MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 302241 příspěvků |7312 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 22 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 17.10.2019 05:53  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 770
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 567
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 351
    Doklady   11.04.2010 / 275
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 233
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 2999      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 279      Příspěvků Příspěvků: 30175
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/755 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  Dobrý den, podařilo se mi koupit Peraka rikša 250, ale nikde nemohu najít nějaký katalog ND nebo nějaké další příručky. Podařilo se Vám něco sehnat o doby založení Vašeho dotazu. Děkuji za info a s pozdravem Zdeněk ŠLEIS.    [Zdeněk Šleis]   13.10.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  To fikuscz. Moooc pěkné!    [p377] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.09.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  To je náhradní motor z mototechny označený písmenem N. Klidně se mohl v tom roce koupit a dát do motorky.    [fikuscz]   29.09.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Natrafil som na takýto perácky motor.Bohužiaľ mám iba motor.Modelový rok 56 a predsa sa už robili kyvačky?    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jj izolace praskala, ty dráty jsou nic moc. Už bych na moto tyto dráty nedal.    [fikuscz]   24.09.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Výměním JAWA Bizon s SPZ, TP, původní, motor po GO za JAWA 350 Pérák


 Výměna.    [KoljaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.09.2019 
 Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jako na každém jiném péráku. FJ není po technické stránce zas tak vyjímečný.

Co mě zaujalo je, že motorka v galerii vypadá že ještě nevyjela a při tom už praská izolace na kabelech ... .    [jawák]   23.09.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zdravím mám výrobné číslo 7400 s dlhým rebrom,v Tp 3.3.1952
Prepinac prvý typ,zadný blatník bez vzpery,ako nový predany vo svajciarsku a je tu dodnes no čoskoro pojde do svojho rodiska.    [Ján Čurilla Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.09.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zkus kouknout na mé album, snad ti to pomůže, ať se daří: https://renovacemoto.rajce.idnes.cz/Jawa_250_11_FJ_1947/    [fikuscz]   23.09.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Elektroinstalace


 Mám jawu Péráka 250 Františka Janečka nemá někdo foto jak tahal dráty děkuji za odpověď.    [milenka109Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.09.2019 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (4) 
Odpověď  Ještě jsem zapomněl dodat k výrobním štítkům (existují i zákaznické), při řešení výměny (náhrady) je nutno znát vyjádření výrobce (dovozce), zda-li náhradní štítky dodává (za poplatek) a za jakých podmínek (velmi se různí). Pokud štítky nedodává (jeho vyjádření nutno doložit úřadu), tak platí druhá zákonná varianta a to je opatření si štítku, vyražení údajů vlastními silami (klasicky nějaký štítkový eschop, reklamka).

A jak je oficiálně známo, na většinu starých vozidel (ale i nových) výrobci štítky nedodávají. Pro STK od roku 2012 vydala EU předpis, že není vážnou závadou vozidlo bez štítku do roku výroby 2001. Proto zřejmě technik doporučuje nevyhovující štítek raději sundat (nezahazovat!), protože ho jinak musí vyfotit. Při výměně rámu (karoserie) a oficiálním vyražení čísla (VIN) se logicky údaje neshodují s původním štítkem. Což z hlediska evidence není v pořádku. Menším zlem je nyní štítek nemít, než mít s nesprávnými údaji.
Ale byl bych opatrný, kdo ví co se vymyslí, a štítky pečlivě schoval a pořídil nové, kde chybějí nebo jsou špatné.
Ani JAWA štítky nedodává, naopak odkazuje na druhovýrobu, jak mi bylo i oficiálně opět potvrzeno.
Nejjednodušší je proto si štítek rovnou koupit a přinýtovat a vyhnout se zbytečným starostem. Existuje také oficiální vyjádření některých výrobců ke štítkům, kde podmínky náhrad uvádějí.
Takže pokud někdo potřebuje náhradu za ztracený, poškozený štítek, tak není žádným falšováním si jej pořídit. Štítek (údaje) nemůže být v rozporu se skutečným stavem v registru a TP. Snad není takový problém si údaje napřed v TP ověřit a poté vyrazit. A vlastní pořízení a vyražení není nezákonné, naopak jej předpis uvádí jako druhou možnou variantu při absenci možnosti výrobce.    [vintera]   21.09.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Mám takto několik vozidel, které mají oficiálně něco měněno a nesouhlasí proto údaje se štítkem. V jednom jediném případě je v TP v poznámkách uvedeno - "ponechán původní štítek" - a není s tímto žádný problém na STK. Ale naopak byl problém při silniční kontrole (TP se nevozí). Policie má přístup do registru vozidel a trvá (a obtěžuje) než si údaj ověří.
V ostatních případech zapsaných výměn není v TP o štítku žádný zápis a na STK je pravidelně problém, buďto požadují štítek odstranit a vozit v kastlíku, nebo dát do souladu se skutečností a hlavně upozorňují nejezdit do zahraničí, kde hrozí i zabavení a trest za falšování pro tento nesoulad.

K tomu odstranění štítku uvádí STK, že povinnost mít při kontrole na vozidle štítek platí až od výroby vozidla v devadesátých letech. Proto mám v provozu i několik vozidel bez štítku. Je ale také pravdou, že na některé STK některý technik striktně štítek požaduje a dlouho nechce platný argument uznat. Radí dát jej i nový. Pro klid duše všech.

Proto bych se přikláněl k požadavku o zapsání údajů o existenci štítku do TP na evidenci vozidel při oficiální výměně rámu. Pro úplnou jistotu dát štítek nový.
Ono dát nový štítek není nic nezákonného, při ztrátě, zničení, jen se nesmí uvést jiné údaje než jsou v evidenci (TP). Stejně jakoukoli přestavbou se přichází o skutečnou historickou hodnotu stroje.    [vintera]   20.09.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Výměna


 Vyměním JAWA 250/559 s vozíkem Pav-40 SPZ, TP za JAWA 250 Pérák.    [KoljaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.09.2019 
 Přidat odpověď 
Odpověď  Jiste ze by tam mel byt stitek z ramu. Nechat puvodni. Uz se to tu resilo stokrat dokola. Bez stitku je jasne a podezdrele ze neco chyby a naprosto nejhorsi moznost je stitek falsovat ... .    [jawak]   15.09.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde    [libor]   13.09.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dalším číslem s dlouhým žebrem je 11-07685-52, pravda poslední dvoučíslí trochu ledabyle ražený...    [Libor]   13.09.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Stejně zachovalýho má kamoš v garáži- rok 1947. POkud si dojedeš do Brna, není problém ofotit a prozkoumat.    [Monty]   11.09.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  https://motorky.bazos.cz/inzerat/108387875/Jawa-Perak-FJ.php Je stále na prodej asi ho nikdo nechce..    [perak]   11.09.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prosba: před lety byl na Bazoši na prodej unikátní původní stroj v.č.26092, který by bylo pozitivní detailně prozkoumat. Nemáte někdo povědomí kde se dnes nalézá?
Dík,    [Libor Marčík]   11.09.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Především díky ZČ se nám tabulka opět rozrostla, dík.    [Libor]   06.09.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto č.3    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.09.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto č.2    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.09.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Motor 11-13687-52 bez žebra    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.09.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Teď je na bazošu 250ka s číslem lehce nad 10 000 - 52 a má dlouhé žebro na karteru - vývozní. (Nevím zda sem mohu dát odkaz nebo jeho foto) Čau    [Jirka123]   28.08.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jane dík, nyní již hledáme pro dotvrzení motory s koncovkou -52 v rozmezí čísel cca 11-02000-52 až 11-10000-52    [Libor]   27.08.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  dlouhe zebro 11-38794    [jan]   27.08.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dík kolegovi, co potvrdil dlouhé žebro u č. 11-02592-52.
To první v.č. s krátkým není potvrzeno fotkou ..., přidejte ještě někdokrátké žebro.    [Libor]   24.08.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ano 7 žeber možná najdu fotku protože motorku jsem prodal    [Petr ]   22.08.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  http://hire-labas.pl
info@hire-labas.pl    [Lillie]   22.08.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Petře, jseš-li ještě po letech na příjmu.. Zajímalo by mě, zda jak píšeš, měl ten tvůj zmiňovaný motor 11-02592-52 opravdu sedm žeber (prodloužený žebro viz tabulka)    [LkicramRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.08.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dík i Davidovi z Dobříše. Změna na motorech se vyseparovala do Modelové řady 1952.
Viz tabulka prozatimních sériových čísel. Chtělo by to ještě více motorů, především bez žebra, třeba i vyšších v.č. Doplnil jsem 11-10408-52 ze srazu v Týnci n.S., kde se dnes sjelo 850 Jaw!    [Libor]   17.08.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Mám motor s výrobním číslem 11-00096-52 a má ještě dlouhé žebro    [David K]   16.08.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pěkný, píší 1951, jaro, nebo podzim?? Na 350 jsou již definovány 4 šrouby u vzpěr.    [LkicramRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.08.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den
No netvrdím, že se tím objasní všecko,....ale snad to možná třebas trochu posune https://vimeo.com/130143046
Mimochodem sklo lampy vypadá obráceně!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.08.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Napisal som vam na mail.    [Milanxx]   15.08.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ty mi ale dáváš.., najít to zas na www byla pěkná fuška - ale jo, Důvěřuj, ale prověřuj!
Má to dlouhé žebro i na pravém karteru.    [Libor]   15.08.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Je u toho v.č. 11-01436-52 motor nafocen i z pravé strany pro ověření? To výrobní číslo je vyraženo na pravém karteru a při možnosti že nejsou spárované kartery by to mohlo být zavádějící info.    [Martin Štindl]   14.08.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  FJ válec mám po výbrusu na prodej. Výbrus č.2. ( fikuscz@seznam.cz )    [fikuscz]   14.08.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Poprosim o radu, bude funkcny motor perak fj 250 a valec 353. Aspon kym zozeniem original fjckovy valec.    [0908273158]   14.08.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/755 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006