MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301242 příspěvků |7255 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 61 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 19.7.2019 00:26  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 769
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 567
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 344
    Doklady   11.04.2010 / 271
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 233
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 2995      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 7 / 276      Příspěvků Příspěvků: 30078
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/200 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

TANDEMOVÁ SEDAČKA SVIT. Na motorku ale nevím na jakou.


 Dobrý den
Tak uklízím garáž po tchánovi a našel jsem sedačku značka SVIT.
Tchán byl zámečník a všechno dělal bytelně na věčný časy,tak i ten držák je kus poctivího železa myslím, že i slon by se nemusel bát sednout prý říkal ,že je to na Péráka? fotky přikládám mám už kupce chtěl jsem at nabídne cenu a on se ptá no mojí představu vůbec nevím nechcu ho natáhnout ale taky bych nerad aby ze mně blba udělal on.Prosím o radu.Uřčitě se tady v tom někdo vyzná?
Při nějhorším hodím cenu nesmysl a vyhlásím dražbu.
děkuji za rady.    [trojkorunaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.07.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Cenu si netroufám ani tipnout, ten tandem co mám na fotce jsem pustil(po demontáži sedla Svit) před lety v Přepychách asi za 300Kč. A tady na fóru není vhodné cokoliv peněžně "oceňovat", vznikají dost velké názorové rozpory.    [Martin Štindl]   19.07.2019
Odpověď  Ahoj děkuji,taky jsem jiný značení na sedáku nenašel žádný číslo, žádná jiná značka.
Nevíte jak se to cenově může pohybovat?    [trojkoruna] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Sedák je 125/150 Zetka(Svit) ale sestava držáku sedla s odpružením je něco jiného - měl jsem asi to samé(viz foto)a na burzách se tohle provedení občas objevuje, domácí výroba bude asi jen to uchycení k nosiči.
Měl jsem za to že se jedná o poválečnou výrobu "universálního tandemu" na starší motocykly ale nic dalšího jsem dodnes nedohledal, kromě sedáku Svit na tom nebylo jiné značení.    [Martin Štindl]   17.07.2019
Odpověď  O kousek si se netrefil do skupiny. Je to tandem na Zetku.    [fikuscz]   17.07.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Vypínací tyčka spojky.


 Četl jsem si v návodu a tam se píše, že poloautomat se málokdy demontuje. Mazání vypínací tyčky spojky probíhá tak, že se vyšroubuje seřizovací šroub poloautomatu, vyjme se kulička a vysune se pravá vypínací tyčka spojky. Do díry tyčky se dá vazelína a vše se smontuje zpět.
Otázka: Děláte to někdo takto a jestli ano, tak jakým způsobem lze vytáhnout vypínací tyčku bez demontáže poloautomatu. Ta tyčka je absolutně nepřístupná a mně nenapadá žádná rozumná metoda.    [donkomposto]   15.07.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Není lepší si říznout tři kusy ze závitové tyče a ty pak zalepit do původních otvorů a povolovat poloautomat maticemi??    [Felix]   18.07.2019
Odpověď  Ten magnet je dobrý nápad. V návodu se píše mazat vazelínou a mě nikdy ani nenapadlo, že bych mohl vytáhnout tyčku bez demontáže poloautomatu. Častá demontáž je spojená s nebezpečím stržení hliníkových závitů. Proto jsem se obrátil o radu - víc hlav, víc rozumu. Děkuji.    [donkomposto]   16.07.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vytahování tyčky zkrze spojkový automat mě přijde zbytečně komplikované, samotná tyčka v hlavní hřídeli není mazaná vazelínou ale olejovou náplní převodovky a k jejímu vyjmutí stačí povolit tři šrouby které drží automat a ten sejmout. Jinak pokud se tedy trvá na vyjmutí tyčky spojky skrze upevněný automat tak to lze provést přes feromagnetickou sondu(kulatinku) s přiloženým silným magnetem.    [Martin Štindl]   15.07.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Chromování 2019


 Ahoj, má někdo zkušenosti s chromováním v polské Wolsztyni? Případně jiná doporučení na kvalitní chrom. Děkuji.    [fikuscz]   26.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Šikovné polské ručičky ... to slýchám, ale většinou se jedná o skořápkáře.    [xhamsterr]   15.07.2019
Odpověď  Polští řemeslníci mají ve světě dobrou pověst    [Jetmir]   15.07.2019
Odpověď  Jen pro naší informaci. proč sis vybral zrovna Polsko?    [xhamsterr]   15.07.2019
Odpověď  Ahoj, my chromujeme. Práce máme sice dost, ale teď se to trošku uklidnilo. Stránky: www.kovolesk.cz nebo FB: https://www.facebook.com/kovoleskcz-chromov%C3%A1n%C3%AD-brou%C5%A1en%C3%AD-a-le%C5%A1t%C4%9Bn%C3%AD-kov%C5%AF-162740430876969/


Nicméně, nedoporučuji Polsko. Spousta lidí snaží ušetřit, tak hledá jiný možnosti. Ale ještě jsem nenarazil na nikoho, kdo by byl s chromem od nich spokojený. Na drobných dílech, to asi taková tragédie tolik nebude no. Ale větší díly jako třeba nárazníky bych určitě do Polska netahal.

Je to takový paradox. Spousta lidí si myslí, že ušetří tím tisíce, a opak je pravdou. Ušetří možná pár stovek a nebo rovnou můžou dělat nový chrom :D Základ podle mě je vyhnout se Šumpersku a Polsku.

Jinak, kdyby byla jakákoliv otázka, klidně můžeš zavolat (774 983 057)-    [jokerx01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Vyosenie medzi primárnym kolečkom a spojkovým košom.


 Zdravím všetkých,
Skladám motor na jawa 250 perak a narazil som na nasledovný problém. Primárne kolečko nie je v ose so spojkovým kosom. Môj odhad sú také 3-4 mm čo je veľa.(Kluka je po repase) Reťaz tam síce nasadím ale myslím že dlho by nevydržala. Stretol sa s tým už niekto? Čo by mohlo byt zle ? Ako by sa to dalo vyriešiť ?    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  27.06.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Kľuku opravil Pan čo ju aj repasoval. Bez najmenšieho problému a na počkanie.    [Juraj]   12.07.2019
Odpověď  Vypodlozis si kliku mezi setrvaky a pod lisem zatlacis...    [k.]   04.07.2019
Odpověď  Opravil to ten ,kdo to repasoval, nebo jak jsi to vyřešil?    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.07.2019
Odpověď  Zdravim,
problem vyrieseny, čap bol spravny ale nebol nalisovaný dostatočne hlboko.
ďakujem :)    [Juraj]   04.07.2019
Odpověď  vrátil bych kliku repasistovi ať dá správný čep.    [vintera]   28.06.2019
Odpověď  Zpočítat to neumím, ale typuju zvětšení otvoru o 0,5mm max 1mm a to s primárním kolem nemůže nic udělat, materiálu je tam dost.    [Petan69]   27.06.2019
Odpověď  doma by som to urcite rerobil. nechal by som to spravit v odbornej dielni.
len sa bojim ci to moc neoslabim.    [Juraj]   27.06.2019
Odpověď  To doma neuděláš, ten otvor je do přesného kuželu.    [fikuscz]   27.06.2019
Odpověď  ...tak presne tohoto som sa bal. aj tato moznost ma napadla.
rozmyslal som este zvacsit otvor na primarnom kolecku a potom by sadlo nizsie. ale bojim sa ze by som ho uz dost oslabil.    [Juraj]   27.06.2019
Odpověď  To je špatný čep na klice. Měl jsem stejný problém u 350 péráka. Čep se musí vyměnit.    [fikuscz]   27.06.2019
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zodpovězené téma  

Sraz Péráků


 Zdravím příznivce motocyklů jawa pérák.Zajímalo by mě kolik majitelů těchto strojů by mělo zájem se zůčastnit srazu Péráků.S touto myšlenkou si dlouho pohrávám,a tak zjištuji jaký by byl zájem.Jsem ze Zlína tak mám představu že by se konal tady na Zlínsku.Letos to určitě nebude ale příští rok by se to snad mohlo podařit zorganizovat.Jawě zdar čáryfuk    [čaryfuk]   13.07.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 769 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tak za mně akce povedená jako vždy. Pěkně jsme se projeli jak cesta tam tak zpatky i na mistě až na tu enduro cestu k větrníkům.
Kemp pěkný místo ale tím to skončilo obsluha strašná ještě že se dalo jít o kemp vedle v klidu za dobrý peníze najíst a napít aniž by se vás někdo snažil vyloženě zbavit za to že mu chcete dát vydělat.... tím se i rozštěpila akce na několik skupin jedni u chatek konzumují svoje zásoby druzí v jiném kempu a tretí co si užívali pohostinost místní dvojice(to bylo nad moje síly)
vyjíždka byla dobrá líbyla se mně zřícenina i kostel s studánkou, větrný mlín. jen pro toho kdo vede grupu podle itineráře tak si jízdu neužije pořád kouká kam má odbočit aby ho někdo nesejmul a podobně. možná by nebylo od věci skusit namalovat na křižovatkách sprejem šipky
foto
https://freebiker.rajce.idnes.cz/Sraz_peraku_2019    [free]   11.07.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Společná fotografie. Děkuji za výbornou akci.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.07.2019
Odpověď  Tady odkaz na Rajče Jardy Antla
https://jardaant.rajce.idnes.cz/2019-07-05a06_Klokocuvek-Peraci_srazik_a_vyjizdka    [Pilník.]   08.07.2019
Odpověď  ještě abych nezapoměl poděkovat rodince sajdkárových za krásné fotky je na nich vidět že si určili svůj program a ten si báječně užili a o tom to vlastně je    [caryfuk]   08.07.2019
Odpověď  zdar Ogaři děkuju za s vámi prožitý krásný víkend i když tam byla i jedna černá tečka v podobě kuchyně myslím tím v kempu ale neházejte po mě kamením s majiteli kempu byla špatná domluva byl jsem tam osobně před váma třikrát a nemohl jsem se pořádně domluvit co a jak vůbec bude jednou jsem dokonce mluvil s majitelem na něčem jsme se domluvili a on jí to vůbec neřekl.Pro mě taková vyjíždka do kempu čítá 90km plus se synem doladit trat a vrátit se domů a na tachometru krásných 350km za neděli ale nelituju pro mě donedávna byl tento krásný kraj neznámý a jsem rád že jsem se mohl s váma na dvou kolech podělit o své pocity z tak bohem zapomenutého kraje naší republiky.Příští rok se zase vrátíme sem k nám na Zlínsko pravděpodobně objekt Slavičínských kasáren tam kde to všechno začalo.tak ještě jednou dík a zatím čau    [caryfuk]   08.07.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prisiel som , videl som, pokecal som, najazdil som. Cestou tam drobne opravy :) Cestou sp5t vsetko ok, posledna polhodinka v dazdi. Natocenych peknych 966km. Tondo dik! O rok v Slavicine!    [jozef]   08.07.2019
Odpověď  Jestli si dobře pamatuji tak jenom 36... ale bylo to super jako vždy :-)    [meela]   08.07.2019
Odpověď  Pilníku, to máš z toho, že na sraz Péráků jedeš na pětistovce.. Já mám za dva dny 600 km a pohoda.. teda zase jsem se z pětistovky třikrát neudělal jako ty :o), zato mi na dálnici mávali i policajti.
Jinak Tondo díky moc za sraz- jel jsem domů v sobotu- dalo se dohromady 50 kusů?    [Beat]   08.07.2019
Odpověď  Tak jsem se na ten sraz tolik těšil, že je už za náma byl hodně náročný ,že bych potřeboval tak týden dovolené ,mám najeto přez 800 km za 4 dny.
Chci poděkovat všem organizátorům, samozřejmě Čáryfukovy a jeho rodině,tak zase za rok.    [Pilník.]   07.07.2019
Odpověď  Prej pár fotek. Parádní fotky ze skvělého srazu. Díky, Petr.    [Petr ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2019
Zobrazeno 10 z celkem 769 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (769) 
Zodpovězené téma  

Špatní renovátoři a špatné repliky


 Zdravím Vás všechny tady a založil jsem téma pro všechny podvedené dobrotince,kteří si nechali renovovat motorku nebo si koupili nějaký díl,nechali si něco udělat,např. nachromovat a byli podvedeni a nejhorší věc,že Vám bylo něco zaměněno.Bude dobře,když budeme mít informace o těch nepoctivých.    [Zeus]   25.12.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 344 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  To je kouhout z Číny- síťka plast, místo trubičky brčko z propisy a finále u mě bylo, když mi došel benzin- ten kouhout měl opačně pozice- rezerva dolů..    [Beat]   10.07.2019
Odpověď  to se mne presne stalo taky
jak pise martin rozezral to dnesni druh benzinu    [free]   10.07.2019
Odpověď  Peťulík: pokud ta mřížka filtru byla mosazná tak tohle není vina výrobce fitru ale biosložky v palivu. Dnes už nelze nechat benzín v nádrži delší dobu "ležet ladem", před zavedením biopříměsí mohl benzín zůstat v nádrži po léta, sice "zvětral" ale nádrži ani kohoutu nijak neublížil.    [Martin Štindl]   29.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Po 2 letech    [Peťulík ]   29.06.2019
Odpověď  Vypadá to že tady někdo byl v Turecku asi na dovolené -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2019
Odpověď  Výrobce Turecko    [vintera]   11.04.2019
Odpověď  Ještě by to chtělo připisovat kde bylo koupeno ... .    [xhamsterr]   10.04.2019
Odpověď  Koupil se replikový brzdový pedál na 350 kejvačku. Při prvním tlaku na páku se protočil čep v ramínku. Šestihran i otvor v ramínku se staly kulatými. A to se tlačilo na páku pouze RUKOU. V případě brzdění se celý pedál nakrucuje, je vyrobený z tvarohu.    [vintera]   10.04.2019
Odpověď  koupili jsme několikery spodní kluzáky jawa turecké výroby. Chrom, závity, průměr pro pouzdra OK. Ale na jednom kluzáku byl otvor(který svírá osu) vrtán mírně mimo obě roviny kluzáku. Naštěstí byl otvor menší o 0,5 mm, takže se nakonec podařilo kolmost otvoru opravit. Možná ten Turek nebyl úplně mimo, když vrtal asi z ruky, tak raděj slabším vrtákem.    [vintera]   19.03.2019
Odpověď  Koupil jsem šrouby na kastlík pérák (chrom) a závit je bohužel nutné přetočit, je nachromovaný a proto nejde do původního závitu v kastlíku.

https://www.motokrnov.cz/14926-cz-125150-t-b-c/45734-sroub-kastliku-ocel-chrom-(-perak-cz-)-/    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.03.2019
Zobrazeno 10 z celkem 344 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (344) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Řadící a startovací páka pérák 250


 Ahoj, mohl by mi někdo poradit, kde sehnat kvalitní repliku startovací a řadící páky na péráka 250? Dal jsem se po letech zase do renovace a ty co jsem kdysi někde sehnal jsou malé průměrem a nepasují mi na hřídele. A co jsem viděl originály, tak byly dost poničené, takže proto řeším repliky. Díky za rady.    [Karel12345] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.07.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  www.hf moto.cz    [Monty]   10.07.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

350 Pérák


 Ahoj,
víte někdo co to je za divné číslo motoru?
Jedná se o Péráka 350    [pepe.fortRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  a detail    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  zvenčí...    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nechtěl jsem zakládat nové téma, tak to píši sem . Sehnal jsem rozebraného ogara 350 . V bedně s díly byl tento kryt zápalka , vevnitř obrovský nápis jawa . Já třipade motor nikdy neměl tak nevím jestli je to na pérák , nebo ogar nebo obojí . Googlil jsem ,ale moudřejší stejně nejsem..... děkuji skušené za radu ...    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2019
Odpověď  toho papíru s parafinem, který jsem cca 10 let měl jen na podpal v kotli musím něco schovat, nenapadlo mě, že může ještě něco zhodnotit!    [jawik]   01.05.2019
Odpověď  Chtělo by to zabalit do ušmudlaného žlutého papíru, vymyslet příhodu o dědečkovi a jeho prototypu ... a na Aukru prodat za peníze co znamenají svět. A možná to nebude daleko od pravdy protože tohle je fakt divný ... proč by to někdo dělal?    [xhamsterr]   30.04.2019
Odpověď  A nebylo to naopak ? ? Nepřiletěli náhodou z Marsu sem, "naklepali" ty data, a zase odletěli ? ? :D :D :D
Je vidět jak ten čas běží, a věci pro nás starší jsou přirozené. . .
Už se to tu několikrát vysvětlovalo . . .    [radek]   30.04.2019
Odpověď  nuz evidentne to cislo vydal dopravny inspektorat na Marse ,11-ho mesiaca v roku 1954 , keby ste nevedel kde Mars je , tak je to stvrta planeta od Slnka .    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.04.2019
Odpověď  Jako v ČR nebo v cizině?    [pepe.fort]   29.04.2019
Odpověď  cislo pridelene dopravnym inspektoratom    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.04.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Klakson Pérák - složení


 Dávám do kupy péráka a zapomněl jsem si před lakem a chromem nafotit klakson. Ten vnitřek mám snad dobře, ale nevím v jakém pořadí tam pak příjde ten zbytek. A jestli tam má vůbec přijít ten hliníkový díl. Vše co k tomu mám(a mělo by to být kompletní) je na fotce.
Poradí mi někdo jak to složit, případně nafotí svůj klakson?
Díky Dan.    [DanssonRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.10.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  díky    [Petan69]   22.06.2019
Odpověď  V původním klaksonu byl bez povrchové úpravy.    [fikuscz]   21.06.2019
Odpověď  Taky teď kompletuju klakson a chci se zeptat jestli ten "lakovaný plech" má být opravdu lakovaný. Měl jsem ho jen orezlý.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.06.2019
Odpověď  Ten červík se skoro musí opírat o elektromagnet (trošku koukat dovniř a na druhé (vnější straně) být tak dlouhý, aby se na něj nechala našroubovat matka a dalo se s ním otočit - musí v něm být drážka pro šroubovák aby šel štelovat.    [vana-hb] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.10.2011
Odpověď  Děkuji Michale, můžu se ještě zeptat blíže na toho červíka, jaká je jeho délka, průměr je jasný, takový který tam půjde to je tuším čtyřka.    [Dansson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.10.2011
Odpověď  Jestli se nepletu, tak na tělo by mělo přijít papírové těsnění, pak nalakovaný plech, dál hliníkový, dotáhnout ke středu přes červíka s maticí (pro nastavení troubení) a chromovaný kryt.    [Michal]   23.10.2011
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 350 pérák - špatný chod jednoho válce


 Zdravím všechny nadšence.

Měl bych prosbu o radu k mému péráka 350 po celkové renovaci. Moto má najeto něco přes 1400 km. Kolem červnu 2018 dokončeno.
Tuto krásnou neděli jsem se rozhodl využít a věnovat jí projížďce. Cca po 45km jsem cítil špatný chod motocyklu, respektive pravého válce - neměl výkon. Po zastavení na vhodném místě jsem zkontroloval teplotu a vzhledem k mírné okolní teplotě samotné válce nebyly nijak přehřáté. Čeho jsem si povšiml, tak byl menší tlak vycházejících zplodin z pravého výfuku - zdál se mě nepravidelný chod/zápal (testováno dlaní před výfukem :D ).
Moto jsem nechal odpočinout a zkusil nastartovat - motor ihned chytl, tak jsem se vydal na cestu. Po rozjeti jsem cítil opět špatný tah a nepravidelný zápal na pravém válci.
Napadlo mě, že bude nejspíše problém v indukční cívce, které jsou zabudovány v bakelitové spínací skříňce. Tudíž jsem otevřel pravé víko motoru (zapalování), prohodil dráty vedoucí do spínačky a také prohodil fajky. Čekal jsem, že problém se přestěhuje na levý válec, pokud by se jednalo o problém s indukční cívkou. To se nestalo.
Po ujetí pár km jsem opět zastavil a abych zkontroloval svíčku pravého válce. Pravý válec chytil cestou jen občas a jeho samotná teplota byla nízká na udržení ruky na válci. Levý byl horky, jelikož měl správný chod.
Vyndal jsem svíčku a vyměnil za jinou - Nic se nezměnilo.
Po pár km jsem opět zastavil a zase rozdíl v teplotách - pravý teplý a levý horký. Poté jsem vyměnil ještě jednou svíčku pravého válce. Cestou domů jsem ještě několikrát udělal rošádu drátů v zapalování k indukčním svíčkám a fajek, abych vyloučil indukční cívky.
Pořád nešel pravý válec v pravidelném chodu.

Tímto bych Vás chtěl požádat o radu nebo nápad co se mohlo přihodit či poškodit. Napadá mě už jen několik možností:
1) nějak rozeštelovaný předstih za jízdy pravého válce
2) špatný kondenzátor - ale tu bych předpokládal přesunutí nepravidelného chodu na jiný válec
3) vyletění gufera na pravé straně u zapalování
4) nedostatečná komprese v pravém válci ??

Budu rád za každou radu a postupně bych je vylučoval od nejlehčích po těžší.

Děkuji    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Mě od toho odrazovali, páč u třistapadesátky stejně musíš nahřívat blok kvůli středovému čelu. Ale stejně se je tam chystám dát.    [Felix]   22.06.2019
Odpověď  Měl jsem stejný problém, po výměně gufera a seřízením předstihu se chod významně zlepšil.
Měl bych také dotaz jaký názor máte na osazení válečkových ložisek na kliku 350tky na pravou stranu nebo i na levou a mezi válci nechat klasické kuličkové? Z hlediska půlení motoru by bylo výhodné určitě napravo.    [Mirek]   21.06.2019
Odpověď  Problém s upadlým kontaktem na kontaktním šroubu kladívka jsem měl též jen na 250 a odhalil jsem to až o par hodin později co jsem na jedoucím nejedoucím péráku doskákal dom. Nová kladívka jsem měl samozdřejmě v brašně na motorce. Takže mě málem jeblo když jsem na to přišel. Ty repliky nestojí za moc.    [Michal]   15.05.2019
Odpověď  Taktéž Všem velmi děkuji za názory a doufám, že toto téma pomůže i někomu v budoucnu při obdobném problému.

PS: Jako poslední bych chtěl podotknout, že jsem se při prvním nastavení zapalování do toho nechtěl pouštět (neměl jsem zkušenost a ani měrku polohy pístu) a požádal jsem firmu, která mě renovovala zapalování, aby ho i nastavila na daný motor.
Při hledání této závady jsem zjistil, že nebylo nastavené v předepsaném rozsahu a musel jsem rozšířit drážky v patici kladívka.
Rada pro mne do budoucna a možná i pro někoho jiného je si zkontrolovat nastavení případně si to nastavit sám.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tento problém jsem vyřešil koupí nového kontaktního šroubu. Následně nastavil odtrh v horní úvrati pístu na 0,4mm, posunul jsem píst (klikovkou doleva) o 3,35mm a opět nastavil odtrh na 0,05mm (podle planžety). Pokud se ptáte proč 3,35mm, tak jsem zvolil střední hodnotu udávanou v katalogu 3,2-3,5mm).
Taktéž, jak jsem psal jsem přetěsnil válec, hlavu a kolena. Složil motor a dal na své místo nádrž a spínací skříňku. Po těchto krocích moto opět jelo a chybu už nevykazovalo. Chod se mě zdá lepší něž předtím.
Pro představu přikládám fotku zapalování 250, na kterém je zmíněný šroubek.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Minulý týden jsem při detailnější kontrole zapalování nejspíše objevil problém.
Jednalo se o kontaktní šroub přerušovače (kladívka). Jeho napájená kontaktní plocha zcela chyběla a tím vznikla velké mezera mezi ním a kladívkem.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.04.2019
Odpověď  Já bych to gufero pro jistotu nejdříve vydloubnul, stojí málo. Ale vzhledem k nižšímu tlaku na pravém, zlobícím válci, bude problém nejspíše válec - píst - kroužky.

Na druhou stranu, ale stejný problém s menším výkonem a chodem motoru na jeden válec byl u kývačky způsoben malým napětím v zapalování. Projevovalo se to také jen na jednom válci i při přehození zapalování mezi válci. Ten vynechávající měl také menší kompresi a mysleli jsme, že je to tím. Po opravě dobíjení a výměně baterie bylo po problému.    [vintera]   04.04.2019
Odpověď  Stejné problémy mám se svou 350kou. Jediný rozdíl, že zapalování je VAPE. Bohužel se mohu pouze domnívat, že problém byl guferem, jelikož při vyndávání gufera bylo vypadnutá "pružina" z vnitřní strany. Ale je možné, že pružina vyskočila až při samotném vyndávání gufera. Nyní jsem poslal kliku na rozlisování, výměnu středového ložiska. Uvidím po složení a prvním testu.    [kvasky]   03.04.2019
Odpověď  A co ty tlaky, změnilo se něco, jsou stejný? 1 Atm je dost. Co vůle na pístních kroužkcích, je stejná? - měla by být cca 0,2mm. Pokud tam bude takový rozdíl v tlacích, tak ten motor moc nepojede.
Jednou mi objednali k výbrusu písty na 350, tvarově byly uplně jiné a pístní kroužky byly rozdělené pro pravý a pro levý válec. Jedny byly totiž asi o 0,5mm užší. Tak jestli tam nemáš něco podobnýho a jeden válec mohl už dosloužit.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2019
Odpověď  V první řadě bych natloukl baterku na plnou kapacitu a přezkoušel, zda to správně dobíjí- už to psal někdo dole,blbě to pálí vlivem nedostatečné kapacity aku a klame to hledat závadu jinde.Pokud toto lze vyloučit, vyřadil bych cívky ve spínačce a namontoval normální vnější, ty cívky nestály za nic, proto skoro všichni předělávali pérasy na venkovní, pod nádrž se vejdou. Když ani toto nepomůže,asi rozpůlit a hledat závadu na klice na mezikruží a labyrintech.    [No name] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2019
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (23) 
Zodpovězené téma  

Replikový tachometr na péráka


 Máte někdo zkušenost s replikou tachometru?
Píše se, že se musí do masky udělat díra na bowden trochu jinde, to by mi nevadilo.

Mám originální tachometr ale nevím jestli půjde zrepasovat, chybí mi převod, který je z boku tachometru pod tou krytkou, struna ručičky prasklá.

http://www.motoveterandily.cz/g4194.Tachometr+P%E9 r%E1k+350+KOMUNISTA+++(replika)+POZOR+++%E8t%ECte+ info.html    [jakub]   02.07.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  to je prostě nečestný a nemorální.    [Monty]   15.06.2019
Odpověď  Problém jen, že ten cinskej tu prodává jako českou repliku    [Jakub]   15.06.2019
Odpověď  I kdyby někdo dokázal vyrobit repliku tachometru na Péráka komplet v Česku, nebude za 2000,- na prodej. Jednak se za originály(většinou nefunkční) chce tak 5 až 7000,- , a 2000,- zhruba přijde oprava starýho, takže těžko za takovou sumu někdo vyrobí novej.
Ale celkem nic Vám nebrání nakupovat na Alibabě za 750,- , a prodávat třeba za 850,- bez okrádání v česku, ne?    [MOnty]   15.06.2019
Odpověď  Tak jsem se radoval, že někdo prodává na bazoši repliky tachometru na péráka, prý vyrobené v ČR. Když jsem se pak podíval na čínský obchod, kde jsou prodávány repliky na BMW a M72, nejen že je to úplně totéž ale za ten čínský zaplatíte 33 dolarů = 750kc a za ten šmejd na bazoši chce pan podvodník 2100    [Jakub]   15.06.2019
Odpověď  monty kdyby sis pozorně přečetl co jsem napsal pochopil bys že jsem netusil ze to je nejekej podobnej tachak prebastlenej na peracekej ale myslel sem ze nekdo dela repliku a neda si tu praci udelat tam spravny uhel vyvodu na bovden.jinak nemam problemy s vymyslenim strojarskych dilu je to moje prace. takze i mam predstavu kolik co stoji od vyroby ozubenych kolecek po nejakou formu atd o cene jsem se v prispevku vubec nezminoval.    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2016
Odpověď  Je to upravená replika do BMW nebo M72...    [M.]   06.07.2016
Odpověď  Zkuste někdy nějakou repliku vymyslet, vyrobit a prodávat, a potom používejte silný slova, prosím.......

Dovedete si aspon v náznaku představit, kolik dílů má tachometr, a kolik to může být investic něco takovýho zgruntu vyrobit? Vždyt v dávných dobách na to byla celá továrna, a vyráběla v desetitisícových seriích. Dneska chcete repliku v pár desítkách kusů,a nejlíp za cenu dílu na čínskýho skůtra..........

Konkretně replika tacho na Péráka je upravený tachometr do Dněpra,proto je pouze podobný,ne stejný.    [Monty]   06.07.2016
Odpověď  nechapu proc kdyz uz si nekdo da tu praci s replikou to takhle skurvi?    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2016
Odpověď  Monty pérácký tachometry nedělá    [felix]   02.07.2016
Odpověď  No,abych teda vrtal do masky novou díru,kvůli tachometru,tak to ani omylem.To už je pak ta maska napořád znehodnocená.Zrovna tady dělaj repase tachometru
http://www.motoveterandily.cz/index.php?s=main_pag e
http://www.motoservis-jakuba.cz/renovace-motocykly .php
http://www.jawamania.info/poradna/detail.aspx?ques tionid=40622
http://www.oldmobile.cz/article310.html
http://www.montyjawa.cz/    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.07.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Výrobní číslo Ogar


 Za pomlčkou je nula nebo šestka? Zas když se uvádí že Ogarů 350 bylo jen 2500 kusů by to měla být nula, ne?    [pepe.fort] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 19 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak už opatrně zajíždím. Zadní tlumiče jsou už OK. Problém byl v příliš vymačkaných hliníkových pouzdrech se závitem pro pružinu. Porád vyjížděly ven. Snažím se používat maximum originálních dílů, ale tady by už se příliš deformovaly objímky rámu kdybych to dotáhl. Takže to vyřešily repliky pouzder se závitem.
Stojánek je provizorní. Chtěl jsem sehnat origo ocelový, ale narazil jsem na elektronový. Nevím sice jestli zrovna na tento rok výroby patří (stavěl jsem to jako první sérii) ale přišel mi zajímavý. Musí se ale ještě vyspravit...    [Nerd] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.05.2019
Odpověď  Jo a co je to za rok vyroby? Neslusel by mu spis ocelovy stojan?    [ZČ]   07.05.2019
Odpověď  Podle fotky to vypada, ze uz ses skoro hotov. Tak doufam ze stroj uvidime na srazu Peraku.    [ZČ]   02.05.2019
Odpověď  Dole jsou v kluzácích pouze gumové dorazy z tvrdé gumy.    [kocour]   29.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díky za reakci. Že tam origo nepatří vím. Zvažoval jsem je tam dát protože horní kryty při zkušební montáží nebyly volné. Myslel jsem že jsou gumové, kakze mi bylo divné že by patřily pod pružinou. Teď jsem je vzal do ruky a zjistil, že jsou tvrdé. Takže pod pružiny by šly. Nicméně by vysunuly horní úchyt pružiny z objímky, což mi nepřipadá nejšťastnější. Zkusím to bez nich a pružinou pořádně domacknu nahoru a uvidím...
Kazdopadne se to začíná konečně rysovat. Rád bych ještě stihl sezomu :)    [Nerd] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.04.2019
Odpověď  Přesně tak, nic takového na péráka ani céčko nepatří.    [fikuscz]   27.04.2019
Odpověď  Tlumiče péráka a Céčka nemají žádné podložky zabraňující cinkání krytů - jak horní tak dolní kryt jsou montáží pevně uchyceny.    [Martin Štindl]   27.04.2019
Odpověď  Dobrý den. Začal jsem skládat dvanáctku a narazil jsem na hloupý problém kvůli kterému mne přijde zbytečné zakládat nové vlákno a tak píšu sem. Koupil jsem podložky proti cinkani krytu tlumičů a nemůžu nikde najít kam vlastně patří. Poradil by mi někdo?    [Nerd] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.04.2019
Odpověď  pepe.fort] - existuje přeci tachometr do 160ti se značkou Zbrojovka.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2019
Odpověď  no ale štítky zbrojovka se používaly ještě dlouho po tom co už bylo na nádrži kolečko... (stejně jako byly u zbrojovky na některých dílech značky FJ) podle toho se řídit nejde    [meela]   12.02.2019
Zobrazeno 10 z celkem 19 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (19) 
Zodpovězené téma  

Zajizdeni a poruchy


 Zdravim,
tak po dnesku mam prvnich 200 km za sebou. Prvnich 100 km pohodicka, zadne poruchy a motor ok. ALe poslednich 200 na volnobeh vynechava. Bud nema palivo nebo neco na zapalovani? Stredni a vysoke otacky jede krasne, ale nizke fakt vynechava. Treba zastavim na krizovatce a jsou tam takove kraticke mezery kdy motor nezapaluje.
Nejake navrhy? Jde o 350 na origo zapalovani. Vse vymenitelne je prakticky nove. Premyslim ze necham bezet motor zahraty a budu serizovat zapalovani za behu? Nikdy jsem to nedelal timto zpusobem. Zhazovat nadrz se mi nechce abych tam montoval ty meraky uvrate. Filc na vacce jsem mazal jeste pred cestou.

Druha zavada je ze zacala tyct nadrz u palivoveho kohoutu. Spendlikova dirka. Rychlou opravu vyresilo maznuti mamuta. Premyslim ze jen to misto zevnitr zapatlam dvouslozkou?    [tomtnt]   07.06.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 80 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  To jediné dává smysl. Zkusím to přelapovat. Jestli to nebude fungovat, tak celej milej karbec umístím jediným mohutným hodem k sousedovi do kopřiv. Díky za rozpravu    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2017
Odpověď  Tak zkusit ještě zalapovat jehlu plováku se sedlem ve víčku plovákovky, anebo z toho vyběhaného použít jehlu a víčko a možná to prosakování nebude tak značné.    [Martin Štindl]   27.03.2017
Odpověď  V zásadě jsou mi jasné principy níže popsané. Jde jen o to, že u starého karburátoru, totálně vyběhaného o šoupěti radši nemluvit jsem běžně zapomínal vypínat kohout na nádrži ať už s plnou či prázdnou nádrží a nikdy se nestalo, že by došlo k přeplavení až do této úrovně. Zkoušel jsem přeměřit a porovnat i délku uzavírací jehly, její rovinatost, velikost plováku. Vše stejné jako na starém karburátoru.    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2017
Odpověď  Pravidlem je že při odstavení motocyklu na delší chvíli se má uzavřít palivový kohout - pokud se nechá otevřen tak na jehlu působí tlak objemu nádrže takže nemůže zabránit prosakování, v případě uzavřeného kohoutu jehla brání prosakování malého množství paliva které je pouze v hadičce pod kohoutem a navíc v tomto případě kapalině k prosakování brání i podtlak.
Jestli to začne prosakovat až po těch cca 10 minutách tak jehla a sedlo budou v pořádku, důležité je nezapomínat zavírat palivový kohout.    [Martin Štindl]   27.03.2017
Odpověď  řekněme, že do deseti až patnácti minut je vidět nateklé palivo v závitu velké matice tělesa karburátoru-teče po tělese do závitu, spíš olej, benzín se stačí odpařit. U velké matice to po závitu nevzlíná. Prstem jsem zjistil, že nejvíc teče kolem šroubu volnoběhu.    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2017
Odpověď  Ne, pod zajišťovací maticí šroubu volnoběhu těsnění není, navíc závit pro šroub volnoběhu vyúsťuje hned nad vložkou šoupátkové komory a do této výšky by hladina benzínu neměla vystoupat. Jinak mimo "závadu", za jakou dobu to vlastně začne prosakovat u těch šroubů? Jehla na plováku slouží pouze pro ustálení hladiny v karburátoru za provozu, neslouží přímo pro zastavení přívodu paliva - pokud se nechá otevřený kohout po delší dobu tak i na dobře zalapovaném sedle s jehlou dojde k prosakování a tím i pomalému přeplavení.    [Martin Štindl]   27.03.2017
Odpověď  Ještě k fotce. Je to nějaký stín nebo pod sroubem volnobehu je slabé těsnění?    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2017
Odpověď  No to mě napadlo hned jako první, ale všemožnýma pokusama jsem vždy došel k závěru ze tesni. Myslím si ze v téhle úrovni -šroub volnobehu-šroub bohatosti by za normálních okolnosti palivo byt nemělo.    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Sázel bych na netěsnost jehly na plováku, plovák by měl uzavřít přívod paliva ještě když je hladina pod úrovní šroubu bohatosti.    [Martin Štindl]   26.03.2017
Odpověď  Ahoj, v současné době také zajíždím stroj. Najeto asi 300 km po vybrusu. Namontovány repasovany karburator- nova jehla, tryska, nový vybrus pro soupe a nové soupe. Karburator pretesnen, místo fibru hlinik. Z důvodu neustálého prosakovani paliva ven skrz fibrove tesneni. Jehla nastavena první zhora v soupeti a třetí na jehle. Půl otáčky na šroubu bohatosti. Až doposud vše v pořádku. Mám problém v tom, ze kolem šroubu bohatosti a kolem šroubu nastavení volnoběhu mi prosakuje palivo. Když nechám pusteny kohout nádrže. Jehla plovaku uzavírá. Jsou to jediná místa prosakovani. V čem je problém? Tyto srouby ani nejsou připravené na nějaké tesneni a utesnovani. Ani žádný katalog o případném těsnění nepíše. Jediné co mě ještě napadá je vysoká hladina paliva v plovakove komoře? Hladina tím pádem nastoupa až nad šroub volnobehu pod soupe a uniká zavitem? To samé platí i u šroubu bohatosti? Jinak všechny ostatní spoje jsou tak těsně, ze nepropusti ani mastnotu. Dik    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2017
Zobrazeno 10 z celkem 80 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (80) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Perak 350 (18)- max. rychlost


 Ti co maju skusenost, aka je realna max rychost Peraka 350 (18)?
Ja mam motor 1000km po zabehu, pocitovo ide dobre, ale maximalka je cca 95, mozno 100 ak sa prikrcim na nadrz... pride mi to malo.

Chcem sa zucastnit zavodu perakov, tak potrebujem max vykon...

Inak je to standardny perak, prevod klasika 16z/47z (160mm rozeta), jedina modifikacia je VAPE 12V a karburator z kyvacky 354/04, 2924SBD-11b, hlavna tryska 95, volnobezna 50.
Pripadne, napada vas co este pozriet?

Predzapal ma este mozno rezervu, ak som to dobre zmeral stroboskopom, je cca 3mm (mam tam kolik na klukovke)

Este riesim 15z kolecko, pre lepsiu akceleraciu    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 46 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ano, to sedi s mojimi zisteniami. Ale stale nikto nevyjasnil ci ta drazka nerobi problemy - prava a lava komora su prepojene a tympadom sa ovplyvnuju...

Otazka je ci to moze byt pricinou mojej nizkej max rychlosti a problemami s naladenim zmesi...    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2019
Odpověď  Půlbuben i novější 354 mají drážku taky.a poslední 354(06?)už ji nemá.    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nevím, je po GO a dal jsem jej do rámu minulý týden.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.04.2019
Odpověď  Dolin1 - a aku mas maximalku s tymto motorom?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zajímavé téma.
Drážku v karterech mám také. 1951    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2019
Odpověď  Gratulujem - máš alebo nemáš drážku v kartroch poza labyrint?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2019
Odpověď  Pro doplnění: já jsem také na svém péráku 350 po záběhu zkoušel maximálku a vím, že mě celkem překvapilo, jak to jelo. Tacho ukazloval něco přes 110    [dansson]   14.03.2019
Odpověď  No ale praveze ty tam tu drazku NEmas. To o com vravim je cast drazky ktorá ide "poza" labyrint. To co je na tvojich foto je mazacia drazka, ta je ok. Pozri moje foto kde je cervenym vyznačená časť čo mám na mysli    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.09.2018
Odpověď  Je to 354 ,jen pro ilustraci že se s drážkou vyrábělo i dále..    [Beat]   21.09.2018
Odpověď  Beat - tie kartery su 18 original? Alebo 354? Lebo ty tam tu drazku poza drziak loziska nemas!    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2018
Zobrazeno 10 z celkem 46 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (46) 
Zodpovězené téma  

Pérák 350 cena motoru


 Za kolik se dá prodat rozebranej motor originál pérák 350 - zadřená klika. Jinak kompletní - válce i písty ještě bez výbrusu, zapalování obě víka - nic není ulomeno, originál vyraženo číslo (rok 1950), kartery párové. Motor byl cca před 40 lety rozebrán a od té doby je v krabici. Možná budou chybět nějaké šroubky.    [jj]   29.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Mam rovnaky motor, jednopaka, 1954, ale je to 100% perak 350    [Boco]   09.05.2019
Odpověď  Mám    [fikuscz]   04.05.2019
Odpověď  Motor na 350 se na aukru nedávno prodal za 45000kč ...
https://aukro.cz/motor-jawa-350-perak-6946191919    [xhamsterr]   03.05.2019
Odpověď  takže kompletnost motoru je, že chybí stator zapalování, karburátor a víko karburátoru. Je to rok výroby podle čísla už 1954 (vyráběly se péráky ještě v roce 1954, nebo je to náhradní motor? - číslo má originál v klasickém formátu). Je tam už od výroby ofrézovaný karter uvnitř a je tam jednopáka. Na 100 % to není upraveno z kývačky ale je originál. Na pravé straně je gufero, na levé je myslím labyrint, nebo je to gufero v nějaké tvarované kovové kleci s profilovaným čelem. Opravdu máš Fiskuszi zájem? Je to v Brně.    [jj]   03.05.2019
Odpověď  mám zájem, když tak fikuscz@seznam.cz    [fikuscz]   29.04.2019
Odpověď  30 000,- typuju    [ Monty]   29.04.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
 Strana 1/200 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 19.7.2018)
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Zdravím,rozeta pérák,poradí někdo z čeho je?


 Vypadá stejně jako klasická,prům.160,ale nemá otvor pro ložisko 52mm,ale menší díru s drážkou pro pero. Přitom ale má nanýtovanou zubovou spojku. Myslel jsem,že to někdo upravil pro traktor,ale ta rozeta je odlitek z jednoho kusu,jen je na ní ta zub.spojka. Rikša ale měla diferák ,tedy neměla rozetu natvrdo na osu ne? Díky Márty    [Mr.GarrisonRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Rozeta pérák FJ


 Má někdo zkušenost s touto replikovou rozetou?

https://www.motojelinek.cz/Rozeta-44z-ZINEK-Perak-d3552.htm

Zvažuji, že bych ji koupil, ale nevím, jaká je kvalita, zpracování, přesnost, prostě zda je identická s originálem.    [Hynek]   28.05.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Tachometr perak - pruzinka vracejici rucicku


 Ahoj, nevite kde se da sehnat popripade cim nahradit prizinku vracejici rucicku v tachometru perak.    [Láďa 74Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Tachometr ogar


 Dobry den prosim pěkně, schanim někoho na repase tachometru ogar 250/4 tacho pouze zprovoznit jinak vše zanechat,neukazuje rafička diky    [Pacal Josef]   31.12.2018
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Oprava spodních brýlí - pérák


 Ahoj, máte prosím někdo zkušenosti s opravou spodních brýlí na péráka? Mám uvolněný sloupek ve výkovku brýlí. Někdo to zkoušel "zajistit" dvěma červíky, ty už jsem vypreparoval. Fotky zde https://lukasjancar.rajce.idnes.cz/Perak_various/#IMG_20181028_135151.jpg
Opravovali jste to někdo? Jaký zvolit způsob? Předpokládám asi zavařit, ale nějak mi tam nevychází místo na svar, ani ho tam nevidím. Jen nalisované to asi není, že? V případě vaření, jaký způsob nejlépe použít?
Ještě k těm zobáčkům, mají být takto tvarované, nebo je to vytlučené? Máte příp. zkušenosti s dovařením?
Díky, L.    [lukasjancar] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.10.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Spojkovy automat zo 634 v Peraku 18 (350)


 Mate niekto v motore?
Ak ano, viete poradit ci je potrebne dat vypinaciu tycku spojky inej dlzky alebo moze ostat povodna peracka?

Preco to riesim - v motore uz mam celu spojku z 634, funguje vyborne (najazdene 1200km) ale nedostatocne sa vypina a radim trochu cez zuby (peracky spojkovy automat nema dostatocne vysoky "zdvih"), preto tam chcem dat aj automat z 634.

Motor je 18 original    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.09.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Pérák - dobíjení


 Dobrý den, prosil bych o radu. Včera jsem se jel projet Pérákem 250, original zápalko s původním relátkem, všechno v pohodě a během cesty jsem si všiml, že začal jít ampérmetr úplně za roh do plusu. Říkal jsem si, to dojedu a doma se na to podívám. Doma jsem sundal dekl a kotva byla tak rozpálená, že z komutátoru vystříkal cín do prostoru zapalování. Prosím o radu, co by to mohlo být za závadu a jestli jde ta kotva zase opravit. Díky za rady.    [jirka]   24.08.2018
   Přidat odpověď 

 Strana 1/200 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006