MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 296470 příspěvků |7042 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 59 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC 17.10.2018 02:06  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Pánové, kdo má nějaké informace o prototypu pullitra v kývačkovém rámu....   01.03.2005 / 219
    Zapalování 02. Prosím o radu jak vyřešit zapalování u 02, jestli nahra....   21.09.2008 / 187
    Repliky od motorenu   24.12.2014 / 159
    Pánové potřebuji poradit jaký materiál použít na ventilová vodítka?    12.01.2008 / 157
    jawa 500 ohc   11.01.2017 / 150
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1092      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 7 / 147      Příspěvků Příspěvků: 13808
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/73 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 500 OHC Prototyp.


 Tuhle fotku jsem koupil na inzerci.    [jwm]   05.01.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ne, jsou tam normální blatníky OHC 01-šnek.    [jwm]   16.10.2018
Odpověď  No je tam jeste blatnik asi z peraka, ne ten co ma 4 vzpery jak ve filmu jawa 500 meteor!
Asi vselijak experimentivali...    [Staghorn ]   13.10.2018
Odpověď  Paráda. :-)    [ED250]   14.01.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další exemplář foto Jaroslav Sejk.    [jwm]   14.01.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ve fabrice se tomu říkalo závodní jednovačka a původní motor měl obsah 600 ccm.Jak říká kolega, vahadla jsou jiná,spalováky také,vačka mi přijde stejná jako ze šneka, není tlumič rázů vačky, královna je o 30 mm delší ale celkově je hlava i vahadlovka půdorysně menší než 01.    [jwm]   14.01.2016
Odpověď  ma vic zebirek na chlazeni,a vahadla sou tam jine je tam jiny kompresny prostor, a ma upraveny aj pisty,teda aspon ten co sem videl ja mnel    [Vinkovic]   13.01.2016
Odpověď  Co je v tom pajšlu jiný? Vahadla apod?    [ED250]   13.01.2016
Odpověď  Koukal jsem jako blázen, když jsem to poprvé uviděl.    [jwm]   13.01.2016
Odpověď  Zajímavý!    [ED250]   13.01.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Druhá strana.    [jwm]   13.01.2016
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zodpovězené téma  

Rozpěrka kol typ 02


 Zdravím, nemohl by mi někdo prosím sdělit rozměry (délku) rozpěrky ložisek zadního a předního kola na typ 02?Díky    [Jára]   10.10.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  57 mm.    [fikuscz]   10.10.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

velky buben a rafek r18


 Zdravím všechny přiznivce dvou kol mám na vás jeden dotaz mam doma jeden buben na 02 se štítem předelenaj na dvojklíč a tak sem si říkal aby se neválel zbytečně v garaži tak ho chci dát na jednu ČZ. a ted k věci budu ho dávat do hlinikovejch rafku R18!
a potřeboval bych poradit jak změřit spravnou délku špic(drátu). už jsem to na par moto viděl ale zrovna jak na potvoru nemužu najít ani jeden obrazek ani info. Díky všem za věcné rady    [marek]   26.10.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 46 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Milane -a fakt je origo do kokily? Třeba starší Kejvačky a všechny Libně jsou do písku, až někdy kolem roku 1958 to změnili na kokily.    [Monty]   08.10.2018
Odpověď  Ano, je aj trosku tazsi o par gramov nez original, lebo ma aj masivnejsie rebra oproti originalu.    [Brano]   08.10.2018
Odpověď  Originál je kokilový odlitek, tedy relativně dost přesný a následně obrobený. Ten model pro lití do písku, který tu ukázal Braňo, musí mít proti kokilovému větší přídavky na obrobení z důvodu následné nepřesnosti odlitku z pískové formy.    [Milan(OHC)]   08.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Taketo nieco treba mat .. Model stitu dvojnabeznej bubnovej brzdy, na odliatie do piesku...patricne zvacseny o zmrstenie...k tomu samozrejme aj model novych pakni..    [Brano]   08.10.2018
Odpověď  Originál je jistě obrobený. Ale když přesný originální kus někdo použil jako model pro odlití bez úpravy,vyrobí menší odlitek právě o to smrštění.Normální problém levných replik..........    [Monty]   08.10.2018
Odpověď  Mě se to celé zdá nějaké divné. Že se odlitek smrští je jasné, ale když to vezmu z hlediska technologie výroby, je přeci nesmysl, aby zrovna tento velký průměr štítu nebyl po odlití obroben. Při opření štítu o ložisko není mezi štítem a otáčejícím se bubnem tolik místa, originál je dělaný docela dost na fest a zdá se mi divné, že by byl ten odlitek tak přesný, že by nebylo potřeba jej po odlití obrobit, pochybuji, že by byl štít odlévaný tlakově. Nedokážu si představit kolik vy taková forma musela stát a při klasickém lití do písku se takového dodržení rozměru dosáhne jen obtížně. Je to škoda, jinak je to práce opravdu pěkná..    [Mili]   08.10.2018
Odpověď  O 3 % se prostě nový odlitek smrštil, jak říká Monty a teď mám na průměru o pár milimetru méně a je do bubnu vidět.Nebylo to levný ale tohle jsem nečekal.Opravit to jde, navařit a přetočit, jenže se to jako vždy zkrouťí a co pak. Stačilo málo, polyesterovým tmelem doplnit hranu a zabrousit. Škoda , jinak je to pěkná práce.    [jwm]   05.10.2018
Odpověď  Proč je to malý? To je snad jasný jak facka - výrobce byl línej dělat slévárenský model,(kterej musí být o smrštění větší,a stojí velký peníze nebo spoustu práce) - ale pouze dopatlal tmelem originál štít, aby mu vyšlo obrobení na dvouklíč.

Potom jsou odlitky prostě o kousek menší .    [Monty]   04.10.2018
Odpověď  To je divné, Oldo. Nevidím důvod, proč by to tak mělo být udělané. Ale zřejmě je to tak záměrně, na těch fotkách na začátku diskuze je to také viditelné a mám ještě jednu fotku stejného štítu na závodním péráku a má stejný problém. Opravdu nechápu proč je to tak udělané. Mám podobný problém na jednom sériovém štítu, je z jedné strany jako ušoupaný. Okraj štítu je skoro do špičky a také mi asi nezbyde nic jiného než to navařit.    [Mili]   04.10.2018
Odpověď  Mili jasně, je to od Jaromíra ale celkový průměr je o 3 mm menší než originál, když to dáš do bubnu, jsou po okraji vidět nálitky na špice v bubnu.Nevím co s tím, navářet se mi to nechce:-(((((    [jwm]   04.10.2018
Zobrazeno 10 z celkem 46 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (46) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

manometr


 Zdravím,Oznamuji že po tříletém renovačním martýriu v mé garáži zařehtal plnokrevník Ohc.Zatím všechno funguje dobře krom drobných netěsností.chtěl bych jen ještě změřit tlak oleje a ptám se tedy jaký používáte manometr a jak ho napojit na závit zátky ventilkové šachty.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tak tím jsi měl začít jako první, že máš čerpadlo z motoren.sk. Tam nic pořádného nekoupíš.    [fikuscz]   11.09.2018
Odpověď  Proto jsem se ptal. Znám pár případů kdy toto nové čerpadlo nefungovalo jak má. Začal bych u něj.    [T-1000]   11.09.2018
Odpověď  čerpadlo je novo vyrobené z motoren.sk, ale aj na pôvodnom(originál) repasovanom čerpadle boli tlaky rovnaké.    [Martin11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2018
Odpověď  Co to je "nové čerpadlo"?    [T-1000]   09.09.2018
Odpověď  Dobrý deň,

Prosím o radu kde môže unikať tlak oleja pri zohriatom oleji v motore? Pri studenom oleji volnobeh tlak 0,2 BAR, pri veľkých otáčkach až 4 BAR. Po zohriatí volnobeh 0,BAR veľké otáčky 0,3 BAR.Tlak pridaný na max, nové čerpadlo,olej20w50 minerál MOTUL.
Ďakujem    [Martin11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.09.2018
Odpověď  0,BAR veľké otáčky 0,3 BAR.Tlak pridaný na max, nové čerpadlo,olej20w50    [Martin]   09.09.2018
Odpověď  Po zohriati volnobeh    [Martin]   09.09.2018
Odpověď  Dobrý deň,

Prosím o radu kde môže unikať tlak oleja pri zohriatom oleji v motore? Pri studenom oleji volnobeh tlak 0,2 BAR, pri veľkých otáčkach až 4 BAR. Pri zohriatí volnobeh    [Martin]   09.09.2018
Odpověď  děkuju za reakci,no zkusil jsem trochu přitáhnout šroub regulace tlaku ale nic moc se neděje,nevím možná je i problém v manometru stál asi stovku a chodí tak nějak divně trhavě.nicméně kontrolka svítí, olej se zpátečkou valí zpět do nádrže,ještě mne napadlo dal jsem tam na to první zavrčení olej m6a je to řidina tak možná že to taky tak netlačí.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.08.2018
Odpověď  Já bych trochu přidal na tlaku. Mně na volnoběh za studena maže cca 0,8 bar, za tepla cca 0,2. V otáčkách za studena cca 1,8-2 bar, za tepla cca 0,8-1,8 bar.    [longr]   22.08.2018
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Oprava karteru Jawa 500 OHC


 Prosím o radu , zda by někdo uměl opravit kartery viz foto . Mají ulomený oblouk u želvy do kterého zapadá dynamo. Ulomený kus bohužel nemám. Případně by mi stačila i rada kde sehnat vhodný kus materiálu na dovaření. Údajně by to měla být elektronová kulatina - průměr cca 10 cm tlušťka 15 mm nebo třeba plotna o stejné tloušťce. Pana Hlavačku jsem zkoušel , opravit to lze , ale musel by vše dovařit elektrodou a výsledná cena je pak docela raketa. Navařením vhodného materiálu by se dost ušetřilo . Díky předem za tipy .    [Richard]   23.10.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdravím. Tak jsem trochu "cestoval" po fóru a pokud by ještě někdo měl problém se svařováním karterů, tak toto by mělo být složení slitiny, ze které byly odlity - označení AZG, složení Al 5,5; Mn 0,3; Si 0,2; Zn 2,9; Mg zbytek.    [Milan(OHC)]   06.09.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  v případě zájmu - konzultace : jan.malik@live.at    [Ybungen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  svařím i elektron, jakékoliv poškození, sám osoustružím-ofrézuji-udělám to tak, aby to opět vypadalo jako originál    [Ybungen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [Ybungen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  svařím i jiné zajimavé kousky    [Ybungen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [Ybungen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [Ybungen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Předchozí majitel měl napilno s nějakou flexou    [Ybungen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2016
Odpověď  R.Hlavačka Tel.775 640 494    [Jára]   11.11.2016
Odpověď  Můžete mi někdo sdělit t.číslo na p.Hlavačku? Děkuji    [mihr]   10.11.2016
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (21) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Ochrana hliníkových dílů před oxidací?


 Zdravím, pustil jsem se do opravy předního kola a potřebuji poradit jak chránit vyleštěné hliníkové díly. Hlavně brzdový buben, po čase vyleštěný hliník zajde a je problém!! Když už je vypletené kolo, tak už to nejde přeleštit. Máte nějakou radu jak lesk zachovat?? Stříknout to bezbarvým lakem nebo existuje něco jiného...???    [MN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Odlitky skříní motoru byly mořeny v kyselině seleničité - to se dá dělat jen na nových odlitcích(zlatá barva). Výkresy obrobených skříní pak předepisovaly "Lakovat hliník. barv. vypalovat" bez bližší specifikace typu barvy.
Ještě k té povrchové úpravě rozety s unašečem - ložiskové průměry se musí před PÚ chránit.    [Milan(OHC)]   06.09.2018
Odpověď  Milan(OHC): ďakujem za odpoveď;neostáva nič iné,ako zinok. Ešte by som mal dotaz,čo je pravdy na tom,že bloky motora boli originál chromátované,je to pravda,alebo výmysel??    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.09.2018
Odpověď  Rozeta s unašečem - povrchová úprava se dělala v sestavě a bylo to kadmium!!, což téměř se 100% jistotou dnes neuděláš. Nejlépe tedy Zn+chromát.    [Milan(OHC)]   31.08.2018
Odpověď  Zdravím,mám ďalší dotaz;v akej povrchovej úprave bol z výroby kľúč brzdy,páčka brzdy s matkou a rozeta s unášačom /model 02/?? Jednu origo rozetu čo mám,tak je nastriekaná striebrenkou,bol to štandart na všetkých ohc 02 z výroby??    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.08.2018
Odpověď  Však už jim to p. Macák zatrhnul.    [K.]   10.12.2017
Odpověď  Fikuscz- ano trefil to, jen je škoda že prodává věci z motorenu co se stratí při výrobě .    [Jindrak]   10.12.2017
Odpověď  fikuscz: jo,presne ste trafil!

Monty: však presne kvôli tomu,čo ste napísali mám obavy z kúpi replík...    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2017
Odpověď  Starý ráfky a dráty hodte prostě do šrotu!
Budete mít skoro 200 kilovou motorku,která jede 140 km/h ,a posadíte to na starý křivý mrdky, ze kterejch brusič odbrousí půlku materiálu?

Ano, s replikama je třeba být při renovaci opatrný,zbytečně věci nenahrazovat novejma- ale zrovna u ráfků to fakt neplatí!

Třeba www.ceskerafky.cz už dělá(nebo brzo bude dělat) ráfky 1,85-19 komplet český, na originálních strojích z Jawy v Týnci.    [Monty]   07.12.2017
Odpověď  No jestli jsi ty repliky nakoupil u motorenu, tak se není čemu divit!    [fikuscz]   07.12.2017
Odpověď  longr: Samozrejme,že nakúpiť nové ráfky,špice a niple by bola čistá robota,ale keď čítam diskusie o kvalite replík,tak to je des a fakt mám dilemu,čo robiť. Zase jeden známy mi hovoril,že nemám dávať chromovať staré ráfiky,lebo vnútro "falca" býva po rokoch dosť prehrdzavené a po namáčaní v kyseline pred novým hromovaním mi to prežerie a úplne oslabý ráf... Zatial väčšina vecí,čo som kupoval v replike,bola totálne napixu,niektoré,ako napr. predná vidlica nepoužiteľné,ba priamo život a zdravie ohrozujúce!!!    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2017
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (23) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Identifikace motoru


 Ahoj,
prosím o pomoc s identifikací motoru. Povrchová úprava levého a pravého karteru je různá. Víko rozvodu nesedí na pravý karter. Z jakých typů je motor poskládaný? Děkuji za pomoc.    [Jirka JRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.08.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Levý karter je ze šneka , má frézovanou plochu na magdyno lucas a někdo na něm vybrousil výrobní číslo ( šnekáč ho má na levým karteru ). Pravý karter je z 01 .
Želva by měla mít 2 ocelová pouzdýrka na správný usazení ke karteru.    [Richard]   22.08.2018
Odpověď  Zkusim to v pátek očistit a lépe nafotit. Jeste se podivam jestli to nebylo nekde zavarený. Diky ;-)    [Jirka J] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.08.2018
Odpověď  Tak levý karter z 02ky není. Koukám na to na mobilu. To oko mi dole přišlo prasklé. S tím víkem rozvodu je to divné, protože i na Šnekový karter jde nasadit víko rozvodu 01 nebo 02. Musí tam být nějaká deformace.    [T-1000]   22.08.2018
Odpověď  Oko dynama vypadá nepoškozeně, ale víko rozvodů bylo na motoru jenom nasazené a kolečka rozvodu tam nebyla, asi to to takhle dohromady nikdy nejelo :-)
Ale kartery jsou zatmelené a v motoru je zbytek oleje.    [Jirka J] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Motor zespoda    [Jirka J] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.08.2018
Odpověď  Zdravím,

víko rozvodu ti nesedí na pravý karter pravděpodobně proto, že "oko" na dynamo je dole prasklé a bude "najebané." Jinak by sedět mělo. Pravý karter je z typu 01. Levá půlka zjevně nesedí, párové kartery to opravdu nejsou. :-) Těžko říct, ale z fotky mi přijde, že frézování pro uložení dynama je děláno dodatečně, po domácku, mohl by to být blok ze Šneka. Ale ten by na 01čku měl sedět. Spíš to bude poprasený karter z 02ky. Projeď šrouby na spojení karterů k sobě, určitě některé díry nepůjdou proti sobě. Fotka karterů zespoda by nebyla?    [T-1000]   22.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  6    [Jirka J] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  5    [Jirka J] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  4    [Jirka J] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [Jirka J] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.08.2018
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zodpovězené téma  

RÁM JAWA 500 OHC 02


 Kdo má zájem tak mám na prodej rám z 02 ve slušném stavu. tel 604614673 má představa o ceně asi 45000kč    [mira]   06.08.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vždycky platí co forum to snůška dementů. (forum jakekoliv vseobecne)    [Brada]   16.08.2018
Odpověď  Tady vidime klasicky cesky komentar,ta zavist,nechapu,nez by byl nekdo rad,ze je snek na prodej,tak vypisuje takovy komentar...hruza,hezky zaklad,asi neni na prodej za 10 tis. kc,tak proto,neni pak pro prekupniky vydelek....    [Jawa 00]   16.08.2018
Odpověď  A co jako? co to má společného s rámem, navíc 45tis ? to je replika? Jindra nedávnou také pouštěl ohc, to ho nesmí nikdo prodat nebo rozdělat nebo co? Hleďte si zase svýho.    [bejker]   13.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jeden umelec rozprodava ohc na bazosi asi mu dochazej penizky chudak takovej krasnej snek to mohl bejt...https://motorky.bazos.cz/inzerat/92938949/Jawa-500-ohc-snek.php    [7w]   13.08.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Spojka, startovací segment a hřídel řazení


 Dobrý den ve spolek,
měl bych pár dotazů ohledně složení spojkové části na 02, kterou skládám z bedýnek podle katalogu:
- Na hřídeli řazení jsou drážky, nepatří tam náhodou vložit O-kroužky pro utěsnění? v katalogu nic není, ale funkčně by mně tam pasovaly.
- Musel jsem koupit novou startovací hřídel a pokud na ni navleču startovací segment je tam volný, u všech starých co mám je vždy segment přivařen k hřídeli jak to má byt? Tím, že je segment posuvný po hřídeli, mírně zavádí o kárter tak teď nevím.
- Mezi startovacím hřídelí a spojkovým víkem má být podle katalogu těsnění nevím zda by tam tam byla lepší kalená podložka k ochraně víka popřípadě jak to těsnění vypadá?
- Spojkové lamely asi nejlepší ferodové, nebo máte někdo jiný typ?

Děkuji za každou reakci.    [Arnošt]   20.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Moje verze v "neodlehčené" verzi.    [ED250]   06.08.2018
Odpověď  Ano, misky se musí upravit. Stačí půlkulatý pilník a srazit v jednom míéstě límeček. V této verzi odlehčené přítlačáku se musí počítat s lepší kvalitou slitiny. To prvotní řešení jsme počítali pro bláto. Nicméně mi už nějakých 10 000Km spolehlivě slouží.    [ED250]   06.08.2018
Odpověď  rad bych se přidal k tematu nevíte jestli někdo nevyrábí misky do spojkoveho koše ? díky    [szake] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Výkres    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě soubory    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2018
Odpověď  Ve chvíli volna jsem překreslil a upravil výkres přítlačáku spojky, dle diskuze. Prosím o kontorolu, zda to tak může byt. Snížení o 4mm (nevím kde nahnat ještě ty 2mm). Dále jsem zjistil, že je asi nutné upravit misky pružin, jinak se opřou o ložisko viz. foto.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2018
Odpověď  Je to tak, někde jsou zevnitř žebra nižší a někde ne.    [jwm]   30.07.2018
Odpověď  Když jsme ten výkres kreslili, vycházeli jsme z mého motoru. Já to mám podle výkresu a nic nikde neškrtá. Časem jsme došli k názoru, že záleží na odlitku (vnitřní přesnost) víka spojky. Někdo ho má mělčí.    [ED250]   27.07.2018
Odpověď  Výkres je tentýž, pouze tam, kde se dotýká přítlačák zevnitř spojkového víka/respektive zpevňujících žeber na odlitku/, jsem to na soustruhu stočil, tak aby se to při rozepnuté spojce nedřelo.Stačí do toho místa dát kousek formely a pak odměřit hloubkoměrem na posuvce kolik zbývá místa.    [jwm]   25.07.2018
Odpověď  Taky ,bych se připojil ,mám jí taky vyrobenou a nechám jí taky snížit.    [Pilník.]   25.07.2018
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (25) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Vzpominky na "motorkaření" za starých časů.


 Narazil jsem na celkem zajímavou věc, víte o tom někdo více?    [JzK]   04.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  http://jirboz.rajce.idnes.cz/JAWA_500_OHC_-_original_,upravy_a_predelavky/    [JzK]   24.07.2018
Odpověď  JzK ozvi se mi na martinkucera (zav) seznam.cz    [ED250]   11.07.2018
Odpověď  Mám audioknihy rád, asi se po ní podívám.. :-)https://www.motorkari.cz/cestovani/akce-predstavujeme/kubanec-puvodni-cesky-roman-o-zivote-motorkare-35888.html?    [ED250]   10.07.2018
Odpověď  Kdo čte MotoMagazín, ten ví a zná: http://www.motomagazin.cz/index.php?action=magazin&menu=5&pos=kubanec    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.07.2018
Odpověď  To zní zajímavě.. :-) https://www.patro.cz/produkt/1077264795-kubanec-jan-kremen-cd?gclid=EAIaIQobChMItsvYn9qS3AIVyJrVCh0MGAUrEAYYAiABEgK4GfD_BwE    [ED250]   09.07.2018
Odpověď  https://www.startovac.cz/projekty/kubanec/    [JzK]   04.07.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

poloha karburátoru


 zdravím pullitráře a dovoluji se zeptat.Vložil jsem zkusmo motor do rámu a nezdá se mi poloha karburátoru vůči rámu a vzduchovému filtru,respektive přijde mi moc vysoko jelikož štelovací šroub lanka je podle mne hodně utopený v rámu a také guma sání mi nezakryje celý otvor v krytu filtru.Pro úplnnost dodávám že držáky motoru nejsou převařovány jen koleno karburátoru je replika,tak nevím.Po zkušenostech s replikami mám obavu jestli není problém právě v tom kolenu,co vy na to.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 33 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ručně vypilovat.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.07.2018
Odpověď  Jak jsem psal já mám 1,5mm teflon a stačí to.Parohy se nejvíce ohřívají přestupem tepla z hlavy.Jestli 1,5mm nebo 4 mm není myslím podstatné.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.07.2018
Odpověď  Poradi niekto ako na tie pertinaxove podlozky?    [Vittorio]   13.07.2018
Odpověď  Já nemusel řešit gumu sání, ale místa tam mám taky celkem málo. Nakonec jsem ale pertinaxové podložky dal, protože jinak mi při delší couravé jízdě začla jinak zlatá mašina hodně škytat a střílet do sání. Včil je to paráda.    [longr]   13.07.2018
Odpověď  Je to tak , jinak karburátor nikdy nevyndavám a matice M8 na 12 klíč dělám z nerezového šestihranu anebo kupuju ve Fabory samojistíci matice na výfukové potrubí, jsou poměděné.    [jwm]   12.07.2018
Odpověď  Franto je tam vůle. Já tam ty podložky mám. Kouzlo při vyndávání a montování karburátoru na motor v rámu je v tom, že napřed povolíš převlečnou matici víka šoupátkové komory. Pak povolíš svěrný spoj těla karbu. Sedneš si na moto, ruce dáš pod sedlo na karb a kroutíš sem tam a taháš v ose sání parohů ven k olejovce. Pár sekund a je to dole. Stejně i tak probíhá montáž. Normálně to lze dělat u krajnice na silnici. je to chvilka.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2018
Odpověď  No a nedají se rohy nahřát a ohnout?Jsou originál?    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2018
Odpověď  zdravim,no taky mně to napadlo,materiálu tam je dost,takže budu frézovat jelikož olejovkou už hnu tak max o milimetr.Ještě se zeptám,dělá někdo matice m8 na 12ctku klíč?    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2018
Odpověď  Já pod parohy mám 1,5mm teflonové podložky a když sundávám karburátor je to na milimetr.4mm pochybuji,že se tam vlezou.Jinak tím,že mám přidušenou díru,mám jehlu úplně dole.Startuje na první šlápnutí projet jsem pořádně ještě nebyl.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2018
Odpověď  Také to jde ale musí se dát delší štefty.    [jwm]   11.07.2018
Zobrazeno 10 z celkem 33 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (33) 
Zodpovězené téma  

přední tlumiče


 Ahoj.Poradí mi někdo z Vás kde koupit kvalitní repliky předních tlumičů?    [jawař]   25.08.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 42 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Neříkám,že nebude držet,ale pokud se pohne,bude s tím zbytečná práce.Originál to hrubování tam taky nemuseli dělat,ale nakonec z nějakého důvodu tam je.    [kuba]   10.07.2018
Odpověď  kuba: ďakujem za reakciu. Prečo by to horné puzdro nemalo držať v trubke,keď ho nalisujem s presahom a potom vystružím??    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2018
Odpověď  vrchní pouzdro začíná těsně pod spodníma brýlema.Když postavíš motorku na hlavní stojan,tak teleskopy vyjedou z toho horního puzdra asi do poloviny jeho délky.Pokud to děláš s novou trubkou,tak to horní pouzdro budeš muset zafixovat,asi se ti bude samovolně posunovat i když ho tam nalisuješ,origo trubka byla zespodu přestružena asi výhrubníkem až po konec toho vrchního pouzdra.    [kuba]   04.07.2018
Odpověď  Nikto nič nepomôže??    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2018
Odpověď  Zdravím,dorábam si prednú vidlicu na ohc a potreboval by som vedieť,ako hlboko je na originále zasunuté druhé perdinaxové puzdro,do vnútra vonkajšej trubky. Ďalej ak by mal niekto rozobraté originál samotné tlmiče /trubky,ktoré sú zašróbované do spodných klzákov/,potreboval by som to odfotiť a dodať rozmery a tých dielov na tiahle,lebo tlmiče od motorenu vôbec nefungujú a je jedno,aký olej sa do nich naleje,tak chcem vedieť,kde urobili chybu...
Ďakujem za každú radu!    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2018
Odpověď  No tak to máš většinu a jsi šťastný veteránista.    [jwm]   16.03.2016
Odpověď  Oldo díky.Mám spodky,pružiny i trubky,ale není to komplet.Chci si časem nachystat rezervu.    [Mira]   15.03.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady to máš Mirku , je to výrobně velmi jednoduché.    [jwm]   15.03.2016
Odpověď  Jsou tam dvě podložky s osazením a mezi nimi je těsnění z kůže. Průměr kůže je dle trubky a síla cca 4mm - v trubce těsní. Rozměry ale nevím, nemám teď žádné tlumiče rozdělány.    [ED250]   10.03.2016
Odpověď  Zdar.Mám dotaz.Potřeboval bych vědět jaké jsou podložky mezi pružinami a jaké je tam těsnění.Chystám si přední tumiče.Díky    [M]   09.03.2016
Zobrazeno 10 z celkem 42 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (42) 
Zodpovězené téma  

Olejovka


 Ahoj, prosím, lze vyndat olejovku z rámu, aniž bych musel vyndat motor?    [Tomáš]   02.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Klasika nejde, ledvinka jde.    [fikuscz]   02.07.2018
Odpověď  Nejde.    [Bohumil]   02.07.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

snek přestane mazat


 Aho poradte prosim mam šnek r.v.53 po nastartovani tlak 0.8 baru lehke přidani plynu tlak klesne na 0.5 baru po ubrani se zvedne.Prutokove šrouby mazani hlavy spodni 3.5mm horni 2.5mmm .Po ujeti cca 2km tlak začne klesat až na 0.2 baru při 70kmh.Po zastaveni 5min a nastartovani tlak 0.7baru olej v nadržce cca40 stupnu olej motul SAE 50J    [Jirka]   24.06.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Mě dělá něco podobného i 02.Podle mne je to hustým studeným olejem.Sae 50 je při běžné teplotě hustý olej a nestačí se při zvýšení otáček plnit čerpadlo.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.06.2018
Odpověď  Koukam ze Jirka Janu dal dokupy sneka a ted tu breci ze si nevi rady haha smejde....dobre ti tak    [Snekac]   26.06.2018
Odpověď  a má šneka za milion :D stačí i základní vzdělání :)    [jetel]   26.06.2018
Odpověď  Motor i čerpadlo sou po Go,sila koleček je tlak 6mm odsavani 10mm vule 0.03mm.Nemužese třeba zasekavat jehla nastavovani tlaku?    [Jirka]   26.06.2018
Odpověď  Nic ve zlém, ale tvůj písemný projev je otřesný, tys musel propadnout i na zvláštní škole, se divím že vůbec máš papíry na motorku.    [Karel]   26.06.2018
Odpověď  Děkuji za odpovědi tlak klesne jenom při studenem oleji,podle mně ho klika začne odsavat svoji větči rotaci.Je to origina zpetne vetilky tam jsou, vrchni diru jsem zvedčil ja protože v rozvodech byl olej po zastaveni jenom u hřibku.Po nastartovani v nadržce z tubyčky co vraci olej jdou bublinky    [Jirka]   26.06.2018
Odpověď  Když po přidání plynu klesá tlak, hledal bych chybu spíš na omezení přítoku oleje do čerpadla.    [Stenly]   25.06.2018
Odpověď  Pokud je to original 1953,tak by měli být v želvě zpětné ventilky,takže průtokové šrouby na vedení oleje do hlavy by měli mít omezení na jednu díru 2,1mm,aby se správně rozdělil poměr oleje hlava-klika.Snek nemůže nikdy tlačit stejně,jako 02,protože čerpadlo je menší.    [kuba]   25.06.2018
Odpověď  Sice Ti neporadím , ale přidám se k dotazu , mám úplně stejný problém.    [Richard]   24.06.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 500 DOHC ve svedskem muzeu.


 Nazdar chlapci :)
Moji kolegove tento vikend nasli v malem svedskem muzeu zavodni Jawu 500 DOHC.
Je to ve mestecku jmenem Arvika kousek za hranici s Norskem.
Mam od nich par fotek mizerne kvality.
Jak budu mit cas tak tam zajedu to nafotit poradne.
Nemate nekdo fotky jineho DOHCcka ?
Jen tak pro porovnani.    [Tomas Nosek]   07.08.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 112 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  U kolektivní foto dole: tohle byla svazarmovská série na 16 " kolech a převod spojka-klika primárním řetězem,v sedlové trubce byl zásobník na olej a kapátko s kohoutkem, kterým se primár přimazával.2 zprava je ing,. Sirotek, 4 zprava je pan Lebeda/centroval kola/ a další z téhle malé fotky nejdou rozpoznat.Jinak fajn fotky!    [jwm]   26.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  G. Havel na startu, za ním L. Štajner. Mimochodem velmi povedená momentka. Absolutní soustředění, až to ...    [J]   25.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Montáž ....:-) jak zdálené té dnešní...    [J]   25.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Aaa nevšiml jsem si, že některé foto už tu jsou níže - ve starších příspěvcích, tak přidám nějaké jiné a možná i ty jsem tu přehlédl..:)
Místo silnice - něco teréního - J. Čížek v Šárce 1956.    [J]   25.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dlouhán L. Štajner, který měl raději "sajdkáry"...    [J]   25.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  U stroje č.1 G.Havla stojí mechanik J.Rosa rok 1956...:    [J]   25.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Stroj F. Šťastného drží mechanik V.Lebeda rok 1956...:    [J]   25.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Závodních Jaw 500 ohc nebylo zas tak "málo", rok 1956. Pracovníci vývojové dílny zhotovili "dalších" deset ...
(třetí zprava V.Königsmark)    [J]   25.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zleva mistr závodního oddělení pan.Köenigsmark,mechanik Havla pan. Rosa,mechanik Franty pan. Lebeda a nakonec ing. Sirotek konstruktér.    [jwm]   26.03.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  n    [jwm]   26.03.2014
Zobrazeno 10 z celkem 112 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (112) 

 Strana 1/73 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 17.10.2017)
Nezodpovězené téma 

Zraz jawa 500 Ohc v dolnom kubine


 Jak sa vám páčilo na slovenskom zraze?    [Model ]   19.08.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Těsnění hadiček


 Dobrý den,
měl bych dotaz ohledně utěsnění hadiček olejového hospodářství. Dle katalogu ND jsou označovány těsnění např. "Těsnění pr.19/16,5x1" což je asi hliníkové těsnění předpokládám. Další tam jsou ale jen "Těsnění" což bude asi papírové těsnění? Budu si je vyrábět průměry dle šroubků a tloušťka 0,5mm nebo tam dat raději 2x hliník?
Děkuji za radu    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.08.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

šnek přestane mazat


 Ahoj poradte prosim mam šneka r.v.53 a po cca 3km přestane mazat.Po nastartovani tlak 0,8 baru přidam trošku plynu ručička klesne na 0,5 baru.Prutokove šrouby hlavy spodni 3,5mm horni 2,5mm po jedne dirce, motor je po Go .Po ujeti cca 2 km tlak klesne na 0,2baru při 70 Km/h po zastaveni 5 mimut nastartuju tlak je 0,7baru olej v nadržce zhruba 40 stupnu olej motul SAE 50.    [Jirka]   22.06.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Nesouhlasí hodnoty seřízení předstihu.


 Dobrý večer pánové,
prosím zkušenější o radu. Na 02 seřídím předstih s kotoučkem na dynamu a vloženým klínkem přeně na 45 st před horní úvratí na obou válcích.Pokud klínek vyjmu mám na jednom válci 10st a na druhém 2st. Měřil jsem to asi 10x s voltmetrem na kladívku.
Nikde žádnou chybu nemohu najít.Máte to podobně? Řešil jste někdo něco podobného?
Mám sundanou hlavu a než ji dám zpět pořeboval bych vědět,jestli to řešit nebo ne.
Děkuji Franta    [Franta 2776Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Přední vidlice Jawa 500


 Zdravím kolegové, mám prosbu. Nevíte náhodou, kdo by byl schopen provést opravu přední vidlice v rozsahu rovnání, přebroušení, tvrdochrom, nabroušení spodních trubek vidlice? A nebo výroba nových? Pájení už bych asi zvládnul. Předem děkuji.    [Václav ]   08.04.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Vycisteni karburatoru


 Hezky den,

muze mi, prosim, nekdo vyfotit ktera dirka je v karburatoru HZ na volnobeznou trysku a odkud kam vede? Nejde mi to procistit

Diky    [CIJOML]   16.01.2018
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

PF 2018


 Tož ať nám to letos jezdí.    [T-1000] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.01.2018
   Přidat odpověď 

 Strana 1/73 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006