MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 293570 příspěvků |6897 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 25 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 20.4.2018 05:02  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 725
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 567
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 330
    Doklady   11.04.2010 / 246
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 222
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 2950      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 9 / 268      Příspěvků Příspěvků: 29413
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/197 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

jawa special 175


 Dobrý den chtěl bych poprosit pana Arnošta o identifikaci motociklu jawa speciál 175 č. motoru 46138 č.rámu 12218. děkuji.    [milannovak]   15.04.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  To musíš do jiného vlákna. Sem asi moc nechodí.    [fikuscz]   15.04.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Špatní renovátoři a špatné repliky


 Zdravím Vás všechny tady a založil jsem téma pro všechny podvedené dobrotince,kteří si nechali renovovat motorku nebo si koupili nějaký díl,nechali si něco udělat,např. nachromovat a byli podvedeni a nejhorší věc,že Vám bylo něco zaměněno.Bude dobře,když budeme mít informace o těch nepoctivých.    [Zeus]   25.12.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 330 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  on možná taky podnikatel má někdy mín jako zaměstnanec s průměrem mzdy asi tak...    [vere]   11.04.2018
Odpověď  To Monty:Jestli to nebude tím že platy, jsou u nás stále (a budou) východní-třetinové a ceny téměř všeho jako na západě.(Potraviny,poplatky v bance,tel.orerátoři,ceny nových i ojetých vozů,vodného+stočného,drogérie atd.)Nezapomeň,že ne každý podniká,i když to v tomto státě opravdu nikomu nezávidím ani v nejmenším!    [Jára]   11.04.2018
Odpověď  Jo,dobrý jsou , o tom žádná. Jen většina renovátorů na motorku , co za ni potom chtějí 150 000,- je hamižná koupit ráfek za 2200,- .

Nevidím problém v tom, že by ČESKERAFKY.CZ byly drahý, to prostě levněji vyrobit v česku nejde, ale pořád jsou zákazníci zvyklí na východní ceny při nákupu.
(a západní při prodeji zrenované motorky)    [Monty]   08.04.2018
Odpověď  Ahoj, tak pokud taky něco k tématu ,,ráfky" jedině http://www.ceskerafky.cz/novinky/
prostě je to originál na původním stroji z fabriky, který už jednou ráfky na mojí motorku vyrobil.........!
dal jsem je tam a jsou nádherný hlavně ti je dají kluci na burze do ruky a můžeš se na ně podívat a ne že dostaneš ráfek který je zabalený v bílé folii a doma pak koukáš jako blázen že místo chromu je tam antikorozní vrstva.....!    [petr]   08.04.2018
Odpověď  Tak to třeba takový etovar ma dobré výrobky jako monty.
Ale výrobce obou firem je jediný: Šimánek
Pro etovar Šimánek dokáže pracovat i na dluch.    [lionel]   08.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pokud někdo něco děláte :D tak si dovolím něco přihodit.

Ráfek (použit na ČZ 250 485) + dráty (pozink) z Motomax, velmi dobrá kvalita, vycentrování šlo velice dobře.
http://www.motomax.cz/Rafek-1-85x18-578934-d3675001?cid=0
viz foto    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nezdá sa mi rovnaký. Možno je to iný výrobca.    [peter.ba] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.09.2017
Odpověď  Ok děkuji. Motoren vezmu.
To je tento????
http://www.motoren.sk/shop/detail/276/31    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2017
Odpověď  Mám od fy Motoren 2 kohouty už asi 5 let. Trochu to kolem kuželu vlhne, ale to je asi problém všech těhle typů kohoutu.    [Vojta]   31.08.2017
Odpověď  Pred dvomi rokmi som taký kúpil v Motoren.sk. Netečie ani slza. Vyčítam mu len, že ťažko chodí.    [peter.ba] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.08.2017
Zobrazeno 10 z celkem 330 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (330) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 250 pérák vojenský ze Stochova, okres Kladno


 Dostal se mi do rukou zajímavý snímek a s ním bych se chtěl s vámi podělit. Jedná se o Jawu 250 pérák, vojenský. Fotka je z roku 1956, vznikla na Stochově, před tehdejšíma kasárnama,vpravo, vedle vstupního schodiště, jsou i vidět sloupy. Budova dodnes stojí a je nyní odborným učilištěm. Na péráku je krásně vidět tenkrát používaná SPZ na vojenských vozidlech v černo bílém provedení 52501. Mladíkovi, co na něm sedí je nyní, pokud žije, 81 let. No a péráka nejspíš již dávno odnesl čas. Pro veteránisty na Stochově nebo v blízkém okolí by to mohl být zajímavý nápad, vytvořit podle něj jiného vojáka, se stejnou SPZ, protože tento pérák skutečně na Stochově jezdil.Fotku jsem dostal od svého tchána, který na Stochově tenkrát rovněž sloužil.    [PS]   28.08.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  https://motorky.bazos.cz/inzerat/87799359/Nadrz-vojak-Jawa-perak.php

tady nadrz je to origo? nebo nekdo chce vyrejzovat?    [free]   02.04.2018
Odpověď  Odesláno.    [PS]   20.03.2018
Odpověď  ok jen nemám email. můj je dolezalkanada(altV)seznam.cz    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2018
Odpověď  Napište mail a obratem zašlu    [PS]   19.03.2018
Odpověď  Samozřejmě že ano    [PS]   19.03.2018
Odpověď  Dobrý den
Chtěl bych se zaptat, jestli je možné získat kvalitní sken této fotografie pro připravovvanou knižní publikaci.
Děkuji    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takhle vypadá místo, kde fotka vznikla nyní. Červenou šipkou označené.Je tam jak to vstupní schodiště se zídkou, tak ty sloupy a i plošina. Mimochodem za téměř 30 let poté, co fotka vznikla, v roce 1985, tam fungovalo Stochovské hornické učiliště a učil se na něm a i přímo tam byl dopaden a zatčen známý spartakiádní vrah Jiří Straka.Ale to je jiná historie.    [PS]   28.08.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zodpovězené téma  

Sraz Péráků


 Zdravím příznivce motocyklů jawa pérák.Zajímalo by mě kolik majitelů těchto strojů by mělo zájem se zůčastnit srazu Péráků.S touto myšlenkou si dlouho pohrávám,a tak zjištuji jaký by byl zájem.Jsem ze Zlína tak mám představu že by se konal tady na Zlínsku.Letos to určitě nebude ale příští rok by se to snad mohlo podařit zorganizovat.Jawě zdar čáryfuk    [čaryfuk]   13.07.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 725 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  uz se tesim letos prvnich 150 km od slozeni nove verze motoru.    [free]   31.03.2018
Odpověď  Zdar ogaři s konečnou platností termín péráků 29.6-1.7 2018 autokemp Bystřička u Vsetína k zajištění ubytování použijte tel.604 271 197 nebo 603 721 337.Tak doladte kondici svých strojů a dorazte na místo určení už v pátek kdy nám pro zlepšení nálady zahraje country kapela Modré záda,trat se v hrubých obrysech taky rýsuje a ted nezbývá nic jiného než zajistit to poslední a to je počasí ale to taky zvládnem,tak doufám že vás tam potkám v ještě větším počtu než loni at tu 50tku konečně pokoříme JAWĚ zdar a pérákům zvlášt    [caryfuk]   30.03.2018
Odpověď  boco termín je 29.6-1.7 2018 autokemp Bystřička u Vsetína    [caryfuk]   03.02.2018
Odpověď  ja by som sa pridal, podla toho aky bude termin :)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Hlásím, že moja drahá polovička, já i naše děti jezdíme na verglech rádi a už se moc těšíme až těch 120 kiláků přifrčíme. Tondo jak ubytování? Nějaký kontakt na rezervaci? Díky. Pavel    [p377] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.01.2018
Odpověď  myslim ze na peraku je svezeni luxusni zalezitost oproti predvalkam nebo tesne povalecnym strojum jinych vyrobcu :-) kazdopadne pisu do kalendare a tesim se na krasnou cestu s gangem jako minule z východních čech    [Free]   21.01.2018
Odpověď  Přežít se to určitě dá, ale na těchto verglech dá ježdění zabrat. Já toho moc nenajezdím. Když mně to vyjde s časem, přijedu.    [Hynek]   21.01.2018
Odpověď  Hynku 127 km to je nedělní výlet na kafe, loni přijel po ose pérák z Klatov 400km a již tradičně ogaři z Košic a Trebišov taky kolem 400km jedna cesta naše každoroční putování ze Zlína na sraz do Huntířova čítá 360km za 5 dní v průměru ujedeme kolem 1200km.Hecni se a potlač pud sebezáchovy a doraz zdokonalit orientační smysl v soutěži no a večer ulevit svým bolavým ůdům u zlatavého moku při libých tonech country kapely Modré Záda srdečně zvou pořadatelé    [caryfuk]   21.01.2018
Odpověď  Mas na Pepu od Mezirici kontakt? Mel jsem ho, ale na sraz jsem nakonec nejel a Pepu jsem nepoznal.    [Mirek]   21.01.2018
Odpověď  Jj Pardubaci, taky jsem byl :)    [Mirek]   21.01.2018
Zobrazeno 10 z celkem 725 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (725) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

revma plechy


 dneska jsem objevil dvoje revma plechy,a chtel bych si jedny namontovat na péráka,ale bohuzel vubec nevím,které z těch to dvou párů patří na péráka,tedy pokud vůbec patří na péráka?jsou rozměrově odlišné,jak je vidět z fotky,poradite mi z ceho jsou a jestli patří na péráka??    [romansixta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 53 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ahoj dotaz pro (Gerodet) ať nezakládám nové téma. Na fotkách máš nádrž už po chromu - co budeš používat jako PRVNÍ vrstvu na chrom pod barvu ? Případně i rady od dalších kteří si tím už prošli - dík    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2018
Odpověď  Ahoj, namontoval jsem revmaplechy, horni drzak mam original, spodni jsem zhotovil dle zde prilozeneho vykresu. Mam to na fest s koleny vyfuku, nasel jsem jeste jiny vykres, kde se uvadi delka svorniku asi 35 cm, nema nekdo original spodni uchyt, aby omeril? Vykres horniho uchytu, tedy delky je urcite spravne. Jen dirky pro upevneni k ramu s uckem jsou blize. Dejte prosim delku svorniku, dekuji.    [Pepa]   22.03.2018
Odpověď  Máš to v mailu.    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.03.2018
Odpověď  Pro Kel. Pošli prosím foto revmaplechů a požadovanou cenu na donkomposto@seznam.cz    [donkomposto]   22.03.2018
Odpověď  Ahoj, díky za zaslání fotek. Podotýkám jen, ze horní držák mám originál a taky jsem to měl takhle krásně soumerny s nádrži a valcem motoru. Do té doby než jsem namontoval kolena výfuku. Plechy mám v současné době cca 20mm od nádrže a cca 20mm od kolen vyfuků a při pohledu z místa řidiče ( jako na foto c.1) se mi směrem dolu plechy rozbíhají. Něco musí bytí špatně:-)    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2018
Zobrazit dokumentOdpověď  foto 4    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.03.2018
Zobrazit dokumentOdpověď  foto 3    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.03.2018
Zobrazit dokumentOdpověď  foto 2    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.03.2018
Zobrazit dokumentOdpověď  Pro Kel. Tady jsou fotky revmaplechů na moto. Jen to není originál, ale je to zhotoveno podle výkresů které jsem postnul níže. Máji jak nahoře, tak i dole cca 55cm.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.03.2018
Odpověď  Mám také dva páry na prodej.    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2018
Zobrazeno 10 z celkem 53 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (53) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa pérák - vojenské provedení


 Lidi, možná si řeknete, že jsem osel, ale často se setkávám s tím, že někdo prodává péráka ve vojenském provedení. Chci zrenovovat péráka tzv. zbrojovku a uvažuju o tom, že bych to udělal právě v tom vojenském provedení, ale chtěl bych znát Váš názor. Používala armáda vůbec motocykl pérák? Co bylo v zelené barvě? Myslím tím, ráfky, středy, nádrž taky? Co výfuky, byly chromové nebo ne? řídítka chromové nebo v barvě? Jaké bylo provedení barvy, lesklé nebo mat. A na závěr nevíte někdo číslo barvy?
Díky za erudované odpovědi. Mějte se.    [BaltasarDeCosa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.09.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 53 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Kdysi jsem koupil péráka, že ho udělám na červeno. Pod štětkolakem byla origo zelená a u čísla vyražené ty meče. Tak to nakonec skončilo na vojáka, není tak hleďavý, ale má něco do sebe.    [tkvk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.03.2018
Odpověď  [ED250] - je tato fotografie Vaše? je možné ji získat pro připravovanou publikaci?
Jde o tento snímek :

Jedna původní fotografie "vojáka", který sloužil na pohraniční rotě Vašíček. Foto z Lesné u Tachova.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.03.2018
Odpověď  ...a bez boule na nadrzi od masky to neni vono :)    [jozef]   11.01.2017
Odpověď  Koukám, že pan regulovčík má tlumiče výfuků vedené vnitřkem, blíže ke středu zadního kola:-)    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde značení "13 lt" na nádrži    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Musí mít nutně "voják" značení rámu tou raznicí s meči nebo co to je za vojenská značka. Jakože pokud nemá tak,..to voják není?

Rám nemá bohužel ani štítek, ani číslo, nic. Ale barva je stříkaná originální khaki, značeno na latnícícj i na nádrži    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2017
Odpověď  Omlouvám se - samozřejmě 88 mm. Ráže se vždy uvádějí v mm a já jako strojař bych měl na nějaké cm úplně zapomenout.:)    [Jirka 12]   30.09.2014
Odpověď  Po válce a v padesátých letech byla veškerá vojenská technika - motocyklů včetně, nekompromisně přestříkána khaki barvou. Pozor neplést si to s lety osmdesátými.
Na fotografii, nejdéle z první pol. 50. let je, kromě "péráku", T 111 táhnoucí kořistní 88 cm FlaK 36. Hezké foto.    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.09.2014
Odpověď  No já teda nevim ale mě přijde na první pohled zelenej....a navíc odstín je stejnej jako helma vojáka..    [Michal]   30.09.2014
Odpověď  No a je ten peroš na fotce od Martina štindla "červený", nebo zelený ?    [radek]   28.09.2014
Zobrazeno 10 z celkem 53 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (53) 
Zodpovězené téma  

Přední vidlice Pérák


 Ahoj, nevíte o někom, kdo by mi opravil přední vidle na péráka ? Uložení a trubky. Díky moc.    [Petr]   15.09.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jedno foto.    [Pilník] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím,viděl už někdo tyto vidlice? Káma,by chtěl zjistit z čeho jsou? Dík za info.    [Pilník] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2018
Odpověď  Správné číslo na mladyho Kutu: 773494107    [Buchtolapka]   19.10.2017
Odpověď  Ten telefon na Kutu juniora je neplatnej - nemá někdo správný telefon?    [Marek]   19.10.2017
Odpověď  GO vidlic, kluzáků -
www.motoservis-ondra.cz , tel. 608 122 095    [radek]   14.10.2017
Odpověď  Domluvte se s mladým Kutou tel. 773494117.    [Pilník.]   17.09.2017
Odpověď  Nedávno se podobný dotaz objevuil na JM (možná tvůj ?) a byl tam odkaz
http://motoservis-ondra.cz/sluzby/ Vlastní zkušenost ale nemám.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.09.2017
Odpověď  Tyto věci dělával dobře a precizně pan Kuta ze Skutče.Bohužel,již je víc jak dva roky po smrti,ale dle neověřené informace,v tom pokračuje jeho syn.Jak kvalitně netuším a ani zda-li má stejný kontakt na sebe,jako měl jeho tatínek.Ten by tady na foru někde určitě měl být!    [Jára]   16.09.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Pérák přední vydlice


 Zdravím chtěl bych poradit jak vyměnit horní pouzdra u vydlic na péráku 11    [rekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Thor a emil: Já taky nejsem zrovna češtinář a občas mě to uletí, ale v tomto případě to upozornění je na místě. Protože, když zadá do vyhledávání "vydlice", mnoho mu toho nenajde. Kdežto ve správném tvaru vyhledá hned asi pátý příspěvek i s fotkou přípravků.    [fikuscz]   14.03.2018
Odpověď  jedna diskuze je třeba tady http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=219248

další by šly najít, stačí zvolit správné klíčové slovo, já dal "výstružník"    [meela]   14.03.2018
Odpověď  když nevím, tak alespoň buzeruj s pravopisem.    [emil]   14.03.2018
Odpověď  Debilove tady.    [Thor]   12.03.2018
Odpověď  co jsou vydlice? Perak ma vidlice, ne?    [CIJOML]   12.03.2018
Odpověď  Na to jsou potřeba přípravky, které jsou tady již někde popsané. Hledej.    [fikuscz]   12.03.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

Pérák 250 a Triumph TWN 250, popř. jiná zahraniční 250ka


 Má někdo obě motorky? Zajímalo by mě srovnání péráka a dobových konkurentů.    [Hynek]   10.02.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Skutecny souputnik je model Derbi 250, Jawa Perak ji vlasne stal vzorem, da se rici, ze to je vylepsena kopie Peraka, alespon tak to prezentuji na SP strankach. Tohoto modelu Derbi bylo vyrobeno pouhych 800ks.    [JESE]   12.03.2018
Odpověď  Mam peraka a mám TWN BD250 dvoupístový, nevim jestli máš bd nebo bdg v těchto motorkách je taky rozdíl. bd250 byla ve své době nejvýkonnější dvěstěpadesátka jela hravě přes 100km/h a vykon 12k což měla až kývačka ke konci padesátých let :) pocity z jízdy tě asi zajímají víc, takže stručně pérak lépe pruží, tahne hnedka od spoda ale pak už nic, triumph má horší pérování, ale tahne pěkně navrchu a jezdí za 2,5 -3 litry má oddělené mazání, valec z lehké slitiny rotační šoupě, zapouzdřený řetěz, spojkový koš na gumových silentblocích, předstih si šteluju páčkou na řidítkách. Jestli máš BDG tak je to hodně podobně ale to už je poválečná výroba má novější pérování, motor přišel o rotační šoupě kvůli zjednodušení výroby ma o 2koně menší výkon, valec je litinový, odstředivý reg. předstihu, jeden výfuk a pruběh kroutáku má podobný jak perák. Každa z těchto motorek ma svoje, TWN mě baví víc možná i proto že málo kdo vi co to je...    [Ladic]   20.02.2018
Odpověď  Mě se vždycky zamlouvala NSU OSL 250. To je skutečný souputník péráka. Podobný výkon, rychlost a stejná doba výroby. Kdysi byla k mání pojízdná s doklady a poměrně levně na inzerát nedaleko bydliště, ale tehdy jsem ještě neměl řidičák na moto a než jsem se rozhoupal, tak byla pryč. Lituju toho do dnes.    [donkomposto]   14.02.2018
Odpověď  https://www.carandclassic.co.uk/car/C958894

jeste jedna zajimava 250    [Free]   13.02.2018
Odpověď  napsalsem to spatne ikyz ani jeden stroj neradim k spolehlivim. vim ze vseobecne se za lepsi povazuje ural, skusenost osobni mam jen s dneprem a to ne moc dobrou spousta zavad danych spatnou kvalitou nebo tech resenim asi jsi mnel stesi na dobrej kus ale co znam lidi osobne tak to je tak 10:1 deset zatracuje jeden chvali :-) prijde mne to jako motorka pro lidi co se v ni radsi hrabou nezli jezdi.    [Free]   12.02.2018
Odpověď  free píše ...snad kromne povestnych ruskych stroju..
Nevím,jaké máš zkušenosti a ruskými stroji, já mám Dněpr 16, to je ukrajinská motorka a po druhém prasknutí kliky jsem vyměnil motor za stejný, ele ruský ural.
Od té doby naprostá spokojenost, jezdím pouze v terénu a dostává pořádně do trika. Udržba kromě oleje žádná a spolehlivost perfektní. Kvalitu tohoto ruského motoru mohu s čistým svědomím rovnat s kvalitou BMW :-)    [Luboš H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.02.2018
Odpověď  neni to uplne souputnik peraka ale to bmw taky je az padesaty leta
https://www.nortonownersclub.org/models/light-twins

daj se sehnat za rozumnej peniz.    [Free]   11.02.2018
Odpověď  tak pri najezdu stovek km bude jakakoliv motorka bez problemu snad kromne povestnych ruskych stroju. vzhled je mne jasnej ze ma kazdej jinej vkus ale v estetickyho hlediska nelze uprit perakovi jasny plus    [Free]   11.02.2018
Odpověď  Relé je v BMW prakticky stejný jako na Péráku, jen origo BOSCH - to, co na české kopii jsou ohnutý plechy, tak je frezovaný z kusu, kde jsou na českým holý dráty, tak je bandáž,a asi trošku lepší matroš- fakt je, že jsem je seřizoval jednou před 10 lety, a od té doby funguje.    [Monty]   11.02.2018
Odpověď  Já nikomu nic nevnucuji, jen konstatuji dlouholeté zkušenosti a můj názor.
Vzhled, je záležitost vkusu a každý ji má jinou. Já se pokládám za technika a pro mě je rozhodující hlavně úroveň konstrukce a kvalita zpracování.
Jinak k údržbě - relé ani pořádně nevím jak vypadá :-) , nikdy nebyl důvod ho hledat a odtrh jsem také nikdy neřešil (najezdím nekolik stovek km ročně :-) )
Já jen znovu opakuji, že jsou i jiné alternativy, než předražené péráky. (mám je taky 250 i 350 a několik jsem jich renovoval a renovoval jsem i několik BMW), ale když je porovnávám, tak mě vychází BMW po všech stránkách lepší.
Hlavně jsem reagoval na srovnání ceny, která je naprosto srovnatelná.    [Luboš H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.02.2018
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (17) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Víko pérák


 Dobrý den, chci se zeptat, jestli jde o nízké víko zapalování, když mi chybí cca 10-15 mm? Díky.    [steft01Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.03.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak zjistěte, čím se to opírá, něco tam musí zavazet.    [Hynek]   11.03.2018
Odpověď  Mám vysoké víko dle této diskuze http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=98437.    [steft01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2018
Odpověď  Pokud pošlete pořádné fotky a fotky udělané zevnitř včetně znaků, tak to poznám. Mám opačný problém, mám vysoké a sháním nízké víko. hynek9@seznam.cz    [Hynek]   11.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další foto.    [steft01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.03.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

pérák 175?


 Zdar péráčníci,

viděli jste dnes na aukru tenhle motor? http://aukro.cz/jawa-perak-motor-zvlastni-cislo-i6 352456540.html není to náhodou prototyp 175 alias legendární typ 10? I konečná cena 15 356Kč by odpovídala tomu že si to nemyslím sám :-) koukněte na fotky, sériovka to není určitě - spojkové víko, pravý karter, poloautomat spojky, náhon tachometru... Jsem zvědavý jestli se tenhle motor ještě někdy někde v něčem ukáže :-)    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 32 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  250 jede na houby a 175 je ještě horší. Škoda práce. Já bych ho na pár let shoval a pak prodal za 30k    [jawak]   02.03.2018
Odpověď  V NTM už mají hotový tento prototyp 125, v odkazu je fotogalerie ;-)

http://www.motorkari.cz/clanky/veterani/narodni-technicke-muzeum-unikatni-sbirka-motocyklu-nejen-ceske-vyroby-38523.html?fotogalerie=1    [meela]   27.02.2018
Odpověď  Zatím je to spíše zkoumání dostupných fotek, není mnoho času a musím nějak dodělat rozdělané projekty. Zatím jsem nakoukal pod spojkový dekl, kde se vše více podobá péráku, nežli budoucí kývačce, primár je 19/41 zubů, čili o něco lehčí než série, spojka o něco málo větší, je vidět, že to taky lepili z čeho mohli, například korkové lamely jsou ze dvou tlouštěk plech, našlapovací hřídel vypadá jako upravení z 250-tky, řetěz vytahaný až běda - podepsal se docela dost i na karterech. Jinak na motoru už někdo dělal výbrus a ani mu moc nevadilo použít píst, který má cca o 2 mm menší vzdálenost osa čepu dno pístu, což se muselo značně projevit na kompresi.    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2016
Odpověď  ahoj Miku tak jak jsi se posunul s tou 175tkou    [Mirek]   16.11.2016
Odpověď  Já osobně, pokud bych na to neměl možnosti, dostavět kolem motoru věrnou(!) repliku, dle dokumentace a výkresů, třeba tak jak to dělá p. Samohýl. Tak než dělat něco napůl, a nechat se obdivovat laiky, raději ten motor odprodám NTM. Přeci jen už je to národní dědictví a tak by se s tím mělo zacházet. To je pouze můj názor.    [J]   26.08.2016
Odpověď  Já bych udělal to, že bych motor zprovoznil, dynamo bude asi klasika pérák, pokusil se vyřešit to víko nechal udělat kolena výfuku, celé bych to napasoval do péráka, aby se na rámu upravili jen držáky a víc nic. Na srazech to bude pro odborníky budit pozornost, laici to stejně nepoznají a není to taková investice. tedy pokud na to nemá člověk strojní dílnu, pak se do toho může pustit od podlahy. To je můj názor a někdo s ním může a nemusí souhlasit. Je každého věc jak se k tomu postaví a na co má kapacity a peníze.    [Mirek]   26.08.2016
Odpověď  Nad stavbou tohoto prototypu jsem osobně hodně přemýšlel.. Motor jsem chtěl vydražit, bohužel mi nebylo přáno, byl jsem hned pod čarou... Dnes bych určitě přihodil víc, ale už to tak je, nynějšího majitele neznám, ale věřím, že se o motor dobře postará. Co se týče konstrukce motorky, asi bude zásadní vymodelovat a nechat odlít víko zapalování, popřípadě kryt karburátoru...? Z fotky bych řekl, že rám bude mít hubenější trubky než pérák 250. Navíc se to celé podobá spíše OHC než péráku - přední vidlice určitě nepůjde použít z kejvačky... Zadní kluzáky a kastlíky budou taky spíš jak u pullitru... Na rámu si všimněte toho zalomení vertikální vzpěry, co je na ní zadní držák motoru - úplně jiné než pérák... Osobně bych použil na stavbu nějaké rámy z malé kejvačky kvůli profilu trubek.... To je tedy aspoň můj názor na věc... Každopádně by to mohl být opravdu zajímavý projekt...    [palda-vla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.08.2016
Odpověď  že je to prototyp jsem tak nějak věděl, jen jsem si myslel, že ten z počátku vývoje péráka a ne z konce ... náhon vyveden z výstupu převodovky, kdy je do díry výstupní hřídele zalisováno (tedy asi původně zalisováno, dnes se to s mírným odporem v tomto spoji protáčí) šnekové kolo a odtud na druhé kolečko dál na náhon tachometru, celé to je ještě provrtané pro vypínání spojky ... určitě bych ho chtěl dát do prezentovatelné podoby a kdyby se to nějak podařilo poskládat do celé motorky, bylo by to super ... bohužel základ - rám je úplně odlišný od péráka    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2016
Odpověď  je to pěkný, co s ním plánuješ, rozebrat, vyčistit, rozpohybovat a zprovoznit? Dáš ho do rámu? podle té fotky od Anošta by to mohlo jít do rámu péráka? Ještě by mě zajímalo, jestli jsi tušil co kupuješ že to bude nějaký prototyp, nebo jsi jen tak přihazoval?    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2016
Odpověď  Díky za fotky, stejně je super když se něco takového dochová :-) a pokud by se to podařilo i nějak dostavět do funkční motorky... to by byla paráda :-) jak tam je udělaný ten náhon tachometru?    [meela]   09.08.2016
Zobrazeno 10 z celkem 32 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (32) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Klikovka


 Prosím mohl by někdo změřit šířku slisované klikovky a dát mi vědět?
Díky za pomoc.    [Míra]   27.02.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuji za ochotu.    [Míra]   02.03.2018
Odpověď  Já jsem naměřil posuvkou. 54,9 na klice ,která nebyla ještě renovována.    [Vodrážka]   02.03.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Střed se štítem na péráka


 Zdravím potřebuju sehnat střed se štítem na přední kolo na péráka komunistu(160 mm). Kdyby jste někdo nějaký kloudný měl za rozumnou cenu poprosím o nabídku. Díky    [Luma]   24.02.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdar. Vyměnil bych přední štít i s bubnem prům. 160mm(mám) za totéž o prům. 150mm. Kdyby někdo měl zájem o výměnu (neprodám), tak se ozvěte.    [Milan]   27.02.2018
Odpověď  Pan Hůla jistě šmejdy nedělá - renovacím se věnuje snad 30 let, a cokoliv od něho bylo dobrý řemeslo.    [Monty]   25.02.2018
Odpověď  lepší starej a nechat si ho pochromovat. Takhle člověk neví zda to neni nějaká lumpárna a chrom neoleze. přeci je, dělá to na prodej.    [jawák]   24.02.2018
Odpověď  Zkus tady: https://motorky.bazos.cz/inzerat/86179026/predni-naboje-JAWA-perak.php    [fikuscz]   24.02.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Výfuky z kývačky na péráka


 Zdravím veteránisty a mám dotaz.

Budou pasovat výfuky z kývačky (dvoudírový příchyt) na péráka? Je to rozměrově úplně stejné a půjde to bez nějakých úprav přišroubovat?

Proč se ptám. Potřebuji výfuk a na aukru nějaký frikulín evidentně uřezal jednu díru z příchytu a vydává to za pérákové.

Dík    [jawapérák]   08.02.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Plášť výfuku by měl být cca stejný a lišit se jen v úchytech, navíc tím že je pérák jenom na jednom šroubu tak tam přidělat půjde určitě. Jedině by mohla být krátká kolena, ale to by se stát nemělo. Ale na péráka bych je fakt nekupoval :-)    [meela]   08.02.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Šrouby Jawa Pérák


 Zdravím, v příloze zveřejňuji kompletní seznam všech šroubů a matic použitých na Jawa Pérák 250. Myslím, že se to může hodit každému kdo renovuje péráka. Jedná se o veškeré upevňovací šrouby a matice. Nejsou tam šrouby určené pro motor, karburátor, vnitřek houkačky a spínačky. Nevím jak to bude čitelné, když tak zájemcům pošlu e-mailem. U některých šroubů jsou uvedeny dvě varianty - různé ročníky. Netvrdím, že na některých ročnících nemohou být některé šrouby jiné.    [Mirda444]   20.04.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 85 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Na uchycení masky k horním brýlím také má být šestihran 12. Bylo to tam proto, že to je v takovém prolisu a kdyby se tam použil v té době běžný šroub s šestihranem 14, tak bylo velké nebezpečí, že se při jejich utahování poškodí lak. U hodně péráků to ale majitelé při nějakých opravách a demontážích měnili za běžně dostupné šrouby 14, nebo 13.    [Mirda444]   08.02.2018
Odpověď  Mirda444 nizsie pisete ze srouby M8x1 s hlavou na 12mm klic su na zaistenie riaditok a stahovanie osky pred.kola a na upevnenie masky svetla o horne bryle. V novsom prispevku uz spominate iba stahnutie osky kola a zaistenie riaditok. Tak ako to je. Idem objednat nove srouby a som v pomykove ake tam dat. na motorke som odmeral jednu zachovalu skrutku a ta bola na 12mm klic.
Pripadne je to otazka aj na ostatnych. Dakujem za odpoved    [PatoRS]   08.02.2018
Odpověď  Pro mirda 444 Prosim o zaslání soupisu spojovacích šroubu.fion    [eduard polka]   01.01.2018
Odpověď  pro Mirda444> prosim o zaslani seznamu spoj.materialu na email: jarkovskyKOVO@seznam.cz

(nejlepe word/excel dokument)
Predem dekuji    [Jara]   21.12.2017
Odpověď  Šrouby jsou tak, jak je popsáno v katalogu ND. U některých chybí v katalogu rozměr, tak je změřeno dle originálu na motorce. Samozřejmě, že šestihrany u M8 jsou na klíč 14, pouze u držáku řídítek a stahovací šroub přední osy mají šestihran na klíč 12.    [Mirda444]   15.12.2017
Odpověď  Dobrý den, můžete mi prosím poslat seznam šroubů na mail: zdenek.dar@centrum.cz Předem děkuji    [Zdenek]   15.12.2017
Odpověď  zajimá mě jestli je zmíněný seznam šroubů počítán i s podložkami pod hlavou šrouby a podložkou a perovkou před matici (u plechových dilu), či počítáno dle originálu bez podložky pod hlavou šroubu. diky    [Janicek]   11.12.2017
Odpověď  Dobrý den , bylo by možné poslat seznam na mail 22ondras@seznam.cz dekuji moc    [vonderka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2017
Odpověď  Seznam jsem našel na netu, stačí pohledat, nebo tužka, papír a katalog. Ono jich zase tolik není. Na radu fora jsem taky navštívil se seznamem specializovaný obchod Fabory a při placení sáčku šroubů a matic mě polil pot. Jednotlivé atypy se daly ještě koupit u prodejců jako etovar.cz ap.    [panelka]   15.09.2016
Odpověď  Nemá někdo podobný seznam na kyvacku a Panelku apod ?    [Honza]   14.09.2016
Zobrazeno 10 z celkem 85 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (85) 

 Strana 1/197 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 20.4.2017)
Nezodpovězené téma 

spínací skřínka Jawa


 Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jestli někdo nevíte na jakou motorku patří spínací skříňka vlevo na obrázku, našel jsem ji u dílů na péráka. Děkuji    [Proki]   26.03.2018
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa Perak držiak pružiny stojanu.


 Zdravím vie mi niekto poslať rozmery držiaku pružiny stojanu (Hrubka plechu,šírka,dlžka+ velkosť diery) na perák 250/1950. žial niekto odpílil z rámu a potrebujem ho vyrobiť.    [Roman]   04.03.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Trubky stupacek FJ


 Nemate nekdo nakres nebo nevite kde bych ho mohl naleznout strubek stupacek na Janecka? To je jedine co me chybi na FJ ramu mam tam z kyvacky a chtel bych to doladit do top stavu. Predem diky    [Rob]   23.10.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kryt řetazu jawa perák


 Ahoj není někdo z okolí Přerova (severní morava),kdo dává dohromady Péráka, nebo kdo by měl doma vrchní kryt řetazu?Potřeboval bych ho na víkend půjčit.Chci ho zkusit dát na jinou motorku.Pokud by tam šel napasovat, tak bych si koupil repliku.Předem moc díky.Seriozní jednání zaručeno. Borismira@seznam.cz    [Jarek]   12.10.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Pérák Komunista - Zbrojovka


 Zdar chlapi, koupil jsem komunistu(byl to voják původně) 1953 a jsou k němu doklady na rok 1948 - zbrojovku.
Nevíte o někom, kdo má opačný problém? - Nechci renovovat a udělat z toho bastla.
Kdyby někdo měl papíry na komouše a chtěl na zbrojovku, rád vyměním.
Díky, kontakt kdyžtak meilem.    [VOjta]   07.10.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kabeláž


 Priatelia, od ktorého roku sa používali neopletané (textilné) káble? Ja mám rok 1952
a káble sú novšieho typu. Repasujem zapalovanie a chcel by som použiť správne bužírky (mám aj textilné).    [peter.ba] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.09.2017
   Přidat odpověď 
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Startovací hřídel pérák 250


 Zdravím pánove potřebuji radu. Nejsem si jistý jak má být složený starovací segment na pérákovi. Na te prvni fotce z katalogu nd je tam pozice 11 vložka start. segmenu a nevím kam patří. Start. hřídel má stejný průměr jak řadící hřídel tak nevím kam by ta vložka měla jít. Na druhé fotce je jak to mám dané a mělo by to tak fungovat. Díky za rady    [martaisz] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Stojan policajt na peraka


 Schanim nakres tojanu policajt na peraka dekuji    [Rob]   22.05.2017
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Krádež jawa pérák 250


 Zdravim všechny. Během tohoto týdne nám z garáže v Červeném Kostelci byla odcizena motorka Jawa 250 pérák viz fotografie. Motorka byla v pojízdném stavu a v době krádeže na sobě měla ještě kožené brašny! Prosím o sdílení a jakoukoli informaci, pokud byste kohokoli nebo cokoli zahlédli!! Číslo motoru a rámu je 11-43368.
Tel. číslo 602 500 826, filip.ures@seznam.cz.
Moc všem děkujeme!:(    [Philoun] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.05.2017
   Přidat odpověď 

 Strana 1/197 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006