MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 288954 příspěvků |6706 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 59 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 24.9.2017 14:15  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 695
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 557
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 324
    Doklady   11.04.2010 / 246
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 202
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 2907      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 6 / 263      Příspěvků Příspěvků: 28889
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/194 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Nezodpovězené téma Téma dne     Přidat odpověď    Zobrazit téma 

Karburator 2924SBD18b na Perak 350


  Mam tento karburator 2924 SBD 18b na original motore Perak 350 (18) rok 1954.
Mam tam trysky 50/98 a podla tabuliek co som nasiel na nete by mal byt zamenny za 2924H.
Motorka ide, zatial zabieham, mam cca 250km po GO (ihla 4 zarez zhora).

Avsak nasiel som informaciu ze by tam mali ist trysky 40/95.
Mate ho niekto na motorke? Ak ano ake tam mate trysky?

Pozn: original peracky karburator nemam a ani nechcem    [boco]   24.09.2017 - 00:12
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

JAWA 250 PÉRÁK FJ 1946


 Toto téma zakládám pro všechny nadšence jenž mají nebo se snaží mít péráčka z roku 1946 to znamená do výrobního čísla 1300 což je číslo péráka který sjel z linky 31 prosince 1946.Všechny ostatní též vítáme s jejich připomínkami k danému tématu ročníku 1946.Doufám že se v republice i v zahraničí pár nadšenců určitě najde.Až nás bude nějaký ten počet uspořádám sraz jen pro ročník 1946 ostatní budou taky moci přijet podívat se jak to vypadalo na začátku...    [emanuelRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.10.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 861 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prefuk    [Mates]   23.09.2017
Odpověď  Teď sem v garazi narazil na motor 11-370, zajimavosti je že ma ještě prepazku pres prefukovej kanal. Bohužel k němu neni motorka,ani štítek.    [Mates]   23.09.2017
Odpověď  Zdravím. Chtěl bych vás požádat zda by byl někdo tak ochotný a uvedl zde výšku rotoru pro čtyřpólové zapalování na FJ péráka (par fotek). Případně bych ho i koupil jestli se někomu někde jen válí :). Zatím mám čtyřpólový stator (zapalování) a nízký dekl zapalování. Předem děkuji    [Geroder] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.09.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  A este jedno foto.    [cocherRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  A tu je ten druhy,pre mňa neznáme cislovanie.    [cocherRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobry den,mam dva filtre karburátora,jeden je podla Vašich popisov Jawa 250 Perak 1946,a druhy neviem potrebujem Vasu pomoc,odborníkov,zvonka žiadne značenie ale vovnutry ako vidieť na foto / dufam/1-8712-F,
Vopred ďakujem.    [cocherRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.08.2016
Odpověď  Ted se draží na aukru maska z 89 péráka :-)    [David K] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2015
Odpověď  no já když vidím štítek na šroubky tak to ve mě nevzbuzuje důvěru....    [ladic]   13.02.2015
Odpověď  No, podle toho, jak vypadá prihazovaní bych řekl, že rám zůstal doma.    [fikuscz]   13.02.2015
Odpověď  Právě to nízké číslo    [PS]   13.02.2015
Zobrazeno 10 z celkem 861 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (861) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Kontaktice FJ


 Zdravím pánové.Sehnal jsem kontaktici zařazených kvaltu na FJ. Jenže je prasklý bakelitový díl.Kontakty jsou nepřerušeny vše bude fungovat jak má ale nemáte někdo zkušenosti jak to po zalepení drží popřípadě čím to nejlépe zalepit? Nebo ji rači pustit dál a shánět neporušenou?Dík moc za Vaše názory. Radek    [Radek]   27.08.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ok.diky za odpoved...    [Radek]   22.09.2017
Odpověď  ja to spravoval dentakrylem drzito uz nekolik let a mnel sem ji mnohem vice ponicenou    [Free]   21.09.2017
Odpověď  U té první komunistické spínací skříňky je vidět doplněný bakelit u spodního šroubu na pohledové straně (takový světle hnědý pórovitý bakelit) a u té druhé FJ spínací skříňky také vespod ale na nepohledové straně.    [Geroder] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.09.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Druhá spínací skříňka    [Geroder] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.09.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Také zdravím,

Co mám zkušenost, tak mě "doplnili/opravili bakelit na dvou spínacích skříňkách v http://www.motoveterandily.cz. Spoj celkem drží a kdyby se tam udělala vetší drážka v prasklině a ta se zpětně vyplnila tak by to mohlo držet. Samozřejmě bych se jich předem radši zeptal.    [Geroder] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.09.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

kudy a jak táhnout kabely na péráku


 kolegové pomozte´, péráka jsem koupil v nedokončené renovaci,zatím nikde jsem nenašel kudy kabely táhnout děkuji za jaký koliv odkaz či radu    [milanberka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.09.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dakujem za pomoc    [obo.l]   25.02.2014
Odpověď  Ahoj, děkuji za slova chvály. Ty dráty se dají sehnat na burze v Chotusicích. Pokud by to byl problém, mám cívku kabelu doma, klidně ti 10m odmotám a pošlu. Stačí napsat na email fikuscz@seznam.cz    [fikuscz]   25.02.2014
Odpověď  Dobrý deň. nedávno som si zadovážil FJ1947 a pustil som sa do renovácie. V súvislosti s touto témou by som rád vzdal hold tomu pánovi ktorý má tú peknú galériu z renovácie a zaujali ma nej tie samotné káble. Dajú sa takéto dobové kable niekde zohnať. Rád by som použil pri renovácii také súčiastky aby bola zachovaná autentičnosť. Ďakujem za prípadné info.    [obo.l]   25.02.2014
Odpověď  Ok dík..tak nějak sem si to i představoval. Jen sem si nebyl jistý otvorem v napojení trubek.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2014
Odpověď  dolin1: ten zlom trubek svírá tupý úhel, vcelku pohodlně to jde pomocí drátu(vázací nebo z CO svářečky) - drát se prostrčí dírou za motorem směrem nahoru kde ve zlomu sklouzne dopředu a postupně se protáhne až k otvoru pod nádrží, tam ho lze zachytit pomocí očka nebo pinzety(drát je vhodné na začátku zahnout aby se při protahování nezasekával). Na drát se pak navážou vodiče a protáhnou se skrze rám - je jedno jestli od motoru nebo od spínačky.    [Martin Štindl]   21.01.2014
Odpověď  A jak ten svazek káblů probléct tím zlomem mezi horní trubkou rámu (vyústění pod nádrží) a kolmou trubkou/podpěrou (vyústění u zadních držáků motoru)?    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.01.2014
Odpověď  Motor je chemicky leštěný od p.Tumy z Vrchlabí http://chemickelesteni.cz/uvod/.
Válec je stříbrná vypalovací barva.    [fikuscz]   15.09.2013
Odpověď  Krásna práca. Ak sa môžem opýtať tak ako maš povrchovo upraveny ten motor? vyzera to velmi dobre.    [Peter]   15.09.2013
Odpověď  diky,moc mi to pomúže,teď vím i jak to dávat postupně dohromady moc moc díky sice neznam tvoje jméno ale podle značky liberecký kraj jsem taky od tud ze cvikova ,ještě jednou dík    [milanberka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2013
Odpověď  Koukni třeba sem na fotky z mé renovace http://buggycz.rajce.idnes.cz/Jawa_perak_250_11_FJ _1947/

Když ti přesto nebude něco jasné, napiš na email fikuscz@seznam.cz    [fikuscz]   09.09.2013
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zodpovězené téma  

renovace motoru perak 350 12 ogar


 schanim nekoho kdo opravi motor ulomena zebra na valci a hlave, cast kartru vyriznuta upod dyn amem a u automatu. a provede go. prosim o zanechani kontaktu.    [miki]   23.01.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 77 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  prosim vas nepiste sem takove mylne veci o jawe a ogaru. o zadnou kradez se tu nejednalo.    [Michal]   03.03.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  nasel jsem vystrizek Ogara ze SM tak jsem ho sem vyfotil aby se nepletlo co to byl skutecny Ogar a co jen Jawou ukradene pojmenovani dvouvalcoveho peraka.    [anonym]   03.03.2010
Odpověď  prosim o rzaslani fota motoru 12 oga    [petrina]   06.02.2010
Odpověď  mam zajem o motor jawa ogar 350-12. muj kontakt je 774 452 281. karel nemecek    [jawar]   06.02.2010
Odpověď  takze to je rok 1949, je to tak vysoky hlavy. mel bych zajem.    [jawamania]   05.02.2010
Odpověď  chcete nekdo motor 350 ogar - 12 nechte kontakt tel. jen solventni. chybi zapalko a nejaka lamela.s kosem. jinak ok. lze protocit vyr. cislo 12-3... , s karburatorem bez krytu. dobra investice. jen vazne nabidky nad 20tisic.    [jarda]   05.02.2010
Zobrazit dokumentOdpověď  5    [666kataklysm] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2010
Zobrazit dokumentOdpověď  4    [666kataklysm] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2010
Zobrazit dokumentOdpověď  3    [666kataklysm] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2010
Zobrazit dokumentOdpověď  2    [666kataklysm] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2010
Zobrazeno 10 z celkem 77 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (77) 
Zodpovězené téma  Měl bych dotaz ohledně jawa 350/12.
Jak je zapojená dvojcívka ke spínací skřínce. Spíš jinak spínačka se tam používalal z FJ a ta má předci v sobě už jednu indukční civku. Takže jak to bylo vlastně udělaný????Díky Moc všem za odpovědí.
Tom    [Tomáš]   03.04.2006

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  v knize od jozífa a tůmi jawa 250-500 to najdes na strane 143 obr.86    [samu]   03.04.2006
Odpověď  tak to melo samostatnou zapalovaci civku/jawa/ pod ramem...    [samu]   03.04.2006
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ROZTEČ ZADNÍHO KOLA


 Zdravím-mohl by někdo prosím změřit rozteč na zadním kole i s vymezovačkami po vyndání kola? Mám nad ložisky z obou stran ještě další válečky(říkejme tomu vymezovačky) a když kolo nasadím,připadne mi širší.Dotažením matky na ose se to sice srovná,nevím,jestli jednu stranu trochu ubrousit ?    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.07.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Jirko, věnce na bubny 150 mm prodávají např. na www.motoren.sk, kde si můžeš vybrat 44, nebo 47 zubů a stojí 16,80 €. Pokud Ti ale mohu doporučit, tak raději investuj do celého nového bubnu, protože navařená rozeta je docela hnusná. Tu co je na fotce jsem nakonec nepoužil a koupil novou. Zrovna jsem koukal na www.eurooldtimers.com, kde to někdo prodává za 1000 Kč.    [Mirda444]   07.11.2010
Odpověď  To Mirda: koukám, že máš na starém bubnu přivařen nový věnec ozubený. Mám asi tři rozety průměr 150 a na všech jsou ošlehané zuby, nemáte na někoho kontakt kdo to zpravuje? Nebo kdo dělá nové věnce na průměr 150. Děkuju za radu    [Jíra]   04.11.2010
Odpověď  Mirdo díky já už bych to asi vzdal,cením si toho-tak jsem to dnes zase porozdělával a poměřil.Staré kolo+nový střed mají(ložisko-rozpěrka-ložisko)10 cm. A rozpěrky na starém kole jsou-u rozety 12,50mm(to bude asi ten problém-mělo by to být těch-11mm ?) a na druhé straně má rozpěrka 16mm(to je v pohodě?)    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.07.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě fotka jak má být složené kolo ze strany rozety. Od prava - matice čepu rozety, brzdový štít, rozpěrný kroužek ložiska rozety(10 mm), rozeta, čep rozety, rozpěrný kroužek ložiska kola(11 mm), kolo. Z druhé strany je pouze kladka a zátka, jejíž součástí je rozpěrka(16 mm). Zkus to takhle složit a uvidíš.    [Mirda444]   28.07.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jak máš vysoký ten kroužek ze strany rozety? Má být 11 mm. Na fotce vidíš dva rozpšrné kroužky, kdy jeden je vysoký 16 mm (dával se do prvních Péráků z levé strany, ještě než se začaly dělat jejichž součástí již je rozpěrka), ten druhý patří ze strany rozety a je vysoký 11 mm.    [Mirda444]   28.07.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem odstranil rozpěrku a opticky to vše sedí,jenže po dotažení se kolo netoží -volně.Když to povolím je to v pořádku a čím víc dotahuji-je to horší.Podle mně,to teď dotahuju přes ložiska a ta rozpěrka tam chybí-jediné co mě napadá,je ji zkrátit tak o 3-4mm a snad to bude v pořádku.Poraďte-dík    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.07.2010
Odpověď  Mirdo-tak teď nevím,buď se ti přehodila čísla a má to být 124(to bych tak zhruba měl po odstraněni rozpěrky u rozety) a nebo si nerozumíme a naměřil jsi něco jiného ??    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.07.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Rozměr vyfocené části složeného zadního kola mezi koncem náboje ze strany unašeče rozety a kladkou mám 142 mm.    [Mirda444]   27.07.2010
Odpověď  Mirdo dík-ty zadní středy mám dva,ale nejsou kompletní(chybí ložiska+prachovky)tak jsem tam jen ze zvědavosti nasadil staré kolo,které tam původně bez problémů bylo.Kolo má rozpěrky v prachovkách na obou stranách-i u rozety.Jediné co jsem vyměnil je druhá(lepší zuby) rozeta a už to takhle nesedí-takže u rozety rozpěrka v prachovce nemá být? Je ale divný,že to předtím takto sedělo-skusím ještě poměřit kladky,mám dojem,že jsem měnil i tu-ale ty by snad měli mít stejné rozměry.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.07.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  1952    [Mirda444]   25.07.2010
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Těsnění mezi bloky a vymezovací podložky


 Zdravím, mám dotázek jak je to s těsněním mezi bloky a s tím souvisejícím vymezením vůlí převodovky.

Když koukám do originálního katalogu náhradních dílů tak tam těsnění je psané. Ale koukl jsem třeba do knížky "Kniha k motocyklům Jawa 250, 350 a 500 (Osif a Tůma)" kde vysloveně píšou že se nedává ... alspoň mě to vyplynulo z textu na obrázku. A třeba "Dočkal v Opravy jawa" podle mě těsnění nedávají. Myslím si to proto, že když vymezuje vůle převodovky (str 222 nahoře) tak píše že bloky složíme provizorně k sobě ale o těsnění nic - kdyby ho pak přidal tak by se vůle změnily. Tak mělo by tam být a nebo ne?

A další věc jsou ty podložky. V literatůře jsem našel že vůle se vymezí vložením podložek do levé poloviny skříně. Když jsem rozebral můj motor tak byly dvě vpravo na předloze. Mohlo to mít důvod a nebo jen ten předemou udělal chybu?

předem noc dík    [vana-hb]   18.10.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Asi vím co myslíš, ta vůle tam má být větší, protože se kolečka nasouvají na hřídel za vysokých otáček. Neřešil bych to.    [wallander]   05.03.2014
Odpověď  Osobně nerozumím kde přesně? Šlo by to vyfotit a ošipkovat?    [vana-hb]   05.03.2014
Odpověď  Pozdravujem páni, aj keď je to čo by som sa rád dozvedel, troška mimo z ohľadom na túto tému tak to aj tak dám sem lebo bližšie téma môjmu problému som nenašiel. Takže, bol by som povďačný niekomu, kto my ozrejmí, aká veľká vôľa by mala byť na hriadeľoch prevodovky voči ozubeným kolečkám keď sú zasunuté v ozubenej časti Hriadele. Myslím tým otáčanie dokola kým nenarazí na nasledujúci zub hriadele. Ja tam mám strašne veľkú vôľu a nezdá sa mi to. Dík za odpoveď    [obo.l]   05.03.2014
Odpověď  Tak mě se to vymezit povedlo. Převodovka chodí úplně neslyšně a lehce. Když to srovnám s 634 kde řadím jak s liazkou tak je to paráda.

Co se týká předlohy je to jasné - do levého karteru se dávají podložky, já tam mám 2x0,5mm a zůstala vůle tak 0,3.
Hlavní hřídel se mi taky povedlo vymezit jednou podložkou 0,5mm. U hlavné hřídele jde o náhodu jestli se s ní podaří pohnout. Mám tři převodovky a v novém ložisku šla jedna volně, druhá hodně ztuha a se třetí jsem nepohl.

Ty podložky je docela "problém" sehnat. Problém je v uvozovkách, protože je problém sehnat "vymezovací podložky do převodovky Jawa". Ale já je naprosto bezproblému sehnal v obchodě s ložiskama kde se přesným podložkám na vymezení hřídělí nedivili.    [vana-hb]   29.10.2011
Odpověď  ahoj chlapy předloha by měla mít vůli 0,2 až 0,3mm při větší vůli se axiálně rozkmitá a časem se opotřebí šestidrážka i proti kolo a začne vyskakovat trojka podložky jsou mezi jedničkovým kolem a čelem pouzdra proto aby šestidrážka byla co možná nejdál pokud by byly na opačné straně tak se vysune ze záběru trojkové kolo.U hlavní hřídele je tento problém stejný ale mohla by vyskakovat dvojka.Pro seřizování vůle na hlavní hřídeli používám podbroušené ložisko které lze vložit do bloku rukou a hřídel je volný pak je možno lehce vůli změřit.Při měření vkladám mezi bloky pásky stejné síly jako použité těsnění stáhnu šrouby a pak změřím vůle.    [caryfuk]   27.10.2011
Odpověď  S neotlačenou hřídelí a novým ložiskem s tím taky nehnu...    [Ladic]   27.10.2011
Odpověď  Tak to jsem asi superman, já s tou hřídelí hnul :-) pěkně jsem jí vymezil (vlevo) a motorka jezdí i řadí... S trochou snahy s ní fakt hejbnout jde, ale je pravda že pokud bude držet v ložisku fest, tak se nehne.    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já bych se smířil s tím, že vlastně nikdo neví jak to je. Spousta lidí říká že se to moc neřeší a když přesnatane fungovat tak se to rozebere a vidí se.

Třeba "slavný" Dočkal píše, že se vymezují obě hřídele, podložky se dávají do levé půlky (tak že Vana-hb je má na tom obrázku špatně na druhé straně - asi) a taky tvrdí, že vůle obou hřídelí se zjistí hmatem tak, že se je snažíme osově posunout. Tu hlavní hřídel by v nalisovaných ložiskách nepohnul ani superman tak nechápu jak to ten dočkal dělá.    [jarda]   25.10.2011
Odpověď  hlavne se nevymezuje u predlohy das podlozky smerek k spojce    [free]   24.10.2011
Odpověď  A tak hlavní se taky vymezuje směrem od spojkového koše a vůle se hlídá mezi kolečkem co vede ven na řetěz a zbytkem mrkve? Tam je to vymezení dost složité protože se obě strany musí oprakovaně nalisovávat do ložisek a aby bylo měření přesnéí tak se navíc musí utáhnout koš?    [jarda]   23.10.2011
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (17) 
Zodpovězené téma  

Přední vidlice Pérák


 Ahoj, nevíte o někom, kdo by mi opravil přední vidle na péráka ? Uložení a trubky. Díky moc.    [Petr]   15.09.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Domluvte se s mladým Kutou tel. 773494117.    [Pilník.]   17.09.2017
Odpověď  Nedávno se podobný dotaz objevuil na JM (možná tvůj ?) a byl tam odkaz
http://motoservis-ondra.cz/sluzby/ Vlastní zkušenost ale nemám.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.09.2017
Odpověď  Tyto věci dělával dobře a precizně pan Kuta ze Skutče.Bohužel,již je víc jak dva roky po smrti,ale dle neověřené informace,v tom pokračuje jeho syn.Jak kvalitně netuším a ani zda-li má stejný kontakt na sebe,jako měl jeho tatínek.Ten by tady na foru někde určitě měl být!    [Jára]   16.09.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Karburátor


 Zdravím pánové.Nevíte prosím z jakého stroje je tato vrchní část karburátoru? Má průměr 34 mm.Pro představu ten menší vpravo je z péráka. .Dík za odpověď.    [Radek]   15.09.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  další foto    [Radek]   15.09.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Přidřený válec Pérák 250, rok 1952


 Zdravím. Chtěl bych poprosit o radu. Mám na péráčkovi najeto po kompletní GO, 600km a přidírá se mi válec. Když jsem jezdil na první vyjížďky v okolí do těch 15km, bylo to v pohodě. Jak jsem potom přidával, a najel i do kopce, začal se mi přidírat válec. Zatím vždy jsem stačil vymáčknout spojku, ale stopa už tam je. Jak se to zkrátka víc ohřeje, tak se to hvízdne. Mažu to 1:25 Valvoline polosyntetika. Přidírá se to mezi výf. kanálkama. Po stranách nic není, to podle mě svědčí o tom, že klika je v ose. Vůle je tam podle mě, taky dost. Kolik by tam mělo být vůle??? Jak poznám, že píst není žádnej šmejd, ale je tam danej Českej. Nevím, kdo dělal výbrus, ten zajišťoval p.Vorel, a ten to někomu dává. Všechno se, ale zdá být OK, přesto se, ale na tom nedá pořádně nikam jet. Jáký je na to Váš názor. Jezdit dál a čekat, že si to sedne?    [Jirka]   12.05.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 68 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  TC, TB nebo TA? Čím víc se s hov-em se-eš tim víc smrdí. Je to primitivní nízkootáčkový motor a ne atomová ponorka.

Podle mě je to naprosto jedno a každý má ten svůj zaručený olej. Vyber podle ceny, dej to 1:25 na záběh a pak trochu míň k 1:30 a raději jezdi ... .    [vana-hb]   13.09.2017
Odpověď  Diky za odpovede.
Mne ide hlavne o nazor aky olej na bronzove ojnicne puzdra. Samozrejme som precital cele vlakno, ale neni mi to uplne zrejme ci napr mozem pouzit aj API-TC olej alebo mam radsej dat API-TB/TA.    [Boco]   13.09.2017
Odpověď  Zdravím pánové, prvních 1000km na Péráku jsem mazal:https://www.primadilna.cz/Morris-SPORT-ACTION-2-mo torcycle-2-Stroke-Oil-racing-1l-d4174.htm
Zatím bez problémů 1:25 a dokonce i ve dvou v kopcovitém terénu. Zdá se že ani moc nekouří. Trochu drahší.Krásně se rozpouští v benzínu, tudíž určitě lepší i při přímém tankování než M2T, který se málo kdy pořádně rozpustil a potom to po cestě od benziny škubalo a nejelo u fichtla    [Bendis]   13.09.2017
Odpověď  Nebylo by lepší přečíst si celé vlákno a ne jen nadpis?

Když si přečteš co lidi píšou tak zjistíš, že tvoje otázka je několikrát odpovězena. Třeba jen dva příspěvky pod tebou to popisuje "JB".    [vana-hb]   12.09.2017
Odpověď  ozivim tuto temu, aktualne zacinam zabehavat Peraka 350 (18).
Na doporucenie som zatial dal M6A v pomere 1:20. Podla precitanej diskusie je to privelky pomer oleja? :D
Zabeh zatial po cca 50km bez problemov. Ale dymi vela, resp pride mi to ako strasne vela, predsalen od doby kedy som mal poslednu Jawu 634 uplynulo 20 rokov, tak si to mozno zle pamatam ;)

=> Teraz tam chcem dat nejaky "normalny", otazka je - aky a aky pomer by ste doporucili v tomto pripade? Je mi jasne ze bude viac nazorov, ale predsalen by som ich rad poznal

Este doplnim, Motor je perak original, ma klasicke bronzove puzdra, vybrus aj kluka robene u Padalika, ceske piesty.

Neni mi jasne ake API zvolit pre bronzove puzdra...
Klasicky M2T od Maditu je API TA, Mogul 2T je API TB.

Ine oleje nepoznam.    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.09.2017
Odpověď  Paráda. Se to tu krásně rozebralo. Alespoň jsem se něco dozvěděl. Děkuji všem.
Dolin : Mě šlo o to, že v příručce k motocyklům byly poměry 1:16-1:25 ale neuvácělo se tam jakého oleje. A pro člověka neznalého kontextu doby a změn je to zavádějící a celkem mylná informace. Začal jsem se v tom vrtat protože jsem právě četl příručky od J 550 až po poslední J 23 kde se už udává poměr 1:30 pro olej M2T. Tak mi vrtalo hlavou proč se ty poměry o tolik změnily když motor těchto motocyklů byl stále velice podobný.    [Michal]   24.07.2016
Odpověď  Nechci se považovat za odborníka na oleje, ale musel jsem tuto problematiku nastudovat při psaní knihy o Jawách Californian. Z různých dobových článků jsem se dobral k tomuto závěru.

Dvoudobé motory byly u nás nejprve mazány oleji určenými pro čtyřdobé motory v poměrech od 1:20 do 1:25. Potom, v 50. letech, byl vyvinut olej DT Mix, později M5 Mix. Tyto oleje obsahovaly "přípravek lehčí frakce", což byl v podstatě benzín, jímž byly mírně "předředěny". Bylo to proto, aby se olej lépe rozmíchal v benzínu. Při použití tohoto typu oleje musely být úměrně upraveny mazací poměry, tedy mísit více oleje do benzínu v poměrech od 1:15 do 1:20. Toto často mate ty, kteří si čtou příručky k motocyklům z 50. a 60. let. Je dost možné, že tyto oleje byly k dispozici jen ve velkém balení pro výdejní stojany. Tuto skutečnost je třeba ještě vyzkoumat.

V 60. letech se zjistilo, že olej M6A, určený pro mazání čtyřdobých motorů, maže lépe než oleje DT Mix a to i v poměru 1:30, případně i 1:40. Je třeba si uvědomit, že mazání dvoudobých motorů byla a lidé tehdy stáli před dvěma extrémy. Buď mazat méně a tím mít menší problémy se zakarbonováním motoru, nebo více a mít jistotu, že motor bude mazán dostatečně. Tento problém vyvstal zejména v době, kdy se k nám začaly dovážet ve velkém Trabanty a Wartburgy. U nich byl výrobcem doporučen poměr mísení předředěným olejem v poměru 1:33.

A potom přišel na počátku 70. let olej M2T. U tohoto oleje bylo "prokázáno", že o běžných motorů lze změnit mazací poměr až k 1:50, bez známek zvýšeného opotřebení. Nicméně pro východoněmecké dvoutakty se stále doporučovalo držet poměr 1:33 předředěného oleje. Na výdejních stojanech byla volba mezi 1:22, 1:33 a 1:40 a téměř všichni, ať měli auta či motorky, vždy volili 1:33. Pamatujete?
Od té doby má většina z nás zažitý pomět 1:33, i když tento poměr platí pro předředěný olej a odpovídá mu hodnota přibližně 1:40 nepředředěného. Pro tehdejší československé motorky byl ale jinak oficiálně stanoven poměr 1:30 což bylo právě to nastavení 1:22 na stojanu, platící pro předředěný olej.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.07.2016
Odpověď  HonzaBK, Host: Nikomu nemusím a nebudu nic dokazovat. Věřte si čemu chcete, lijte si do motorek co chcete, třeba v poměru 1:15. Motor vám "poděkuje".
Kdo to s veterány myslí vážně, informace si snadno dohledá. Zjistí, že olej
DT-Mix obsahoval lehkou frakci. Benzínovou.    [Tomáš S.]   19.07.2016
Odpověď  Host díky že jsi se mě zastal. Opravdu předředěné oleje se neprodávali motoristům, jen ve velkých baleních přímo do stojanů (sudy). Jsu vyučenej a pracoval jsem v Adastu!! Tomáši pokud to tvrdíš, dej sem foto plechovky nebo obalu pro malospotřebitele), nikde takový obal nenajdeš!! Proto taky na stojanech mix, byl minimální odběr benzínu 5 litrů a na normálních tak jako nyní 2 litry.    [HonzaBK]   18.07.2016
Odpověď  Je dobré těm náctiletým vykladačům historie občas připomenout jak to tehdy bylo opravdu    [ventil]   17.07.2016
Zobrazeno 10 z celkem 68 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (68) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Horny kryt retaze na 350 nepasuje - preco?


 Jedna z poslednych veci so som riesil na doskladanie P350 je horny kryt retaze.
Bohuzial nemam original, iba repliku.

Avsak neviem ho tam dostat, ked ho dam tak aby pasoval na spodny uchyt na motore a na zadny uchyt na hornom uchyte tlmica, chyba mi cca 1 cm na hornom uchyte na motore. Najprv som si myslel ze je to chyba repliky, ale vcera som ho porovnaval s originalom na P250 a su rovnake.

Precital som vela prispevkov tu na fore, ale nikde som nenasiel ze by mal byt kryt na P250 iny ako na P350, alebo sa mylim?

Ak su teda rovnake, preco mi to nepasuje, nestretli ste sa s tym niekto?

Prikladam foto kde je jasne vidiet v com je problem, spodna diera licuje ale hore chyba 1 cm

Diky    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Určitě máš vzadu kryt špatně uchycený. Musí být výrazně více zvednutý a bude Ti to pasovat.    [Mirda444]   13.09.2017
Odpověď  A ešte k tomu motoru, je to original Perak 350    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2017
Odpověď  Chlapi, asi som na to prišiel, ešte to musím overiť ale mám pocit že vzadu som ho prichytil nie na srob hornej objimky teleskopu ale na srob ktorý spája vzpery zadného blatnika. Ak je to tak som blb... V kazdom pripade vaše názory ma na to naviedli tak snáď sa to týmto vyrieši :)

A teraz ešte jedna chuťovka, v Brne som na jar kupil ešte jeden starší horný kryt, ktorý je ale o niečo dlhší ako peracky a predné diery majú medzi sebou väčšiu vzdialenosť. Z čoho môže byť? OHC? Skúsim ho pomerať    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2017
Odpověď  Připadá mi, že ten kryt řetězu je nízko. Není náhodou ten zadní držák u tlumiče dlouhý?    [fikuscz]   11.09.2017
Odpověď  Možno je to blbosť, ale mne sa zdá, že zadná časť krytu má ísť vyššie. Na mojom je vrch krytu 13mm od osy šroubu. Nech sa darí.    [peter.ba] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2017
Odpověď  A je to originál motor pérák nebo předělávka z kývačky?    [.]   11.09.2017
Odpověď  Takého riešenie ma napadlo hneď, ale ja chcem pochopiť prečo tam ani originál nepasuje? Veď rám aj motor majú jasné rozmery, nie? A 1cm je veľa.    [Boco]   11.09.2017
Odpověď  propilovat tu díru dole? Která stejně není vidět?    [Monty]   11.09.2017
Odpověď  vzal bych plisek a svarecku a zapul hodky neni co resit    [Free]   11.09.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Tlmiče-vložky do výfukov


 Neviete z čoho sú? Dĺžka 400mm, je to perak?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.09.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  ano, prosim pozri mi.    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2017
Odpověď  takovy tlumic sem mel v peracky replice z turecka ty maj tyhle ovalny otvory takze bych rekl ze to je perak ale replikovy dil pokud budes chtit mrknu na to v dilne a vyfotim ti ho    [Free]   11.09.2017
Odpověď  Ano, ja viem ze original perak vyzera inak, ale co je potom toto? CHcel som porovnat aspon rozmery, ale peracke som musel doslova vysekat z vyfukov boli take plne karbonu ze ani polhodinovom vypalovani sa nedali vybrat. Trvalo mi to 2 hodiny kym som ich odtial dostal

Este omeram priemer (zabudol som), viete niekto rozmery originalov?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2017
Odpověď  Tohle nené Pérák.    [Michal]   10.09.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Rozperka ku krytu reťaze - perak 350


 Pri skladani krytu reťaze som zistil podľa katalógu že mi chýba rozperka medzi pravé viko zapaľovania a spodný kryt reťaze.
Je to položka č.13 podľa obrázku v prilohe.
Môžete prosím niekto pomerať jeho rozmery? Predpokladám že materiál je Al? Díky.    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.09.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dakujem! Toto mi staci :)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2017
Odpověď  Ještě upozorňuji, že je to pouze můj výmysl. Originál jsem neměl a ani ho nikdy neviděl. To jen pro ty, co trvají na originalitě.    [fikuscz]   10.09.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Také jsem ji u motoru neměl. Nechal jsem si ji vyrobit z duralu. Snad ti náčrtek pomůže.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.09.2017
Odpověď  Nikto nema aspon fotku a rozmery?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.09.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Kryty kluzáků dřou


 Ahoj, mám takový problém. Teď při skládání nachromovaných dílů zjišťuji že na obou dvou stranách horní vnější kryty zadních pružin kluzáků dřou o ty vnitřní.

Řešil jste to někdo? Zdá se mi že ty vnitřní kryty co jsou zašroubovány společne s pružinou se po dotažení pružiny vyosí... Fakt už si nevím rady. Díky    [Henry]   07.09.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Den3... Se*u na to, ať se to vydře...
Den4... Tvl to neni možný... a znova jsem to rozebral...

Nakonec jsem to uspěšně vymezil. Do vrchního krytu, na dno, jsem vlepil plechový proužek ve tvaru radiusu a kryt pootočil správným směrem.

Už jsem to během dumání jednou dělal, ale výsledek byl nijaký z důvodu že jsem tam dal vypodložení moc slabé. Nakonec to zpravilo tuším 3mm na straně jedné a 2mm na straně druhé.

Každopádně děkuji všem zůčastněným za snahu a trpělivost. :-)    [Henry]   10.09.2017
Odpověď  Tak to naštve - co mně ještě napadá když ty kryty postavíš na tu širší plochu jdou vodorovně ? Pokud jsi použil původní tak jestli nedostali nějako ránu a trochu se nepřiohli ? Pak už fakt jen vlepit do toho horního dovnitř silon aby srovnal te dolní - každopádně záhada a dej pak vědět jak jsi to vyřešil. Ať se daří -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.09.2017
Odpověď  Omlouvám se za stylistiku a pravopisné chyby. Píši to na mobilu. :)    [Henry ]   09.09.2017
Odpověď  Už třetí den se s tím pekluju a nic... Různé podložky ze vnitř, z venku, tisíckrát rozebrany studovaný a složený, zarovnal jsem i na soustruhu dosedací plochu pružiny/vnitřního krytu, zabrousení pružiny.. . Utahuju to samozřejmě zatížený aby si to dosedlo. Když pak pružím, vrchní kryty jezdej po těch vnitřních v určitém místě, kde jsou nejvíce přikloněny. Všechny vyjmenované operace neměly žádnou změnu. Vždy to dřelo stejným způsobem ve stejném místě. Objímky na rámu jsou se zdají souosé. Už mi to mozek nebere. I jsme nad tím dumali společně s otcem.
Nyní zkouším různá zaklínadla a přemýšlím že pozvu kněze,pač se mi to zdá zakletý.    [Henry ]   09.09.2017
Odpověď  A jak se to chová když motorku sundáš ze stojanu ? Pokud už bys chtěl dělat silonovou vložku tak bych ji dal do vnitřku toho horního.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2017
Odpověď  Bohužel utahoval jsem to stejným způsobem spíš mě napadá že za to můžou ty spodní. Ale nevím jak na ně. Ještě mě napadlo zkusit vyrobit do spodních stredici silonovou vložku okolo pružiny, jestli by to nepomohlo.    [Henry ]   08.09.2017
Odpověď  Tedy pro upřesnění: po celou dobu jsem měl v objímce ten šroub M7 i s podložkama a matkou, akorát matka byla povolená. S nosiče jsem slezl až byl šroub dotažený.    [donkomposto]   07.09.2017
Odpověď  Taky jsem s tím zápasil a nakonec když už jsem nevěděl co dál, tak jsem do horní objímky naklepal šroubovák, aby se konce objímky roztáhly dál od sebe, zatížil jsem zadní kolo (sedl jsem na nosič) a šroubovák jsem vytáhl a objímku stáhnul šroubem M7. Teprve po tomto násilném roztažení objímky si horní chromovaný kryt pružiny mohl patřičně celou plochou dosednout na spodní plochu objímky. Předtím byl vždycky trochu zpošika a dřel o spodní (vnitřní) chromovaný kryt.    [donkomposto]   07.09.2017
Odpověď  Co dosedací protější plochy na které dosedají čela krytů na rámu, jsou v jedné rovině?    [Bendis]   07.09.2017
Odpověď  To jsem bohužel zkoušel ale i když se to povede co nejlíp tak jak prostě tata pružina tlačí na kryt jen polovinou, tak je to vždy ke straně. Kvůli tomu jsem koupil i nové pružiny, jenomže ty jsou kratší tak o 5mm a s rovinnosti broušení je to ještě horší, takže ty jsou ještě více mimo.    [Henry ]   07.09.2017
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zodpovězené téma  

Špatní renovátoři a špatné repliky


 Zdravím Vás všechny tady a založil jsem téma pro všechny podvedené dobrotince,kteří si nechali renovovat motorku nebo si koupili nějaký díl,nechali si něco udělat,např. nachromovat a byli podvedeni a nejhorší věc,že Vám bylo něco zaměněno.Bude dobře,když budeme mít informace o těch nepoctivých.    [Zeus]   25.12.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 324 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nezdá sa mi rovnaký. Možno je to iný výrobca.    [peter.ba] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.09.2017
Odpověď  Ok děkuji. Motoren vezmu.
To je tento????
http://www.motoren.sk/shop/detail/276/31    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2017
Odpověď  Mám od fy Motoren 2 kohouty už asi 5 let. Trochu to kolem kuželu vlhne, ale to je asi problém všech těhle typů kohoutu.    [Vojta]   31.08.2017
Odpověď  Pred dvomi rokmi som taký kúpil v Motoren.sk. Netečie ani slza. Vyčítam mu len, že ťažko chodí.    [peter.ba] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.08.2017
Odpověď  Funguje Vám někomu replika péráckého kuželového kohoutu??? Jakože koupí se i takový který nekape....    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.08.2017
Odpověď  Doplněk: právě teď mě pošta starší objednávku doručila ústí kde je i ventil. Poloha rezervy ok, trubička ala propiska a šroubení se sítkem se bude muset dorvat na krev k tělesu venilu. Ostatní díly jsem zatím kontroloval jen na počet.    [jawik]   29.08.2017
Odpověď  Taky mám čerstvou zkušenost s obrácenou rezervou a naštěstí jsem zůstal viset kousek od domu, ani nevím kde jsem ten šmejd bral protože před každou renovací nakupuju díly postupně cca rok dopředu. Navíc jsem musel shodit plastové sítko protože nevlezlo přes závit do nádrže a asi přes zimu seskládám nějaký starý ventil. Už je těch zmetků nějak moc na trhu...    [jawik]   29.08.2017
Odpověď  Když jsme u těch kohoutů- kupoval jsem teď repliku, klasika jako kejva..
nabídku jsem dostal na : cz kohout cena 250 kč vč dph- ten jsem vzal, indie za 200 kč- ten má zvláštní sítko trubička s dírkami, čína 150 kč - místo ocel. tyčky plast brčko plastu z propisky :o)
Minule v chotusicích většinou všude čína rozmezí 250 kč - 350 kč..

Proč to píšu- dojel jsem i s mým novým kohoutem doslova do písmene na to, že někdo při výrobě otočil rezervu versus normální průtok. Já tedy vesele jezdil na normál, až do prázdné nádrže - moje chyba, měl jsem si to zkusit:o) otáčet na rezervu nahoru jak jsem zvyklý u starých kohoutů už nebylo kam, protže rezerva je u nového kohoutu dolů..

Máte nekdo tu samou zkušenost?    [Beat]   28.08.2017
Odpověď  Letos jsem měnil těsnění v palivovém kohoutu s placatou páčkou. Kupoval jsem v MOTO-ÚSTÍ, materiál "gumokorek a zatím dobré. Výborně těsní a páčka se pohybuje lehce. Je to chvilka, ale doufám že vydrží. Kdyby nevydržel, tak koupím tenkou gumu např. v SEALu (výrobce hydraulických hadic a pod.)a vyrobím si sám.
Spíš by mě zajímalo, jestli se dá koupit nějaké solidní těsnění do kohoutu s kolečkem (zatlačit - vytáhnout, popř. pootočit a ještě vytáhnout = rezerva). Mám ho jako funglovku asi 3 roky, ale těsní jedině v pozici "otevřeno". Jakmile ho zavřu, tak nejenže protéká, ale ještě kape ven. A dotáhnout už nejde.    [donkomposto]   28.08.2017
Odpověď  Stejný zmetek je těsnění víčka nádrže, měním je co 3 měsíce    [jawik]   26.08.2017
Zobrazeno 10 z celkem 324 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (324) 

 Strana 1/194 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 24.9.2016)
Nezodpovězené téma 

Karburator 2924SBD18b na Perak 350


 Mam tento karburator 2924 SBD 18b na original motore Perak 350 (18) rok 1954.
Mam tam trysky 50/98 a podla tabuliek co som nasiel na nete by mal byt zamenny za 2924H.
Motorka ide, zatial zabieham, mam cca 250km po GO (ihla 4 zarez zhora).

Avsak nasiel som informaciu ze by tam mali ist trysky 40/95.
Mate ho niekto na motorke? Ak ano ake tam mate trysky?

Pozn: original peracky karburator nemam a ani nechcem    [boco]   24.09.2017
   Přidat odpověď 
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Startovací hřídel pérák 250


 Zdravím pánove potřebuji radu. Nejsem si jistý jak má být složený starovací segment na pérákovi. Na te prvni fotce z katalogu nd je tam pozice 11 vložka start. segmenu a nevím kam patří. Start. hřídel má stejný průměr jak řadící hřídel tak nevím kam by ta vložka měla jít. Na druhé fotce je jak to mám dané a mělo by to tak fungovat. Díky za rady    [martaisz] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Stojan policajt na peraka


 Schanim nakres tojanu policajt na peraka dekuji    [Rob]   22.05.2017
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Krádež jawa pérák 250


 Zdravim všechny. Během tohoto týdne nám z garáže v Červeném Kostelci byla odcizena motorka Jawa 250 pérák viz fotografie. Motorka byla v pojízdném stavu a v době krádeže na sobě měla ještě kožené brašny! Prosím o sdílení a jakoukoli informaci, pokud byste kohokoli nebo cokoli zahlédli!! Číslo motoru a rámu je 11-43368.
Tel. číslo 602 500 826, filip.ures@seznam.cz.
Moc všem děkujeme!:(    [Philoun] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.05.2017
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa pérák rikša


 Zdravím, mam možnost nechat vyrobit vice kusu poloos na riksu Jawa perak. Vse dle originálu!! Jedna krátká a druha delší.
Pokud by mel nekdo zájem, kontaktujte me na mejl thoy@seznam.cz    [11-1473] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Výměna manžet a repase silonů


 Zdravím všechny není tu někdo kdo dělá repas u předních vydlic na Jawě pérák myslím výměnu silonů? a dále jak vyměnin jednoduše staré manžety za nové? díky všem.    [Jirka]   18.11.2016
   Přidat odpověď 

 Strana 1/194 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006