MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 295410 příspěvků |7001 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 87 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Manet 90 14.8.2018 19:47  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Odlišnosti u MANETA M 90.   16.05.2009 / 123
    Sútažný manet   25.12.2013 / 104
    Pridávam perličku maneta s odpruženou zadnou vidlicou v pôvodnom stave....   17.09.2007 / 78
    Rada s dokompletováním.   15.06.2012 / 77
    GO motoru   09.09.2013 / 56
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 465      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 3 / 85      Příspěvků Příspěvků: 3854
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/31 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Provedení nádrže


 Ahoj všichni, dělám modrý manet z r. 1948 a podle původního provedení má tento manet celou nádrž v modré barvě (viz foto). U manetů bylo provedení s chromovaným, bílým nebo stříbrným bokem taky (co jsem alespoň viděl na netu). Bylo nějaké pravidlo určující, které manety měly nádrž s konkrétním provedením?    [radian] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdravím Maneťáky. Trošku oživim tohle téma barevných schemat nádrží. Souvisela nějak barva boků nádrží s rámečkem skla světla? Mám totiž dvě světla, obě se záslepkou tachometru a jedno má rámeček hliníkový a jedno železný. Podle všeho byl muj Manet se stříbrnou barvou na boku nádrže a původní světlo je s tím hliníkovým rámečkem. Dá se tak potvrdit, že nádrž byla stříbrná, nebo ne?    [stafflikRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je.    [kovarnik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2016
Odpověď  pošli foto...    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2016
Odpověď  Mám stejný, původní stav.    [kovarnikRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2016
Odpověď  Já zas si nedovedu představit, že by někdo před x lety po přestříkání nádrže sháněl origo logo Maneta.    [Jirka]   01.04.2014
Odpověď  radian: podle foto těžko soudit, ale z tohoto pohledu to vidím na domácí úpravu - barva sice hodně připomíná tu původní, ale jak jsem psal - nikdy jsem neviděl původního maneta s jednobarevnou nádrží...    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, k probíhající diskusi posílám ještě jedno foto z druhé strany nádrže. Tam by asi mohlo být zřetelnější , jak to je s modrou na celém povrchu nádrže. Když tak číslo motoru i spodku je 16921.    [radian] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2014
Odpověď  Ja teda nevim. ale aby zub casu odrel stribrenku vsude i mezi pismeny?    [Jirka]   31.03.2014
Odpověď  Ako pise Jirka pravdepodobne sa striebrenka na bokoch presupala na modru. Nadrze boli aj v chrome no mne osobne tam skor pasuje striebrenka RAL9006. Logo sa povodne striekalo sablonou no ja som pouzil vodoobtisk a prelakoval bezfarebnym lakom v tenkych vrstvach. Kupis ich na aukre alebo priamo na stranke vodoobtisky.wz.cz    [PatoRS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2014
Odpověď  Ten červený manet určitě nemá originální barvu ani linkování. Ten tvůj ano, ale nádrž z PS nebyla nikdy jednobarevná. Boky nádrže a loga se stříkali pomocí šablon, takže se na tvé moto na některých místech "prošoupala" boční stříbrná až na modrý základ.

Podle mého názoru a info byl vývoj barev : béžová, modro/zelená, modrá, zelená, červená. První tři odstíny s červenou linkou, zelená a červená barva měla linkování zlaté. Asi bych v tvém případě zvolil původní kombinaci modré nádrže a stříbrné boky. Ale i modrý nebo béžový Manet může mít chromovou nádrž, takže bude spíš na tobě zda chceš ponechat moto dle jeho původního stavu, nebo zrenovovat do některé z jiných vyráběných verzí.

Zajímalo by mě zda máš k moto původní štítek s odpovídajícím motorem - pokud ano můžeš prosím poslat číslo motoru? Díky    [JirkaSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2014
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Karburátor JIKOV2816


 Ahoj, chtěl bych se zeptat zda se používal na M90 karburátor JIKOV 2816 nebo zda se jedná o karburátor k jinému motocyklu. Díky za odpovědi.    [clockwork69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Motor je OPP Domažlice, používal se do sekaček, kalových čerpadel atp. Ten karburátor je na něm originální, jeho pootočením o 90° se dal motor buď položit, nebo postavit vertikálně. Objemově je ten motor tuším osmdesátka/devadesátka a má 3 koně výkon. Na starších kusech býval karburátor alá Jikov 2914Hz.    [Pajka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.07.2018
Odpověď  Kraburátor vypadá úplně stejně jako z pionýra. Motor nevím    [HonzaBK]   15.01.2013
Odpověď  motorová pila, motor Vodňany    [Ludva]   11.01.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě, kdo poznáte s čeho je motor s tímto karburátorem. Karbec není asi origo.    [roman]   11.01.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím. Mám doma karbuátor, který má číslo ,, RP 2816 ". S čeho prosím Vás je.    [roman]   11.01.2013
Odpověď  http://www.ceskatelevize. cz/porady/10116288585-arc hiv-ct24/212411058210015/
Pardon. Tak tady je.    [skalda] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.04.2012
Odpověď  Předem se omlouvám za odkaz, ale tohle se snad hodí dát všude. Je to z filmového týdeníku z roku 1947 a snad nemusím připomínat o co půjde. Koukněte na to stojí to opravdu za to. Čas od 01:44.    [skalda] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.04.2012
Odpověď  Tady máš přehled. 2816 bude nejspíše překlep. http://www.velorexy.cz/ga raz/olivoj/karel/znaceni- moto-karburatoru    [Jirka]   21.04.2012
Odpověď  Tohle je snad jediný údaj co jsem našel na internetu.
2.4 Motocykel Manet M 90
Rok výroby 1947.
Vybrané technické údaje:
Motor dvojtaktný benzínový jednovalec s dvoma piestami, vŕtanie 2 x 32 mm, zdvih 58 mm. Zdvihový objem valcov 93 cm3
.
Karburátor Jikov 2816 s difúzorom ø16. Olejový čistič vzduchu
Jikov. Benzínová nádrž 7,5 l, z toho 1 l rezerva. Zapaľovanie zotrvačníkové magnetkou PAL, predstih 4,8 mm, sviečka PAL 175.
Zmiešavací pomer oleja a benzínu 1:20. Výkon motora 3,5 k
pri 4500 ot/min    [clockwork69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2012
Odpověď  Díky. A 2816 náhodou nevíš? Nemůžu to nikde najít.    [clockwork69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2012
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zodpovězené téma  

Odlišnosti u MANETA M 90.


 Zdravím všetkých milovníkov a majiteľov tohto zaujímavého stroja.
U motocyklov ČZ a Jawa sú vcelku známe odlišnosti u jednotlivých sérii a zmeny aj od jednotlivých výrobných čísiel. V súvislosti s motocyklom Manet M 90 je veľa nejasností a preto by som Vás chcel poprosiť, či by sme spolu nejak tento problém nedali dokopy. Snažil som sa spísať nejaké rozdiely v priebehu výroby. Mohli by ste sa k nim vyjadriť, doplniť ich, prípadne uverejniť fotografie k jednotlivým odlišnostiam. Ideálne by bolo, ak by ste k tomu uviedli rok výroby prípadne aj výrobné číslo stroja. Tentokrát som sa zameral na podvozkové časti motocykla. Odlišnosti motora uverejním neskôr. Veľa vecí bolo na tomto fóre už prediskutovaných, ale chcel by som to zosumarizovať. Fotografie by som aj ja dával priebežne, ak by bol o túto tému záujem. Stroje zo zadným pérovanim som vynechal, lebo zatial sa mi nepodarilo získať hodnoverné informácie o sériovo vyrobenom
motocykli so zadným pérovaním ( zápis v TP, prípadne iná váha stroja na štítku...)
Prípadne mi zašlite pripomienky alebo fotografie na mail.    [Miloš.]   16.05.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 123 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  7    [pista170] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  6    [pista170] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  5    [pista170] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  4    [pista170] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [pista170] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [pista170] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  1    [pista170] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  trocha to tu oživím. prikladám rozdiely nadrže na rok 47 (prvá séria) a druhej nádrže od roku 47. Obe nádrže bez prelisu.    [pista170Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.07.2018
Odpověď  Zdravím, taky se přidám. Mám velice zvláštní typ motoru. Výrobní čislo je 34 000, což znamená, že byl vyroben asi v první pulce roku 1950. Jenomže má řazení s vracením řadící páky (sekvenční), což nemají ani motory s číslem okolo 39 000, dále má válec s prořízlými žebry, ale s neděleným, čtvercovým výfukovým kanálkem. Co si o tom myslíte ? Taky mám nádrž bez prolisu ale s víkem na pant. Mohla by sedět k tomuto motoru ? Díky    [kyssyk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.10.2015
Odpověď  Mal by som jeden dotaz k sklicku zadneho svetla. Mam rok 1948. Mam sklicko typu diamant. U konkurencie jawa ci cz boli v danych rokoch sludove pruzkovane sklicka. Ma ho mat aj manet? Alebo bok diamant od vyroby?    [PatoRS]   27.03.2015
Zobrazeno 10 z celkem 123 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (123) 
Zodpovězené téma  

Dnešní nepřijemná věc... Zjevně se mi povolila osa... POZOR NA TO!!!


 Takhle jsem jel, slabě sešlápl brzdu, pokrupalo a už to bylo... (celkem 6fotek...)
http://tinyurl.com/pjzyp2z    [Lukáš]   25.02.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nevím o tom, že by se dělali štíty nové, takže jedině sledovat inzerci nebo jezdit po burzách, občas se nějaký objeví.    [ZiMa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.05.2018
Odpověď  Ahoj, stalo se mi něco podobného, štít brzdy jsem měl již načaty. Prosím o radu kde se dá štít zadní brzdy sehnat. Lovil jsme po netu ale nikde nic. Děkuji pomoc
Petr    [H2O]   10.05.2018
Odpověď  to vypadá, že prvotní závada je ulomená ta část rámu a pak teprve praskl štít, protože se neopíral o celou plochu, ale tím jek se ten záchyt ohnul, tak už se opíral jen o pár bodů.    [HonzaBK]   26.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ajajaj Lukáši, nás v autoškole učili: Řidič před jízdou je Povinen atd. Měl sem za to, že je to slabá stránka Stadionů! Proto se začali vyrábět štíty kovové ale u Maneta je to velmi ojedinělý případ, skus dát pod matku vějířovou podložku :-)    [Márfi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2014
Odpověď  tak to nasere. Tak jak málo jezdím na mojem Manetovi, tak ještě abych se bál sešlápnout brzdu :)    [Honza]   25.02.2014
Odpověď  Hééérnajs, to je ale hodně nepříjemná věc. Mě se takhle ohnul zadní štít z čz 150c, ale to nemělo takovéto fatální následky.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2014
Odpověď  Zítra jsem chtěl jet na STK... Můžu se jít tak akorát zase šoupat... :/    [Lukáš]   25.02.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Manet 90


 Zdravim.Ak by mal niekto po ruke ram s manetky bol by som vdacny keby mi niekto mohol odmerat trubku v ktorej su nasrobovane stupacky. Potrebujem vyrobit novu no neviem dlzku.Dakujem    [TS1989Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dakujem za linky, dost mi to pomohlo.    [TS1989Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2018
Odpověď  Už se to tu řešilo: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=115&idtop=104746 nebo ještě na těchto stránkách http://www.manet90.estranky.cz/clanky/go-motorky/ asi v půlce stránky je nádkres.    [ZiMa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Manet 90


 Zdravim.Chcem sa opytat je tento brzdovy stit s manetky? Je kovovy. Je to s prveho typu manetky ?    [TS1989Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobre dakujem pekne za rady :)    [TS1989Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2018
Odpověď  možná z ČZ 98 byl ale už je upravený (asi právě pro použití na maneta) Manet má vždy hliníkový    [meela]   26.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Manety nemaly vobec kovove? Na prvej fotke je teda cz 98 zadny? A na druhej fotke predny? Tiez je kovovy.    [TS1989Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2018
Odpověď  tenhle je z ČZ 98, na maneta pouze hliníkový    [meela]   26.03.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Manet 90 ukazatel rychlosti


 Pěkný den přeji, vlastním Maneta z roku 1948 ( s doklady a vše pasuje )a na motoru mám ukazatel zařazené rychlosti, který jsem nenašel na žádné fotografii ani v knize Manet od pana Metzkera není na fotce z roku 1948 není tento ukazatel. jedině mě napadlo, že se jedná o motor z roku 1947, který měl ruční řazení a tím pádem i prodlouženou hřídel. Číslo motoru je 16649 ( sedí se štítkem i rámem ) což je rok 1948. Domnívám se, že je to použitý motor ze " starých " zásob a usazen do roku 1948. Prosím o vaše názory    [kovisRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  původně to bylo na páku řazení, ale ta se nejspíš používala pouze v prvním roce výroby, potom zůstával tisícihran nevyužítý a nakonec se zrušil.    [meela]   26.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravim.Tiez mam motor manetky a mam vyvedeny tisichran ako vy na rucne radenie. Nemam tam ziaden ukazovatel. Ten tisichran je tam kvoli ukazovatelu alebo nan sla paka rucneho radenia? Cislo motora mam 28xxx. Takze 49 rok. Dakujem pekne.    [TS1989Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto z originál návodu...    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2017
Odpověď  díky za info přátelé. Tak jsem 2 dny pátral a dopátral jsem se, že ukazatel bylo původně ruční řazení, které si majitel upravil. Nakonec jsem se odhodlal, že na svého Maneta udělám i ruční řazení ( kdykoliv mohu smontovat :-) ).
Nemáte prosím někdo nákres nebo nejlépe okotovanou ruční řadičku?

díky    [kovisRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2017
Odpověď  Pri generalce motoru bych to rozhodne zachoval jako relikt/svedectvi doby. Jestli ten motor nepotrebujes, mel bych o nej zajem.    [CIJOML]   03.01.2017
Odpověď  klasický domácí zlepšovák...zřejmě snaha o napodobení ukazatele který je běžný na motocyklech ČZ.
co se týká drážek na vývodu z pravé strany motoru, jedná se skutečně o pozůstatek zvažovaného ručního řazení které měli první Manety...nicméně tyto drážky mají všechny motory manet až někdy do roku 1949...potom drážky odstraněny a následně celý vývod zaslepen... i zde v archivu určitě najdeš foto motorů Manet se stejným drážkovaným vývodem...    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě jedna    [kovis] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě přidávám detailní fotku    [kovisRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Manet 90 Zadny blatnik


 Zdravim. Chcel by som sa nieco nove naucit :) Kupil som manetku, cislo na stitku je 10711.Zadny blatnik ma ale 3 vystuhy namiesto 2. Neviem ci je to domaca uprava alebo nejaky special. Keby to niekto doma robil neviem si vysvetlit preco.Ak by niekto vedel budem vdacny za rady.    [TS1989Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dakujem pekne za odpoved. Dam ich teda dole.    [TS1989] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2018
Odpověď  To je úprava, nejspíš tam byl namontovaný tandem, proto to zesílení. Často se k tomu upravoval i rám.    [meela]   26.03.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Zadní náboj s ozubením


 Je toto zadní náboj z Maneta? Sám nevím. Díky za názory.    [Radim]   05.09.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ahoj Radime,

to není Manet měl bych zájem pokud by byl na prodej?
Díky Tomáš 777 831530    [tomáš]   04.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..a další    [Radim]   05.09.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další    [Radim]   05.09.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

šmejd no 1


 ...dámy a pánové, stroj m90 je totálně nahovno stroj, je to stroj co tě nechá kdekoliv,kdykoli, jedním slovem "šrot", nemám slov,šroooooot!!!!, nemá cenu se s tímto stojem zabývat, lepší je ho dát do šrotu, inam nepatří! už ho nechcu ani vidět, víc ho tlačím než jezdím, tato motorka se fakt nepovedla, ani náhodou!!!!!šmejd no 1!!!    [michal]   05.05.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  CHceš 10000 ,kam mám přijet.    [ludva]   04.03.2018
Odpověď  Já bych řekl- jáký pán takový krám. Mám taky Maneta a když se tomu trochu rozumí tak jezdí, i když má někdy svoje mouchy, mě se občas stane. že se ustřihne klínek na magnetu a protože to vim ,že se to někdy stane tak ho vozim sebou .    [klofáč]   15.02.2018
Odpověď  Kup si kravku a jezdi, máš aspoň mlíko zadarmo    [Ludva]   12.05.2012
Odpověď  Když si neumíš opravit motorku,kup si šlapací kolo!    [matt]   07.05.2012
Odpověď  A není to jen provokace aby tady rozpoutal zas nějaký hádky, já bych navrhoval na tento příspěvek nereagovat!!    [HonzaBK]   07.05.2012
Odpověď  myslím, že takového člověka nemá cenu nijak přesvědčovat. on má pravdu a musel ju prostě sdělit všem ostatním. a možná ani maneta vůbec nemá... :-)    [rybňa]   06.05.2012
Odpověď  Opravit, seřídit, nalít kvalitní benzín s olejem a jezdit. Pokud něco z toho vynechám...........nadávám.    [Jirka]   06.05.2012
Odpověď  Kolik je za železo 5kč/kg..? Kolik váží? 70kg? To je 350,-.. ať nežeru, dám ti 500,- za ten šrot.. :).

Podobné problémy jsem měl taky s S11, ale pokud člověk udělá co má, tak je vše ok a motorka jezdí v rámci možností ;)    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.05.2012
Odpověď  jasný když ho nechceš tak ho prodej za cenu železa.nebo tomu nerozumíš to je druhá možnost.    [josef]   06.05.2012
Odpověď  To záleží v jakém ho máš stavu a jak poctivě jsi ho udělal.Mě takhle podobně štve stadion,takže tě chápu, ale je to všechno o přístupu a přípravě stroje na jízdu a před sezónou.A hlavně oba stroje nejsou žádný tourist, sport, nebo speciál, prostě nic na dlouhé a pohodlné cesty.    [martin S.]   05.05.2012
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Rám Manet 90.


 Dobrý den, můžete prosím poradit s identifikací rámu na Manet 90 dle přiložené fotografie. Je to originál, nebo dobová úprava. Jedná se mi o výztuhu trubek k zadnímu kolu, úchytů na těchto trubkách jakoby pro zadní stupačky, plechu za úchytem na motor. Děkuji.    [ahoj221122Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.03.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  lidová tvořivost    [ludva]   04.03.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Dobrý den chci se zeptat na svetla manet 90


 Dobrý den chci se zeptat na svetla manet 90, sou oba svetla shodný kdiž dám z toho svetla s krytkou dole krytku a dám tam tachometr je to to stejný ? A jaký má být na rok 1951 tachometr ? Dekuji, fota sou z internetu.    [Dano159Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ale na tých prvých Manetoch boli úplne iné svetlá a ich uchytenie k teleskopom.    [M.]   24.02.2018
Odpověď  Dekuji za informaci, ale že zistil sem že.mám jednoho z prvních manetu rok 1948 nevíte mi ppradit jestli tam bylo sklo s kočkou nebo pal ?    [Dano159Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2018
Odpověď  tady jsou fota

http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=115&idtop=179259    [meela]   22.02.2018
Odpověď  Jo světlo je stejný, stačí krytku vyměnit za tacho. Tachometr je podobný tomu na obrázku (ten je ze skůtra čz 501), má černou stupnici do 80kmh a výrobce je Křižík (místo znaku PAL je tam K)    [meela]   22.02.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Je to original?


 Zdravim, před osmy lety jsem vlastnil tohoto maneta. Ted jsem sehnal nějaké díly a chtěl bych ho zrenovovat do stejné podoby jako byl ten mlj kdysi.

Myslíte že takhle mohl vyjet z linky?    [Mirek F.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pokud bys chtěl sehnal jsem ted jednoho po renovaci klidně bych ho s tebou vyměnil    [robert]   26.01.2018
Odpověď  Tak takhle nějak z fabriky vyjet mohl. Nejsem si jistý tím krytem schránky, ale spíš ano. PS.: Prodat ho byla chyba... Jestli chceš toho nového udělat stejně, tak pozor na ročník. Manet se měnil každý rok a s tím i barva... Slyšel jsem o nějaké nové publikací vydané na Slovensku, ale ještě jsem ji neviděl, možná dobrý zdroj informací... bacha na informace z internetu a jednu tabulku, která ukazuje rozdíly v provedeních, tam je spousta chyb a mnoho lidí se tím řídí...    [Jarda]   25.11.2016
Odpověď  Špatně jste mě pochopili... tohodle maneta jsem měl před 8 lety. Udělal jsem na něm motor a prodal ho. Ted jsem sehnal torzo jiného maneta kterýho chci renovovat a chtěl bych, aby vypadal jako tenhle. Jen mě zajímalo jestli se dělala tahle kombinace chrom-lak.    [Mirek F.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2016
Odpověď  Co tak letmo vidím. Jiná řadící páka, jiná startovací páka, gumy na stupačky, brzda guma. Šroub schránky na nářadí jiný. Jiný přepínač na řidítkách. Jinak se to tváří pěkně, vidím to jen na mobilu, tak detaily okouknu později. Jo a taky kohoutek by měl být tahací...    [Jarda]   24.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nerenovuj. Jezdi.
I když s tím ježděním to nebude tak snadné. Viz. můj článek http://www.motomagazin.cz/index.php?action=magazin &menu=5&pos=manet    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.11.2016
Odpověď  Nerenovuj! Vypadá fantasticky!    [Jarda]   24.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [Mirek F.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [Mirek F.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [Mirek F.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

kvápanie oleja


 Zdarec,
chcem vyriešiť problém presakujúceho oleja z prevodovky, okolo segmentu štartovacieho mechanizmu. Mosadz v bloku, ktorá by mala byť lapovaná na segment je evidentne vydratá.
napadá ma jedna možnosť- vyfrézovať do mosadze kruh hĺbky a širky cca 1 mm a vložiť tam gumený O krúžok...
riešil niekto obdobný problém?
dík    [Šepleta]   11.02.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tento problém jsem řešil nikoliv "O" kroužkem, ale přímo příslušným guferem, ustaveným do předem zafrézovaného sedla zevnitř víka spojky. Gufero těsní hřídel startovacího segmentu (samozřejmě v místě mimo drážkování start. páky) a je po problému. Jiná věc je ale protékání teplého převodového oleje v místě uložení hřídelky řazení do startovacého segmentu. Ano, tento problém by se pravděpodobně dal řešit "O" kroužkem velmi malého průřezu s příslušným průměrem, aby drážka pro něj v řadicí hřídelce tuto kriticky nezeslabila a tento vrub nebyl možnou příčinou prasknutí hřídelky právě v tomto místě. Toto řešení jsem odzkoušel na motoru ČZ 150 C (stejný způsob "těsnění" jak hřídelky start. segmentu i v ní hřídelky řazení), s úspěchem.    [Tonda]   12.02.2010
Odpověď  no musim to riešiť lebo to tečie vo velkom a zadrbe to celú zadnú časť maneta...    [Šepleta]   11.02.2010
Odpověď  Já bych to neřešil, pokud budeš chvilku na Manetu jezdit, přestaneš se divit odkud všude může téci olej. :-)    [Jirka]   11.02.2010
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

GO motoru


 Ahojte Manetaci
Chceme sa pustit do kompletovania motoru. No mame trosku problem a preto sem pridavam moj dotaz. Ako su riesene piestne capy na Manete? Stare su plne capy a zarazilo nas ze konce su zaklepane a niesu tam ziadne zaistovacie segerky.Ako to bolo poriesene v tomto motore? Daju sa tam pouzit piestne capy z niecoho ineho alebo sa daju kupit nove? Dakujem    [PatoRS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.09.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 56 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Na karburátoru toho moc nenastavíš. pro záběh horní zářez potom prostřední. trysku spíše větší než menší tedy 70 nebo 75 ( u větších výbrusů řekněme od 4. nebo 5.) Dost mi pomohly i dva fíbry místo jednoho pod šroub trysky, ale to chce vyzkoušet.    [Jirka]   01.05.2017
Odpověď  Polohu pístů poznáš podle zámků pro pístní kroužky a ve válci podle sacího a výfukového kanálu, prostě píst musí jít zámky mimo kanály.    [jena29] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.04.2017
Odpověď  Potreboval bych poradit jak spravně maji byt namontovány písty vuči sobě na kliku manet 90 ?děkuji    [kotis] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.04.2017
Odpověď  Jak má být nastavený karburátor. Velikost hlavní trysky, jehla na kterém zářezu?    [jena29] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2014
Odpověď  Já mám taky problém s chytáním Maneta, je tu o tom někde buď tady ba foru nebo někde na netu hezká diskuze a vzhledem k teorii magnetismu asi na tom článku bude dost pravdy (už ale nevím kde ta diskuze přesně je) Kamarád co měl stejné potíže tam zkusil dát baterku (myslím že dvě plochy obyčejný) a hned to chytalo bez problémů. vzhledem k tomu že jsem na něm pak přestal jezdit a dal do garáže, tak už jsem to neřešil. Taky nezapomeň že motor maneta se točí opačně - proti směru hodinových ručiček když se díváš na magneto, tak aby jsi nešteloval místo předstihu "zástih"    [HonzaBk]   19.09.2014
Odpověď  A máš dost silné magneto? Pokud je motor původní, může už být slabší. pak by mohlo házet jiskru na svíčce když je vyšroubovaná, ale když ji pak našroubuješ, tak už pod tlakem nemusí fungovat a po několika otočeních se lehce nabudí a škytne to. Je to jen taková teorie s tím škytnutím, ale to že svíčka pod tlakem komprese nehází a venku ano je známý jev. Zkus toto, je na to jednoduchá zkoušečka na jiskru (zkoušečka zapalování), na netu ji někde najdeš, pokud ji nemáš. stojí cca 300kč.

A pak také jednoduše zkusit podlít svíčku, kdyby byl problém v dodávce benzínu do válce.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2014
Odpověď  Zapalování moc posunout nejde . dal jsem ho lehce do prava - aby pálilo dřív. NA rotoru mám dvě drážky - nasazuji do té, která by to měla být - ta druhá by pálila ještě mnohem později. Udělám odtrh. Když pak otáčím rotorem, kladívko se začíná otvírat (pálí) až za horní úvratí, což je samozřejmě špatně. Zkusil jsem tedy píst před hodní úvrať a rotor bez klínku nastavit tak, aby pálil před horní úvratí a zas nic, občas škytne. Už fakt nevím, co s tím :D    [Honza]   18.09.2014
Odpověď  a háže ti jiskru ve správný moment?    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ještě jedna    [Honza]   18.09.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  A další    [Honza]   18.09.2014
Zobrazeno 10 z celkem 56 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (56) 

 Strana 1/31 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 14.8.2017)
Nezodpovězené téma 

Manet 90 stojan


 dobry den . Potreboval by som vysku stojanu na MANET 90.Moj je zodraty z dostupnych materialov som nic nenasiel.stacia mi ciselny rozmer.Dakujem za pomoc    [maslo79] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Manet 90 čapy sedla.


 Zdravim. Potreboval by som zistit dlzku a rozmery odfrezovanej plochy capov sedla. Chcem si ich vyrobit. Ak by mi to niekto pomeral bol by som vdacny. Ďakujem .    [TS1989Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2018
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Manet 90 šroby riadenia


 Zdravim.Chcel by som si vyrobit 3 vrchne skrutky riadenia. Potrebujem vedet rozmer toho vrchneho priemeru , v ktorom su tie 2 diery, a tak isto roztec dier. Ak by sa to niekomu dalo zmerat , bol by som vdacny. Dakujem    [TS1989] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2018
   Přidat odpověď 

 Strana 1/31 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006