MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 300555 příspěvků |7213 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 96 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC 21.5.2019 09:53  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Pánové, kdo má nějaké informace o prototypu pullitra v kývačkovém rámu....   01.03.2005 / 219
    Zapalování 02. Prosím o radu jak vyřešit zapalování u 02, jestli nahra....   21.09.2008 / 187
    Smutný příběh   28.10.2013 / 182
    Repliky od motorenu   24.12.2014 / 159
    Pánové potřebuji poradit jaký materiál použít na ventilová vodítka?    12.01.2008 / 157
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1107      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 7 / 150      Příspěvků Příspěvků: 14195
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/74 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Čep rozety 02


 Zdravím, chcem sa spýtať či bol originál čap rozety brúsený a kalený pod ložisko ? Majú tam ísť dve ložiská a jedno vychádza že je z väčšej časti až na tej ofrézovanej časti čapu. Ďakujem za odpoveď.    [vittorioRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Milan(OHC),ďakujem za pomoc,nesmierne si to vážim.    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2019
Odpověď  Celková délka "pouzdra úplného" - 115mm, šířka "límce" 8-0,1mm, průměr 33mm a povrch leštěn,průměr pod ložisky 25h6.    [Milan(OHC)]   20.05.2019
Odpověď  Zdravím,potreboval by som vedieť šírku "pleca" čapu rozety. Na mojej je strana čo ide k ložisku kolesa rozklepaná a zrovnaná na sústruhu;tak by bol niekto ochotný mi to premerať,aby som vedel presný rozmer.    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.05.2019
Odpověď  Ne ne, je to ohc 02. To sa neda pomylit s perakom. Dolezitejsie je ci to ma byt brusene a kalene pod lozisko?    [Vittorio]   05.03.2018
Odpověď  Tipnul bych, že máte čep z Péráka- bude stejný,ale na jedno ložisko.    [Monty]   05.03.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

odvzdušnění olejovka -> želva


 Prosím o vysvětlení, proč je odvzdušnění olejovka -> želva, nebo to je obráceně olejovka <- želva, nebo obojí? Nestačí dírka v uzávěru olejovky? Děkuji předem.    [Tomáš]   06.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Jasně.. :-) Tomáši já bych v tom až takové moudro nehledal spíš bych si představil, že olejovka je jako součástí samotného motoru - přesně tak, jak jsou motory stavěné dnes. Jen je oddělená a proto je potřeba propojit atmosféru motoru a olejové nádrže hadičkou.    [ED250]   18.05.2019
Odpověď  EDE kroužek tam mám,tahle problematika je na delší povídání.To asi nechám na sraz,letos bych se chtěl taky přijet podívat po vlastní ose.    [kuba]   17.05.2019
Odpověď  Takže čerpadlo odsává dolní dírkou olej ze želvy a proto vzniká podtlak v horní dírce tj. v trubičce do nádržky oleje?    [Tomáš]   16.05.2019
Odpověď  To by vypadalo na absenci profilového kroužku, který je pod pod kuželovým kolem královny mezi ložiskem a segrovkou. Je to jakási přehrada, která po zastavení má zaručit hladinu oleje pod vačkovou hřídelí a to aby nešly po nastartování vačy na sucho. Když tam ten předěl není, odteče dolů po zastavení motoru kolem královny větší množství oleje a zalije prostor želvy..    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2019
Odpověď  Máš pravdu EDE to beru zpět,nějak jsem si neuvědomil pozici toho malého kola na klice.Pravda ale je,že po zastavení motoru mám želvu plnou oleje.Samozřejmě ten olej se odsaje po nastartování,ale to chvíli trvá.    [kuba]   16.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde je vidět , že kolo rozvodu je výše než odtokový kanál.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kubo neřekl bych, že se spodní kolo rozvodu brodí v olejové lázni. Dle obrázků je vývrt níže, než spodní ozubené kolo. Ta mlhovina se tam děje díky rozprášení oleje, který je přiváděn pryžovou hadicí a následně kanálem z hlavy motoru. Olej teče přímo na první rozvodové kolo na čepu klikovky. Zaplavenou želvu jsem viděl jen jednou a to když se kolegovi na srazu střihnul unašeč čerpadla a olej přestal být odsáván.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2019
Odpověď  Pri vyšších otáčkach , ocelova membrana nestiha sledovat tlakove pulzy a straca sa v motore podtlak...    [Brano]   15.05.2019
Odpověď  Jak píše Milan,pulzace bude nejspíše příčina (zpětný chod vzduchu,než mírný tlak přetlačí sílu planžety na odsávání vzduchu z karteru).Ale s tou mlhovinou bych asi nesouhlasil.Na odsávání oleje z víka rozvodu je vývrt výše,než je ozub.kolo.Tím kolem se olej roznáší na celý ozubený převod.Já tam mívám oleje dost.    [kuba]   15.05.2019
Odpověď  V prostoru krytu rozvodu není až přímo olej, ale olejová mlhovina a dochází tam k pulzacím. Vlivem těch tlakových pulzů je mlhovina protlačována do dynama, kde pak olej postupně kondenzuje.    [Milan(OHC)]   15.05.2019
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (30) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

spodní opěrka bowdenu brzdy typ 01


 zdravím všechny příznivce jawa 500.může mi prosím někdo poradit jak je řešena opěrka bowdenu př.brzdy dole u brzdového štítu? na brzdovém štítu žádný nálitek s kalíškem pro konec bowdenu není ,napadá mne jestli není něco na vzpěře blatníku,mám replikové takže nevím.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  děkuju,už jsem na to kouknul.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.05.2019
Odpověď  stejně jako na Péráku, jeden šroubek blatníku je specielní, s opěrou bowdenu    [Monty]   09.05.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Pláště 3,50 a 3,25


 Pěkný den,
řeším obutí na moje moto - 02. V TP mám zapsané stejný rozměr pro přední i zadní kolo 3,25x19, co jsem se dočetl tam má být ale 3,50 zadní a 3,25 přední. Bohužel asi historicky špatně zapsáno tak nevím zda to řešit na úřadě aby to přepsali na správný rozměr nebo to nechat tak. Děkuji za názory a zkušenosti s touto změnou.    [Arnoš]   22.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Stačí klasický flek. Duše je silnější a odolnější proti průrazu.    [ED250]   26.04.2019
Odpověď  Diky,na ty zesilene duše je potřeba na zalepeni spešl flek nebo klasiku dik    [Josef Pacal]   26.04.2019
Odpověď  Na OHC zadní pneumatiky doslova hoří. Je tam akcelerace a při ubrání plynu ihned decelerace. Já na Mitasu nedal ani těch 8000Km. Dle mého je 3,50 - 19 MITAS na OHC přetížená. Musí se hustit nad rámec aby se moto nevlnila. Tyhle problémy zmizí po nazutí Heidenau - opravdu, bude to zcela jiná motorka s ochotou zatáčet a bez nejmenšího vlnění. Němci od stejné firmy vyrábí i kvalitní duše. Nebo koupit přímo motokrosové zesílené duše.
https://www.brumla.com/duse-3-25-3-50-19-e55997.htm    [ED250]   26.04.2019
Odpověď  Ahoj,Martine prosim tě nemaš zkušenost z dušemi,ja budu měnit plašt na zadnim kole a chtěl bych tam dat nějake silnějši než thajvan,najel jsem na mitasu 8000 km tak nevim jestli to není malo dik za odpověd    [Josef Pacal]   24.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vlastní výroba rozety, unašeč montyjawa.    [jwm]   24.04.2019
Odpověď  Montyjawa má unašeč také, nedávno jsem ho kamarádovi nýtoval a sedělo vše parádně.Cenu si nepamatuji ale bude levnější.    [jwm]   24.04.2019
Odpověď  3,25 od Heidenau je zhruba o 6mm silnější než 3,50 od Mitasu.. Jezdí se na nich parádně. V jednom se Ti nikdy v zatáčce nezavlní.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2019
Odpověď  www.etovar.eu - má to v zinku. Když koupíš samostatně kolo a unašeč a nanytuješ si to sám, tak to máš za cca 1600 Kč, komplet snýtovaný je za cca 2200Kč. Dej si pozor, aby nebyl pozinkovaný i otvor pro ložiska - dokumentace uváděla “chránit”, jinak ho budeš muset nechat přebrousit.    [Milan(OHC)]   23.04.2019
Odpověď  Třeba tady:
https://aukro.cz/rozeta-jawa-500-ohc-02-6946826456    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2019
Odpověď  Takže asi nechám 3,25 obě kola a bude. Ještě jedna věc nějaké doporučení kde koupit rozetu na 02 zinkovanou(popř. bez úpravy), chrom nechci.    [Arnošt]   23.04.2019
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zodpovězené téma  

Jawa 500ohc


 Poptavam II ohc vyrobniho cisla 3143. Prodaval jsem ho nekde na moravu v roce 2016, kdyby byl majitel zde a treba uvazoval o prodeji rad bych ho odkoupil zpet. Dekuji    [P.]   09.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 104 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Inzercí na podvodné koupi nejen OHC je mraky a lidi i tak peníze posílají.    [K.]   26.04.2019
Odpověď  Už toho pulitra nechte, je drahej a spatnej i dobrej, zajímavej, nezajímavej, ne pro vsechny.    [Jan]   26.04.2019
Odpověď  Si s tym Laurinom asi robite naozaj srandu. Ved je to jasny podvod! Tak tu nesirte blaboly a neomielajte dokola to iste. Uz mi to nedalo nereagovat. Sledujem aj ine znacky a trend je jasny vsetko co je zaujimave rastie. Tak preco by ohc nerastlo tiez? V zaplave 2taktov je to jediny povojnovy stvortakt. Ked uz cez 200 tacov pytaju za peraka 350 alebo aj 250, alebo dvojtakt na puzdrach tak zase preco nie 400-500 za ohc? Vzdy to bol nasobok toho dvojtaktu jak cenou tak objemom motora. Ked to nechcete to nekupujte.    [Vittorio]   25.04.2019
Odpověď  Já taky psal jednomu Španělovi minulý týden do Madridu na šneka za 10000eur.Poslal falšovaný techničák,odrbané video,falšované číslo rámu a hlavně chtěl zálohu 2000Eur.
Holubi se počítají,až po honu.Tak dobře se dá taky v zahraničí nakoupit:)))    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.04.2019
Odpověď  Longr: je v tom kus pravdy. Nikdy bych "neplival" na staré mašinky. Jawa má své "specifika" a musí mít svého jezdce, který jí leccos toleruje. Ale při srovnání s jinými značkami stejně starých i starších zahraničních strojů ji mnozí majitelé rádi opouštěli. To je asi kámen úrazu. Otec ji kdysi koupil a musel ji doladit, ale stejně nakonec musela předat místo v garáži jinému, sice stejnému ročníku, ale v praxi lepšímu a spolehlivějšímu stroji. To samé jeho kamarád - též vlastník této Jawy a nakonec raději jezdil stroje značek z "ostrova" atd. Další zas volil cestu přestavby a má ji dodnes, jako relikvii, na čem se tenkráte jezdilo, když někdo toužil mít čtyřtakt v modernějším hávu, ale neměl tu co koupit. To vše před 40 a více lety... Dnes je třeba se na to dívat jinak. Je to v českých hájích jediný seriový čtyřtakt a s jednosicem vypadá i hezky. Je víc obdivovaný, než dřív a má víc fandů, protože západních motorek si dnes můžeme přecpat kapsy, kromě těch legend. S dnešními technologickými možnostmi a i penězi se dá Jawa hýčkat a i v pohodě udržet v běžném provozu. Jinak zapalko je okopčený Bosch a pokud je dobře udělané a má správnou údržbu, tak funguje perfektně a "na věky" - z vlastní zkušenosti s podobným. Já osobně za tu tržní cenu Jawy bych okamžitě sáhnul po BSA Goldstar. Sic tříkvalt s dlouhou jedničkou - po závodnicku, ale legenda u nás naprosto nevídatelná. A jiné svezení.    [J]   25.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě foto    [petr]   25.04.2019
Odpověď  https://www.ebay.co.uk/itm/323778357629?ul_noapp=true laurin a klement se prodal v cizině za cca 350 tis. Takže závěr je ten že chceš -li koupit veterána s velkým V za normální peníze tak je všude dobře doma nejhůř.
Je to jen vzkaz pro všechny zoufalce kteří pláčou nad českými cenami -mrkněte se občas za hranice, přestaňte jezdit na naše burzy , číst naši inzerci a zjistíte že je na světě krásně a čím dřiv to uděláte tím lépe. (petr)    [petr]   25.04.2019
Odpověď  Půllitr umí být spolehlivý a umí to být i zábavný stroj. Ale pravda, není to motorka pro každého. Tím nemyslím až tak finanční stránku věci, ale hlavně ochotu tomu dát potřebný čas a energii. Pro to, aby se člověk o tu motorku dobře staral, jí musí chtít trošku porozumět. Nemá smysl ji srovnávat s novými stroji nebo ji hanobit. Je to stará motorka jako každá jiná, se specifickým charakterem. Vznikla nedlouho po válce v ne úplně ideálních podmínkách. Panuje kolem ní spousta mýtů a překroucených polopravd, stylem: "Franta odvedle ji měl a prý se na tom nedalo jezdit, vlnilo se to, praskalo, chcal z toho olej a rachotilo to, tak to prodal." Což svědčí jen o příkladu neúdržby, ale hned jsou z toho typické vlastnosti.
Stejně tak se traduje názor, že zapalko je neseřiditelné. Jasně, pokud to chce člověk přesně, je potřeba vědět, jak na to. Přesto ale lze zapalování nastavit během cca pěti, deseti minut "bajvoko" a motorka v pohodě pojede.
A co vážně nechápu, je, že sem lidé tahají s půllitrem nesouvisející věci a nedokáží si diskusi projít bez toho, aby aspoň jednou neplivli. Přijde mi, že dnes skoro každý musí mít všechno, a to, co nemá, musí poplivat, aby si sám před sebou obhájil, proč to vlastně nemá. A jen tak pro odlehčení, Asi by to chtělo nějakou sekci "plivátko", nebo "popelník" kam si budou zájemci chodit uplivovat nebo v klídečku dohořet :P    [longr]   25.04.2019
Odpověď  Franta 2776 : to by normálně fakt nikdo nečekal:) žasnu,jaký se tady řeší kraviny.    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2019
Odpověď  taky nesrovnávám m3 e30 a m4 f82, e30 kostritras    [EMW]   23.04.2019
Zobrazeno 10 z celkem 104 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (104) 
Zodpovězené téma  

prasklá olejovka


 Prosím o 2 rady, u dolního úchytu teče olejovka silně ve (nebo blízko) sváru 1) čím ji mohu vymýt od usazenin, abych ji mohl 2) svařit, nebo vylít pryskyřicí? Díky předem.    [Tomáš]   10.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak to není až takový problém, protože to je pěkně přístupné. V každém případě tu barvu odbrus tak, aby si měl jistotu, že tam není postupující trhlina. Tu pak standarně přerušit dírkou a zavařit. Já jsem totiž měl zatím všechny případy, že prasklina byla pod držákem a to se opravovalo hůř - proto ten pásek.    [Milan(OHC)]   19.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  To je ta dírka, zvazuji pouhé zavaření céóčkem    [Tomáš]   19.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, nevím jestli to máš již vyřešené, ale jak psal fikuscz, netřeba si s tím výplachem dělat těžkou hlavu. Já používám perchlor, ale dá se cokoliv a jen to nechat odvětrat.
To ale teď není podstatné. Ta nádrž je obecně problém, protože ty držáky postupně vlivem vibrací trhají plech nádrže v místě přivaření. Nejhorší pak je, když je někdo přivaří až k lemu a to pak praská až k filtru nebo nad filtrem. Vyzkoušeli jsme to obejít změnou těch držáků, které jsou teď vytvořeny jako pásek z plechu tl. 1,5mm a jsou přivařené resp. pájené(použili jsem technické Ag)na čtyřech místech cca tam, kde byly vařené ty původní, ale pozor! ne až k lemu. Výhodou je, že to namáhání se přenáší do toho pásku a není tak namáhaný plech nádrže. Montáž je velmi jednoduchá - odbrousíš ty původní držáky, opravíš praskliny, držáky přišroubuješ k rámu, nasadíš si nádrž a v podstatě s ní jen šoupeš nahoru a dolů, aby si ji správně ustavil. Uděláš si značku na držácích, které pak odšroubuješ z rámu a podle značek je přivaříš k nádrži. Přiložený je výkres, omlouvám se, že je to jen taková rychlá skica, podle které jsme vyrobili vzorky, ale napoví . Tož asi tak.    [Milan(OHC)]   17.04.2019
Odpověď  Pokud olejovku budeš svařovat, není potřeba nijak vymývat. Většinou to teče pod držákem. Je potřeba odbrousit svár, odehnout držák a pod ním to vyvařit. Je to pěkná pakárna!
S vyléváním olejové nádrže nemám zkušenost. Pokud je nádrž hodně špinavá, nechávám si ji vyčistit ve firmě, kde zinkují. Ponoří mě ji do odmašťovací lázně a zároveň i chemicky odstraní barvu. Nádržka je pak jak nová.    [fikuscz]   11.04.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  zdravím Vás máte někdo zkušenosti se svařováním kartrů. Mám motor který byl na traktorku a co přečnívalo je pryč jako držák chráníče řetězu. díky za případný kontakt.    [moto741Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 96 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zaslepku diery ktora tam ostala po remenici. Vid obrazok nizsie.    [Vittorio]   11.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Záslepku čeho? Na opracování svaru, aby celkový dojem vypadal jako odlitek používám technické frézy ve vrtačce. Je to o citu.    [ED250]   11.04.2019
Odpověď  Akym sposobom resp naradim potom opracujete zvar? Ja planujem z anody vyrobit zaslepku a obvarit ju castotig drotom.    [Vittorio]   10.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ta anoda vypadá zajímavě. Jen se bude muset nějak nadělit.. :-) Práce by pak mohla být levnější. Jinak s tím mnou popisovaným drátem dole, to jde perfektně.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.04.2019
Odpověď  Ahoj Richarde. Je to tak, s tou anodou o opravdu perfektně funguje. Problém poněkud je její nadělení na pásky vhodné velikosti, aby se s tím dobře pracovalo při svařování.    [Milan(OHC)]   10.04.2019
Odpověď  Ta anoda vyzera zaujimavo. Diky za tip.    [Vittorio]   10.04.2019
Odpověď  Údaje o hořčíkové anodové ochraně - chemické složení:
AL - 5,5 - 6,5 %
Mn - min 0,15 %
Zn - 2,5 - 3,2 %
Fe - 0,005 %
Si - 0,05 %
Měď - 0,2 %
Nikl - 0,03%

zbytek Mg    [Richard]   09.04.2019
Odpověď  Vittorio : zkus si najít ve vyhledávači hořčíková anoda , dává se to bojleru , aby tak rychle nevyrezl a není zas tak drahá . Složení zhruba toto :Mg 90 % , AL 6 % , Zn 2,5 % , Mn 0,15 s tím by to možná šlo :-)    [Richard]   09.04.2019
Odpověď  Fajn,budiž ti tvá snaha připočtena k dobru.    [Milan(OHC)]   09.04.2019
Odpověď  Chcel som to tu trochu technicky ozivit tu diskusiu medzi tymi hadkami ako je ohc nahovno a aka je draha 😁. Je jasne ze budem odkazany na castotig. Chcel som zaslepku pre ulahcenie.    [Vittorio]   09.04.2019
Zobrazeno 10 z celkem 96 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (96) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

poloha karburátoru


 zdravím pullitráře a dovoluji se zeptat.Vložil jsem zkusmo motor do rámu a nezdá se mi poloha karburátoru vůči rámu a vzduchovému filtru,respektive přijde mi moc vysoko jelikož štelovací šroub lanka je podle mne hodně utopený v rámu a také guma sání mi nezakryje celý otvor v krytu filtru.Pro úplnnost dodávám že držáky motoru nejsou převařovány jen koleno karburátoru je replika,tak nevím.Po zkušenostech s replikami mám obavu jestli není problém právě v tom kolenu,co vy na to.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 34 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vracím se poloze karburátotu. Nezbylo mi nic jiného než ofrézovat příruby sání.Nahoře přírub necháno 6mm dole opracováno na 3mm. Moto startuje i při studeném motoru bez sytiče.Poloha karburátoru je vidět na foto.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ručně vypilovat.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.07.2018
Odpověď  Jak jsem psal já mám 1,5mm teflon a stačí to.Parohy se nejvíce ohřívají přestupem tepla z hlavy.Jestli 1,5mm nebo 4 mm není myslím podstatné.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.07.2018
Odpověď  Poradi niekto ako na tie pertinaxove podlozky?    [Vittorio]   13.07.2018
Odpověď  Já nemusel řešit gumu sání, ale místa tam mám taky celkem málo. Nakonec jsem ale pertinaxové podložky dal, protože jinak mi při delší couravé jízdě začla jinak zlatá mašina hodně škytat a střílet do sání. Včil je to paráda.    [longr]   13.07.2018
Odpověď  Je to tak , jinak karburátor nikdy nevyndavám a matice M8 na 12 klíč dělám z nerezového šestihranu anebo kupuju ve Fabory samojistíci matice na výfukové potrubí, jsou poměděné.    [jwm]   12.07.2018
Odpověď  Franto je tam vůle. Já tam ty podložky mám. Kouzlo při vyndávání a montování karburátoru na motor v rámu je v tom, že napřed povolíš převlečnou matici víka šoupátkové komory. Pak povolíš svěrný spoj těla karbu. Sedneš si na moto, ruce dáš pod sedlo na karb a kroutíš sem tam a taháš v ose sání parohů ven k olejovce. Pár sekund a je to dole. Stejně i tak probíhá montáž. Normálně to lze dělat u krajnice na silnici. je to chvilka.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2018
Odpověď  No a nedají se rohy nahřát a ohnout?Jsou originál?    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2018
Odpověď  zdravim,no taky mně to napadlo,materiálu tam je dost,takže budu frézovat jelikož olejovkou už hnu tak max o milimetr.Ještě se zeptám,dělá někdo matice m8 na 12ctku klíč?    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2018
Odpověď  Já pod parohy mám 1,5mm teflonové podložky a když sundávám karburátor je to na milimetr.4mm pochybuji,že se tam vlezou.Jinak tím,že mám přidušenou díru,mám jehlu úplně dole.Startuje na první šlápnutí projet jsem pořádně ještě nebyl.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2018
Zobrazeno 10 z celkem 34 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (34) 
Zodpovězené téma  

Jawa 500 OHC Bronzové pouzdro spojky


 Nemáte někdo tip, kde koupit nebo nechat vyrobit bronzové pouzdro spojky ?    [Berky]   22.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Závidíš? Moulo?    [ohc]   04.04.2019
Odpověď  Třeba tady http://www.zamecnictvikraus.cz/    [Bohumil]   23.01.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

teflonový bowden


 zdravím všechny příznivce jawa 500 ohc.Chtěl bych svůj stroj osadit lanky s teflonovým bowdenem a nemohu nikde najít prodejce který jej prodává v metráži.Poradí někdo?    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Milane mám to na závoďáku 6 sezon a nikdy jsem to nemazal, funguje to skvěle,ještě jednou díky za doporučeni zn.Venhill:-))    [jwm]   19.03.2019
Odpověď  Je dobré i tento typ bowdenu občas přimazat. Existuje na to hodně prostředků např. Finish Line Teflon Plus(kapalina i spray), dá se použít i silikonový olej nižší viskozity. Známý,který najezdí ročně nějakou tu tisícovku km na kole maže WD40.    [Milan(OHC)]   17.03.2019
Odpověď  Bez oleje. Tam jde o co nejnižší odpor a teflon se mazat nemusí. Můžeš to máznout, třeba olejem s teflonem, ale pak to ztrácí smysl a vedení "zleniví".    [J]   16.03.2019
Odpověď  zdravím,konečně mi přišly teflonové bowdeny + nerezová lanka od níže uvedeného dodavatele a potvrzuji solidní jednání,jen bohužel všechny komponenty nemají skladem tak jsem čekal 1.5 měsíce,mám ještě jeden dotaz,čím mažete teflonový bowden,nebo nemazat vůbec?    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2019
Odpověď  Jde to, používám 96 % cín ale když to udělám stříbrnou pájkou, je to jistější.    [jwm]   18.01.2019
Odpověď  ještě se zeptám,k teflonovému bowdenu tam doporučují nerezové lanko,jdou na něj klasicky naletovat koncovky cínem?    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2019
Odpověď  díky za radu, už jsem na to mrknul,je tam spousta zajímavých a potřebných věcí    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2019
Odpověď  Je to tak, Venhill jezdím na závoďáku 6 let a je to to nej , co jsem kdy použil.Milane Díky.    [jwm]   15.01.2019
Odpověď  Já jsem je kupoval tady http://www.motonet.cz/nahradni-dily-a-doplnky-na-motocykly/lanka-venhill-komponenty/?page=1 , ale najdeš toho víc. Na tohoto prodejce mohu dát dobrou referenci.Pokud nebudeš něco vědět, poradí ti.    [Milan(OHC)]   14.01.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

Dá se v této době sehnat ještě úplně nový, původní díl do motoru Jawa 500 OHC?


 Pochlubte se, co se Vám povedlo:-)))    [jwm]   04.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 77 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Aleši, nepřestávej hrabat:-)) Ještě protikus????    [jwm]   18.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Někdy stačí hrabat v šuplíku po dědovi..........    [Monty]   17.03.2019
Odpověď  Tam žádné vyvažovací hřídele nejsou.Pouze boxer, lidské znalosti, um a přesná práce.Motor vydrží několik stovek tišící km.Jiný svět:)))

https://www.google.com/search?q=gl+1500+valkyrie+engine&tbm=isch&source=univ&client=tablet-android-acer&fir=lD6t7ezlY663mM%253A%252CK7j943tci3gnfM%252C_%253BqTBSBvEQq12geM%253A%252C4DqzaV9FYWBsdM%252C_%253BB-BjPaI_QyqEyM%253A%252CVn2gDXLsOOW9eM%252C_%253BLMAvuKsf_kxXKM%253A%252CIA7MbWcqeEfyDM%252C_%253BQy3wxZJe7q3OGM%253A%252CHhMaLvoC96MInM%252C_%253BB0ibXhLMkngdoM%253A%252CltdXruBY2xj7OM%252C_%253BbGHCy16qscVAxM%253A%252CCU8p40JhExhw1M%252C_%253BzWs-8BJA-4gbUM%253A%252CCNCLSgyKVzfZJM%252C_%253Bf6FFqBa165LGLM%253A%252CsmecDHYngW_YIM%252C_%253B6U_ZVgfaquScJM%253A%252Clv3GeQj-RVwcJM%252C_&usg=AI4_-kSeo_Ob2j5iUDIiPLaoRDPNN3pFiQ&sa=X&ved=2ahUKEwiW3unThIXhAhXImLQKHX1tCzcQ4216BAgIECQ&biw=1280&bih=800#imgrc=P_76-WkYEG-9cM:    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2019
Odpověď  Ahoj kluci, nevím jak je to dělané u té hondy, ale u motoru s vyvažovákama je zase nějaký ten zvuk navíc. 805 když jde na volnoběh tak je zvuk motoru čistější. Je fakt že je to osmivalec    [Josef Pacal]   15.03.2019
Odpověď  Medaile na krk. :-)    [ED250]   15.03.2019
Odpověď  Martine mám jich dost, tak kdyžtak Ti vezmu do Rovenska:-))    [jwm]   15.03.2019
Odpověď  Franto to je práce vyvažovacích hřídelů.. V době kdy se vyráběl tatrovácký motor, se vyvažováky nepoužívaly.    [ED250]   15.03.2019
Odpověď  Oldo já tam ten kroužek taky neměl, dnes už tam je. Hlavní nevýhodou je, že po zastavení motoru olej proteče ložiskem do prostoru ozubených kol rozvodu a steče kolem královny. Při dalším startu běží nějakou dobu vačka na sucho. S plechem tam zůstane hladinka ve které se vačka brodí i po několikadenním odstavení. Jako u šneka. Dobrá práce. :-)    [ED250]   15.03.2019
Odpověď  Pro Ed test se jmenuje Nickel test na YouTube je toho víc.
https://m.youtube.com/watch?v=-ltreXdBlC4
Honda je 6válec boxer 6 karburátorů obsah 1520 cm3 74kW ty vibrace jsou výrazně menší než u té Tatry.
U žádného jiného motoru jsem neviděl tak malé vibrace.
Ostatním se omlouvám za zaplevelení fóra.Už s tím končím.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Martine, dnešní práce, odstřikovací kroužek ložiska vačky, skoro v každém motoru chybí.    [jwm]   14.03.2019
Zobrazeno 10 z celkem 77 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (77) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Prototyp Jawa OHC-pokračování


 Včera jsme s bývalým vedoucím OTS np.Jawa navšťívili Milana Chalupníka a bylo na co koukat.Dostal jsem povolení a o fotky se tudíž s Vámi rád podělím.Jeden ze 2 prototypů 250 OHC.Krásný hliníkový jednoválec.Další motor jezdil v soutěžáku a tady je silniční verze.Mrkněte na to a když bude zájem mám další fotky.Nakonec je motor o kterém se neví co to,kdo to je??Víte někdo?    [jwm]   15.02.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 68 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Info k motoru HUY, který je vyobrazen níže: http://www.motor-hist-foto.de/leichtmotorrad/Gx2/index.php?cat=c352_HUY-HUY.html    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.03.2019
Odpověď  Prosím potřeboval bych pomoc s identifikací motoru viz
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=117&idtop=298382    [robert]   23.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dlouho jsem tyto stránky nenavštívil a už se tu vedou řeči o srazu.
Přátelé, X.Sraz JAWA 500 OHC je v přípravách, termín sobota 9.6.2018, (pro zájemce bude možnost ubytování již od čtvrtka, nebo pátku, dle libosti). Mohu potvrdit, že nějaké změny budou a také mohu potvrdit, že jedna z cen tomboly bude Hruškovice z Chutnovky. Jawu z Týnce již nezvu, neb jsem pochopil, že jawaři jsme my. V sobotu je hlavní program, na pátek připravuji pro zájemce také vyjížďku, poklidnou poznávačku. Zatím užívejte adventního času, včas dám všem na vědomost.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.12.2017
Odpověď  Ti toho naslibovali a houby z toho. Já myslel právě jako smeknout klobouk, jako na funuse. Ale to se k jubileu asi ani nehodí :)    [longr]   29.11.2017
Odpověď  Doly jsou krásný, rád se tam klidně vrátím, ta atmosféra je jedinečná.Jawa slibuje 3 roky, že se na OHC srazu ukáží a nic.    [jwm]   29.11.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na soudobou Jawu jsem alergickej.. :-) Jindra určitě něco vymyslí. Mne napadly "Pekelné doly." Kdyby jsme v podzemí zavrkali s 50 půllitry, to by byl hukot. Na to by se dlouho vzpomínalo! :-) A je tam i hospoda, šlo by se tam najíst. 59Km od Paldy.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2017
Odpověď  Já myslel vyjížďku :)    [longr]   28.11.2017
Odpověď  Jsem přesvědčen, že Jindra nebude mít, zvlášť při desátém ročníku, který si vyžaduje více nasazení, organizovat sraz někde jinde než na Paldě, kde to má "Jednodušší".    [jwm]   24.11.2017
Odpověď  Nebo do Týnce, ale otázkou je, co tam... A je to už přes 100 km.    [longr]   21.11.2017
Odpověď  ja bych jel do Prahy at je zmena kdyz je ro jubilejni....    [Miras]   16.11.2017
Zobrazeno 10 z celkem 68 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (68) 
Zodpovězené téma  

pouzdra předních vidlic


 Ahoj.Chtěl bych se zeptat kde seženu textitová pouzdra do předních vidlic nebo kdo je vyrábí?Děkuji.    [jawař]   14.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  http://www.mvdily.cz/vlozky-pouzdra-do-prednich-teleskopu-jawa-500-ohc-sada-4-kusu Ale co se týče kvality, to nevím..    [ED250]   15.03.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Renovace ohc 02


 Ahoj pánové,
Chtěl bych vas poprosit o radu a zeptat se komu svěřit zprovoznění a renovaci ohcečka. Už mi leží několik let a já ji asi dohromady sám v dohledné době nedam. Navíc se zprovozněním a seřízením mám i trochu strach. Už jsem do toho dal tolik peněz, že nechci jednou litovat, že jsem na něčem ušetřil. Veřím, že už nikdy neopustí rodinu a po tom co se na ni občas povozit já, tak až doroste syn dám ji jednou jemu.
Moto je na 98% kompletní a koupil jsem ho již v započaté renovaci(prosím nelynčovat :-) ), jelikož moto má platné doklady, tak jsem prostě tenkrat neodolal. Chrom hotov, lak sice take, ale chci nechat prestrikat a také bych mohl zařídit. Motor je po go ( pan Bedrna z Poděbrad ) a je zcela kompletní, ale chtěl bych, aby to někdo zkontroloval. Takže dá se říct vše ostatní. Jsem z Hradce Králové, takže když by to byl někdo poblíž, tak by to bylo super, ale to není rozhodující a spíš mě zajímá ten výsledek a reference.
Děkuji    [Petr Pol]   02.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Já bych změřil kompresní tlaky to napoví hodně. Sundal hlavu a podíval se jestli tam jsou nový písty, změřit přesahy pístů,podíval se na to jak vypadá stěna válců.
Zkontroloval vůle na královně a rozvodech.Zkontroloval vůle na předloze.Potom bych se rozhodoval teprve rozhodoval jestli motor půlit.To by měl zvládnout běžný uživatel Jawa 500.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2019
Odpověď  Franta 2776, dělal jsem několik motorů, co "Někdo" renovoval a mám asi 250 fotek , co jsem tam našel.Ono to pojede i se starými písty a ložisky i s nepřesně nastaveným rozvodem a seřízeným předstihem, akorát ne tak dlouho a s modrými koleny.Kolegovi a jeho obavám se nedivím.    [jwm]   05.03.2019
Odpověď  Já jsem zprovozňoval sám a nikdy jsem ten motor rozdělaný neviděl.Pokud se motor točí, má kompresi, dobře nastavené rozvody a zapalovaní.Tak co kontrolovat? Jedině mazání a toho je tady popsáno dost. Přece nebude někdo půlit motor,aby se podíval jestli je dobře poskládaný.Pokud na tom bude chtít jezdit bude se muset to naučit opravovat to tak nějak k jawě 500 patří.Jinak ať si koupí Hondu.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.03.2019
Odpověď  Tak zajistila celý ten průbeh... jinak samozrejme si to nechaji zaplatit    [ohv]   04.03.2019
Odpověď  Absolvoval jsem něco podobného.Motor mi dal dohromady kamarád co měl zkušenosti.Zbytek mimo dynama není nic složitýho.Chromy si nechej udělat o odborné firmě bez zkušeností bych to nedělal i když si to můžeš vyleštit sám a tady ušetřit největší ranec.Lak autolakyrníkovi. Linky opět někomu kdo to dělá.Elektrika elektrikář.Výfuky,ráfky,řidítka gumy koupit v replice.
Tak co vlastně by dělala renovátorská firma??Fakturovala??    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.03.2019
Odpověď  Svěř stroj někomu, kdo ho sám má (jezdící) a je ochoten renovaci udělat. Nespěchej, nešetří na tom a nehledej v sousedství. Pár lidí, kteří tahle kritéria splňují tohle forum čte, zkus tu na sebe nechat kontakt a doufat v nejlepší 😀 Anebo přijeď do Rovenska, namlsáš se a potkáš ty správné nadšence.    [JzK]   02.03.2019
Odpověď  Moje rada : lepší dát dohromady sám , pokud máš motor po GO , není to tak složitý.    [Richard]   02.03.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zodpovězené téma  

Jawa 500 ohc / 02


 Jaká baterka má přijít do Jawy 500 OHC.Nemyslím značku ,ale hodnoty. Kolik a jaky olej do př. tlumičů. Dík za odpověd.    [Vašek]   22.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  6V 14Ah    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2019
Odpověď  Mozna by byly zajimavy i rozmery puvodni baterky, aby se to nechalo chytit bez nejakych mezikusu. Nevite nekdo?    [Michal]   23.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 

 Strana 1/74 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 21.5.2018)
Nezodpovězené téma 

Výroba rozety


 Pěkný den,
nemá tu někdo výkres rozety na 500OHC typ 02? Jedná se mně o výrobu ozubení.    [Martin]   16.02.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Motoren pistky...


 Zdravim vymontoval jsem pistky z motoru...a rozsypali se chci se zeptat jake s nima mate skusenosti...je to hrozny ty repliky nevite kde sehnat originaly?    [Jan]   08.02.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Rozvody


 Ahoj. Není tu někdo z okolí Litoměřic nebo České Lípy, kdo by mi za úplatu půjčil servisní sadu na nastavení rozvodů? Případně rozvod nastavil?    [Berky]   03.02.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Zraz jawa 500 Ohc v dolnom kubine


 Jak sa vám páčilo na slovenskom zraze?    [Model ]   19.08.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Těsnění hadiček


 Dobrý den,
měl bych dotaz ohledně utěsnění hadiček olejového hospodářství. Dle katalogu ND jsou označovány těsnění např. "Těsnění pr.19/16,5x1" což je asi hliníkové těsnění předpokládám. Další tam jsou ale jen "Těsnění" což bude asi papírové těsnění? Budu si je vyrábět průměry dle šroubků a tloušťka 0,5mm nebo tam dat raději 2x hliník?
Děkuji za radu    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.08.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

šnek přestane mazat


 Ahoj poradte prosim mam šneka r.v.53 a po cca 3km přestane mazat.Po nastartovani tlak 0,8 baru přidam trošku plynu ručička klesne na 0,5 baru.Prutokove šrouby hlavy spodni 3,5mm horni 2,5mm po jedne dirce, motor je po Go .Po ujeti cca 2 km tlak klesne na 0,2baru při 70 Km/h po zastaveni 5 mimut nastartuju tlak je 0,7baru olej v nadržce zhruba 40 stupnu olej motul SAE 50.    [Jirka]   22.06.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Nesouhlasí hodnoty seřízení předstihu.


 Dobrý večer pánové,
prosím zkušenější o radu. Na 02 seřídím předstih s kotoučkem na dynamu a vloženým klínkem přeně na 45 st před horní úvratí na obou válcích.Pokud klínek vyjmu mám na jednom válci 10st a na druhém 2st. Měřil jsem to asi 10x s voltmetrem na kladívku.
Nikde žádnou chybu nemohu najít.Máte to podobně? Řešil jste někdo něco podobného?
Mám sundanou hlavu a než ji dám zpět pořeboval bych vědět,jestli to řešit nebo ne.
Děkuji Franta    [Franta 2776Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2018
   Přidat odpověď 

 Strana 1/74 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006