MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 287693 příspěvků |6650 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 45 | Přihlášených: 2 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 23.7.2017 08:52  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 678
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 553
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 292
    Doklady   11.04.2010 / 246
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 202
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 2893      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 6 / 262      Příspěvků Příspěvků: 28740
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/193 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Sraz Péráků


 Zdravím příznivce motocyklů jawa pérák.Zajímalo by mě kolik majitelů těchto strojů by mělo zájem se zůčastnit srazu Péráků.S touto myšlenkou si dlouho pohrávám,a tak zjištuji jaký by byl zájem.Jsem ze Zlína tak mám představu že by se konal tady na Zlínsku.Letos to určitě nebude ale příští rok by se to snad mohlo podařit zorganizovat.Jawě zdar čáryfuk    [čaryfuk]   13.07.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 678 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ahoj Tondo,bylo to super. Moje polovička potřebuje vyměnit mechanika nebo motocykl. Do příště jí udělám péráka, aby neměnila mechanika. A žádný kopec by nás neměl zastavit. Všichni jste byli úžasní, kluci díky za pomoc. Pavel s holkama    [p377] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2017
Odpověď  Bylo to parádní i se stoupáním. Pro mě opravdová zábava. Kdo nevyjel, tomu jsme pomohli, nebo počkal dole, vzal to jinudy. V tom je ta zábava.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.07.2017
Odpověď  stoupak byl krutej ale vyhled za to urcite stal a nelituju dlouho sem nejel takovou klikatici se stoupanim. mne se vyjizdka jako celek libila    [Free]   22.07.2017
Odpověď  zdar předem všem děkuju za kladné hodnocení letošního srazu i když jsme ani letos nedosáhli na vysněnou 50 i tak to bylo parádní.Skutečné počty byly celkových 76 z toho 38 péráků 5 sajdkár a zbytek kývačky.Ještě se vrátím k trati někteří se dali slyšet že byla náročná na stoupání atd.Já najíždím a volím trat se sajdou a předpokládám že když to vyjedu tak by to neměl být pro solo problém dokonce letos s vámi startoval i pionýr s obsahem o 200ccm menším a odjel to celé!!!!já si pokaždé když vyjedu na nějaký kopec tak si užívám panoramata a přemýšlím jestli by stálo ono místo ukázat i vám ale věřte mi že na rovině toho moc vidět není a já jsu takový kamzík který rád šplhá po kopcích a nevynechá žádnou příležitost vyjet tam kde to jenom nejdál jde vždyt i cesta je cíl.Tak věřím že příští rok se násejde o něco více a snad tu 50tku pokoříme .Jo ještě abych nezapoměl kdo stratil žlutozelenou letní bundu tak je u mě já si založím stráty a nálezy Čáryfuk    [caryfuk]   22.07.2017
Odpověď  Dolin ? ? To bude jen další verze Járy Cimrmana. D: D: D:    [radek]   22.07.2017
Odpověď  Dolin to nenašel a jel jen okolo. Bo GPS, kterou pracně zadal do mobilu z Motorkáři CZ jej doveda někam 15km daleko....Tak snad příští rok! :D
A pak když sem dojel do kempu, tak jsem tam byl sám (vyjíždka) a jel domů.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.07.2017
Odpověď  Tak jakého počtu "pérošů" bylo letos dosaženo? Blíží se účast již k té stovce?    [Milan(OHC)]   17.07.2017
Odpověď  Poděkování Tondovi a jeho partě za bezva akci . ..
Tak za rok zase . ...    [radek]   17.07.2017
Odpověď  Diky Tondo, bylo to moc fajn. Za rok opet v plne sile.
PS: Vydel jste tam nekdo Toho Dolina?    [ZČ]   17.07.2017
Odpověď  Taky děkuji čáryfukovi. Bylo to parádní ;)    [Michal]   16.07.2017
Zobrazeno 10 z celkem 678 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (678) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

KRYT ŘETĚZU-DRŽÁK ?


 Mám horní kryt řetězu,ale chybí mi tam zadní úchyt k rámu.Místo něj jen díra-mohl by někdo oměřit rozměry a dát to sem? Nerad bych to trefoval od oka,i sílu plechu.Jak je držák uchycen ke krytu-nýtem? a natvrdo,nebo s mírným pohybem?Kdo to ví odpoví?Dík    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.01.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ale pokud se nepletu tak šroub co nahoře stahuje tlumič a drží kryt řetězu má 7mm, starší typy jenom 6mm - takže ta díra 8mm pro šroub je možná zbytečně velká...    [meela]   19.07.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak snad naposledy.    [Balista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.07.2017
Odpověď  ok, vídím to prvně takto dělat výkres kde je místo otvoru okotovaná hlava nýtu.    [radek]   18.07.2017
Odpověď  On to dole tomtnt píše, že je to změřená hlava nýtu. Bohužel se to dál nedostalo :-).
Tak bacha na to, díra průměr 11mm tam opravdu není!!!    [fikuscz]   18.07.2017
Odpověď  ta díra 11mm je blbost, max 8mm.    [Radek.]   18.07.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj Kluci, díky za nákres. Trochu jsem to upravil ať můžeme pohodlněji vyrábět :-)    [Balista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2017
Odpověď  Díky za doplnění chybějící šířky a omluvy se přijímají.Jsem rád že se tady vždycky někdo najde,kdo tomu věnuje čas a poradí.Někdy to jsou sice maličkosti ale díky lidem,kteří vědí a jsou ochotni se podělit, nám neználkům to usnadní život.Proto VŠEM kteří přispívají-DÍÍÍK    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2010
Odpověď  omlouvam se, ale nestihal jsem vubec nic. Jeste jednou omlouvam se.. ;)    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2010
Odpověď  sorry :) sirka je 15,2 mm bez barvy. Rozmery jsou bez barvy.    [tomtnt]   28.01.2010
Odpověď  tomtnt-díky za rozměry,ale nemůžu najít šířku??Můžeš prosím dodat?-Standa asi zapoměl,nebo někde zamrzl.Já vím jaká je zima ve Varech-já tam kdysi sloužil.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2010
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Držák horního krytu řetězu.


 Zdar,chtěl jsem se jen ujistit.ten držák,co drží zadní horní kryt řetězu přijde chytnout za ten vrchní šroub,co stahuje zadní tlumič,.Děkuji.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.09.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Super. Tohle postačí. Díky moc :-)    [Balista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2017
Odpověď  http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=114&idtop=109111
vím že to tady někde už bylo :).Sám jsem ten dotaz zakládal a díky radě i vyrobyl - ať se daří    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2017
Odpověď  Ahoj to máš pravdu. Nicméně neznám rozměry. Nějak to vyrobit můžu, ale aby to bylo aspoň podobné :-). Nemá to někdo změřené? Alespoň rozteč děr? Díky    [Balista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2017
Odpověď  Pásek plechu a dvě díry? To je jednodušší vyrobit, než si pro to jít na poštu.
O penězích nemluvě.    [Monty]   18.07.2017
Odpověď  Ahoj. Nevíte kde bych sehnal ten držák horního krytu na řetěz? Nechci kupovat celý kryt. Díky za info    [BalistaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2017
Odpověď  Děkuji ti.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2011
Odpověď  Ano je to tak.    [Vlado]   27.09.2011
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zvacsenie radiusu predneho blatnika


 Zdravim

Pri dopasovavani predneho blatnika som zistil, ze aj ked su vzpery na v rovnomernej vzdialenosti od kolesa, blatnik ma mensi polomer a na montaz by bola nutna naozaj velka sila. Polomer vnutornej plochy blatnika by mal byt 360mm, co som si overil aj vyrobou sablony, viz prilozene fotky. Neriesili ste niekto nieco podobne? Pripadne kontakt na schopneho cloveka? Bez problemov dodam aj plechovu sablonu podla ktorej by bola mozna presnejsia kontrola.    [miso251sk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Prodluž prostřední vzperu taky jsem to měl.    [Petr]   18.07.2017
Odpověď  A má ten originální blatník správnou šířku? Pokud ho někdo z nějakého důvodu roztáhne z osy profilu, zmenší se rádius a naopak.    [Honza l]   18.07.2017
Odpověď  Jestli to teda dobře chápu :) - když spojíš blatník a krajní vzpěry tak nad prostřední vzpěrou máš k blatníku mezeru ? Tak co kdybys tam přidal plech (podložit) vhodné tloušťky - pak by ty nýty nebyly už tak namahané ? Když samotný blatník posadíš na obuté kolo tak jak to vypadá - ať se daří    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2017
Odpověď  Zadny blatnik bol zas opacny pripad, prilis velky radius ale podarilo sa mi ho trochu skrotit. Na predku je to ale viac znatelne kedze blatnik s kolesom maju byt sustredne a ich vzajomna poloha je fixna.

Ale spat k teme. Napadlo ma anglicke koleso pripadne nejaka oscilacna masina ktora vie zmrastovat/natahovat material podla toho ake matrice si da na "klepanie" len nemam na nikoho kontakt.    [miso251sk]   17.07.2017
Odpověď  Zadny blatnik bol zas opacny pripad, prilis velky radius ale podarilo sa mi ho trochu skrotit. Na predku je to ale viac znatelne kedze blatnik s kolesom maju byt sustredne a ich vzajomna poloha je fixna.

Ale spat k teme. Napadlo ma anglicke koleso pripadne nejaka oscilacna masina ktora vie zmrastovat/natahovat material podla toho ake matrice si da na "klepanie" len nemam na nikoho kontakt.    [miso251sk]   17.07.2017
Odpověď  A to jde o repliku? Podle fotky mně připadne, že to je starý blatník.    [Monty]   17.07.2017
Odpověď  Vsetko su originalne diely dokonca z jedneho kusu. Problem je ze uz od vyroby to bolo zle a nity boli moc namahane, vytiahli sa diery na blatniku.    [miso251sk]   17.07.2017
Odpověď  Prosím jen o info, od koho si repliku nekupovat, děkuji.    [max]   17.07.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto sablony a blatnika    [miso251sk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Pružiny zadních tlumičů ??


 Zdravím - asi mne nemine výmněna těchto pružin. Od koho máte odzkoušeno a je to OK tyto pružiny ? Co jsem zatím našel tak motoveterandíly a tam má uvedeno délka 135 mm a síla drátu 7,5 mm a ŽE je to i pro ČZ-Céčko ? Jsou tyto pružiny použitelné a Céčkové shodné s pérákem ? Jízda ve dvou tak 50 na 50 :). Co jsem hledal tady v dikusích tak názory na délku a průměr drátu se různí - údajně na péráka má být 7,75 mm ? Nebyl by pak s těmi 7,5 mm problém ?    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.07.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Trochu mně straší ty spodní gumové dorazy že tam jsou jen po jednom. Celá sestava po složení byla znatelně kratší - do rámu šla volně a při staré sestavě jsem musel pružinu stlačit aby zapadl ten vrchní prstýnek do rámu ? Zas to beru že jako nové pružiny by neměli po propružení jít až zas tak dolů ?    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2017
Odpověď  Ale replikové pružiny se už vyrábí - tak proč hledat dalšího výrobce ?? Já chtěl vědět jakou mají délku původní protože třeba motoren udává 13 - 14 a 15 cm?? A cena za kus je u nich tak jak motoveterándíly za obě a tam je udávaná délka zas 135 mm ?? O tu cenu zas tak nešlo ale o zkušenosti (než jsem je tam dal) jako : od tam je neber - stojí za prt a nebo tam a tam jsou vem je v takové délce - mám je spokojenost. Už je to vyřešené a časem se ukáže :). Ten popis opravy od (radek) by možná chvilku fungoval ALE časem by se to zas asi vrátilo díky únavě. Možná by pomohla nějaká tepelná úprava ale kdo si to lajzne v domácích podmínkách :( ? Gumové dorazy jsem dal (po kurvování a ůpravách) jen po jednom - měl jsem jen dva kusy. Když bych dal na jednu stranu dva tak vlastně zmenším doraz dole ? Nejspodnější chrom. kalíšek na stojanu teď má k druhému tak 16 - 17 mm ?    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.07.2017
Odpověď  Mám doma dokumentaci na výrobu zadní pružiny,i s cenou a zkušebním protokolem, je tam i ta firma co to vyráběla i s cenou, jestli o to máš zájem tak ti to nafotím...    [Ladic]   12.07.2017
Odpověď  Free, a jak často ta motorka jezdí ? Denně ?? Jestli vyjede jen párkrát za rok, tak to určitě. A je-li replika lepší, tak je to na uvážení každého jednotlivce . ..
Kvalitu pružin jen pohledem neposoudíme, zkráti-li se pružina, tak někde se to musí projevit. Popsal jsem jen to jak se to dřív dělávalo, když nebyly nové zrovna "po ruce".    [radek]   11.07.2017
Odpověď  myslim ze v dnesnej dobe pocitacovej uz nieje problem vyrobit aj 1ks
staci vediet parametre pruziny...
http://www.vyroba-pruzin.sk/    [jano]   11.07.2017
Odpověď  radku a myslis ze ta pruzina takhle vydrzi jak dlouho ? proste jednou je unavena a jako nova uz nebude. drive se resilo ze nekde delali nove pruziny do prednich vidlic a nebylo to drahe dali to v cr a kvalitne tak kdyby se seslo dost objednavek na zadni pruziny na peraky stalo by to za zvazeni.    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2017
Odpověď  No a co takhle vzít tu starou unavenou pružinu, položit ji na kovadlinu, vzít do ruky kladivo (cca 1kg), a s "citem" (opakuji pro "trubce" - s "citem"), a klepat po boku pružiny za stálého pootáčení a přeměřování . ..
Takto dostanete pružinu do potřebné délky a zase ji tam vrátíte zpátky . . .    [radek]   09.07.2017
Odpověď  K pružinám - v pondělí dopoledne jsem je objednal (+nějaké drobnosti) a druhý den už to došlo :). Po přeměření rozčarování - průměr drátu seděl s popisem ALE místo udávané délky 135 mm mi přišla jedna 126 a druhá 128 mm ?? Na dotaz prodejci proč tomu tak je nikdo nereagoval :(. Po rozbalení když stály na stole tak se nakláněly jako by padal komín :) - ale když jsem vykuchal původní tak se taky tak chovali. Nastalo dilema protože ty mé původní měli 130 + 133 mm - po konzultaci s kámošem jsem se nakonec rozhodl použít ty replikové z důvodu že by neměly být unavené jak původní. Jak jsem to zas složil tak jsem to (zatím v jednom) byl kousek projet a vše se zatím zdá OK - jen info pokud někdo o těch replikových uvažuje    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.07.2017
Odpověď  Mám replikové pružiny z Motoren SK. Mají různé délky. Já si tam dal 140 mm dlouhé, aby byly předepjaté. Mám je tam tak 2 roky najeto cca 2 tis. km a bez problémů. Skoro všechny původní pružiny jsou "unavené", tedy kratší a pokud je chceš použít, musíš dát třeba dva ty gumové dorazy do kalíšku těch spodních chromovaných krytů.    [Mirda444]   07.07.2017
Odpověď  Tak to vypadá že ty replikový pružiny nikdo nemá a tudíž žádný zkušenosti. Tak jsem je dnes objednal a jak je namontuju a otestuju tak tak dám info pro případ že by i někdo jiný měl potřebu použít ty replikové - hold někdo to otestovat musí :) -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2017
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Perak asi nedobiji


 A jejda, jejda! Dalsi ztraceny pan v jednoduche elektrice Peraka 250.
Nenasla by se nejaka dobra duse, ktera by me v nekolika bodech provedla zachranou me restaurace Peraka, prosim?
Ziju uz leta v zahranici, kde jsem se statecne pustil do rekonstrukce Peraka. Z hromady srotu se mi po nekolika letech podarilo vykouzlit hezky motocykl. Udelal jsem prakticky I generalku motoru a byl jsem moc stastny, ze nastartoval uplne napoprve. Abych mohl zacit ladit karburator, potrebuji rozbehat dobijeni. Dynamo I s regulatorem je puvodni a nemam zaruku, ze je funkcni. Na Peraku moc jezdit nehodlam a radeji bych ho mel plne funkcni s original dynamem a regulatorem. Spinacka je z Kyvacky a zda se plne funkcni. Ukostreno mam “-“. Uhliky, kladivko a kondenzator jsou nove. Motor bezi, ale kdyz prepnu na provoz bez baterie, tak to okamzite chcipne. Ani nevidim zadny pohyb kontaktu na regulatoru pri ruznych otackach. Pri poloze jizda ve dne mi digitalni voltmeter ukazuje nesmysly mezi kontaktem 61 a kostrou v rozsahu 0-20V (nastaveny = 12V). Poradil by nekdo, kde zacit? Pokud se ukase, ze regulator nejde opravit, nastavit a rozbehat, tak dam AEV, ale sanci tomu chci dat.
Moc dekuji i za nejaky chytry odkaz na cely postup. (u Osifa jsem skoncil hned, jak chteli aby motor bezel bez baterie)    [Misidlo]   23.05.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 50 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  To se ten AEV regulátor tedy na tom statoru moc neohřál, i když zase funkční originální kotvičkový má také své klady.    [Martin Štindl]   18.07.2017
Odpověď  Martine, ono to dobiji. Zapojil jsem 61 na kontrolku neutralu a ta po nastartovani zhasina :-) AEV to vsechno prezilo :-)))) Neuveritelne. Moc diky za podporu. V patek jedu vymenit dynamo k panu Zahradnickovi. Az je mi to ted lito to delat, kdyz to AEV tak pekne funguje.    [Misidlo]   17.07.2017
Odpověď  Jsem trubka - kontak mám v adresáři email. schránky. Pan ing. Milan Divílek (řízení jakkosti AEV Kroměříž) divilek@aev.cz
Obrátit se na něj, popsat k jakému stavu došlo a jestli tím lze považovat regulátor zničený, mě vždy ochotně vyšel vstříct s jakýmkoliv dotazem.    [Martin Štindl]   29.06.2017
Odpověď  Při vyzkratování akumulátoru ale nedojde přímo ke změně polarity - na svorku 51 regulátoru je stále připojen kladný pól baterie takže i při ostrém zkratu aku se nezmění polarita(dojde ale ke značnému poklesu svorkového napětí). Tento stav je pro regulátor AEV nežádoucí(neměl by být zapojen do stavu přímého buzení či odpojován od akumulátoru) ale je šance že to přečkal - navečer bych uvedl email na pana ing. Divílka z AEV a na něho se obrátit dotazem.
Digitální multimetr není vhodný pro měření proměnlivých hodnot za chodu motoru(hází to nesmyslná numera), pro tohle je potřeba ručičkový měřák A/V (Avomet).
Tím zapojením vodiče z 61 na kontrolku neutrálu vlastně vznikne běžná indikace pomocí kontrolní žárovky - při zapnutí zapalování se žárovka rozsvítí a po nastartování motoru má zhasnout(vyrovnání napětí na kontaktech žárovky). Není potřeba nějak na kontrolku přikládat měřák, jde jen o zjištění funkce regulátoru pomocí žárovky.    [Martin Štindl]   29.06.2017
Odpověď  Martine, pokud AEV neni chraneno proti obracene polarite a me prehorel ukostrovaci kabel a plusovy kontakt se privaril k hmote motocyklu, tak mam vazne pochybnosti o preziti regulatoru.
Podle Tveho predchoziho prispevku predpokladam, ze pokud pri bezicim motoru nenamerim zadne napeti na vodici 61 vedouciho z regulatoru na svorku neutralu ve spinacce (docasne testovaci zapojeni), tak je to jiste.
Nez mi to vcera zahorelo podruhe, tak jsem stihl pouze pripojit multimetr ke kostre pri bezicim motoru a na displayi se nahodne a rychle objevovala podivna cisla aniz by druhy konec multimetru by s necim v kontaktu.
Podle elektrickeho schema jsem ziskal dojem, ze funkci zarovky pripojene na konec vodice 61 overim tim, ze na ni prilozim + od baterie pri vypnutem zapalovani. Zarovka ve spinaci skrince nesviti a podezrele to jiskrilo. Tam bude pravdepodobne dalsi problem.
Jak jsem napsal uz pred tim: Jsem frustrovany z toho, jak jednoducha elektrika ma tolik problemu. Kazdy sroubek tohoto stroje jsem mel v ruce a vse rozebrane do nejmensiho dilu. Poctive jsem to vse skladal a renovoval a daval si zalezet, aby to bylo spravne a spolehlive. Presto mi ampermetr nejde, kontrolka neutralu nejde, u dynama nevim co se deje, z bronzoveho pouzdra prevodovky tece olej. Podobne jsem postavil cele BMW R75/5 bez jakehokoliv problemu a u podstatne jednodussiho Peraka jsem uz bezradny.    [Misidlo]   29.06.2017
Odpověď  Ta spona akumulátoru byla pro uchycení původního bakelitového 14Ah, musí se tedy baterka nějak vypodložit aby se zamezilo jejímu pohybu anebo vyrobit vhodnou sponu pro daný rozměr akumulátoru, např.: http://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/ 0807174051.jpg
I přesto že byla nadvakrát ostře vyzkratována baterie tak myslím že regulátor by tohle mohl přežít bez úhony, má jak proudové omezení tak přepěťové ochrany. Takže postupovat opatrně a trpělivě, zajistit pečlivě aku aby nedošlo k další nehodě a pak teprve zkoušet chod motoru s funkcí dynama.    [Martin Štindl]   29.06.2017
Odpověď  Skvarek: Diky za komentar. Civka se skutecne ma odstranit. Ja mam ale pouziti AEV jen jako docasne reseni, takze ji tam nechavam, ale je spolehlive odpojena. Pan zahradnicek jiste uvita, ze jsem ji tam nechal, az mu to budu davat na repasi. O tom, ze repliky kondenzatoru jsou nespolehlive jsem nevedel. Dekuji! Original mam, ale vymenil jsem ho preventivne. Evidentne je stary kus asi spolehlivejsi.
Martin: Trefa do cerneho! Spravne jsi odhladl, jaky jsem hlupak. Samozrejme, ze se akumulator dotknul zadni steny schranky sroubem na plusovem polu baterie a uplne se k nemu privaril, coz znamenalo totalni usmazeni kostriciho vodice na "-" polu. Udelal jsem novy vodic s ocky a baterii otocil podle rady. Akumulator je i pod plechovym drzakem volny, ale pro dalsi staticky test nemuze byt problem. Zapojil jsem kabel 61 na kontrolku neutralu, abych si overil, ze jsem skutecne znicil AEV. Jake bylo prekvapeni, kdyz se stroj po 2 minutach behu opet zastavil a ze schranky akumulatoru se opet valil znamy kour. ANO! Jsem takovy pitomec, ze jsem to udelal znova! Tentokrat se "+" privaril k drzaku baterie vpredu. Tak jsem baterii od nej odtrhl, zavrel garaz a sel domu si nafackovat. Verili by jste tomu??!! S timhle postupem budu mit docela velkou spotrebu regulatoru a "Tonik" (jak mu laskyplne rika pritelkyne) nikdy jezdit nebude...    [Misidlo]   29.06.2017
Odpověď  U fotky tvého zapalování jsem si všiml že tam máš i tu malou kulatou cívku - když je AEV tak by měla být odpojená ? Zatím EAVéčko nikde nemám ale co sonduju zapojení tak by se měla odstranit. Další - není to sice k tvému problému ALE na stejné fotce máš i ten replikovej kondenzátor. Z vlastní zkušenosti - je to šmejd a snažil bych se sehnat původní originál. Ať se daří -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.06.2017
Odpověď  Jezismarja. Kontakt + na baterii opirajici se o schranku je docela mozne vysvetleni. To me vubec nenapadlo. Podivam se. A otocim akumulator. To je dobry napad. Zkusim vecer patrat a testovat. Snad na neco prijdu. Dekuji.    [Misidlo]   27.06.2017
Odpověď  Neopřel se náhodou šroub u(+) kontaktu na akumulátoru o plech schránky??? Za akumulátorem není vidět žádná izol. podložka takže to mohlo při vibracích brnkat o plech a tím naostro zkrat, proto to asi spálilo pouze ukostřovací vodič. Jinak akumulátor je lepší usazovat tak aby (+) kontak byl vpředu(kvůli volnému prostoru a možnosti rychlého odpojení).
Pokud je stator podle návodu přebuzen tak asi jinak vše bude OK, jako kontrolu funkce regulátoru lze využít kontrolku neutrálu - odpojit u žárovky vodič ke spínači neutrálu a připojit místo něho vodič 61(od svorky 61 na dynamu). Jinak u spínačky s ampérmetrem se s regulací AEV připojuje pouze vodič 51"ostrá", kabel 61 mezi spínačkou a dynamem je využit pouze při zapnutí přímého buzení(jízda bez akumulátoru) a to by v případě nechtěného sepnutí této polohy mohlo také poškodit elektronický regulátor.    [Martin Štindl]   27.06.2017
Zobrazeno 10 z celkem 50 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (50) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Náboj kola


 Dostal se mi do ruky tento náboj kola a chtěl bych z něho znovu postavit kolo na svého péráka. Bohužel netuším, jak má být slisován prstýnek na náboj aby šlo vyplést kolo. Napadlo mě, že zkusím kolo nanečisto vyplést s uvolněným prstýnkem a po provizorním vypletení si poznačím polohu, znovu kolo rozpletu a v té to nalisuju a nazpět vypletu. Poradíte mi něco jednoduššího? Děkuji za každé info.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.06.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Monty ma na to pripravok. Mne menil ozubenie a po vypleteni to sedi paradne. Akurat nahrada ma myslim mensi priemer diery, takze si naboj pred nalisovanim prebrusi na rozmer jeho nahradneho ozubenia a potom nalisuje v pripravku.    [miso251]   13.07.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Plechový rámeček pérák


 Mám dotaz mám původní rámeček na Péráka a potřebuji poradit dá se nějak vyčistit je tam rez u šroubu stavění a nebo nechat na chromovat je to do původního stroje.Případně jakým prostředkem vyčistit.Děkuji za možnosti.    [velopRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdar, přečti si tyhle stránky, je to tam podrobne popsané http://www.motorestaurovani.cz/restaurovani/
Na fotce je rez na tom plisku na parabole, tak to pred tim je zapotrebi rozebrat. Zalezi ale, v jakem stavu je odrazova plocha paraboly. Pokud chces s motorkou jezdit i v noci, asi bych nechal rámeček v původním stavu, ale parabolu nove naparit (nechromuje se), at neco vidis. Puvodni stav je fajn, ale pokud ma motorka jezdit v provozu, je dobre, kdyz jsou funkční casti (brzdy, lanka) v poradku.    [Carlos]   10.04.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

krouzek do rybin na utesneni koleno vyfuk


 cuz mate nekdo vyskouseny krouzek a jeho rozmer jako mnely kejvacky v rybyně na utesneni vyfuk koleno? diky    [Free]   09.07.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  diky skusim nak si prave matne pamatuju ze ty 4mm co prodavaj sem tam nedostal    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2017
Odpověď  Celou dobu jsem tam vždy cpal azbest. šňůru pak jsem někde něco objednával a připsal i ty kroužky 4 mm že to vyzkouším :). Zkoušel jsem všechny možný varianty ALE zaboha jsem je tam nemohl dostat , tak jsem to vzdal a dal zase šňůru :(. Jednalo se o repliky jak kolen tak i výfuků. Synek dělá v provozu kde podobné kroužky používají a tak mi jich pár na zkoušku donesl a to 2,8 mm - vlezli tam v pohodě 2 kusy a těsní to perfektně. Takže moje zkušenost - 4 mm né a 3 mm by měli být tak akorát :) ať se daří -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

perak 1946/tachometer-nahon


 zdravim pani a damy,
nejak mam kratke lanko na nahon tachometra. Tachometer funguje, pri otacani kolesa aj vnutornosti funguju. Problem je s lankom asi ten stvorhran nedosiahne dostatocne hlboko. Poprosim o radu co stym??? rozklepat kladivom, aby bol dlhsi, ale tensi??? alebo nejaka lepsia rada?
dakujem za kazdu radu
laco    [motor] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jestli nedosáhne čtyřhran spodního konce bowdenu dost daleko do válečku na konci náhonu tachometru (který trčí z bloku motoru ven), a vzhledem že máš r.v.1946, tak bys mohl mět stejné provedení jako u mojí Jawy r.v1949 a moje řešení by mohlo pomoct. Tzn. že bys nic nedělal s bowdenem, ale naopak bys prodloužil náhon, váleček s vnitřním čtyřhranem na konci náhonu by povylezl o kousek ven z bloku a šel by naproti bowdenu a hlavně čtyřhranu na konci bowdenu. Teda jestli to máš stejné. U mojí Jawy byl konec válečku přesně zároveň s koncem pouzdra ve kterém se točí a tedy vůbec nevyčníval ven z pouzdra. Je potřeba vytáhnout bowden z bloku motoru a pozorně se podívat do díry jak to tam skutečně vypadá. V Jawě asi v rámci vývoje vyráběli postupně několik variant.    [donkomposto]   07.07.2017
Odpověď  nenene, horny konec funguje, problem je s dolnym koncom. Len neviem kde odrezat ten bowden ci dolu alebo hore?    [motor] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2017
Odpověď  Pardon. Až teď mě docvaklo že se řeší problém s horním koncem bowdenu.    [donkomposto]   07.07.2017
Odpověď  Teď jsem to dělal. Z MOTO-ÚSTÍNL koupen nový náhon tachometru. Jawa r.v.1949. Originál náhon délka 165mm, váleček s vnitřním čtyřhranem D=6mm. Nový náhon délka 175mm, D=8mm. Ozubení a uložení do futra u šneka pasuje. Po dotazu u prodejce: je to jediný typ náhonu který máme, jiný nevedeme. Náprava stavu: U origo i u nového jsem rozbruškou rozřezal lanko asi v polovině délky, vzal jsem šnek z nového a váleček z origo, lanka jsem zasunul do měděné brzdové trubky zhruba 4x6x30mm (dxDxv), nastavil celkovou délku tak aby váleček trčel asi 4 až 5mm ven z pouzdra (170mm) a lanko jsem v měděné trubce zalisoval (zlehka s citem majzlíkem). Drží to dokonale, ničemu nezavazí. Zároveň se tím vyřešil věčný problém s utěsněním (původně tam byla filcová podložka, což mě někteří borci asi nevěřili a furt blouznili o guferu, ačkoliv váleček končil zároveň s futrem a gufero nemělo kde těsnit).
Varianta I: Dal jsem gufero 5x16x6 a venkovní obvod jsem zlehka zabrousil takže vzniklo 5x16x4. Zatím jsem v testu ujel kolem chalupy 15km a těsní to(nevím zda to gufero netěsní spíš čelně, protože mám pocit že je v díře 16mm lehce volné -nelze ověřit a změřit).
Varianta II: gufero 6x16x5.
Varianta III: gufero 8x16x7, položit těsnicím břitem na stůl a následuje pitva mimozemšťana -špičkou nože vyříznout střed gufera takže mě zůstane jenom taková nohavica, na ni navléknout tlustý "O" kroužek který střed gufera jen vystředí a nohavica by těsnila jenom čelně. Někteří si stěžovali že jim lanko bowdenu čerpá olej až do tachometru, ale já jsem tento problém zatím neměl. Všechny tři možnosti jsou reálné a na koleně proveditelné -i tu pitvu jsem si cvičně zkusil. V katalogu náhr.dílů je gufero z varianty III, ale to sedí asi jen u péráků novějšího provedení. Sám su velice zvědavý jak se mě to v praxi osvědčí.    [donkomposto]   07.07.2017
Odpověď  Jozef, takze rozrobim tu koncovku, skratim bowden a zacvaknem tu koncovku nazad, ok? s ktorej strany to robis od svetla? dik    [motor] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2017
Odpověď  free... aj nove lanka (replikove) stoja za h...
stare su vytahane a nove maju pri dodrzanej dlzke pri ohnuti utopeny 'ctyrhran'
opravoval som uz takto niekolko kusov    [jozef]   06.07.2017
Odpověď  priletovat mosazi vhodny ctyrhran nebo koupit jiny nahon    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2017
Odpověď  roztlemovat koncovku , skratit bowden o 5mm, natlemovat alebo ako sa to povie a jedeeem... na sraz perakuuu, tachac s km bude potrebny pri jazde v sobotu    [jozef]   06.07.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Vylomený přefuk


 Má to vliv na něco, nebo zabrousit, udělat výbrus a jezdit?

Díky    [Jarda]   14.05.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  zarovnat a srazit hrany a jezdit dal mrte motoru tu prepazku nema a funguje    [Free]   06.07.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

250/11-1948


 Ahoj
Mám dotaz, sehnal jsem rám na kterém jsem žádné vyražené výrobní číslo nenašel ale je na něm štítek se znakem Zbrojovky Brno a je na něm rok výroby 1948, výrobní číslo je 113xx. To by měl být ještě rok 1947 a mělo by tam být FJ, že?    [kettenkrad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.06.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Omluvám se, obě jsou stejné, komunista. Z fotky to bylo špatně vidět.    [kvasky]   04.07.2017
Odpověď  obě páky jsou Komunista    [kataklysm]   29.06.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ale obě mají stejnou nášlapnou plochu    [kettenkrad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.06.2017
Odpověď  Obě jsou originál. Liší se to pouze rokem výroby. Vrchní je mladší "Komunista", spodní je "FJ" nebo "Z"    [Kvasky]   29.06.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Děkuji Vám za odpovědi, asi to zkusím nechat zavařit pokud neseženu jiné víčko.
Ještě dotaz na brzdové pedály, to se dělaly v různých tvarech (250,350) nebo si jednu jen někdo upravil?
A která je případně origo?    [kettenkrad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2017
Odpověď  nechat zavarit vo zvaracskej skole a navrtat a vypilovat povodny otvor...
ak sa daju stare prerezane kryty karbcov zrepasovat preco by neslo aj toto?
klucik aj tak zakryje povodnu dieru a nebude vidno ze to bolo opravovane...    [jano]   11.09.2016
Odpověď  asi by to slo ale nebude to uplne jako origo a cena bude vysoka.pokud nemas pristup k technice.    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zkoušel jste někdo něco podobného opravovat?    [kettenkrad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, děkuji za radu, štítek jsem sundal, ale nic pod ním nebylo.
Ale začnu ho skládat jako FJ, tím nic nepokazím, ne?    [kettenkrad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2016
Odpověď  Sundej štítek a pod ním by mohlo být číslo. To čislo rámu by odpovídalo na rok 47.    [fikuscz]   27.06.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zodpovězené téma  

Model Jawa pérák 1:1


 Nad krásně zrenovovaným Pérákém srdce veteránistovo zaplesá,ale nad tím to úměleckým dílem,musí každý člověk smeknout pověstný klobouk až k zemi a k tomu se s úctou poklonit!
http://www.info.cz/auto/zlate-ceske-rucicky-truhla r-vyrobil-motocykl-jawa-250-perak-cely-ze-dreva-12 016.html    [Jára]   27.06.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Az na to ze mu reporter D. Pik mu zlomil packu spojky... to bych mu zakroutil asi krkem...    [alda]   28.06.2017
Odpověď  Netrápí ho to, protože ZATÍM o nich neví. Až se to doví, určitě, vzhledem k provedení je puntíčkář, to bude chtít opravit. A dozví se to velmi brzo.    [PS]   28.06.2017
Odpověď  Viděl jsem to i v TV,kde mu to právě oficiálně zapisovali do České knihy kuriozit a rekordů a reportér říkal,že mu jeho paní právě že k narozeninám koupila vysněného Péráka kterého chtěl a že to dělal podle něho!Tak že to určitě veteránista není a asi tyto "nedostatky"má na i svém motocyklu a asi jej to nikterak netrápí!Má to ale nádherné!Všechna čest!    [Jára]   28.06.2017
Odpověď  Podle mě to musel dělat podle špatný předlohy. Veteránista to není, někdo mu půjčil péráka, kde byly tyhle chyby. Když vidím tu propracovanost, ty detaily- např. tachometr, tak proč by tam neudělal celkem jednoduchý spodní kryt řetězu a správný držák sedla.    [PS]   28.06.2017
Odpověď  no pokud mu to zabralo 2 000 hodin a je z hodně levnýho kraje, takže tak 100Kč za hodinu, tak to je za 200 000... to je pořád výhodnější originál :-)

Ale je to paráda, zajímalo by mě jestli se tomu třeba točí kola když už se dělal s řetězem

ale když už jsme u rejpání tak mu chybí spodní kryt řetězu    [meela]   28.06.2017
Odpověď  nakonec dostačující a pokud se to bude vyrábět spousta lidí koupí dřevěného...    [PGR]   28.06.2017
Odpověď  Ano, to je mi záhada, všechno má správně, proč zrovna držák sedačky musí mít špatný. Z ČZ 150 C.    [PS]   28.06.2017
Odpověď  Ano, to je krásná práce, klobouk dolů před řemeslem. Škoda jen, když už to je dělané do posledního detailu a veřejně se to prezentuje, že tam použil držák sedla z čézety.    [fikuscz]   27.06.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zodpovězené téma  

ŠROUB ŘÍZENÍ.


 Ahoj,potřeboval bych poradit se šroubem řízení.Jestli má jít do krku řízení až po druhý kroužek,jelikož jsem ho koupil a zarazí se mi už u prvního. Dost by mi pomohla fotka z boku,aby to bylo vidět jak moc to má jít do toho krku řízení.Díky za pomoc...    [Martin83]   21.02.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=114&idtop=225557    [radek]   26.06.2017
Odpověď  Hledej je to tu i s vykresem    [Petr]   25.06.2017
Odpověď  No mě jde o ten zbytek o tu osu.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.06.2017
Odpověď  Replika -
http://www.mvdily.cz/bakelitova-matice-rizeni-cz-1 25-150-c    [radek]   25.06.2017
Odpověď  Jak vypadá bakelitový šrou řízení? Mám jen celokovové a pak nějaké co nevím z čeho jsou ale do Péráka mě napasují? Je to "tělo" toho bakelitového stejné jako ten kovový? Zetka je jiný patent?
Můžete někdo dát foto? Děkuji    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.06.2017
Odpověď  Jo tak moc děkuji,koupil jsem to v Moto Božtěšice-Ústí nad Labem nachromovaný a nejde mi to tam ani přes ten první kroužek takže to budu muset trochu obrousit.Díky moc za radu...    [Martin83]   21.02.2010
Odpověď  Ano má sadnút až na ten vrchný krúžok. Ten spodný má vliest do krku brýlí.    [Vlado]   21.02.2010
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Ludova verzia


 Dobry den,

Renovujem 18tku v ludovom prevedeni. Chcem pouzit matny chrom na diely ktore boli aj v katalogu uvedene s touto upravou. Pokial som hladal spravne, su to tieto komponenty:

-tlmice vyfukov
-kolena vyfukov
-kryty pruzin zadnych tlmicov
-brzdova/spojkova paka

Takuto povrchovu upravu mam aj na startovacej pake, ktoru som zohnal ako nepouzitu skladovu zasobu.

Otazka pre mna je, aku povrchovu upravu zvolit na:
- ramik svetla
- prepinac svetiel
- kryt klaksonu

- riaditka
- pruzina sedadla
- podlozky trecieho tlmicu sedadla
- stupacky
- brzdovy pedal
- madlo a pruziny tandemu
- paky brzdovych klucov

Boli komponenty PAL dodavane ako subdodavka? Boli vzdy v lesklom chromovanom prevedeni?


Kolesa, rozeta, stit zadnej brzdy – strieborna farba
Spojovaci material, komponenty tlmicia riadenia, rozperky – biely zinok

Aku farbu maju mat linky v tomto prevedeni? Na povodnych blatnikoch sa mi zdaju strieborne, ale mozu byt aj vyblednute casom.

Dakujem za pomoc pri rozhodovani.    [miso251skRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.06.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Rád bych se zeptal jestli nabeton platí , že lidová verze má špunty kluzáků plastový. Jestli není možnost použít hliníkový. Jinými slovy, jestli hliníkový byly opravdu jen u chromovaných verzí. Mám totiž lidovku a špunty mám originály hliník a nechce se mi kupovat replikový plastový, ale zase aby to nevypadalo blbě, že to tam nebylo. Díky za radu.    [Libor ]   23.06.2017
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Dakujem za inspiraciu, toto vlakno som nenasiel

Mam este problem s urcenim povrchovej upravy na tieto komponenty:

Drziaky stupaciek a brzdoveho pedalu - neviem identifikovat na pouzitych dieloch, co tam bolo povodne
Komponenty tlmica sedadla - zohnal som nove zo starych zasob a boli iba naciernene    [miso251sk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.06.2017
Odpověď  další info tady

http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=114&idtop=137273    [meela]   14.06.2017
Odpověď  třeba výfuková kolena bych nechal normální lesklý chrom, stejně tak kryty zadních kluzáků (ale často se objevují s červeně lakovaným horním krytem, ale to by mohl být pozdější náhradní díl). Tlumiče výfuků dej klidně lesklé, není pravidlo že by lidovky měly vždycky matné
Brzdovou a spojkovou páčku hliníkovou.
Řidítka jsou ve stejném laku jako nádrž, kola atd.
Kryt klaksonu by mohl být červený, myslím že někde mám dobovou fotku, podívám se po ní...
Linky na blatnících určitě zlaté
rámeček světla nejspíš chrom, stejně tak přepínač
madlo a pružiny tandemu taky lesklý chrom, nemyslím že by se dělali s "lidovým" tandemem    [meela]   14.06.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 

 Strana 1/193 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 23.7.2016)
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Startovací hřídel pérák 250


 Zdravím pánove potřebuji radu. Nejsem si jistý jak má být složený starovací segment na pérákovi. Na te prvni fotce z katalogu nd je tam pozice 11 vložka start. segmenu a nevím kam patří. Start. hřídel má stejný průměr jak řadící hřídel tak nevím kam by ta vložka měla jít. Na druhé fotce je jak to mám dané a mělo by to tak fungovat. Díky za rady    [martaisz] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Stojan policajt na peraka


 Schanim nakres tojanu policajt na peraka dekuji    [Rob]   22.05.2017
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Krádež jawa pérák 250


 Zdravim všechny. Během tohoto týdne nám z garáže v Červeném Kostelci byla odcizena motorka Jawa 250 pérák viz fotografie. Motorka byla v pojízdném stavu a v době krádeže na sobě měla ještě kožené brašny! Prosím o sdílení a jakoukoli informaci, pokud byste kohokoli nebo cokoli zahlédli!! Číslo motoru a rámu je 11-43368.
Tel. číslo 602 500 826, filip.ures@seznam.cz.
Moc všem děkujeme!:(    [Philoun] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.05.2017
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa pérák rikša


 Zdravím, mam možnost nechat vyrobit vice kusu poloos na riksu Jawa perak. Vse dle originálu!! Jedna krátká a druha delší.
Pokud by mel nekdo zájem, kontaktujte me na mejl thoy@seznam.cz    [11-1473] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Výměna manžet a repase silonů


 Zdravím všechny není tu někdo kdo dělá repas u předních vydlic na Jawě pérák myslím výměnu silonů? a dále jak vyměnin jednoduše staré manžety za nové? díky všem.    [Jirka]   18.11.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Vymenim motor Velorex 572 tripade za motor na Perak 18 taky tripade


 Vymenim motor Velorex 572 tripade za motor na Perak 18 taky tripade. Pouze vymena.    [CIJOML]   03.09.2016
   Přidat odpověď 

 Strana 1/193 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006