MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 303762 příspěvků |7378 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 105 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 25.1.2020 12:01  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 774
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 567
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 458
    Doklady   11.04.2010 / 277
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 233
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3005      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 7 / 280      Příspěvků Příspěvků: 30402
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/201 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

PÉRÁK LIDOVKA


 Zdravím, už se tu několikrát řešilo, jestli lidovka či chrom. V chromu vypadá samozřejmě dobře, ale vyráběly se lidovky už od začátku výroby nebo se začalo se stříbřenkou později. Dík.    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.11.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 68 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  já sem včera ohledal lidovou nádrž co mám se stříbrnými boky (někdo přetřel na stříbrno), foto sem dával níže. A opravdu pod tou stříbrnou je červená a zlaté linky, kde se to loupe můžu nafotit detail, ale opravdu původní pod tím je červená a zlaté logo. Leckde je to odřené na kov, žádný chrom ani stříbrná dole není. Jak bude čas tak na to vezmu aceton a pak sem vložím fota, ale sem přesvědčen, že je pod tím originál lak celočervený.    [Libor]   19.01.2020
Odpověď  děkuji za cenné info.    [Libor]   19.01.2020
Odpověď  Pérák s celou červenou nádrží se vyráběl v roce 1953.Říkal jeden známý ,že si jeho děda v tom roce kupoval nového péráka a měl červenou nádrž a jeho známý to měl na péráku to samé,že prý v Jawě měli v tom roce problém s chromovnou tak je stříkali na červeno.Párkrat jsem se s tou nádrží sestkal na prodej a viděl jsem ji i na dvouch strojich také z roku 1953    [David K]   19.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  6 - pokud se někdo setkal či má fota taky nádrže v tomto provedení tak určitě budu rád.    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  5    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  4    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  další fota 1    [Libor]   17.01.2020
Odpověď  děkuji za odkazy, to sem již přečetl, ale mě jde převážně o tu celočervenou nádrž v lidovém provedení.    [Libor]   17.01.2020
Zobrazeno 10 z celkem 68 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (68) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

jawa pérák 46 po renovaci,snad to není špatný?


 tak jsem dokončil svojí renovaci 250 ,a dneska jsem se chtěl jet projet,a ejhle.do motoru jsem si koupil dva replikový díly,a oba dva byli špatný,nejdřív to byla hřídel řazený,a když jsem jí namontoval,tak jsem zjistil ,že díry na kolíčky jsou vyvrtaný tak cca o čtvrt díry jinde,takže při řazení ,mi páčka automatu vyskočila nad vačku řazení,takže rozebrat,vyvařit ,vyvrtat správně.no a dneska ,když jsem to složil,že se projedu,tak jsem zjistil,že nevystavuje spojka,po celodením hledáním příčiny,jsem zjistil,že replikový díl,co jsem si dovolil koupit,tak je špatný.jednalo se o to kluzný pouzdrou co se nasune na hřídel a nato se pak zasune spojkový koš,to pouzdro bylo o 1mmkratší než original,a tím pádem ,kdysž jsem dotáhnul unašeč spojky,tak to bylo natvrdo utáhnutý k spojkovýmu koši?tak snad zítra se projedeu.to jsou všechny repliky tak špatné?? jinak si dovolím dát sem pér fotek na ukázku,jestlis emi to povede,a video péráka komouše co jsem se nechal ukecat sousedem,at mu to udělám,když viděl ,že si dělám sobě renovaci.jinak musím říct,že mě to fakt bavilo,renovace péráka,když je to hotové,je to krásnej pohled na motorku. http://www.youtube.com/watch?v=ru6LNW50T9M    [romansixtaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.11.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 38 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Někde jsem to viděl. údajně se jenom řešilo uložení vačky. Jinak se s rotorem nemuselo dělat nic.    [fikuscz]   18.01.2020
Odpověď  Snad se najde někdo, kdo to umí převinout? Potom vzít normální velkej rotor, ubrat pár plechů,a převinout?
Jenom nápad....... Budu řešit stejný problém, ulovil jsem stator, ale rotor není.    [Monty]   18.01.2020
Odpověď  Ahoj nevíte z čeho by se dal použít rotor na čtyřpolové dynamo někde jsem četl, že by to šlo upravit z DKW (jaký typ) nevíte co to obnáší?    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Odpověď  dobry den, mohl bych se zeptat, vyfukova kolena jsou odlisneho vyrobce? jake jsou prosim na te 46ce? diky    [Jirka123]   12.01.2014
Odpověď  Nádhera,radost pohledět,pérák je prostě nej motorka.at slouží.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2014
Odpověď  mazničky jsou správně, prošla mi rukama už hromada péráků. A u zbrojovek , fjček v ve věrohodných původních stavech jsou často vidět mosazné mazničky. Ale ty plechové páčky na FJ / zbrojovku původně určitě nepatří, ty patří na část posledních péráků s "kolečkem - na komunisty". Těch plechových je totiž suverénně nejméně a tak se z toho hlavně dříve stal výborný prodejní artikl s tvrzením, že se jedná o vzácné FJ páčky. Dnes už se naštěstí tyto páčky vyrábí i za pár korun v replice, tak už z toho taková senzace dělat nejde. Bohužel se to už dříve natolik rozšířilo, že dnes je hromada renovaných FJček s plechovýma páčkama. :(    [Honza]   12.01.2014
Odpověď  ještě přidám video,jak si blafe na volnoběh.
http://www.youtube.com/watch?v=w6SHtaFTJng    [romansixta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2014
Odpověď  sedadla jsou šitá ve Zlíně u firmy tuším RKK,nebo tak nějak ,je tady na tu firmu někde doporučení.mohu jen doporučit,jednání a rychlost a kvalita jsou super.    [roman sixta]   12.01.2014
Odpověď  Zdarec.Chci se jen zeptat,jestli tenhle odstín kůže na sedadlech máš doma,nebo jsi koupil celé sedadla?    [HappyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2014
Odpověď  motor není stříbřenka,ale pouze opískovan balatinou.Jinak co se týče detailů,tak jsem absolutní amatér ohledně Péráků,takže jsem čerpal drtivé info o detailech a podob tady na forum nebo u fikuse(za to mu patří moje poděkování),ale co se týče páček na řídítka a mazniček,co tam opravdu na jaký rok výroby patří,je tak velká nejednota v názorech,že by to tu vydalo na knížku,takže jsem se rozhodnul tak nějak podle toho,co se mi líbilo.Snad to nikoho neurazí.    [romansixta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2014
Zobrazeno 10 z celkem 38 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (38) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Pérák 250. Koncové dvojčíslí není rok výroby, ale Modelový rok


 Pérák 250, Hledá se nejvyšší v.číslo dochovaného motoru s dlouhým žebrem u karburátoru, zda nový motor odpovídá i změně víka na dva nýty od č. 11-7390-52
Pro zpřesnění definování "modelů" Janeček/Zbrojovka/Komunista do připravované knihy JAWA hledáme nejvyšší a nejnižší v. čísla motocyklů s autentickým znakem na nádržích Jawa/FJ, Jawa/Z, Jawa/O
U 350 ccm Ogar, Jawa/Z a Jawa/O

Pokud sem nechcete dávat celá v.č., tak aspoň bez posledního dvojčíslí, celé č. pak třeba na můj mail libor.marcik@volny.cz

Shodně jako jsem uvedl v tabulce u 500OHC, i motocykly 250/350 dostaly od 1.7.1951 nové číselné značení začínající vždy od poloviny roku č. 1 a končící za pomlčkou dvoučíslím udávajícím Modelový rok - rok následující! Tedy vždy půl roku se toto číslo neshodovalo s rokem skutečné výroby.
Bylo jistě kuriozní, když si někdo šel v říjnu roku 1951 zaregistrovat motocykl a vepsali mu tam, že bude teprve v roce 1952 vyroben...
Libor Marčík.    [Libor]   02.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 48 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  do kdy se vyráběly 350tky, mám motor s označením 56- že by i v tomto roce? přijde mi to jako dost vysoké číslo    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Fotka motora..    [Tommib] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nazdar. Mám motor so 7 rebrami a je tam rok výroby 53, je to možné?    [Tommib] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2019
Odpověď  To je náhradní motor z mototechny označený písmenem N. Klidně se mohl v tom roce koupit a dát do motorky.    [fikuscz]   29.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Natrafil som na takýto perácky motor.Bohužiaľ mám iba motor.Modelový rok 56 a predsa sa už robili kyvačky?    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2019
Odpověď  Zdravím mám výrobné číslo 7400 s dlhým rebrom,v Tp 3.3.1952
Prepinac prvý typ,zadný blatník bez vzpery,ako nový predany vo svajciarsku a je tu dodnes no čoskoro pojde do svojho rodiska.    [Ján Čurilla Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde    [libor]   13.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dalším číslem s dlouhým žebrem je 11-07685-52, pravda poslední dvoučíslí trochu ledabyle ražený...    [Libor]   13.09.2019
Odpověď  Stejně zachovalýho má kamoš v garáži- rok 1947. POkud si dojedeš do Brna, není problém ofotit a prozkoumat.    [Monty]   11.09.2019
Zobrazeno 10 z celkem 48 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (48) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Stříbrná barva na válec


 Ahoj můžete mi poradit značku stříbrné barvy na válec péráka, nějakou, kterou máte odzkoušenou, že drží a je barevně stálá. Bude lepší použít v plechovce nebo sprej? Aby se barva dostala mezi žebra. Dík    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 36 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  250tka má sice jinou, ale hodila by se mi i dvěstepadesátková mám na svém motoru 250 v katastrofálním stavu, je na tebe nějaký kontakt?    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Odpověď  pokud je stejna jako na 250-tku tak bych mel. V 90letech, kdyz jeste fabriky fungovali v "komancskym rezimu" mi jich kamos udelal par do zasoby. S perakama jsem z trucu seknul jiz pred lety, ale ty hridele vim se jeste na pude valej. Jsou i zakaleny.    [takysportkar]   08.01.2020
Odpověď  nechci nekomu delat reklamu ale motoantik tusim prodava jeste puvodni dily s replikama skusenosti nemam    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2020
Odpověď  ještě dotaz od koho koupit startovací hřídel na 350tku péráka?, mám i mizernou start páku tu asi nikdo neopraví? v minulosti se tu řešili problémy s nepasující pákou na hřídel    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2020
Odpověď  Citace: "... ale pokud ji dovymezite tak muzete papir vynechat"

... tak ono je to právě naopak. Čím silnější papír, tím víc se musí logicky vymezovat.    [.]   03.01.2020
Odpověď  Aby ses néééééééposr-l. Když ten přebytek co vyleze otřeš tak tam zůstane slabá červená čárka která se zašpiní a v tom spoji si ji nikdo ani nevšimne.    [.]   03.01.2020
Odpověď  néééé, červený néééé, není nic horšího, než když je na motoru vidět červený silikon! :)    [fikuscz]   03.01.2020
Odpověď  mám červený s názvem Gasket je do 300 stupňů, ale jestli odolá benzinu nevím    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2020
Odpověď  tam kde podle vyrobce patri papirove tesneni ho davam kvuli spravne vymezene prevodovce ale pokud ji dovymezite tak muzete papir vynechat
takze myslim ze perak ho tam ma mit tak ho davam na panelku uz papir nedavam a nikdy sem stim problem nemel jen pozor silikonu staci jen tenka vrstvicka aby zbytky neucpaly mazaci kanalky k klice. a pouzit silikon ktery odolava benzinu ne jen oleji.    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2020
Odpověď  Do středu motoru jsem papír nikdy nedával. Vůle hřídele v převodovce je akorát. Hermetik oproti silikonu stojí za pendrek, těsní 2 roky, potom ztvrdne, popraská a može se to dělat znovu. Výhoda hermetiku je snad kombinace tepelné odolnosti a tvrdosti, takže se hodí případně mezi hlavu a válec. Tam vydrží. Za prvé: těsní na velké ploše a za druhé: případné praskliny dotěsní karbon.    [donkomposto]   03.01.2020
Zobrazeno 10 z celkem 36 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (36) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Veteránské doklady


 Zdravím, chci přihlásit péráka na veteránské doklady a potřeboval bych vidět jak má být ve formuláři Žádost o provedení testování historického vozidla vyplněn technický popis vozidla, abych tam nepsal nesmysly. Nejlépe Pérák 250 1952. Byl by někdo tak hodný a poslal by mi to naskenované na email. Díky    [jena29] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  [libor] 16.01.2020 - je nutné takto reagovat? Já tak provozuju domácí malotraktorek + vlek (nyní už ne nezaplatil sem už asi 3 roky ten poplatek - mám Zetor 6945 na SPZ a není tedy důvod platit i další), soused můj tak provozuje 2 samoděly, Zetora 21 a 3 vleky....
To, že Vy se neorientujete, není důvod snad hned vyskakovat a urážet mně tím "co to melu a jestli nemám horečku!" Rád bych věděl, co Vás k tomuto jednání vede. Proč takto podrážděně reagujete na něco co opravdu uxistuje a to, že to nevíte není důvod se po mně vozit. Nebo?
Předpokládám, že se klasicky, dle platného scénáře (1 - přečtu něco co nevím, 2 - určitě je to špatně, bo já to neznám/nevím, 3 - svezu se jako pravý internetový hrdina po tom kdo to napsal, bo přece nikdo není chytřejší jak já! 4 - i když jsem uznán/vyveden z omylu, idioti jsou stejně všichni kolem, proože tomu stejně nevěřím. 5 - a dál dělám mrtvého brouka s jiným nickem), stejně nedočkám.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Odpověď  Nemele. Jestli nevěříš, zajdi si na příslušný odbor dopravy a informuj se. Jen myslím, že podražily.    [vojta]   16.01.2020
Odpověď  dolin - v čechách ??? co to meleš , máš horečku ne ....    [libor]   16.01.2020
Odpověď  Ale vždyť s jakýmkoliv domadělem, traktoram bez SPZ lze legálně jezdit po cestě i u nás. Zjednodušeně popsáno - zaplatíte si pojistku, stroj musí mít funkční a "dle předpisů" osvětlení, na MU na hlásíte kde zhruba bude traktor jezdit a dáte jim fotky stroje a oni vystaví doklad. Podmínk aje mít nějaké výrovní číslo vyražené (i doma to je jedno) aby bylo možné stroj identifikovat. Myslím že 1000,-/2roky.....
Tedy já to bohužel už 2 roky neobnovil,....ale soused to tak má i měl...    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.01.2020
Odpověď  Tak od l.12.2019 lze na Slovensku přihlásit NA DOKLADY jakýkoliv podomácku udělaný traktor či vlek . Musí svítit ,brzdit , projít zjednodušeným stk ( bez emisí apod.), zaplatit ručení a dostane značky! Celá ta sranda vyjde na cca 2500kč . A všechny tovární traktory ( např. svoboda, škoda, zetor )vyrobené do 31.12.2009 lze přihlásit taky ! Viz slovenská televize pořad farmářská revue . Takže Slovensko alespon v této věci již dohnalo západ , pšenička dokladovým překupníkům pokvete už pouze u nás .....    [j.m,]   29.12.2019
Odpověď  http://www.eurooldtimers.com/cze/testace-historickych-vozidel.html

Máš tam jak mají vypadat fotky i vzor protokolu. Na fotkách není co řešit a protokol je víceméně technická věc. Co nebudeš vědět tak vynech a při testaci to s tebou doplní.

Děláte z komára velblouda. Nějaká vehementní příprava a objíždění "komisařů" předem je ztráta času a peněz.    [xhamsterr]   24.11.2019
Odpověď  S fotkama opatrně. Jednak je předepsaný pohled, dále musí být neutrální, ničím nerušené pozadí a fotky musí být na lesklém fotopapíře.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2019
Odpověď  Zdravím, nejlépe uděláte, když se spojíte s komisařem, který bude testaci dělat a spolu formulář vyplníte.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2019
Odpověď  Vyplň si šmírák vytiskni fotky a navštiv testačního komisaře, nebo to po domluvě pošli ke konzultaci či odsouhlasení, určitě ti ochotně poradí.    [.]   24.11.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

RÁM ROZMĚR


 Zdravím, mohl by mi prosím někdo změřit rozteč zadních tlumičů ? Myslím třeba na středy vrchního uchycení. Díky    [grif]   13.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  U unašeče rozety jsou kratší dráty.    [fikuscz]   15.01.2020
Odpověď  Díky a ještě něco, kde jsou na zadním kole kratší špice u unašeče nebo na levé straně ? Nějak se v tom klasickým nákresu nevyznám. Díky předem.    [grif]   15.01.2020
Odpověď  235mm, měřeno v tom prořezání    [fikuscz]   13.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Sraz Péráků


 Zdravím příznivce motocyklů jawa pérák.Zajímalo by mě kolik majitelů těchto strojů by mělo zájem se zůčastnit srazu Péráků.S touto myšlenkou si dlouho pohrávám,a tak zjištuji jaký by byl zájem.Jsem ze Zlína tak mám představu že by se konal tady na Zlínsku.Letos to určitě nebude ale příští rok by se to snad mohlo podařit zorganizovat.Jawě zdar čáryfuk    [čaryfuk]   13.07.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 774 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahojte všichni, přejeme všem jen to dobré v tomto roce. Těšíme se na setkání a hlásím že už máme ubytování i polopenzi objednanou. Paní byla po telefonu v pohodě. Mějte se prima. Pavel s holkama    [p377] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2020
Odpověď  už se těším zapsáno v kalendáři.    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2019
Odpověď  Výborný zprávy! Díky za snahu, rok 2020 prostě bude lepší než 2019.
Ale ani tam nikdo neutrpěl velkou ujmu, jen to prostě nebylo dokonalý jako jiný roky...........

Přeju všem z Čaryfukova klanu zdraví do Novýho roku, a těším se na červenec.........    [monty]   28.12.2019
Odpověď  Zdar Ogaři než začnu tak bych chtěl všem popřát do Nového roku všechno nej hodně zdravíčka osobní spokojenosti a hromadu ujetých kilometrů bez nehod.V nadcházejícím roce 2020 se opět vrátíme do vámi známé oblasti Bílých Karpat.Místo vám doposud neznámé a to rekreační středisko Královec u Valašských Klobouk,rezervace proběhla pro jistotu už v září aby nedošlo zase k nějakým nepříjemnostem jako letos.Tak že kalendáře do ruky a pište si:Začátek pátek 3.července ukončení neděle 5 července LP 2020 MÍSTO KONÁNÍ rekreační středisko Královec u Valašských Klobouk.Rezervace ubytování na tel.721 861 830.S paní domácí jsem pro vás domluvil že pří přihlášení si nahlásíte jestli budete chtít snídaně večeři atd co vám konkrétně nabídne.Po vylíčení letošního fiasku v Odrách jsme se radši shodli na tomto řešení které by eliminovalo situaci která letos vyvstala a proto prosím při rezervaci ubytování nahlaste své požadavky dopředu.Majitelé rs jsou k naší akci nakloněni tak věřím že všechno dobře dopadne ke spokojenosti obou stran.Ke zpestření programu jsem kontaktoval vám všem známého cestovatele a dobrodruha Marka Slobodníka s jeho prezentáciou a žlutou Jawou 250 se kterou cestoval se žlutým cirkusem Dana Přibáně, ještě mi ůčast nepotvrdil a tak tato otázka zůstává nezodpovězena.Ale věřím že si tento bohatýr najde čas a přijede.Tak do té doby vyladte své stroje k optimálnímu výkonu protože budou zase kopečky tak at to zvládnete.Zatím se opatrujte a Nový rok prožijte ve zdraví .Zdraví Čaryfuk    [caryfuk]   28.12.2019
Odpověď  Ahoj Tondo. Trochu s odstupem bych chtěl opět strašně poděkovat za uspořádání srazu. Vím co tě stojí času a nervů, aby všechno klaplo. Bylo to super. Najel jsem na Pérákovi krásných 650 km. Počasí vyšlo parádně. Vždycky se na Vás všechny těším, přes rok se prakticky nepotkáme. Takže zase za rok. Dík.    [ZČ.]   07.08.2019
Odpověď  Tak za mně akce povedená jako vždy. Pěkně jsme se projeli jak cesta tam tak zpatky i na mistě až na tu enduro cestu k větrníkům.
Kemp pěkný místo ale tím to skončilo obsluha strašná ještě že se dalo jít o kemp vedle v klidu za dobrý peníze najíst a napít aniž by se vás někdo snažil vyloženě zbavit za to že mu chcete dát vydělat.... tím se i rozštěpila akce na několik skupin jedni u chatek konzumují svoje zásoby druzí v jiném kempu a tretí co si užívali pohostinost místní dvojice(to bylo nad moje síly)
vyjíždka byla dobrá líbyla se mně zřícenina i kostel s studánkou, větrný mlín. jen pro toho kdo vede grupu podle itineráře tak si jízdu neužije pořád kouká kam má odbočit aby ho někdo nesejmul a podobně. možná by nebylo od věci skusit namalovat na křižovatkách sprejem šipky
foto
https://freebiker.rajce.idnes.cz/Sraz_peraku_2019    [free]   11.07.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Společná fotografie. Děkuji za výbornou akci.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.07.2019
Odpověď  Tady odkaz na Rajče Jardy Antla
https://jardaant.rajce.idnes.cz/2019-07-05a06_Klokocuvek-Peraci_srazik_a_vyjizdka    [Pilník.]   08.07.2019
Odpověď  ještě abych nezapoměl poděkovat rodince sajdkárových za krásné fotky je na nich vidět že si určili svůj program a ten si báječně užili a o tom to vlastně je    [caryfuk]   08.07.2019
Odpověď  zdar Ogaři děkuju za s vámi prožitý krásný víkend i když tam byla i jedna černá tečka v podobě kuchyně myslím tím v kempu ale neházejte po mě kamením s majiteli kempu byla špatná domluva byl jsem tam osobně před váma třikrát a nemohl jsem se pořádně domluvit co a jak vůbec bude jednou jsem dokonce mluvil s majitelem na něčem jsme se domluvili a on jí to vůbec neřekl.Pro mě taková vyjíždka do kempu čítá 90km plus se synem doladit trat a vrátit se domů a na tachometru krásných 350km za neděli ale nelituju pro mě donedávna byl tento krásný kraj neznámý a jsem rád že jsem se mohl s váma na dvou kolech podělit o své pocity z tak bohem zapomenutého kraje naší republiky.Příští rok se zase vrátíme sem k nám na Zlínsko pravděpodobně objekt Slavičínských kasáren tam kde to všechno začalo.tak ještě jednou dík a zatím čau    [caryfuk]   08.07.2019
Zobrazeno 10 z celkem 774 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (774) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Uchytenie výfukov


 Priatelia, aký máte názor na uchytenie výfukových tlmičov? Originál boli upevnené z vnútra, alebo z vonku držiaku teleskopu.    [peter.ba] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.08.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě poprosím o jednu radu. Na některých šavlích jsou vybrání pro šroubky do podkovy viz. foto. Tyto vybrání- žlábky tam jsou z výroby nebo to jsou jen vyběhané plošky od šroubů?? Na některých šavlích totiž jsou a na některých ne. děkuji    [Libor]   03.01.2020
Odpověď  Takto, z výroby se nový typ tlumiče usazoval normálně vně ale stupačky spolujezdce zůstali nezměněné a stejně jako další doplňky(tandem sedlo,revmaplechy,nosič zavazadel,brašny) se sériově nemontovali. Pro montáž tandemu si to musel majitel zařídit po svém.    [Martin Štindl]   01.01.2020
Odpověď  děkuji za info. čili platí tedy zevnitř , tak jak to mám nyní dle fotky? Tak mi stupačky jdou , ačkoliv to opravdu nevypadá uplně nejlíp, je to jakýsi ouzký, ale jinak bych tam ty stupačky nedostal, zkusil sem čtvery a bez nějaký jejich úprav by naráželi na rybinu a při zátěži spolujezdce pak samozřejmě ještě víc.    [Libor ]   01.01.2020
Odpověď  Záleží na provedení výfukového tlumiče, první provedení tlumiče(přivařený pásek uchycení k rámu) a druhé("dvojitý" pásek) by nemělo bránit montáži tandemových stupaček. U nejmladšího provedení je úchyt k rámu součástí výlisku a je středem(ve sváru), proto je tlumič více odsazen od osy motocyklu a nelze tak namontovat tandemové stupačky, pro montáž stupaček je tedy nutné tento tlumič usadit "zevnitř" což zrovna není nejvzhlednější.    [Martin Štindl]   01.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  zde foto zevnitř    [Libor]   01.01.2020
Odpověď  chlapi, je tedy nějak fundovaně známo jak byly namontnovány originál výfuky z výroby? Když je dám totiž venkem tak mi nejdou namontovat stupačky, když je dám vnitřkem tak stupačky jdou. Kolena i výfuky mám originály a sedí dobře ať je dám tak či onak. Jak je to tedy správně?    [Libor ]   01.01.2020
Odpověď  Na 350 -ke sú menej ohnuté kolená, tam mi to pasuje aj tak, aj tak. Len pri vonkajšom uchytení je problém so stupačkami. Vysvetlenie "Fikuscza" je veľmi pravdepodobné.    [peter.ba] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2016
Odpověď  Ono především není moc na výběr. Musíš to dát jak ti to dovolí kolena.    [ZČ]   02.09.2016
Odpověď  Výfuky FJ s pásovinou na boku jsou upevněné z vnitřní strany. Výfuky s maticí a oken ve švu jsou upevněné z venkovní strany rámu.    [fikuscz]   28.08.2016
Odpověď  Hmm. A teraz si o tom čo myslieť?    [peter.ba] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.08.2016
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 250 pérák vojenský ze Stochova, okres Kladno


 Dostal se mi do rukou zajímavý snímek a s ním bych se chtěl s vámi podělit. Jedná se o Jawu 250 pérák, vojenský. Fotka je z roku 1956, vznikla na Stochově, před tehdejšíma kasárnama,vpravo, vedle vstupního schodiště, jsou i vidět sloupy. Budova dodnes stojí a je nyní odborným učilištěm. Na péráku je krásně vidět tenkrát používaná SPZ na vojenských vozidlech v černo bílém provedení 52501. Mladíkovi, co na něm sedí je nyní, pokud žije, 81 let. No a péráka nejspíš již dávno odnesl čas. Pro veteránisty na Stochově nebo v blízkém okolí by to mohl být zajímavý nápad, vytvořit podle něj jiného vojáka, se stejnou SPZ, protože tento pérák skutečně na Stochově jezdil.Fotku jsem dostal od svého tchána, který na Stochově tenkrát rovněž sloužil.    [PS]   28.08.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  PS. Zkus se zaregistrovat. Je to snadné...    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.12.2019
Odpověď  A pérák je samozřejmě vpravo na fotce- oprava.    [PS]   25.12.2019
Odpověď  A kdyby chtěl někdo stavět toho zelenýho vojenskýho péráka, mám nádherný nepoškozený, nezkracovaný přední blatník v původní nádherně patinové zelené vojenské barvě. Přestříkávat jej nebudu v žádném případě. Klidně jej vyměním za původní červený.    [PS]   25.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Objevil jsem ještě další fotku z toho místa. Pérák je vlevo. Obě fotky jsem musel zmenšit velikost na těch 100 kB, aby sem šly nahrát, tedy jsou mizerné kvality. Ve skutečnosti jsou krásně zřetelné.    [PS]   25.12.2019
Odpověď  https://motorky.bazos.cz/inzerat/87799359/Nadrz-vojak-Jawa-perak.php

tady nadrz je to origo? nebo nekdo chce vyrejzovat?    [free]   02.04.2018
Odpověď  Odesláno.    [PS]   20.03.2018
Odpověď  ok jen nemám email. můj je dolezalkanada(altV)seznam.cz    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2018
Odpověď  Napište mail a obratem zašlu    [PS]   19.03.2018
Odpověď  Samozřejmě že ano    [PS]   19.03.2018
Odpověď  Dobrý den
Chtěl bych se zaptat, jestli je možné získat kvalitní sken této fotografie pro připravovvanou knižní publikaci.
Děkuji    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.03.2018
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zodpovězené téma  

Špatní renovátoři a špatné repliky


 Zdravím Vás všechny tady a založil jsem téma pro všechny podvedené dobrotince,kteří si nechali renovovat motorku nebo si koupili nějaký díl,nechali si něco udělat,např. nachromovat a byli podvedeni a nejhorší věc,že Vám bylo něco zaměněno.Bude dobře,když budeme mít informace o těch nepoctivých.    [Zeus]   25.12.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 458 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  podle toho,co jsem pana vyslechl,mozna jsem spatne rozumel,tak se jednalo o jeho project,tzn.,ze si delal tu motorku podle sebe,a pry s ni nejel vic jak 50 mph...,takze tak ,jsem to tak pochopil...    [FJ]   18.12.2019
Odpověď  Hezky tunning,ale zaklad je org. bych rekl,znam OHC,ktere krome motoru jsou cele delane na kolene...a beha jich v obehu dost...    [FJ]   18.12.2019
Odpověď  https://www.youtube.com/watch?v=oam98yvlMso Přímo tohle bylo na prodej na jedné aukční síni."výrobce" není od nás a taky se dušuje,že to je originál.Takže vykuk může být odkudkoliv.    [kuba]   18.12.2019
Odpověď  jinak je to male prirovnani,pokud koupite nebo dovezete motorku ze zahranici,tak neni zprasena,jak u nas,tam kdyz nejela,tak lezi v garazi a nikdo nemel takovy prisun replik,takze je lepsi si poridit motorku z venku,radeji si priplatit,jak u nas koupeny hezky zbastleny lesknouci se jawicky    [FJ]   18.12.2019
Odpověď  u tech sneku jsem myslel,jen dle vzhledu,ze ten prvni je skladacka,ten druhy je org.,tzn,jen detail,kastliky,dynamo a na tom prvnim ampermetr,no nevim,rucicka litala sem tam,jak splasena,za me ten druhy je lepsi,tot muj nazor    [FJ]   18.12.2019
Odpověď  Loni bylo několik Vincentů, Brough bohužel pouze jeden.Pak už jen nějaký zívačky, závodní Premier, Nortony CS1,čtyřválec Puch, Čechie,Scott,Rumpál a podobný tuctovky..........
https://lokys.rajce.idnes.cz/Sobesice_2019_-_motorky%2C_28.9/    [Monty]   18.12.2019
Odpověď  U těch šneků bych byl opatrnější,kdo šneka nedělal,ten to nepochopí.Rozvod na šneku nemá vyrovnávač chodu vačky,takže celý rozvod kmitá i na volnoběh.Odtud jsou ty zvuky.A podle nahrávky z mobilu bych rozhodně neposuzoval který je lepší,protože každý mikrofon bere zvuk jinak.    [kuba]   18.12.2019
Odpověď  me by se libil Vincent HRD nebo Brough superiore SS 100,jsou tam k videni???Dojedu...    [FJ]   18.12.2019
Odpověď  a ty lepsi jsou ktere???napr....    [FJ]   18.12.2019
Odpověď  nemam OHV a ani po ni netouzim,sice mu nechytla na prvni naslapnuti,ale motor mu slape hezky,to je muj nazor    [FJ]   18.12.2019
Zobrazeno 10 z celkem 458 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (458) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Oprava předních vidlic.


 Zdravím,chtěl jsem se zeptat,zda máte někdo nějakou zkušenost s opravou předních ohlých vidlic a zda se také mění ty pouzdra,co jsou ve vnitř.Děkuji.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Přesně tady se to řeší:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=179268    [xhamsterr]   24.11.2019
Odpověď  Prosím o radu, jak vyměnit vrchní pouzdra ?    [Robert]   24.11.2019
Odpověď  9 z 10 extrémních obráběčů kovu by to udělalo jako caryfuk. Já bych se taky přidal k těm spodním pouzdrům a jezdit - většnou to stačí.    [vana-hb]   24.05.2011
Odpověď  Udělal jsi to caryfuku určidě řemeslně dokonale, ale většinou postačí výměna spodních pertinaxových futer (horní jsou ušetřená) s vystružením. Śavle je nejsnazší nechat navařit a přebrousit. Pokud jsou ohnuté, soustružník je srovná. Funguje to naprosto dostatečně. Neujezdíš to.    [Lada]   24.05.2011
Odpověď  Nazdar opravu přednich kluzáků jsem řešil nedávno.Materiál trubek jsem použil zušlechtovaný 15230.Povch jsem brousil na brusce na kulato na průměr 25.94.Materiál pouzder jsem použil cínový bronz 403016 cu sn 6.Pouzdra jsem po nalisováni stužil na soustruhu na jedno upnutí aby byla souosá na průměr 26H7.Spodní hlavy jsem odřízl následně nalisoval a zavařil.Po svaření je nutné zůhlování osy.To jsem řešil převrtáním otvoru a výrobou nové distanční trubičky na levé straně.Na pravé straně jsem odvrtal stávající závit a vyrobil na soustruhu vložku se závitem M12*1.5 a nalisoval zpět do hlavy kluzáku.Tímto příspěvkem jsem chtěl jenom naznačit že tato oprava je hodně náročná na vybavení a čas oprava mi trvala 3 dny.    [caryfuk]   23.05.2011
Odpověď  Nevím jak je to se spodkama na péráka,ele na Čízy spravuje pan Kuta.Za optání člověk nic nedá-kontakt na něho je na stránkách o ČZ.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2011
Odpověď  Reagoval jsem pouze na to, že soustruhem nelze udělat odpovídající povrch. Jinak tvrdochrom je dost drahá záležitost a na péráka přepych. Šavli ohlou jako hada jsem taky ještě neviděl a pokud by byla, vyměnil bych trubku -samozřejmě bych nekupoval bláto. Pokud je ale jen prohnutá, určitě plůjde srovnat. Obrať se na někoho šikovného v okolí, neměl by to být problém.    [Lada]   17.04.2011
Odpověď  Já jsem kdysi, když jsem renovoval, tak jsem se přifařil k lidem co ty trubky obrousili, nanesl se tvrdochrom, obrousil se na požadovaný rozměr a daly navý futra. J.    [Jíra]   17.04.2011
Odpověď  ja to na soustruhu mam dělany-a nevim jestli je to teda pak ještě doleštovany-to je pravda, ale je to opravdu super. Dělat nové trubky by asi tak jednoduche nebylo nebo nevim no,ale jsou tam někde v tom ty šneci pro uchycení pružin atd.-kdyby to bylo tak jednoduchy tak to už někdo davno děla-protože si myslim. že hodně lidi by si to rado koupilo.    [honza]   17.04.2011
Odpověď  Tak Láďo, můj názor je, že výsledný povrch je broušený na něčem jako hrotová bruska (nebo jak se to jmenuje).

Podle mě, když je ta trubka tak vydřená že to vadí tak je na vyhození. I kdyby jsi jí osoustužil a pak nějak vyhladil aby nebrousila pouzdra, tak si vem co tam zbude za materiál. Myslim že pak by byla náchylná na ohnutí. Nehledě na to, že v té délce a síle materiálu ... no nevim jestli by jsi to přesně upnul a i kdyby jo tak to bude pod nožem pružit a poskáčeš povrch.

Já bych porovnal starý a nechal je, nebo se někde poohlédl po firmě co renovuje hydraulické písty. Taková firma by ti udělala nové trubky a přivařili by je na původní padky.    [vana-hb]   17.04.2011
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Veterán club Ostrava


 Dobrý den, kupuji Jawu 250 na veteránských značkách z Prahy a potřeboval bych ji přihlásit na veteránské značky v Ostravě.
Zajišťuje někdo tuto službu?
Nemáte tip na nějakou testaci motorky v blízkosti Ostravy?
Předem dík za informace.    [Boris ValíkRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.11.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  koukni na stránky www.fkhv.cz tam je seznam všech testačních komisí, měl by tam být i kontakt    [vojta]   20.11.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

ŘETĚZ PRIMÁRU 250/1948


 Zdravím, dávám do motoru nový řetěz a lamely a dle všech e-shopů jsem koupil 60 článků, ale já mám na stroji 54, kde je problém ? Díky moc    [grif]   19.11.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky za nakopnutí zamotal se mi do toho řetěz z prasete :-)). Měl jsem z toho hlavu v pejru. Dík    [grif]   20.11.2019
Odpověď  tak máte 175 ccm motor    [Monty]   19.11.2019
Odpověď  60 článků je správně    [fikuscz]   19.11.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zdravím,rozeta pérák,poradí někdo z čeho je?


 Vypadá stejně jako klasická,prům.160,ale nemá otvor pro ložisko 52mm,ale menší díru s drážkou pro pero. Přitom ale má nanýtovanou zubovou spojku. Myslel jsem,že to někdo upravil pro traktor,ale ta rozeta je odlitek z jednoho kusu,jen je na ní ta zub.spojka. Rikša ale měla diferák ,tedy neměla rozetu natvrdo na osu ne? Díky Márty    [Mr.GarrisonRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vypadá to "zajímavě". Podle mě to bude nějaký nezjistitelný pracovní stroj domácí výroby.    [xhamsterr]   02.11.2019
Odpověď  asi nekdo upravil origo rozetu tim ze tam nalysouval ten mezikus    [free]   23.10.2019
Odpověď  Neni tam ten střed nalisovaný? Já bych řekl, že je.    [fikuscz]   17.10.2019
Odpověď  Nikdo neví???    [Mr.Garrison] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.10.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Doklady


 Zdravím.Nedávno jsem četl na netu jak jdou předělat papíry z kývačky na péráka.Konečně jsem je sehnal ale pro změnu zas nemůžu ty informace jak na to najít.Můžete mi prosím někdo poradit přesný postup,nejlépe odkaz na stránky kde je to popsané.Není to zas tak jednoduché...Děkuji plasa    [plasa]   11.04.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 277 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  oldrich janak: Pokud máte auto na normálních značkách, tak na STK musíte každé 2 roky, jako jakékoliv jiné auto. Testace platí rovněž dva roky a musíte ji absolvovat znova, tedy klubovou na historický původ. Pokud je auto na veteránských značkách, na na STK nejezdíte, ale každé dva roky absolvujete klubovou a následně krajskou testaci a dostanete razítko do průkazu historického vozidla.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.11.2019
Odpověď  mam ladu 2107 která ma testaci veteran přišti rok ji musim opět obnovit jak to je z veterany musí i nadále jezdit na STK nebo stači obnovit testaci veterána děkuji    [oldrich janak]   02.11.2019
Odpověď  Ještě jsem zapomněl dodat k výrobním štítkům (existují i zákaznické), při řešení výměny (náhrady) je nutno znát vyjádření výrobce (dovozce), zda-li náhradní štítky dodává (za poplatek) a za jakých podmínek (velmi se různí). Pokud štítky nedodává (jeho vyjádření nutno doložit úřadu), tak platí druhá zákonná varianta a to je opatření si štítku, vyražení údajů vlastními silami (klasicky nějaký štítkový eschop, reklamka).

A jak je oficiálně známo, na většinu starých vozidel (ale i nových) výrobci štítky nedodávají. Pro STK od roku 2012 vydala EU předpis, že není vážnou závadou vozidlo bez štítku do roku výroby 2001. Proto zřejmě technik doporučuje nevyhovující štítek raději sundat (nezahazovat!), protože ho jinak musí vyfotit. Při výměně rámu (karoserie) a oficiálním vyražení čísla (VIN) se logicky údaje neshodují s původním štítkem. Což z hlediska evidence není v pořádku. Menším zlem je nyní štítek nemít, než mít s nesprávnými údaji.
Ale byl bych opatrný, kdo ví co se vymyslí, a štítky pečlivě schoval a pořídil nové, kde chybějí nebo jsou špatné.
Ani JAWA štítky nedodává, naopak odkazuje na druhovýrobu, jak mi bylo i oficiálně opět potvrzeno.
Nejjednodušší je proto si štítek rovnou koupit a přinýtovat a vyhnout se zbytečným starostem. Existuje také oficiální vyjádření některých výrobců ke štítkům, kde podmínky náhrad uvádějí.
Takže pokud někdo potřebuje náhradu za ztracený, poškozený štítek, tak není žádným falšováním si jej pořídit. Štítek (údaje) nemůže být v rozporu se skutečným stavem v registru a TP. Snad není takový problém si údaje napřed v TP ověřit a poté vyrazit. A vlastní pořízení a vyražení není nezákonné, naopak jej předpis uvádí jako druhou možnou variantu při absenci možnosti výrobce.    [vintera]   21.09.2019
Odpověď  Mám takto několik vozidel, které mají oficiálně něco měněno a nesouhlasí proto údaje se štítkem. V jednom jediném případě je v TP v poznámkách uvedeno - "ponechán původní štítek" - a není s tímto žádný problém na STK. Ale naopak byl problém při silniční kontrole (TP se nevozí). Policie má přístup do registru vozidel a trvá (a obtěžuje) než si údaj ověří.
V ostatních případech zapsaných výměn není v TP o štítku žádný zápis a na STK je pravidelně problém, buďto požadují štítek odstranit a vozit v kastlíku, nebo dát do souladu se skutečností a hlavně upozorňují nejezdit do zahraničí, kde hrozí i zabavení a trest za falšování pro tento nesoulad.

K tomu odstranění štítku uvádí STK, že povinnost mít při kontrole na vozidle štítek platí až od výroby vozidla v devadesátých letech. Proto mám v provozu i několik vozidel bez štítku. Je ale také pravdou, že na některé STK některý technik striktně štítek požaduje a dlouho nechce platný argument uznat. Radí dát jej i nový. Pro klid duše všech.

Proto bych se přikláněl k požadavku o zapsání údajů o existenci štítku do TP na evidenci vozidel při oficiální výměně rámu. Pro úplnou jistotu dát štítek nový.
Ono dát nový štítek není nic nezákonného, při ztrátě, zničení, jen se nesmí uvést jiné údaje než jsou v evidenci (TP). Stejně jakoukoli přestavbou se přichází o skutečnou historickou hodnotu stroje.    [vintera]   20.09.2019
Odpověď  Jiste ze by tam mel byt stitek z ramu. Nechat puvodni. Uz se to tu resilo stokrat dokola. Bez stitku je jasne a podezdrele ze neco chyby a naprosto nejhorsi moznost je stitek falsovat ... .    [jawak]   15.09.2019
Odpověď  http://hire-labas.pl
info@hire-labas.pl    [Lillie]   22.08.2019
Odpověď  Podle me by tam mel byt stitek z ramu (tedy nesoublasici rok vyroby a typ) nebo podle puvodnich cisel v tp (nesouhlasici vyrobni cislo s ramem). Oboje bude ok protoze proste kdyz se legalne ten ram vymenil tak logicky asi neco sedet nemuze. Novy bych neklepal, podle me to budi pozornost ... technici velmi neradi vidi manipulaci s cimkoliv.

Realme, resi se to tady, aleckoho vyhodili z tk kvuli stitku? Ja o tom neslysel.    [jarda]   30.09.2018
Odpověď  protože jsou trotlové co to stejně nepochopí, a co sem furt taháte VIN ten má přesně stanovený tvar a počet znaků.    [jawik]   15.09.2018
Odpověď  Hlavně se o tom bavte veřejně...    [tr]   15.09.2018
Odpověď  vyrazte na štítek číslo stejně, jako v TP a na rámu. Potom jim to bude sedět,a budou na STK mít duši v peří.    [MOnty]   15.09.2018
Zobrazeno 10 z celkem 277 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (277) 
 Strana 1/201 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 25.1.2019)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

NÁDRŽ PÉRÁK FJ


 Zdravím potřebuji nádrž v patině a nabízím nádrž se staženým lakem a chromem. Má pár důlků, jinak super stav. Vymění někdo ? Více foto pošlu případně @    [grif]   04.01.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Nová Jawa Pérák


 Je smutné,že nás teď Indové učí,jak se mají dělat motorky...

https://www.auto.cz/jawa-perak-se-vraci-jako-stylovy-a-temny-bobber-132092    [Jára]   19.11.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Výměním JAWA Bizon s SPZ, TP, původní, motor po GO za JAWA 350 Pérák


 Výměna.    [KoljaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.09.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Výměna


 Vyměním JAWA 250/559 s vozíkem Pav-40 SPZ, TP za JAWA 250 Pérák.    [KoljaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.09.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Perak25o plus side 560


 Ahoj jde sparovat tato sideka s perákem?Nebo je nutné předělat uchyceni?Je 25o ještě pojizdna nebo už motor nestíhá.Mate někdo zkušenosti s touto montáží.Predem dekuji za odpoved    [Jarek]   07.08.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Rozeta pérák FJ


 Má někdo zkušenost s touto replikovou rozetou?

https://www.motojelinek.cz/Rozeta-44z-ZINEK-Perak-d3552.htm

Zvažuji, že bych ji koupil, ale nevím, jaká je kvalita, zpracování, přesnost, prostě zda je identická s originálem.    [Hynek]   28.05.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Tachometr perak - pruzinka vracejici rucicku


 Ahoj, nevite kde se da sehnat popripade cim nahradit prizinku vracejici rucicku v tachometru perak.    [Láďa 74Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/201 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006