MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 294529 příspěvků |6952 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 87 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 18.6.2018 21:27  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 725
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 567
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 331
    Doklady   11.04.2010 / 246
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 222
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 2956      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 7 / 269      Příspěvků Příspěvků: 29482
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/198 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Staré zásoby


 Ahoj povedlo se mi sehnat starou zásobku věci na péráka jedná se o 4ks šoupátek do karburátoru průměr 25,4, písty na péráka 350 pr 58,5 L+P a 58,75 L+P. Jsou tam ještě nejaké dráty do kol + nyple atd rád pošlu zájemci fotky.
Přední štít brzdy i paknama vypadá na průměr 150mm značený. Rád bych vyměnil popř za nějaké věci na ponýra nebo celého pionýra popř doplatek    [MartaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.06.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý den. Měl bych zájem o štít přední brzdy prům. 150 mm. Věci na pionýra mám, napište, co potřebujete. e-mail: dm4s1@seznam.cz (Milan)    [Milan]   15.06.2018
Odpověď  Zdravím,mam zaujem o jedno šupatko a tie piesty na 350 kontaktujte ma prosím na mail
feri500ohc@gmail.com alebo tel. +421948077505 Dakujem.    [Feri OHCRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.06.2018
Odpověď  Nebo tel.732909128.dekuji Radek    [Radek]   14.06.2018
Odpověď  Dobry den.mam zajem.Napiste prosim na plasa.r@seznam.cz dekuji    [Radek]   14.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto2    [Marta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto1    [Marta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.06.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

revma plechy


 dneska jsem objevil dvoje revma plechy,a chtel bych si jedny namontovat na péráka,ale bohuzel vubec nevím,které z těch to dvou párů patří na péráka,tedy pokud vůbec patří na péráka?jsou rozměrově odlišné,jak je vidět z fotky,poradite mi z ceho jsou a jestli patří na péráka??    [romansixta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 55 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Mohl bys Tomáši nebo kdokoli kdo má na revmapleších původní linky dát zde na fórum rozměry od lemu a šířku linek?
Předem děkuji :)    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den Skvarek. Předem se omlouvám za pozdní odpověď. Lak mě bude dělat známý. Používá na to akrylátový dvousložkový plnič 4:1 Polykar. Tady je odkaz: http://www.bkp.cz/new/tl/technicke_listy_A4_PLNIČ_4.1_MEDIUM.pdf

Dále bych se rád vyjádřil k revmaplechům, respektive ke spodnímu uchycení. Opravdu se dostávají revmaplechy do kontaktu s koleny. U jednoho je vůle cca 2-3mm a další byl v přímém kontaktu. Je to dané i prohnutím samotných plechů. Vyřešil jsem to kontra matkou, která drží uchycený samotný motor a zároveň vytváří distanz. Je to tedy kostra --> distanční trubka --> matice --> revmaplech --> matice. Bohužel fotku jsem nenašel, ale přikládám aspoň upravené foto.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.05.2018
Odpověď  Ahoj dotaz pro (Gerodet) ať nezakládám nové téma. Na fotkách máš nádrž už po chromu - co budeš používat jako PRVNÍ vrstvu na chrom pod barvu ? Případně i rady od dalších kteří si tím už prošli - dík    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2018
Odpověď  Ahoj, namontoval jsem revmaplechy, horni drzak mam original, spodni jsem zhotovil dle zde prilozeneho vykresu. Mam to na fest s koleny vyfuku, nasel jsem jeste jiny vykres, kde se uvadi delka svorniku asi 35 cm, nema nekdo original spodni uchyt, aby omeril? Vykres horniho uchytu, tedy delky je urcite spravne. Jen dirky pro upevneni k ramu s uckem jsou blize. Dejte prosim delku svorniku, dekuji.    [Pepa]   22.03.2018
Odpověď  Máš to v mailu.    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.03.2018
Odpověď  Pro Kel. Pošli prosím foto revmaplechů a požadovanou cenu na donkomposto@seznam.cz    [donkomposto]   22.03.2018
Odpověď  Ahoj, díky za zaslání fotek. Podotýkám jen, ze horní držák mám originál a taky jsem to měl takhle krásně soumerny s nádrži a valcem motoru. Do té doby než jsem namontoval kolena výfuku. Plechy mám v současné době cca 20mm od nádrže a cca 20mm od kolen vyfuků a při pohledu z místa řidiče ( jako na foto c.1) se mi směrem dolu plechy rozbíhají. Něco musí bytí špatně:-)    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2018
Zobrazit dokumentOdpověď  foto 4    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.03.2018
Zobrazit dokumentOdpověď  foto 3    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.03.2018
Zobrazit dokumentOdpověď  foto 2    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.03.2018
Zobrazeno 10 z celkem 55 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (55) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

PÁČKY NA PÉRÁKA


 Zdravím, jaké mají být páčky na rok 1948 - železné? Díky    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 129 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den, rád bych se zeptal z čeho jsou tyto páčky. Vypadají, že jsou litinové pochromované. Tvarem stejné jako plechové. Díky    [Pavel]   07.06.2018
Odpověď  jestli to náhodou není jen navrtané kvůli opravě lanka. Kolikrát jsou takhle vidět i hliníkové páčky.    [Honza]   04.06.2018
Odpověď  manet 90    [666]   03.06.2018
Odpověď  To jsem ještě neviděl. Zavařit, zabrousit, přechromovat. Bude ještě na péráka dobrá.    [fikuscz]   03.06.2018
Odpověď  Díky za rychlé odpovědi.Jen ze zvědavosti,s dírkou skrz je z jakého stroje?    [Jan]   03.06.2018
Odpověď  Samozdřejmě bez díry...    [Jára]   02.06.2018
Odpověď  Bez dírky skrz.    [fikuscz]   02.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nechci otvírat diskuzi kam patří nebo nepatří železné páčky,ale sešly se mi dva typy páček a nevím které použít na péráka.Tu s dírkou skrz,nebo tu bez díry?    [Jan]   02.06.2018
Odpověď  To že jsou lisované to jsem viděl, normální komančský páčky co na fj nemaj co dělat a ta aukce možná zajímala tebe, ale ne mě, tady se řeší páčky na FJ....    [Ladic]   05.11.2013
Odpověď  Ladič- jenže ty páčky co šly aukcí jsou lisované!!
Viz odkaz níže- http://aukro.cz/jawa-perak-fj-cz-125-98-motovetera n-packy-i3644917403.html
Proto jsem psal že stojí v replice kolem pětikila obě..    [Beat]   04.11.2013
Zobrazeno 10 z celkem 129 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (129) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

JAWA 250 PÉRÁK FJ 1946


 Toto téma zakládám pro všechny nadšence jenž mají nebo se snaží mít péráčka z roku 1946 to znamená do výrobního čísla 1300 což je číslo péráka který sjel z linky 31 prosince 1946.Všechny ostatní též vítáme s jejich připomínkami k danému tématu ročníku 1946.Doufám že se v republice i v zahraničí pár nadšenců určitě najde.Až nás bude nějaký ten počet uspořádám sraz jen pro ročník 1946 ostatní budou taky moci přijet podívat se jak to vypadalo na začátku...    [emanuelRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.10.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 873 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde je vidět číslo "2"    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pozdější typy FJ péráků už mají čelní plochu se žebry a na této ploše číslo. Zde je "1". Pokud někdo bude vědět, tak bych se chtěl zeptat co toto číslo znamená.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Také je zde rozdíl ve výšce pro upevňovací šrouby    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde je podkova už bez nálitku. Ale pořád je čelní strana vyplněna na rozdíl od dalších typů.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Něco málo k podkovám FJ. Narazil jsem u sebe na 4 typy horních podkov a to vím, že mě alespoň ještě jedna chybí. Zde na první fotce je vidět nálitek u uchycení předních vidlic.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.06.2018
Odpověď  dobry den koupil jsem nadrž bez prolisu znaku na peraka ale pry to je nadrž na čtyřtakt 350 spodni je to stejny-poradte dik zdenek    [linhart zdenek]   02.06.2018
Odpověď  Dík, takže cca o 3 cm méně, tolik jsem skoro ani nečekal.    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.10.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr3    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.10.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr2    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.10.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mik díky. Tu jsou na oplátku fotky. Vlevo je klasicky kryt na zapalování a vpravo je nízký kryt.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.10.2017
Zobrazeno 10 z celkem 873 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (873) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

tachometr


 Netušíte z čeho je přesně tento tachometr? Díky za pomoc.    [milon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.05.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zatím ne možná časem .    [milon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.05.2018
Odpověď  Fascinujúci nález.Nejaká varianta na súťažné moto,takúto som ešte nevidel.Nie je na predaj?    [Joski]   15.05.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Perak asi nedobiji


 A jejda, jejda! Dalsi ztraceny pan v jednoduche elektrice Peraka 250.
Nenasla by se nejaka dobra duse, ktera by me v nekolika bodech provedla zachranou me restaurace Peraka, prosim?
Ziju uz leta v zahranici, kde jsem se statecne pustil do rekonstrukce Peraka. Z hromady srotu se mi po nekolika letech podarilo vykouzlit hezky motocykl. Udelal jsem prakticky I generalku motoru a byl jsem moc stastny, ze nastartoval uplne napoprve. Abych mohl zacit ladit karburator, potrebuji rozbehat dobijeni. Dynamo I s regulatorem je puvodni a nemam zaruku, ze je funkcni. Na Peraku moc jezdit nehodlam a radeji bych ho mel plne funkcni s original dynamem a regulatorem. Spinacka je z Kyvacky a zda se plne funkcni. Ukostreno mam “-“. Uhliky, kladivko a kondenzator jsou nove. Motor bezi, ale kdyz prepnu na provoz bez baterie, tak to okamzite chcipne. Ani nevidim zadny pohyb kontaktu na regulatoru pri ruznych otackach. Pri poloze jizda ve dne mi digitalni voltmeter ukazuje nesmysly mezi kontaktem 61 a kostrou v rozsahu 0-20V (nastaveny = 12V). Poradil by nekdo, kde zacit? Pokud se ukase, ze regulator nejde opravit, nastavit a rozbehat, tak dam AEV, ale sanci tomu chci dat.
Moc dekuji i za nejaky chytry odkaz na cely postup. (u Osifa jsem skoncil hned, jak chteli aby motor bezel bez baterie)    [Misidlo]   23.05.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 61 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jestli si pérák odjezdil tedy 30km s přepólovaným akumulátorem tak na regulaci budou asi značně opálené kontakty Sk1 a Sk2(kontakty spínaní dynama na svod 51), k přepólování možná ani nedošlo protože mě se před pár lety s původním relé povedlo to samé a dynamo se nepřepólovalo(ale odjel jsem asi jen 3km).
Nejdříve správně zapojit AKU a sundat víko zapalování a nastartovat, při zvýšení otáček by se měli viditelně spojit kontakty Sk1 a Sk2 a tím je dynamo připojeno k baterii a obvodu motocyklu - jestli nedošlo k opalu kontaktů tak by měl ampérmetr ukazovat správně(při zvýšení otáček mírně do plusu).    [Martin Štindl]   20.05.2018
Odpověď  .........takže zbývá otočit póly a najít návod na prepolovani a modlit se jestli jsem něco nepojebkal.    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2018
Odpověď  ........beru vše zpět. Prepolovana baterka. Zabýval jsem se v zimě autem kde je uzemnem + a nějak se mi to pomotalo. Diky    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2018
Odpověď  .......... vše je originál mechanické zrepasovane, bakelitove,.........ze bych přes zimu fakt tak zblbnul a prepoloval to?    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2018
Odpověď  Pérák má z výroby kostřen ale MÍNUS, takže tam je nepřepólované dynamo z kývačky? A spínačka je původní bakelit nebo už kývačková s obráceně pólovaným ampérmetrem?
Jak teď ukazuje ampérmetr při neběžícím motoru a zároveň se zapnutým zapalováním a světly?    [Martin Štindl]   20.05.2018
Odpověď  Ahoj, potřebuji radu. Před zazimovanim peraka jsem vytáhnul baterku. Originální zapalování, mechanicky regulator, repasovany ampérmetr, územneny plus pól na baterce......na podzim jízda bez problému- po nastartování na volnobeh rucicka ampermetru na nule, se světlem mírně v minusu ,zvyšování otáček při jízdě jde rucicka plynule do plusu. Vše v pohodě dobíjí. Dnes namontovani baterie, uzemnen plus pól baterie, projížďka cca 30 km a vše v pohodě stejně jak výše uvedené a popsané s tím rozdílem ze ampérmetr ukazuje přesně obráceně. Nastartování volnobeh na nule, svetla mírný plus a při jízdě při zvyšování otáček jde rucicka do minusu........teď babo rad......diky    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ano, přitom dojde k zapojení dynama na přímé buzení, regulátor se tím značně zatíží a může ho to zničit. V případě spínačky FJ s kontrolkami je vhodné odpojit klemu v samotné spínačce viz: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=114&idtop=7930
v případě spínačky s ampérmetrem se tomu riziku dá předejít jednoduše odpojením vodiče spojující svorky 61 na dynamu a spínačce - je to nepřímo nastíněno ve schématech návodu pro zapojení AEV ale v samotném návodu na rizika při zapojení do přímého buzení už výrobce neupozorňuje.    [Martin Štindl]   16.08.2017
Odpověď  Děkuji za postřehy, problém v rotoru nebyl, proměřoval jsem proud přes jednotlivá vinutí pomocí žárovky.Zjistil jsem ulomený plech propojující relé se svorkovnicí 51, ale i přes nové spojení stále stejné příznaky.Nakonec jsem v bolestí v srdci vyměnil regulační relé PAL za AEW a problém to vyřešilo. Dobíjí a ručička už nekmitá.Jen jsem se chtěl zeptat, jelikož jsem nenašel nikde v návodu k AEW. Někde jsem četl že nesmím přepínat klíček do polohy jízda bez baterie? Je to pravda? Díky    [Bendis]   16.08.2017
Odpověď  Kmitání ručičky na ampérmetru by mohlo signalizovat vadu na rotoru - tohle kmitání u ampérmetru jsem měl při proměřování na jedné ČZ 125/453 de luxe kde byl právě spálený rotor. Ale zase dynamo bylo osazeno reg. AEV 45W a také zde nebylo možné odzkoušet přímé buzení z dynama.
Nedošlo předtím u dynama k většímu přetěžování(větší watáž žárovek)? I když vinutí rotoru je i tak schopné snést větší zátěž.    [Martin Štindl]   15.08.2017
Odpověď  Můžete poradit, Pérák dobíjel, najednou dobíjet přestal, ručička na ampérmetru lítá tam a zpět, při vyšších otáčkách jde do spotřeby.Při přepnutí jízda bez akumulátoru jede bez problému.Může to být rotorem, nebo spíše něco v relé PAL. Elektroinstalace je nově natažená elektrikářem.    [Bendis]   13.08.2017
Zobrazeno 10 z celkem 61 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (61) 
Zodpovězené téma  

Surová kolena pérák 250


 Ahojte,
Prosím vás kde sehnat surové kolena na 250ku. Všude jen chrom. Na burzy nejezdím.

Díky    [Jaroslav]   19.05.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Napiš panu Hadrávkovi, on ti je prodá.    [fikuscz]   19.05.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa ogar - 350/12 barva


 Začínám a chtěl bych se zeptat . Podařilo se mi sehnat rozloženého peráka z roku 1952 , štítek má znak Jawa a na nádrži je rovněž Jawa . Motor 350 typ 12 . Pod neoriginální cervenou je vojenská zelená . Blatniky mají pertl a zadní má otvor pro odrazku . Konečně můj dotaz - moc bych chtěl mít motorku v šedém laku , který mívají Ogary . Na google jsem prolustroval snad všechny dostupné fotky a zdá se , ze spousta Jaw je v šedém laku jako Ogar . Takže existovalo i toto provedení - šedá Jawa 350 typ 12 ??? Jestli ne půjdu hold do červené , nebo sehnat nádrž Ogar , ze ? Ale objevil jsem pouze replikové za 15. 000 . Tak fakt nevím . Děkuji za jakýkoliv názor . A omlouvám se za ten román . Ale nemám to s kým probrat .    [Jiříček] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tu na první fotce a na druhé fotce vpravo s kšiltem vzadu - ta je na Zbrojovku.    [Hynek]   18.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tachometr má bohužel jen znak jawa :-(    [Jiříček] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2018
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Ještě prosím o radu , kterou masku mám použít pro Ogar ? Zatím nemám lepší foto . Díky    [Jiříček] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2018
Odpověď  Ozve te se mi prosim na mail jirka.ur@seznam.cz
Poradim Vam i s tim Ogarem typ 12. Urbanek    [Jira Ur]   27.04.2018
Odpověď  Ahoj, drzel bych se toho, co pan Marcik uvadi ve sve knize Nase motocykly ve stati k Ogaru 350. Uvadi, ze puvodni dochovaly kus v original stavu, vyrobniho cisla 12-101 ma blatniky zbrojovacke s lemem ven. Pokud mate nekdo puvodni original stroj s vyssim cislem a blatnikama s lemem dovnitr, dejte sem fotky. Videl jsem puvodni stroj vyrobniho cisla 36xx se stitkem v anglictine a nadrzi jawa a byl sedy.
Pro Jiricek- psal jsem Vam mail ohledne tech dilu na Ogar 125 a vratil se mi jako nedorucitelmi    [Jira Ur]   27.04.2018
Odpověď  Ale vždyť šedý motorky typ 12 se dělaly v roce 49 a blatníky mely lemy ven. Prokazatelně s logem Jawa ještě v roce 1950.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  27.04.2018
Odpověď  barvy se uz nekde probirali, urcite to tu najdes. nicmene v sedy bych taky problem nevidel, nehlede na to za kamarad ma original sedyho peraka 250 tusim z roku 53, takze podle me v pohode. do kdy byli motory 12 netusim, ale urcite byli motory 12 uz s jawskym stitkem a nadrzi. nekde urcite najdes i stranky se srovnanim jednotlivejch typu a asi i s hrubou dataci, pak urcite i hromadu diskusi na tema "davalo se co bylo na skladu" vs. "vse ma 100% pravidla". no osobne bych rek ze "vse ma 100% pravidla, ale v neprebernem mnozstvi variant (do urcite miry)". Jeste si matne vzpominam na ogara c. r. tusim do 200 a blatniky s lemem, sice uplne jinym nez pozdejsi, ale peracky s lemem. Puvodni, vytahla motorka odkudsi...    [martin]   27.04.2018
Odpověď  Nakonec si to stejně musíš udělat podle sebe !!! Abys byl spokojený . Jestli chceš šedou barvu budeš mít šedou a hotovo , klidně třeba na před válce . Ale jestli chceš šedou a chceš to mít i trochu správně dobově tak jak píše fikuscz chce to bát nikdy s lemem dovnitř a nádrž Ogar . Nevím jestli se to ještě něčím lišilo od 18tky , možná velikost předního bubnu ?    [Jirka]   26.04.2018
Odpověď  Podle mého to bude bastl. Pokud šedá barva tak ogar, ale blatníky s lemem dovnitř a odrazka na přišroubování. Tam by patřil motor 350/12. V roce 1952 už byl motor s označením 18.    [fikuscz]   26.04.2018
Odpověď  Já sám nevim bo nemám . Tady ti asi nikdo neporadí . Ale kdybys napsat ,že tu 12ku motor prodáš to bys viděl reakci :-( !!!!    [Mirek]   26.04.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zodpovězené téma  

O krouzek na startovaci hridel


 Dobry den,
prosim nenajde se dobra duse, co by vedela velikost O-krouzku na startovaci hridel?
Dekuji.    [tomtnt]   02.12.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tak hlavně si uvědomte podmínky práce pouzdra na startovačce
- minimální rychlosti,velký tlaky, jen občasný pohyb otočný + namáhání od vibrací páky během jízdy. Na to vše je lepší ocel než bronz.
A strojařská zásada, že jeden díl má být měkčí je stále dodržena, pouzdro je obyč ocel bez tepelné upravy,ale hřídel je kalená, tedy tvrdší.    [Monty]   28.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já na té startovací hřídeli sice zápich pro manžetu mám ale u motoru 553 zápich není a ani ho tam dělat nechci, když jsem odměřil hloubku tak v místě toho zápichu se stěna hřídele ztěnčí na 2mm.
Bronz je jako materiál pro kluzné pouzdro vhodnější ale nejsem názoru že by to byl v době výroby těchto motocyklů nedostatkový materiál, myslím že to byla jednoduše snaha o zlevnění výrobních nákladů - u startovačky to pouzdro z oceli prostě stačilo pro předpokládanou životnost motocyklu. U kývaček(od r.1954) jsou v přední vidlici čtyři bronzová pouzdra(u typu 04 dokonce šest) a ve víku spojky je přesto pouzdro stále ocelové.    [Martin Štindl]   28.04.2018
Odpověď  to ale neni raketoplan ,dyt tam nejaka vule musi byt abyt a jestli to bude 0,05 nebo 0,1 je celkem jedno. je to start paka. a tesni ji ten krouzek v zapichu tak je to sumak jestli to bude dve setiny vydreny    [free]   28.04.2018
Odpověď  free - okem tohle nezjistíš...    [J]   28.04.2018
Odpověď  j nevim mne to prijde trochu mimo jeste sem nevidel na jawe ze by byla hridel vydrena od toho oceloveho pouzdra proste zjistily ze to jde ocel na ocel a neni tam duvod davat bronz je pravda ze ji po valce nebylo dost ale proste to funguje bez bronzu tak bych to tak nechal jinak mas pravdu bronz je castecne samomazna tak to samozdrejmne funguje lepe.    [free]   28.04.2018
Odpověď  A ocelové pouzdra si myslím tam "cpaly" čistě z ekonomických důvodů. Po válce bylo barevných kovů nedostatek. A nebyly jediní... Pokud např. srovnám motor BMW R51/1 a R51/3, tak mi jasně vychází lepší neochuzená předválka....    [J]   28.04.2018
Odpověď  Ocel na ocel nikdy není dobře. Tohle měli němci vymyšlené lépe. Dle mého tam dávali bronzové pouzdra, aby se neopotřebovávaly hřídele. I když jsou tvrdší, tak v ocelových pouzdrech trpí. Bronz také snáší lépe chvění a rázy. Pokud by to někdy začalo prosakovat, tak se nalisovalo nové br. pouzdro, s jistotou, že hřídel není "jetá" a bude těsnit.    [J]   28.04.2018
Odpověď  Zápich už tam byl(je vidět na fotce), motor je náhradní z roku 1955. Já byl v pondělí u Havla v Chrudimi pro těsnící manžetu a ty ocelová pouzdrá má(57Kč), akorát že jsou na nějakou mladší 350tku a mají vnější průměr do karteru cca 28,3mm takže jsem je nechával stočit na 27,1mm. Ale ostatní rozměry mají stejné jako pouzdro péráka.
Tu bronz jsem zvažoval protože u motorů DKW SB je startovací hřídel právě na bronzových pouzdrech a zdá se mi to vhodnější.    [Martin Štindl]   26.04.2018
Odpověď  myslim si ze ta karobronz je moc mekka sel bych cestou ocely a zapichu na hridely pro stiraci krouzek a je to na vecny casy    [free]   26.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, u péráka mi začal dost prosakovat olej okolo startovací hřídele vlivem opotřebeného pouzdra ve víku spojky. Nenašel jsem že by někdo vyráběl právě to pouzdro takže bych ho nechal vyrobit ale chtěl bych zkusit místo oceli karobronz - máte to někdo také tak anebo je lepší to nechat z oceli?    [Martin Štindl]   22.04.2018
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (26) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Značení motoru Jawa Zbrojovka


 Narazil jsem na Péráka, která má značení ZK viz foto. Co to znamená. Díky    [Tom] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  ZKušební    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 250 pérák trubkový rám


 Nevíte někdo co je to za trubkový rám? Dělalo se to vůbec?    [Vladimír]   26.04.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Typuju to na práci šikovnýho polskýho topenáře.    [Monty]   26.04.2018
Odpověď  Před 15-20 lety byl na kladenské burze, či kde cca celej pérák s rámem ze šestihranu, to bylo cca zajímavé, opravdu dotažené, škoda že nebyl foťák v každém mobilu, zajímalo by mě jak skončil.    [Pavel.]   26.04.2018
Odpověď  To bude rám z ČZ125/150C.    [fikuscz ]   26.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  5    [Vladimír]   26.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  4    [Vladimír]   26.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [Vladimír]   26.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [Vladimír]   26.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  1    [Vladimír]   26.04.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zodpovězené téma  

Přední vidlice Pérák


 Ahoj, nevíte o někom, kdo by mi opravil přední vidle na péráka ? Uložení a trubky. Díky moc.    [Petr]   15.09.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Podle mě poslední provedení vidlí na péráka,taky,takové mám,je k tomu i speciální oska s maticí    [rosta]   23.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jedno foto.    [Pilník] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím,viděl už někdo tyto vidlice? Káma,by chtěl zjistit z čeho jsou? Dík za info.    [Pilník] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2018
Odpověď  Správné číslo na mladyho Kutu: 773494107    [Buchtolapka]   19.10.2017
Odpověď  Ten telefon na Kutu juniora je neplatnej - nemá někdo správný telefon?    [Marek]   19.10.2017
Odpověď  GO vidlic, kluzáků -
www.motoservis-ondra.cz , tel. 608 122 095    [radek]   14.10.2017
Odpověď  Domluvte se s mladým Kutou tel. 773494117.    [Pilník.]   17.09.2017
Odpověď  Nedávno se podobný dotaz objevuil na JM (možná tvůj ?) a byl tam odkaz
http://motoservis-ondra.cz/sluzby/ Vlastní zkušenost ale nemám.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.09.2017
Odpověď  Tyto věci dělával dobře a precizně pan Kuta ze Skutče.Bohužel,již je víc jak dva roky po smrti,ale dle neověřené informace,v tom pokračuje jeho syn.Jak kvalitně netuším a ani zda-li má stejný kontakt na sebe,jako měl jeho tatínek.Ten by tady na foru někde určitě měl být!    [Jára]   16.09.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

Špatní renovátoři a špatné repliky


 Zdravím Vás všechny tady a založil jsem téma pro všechny podvedené dobrotince,kteří si nechali renovovat motorku nebo si koupili nějaký díl,nechali si něco udělat,např. nachromovat a byli podvedeni a nejhorší věc,že Vám bylo něco zaměněno.Bude dobře,když budeme mít informace o těch nepoctivých.    [Zeus]   25.12.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 331 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dnes jsem na burze v Brně prohlížel ty české ráfky . Moc se mi líbily . A taky jsem viděl olámané hlavy na Ogar 350 za 11000 , a pán se divil , ze se mi nelíbí cena ..... nevím to fakt mají takovou cenu ??? Nemám Ogara jen Peraka ta cena mi vyrazila dech . Kolik by stal asi cely motor :-) ???    [Jirka]   21.04.2018
Odpověď  on možná taky podnikatel má někdy mín jako zaměstnanec s průměrem mzdy asi tak...    [vere]   11.04.2018
Odpověď  To Monty:Jestli to nebude tím že platy, jsou u nás stále (a budou) východní-třetinové a ceny téměř všeho jako na západě.(Potraviny,poplatky v bance,tel.orerátoři,ceny nových i ojetých vozů,vodného+stočného,drogérie atd.)Nezapomeň,že ne každý podniká,i když to v tomto státě opravdu nikomu nezávidím ani v nejmenším!    [Jára]   11.04.2018
Odpověď  Jo,dobrý jsou , o tom žádná. Jen většina renovátorů na motorku , co za ni potom chtějí 150 000,- je hamižná koupit ráfek za 2200,- .

Nevidím problém v tom, že by ČESKERAFKY.CZ byly drahý, to prostě levněji vyrobit v česku nejde, ale pořád jsou zákazníci zvyklí na východní ceny při nákupu.
(a západní při prodeji zrenované motorky)    [Monty]   08.04.2018
Odpověď  Ahoj, tak pokud taky něco k tématu ,,ráfky" jedině http://www.ceskerafky.cz/novinky/
prostě je to originál na původním stroji z fabriky, který už jednou ráfky na mojí motorku vyrobil.........!
dal jsem je tam a jsou nádherný hlavně ti je dají kluci na burze do ruky a můžeš se na ně podívat a ne že dostaneš ráfek který je zabalený v bílé folii a doma pak koukáš jako blázen že místo chromu je tam antikorozní vrstva.....!    [petr]   08.04.2018
Odpověď  Tak to třeba takový etovar ma dobré výrobky jako monty.
Ale výrobce obou firem je jediný: Šimánek
Pro etovar Šimánek dokáže pracovat i na dluch.    [lionel]   08.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pokud někdo něco děláte :D tak si dovolím něco přihodit.

Ráfek (použit na ČZ 250 485) + dráty (pozink) z Motomax, velmi dobrá kvalita, vycentrování šlo velice dobře.
http://www.motomax.cz/Rafek-1-85x18-578934-d3675001?cid=0
viz foto    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nezdá sa mi rovnaký. Možno je to iný výrobca.    [peter.ba] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.09.2017
Odpověď  Ok děkuji. Motoren vezmu.
To je tento????
http://www.motoren.sk/shop/detail/276/31    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2017
Odpověď  Mám od fy Motoren 2 kohouty už asi 5 let. Trochu to kolem kuželu vlhne, ale to je asi problém všech těhle typů kohoutu.    [Vojta]   31.08.2017
Zobrazeno 10 z celkem 331 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (331) 
Zodpovězené téma  

jawa special 175


 Dobrý den chtěl bych poprosit pana Arnošta o identifikaci motociklu jawa speciál 175 č. motoru 46138 č.rámu 12218. děkuji.    [milannovak]   15.04.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  To musíš do jiného vlákna. Sem asi moc nechodí.    [fikuscz]   15.04.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 250 pérák vojenský ze Stochova, okres Kladno


 Dostal se mi do rukou zajímavý snímek a s ním bych se chtěl s vámi podělit. Jedná se o Jawu 250 pérák, vojenský. Fotka je z roku 1956, vznikla na Stochově, před tehdejšíma kasárnama,vpravo, vedle vstupního schodiště, jsou i vidět sloupy. Budova dodnes stojí a je nyní odborným učilištěm. Na péráku je krásně vidět tenkrát používaná SPZ na vojenských vozidlech v černo bílém provedení 52501. Mladíkovi, co na něm sedí je nyní, pokud žije, 81 let. No a péráka nejspíš již dávno odnesl čas. Pro veteránisty na Stochově nebo v blízkém okolí by to mohl být zajímavý nápad, vytvořit podle něj jiného vojáka, se stejnou SPZ, protože tento pérák skutečně na Stochově jezdil.Fotku jsem dostal od svého tchána, který na Stochově tenkrát rovněž sloužil.    [PS]   28.08.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  https://motorky.bazos.cz/inzerat/87799359/Nadrz-vojak-Jawa-perak.php

tady nadrz je to origo? nebo nekdo chce vyrejzovat?    [free]   02.04.2018
Odpověď  Odesláno.    [PS]   20.03.2018
Odpověď  ok jen nemám email. můj je dolezalkanada(altV)seznam.cz    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2018
Odpověď  Napište mail a obratem zašlu    [PS]   19.03.2018
Odpověď  Samozřejmě že ano    [PS]   19.03.2018
Odpověď  Dobrý den
Chtěl bych se zaptat, jestli je možné získat kvalitní sken této fotografie pro připravovvanou knižní publikaci.
Děkuji    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takhle vypadá místo, kde fotka vznikla nyní. Červenou šipkou označené.Je tam jak to vstupní schodiště se zídkou, tak ty sloupy a i plošina. Mimochodem za téměř 30 let poté, co fotka vznikla, v roce 1985, tam fungovalo Stochovské hornické učiliště a učil se na něm a i přímo tam byl dopaden a zatčen známý spartakiádní vrah Jiří Straka.Ale to je jiná historie.    [PS]   28.08.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 

 Strana 1/198 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 18.6.2017)
Nezodpovězené téma 

motor peraka 250


 Dobry den
koupim nacrt rozlozeni motoru peraka 250 rok 1953    [Kos]   04.06.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

spínací skřínka Jawa


 Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jestli někdo nevíte na jakou motorku patří spínací skříňka vlevo na obrázku, našel jsem ji u dílů na péráka. Děkuji    [Proki]   26.03.2018
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa Perak držiak pružiny stojanu.


 Zdravím vie mi niekto poslať rozmery držiaku pružiny stojanu (Hrubka plechu,šírka,dlžka+ velkosť diery) na perák 250/1950. žial niekto odpílil z rámu a potrebujem ho vyrobiť.    [Roman]   04.03.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Trubky stupacek FJ


 Nemate nekdo nakres nebo nevite kde bych ho mohl naleznout strubek stupacek na Janecka? To je jedine co me chybi na FJ ramu mam tam z kyvacky a chtel bych to doladit do top stavu. Predem diky    [Rob]   23.10.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kryt řetazu jawa perák


 Ahoj není někdo z okolí Přerova (severní morava),kdo dává dohromady Péráka, nebo kdo by měl doma vrchní kryt řetazu?Potřeboval bych ho na víkend půjčit.Chci ho zkusit dát na jinou motorku.Pokud by tam šel napasovat, tak bych si koupil repliku.Předem moc díky.Seriozní jednání zaručeno. Borismira@seznam.cz    [Jarek]   12.10.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Pérák Komunista - Zbrojovka


 Zdar chlapi, koupil jsem komunistu(byl to voják původně) 1953 a jsou k němu doklady na rok 1948 - zbrojovku.
Nevíte o někom, kdo má opačný problém? - Nechci renovovat a udělat z toho bastla.
Kdyby někdo měl papíry na komouše a chtěl na zbrojovku, rád vyměním.
Díky, kontakt kdyžtak meilem.    [VOjta]   07.10.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kabeláž


 Priatelia, od ktorého roku sa používali neopletané (textilné) káble? Ja mám rok 1952
a káble sú novšieho typu. Repasujem zapalovanie a chcel by som použiť správne bužírky (mám aj textilné).    [peter.ba] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.09.2017
   Přidat odpověď 

 Strana 1/198 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006