MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 295410 příspěvků |7001 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 85 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 14.8.2018 19:48  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 736
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 567
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 331
    Doklady   11.04.2010 / 246
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 222
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 2960      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 7 / 269      Příspěvků Příspěvků: 29554
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/198 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Karburátor


 Zdravím mám karburátor který je stejný jak perák 2924H , ale má čislo 2924 bez toho, H,
a další karbec nemá číslo vůbec žádné.
Nevíte co je to za karbece?    [vostr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  f    [vostr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2018
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [vostr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  řeším ted kryty karburátoru viz foto    [vostr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2018
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [vostr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

miska


 složil jsem řízení - krk a zapoměl jsem dát misku na kuličky z horní strany .Dolní misku pod krkem jsem tam dal i kuličky . Když to nerozdělám co se stane? Řídítka normálně fungují ....    [leoš]   01.05.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 32 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  A to tě ještě potěším tím, že první repliky misek co se prodávaly byly rozměrově vyšší,takže to nešlo kloudně sesadit..    [Beat]   13.08.2018
Odpověď  V návodech k montáži ložisek se píše nahřát na asi 80 stupňů. Přitom motor v horkém počasí musí mít aspoň 150 stupňů, protože vzduch se u takto zahřátého motoru tetelí jak nad kamnama. Přitom na ložiska to nemá při dobrém mazání žádný vliv. Takže nahřát misky musí být problémů. Včera jsem se přece jenom odhodlal a miska šla stáhnout naprosto báječně, asi díky jak mezírce pod miskou, tak i tomu že trubka je měkká a opakovaným stahováním a nasazováním se přesah zmenšil. Po obroušení spodní vnitřní hrany jsem misku naklepnul zastudena a šlo to krásně až na doraz. Ono i to zakulacení hrany pomáhá snadnému nasouvání. Takže nové misky jsou vlastně bez zakulacení špatně vyrobeny.    [donkomposto]   10.08.2018
Odpověď  No, u té staré misky se ani nedívím, že se jí nechce ven. Když se tam vytvoří ta drážka (hodně přitaženo), tak ten materiál se musí někde "natlačit". a za ten čas
si to prostě "sedne". A nová miska by měla jít lehce nasunout, snad jen s lehkým poklepem. Věřím, že nahřátí novým miskám neublíží. U nahřívaných ložisek při nasouvání na kliku se taky nikdo neptá, jestli se s ložiskem něco stane,ale asi to ložisko nikdo nenahřívá nijak extrémně (otevřeným ohněm).    [radek]   10.08.2018
Odpověď  Jak to tady tak pročítám, musel jsem mít na misky štěstí. Rozdělával jsem jich dobře přes dvacet jak na péracích tak na kývačkách a vždy bez problémů za studena.
Zaráží mě, že tu novou misku tak moc nahříváte. Nezmění se vlastnosti toho materiálu?    [fikuscz]   10.08.2018
Odpověď  Špatně jsem to četl, šlo o spodní brýle = nahřát misku. Omlouvám se za špatnou radu. K nahřívání by mohl postačit i PB hořák co používají topenáři s vyměnitelnou kartuší.    [radek]   09.08.2018
Odpověď  A kdyby bylo nejhůř, tak udělej pod misku podložku z planžety.    [vojta]   09.08.2018
Odpověď  Zakulacené hrany u staré misky jsem si všiml, ale vzhledem k dokonalému opucování podkladu jsem předpokládal, že nová miska si musí sednout. Tos mně teda nepotěšil. Myslím, že na to dnes nemám duševní sílu. Pudu radši sbírat trnky.    [donkomposto]   09.08.2018
Odpověď  Já měl teď stejný problém na krku u švéda 250/553 - nová miska po nahřátí volně sjela dolů ale i po přiklepnutí zůstala mezi miskou a spodkem mezera cca 0,1-0,2 mm. Takže misku jsem opětovně stáhnul a při porovnání s původní se ukázal rozdíl, u nové misky není dostatečný náběh(kónus) na spodní straně misky takže ji nelze ani přiklepnout. Po zvětšení náběhu brusným kamenem se miska po přiklepnutí opřela. Je poravdu nutné aby si miska sedla plochou protože pokud zůstane takto "viset" vnitřkem tak po stažení řízení bude vystavena velkému pnutí.
Jinak na demontáž misky ze spodku brýlí lze použít jistou "prasečinu" když už není zbytí - pokud ani šroubováky nepomůžou tak použiji širší dláto.    [Martin Štindl]   09.08.2018
Odpověď  Tak nervák pokračoval včera. Na plynový sporák jsem dal litinovou plotýnku, na ni novou misku, přiklopil plechovou mísou a nahřál na velice vysokou teplotu (určitě vyšší než blok motoru při montáži). Misku jsem velice rychle nasadil na trubku a přes pozink trubku bacil kladivem. Miska je lehoučká, takže tu trochu tepla kterou naakumuluje bleskově předala trubce a mezi miskou a brýlemi zůstala špehýrka asi 0,2mm - je vidět prosvítající světlo. Ani opakované a dost brutální bušení už misku neposunulo nadoraz. Nechal jsem to tak. Zdá se že trubka má o chlup větší průměr než by bylo nutné. Tomu by odpovídalo aji to, že nešlo vrazit šroubovák mezi starou misku a brýle. Horko nehorko, rouhat jsem se přestal až po slivovici.    [donkomposto]   09.08.2018
Odpověď  to byl nervák, hlavně že to dobře dopadlo :-),    [hugo22]   08.08.2018
Zobrazeno 10 z celkem 32 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (32) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

motor nejde do vysokých otáček


 Zdravím všechny, jestli píšu něco, na co už je tu tisíc odpovědí omlouvám se předem, ale nenašel sem je:-) Muj problém je asi takovej - pérák 250 rok 49, startuje jako víno, volnoběh drží, tak do půl plynu všeck ok, ale když by měly otáčky jít k maximu, tak to začne škubat a nechce se tomu vejš. Po přeřazení zase ok. Nemá někdo nějakej nápad? Jo v kaburátoru (2924H) mam trysku 100, dával sem i 90 ale je to víceméně stejný.
dík moc    [Jirka76Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.08.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 66 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  různých renovačních šmejdů je po čr i sr víc než dost a přibývají, slušných řemeslníků už moc není    [jawik]   29.07.2018
Odpověď  Zamazal je fušer, který okrádá lidi a nemá zájem udělat věci pořádně. To, co dělá, se nedá nazvat prací, ale kurvením. Dejte si veliký pozor, vyhodíte peníze za katastrofální výsledek. Karburátory jsou zasrané, šoupátka nechodí, ale zůstávají viset, všechno nechá původní, vymlácené a navíc špinavé. Jehla i emulzní trubice původní, ventil plováku nezabrousí, prostě nic. Ani to neopláchne benzínem. Jediné co udělá, tak jaksi osoustruží šoupě a za tepla čímsi slisuje vymlácenou šoupátkovou komoru na menší průměr. Nechodí vám šoupátko, protože se v karburátoru v některých polohách příčí a ani nová pružina ho nedokáže vrátit? Zamazal vám řekne, abyste si ho obrousili šmirglem a odmítne se s vámi bavit.Tachometry po technické stránce fungují, ale vzhled je katastrofa - samolepka, rámeček drží přetékající šedé lepidlo a je nastříkaný matnou barvou ve spreji, která se dá utřít hadrem. Měl by chodit kanálama. Nespokojenost zákazníka je v jeho případě zaručena!    [Jara]   28.07.2018
Odpověď  Mne p.Zamazal "renovoval" karburátory 2ks.na Peráka a 1ks.na Kývačku.Neunúval sa ani presústružiť teleso a dať nové šúpatko. A to nehovorím o nejakej novej ihle, emulznej trubici,tryskách...Skrátka všetky diely sú ako predtým s vôľou na šúpatku a karburátory sú špinavé od nejakého sajrajtu.Na tom kývačkovom dokonca nechal krivú prírubu, že vraj to tesnenie vyrovná(ca.1,8mm).Samozrejme že motorky na tie jeho "zrenovované"karburátory nejdú je jasné.Keby predtým išli, nedávam ich na repas.Keď som mu volal, mi povedal, že sú skalibrované a s vôľami v normách výrobcu a že v karburátore nie je chyba. O nejakej reklamácii nechcel ani počuť. Na peráka stál každý 1200,-kč a na kývačku 600,-kč.V podstate mám staré karburátory a som o 3000,-kč ľahší. V žiadnom prípade nedoporučujem a p.Zamazalovy už nenechám prečistiť ani závit na M6.    [robert.pkr]   28.07.2018
Odpověď  Měl jsem u pana Zamazala před dvěma lety tachometr na repas a nebyl jsem moc spokojen. zvláště co se týče vzhledu, například původní stupnici mi přelepil novou, a to tak, že jsou pod ní bubliny.    [wallander]   11.04.2017
Odpověď  Ale zase na druhou stranu co se týče tachometrů, tak je pan Zamazal stále v dobré kondici.    [Darden] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2017
Odpověď  Taky jsem předělával karburátor od Zamazala....hrozný.    [Michal]   07.04.2017
Odpověď  A od koho koupit kvalitní šoupě,dnes je to problém stou kvalitou.    [lenkaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2017
Odpověď  vule neni nikde predepsana ale podle nejakych strojarskych svych skusenosti bych dal vuli 0,02-0,05mm
jinak sem taky mel karb od zamazala a musel sem to predelat soupe se pridiralo    [Free]   07.04.2017
Odpověď  Děkuji za rady,ale zatím jsem se nedozvěděl ani nikde nedočetl jaká ta vůle šoupátka vkomoře má být z výroby,nebo kolik je tolerovaná vúle šoupátka v karburátoru aby to fungovalo jak má.Děkuji.    [lenkaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2017
Odpověď  ja repasoval jeste u p. Krause a s touto repasi jsem spokojen. Opravdu prestruzi teleso a novy odlitek a vse chodi krasne. p.Zamazal to cele slisuje a nekdy to proste nechodi spravne - jako v mem pripade. Nedela tedy opravu prestruzenim. Samozrejme nevyhoda prestruzeni je ubrani sily steny karburatoru, ale zatim s tim nepozoruji zadny problem.    [tomtnt]   05.04.2017
Zobrazeno 10 z celkem 66 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (66) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Vůle- Zadní kolo/rozeta


 Ahoj všem, chystám se dodělat všechny chromy u péráka a zasekl jsem se na tomto. Vyměnit či nevyměnit ozubené unašeče na zadním kole či v bubnu s rozetou. Našel jsem repliky za cca 700Kč. (oválné díry-starý model)

Celková vůle mezi nábojem a rozetou v ozubení je 1,6mm přičemž zuby na náboji jsou široké 4,1mm a zuby bubnu 5mm. (přikládám fotografie)

Zajimá mě hlavně vůle nových dílů? Vyplatí se to, a nebo je to jen omálo lepší?    [Henry] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  caute,
aká by mala byt v zloženom stave vzdialenosť medzi nábojom a rozetou? Po nachrómovaní ich totiž nemôžem zložiť nadoraz.
dakujem    [Martin]   23.07.2018
Odpověď  Z kopce se bez plynu u 2T nejezdí z důvodu sníženého mazání motoru při zavřeném šoupátku karburátoru. To však platí pro dlouhé táhlé kopce, ale ne při zpomalování do křižovatky, zvláště když nemusím zastavit.
V autoškole učí lecos, aby to bylo co nejuniverzálnější pro všechny (i pro nemotoristy).

Nicméně mám vyřešeno, půjde nový buben i ozubení na náboji.    [Henry]   08.02.2017
Odpověď  no ona je blbost jet z kopce se zařazeným rychlostním stupněm. Už opřed 35 lety mě v autoškole učili, že u dvoutaktu se z kopce nesmí - nemá jezdit se zařazenou rychlostí bez plynu!. Pak to nemůže cukat pokud dodržím tuto základní poučku.    [HonzaBK]   30.01.2017
Odpověď  Upřímně mi přijde že více vymačkaný je právě ten buben. Pamatuji že tenkrát když jsem to skládal jsem hranky srážel pilníkem. O kolik je to vymačkané si bohužel nepamatuju.

Náboj je vymačkaný cca z nějakých 4,8 na 4,1mm. (viděl jsem horší)

Ale jak říkáš, to cukání je vlastnost která mi dost vadila, takže pravděpodobně vyměním obě součásti. U toho se asi nevyplatí šetřit :-).    [Henry] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2017
Odpověď  Většinou v horším stavu bývá náboj. Tento už to má za sebou. Snaž se docílit co možná nejmenší vůle. Je to potom hodně znát na jízdním komfortu. Pokud je tam vůle a jedeš z kopce se zařazenou rychlostí bez plynu, začne motorka dost pocukávat.
Kup nový unašeč na kolo a bude to dobrý. Něco také nabyde po chromování. Už se mě stalo, že jsem měl oba unašeče nové a po chromu jsem musel zoubek po zoubku brousit abych je dostal do sebe.    [fikuscz]   29.01.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  náboj 2    [Henry] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  náboj    [Henry] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Identifikace Jawa


 Dobrý den, pomůžete mi prosím někdo identifikovat motocykl? Zdědil jsem ho a nějak nemůžu vypátrat z čeho všeho je Jawa postavenà... Je to asi pérák, ale barva a přední blatník atd. nemůžu na internetu najít.. Má někdo představu? A ještě má cenu renovace, nebo nechám tak jak je? Děkuji za rady    [MarPosRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  pilnik, monty presne tak :)
zachovat tento stav, spojazdnit a prifrcat na zraz perakov    [jozef]   18.07.2018
Odpověď  Nechat ,tak jak to je.Leštěnek je mrtě, tenhle Péřák by na srazu ,byl středem pozorností ,hlavně se nemusíš bát ,že to někde škrábneš. Zprovoznit a jezdit, ať se potkáváme na srazích.    [Pilník.]   18.07.2018
Odpověď  Děkuju za reakce a za rady. Přemýšlel jsem nad tím a nechám ho tak jak je. Mám stejný názor.. Je to vlastně originál, dalo by se říct jedinečný... A hlavně památka po dědovi a ten měl svoji mašinu opravdu rád :-) ... Všechny úpravy dělal on. Ještě jednou děkuju    [MarPos] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.07.2018
Odpověď  Já hlasuju pro zachování úpravy - bud tak,jak je, nebo zrenovovat,ale nevracet do stavu "jako z továrny" -takovejch Péráků je všude vagon. Todle vypovídá o době vzniku a o našich předcích-a o tom snad veteránství je, nemyslíte?    [Monty]   17.07.2018
Odpověď  bol som na perackom zraze (a nie raz) a taku som tam nevidel ani jednu :)    [jozef]   17.07.2018
Odpověď  Když to má normální doklady a bílou spz tak proč ne, mě se to trochu i líbí a nemá smysl násilně renovovat.    [jawik]   17.07.2018
Odpověď  Těchto motorek je myslím celkem hodně, neslušně řečeno jak sraček a pokud takto zůstane, opravdu se nic nestane, jde jen o majitele pro co se rozhodne, já bych ho užíval na aktivní jízdu pod plynem a když by se někde odřel, neřešil bych to, prostě motorka pro radost, kolem které se nemusím držet 2 metry daleko abych ji neumastil...    [Pavel]   16.07.2018
Odpověď  Nevidím v tom žádný problém, je to prostě úprava, která byla v době vzniku potřeba, protože motorka bývalo jediné vozidlo v rodině a upravila se tak, aby líp sloužila. Pokud je to orezlá mršina, určitě bych se snažil ji vrátit do původního stavu.    [vojta]   16.07.2018
Odpověď  Jo jo, když dnes někdo udělá bastl tak stačí počkat a je z toho dobová úprava ... ..    [ffe]   16.07.2018
Odpověď  Rozhodně nechat jak je. Továrních podob jsou mraky. Tohle je dobová úprava a hlavně památka na dědu.    [lipcaa]   16.07.2018
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Číslo rámu na krku alebo nad kastlíkom.


 Zdravím vás, máte niekto vyrazené číslo rámu len na ploche pri krku riadenia na ľavej strane? Dostali sa ku mne dva rámy komunistu (keď je nádrž namontovaná nie je vidieť) ktoré nemali číslo nad pravým kastlíkom ale mali ho práve na tomto mieste. Zdá sa mi to úplne nelogické aby výrobné číslo nebolo viditelné bez demontáže nejakej časti. Je to výrobné číslo alebo nie?
Ďakujem za rady    [hek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ahoj já mám taky vyražené číslo jak jsi napsal, je to problém jenom na STK mám Peráka 350 rok 1953. Možná se ale jedná o výměnu rámu v průběhu života. Neznám celou jeho historii.    [Aleš]   15.07.2018
Odpověď  Nevim, ale s tim vzadu se neshoduje.    [jardaw]   12.07.2018
Odpověď  Tuší niekto čo znamená číslo na krku? Ja vzadu nič nemám.    [hek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2018
Odpověď  Na krku je nejake jine cislo, to co hledas je vzadu.    [vana-hb]   11.07.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Sraz Péráků


 Zdravím příznivce motocyklů jawa pérák.Zajímalo by mě kolik majitelů těchto strojů by mělo zájem se zůčastnit srazu Péráků.S touto myšlenkou si dlouho pohrávám,a tak zjištuji jaký by byl zájem.Jsem ze Zlína tak mám představu že by se konal tady na Zlínsku.Letos to určitě nebude ale příští rok by se to snad mohlo podařit zorganizovat.Jawě zdar čáryfuk    [čaryfuk]   13.07.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 736 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Jo sraz byl super jako vždy :-) už by někdo mohl přidat nějaké fotky, já fotil prakticky jenom v muzeu a teď bych se rád podíval na zbytek ;-)    [meela]   10.07.2018
Odpověď  SK partia dorazila domov ok. Az na pocko vsetko ok. (som vegan ale hovezi je hovezi :) Sobota vecer: v kempu ostal samy perak :) az na jedno prase...:) tak naschle na pres rok.... kdepak to bude? (na 0-lty rocnik sa neda zabudnut... )

https://www.youtube.com/watch?v=5FAL8fajO1U    [jozef]   06.07.2018
Odpověď  Dobrý den pánové, také chválím super srazík, bomba atmosféra. Jsou k vidění někde nějaká fota? Případně video? Už se těším na příští rok.    [Bendis]   02.07.2018
Odpověď  Tak sraz úspěšně proběhl najeto 700km jednou zadření v kopci při zavodění s pilníkem a trošku upadla příruba karbce jinak ok. Za mně spokojenost kemp byl příjemný obsluha ok ceny ok ale na Hovězí to nemělo :-) Vyjíždka se i přes ne uplně letní počasí povedla muzeum bylo super. Jen těch 50 péráku pořád ne a ne přijet.
Free    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.07.2018
Odpověď  Zdarec všichni tu, měl jsem jet i s rodinou na tuto super akcičku ale situace se změnila a pojedu sám. Mám rezervovanou chatku pro 4 osoby, tedy mám tři místa volné. Nemáte někdo zájem se vyspat v posteli za úhradu odpovídající částky pronájmu střechy nad hlavou? Přijedu v pátek zhruba v 19:00. Dejte vědět na můj mejl. Honza    [ChenzeeRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.06.2018
Odpověď  meela jedes s nama?    [free]   25.06.2018
Odpověď  Zdravím pánové, měl bych dotaz ohledně programu v kolik se začíná v sobotu?    [Bendis]   24.06.2018
Odpověď  Už se na Vás všechny těším, doufám ,že dorazí i Monty, už to vidím, jak tam bude lítat slívka na uvítanou. Ty ,co tam ještě nebyli, tak přicházejí o hodně dobrou akci. Snad do budoucna dáme 100 Péřáků, je to hanba ,když se sjede v Rovensku kolem 80 půllitrů.    [Pilník.]   24.06.2018
Odpověď  Chlapi mrzi ma to, ale tento termín nemozem... Tak snad na inej akcii čoskoro    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2018
Odpověď  Už se těším, nejhorší je že pérák ještě letos nejel a poprvé ho budu zkoušet až příští čtvrtek :-D    [meela]   21.06.2018
Zobrazeno 10 z celkem 736 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (736) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Nález rámu Jawa


 Zdravím chlapi, prosím o radu. Našel jsem rám v původním obalu a rozbalil jsem ho, vyfotil. Můžete někdo prosím někdo identifikovat o jaký rám se jedná? Pérák? Má cenu rám osadit, nebo nechat v tomto stavu (nový, nepoužitý) a třeba dát do muzea? Vůbec se v tom nevyznám a nerad bych něco pokazil... Už jsem to asi pokazil, že jsem to rozbalil... Děkuju moc za ochotu    [MarPosRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  To mám radost, tak děkuju za informace    [MarPosRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.07.2018
Odpověď  Rám je na poslední typ péráka - komunista 1951-54.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.07.2018
Odpověď  Já mám právě opačný názor. Jestli nemusíš tak ho nepoužívej. Proč taky na motorku montovat tak drahý rám? Když se dělá renovace tak pod nový lak můžeš opravit starý a rozdíl na hotové motorce je nula. A kdo má motorku v původním stavu tak nebude dávat nový rám aby se tam svítil. Nechal bych ho jako dobře uložené prachy ve skříni a nebo pokud prachy potřebuješ tak ho prodej na aukru. neodhadnu z čeho to konkrétně je, ale rámy na péráka se prodávaji tak od 10k vraky po 30k za zajímavější kousek ... bláznů je tam dost.

https://aukro.cz/vysledky-vyhledavani?text=r%C3%A1m%20p%C3%A9r%C3%A1k&searchAll=true&finished=true    [vana-hb]   08.07.2018
Odpověď  Nic jsi nepokazil. Takovýhle rám je jako výhra v loterii:-) Pokud ho můžeš osadit, tak to udělej, nehleď na čas a snaž se na to sehnat co nejzachovalejší díly. Já měl také z rám přímo z Mototechny na ČZ a už jezdí. Ale zbytek jsem byl nucen renovovat, protože to byly šroty. Nicméně to vypadá dnes dobře. Rám jsem nestříkal a nechal ho původní. Na ten rám bych nesahal...Hlavně má tu barvu. Pěkné!    [J]   08.07.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

PÁČKY NA PÉRÁKA


 Zdravím, jaké mají být páčky na rok 1948 - železné? Díky    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 130 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Záběry z pražského autosalonu(1947?) kde mezi 0:28 až 0:36 je vidět učební pérák 250tka, páčky na obou řidítkách se zdají hliníkové(???)
https://www.youtube.com/watch?v=Jc-p95KEaXA    [Martin Štindl]   06.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den, rád bych se zeptal z čeho jsou tyto páčky. Vypadají, že jsou litinové pochromované. Tvarem stejné jako plechové. Díky    [Pavel]   07.06.2018
Odpověď  jestli to náhodou není jen navrtané kvůli opravě lanka. Kolikrát jsou takhle vidět i hliníkové páčky.    [Honza]   04.06.2018
Odpověď  manet 90    [666]   03.06.2018
Odpověď  To jsem ještě neviděl. Zavařit, zabrousit, přechromovat. Bude ještě na péráka dobrá.    [fikuscz]   03.06.2018
Odpověď  Díky za rychlé odpovědi.Jen ze zvědavosti,s dírkou skrz je z jakého stroje?    [Jan]   03.06.2018
Odpověď  Samozdřejmě bez díry...    [Jára]   02.06.2018
Odpověď  Bez dírky skrz.    [fikuscz]   02.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nechci otvírat diskuzi kam patří nebo nepatří železné páčky,ale sešly se mi dva typy páček a nevím které použít na péráka.Tu s dírkou skrz,nebo tu bez díry?    [Jan]   02.06.2018
Odpověď  To že jsou lisované to jsem viděl, normální komančský páčky co na fj nemaj co dělat a ta aukce možná zajímala tebe, ale ne mě, tady se řeší páčky na FJ....    [Ladic]   05.11.2013
Zobrazeno 10 z celkem 130 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (130) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kliková hřídel Pérák


 Dobrý den
Snažím se opravit motor Pérák 350, ale po rozlisování kliky jsem zjistil, že středový čep je jiný než u 354 (chybí labyrint a místo něj je pouze kroužek, který je protikusem pro labyrint na středovém uložení.) Vyrábí někdo tento čep přímo pro Péráka? Nebo musím koupit komplet středový čep, ložisko, labyrint a středové uložení pro 354(634)? A jsou stejné ojnice s 354 ? Rád bych dal písty na 16mm čep a jehly.

Díky za radu

Karel    [karsan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  dejte tam všechno z 634,a hotovo- pasovat i fungovat to bude .    [Monty]   30.06.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Staré zásoby


 Ahoj povedlo se mi sehnat starou zásobku věci na péráka jedná se o 4ks šoupátek do karburátoru průměr 25,4, písty na péráka 350 pr 58,5 L+P a 58,75 L+P. Jsou tam ještě nejaké dráty do kol + nyple atd rád pošlu zájemci fotky.
Přední štít brzdy i paknama vypadá na průměr 150mm značený. Rád bych vyměnil popř za nějaké věci na ponýra nebo celého pionýra popř doplatek    [MartaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.06.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Rozumím, uż i sem leze kde co.    [jawik]   29.06.2018
Odpověď  Protože tady si Jawiku dělá jen reklamu aby to zájemci na aukru našli.    [jawa]   24.06.2018
Odpověď  Ať si to každý vydraží za svojí cenu já cenu těchto věcí neznám.    [Martin]   22.06.2018
Odpověď  proč to nedá do veteraninzerce    [jawik]   20.06.2018
Odpověď  Ahoj věci jsou popř na aukru a jen dotaz k na jaky stroj se používali červené návleky na nášlapku?

https://aukro.cz/3x-navlecka-startovaci-paky-cervena-jawa-500-perak-a-ostatni-6930058893    [Martin]   19.06.2018
Odpověď  Dobrý den. Měl bych zájem o štít přední brzdy prům. 150 mm. Věci na pionýra mám, napište, co potřebujete. e-mail: dm4s1@seznam.cz (Milan)    [Milan]   15.06.2018
Odpověď  Zdravím,mam zaujem o jedno šupatko a tie piesty na 350 kontaktujte ma prosím na mail
feri500ohc@gmail.com alebo tel. +421948077505 Dakujem.    [Feri OHCRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.06.2018
Odpověď  Nebo tel.732909128.dekuji Radek    [Radek]   14.06.2018
Odpověď  Dobry den.mam zajem.Napiste prosim na plasa.r@seznam.cz dekuji    [Radek]   14.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto2    [Marta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.06.2018
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

revma plechy


 dneska jsem objevil dvoje revma plechy,a chtel bych si jedny namontovat na péráka,ale bohuzel vubec nevím,které z těch to dvou párů patří na péráka,tedy pokud vůbec patří na péráka?jsou rozměrově odlišné,jak je vidět z fotky,poradite mi z ceho jsou a jestli patří na péráka??    [romansixta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 57 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Mám revmaplechy v původní barvě, které nebyly použité a žádné linky tam nejsou.    [Hynek]   22.06.2018
Odpověď  Ještě jednou prosím dobrou duši o zveřejnění šířky a umístění linek na revmaplechu u péráka.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.06.2018
Odpověď  Mohl bys Tomáši nebo kdokoli kdo má na revmapleších původní linky dát zde na fórum rozměry od lemu a šířku linek?
Předem děkuji :)    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den Skvarek. Předem se omlouvám za pozdní odpověď. Lak mě bude dělat známý. Používá na to akrylátový dvousložkový plnič 4:1 Polykar. Tady je odkaz: http://www.bkp.cz/new/tl/technicke_listy_A4_PLNIČ_4.1_MEDIUM.pdf

Dále bych se rád vyjádřil k revmaplechům, respektive ke spodnímu uchycení. Opravdu se dostávají revmaplechy do kontaktu s koleny. U jednoho je vůle cca 2-3mm a další byl v přímém kontaktu. Je to dané i prohnutím samotných plechů. Vyřešil jsem to kontra matkou, která drží uchycený samotný motor a zároveň vytváří distanz. Je to tedy kostra --> distanční trubka --> matice --> revmaplech --> matice. Bohužel fotku jsem nenašel, ale přikládám aspoň upravené foto.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.05.2018
Odpověď  Ahoj dotaz pro (Gerodet) ať nezakládám nové téma. Na fotkách máš nádrž už po chromu - co budeš používat jako PRVNÍ vrstvu na chrom pod barvu ? Případně i rady od dalších kteří si tím už prošli - dík    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2018
Odpověď  Ahoj, namontoval jsem revmaplechy, horni drzak mam original, spodni jsem zhotovil dle zde prilozeneho vykresu. Mam to na fest s koleny vyfuku, nasel jsem jeste jiny vykres, kde se uvadi delka svorniku asi 35 cm, nema nekdo original spodni uchyt, aby omeril? Vykres horniho uchytu, tedy delky je urcite spravne. Jen dirky pro upevneni k ramu s uckem jsou blize. Dejte prosim delku svorniku, dekuji.    [Pepa]   22.03.2018
Odpověď  Máš to v mailu.    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.03.2018
Odpověď  Pro Kel. Pošli prosím foto revmaplechů a požadovanou cenu na donkomposto@seznam.cz    [donkomposto]   22.03.2018
Odpověď  Ahoj, díky za zaslání fotek. Podotýkám jen, ze horní držák mám originál a taky jsem to měl takhle krásně soumerny s nádrži a valcem motoru. Do té doby než jsem namontoval kolena výfuku. Plechy mám v současné době cca 20mm od nádrže a cca 20mm od kolen vyfuků a při pohledu z místa řidiče ( jako na foto c.1) se mi směrem dolu plechy rozbíhají. Něco musí bytí špatně:-)    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2018
Zobrazit dokumentOdpověď  foto 4    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.03.2018
Zobrazeno 10 z celkem 57 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (57) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

JAWA 250 PÉRÁK FJ 1946


 Toto téma zakládám pro všechny nadšence jenž mají nebo se snaží mít péráčka z roku 1946 to znamená do výrobního čísla 1300 což je číslo péráka který sjel z linky 31 prosince 1946.Všechny ostatní též vítáme s jejich připomínkami k danému tématu ročníku 1946.Doufám že se v republice i v zahraničí pár nadšenců určitě najde.Až nás bude nějaký ten počet uspořádám sraz jen pro ročník 1946 ostatní budou taky moci přijet podívat se jak to vypadalo na začátku...    [emanuelRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.10.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 873 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde je vidět číslo "2"    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pozdější typy FJ péráků už mají čelní plochu se žebry a na této ploše číslo. Zde je "1". Pokud někdo bude vědět, tak bych se chtěl zeptat co toto číslo znamená.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Také je zde rozdíl ve výšce pro upevňovací šrouby    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde je podkova už bez nálitku. Ale pořád je čelní strana vyplněna na rozdíl od dalších typů.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Něco málo k podkovám FJ. Narazil jsem u sebe na 4 typy horních podkov a to vím, že mě alespoň ještě jedna chybí. Zde na první fotce je vidět nálitek u uchycení předních vidlic.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.06.2018
Odpověď  dobry den koupil jsem nadrž bez prolisu znaku na peraka ale pry to je nadrž na čtyřtakt 350 spodni je to stejny-poradte dik zdenek    [linhart zdenek]   02.06.2018
Odpověď  Dík, takže cca o 3 cm méně, tolik jsem skoro ani nečekal.    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.10.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr3    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.10.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr2    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.10.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mik díky. Tu jsou na oplátku fotky. Vlevo je klasicky kryt na zapalování a vpravo je nízký kryt.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.10.2017
Zobrazeno 10 z celkem 873 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (873) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

tachometr


 Netušíte z čeho je přesně tento tachometr? Díky za pomoc.    [milon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.05.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zatím ne možná časem .    [milon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.05.2018
Odpověď  Fascinujúci nález.Nejaká varianta na súťažné moto,takúto som ešte nevidel.Nie je na predaj?    [Joski]   15.05.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Perak asi nedobiji


 A jejda, jejda! Dalsi ztraceny pan v jednoduche elektrice Peraka 250.
Nenasla by se nejaka dobra duse, ktera by me v nekolika bodech provedla zachranou me restaurace Peraka, prosim?
Ziju uz leta v zahranici, kde jsem se statecne pustil do rekonstrukce Peraka. Z hromady srotu se mi po nekolika letech podarilo vykouzlit hezky motocykl. Udelal jsem prakticky I generalku motoru a byl jsem moc stastny, ze nastartoval uplne napoprve. Abych mohl zacit ladit karburator, potrebuji rozbehat dobijeni. Dynamo I s regulatorem je puvodni a nemam zaruku, ze je funkcni. Na Peraku moc jezdit nehodlam a radeji bych ho mel plne funkcni s original dynamem a regulatorem. Spinacka je z Kyvacky a zda se plne funkcni. Ukostreno mam “-“. Uhliky, kladivko a kondenzator jsou nove. Motor bezi, ale kdyz prepnu na provoz bez baterie, tak to okamzite chcipne. Ani nevidim zadny pohyb kontaktu na regulatoru pri ruznych otackach. Pri poloze jizda ve dne mi digitalni voltmeter ukazuje nesmysly mezi kontaktem 61 a kostrou v rozsahu 0-20V (nastaveny = 12V). Poradil by nekdo, kde zacit? Pokud se ukase, ze regulator nejde opravit, nastavit a rozbehat, tak dam AEV, ale sanci tomu chci dat.
Moc dekuji i za nejaky chytry odkaz na cely postup. (u Osifa jsem skoncil hned, jak chteli aby motor bezel bez baterie)    [Misidlo]   23.05.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 61 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jestli si pérák odjezdil tedy 30km s přepólovaným akumulátorem tak na regulaci budou asi značně opálené kontakty Sk1 a Sk2(kontakty spínaní dynama na svod 51), k přepólování možná ani nedošlo protože mě se před pár lety s původním relé povedlo to samé a dynamo se nepřepólovalo(ale odjel jsem asi jen 3km).
Nejdříve správně zapojit AKU a sundat víko zapalování a nastartovat, při zvýšení otáček by se měli viditelně spojit kontakty Sk1 a Sk2 a tím je dynamo připojeno k baterii a obvodu motocyklu - jestli nedošlo k opalu kontaktů tak by měl ampérmetr ukazovat správně(při zvýšení otáček mírně do plusu).    [Martin Štindl]   20.05.2018
Odpověď  .........takže zbývá otočit póly a najít návod na prepolovani a modlit se jestli jsem něco nepojebkal.    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2018
Odpověď  ........beru vše zpět. Prepolovana baterka. Zabýval jsem se v zimě autem kde je uzemnem + a nějak se mi to pomotalo. Diky    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2018
Odpověď  .......... vše je originál mechanické zrepasovane, bakelitove,.........ze bych přes zimu fakt tak zblbnul a prepoloval to?    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2018
Odpověď  Pérák má z výroby kostřen ale MÍNUS, takže tam je nepřepólované dynamo z kývačky? A spínačka je původní bakelit nebo už kývačková s obráceně pólovaným ampérmetrem?
Jak teď ukazuje ampérmetr při neběžícím motoru a zároveň se zapnutým zapalováním a světly?    [Martin Štindl]   20.05.2018
Odpověď  Ahoj, potřebuji radu. Před zazimovanim peraka jsem vytáhnul baterku. Originální zapalování, mechanicky regulator, repasovany ampérmetr, územneny plus pól na baterce......na podzim jízda bez problému- po nastartování na volnobeh rucicka ampermetru na nule, se světlem mírně v minusu ,zvyšování otáček při jízdě jde rucicka plynule do plusu. Vše v pohodě dobíjí. Dnes namontovani baterie, uzemnen plus pól baterie, projížďka cca 30 km a vše v pohodě stejně jak výše uvedené a popsané s tím rozdílem ze ampérmetr ukazuje přesně obráceně. Nastartování volnobeh na nule, svetla mírný plus a při jízdě při zvyšování otáček jde rucicka do minusu........teď babo rad......diky    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ano, přitom dojde k zapojení dynama na přímé buzení, regulátor se tím značně zatíží a může ho to zničit. V případě spínačky FJ s kontrolkami je vhodné odpojit klemu v samotné spínačce viz: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=114&idtop=7930
v případě spínačky s ampérmetrem se tomu riziku dá předejít jednoduše odpojením vodiče spojující svorky 61 na dynamu a spínačce - je to nepřímo nastíněno ve schématech návodu pro zapojení AEV ale v samotném návodu na rizika při zapojení do přímého buzení už výrobce neupozorňuje.    [Martin Štindl]   16.08.2017
Odpověď  Děkuji za postřehy, problém v rotoru nebyl, proměřoval jsem proud přes jednotlivá vinutí pomocí žárovky.Zjistil jsem ulomený plech propojující relé se svorkovnicí 51, ale i přes nové spojení stále stejné příznaky.Nakonec jsem v bolestí v srdci vyměnil regulační relé PAL za AEW a problém to vyřešilo. Dobíjí a ručička už nekmitá.Jen jsem se chtěl zeptat, jelikož jsem nenašel nikde v návodu k AEW. Někde jsem četl že nesmím přepínat klíček do polohy jízda bez baterie? Je to pravda? Díky    [Bendis]   16.08.2017
Odpověď  Kmitání ručičky na ampérmetru by mohlo signalizovat vadu na rotoru - tohle kmitání u ampérmetru jsem měl při proměřování na jedné ČZ 125/453 de luxe kde byl právě spálený rotor. Ale zase dynamo bylo osazeno reg. AEV 45W a také zde nebylo možné odzkoušet přímé buzení z dynama.
Nedošlo předtím u dynama k většímu přetěžování(větší watáž žárovek)? I když vinutí rotoru je i tak schopné snést větší zátěž.    [Martin Štindl]   15.08.2017
Odpověď  Můžete poradit, Pérák dobíjel, najednou dobíjet přestal, ručička na ampérmetru lítá tam a zpět, při vyšších otáčkách jde do spotřeby.Při přepnutí jízda bez akumulátoru jede bez problému.Může to být rotorem, nebo spíše něco v relé PAL. Elektroinstalace je nově natažená elektrikářem.    [Bendis]   13.08.2017
Zobrazeno 10 z celkem 61 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (61) 

 Strana 1/198 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 14.8.2017)
Nezodpovězené téma 

motor peraka 250


 Dobry den
koupim nacrt rozlozeni motoru peraka 250 rok 1953    [Kos]   04.06.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

spínací skřínka Jawa


 Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jestli někdo nevíte na jakou motorku patří spínací skříňka vlevo na obrázku, našel jsem ji u dílů na péráka. Děkuji    [Proki]   26.03.2018
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa Perak držiak pružiny stojanu.


 Zdravím vie mi niekto poslať rozmery držiaku pružiny stojanu (Hrubka plechu,šírka,dlžka+ velkosť diery) na perák 250/1950. žial niekto odpílil z rámu a potrebujem ho vyrobiť.    [Roman]   04.03.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Trubky stupacek FJ


 Nemate nekdo nakres nebo nevite kde bych ho mohl naleznout strubek stupacek na Janecka? To je jedine co me chybi na FJ ramu mam tam z kyvacky a chtel bych to doladit do top stavu. Predem diky    [Rob]   23.10.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kryt řetazu jawa perák


 Ahoj není někdo z okolí Přerova (severní morava),kdo dává dohromady Péráka, nebo kdo by měl doma vrchní kryt řetazu?Potřeboval bych ho na víkend půjčit.Chci ho zkusit dát na jinou motorku.Pokud by tam šel napasovat, tak bych si koupil repliku.Předem moc díky.Seriozní jednání zaručeno. Borismira@seznam.cz    [Jarek]   12.10.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Pérák Komunista - Zbrojovka


 Zdar chlapi, koupil jsem komunistu(byl to voják původně) 1953 a jsou k němu doklady na rok 1948 - zbrojovku.
Nevíte o někom, kdo má opačný problém? - Nechci renovovat a udělat z toho bastla.
Kdyby někdo měl papíry na komouše a chtěl na zbrojovku, rád vyměním.
Díky, kontakt kdyžtak meilem.    [VOjta]   07.10.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kabeláž


 Priatelia, od ktorého roku sa používali neopletané (textilné) káble? Ja mám rok 1952
a káble sú novšieho typu. Repasujem zapalovanie a chcel by som použiť správne bužírky (mám aj textilné).    [peter.ba] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.09.2017
   Přidat odpověď 

 Strana 1/198 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006