MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307018 příspěvků |7542 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 160 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC 29.9.2020 10:43  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Pánové, kdo má nějaké informace o prototypu pullitra v kývačkovém rámu....   01.03.2005 / 219
    Zapalování 02. Prosím o radu jak vyřešit zapalování u 02, jestli nahra....   21.09.2008 / 187
    Smutný příběh   28.10.2013 / 187
    Replika rámu....   18.02.2010 / 184
    Repliky od motorenu   24.12.2014 / 159
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1149      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 4 / 154      Příspěvků Příspěvků: 15080
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/77 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Číslování karterů


 Poprosil bych místní znalce o radu.Mám možnost koupit kartery na 500ohc.Prodejce tvrdí,že v prvních seriích nebyly na kartery vyráženy párová čísla.vMě se to nezdá.
Máte někdo kartery bez vyražených párových čísel??    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Já je chci do regálu jako zdroj náhradních dílů takže nutně je nepotřebuji. Párové dlouhodobě nejsou a nepárových jsem viděl desítky.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.09.2020
Odpověď  tak dvě rozlišené pulky, asi se s tím poradit dá - že jo, 00 kartery jsou problem, no čekat na lepší... jedině. Za pěkné se asi dnes nebude nikdo stydět si říct i 50 60 tisíc..    [Kapo]   29.09.2020
Odpověď  Tady:
https://motorky.bazos.cz/inzerat/123775570/kartery-1500-na-jawa-500-ohc.php
I po mém upozornění, trvají na tom,že jsou párové.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.09.2020
Odpověď  Nebylo by od věci zveřejnit, kdo tuto prasárnu vydává za originál. Hodně lidem by to pomohlo.    [fikuscz]   28.09.2020
Odpověď  Pánové diky za info.Bude to šméčko:)))    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  číslo motoru na mém šneku , origo nepřebouchané    [Richard]   28.09.2020
Odpověď  toto bude nějaká prasárna celkově, ten pětilístek je uzasnej :)    [cz]   28.09.2020
Odpověď  Prodejce potřebuje prodat a vydělat . K otázce : ne, nemám kartery bez párových čísel a kartery na foto mají jednak každé jinak zachovalou povrchovku a navíc font vyražených čísel včetně těch pětilístků je dosti podezřelý . Mám kartery z roku 52 a ty čísla vy padají úplně jinak.    [Richard]   28.09.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Omlouvám se vložil jsem špatné foto z jiných karterů.Toto je správné foto.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Cestovní poruchy Jawa 500 OHC


 Ahoj všem fandům motorek,
vím že se asi pouštím na tenký led, ale chtěl bych se zeptat s jakýma závadami jste se potkali na svých výletech jak už kolem komína nebo na cestách do zahraničí? Jak jste to řešili na cestě? Nějaké perličky?

Na půllitru začínám jezdit a i přes veškerou snahu při skládání by mně zajímalo na co dávat pozor případně co je dobré mít ve vercajku kromě běžného nářadí.
PS: Komentáře o spolehlivosti a poruchovosti nepište. Žádná motorka není dokonala a s tím si ji každý majitel pořizuje.

Předem děkuji    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  ma.reznicek: Na otáčky to změřené nemám. Prostě tak, aby nebyly zbytečně vysoké, ale aby to zas při zastavení v křižovatce nebo při jízdě na neutrál nechcípalo. Obvykle nastavím tak, až se sotva drží v běhu a pak tomu kousek přidám. Nehledej v tom vědu :)
Kříž: Tehdy prostě počítali s tím, že motor to vespod udrží. A on to udrží. Jen se musí dotáhnout šrouby úchytů a pravidelně to kontrolovat. Dnes je vhodné to zalepit nebo dát alespoň dozadu, kam se pořádně nedostaneš, samojistky. Bohužel, setkal jsem se s tím, že motor do rámu z různých důvodů prostě nepasuje. Pokud se tam nacpe, může to skončit třeba i ulomenými úchyty nebo stále praskajícím rámem. Když jsem dělal kývačku, použil jsem silnější panelkový rám a spodní rámovou trubku jsem nezmenšoval. Motor tak sedí výš, celá moto je vyšší a proti originálu se to trochu na jízdě pozná, ale není to nic zlého. A kyvná vidlice se nevlní, tedy jízda není nijak odlišná od jízdy na 350 kývačce, jen ten motor a jeho charakter je prostě bomba. Podle mne, kdyby se to v Jawě skutečně tímto směrem vydalo, nebyl by to špatný krok.    [longr]   26.09.2020
Odpověď  jwm, samozřejmě, ale těchto pokusů bylo několik a já zrovna jeden špionoval a tehdy v 60. tých letech nebylo nadšencům jasné, zda to opravdu ale opravdu JAWA nevyrábí..Dnes je už vše jasné...to co dnes vylezlo na povrch neznali ani mnozí motonovináři a často ani zaměstnanci. Komunikace s Jawou např. v tehdejších servisech Jawa byla spíš jen známost na dálku a sem tam prospekt..    [kriz]   25.09.2020
Odpověď  Po namontování pneumatik Heidenau K34 se vlnění v zatáčkách "téměř" vytratí. Opravdu je to znát. Jiné už nechci.    [ED250]   25.09.2020
Odpověď  To kříž.Jo. celkem to sedí až na to, že půllitr nemá kyvku, tedy myšleno originální stroj.    [jwm]   25.09.2020
Odpověď  ED 250 mne potěšil, i když tohoto půllitra nemám, musím neustále oponovat těm, kteří tvrdí, jak si tenhle sráč může někdo za takové prachy koupit, po každé jízdě se musí utahovat šrouby, protože se to třese jen se rozpadnout, to je motorka na jízdu okolo kostela apod. Mám zato, že původ je v minulosti, kdy tento stroj byl neoblíben hlavně z toho důvodu, že mu nikdo nerozumněl, čehůni měli radějí smradlavé roury Jawa, které si doma byli schopni opravit. A není divu, dnes je návodů, až přechází zrak, zatímco za socíku byl jen seriál ve SM , který každý neměl, nebo měli manuál opravny STB a podobných složek ráje v této kotlině. Ale motorka za to nemůže, a že má poddimenzovaný rám? Že se v kyvce vlní jako auto s uřízlou střechou? Ano, ale přesto to byl a je zážitek a natočit seřízený půllitr je orgasmus pro milovníka motorů. A o tom to je..    [kříz]   24.09.2020
Odpověď  Nechce se mně zakládat nové vlákno tak se zeptám zde.

Mohl by mně někdo napsat jaké jsou přibližně volnoběžné otáčky u 02? Vím že záleží na seřízení a mám si to změřit sám, ale bohužel nyní nemám možnost. Děkuji    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.09.2020
Odpověď  "Toto je první skupina řidičů, kteří si nemusí balit do zavazadel nářadí."
https://cs.wikipedia.org/wiki/Honda_GL_1200_Gold_Wing
Já když cestuji trochu dál nemám nic.(mám gl500)    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.09.2020
Odpověď  Mě onehdy vypekla spínačka. Prostě tam nějak nevychází kontakty a při složení to v některých pozicích zkratovalo. Než jsem na to přišel, sežralo mi to kopu pojistek i kousků drátu (ano, jezdil jsem v nouzi na drátek z měděného lanka) a když už jsem myslel, že jsem polohu vyladil, shořela pojistka a vzala s sebou i pojistkovou schránku. Tak jsem dojel na zkroucené dráty :) Já jezdím jen po ČR nebo na Slovensko a to sázím na štěstí a beru si jen základní vercajk. Zatím jsem si vystačil, ale taky mám na půllitru celkem prd najeto, jen cca 6000 km a to je ve srovnání s některými skoro méně, než roční nájezd :)    [longr]   03.09.2020
Odpověď  Vozím to co kluci a navíc dráty do kol + niple:-))    [jwm]   03.09.2020
Odpověď  K tomuto tematu (nejen) existuje knizka "Zen a umeni udrzby motocyklu" Ta ovsem, jako vsechno, neni pro kazdeho.    [JzK]   02.09.2020
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (17) 
Zodpovězené téma  

Děravá trubička v olejovce


 Ahoj, jak se opraví děravá trubička v olejovce (přívod do filtru)? Díky předem.    [Tomáš]   23.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nikdo neporadí?    [Tomáš]   25.09.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ÚCHYT HLVNÍHO STOJANU


 Zdravím!! Potřeboval bych poradit s opravou rámu. Jde o to, že v místě uchycení hlavního stojanu mám ohnuté účko pod motorem a vůbec je to tam různě dovařované a tak.. (viz foto). Našel by se někdo, kdo by byl ochoten mi vyfotit a nejlépe i zakótovat, jak to tam má vypadat? Díky moc!    [Johc] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Trubka má být vevařena do těch plocháčů přesně v prostřed,to znamená,že čouhá stejně nahoru i dolů.To,co tu popisuje Franta,to je už deformace používáním a taky kolikkrát i špatně napasovaným motorem do rámu.Správně má motor podepírat svrchu ten plocháč a pomáhat mu,aby se právě neprohnul vlivem tlaku stojanu.Proto je zespodu motoru nalitá taková patka a ta musí tlačit do plocháče.    [kuba]   22.09.2020
Odpověď  Od pohledu je to jiné něž mám já.Když motocykl postavím na stojan,tak se trubka stojanu opírá o rám.V místě dotyku má rám prohlubeň.Do kterého trubka rámu pasuje.Nasadil bych stojan, motocykl na něho postavil s koly. Motor převáží moto na přední kolo. Zadní kolo musí být cca 2-3cm cm ve vzduchu.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kluzná bronzová pouzdra do želvy.


 Ahoj, chtěl bych se zeptat. Mám udělané nové hřídelíky na ozubená kola v želvě (od pana Šátka) a dostal jsem od něj informaci, že snad jdou použít bronzová futra z převodovky JAWA 250 a jen je přestružit. Pro mě by to bylo jednodušší řešení, než je nechat vyrábět, ale nejsem si jistý, jestli to tak je. Neporadil by někdo??? Děkuju ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  A v průměru hřídele taky, ten je 13,97 ... asi jsem měl něco vypito, když jsem to psal. Změřený to mám dobře a v sešitku taky správně zapsaný .... :-))    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2020
Odpověď  Jasně Bohumile, po zalisování to přeměřím ... a sekl jsem se v tom vnitřním průměru, je tam stovka navíc, ne tisícina.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2020
Odpověď  Pouzdro ma mít průměr 14H8 0/+0,027 po zalisování a osa kola 14f7 -0,016/-0,034 tzn. minimálně tam musí být 0,02mm vůle. Tu vůli nedělej menší jinak se ti to zašvihne - pár takových případů jsem viděl.    [Bohumil]   07.09.2020
Odpověď  Ahoj, mají vnitřní průměr 14,000, možná +0,001. A hřídelíky mi dělá Šátek na rozměr 13,997. Mělo by to pasovat. Ten s tím dnem doufám že bude pasovat ... uvidím :-))    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.09.2020
Odpověď  S tímhle zkušenost nemám, ale z Motokrámku beru léta díly do klikovek a vždy měli vše kvalitní. Jednání taky dobré, spíš mne překvapilo, že u pouzder píšou, že jsou připravena k montáži bez dalších úprav.. Jestli je dělají větší, aby se nemuselo vystružovat? Ono to u těch neprůchozích otvorů, taky není sranda..    [ED250]   07.09.2020
Odpověď  Tak koupil jsem ty futra na motokramek.cz, uvádějí, že je to profi sada, kterou sami používají na opravy. Mám věřit, nemám .... Pokusím se je ukázat někomu, kdo se vyzná v materiálech, já to asi na jistotu nepoznám. Na netu je spoustu prodejců, chtěl bych věřit, že jsou všichni solidní. Jinak bych se asi do ničeho nepouštěl a věnoval se zahradničení místo motorkám :-)))    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.09.2020
Odpověď  A bacha na matroš replikovejch pouzder - dělají se z MOSAZI, (je levnější,a taky barevná) -to bych teda do OHC fakt necpal.
Samozřejmě netuším, co jste koupil,jen si to zkontrolujte.    [Monty]   06.09.2020
Odpověď  Ahoj Bohumile, díky za odpověď. Prostě jsem jednu sadu bronzových futer na 250 koupil, teď vylisuju ta stará a poměřím to. A dám vědět. Kdyby to vyšlo (třeba s malou úpravou rozměrů), měl bych o starost míň ... stejně, než ten motor z dílů sestavím, mi jich ještě zůstává k řešení asi 950 :-))) A když to nevyjde, futra si schovám, mám i kejvačku.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.09.2020
Odpověď  Ono to tvrzení není až tak jednoznačné. Výkres pouzdra předlohy na 250/350 má číslo 151-11-047 a pouzdra do želvy mají 151196 tzn. že je tam rozdíl. Jinak pro mezikola jsou na OHC dva typy pouzder 3ks 151196 a 1ks 151140.    [Bohumil]   25.08.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Sraz JAWA 500 OHC


 Téma věnované srazům JAWA 500 OHC, novinky, diskuze.    [DrahonovskyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 741 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tak i Dolný Kubín je minulostí a můžeme se těšit na jeho další ročník po předchozím intenzivním tréninku v Rovensku. Velké díky Vladovi a jeho asistentovi Marianovi za perfektně připravenou akci. Klobouk dolů pak před těmi, kteří v tom nedělním dešti jeli po ose do Prahy nebo vůbec západní Čechy. Je vidět, že OHC jede a nenaplňují se vůbec katastrofické scénáře, které se zde různí "odborníci" snaží šířit.    [Milan(OHC)]   07.09.2020
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [šejdíř Mikyna]   22.06.2020
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Past]   21.06.2020
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [info]   21.06.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak já mezi ty závistivé zmrdy i když nejezdím na srazy 500ohc nepatřím:))    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2020
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Past]   21.06.2020
Odpověď  zdravím , pokud jsem se vás pánové tím expresívním výrazem dotkl , mrzí mne to a omlouvám se. Jen jsem chtěl okomentovat tuto debatu kterých tu v historii proběhlo nesčetně a protože mám při renovaci svého motocyklu toto forum pročtené křížem krážem , tak jsem zjistil že většinou to sklouzlo k hádkám a osočování a nikdo se příliš nového nic nedozvěděl.Možná jsem to akceleroval i svým prvním příspěvkem, kdy jsem opravdu asi nepochopil příspěvek JWM.Nicméně následovala sprška , dle mého , invektiv jako, chytrolíni,případi Franta a celá jeho rodina , a v tuto chvíli jsem měl pocit že ta úroven opět směřuje do kopru a protože tohoto fora si jinak velice vážím a odborné příspěvky, třeba i od JWM kterého považuji za praktika s obrovskými zkušenostmi s OHC,mi vydatně pomáhaly při renovaci,tak mi to přišlo nedůstojné.Tolik na vysvětlenou,takto to vidím já.Dále se do této debaty jako nezasvěcený plést nebudu.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2020
Odpověď  Toto je ta pravá strana všech motorkářů, každej bude vychvalovat to svoje, proto je mám všechny z dobrého důvodu za blbce. Dobrý je když se taková banda někde osobně potká, každej motorkář chytrej jak ... :)    [Lux]   19.06.2020
Odpověď  Jwm Celkové nájezdy kilometrů motocyklu jsem tu zatím uvedl jenom já i se seznamem toho co jsem opravoval.Ani ty jsi neuvedl celkový nájezd moto.Přitom si myslím,že 20lidí co má doma jawu 500ohc se na to dívá.Stačí napsat stav tachometru najetých kilometrů a co opravovali.
Jinak stav silnic mezi lety 1957-1970 byl výrazně horší(předpokládám,že převážně kostky) než dnes a to moje moto převážně jezdilo.Část rodiny závodily na motorkách,takže způsob užití asi nebyl v rukavičkách.Ale špatní mechanici určitě nebyli.
Stačí se podívat do inzerzí v jakém stavu se posledních 30let prodávali náhradní díly motoru a rámu.Mě se povedlo sehnat nepoškozené párové v roce cca 2004.Od té doby hlavně šrot,nepárové a přeraženy na párové.Proč se prodávají hlavně nepárové kartery!!!!Kde je tá druhá půlka!!!To si tu druhou někdo schovává.Od toho se dá usoudit, kolik bylo třeba rozmlácených motorů a dokroucených rámů.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.06.2020
Odpověď  Hele Lufo, místo toho aby jsi pochopil o co jde, jsi rychle hotov z hodnocením o nějakých smradech, tak opatrně.
Vůbec se nehádám, nejsem ani naštvaný, jen hodně zvědavý a proto jsem se chtěl dobrat informací o tom proč a z jakých důvodů došlo k tolika opravám motocyklu, který má tak málo najeto a je v rodině od prvopočátku. Jinak chápu, že pro nezasvěcené se tato debata může zdát nudná a zbytečná, zvlášť když tu přispívají lidé, odbočující od tématu. To pak vážně stojí za hovno:-)))    [jwm]   19.06.2020
Zobrazeno 10 z celkem 741 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (741) 
Zodpovězené téma  

Jezdí nebo nejezdí?


 Jezdí jich dost. Jezdí na nich staří i mladí. Na posledním srazu tento víkend většina po vlastní ose. Návrat v dešti i stovky kilometrů. Máme přece nepromoky. Dojely všechny.
https://www.youtube.com/watch?v=EmcRGKMy2rM    [Vlastimil Marek]   06.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Před 14ti dny Grossglockner, tento víkend Dolný Kubín. 1262 km.    [T-1000] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.09.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Motor 01


 Ahoj skupino, heldm tad ymezi vámi nekoho, kdo by me pomohl složit kompletně rozbrany motor, kde se me před pul rokem jak jsem tady psal vysipalo ložisko na klice. měl bych mít vše připravene ke složení. Jsem z Prahy východ, a představa je že by na nekolikrát prijel ke mně domu a vždy po koukach neco složily, a řekl jak mam postupovat dal, co zařídit ,opravit a pak by se zase pokracovlo nejaky den.. zrejme o vikendech,ale mohu se prispusobit casove.. naklady na cestu+pohosteni+ praci samozřejme zaplatím... pomuže tu nekdo ?    [roman]   31.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Romane, Martin to popsal přesně, dělal jsem to stejně. Co jsi čekal, že někdo k Tobě bude jezdit do Tvé dílny a dělat ti tam motor????? Nebuď pohodlnej a začni samostudiem ,například " povídání o půllitru", myslím , že Ti zabere minutu to najít a stav se v Rovensku, můžeme to probrat, po telefonu a na webu je chytrolínů dost ale spoléhej se sám na sebe.Mám jednoho mladého kluka, co mi ukázal, že to myslí vážně, staví závodní stadiony a tomu řeknu vše co vím. Tebe neznám akorát jsem zjistil, že jsi se urazil, když ti někdo řekne pravdu:-))))))    [jwm]   03.09.2020
Odpověď  Romane, když si dáš tu práci a proštuduješ si historii tohoto fóra, a máš nějaké technické sklony, tak ten motor složíš. Vše je tady popsáno a něco i několikrát. Stačí to tu prohrabat. Stejně jsem postupoval před lety i já...    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2020
Odpověď  Aspoň vidíš, jak je ta komunita malá a ojedinělá, nejsou tací co tomu takto rozumí a kdo ano, stojí to dost peněz a času. Hledat až najdeš takového, chce to čas. Jo OHC není jednoduchej pérák na takové hrátky.    [Matha]   02.09.2020
Odpověď  Tak uz dva dny přemýšlím, čím měě měl obohatit tvuj příspěvěl,ale nemohu na to přijít.jen jsem tu požádal místní komunitu, že bych rád sehnal pomoct při skládání docela nedokonalého motoru Jawa 500ohc,od nejakeho zkušenějšího mochanika, který poradí a řekne nejprve si udel tohle a tohle, dej si pozor na tohle a na tohle, a tohle si nech zkontrolovat než to složíš apod.... nevím o tom, že by se jednalo o tradici starou tisic let, nebo sto let vymrele remeslo,ktere bych chtěl od nekoho naučit.. jak říkám, stále nad tvym přípěvkem přemýšlím,ale nmohu na nic přijít.. sory jako..    [roman]   02.09.2020
Odpověď  Kdo to umí, tak to naučí svého syna nebo vnuka a nebude chtít aby mu někdo cizí koukal pod ruce, na to musí být zázemí a hlavně klid , osobně dělám pouze pro kamarády a mám na roky dopředu plno, sorry.    [jwm]   31.08.2020
Odpověď  tak uvidime jak pulitrari drzi pohoromade.. a když mě žadnej specialista nebude chtit pomoct, tak me nezbyde nez to slozit sam.. ale radeji bych opravdu skladal po dnejakym odborným dohledem...    [roman]   31.08.2020
Odpověď  Milý Romane, nechci Ti kazit radost ale nikdo, kdo dělá motory trochu na úrovni, Ti v cizí než ve své dílně motor dělat nebude, možná nějaký "garážový specialista" ale byl bych opatrný, reference atd.    [jwm]   31.08.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Replika rámu....


 Co tomu chlapi říkáte?    [luda]   18.02.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 184 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Pokud bude dojíždět do práce cca 20 km denně, tak má za rok kol. 5000 km. Proč ne? Ale to je pro mechaniky, kteří jí mají v malíku a není jim líto jí brousit denně. Kolik jich je? A kolik je těch p...mců, co jí vozí na akce na přívěsu a když se jim jí podaří nastartovat, tak je to sláva...:)    [J]   01.09.2020
Odpověď  Přesně, vše je o lidech. :-)    [ED250]   01.09.2020
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Jen k těm jízdám.Dá se na tom jezdit i do práce i na GG :)    [Stopl] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2020
Odpověď  stihi: motoveterandily říká, že je vyroben v CZ :)    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2020
Odpověď  Já vyjedu 3x za rok koem komína a mám vůči ní černé svědomí.Jinak letos cca 5000km na F6C převážně s paničkou.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2020
Odpověď  Anebo v patek jedeme z Velkeho Meziřiči na 11 sraz do Ružomberku najez cca 900 km    [josef pacal]   30.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  OHC jezdí, stačí koukat. Minulou sobotu na Grossglockneru...    [T-1000] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2020
Odpověď  Všichni ani ne, ale znám ty co na nich za roky nevyjeli i ty co maj doma motor a čekají až se bude za něj platit zlatem.    [Kadel]   29.08.2020
Odpověď  "Všichni" chtějí J 500 OHC a přitom ji člověk mimo nějaký sraz nebo na kšeft ukázat na burze po renovaci neuvidí.. Kde všechny jsou, když už vznikají repliky na běžícím páse? V garáži ..co kdyby se jí něco stalo, člověk ji musí hlídat nebo se bát, že na ní něco lehne..Díly na ní ještě jsou, ale dotyční si je schovávají až na důchod , popřípadě nechtějí litovat, kdyby je prodali jak jejich ceny neustále rostou..Bohudík klesá i koruna, takže litr je dnes jako kdysi stovka..Docela bych si užíval , kdybych zaslechl OHC v plné palbě, jak si prozpěvuje svou čtyřtaktní píseň..Bohužel jezdí jen prdlavky -smradlavé roury..    [kříž]   29.08.2020
Odpověď  alexgg: od prednej vidlice z motorenu ruky preč!!! A sa mi zdá,že rovnakú vidlicu ponúkajú aj predajcovia v ČR...    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.08.2020
Zobrazeno 10 z celkem 184 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (184) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Oprava uchycení unašeče na bubnu


 Zdravím vespolek, mám jenom takový malý dotázek a to jakým způsobem nejlépe opravit unašeč na bubnu. Mám trošičku strach to vařit aby se celý buben nějak nezdeformoval. Dále co doporučujete vložkovat díry a nebo radši dát nýt o větším průměru. Díky moc    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Asi tri roky dozadu som rovnaký problém riešil aj ja. Otvory pre nity v bubne som mal úplne na kašu,neostávalo iné,ako ich vyvložkovať. Kamoš mi v cnc fréze urobil nové otvory,do ktorých som osadil nerezové vložky.    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.08.2020
Odpověď  PROTAHOVANÝ tam má být.......    [monty]   10.08.2020
Odpověď  unašeče mám v regálu nový, vyrobený podle výkresu, materiál 12050. a drážkování potajovaný origo továrním trnem. Díry převrtat, vyvložkovat- to je jediný řešení.    [Monty]   10.08.2020
Odpověď  Před lety jsem otvory převrtal, dostružil na přesný pr. 8mm pro nýt a snýtoval. Drží.    [ED250]   10.08.2020
Odpověď  A nemáte někdo tip na někoho kdo vyrábí unašeče na velké bubny.D    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2020
Odpověď  Nemám to teď před sebou, ale zdá se mi, že ať to pootočíte jakkoliv tak jedna díra vleze do žebra. Ale dělat z toho cedník taky nechci. Jedná se mi hlavně o to jestli má někdo zkušenost z vařením bubnu a jeho případnou následnou deformací.    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2020
Odpověď  Pootočit a vyvrtat nové díry.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Průsak oleje na horní straně karterů.


 Ahoj vespolek. Řeším takový problém ... po cca 15 - 20 kilometrech jízdy se začíná ve velké míře objevovat olej na horní straně karterů, jakoby pod dynamem a doslova malým potůčkem stéká středem karterů pod olejovku. Myslel jsem si, že jsou nedostatečně utěsněné poloviny karterů v prostoru pod dynamem, až k těsnění pod válci. Tak jsem hliníkovým Loctitem nanesl vrstvu přes spoj karterů pro provizorní utěsnění, ale nepomohlo to. Teče to dál a já nevím kudy. Myslel jsem, že by to mohl být převodový olej, ale ten to díky Loctitu být nemůže. Vizuálně vidím těsnění pod válci, nějaký tmel, žádná viditelná mezírka. Ale spíše mi zaráží, jak se tam motorový olej z klikové skříně může v tak velkém množství objevit? Fakt je to množství jak z prasklého potrubí, žádné prolínání. Viděl už někdy někdo něco takového?? Vím, že motor půjde přes zimu ven a po sundání válců se na to zřejmě přijde, ale chci s tím přes léto nějak vydržet. Díky za názor ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 19 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  No právě ... já ten šroubek moc neutahuje, jen lehce rukou. Ale ta svěrka se opře plochou o celou želvu, citem se dotáhne až se vytlačí Hylomar po obvodu těsnění, pak jsem utáhl plechový třmen a po sundání svěrky ten šroubek. Vše s citem.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2020
Odpověď  Já mám těsnění mezi dynamem a želvou zalepené silikonem.Pozor při silném dotažení šroubu dynama se prolomí osazení v želvě a je na vyhození,Pár želv s provalenou dírou jsem už viděl.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2020
Odpověď  Ahoj, tak problém je vyřešen. Musím se omluvit ED250, že jsem zpochybnil jeho názor, že jde o průnik oleje mezi dynamem a želvou. Bylo to ale tak a odstranil jsem to až použitím truhlářské svěrky na přitlačení dynama přes vačku k želvě a následným dotažením středového šroubku. Když jsem dynamo přitahoval jen šroubkem, je přítlačná síla malá a k tomu strach, že ten závit M6 poškodím ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2020
Odpověď  Ahoj, to je tmel na provizorní utěsnění, jestli myslíš tu hmotu na spoji karterů.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2020
Odpověď  Není tam dodatečný svár? Vypadá to jako mikrotrhlina.    [Stenly]   12.08.2020
Odpověď  Franto, olej neprolíná, ten teče proudem. To musí být vidět, jen musím mít to zubařské zrcátko. Dám vědět, co jsem zjistil ... :-)    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2020
Odpověď  Kudy olej prolíná zjistiš papírovým kapesníkem.Okem ani prstem to nezjistiš.
Je to stejné jako zjistit benzín na svíčce.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, oddech jsem rozebral, vyčistil, planžeta je mírně napružená a je pod krytem lehce pohyblivá. Nicméně o tom předělání budu uvažovat, pokud únik oleje bude pokračovat. Včera jsem sundal dynamo, znovu utěsnil Hylomarem a dokonce truhlářskou svěrkou jsem ho přes vačku a želvu sevřel na fest a pak jsem utáhl šroub. Ale na fotce je vidět malé "jezírko" oleje nad pravým nálitkem pro plechový držák dynama, takhle by se tam olej z netěsného dynama asi nedostal. Tmelem jsem proto provizorně utěsnil kartery a válec a o víkendu vyrazím s baterkou a zubařským zrcátkem na testování :-)    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2020
Odpověď  Zdravím,mně se tlačil takhhle olej kolem svorníků válce a proudem vzduchu při jízdě mi to strhávalo olej až pod dynamo , příčinou bylo špatné odvzdušnění klik.skříně,vše vyřešil oddech do nádobky v kastlíku.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2020
Odpověď  Ahoj ED250, mezi dynamem a želvou to fakt není. Když dynamo sundavám, musím ho odtrhnout a povrch gumového těsnění, co mi zůstane na dynamu, je naprosto suchý. A když pak odtrhnu těsnění z dynama, tak i ta druhá plocha je naprosto suchá. Těsním to Hylomarem. A mám tam již druhé dynamo se svým těsněním a je to stejné. S ohledem na množství oleje, co teče po karteru, by tam musela být viditelná mezera mezi gumovým těsněním a želvou či dynamem. Napadlo mi, jestli nemůže protékat olej z vahadlovky kolem prostředního zadního čepu.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2020
Zobrazeno 10 z celkem 19 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (19) 
Zodpovězené téma  

pokles komprese, na co sa pripravit


 zdravim panove, zacal mi pokurovat jeden valec, po zmerani komprese, zisteny pokles.
jeden valec 9 druhy co zacal pokuřovat 5.5
na co sa mam zamerat resp. co ma ceka a nemine za praci?
vdaka za akekolvek rady    [jozef]   15.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nejdřív bych zkontroloval ventilové vůle a pak sundaval hlavu.    [T-1000]   16.08.2020
Odpověď  Sundej hlavu a zkontroluj ventily    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.08.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

JAWA 500 OHC Opaluje kolena pri hlave.. prosba o radu..Rady ohladne motoru


 Ahojte Borci :) mam jawu 500 ohc chcel by som trocha vediet o motore viac ako co nastavit ludi co uz sa do toho vyznaju je malo a v literaturach vela uz toho tiez o OHcečke neje a prax je prax nie vsetko v knihach je ok, najde sa tu nejaky dobrak co mi odpovie na par otazok pripadne posle nejake foto co ma z renovacie motoru a nejake rady ako co robil pri GO motoru a skladani :)

1. Spravne Nastavenie Bohatosti zmesy ?
2. Opaluje kolena vyfukov pri hlave motor ide krasne preco opaluje chrom ?
3. Ako nastavit/skontrolovat predstih zalozene je vape
4. Kde sa meria Tlak oleja na motorke ?
5. Ake su korektne ventilove vole 0,1 a 0,15 ako to spravne nastavit Hornu uvrat?
6. Ako nastavit rozvod nejaky navod ?

Pisal som uz niektrorym panom ohladne toho niektore rady boli fajn ja som zaciatocnik ohladne motoru OHC ak by mal niekto trpezlivost podelit sa so mnou o rady tak by som bol velmi rad budem sa revanžovat :)    [EvilGuyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 35 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Přidal bych palivo, u vzducháče musí být dost paliva, aby se uchladil. Takže všechny ala vynálezy , aby to tak nežralo, motoru ubližují. Svíčka musí být tmavá cihla.. Vape je ostuda majitele, ať si koupí skůtr..    [kříž]   14.08.2020
Odpověď  já to vidím na špatnej předstih.    [Monty]   08.05.2020
Odpověď  Tak vape ma rysky mne vsetko ide len opaluje kolena a neviem preco mozno ich dat spravit s nerezu cele lebo ten chrom sami nezda dajak    [EvilGuyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.05.2020
Odpověď  tak na VAPE jsou snad dvě rysky i návod na seřízení, ne?
Jestli se nepletu, stačí v horní uvrati dát rysky na sebe. Podstatná je poznámka o vymezení vůlí při otáčení pouze ve směru chodu motoru.    [Monty]   08.05.2020
Odpověď  Brano odkial si ? co si popisal klobuk dole vyznas sa pokusim sa veci spravit co si napisal tvoje rady a dam spatnu vazbu :) niesi z mojho okolia niekde Poprad-Tatry ?
nedas mi mail na seba ?    [EvilGuyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.05.2020
Odpověď  Som este zabudol k predoslemu mojmu prispevku...skontroluj podla postupu dole ci ti naozaj sedia rysky vape z hornou uvratou piestov...    [Brano]   08.05.2020
Odpověď  Som si vygooglil to vape...vidim ze tam je magneticky rotor volne pristupny..predpokladam ze otacky rotora versus kluka je 1:1....pises ze tam je nejaka ryska na rotore...vysrobuj sviecky, posviet si do otvorov v hlave po nich, a najdi hornu uvrat, pozor! toc motorom tak ako sa toci normalne ked je v cinnosti ,aby si vymedzil vole medzi klukou a tym magnetom!..ja tocim za vacku, ked si dam dole viecko rozvodu JAWA, poznac si v tejto polohe nejaku rysku na statore oproti ryske na rotore.potom si tam oznac na STATORE po 5stupnov stupnicu do cca 45st, tak aby si vedel merat stupne PRED HORNOU uvratou. Pozic, alebo si kup stroboskop, zmontuj motor , zapoj stroboskop na 12v baterku a na jeden z vysokonapatovych kablov sviecky,nastartuj motor , namier strobopistol na rysky a meraj...na volnobeh predstih 5-10 st.postupne pridavat plyn pri cca 5000 ot max 45 st. Milan OHC tu niekolkokrat daval presnu charakteristiku..pouzi vyhladavanie....niektore strobo aj meraju otacky... Ak taky nemas, meraj cez tacho, zhod dole retaz, zarad 4 a priblizne podla tacho, prevody poznas, priemer kolesa taktiez , tak si vyratas...a vylucis, alebo potvrdis jednu z moznych pricin...    [Brano]   08.05.2020
Odpověď  sytic male supatko je hore nechodi to, iba velke cize sytic je vypnuty tym padom    [EvilGuyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.05.2020
Odpověď  Skusim dat kolena nachromovat do breznice a potom daco budem riesit stym nech to je kvalitne spravene... tak :)    [EvilGuyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Motor rozoberat nebudem isto ved je po GO co mi robili v prahe Matesmoto ten motorik ide super to neverim ze je zle zrobene rozvody predstih robil to nejaky co sa vyzna do OHC len kontakt na neho neje realne dostat zial.... mozno ze to bude chrom nekvalitny alebo zmes ja neverim tomu ze motor je zle spraveny nesiel by tak proste. Len ja som dal karburator novy a treba ho nastavit podla mna si myslim bolo by dobre skontrolovat rozvody a veci keby mi to niekto ukazal bol by som velmi rad taky co sa hlavne vyzna do toho...Ja som od Popradu :) tak teda skusim utiahnut bohatost a ihlu dat celkom hore vytiahnem ju hore podla sipky na foto co Vy nato ? ta motorka ma 80 km len to este ani neslo poriadne len nemoze opalovat takto kolena si myslim preto to riesim    [EvilGuyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.05.2020
Zobrazeno 10 z celkem 35 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (35) 
Zodpovězené téma  

porucha dynamo/regulátor


 Ahoj, po vypnutí zapalování (hned nebo později po jízdě) se mi něco zapne v dynamu/regulátoru a vybíjí baterii (ampérmetr v minusu), po poklepání na regulátor to přestane. Dynamo je při tom dost horké. Prosím pomoc, nemohu najít chybu. Díky předem.    [Tom]   22.07.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  On měl na mysli elektroinstalaci..    [Martin Štindl]   25.07.2020
Odpověď  fikuscz: Myslíš tím, že by chytl benzín od regulátoru?    [Tom]   25.07.2020
Odpověď  Tome ořištěním jsi zvětšil mezeru mezi kontakty.Tim se zvětšilo napětí při kterém se připojuje dynamo k baterii,dynamo začíná dobíjet při vyšších otáčkách..Vyzkoušej jestli to dobíji se zapnutými světly při běžné jízdě.Ampermetr by měl být v mírném plusu.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.07.2020
Odpověď  Pokud nechceš vyhořet, neváhej a dej tam AEV!    [fikuscz]   24.07.2020
Odpověď  Franta 2776: Díky moc. Závada zmizela po jemném zabroušení spínacích kontaktů Sk1 Sk2 a vyfoukání pumpičkou.    [Tom]   24.07.2020
Odpověď  Návod je např zde
https://www.eurooldtimers.com/cze/manual/71-pal-jednocivkove-rele-02-9400-03.html    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.07.2020
Odpověď  Pravděpodobně se ti spojuje hlavní kontakt relé na fotce u modrého drátu.Vlivem chládnutí se mírně plíšek kroutí.Na tom kontaktu je malá mezera.Doma na motorce bez zkušeností to neseřídíš, to by musela být náhoda.Kontakt jemným smirglem jemně očisti může být mezi kontakty škvarek,který mezeru zmenšuje a očisti benzínem...Někde na webu je starý manuál s vysvětlením funkce a seřízení relé.Mezery mezi kontakty se nastavují na desetiny mm.
Kup AEV.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.07.2020
Odpověď  T-1000: Spínačka se zdá OK.    [Tom]   23.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je to originál jednokotvový. Dnes jsem to znovu zkoušel. Motor zahřát jízdou 25 km, teplota vzduchu 22 C ve stínu. Po vypnutí motoru ampérmetr OK na 0, po 10 min výchylka ampérmetru na -6 A, po jemném poklepání rukojetí šroubováku na dekl regulátoru opět na 0, po dalších cca 5 min opět na -6 A, po poklepání na dekl regulátoru opět na 0.    [Tom]   23.07.2020
Odpověď  Pokud to je originál jednokotvové relé,bude asi špatně složeno.Musí se správně nastavit odtrh dobíjecího kontaktu vůči kotvě.Pokud je to už krabicové relé (v kastlíku),bude špatně najustovaný přídavný spínací kontakt dobíjení (ten tenký bronzový plíšek).    [kuba]   23.07.2020
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zapalování Jawa 500 šnek


 Mám doma dvě zapalování, obě jsou levotočivé obě mají dva vývody na svíčky ale nevím, které je na šneka.    [Praga500] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.06.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Bok    [Richard]   13.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Předek    [Richard]   13.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  https://www.flickr.com/photos/9383961@N05/3262316749
Když jsem chtěl kdysi poskládat Lucas na šneka , stáhnul jsem si katalog viz výše , jsou tam zobrazeny rozdíly mezi jednotlivými typy . Obecně je třeba levotočivé a mít dvouhrbou vačku s kladívkem viz foto.Nakonec se mi podařil sehnat typ MSI2 , na šneka pasoval , ale stejně jsem ho nepoužil z důvodu pracné montáže , demontáže.    [Richard]   13.07.2020
Odpověď  Ani jedno není na šneka vrchní je podobný typ,ale zadní strana,na které je vývod pro nastavení předstihu,je pro axiální kladívko pravděpodobně typ MO1.NM2L je pro radiální kladívko,t.j. že jde vidět ze strany na odtrh kladívka.Zadní strana na toto magneto je podstatně jiná a od toho se odvíjí i použití jiného rotoru.Spojka zepředu má jinou třecí plochu,protože je použito dynamo 60W,takže se nedá použít pertinaxové kolo z modelu pro 45W dynamo.Zadní deklík od kladívka je bakelitový s kontaktem pro chcípák, a t.d.Těch změn je více.    [kuba]   13.07.2020
Odpověď  Rozdíl je ve víkách. Jedno je ploché druhé víko má jako dvě spojená kola. Opravdu se tu nenajdete žádný odborník?    [Praga500] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2020
Odpověď  Jirko, že jsi se nepodíval, mám ho na polici:-))    [jwm]   30.06.2020
Odpověď  [T-1000] děkuji, to vím taky. Ani na jednom není štítek tak proto ten dotaz    [Praga500] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.06.2020
Odpověď  Lucas co se montovat na Šneky měl značení MN2L.    [T-1000]   29.06.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
 Strana 1/77 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 30.9.2019)
Nezodpovězené téma 

Dobré náhradní díly


 Ahoj, hledám dobré písty a ventily pro motor Snek. Nějaké návrhy, kde koupit? Děkuju    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.07.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 500 OHC-kartery


 Zdravím všechny půllitráře,potřebuji radu.
Jakou šedou či stříbrnou barvu použít na renovaci karterů?
Originál byl stříbrny.A rovnou,kde ji sehnat?
Předem díky.Pavel    [Pavel]   07.06.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Pružiny šoupátek


 Ahojte,
jsou stejné pružiny šoupátka vzduchu a sytiče na 02? Podle katalogu ND jsou stejné, ale na netu jako sada dvou různých pružin. Můžete mně to někdo změřit a spočítat závity? Děkuji    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Výkresy


 Zdravim všechny chci se zeptat shanim vykresy pro rozvodova kola a kola prevodovky JAWA 500 OHC nemel by nekdo ? diky    [Jiři]   26.11.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/77 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006