MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 295410 příspěvků |7001 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 84 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC 14.8.2018 19:47  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Pánové, kdo má nějaké informace o prototypu pullitra v kývačkovém rámu....   01.03.2005 / 219
    Zapalování 02. Prosím o radu jak vyřešit zapalování u 02, jestli nahra....   21.09.2008 / 187
    Repliky od motorenu   24.12.2014 / 159
    Pánové potřebuji poradit jaký materiál použít na ventilová vodítka?    12.01.2008 / 157
    jawa 500 ohc   11.01.2017 / 150
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1090      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 5 / 145      Příspěvků Příspěvků: 13737
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/73 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

RÁM JAWA 500 OHC 02


 Kdo má zájem tak mám na prodej rám z 02 ve slušném stavu. tel 604614673 má představa o ceně asi 45000kč    [mira]   06.08.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  A co jako? co to má společného s rámem, navíc 45tis ? to je replika? Jindra nedávnou také pouštěl ohc, to ho nesmí nikdo prodat nebo rozdělat nebo co? Hleďte si zase svýho.    [bejker]   13.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jeden umelec rozprodava ohc na bazosi asi mu dochazej penizky chudak takovej krasnej snek to mohl bejt...https://motorky.bazos.cz/inzerat/92938949/Jawa-500-ohc-snek.php    [7w]   13.08.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

manometr


 Zdravím,Oznamuji že po tříletém renovačním martýriu v mé garáži zařehtal plnokrevník Ohc.Zatím všechno funguje dobře krom drobných netěsností.chtěl bych jen ještě změřit tlak oleje a ptám se tedy jaký používáte manometr a jak ho napojit na závit zátky ventilkové šachty.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak blahopřeju :) Já mám přidělaný manometr na upraveném holendru k mazání vahadlovky. Drží už cca 4000 km, přestože ručka se na něm za jízdy trochu třese. Ale vidět na něj je při mírném pohlédnutí dolů a hlavně, vidím, že dostatečně maže i na volnoběh, přesto že kontrolka za tepla sotva bliká a někdy i nesvítí.
Kdysi to tu o manometru a taky tlakovém spínači psal jwm, dá se to dohledat i pomocí zdejšího hledání. Pokud chceš jen vyzkoušet, co to dělá, prostě vytočíš redukci (nebo si pomůžeš se starým šroubem, původní hliníkovou zátkou, mosaznými fitinkami apod.) a namontuješ tlakoměr jen u motoru na tu chvíli zkoušení.    [longr]   12.08.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Spojka, startovací segment a hřídel řazení


 Dobrý den ve spolek,
měl bych pár dotazů ohledně složení spojkové části na 02, kterou skládám z bedýnek podle katalogu:
- Na hřídeli řazení jsou drážky, nepatří tam náhodou vložit O-kroužky pro utěsnění? v katalogu nic není, ale funkčně by mně tam pasovaly.
- Musel jsem koupit novou startovací hřídel a pokud na ni navleču startovací segment je tam volný, u všech starých co mám je vždy segment přivařen k hřídeli jak to má byt? Tím, že je segment posuvný po hřídeli, mírně zavádí o kárter tak teď nevím.
- Mezi startovacím hřídelí a spojkovým víkem má být podle katalogu těsnění nevím zda by tam tam byla lepší kalená podložka k ochraně víka popřípadě jak to těsnění vypadá?
- Spojkové lamely asi nejlepší ferodové, nebo máte někdo jiný typ?

Děkuji za každou reakci.    [Arnošt]   20.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Moje verze v "neodlehčené" verzi.    [ED250]   06.08.2018
Odpověď  Ano, misky se musí upravit. Stačí půlkulatý pilník a srazit v jednom míéstě límeček. V této verzi odlehčené přítlačáku se musí počítat s lepší kvalitou slitiny. To prvotní řešení jsme počítali pro bláto. Nicméně mi už nějakých 10 000Km spolehlivě slouží.    [ED250]   06.08.2018
Odpověď  rad bych se přidal k tematu nevíte jestli někdo nevyrábí misky do spojkoveho koše ? díky    [szake] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Výkres    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě soubory    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2018
Odpověď  Ve chvíli volna jsem překreslil a upravil výkres přítlačáku spojky, dle diskuze. Prosím o kontorolu, zda to tak může byt. Snížení o 4mm (nevím kde nahnat ještě ty 2mm). Dále jsem zjistil, že je asi nutné upravit misky pružin, jinak se opřou o ložisko viz. foto.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2018
Odpověď  Je to tak, někde jsou zevnitř žebra nižší a někde ne.    [jwm]   30.07.2018
Odpověď  Když jsme ten výkres kreslili, vycházeli jsme z mého motoru. Já to mám podle výkresu a nic nikde neškrtá. Časem jsme došli k názoru, že záleží na odlitku (vnitřní přesnost) víka spojky. Někdo ho má mělčí.    [ED250]   27.07.2018
Odpověď  Výkres je tentýž, pouze tam, kde se dotýká přítlačák zevnitř spojkového víka/respektive zpevňujících žeber na odlitku/, jsem to na soustruhu stočil, tak aby se to při rozepnuté spojce nedřelo.Stačí do toho místa dát kousek formely a pak odměřit hloubkoměrem na posuvce kolik zbývá místa.    [jwm]   25.07.2018
Odpověď  Taky ,bych se připojil ,mám jí taky vyrobenou a nechám jí taky snížit.    [Pilník.]   25.07.2018
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (25) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Vzpominky na "motorkaření" za starých časů.


 Narazil jsem na celkem zajímavou věc, víte o tom někdo více?    [JzK]   04.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  http://jirboz.rajce.idnes.cz/JAWA_500_OHC_-_original_,upravy_a_predelavky/    [JzK]   24.07.2018
Odpověď  JzK ozvi se mi na martinkucera (zav) seznam.cz    [ED250]   11.07.2018
Odpověď  Mám audioknihy rád, asi se po ní podívám.. :-)https://www.motorkari.cz/cestovani/akce-predstavujeme/kubanec-puvodni-cesky-roman-o-zivote-motorkare-35888.html?    [ED250]   10.07.2018
Odpověď  Kdo čte MotoMagazín, ten ví a zná: http://www.motomagazin.cz/index.php?action=magazin&menu=5&pos=kubanec    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.07.2018
Odpověď  To zní zajímavě.. :-) https://www.patro.cz/produkt/1077264795-kubanec-jan-kremen-cd?gclid=EAIaIQobChMItsvYn9qS3AIVyJrVCh0MGAUrEAYYAiABEgK4GfD_BwE    [ED250]   09.07.2018
Odpověď  https://www.startovac.cz/projekty/kubanec/    [JzK]   04.07.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

poloha karburátoru


 zdravím pullitráře a dovoluji se zeptat.Vložil jsem zkusmo motor do rámu a nezdá se mi poloha karburátoru vůči rámu a vzduchovému filtru,respektive přijde mi moc vysoko jelikož štelovací šroub lanka je podle mne hodně utopený v rámu a také guma sání mi nezakryje celý otvor v krytu filtru.Pro úplnnost dodávám že držáky motoru nejsou převařovány jen koleno karburátoru je replika,tak nevím.Po zkušenostech s replikami mám obavu jestli není problém právě v tom kolenu,co vy na to.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 33 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ručně vypilovat.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.07.2018
Odpověď  Jak jsem psal já mám 1,5mm teflon a stačí to.Parohy se nejvíce ohřívají přestupem tepla z hlavy.Jestli 1,5mm nebo 4 mm není myslím podstatné.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.07.2018
Odpověď  Poradi niekto ako na tie pertinaxove podlozky?    [Vittorio]   13.07.2018
Odpověď  Já nemusel řešit gumu sání, ale místa tam mám taky celkem málo. Nakonec jsem ale pertinaxové podložky dal, protože jinak mi při delší couravé jízdě začla jinak zlatá mašina hodně škytat a střílet do sání. Včil je to paráda.    [longr]   13.07.2018
Odpověď  Je to tak , jinak karburátor nikdy nevyndavám a matice M8 na 12 klíč dělám z nerezového šestihranu anebo kupuju ve Fabory samojistíci matice na výfukové potrubí, jsou poměděné.    [jwm]   12.07.2018
Odpověď  Franto je tam vůle. Já tam ty podložky mám. Kouzlo při vyndávání a montování karburátoru na motor v rámu je v tom, že napřed povolíš převlečnou matici víka šoupátkové komory. Pak povolíš svěrný spoj těla karbu. Sedneš si na moto, ruce dáš pod sedlo na karb a kroutíš sem tam a taháš v ose sání parohů ven k olejovce. Pár sekund a je to dole. Stejně i tak probíhá montáž. Normálně to lze dělat u krajnice na silnici. je to chvilka.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2018
Odpověď  No a nedají se rohy nahřát a ohnout?Jsou originál?    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2018
Odpověď  zdravim,no taky mně to napadlo,materiálu tam je dost,takže budu frézovat jelikož olejovkou už hnu tak max o milimetr.Ještě se zeptám,dělá někdo matice m8 na 12ctku klíč?    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2018
Odpověď  Já pod parohy mám 1,5mm teflonové podložky a když sundávám karburátor je to na milimetr.4mm pochybuji,že se tam vlezou.Jinak tím,že mám přidušenou díru,mám jehlu úplně dole.Startuje na první šlápnutí projet jsem pořádně ještě nebyl.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2018
Odpověď  Také to jde ale musí se dát delší štefty.    [jwm]   11.07.2018
Zobrazeno 10 z celkem 33 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (33) 
Zodpovězené téma  

přední tlumiče


 Ahoj.Poradí mi někdo z Vás kde koupit kvalitní repliky předních tlumičů?    [jawař]   25.08.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 42 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Neříkám,že nebude držet,ale pokud se pohne,bude s tím zbytečná práce.Originál to hrubování tam taky nemuseli dělat,ale nakonec z nějakého důvodu tam je.    [kuba]   10.07.2018
Odpověď  kuba: ďakujem za reakciu. Prečo by to horné puzdro nemalo držať v trubke,keď ho nalisujem s presahom a potom vystružím??    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2018
Odpověď  vrchní pouzdro začíná těsně pod spodníma brýlema.Když postavíš motorku na hlavní stojan,tak teleskopy vyjedou z toho horního puzdra asi do poloviny jeho délky.Pokud to děláš s novou trubkou,tak to horní pouzdro budeš muset zafixovat,asi se ti bude samovolně posunovat i když ho tam nalisuješ,origo trubka byla zespodu přestružena asi výhrubníkem až po konec toho vrchního pouzdra.    [kuba]   04.07.2018
Odpověď  Nikto nič nepomôže??    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2018
Odpověď  Zdravím,dorábam si prednú vidlicu na ohc a potreboval by som vedieť,ako hlboko je na originále zasunuté druhé perdinaxové puzdro,do vnútra vonkajšej trubky. Ďalej ak by mal niekto rozobraté originál samotné tlmiče /trubky,ktoré sú zašróbované do spodných klzákov/,potreboval by som to odfotiť a dodať rozmery a tých dielov na tiahle,lebo tlmiče od motorenu vôbec nefungujú a je jedno,aký olej sa do nich naleje,tak chcem vedieť,kde urobili chybu...
Ďakujem za každú radu!    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2018
Odpověď  No tak to máš většinu a jsi šťastný veteránista.    [jwm]   16.03.2016
Odpověď  Oldo díky.Mám spodky,pružiny i trubky,ale není to komplet.Chci si časem nachystat rezervu.    [Mira]   15.03.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady to máš Mirku , je to výrobně velmi jednoduché.    [jwm]   15.03.2016
Odpověď  Jsou tam dvě podložky s osazením a mezi nimi je těsnění z kůže. Průměr kůže je dle trubky a síla cca 4mm - v trubce těsní. Rozměry ale nevím, nemám teď žádné tlumiče rozdělány.    [ED250]   10.03.2016
Odpověď  Zdar.Mám dotaz.Potřeboval bych vědět jaké jsou podložky mezi pružinami a jaké je tam těsnění.Chystám si přední tumiče.Díky    [M]   09.03.2016
Zobrazeno 10 z celkem 42 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (42) 
Zodpovězené téma  

Olejovka


 Ahoj, prosím, lze vyndat olejovku z rámu, aniž bych musel vyndat motor?    [Tomáš]   02.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Klasika nejde, ledvinka jde.    [fikuscz]   02.07.2018
Odpověď  Nejde.    [Bohumil]   02.07.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

snek přestane mazat


 Aho poradte prosim mam šnek r.v.53 po nastartovani tlak 0.8 baru lehke přidani plynu tlak klesne na 0.5 baru po ubrani se zvedne.Prutokove šrouby mazani hlavy spodni 3.5mm horni 2.5mmm .Po ujeti cca 2km tlak začne klesat až na 0.2 baru při 70kmh.Po zastaveni 5min a nastartovani tlak 0.7baru olej v nadržce cca40 stupnu olej motul SAE 50J    [Jirka]   24.06.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Mě dělá něco podobného i 02.Podle mne je to hustým studeným olejem.Sae 50 je při běžné teplotě hustý olej a nestačí se při zvýšení otáček plnit čerpadlo.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.06.2018
Odpověď  Koukam ze Jirka Janu dal dokupy sneka a ted tu breci ze si nevi rady haha smejde....dobre ti tak    [Snekac]   26.06.2018
Odpověď  a má šneka za milion :D stačí i základní vzdělání :)    [jetel]   26.06.2018
Odpověď  Motor i čerpadlo sou po Go,sila koleček je tlak 6mm odsavani 10mm vule 0.03mm.Nemužese třeba zasekavat jehla nastavovani tlaku?    [Jirka]   26.06.2018
Odpověď  Nic ve zlém, ale tvůj písemný projev je otřesný, tys musel propadnout i na zvláštní škole, se divím že vůbec máš papíry na motorku.    [Karel]   26.06.2018
Odpověď  Děkuji za odpovědi tlak klesne jenom při studenem oleji,podle mně ho klika začne odsavat svoji větči rotaci.Je to origina zpetne vetilky tam jsou, vrchni diru jsem zvedčil ja protože v rozvodech byl olej po zastaveni jenom u hřibku.Po nastartovani v nadržce z tubyčky co vraci olej jdou bublinky    [Jirka]   26.06.2018
Odpověď  Když po přidání plynu klesá tlak, hledal bych chybu spíš na omezení přítoku oleje do čerpadla.    [Stenly]   25.06.2018
Odpověď  Pokud je to original 1953,tak by měli být v želvě zpětné ventilky,takže průtokové šrouby na vedení oleje do hlavy by měli mít omezení na jednu díru 2,1mm,aby se správně rozdělil poměr oleje hlava-klika.Snek nemůže nikdy tlačit stejně,jako 02,protože čerpadlo je menší.    [kuba]   25.06.2018
Odpověď  Sice Ti neporadím , ale přidám se k dotazu , mám úplně stejný problém.    [Richard]   24.06.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 500 DOHC ve svedskem muzeu.


 Nazdar chlapci :)
Moji kolegove tento vikend nasli v malem svedskem muzeu zavodni Jawu 500 DOHC.
Je to ve mestecku jmenem Arvika kousek za hranici s Norskem.
Mam od nich par fotek mizerne kvality.
Jak budu mit cas tak tam zajedu to nafotit poradne.
Nemate nekdo fotky jineho DOHCcka ?
Jen tak pro porovnani.    [Tomas Nosek]   07.08.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 112 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  U kolektivní foto dole: tohle byla svazarmovská série na 16 " kolech a převod spojka-klika primárním řetězem,v sedlové trubce byl zásobník na olej a kapátko s kohoutkem, kterým se primár přimazával.2 zprava je ing,. Sirotek, 4 zprava je pan Lebeda/centroval kola/ a další z téhle malé fotky nejdou rozpoznat.Jinak fajn fotky!    [jwm]   26.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  G. Havel na startu, za ním L. Štajner. Mimochodem velmi povedená momentka. Absolutní soustředění, až to ...    [J]   25.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Montáž ....:-) jak zdálené té dnešní...    [J]   25.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Aaa nevšiml jsem si, že některé foto už tu jsou níže - ve starších příspěvcích, tak přidám nějaké jiné a možná i ty jsem tu přehlédl..:)
Místo silnice - něco teréního - J. Čížek v Šárce 1956.    [J]   25.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dlouhán L. Štajner, který měl raději "sajdkáry"...    [J]   25.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  U stroje č.1 G.Havla stojí mechanik J.Rosa rok 1956...:    [J]   25.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Stroj F. Šťastného drží mechanik V.Lebeda rok 1956...:    [J]   25.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Závodních Jaw 500 ohc nebylo zas tak "málo", rok 1956. Pracovníci vývojové dílny zhotovili "dalších" deset ...
(třetí zprava V.Königsmark)    [J]   25.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zleva mistr závodního oddělení pan.Köenigsmark,mechanik Havla pan. Rosa,mechanik Franty pan. Lebeda a nakonec ing. Sirotek konstruktér.    [jwm]   26.03.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  n    [jwm]   26.03.2014
Zobrazeno 10 z celkem 112 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (112) 
Zodpovězené téma  

zadní blatník 02


 Ahoj.Nemáte někdo zadní blatník vyrobený od pana Treschla?Chtěl bych vidět jak vypadá a v jaké je kvalitě.Díky za odpověď.    [jawař]   19.06.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuji za odpověď.Jestli mohu poprosit,můžete mě prosím napsat na jawamotocykl@post.cz Vaši e-mailovou adresu,rád bych si s Vámi o blatnících rád popovídal.    [jawař]   20.06.2018
Odpověď  Zdravím, mám doma pro porovnání bez laku zadní blatník od pana Treschla, pak v plniči od pana Hadrávka a poškozený přetřený originál sundaný z motocyklu. Jsem od Sušice 34201.    [kataklysm666]   19.06.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Sraz JAWA 500 OHC


 Téma věnované srazům JAWA 500 OHC, novinky, diskuze.    [DrahonovskyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 639 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Veliká paráda, přidávám pár obrázků od nás.
http://ed250.rajce.idnes.cz/Desaty_sraz_OHC_2018/    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.06.2018
Odpověď  Foto od Tomáš Pavelka
https://jindrich16.rajce.idnes.cz/X._Sraz_JAWA_500_OHC/    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jen pro úplnost, letos účast 74 motocyklů JAWA 500 OHC.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Děkuji za pochvalu, poučíme se z chyb, tak aby na XI. Sjezdu OHC bylo ještě lépe.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ale hukot to byl... :-)    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.06.2018
Odpověď  Tak a jsme opět v etapě "po Rovensku". Díky Jindro za perfektní akci, kterou jsme si opravdu užili. Jinak nový nájemce se moc nevycajchnoval, ale o tom byla řeč s paní starostkou. Pro zlepšení organizace v návaznosti na průběh vyhlášení účastníků všech ročníků a pak i dohledávání dodatečně doplněných v průběhu tomboly, by se mělo odrazit ve striktnějších podmínkách pro přihlášení účastníků. Spolu jsme se o tom bavili a myslím si, že s tím v dnešní době nikdo nemůže mít problém. Naopak nepřihlásit se a pak se tam jen tak objevit s tím, že se pořadatel postará, považuji spíše za vyčuranost.    [Milan(OHC)]   11.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přátelé, X. Sraz JAWA 500 OHC je již 9.6.2018, přihlášeno 60 půllitrů, očekávám tak celkový počet 70, pokud bude hezky. Kdo se ještě nestihl přihlásit a chce přijet, tak mě kontaktujte: drahonovsky849(zav)seznam.cz Pošlu přihlášku a pokyny.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2018
Odpověď  Ahoj Jindro, krásná a očekávaná pozvánka. Kroměřížáci přijedou v plné sestavě.    [Milan(OHC)]   25.12.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  X. Sraz JAWA 500 OHC, zvu všechny majitele těchto strojů.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.12.2017
Odpověď  Fota byla prezentována na FCB.    [ED250]   22.08.2017
Zobrazeno 10 z celkem 639 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (639) 
Zodpovězené téma  

Technický výkres rámu Jawa 500 OHC typ 01, rozměry


 Dobrý de všem, pokusím se touto formou požádat o pomoc, kdy sháním konkrétní rozměry rámu Jawy 500 OHC typ 01. Mám originální rám, který ale na kterém se jeho předchozí majitel podepsal, a to tím, že uřezal a ubrousil boční držáky včetně horního pro uchycení jednosedla. Rád bych toto uchycení co nejpřesněji obnovil, ale chybí mi patřičná rozměrová dokumentace. Obrátil jsem se přímo i na firmu Jawa, zda náhodou v archivech něco nemají, ale bohužel ne.
Pokud by někdo z Vás potřebné údaje vlastnil a uvolil se k tomu mi je poskytnout, tak by mi to velmi pomohlo.
Předem děkuji za pomoc. Zdravím Robinmg    [Robinmg]   06.06.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=116&idtop=288186    [Jára]   09.06.2018
Odpověď  Na setkání v Rovensku jistě pomůžou.    [tre]   07.06.2018
Odpověď  Jinou možnost než zkontaktovat jiného majitele a potřebné míry si prostě oměřit těžko najdeš.    [Petr]   07.06.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Vymena oleja postup + aky odporucate?


 Chcem sa spytat, ako postupujete pri vymene oleja?
Chcel by som pri vymene dat aj nove olejove hadice.
Ako mam postupovat? V manuali z netu som sa o vymene (postupe)
nedozvedel nic. Ako postupovat aby som sa vyvaroval neprijemnostiam?
Vopred vdaka za rady.    [jano]   07.10.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  No hlavně, že postupuješ vítězně vpřed:-)) Pružinu nemám a ani nevím kdo ji vyrábí.    [jwm]   31.05.2018
Odpověď  nojo no já vždycky na něco během toho martýria s renovací přijdu a řeším tisíce jednotlivostí,koupil jsem motorku rozebranou bez spousty věcí takže se v tom občas ztrácím,jinak tu planžetu s výkresem od milana ohc zvládnu.Už se opakuju ale vložka s maticí a hadicí je spasovaná a funguje to super.Ta matice od Macáka je naprostej nesmysl,vůbec se tam nevejde.Ještě mne napadla taková blbost ,ale nemám pružinu do víčka olejovky pro přitlačení filtru,dělá ji někdo nebo z čeho použít?    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.05.2018
Odpověď  Lufo a že jsi neřekl, že chceš i planžetu? Nějaká by se našla, samozřejmě podle výkresu:-))    [jwm]   28.05.2018
Odpověď  Dej kontakt na mdohc zavináč seznam.cz a já ti k tomu něco pošlu.    [Milan(OHC)]   23.05.2018
Odpověď  zdravím,mohl by mi prosím někdo sdělit rozměry a sílu planžety oddechu motoru.Bohužel motor byl bez ní a předchozí majitel oddech vyřešil zalisováním vložky s průtokovým šroubem do kterého nacpal ventilek z želvy,jak to fungovalo nevím motor byl polorozebraný.Já chci jít cestou nádobky v kastlíku a proto potřebuju ty rozměry kvůli správnému přítlaku planžety.Ještě chci touto cestou poděkovat jwm za pomoc s převlečnou maticí spádové hadice.Není holt replika jako replika.pan Macák se s tím evidentně nepáře.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2018
Odpověď  Mám to jinak. Vstup je horem a planžeta je uvnitř nádobky. Za přepážkou je výdech ven a opět nahoru. Jde o to, aby nebyla hadice vidět z bohu motorky. Podle tvých návrhů by musela jít od motoru spodem. Mám tam otvor se zátkou a každých cca 1000Km vytahuju olej ven stříkačkou.    [ED250]   12.10.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  2 variant    [jano]   10.10.2014
Odpověď  alebo?    [jano]   10.10.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  ahoj ed250, este sa ta spytam na: ruhá hadice je odvod z nádobky a ústí nad krytem řetězu... Naco si ju tam daval? Ta prva hadica je namiesto povodnej planzety a konci v nadobke na ktorej je ta povodna planzeta...
Ale z akeho dovodu je tam ta druha? Ak by som tu prvu hadicu priviedol do nadobky zospodu nevadilo by to? vid obrazok, popripade dat do nadobky prepazku aby to nepluvalo olej do kastlika?    [jano]   10.10.2014
Odpověď  Zdravím, v nádobce je originální planžeta co je dole na motoru a ta druhá hadice je odvod z nádobky a ústí nad krytem řetězu. Jinak co se týče výměny oleje, tak olejovku vypouštět odpojením hadice od želvy - na originální výpustný šroub olejovky se špatně dostává. Pak ještě vypustit motor povolením spodního šroubu na sání oleje z motoru. Nakonec vyndat hrubý filtr na želvě. Je dobré udělat si o něco delší průtočné šrouby na hadici a dole na trubce motoru - do čel navrtat otvory a udělat M8 závity. Ty pak opatřit krátkými šrouby. Olej pak jde vypouštět tudy a šetříš si do budoucna závity ve skříních a těsnící podložky holendrů. Vidět nic není, tak ani nenarušíš vzhled veterána. Olej něco kolem 20W50 - do 2/3 oeljovky.    [ED250]   09.10.2014
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

velky buben a rafek r18


 Zdravím všechny přiznivce dvou kol mám na vás jeden dotaz mam doma jeden buben na 02 se štítem předelenaj na dvojklíč a tak sem si říkal aby se neválel zbytečně v garaži tak ho chci dát na jednu ČZ. a ted k věci budu ho dávat do hlinikovejch rafku R18!
a potřeboval bych poradit jak změřit spravnou délku špic(drátu). už jsem to na par moto viděl ale zrovna jak na potvoru nemužu najít ani jeden obrazek ani info. Díky všem za věcné rady    [marek]   26.10.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 24 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Samozřejmě že takové věci se dělaly za komoušu. Taky jsem psal že se mi to doma válí ze starejch dílů!!! Vše se dá vrátit do původního stavu co se týče moto.    [Marek]   31.05.2018
Odpověď  A ja myslel, ze se takove veci delaly jen za komunistu...    [Petr]   31.05.2018
Odpověď  Vypada to otřesně.    [Honza]   30.05.2018
Odpověď  Vypadá to pěkně. Škoda, že nedávali takové bubny na ty naše prskolety už z výroby.    [Hynek]   30.05.2018
Odpověď  peruje to uplně stejně jako s malym bubnem a brzdí to jak čert.    [Marek]   29.05.2018
Odpověď  Jak to brzdí a péruje?    [Hynek]   29.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [Marek]   24.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  tak dílo dokonáno díky všem za rady.    [Marek]   24.05.2018
Odpověď  Marku,dej si buben s osou do rámu, na ráfek si fixem poznač střed podle rámu a vidlice a dej ráfek panu Kloudovi a on Ti to zaplete, dráty do kol má všechny.    [jwm]   02.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [Marek]   01.05.2018
Zobrazeno 10 z celkem 24 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (24) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Smutný příběh


 Omlouvám se jestli někoho tímto příspěvkem urazím, ale já jsem si taknějak myslel, že by tu někoho mohl zajímat. Pokud ne, nechť ho admin smaže. Nicméně dneska jsem neodolal a vytáhnul z garáže svojí "třipade" (půllitra stále nemám hotového)a s kámošem na pérákovi se jel projet. Skončili jsme v Týnci,kde jsem strávil většinu svého života a mě nedalo se "tam" nezajet podívat. To co jsem viděl mě nemile překvapilo a stále nechápu, jak podnik takového věhlasu se podařilo zahubit. Jsem patriot a myslím, že JAWA a lidí v ní něco dokázali, jsem na ně hrdý a nikdy by mne nenapadlo, že to takhle skončí. Připojím několik fotek toho co jsem viděl.    [LuckyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.10.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 144 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Pěkný testík:
https://www.youtube.com/watch?v=m3O7nuWmX-I    [J]   26.05.2018
Odpověď  Oni Číňani nejsou blbí a ta mašina za sto táců není špatná. Není to bůhvíco, ale jede to celkem hezky a nevypadá to zle, s těmi jawskými díly je to slušivé. To, že je tam dost konstrukčních nedostatků, jako třeba že při propružení zadních tlumičů se probrousí podsedlák apod., to samozřejmě naštve, protože ať už je cena jak chce nízká, tohle by se stávat nemělo. Přesto se mi to celkem líbí. Ten ala závoďák je sice hezký, ale na nějaké větší ježdění, než jen na parádu, zcela naprd.
To, že v Jawě by tohle už sami neudělali (a kdyby přece jen, tak ne za tuhle cenu), je nám asi jasné a netřeba to už rozvádět.
Nenáročný motorkář, co chce něco laciného do 500 ccm, si koupí tohle, náročný si koupí něco většího, dražšího a ne od Jawy.    [longr]   15.03.2018
Odpověď  To je alespoň pravá česká Jawa - tradice. I dnes montovaná se socialistickým heslem DODO - Dodělej doma :o) Nebo si snad myslíte, že práce "zlatých českých ručiček" by měla vypadat jinak?    [č]   14.03.2018
Odpověď  Když porovnám zpracování současného výrovku z Týnce(JAWA 660) a čínana 350 OHC, tak třeba elektroinstalace je prostě 10X lepší u čínana.

http://hrnous.rajce.idnes.cz/Jawa_660_Vintage_No._123_Wire_Harness_Remake/#DSCF2071.jpg todle dodali zákazníkovi za jeho 179 000,- czk    [-a-]   14.03.2018
Odpověď  Za ty prachy je to hezké a v česku a snad i jinde je mocná skutečnost že výrobek je "úplně nový -v záruce a s nápisem Jawa" tak to zafungovalo i v případě jiných asiatú. Takže si myslím že úspěch to bude mít, a asi bych to ani nikomu nerozmlouval, moje děti jezdí na čínské 4kolce a za ty prachy maximální spokojenost.    [honďas]   14.03.2018
Odpověď  No za mne už je to jen parazitování na jménu kdysi známé značky a využívání nostalgie u milovníků jawy. Já jsem sice taky patriot, ale vozit si zadek na Číně a přesvědčovat se, jaký jsem vlastenec a patriot... no to je trochu bída.    [čez]   02.03.2018
Odpověď  Až na detail že jsem zklamaný z toho že se Jawa vyrábí v Číně se mi tenhle motocykl moc líbí, designem i barvami odkazuje na závodní minulost Jawy, celkově se to mi jeví jako povedený počin.    [Katana]   01.03.2018
Odpověď  http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/jawa-predstavila-novy-retro-motocykl-se-ctyrdobym-motorem/1592299?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu    [Jára]   01.03.2018
Odpověď  Tak pánové,co vy na to?:
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/jawa-predstavila-novy-retro-motocykl-se-ctyrdobym-motorem/1592299

Tohle dle mě,měla již Jawa vyrábět dávno a mít v tom samozdřemě namontované své čtyřdobé motory,například o kubatůře 600ccm a 1000ccm.    [Jára]   01.03.2018
Odpověď  A to před rokem- dvěma- třema rokama netušili, že od 1.1.2017 bude platit Euro4?

Žádný představení JAWY 1000 nikdy nebude, už se s tím smiřte. Ted se bude (za další dotace) vyvíjet asi 5 až 8 let model JAWA 1200, potom možná JAWA 1400, nebo JAWA 800, to je celkem jedno.

Podmínky dotace neobsahují nic o tom, že by se to taky muselo VYRÁBĚT nebo PRODÁVAT.
Kasírovat dotace je jednoduchý, něco vyrábět a prodávat je moc starostí........    [-a-]   08.06.2017
Zobrazeno 10 z celkem 144 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (144) 

 Strana 1/73 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 14.8.2017)
Nezodpovězené téma 

šnek přestane mazat


 Ahoj poradte prosim mam šneka r.v.53 a po cca 3km přestane mazat.Po nastartovani tlak 0,8 baru přidam trošku plynu ručička klesne na 0,5 baru.Prutokove šrouby hlavy spodni 3,5mm horni 2,5mm po jedne dirce, motor je po Go .Po ujeti cca 2 km tlak klesne na 0,2baru při 70 Km/h po zastaveni 5 mimut nastartuju tlak je 0,7baru olej v nadržce zhruba 40 stupnu olej motul SAE 50.    [Jirka]   22.06.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Nesouhlasí hodnoty seřízení předstihu.


 Dobrý večer pánové,
prosím zkušenější o radu. Na 02 seřídím předstih s kotoučkem na dynamu a vloženým klínkem přeně na 45 st před horní úvratí na obou válcích.Pokud klínek vyjmu mám na jednom válci 10st a na druhém 2st. Měřil jsem to asi 10x s voltmetrem na kladívku.
Nikde žádnou chybu nemohu najít.Máte to podobně? Řešil jste někdo něco podobného?
Mám sundanou hlavu a než ji dám zpět pořeboval bych vědět,jestli to řešit nebo ne.
Děkuji Franta    [Franta 2776Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Přední vidlice Jawa 500


 Zdravím kolegové, mám prosbu. Nevíte náhodou, kdo by byl schopen provést opravu přední vidlice v rozsahu rovnání, přebroušení, tvrdochrom, nabroušení spodních trubek vidlice? A nebo výroba nových? Pájení už bych asi zvládnul. Předem děkuji.    [Václav ]   08.04.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Vycisteni karburatoru


 Hezky den,

muze mi, prosim, nekdo vyfotit ktera dirka je v karburatoru HZ na volnobeznou trysku a odkud kam vede? Nejde mi to procistit

Diky    [CIJOML]   16.01.2018
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

PF 2018


 Tož ať nám to letos jezdí.    [T-1000] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.01.2018
   Přidat odpověď 

 Strana 1/73 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006