MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 305774 příspěvků |7481 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 62 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 7.6.2020 07:43  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 779
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 567
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 468
    Doklady   11.04.2010 / 277
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 233
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3018      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 9 / 284      Příspěvků Příspěvků: 30671
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/202 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

P350 - Licovanie sania valec/karter a presnost centrovania kluky P/L valec


 Ahojte
v ramci nutnosti rozoberat motor riesim optimalizaciu motora Peraka 350 (motorka mi za ten svet nejde rychlejsie ako 100kmh). Mam Vape 12V, karburator z kyvacky 2924SBD-11b (teraz po mnohych testoch trysky 50/103) skusal som posuvat predzapal, menit trysky v karb atd proste nejde rychlejsie...
teme som sa venoval aj tu https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=301865

Dnes som konecne zacal rozoberat motor, hlavne kvoli "upcatiu" drazky spominanej na odkaze hore a toto som zistil:

1. Sanie
Ked porovnam L a P valec - je tam dost velky rozdiel ako sa napaja karter na valec. Myslite ze je to realne ovplyvni vykon motora? Riesili by ste to? Ak ano, ako?. Taktiez ma napada vyrezat tie predelenia nasavacieho otvoru vo valcoch (kyvacka ani dalsie 350 ich uz nemali), to by mohlo pomoct plneniu motora. Viz foto, rozdiely medzi P a L valcom su oznacene zelenym kruzkom

2. klukovy hriadel
Mam Vape 12V (nechcem sa ho vzdat) a znamy ma upozornil ze kedze Vape pouziva 1 snimac, som zavisly na presnosti ako presne je spravena kluka co sa tyka HU P a L valca. Nedalo mi to, zmeral som to a je tam rozdiel 1.5 stupna. Myslite ze to treba riesit? Kluka ide krasne hladko, motor ma 1300km po GO. Robili ju (aj vybrus, piesty Almet u Padalika)

A este jedna vec
3. Korky do kluky
Ako dobova uprava sa casto riesilo vlozenie korkov do vyvazovacih otvorov v klukovke pre optimalizaciu sania - mam to riesit? Pomoze to? Ak ano, aky je postup?

PS: nechcem robit zavodny tuning, snazim sa len aby motor isiel spolahlivo a dosahoval minimalne standardny vykon (a max rychlost) aku ma.

dik vopred za vecne nazory    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 100 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  A teraz ti ta sviecka "trci" von z hlavy? Nemas nahodou fotku namontovanej sviecky v hlave?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.06.2020
Odpověď  Kdysi jsem používal doporučené svíčky: "sedmičky" (17 ?) s krátkým závitem a krátkým izolátorem. Každou sezónu odešly asi 3 kusy. Někdy byly mokré a někdy přepálené -furt problémy a starosti. Potom jsem musel dát do hlavy opravný závit a proto svíčky "osmičky" (15)s dlouhým závitem a dlouhým izolátorem a svíčku není nutno v provozu prakticky vůbec měnit ani čistit. Absolutně spolehlivé a bezúdržbové už asi 8 let. Možná na to má vliv i seřízení karburátoru a stav zapalovací cívky. Tehdy totiž pořád odcházely cívky vlivem sálání od hlavy válce. Jiskru házely a motor jel, ale tak nějak nepravidelně. Proto jsem dal těsně pod cívku kousek AL plechu jako tepelný štít a od té doby je chod motoru mnohem pravidelnější, což má za následek i vždy správně vypálený a suchý izolátor svíčky. Cívka stále funguje jako nová a nemění vlastnosti. Všechno souvisí se vším.    [donkomposto]   05.06.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  narazanie piesta do sviecky nehrozi ani nahodou!!! Hlava peraka ma kupolu ako astronomicka hvezdaren, viz foto...
Som zvedavy ci si to niekto vsimol a riesil.
Vseobecne by ma zaujimalo aky typ iskrista je idealny na nase stare Jawa 2takty    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2020
Odpověď  Nepřijde mi přímo utopená, horní elektroda zasahuje do spalovacího prostoru. V případě použití svíčky N15YC(12,7mm + vysunuté jiskřiště) nebo dokonce L15C(19mm) bych se obával propálení pístu. Ta L15C je vlastně o 6mm delší než standart a možná by píst už narážel do horní elektrody.    [Martin Štindl]   03.06.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahojte
v suvislosti s analyzou motora ma kolega tu z fora (Jozef, vdaka!!) upozornil aby som skontroloval ako "hlboko" je sviecka v hlave valca. Na moje prekvapenie je riadne "utopena". Porovnal som aj s hlavou na 354 co som mal doma. Ide o standardnu sviecku Brisk N15C (cize standardne dlhy zavit, tak ako mali kedysi sviecky PAL), je vidiet ze v oboch pripadoch je sviecka utopena v zavite, v pripade Perackej viac...

Riesili ste to niekto?

Jednak to znizuje kompresiu ale predpokladam ze nema dobry vplyv na kvalitu zapalenia zmesi a spalovanie..

Riesenim by mohla byt sviecka s predlzenym zavitom (od Brisku napr L15C??) ale ta zase bude asi prilis dlha? (N15C ma zavit 12.7mm, L15C 19mm). Asi by to riesila 2ha podlozka..

Prikladam foto sviecky N15C v perackej a 354 hlave.    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2020
Odpověď  J - klikni si na moj nick, mas tam spravnu adresu, vdaka!    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2020
Odpověď  Zkoušel jsem dvakrát odeslat mail na uvedenou adresu, ale vždy se mi to vrátilo zpět. Zkusím o víkendu znovu.    [J]   21.05.2020
Odpověď  este odkaz pre J : prosim o informacie mailom (daval som tu dole 14.4.2020, mal by sa zobrazit aj po kliku na moj nick) dakujem!    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahojte

aktualizacia temy/stavu

1. Kontrola piestov co su v motore. Su to definitivne Almet-y (overene priamo s vyrobcom), 1. vybrus, jeden je B, druhy C. Ak sa potvrdi ze pricinou tych "opalenych" piestov je velka tolerancia valec/piest, jedina moznost bude dalsi vybrus (?)

2. vyska piestu - predtym so si neuvedomil ze povodne piesty boli 15mm a nove su 16mm cap (634), takze vyska noveho piestu je mozno este o malo viac ako stareho (os capu po vrchnu hranu). Tympadom toto nie je pricina utopenych piestov. Este prikladam foto povodnych piestov, je tam vyrazene logo RIAL

3. Casovanie - podla knizky (J.Jozif) som overil casovanie motora, sedi to +/- 1-2stupne (nevedel som to zmerat uplne presne). Este pozriem detailne, zda sa ze hrana piestu laveho valca je jemne vyssie nad hranou kanala v DU.
Kedze casovanie vyzera byt v poriadku, otazka je ci su alebo nie su tie piesty utopene???    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2020
Odpověď  boco: u toho vyplňování otvorů korkem to zas jako úplně jednoduché nebude, ten korek bude muset být z masivu(nelepený) aby se působením směsi nedrolil. Dále já vůbec nevím jak v tomto směru by se mělo správně postupovat - zátka sice vyplní prázdný prostor ale také to má menší dopad na vyvážení klikovky. Navíc korek samotný(suchý) nebude vahou stejný jakmile nasákne palivovou směsí. A tohle samotné vyplňování(ať už korkem nebo hliníkem) bylo lepší provést před samotnou GO klikovky.    [Martin Štindl]   16.04.2020
Zobrazeno 10 z celkem 100 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (100) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

A jejda! Reknete nekdo, prosim, ze nemusim pulit motor...


 Zdravim vsechny Perak specialisty. Kdyz jsem konecne uhasil vsechny problemy a komplikace a delal finalni ladeni karburatoru, abych mohl na technickou a prihlasit Peraka po 3 letech renovace a stavby z hromady nekompletniho srotu, doslo k tragedii: Zjistil jsem, ze mi po kazdem startovani motoru (Muj Perak je kompletni, ale jeste neujel ani metr) tece z prave strany motoru olej. Abych to zkratil - dnes jsem zjistil, ze pri zarazene rychlosti a nastartovanem motoru se mi toci v karteru ulozene bronzove pouzdro (je videt pod hnacim kolem sekundaru). Olej prolina okolo toho nepruchodneho pouzdra (pozice 10 na prilozenem obrazku).Myslel jsem, ze se rozplacu. Motorka je konecne hotova, specialni naradi na puleni motoru a rozebirani nemam, ma ho kamarad 200km daleko a nikdo jiny bliz (ziju v zahranici). Existuje nejaky zpusob, jak to zachranit bez vyndavani a puleni motoru, prosim? Mam z toho hruzu. Jednak to nemam natrenovane, jednak tu nejsou dostupne zadne dily, je to pro me mesic prace po vecerech to cele rozebrat a zase slozit a jednak nemam to naradi. Diky vsem za napady.    [Misidlo]   10.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 51 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tomu pouzdru už stejně nikdo nepomůže, bylo totiž už jednou lepeno. Navíc i uložení předlohy má velkou vůli takže je nutné ho nahradit - Freemu jsem už poslal výkres a zítra dodám CuSn8.    [Martin Štindl]   31.05.2020
Odpověď  Stejně jako ty, jsem řešil na svém Péráku 350.. U motoru mi po poskládání a při rozjíždění začalo téct jako tobě zmíněné pouzdro.. Motor se mi nechtělo půlit, tak jsem zvolil provizorní opravu (nemáš co ztratit), která se povedla a tak to jezdí do teďka..
Motorku položit na L bok, pouzdro odmastit sprejem na brzdy, hlavně mezi pouzdrem a blokem, pak jsem to zakápnul obdobou Loctite- přípravek na utěsnění válcových ploch- standartně na to lepím vyběhané díry pro ložiska.
Až budeš mít chuť, tak to můžeš rozpůlit a předělat :o)    [Beat]   27.05.2020
Odpověď  Pouzdra vyndat, v soustruhu narádlovat a vlepit.    [HonzaBK]   27.05.2020
Odpověď  Tak mi došla odpověď z Motokrámku - pouzdra plusová sice měli ale do servisu s tím že je i nabízeli na e-shopu. Teď už je nenabízejí.    [Martin Štindl]   25.05.2020
Odpověď  Předpokládám že po rozpůlení a vyjmutí pouzdra to futro na fréze pro sichr vezmu výstružníkem, jen jsem myslel že místo vyrábění půjde pouzdro snadno objednat. Ještě bych se chtěl zeptat kolik setnin přidat na vnějším průměru pouzdra, počítám že při výrobě bylo futro čistých 17,00mm a pouzdro mělo 17,02mm. Takže ty dvě setniny by byly akorát? Jde o to že minule jsem zakoupil futro na opravu kde bylo asi o 0,03mm navrch a zalisovat nešlo i když jsem udělal náběh(a lisováno bylo přes trn, tedy ve smyslu že bylo nataženo). Až po drobném stažení to pak bylo v pohodě.    [Martin Štindl]   25.05.2020
Odpověď  Zdravím Martine. Nevím jakou máš představu o provedení opravy toho pouzdra, ale ta díra v karteru bude s vysokou pravděpodobností již oválná. Já bych ji minimálně změřil a pak případně srovnal. Pak bych teprve podle otvoru dělal pouzdro a to pouzdro se tam lisuje s dost vysokým přesahem - u toho průměru 17mm cca 0,07mm(OHC má v elektronu toto pouzdro průměru 20mm s uložením U7/u7).Pro lepší lisování je lepší na pouzdru udělat náběh(stačí na délce do max. 1mm), aby šlo rovně a nezdrhlo povrch otvoru.    [Milan(OHC)]   25.05.2020
Odpověď  Dík, poslal jsem dotaz na motokrámek. Pokud by neměli tak se bude muset vyrobit, jinak teď nevím kolik by měl být vnější průměr toho nového, standart by měl mít 17,02mm takže okolo 17,05mm?    [Martin Štindl]   24.05.2020
Odpověď  hoj martine jestli ho nesezenes posli mne vykres vyrobim ti ho
free    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2020
Odpověď  Ahoj, kamarád mi dnes dovezl motor z péráka magnetky u kterého začal unikat olej kvůli uvolněnému pouzdru předlohy. Začal jsem po netu shánět jestli někdo nenabízí pravé neprůchozí pouzdro s vnějším průměrem do plusu a nemohu nic najít. Já se domníval že ho nabízel snad Motokramek ale v nabídce u nich není. Nevíte prosím jestli někdo tyto opravná pouzdra nabízí, lepit ani cínovat to nechci protože se mi ta vůle zdá už značná.    [Martin Štindl]   23.05.2020
Odpověď  Ak Loctite proteče, tak prostě při případné generálce tam pouzdro bud nechá(proč by je tahal ven? ) nebo prostě blok nahřeje,a lepidlo povolí................    [Monty]   19.11.2017
Zobrazeno 10 z celkem 51 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (51) 
Zodpovězené téma  

Sraz Péráků


 Zdravím příznivce motocyklů jawa pérák.Zajímalo by mě kolik majitelů těchto strojů by mělo zájem se zůčastnit srazu Péráků.S touto myšlenkou si dlouho pohrávám,a tak zjištuji jaký by byl zájem.Jsem ze Zlína tak mám představu že by se konal tady na Zlínsku.Letos to určitě nebude ale příští rok by se to snad mohlo podařit zorganizovat.Jawě zdar čáryfuk    [čaryfuk]   13.07.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 779 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tak super, ja sa posnazim zlozit motorku a dufam ze sa zucastnim! ;)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2020
Odpověď  Tondo super díky. Nevzdame to, i kdyby oběd měla být zastávka před někde před Kauflandem, kde si koupíme kus salámu. Nejsme rozmlsany děcka. Jezdíme na Peracich. ZČ.    [ZČ]   30.05.2020
Odpověď  Zdar Ogaři ano termín i místo souhlasí cirkus bude akorát letos to bude organizačně trochu složitější kvůli Čínským soudruhům se nedá zatím doladit místo kde bude oběd ani odhad kolik obědů zajistit atd.Ale já se nerad vzdávám už mám něco vymyšleno tak uvidím jak dopadnu.Dám včas vědět majitele na Kralovci jsou naší akci nakloněni tak snad spolu něco vymyslíme .    [caryfuk]   29.05.2020
Odpověď  Ahojte

ak by mi to vyslo a nevadilo by vam to, rad by som prisiel na zraz - plati termin a miesto? Ak sa mi teda podari dovtedy motor a motorku zlozit..
"Začátek pátek 3.července ukončení neděle 5 července LP 2020 MÍSTO KONÁNÍ rekreační středisko Královec u Valašských Klobouk"    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2020
Odpověď  Zdar ogari, ako to vyzera toho roku s perackym zrazom?    [jozef]   17.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahojte všichni, přejeme všem jen to dobré v tomto roce. Těšíme se na setkání a hlásím že už máme ubytování i polopenzi objednanou. Paní byla po telefonu v pohodě. Mějte se prima. Pavel s holkama    [p377] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2020
Odpověď  už se těším zapsáno v kalendáři.    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2019
Odpověď  Výborný zprávy! Díky za snahu, rok 2020 prostě bude lepší než 2019.
Ale ani tam nikdo neutrpěl velkou ujmu, jen to prostě nebylo dokonalý jako jiný roky...........

Přeju všem z Čaryfukova klanu zdraví do Novýho roku, a těším se na červenec.........    [monty]   28.12.2019
Odpověď  Zdar Ogaři než začnu tak bych chtěl všem popřát do Nového roku všechno nej hodně zdravíčka osobní spokojenosti a hromadu ujetých kilometrů bez nehod.V nadcházejícím roce 2020 se opět vrátíme do vámi známé oblasti Bílých Karpat.Místo vám doposud neznámé a to rekreační středisko Královec u Valašských Klobouk,rezervace proběhla pro jistotu už v září aby nedošlo zase k nějakým nepříjemnostem jako letos.Tak že kalendáře do ruky a pište si:Začátek pátek 3.července ukončení neděle 5 července LP 2020 MÍSTO KONÁNÍ rekreační středisko Královec u Valašských Klobouk.Rezervace ubytování na tel.721 861 830.S paní domácí jsem pro vás domluvil že pří přihlášení si nahlásíte jestli budete chtít snídaně večeři atd co vám konkrétně nabídne.Po vylíčení letošního fiasku v Odrách jsme se radši shodli na tomto řešení které by eliminovalo situaci která letos vyvstala a proto prosím při rezervaci ubytování nahlaste své požadavky dopředu.Majitelé rs jsou k naší akci nakloněni tak věřím že všechno dobře dopadne ke spokojenosti obou stran.Ke zpestření programu jsem kontaktoval vám všem známého cestovatele a dobrodruha Marka Slobodníka s jeho prezentáciou a žlutou Jawou 250 se kterou cestoval se žlutým cirkusem Dana Přibáně, ještě mi ůčast nepotvrdil a tak tato otázka zůstává nezodpovězena.Ale věřím že si tento bohatýr najde čas a přijede.Tak do té doby vyladte své stroje k optimálnímu výkonu protože budou zase kopečky tak at to zvládnete.Zatím se opatrujte a Nový rok prožijte ve zdraví .Zdraví Čaryfuk    [caryfuk]   28.12.2019
Odpověď  Ahoj Tondo. Trochu s odstupem bych chtěl opět strašně poděkovat za uspořádání srazu. Vím co tě stojí času a nervů, aby všechno klaplo. Bylo to super. Najel jsem na Pérákovi krásných 650 km. Počasí vyšlo parádně. Vždycky se na Vás všechny těším, přes rok se prakticky nepotkáme. Takže zase za rok. Dík.    [ZČ.]   07.08.2019
Zobrazeno 10 z celkem 779 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (779) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa pérák - vojenské provedení


 Lidi, možná si řeknete, že jsem osel, ale často se setkávám s tím, že někdo prodává péráka ve vojenském provedení. Chci zrenovovat péráka tzv. zbrojovku a uvažuju o tom, že bych to udělal právě v tom vojenském provedení, ale chtěl bych znát Váš názor. Používala armáda vůbec motocykl pérák? Co bylo v zelené barvě? Myslím tím, ráfky, středy, nádrž taky? Co výfuky, byly chromové nebo ne? řídítka chromové nebo v barvě? Jaké bylo provedení barvy, lesklé nebo mat. A na závěr nevíte někdo číslo barvy?
Díky za erudované odpovědi. Mějte se.    [BaltasarDeCosa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.09.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 84 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ja mám pocit, že chlapček objavil Joutube, a namá čo robiť tak sa hrajká,    [. ]   24.05.2020
Odpověď  https://www.youtube.com/watch?v=7FGFYSSwbkM,ja tomu nerozumim fakt,kdo ty motorky delal a servisoval???To je na zamysleni... [FJ] 19.05.2020

Mohu se zeptat na to jak je dotaz myšlen? Věta "...kdo ty motorky delal" - Je jako dotaz na jména paní a pánů, kteří stáli u linky (což se asi nedozvíme, případně by se to dalo dohledat na místní OSSZ dle výkazů o ELDP z té doby, ale to Vám nikdo nedovolí prohlížet,...a snad pátráním po pamětnících, nebo rozborem fotek), nebo název fabriky která je vyrobila? To byla Jawa, ČZ, Moto Guzzi a podobně,...to se pak musí poznat konkrétní motorka. Stejně i to kdo je servisoval...stejný postup.

A k zamyšelní je na tom co? Já v tom nic na zamyšlení nevidím. Doba napiCZu, motorky ještě OK, ale obecně vývoj na hlavním mainstreamovém směru civilních uživatelských motorek ztrácel hodně směr a silně dech....

K vojenskému Péráku: Zbarvení je silně individuální. Existují díly jak v provedení černá, tak v provedení stříbrná (týká s třeba výfuků) tak i zelená (kola) ale i v provedení chrom (řídítka, rámečky světlometu a podobně).... Je dobré se dívat po fotografiích.
Foto 1 - Stříbrná kolena - zelená kola : https://www.valka.cz/attachments/9328/perak_1957_-_3.jpg

Foto 2 - Rámeček světla v chromu: https://www.valka.cz/attachments/9328/Kr__l___umavy_-_1.jpg (Král Šumavy)    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2020
Odpověď  Motorky z videa stály celej tejden venku na dešti, na Šestidenní to tak bylo v pravidlech.Čas na udržbu byl omezenej(myslím půlhodina ráno).
Startovní zkouška znamenala během jedné minuty nastartovat a ujet silou motoru 20 metrů. Před tím samozřejmě motorku jezdec startovat nesměl.

Tak jen tolik k videu ze Šestidenní- omlouvám se, že to nepatří k vojenským Pérákům.    [Monty]   20.05.2020
Odpověď  Video kde nějaké motorky špatně startují má nulovou vypovídací hodnotu, neschopnost nastartovat je tak na 99% vina uživatele nebo běžné údržby - slabá baterka, špatný předstih, uchlastanej motor, někdy člověk jednoduše zapomene zapnout zapalování atd... s renovací to má pramálo společného (a s klikovkou už vůbec ne :-) )
Zároveň na soutěžích se to závodníkům stávalo taky, často býval časový limit na nastartování třeba jedna minuta a komu se to nepovedlo dostal trestné body... proč by se to asi dělalo kdyby to všem startovalo na 100%?    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2020
Odpověď  Vy jste opravdu děsný človek, jako šicí stroj kterýmu se zasekl pedál a jediný co pomůže je vyrvat šňůru ze zásuvky. Chápete že tady všechny jenom utvrzujete že jste opravdu mešuge největšího kalibru? Vaše: "kritika je na miste a zdrava", zdravá možná jo, ale vy zdravý rozhodně nejste, i můj čtyřletý synovec se ve větách dokáže vyjadřovat lépe ne vy. A teď jste dokonce i vševidoucí protože víte že [k.] má kliku v desetinách. Hlína je, že v té vaší vyšinuté diskusi vás Jumbo u jednoho videa upozornil na ten indikátor a podle toho lze odvodit že ani nevíte co je to desetinná čárka.
Furt sem cpete odkazy videí a sám se nad nimi blahem rozplýváte "že to fakt nechápete a že je to k zamyšlení", příkladně ten poslední záznam týdeníku. Jenže vám asi jedinýmu nedocvaklo, že když se nad tím zamyslí normální rozumný človek, tak mu dojde že u natáčení těchto reportáží byl jen malý štáb s černobílou kamerou a bez toho že by u toho byl zvukař. Že všechno ozvučení tj.komentář,hudba a dokonce to lahodné túrování motoru dodělávali ve studiu. Takže aby jste při sledování u toho dosáhl 100% realističnosti, musíte si jednoduše vypnout u počítače reprák popř. si sundat sluchátka.    [Martin Štindl]   20.05.2020
Odpověď  Dalsi krasny dokument https://www.youtube.com/watch?v=7FGFYSSwbkM,ja tomu nerozumim fakt,kdo ty motorky delal a servisoval???To je na zamysleni...    [FJ]   19.05.2020
Odpověď  Vazeny pane K.,omlouvam se Vam pane profiku,ktery centruje kliky na desetiny,tak ono to nejak pobezi...je to smutne,ze tady mame takove profiky...,kouknete na 2014 do Luhacovic,jak jim ty motorky krasne startovali...ach jooo    [FJ]   19.05.2020
Odpověď  re: Marek. Nerozumím řeči tvého kmene. Nejde ti gramatika a ani slovosled nedává smysl. Zkus to znovu a česky.    [Soros]   19.05.2020
Odpověď  Jenom kreten muze hodnotit chod motoru podle nejakeho videa, mikraky na fotakach a telefonech to proste vetsinou nepoberou. To je asi jako kdyz nas ty amatere poucujes jak centrovat klikovku v tisicinach. Sam umis hovno, akorat se do vsech seres.    [k.]   19.05.2020
Odpověď  [Soros ]Nedávno onanovals u kývaček a se ukájíš u péráků?    [Marek]   19.05.2020
Zobrazeno 10 z celkem 84 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (84) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Náhon tachometru pérák 350 typ 18


 Poradíte jak utěsnit? Měnil jsem převod kvůli špatnému počtu zubů (původně jsem tam měl z kývačky). Když se motor generálkkoval, tak se usadil náhon s guferem zevnitř motoru směrem ven i s guferem a teprve potom se spasovala převodovka - předlohová hřídel a motor se zavřel. Nechci motor půlit kvůli blbému guferu. Ten nový náhon mi nejde kvůli ozubení předlohové hřídele nasadit zevnitř motoru směrem ven, proto jej montuji z venku dovnitř. Problem je v tom, že se mi zatím nepodařilo takto usadit to zatrolené gufero. V nálitku je přechod - rozšíření pro záchyt lanka a průměr na futro náhotu, a právě o tu hranu pravidelně poškodím při montáži venkovní plášť gufera. Poradíte nějaký fígl, tak to utěsnit? Tacho už mi ukazuje kilometry jak má, ale udělal jsem si z těsného motoru olejničku :-(    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tak hranku jsem strhnul fortunkou s nástavcem. Simering jsem namontoval, nalil olej a dneska to chci projet, tak uvidíme, jak se operace zdařila - ale pacient přežil :-) Děkuji za postřehy, pokud to budu měnit příště, tak dám simering černý. Ve firmě, kde kupuji ložiska a simeringy měli pouze tento s prachovkou.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2020
Odpověď  Červené guffero tam nepatří,je měkkčí,použij černé.    [zd]   23.05.2020
Odpověď  určitě lepší obráceně než vůbec.
Když si do díry posvítíte, tak hranu zkontrolujete pohledem, ne ?
A normálka v ruce na brusce udělat náběh na guferu.    [Monty]   23.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díky za typ Monty. Právě nad tím laboruji. Mám moc tlustý prsty :-( a do té díry v bloku dám pouze malíček abych nahmatal ten rantlík, co trhá gufero. Zeptám se, možná hovadina. Co zkusit to gufero namontoval opačně viz foto. Mám doma už jenom jedno. A ještě dotaz. Mě ten náhon do jde do pouzdra poměrně dost ztuha, volně otočný a z drobnou vůlí je až v poslední "pracovní" poloze se zuby v předloze, proto jsem vždycky montoval náhon zároveň s guferem. Vy montujete nejprve náhon a potom gufero s přípravkem? Děkuji za odpověď. Píst.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2020
Odpověď  srazit hrany na bloku i na guferu? Vždycky jsem takto gufero do 350 naklepnul zvenku (mám na to přípravek)    [Monty]   23.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vyhřezlá spojka :-)    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  To Freebiker - Frýčko - to není o rychlosti :-) , ale myslím že právě Ty máš pod nádrží pěkně nadupaný motor :-) Ale vždycky, když jsme s Michalem dorazili na sraz tak jsme porovnávali kilometry a o ty mě šlo, protože ten rozdíl (12 vs 11 zubů na náhonu) udělá ve finále značný rozdíl v nájezdech km (dělá to zhruba 1/3 do mínusu)
a jeď pak podle itineráře :-))) Včera jsem to rozdělal a guferko je v háji. Dnes budu laborovat. Má být deštivé počasí - ideální čas strávit v dílně :-)    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2020
Odpověď  Jsem přehlédl pérák 350, omluva.
Zkusil bych pohledat vhodný měkký, nejlépe silikonový O kroužek.    [vintera]   23.05.2020
Odpověď  koukam ze budu mit letos nejpomalejsiho peraka az pojedem na sraz :-)    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Motor uzavřen.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2020
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kľúčenka, klíčenka, placka


 Zdarek borci, od jedného predávajúceho som dostal darček k nákupu. Tvrdil, že je to kľúčenka. Na repliku to nevyzerá. Je tam vyrazené 4 miestne cislo, po obvode zbrojovky f. janeček a znak fj. na druhej strane šachovnica. Stretol sa niekto s niečím podobným?    [Ipino] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Polotovar pro smaltovaný znak krytu magneta na JAWA special.    [ondra]   13.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě ze zadu.    [Roman]   12.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nechci zakládat nové téma, tak se tady zeptám co by mohlo být to co je na fotkách?    [Roman]   12.05.2020
Odpověď  Páni, ďakujem za objasnenie a prajem svetlejšie zajtrajšky.    [Ipino] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2016
Odpověď  to bylo číslo zaměstnace. Každý měl třeba 10 nebo 20 známek se stejným číslem, a když potřeboval nějaký nářadí, dal do výdejny známku výměnou za nafasovaný vrták nebo frezu.

Jako v každé fabrice za bolševika.    [Monty]   30.08.2016
Odpověď  A to číslo málo aj nejaký hlbší význam, alebo len bolo pod týmto číslom evidované nejaké náradie?    [Ipino] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2016
Odpověď  Známka z výdejny nářadí.    [Bohumil]   30.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto z druhej strany    [Ipino] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Výroba ciferniku


 Nvíte někdo prosím o firmě, která vyrábí cifernikya byla by schopná vyrobit cifernik na přání dle předlohy? Je to na péráka, téměř stejný jak ogar jen logo jawa. Děkuji    [Lada12Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  jak pise monty to vam udela kazdy zrucny grafik na al placicku tytisknout stupnici neni zadny problem nebo jako samolepku    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.05.2020
Odpověď  kolik tiskáren a výroben reklamních předmětů jste už oslovil?    [Monty]   12.05.2020
Odpověď  kupit stitok aky sa da (aky je dostupny) a potlacit ho nanovo,
sitotiskom alebo digitalnou tlacou...
taky problem?    [jano]   11.05.2020
Odpověď  Opravdu se nenajde nějaká firma?    [Lada12Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.05.2020
Odpověď  Ten bohužel ciferníky nedělá.    [Lada12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.05.2020
Odpověď  pan BUCHTA, v Hustopečích nad Bečvou    [Monty]   04.05.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Těsnění mezi výfukem a kolenem u OGAR 12


 Prosím poraďte jakým způsobem provádíte utěsnění mezi výfukem a kolenem výfuku u Ogaru 12 - viz foto.    [mirda4444] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pánové děkuji za rady.    [mirda4444] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.05.2020
Odpověď  u válce musí být tepelně odolný.
Mezi výfuk a koleno dávám obyčejnej na koupelny, a transparentní - není vidět, když někde trošinku vyleze.A na konci kolena už takovej stačí ,    [Monty]   06.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Musí být tepelně odolný, těchto tmelů(většinou červených) má v nabídce mnoho prodejců (WÜRTH,PATTEX,CERESIT,LOCTITE) a lze s nimi těsnit i kolena u válců.    [Martin Štindl]   05.05.2020
Odpověď  Jo je to jak píše Martin. Ten "O" kroužek dávám na Péráka a maticí, tam to je jasný, ale tady se mi zdálo, že by mělo být něco co vyplní ty prolisy na přípojce tlumiče. Zkusím tu azbestovou šňůru se silikonem. Mohu použít normální silikon, nebo je nějaký co odolává teplotě?    [mirda4444] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.05.2020
Odpověď  Není ohnutá, jen není zasunuta do tlumiče.    [Martin Štindl]   04.05.2020
Odpověď  Proc mas tu vstupni trubku do tlumice vyfuku ohnutou? Je to skutecnost, nebo jen zkresleni na fotce??? Normalne ma byt to napojeni v jedne primce.    [takysportkar]   04.05.2020
Odpověď  azbestová šnůra + silikon. Nebo gumovej O-kroužek    [Monty]   03.05.2020
Odpověď  Teflonová šňůra    [fikuscz]   03.05.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Šrouby Jawa Pérák


 Zdravím, v příloze zveřejňuji kompletní seznam všech šroubů a matic použitých na Jawa Pérák 250. Myslím, že se to může hodit každému kdo renovuje péráka. Jedná se o veškeré upevňovací šrouby a matice. Nejsou tam šrouby určené pro motor, karburátor, vnitřek houkačky a spínačky. Nevím jak to bude čitelné, když tak zájemcům pošlu e-mailem. U některých šroubů jsou uvedeny dvě varianty - různé ročníky. Netvrdím, že na některých ročnících nemohou být některé šrouby jiné.    [Mirda444]   20.04.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 88 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý den, mohu poprosit o zaslani seznamu na e-mail? Dekuji
JanSchiechel@seznam.cz    [Jan]   06.05.2020
Odpověď  Zdravím Vás. Bylo by možné prosim poslat seznam šroubů na jawa pérák 250? Na email bobo.stropek@gmail.com děkuji Stropek    [Bohuslav Stropek ]   03.04.2020
Odpověď  Dobrý den mohl bych prosím o všechny soupisy materiálů které máte v příspěvku na Jawa Pérák 250 na můj email ondrousek@atlas.cz
Předem moc děkuji    [Ondrin]   24.10.2018
Odpověď  Na uchycení masky k horním brýlím také má být šestihran 12. Bylo to tam proto, že to je v takovém prolisu a kdyby se tam použil v té době běžný šroub s šestihranem 14, tak bylo velké nebezpečí, že se při jejich utahování poškodí lak. U hodně péráků to ale majitelé při nějakých opravách a demontážích měnili za běžně dostupné šrouby 14, nebo 13.    [Mirda444]   08.02.2018
Odpověď  Mirda444 nizsie pisete ze srouby M8x1 s hlavou na 12mm klic su na zaistenie riaditok a stahovanie osky pred.kola a na upevnenie masky svetla o horne bryle. V novsom prispevku uz spominate iba stahnutie osky kola a zaistenie riaditok. Tak ako to je. Idem objednat nove srouby a som v pomykove ake tam dat. na motorke som odmeral jednu zachovalu skrutku a ta bola na 12mm klic.
Pripadne je to otazka aj na ostatnych. Dakujem za odpoved    [PatoRS]   08.02.2018
Odpověď  Pro mirda 444 Prosim o zaslání soupisu spojovacích šroubu.fion    [eduard polka]   01.01.2018
Odpověď  pro Mirda444> prosim o zaslani seznamu spoj.materialu na email: jarkovskyKOVO@seznam.cz

(nejlepe word/excel dokument)
Predem dekuji    [Jara]   21.12.2017
Odpověď  Šrouby jsou tak, jak je popsáno v katalogu ND. U některých chybí v katalogu rozměr, tak je změřeno dle originálu na motorce. Samozřejmě, že šestihrany u M8 jsou na klíč 14, pouze u držáku řídítek a stahovací šroub přední osy mají šestihran na klíč 12.    [Mirda444]   15.12.2017
Odpověď  Dobrý den, můžete mi prosím poslat seznam šroubů na mail: zdenek.dar@centrum.cz Předem děkuji    [Zdenek]   15.12.2017
Odpověď  zajimá mě jestli je zmíněný seznam šroubů počítán i s podložkami pod hlavou šrouby a podložkou a perovkou před matici (u plechových dilu), či počítáno dle originálu bez podložky pod hlavou šroubu. diky    [Janicek]   11.12.2017
Zobrazeno 10 z celkem 88 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (88) 
Zodpovězené téma  

Doklady prodej


 Zdravím, teď někdo na bazosi prodává spoustu dovozových dokladů (tel. 607 483 604). Nemá někdo s tímto člověkem zkušenosti? Klidně bych do toho šel, ale po telefonu jsem se nedozvěděl ani jméno a navíc s pánem nic moc domluva. Nerad bych naletěl podvodnikovi. Diky za případné info    [Petrjawa]   05.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jméno po telefonu by stejně nemuselo být pravé a pokud je těžká domluva, tak bych byl velmi opatrný. Pokud jsem cokoliv kupoval na inzerát, tak jsem si zboží vždy prohlédl a nikdy nekupoval posláním balíku. Výjimka jsou nákupy od Montyho.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.05.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Těsnění kliky Jawa 12


 Zdravím vespolek.
Objevil se mi na dvanáctkovém motoru nepříjemný problém. Vypadlo gufero kliky na straně zapalování. Dříve jsem to nestudoval a teď jsem zjistil, že novější 350 mají gufero pojištěné segrovkou, ale 12 motor má segrovku mezi ložiskem a guferem a gufero je jen namáčklé ze strany zapalování a je pojištěné jen rozklepnutím vývrtu ložiska na třech místech. Víc rozklepávat karter se mi nechce. Máte někdo zkušenost s tím jak zařídit aby gufero znovu nevypadlo?    [Nerd] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě porovnáví gufer. Hrana starého je fakt jetá.    [Nerd] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem to konečně vyměnil. Musím říct, že to nové gufero šlo víc na těsno než to staré. Dal jsem užší rozměr. Snad bude lépe držet a trochu se tím zmenší i škodlivý prostor pod válcem. Takže možná deset watů na víc :).Zkusil jsem gufero po obvodě zdrsnit šmirglem a lehce máznout Loctitem. Každopádně jde motor na volnoběh lépe. Před tím pálil pravý válec přeci jen s menší frekvencí než levý. Když jsem prohlédl staré gufero, tak se o ostré hraně rozhodně mluvit nedá. Zajímalo by mě, jestli se takhle mohlo ojet za 2500 km. (To jen narážím na tu údajnou generálku.) No Viton snáší vyšší teploty a měl by se popasovat i s mizerným mazáním. Otázka je, jak spěchat s výměnou gufera na druhé straně. To je mazané dobře.    [Nerd] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2020
Odpověď  z fabriky byly zajisteny tim ze se rozklepla lehce hranka osazeni pak zacaly delat kartery na zajisteni segrovkou hlevne si ty cerviky zalep at ti nevypadnou vybracema    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2020
Odpověď  Je pravdou, že se šetří a zajištění všude nebývá, ale jak vidno tady nastal problém. Ono také není gufero jako gufero. Gufera mají buďto hladký vnější povrch a ta se zajišťují, nebo na jejich gumovém povrchu po obvodu vystupuje několik kroužků. Tím gufero po obvodu skutečně těsní a dobře drží bez nebezpečí vyklouznutí. Ta se nemusí zajišťovat.    [vintera]   24.04.2020
Odpověď  nechci ti kazit radost, ale gufero se již segerovkou nejistí.. naklepne se a je to, žádná drážka:o)    [Beat]   23.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Až při kompletaci motoru jsem zjistil, že nemám čím zajistit gufero, drážka byla odlomená. Gufero jsem zajistil třemi červíky M3    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2020
Odpověď  Když jsem se na to teď zaměřil, tak pravý válec na volnoběh pálí trochu méně často než levý. Navíc od začátku letošní sezóny pozoruji, že mi kape karbon prakticky jen z pravého válce. Doufám, že je to vše způsobeno tím guferem.
Viton je sice drahý, ale když mi to gufero vylétlo skoro už po tmě 30 km od domova klidně bych někomu ty dvě stovky hned dal aby to jelo na dva válce :) Co se týče šířky, tak si myslím, že by to užší mělo více držet. Že to konstruktéři úplně nezvládli dokazuje to, že pozdější modely už tam tu segrovku mají. Na drhou stranu na první dobrou vyjde málo co :)    [Nerd] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2020
Odpověď  Tak mě se kdysi stalo na 250 přesně to stejné. Složil jsem motor, nové gufero a protože se mě nechtělo mlátit do bloku, tak jsem gufero přilepil silikonem. Chvilku to jezdilo a najednou to začalo chcípat a potom už nešlo nastartovat. Po demontáži dynama u Jelínka ve Vizovicích jsem provizorně zaklepnul gufero zpátky, nastartoval a 70km domů bez světel a bez zastavení skrz Zlín. Naštěstí byly v nedělu semafory vypnuté. Doma sem to už nenatočil a gufero prodřelo vinutí dynama. Jako opatření aby se to už nikdy nestalo jsem dal gufero šířky 7mm a na kraji náboje jsem udělal drážku pro vnitřní ségrovku 0,5mm širokou. Od té doby je klid. On ten okraj náboje byl už dezolátní od mnohokrát opakovaného rozklepávání, takže žádná škoda. Ségrovka jistící gufero proti vystřelení měla být provedena už z továrny. Je to jedna z věcí, kterou inženýři ojebali. Uvažovali jako by měl být motocykl na jedno použití.    [donkomposto]   20.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kdyžtak mě opravte - nemá náhodou motor 350/12 gufera stejně jako 250/11, tedy 25x62x8 ? V katalogu jsou sice šířkou uvedeny desítky(62/25x10) ale dávám gufera 25x62x8 NBR-WAS Dichtomatik aby se do futra vešli svojí celou šířkou, gufero má totiž plechový prstenec a pokud je širší tak má tehdenci vylézat protože čelo prstence je vně futra.
Gufera VITON jsou dost drahé, běžné NBR mi zatím stačila u těchto motorů a také používám polosyntetiku TSF v poměru 1:25 a bez potíží.    [Martin Štindl]   20.04.2020
Odpověď  Z raného mládí pamatuji, že klasika byla 25x62x8. Ale ze zkušenosti - šířka není kritická. Změřit zahloubení a pokud se vejde šířka 10, dal bych tu. Aspoň bude mít širší stykovou plochu. A co nejlíp odmastit, hranu díry lehce strhnout šábrem (udělat trochu náběh) a zalepit Loctitem, viz praktik "monty". Loctite sice vytvrzuje stykem s kovem v úzké mezeře, ale z mých zkušeností jsem zjistil, že stačí i jenostranný kovový kontakt k vytvrzení. Pokud ta díra není brutálně vymletá, tak by mělo držet i tak samo. Nová gufera jsou vyráběna s poměrně značným přesahem proti udávanému jmenovitému rozměru. Při opakované montáži už je vše ale jinak, přesah mizí...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2020
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zodpovězené téma  

Špatní renovátoři a špatné repliky


 Zdravím Vás všechny tady a založil jsem téma pro všechny podvedené dobrotince,kteří si nechali renovovat motorku nebo si koupili nějaký díl,nechali si něco udělat,např. nachromovat a byli podvedeni a nejhorší věc,že Vám bylo něco zaměněno.Bude dobře,když budeme mít informace o těch nepoctivých.    [Zeus]   25.12.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 468 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  dolin1 - pěkná ukázka a ne ojedinělá, i takto občas vypadají motory k opravě a renovátor si má poradit. Hlavně aby nezapomněl, že má měřit v tisícinách.    [vintera]   17.04.2020
Odpověď  Z doporučených náhrad. Používal jsem na ježdění pneu HONG Fortune (čína) 3.25x19 na zadním kole Péráka a při ceně cca 600,- jsem na ní najel 10000. Nicméně dodávám že posledních 1500 už byl střed vzorku dost KO,.. Tedy pokud to chcete na ježdění kolem komína s nájezdem kolem 1000km za rok je to dobrý poměr ceny/výkonu.

Ohledn ěklikovek, nmontáží a tak,..
https://www.facebook.com/motoservispetra.sk/videos/234198534626050/    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2020
Odpověď  Obrobit dvě součástky aby do sebe lícovaly s nějakou danou přesností (provozní vůlí) se dá v kusové výrobě opakovanou zkouškou, tříděním.
Při sériové výrobě se běžně používali kalibry a zkušený obraběč dokázal vysokou danou přesnost.
U důležitých dílů následovala před montáží další kontrola.A není to jen o měření, ale i o dosažení určitého stupně hrubosti povrchu.
Ale u dílů, které do sebe nelícují, se na povrch nekladly tak vysoké požadavky.
Nejde srovnávat povrch setrvačníku klikovky s mechanismem kulometu. Povrch setrvačníku s ničím nelícuje, proto jeho hrubost byla taková, aby vyhovovala z vícero hledisek (konstrukčně, časově, ekonomicky).
Protože se tehdy neuvažovalo o měření ne jednotky tisícin (levný, nenáročný motocykl ve statisících kusech), tak bylo obrábění i tomuto přizpůsobeno.
Dnes z těchto lidových strojů děláme mnohdy raketoplány a hledáme tisíciny tam, kde být ani nemohou.

Kdo někdy měřil klikovku z jawy a vyrovnával, tak si určitě všimnul, jak malá síla působící na setrvačníky vyvolá změnu.
Nezastávám se replik, to určitě ne, protože mám s nimi jen špatné zkušenosti, ale úvahy a požadavky na klikovky v tisícinách nejsou z principu možné.    [vintera]   14.04.2020
Odpověď  Fj kdyby zil tak ho samozdrejmne mrskne v knize o nem pisou ze kdyz vyrabely kulomety tak dily presne licovali do sebe aby to behalo super ale podivej se na kejvacku peraka dyt je to masovka kterych je milion a myslis si ze kvalita z tovarny byla v tisicinach dyt je to nesmysl co se mne dostalo do ruky tak sem nasel i spoustu origo dilu z fabriky a byly to zmetky ted sem treba mnel hlavu z panelky a otvor na svicku je posunuty o nekolik milimetru mimo 4 dily na stefty nebo jsem mnel kolo kde byly vyvrtany dirky na poklicku uplne mimo nedovrtany kanaly na mazani klikyatd a stejnak to slo k zakaznikovi urcite si v jawe nehrali s klikou v tisicinach, diky tomu jak je ta motorka jednoducha to jezdi porad nekomu lip nekomu hur ale je pravda ze treba ty pisty tezky sou podle mne vetsi problem nezli nejaka tisicina na klice    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.04.2020
Odpověď  Kdo je strojařem tak ví, že přesnost na jednotky tisícin a jejich měření není tak jednoduché. Takové měřen,í aby bylo takto přesné, vyžaduje určité podmínky jednak výroby dílu, měření a specielní měřidla. Obrobit díl s přesností na tisíciny a dosáhnout jeho povrchu pro měření v tisícinách je problémem. A v dobách, kdy motorky vznikaly, tolerance v tisícinách byla spíše snem, než realitou.

Pokud vezmeme klikovku z jawy do ruky, tak každému strojaři je hned zřejmé, že měření v tisicinách je téměř nemožné. Již pouhý pohled na hrubost povrchu nedává možnost měřit takto přesně, nehledě k různým, za léta manipulace vytvořeným otlakům, vrypům apod.
A pokud se někomu skutečně podaří dosáhnout házivosti v tisícinách, tak po montáži kliky do bloku se hodnoty zcela změní a po zahřátí motoru a jeho provozu se vlivem pnutí materiálu hodnoty opět rapidně změní. Pro udržení v toleranci tisícin by se nesmělo klikovkou ani moc manipulovat, natož montovat, téměř bych tvrdil, že na ni ani moc dýchat. A klika, kterou nějaký tuningář leštil doma šmirglem, dává poté hodnoty plus minus v desetinách.
I kdyby se házivost měřila a seřizovala přímo na motoru, tak po dalším provozu by se vlivem teplotních a mechanických vlivů opět změnila.
Existuje na to mnoho výzkumných prací, je dobré se s nimi seznámit.
Proto tvrzení, že je klika v tisícinách a tyto hodnoty jsou po montáži i v motoru, není pravdivé.
Na jedné straně se požadují tisíciny házivosti a na druhé straně se montují pístní sady s neznámou hmotností a vlivem na vyváženost a vibrace soustrojí.
Přijde klika od renovátora, vloží se nějak do bloku s různě vymačkanými nesoustřednými otvory (na tisíciny zapomeňme), na ni přijde výbrusový píst s čepem a kroužky nějaké hmotnosti (vybírat se moc nedá). Nějaké statické, či dynamické vyvážení se nekoná, takže
celkovým výsledkem je něco plus mínus autobus. Ale určitě ne v tisícinách.    [vintera]   12.04.2020
Odpověď  Pro Jumbo,vidim,ze stale obhajujes lisare...,a misto toho to delat poradne,tak radeji...0,04 mm a vys....,ja to nechapu    [FJ]   11.04.2020
Odpověď  FJ:píše sa tam 0,005až0,016mm.na konci indikátor ukazuje 0,02mm.indikátor je stotinový a nie tisícinový.    [Jumbo]   11.04.2020
Odpověď  Zdravim,jedna se sice o kliku z Trabanta,ale to je pracicka,myslim,ze Jawa 350 ci klika OHC by mohla mit identicky postup pri regeneraci klikovky motoru u Jawa 350 ,v kazdem pripade...nadhera,ze...

https://www.youtube.com/watch?v=GLpTohgjSdM    [FJ]   11.04.2020
Odpověď  Dobry den,pridavam video na tema klikovky pro nase lisare na foru...,kouknete a v poslednich vetach rika,ze duvera dobra a kontrola lepsi....,jedna se o MZ,tudiz dvoutakt..,z toho co vidite,tak prectete,jak ma bezet klika u MZ (0,005mm)... u Jawy a jinych je to stejne a hlavne,ktera firma uhluje ojnice,na to je taky norma...,s takovym pripravkem by mela profi firma predavat klikovky zakaznikum...,kdyby dneska zil ing.Janecek,tak by ty garazniky renovatory a loupezniky klikare,spis lisare, asi vyhubil...

https://www.youtube.com/watch?v=DeYfRi-nQFg    [FJ]   11.04.2020
Odpověď  Dobry den,pridavam video na tema klikovky pro nase lisare na foru...,kouknete a v poslednich vetach rika,ze duvera dobra a kontrola lepsi....,jedna se o MZ,tudiz dvoutakt..,z toho co vidite,tak prectete,jak ma bezet klika u MZ (0,005mm)... u Jawy a jinych je to stejne a hlavne,ktera firma uhluje ojnice,na to je taky norma...,s takovym pripravkem by mela profi firma predavat klikovky zakaznikum...,kdyby dneska zil ing.Janecek,tak by ty garazniky renovatory a loupezniky klikare,spis lisare, asi vyhubil...

https://www.youtube.com/watch?v=8yzIdQadvns    [FJ]   11.04.2020
Zobrazeno 10 z celkem 468 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (468) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 350 pérák - zvláštní zvuk z válců


 Dobrý den,

chtěl bych poprosit o radu. Mám Jawu 350 pérák po GO motoru. Z válců se ozývá zvuk ,,jakoby tam létala kulička od ložiska". Dělá to po nastartování i po zahřání. Nemá s tím prosím někdo zkušenost?

Děkuji mnohokrát za radu.    [bobtaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuju moc, zkusím se podívat.    [bobta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2020
Odpověď  Nejsou nové písty moc dlouhé a nenarážejí do hlavy, nebo spodkem do setrvačníku?    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2020
Odpověď  Volné šoupátko nebo čep na pístu.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Pohotovostní stojánek na péráka - "policajt"


 Zdravím,prohledával jsem předchozí témata a nikde jsem nenašel detailní foto uchycení pohotovostního stojánku.Na svém péráku jsem měl replikový pohotovostní stojan s dlouhým ramenem,ale ten se neustále ohýbal a tak jsem ho musel demontovat.Kamarád mi za natažení elektroinstalace daroval původní pohotovostní stojánek,je sice upravovaný ale asi půjde uchytit.Předpokládám že první šroub(nad ramenem)stahuje sponu kolem trubky stupačky a druhý stahuje vzpěru trnu stupačky(aby se zabránilo protočení stojánku).Mohl by někdo ochotný sem vložit detailní fotky uchyceného stojánku?
Dále jsem slyšel od kamarádů že replikové pohotovostní stojánky nejdou bez úprav spony uchytit,máte někdo podobnou zkušenost?    [Martin Štindl]   15.11.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 59 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Pane X, ano, existují originální výkresy Jawa na tyto brašny.    [jwm]   08.04.2020
Odpověď  někdo tu mluví o originálních brašnách ... dělala je jawa jako příslušenství nebe kde se vůbec braly?    [.]   29.03.2020
Odpověď  Brasna jako brasna, davalo se co bylo doma, nebo kdyz nebylo nic doma tak co ti usil nejblizsi svec prtavec. Takze tezko najdes originalni brasnu na peraka, ale jen brasnu ktera pasuje na peraka. Nahore dve prezky ktere pasuji rozteci na nosic a nekde uprostred na "zadech" brasny treti prezka pro prichyceni ke kolme vzpere blatniku (nebo noze starsiho provedeni nosice) aby brasna za jizdy nevlala jako psi usi.    [takysportkar]   04.03.2020
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Ahoj, mám dotaz , kdysi jsem zakoupil díly na peraka a byly tam i tyto brašny , moc jsem to neřešil . Teď to začínám chystat a když jsem si dal ve vyhledávači brašny pérák tak se mi objevují spousty druhů i nové vyrobených ,ale ty co mám já jsem nenašel. Nepozná je náhodou někdo?? Děkuji    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.02.2020
Odpověď  Děkuji za rady,ano uchyceni výfuku mám ve středovėm švu,když dám delši stupačku tak bude startovaci páka bouchat o stojánek,jak už to tady někdo psal.Asi si stojan udělám sám,bude dlohá zima,tak si stim pohraju.    [Milan]   07.10.2018
Odpověď  Která replika pasuje ti neporadím (ze zásady bych koupil u Nepokoje). Ale pokud máš péráka 250 a výfuky replikové s uchycením ve středovém švu, tak ti ani originál policajt nepůjde nasadit. Musel by jsi mít buď delší levou trubku stupačky nebo výfuky s uchycením bočním páskem. Tím se výfuky i s koleny dostanou blíže ke středu motorky a je pro policajta jakž takž místo.    [fikuscz]   06.10.2018
Odpověď  Dobrý den,mám pėráka 1953, která replika stojanu pasuje,od pána Nepokoje nebo od Motorenu.    [Milan]   02.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Z fotky bohužel rozměry nepoznám ale vypadá to, že jsou od originálu odlišné.Je mnoho výrobců a každý má zaručeně ty správné.Výkresy jsou na dva typy,jeden typ je pouze z kůže a druhý typ má kostru s plechové páskoviny.Dvěma úchyty je brašna zavěšena za nosič a vodorovným řemínkem drží za svislou vzpěru od blatníku.Na foto jsou originální brašny,kupované v roce 1951 v Plzni v mototechně.    [jwm]   10.06.2015
Odpověď  Zdravím, dívám se na níže uvedený výrobní výkres brašen. Zvažuji koupi na svůj stroj.
Tyto jsou tedy špatně?
http://aukro.cz/brasny-jawa-perak-i5409107960.html    [Vulcan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.06.2015
Odpověď  Ani Franta Nepokoj ani přátelé zo slovenska výkres neviděli.A takto vznikají problémy s montáží.Frantovi výkres klidně dám, má špatně umístěnou,nevhodnou pružinu a nemá zahnuté konce třmenu,viz výkres.Přátelé mají abnormálně dlouhou nožku stojanu.Pak to správně nenamontujete kdyby jste se zbláznili.    [jwm]   09.06.2015
Zobrazeno 10 z celkem 59 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (59) 
Zodpovězené téma  

Motor 350/18-N


 Zdarvím.

Mám doma kartery na 350ku výrobním číslem N18-010XX-58*. Našel jsem, že se jedná o motor vyrobený jako náhradní pro péráka 18ku v roce 1958. Zajímalo by mě, jestli se třeba takovéhle motory už neobjevovali z výroby s kývačkovskými válci a hlavami a krytem zapalování s logem JAWA. Přeci jen to bylo už dva roky po ukončení výroby 350ky péráka. Chtěl bych ho poskládat do funkčního motoru, a rád bych, aby to aspon trochu "historicky" sedělo. Dík    [Honza]   04.04.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak to fakt netuším, předpokládal bych že ten motor to měl postaru(klikovka s velkými otvory vyvážení, stejně tak válce i hlavy) aby byl nastejno výkonem jako sériové. 350/18 a první kyvky 354,354/02 mají uveden výkon 14k, od 354/03 je navýšen na 16k.    [Martin Štindl]   04.04.2020
Odpověď  Ahoj, to že se pérák 350 vyráběl do roku 1956 jsem čerpal odsud: https://www.motomagazin.cz/index.php?action=perak&menu=28&pos=350

V podstatě mě u mého motoru zajímá, jestli je možné na něj pověsit kývačkovské díly jako jsou válce, víko zapalování atd, aniž bych stvořil nějaký bastl který nikdy z Jawy nevyjel.    [Honza]   04.04.2020
Odpověď  Já bych spíše předpokládal že ten rok výroby je skutečně 1958. Jawa vyráběla nějakou dobu zkompletované náhradní motory označené jejich systémem číslování včetně uvedeného roku kde je dodatečně ražené N které ho definuje jako náhradní(v katalogu je motor uveden jako komplet pod kat.614-0101 ozn. 151000), oproti tomu Strakonice u ČZ 125/150C a 351/352 se náhradní motory zkompletované továrně značily běžným sériovým číslem (bez dodatečného písmene N) i po ukončení výroby typu(ČZ nemá u v.č. uveden rok výroby).
Náhradní motory které už nejsou továrně sestavené mají vyražené číslo podle systému tehdejších DI, nejedná se o obdobu výrobního čísla ale je to tvar kódu viz:
https://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/2013/0253029001469211105.jpg
https://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/2013/0763863001549144583.jpg
https://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/2013/0157436001556521753.jpg
Mimo ty výrobní a přidělovaná čísla, já jsem dosud nezaznamenal 350tku péráka která by podle původného štítku bylo vyrobená v roce 54,55 a 56. Vyráběli se pro vývoz? Přijde mi dost problémové aby při sériové výrobě kompletovali dva odlišné typy.    [Martin Štindl]   04.04.2020
Odpověď  Aha, díky za info. Takže dopátrat se data výroby asi nepůjde, Zajímalo by mě do jakého roku výroba těchto náhradních motorů probíhala, jestli probíhala i po ukončení výroby péráka v roce 56 nebo ne.    [Honza]   04.04.2020
Odpověď  To si myslím nebude motor vyrobený v roce 58, ale koupený v mototechně jako náhradní díl a v roce 58 mu bylo přiděleno toto náhradní číslo.    [fikuscz]   04.04.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
 Strana 1/202 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 8.6.2019)
Nezodpovězené téma 

Oprava chromování nádrže pérák FJ


 Zdravím.
Mám nádrž na péraka fj, sem tam má pár menších ďůlku a jeden znak je melčí. Slyšel jsem, že se dá znak nějakým způsobem prohloubit. Nemáte kontakt na někoho kdo by to dokázal pěkně a dobře opravit a nachromovat? Děkuji za pomoc. Standa    [Standa]   12.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Zadní blatník FJ


 (nabízím) za zadní blatník Zbrojovku (poptávám).    [chlupRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Predne tlmiče jawa perak


 Dobrý deň, nevie mi niekto posunuť kontakt na pána ktorý opravuje predne tlmiče na perakov? Mal by byť z Kojetína. Dakujem    [Peter]   14.02.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Pumpička


 Zdravím.Jak má být délka původní pumpičky na Péráka v zavřeném stavu,myslím tu originální.    [Jiří]   04.02.2020
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

NÁDRŽ PÉRÁK FJ


 Zdravím potřebuji nádrž v patině a nabízím nádrž se staženým lakem a chromem. Má pár důlků, jinak super stav. Vymění někdo ? Více foto pošlu případně @    [grif]   04.01.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Nová Jawa Pérák


 Je smutné,že nás teď Indové učí,jak se mají dělat motorky...

https://www.auto.cz/jawa-perak-se-vraci-jako-stylovy-a-temny-bobber-132092    [Jára]   19.11.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Výměním JAWA Bizon s SPZ, TP, původní, motor po GO za JAWA 350 Pérák


 Výměna.    [KoljaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.09.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Výměna


 Vyměním JAWA 250/559 s vozíkem Pav-40 SPZ, TP za JAWA 250 Pérák.    [KoljaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.09.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Perak25o plus side 560


 Ahoj jde sparovat tato sideka s perákem?Nebo je nutné předělat uchyceni?Je 25o ještě pojizdna nebo už motor nestíhá.Mate někdo zkušenosti s touto montáží.Predem dekuji za odpoved    [Jarek]   07.08.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/202 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006