MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 297576 příspěvků |7095 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 68 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 17.12.2018 14:35  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 736
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 567
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 331
    Doklady   11.04.2010 / 271
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 233
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 2973      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 6 / 272      Příspěvků Příspěvků: 29794
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/199 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

maska/ kryt světla


 Dobrý den, na jaký rok výroby Péráka patří maska/kryt světla jakoby svařený ze dvou dílů ?
Spoj je velmi výrazně vystouplí a vede po obou stranách od budíku dolů na kryt vidlice. Předem díky za radu.    [Tomáš]   09.02.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 19 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [lordmekrašlej] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.12.2018
Zobrazit dokumentOdpověď  mám ogara z konce 1949 a je na něm tato maska    [lordmekrašlej] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.12.2018
Odpověď  Přidám se . . .mě by taky zajímala maska Péroše (Zbrojovky) z konce roku 1949.
Jestli se vůbec dochovala motorka v původním dochovaném stavu, bez přelakování . ..
:(    [radek]   27.11.2018
Odpověď  Případně jinak, jestli někdo máte originál původního péráka 1950 či 1951 jakou máte masku? děkuji, doufám, že to nezůstane jen u monologu stále...    [Libor ]   27.11.2018
Odpověď  Nikdo netuší?    [Libor]   15.11.2018
Odpověď  jasnačka , tyto stránky od Zdeńka znám, jsou dobrý, šlo mi o to to ještě případně více rozvést (např. i těch masek FJ jsou dva typy dle hloubky prolisu u zadních šroubů).
např. v roce 1949 byla na výrobním čísle 49xxx ještě maska viz. níže č. 3 , ale do kdy cca, můžu ji ještě dát na rok 50 či 51 ? A od kdy byl cca prokazatelně typ č. 4 potažmo č. 5 ?? na první pohled se to nezdá ale je to celkem věda.    [Libor ]   08.11.2018
Odpověď  https://zc-moto.webnode.cz/technika/jawa-perak/    [radek]   08.11.2018
Odpověď  Nejvíce mě zajímá jakou dát na rok 1950-1951? Diky    [Libor]   08.11.2018
Odpověď  Ano.a nyní, to jen nějak duveryhodne rozsekat cca ročníkové či typově.    [Libor]   07.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Aha ok. Jakože tohle.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.11.2018
Zobrazeno 10 z celkem 19 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (19) 
Zodpovězené téma  

repasované zapalování


 Zdar borci, máte někdo prosím zkušenosti s tímhle repasovaným zapalováním? nechci, abych ho zase za rok musel řešit :D Dík za rady Havran

http://www.mvdily.cz/zapalovani-perak-250-s-repasovanym-rele    [havran]   20.09.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Milane dik    [Josef Pacal]   27.11.2018
Odpověď  Pepo,přesně jak je v titulním příspěvku jsou stránky mvd ,prodavájí tam z pertinaxu.    [Pilník.]   27.11.2018
Odpověď  Dobry den, nevite prosim někdo kde se daji koupit kvalitni kladivka zapalovani a jestli existuji jinači než plastova diky    [Josef Pacal]   26.11.2018
Odpověď  Dík moc, už jsem mu volal a domluvili jsme se. Havran    [Havran]   21.09.2018
Odpověď  Ahoj

nemam skusenost so zapalovanim od mvdily, ale poznam viac ludi ktori maju zapalovanie po renovaci od p. Zahradnicka : https://www.jawadynama.cz/
Skus ho kontaktovat a uvidis. Je to jednoznacne odbornik na svojom mieste    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Spínačka s magnetovým zapalováním


 vidím poprvé, ví někdo něco bližšího?
Díky    [Janek]   08.01.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 121 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takže aby v případě použití můstku k tomu nedocházelo je nutné zapojení upravit - na nýtek který spojuje kontaktní jazýček ampérmetru jsem naletoval svorku a k němu je připojen usměrňovací můstek, usměrňovač je tak vlastně natvrdo připojen přes ampérmetr k baterii(viz foto). Je to teď zběžně odzkoušené a snad už to bude funkčně bezproblémové.
Já doufám že si tohle přečtou dva kolegové kteří tento typ se mnou probírali přes email - kontakty jsem si neukládal takže nemám jinak možnost je na to upozornit. V případě použití účinnějších Schottkyho diod jak doporučoval Honza by se jim to asi projevilo okamžitě.    [Martin Štindl]   16.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jak jsem popsal níže(08.02.2015) tak si nedostatečná účinnost původního zapojení dobíjecího okruhu(kvůli dennímu svícení) vynutila úpravu a napojil jsem Graetzův můstek na svorku 21. Přitom jsem ale přehlédl něco co se vůbec v ten moment nemohlo projevit.
Při zkoušení funkčnosti to vypadalo že vše je v pořádku, dobíjení bylo i při zapnutí světel už dostačující a další funkce také takže jsem to pojal jako bezproblémové. Jenže zapalování i s karburátorem byly už předtím seřízeny takže jsem motor zhasínal vytažením klíčku při nízkých volnoběžných otáčkách. Teď před prázdninama kámoš nasadil špatnou svíčku která za sucha fungovala dobře ale později začala zlobit, aby v provozu motor udržel volnoběh tak zvednul přes šoupě otáčky a to už se ten "zádrhel" projevil naplno. Jakmile se vytáhnul klíček ze spínačky tak motor zaškytal a roztočil se naplno do otáček s tím že kontrolka neutrálu se rozzářila. Já jsem původně předpokládal že asi došlo k vadě u pružného kontaktu ale po rozebrání bylo ve spínačce mechanicky vše v pořádku a tak po delší chvíli bádání jsem na to přišel.
Při vytažení klíčku se propojí tedy ty svorky 15+20+21+54 a u původního zapojení se vyzkratuje dobíjecí vinutí propojením svorek 21+20 a zároveň se odpojí akumulátor - zapalovací cívku nemůže nic napájet a motor zhasne. Poté co jsem napojil můstek na svorku 21 tak už při vyšších otáčkách dokáže usměrňovač udržet napětí natolik že se z něho "chytne" zapalovací cívka a motor se opětovně rozeběhne i s navýšením otáček.    [Martin Štindl]   16.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další doplnění - v pondělí mi kamarád opětovně dovezl péráka na dílnu kvůli potížím které nastaly koncem léta a ukázal se závažný neduh ohledně té úpravy instalace se zapojením Gratzova můstku.
U původního zapojení je selenový usměrňovač napojen na svorku 20, odtud další vodič jde k magnetu na cívku pro dobíjení která je druhým koncem napojena na svorku 21. Při zasunutí klíčku pravý pružný kontakt(při vytaženém klíčku spojuje svorky 20-21-54) propojí svorky 21 a 54 k ampérmetru na baterii - tím se zapojí usměrňovač přes cívku dobíjení na akumulátor. Klíček ale také zároveň při zasunutí odpojí svorku 15(zapalovací cívka) od svorky 20 a připojí ji přes zámek na svorku 11(vinutí pro napájení zapalovací cívky). Po vytažení klíčku ze spínačky se zase kontakty přitáhnou ke svorce 20, tedy že kontakty odpojí zapalovací cívku od napájecího vinutí a dobíjecí okruh od akumulátoru a opětovně dojde k propojení svorek 15+20+21+54.    [Martin Štindl]   15.11.2018
Odpověď  Zdravim prosím o tel.Na email truhlar666@seznam.cz.Ohledně spínací skříňky a zapalovací cívky.Díky    [Jan Truhlář]   20.11.2017
Odpověď  Doma mám bakelitku a i hliníkovou, no nikdy jsem se na toto ani nekoukl...    [P.]   16.08.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pro doplnění, jeden majitel péráka s magnetkou mi dovolil uvést foto jeho spínačky - v tomto případě má ampérmetr ciferník proveden jinak než je u těchto spínaček obecně běžné, tedy tvarem číslice 4 a stupnicí. Jak na potvoru skoro stejně jako při mém prvém provedení ciferníku který jsem pak pokládal za paskvil. V tomto případě je to ale s max. jistotou původní, znaménka (+) a (-) se středem stupnice jsou provedeny světélkující barvou.    [Martin Štindl]   15.08.2017
Odpověď  Honza: já to nepojal jako kritizování, šlo mi hlavně o vyřešení problému dobíjení s povinným denním svícením + brzdovým světlem . Já mám ty 708mičky v oblibě a také je nemusím schánět, tvá připomínka ohledně Schottkyho diody je také k věci - zvýší se účinnost usměrňovače a asi by bylo možné použít žárovky s vyšší wattáží.    [Martin Štindl]   24.05.2015
Odpověď  Schottkyho diody jsou pro obvody, kde se vyžaduje malý úbytek napětí v propustném směru a nebo vysoká rychlost. Snažil jsem se pomoci, ne kritizovat Tvé řešení. Ztrácet 1,4V na 6V rozvodu je docela škoda. Skoro 25 procent...Jinak provedení by bylo podstatně menší a cena je opravdu zanedbatelná.    [Honza]   24.05.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Honza: Schottkyho diody jsou spíše pro náročnější obvody, tyhle KY708 mám já v dílně po ruce a také upřednostňuji vždy robustnější provedení(viz foto můstku :-))
Jinak tento pérák je už od března v plném provozu a řešení se těmi žárovkami 6V/2W + Graetzův můstek se osvědčilo - majitel je funkčností spokojen a nedochází k vybíjení akumulátoru ani k přepalování žárovek.
Zdeněk P: toto magnetoelektrické zapalování bylo pouze na jednoválcích 250(viz popis v příloze), předstih je nastavován natáčením celého statoru a navíc zde není dost prostoru pro druhé kladívko.    [Martin Štindl]   24.05.2015
Odpověď  pro Martin Štindl: křemíková dioda má dost velký úbytek napětí, typicky 0,7V v propustném směru. V můstkovém zapojení diod KY708 tedy ztrácíš asi 1,4V protože ta dioda je tam pro každou půlvnu dvakrát. V malých otáčkách to tedy asi nebude ono. Lepší by bylo použít Schottkyho diody, které mají podstatně menší úbytek napětí.    [Honza]   24.05.2015
Zobrazeno 10 z celkem 121 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (121) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zadní blatník


 Zdravím , koupil jsem repliku zadního blatníku a nejsou tam žádné díry, myslel jsem, že to dám ,ale nechce mi to sedět s nosičem vůči rámu.Můžete mi prosím někdo, kdo ho má sundaný, oměřit a okótovat foto? Předem moc děkuji    [lukas8] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Kolik co nebo čeho? Češtin je můj kobýlek, že? Člověče, ty píšeš jako Hotentot. Jednak tam máš hrubku jako prase a za druhé není z té věty vůbec zřejmé, nač se ptáš.    [Laďa]   14.11.2018
Odpověď  Zdravím kolik má být otvor pro šroub do rámu u zadního blatníku pérák komunysta ??????    [hrabje]   13.11.2018
Odpověď  chlapi netušíte kdo vyrábí v replice jen zadní výklopnou část blatníku pérák ? díky moc za radu    [Libor ]   21.05.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, mám na výměnu taky blatník na poslední typ a sháním ten na fj, je v docela pěkném stavu, ale bude se musit opravit pod dírou na odrazku    [kettenkrad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2016
Odpověď  Zdravim,poslete mne kontakt na cardinalclub@email.cz    [ogar]   17.07.2016
Odpověď  Dobrý den mám na výmenu zadní blatník posledný typ za blatník fj    [Dano159Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2016
Odpověď  Zdravim,nema nekdo na vymnenu zadni blatnik na perak posledni model za zadni blatnik FJ?    [ogar]   22.05.2016
Odpověď  Nevíte jak pasují blatníky od motorenu.Nebo jiný výrobci replik    [KARE] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2016
Odpověď  fikuscz moc děkuju. koupeno v chotusicích, nějaký Jan Tomiška. Mrkni mi prosím někdy na tu odrazku. Děkuju    [lukas8]   07.03.2016
Odpověď  Otvory pro světlo - vrchní díra pro světlo od pantu 170mm, rozteč zadního světla 80mm, díra pro držák SPZ od spodní díry světla 55mm. Odrazka nevím, mám komunistu a Zbrojovku zaparkovanou tak, že se k ní teď nedostanu. Otvory pro kabel přes pant jsou 35mm od pantu na obě strany. Otvor pro kabel z rámu je 15mm pod otvorem pro šroub do rámu.    [fikuscz]   06.03.2016
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zodpovězené téma  

Renovace klikovky


 Ahoj. Můžete mi doporučit někoho spolehlivého na renovaci klikovky z péráka? Díky za rady.    [VašekM]   11.10.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 66 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Jedině velké díry, malé jsou do kývaček po modernizaci 1957/58.    [.]   13.11.2018
Odpověď  Dobrý den pustil jsem se do GO motoru 250 fj (1947) a prosím o radu mám dvě kliky jedna malé díry a druhá velké díry která tam patří nebo je to jedno Předem děkuji za odpověd václav.    [Václav ]   13.11.2018
Odpověď  Pro Pavel,videl jsi video???Napis mu...,sam nevim,ale motor jde krasne...    [zeus]   28.01.2018
Odpověď  zeus: v tom videu..ty mazací kanálky jen protahuje nebo zvětšuje?    [Pavel]   27.01.2018
Odpověď  Pro vsechny fachmany,tak nejak by to melo vypadat a delat se motory,dela to u nas nekdo a ten motor jde...,jsem zvedav,kdo to tady bude kritizovat???A ta klika,zajimavy postup...
https://www.youtube.com/watch?v=4dz-3q4FQiM    [zeus]   27.01.2018
Odpověď  J250 a ty jsi,ktery Eman,co se ti nelibi,ze chce nekdo poradne odvedenou praci...a lide tady pisi sve zkusenosti,to je cele...,vse se zdrazuje,tak,at to podle toho taky vypada...    [zeus]   25.01.2018
Odpověď  Zeusi, připomínáš mi nápadně jednoho Emana, co sem psával..    [J250]   25.01.2018
Odpověď  ja nechal delat kliku u Motorenova - Hradec Kralove a super,bezi do 0,01 mm a je to radost a ukazi Vam to,naprosta spokojenost...,pristup,ochota...Doporucu ji    [HK]   25.01.2018
Odpověď  Ja delal u p.Padalika kliku na kyvacku 350,sice na dvakrat,ale to bylo jeste za stareho pana Padalika,poprve,krive ojnice,napodruhe uznana reklamace,bezela klika 0,02 a motor bezi po zajeti super,bez vibraci,spokojenost,sice na dvakrat,ale prece...,je treba si to kontrolovat...    [Jawa Fj]   25.01.2018
Odpověď  Pro K. tobe daji medajli za zasluhy,jsi prvni,co chvali Macaka,me je z toho zle...    [Zeus]   25.01.2018
Zobrazeno 10 z celkem 66 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (66) 
Zodpovězené téma  

TP a SPZ na mrtvého


 Zdravím. Kdysi se zde řešilo postavení péráka na TP z 535. Muhu koupit motorku s TP, ten je ale psaný na zemřelého. Motorka v rámci dědického řízení nebyla řešená a tak nám na DI řekli, že převod není bez znovu otevření dědického řízení možný. Motorka, ale v registru existuje. Co je ovšem zajímalo, tak to jestli máme zaplacené poviné ručení. Tady jim je jedno kdo to platí, a že majitel je mrtvý. Kdysi se na fóru řešilo, že je možné sepsat dohodu, ve které se dědici uvedení v původním řízení zříkají motorky a toto nechat úředně ověřit. Toto potom pouřít pči převodu. Nevím, ale jak to dopadlo. Nemáte s tím někdo nějakou zkušenost? Děkuji předem za jakoukoliv radu.    [Jirka]   16.02.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  U nas tomu rikali cestne prohlaseni. Ale to nefungovalo a nefunguje na mrtveho. Tam jedine zavet nebo dedicke rizeni.    [xhamsterr]   10.11.2018
Odpověď  Silvestr> čestné prohlášení neexistuje, pokud vím, říkalo se tomu místopřísežné prohlášení což je kus papíru, kterej snese všechno. Klidně můžu tvrdit, že už jsem 3x rodil. Kdysi to tak šlo, některé úřady to braly, musel být ale podpis ověřenej. Teď už to ale cca 15 let nejde.    [Pája]   22.10.2018
Odpověď  Ano, ale ještě chce úřad znát okruh dědiců, tj. ukázat např. usnesení o dědictví (to řádné, nikoliv dodatečné)    [lipcaa]   08.10.2018
Odpověď  Dobrý den. Je ještě jedna cesta jak přepsat z mrtvého.
Musíte od pozůstalých dostat čestné prohlášení, že zemřelý prodal motorku ještě za svého života. Tím nemůže být vztahováno do dědictví!!! (jak vám na každém úřadu nutí) PROTOŽE V DOBĚ JEHO SMRTI UŽ NEBYLA JEHO MAJETKEM! S tím papírem dojdete na přepis. Úředník sice může prudit, chtít vše ověřené, doložit úmrtní list, nebo výpis z matrik nebo co... ALE- dát Vám to MUSÍ! (míval na to tuším měsíc) Jde o to, že postupujete legálním způsobem.
Mám to od právničky kterou jsem žádal o otevírání dědictví po jejím tatínkovi. Ale taky je to už cca 18 let. Ted jsem sehnal jednu z prvních kývaček a budu tím procházet znovu, tak mi držte palce. Silvestr    [Silvestr]   07.10.2018
Odpověď  hele beate, hledej v historii, nechci se pořád opakovat.    [lipcaa]   18.02.2009
Odpověď  Když už jsem u těch papírů- máte někdo zkušenost s přetypováním papírů z kejvačky na péráka? Mám péráka z r. 49 a chci je postavit na kejvačkovské. Prý musí být potvrzení o přestavbě z Jawy. Máte někdo adresu, nebo kontaktní osobu? Veteránské doklady nechci.    [Beat]   18.02.2009
Odpověď  Pavel> Pokud je urednik alespon trosku rozumnej a jedna se s nim slusne, tak to vezme. Jedna ale protipravne, protoze zakon hovori jasne - 10 dni. Pokud nemas cas, nd atp. mela byt dana do depozita. Dnes je totiz velike riziko, ze nekdo neco prokecne (treba tady na foru), nejaky vsimavy spoluobcan si toho vsimne a urednik si potom okamzite dela cestu na UP, coz nikdo z nas nechce (urednik dvojnasob).    [Pája]   18.02.2009
Odpověď  Občanský zákoník neukládá povinnost mít kupní smlouvu na cokoliv ověřenou od notáře to nikdo po nás na úřadě nemůže chtít. Řeknuti to takhle je asi blbý psát smlouvu s datumem prodeje, když pán umřel před 15lety a tobě bylo 8let to je nesmysl. Ale cca nějakých pět let nebude problém. Když by se na úřadě divily, že jsi to nepřepsal dříve, tak musíš tvrdit něco o renovaci shánění dílů nedostatek tvýho času a té práce jeee a to určitě zblajznou.    [Pavel]   17.02.2009
Odpověď  Co jim, ale říct na to, že jsem tak dlouho čekal s přepisem. Nebudou chtít na smlouvě ověřené podpisy?    [Jirka]   17.02.2009
Odpověď  Nejednoduší je sepsat smlouvu s datumem, kdy neboštík ještě žil. A potom zjistit od pozůstalých číslo dědického spisu. Následně napsat na soud s žádostí o výpis, že ta kokrétní věc v našem případě motocykl nebyl zahrnut do dědictví. Je tam určitý malý správní polatek. Následně s tímto potvrzením na odboru dopravy přehlásit. Takto jsem přepsal Jawu Villiers.    [Pavel]   17.02.2009
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Doplněk k péráku


 ...    [Jarek]   04.11.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nádhera!

Toho asi moc nebylo. Reálně (mimo fotografií) vidím poprvé.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2018
Odpověď  na té černobílé fotce to nejde vidět?    [Jarek]   05.11.2018
Odpověď  a kam se to montovalo??    [HonzaBK]   05.11.2018
Odpověď  Fotka je z EBAY.COM    [Monty]   04.11.2018
Odpověď  Tohle vidím poprvé. Moc pěkné!    [J ]   04.11.2018
Odpověď  Dobrý den,moc pěkné. Kdyby byly plechy na prodej čí výměnu, měl bych zájem. (mám k nim doma zbytek). Děkuji.    [JoschRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  .....    [Jarek]   04.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  ....    [Jarek]   04.11.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Šrouby Jawa Pérák


 Zdravím, v příloze zveřejňuji kompletní seznam všech šroubů a matic použitých na Jawa Pérák 250. Myslím, že se to může hodit každému kdo renovuje péráka. Jedná se o veškeré upevňovací šrouby a matice. Nejsou tam šrouby určené pro motor, karburátor, vnitřek houkačky a spínačky. Nevím jak to bude čitelné, když tak zájemcům pošlu e-mailem. U některých šroubů jsou uvedeny dvě varianty - různé ročníky. Netvrdím, že na některých ročnících nemohou být některé šrouby jiné.    [Mirda444]   20.04.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 86 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý den mohl bych prosím o všechny soupisy materiálů které máte v příspěvku na Jawa Pérák 250 na můj email ondrousek@atlas.cz
Předem moc děkuji    [Ondrin]   24.10.2018
Odpověď  Na uchycení masky k horním brýlím také má být šestihran 12. Bylo to tam proto, že to je v takovém prolisu a kdyby se tam použil v té době běžný šroub s šestihranem 14, tak bylo velké nebezpečí, že se při jejich utahování poškodí lak. U hodně péráků to ale majitelé při nějakých opravách a demontážích měnili za běžně dostupné šrouby 14, nebo 13.    [Mirda444]   08.02.2018
Odpověď  Mirda444 nizsie pisete ze srouby M8x1 s hlavou na 12mm klic su na zaistenie riaditok a stahovanie osky pred.kola a na upevnenie masky svetla o horne bryle. V novsom prispevku uz spominate iba stahnutie osky kola a zaistenie riaditok. Tak ako to je. Idem objednat nove srouby a som v pomykove ake tam dat. na motorke som odmeral jednu zachovalu skrutku a ta bola na 12mm klic.
Pripadne je to otazka aj na ostatnych. Dakujem za odpoved    [PatoRS]   08.02.2018
Odpověď  Pro mirda 444 Prosim o zaslání soupisu spojovacích šroubu.fion    [eduard polka]   01.01.2018
Odpověď  pro Mirda444> prosim o zaslani seznamu spoj.materialu na email: jarkovskyKOVO@seznam.cz

(nejlepe word/excel dokument)
Predem dekuji    [Jara]   21.12.2017
Odpověď  Šrouby jsou tak, jak je popsáno v katalogu ND. U některých chybí v katalogu rozměr, tak je změřeno dle originálu na motorce. Samozřejmě, že šestihrany u M8 jsou na klíč 14, pouze u držáku řídítek a stahovací šroub přední osy mají šestihran na klíč 12.    [Mirda444]   15.12.2017
Odpověď  Dobrý den, můžete mi prosím poslat seznam šroubů na mail: zdenek.dar@centrum.cz Předem děkuji    [Zdenek]   15.12.2017
Odpověď  zajimá mě jestli je zmíněný seznam šroubů počítán i s podložkami pod hlavou šrouby a podložkou a perovkou před matici (u plechových dilu), či počítáno dle originálu bez podložky pod hlavou šroubu. diky    [Janicek]   11.12.2017
Odpověď  Dobrý den , bylo by možné poslat seznam na mail 22ondras@seznam.cz dekuji moc    [vonderka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2017
Odpověď  Seznam jsem našel na netu, stačí pohledat, nebo tužka, papír a katalog. Ono jich zase tolik není. Na radu fora jsem taky navštívil se seznamem specializovaný obchod Fabory a při placení sáčku šroubů a matic mě polil pot. Jednotlivé atypy se daly ještě koupit u prodejců jako etovar.cz ap.    [panelka]   15.09.2016
Zobrazeno 10 z celkem 86 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (86) 
Zodpovězené téma  

Repase karburátoru


 Ahoj, dejte mi někdo tip na někoho kdo repasuje karburátory na Péráka. Děkuji.    [alkm]   06.02.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  vana hb ale preci difuzor se taky mneni za novy i s jehlou karbec pak chodi skvele mam to odskousene spotreba dolu vykon nahoru.
http://www.zamecnictvikraus.cz/repliky.php?typ=perak    [free]   23.10.2018
Odpověď  Kdo dnes udělá kvalitně repas karbecu - vystružit nové šoupě a tak.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.10.2018
Odpověď  jo jen že repase neřeší třeba šišatou díru v difuzoru (nebo jak se říká té dírce co do ní leze jehla) a nebo přeba vymačkanou dosedací plochu u šroubu vzduchu. Většinou se koupí repliak šoupěte a vybrosí se komora.    [vana-hb]   07.02.2012
Odpověď  http://www.zamecnictvikra us.cz/repliky.php?typ=per ak    [Beat]   07.02.2012
Odpověď  Jestli nespěcháš tak počkej a koukej na aukro - v poslední době tam byly tři funglovky tak kolem 1500kč    [vana-hb]   06.02.2012
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Identifikácia klzákov


 Zdravím, neviete niekto z čoho sú tieto hliníkové časti klzákov? Sú síce doma upravované ale ide o ich uhol pod akým cez ne prechádza tyč. Náramne sa podobajú na zetkové/perácke (tvarom odliatku), ale ten uhol je iný. sú tam aj iné odlišnosti, dakto sa s nimi "pohral" .    [CSmachineRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.10.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky    [CSmachine]   22.10.2018
Odpověď  su znicene kutilom domacim... spodna cast je odpilena, taktiez aj to frezovanie je dodatocne...    [Brano]   21.10.2018
Odpověď  A sú vôbec upravované alebo je to tak ofrézované z výroby?    [CSmachineRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.10.2018
Odpověď  Jawa 500 ohc    [666]   18.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  A posledná    [CSmachineRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.10.2018
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Ďalšie foto    [CSmachineRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.10.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Výmena peráckej kulisy radenia za paneklovú.


 chcem sa opýtať či pasuje panelková kulisa do peraka 350. Moja kulisa to už má za sebou, na esopoch som nevidel perácku. Samozrejme rátam s úpavov kontaktu neutrálu. Otázka znie či to bude funkčné a či netreba ešte dačo upravovať.    [milanxxRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  bude pasovat,je to to iste akurat kontakt na neutral ten pliešok asi bude treba doložit.    [Robert]   09.10.2018
Odpověď  To naozaj nik neriesil tento problem?    [Milanxx]   09.10.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Pohotovostní stojánek na péráka - "policajt"


 Zdravím,prohledával jsem předchozí témata a nikde jsem nenašel detailní foto uchycení pohotovostního stojánku.Na svém péráku jsem měl replikový pohotovostní stojan s dlouhým ramenem,ale ten se neustále ohýbal a tak jsem ho musel demontovat.Kamarád mi za natažení elektroinstalace daroval původní pohotovostní stojánek,je sice upravovaný ale asi půjde uchytit.Předpokládám že první šroub(nad ramenem)stahuje sponu kolem trubky stupačky a druhý stahuje vzpěru trnu stupačky(aby se zabránilo protočení stojánku).Mohl by někdo ochotný sem vložit detailní fotky uchyceného stojánku?
Dále jsem slyšel od kamarádů že replikové pohotovostní stojánky nejdou bez úprav spony uchytit,máte někdo podobnou zkušenost?    [Martin Štindl]   15.11.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 55 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Děkuji za rady,ano uchyceni výfuku mám ve středovėm švu,když dám delši stupačku tak bude startovaci páka bouchat o stojánek,jak už to tady někdo psal.Asi si stojan udělám sám,bude dlohá zima,tak si stim pohraju.    [Milan]   07.10.2018
Odpověď  Která replika pasuje ti neporadím (ze zásady bych koupil u Nepokoje). Ale pokud máš péráka 250 a výfuky replikové s uchycením ve středovém švu, tak ti ani originál policajt nepůjde nasadit. Musel by jsi mít buď delší levou trubku stupačky nebo výfuky s uchycením bočním páskem. Tím se výfuky i s koleny dostanou blíže ke středu motorky a je pro policajta jakž takž místo.    [fikuscz]   06.10.2018
Odpověď  Dobrý den,mám pėráka 1953, která replika stojanu pasuje,od pána Nepokoje nebo od Motorenu.    [Milan]   02.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Z fotky bohužel rozměry nepoznám ale vypadá to, že jsou od originálu odlišné.Je mnoho výrobců a každý má zaručeně ty správné.Výkresy jsou na dva typy,jeden typ je pouze z kůže a druhý typ má kostru s plechové páskoviny.Dvěma úchyty je brašna zavěšena za nosič a vodorovným řemínkem drží za svislou vzpěru od blatníku.Na foto jsou originální brašny,kupované v roce 1951 v Plzni v mototechně.    [jwm]   10.06.2015
Odpověď  Zdravím, dívám se na níže uvedený výrobní výkres brašen. Zvažuji koupi na svůj stroj.
Tyto jsou tedy špatně?
http://aukro.cz/brasny-jawa-perak-i5409107960.html    [Vulcan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.06.2015
Odpověď  Ani Franta Nepokoj ani přátelé zo slovenska výkres neviděli.A takto vznikají problémy s montáží.Frantovi výkres klidně dám, má špatně umístěnou,nevhodnou pružinu a nemá zahnuté konce třmenu,viz výkres.Přátelé mají abnormálně dlouhou nožku stojanu.Pak to správně nenamontujete kdyby jste se zbláznili.    [jwm]   09.06.2015
Odpověď  No,to si myslím,že uchycení na jeden šroub by nebylo asi dost stabilní a i spolehliví,přeci jen dva šrouby jsou jistější.Já se ted dívám na ty replikový stojánky a asi taky záleží,jakou máte replik,případně.Zcela stejné nejsou.Zde je od Motoren:
http://www.motoren.sk/shop/detail/771/31
a tady od pana Nepokoje:
http://www.nepokoj.cz/php/view.php?action=detail&a mp;galerie=Stojany%20a%20hlin%C3%ADkov%C3%A9%20odl itky@St%C3%A4nde%20und%20Allugusse&page=3& name=195
Přijde my,že Motoren má užší tu nožku?.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.06.2015
Odpověď  Teď jsem si všiml ještě jedné zásadní věci. Ten třmen stojánku na výkresu má pouze jeden šroub na stažení a délka je 46 mm. V tomto případě by bylo logické ho namontovat dle popisu jwm. Takto vyrobený třmen jsem ještě nikdy u stojánku neviděl. Co jsem měl v ruce originál, měl vždy šrouby na stažení dva a délka toho třmenu byla kolem 60 mm.
Jestli náhodou neproběhla během výroby nějaká inovace stojánku a tím pádem i odlišné umístnění na trubce stupačky. Proto se tu dohadujeme každý o něčem jiném.....    [fikuscz]   08.06.2015
Odpověď  Tak, pokud bych měl trubku stupačky podle toho výkresu, asi bych toho polocajta mohl uchytit tak, jak jsi popisoval.
Měl jsem péráka v původním stavu a trubky musel už někdo vyměnit. Dle výkresu by měla být délka trubky od navařeného záchytu asi 116 mm (když počítám 2 mm sílu materiálu)a já ji mám jenom 85 mm.    [fikuscz]   08.06.2015
Odpověď  34mm,kdyžtak Ti to pošlu ve větším rozlišení.    [jwm]   08.06.2015
Zobrazeno 10 z celkem 55 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (55) 
Zodpovězené téma  

Vidličky řazení jawa perak


 Dobrý den dělám GO motoru a chci vyměnit vidličky řazení ale nevím kde koupit kvalitní našel jsem od 150 do 500.kč. proto prosím odborníky motoraře o radu kde koupit kvalitu nejedná se mi o cenu ale o kvalitu. Předem děkuji za odpověď    [Petr]   05.10.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  http://shop.jawacz-dily.cz/kyvacky-panelky-c1/vidlicka-razeni-jawa-zasoba-mototechny-originalni-dil-i270/    [V]   06.10.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawka.


 Ahoj,na motorke nie je stitok a teda neviem co to povodne bolo.Motor je 354.Zbytok perak 250alebo 350?Nadrz mozno 500ka?Vydite nieco,podla coho to zistim?    [milan]   06.10.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Těžko něco zjistíš. Je to prostě pérák komunista. Nádrž není pulitr, ta je cca o 6 cm delší než pérák. Je pouze upravená na použití nákolenic. Podle toho jaké díly použiješ bude buď 250 nebo 350.    [fikuscz]   06.10.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudruju co s ním , prodávat se mito nechchce a klasickýho uš ve sbírce máme. Chtěl bych z něj udělat enduro , ale at hledám jak hledám tak nemůžu najít žádný pořádný fotky ani informace.Pokud něco máte tak to hodte do placu at konečně víme jak to má vlastně vypadat. Díky Duba Petr , Jihlava    [Duba Petr]   23.03.2006

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 233 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Mohu se p. Martina s dovolením zeptat, jak bude řešit činnou vnitřní plochu toho nového odlitku "vylitého" válce?? Děkuji.
Dále - mohutnější "hliníková" žebra se na původní litinové válce nelisovala, nýbrž "nalévala" - origo válec s odstraněnými žebry se zaformoval do (primitivní) formy a do ní se nalila roztavená hliníková slitina. Dělalo se to i v domácích podmínkách.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.10.2018
Odpověď  Martin:hlavne sa v zlievarni opýtaj z akého materiálu odlievajú a o koľko % sa zmrští.    [Jumbo]   03.10.2018
Odpověď  Tak nic proti, ale prostě nejde jen o ten válec, hlavně klasických litinových je s prominutím jak sraček, spousta poškozená na žebrech, takže je utočit žádnou škodu nepřinese, naopak udělat kompletní pérácký soutěžní motor, to není jen o válci, ale hlava, střeva...., ke všemu má číslo P 250 - ..., o ostatních dílech z podvozku, které jsou taktéž odlišné, opět asi nezmiňovat.    [P.]   02.10.2018
Odpověď  Pánové, děkuji Vám za odpovědi.

Modely a technická dokumentace je již připravena (už několik měsíců se na to práší), již zbývalo jen doplnit informace, z jakého materiálu se odlévalo, neboť já vždy ctím, pokud možno, originál. Já nejsem člověk, kterému stačí, že to bude odlito z ŇÁKÝHO HLINÍKU, resp. slitiny, nemám rád mišmaš motor, naopak mám rád pořádek.
O podniku KOV Velim jsem netušil, přestože to mám za humny, tedy velice děkuji za doporučení.
Co se týče oné úpravy, tzn. odstranění žeber a nalisování prstenu, tak je mi líto takto upravovat válec. Přeci ty válce ubývají.    [Martin]   02.10.2018
Odpověď  Tady je otázka proč vlastně odlévat nový válec? Pokud je to na nějakou stavbu jako má třeba Rob, tak mně by se víc líbila taková ta dobová úprava, kdy se z válce odstranila horní žebra a místo nich se tam dala hliníková o větším průměru. (ale pokud by odlévání bylo k dokompletování původního stroje tak to samozřejmě chápu :-) )    [meela]   02.10.2018
Odpověď  Jedině mě napadá si nechat válec vytisknout z vosku, zaformovat a odlít, je to cca nejdostupnější varianta pokud není model, sice nebude echt, ale vyjít by mohl, viděl jsem kdysi odlité válce doma od lidí a některé nebyly zase tak špatné.    [P.]   02.10.2018
Odpověď  Aleš se patrně jen uklepl - jedná se o materiál ČSN 424331. V minulosti jsme z tohoto materiálu odlévali do pískových forem všechny prototypové díly alternátorů a startérů. Jinak má ale pravdu s tím vlastním litím, že pokud nemáš modelové zařízení, tak není co řešit. Mimochodem, modelové zařízení na levou i pravou hlavu pro 350 "Libeňáka" stálo 48tis.    [Milan(OHC)]   02.10.2018
Odpověď  Odlít válec zvládne kdejaká slévárna hliníku, třeba KOV Velim . S číslem materiálu se nehádám, bylo mně lenošno hledat v normách.

Duralový odlitek jsem ještě neviděl,ale ono je otázka,co je dural,a co už není dural.......

Ovšem základ všeho slévání je mít MODELY - bez toho Vám nic ve slévárně nevyrobí ani z litiny,ani z hliníku. Představa, že někdo starý válec okopíruje je naivní.

Modelové zařízení(není to jeden model,ale sada několika modelů a jaderníků) na válec typu Pérák bude v ceně několika desítek tisíc .    [Monty]   02.10.2018
Odpověď  Děkuji za odpověď, Monty.

Nepřeklepl jsi se? Hledal jsem ve starých strojních tabulkách slitinu hliníku, ovšem ČSN 42 4231 jsem nenašel, pouze ČSN 42 4237.

Kde vůbec válec ze sil. nechat odlít? S litinou není problém, avšak který podnik dnes pracuje se siluminem?

Prosím, dle čeho soudíš, že se duralem nedá odlévat?    [Martin]   01.10.2018
Odpověď  Válce se ODLÉVAJÍ, ne vylívají. Dural se slévat nedá.
Z elektronu jsem válce neviděl,asi to nebude vhodný na tepelně namáhaný díly. Materiál na válce (Silumin,čsn 424231) není nic problematickýho, problém jsou modely pro odlitky............    [Monty]   30.09.2018
Zobrazeno 10 z celkem 233 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (233) 

 Strana 1/199 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 17.12.2017)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Oprava spodních brýlí - pérák


 Ahoj, máte prosím někdo zkušenosti s opravou spodních brýlí na péráka? Mám uvolněný sloupek ve výkovku brýlí. Někdo to zkoušel "zajistit" dvěma červíky, ty už jsem vypreparoval. Fotky zde https://lukasjancar.rajce.idnes.cz/Perak_various/#IMG_20181028_135151.jpg
Opravovali jste to někdo? Jaký zvolit způsob? Předpokládám asi zavařit, ale nějak mi tam nevychází místo na svar, ani ho tam nevidím. Jen nalisované to asi není, že? V případě vaření, jaký způsob nejlépe použít?
Ještě k těm zobáčkům, mají být takto tvarované, nebo je to vytlučené? Máte příp. zkušenosti s dovařením?
Díky, L.    [lukasjancar] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.10.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Spojkovy automat zo 634 v Peraku 18 (350)


 Mate niekto v motore?
Ak ano, viete poradit ci je potrebne dat vypinaciu tycku spojky inej dlzky alebo moze ostat povodna peracka?

Preco to riesim - v motore uz mam celu spojku z 634, funguje vyborne (najazdene 1200km) ale nedostatocne sa vypina a radim trochu cez zuby (peracky spojkovy automat nema dostatocne vysoky "zdvih"), preto tam chcem dat aj automat z 634.

Motor je 18 original    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.09.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Pérák - dobíjení


 Dobrý den, prosil bych o radu. Včera jsem se jel projet Pérákem 250, original zápalko s původním relátkem, všechno v pohodě a během cesty jsem si všiml, že začal jít ampérmetr úplně za roh do plusu. Říkal jsem si, to dojedu a doma se na to podívám. Doma jsem sundal dekl a kotva byla tak rozpálená, že z komutátoru vystříkal cín do prostoru zapalování. Prosím o radu, co by to mohlo být za závadu a jestli jde ta kotva zase opravit. Díky za rady.    [jirka]   24.08.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

motor peraka 250


 Dobry den
koupim nacrt rozlozeni motoru peraka 250 rok 1953    [Kos]   04.06.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

spínací skřínka Jawa


 Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jestli někdo nevíte na jakou motorku patří spínací skříňka vlevo na obrázku, našel jsem ji u dílů na péráka. Děkuji    [Proki]   26.03.2018
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa Perak držiak pružiny stojanu.


 Zdravím vie mi niekto poslať rozmery držiaku pružiny stojanu (Hrubka plechu,šírka,dlžka+ velkosť diery) na perák 250/1950. žial niekto odpílil z rámu a potrebujem ho vyrobiť.    [Roman]   04.03.2018
   Přidat odpověď 

 Strana 1/199 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006