MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 298760 příspěvků |7137 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 76 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 18.2.2019 16:51  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 748
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 567
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 332
    Doklady   11.04.2010 / 271
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 233
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 2985      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 7 / 273      Příspěvků Příspěvků: 29917
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/199 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Výrobní číslo Ogar


 Za pomlčkou je nula nebo šestka? Zas když se uvádí že Ogarů 350 bylo jen 2500 kusů by to měla být nula, ne?    [pepe.fort] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  pepe.fort] - existuje přeci tachometr do 160ti se značkou Zbrojovka.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2019
Odpověď  no ale štítky zbrojovka se používaly ještě dlouho po tom co už bylo na nádrži kolečko... (stejně jako byly u zbrojovky na některých dílech značky FJ) podle toho se řídit nejde    [meela]   12.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Když bych se chtěl držet štítku viz. internet -rok 1950 (i podobné výrobní číslo) a štítek zbrojovka, nemůžu přece dát nádrž s kolečkem. Ale zase jaký dát tachometr kdybych chtěl šedou zbrojovku s logem Jawa Z na nádrži?    [pepe.fort] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.02.2019
Odpověď  Mám Ogara s výrobním číslem 12-27xx, je šedý a je tam nádrž s logem OGAR (1949)    [Mirda444]   12.02.2019
Odpověď  Motocykly s logem na nádraži Ogar v šedivé barvě se vyráběli od roku 1948 někdy do půlky roku 1949 a bylo jich vyrobeno 2500 kusů.Od půlky roku 1949 měli již na nádraži Jawa.Poslední motorky s 12 motorem se vyráběli v roce 1950 na nádraž i Jawa a byli červené.Motorek s motorem 12 bylo vyrobeno přes 9000.    [David K] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.02.2019
Odpověď  Motocykly s motorem typ 12 se vyrabely v roce 1950 v sede barve s nadrzi kolecko. Je jich celkem dost k videni. Jestli se vyrabely soubezne cervene, nebo az nasledne nemam zatim vypatrane. Zas tolik jich neni aby se z toho dal udelat zaver. (ZC)    [ZC]   08.02.2019
Odpověď  Takže 1950. Může být tedy klasická Zbrojovka, šedá barva, nádrž Jawa Z ?    [pepe.fort] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2019
Odpověď  Co třeba tady: https://zc-moto.webnode.cz/technika/jawa-12-18-perak-vyr-cisla/ máš tam čísla a formáty všech typů i s foto..    [Beat]   11.01.2019
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Hynek]   11.01.2019
Odpověď  Neví někdo jakému roku by mohlo toto číslo odpovídat? 🤔f    [pepe.fort] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2019
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zodpovězené téma  

Vydolování sklíčka kontrolky.


 Provádím kamarádovi repasi skříňky stylem 1z3 vše bez problémů, akorát nevím jak vydolovat sklíčko bez jeho zničení. Mám jen jedno... Jak na to?    [Pája]   09.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  http://www.motoveterandily.cz/g1963.Skl%ED%E8ko+++%E8o%E8ka+do+sp%EDna%E8ky+s+Ampermetrem.html mají i barevné    [Felix]   11.02.2019
Odpověď  Sklíčko kontrolky měl v nabídce Monty.    [fikuscz]   11.02.2019
Odpověď  Na fotce co sem dal (Petan 69) je to zajištění pěkně vidět - pokud to tak nemáš a je tam jenom samotné sklíčko tak už to někdo pravděpodobně před tím asi nějak vlepil. Zkusil bych po obvodu projet nějakým hrotem a mělo by to povolit - popřípadě dej foto jak to máš. To sklíčko kontrolky (prohnuté) jsem viděl u někoho že ho má v nabýdce - zkus pohledat ALE rovné bych tam nedával. Na replice bakelitovýho hříbku jsem taky pohořel a to v aretaci klíčku - ať se daří    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.02.2019
Odpověď  Skvarek>ano, ano, hliníková a kontrolka dobíjení. Žádnou pojistku nevidím, zkoušel jsem ohřát, hrubou sílu atp. a nic. Zatím jsem vyzkouma, že by tam mělo jít přibrousit plastové "sklíčko" ze starých kontrolek avie, mám ale jen nová s nevypouklými rovnými.    [Pája]   11.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já mám kontrolku na bakelitový spínačce zajištěnou ocelovou prohnutou podložkou. Šla ven jen malým násilím pomocí šroubováku. Spínačku jsem potunil o mikrospínač, který v nulový poloze vypíná VAPE. Nemáte někdo doma bakelitový hříbek. Objednal jsem repliku a zase jsem byl nasra.. Raději jsem prozatím osadil hříbkem hliníkovým.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.02.2019
Odpověď  Pokud máš na mysli hliníkovou a kontrolku dobijení (nevím co myslíš SKLÍČKEM) tak od spodu jsem to měl zatemované hliníkovou podložkou - kterou jsem opatrně po obvodu vypáčil a pak zas za použití lepidla vrátil zpátky. Pokud ale myslíš sklíčko od ampérmetru tak pořádně co to jde očistit a prostříknout (po obvodu) třeba WDéčkem a přiměřeným tlakem (naše - vaše) jsem takhle dostal 3-4 ampérmetry ven. Pokud by to nešlo tak tady někdo radil nahřát ten hliník horkovzduškou - ať se daří    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

revma plechy


 dneska jsem objevil dvoje revma plechy,a chtel bych si jedny namontovat na péráka,ale bohuzel vubec nevím,které z těch to dvou párů patří na péráka,tedy pokud vůbec patří na péráka?jsou rozměrově odlišné,jak je vidět z fotky,poradite mi z ceho jsou a jestli patří na péráka??    [romansixta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 63 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Sakryš nikdo nikde neviděl? Hmm, že se zrovna teď objevly dvoje.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Aukro 2    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Aukro    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Bazoš foto 3    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Bazoš - další foto    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nechci zakládat vlánko, ale co to je za plechy? Jsou opravdu na péráka? Jedny jsou na Bazošu a jedny (nejsou to ty samé/stejné)skončily na Aukru. https://motorky.bazos.cz/inzerat/99784394/Revmaplechy-Jawa-cz.php https://aukro.cz/jawa-perak-6941340281 foto z Bazoše    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2019
Odpověď  Mám revmaplechy v původní barvě, které nebyly použité a žádné linky tam nejsou.    [Hynek]   22.06.2018
Odpověď  Ještě jednou prosím dobrou duši o zveřejnění šířky a umístění linek na revmaplechu u péráka.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.06.2018
Odpověď  Mohl bys Tomáši nebo kdokoli kdo má na revmapleších původní linky dát zde na fórum rozměry od lemu a šířku linek?
Předem děkuji :)    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den Skvarek. Předem se omlouvám za pozdní odpověď. Lak mě bude dělat známý. Používá na to akrylátový dvousložkový plnič 4:1 Polykar. Tady je odkaz: http://www.bkp.cz/new/tl/technicke_listy_A4_PLNIČ_4.1_MEDIUM.pdf

Dále bych se rád vyjádřil k revmaplechům, respektive ke spodnímu uchycení. Opravdu se dostávají revmaplechy do kontaktu s koleny. U jednoho je vůle cca 2-3mm a další byl v přímém kontaktu. Je to dané i prohnutím samotných plechů. Vyřešil jsem to kontra matkou, která drží uchycený samotný motor a zároveň vytváří distanz. Je to tedy kostra --> distanční trubka --> matice --> revmaplech --> matice. Bohužel fotku jsem nenašel, ale přikládám aspoň upravené foto.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.05.2018
Zobrazeno 10 z celkem 63 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (63) 
Zodpovězené téma  

Sraz Péráků


 Zdravím příznivce motocyklů jawa pérák.Zajímalo by mě kolik majitelů těchto strojů by mělo zájem se zůčastnit srazu Péráků.S touto myšlenkou si dlouho pohrávám,a tak zjištuji jaký by byl zájem.Jsem ze Zlína tak mám představu že by se konal tady na Zlínsku.Letos to určitě nebude ale příští rok by se to snad mohlo podařit zorganizovat.Jawě zdar čáryfuk    [čaryfuk]   13.07.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 748 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ahojte, paní Sajdkárová se už ptala, kdy to letos bude.Hlásím, že přijedeme v plné sestavě. Pavel    [p377] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2019
Odpověď  my uz se tesime pokud se tradičně nekdo bude chtit pridat tak pojede v patek gang z pardubic.    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.01.2019
Odpověď  Skoda ze mi to zase nevyda tento rok. V sobotu ma bratranec svadbu... Tak snad nabuduce    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.01.2019
Odpověď  Kazdopadne prijet na sraz az v sobotu je o nicem. Je urcite potreba dorazit uz v patek. (ZČ)    []   30.01.2019
Odpověď  Doline, předpokládám, že pojedeš z jihu, tak dej "styčný bod" a přijedu naproti, sejdem se tam . .    [radek]   30.01.2019
Odpověď  No v kalendářu to mám, snad trefim :D    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2019
Odpověď  50 Km není překážka . . .    [radek]   28.01.2019
Odpověď  Hynku potlač pud sebezáchovy a doraz    [caryfuk]   27.01.2019
Odpověď  Tondo super. Hned to píšu do kalendáře. Minulo se to s termínem Brněnského revivalu, to je taky bezva. Moc se těším. ZČ.    []   27.01.2019
Odpověď  Vedu v patrnosti, a pokud dostanu doma opušták,dojedu.    [Monty]   27.01.2019
Zobrazeno 10 z celkem 748 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (748) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Podkova Jawa pérák


 Chtěl bych identifikovat tuto podkovu nikdy jsem takovou neviděl není litá je to svařenec vypadá jako originální pokud někdo identifikuje budu rad    [KANY3000 ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  pěkná zajímavost, škoda že nikdo neví... kde všude jsou sváry? Z fotek je to špatně vidět.    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další foto    [KANY3000 ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další    [KANY3000 ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další foto    [KANY3000 ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Číslo rámu Pérák 250


 Ahoj všem, Prosím o radu. Kde bych mohl najít číslo rámu na pérákovi? hledal jsem po celém rámu a jediné co jsem našel je 4místné číslo na trojúhelniku u krčku. Předem díky, Pavel    [Pavel86Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Já jsem taky nenašel,tak jsem vyrazil číslo motoru.To jsem měl i na šťítku a na STK bez problémů.    [Pavel]   28.01.2019
Odpověď  No jo, ale přeci si nemůžu vyrazit co chci? nemám štítek a náhodné číslo rámu může být již zaregistrované    [Pavel86Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2019
Odpověď  Tak raznice a šup...    [fikuscz]   25.01.2019
Odpověď  Tam bohužel nic není. Nad pravou ani nad levou, ani u krčku z obou stran jako mají třeba kývačky. Tohle 4místné číslo mi přijde spíš jako číslo dílu.    [Pavel86] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.01.2019
Odpověď  Výrobní číslo je vyraženo nad pravou schránkou. Ostatní čísla na rámu nemají s výrobním nic společného.    [fikuscz]   25.01.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Stredovy labyrint jawa 350


 Dobry den

Chcel by som sa opytat na skusenosti (kvalitu) s replikovym stredovy labyrintom na jawu 350 Perak. Ceny v obchodoch sa lisia aj o 500Kc. Je jeden dodavatel alebo je tych vyrobcov viac? Aka by mala byt vola na cape, aby som si ju vedel skontrolovat? Nasiel som informaciu ze spravna vola by mala byt 0,2mm.

Dakujem    [miso251]   26.04.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky za odpověď.s těmi dírami je to pro mě novinka.stavím motor od nuly:) první model 354 což je ještě pérák.    [Pavel]   27.01.2019
Odpověď  Taky jsem dělal kamarádovi motor 634 co měl totálně omačkané středové uložení(čelo) a stejně tak bloky. Koupit plné v replice bylo nevyhnutelné. Kámoš to bral z Motoústí a na dotaz o kvalitě byl ujištěn,že s tím nejsou problémy a ani žádná reklamace. No myslel jsem si své. Když se mi dostalo čelo do ruky,tak vnitřní průměr labyrintu byl o dvě desetiny menší,než kroužek co do něj zapadá. Takže jsem ho musel projet na soustruhu o 0,25mm. Jinak čela pérák až 634 (plné) se liší jen závity pro šrouby M8 které ten labyrint fixují k blokům. Pérák a snad kejva má díry dvě proti sobě v úhlu cca 100st.,panelka už má jen jeden a 634 už nemá žádný,jen kolík proti protočení. Hlavně doporučuji před montáží zkontrolovat,jestli jsou přesně proti sobě mazací kanálky v bloku proti kanálku v čelu. Často jsou ve střihu i půl díry.To se dá snadno vyřešit tak,že zahloubíš v čelu tu dírku vrtákem cca 8mm i větším (dle potřeby) stačí tak 5mm do hloubky. Vpodstatě vytvoříš jakoby trychtýř.    [Mr.GarrisonRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2019
Odpověď  Ahoj,skládám motor 354 a mám kliku bez labyrintu..Mám shánět origo labyrint nebo radši koupit repliku? jak je to s kvalitou repliky? jsou labyrinty u 354,360,634 stejné? díky.    [Pavel]   25.01.2019
Odpověď  Moj problem bol takisto v tom, ze Peraka som kupoval ciastocne rozobrateho, aj s ciastocne rozobratym motorom. Voda sa dostala do labyrintu a drazky v nom maju vykorodovane dierky. Takisto uz dostal par ran kladivom.    [miso251] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.05.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Když se tu řeší labyrinty, tak se přifařím. Měním u panelky ten dutý labyrint za plný. V tom plném labyrintu byly kolíčky dva, ale zrovna ten horní je ulomený (zrovna ten, ce je u dutého čela jeden). Moje otázka je, jestli bude vadit, když ten kolíček bude v druhé půlce toho labyrintu. Po prozkoumání jsem přesvědčen, že to vadit nebude, ale chtěl bych to povrdit. Na foto je v levo duté čelo    [Majkl250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.05.2016
Odpověď  Když jsem opravoval svůj motor, tak jsem musel ten středový mezikus vyměnit ze dvou důvodů - na labirintu byly úplně zdeformované kolíčky, které středí ložisko klikové hřídele (zřejmě došlo k protočení, protože bylo zarezlé středové ložisko) a zřejmě z důvodu "házivosti klikového čepu" byly opotřebované styčné plochy lamel labyrintu. Je nutno říci, že můj motor před opravou byl venku 2 roky bez svíček a klikový mechanismus včetně ložisek, válců a pístů byl natvrdo zrezivělý a totálně nepohyblivý. Výměna byla jediné řešení opravy motoru. Kupoval jsem tuším za 1200 u p. Padalíka. Při montáži jsem ho nijak "nepřeměřoval". Motorka má najeto zatím 1400 km a motor funguje na 100 % :-)    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.05.2016
Odpověď  Já bych se spíš zeptal jinak, jak poznám vadný labyrint? Pokud nemám zcela zničené středové ložisko na klice, tak snad ani nemůže být vadný, když se tam nic ničeho nedotýká, takže ani ta těsnící středová plocha by neměla být nijak opotřebovaná.    [HonzaBK]   04.05.2016
Odpověď  z jawamarktu som mal zaujem o toto

http://www.motokramek.cz/celo-uplne-jawa-350-354-3 60-634/

ale asi to je ten kus, ktory si kupil aj ty a nie je dobry.    [miso251] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Moj labyrint to ma uz za sebou a kluka je po GO. rozhadzovat sa mi ju moc nechce. Ked vidim ze s tym moze byt problem, skusim si ten moj stary na 3D meraku otukat, ako je na tom v ramci ulozeni, stiahnem staru drazku a necham laserom urobit 2mm navar a opracovat. Bude to isto drahsie ako replika. Ale ked stoja za vylizprdel, tak asi ina moznost nebude    [miso251] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2016
Odpověď  zdar jeden takový labirint jsem minulý týden koupil u pana Jakuby a víckrát to neudělám neojehlené hrany labirintu díra pro ložisko oválná 0.15mm povrch šišatý 0.20mm ,labirint s vůlí 0.20 je už za hranou použití bude propouštět ,za předpokladu dobře vystředěné kliky je vůle 0.05mm až 0.07mm .Jestli máš v pořádku díru pro ložisko a nepoškozený povrch tak labirint se dá zachránit tím že ho přesoustružíš a podle něho dáš nové větší kroužky na klice které vymezují ložisko a tvoří druhou část labirintu.    [caryfuk]   26.04.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Lisované SPZ vs. malované -Pérák


 Zdravím,ví někdo od kdy se SPZky začaly lisovat a do kdy byly malované? Může být u péráka origo spz-ka malovaná? A lisuje nějaká firma moto-spz-ky starého typu se zkosenými rohy na přání? I bez laku. Díky    [Mr.GarrisonRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  U své kyvačky ČZ 475/250 z roku 1965 jsem měl originál hladkou tabulku SPZ, kterou mi jako druhému majiteli na dopravce hned sebrali a dostal jsem plachtu EU, (kdybych to věděl, že se vyrábí lisovaná . ..). Dodnes mě to Se.e ! ! ! První majitel ji kupoval v daném roce, hned když se vrátil ze vojenské služby.    [radek]   27.01.2019
Odpověď  I velký motorky měly malovaný značky, ale někdy do roku 1954.Potom probíhala přeregistrace, a malovaný značky byly nahrazený prolisovanejma. Pokud máte dnes platné doklady, musíte mít prolisovanou značku(kromě Pincka)    [Monty]   27.01.2019
Odpověď  Dík za info,už jsem si to našel.Takže malované značky byly jen u padesátek a velké mota typu pérák měly vždy lisovane,ano?    [Mr.Garrison] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2019
Odpověď  Pokud máte platný doklady, tak jedině lisovaná značka. Dodá třeba ETOVAR    [Monty]   27.01.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

tachometr


 Netušíte z čeho je přesně tento tachometr? Díky za pomoc.    [milon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.05.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Já se díval na fotku černýho, ta rok stará stříbrnýho mně netrkla. Jo, ten stříbrnej patřil na JAWU , to je tam snad rovnou napsaný.    [Monty]   24.01.2019
Odpověď  Monty, že se doleva točí ten Weigel bych rozuměl, ale ten Jawácký. K jaké motorce tedy patřil, víš to?    [Mirda444]   24.01.2019
Odpověď  tacho pěkný, a drahý.Ale do Péráka je fakt nenamontujete, protože je LEVOTOČIVÝ!    [Monty]   24.01.2019
Odpověď  Moc pěkný kousek. Je to skutečně tachometr na soutěžního Péráka. Soutěžní motorku mám doma, má hliníkové válce a spoustu dalších úprav, jede jako čert a ten tachometr by jí slušel. Kdyby ses rozhodl ho prodat dej vědět na mirda444§email.cz    [Mirda444]   24.01.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Weigel dělal taky tacho s druhym cifernikem, asi to u jawy byla priplatkova verze.    [Jirka123]   23.01.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den, nevíte někdo co je to za kolo? Modrá linka , pneu 3,0 x 19. Děkuji    [Jiříček] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2018
Odpověď  Zatím ne možná časem .    [milon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.05.2018
Odpověď  Fascinujúci nález.Nejaká varianta na súťažné moto,takúto som ešte nevidel.Nie je na predaj?    [Joski]   15.05.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Číslo rámu Pérák


 Zdravím,mám stručný dotaz. Má číslo na rámu začínat typem 11-xxxxx nebo jen číslo xxxxx ? V TP je uvedeno číslo rámu: 11-xxxxx tak ať není problém na STK. A má být jen na pravé straně,anebo může být i vlevo? Díky za rady.    [Mr.GarrisonRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě k tomu značení rámů. K informaci (ZČ) pouze upřesnění, že rámy na typ 12 se značily 12 1234. Ostatní jak píše (ZČ).    [Mirda444]   24.01.2019
Odpověď  Aha , já se tím trápil ,že mi to nesedí do štítku . Tak fajn . Moc ti děkuji za odpověď .    [Jirka]   23.01.2019
Odpověď  To číslo nesouvisí s číslem motocyklu. nikdo na to ještě nepřišel, požná nějaký výrobní číslo rámu, nebo nějaká evidence, než je přiděleno výrobní číslo motocyklu a motoru. (ZČ)    []   23.01.2019
Odpověď  Mohl bych se zeptat zkušenějších co znamená čislo na rámu na levé straně výztuhy rámu u krčku ???? Mám tam vyřazené čislo které mi nesedí s ničím na štítku ??? Děkuji za odpověď .    [Jirka]   18.01.2019
Odpověď  Proslo me rukama docela dost Peraku a ramu. Nevybavuji si, ze bych nekdy videl vyrazeny cislo s typem. Tedy 11,12 nebo 18. Od roku 1952 je cislo na ramu s pomlckou a poslednim dvoucislim z roku vyroby. (ZČ)    []   18.01.2019
Odpověď  Taky mám bez 11 před číslem a teď na STK s tím mají problém. Sice jsem prošel, ale říkal, že by tam mělo být co je v TP.    [fikuscz]   16.01.2019
Odpověď  Já mám číslo na pravé straně a bez 11,je to rok 1950,je to zvláštní že to má někdo s 11 a někdo bez.    [Mr.Garrison] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2019
Odpověď  Řešil jsem stejný problém a číslo dal bez 11 a nad nářaďový kastlík    [MaxSvratka]   16.01.2019
Odpověď  Viděl jsem na obou stranách. Na té levé (bat.kastlík) 2x ve tvaru 11-N-xxxx, tedy jako náhradní díl. Ale ano dal bych 11-xxxxx. Moje péráky to tak mají.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

Přední brzdový štít


 Vyrábí někdo kvalitní repliku předního brzdového štítu 160mm na "Komunistu"?Nikde o něj nemohu zavadit a v inzerci jsou většinou jen na FJ a Zbrojovku 150mm.Díky za radu.    []   15.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  zajez na burzu a kup si original o replice nevim stitu je dost )nebo tady¨ https://motorky.bazos.cz/inzerat/98533653/jawa-perak.php    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Špatní renovátoři a špatné repliky


 Zdravím Vás všechny tady a založil jsem téma pro všechny podvedené dobrotince,kteří si nechali renovovat motorku nebo si koupili nějaký díl,nechali si něco udělat,např. nachromovat a byli podvedeni a nejhorší věc,že Vám bylo něco zaměněno.Bude dobře,když budeme mít informace o těch nepoctivých.    [Zeus]   25.12.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 332 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Sice to není úplně k typu ale beru to jako univerzální vlákno : M vzpěra předního blatníku Ardie 500 - zmetek Recenze: - krátká - úzká (celkově) - úzká u toho "Mka" - úplně mimo střed je úchyt do blatníku - to "Mko" má každý oblouk jiný - svary na sudeno, musel sem ve dvou místech převařit https://archiwum.allegro.pl/oferta/palak-blotnika-ardie-500-i7540034619.html    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2019
Odpověď  Dnes jsem na burze v Brně prohlížel ty české ráfky . Moc se mi líbily . A taky jsem viděl olámané hlavy na Ogar 350 za 11000 , a pán se divil , ze se mi nelíbí cena ..... nevím to fakt mají takovou cenu ??? Nemám Ogara jen Peraka ta cena mi vyrazila dech . Kolik by stal asi cely motor :-) ???    [Jirka]   21.04.2018
Odpověď  on možná taky podnikatel má někdy mín jako zaměstnanec s průměrem mzdy asi tak...    [vere]   11.04.2018
Odpověď  To Monty:Jestli to nebude tím že platy, jsou u nás stále (a budou) východní-třetinové a ceny téměř všeho jako na západě.(Potraviny,poplatky v bance,tel.orerátoři,ceny nových i ojetých vozů,vodného+stočného,drogérie atd.)Nezapomeň,že ne každý podniká,i když to v tomto státě opravdu nikomu nezávidím ani v nejmenším!    [Jára]   11.04.2018
Odpověď  Jo,dobrý jsou , o tom žádná. Jen většina renovátorů na motorku , co za ni potom chtějí 150 000,- je hamižná koupit ráfek za 2200,- .

Nevidím problém v tom, že by ČESKERAFKY.CZ byly drahý, to prostě levněji vyrobit v česku nejde, ale pořád jsou zákazníci zvyklí na východní ceny při nákupu.
(a západní při prodeji zrenované motorky)    [Monty]   08.04.2018
Odpověď  Ahoj, tak pokud taky něco k tématu ,,ráfky" jedině http://www.ceskerafky.cz/novinky/
prostě je to originál na původním stroji z fabriky, který už jednou ráfky na mojí motorku vyrobil.........!
dal jsem je tam a jsou nádherný hlavně ti je dají kluci na burze do ruky a můžeš se na ně podívat a ne že dostaneš ráfek který je zabalený v bílé folii a doma pak koukáš jako blázen že místo chromu je tam antikorozní vrstva.....!    [petr]   08.04.2018
Odpověď  Tak to třeba takový etovar ma dobré výrobky jako monty.
Ale výrobce obou firem je jediný: Šimánek
Pro etovar Šimánek dokáže pracovat i na dluch.    [lionel]   08.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pokud někdo něco děláte :D tak si dovolím něco přihodit.

Ráfek (použit na ČZ 250 485) + dráty (pozink) z Motomax, velmi dobrá kvalita, vycentrování šlo velice dobře.
http://www.motomax.cz/Rafek-1-85x18-578934-d3675001?cid=0
viz foto    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nezdá sa mi rovnaký. Možno je to iný výrobca.    [peter.ba] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.09.2017
Odpověď  Ok děkuji. Motoren vezmu.
To je tento????
http://www.motoren.sk/shop/detail/276/31    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2017
Zobrazeno 10 z celkem 332 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (332) 
Zodpovězené téma  

LED žárovka.


 Zkusil jste někdo namontovat do světlometu LED žárovku 6V Ba20d ? Myslím ten typ, který má dvě svítící plošky umístěné za sebou a obě svítící nahoru s velkým chladičem do vějíře ve spodní části. Chová se to jako klasická žárovka ve smyslu změny ohniska paraboly, jenom s tím rozdílem, že svítí pouze horní půlka světlometu. Díval jsem se na youtube a tam je opravdu rozdíl mezi dálkovým a tlumeným. Ale zajímala by mně něčí praktická zkušenost.    [donkomposto]   31.12.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  svícení se často řeší i na jiných forech, já na kývačkách taky jezdím 15/15w spolu s nově napařenou parabolou nemám problém a už léta jsem na silnicích nepotkal starou jawu za hluboké tmy.    [jawik]   08.01.2019
Odpověď  Žárovku 15/15W tam mám teď, ale myslel jsem že LED-ka by šetřila ještě víc. Ušetřený výkon bych poslal do koncového světla. Ale asi to nechám tak jak to je. Ono ta LED-ka taky není zadarmo.    [donkomposto]   08.01.2019
Odpověď  Já měl LED žárovku v zadní světle, ale ukázalo se, že nesnášela výkyvy napětí s asi po dvou pokusech jsem vrátil klasickou. Tohle bych taky nekupoval a vval 15W/15W obyčejnou.    [led]   05.01.2019
Odpověď  Používám na historickém motocyklu už několik let, není to žádná Jawa. Primárně z důvodu úspory el. proudu - má příkon 8 W. Po tmě však nejezdím, takže jak se to chová při osvětlování silnice, nevím. Faktem je, že sklon paprsků se při změně svítícího políčka změní... Jinak ovšem světlo má "průhlednou" modrobílou barvu, takže každý trochu znalý příslušník okamžitě už na dálku bude vyžadovat OTP k odevzdání pro technickou nezpůsobilost stroje (žárovka primárně není homologovaná, do daného světlometu už vůbec ne). Dále byl problém sehnat tuto žárovku za rozumnou cenu na 6 V (ta moje má zápalné napětí 8 V, stála na aliexpresu pár šupů). Napájím ji přes DC/DC měnič napětí odtamtéž.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Plechový rámeček pérák


 Mám dotaz mám původní rámeček na Péráka a potřebuji poradit dá se nějak vyčistit je tam rez u šroubu stavění a nebo nechat na chromovat je to do původního stroje.Případně jakým prostředkem vyčistit.Děkuji za možnosti.    [velopRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dráty má moto ústí..    [zet]   07.01.2019
Odpověď  Geroder, moc ti děkuji za potvrzení . Už jsem měl pocit , že mi nikdo neporadi . Tu patici na obrysovku k tomu má už jsem mu volal . Ale ty držáky paraboly z pružného drátu budu muset vyrobit nebo sehnat . Hlavně ze je to Fj . Děkuji za tvůj postřeh . Takže to koupím .    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2019
Odpověď  Jiricek1 světlo vypadá na FJ péráka. Patice má uchycení kabeláže pouze pod šroubek, parabola má přinýtované úchyty zespodu (myšleno ze strany kde je patice), sklo popis jawa FJ. Teď mínusy co jsem našel: chybí tam patice na obrysovou žárovku, zajištění uchycení paraboly k rámečku na obou stranách a domnívám se, že by měli být 4 úchyty pro sklo, na foto vidím jen 2 (takový ten pružný drát).    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.01.2019
Odpověď  doline ta replikova parabola je vyrazne hlubsi takze mne se stava ze se mne kontakty na zarovce dotykaly matice na nahonu tacha a spusobovaly skrat musel sem to resit omotanim ty matice izolackou pak to tak sezonu vydrzi nez se to prodre    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Druhá strana    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den, mám možnost koupit toto světlo . Je to správné na Janečka ? Vše je jak má být ? Začínám a cena není zrovna malá tak ať mám jistotu. Moc děkuji    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2019
Odpověď  Obráceně to jde - replikový rámeček a orig. parabola, takže by to mělo pasovat.    [Hynek]   13.08.2017
Odpověď  Pasuje do původního originál rámečku a do toho pantu repliková parabola? Nepříklad od pana Hořice? Rámečků je dost, ale origo paraboly už došly :-(    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2017
Odpověď  Zdar, přečti si tyhle stránky, je to tam podrobne popsané http://www.motorestaurovani.cz/restaurovani/
Na fotce je rez na tom plisku na parabole, tak to pred tim je zapotrebi rozebrat. Zalezi ale, v jakem stavu je odrazova plocha paraboly. Pokud chces s motorkou jezdit i v noci, asi bych nechal rámeček v původním stavu, ale parabolu nove naparit (nechromuje se), at neco vidis. Puvodni stav je fajn, ale pokud ma motorka jezdit v provozu, je dobre, kdyz jsou funkční casti (brzdy, lanka) v poradku.    [Carlos]   10.04.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Identifikace dílu


 Dobrý den, pomůžete mi identifikovat pravý kryt motoru? Je bez čísla, je na něm jen "FJ". Může se jednat o péráka? a pokud ano, o jaký motor? Děkuji Marv    [Marv123Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.12.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Žádné jiné číslo tam ani není. Je to tutově 250, jak jsem psal, dá se to poznat celkem lehce.    [Hynek]   05.01.2019
Odpověď  Děkuju za pomoc, bohužel jsem nenašel jiné číslo. V porovnání s víkem na 350/354 je o cca 15mm kratší a není tak hloboký. Přikláním se k té 250tce    [Marv123] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2019
Odpověď  250ka FJ a Zbrojovka se šestipólovým dynamem.    [Hynek]   30.12.2018
Odpověď  Pérák to bude jasně, a jestli 250 nebo 350, to poznáte podle čísla , který je někde uvnitř. Na 250 je číslo 150, na 350 číslo 151. Nebo to položte na nějaký blok JAWA 250/350,a poznáte, jak to pasuje - stačí blok z Kývačky nebo Panelky.    [Monty]   28.12.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  poslední    [Marv123] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.12.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  další foto    [Marv123] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.12.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 

 Strana 1/199 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 18.2.2018)
Nezodpovězené téma 

Tachometr ogar


 Dobry den prosim pěkně, schanim někoho na repase tachometru ogar 250/4 tacho pouze zprovoznit jinak vše zanechat,neukazuje rafička diky    [Pacal Josef]   31.12.2018
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Oprava spodních brýlí - pérák


 Ahoj, máte prosím někdo zkušenosti s opravou spodních brýlí na péráka? Mám uvolněný sloupek ve výkovku brýlí. Někdo to zkoušel "zajistit" dvěma červíky, ty už jsem vypreparoval. Fotky zde https://lukasjancar.rajce.idnes.cz/Perak_various/#IMG_20181028_135151.jpg
Opravovali jste to někdo? Jaký zvolit způsob? Předpokládám asi zavařit, ale nějak mi tam nevychází místo na svar, ani ho tam nevidím. Jen nalisované to asi není, že? V případě vaření, jaký způsob nejlépe použít?
Ještě k těm zobáčkům, mají být takto tvarované, nebo je to vytlučené? Máte příp. zkušenosti s dovařením?
Díky, L.    [lukasjancar] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.10.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Spojkovy automat zo 634 v Peraku 18 (350)


 Mate niekto v motore?
Ak ano, viete poradit ci je potrebne dat vypinaciu tycku spojky inej dlzky alebo moze ostat povodna peracka?

Preco to riesim - v motore uz mam celu spojku z 634, funguje vyborne (najazdene 1200km) ale nedostatocne sa vypina a radim trochu cez zuby (peracky spojkovy automat nema dostatocne vysoky "zdvih"), preto tam chcem dat aj automat z 634.

Motor je 18 original    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.09.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Pérák - dobíjení


 Dobrý den, prosil bych o radu. Včera jsem se jel projet Pérákem 250, original zápalko s původním relátkem, všechno v pohodě a během cesty jsem si všiml, že začal jít ampérmetr úplně za roh do plusu. Říkal jsem si, to dojedu a doma se na to podívám. Doma jsem sundal dekl a kotva byla tak rozpálená, že z komutátoru vystříkal cín do prostoru zapalování. Prosím o radu, co by to mohlo být za závadu a jestli jde ta kotva zase opravit. Díky za rady.    [jirka]   24.08.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

motor peraka 250


 Dobry den
koupim nacrt rozlozeni motoru peraka 250 rok 1953    [Kos]   04.06.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

spínací skřínka Jawa


 Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jestli někdo nevíte na jakou motorku patří spínací skříňka vlevo na obrázku, našel jsem ji u dílů na péráka. Děkuji    [Proki]   26.03.2018
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa Perak držiak pružiny stojanu.


 Zdravím vie mi niekto poslať rozmery držiaku pružiny stojanu (Hrubka plechu,šírka,dlžka+ velkosť diery) na perák 250/1950. žial niekto odpílil z rámu a potrebujem ho vyrobiť.    [Roman]   04.03.2018
   Přidat odpověď 

 Strana 1/199 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006