MIX stojanů jako novinky u n. p. Benzina místo míchání v konvi (apropo - ví o tomto způsobu mladší motogenerace??). Do stojanů SPECIAL MIX se používal předředěný olej M2T, který ale nebylo možné normálně malospotřebitelsky koupit. Těmi nastavitelnými poměry na stojanu si už nejsem jistý, ale oleje bylo ve směsi vždy méně, než ukazoval nastavený poměr (1:33 bylo ve skutečnosti 1:40 atd.). Proč tam nebylo v okénku napsán skutečný poměr a nemátlo to lidi, ví Bůh (nebo konstruktér toho mechanismu v ADAST-u).    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2016
Odpověď  HonzaBK: Ovšem že se prodávaly. Např. pod označením DT-Mix nebo M5-Mix. Byly to oleje určené pro dvoutakty "říznuté" benzinem pro snadnější rozpustnost. Právě označení Mix v názvu ukazovalo, že olej je již předředěný. Tehdy žádné výdejní stojany na směs ještě nebyly, míchalo se v konvích.
Pozdější olej M2T byl speciálně vyvinutý pro dvoutakty a mimo jiné měl i snadnější rozpustnost v benzinu a proto se mohl ředit přímo.
Pokud se v pozdějších dobách čerpala směs přímo ze stojanu a nastavovalo se víc oleje, bylo to pro nespolehlivost míchacího zařízení ve stojanu, ne kvůli typu oleje. Pro úplnost dodám že na stojanu šlo nastavit nejvíce oleje 1:25.    [Tomáš S.]   15.07.2016
Odpověď  Tady se spojují dvě věci, žádné předředěné oleje se normálně neprodávali. Předředěné oleje se pouze dávali do stojanů MIX tj. ty co se čepoval dohromady benzín olej. V té době se říkalo, že když máš předepsaný v návodu 1:33, že máš brát u stojanu 1: 20, atd. To znamená že tyto "předředěné" oleje byly pouze ve výdejních stojane. Pokud se míchalo ručně (tak jako nyní) dodržovals e poměr dle návodu. je otázka jestli se v té době vůbec používalo slovo předředěné.    [HonzaBK]   15.07.2016
Odpověď  Priznam se ze pro me je novinka informace o predredenych olejich z dob minulych. Jen aby to cele nebylo tak lehke, tak k pomeru je nutne zapocitat i nastaveni karburatoru. Je celkem jedno pokud hodne mazete kdzy mate chudou smes. To byl i muj pripad mazani 1:30 v zabehu 2000 km a za horizontem pri plnem jsem si lehce "liznul"...moje chyba prave v nastaveni karburatoru a stylu jizdy.    [tomtnt]   15.07.2016
Odpověď  Doline tak to já to použiju, protože výstižněji se to napsat nejde "JE TO NAPROSTŹ NESMYSL!!!!"" dneska mazat v poměru 1: 20 nebo ještě více. Dnes jsou úplně jiné oleje, úplně jiné složení benzínu, částečně jiné technologie výroby ložisek. Takže tak kde bylo psáno zajíždění 1: 20 jízda 1:33, stačí zajíždění 1:33 a jízda 1:40 a to může být ještě míň dle kvality olejů. Samozřejmě pokud mám na ojnici pouzdra mažu více, pokud mám jehly, můžu mazat méně. Takže vzhledem k tomu že jsi vytrhl jen část věty bez ohledu na dobu kdy byl tento návod psát se jiná věta než JE TO NAPROSTŹ NESMYSL! nejde použít.    [HonzaBK]   15.07.2016
Zobrazeno 10 z celkem 62 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (62) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zadní blatník


 Zdravím , koupil jsem repliku zadního blatníku a nejsou tam žádné díry, myslel jsem, že to dám ,ale nechce mi to sedět s nosičem vůči rámu.Můžete mi prosím někdo, kdo ho má sundaný, oměřit a okótovat foto? Předem moc děkuji    [lukas8] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravim,poslete mne kontakt na cardinalclub@email.cz    [ogar]   17.07.2016
Odpověď  Dobrý den mám na výmenu zadní blatník posledný typ za blatník fj    [Dano159Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2016
Odpověď  Zdravim,nema nekdo na vymnenu zadni blatnik na perak posledni model za zadni blatnik FJ?    [ogar]   22.05.2016
Odpověď  Nevíte jak pasují blatníky od motorenu.Nebo jiný výrobci replik    [KARE] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2016
Odpověď  fikuscz moc děkuju. koupeno v chotusicích, nějaký Jan Tomiška. Mrkni mi prosím někdy na tu odrazku. Děkuju    [lukas8]   07.03.2016
Odpověď  Otvory pro světlo - vrchní díra pro světlo od pantu 170mm, rozteč zadního světla 80mm, díra pro držák SPZ od spodní díry světla 55mm. Odrazka nevím, mám komunistu a Zbrojovku zaparkovanou tak, že se k ní teď nedostanu. Otvory pro kabel přes pant jsou 35mm od pantu na obě strany. Otvor pro kabel z rámu je 15mm pod otvorem pro šroub do rámu.    [fikuscz]   06.03.2016
Odpověď  Nosič máš daný, zadní úchyt pod šroub co svírá pant blatníku s dlouhým krytem kabelu. Tím pádem máš přední úchyt nosiče. Pak motorku na kola, vodováhu na nosič a blatník uchytit k rámu tak, aby nosič byl ve váze.    [fikuscz]   06.03.2016
Odpověď  Čí to je výrobek?    [fikuscz]   06.03.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Pérák- elektroinstalace, matice osy zadního kola, spodní kryt řetězu


 Zdravím, nemáte někdo nafocenou původní elektroinstalaci? Zajímalo by mě jaké se používaly bužírky, a kde mají vlastně být. Jaké byly barvy vodičů? Všechny černé? Od spínačky k přednímu světlu a do řiditek jdou dráty navolno bez bužírky? Brzdový spínač měly všechny péráci nebo jen nějaký, jak je to vyřešené, když do zadního světla se vejde jen jedna žárovka? Dále bych chtěl někoho poprosit jestli by mě nezměřil matici od osy zadního kola výšku a šířku. Mám rok výroby 1954 a sehnal jsem spodní kryt řetězu, který se přidělává za držák kastlíku a nemá ten zadní úchyt, ale zarazilo mě, že mám v rámu závit, je tento kryt správný nebo tam mám mít ten s tím zadním úchytem? Děkuji za odpovědi a za pomoc.    [Lada12Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  "nálezový stav" péráka FJ/Zbroj??? se zbytky opředené kabeláže: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=114&idtop=93559    [Martin Štindl]   15.07.2016
Odpověď  http://perak350.rajce.idnes.cz/Perak/ Zde jsou fotky, téměř nejetého péráka z národního muzea, celou elektriku jsem natáhl podle těch fotek, takže bužírku jsem dal jen ke 3 drátům od spínačky k zapalování jako je na fotkách a všechny kabely černé.    [Lada12]   15.07.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  - od spínačky k dynamu je origo zalitá trojlinka, k zadnímu světlu jednožílový drát s jednoduchou izolací, do masky nevim, já mám od spínačky k masce bužírku do které jsem nastrkal co bylo potřeba, k spínači v řídítkům natáhnout volné dráty. Po zkušenostech z dvaceti let motorkaření mám občas někde nataženou zem navíc. Viz foto.
- dráty byly barevné, já to neřešil, ale na google najdeš plány v barvě nebo to někde okouknout.
- brzdový spínač fungoval tak, že když se nebrzdilo tak byl vřazen odpor a orzdový spínač ho kratoval. Ale obecně, pérák bez brzdového spínače technickou projde.    [vana-hb]   14.07.2016
Odpověď  Resim prakticky obdobne problemy... Mam taky moto roku 54 a kryt retezu musim mit uchyceny pod kastlik, na ramu diru ze zavitem nemam. Coz je divne.stejny rocnik jako ty ale jine uchyceni...
Ppkud jde o elektriky, tak taky nevim, prosel jsem x diskusi a zadna jednozmacna odpoved. Asi dam vse 1,5mm2 a vsechno co je mimo ram tak do buzirky....    [Jiri]   14.07.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  Dělali se i černí péráci?    [petr]   26.03.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 61 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  To nevím, znám jen tohoto co je na fotce. možná tato barva pro poštu? čirá spekulace..pán tvrdil že je z Německa, ale štítek je v češtině.    [Ladic]   15.07.2016
Odpověď  Byl to jen rok 53, nebo i dříve?
Zkoušel jsi se dívat co je pod šedým lakem ?    [radek]   15.07.2016
Odpověď  r.v. 53 komunista lidovka, šedý se dělali..    [Ladic]   15.07.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Šedá 250-ka, jistě mi k tomu řeknete více.
Vím, že fotky nic moc, snad někdo máte lepší.
Dík, radek.    [radekb] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tohle bylo na srazu na Hovězí.    [radekb] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2016
Odpověď  Děkuji za ty informace, ale i za fotky.
Původně jsem zamýšlel na svou Zbrojovku klasickou červenou, a kola v šedé barvě.
Ale teď nevím, :) . . ..
Na blatníku ve předu vidím dirky, z čeho usuzuju, že SPZ byla tam, ale nevím,
kdy se tam "stěhovala".    [radek]   31.12.2015
Odpověď  tak podle výrobního čísla je to opravdu 48 rok. U linky si barvou nejsem úplně jistý ale spíše se kloním k hodně zašlé, původně zlaté, lince. Kouknu ještě na nějaký jiný díl, jestli to bude zřetelnější.    [michal] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  31.12.2015
Odpověď  radek: podle blatníku bez lemu a Ztka na nádrži bych řek že to bude prvni polovina roku 48
Je zajímavy že blatník nemá držáky spz a jestli vidím dobře je tam černá linka? A je dále od kraje blatníku, to jsem také viděl spíše na rocích 48. Pěkný :)    [Jirka123]   31.12.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vzhledem k tomu, že vespod je vidět červená, domnívám se, že to nebylo
z výroby.    [radek]   31.12.2015
Odpověď  A výrobní číslo nenapoví podle těchto stránek ?
http://zc-moto.webnode.cz/technika/jawa-11-perak-v yrobni-cisla/
Já mám konec roku 49.    [radek]   31.12.2015
Zobrazeno 10 z celkem 61 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (61) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Brzdový štít


 Zdravím chlapy. Potřeboval bych se poradit s opravou štítu zadní brzdy. Po včerejší vyjížďce jsem zjistil, že se mi krapet ohnul čep, přes který prochází klíč zadní brzdy. V důsledku toho se posunulo na klíči zadní brzdy obložení a začalo se opírat o stěnu rozety. V důsledku toho kolo začalo velmi nepříjemně "vrzat". Štít je samozřejmě replika a než do něj půjdu CO-čkem a poseru chrom tak se chci zeptat, zda toto někdo z Vás již neřešil. Ještě dodám, že jsem napoprvé štít podložil od ložiska podložkou, ale pomohlo to na chvíli. Děkuji za reakce.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  zdravím, máte někdo dobrou zkušenost s replikovým štítem zadní brzdy? Půjdu asi do repliky, tak by se mi hodila nějaká zkušenost, kde ho koupit a kde ne. Mám v plánu kupovat kompletní štít.    [wallander]   14.07.2016
Odpověď  Děkuji za pochvalu.    [Monty]   21.04.2016
Odpověď  Dal jsem na radu Montyho a odnesl štít ke kamarádovi na lis. Vyrobili jsme kužel ze šroubu a přes lis jsme rozlisovali tu povolenou trubičku, nakonec jsme to ještě pro sichr na dvou místech "bodli" CO-čkem. Měl jsem zbytečné obavy, chrom je ok. Pak, ale když jsem to spasoval, tak to kolo "vrzalo" znovu. Podařilo se mi otočit klíč brzdy o 180. Je defakto jedno, jak ho tam dáte, jenže já měl už předchozím provozem krapet ubroušenou hranu klíče od rozety. Klíč jsem zkrátka otočil o 180 stupňů a je klid. Včera jsem na péroši najel 25 km a je to OK. Takže díky Monty. Pérošům zdar.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2016
Odpověď  A jak jsi to opravil, když ne snýtováním jak radil Monty?    [Honza l]   20.04.2016
Odpověď  Vaše reakce mi nijak s opravou nepomohly. Neřešil jsem v tematu reklamaci, ani nákup, ale co s tím. Takže Vám děkuji za rady, mašinu jsem už opravil. Pérákům zdar.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2016
Odpověď  No i přesto že nemáš doklad, tak bych za prodejcem replik zašel a snad jej možná i upozornil na to co prodává. Zdá se mi že to co souvisí s brzdami by mělo být celkem,..funkčně dobré no.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2016
Odpověď  Jen taková drobná impertinentní otázka. Když jsi od Tišnova, proč jsi to nekoupil přímo od Montyho, který je z Tišnova, nebo to Monty v nabídce nemá?? Pak by jsi neměl asi ani problém s reklamací.    [HonzaBK]   19.04.2016
Odpověď  Zdravím Monty, víte jak je to s reklamacemi. Ten štít jsem koupil loni na jaře na Motortechně v Brně od p. Vaníčka a papír na to nemám... Takže půjdu cestou opravy. Mohl by jste mi někoho doporučit v okolí Tišnova, kdo to umí fundovaně slisovat? Děkuji.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2016
Odpověď  Tak pořádně snýtovat? Nebo reklamovat?    [Monty]   18.04.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

Pneu na Péráka r.v.1947


 Dobrý den.Chci se zeptat jaký názor máte na dodržení dezénu na pneu. Předpokládám že nejlépe autentické pneu je Mitas H01, nebo ne? Já koupil, je to asi tři roky přes net pneu jiného dezénu a nevím zda ho tam dát.Rozměr na Péráka je 3.00*19, ale v katalogu jsem četl,že na vývozní stroje se dávaly na zadek 3,25*19, myslíte že i na FJ (mám anglický štítek).Díky za odpověď.    [martin]   05.02.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  a jaký používáte duše??koukám že většina duší se prodává v rozměru 3"25    [o]   13.07.2016
Odpověď  Mockrat dakujem    [miso251sk]   06.04.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  /miso251sk/ toto jsou puvodni nepouzite Barumky 3,00 x 19..    [11-1473]   03.04.2013
Odpověď  http://www.mistr-pneu.cz/ zbozi/zobrazit/mitas-3-50 -19-h-02-63p-tt

tenhle vzorek se nejvíc blíží orig. né? Škoda že to neni 3,25 :(    [Michal]   02.04.2013
Odpověď  Zadej si to na heurece, teď jsou ty mitasky o něco dražší, ale i tak je to dobrý poměr cena/výkon/vzhled. http://pneu-pro-motocykly .heureka.cz/mitas-h01-3-0 -r19-49p/
Jezdím je na péráku a jsem spokojený. Ale stejně tak ty Heidenau K35,ty mám na Cčku a taky fajn.
Hlavně lidi nekupujte ty extra levné typu Horng Fortune.. sice jsou levné, ale rychle se jíždí a při defektu jsou na rozbití huby - mají slabou konstrukci.    [Honza]   02.04.2013
Odpověď  Ako vlastne vyzeral povodny vzor?    [miso251sk]   02.04.2013
Odpověď  souhlas s paja haidenau sou dobry    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2013
Odpověď  nejlevnejc je koupis primo v prodejne mitas treba v pardubicich je maj pred pul rokem byly levnejsi nezli pise kolega nize    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2013
Odpověď  Nejlevnější seženeš když dáš do google typ kola a oni ti vyjedou obchody ...
já kupoval a mohu doporučit www.pneumatiky-skladem.cz

1. Mitas H-01, 3.00//19 TT 49 P, motocyklové 1 569,-
2. Mitas H-01, 3.25//19 TT 54 P, motocyklové 1 653,-
3. dopravné 2 90,-
Celkem : 1312,- Kč

//cena je z doby kdy jsem je kupoval.    [vana-hb]   31.03.2013
Odpověď  No a pokud na to nemas a chces mit alespon trochu dobovej vzorek, kup za tisicovku Haidenau.    [Paja]   30.03.2013
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (30) 
Zodpovězené téma  

To je zase divadlo.


 http://aukro.cz/ShowItem2.php?item=5710560270& ref=last-visited    [Jara]   17.10.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 205 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Perfektní stav hovoří za vše:-))    [Jana]   13.07.2016
Odpověď  Břich těhotné opice a pod nim výfuky z kývačky    [takysportkar]   13.07.2016
Odpověď  A jak může vědět, že kolena jsou na 350-ku, když nepozná, že výfuky jsou
z kyvačky . . . "Odborník". :) :)    [radek]   13.07.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Základem je dobrý popis!!! Čili zaklínadlo PÉRÁK.
http://aukro.cz/show_item.php?item=6332274889& source=eff

a prodáte i totálky na kývačku za litr! :D    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.07.2016
Odpověď  tak 341.200 krása    [Michal]   11.07.2016
Odpověď  Můj tip je 360.    [Many]   11.07.2016
Odpověď  100lidí 100chutí :D    [cs]   11.07.2016
Odpověď  V takovem stavu za tolik penez se vam to bude libit doline?

Troufnu si říci, že mimoto, že dnes je to značně zpátečnický názor, bude motorka po vypucování, a obecném přeběhnutí Temp-em a podobnými leštícími postředky jak nová, netřeba žádné renovace laku, chromů a vzhledového stavu. Nevidím rozdíl mezi kývačkou, které se tu hojně nechávají v horších stavech origo a bájným půllitrem. Sám mám doma půllitra předválkua v nebetyčně horším stavu a nebudu jej renovovat. Jen konzervace, lokální restituce, rekonstrukce a jen v případě předního blatníku replika, neb ten původní asi neseženu,... Peace!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2016
Odpověď  Když jsou peníze,proč ne,za peníze v Praze dům    [čz]   10.07.2016
Odpověď  Jo, tato veteš je čím dál vzácnější :)    [Michal]   10.07.2016
Zobrazeno 10 z celkem 205 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (205) 
Zodpovězené téma  

Sraz Péráků


 Zdravím příznivce motocyklů jawa pérák.Zajímalo by mě kolik majitelů těchto strojů by mělo zájem se zůčastnit srazu Péráků.S touto myšlenkou si dlouho pohrávám,a tak zjištuji jaký by byl zájem.Jsem ze Zlína tak mám představu že by se konal tady na Zlínsku.Letos to určitě nebude ale příští rok by se to snad mohlo podařit zorganizovat.Jawě zdar čáryfuk    [čaryfuk]   13.07.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 593 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tady dávám několik fotek ze srazu
http://cezetaci.rajce.idnes.cz/Sraz_motocyklu_na_M orave_-_Hovezi_30.6._-_3.7.2016_-_FOTKY/    [čezeták]   12.07.2016
Odpověď  Ahoj, taky se přopojuji k velkému poděkování za akci. Pokud ještě někdo máte nějaké fotky, dejte sem určitě odkaz.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.07.2016
Odpověď  Supr akce,taky děkuju za vše a těm,co se na tom podíleli,bezva lidi budu se těšit za rok.    [Pilník.]   08.07.2016
Odpověď  Fotka je moje. Mám jich samozřejmě víc, ale nemám čas se jimi probrat. Pokusím se je co nejdříve dát na MotoMagazín.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.07.2016
Odpověď  No to se povedlo. Zrovna já na startu :). Paráda.Čí je to foto ?    [Michal]   07.07.2016
Zobrazit dokumentOdpověď  Atmosféra na startu    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.07.2016
Zobrazit dokumentOdpověď  Hlavní organizátoři    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.07.2016
Odpověď  Byl sem tam pokaždé, ani jedenkrát na pérákovi, protože žádného nemám, ale na nověhším Jawím stroji a ani jednou se nestalo, že by někdo házel kyselé ksichty.. Je to o lidech..    [Hrnous]   07.07.2016
Odpověď  Dávám návrh pro ty co by chtěli vidět jen péráky.
Tondo dej tomu název "Sraz péráků a jim příbuzných" a je to vyřízené.
Mě by zajímalo, zda ti, co toho péráka mají a jen píšou že jich bylo málo, a že jsou tam i jiné motorky, zda by vůbec sami přijeli na sraz. Já jsem nakroutil na kyvce za 4 dny bezmála 1000 km a jsem moc rád, že jsem zase viděl známé tváře. A o to myslím tady jde, nebo se mýlím?    [čezeták]   07.07.2016
Odpověď  Ale byl. Péráků bylo k vidění dost. Až budu mít trochu času, tak představím fotografie.
Je jen dobře, že nejde jen o striktní setkání Péráků. Ne každý je ochoten vážit na Péráku dlouhou cestu či riskovat zmoknutí atd. Důležité je, že lidé přijedou a zúčastní se, byť na jiném stroji. Určitě se to též pozitivně projevuje na celkové atmosféře srazu. Ta, mimochodem, byla letos výborná. Troufnu si tvrdit, že nikdo návštěvy srazu nelitoval.

Já tam byl například na Hondě CB500T. A světe div se, setkali jsme se tam s touto Hondou dva. To je vzhledem k počtu těchto Hond u nás obrovská náhoda. K tomu v tom kempu kempovali jedni manželé z Británie, kteří se ihned dali do řeči s tím, že on též vlastní tuto Hondu už někdy od roku 1975 a v Británii se mu prý nikdy nestalo, že by se tyto Hondy sešly dvě na jedné akci. A to celé se událo na srazu Péráků.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.07.2016
Zobrazeno 10 z celkem 593 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (593) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

prachovky 250/11


 Zdravím, prosím o radu ohledně délky prachovek na přední vidlice pérák 1954.
Původní prachovky viz. obrázek jsou podstatně delší. Nové jsou v délce 13 cm. Původní cca 17 cm. Dají se koupit ty delší?
Děkuji a za zprávu a hezký den, marca    [marca] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Mam jednu nepouzitou prachovku ma 14cm a sundane original spuchrele ztvrdle a ty maji presne 17cm ,takze se vytahnou,replika koupena,pred 3 roky najeto 8000km se taky vytahla a je vygajdana od vazeliny,neresel bych to a jezdil.    [pilnik.]   11.07.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takhle vypadá prachovka na stojícím péráku opřeného na policajtu.    [Martin Štindl]   11.07.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mě to nenapadlo porovnávat ale FJ a Zbroj. mají "kratší pružiny"? Rozdíl určitě je v provedení staršího a mladšího tlumiče ale mám za to že celková délka vidlice je stejná pro každé provedení. Když pérák stojí na stojánku s předním kolem volně tak samosebou jsou prachovky natažené - pokud by se udělala "verze" :-D delší tak aby byla jako nenatažená při postavení na stojánek tak co by asi potom udělala pokud ji sundáte ze stojánku??? Něřknu jak asi bude vypadat při na stojícím stroji s řidičem v sedle.    [Martin Štindl]   11.07.2016
Odpověď  Pokud nekdo mate k porovnani starsi a novejsi vidle, je evidentni ze starsi (FJ a zbrojovka) maji kratci pruziny. Tipoval bych ze by mohli udelat na novejsi verzi i delsi prachovky. Nemam to jak overit, katalog ND sem nekde zasil. Ale vychazim i z toho, ze mam na svem stroju 53 repliky a musel sem je celkem natahovat a proste uz mirne praskaj... jasne, mozna sou blbe vulkanizovany, ale jiny veci od stejneho vyrobce (kupovany nekdy kolem roku 2000) sou v pohode... nepisu to jako jasne podlozenej fakt, proste jenom muj osobni predpoklad. Pokud nekdo mate jasny podlozeny fakta, piste sem, rad se dozvim vic.    [Martin27Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2016
Odpověď  Nevím, co o tom napsat?
Stojan je vlastní výroba, žádnej turek. Z vlastního modelu.Proti originálu je vyztužený,a model upravený podle smrštění. Takže je dražší než levný repliky, jen otisknutý do písku starý stojan- výsledek je potom o centimetr, nebo klidně dva menší než originál ,a pevnost hodně záleží na tom,jaký materiál se "výrobci" (fušerovi) podaří "ušetřit"(ukrást?) svýmu zaměstnavateli.

Zrcátko je kulatý, chromovaný, s parabolickým sklem.    [MOnty]   11.07.2016
Odpověď  Monty děkuji za zprávu, dam tam raději ty nové menší :) ale zajímá mě váš replikový stojan co máte na stránkách na tuto mašinu a zpětné zrcátko. Díky m    [marca] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2016
Odpověď  Koupil jste správný, ty originály jsou prostě vytahaný .

Ale pokud na tom trváte, mám někde zkažený repliky, který kdosi vyrobil podle vytahaný vzoru........    [MOnty]   11.07.2016
Odpověď  No dostal jsem je na peraka..13cm dlouhe..tak to asi pojedubdo kramu na konzultaci..    [marca] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2016
Odpověď  Není to na pincka???    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2016
Odpověď  Diky moc, m    [marca] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2016
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Odpor k brzdovému světlu


 Zdravím nevíte kde koupit odpor k brzdovému světlu na péráka v Praze? Díky všem    [velopRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Náhodou jsem narazil na toto téma náhrady odporu - sám jsem to vyráběl taktéž stejným způsobem, ale klasické univerzální usměrňovačky napájené zasebou v smršťovačce. Nicméně jsem teď v rámci jistých akvizic dotáhl domů desetitisíce vhodných továrních odporů na 6x takovou zátěž.. škoda.. mohl sem vzít pár krabic na péráky a rozdat.. Kdo by měl zájem tak si zvolte nějakého prostředníka a klidně pár krabic rozdám :)    [Hrnous]   10.07.2016
Odpověď  To Baudik tak to te pěkně tahaj za nos pokud to nema moto z vyroby nemusi to tam mit. jak by to trebas dodelaval na fichtlu???. jinak pritvrdily to je pravda ted resim znacku ktera neni videt pres tazny.    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2016
Odpověď  Kdo to chce vyrobit, napište na email.    [fikuscz]   01.06.2016
Odpověď  Aha, STK přitvrdila....    [fikuscz]   01.06.2016
Odpověď  Minulý týden jsem byl na STK s kývačkou a ptal jsem se na brzdové světlo na moto na kterém z výroby nebylo (pérak 1948) a prý to bez něho nemusím ani zkoušet.Takže bych měl taky zájem o ten inštrument od fikuscz. Díky    [baudik]   01.06.2016
Odpověď  Ale, funguje to ,vím že to nedávali na tu dobu,ale chci to kvůli bezpečnosti ,vysvětluj to na stk ,že to na ten rok nedávali,další věc, že to stejnak není moc vidět za provozu ,ale jde o bezpečnost.    [Pilník.]   01.06.2016
Odpověď  Honzo, na FJ to nepatří :-)    [fikuscz]   01.06.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takhle to vypadá ma FJ spínačce.    [Pilník] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2016
Odpověď  Ano.    [fikuscz]   31.05.2016
Odpověď  Dobrý den,je možnost si to u vás objednat?.Děkuji.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2016
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (29) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Brýle a maska pérák


 Zdravim, muzete mi prosim napsat jak vsadit horní brýle do masky. Je na to nejaky figl? Mam to rozebrany a ne a ne to tam dostat, chybi mi asi 3 mm. Uz si prijdu jako pako, ale nez zacnu "rovnat" masku chci se radsi zeptat.    [srumic11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  dekuju za odpovedi a za super video. vybral jsem proste tu masku ktera byla lepsi a ted nesedi, tak snad nejsem blazen. tu diru určitě zavarim a tachometr mam original...chci to mit taky pekny. tak nezbyva než koupit bryle ktere sedi. Dík za pomoc!    [srumic11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2016
Odpověď  Každý díl je z jiného stroje.    [fikuscz]   07.07.2016
Odpověď  A byly tyhle díly předtím u sebe nebo je něco dokoupené? Někde jsem kdysi četl že třeba novější brýle nejdou do starší masky a podobně... ale vyzkoušené to nemám    [meela]   07.07.2016
Odpověď  Teď koukám na tu fotku. Co ty dvě velké díry uprostřed masky. Neříkej mě, že na FJčko budeš dávat ten hnusnej replikový tachometr?    [fikuscz]   07.07.2016
Odpověď  Než bych to napsal tak jsem to raději natočil.
https://youtu.be/eSZ5pAigd8I    [fikuscz]   07.07.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto2    [srumic11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

Replikový tachometr na péráka


 Máte někdo zkušenost s replikou tachometru?
Píše se, že se musí do masky udělat díra na bowden trochu jinde, to by mi nevadilo.

Mám originální tachometr ale nevím jestli půjde zrepasovat, chybí mi převod, který je z boku tachometru pod tou krytkou, struna ručičky prasklá.

http://www.motoveterandily.cz/g4194.Tachometr+P%E9 r%E1k+350+KOMUNISTA+++(replika)+POZOR+++%E8t%ECte+ info.html    [jakub]   02.07.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  monty kdyby sis pozorně přečetl co jsem napsal pochopil bys že jsem netusil ze to je nejekej podobnej tachak prebastlenej na peracekej ale myslel sem ze nekdo dela repliku a neda si tu praci udelat tam spravny uhel vyvodu na bovden.jinak nemam problemy s vymyslenim strojarskych dilu je to moje prace. takze i mam predstavu kolik co stoji od vyroby ozubenych kolecek po nejakou formu atd o cene jsem se v prispevku vubec nezminoval.    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2016
Odpověď  Je to upravená replika do BMW nebo M72...    [M.]   06.07.2016
Odpověď  Zkuste někdy nějakou repliku vymyslet, vyrobit a prodávat, a potom používejte silný slova, prosím.......

Dovedete si aspon v náznaku představit, kolik dílů má tachometr, a kolik to může být investic něco takovýho zgruntu vyrobit? Vždyt v dávných dobách na to byla celá továrna, a vyráběla v desetitisícových seriích. Dneska chcete repliku v pár desítkách kusů,a nejlíp za cenu dílu na čínskýho skůtra..........

Konkretně replika tacho na Péráka je upravený tachometr do Dněpra,proto je pouze podobný,ne stejný.    [Monty]   06.07.2016
Odpověď  nechapu proc kdyz uz si nekdo da tu praci s replikou to takhle skurvi?    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2016
Odpověď  Monty pérácký tachometry nedělá    [felix]   02.07.2016
Odpověď  No,abych teda vrtal do masky novou díru,kvůli tachometru,tak to ani omylem.To už je pak ta maska napořád znehodnocená.Zrovna tady dělaj repase tachometru
http://www.motoveterandily.cz/index.php?s=main_pag e
http://www.motoservis-jakuba.cz/renovace-motocykly .php
http://www.jawamania.info/poradna/detail.aspx?ques tionid=40622
http://www.oldmobile.cz/article310.html
http://www.montyjawa.cz/    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.07.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

PÉRÁK 250 - POUZDRO V KARTERU


 Zdravím, pod límcem otevřeného bronzového futra mám vymezovací podložku 0,5, k čemu je tam, co vymezuje, nebo co je špatně když tam je ? Díky    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2016
Odpověď  Vymezuje vůli na hřídeli předlohy - pouzdra(futra) budou nejspíše v pořádku.
Jinak v katalogu je uvedena jako distanční podložka (položka 12)    [Martin Štindl]   04.07.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 

 Strana 1/189 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 25.7.2015)
Nezodpovězené téma 

Jawa-Ogar 350-12


 Ahoj,
hledám někoho, kdo má original staré typové osvědčení z ogara 350 typ 12. Snažím se dopátrat výrobních čísel a čísel ze seznamů pod kterými je toto číslo zapsané u výrobce a dne zapsání (strana 5). Dle získaných starých TO byly motorky brány ze skladu zcela náhodně. Můžete mi někdo pomoci a poskytnout mi tato data a potvrdit či vyvrátit moji domněnku? Děkuji.
Stačí napsat např.: 12-1799, číslo 765, dne 15.4.1949    [Josef]   22.07.2016
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa perak 250 fj export/ vyvoz


 Zdarek odborníci, kúpil som FJčko r.v. 1947. Dovoz z belgicka. Bol by som vďačný ak by mi niekto vedel poradiť či sa tam vyvážali moto a aké úpravy boli robené pre tento trh. Na mojom je asi neoriginalne sedlo a tachometer, ostatné vyzerá, že je FJ. Ešte by som rád vedel čo sa robili čierne peráky.    [IpinoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.07.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

jawa 250 perák


 Dobrý den,potřebuji z repasovat 4polový dynamo s kotvou na jawa 250 perák fj.Kdo by to zrepasoval,děkuji.jakub    [jakub]   14.07.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Nářaďový kastlík a jeho uchycení


 Ahoj, dobrý den,
měl bych dotaz jak má být správně uchycen nářaďový kastlík. Jde mi o to, jestli jsou ze zadní strany nahoře i dole matky, nebo má být v držácích vyřezaný závit.
mám rám z roku 54 a v obou držácích mám průchozí díry. V horní držáku mám ovšem asi odporově navařenou "podélnou podložku". Myslím, že tam kdysi mohl být závit..
Díky za radu, pomůže mi to posunut se dál v renovaci :-)    [Jiří]   13.07.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Ciferník ampérmutru ke stažení


 Moc vás prosím nemáte někdo v PC ke stažení ciferník ampérmetru na péráka, který byl v roce 2012 ke stažení na uložto.cz? Zde se to řešilo http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=114&idtop=109120 . Díky    [Lada12Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.05.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

linky přední blatník


 linkuji Peraka 250 a tet nevim jak přední blatník ma byt v mistě vidlice přerusená linka? Dík za info    [Rob]   07.05.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

VAPE na peraka


 Zdravim
Chtel jsem se zeptat, jaky typ Vape se muze pouzit na peraka, ja jsem cetl, ze se ma koupit dvoucivkove, a pouzit jenom jednu,
Je v tom nejaky rozdil, proc pisou, ze je to vyhodnejsi, kdyz staci jen jedna? - I kdyz, cena je stejna.

Pouzil jsem jiz jedno na kyvacku 350 a funguje dobre, problem je ze spinacka jiz neukazuje , jestli to dobiji, dokonce jsem vymyslel i vypnuti motoru na spinacce primo. Valce se ted nehadaji, perak ma jen jeden, ale asi bude jistejsi to predelat..
U peraka neni ampermetr, jsou tam ty svetylka na ukazovani rychlosti, pak svetylko neutralu a dobijeni,
Diky za radu.
P.    [Staghorn] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 550 kola + barva


 Ahoj, chystám se renovovat jawu 550 a chtěl bych se zeptat jak mají být správně udělaná kola. Vím, že mají být v barvě, ale nevím zda mají být lakové i se špringlema nebo ty maj být v zinku. Další otázka je jakou barvu jste použili na lakování kol.
Další otázka se týká lakování. Chci se zeptat jakou barvou stříkáte vnitřek plechů. Vím, že když je červená tak vnitřek je v červené základovce, ale já ho chci dělat modrého a nevím jak má být vnitřek.
děkuji za rady    [Marťas]   04.04.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Ram motoru Jawa perak sport


 Chtel bych poprosit jestli by me nekdo neokotoval kryci ram motoru u sportky peraka dekuji Rob    [Rob]   21.02.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

JAWA klempíř


 Zdravím, nevíte prosím jestli je někde v okolí Brna nějaký šikovný klempíř. Díky moc.    [jena] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.01.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Označení motoru 350 pérák


 Ahoj,mám doma motor 350 pérák.Rozumíte někdo označení motoru ZK-17-1402-,číslo je vyraženo na karteru jako u novějších typu.    [Kamil33Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2016
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Rám - zadní držáky kluzáků - Pérák vs. 150C


 Zdravím, měl bych takový malý dotaz. Jde použít na rám péráka držáky kluzáků z ČZ150C? Jsou stejné a dají se použít na opravu péráckého rámu? Čezetka měla jinak zadní stupačky a zdá se mi, že to oko na zadní stupačky je trošku jiné. Díky moc za odpověď.    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.12.2015
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

pérák-rikša


 Objevil jsem něco co vzdáleně připomínalo rikšu. Po odřezání kutilsky navařených nesmyslů (předek na obr. ještě úplně neočištěn ) vzniklo něco co má předek z péráka a zadek velmi profesionálně provedený ( sváry, ohyby,...), na obou stranách pár péráckých tlumičů s dvojitými rozetami. Znám jiný tvar rámu rikši, uchycený až místo zadních kluzáků. Prozradí někdo jestli něco takového také existovalo? Děkuji P.    [pidalRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2015
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Teplota motora


 Nemá prosím niekto odmeranú teplotu hlavy valcov prípadne teplotu na izolátore sviečky a teplotu na bočnom víku motora pri bežnej prevádzke ?    [Milan Ježík] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.11.2015
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Identifikace čísla.


 Zdravím,známý má na motoru Pérák toto číslo.Může mi někdo říci co znamená písmeno S na obou karterech?Číslo na štítku je stejné.děkuji    [darkinRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2015
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Nadrz


 Zdravím pánové...
Chtěl bych se zeptat, jestli někdo nevíte, kde v okolí Prostějova si mam nechat nastříkat nádrž.
Mam ji v chromu a chtěl bych to dat nějakému odborníkovi, který ji dodělá precizně.    [Martin ]   24.08.2015
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Svařování v okolí Tábora


 Zdravím, mám na péraka připraveno několik součástek, které bych potřeboval povařit. Byla by to práce pro TIG (přivařit ulomený oblouk na karterech) a MAG (plechařina). Nevíte někdo o schopném člověku, který tyto metody ovládá v okolí Tábora, nebo ještě lépe Milevska ? Moje představa je nějaký řemeslník s vlastní dílnou, součástky mam spasované a připravené, takže mi jde opravdu čistě jen o svaření.    [Honza]   20.08.2015
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

reportáž


 Hezký dokument o kejvačce a péráku. http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10176269182- retro/213411000360009/obsah/246884-motocykl-jawa-2 50-kyvacka    [jan]   17.08.2015
   Přidat odpověď 

 Strana 1/189 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006