MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307712 příspěvků |7576 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 35 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 27.11.2020 09:16  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 802
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 567
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 480
    Doklady   11.04.2010 / 280
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 233
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3025      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 8 / 287      Příspěvků Příspěvků: 30800
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/202 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

JAWA 250 PÉRÁK FJ 1946


 Toto téma zakládám pro všechny nadšence jenž mají nebo se snaží mít péráčka z roku 1946 to znamená do výrobního čísla 1300 což je číslo péráka který sjel z linky 31 prosince 1946.Všechny ostatní též vítáme s jejich připomínkami k danému tématu ročníku 1946.Doufám že se v republice i v zahraničí pár nadšenců určitě najde.Až nás bude nějaký ten počet uspořádám sraz jen pro ročník 1946 ostatní budou taky moci přijet podívat se jak to vypadalo na začátku...    [emanuelRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.10.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 878 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  To by mě taky zajímalo    [David K]   26.11.2020
Odpověď  ahoj toto téma je pěkně staré a kde je ta fotka toho péráka FJ?    [Jarek]   16.10.2020
Odpověď  dik za info....mozna nekdo da vedet od kdy do kdy to bylo..    [stepi]   07.10.2020
Odpověď  Janeček 1947, je měl stejné, někde bych je dohledal.    [jwm]   07.10.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  dovolim si ozivit diskuzi o Fj 46, dostal se ke mne tento tlumic sedla,pertinax je s kovovyma podlozkama spojen nytkama,...setkal se s tim nekdo?.....muze jit o prvni provedeni?.....    [stepiRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.10.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde je vidět číslo "2"    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pozdější typy FJ péráků už mají čelní plochu se žebry a na této ploše číslo. Zde je "1". Pokud někdo bude vědět, tak bych se chtěl zeptat co toto číslo znamená.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Také je zde rozdíl ve výšce pro upevňovací šrouby    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde je podkova už bez nálitku. Ale pořád je čelní strana vyplněna na rozdíl od dalších typů.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Něco málo k podkovám FJ. Narazil jsem u sebe na 4 typy horních podkov a to vím, že mě alespoň ještě jedna chybí. Zde na první fotce je vidět nálitek u uchycení předních vidlic.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.06.2018
Zobrazeno 10 z celkem 878 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (878) 
Zodpovězené téma  

Chrom FJ, ano či ne.


 Ahoj, rád bych se zeptal co vše má a nemá být chromováno na péráku FJ. Narazil jsem totiž na zadní FJ náboj který nikdy chromován nebyl. Je možné že existovaly dvě verze? Chromová a "lidová" ? Nebo u FJ určité díly chromovány nikdy nebyly? Děkuji za radu, mám dilema.    [Henry]   10.05.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Pérák měl chromovaná kola jenom na vývoz,jinak byli ve stříbřence.Hodně majitelů po koupi motorky předělalo kola na chromovaná.    [David K]   26.11.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  U kývaček je lakovaný středový pruh prokázán ve výrobě(v ČZ Strakonice), ale nevím jestli se takto lakovali i ráfky u péráků, co vím tak prozatím na dobových fotkách jsou ráfky buď v chromu nebo stříbrném laku.    [Martin Štindl]   25.11.2020
Odpověď  hoj nevím jestli zrovna ve filmu pětistovka to bylo vidět. Viděl jsem to i na starých fotkách a měl jsem kejvu 175 která to měla v originálu    [jarek]   25.11.2020
Odpověď  Mám dotaz , občas někde zahlédnu peraka s lakovanym pruhem na rafku. Nevím jestli se to tu už řešilo , ale nic jsem nenašel . Je to originál ? Viděl jsem to u ogarů 350 typ 12 , ale běžný perak ??? Dekuji    [Jirka]   12.11.2020
Odpověď  urite ji nenachromujou mely by si ji zakryt aby chrom byl jen tam kde ma byt ale stacet opatrne perak tenkou stenu aby se to nezbortilo    [Free]   20.06.2017
Odpověď  Chtel bych jeste zarovnat brzdnou plochu predniho bubnu. Je lepe to udelat pred nebo po chromu? Jde mi o to jestli nahodou nachromujou i tuhle plochu tak aby se neloupala je lepsi ji mit stocenou.

Na predeslou otazku si odpovim sam. Po odvrtani a vyrazeni nytu chrom pod ozubenym unasecem neni. Bylo to nejprve nytovane, potom chromovane.    [Henry ]   20.06.2017
Odpověď  Ještě takový dotaz, když měním na rozete unasec a nanytuji ho předem, nebude pak problém s chromovanim? Náboje se prý chromuji rozlisovane.    [Henry ]   18.05.2017
Odpověď  Mám servisní knihu kde součástky jsou v provedení lak, matný chrom, lesklý chrom. Jsou tam katalogová čísla i ceny dílů. Můj názor je, že provedení mohla být různá.    [frona] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.05.2017
Odpověď  Nemáte někdo fotku jak to má tedy pérák správně vypadat? Všude co jsem viděl jsou samý chromovaný a nebo vyloženě bez chromu. :-/    [Henry]   12.05.2017
Odpověď  To znamená i přední buben? Ten mám chromovaný, avšak obě kola jsem sehnal samostatně. Takže tězko soudit. Myslíš jako že byly péraci jinak komplet chromovaný, pouze středy lakované? Co buben rozety s víkem a výfuky ?    [Henry]   12.05.2017
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zadní kolo - prachovka


 Ahoj,
právě jsem zdá se dokončil stavbu Péráka 250 rv.1950. Včera jsem ho i poprvé nahrknul (trochu jsem si zadýmoval garáž). Mám dotaz ohledně prachovky zadního kola (kovová krytka středu u levého kluzáku). Dle fota v příloze existují dvě provedení - starší/novější. Má to starší provedení s větší opěrnou plochou k rozpěrce pozitivní vliv na vyšší tuhost zadní stavby, nebo je to jedno. Máte s tím někdo zkušenost? Na svém stroji mám to provedení s menším průměrem, ale našel jsem i to starší, tak nevím, jestli ho nemám nechat pochromovat a vyměnit. Ještě jeden dotaz - mám tam výfuky od p.Hadrávka a ten pravý nesedí optimálně na hrdle válce . Mám to stažený na prase a stejně tam lítají krupičky oleje. Jak nejlépe přiohnout koleno výfuku - oddělat tlumič a vzít zato, nebo koleno oddělat a někam upnout?
Díky    [Drak09] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý den.
Může někdo prosím oměřit prachovku na FJčko vpravo?
Děkuji    [Zbyněk]   04.11.2020
Odpověď  Prachovku bych použil tu v levo a na tuhost odpružení (pokud je to tak myšleno) to vliv nemá. Kolena - skusil bych to seskládat ještě jednou,pro jistotu vyměnit těsnění pod převlečnou maticí. Napřed dotáhnout samotné koleno(skoro až na doraz-ale aby s ním šlo pootočit do boku) a pak nasadit výfuk. Ten sesadit aby seděl jak má a pak teprve vše utáhnout. Pokud by úhel výfuku byl hodně mimo pak je na tobě jestli mu chceš pomoct silou a nebo reklamovat. To prskání oleje ven mi ze začátku taky dělalo a po zahřátí jsem opět dotáhl (před tím na krev) a to jsem opakoval asi 3x a od té doby klid.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2012
Odpověď  Na motorce 1950 mám tu levou ... . Ale za ta léta kdo ví co je vyměněno.

Viz: http://www.veteranforum.c z/index.php?id=11&idk at=114&idtop=71650

Pokud to nevezme origo těsnění tak reklamovat protože to prostě neucpeš. Jednou jsem koupil repliky kolen které nepasovaly a po mnoha pokusech šly do šrotu.    [vana-hb]   30.12.2012
Odpověď  S prvním dotazem neporadim co se týče kolena výfuků také mám od hadrávka a od začátku pravé taky plivalo stažené na krev utíral sem kapky po každé jízdě až na kaslíku nářadí. říkal jsem si časem se to zasviní ale nezasvinilo a prská pořád. Zkus to rozdělat a pod osazení kolena omotat azbestovou šňůru taky sem to chtěl udělat ale převlečná matka je tak utažená že nejde povolit jen sem si jí olámal ale ted na to prdim až mě to bude hodně srát koupim novou tuhle nějak povolim i destruktivním způsobem a tu azbestovou šňůru tam dám a pak to musí bejt bez problému    [Johny]   30.12.2012
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Pomoc s určením roku výroby


 Dobrý deň,pomohol by mi niekto upresniť rok výroby peráka s číslom rámu 11-4020 a číslom motora 11-1784.Ďakujem za pomoc.    [Milan]   19.10.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Moje FJ s doklady z roku 1947 je 11-3153. Takže to zkus odvodit....    [fikuscz]   19.10.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

číslo rámu péráka posté


 zdravím,

pročetl jsem celou diskusi k číslu rámu, ale mám specifický problém.
mám péráka komunistu - podle provedení 52 až 54. Motor je ale s vyraženým číslem pro náhradní motor - tady rok nepoznám. Na rámu jsem hledal nad kastlíkem - nic. Na levé straně krku je vyražené číslo -47311- .
Jde z tohoto čísla poznat rok výroby?    [DrkaprRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Protože na tom krku je to jakési evidenční číslo výrobku, ne číslo rámu!!    [fikuscz]   10.10.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  krk řízení    [Bawaria] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.10.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, taky jsem se chtěl zeptat ohledně toho čísla na krku. Mám štítek, ten se shoduje s číslem vzadu na rámu,ale to na krku je jiné. Důvod? :-)    [BawariaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.10.2020
Odpověď  Nedalo mi to a chvíli jsem pátral na internetu a dle přiložených fotografií je tento rám skutečně z roku 49! :-) (nemá oko na zámek v oblasti hlavy řízení a má už novější výztuhu na krku rámu). Podívejte se jestli je z vrchu rámu u zadních tlumičů pod barvou pozitivní signace FJ pokud ano vypadá to na rok 49. Ostatní díly lze také nějakým způsobem rozeznat, vyfoťte kastlíky zevnitř - zadní blatník zezadu - přední blatník v oblasti uchycení na vidlici a celý z boku - vnitřek přední lampy je toho hodně, jak se dá moto a jeho díly identifikovat. Minimálně v řádech jednotlivých ročníků.
I kdyby to byla skládačka, pořád to má nějaký příběh :-) Přeji hodně originálních dílů.

PS.: když na tom jedete - tak až tak nevnímáte kde máte jakou matičku a jaký díl... Záleží co od toho člověk očekává.    [Jirka123]   30.09.2020
Odpověď  Tak podle těchto fotek se toho mnoho nepozná. Jediné co stopro není z uvedeného roku jsou ty výfuky. Ty patří na FJ. To číslo na krku není z výroby, to je nějaké samodomo.....    [fikuscz]   29.09.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  poslední    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  číslo    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  krk    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  druhé foto    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díky pánové,

pro fiskus - zkusím odstranit barvu i nad levým kastlíkem, ale není vidět ani náznak čísla. Papíry nemám.

pro Jirku - bohužel myšlenka skládačky se mi nelíbí, ale jeví se mistále pravděpodobnější: posílám foto    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2020
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zodpovězené téma  

Železný stojan FJ


 Čau pánové.
Vím, že se tu již mnohokrát řešil promlém se stojany.Má někdo kontakt na výrobce popř.prodejce, který vyrábí(prodává)stojany na FJ ale skutečně podle origa? Na Aukru jsem viděl nejméně 4 druhy stojanů, které podle prodejců jsou vyrobeny 100% podle origa.Vlastní někdo foto origo stojanu?
Dík.    [Martin]   22.06.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 65 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdravim podarilo sa mi zohnat origo ocelovy stojan na peraka pokial by bol este zaujem mozem nafotit a zavesit sem.    [swako44Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.09.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  katalog zbrojovka brno z roku 1948 pre motoczkly s cislz 11-01 vyssie ...    [janko]   02.06.2011
Odpověď  Myslím, že jste použil jako vzor sice originál kus, ale byl už dole obroušený a opravený pásovinou.

Je to jen moje teorie, podle malinkých fotek si to poznat netroufám.

Ty,který jsem na Péráky viděl, byly vždy dole ohnutý. S plocháčem jsem viděl na Kývačce ČZ 175.    [Monty]   01.06.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  a ještě jedna fotka......    [čaryfuk]   01.06.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  a ještě jedna fotka...    [čaryfuk]   01.06.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  a ještě jedna fotka    [čaryfuk]   01.06.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Čau tento stojan který mám na své 250 je zase ůplně jiný než ostatní. Podle něho jsem vyráběl na 350.Profil je plocho oválný podpěra 4mm plech.Byl namontovaný na péráku který byl majetkem Lidových Milic,tak mne napadlo jestli nebyly montované na vojenské motorky.Protože dílenské zpracování neodpovídá že by to někdo kutil doma v garáži.    [čaryfuk]   01.06.2011
Odpověď  Prodava nekdo repliku zelezneho stojanu?Na netu jsem to nikde nanasel v zadnem eshopu.Pred rokem jsem koupil repliku Al stojanu a ten mi po roce popraskal a rozlamam se.Stalo se to jeste nekomu?Nebo jsem koupil nejakou nekvalitni repliku?    [mdrs] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, přidám se do diskuze. Na svém péráku 350 z roku 54 jsem měl namontovaný tento stojan. Podle pročtení diskuzí, není ani pérácký, ani neodpovídá roku výroby.. - co je pravda? díky    [MarteRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.05.2011
Odpověď  Take mam takto udelany motor a vika.Vypada to dobre :-)    [mdrs] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2011
Zobrazeno 10 z celkem 65 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (65) 
Zodpovězené téma  

Kryt retezu


 Dobry den byl linkovany kryt retezu na peraku?Dekuji    [David]   16.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ne nebyl    [srumic11]   16.09.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Špatní renovátoři a špatné repliky


 Zdravím Vás všechny tady a založil jsem téma pro všechny podvedené dobrotince,kteří si nechali renovovat motorku nebo si koupili nějaký díl,nechali si něco udělat,např. nachromovat a byli podvedeni a nejhorší věc,že Vám bylo něco zaměněno.Bude dobře,když budeme mít informace o těch nepoctivých.    [Zeus]   25.12.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 480 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  [Petr ] 29.08.2020 - jakože komplet brzdový prdál? Tohle? - : https://aukro.cz/jawa-perak-250-350-brzdovy-pedal-6973156602 . Otázka je ka má vypadat a co je Vaše představa. Pokud k renovaci tak víše link, nebo u někoho už zrenovovaný. Osobně do brzd (mimo nalepeného obložení) nedávám nic replikového nikdy.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.08.2020
Odpověď  dobrý den prosím o radu kde koupit páku zadní brzdy FJ starší provedení abych se nemusel bát no tom jezdit? Předem děkuji za jakoukoliv radu.    [Petr ]   29.08.2020
Odpověď  Děkuji Vám za odpověď    [Jirka]   24.08.2020
Odpověď  U FJ to tak je, že pokud jsou obě pneu 3,00, tak jsou ráfky stejně široké. Ovšem u toho ogara 350 bych do zadu dal raději širší ráfek a pneu, pokud není v TP uvedeno jinak. Přeci jenom je motorka o něco těžší a co si budeme povídat, i ti řidiči už nejsou žádní drobci.    [fikuscz]   23.08.2020
Odpověď  Dobrý den , mám dotaz k ráfkum a gumam ogar 12 . Někde se v technickém popisu uvádí rozměr jako u peraka , tedy odlišné přední i zadní kolo jak ráfkem tak gumou . Ale někde se uvádí přední i zadní pneu 3,00 x19 , tak nevím to znamená ze i oba ráfky jsou ty užší ? Ve větších motorkách jsem laik tak děkuji za pomoc .    [Jirka]   23.08.2020
Odpověď  Rozeta je z 356, bez drážek, jen 6 nýtů. Podle původního majitele by měla být originál, včetně zadního kola, které omylem přejel traktor. Motorka proto stála od roku 65. Ale ruku do ohně dát jistě nejde.    [vintera]   17.08.2020
Odpověď  Rozeta s unašečem jsou snýtované jen snad u celonabojových 351(352) tady nemám jistotu že tohle provedení bylo i na prvních 355(356), samotná rozeta pokud je na nýty by měla mít otvor pro unašeč hladký bez drážek.    [Martin Štindl]   17.08.2020
Odpověď  rozeta byla nýtovaná pouze u nejstarších provedení, potom je už standardně provedení bez nýtů. Takže chybějící nýty jsou OK, jenom provedení selhalo...    [meela]   17.08.2020
Odpověď  Včera jsem měl tu čest povozit se na Jawě 175 po nedávné celkové opravě. Divný zvuk vycházející od řetězu mi byl podezřelý. Po kontrole bylo zjištěno, že namontovaná nová zadní rozeta (repliková samozřejmě) se na drážkách unašeče hýbe volně do stran. Najeto na ní celkem stovky km. Zarazilo mne, že originální rozeta na malé kývačce byla k unašeči přinýtovaná a repliková nikoli. Rozetu k unašeči drží pouze roznýtování jeho přečnívající ozubení. Naštěstí se na rozetě mnoho nenajelo, tak se uzubení unašeče ani rozety neponičilo.
Tak pozor na novou rozetu malé kývačky, která není přinýtovaná k unašeči, je třeba před montáží dodělat.    [vintera]   17.08.2020
Odpověď  Tak mne napadlo, jestli výrobci replik nemají strach z ochranných svazů autorských a záměrně proto vyrábějí jiné rozměry a tvary, i z odlišných materiálů...    [vintera]   04.08.2020
Zobrazeno 10 z celkem 480 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (480) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

rok výroby z čísla motoru?


 prosím o radu:
dočetl jsem se, že rok výroby byl od roku 1952 vzhledem k počtu vyráběných kusů číslován každý rok samostatně, za výrobním číslem se objevuje rok výroby (např- 11-xxxx-52).
Jak prosím identifikovat následující číslo -*11N-993* (viz foto)

Je to do roku 1952?
děkuji Franta    [DrkaprRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuji. Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.08.2020
Odpověď  Ano, většinou koupený v mototechně a následně mu úřad přiřadil číslo.    [fikuscz]   25.08.2020
Odpověď  pro fikuscz.

Děkuji za odpověď. s termínem "náhradní motor" jsem se dosud nesetkal - znamená to, že byl prodán jako náhradní díl pro opravu/výměnu?    [DrkaprRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.08.2020
Odpověď  To se identifikovat nedá. To N znamená náhradní motor a to číslo bylo úředně přiděleno.    [fikuscz]   25.08.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Náhon tachometru + sekundár


 Pěkný večer všem,
potřeboval bych poradit ohledně motoru na 350.
1. Jaká je správná sestava pro náhon tachometru, musel jsem koupit nový náhon a nějak mně to nepasuje, nemáte někdo fotku včetně zajištění? Jde mně o vymezení té vůle a jak má vypadat zajištění, obyčejná segrovka asi nebude správná volba.
2. Jaká je výška odsazení čela ozubeného kola od čela výstupní hřídele?
3. Máte nějaké doporučení kde kupujete šroubky dle staré normy? Vím, že se prodávají sady ale rád bych si objednal sám.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jedna věc je pouzdro a druhá koš. Pokud je špatné pouzdro, určitě je otvor koše všemi směry šišatý. Musí se opravit zároveň obojí. Počítat s tím, že kalením materiál nabude, je třeba přebrousit.
Před nějakou dobou jsem koupil několik pouzder na kývačky, která měla vnější průměr větší něž originál. Nevím jestli byly zmetek, nebo vyrobené záměrně na opravu vyběhaných košů. Nechal jsem je přebrousit. Možná, že někdo tato repliková pouzdra prodává.    [vintera]   14.08.2020
Odpověď  Ještě bych měl dotaz na jeden problém na který jsem narazil. Radiální vůle mezi spojkovým košem a pouzdrem pod ním mám 0,2mm takže spojkový koš plave. Podle toho co jsem dohledal na fóru by měla být 0,05mm je to tak??? (Axiální je tak 0,1mm). Už jste někdo řešil opravu? Přetočit a udělat nové nestandardní kalené pouzdro? Materiál 14 100 nebo raději 14 200 + cem. + kal.?? Nebo je nějaký lepší způsob opravy?    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2020
Odpověď  https://www.veterandiely.sk/eshop/jawa-350-360-panelka/predne-primarne-retazove-kolecko-panelka-kyvacka-536-537-543-544-detail tak vypadá Kejva    [Monty]   09.08.2020
Odpověď  Tak to je výborné, v tom případě jsem na tom líp něž jsem si myslel.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2020
Odpověď  jo, to máte kolečko z Péráka    [Monty]   09.08.2020
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Tak to potom nechápu,jedině že bych měl toto kolečko z péráka a nevěděl o tom. Celkový výška (od stolu po čelo co jde na ložisko) je 22mm měřeno dle foto. Jaká má být teda tato míra? Děkuji za za pomoc    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2020
Odpověď  Měřím rozety kývačka a hloubku otvoru mají 20 mm. +/- nějakou desetinu. Celková šířka rozety je 28 mm.    [vintera]   09.08.2020
Odpověď  Dekuji za reakci, takze pokud dobre pocitam pri pouziti sekundarniho kolecka z kyvacky ktere ma celkovou vysku 22mm neni treba ho nijak upravovat. Osova vzdalenost bude sedet. Bohuzel nemam puvodni kolecko ani krouzek pod kolecko podle ktereho bych mohl omerit.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2020
Odpověď  Tak jsem ti změřil výstupní kolečko a hřídel, mám jich tu hafo, ale nejsou všechna kolečka stejná, ani hřídele, takže milimetr žádná míra. Vzdálenost kroužku ložiska a konce výstupní hřídele se pohybuje kolem 27 -28 mm. Vzdálenost osazení kolečka od konce výstupní hřídel je kolem 8 mm.    [vintera]   09.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě šroubky, zajisté sháním ty vlevo.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.08.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

SPÍNACÍ SKŘÍŇKA PÉRÁK FJ


 Zdravím, přehřívá se mi tato cívka, jestli to tak mohu nazvat. Když zapnu zapalování, začne se přehřívat ten drát namotaný na pertinaxu. Nevíte kde je chyba nebo zkrat ? Kde opravují spínačky na FJ. Díky    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky!!    [HonzaBK]   07.08.2020
Odpověď  V případě zapojení akumulátoru se u toho schéma musí vyřadit klema 30-54 a zapojit rozpínací relé na 54. Nové sady Vape už myslím mají i obvod pro zapojení kontrolní žárovky dobíjení, pokud je sada bez toho obvodu tak jde koupit i samostatně.    [Martin Štindl]   06.08.2020
Odpověď  Místo kondenzátoru můžeš dát baterku a bude vypínání motoru fungovat lépe.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je vlákno: https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=183559

A takto sem upravil spínačku:    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.08.2020
Odpověď  Už to tady je, hledej. Dával jsem to sem, dělal jsem to na vojenském péráku.    [fikuscz]   06.08.2020
Odpověď  nechci zakládat nové téma, ale mám dotaz ke stejné skříňce. Nemám originál zapalování na motoru, ani originál VN cívku v této spínací skříňce. Mám VAPE. Máte někdo schéma zapojení co a jak aby tato skříňka fungovala i na VAPE?    [HonzaBK]   06.08.2020
Odpověď  Díky moc, jak se domluvíme ? tel. 736759405    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.08.2020
Odpověď  Já ti to opravím. Nenechávej zapnutý klíček bez nastartovaného motoru.    [fikuscz]   03.08.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa pérák - vojenské provedení


 Lidi, možná si řeknete, že jsem osel, ale často se setkávám s tím, že někdo prodává péráka ve vojenském provedení. Chci zrenovovat péráka tzv. zbrojovku a uvažuju o tom, že bych to udělal právě v tom vojenském provedení, ale chtěl bych znát Váš názor. Používala armáda vůbec motocykl pérák? Co bylo v zelené barvě? Myslím tím, ráfky, středy, nádrž taky? Co výfuky, byly chromové nebo ne? řídítka chromové nebo v barvě? Jaké bylo provedení barvy, lesklé nebo mat. A na závěr nevíte někdo číslo barvy?
Díky za erudované odpovědi. Mějte se.    [BaltasarDeCosa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.09.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 85 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý den, otec vlastní vojenského péráka který učinkoval ve filmu král šumavy, pokud by byl jakýkoliv dotaz určitě by rád poskytnul jakoukoliv radu    [Hynca]   03.08.2020
Odpověď  Ja mám pocit, že chlapček objavil Joutube, a namá čo robiť tak sa hrajká,    [. ]   24.05.2020
Odpověď  https://www.youtube.com/watch?v=7FGFYSSwbkM,ja tomu nerozumim fakt,kdo ty motorky delal a servisoval???To je na zamysleni... [FJ] 19.05.2020

Mohu se zeptat na to jak je dotaz myšlen? Věta "...kdo ty motorky delal" - Je jako dotaz na jména paní a pánů, kteří stáli u linky (což se asi nedozvíme, případně by se to dalo dohledat na místní OSSZ dle výkazů o ELDP z té doby, ale to Vám nikdo nedovolí prohlížet,...a snad pátráním po pamětnících, nebo rozborem fotek), nebo název fabriky která je vyrobila? To byla Jawa, ČZ, Moto Guzzi a podobně,...to se pak musí poznat konkrétní motorka. Stejně i to kdo je servisoval...stejný postup.

A k zamyšelní je na tom co? Já v tom nic na zamyšlení nevidím. Doba napiCZu, motorky ještě OK, ale obecně vývoj na hlavním mainstreamovém směru civilních uživatelských motorek ztrácel hodně směr a silně dech....

K vojenskému Péráku: Zbarvení je silně individuální. Existují díly jak v provedení černá, tak v provedení stříbrná (týká s třeba výfuků) tak i zelená (kola) ale i v provedení chrom (řídítka, rámečky světlometu a podobně).... Je dobré se dívat po fotografiích.
Foto 1 - Stříbrná kolena - zelená kola : https://www.valka.cz/attachments/9328/perak_1957_-_3.jpg

Foto 2 - Rámeček světla v chromu: https://www.valka.cz/attachments/9328/Kr__l___umavy_-_1.jpg (Král Šumavy)    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2020
Odpověď  Motorky z videa stály celej tejden venku na dešti, na Šestidenní to tak bylo v pravidlech.Čas na udržbu byl omezenej(myslím půlhodina ráno).
Startovní zkouška znamenala během jedné minuty nastartovat a ujet silou motoru 20 metrů. Před tím samozřejmě motorku jezdec startovat nesměl.

Tak jen tolik k videu ze Šestidenní- omlouvám se, že to nepatří k vojenským Pérákům.    [Monty]   20.05.2020
Odpověď  Video kde nějaké motorky špatně startují má nulovou vypovídací hodnotu, neschopnost nastartovat je tak na 99% vina uživatele nebo běžné údržby - slabá baterka, špatný předstih, uchlastanej motor, někdy člověk jednoduše zapomene zapnout zapalování atd... s renovací to má pramálo společného (a s klikovkou už vůbec ne :-) )
Zároveň na soutěžích se to závodníkům stávalo taky, často býval časový limit na nastartování třeba jedna minuta a komu se to nepovedlo dostal trestné body... proč by se to asi dělalo kdyby to všem startovalo na 100%?    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2020
Odpověď  Vy jste opravdu děsný človek, jako šicí stroj kterýmu se zasekl pedál a jediný co pomůže je vyrvat šňůru ze zásuvky. Chápete že tady všechny jenom utvrzujete že jste opravdu mešuge největšího kalibru? Vaše: "kritika je na miste a zdrava", zdravá možná jo, ale vy zdravý rozhodně nejste, i můj čtyřletý synovec se ve větách dokáže vyjadřovat lépe ne vy. A teď jste dokonce i vševidoucí protože víte že [k.] má kliku v desetinách. Hlína je, že v té vaší vyšinuté diskusi vás Jumbo u jednoho videa upozornil na ten indikátor a podle toho lze odvodit že ani nevíte co je to desetinná čárka.
Furt sem cpete odkazy videí a sám se nad nimi blahem rozplýváte "že to fakt nechápete a že je to k zamyšlení", příkladně ten poslední záznam týdeníku. Jenže vám asi jedinýmu nedocvaklo, že když se nad tím zamyslí normální rozumný človek, tak mu dojde že u natáčení těchto reportáží byl jen malý štáb s černobílou kamerou a bez toho že by u toho byl zvukař. Že všechno ozvučení tj.komentář,hudba a dokonce to lahodné túrování motoru dodělávali ve studiu. Takže aby jste při sledování u toho dosáhl 100% realističnosti, musíte si jednoduše vypnout u počítače reprák popř. si sundat sluchátka.    [Martin Štindl]   20.05.2020
Odpověď  Dalsi krasny dokument https://www.youtube.com/watch?v=7FGFYSSwbkM,ja tomu nerozumim fakt,kdo ty motorky delal a servisoval???To je na zamysleni...    [FJ]   19.05.2020
Odpověď  Vazeny pane K.,omlouvam se Vam pane profiku,ktery centruje kliky na desetiny,tak ono to nejak pobezi...je to smutne,ze tady mame takove profiky...,kouknete na 2014 do Luhacovic,jak jim ty motorky krasne startovali...ach jooo    [FJ]   19.05.2020
Odpověď  re: Marek. Nerozumím řeči tvého kmene. Nejde ti gramatika a ani slovosled nedává smysl. Zkus to znovu a česky.    [Soros]   19.05.2020
Odpověď  Jenom kreten muze hodnotit chod motoru podle nejakeho videa, mikraky na fotakach a telefonech to proste vetsinou nepoberou. To je asi jako kdyz nas ty amatere poucujes jak centrovat klikovku v tisicinach. Sam umis hovno, akorat se do vsech seres.    [k.]   19.05.2020
Zobrazeno 10 z celkem 85 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (85) 
Zodpovězené téma  

Sraz Péráků


 Zdravím příznivce motocyklů jawa pérák.Zajímalo by mě kolik majitelů těchto strojů by mělo zájem se zůčastnit srazu Péráků.S touto myšlenkou si dlouho pohrávám,a tak zjištuji jaký by byl zájem.Jsem ze Zlína tak mám představu že by se konal tady na Zlínsku.Letos to určitě nebude ale příští rok by se to snad mohlo podařit zorganizovat.Jawě zdar čáryfuk    [čaryfuk]   13.07.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 802 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdar Ogaři tak letošní ročník máme za nama předem děkuju za kladné hodnocení i když letos to i podle mě bylo slabší ale okolnosti které tu od jara panujujou nám moc nepřáli pevně věřím že jste nezanevřeli a na rok znovu přijedete zase na Královec.Věc kterou bohužel nedokážu ovlivnit je počet čistokrevných péráků to záleží na majitelích jestli se rozhodnou přijet ale vážím si každého z vás kdo se odhodlá přijet i přes značné porce kilometrů na z dnešního pohledu ne zrovna pohodlném stroji,klobouk důle před Jozefom a jeho kamarády z Košic cca 360km ač přes technické potíže dorazil až v sobotu ale nevdal to,zato znám lidi z okolí kteří péráka vlastní ale nepřijedou ani těch pár kilometrů a otom to vlastně všechno je.Dovolte mi se ještě vyjádřit ke klukům z Pardubic možná jsem měl zdůraznit informace ohledně zákazům vjezdu ,pohybovali jste se v CHKO A PORUŠENÍ JE V PŘÍPADĚ DOPADENÍ 50000kč ,já jsem chtěl pro vás získat povolení nicméně se mi to po osobním jednání se správcem polesí nepovedlo ale bylo mi slíbeno pro příští rok,nejenže tam tito loupežníci vjeli ale co čert nechtěl tak je tam zrovna nachytal otec tohoto správce se kterým měli tak slušně řečeno konflikt který byl zakončen příjezdem policie,nic méně pro zachování dobrých vztahů v dané lokalitě mi nezbylo než daného pána vyhledat a omluvit se za ně stálo mě to flašku a dost času než jsem ho našel,tak věřím že si to příště odpustí.Jinak ještě jednou děkuju za krásně prožitý víkend s přáteli se stejnou krevní skupinou JAWA PÉRÁK    [caryfuk]   26.07.2020
Odpověď  jo jednu dobu to vypadalo na sraz jaw 500 ohc ......    [free]   09.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem v počtu 3 péráci byly i my s našima strojama. Tentokráte jsem to trefili, ale odbočka z té hlavní směrek k pile a následně i do kopce byla taková loterie (myšleno tak, že tam nebyl značený, nebo jsem neviděli, ani kemp ani sraz) a dle reakcí ostatních několika kolegů na tom byly stejně. Prostě vyjedeme, zákaz tam nění a když tak sjedeme dolů :D
Jen sem myslel, že tam bude teda o hodně více strojů.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2020
Odpověď  Já byl předtím jen na srazu v Lopeníku(2015) a v kempu Klokočůvek(2019 a tady jsem tu obsluhu kempu hodnotil jako odpudivou co se týče jednání s klienty i ochoty). V případě letošního srazu to hodnotím jako Monty A1, chatky luxusní vzhledem k ceně a s dívkami u baru jsem neměl nepříjemnosti - a ta Slovenka byla docela hezká.
Ještě jednou Tondovi děkuji za hezký sraz a také za zapůjčení nabíječky pro kamaráda a Zdendovi Č. za tu pérovku :-)    [Martin Štindl]   07.07.2020
Odpověď  já že jsem byl k nepoznání? s Autoškolou a medvědem?    [Monty]   07.07.2020
Odpověď  Na to bloudėní zákazama příště pozor, místní pach jsou dost silně outlocitní a starý jawy je až příliš přitahují a nikoliv ze zájmu o starou techniku, hlavně foukačka a lízačka. Jinak jsem vás pár potkal v okolí, pěkné stroje, já bych si tam s čz připadal nepatřičně.    [Kadel]   07.07.2020
Odpověď  Rád bych poděkoval Čaryfukovi (a i všem ostatním, co se na tom podíleli), za pěknou, povedenou akci. Viděl jsem pěkné stroje, známé tváře. Těšil jsem se . . . A dočkal . . . Teď se budu těšit na další . . . DÍK, a příště Ahoj ! ! !
Pérákům ZDAR ! ! !    [Radek]   07.07.2020
Odpověď  Rozprával som sa s nimi (s tou Slovenkou) vravela ze v piatok pred nami odišli hostia a oni museli upratovať a chystať chatky, následne to čo ste videli a zažili, veľa toho nepospali.. Určite to bolo podcenenë zo strany majiteľa/šéfa.
Ale to sú drobnosti aspoň pre mňa rád som vás niektorých osobne spoznal (ale Montyho sa mi nepodarilo..)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2020
Odpověď  Podle mně byly na place od 7 ráno(asi chystaly i snídani?) do půlnoci. Kolik jim za to šéfová slíbila, netuším.

Prostě pracovaly do výše svého platu..............    [Monty]   06.07.2020
Odpověď  tak je pravda že lonskemu roku se jen tak neco nevyrovna ale řekl bych že oproti pani provozni-majitelce ktera tam litala a starala se tak zrovna slečny se nepřetrhli :-)    [free]   06.07.2020
Zobrazeno 10 z celkem 802 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (802) 
Zodpovězené téma  

Zapojení baterky


 Dobrý den, mohl by mi prosím někdo říct schéma zapojení baterky u Péráka 250(komunista), schéma el. zapojení mám, bohužel v tom plánu není napsané plus a mínus.
Díky moc    [MakyTom]   14.07.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Spis jaky tam mas regulator dobijeni...?    [JirkaH. ]   14.07.2020
Odpověď  A jaké je tam dynamo? Původní nebo mladší kývačka/panelka?    [Martin Štindl]   14.07.2020
Odpověď  Plus na 30 a mínus pod šroubek na kostru, nic složitého na tom nehledej.    [fikuscz]   14.07.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

P350 - Licovanie sania valec/karter a presnost centrovania kluky P/L valec


 Ahojte
v ramci nutnosti rozoberat motor riesim optimalizaciu motora Peraka 350 (motorka mi za ten svet nejde rychlejsie ako 100kmh). Mam Vape 12V, karburator z kyvacky 2924SBD-11b (teraz po mnohych testoch trysky 50/103) skusal som posuvat predzapal, menit trysky v karb atd proste nejde rychlejsie...
teme som sa venoval aj tu https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=301865

Dnes som konecne zacal rozoberat motor, hlavne kvoli "upcatiu" drazky spominanej na odkaze hore a toto som zistil:

1. Sanie
Ked porovnam L a P valec - je tam dost velky rozdiel ako sa napaja karter na valec. Myslite ze je to realne ovplyvni vykon motora? Riesili by ste to? Ak ano, ako?. Taktiez ma napada vyrezat tie predelenia nasavacieho otvoru vo valcoch (kyvacka ani dalsie 350 ich uz nemali), to by mohlo pomoct plneniu motora. Viz foto, rozdiely medzi P a L valcom su oznacene zelenym kruzkom

2. klukovy hriadel
Mam Vape 12V (nechcem sa ho vzdat) a znamy ma upozornil ze kedze Vape pouziva 1 snimac, som zavisly na presnosti ako presne je spravena kluka co sa tyka HU P a L valca. Nedalo mi to, zmeral som to a je tam rozdiel 1.5 stupna. Myslite ze to treba riesit? Kluka ide krasne hladko, motor ma 1300km po GO. Robili ju (aj vybrus, piesty Almet u Padalika)

A este jedna vec
3. Korky do kluky
Ako dobova uprava sa casto riesilo vlozenie korkov do vyvazovacih otvorov v klukovke pre optimalizaciu sania - mam to riesit? Pomoze to? Ak ano, aky je postup?

PS: nechcem robit zavodny tuning, snazim sa len aby motor isiel spolahlivo a dosahoval minimalne standardny vykon (a max rychlost) aku ma.

dik vopred za vecne nazory    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 127 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Boco:čo si urobil s tými utopenými piestami?    [Jumbo]   02.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  U soutěžních péráků se odřezávali i přepážky na spodu válce, to sice nedělám(pak to je o nervy nasadit válec na kroužky když po stranách chybí náběhy) ale vedle slícování kanálů karterů s válcem lze i zaoblit hranu okénka do kanálu(foto) pro zlepšení proudění(v tom návodu v odkaze níže jsem to nezaznamenal ale Jawa toto doporučovala u úprav motoru k navýšení výkonu)    [Martin Štindl]   02.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Teď jsem si všimnul že u toho pístu s odřezanou přepážkou je stále spodní prstenec, ten už pozbyl účelu a může se pro odlehčení také odbrousit. To samé se může provést u vnitřního "orámování" oken přeplachu aby se usnadnilo proudění směsi z vnitřku pístu do kanálů(viz. foto pístu péráka 250).    [Martin Štindl]   01.07.2020
Odpověď  Boco nedařilo se mi odeslat mail, rozkliknout si tě nemohu, nejsem přihlášen a ani není poslední dobou moc času, tak aspoň dám odkaz na který jsem narazil - pro inspiraci. Není to na 350 ccm, ale v principu jsou úpravy stejné, nebo podobné.

https://www.veteranweb.cz/poradna/uprava-motocyklu-pro-souteze-1-cast-cz-125-a-cz-175.php    [J]   01.07.2020
Odpověď  Svíčky NGK jsou sice kvalitní ale v těchto motorech se velmi rády "ulejou", odstranění přepážky bude sice pozitivní pro přeplach ale u třistapadesátkových pístů s pootočenými okny bych se toho bál. Na sraz jedu(pokud to v pátek podle počasí neodpískám).    [Martin Štindl]   01.07.2020
Odpověď  Ernest, ide ti to bobree, palec hore 👍👍    [Jozef ]   01.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  este foto piestov    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Presne to som nakoniec spravil.
"orginal" tesnenie som prekreslil na papier na doupravil na bloku. je to piplacka (zmontovany motor), ale slo to. original (0.8mm) samozrejme presne nepasuje (jedna diera je trochu mimo a mierne zasahovalo do 2 kanalov. Navyse je to tesnenie na 634 takze je na vacsie prepustacie kanaly.

nakoniec som dal 0.4mm a hodilo by sa este tensie, hlavne pod lavy valec, lebo piest je v DU mierne pod hranou prepustacieho kanalu.

Sviecky - daj som NGK s dlhym zavitom a 2 dalsie podlozky. Teraz pasuju presne, viz foto

Z piestov som vyrezal spodne casti pod okienkom a zaoblil hrany, viz foto v porovnani s novym piestom. Ale aj tak su o 12g tazsie ako originaly RIAL! Dostal som na na vahu 190g.
Kruzky som zalapoval a jemne zrazil hrany podla navodu nizsie od Martina (diky!)

Verim ze motor pojde lepsie ako predtym, M2T tam uz nedam, pojde bud Castrol 2T mineral alebo polosyntetika Shell VSX 2T

Ak stihnem zlozit motor (bocny dekel pride az piatok, je este v poste z CZ na SK) a aspon spravit kratky test skusim prist cez vikend na zraz, aspon na sobotu. Snad sa tam s niekym z Vas uvidim (?)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2020
Odpověď  Nejslabší papír na běžném trhu je 0,2mm. Hlavně nepatlat nějakými silikony. Pokud je potřeba udělat těsnění až na smontovaném motoru, je dobré mít několik siných prodávaných polotovarů, jeden nasadit na motor, upravit a vzniklou šablonu přenést na papír. Je to docela rychlé, přesné a tenký papír se při tom nepoškodí. Šablona tak zůstane i do budoucna a většinou je použitelná i na jiné motory. Sice to je nějaká kačka navíc, ale za ty nervy a čas s kusem celého papíru to stojí.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dnes se nabízí nejslabší těsnící papír asi jen 0,25mm a 0,3mm(Rotes Z, Artein), a je pravda že prodávaná těsnění pod válec jsou universál a musí se na kanálech doupravit. Pro výrobu "padnoucího" těsnění pod válec je lepší si ho vyrobit před skládáním motoru, při otisku nepřekáží ojnice a nehrozí že by se případné odstřižky lovili ze skříně.    [Martin Štindl]   01.07.2020
Zobrazeno 10 z celkem 127 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (127) 
 Strana 1/202 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 28.11.2019)
Nezodpovězené téma 

pérák 350 v kývačka 350


 Zdravím.Prosím o radu. Jdou do kartarů z péráka 350 napasovat vnitřnosti z kývačky popř. panelky 350? Pokud ano,v čem se to projeví?    [basista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.11.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Spojkový koš + zásuvka PAV


 Pěkný den,
měl bych jeden dotaz a jednu prosbu. Jakou dáváte axiální a radiální vůli mezi spojkovým košem a středovým válečkem? Jedná se motor 350-18. Byl by zde nějaký šťastný majitel originální zásuvky na PAVa ochoten mně ji oměřit a nafotit?    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.10.2020
   Přidat odpověď 
Zobrazit dokumentNezodpovězené téma 

Držák řidítek


 Zdravím, netušíte z čeho je držák řidítek vlevo? Soutěžák, prototyp, druhovýroba? Je o dost "bytelnější" než klasika...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.08.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Oprava chromování nádrže pérák FJ


 Zdravím.
Mám nádrž na péraka fj, sem tam má pár menších ďůlku a jeden znak je melčí. Slyšel jsem, že se dá znak nějakým způsobem prohloubit. Nemáte kontakt na někoho kdo by to dokázal pěkně a dobře opravit a nachromovat? Děkuji za pomoc. Standa    [Standa]   12.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Zadní blatník FJ


 (nabízím) za zadní blatník Zbrojovku (poptávám).    [chlupRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Predne tlmiče jawa perak


 Dobrý deň, nevie mi niekto posunuť kontakt na pána ktorý opravuje predne tlmiče na perakov? Mal by byť z Kojetína. Dakujem    [Peter]   14.02.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Pumpička


 Zdravím.Jak má být délka původní pumpičky na Péráka v zavřeném stavu,myslím tu originální.    [Jiří]   04.02.2020
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

NÁDRŽ PÉRÁK FJ


 Zdravím potřebuji nádrž v patině a nabízím nádrž se staženým lakem a chromem. Má pár důlků, jinak super stav. Vymění někdo ? Více foto pošlu případně @    [grif]   04.01.2020
   Přidat odpověď 

 Strana 1/202 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006