MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 296470 příspěvků |7042 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 48 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 17.10.2018 01:47  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 736
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 567
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 331
    Doklady   11.04.2010 / 271
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 233
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 2971      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 6 / 271      Příspěvků Příspěvků: 29749
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/199 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Výmena peráckej kulisy radenia za paneklovú.


 chcem sa opýtať či pasuje panelková kulisa do peraka 350. Moja kulisa to už má za sebou, na esopoch som nevidel perácku. Samozrejme rátam s úpavov kontaktu neutrálu. Otázka znie či to bude funkčné a či netreba ešte dačo upravovať.    [milanxxRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  bude pasovat,je to to iste akurat kontakt na neutral ten pliešok asi bude treba doložit.    [Robert]   09.10.2018
Odpověď  To naozaj nik neriesil tento problem?    [Milanxx]   09.10.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

TP a SPZ na mrtvého


 Zdravím. Kdysi se zde řešilo postavení péráka na TP z 535. Muhu koupit motorku s TP, ten je ale psaný na zemřelého. Motorka v rámci dědického řízení nebyla řešená a tak nám na DI řekli, že převod není bez znovu otevření dědického řízení možný. Motorka, ale v registru existuje. Co je ovšem zajímalo, tak to jestli máme zaplacené poviné ručení. Tady jim je jedno kdo to platí, a že majitel je mrtvý. Kdysi se na fóru řešilo, že je možné sepsat dohodu, ve které se dědici uvedení v původním řízení zříkají motorky a toto nechat úředně ověřit. Toto potom pouřít pči převodu. Nevím, ale jak to dopadlo. Nemáte s tím někdo nějakou zkušenost? Děkuji předem za jakoukoliv radu.    [Jirka]   16.02.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ano, ale ještě chce úřad znát okruh dědiců, tj. ukázat např. usnesení o dědictví (to řádné, nikoliv dodatečné)    [lipcaa]   08.10.2018
Odpověď  Dobrý den. Je ještě jedna cesta jak přepsat z mrtvého.
Musíte od pozůstalých dostat čestné prohlášení, že zemřelý prodal motorku ještě za svého života. Tím nemůže být vztahováno do dědictví!!! (jak vám na každém úřadu nutí) PROTOŽE V DOBĚ JEHO SMRTI UŽ NEBYLA JEHO MAJETKEM! S tím papírem dojdete na přepis. Úředník sice může prudit, chtít vše ověřené, doložit úmrtní list, nebo výpis z matrik nebo co... ALE- dát Vám to MUSÍ! (míval na to tuším měsíc) Jde o to, že postupujete legálním způsobem.
Mám to od právničky kterou jsem žádal o otevírání dědictví po jejím tatínkovi. Ale taky je to už cca 18 let. Ted jsem sehnal jednu z prvních kývaček a budu tím procházet znovu, tak mi držte palce. Silvestr    [Silvestr]   07.10.2018
Odpověď  hele beate, hledej v historii, nechci se pořád opakovat.    [lipcaa]   18.02.2009
Odpověď  Když už jsem u těch papírů- máte někdo zkušenost s přetypováním papírů z kejvačky na péráka? Mám péráka z r. 49 a chci je postavit na kejvačkovské. Prý musí být potvrzení o přestavbě z Jawy. Máte někdo adresu, nebo kontaktní osobu? Veteránské doklady nechci.    [Beat]   18.02.2009
Odpověď  Pavel> Pokud je urednik alespon trosku rozumnej a jedna se s nim slusne, tak to vezme. Jedna ale protipravne, protoze zakon hovori jasne - 10 dni. Pokud nemas cas, nd atp. mela byt dana do depozita. Dnes je totiz velike riziko, ze nekdo neco prokecne (treba tady na foru), nejaky vsimavy spoluobcan si toho vsimne a urednik si potom okamzite dela cestu na UP, coz nikdo z nas nechce (urednik dvojnasob).    [Pája]   18.02.2009
Odpověď  Občanský zákoník neukládá povinnost mít kupní smlouvu na cokoliv ověřenou od notáře to nikdo po nás na úřadě nemůže chtít. Řeknuti to takhle je asi blbý psát smlouvu s datumem prodeje, když pán umřel před 15lety a tobě bylo 8let to je nesmysl. Ale cca nějakých pět let nebude problém. Když by se na úřadě divily, že jsi to nepřepsal dříve, tak musíš tvrdit něco o renovaci shánění dílů nedostatek tvýho času a té práce jeee a to určitě zblajznou.    [Pavel]   17.02.2009
Odpověď  Co jim, ale říct na to, že jsem tak dlouho čekal s přepisem. Nebudou chtít na smlouvě ověřené podpisy?    [Jirka]   17.02.2009
Odpověď  Nejednoduší je sepsat smlouvu s datumem, kdy neboštík ještě žil. A potom zjistit od pozůstalých číslo dědického spisu. Následně napsat na soud s žádostí o výpis, že ta kokrétní věc v našem případě motocykl nebyl zahrnut do dědictví. Je tam určitý malý správní polatek. Následně s tímto potvrzením na odboru dopravy přehlásit. Takto jsem přepsal Jawu Villiers.    [Pavel]   17.02.2009
Odpověď  Zdravím. Libore děkuji předem za info, zavolám. Honzo, můžeš mi prosím tě poskytnout to vyjádření ministerstva k problému pojištění motorky psané na zemřelého? Díky    [Jirka]   17.02.2009
Odpověď  A z hlediska pojištění je to také jedno. Pokud nebyla motorka pojištěná od 1.1.2000 dosud, tak může být nepojištěná dále a žádná sankce ti nehrozí, protože zákon o pojištění se na ni nevztahuje. Mám vyjádření ministerstva k tomuto problému a mám takto i nějaké TP psané na mě.    [HonzaBK]   17.02.2009
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Pohotovostní stojánek na péráka - "policajt"


 Zdravím,prohledával jsem předchozí témata a nikde jsem nenašel detailní foto uchycení pohotovostního stojánku.Na svém péráku jsem měl replikový pohotovostní stojan s dlouhým ramenem,ale ten se neustále ohýbal a tak jsem ho musel demontovat.Kamarád mi za natažení elektroinstalace daroval původní pohotovostní stojánek,je sice upravovaný ale asi půjde uchytit.Předpokládám že první šroub(nad ramenem)stahuje sponu kolem trubky stupačky a druhý stahuje vzpěru trnu stupačky(aby se zabránilo protočení stojánku).Mohl by někdo ochotný sem vložit detailní fotky uchyceného stojánku?
Dále jsem slyšel od kamarádů že replikové pohotovostní stojánky nejdou bez úprav spony uchytit,máte někdo podobnou zkušenost?    [Martin Štindl]   15.11.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 55 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Děkuji za rady,ano uchyceni výfuku mám ve středovėm švu,když dám delši stupačku tak bude startovaci páka bouchat o stojánek,jak už to tady někdo psal.Asi si stojan udělám sám,bude dlohá zima,tak si stim pohraju.    [Milan]   07.10.2018
Odpověď  Která replika pasuje ti neporadím (ze zásady bych koupil u Nepokoje). Ale pokud máš péráka 250 a výfuky replikové s uchycením ve středovém švu, tak ti ani originál policajt nepůjde nasadit. Musel by jsi mít buď delší levou trubku stupačky nebo výfuky s uchycením bočním páskem. Tím se výfuky i s koleny dostanou blíže ke středu motorky a je pro policajta jakž takž místo.    [fikuscz]   06.10.2018
Odpověď  Dobrý den,mám pėráka 1953, která replika stojanu pasuje,od pána Nepokoje nebo od Motorenu.    [Milan]   02.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Z fotky bohužel rozměry nepoznám ale vypadá to, že jsou od originálu odlišné.Je mnoho výrobců a každý má zaručeně ty správné.Výkresy jsou na dva typy,jeden typ je pouze z kůže a druhý typ má kostru s plechové páskoviny.Dvěma úchyty je brašna zavěšena za nosič a vodorovným řemínkem drží za svislou vzpěru od blatníku.Na foto jsou originální brašny,kupované v roce 1951 v Plzni v mototechně.    [jwm]   10.06.2015
Odpověď  Zdravím, dívám se na níže uvedený výrobní výkres brašen. Zvažuji koupi na svůj stroj.
Tyto jsou tedy špatně?
http://aukro.cz/brasny-jawa-perak-i5409107960.html    [Vulcan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.06.2015
Odpověď  Ani Franta Nepokoj ani přátelé zo slovenska výkres neviděli.A takto vznikají problémy s montáží.Frantovi výkres klidně dám, má špatně umístěnou,nevhodnou pružinu a nemá zahnuté konce třmenu,viz výkres.Přátelé mají abnormálně dlouhou nožku stojanu.Pak to správně nenamontujete kdyby jste se zbláznili.    [jwm]   09.06.2015
Odpověď  No,to si myslím,že uchycení na jeden šroub by nebylo asi dost stabilní a i spolehliví,přeci jen dva šrouby jsou jistější.Já se ted dívám na ty replikový stojánky a asi taky záleží,jakou máte replik,případně.Zcela stejné nejsou.Zde je od Motoren:
http://www.motoren.sk/shop/detail/771/31
a tady od pana Nepokoje:
http://www.nepokoj.cz/php/view.php?action=detail&a mp;galerie=Stojany%20a%20hlin%C3%ADkov%C3%A9%20odl itky@St%C3%A4nde%20und%20Allugusse&page=3& name=195
Přijde my,že Motoren má užší tu nožku?.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.06.2015
Odpověď  Teď jsem si všiml ještě jedné zásadní věci. Ten třmen stojánku na výkresu má pouze jeden šroub na stažení a délka je 46 mm. V tomto případě by bylo logické ho namontovat dle popisu jwm. Takto vyrobený třmen jsem ještě nikdy u stojánku neviděl. Co jsem měl v ruce originál, měl vždy šrouby na stažení dva a délka toho třmenu byla kolem 60 mm.
Jestli náhodou neproběhla během výroby nějaká inovace stojánku a tím pádem i odlišné umístnění na trubce stupačky. Proto se tu dohadujeme každý o něčem jiném.....    [fikuscz]   08.06.2015
Odpověď  Tak, pokud bych měl trubku stupačky podle toho výkresu, asi bych toho polocajta mohl uchytit tak, jak jsi popisoval.
Měl jsem péráka v původním stavu a trubky musel už někdo vyměnit. Dle výkresu by měla být délka trubky od navařeného záchytu asi 116 mm (když počítám 2 mm sílu materiálu)a já ji mám jenom 85 mm.    [fikuscz]   08.06.2015
Odpověď  34mm,kdyžtak Ti to pošlu ve větším rozlišení.    [jwm]   08.06.2015
Zobrazeno 10 z celkem 55 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (55) 
Zodpovězené téma  

Vidličky řazení jawa perak


 Dobrý den dělám GO motoru a chci vyměnit vidličky řazení ale nevím kde koupit kvalitní našel jsem od 150 do 500.kč. proto prosím odborníky motoraře o radu kde koupit kvalitu nejedná se mi o cenu ale o kvalitu. Předem děkuji za odpověď    [Petr]   05.10.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  http://shop.jawacz-dily.cz/kyvacky-panelky-c1/vidlicka-razeni-jawa-zasoba-mototechny-originalni-dil-i270/    [V]   06.10.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawka.


 Ahoj,na motorke nie je stitok a teda neviem co to povodne bolo.Motor je 354.Zbytok perak 250alebo 350?Nadrz mozno 500ka?Vydite nieco,podla coho to zistim?    [milan]   06.10.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Těžko něco zjistíš. Je to prostě pérák komunista. Nádrž není pulitr, ta je cca o 6 cm delší než pérák. Je pouze upravená na použití nákolenic. Podle toho jaké díly použiješ bude buď 250 nebo 350.    [fikuscz]   06.10.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudruju co s ním , prodávat se mito nechchce a klasickýho uš ve sbírce máme. Chtěl bych z něj udělat enduro , ale at hledám jak hledám tak nemůžu najít žádný pořádný fotky ani informace.Pokud něco máte tak to hodte do placu at konečně víme jak to má vlastně vypadat. Díky Duba Petr , Jihlava    [Duba Petr]   23.03.2006

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 233 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Mohu se p. Martina s dovolením zeptat, jak bude řešit činnou vnitřní plochu toho nového odlitku "vylitého" válce?? Děkuji.
Dále - mohutnější "hliníková" žebra se na původní litinové válce nelisovala, nýbrž "nalévala" - origo válec s odstraněnými žebry se zaformoval do (primitivní) formy a do ní se nalila roztavená hliníková slitina. Dělalo se to i v domácích podmínkách.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.10.2018
Odpověď  Martin:hlavne sa v zlievarni opýtaj z akého materiálu odlievajú a o koľko % sa zmrští.    [Jumbo]   03.10.2018
Odpověď  Tak nic proti, ale prostě nejde jen o ten válec, hlavně klasických litinových je s prominutím jak sraček, spousta poškozená na žebrech, takže je utočit žádnou škodu nepřinese, naopak udělat kompletní pérácký soutěžní motor, to není jen o válci, ale hlava, střeva...., ke všemu má číslo P 250 - ..., o ostatních dílech z podvozku, které jsou taktéž odlišné, opět asi nezmiňovat.    [P.]   02.10.2018
Odpověď  Pánové, děkuji Vám za odpovědi.

Modely a technická dokumentace je již připravena (už několik měsíců se na to práší), již zbývalo jen doplnit informace, z jakého materiálu se odlévalo, neboť já vždy ctím, pokud možno, originál. Já nejsem člověk, kterému stačí, že to bude odlito z ŇÁKÝHO HLINÍKU, resp. slitiny, nemám rád mišmaš motor, naopak mám rád pořádek.
O podniku KOV Velim jsem netušil, přestože to mám za humny, tedy velice děkuji za doporučení.
Co se týče oné úpravy, tzn. odstranění žeber a nalisování prstenu, tak je mi líto takto upravovat válec. Přeci ty válce ubývají.    [Martin]   02.10.2018
Odpověď  Tady je otázka proč vlastně odlévat nový válec? Pokud je to na nějakou stavbu jako má třeba Rob, tak mně by se víc líbila taková ta dobová úprava, kdy se z válce odstranila horní žebra a místo nich se tam dala hliníková o větším průměru. (ale pokud by odlévání bylo k dokompletování původního stroje tak to samozřejmě chápu :-) )    [meela]   02.10.2018
Odpověď  Jedině mě napadá si nechat válec vytisknout z vosku, zaformovat a odlít, je to cca nejdostupnější varianta pokud není model, sice nebude echt, ale vyjít by mohl, viděl jsem kdysi odlité válce doma od lidí a některé nebyly zase tak špatné.    [P.]   02.10.2018
Odpověď  Aleš se patrně jen uklepl - jedná se o materiál ČSN 424331. V minulosti jsme z tohoto materiálu odlévali do pískových forem všechny prototypové díly alternátorů a startérů. Jinak má ale pravdu s tím vlastním litím, že pokud nemáš modelové zařízení, tak není co řešit. Mimochodem, modelové zařízení na levou i pravou hlavu pro 350 "Libeňáka" stálo 48tis.    [Milan(OHC)]   02.10.2018
Odpověď  Odlít válec zvládne kdejaká slévárna hliníku, třeba KOV Velim . S číslem materiálu se nehádám, bylo mně lenošno hledat v normách.

Duralový odlitek jsem ještě neviděl,ale ono je otázka,co je dural,a co už není dural.......

Ovšem základ všeho slévání je mít MODELY - bez toho Vám nic ve slévárně nevyrobí ani z litiny,ani z hliníku. Představa, že někdo starý válec okopíruje je naivní.

Modelové zařízení(není to jeden model,ale sada několika modelů a jaderníků) na válec typu Pérák bude v ceně několika desítek tisíc .    [Monty]   02.10.2018
Odpověď  Děkuji za odpověď, Monty.

Nepřeklepl jsi se? Hledal jsem ve starých strojních tabulkách slitinu hliníku, ovšem ČSN 42 4231 jsem nenašel, pouze ČSN 42 4237.

Kde vůbec válec ze sil. nechat odlít? S litinou není problém, avšak který podnik dnes pracuje se siluminem?

Prosím, dle čeho soudíš, že se duralem nedá odlévat?    [Martin]   01.10.2018
Odpověď  Válce se ODLÉVAJÍ, ne vylívají. Dural se slévat nedá.
Z elektronu jsem válce neviděl,asi to nebude vhodný na tepelně namáhaný díly. Materiál na válce (Silumin,čsn 424231) není nic problematickýho, problém jsou modely pro odlitky............    [Monty]   30.09.2018
Zobrazeno 10 z celkem 233 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (233) 
Zodpovězené téma  

Doklady


 Zdravím.Nedávno jsem četl na netu jak jdou předělat papíry z kývačky na péráka.Konečně jsem je sehnal ale pro změnu zas nemůžu ty informace jak na to najít.Můžete mi prosím někdo poradit přesný postup,nejlépe odkaz na stránky kde je to popsané.Není to zas tak jednoduché...Děkuji plasa    [plasa]   11.04.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 271 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Podle me by tam mel byt stitek z ramu (tedy nesoublasici rok vyroby a typ) nebo podle puvodnich cisel v tp (nesouhlasici vyrobni cislo s ramem). Oboje bude ok protoze proste kdyz se legalne ten ram vymenil tak logicky asi neco sedet nemuze. Novy bych neklepal, podle me to budi pozornost ... technici velmi neradi vidi manipulaci s cimkoliv.

Realme, resi se to tady, aleckoho vyhodili z tk kvuli stitku? Ja o tom neslysel.    [jarda]   30.09.2018
Odpověď  protože jsou trotlové co to stejně nepochopí, a co sem furt taháte VIN ten má přesně stanovený tvar a počet znaků.    [jawik]   15.09.2018
Odpověď  Hlavně se o tom bavte veřejně...    [tr]   15.09.2018
Odpověď  vyrazte na štítek číslo stejně, jako v TP a na rámu. Potom jim to bude sedět,a budou na STK mít duši v peří.    [MOnty]   15.09.2018
Odpověď  Naposled měl jeden technik pochyby o tom jestli u kývačky má být předčíslí 353 ,
že jsem si ho tam vyrazil sám, další technik na stejný STK mi zase tvrdil že u péráku má být na rámu vyražený předčíslí 11-, jako je na štítku i v TP.
Zajdu se na STK poptat jestli štítek vůbec musím mít, popř. v jakým tvaru číslo rámu.    [Bullet] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.09.2018
Odpověď  no.... dobra otazka. spravne musi byt stejne vin na stitku ramu a v tp. pokud to mas jinak tak te podle meho muzou vyrazit kdykoliv. jedine spravne reseni je zajistit si vyjadreni od javy, ze na ram se to razilo v takovem formatu a na stitek v onakem... jen tak nebudou mit pripominky. jinak vzdy to zalezi na technikovi ktereho chytnes...
...muj nazor.    [Jiří]   14.09.2018
Odpověď  Musí,nemusí-ze všech stran slyším a čtu jak teď na STK chtěji štítek i na motorkách vyrobených před rokem 2002.Loni jsem byt na technický s kývačkou a štítek fotili,každej technik ví že Jawa štítek má a kde ho má. Jak se v průběhu let stěhovalo vyražený číslo rámu, to už neví..)
Na jaře chci po šesti letech zprovoznit panelku, poslední TK byla dělaná v 2010. Někdy v r. 1972 byl vyměněn rám za jiný, číslo novýho zapsané v TP, vyraženo na pravé straně výztuhy rámu (formát 123456, bez N, bez předčíslí 592).Ale štítek na krku nemá a nikdy to nevadilo.
Chci teď dát na krk repliku štítku ať mám klid. V jakým formátu vyrazit číslo ?
S předčíslím a pomlčkou, nebo jako je v techničáku?    [Bullet] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.09.2018
Odpověď  No,takže štítek na moto do roku výroby 2002 nemusí být a nemá to dál smysl řešit.. stačí mít správný tvar čísla na rámu    [Beat]   13.09.2018
Odpověď  Povinnost mít na vozidle štítek + vyražené číslo platí pro vozidla od roku 2002. U starších stačí vyražené výr. číslo na rámu, karoserii. Pokud vozidlo nemá z výroby vyražené číslo na rámu (např. pionýr) musí samozřejmě štítek být. Zjištěno dnes na stk.    [vojta]   13.09.2018
Odpověď  Diskuse se celkem rozjela... :-)
Podle mého rozdíly v roku výroby a typu (šťítek vs. fyzicky na moto) je zásadní problém z hlediska evidence a STK má právo to zapsat jako důvod neudělení STK. Jde o to, že je to všechno o benevolenci daného technika (ikdyž má každé STK instrukce o provádění kontroly)
Samozřejmě, že pokud existuje vyjádření od výrobce, že s výměnou souhlasí, tak je to něco jiného. Pokud ale výrobce již neexistuje (malé moto JAWA - Povalažské strojírny) tak má člověk smůlu a je odkázaný na benevolenci technika na STK.    [Jiří]   13.09.2018
Zobrazeno 10 z celkem 271 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (271) 
Zodpovězené téma  

Motor Jawa 250 pérák


 Zdravím všechny, mám malý dotaz. Nevíte kolik váží samotný motor na Jawa 250 pérák? Děkuji    [Libor]   25.09.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuji.    [Libor]   28.09.2018
Odpověď  cca 35 kilo    [Monty]   25.09.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Dobíjení


 O dobíjení se toho tady napsalo už hodně, přesto zakládám nové vlákno, odpověď jsem na svou závadu nenašel. Starší pán mi před zimou sešteloval relátko u péráka, jenže nedávno zemřel, byl to machr, věřím, že to sešteloval dobře. Motorka ale stejně nedobíjí - ne tolik. Uhlíky tlačí dost na kotvu, komutátor je pěknej, když mám motorku zahřátou a bez světel, nejde do otáček, když zapnu světlo, jde do otáček pěkně, nevíte co s tím může být?    [vranis]   08.04.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Připoj mezi svorku "61" regulátoru a kostru bipolární(nemusíš pak přemýšlet nad polaritou) transil např. 1,5KE15CA až 1,5KE22CA a můžeš s regulátorem AEV relativně v klidu jezdit na svůj oblíbený režim " přímo z dynama". Osobně sice stále nechápu, proč po tomto tak strašně toužíte, když baterku v dnešní době koupím na každém rohu, ale jak kdo chce.    [Bohumil]   24.09.2018
Odpověď  Děkuji za vysvětleni.    [Milan]   24.09.2018
Odpověď  AEV má výhody: přepěťové ochrany a proudové omezení(vyjma levnějších AEV 0429 a 0430) a v regulaci nejsou takové výkonové ztráty jako u kotvičkového relé, dále oproti relé zde provozem nedochází k opalu a postupného opotřebení kontaktů.
Nevýhody: nejedná se o původní regulátor takže to je na úkor originality, nemá takovou odolnost jako kotvičkové relé - stačí omylem zapojit opačně polaritu na akumulátoru a AEV je okamžitě zničeno. Dále u regulátoru AVE nelze využít tedy možnost nastartování v poloze spínačky "jízda bez baterie" takže s úplně vybitou baterií se motorka nerozjede. Ale lze snadno zabránit jeho poškození v případě zapnutí klíčku na tuto polohu - u spínačky s ampérmetrem se nezapojuje vodič mezi kontakty 61 na spínačce a regulátoru AEV a v případě spínačky FJ z kontrolkami se odpojuje klema ve spínačce viz: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=7930    [Martin Štindl]   22.09.2018
Odpověď  Mám na mysli elektronický regulátor AEV.    [Milan]   22.09.2018
Odpověď  Jen jestli si nepleteš relé s regulátorem? Na relé není co zničit mimo spálení nadměrným proudem.    [fikuscz]   21.09.2018
Odpověď  Dobrý den,jaký máte názor a skušenosti srelátkem AEV.na péráku.Někde jsem se dočtl že s relé AEV. se nedá jezdit na na polohu na spìnačce,jizda bez baterie,relátko se zniči.Děkuji.    [Milan]   21.09.2018
Odpověď  Přepólování dynama: Při zapojené baterce zapni klíčkem zapalování (aby se baterka připojila k dynamu), krátce tzn. asi na 1 až 2 vteřiny zmáčkni kotvu dobíjecího relé nadoraz, z baterky půjde do dynama velmi vysoký proud - ampérmetr ukáže až za roh. Tímto velkým proudem se nabudí dynamo na polaritu baterie. Hotovo - konec akce.    [donkomposto]   10.04.2013
Odpověď  skontroluj ako mas nabudene dynamo, popripade ho prepoluj este raz... tu na fore najdes niekde navod...

ja ked som kupil perosa, nevedel som ako bola zapojena baterka tak som odpojil z izolovaneho uhlika kabel pripojil tam multimeter a tocil motorom , podla meraka som videl ci ma byt ukostreny plus alebo minus pol...

alebo ukostri plus a vyskusaj coto spravi... ci nahodou nebudu svietit ziarovky opacne :) ja mam inac plus na kostre    [jano]   09.04.2013
Odpověď  Ukostřené mám -. Předtím byla motorka šrot, takže nevím, jak to chodilo. Může tady dojít také k únavě magnetů ve statoru?    [vranis]   09.04.2013
Odpověď  a predtzm ti to slapalo ok?
nezapojil si opacne aku? mas plus alebo minus na kostre?
Neviem ako sa sprava dobijanie ak zapojis opacne aku a neprepolujes dynamo...    [jano]   09.04.2013
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (17) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Perak 350 (18)- max. rychlost


 Ti co maju skusenost, aka je realna max rychost Peraka 350 (18)?
Ja mam motor 1000km po zabehu, pocitovo ide dobre, ale maximalka je cca 95, mozno 100 ak sa prikrcim na nadrz... pride mi to malo.

Chcem sa zucastnit zavodu perakov, tak potrebujem max vykon...

Inak je to standardny perak, prevod klasika 16z/47z (160mm rozeta), jedina modifikacia je VAPE 12V a karburator z kyvacky 354/04, 2924SBD-11b, hlavna tryska 95, volnobezna 50.
Pripadne, napada vas co este pozriet?

Predzapal ma este mozno rezervu, ak som to dobre zmeral stroboskopom, je cca 3mm (mam tam kolik na klukovke)

Este riesim 15z kolecko, pre lepsiu akceleraciu    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 39 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  No ale praveze ty tam tu drazku NEmas. To o com vravim je cast drazky ktorá ide "poza" labyrint. To co je na tvojich foto je mazacia drazka, ta je ok. Pozri moje foto kde je cervenym vyznačená časť čo mám na mysli    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.09.2018
Odpověď  Je to 354 ,jen pro ilustraci že se s drážkou vyrábělo i dále..    [Beat]   21.09.2018
Odpověď  Beat - tie kartery su 18 original? Alebo 354? Lebo ty tam tu drazku poza drziak loziska nemas!    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kluci neblázněte,můj motor oral brambory a tak jak byl šel do rámu..kolečko jsem nikdy nedával podle katalogu. Co tam bylo jsem zkusil pak p metodou pokus omyl jsem dával jiný..
Taky posílám foto projektu co tu mám od zimy-kartery jsou podobný    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2018
Odpověď  Presne tak. 16z je predpisana. Ale mne so 16z max 95 (karbec 2924SBD) -100 (karbec 2926SBD) a to sa snazim riešiť    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.09.2018
Odpověď  BEAT - 16 zubů je pro 350 snad normálně předepsaná?    [Monty]   19.09.2018
Odpověď  No, já musel u 350 jít se zuby níž..měl jsem tam 17 zub, ten jel pěkně síly dost, ale 100 km/ h strop.. I řekl jsem si větší kolečko o zub a pojedu rychleji- ani prd velebnosti! Motor bral max. trojku, čtyřka se mi po rovině dusila..
I dal jsem 16 zubu a motor najednou ožil, jde točit a jsem někde ke 110 km/h..
Můj poznatek - aby 350tka jela musíš ji držet a točit..    [Beat]   19.09.2018
Odpověď  Ondra - Asi si necital cely text. Od zaciatku riesim maximalku s 16z koleckom. 15z som dal len teraz pre potreby zavodu, aby som aspon trocha kompenzoval zly chod motora.
Samozrejme ze teraz ide este menej..ale zatah na strednych a vyssich otackach bol dobry    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.09.2018
Odpověď  čím menší kolečko ve předu, tím menší rychlost, když dáš 15z zvětšíš akceleraci, ale zpomalíš na maximálce, a obráceně :-)    [Ondra cz] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.09.2018
Odpověď  Hmmmm tak to je potom záhada. Rád by som pochopil načo tam tá drážka je a pripadne videl dalsie fotky inych perackych kartrov.

Lebo toto je zatiaľ jediná idea ako vysvetliť že nedokazem nastavit karburator aby motor isiel dobre v celom rozsahu a aspon sa priblížil deklarovanej max rýchlosti (115kmh)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.09.2018
Zobrazeno 10 z celkem 39 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (39) 
Zodpovězené téma  

Perak


 Dobry den,chtel jsem se zeptat,mam doma peraka bez motoru a nádrže,da se podle čísla zjistit jestli je to 250 nebo 350 cislo rámu 04870-53 tacho je do 160 a je na něm 7.53 ,ale jestli tam je Origo nevím ,el. instalace zapalování tam také neni,dík za odpověď    [Pacal Josef ]   22.09.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Stupačku tam mam jen jednu ale zrovna tu na straně zapalka tak to zítra změřim ,diky Tome.    [Pacal Josef]   22.09.2018
Odpověď  Pepi zdar, podle vseho by to mela byt 350, tachometr do 160, predpokladam, ze nemas stitek na ramu a civky taky chybi. Zmer si sirku stupacek u sve 350 perasa a porovnej s tim ramem a jses doma 250 je ma uzsi hlavne ze strany zapalovani. Aboj Pist.    [Tomas ]   22.09.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

repasované zapalování


 Zdar borci, máte někdo prosím zkušenosti s tímhle repasovaným zapalováním? nechci, abych ho zase za rok musel řešit :D Dík za rady Havran

http://www.mvdily.cz/zapalovani-perak-250-s-repasovanym-rele    [havran]   20.09.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dík moc, už jsem mu volal a domluvili jsme se. Havran    [Havran]   21.09.2018
Odpověď  Ahoj

nemam skusenost so zapalovanim od mvdily, ale poznam viac ludi ktori maju zapalovanie po renovaci od p. Zahradnicka : https://www.jawadynama.cz/
Skus ho kontaktovat a uvidis. Je to jednoznacne odbornik na svojom mieste    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Pérák Zbrojovka 1949


 Dobrý den,mám doma Zbrojovku,ikdyž nekompletní,ale v puvodním stavu,kterak ráfky,brzdové bubny jsou v chromu a nevím zcela jistě v jaké povrchové upravě jsou špice a niple,ty mé jsou už nepoužitelné,najde se někdo,kdo jí má také doma a muže odborně poradit,díky Milan 774112889.    [Milan K] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuji za info ohledně těch špic a niplu,zvažuji tu variantu v chromu,snad to,ale nebude na puvodnim ráfku s pěknou patinou vypadat moc nepřirozeně,uvidíme,Milan.k    [Milan K] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2018
Odpověď  Viděl jsem špice v zinku ale i v chromu včetně niplů, k těm chromovým ráfkům i bubnům bych dal také chrom, pokud by byly bubny lakované a ráfky chromované dal bych zinek. Ale je to jen můj dojem a názor. Je klidně možné že to ve fabrice dávali jak jim to přišlo pod ruku, zvlaste pokud se jedna o roky 49 a mladší...    [Jirka123]   13.09.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  Zdravím, chci se zeptat jak je to s pneu na péráka. V katalogu i návodech je 3.00x19 na obě kola v jedněch dokladech mám 3.25x19 na obě a v druhých 3.00x19 na obě. Na kamarádově péráku co má najeto 10tkm je vpředu 3.00 a vzadu 3.25. Co bych tam podle vás měl dát. Vybral jsem si Mitas vzorek H-01, mají oba rozměry.    [lipcaa]   29.12.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 39 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Foukám kola kolem 2..max na 2,1. Jezdím většinou ve dvou a na předu mám origo starou gumu Barum, vzadu je "čína za 500". Obě mají najeto 8200km. Přední nijak není poznat. Zadní čína má tak krok před srmtí. Typuju to tak na dalších 500 pokud by bylo hezky,.. nebo budu jezdit okruhy a klopit, boky jsou v cajku :D

Celkový dojem je dobrý. Neklouzala, nijak se nevlní, neháže. A za ty peníze je nájezd myslím OK.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2018
Odpověď  Foukám také 2,00 a zadek trochu více.    [fikuscz]   25.05.2017
Odpověď  foukam na 2,00 obě kola...    [Ladic]   25.05.2017
Odpověď  Dotaz. Mám pneu Mitas H-01, předek 3,00x19 a vzadu 3,25x19. Hustil jsem dle předpisu 1,25 a 1,5 atmosféry -jezdím sólo. Vzadu se objevily trhliny mezi běhounem a bokem pneumatiky. Kupuju opět 3,25x19 Mitas H-01 a při té příležitosti jsem si všiml, že výrobce předepisuje tlak 230 kPa, tzn. asi 2,3 atm, takže jsem jezdil celou dobu na podhuštěných gumách? Pocitově při jízdě i pohledem na zatíženou pneu bylo vše v pořádku. Kolik hustíte vy ??    [donkomposto]   25.05.2017
Odpověď  Heidenau je mám na 150 C a jenom chvála.Teď stavím 350/18 z kterou chci dost jezdit a nevím jak ji obout. Zda Mitas nebo Heidenau . U 150 C to byla jasná volba,protože Mitas rozměr nedělá, ale u Péráka je možnost výběru.Sčím máte lepší zkušenosti?    [Martin]   02.04.2012
Odpověď  ja sem dal pritelkyni haidenau na panelku a kdyz me ji pujci tak si teda nemuzu stezovat uz vzhledove je ta guma kulata narozdil od starsich mitas ,zatim ma za sebou dvakrat alpy a pohoda    [free]   02.04.2012
Odpověď  Nikdo nejezdí na Heidenau?    [Martin]   01.04.2012
Odpověď  Čau. Mě připadne Heidenau originálnější a chci se zeptat,kdo má Heidenau,tak na předek dát K33 3,00 a na zadek K34 3,25.Jaký je rozdíl mezi K33 a K34 ?
Dík    [Martin]   31.03.2012
Odpověď  Měl bych 1ks Baťa Sport, 3,00 nepopraskaná a 2ks Kudrnáč 3,25 nepopraskané krásný stav. Máte li někdo zájem jsou k mání, scháním i nějaký díly, tak i výměnou, písněte na mail.    [Kokeš]   29.02.2012
Odpověď  tomm dám ti za tu Baťovku min. 2500,- dej vědět.stačí napsat ano sem na foru a pak se spojíme chybí mi.    [nemo]   29.02.2012
Zobrazeno 10 z celkem 39 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (39) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Přívěra filtru vzduchu


 Ahoj,na péráku r.v. 1948, březen, v.č. 11-234xx by měla snad být přívěra s jednou packou.Mám tam filtr se dvěma packama, k dispozici mám dva filtry s jednou packou, každý jiný,navíc oba filtry jsou kolmý, nejsou "šikmý", musel bych přírubu s přívěrou sundat a nasadit na šikmé tělo filtru a ještě nejspíš ohnout packy,aby trčely ven. Která z nich tam patří?Díky za radu, Rosťa.    [rosťa]   23.03.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  podobná problematika je i na čz B a T, viz. foto. Filtr na B karburátoru je poniklován a packa bodovaná a otvírá se po směru hodinových ručiček, mladší co sem měl na T motoru je pozinkován, packa z jednoho kusu a otvírá se proti směru hodinových ručiček.
Vím, že to jsou drobnosti, ale i tyto detaily se mi zdají být zajímavé.    [Libor ]   16.09.2018
Odpověď  ještě sem si i všiml , že některý se zavírají doprava a jiný doleva... taky celkem zajímavý    [Libor ]   15.09.2018
Odpověď  tak hliníkový vrtulky sem našel 2ks, pozinkovaný asi 4, chromovou 1. Opravdu by mě to zajímalo, nikdo netušíte chlapi? Nejspíš jen technologická změna ve výrobě, ale pro info by to bylo zajímavý určit . PS. a ostych stranou a poraďte někdo :)    [Libor ]   15.09.2018
Odpověď  Ano myslím tu vrtulku s dvěmi packami.praveze mám tři původní ošuntělé a jedna je nabeton hlinik.druha pozink a třetí pochromovaná nebo poniklovaná.samotne tělo je vzdy odlitek .    [Libor]   14.09.2018
Odpověď  Černěná určitě ne.    [fikuscz]   13.09.2018
Odpověď  Libor: Pokud myslíte tu otvírací část tak ta byla dle mého názoru vždy v zinku jak ve starším provedení s jednou packou tak i novější s dvěma "křidélky", spodní přírubová část se lišila: starší plechová černěná(lakovaná) nebo novější hliníková. Přelom cca rok 49 - 50    [Jirka123]   13.09.2018
Odpověď  Nikdo netuší?    [Libor]   10.09.2018
Odpověď  Zdravím,
napojil bych se na toto vlákno ohledně filtru vzduchu pérák (kývačka), plechovou část sem viděl pochromovanou, pozinkovanou a hliníkovou. Je v tom nějaká systematika? (stáří , typ...) Má v tom někdo jasno? díky za radu.    [Libor ]   06.09.2018
Odpověď  Díky za objasnění.Použiju přívěru z filtru na mojí fotce napravo,kde je páčka ohnutá úplně opačně(víte z čeho je původně?),ale po ohnutí to bude ta správná.Ta přívěra co nabízí motoren na žádnýho péráka nepatří?Rosťa.    [Rosťa]   26.03.2014
Zobrazit dokumentOdpověď  ..i ten z odkazu na aukru je on    [11-1473] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2014
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (17) 

 Strana 1/199 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 17.10.2017)
Nezodpovězené téma 

Spojkovy automat zo 634 v Peraku 18 (350)


 Mate niekto v motore?
Ak ano, viete poradit ci je potrebne dat vypinaciu tycku spojky inej dlzky alebo moze ostat povodna peracka?

Preco to riesim - v motore uz mam celu spojku z 634, funguje vyborne (najazdene 1200km) ale nedostatocne sa vypina a radim trochu cez zuby (peracky spojkovy automat nema dostatocne vysoky "zdvih"), preto tam chcem dat aj automat z 634.

Motor je 18 original    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.09.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Pérák - dobíjení


 Dobrý den, prosil bych o radu. Včera jsem se jel projet Pérákem 250, original zápalko s původním relátkem, všechno v pohodě a během cesty jsem si všiml, že začal jít ampérmetr úplně za roh do plusu. Říkal jsem si, to dojedu a doma se na to podívám. Doma jsem sundal dekl a kotva byla tak rozpálená, že z komutátoru vystříkal cín do prostoru zapalování. Prosím o radu, co by to mohlo být za závadu a jestli jde ta kotva zase opravit. Díky za rady.    [jirka]   24.08.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

motor peraka 250


 Dobry den
koupim nacrt rozlozeni motoru peraka 250 rok 1953    [Kos]   04.06.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

spínací skřínka Jawa


 Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jestli někdo nevíte na jakou motorku patří spínací skříňka vlevo na obrázku, našel jsem ji u dílů na péráka. Děkuji    [Proki]   26.03.2018
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa Perak držiak pružiny stojanu.


 Zdravím vie mi niekto poslať rozmery držiaku pružiny stojanu (Hrubka plechu,šírka,dlžka+ velkosť diery) na perák 250/1950. žial niekto odpílil z rámu a potrebujem ho vyrobiť.    [Roman]   04.03.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Trubky stupacek FJ


 Nemate nekdo nakres nebo nevite kde bych ho mohl naleznout strubek stupacek na Janecka? To je jedine co me chybi na FJ ramu mam tam z kyvacky a chtel bych to doladit do top stavu. Predem diky    [Rob]   23.10.2017
   Přidat odpověď 

 Strana 1/199 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006