MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301954 příspěvků |7292 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 84 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC 17.9.2019 19:30  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Pánové, kdo má nějaké informace o prototypu pullitra v kývačkovém rámu....   01.03.2005 / 219
    Zapalování 02. Prosím o radu jak vyřešit zapalování u 02, jestli nahra....   21.09.2008 / 187
    Smutný příběh   28.10.2013 / 183
    Repliky od motorenu   24.12.2014 / 159
    Pánové potřebuji poradit jaký materiál použít na ventilová vodítka?    12.01.2008 / 157
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1113      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 3 / 150      Příspěvků Příspěvků: 14303
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/75 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

odvzdušnění olejovka -> želva


 Prosím o vysvětlení, proč je odvzdušnění olejovka -> želva, nebo to je obráceně olejovka <- želva, nebo obojí? Nestačí dírka v uzávěru olejovky? Děkuji předem.    [Tomáš]   06.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 35 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  ahoj Milane a Mariane děkuji,Budu hledat na netu    [Mira]   14.09.2019
Odpověď  Viem že ich mal v ponuke ventilky aj pán Zuzič tel. 0908783990.    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.09.2019
Odpověď  Zdravím Mirku. Je mně líto, ale již nemám. Byla to jednorázová akce a nebudu ji opakovat. Myslím, že je prodává "motoren",tak zkus tam.    [Milan(OHC)]   13.09.2019
Odpověď  dotaz na MilanaOHC.Ahoj Milane.Chci se zeptat,jestli ještě nemáš ventilky do želvy.Nějak se mi zasekly a nejdou ven.Nemám na tebe kontakt a tak to řeším touto cestou.Dík Mira    [Mirek]   12.09.2019
Odpověď  Pak už tehdy mohli udělat oddych do olejovky a z ní třeba do sání :) Ale tehdy se případná loužička oleje nebrala jako závada :)    [longr]   04.06.2019
Odpověď  Jasně.. :-) Tomáši já bych v tom až takové moudro nehledal spíš bych si představil, že olejovka je jako součástí samotného motoru - přesně tak, jak jsou motory stavěné dnes. Jen je oddělená a proto je potřeba propojit atmosféru motoru a olejové nádrže hadičkou.    [ED250]   18.05.2019
Odpověď  EDE kroužek tam mám,tahle problematika je na delší povídání.To asi nechám na sraz,letos bych se chtěl taky přijet podívat po vlastní ose.    [kuba]   17.05.2019
Odpověď  Takže čerpadlo odsává dolní dírkou olej ze želvy a proto vzniká podtlak v horní dírce tj. v trubičce do nádržky oleje?    [Tomáš]   16.05.2019
Odpověď  To by vypadalo na absenci profilového kroužku, který je pod pod kuželovým kolem královny mezi ložiskem a segrovkou. Je to jakási přehrada, která po zastavení má zaručit hladinu oleje pod vačkovou hřídelí a to aby nešly po nastartování vačy na sucho. Když tam ten předěl není, odteče dolů po zastavení motoru kolem královny větší množství oleje a zalije prostor želvy..    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2019
Odpověď  Máš pravdu EDE to beru zpět,nějak jsem si neuvědomil pozici toho malého kola na klice.Pravda ale je,že po zastavení motoru mám želvu plnou oleje.Samozřejmě ten olej se odsaje po nastartování,ale to chvíli trvá.    [kuba]   16.05.2019
Zobrazeno 10 z celkem 35 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (35) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Smutný příběh


 Omlouvám se jestli někoho tímto příspěvkem urazím, ale já jsem si taknějak myslel, že by tu někoho mohl zajímat. Pokud ne, nechť ho admin smaže. Nicméně dneska jsem neodolal a vytáhnul z garáže svojí "třipade" (půllitra stále nemám hotového)a s kámošem na pérákovi se jel projet. Skončili jsme v Týnci,kde jsem strávil většinu svého života a mě nedalo se "tam" nezajet podívat. To co jsem viděl mě nemile překvapilo a stále nechápu, jak podnik takového věhlasu se podařilo zahubit. Jsem patriot a myslím, že JAWA a lidí v ní něco dokázali, jsem na ně hrdý a nikdy by mne nenapadlo, že to takhle skončí. Připojím několik fotek toho co jsem viděl.    [LuckyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.10.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 183 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Novinky z Jawy
https://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/jawa/jawa-1000-typ-838-a-jawa-1200-jak-to-bylo-a-jak-to-bude-42259.html
Novinky od jinud
https://www.youtube.com/watch?v=GDCopgXaKsM    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.09.2019
Odpověď  Ideální u nás je si na své miláčky postavit tedy co nejdokonalejší vězení a hlavně se dívat jestli někdo nejde kolem když otevřu bránu. No typicky české ale nevidím v tom moc velkou výhru.    [petr]   09.02.2019
Odpověď  to je napsano jak do filmu monty    [spec]   08.02.2019
Odpověď  Kamoš odstavil svoji 25 let starou KAWASAKi za bílého dne na parkoviště před TESCO v centru Brna. Po hodině se vracel, a parta Ukrajinců motorku se zamknutým řízením a řetězem v zadním kole právě strkala do dodávky. Po malé strkanici a volání 158 si motorku vybojoval zpět. PČR dojela, když byly UK pryč, a vamalováno    [Monty]   07.02.2019
Odpověď  Skútr není motorka. :-)    [T-1000]   07.02.2019
Odpověď  Po té co na moravě parkuji třetím rokem celosezonně skůtr před domem, sdílím názor že čím je motorka více po ruce a za co nejméně dveřmi tím nabývá její používání větší rozměr. Dříve jsem žil v takové hlídací bublině a Při průjezdu Vídní jsem litoval ty motorky co stály venku přes noc, dnes už mě to naštěstí napadlo také. Ale kdo nezkusil bude si myslet bůhví co a nedivím se tomu.    [petr]   07.02.2019
Odpověď  Souhlasím, dnes je nutné mít zabezpečeno i doma. Ne tak venku.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2019
Odpověď  Pane anonyme, Já Vaše názory nesdílím, protože v čechách nelze nechat bez dozoru ani kolo takže si majitel musí zabezpečit a hlídat vše a je jedno o jaký motocykl jde.    [jwm]   07.02.2019
Odpověď  To je pravda, ale kdo hledá čtyřtatktní retro jakojawu kterou může nechat stát v létě i kdesi za rohem když s ní dojede na koupaliště a né pořád hledat parkování na dohled, pro toho by to hohla být velmi dobrá volba. Patrně i tak bude jistě vzbuzovat obdiv okolí i když asi ne tak masivní jako u jiných jawiček takže nasednout a odjet nebude pro vykoupaného majitele problém.    []   06.02.2019
Odpověď  Moje řeč, půllitr je půllitr:-))    [jwm]   06.02.2019
Zobrazeno 10 z celkem 183 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (183) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

dynamo jawa 500 ohc


 videli ste už takéto dynamo na jawe 500 ohc?Chcel by som ho skompletizovať a uviesť do činnosti.Chýbajú nejaké súčiastky.    [marian]   10.10.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Já tam dal nějaký starý z burzy, co jsem vyštrachal v bedně užitečné veteše, pán, že ho nechá za cenu kafe, tak jsem mu donesl kafe a bylo. Myslím, že je do 5 atm. Foto tu taky někde bylo.
Nemá v sobě kapalinu, takže ručička se občas dost klepe, ale zatím drží. Mám jej na výstupním průtokáči z motoru směrem na vahadlovku. Taky na něj koukám jen po startu, případně v koloně.    [longr]   11.09.2019
Odpověď  Pro jan:
https://www.ebay.com/itm/Pressure-Gauge-40mm-50mm-63mm-100mm-Dial-Pneumatic-Hydraulic-15-14500-PSI-Bar/312567441513?_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20160908105057%26meid%3D2c75896efea4469fb6412a99b519f678%26pid%3D100675%26rk%3D1%26rkt%3D15%26mehot%3Dpp%26sd%3D312567441513%26itm%3D312567441513%26pmt%3D1%26noa%3D1%26pg%3D2481888&_trksid=p2481888.c100675.m4236&_trkparms=pageci%3Ad28ff97f-d46f-11e9-9840-74dbd1803298%7Cparentrq%3A1f7b43bc16d0a861b6b5e09bffbfba7f%7Ciid%3A1    [pavel]   11.09.2019
Odpověď  ahoj pavel, hod link aky si si objednal
je nejaka sanca ho umiestnit na riaditka?    [jan]   11.09.2019
Odpověď  Ahoj, objednal jsem manometr 2atm. Na nem to bude krasne vyditelny. I kdyz pro presny mereni by mel byt cejchovany zkusebnou takze, co budu merit tim z ciny se uvidi :)    [Pavel]   10.09.2019
Odpověď  Nie je problém vymeniť manometer z menším rozsahom, ja som tam dal aký som mal!Aj tak počas jazdy je trošku obtiažne sledovať manometer na to sú kontrolky na maske.Ja sledujem tlakomer po naštartovaní motora a ručička ukazuje pri vyšších otáčkach niečo cez 2 bari.Takže pre mňa to nejaký význam má, skontrolujem funkciu olejového čerpadla.    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2019
Odpověď  Sanmozřejmě myšleno při volnoběžných otáčkách.    [jwm]   10.09.2019
Odpověď  Tlak oleje za ventilkama při studeném motoru je cca 1 atm.,při zahřátém cca 0,2-0,3 atm.Takže ten rozsah do 10 atm.je nesmysl.Za tepla se ta ručička ani nepohne.    [kuba]   10.09.2019
Odpověď  Ahoj, adresu mám uvedenú aj v tomto vlakne, nižšie!    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2019
Odpověď  Ahoj Marian, diky za foto. Jsem tu novej jak ti muzu psat na mail? Zkousel jsem kliknout na tve jmeno a to neslo.    [Pavel]   10.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto.    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.09.2019
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (26) 
Zodpovězené téma  

Olej Motorový / Převodový


 Vím, že se to tu probíraro nesčetněkrát. Máte stejný olej motorový i převodový? Ve staré přírůčce je uvedeno Automobilový olej "D" jak do motoru, tak do převodovky. Mám tam převodový PP90 a motorový M6AD. Docela by mi vyhovovalo to sjednotit. Nejsem si jistej jestli M6AD se může nalejt i do převodovky. To mi nějak nesedí. Díky za rady.    [Petr 500]   20.07.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 40 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Diky za link, niekde tu som videl foto nanometrov na riaditjach... Len to neviem dohľadať... Odkiaľ to bolo ťahané? Nevie niekto?    [Jan]   11.09.2019
Odpověď  Do všech strojů na zimu (auto/moto) dávám do benzínu i nafty přísadu VIF. Zhruba trojnásobek provozní dávky. Po roce stání bez problémů. Přísada se mi osvědčila i jako dlouhodobá konzervace demontovaných vstřikovacích soustav jak benzínových, tak naftových, které bez tohoto po roce dvou jinak nejsou bez čištění použitelné.    [vintera]   02.09.2019
Odpověď  Ahoj, v jednom stroji jsem nechal na zkoušku vervu přes zimu a na jaře krásně chytla. Pokud jsem tam v karbci nechaval 95, tak tam byl šílený šlem a sračky.    [pavel]   02.09.2019
Odpověď  A aditivum do benzínu dávám, pro jistotu. Také tankuju většinou vervu, protože po posledních zkušenostech, kdy mi u pionýra benzín po půlroce rozežral sítko v nádrži a totálně zatemoval kohoutek i karbec a v kalifu zalepil trysku, až jsem to přidřel, už neriskuju.    [longr]   31.08.2019
Odpověď  Taky dávám 20w50. Mogul Moto 4T 20W-50, řidší bych nechtěl. Motor jsem měl jen po "garážové" GO, kdy jsem měnil jen to nejnutnější, jinak to jezdí, jak to bylo. A vzhledem k tomu, že motor má za sebou už jistě dost a vůle jsou mnohde větší, než by asi měly být, řidší olej bych nedával. A to mám olejovou nádrž menší, než má origo, takže jsem ještě dodělával do středového podsedláku mřížku pro lepší chlazení. A chladí se dobře i v horku. Do převodovky všech jaw leju PP90 nebo PP 80, do 350 panelkového jsem zkusil 75W90, vypuštěný z převodovky fábie. Jede to s tím parádně, hladce to řadí, ale taky se to víc tlačí ven, jak je to řídké :)    [longr]   31.08.2019
Odpověď  Pavle nic lepšího než M6AD není, už se to probíralo mnohokrát. Jsou pouze levné oleje a drahé oleje, drahý olej není lepší:-)    [host]   30.08.2019
Odpověď  Ahoj Milane dekuji za reakci,tech 4500km to měl kamarád, který udělal i GO mně motocykl prodal. Říkal, že tam dával M6AD, ale osobně bych mu chtěl dopřát něco lepšího :)    [pavel]   30.08.2019
Odpověď  Já jezdím od předminulého roku Mogul 4T 20W50 a zatím bez problémů.Ujeto na dvou ohc cca 8500 km.    [kuba]   30.08.2019
Odpověď  A těch 4500km to jezdilo na co? Nějak to Pavle moc prožíváš. Nalej tam bez rozdílu značky 20W50 nebo SAE50, prostě to, co ti tady poradili. Jinak budeš jezdit jako my všichni na bezolovnatý benzín a tak tam občas budeš muset dát "hopsinky". OHC má sice nerezová sedla, ale je to dobré tam dávat. Jen pro ilustraci, co OHC "překousá", tak náš guru Pospa, který má najeto na OHC bezmála 200tis.km, jezdil na směs benzín/toluen 1:1 než vyjezdil zdarma získaný 200l sud toluenu. OHC jelo jak z praku bez jakýchkoliv následků, akorát hrozně smrdělo. Proto musel jezdit v tlupě do vyjetí doma natankované směsi jako poslední.    [Milan(OHC)]   30.08.2019
Odpověď  Motor ma po GO 4500km tak bych tam chtel dat neco poradneho, abych neco nepokazil. Dekuji moc. jo vlastne jeste jeden dotaz planuju jezdit na vervu. Je zbytecne pridavat aditivum do benzinu, kdyz ma ohc hlinikovou hlavu?    [Pavel]   29.08.2019
Zobrazeno 10 z celkem 40 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (40) 
Zodpovězené téma  

Facebook


 Ahoj, na FB jsem zridil skupinu majitelu a pratel motocyklu jawa 500ohc.Pokud vlastni FB ucet budu rad, kdyz se pripojite.
https://m.facebook.com/groups/2355434471218884?notif_t=group_r2j_approved&notif_id=1567101341210946&ref=m_notif    [Pavel]   29.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Kucíí zapomněli že ohc už nestojí 550 ani 650 ale miliooon rovnej    [fiha]   01.09.2019
Odpověď  Člověk se pořád učí :)    [fikuscz]   01.09.2019
Odpověď  A to nevíš, že úspěch se neodpouští ?!    [ohava]   01.09.2019
Odpověď  :-) tak to jooo.....    [fikuscz]   01.09.2019
Odpověď  Všem jako každej a vždycky. Banda.    [Rko]   01.09.2019
Odpověď  Komupak tady ležím v žaludku?    [fikuscz]   01.09.2019
Odpověď  Taky zablokuj Miroslava Fischera, sama replika a zlatej motor, hnus.    [Dohc]   01.09.2019
Odpověď  Zablokuj jirka janu a bude to v cajku...    [Ohc]   31.08.2019
Odpověď  Dobrý nápad, mrknu na to.    [Jirka]   30.08.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Pouzdro ložiska pravého kártru


 Nemá někdo prosím výkres s rozměry pouzdra ložiska do pravého kátru?Potřebuji si jej nechat vyrobit.Děkuji    [Jára]   26.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Milane,moc Ti děkuji.    [Jára]   29.08.2019
Odpověď  Richard ti dal odkaz, kde si získal základ. Ten si stáhni a úprava rozměrů je následující - 23,5 změnit na 16,55-0,05, 16 změnit na 15+0,05, průměr pro ložisko 62M7(po změně)změnit na 62K7 a průměr otvoru je 42mm. Ostatní rozměry jsou stejné. Rozměr 68u7 si nech nabrousit až podle skutečného otvoru v karteru - musí tam být přesah min. 0,15mm, lisovat zatepla.    [Milan(OHC)]   29.08.2019
Odpověď  Mezi těmi výkresy je jen poudro do levého kártru ale do pravého,tak není!    [Jára]   29.08.2019
Odpověď  Na stránkách níže , sekce výkresy , nebo motoren.sk to má v nabídce.    [Richard]   28.08.2019
Odpověď  http://jawa500.sweb.cz/vypocetka/hlavicka.html    [Richard]   28.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...ještě druhá strana    [Jára]   26.08.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

Karburátory


 Ahoj, zkoušel jste někdo dát dva karbce? Případně vaše zkušenosti s touto úpravou děkuji    [pavel]   28.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=116&idtop=10117

Přečti a projdi staré témata , většinou se tu už vše řešilo :-)    [Richard]   28.08.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

JAWA 500 OHC Šnek počty vyrobených kusů


 Zdravím, vzhledem k tomu, že již tři roky pracuju na 6. dílu Našich motocyklů, nyní na Jawě, tak se s vámi již podělím o pár konkrétních poznatků.
S pozdravem Libor Marčík    [libor ]   02.06.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobry den,
je zdokumentovano,od ktereho vyrobniho cisla motoru se zacaly davat kulate zapalovani Jawa,a do ktereho cisla se davaly Lucasy?Taktez je to s malou olejovou nadrzi ledvinkou?
Predem dekuji    [Jawa]   19.08.2019
Odpověď  Zdravím Vás, bohu žel na fotce pana B. nepoznávám, asi byl o 65 let mladší... Návštěva byla suprová!    [libor]   11.07.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pane Marčíku pokud píšete o panu B. z Týnce, který později dělal i mistra, závodil a je o něm zmínka i v muzeu v Jawě, tak to je můj strýc. Když jsem v r.2013 začal s renovací svého prvního půllitra, tak jsem k němu jezdil na rady. To měl ještě v garáži rozdělaný motor na OHVu. Dneska už vzhledem ke zdravotnímu stavu motory nedělá, ale pořád si pamatuje. Spoustu historek a faktů už jsem také slyšel. Poznáte ho na jedné fotce ze soukromé sbírky?    [Lucky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, i Vojta mi hlásil, že to píšu jak hotentot..
Tak jsem tabulku zjednodušil a doplnil o poslední poznatky k roku 1954
Libor    [Libor Marčík]   10.07.2019
Odpověď  Ta tabulka u šneka je hodně nepřehledná, kolik jich tedy bylo a v jaké verzi ? máte i něco k 01, v 54 žádna 02 nebyla. První dvojec byl snad někdy konec roku 55, začátek 56 ? Co se ví.    [Rko]   09.07.2019
Odpověď  Tyhle pohádky o barvě už znám nazpaměť, je to jako paní Colombová,všichni ví , že existuje ale nikdo ji nikdy neviděl:-)))    [jwm]   08.07.2019
Odpověď  tak zrovna měl asi dovolenou, když vyjížděly černé do světa :)    [AR]   08.07.2019
Odpověď  Bývalý OTS-ák z Jawy 85 let pan Jiří, mě celou dobu tvrdil, že z Jawy nevyjel nikdy jiný motocykl než červený nebo zelený, takže by to asi tak nějak bylo:-))    [jwm]   08.07.2019
Odpověď  Vi se o vice barvach jak cerne a bile?    [500]   04.07.2019
Odpověď  Jsem v kontaktu s chlapíkem z Izraele, který ukořistil OHC v Sýrii. Nechápal, jak se tam takováto motorka mohla dostat. Kdysi jsem na burze koupil komplet předek, celý v khaki barvě. Kamarád zase nádrž. Byla komplet zelená, po chromu nebo jiném laku ani stopy.    [T-1000]   04.07.2019
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (25) 
Zodpovězené téma  

Rozpěrka kol typ 02


 Zdravím, nemohl by mi někdo prosím sdělit rozměry (délku) rozpěrky ložisek zadního a předního kola na typ 02?Díky    [Jára]   10.10.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Já mám rozpěrku z 02 a je 65mm.tak nevím.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.07.2019
Odpověď  Tak mi to nedalo, a išiel som to zmerať,
originál rozperka na 02-ku
má presne 57 mm    [Jozef ]   24.07.2019
Odpověď  Monty: chcel som sa dopátrať k presnému rozmeru,lebo na jednom kolese mám rozperku dlhú 55,1 mm a v druhom 55,5 mm. A to už by bol dosť rozdiel,oproti 57mm...    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.07.2019
Odpověď  tak to udělejte 56,5 - zase tak to přesný být nemusí    [Monty]   16.07.2019
Odpověď  Je dĺžka rozperky kolies na 02 naozaj 57mm?? Mne to vychádza na 56mm...    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2019
Odpověď  57 mm.    [fikuscz]   10.10.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

Křižově prohnutá podložka NJ 5,65


 Dobrý den ve spolek,
čím nahrazuje při renovaci křižově prohnutou podložku NJ 5,65? (Hledal jsem v historii příspěvků ale nic jsem nenašel). Děkuji za odpověď    [Arnošt]   18.07.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Takéto pružné podložky majú u nás bežne,ale mám len priemer 6,1.Pozriem či sú aj v menšom rozmere.Len nie sú rozrezané.    [Joski]   19.07.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  DIN 128    [Arnošt]   18.07.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  No právě, toď otázka. Proto jsem se ptal někoho kdo by mohl vidět originální podložky jak vypadaly. Podle strýčka googla jsou dvě možnosti DIN 128 nebo DIN 137, osobně bych to viděl na DIN 137, ale raději se ptám, kdyby měl někdo třeba foto originálních podložek.    [Arnošt]   18.07.2019
Odpověď  Jak ta křížová podložka vlastně vypadá? Vlož sem foto?.    [pol]   18.07.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Vidlice JAWA 500 OHC 02


 Cau chlapi,
renovuji svého půllitra a narazil jsem kromě jiného na nestejné vidlice. Každá má jiný tvar kužele a jedna i díru. Nevíte která je ta správná a proč nebo z čeho je ta druhá? Nemáte kdyžtak někdo jednu na prodej za nějakou rozumnou cenu?
díky Lukáš    [Lukas]   10.05.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Pýtal som sa len preto,že v teraz existuje väčšia škála produktov,ako v dobe vzniku ohc,tak ma zaujímalo,či niekto neexperimentoval aj s nejakým iným mazivom,ako 00-kou.    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.07.2019
Odpověď  Já zase říkám, že u OHC je v přední vidlici olej jen proto, aby nerezla zevnitř. :-)    [T-1000]   17.07.2019
Odpověď  ED250: ďakujem za reakciu;aj to je pohľad na vec,z mx mašín som zvyknutý,že vidla má chodiť ľahko a "tlmiaca jednotka" má zabezpečiť tlmenie,ale u ohc to bude asi kus iné...    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2019
Odpověď  Já se na to dívám obráceně. Mažu A00 a díky její lepivosti si tak představuji určitý druh tlumiče.. :-)    [ED250]   16.07.2019
Odpověď  Zdravím,mám dotaz k mazaniu prednej vidlice/zadného perovania;aké mazivo používate,klasickú vazelínu 00,alebo niečo lepšie?? Osobne mi príde tá 00-ka,ako lepidlo,čo spomaľuje kĺzanie...    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.07.2019
Odpověď  Některé šneky neměly maznice na krytech ale v masce tak jak je to na fotu. Je to sice dál, ale vazelina nebo jiné mazivo gravitací doputuje k futrům. Pozdější a častější řešení je, že maznice je na krytech trubek. Mazivo jde přímo mezi futra.    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2013
Odpověď  Pokud se nemýlím, tak v těchto místech nemá olej nebo vazelína co dělat.    [fikuscz]   13.05.2013
Odpověď  Já tam mám taky díru se závitem.Mám tam našroubované mazničky a tak dolívám olej.Nevím jestli je to původní,ale je to jednoduché.    [M]   13.05.2013
Odpověď  Tak když už bych to kostřil na vidle, tak bych dal to samé kabelové očko pod jeden ze čtyř šroubů co drží svěrný spoj řídítek a ušetřil bych výrobu otvoru se závitem. Nicméně to asi opravdu na nic jiného nebude.    [ED250]   13.05.2013
Odpověď  Tak protože zrovna tahám elektriku, natáhl jsem si kostru pro přední světlo skrz bužírku z přední masky k svazku pod spínací skříňku a budu ji kostřit pod šroub M6 co drží objímky VN cívek. Bude to jistota. Je asi pravda, že to přes to ložisko z fabriky kostřené nebylo, ale to domácí kutil určitě neřešil :-)    [fikuscz]   13.05.2013
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kliková hřídel - výkresová dokumentace


 Zdravím vespolek, poprosil bych o pomoc s renovací kliky. Na levém uchu je poškozen jak kužel pro uložení unašeče tak i čep ojničního ložiska. Nemáte někdo výkresy, jedná se mí hlavně o poměr stoupání/úhel kuželu uložení hlavního ojničního čepu do středového setrvačníku.Pokud by k tomu byla i informace o tvrdosti tohoto čepu, budu velmi rád. Snažil jsem se poměry kuželu oměřit, ale je tak malého poměru, že jsi nejsem jist. Budu si nechávat dělat kalibry tak bych rád to nedělal na X-krát. Viz výkres. Předem velmi děkuji za pomoc.    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 500 DOHC ve svedskem muzeu.


 Nazdar chlapci :)
Moji kolegove tento vikend nasli v malem svedskem muzeu zavodni Jawu 500 DOHC.
Je to ve mestecku jmenem Arvika kousek za hranici s Norskem.
Mam od nich par fotek mizerne kvality.
Jak budu mit cas tak tam zajedu to nafotit poradne.
Nemate nekdo fotky jineho DOHCcka ?
Jen tak pro porovnani.    [Tomas Nosek]   07.08.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 119 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Je to tak. Jedinný motor z Jawy co používal řetízek mimo primáru byl prototyp Jawa 350 OHC, ten měl řetízek v hlavě na pohon vačky.Jinak magnet byl vždy poháněn ozubenými koly.    [jwm]   04.06.2019
Odpověď  Psal jsem jim, řetěz už v článku vypustili..    [ED250]   04.06.2019
Odpověď  Pokud by mělo bejt magneto stejne, tak je to blbost protože řetízek by měl opačne otačky    [Josef Pacal]   02.06.2019
Odpověď  Viděl jsem několik těchto motorů v různém provedení, ale magneto bylo poháněno vždy ozubenými koly.    [Milan(OHC)]   01.06.2019
Odpověď  Tak on ten motor vypadá podobně jako standardní,ale mnoho společného ze sérií to nemá.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.06.2019
Odpověď  Závodní OHC (vysoký karter), že má magneto poháněné řetězem? Já to rozebraný neměl, ale nevěřím tomu... :-)    [ED250]   01.06.2019
Odpověď  https://www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/jawa/jawa-z-15-stvorena-pro-svet-velkych-cen-41662.html    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.06.2019
Odpověď  U kolektivní foto dole: tohle byla svazarmovská série na 16 " kolech a převod spojka-klika primárním řetězem,v sedlové trubce byl zásobník na olej a kapátko s kohoutkem, kterým se primár přimazával.2 zprava je ing,. Sirotek, 4 zprava je pan Lebeda/centroval kola/ a další z téhle malé fotky nejdou rozpoznat.Jinak fajn fotky!    [jwm]   26.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  G. Havel na startu, za ním L. Štajner. Mimochodem velmi povedená momentka. Absolutní soustředění, až to ...    [J]   25.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Montáž ....:-) jak zdálené té dnešní...    [J]   25.06.2018
Zobrazeno 10 z celkem 119 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (119) 
Zodpovězené téma  

Rok výroby


 Zdravím vespolek. Mám doma motorku, rám má číslo 15-00673-5?. Poslední číslo není čitelné. Řekl bych, že je to rok 53. Nemáte někdo bližší určení roku výroby. Dík Hans    [T-1000]   07.07.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdravím kolegy, rok 1950, bylo podle prototypové knihy vyrobeno 50 ks předsérie, je zdokumentováno, že tyto stroje obdrželi zástupci Jawy, prodejci, či závodníci, testování.Výrobní čísla začínala 15-01 a končila 15 - 50. MOtocykly měli vysoké dynamo PAL, litinovou hlavu i válce a ještě několik odlišností, např hlavní nádrž, oddych z motoru, převody atd.    [jwm]   04.06.2019
Odpověď  Kartery s dynamem PAL mají číslo 15-xxx a tot vše tj např 15-036 a rok bych řekl tedy 51 ? Měl jsem takové.    [PALák]   31.05.2019
Odpověď  existuje rok 52 i u typu 01 ? Já myslím, že ano ?    [52]   31.05.2019
Odpověď  Zdravím "Ji" a T-1000 (dost hrozné oslovení..).
Předsérie měla původně obsahovat 200 kusů, v roce 1950 postavili 33 motocyklů, začátkem roku 1951 řešili vyvstalé vady a výroba se pozastavila. Přesto z předsérie zkomletovali podle evidence za léta 1950/51 celkem 158 strojů (pár motorů ještě později). U prvních 120 kusů zmiňují litinové hlavy a válce, zbytek hliník.
V. č. 15-00506-52 je ze druhé série - tedy hliníkový válec a hlava, smontován v prvním čtvrtletí roku 1952.
Trochu nejasností je se začátkem číslování druhé série... Katalog součástí eviduje sjednocené díly až od v. č. 201. To by logicky nahrávalo tomu, že odlišnou předsérii 200 kusů nezahrnuje. Z toho by vyplývalo, že druhá série začne až od čísla 201, tedy 15-00201-52 (52 objasněno minule). Lidi však zmiňují i nižší čísla?
Pomohlo by, dát dohromady větší počet těchto nižších čísel..
T-1000 ozvi se mi na mail libor marčík    [libor marčík]   31.05.2019
Odpověď  Zdravím Libore, děkuji moc za osvětu. Těším se na další díl knih o historii našich motocyklů. Tuším, že mně bude hodně zajímat. :-) Mám doma pár originálních dokumentů o OHC signovaných v roce 48 a 49. Někdy se zastavím a rád poskytnu. Rám dalšího stroje má číslo 15-00320-52. Je to tedy rok 51 nebo počátek roku 52? Hans    [T-1000]   31.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dle uvedeného čísla motoru - zapal. Pal, olej ledvinka, hlava+válec litina ??? Díky vám všem za postřehy.    [Ji] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.05.2019
Odpověď  panove a cislo 15-004xx-55 ? zapsano v tp    [jan]   30.05.2019
Odpověď  Nazdar kolego, odpovídám trochu opožděně..., tvůj motocykl byl vyroben v březnu 1952 (v březnu 1952 vyrobili 94 motocyklů)a pocházel, po rozjezdový dvousetkusový sérii, z druhé série 600 kusů.
Co se týče motorů zmiňovaných zde i kolegou s rokem 52, tak se z části jednalo o výrobu roku 1951 - Podle příkazu z jara 1951 vyšlo nařízení o novém značení motocyklů: motocykly vyrobené po 1. 7. roku 1951 (myšleno po 30.6.) ponesou v posledním dvojčíslí (rok výroby) modelový rok následujícího roku - tedy 52 (1952).
Rozjezdová série rok neuváděla.
Vzhledem k výše uvedenému se nedochovaly stroje s vepsaným rokem výroby 1951.Proto časté citace, že se motocykly pak vyráběly až od roku 1952 nejsou správné.., ze druhé série bylo roku 1951 posaveno 287 motocyklů.
Pětistovkářům zdar, libor marčík    [libor marčík]   30.05.2019
Odpověď  To odpovídá, u šneka mám také raženo na levém nosníku.    [T-1000]   08.07.2016
Odpověď  Zdravim,presne info nemam,ale ja mam 15-0000x-52,snek, 15-0074x-52,snek a 15-0091x-53, cisla na levem nosniku. Pak mam 15-0011x bez udani roku a je to 15-01 s motorem, ktery ma odlitky kartru na snek, ale neprovrtane na snekovou hlavu a je tam uz novejsi hlava.
Snad pomuze takato informace.    [drummonds] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.07.2016
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Čep rozety 02


 Zdravím, chcem sa spýtať či bol originál čap rozety brúsený a kalený pod ložisko ? Majú tam ísť dve ložiská a jedno vychádza že je z väčšej časti až na tej ofrézovanej časti čapu. Ďakujem za odpoveď.    [vittorioRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Milan(OHC),ďakujem za pomoc,nesmierne si to vážim.    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2019
Odpověď  Celková délka "pouzdra úplného" - 115mm, šířka "límce" 8-0,1mm, průměr 33mm a povrch leštěn,průměr pod ložisky 25h6.    [Milan(OHC)]   20.05.2019
Odpověď  Zdravím,potreboval by som vedieť šírku "pleca" čapu rozety. Na mojej je strana čo ide k ložisku kolesa rozklepaná a zrovnaná na sústruhu;tak by bol niekto ochotný mi to premerať,aby som vedel presný rozmer.    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.05.2019
Odpověď  Ne ne, je to ohc 02. To sa neda pomylit s perakom. Dolezitejsie je ci to ma byt brusene a kalene pod lozisko?    [Vittorio]   05.03.2018
Odpověď  Tipnul bych, že máte čep z Péráka- bude stejný,ale na jedno ložisko.    [Monty]   05.03.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
 Strana 1/75 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 17.9.2018)
Nezodpovězené téma 

Výroba rozety


 Pěkný den,
nemá tu někdo výkres rozety na 500OHC typ 02? Jedná se mně o výrobu ozubení.    [Martin]   16.02.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Motoren pistky...


 Zdravim vymontoval jsem pistky z motoru...a rozsypali se chci se zeptat jake s nima mate skusenosti...je to hrozny ty repliky nevite kde sehnat originaly?    [Jan]   08.02.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Rozvody


 Ahoj. Není tu někdo z okolí Litoměřic nebo České Lípy, kdo by mi za úplatu půjčil servisní sadu na nastavení rozvodů? Případně rozvod nastavil?    [Berky]   03.02.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/75 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006