MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 309783 příspěvků |7692 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 40 | Přihlášených: 2 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC 16.4.2021 14:16  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Pánové, kdo má nějaké informace o prototypu pullitra v kývačkovém rámu....   01.03.2005 / 219
    Zapalování 02. Prosím o radu jak vyřešit zapalování u 02, jestli nahra....   21.09.2008 / 187
    Smutný příběh   28.10.2013 / 187
    Replika rámu....   18.02.2010 / 185
    Repliky od motorenu   24.12.2014 / 159
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1165      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 4 / 156      Příspěvků Příspěvků: 15639
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/78 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Spojka, startovací segment a hřídel řazení


 Dobrý den ve spolek,
měl bych pár dotazů ohledně složení spojkové části na 02, kterou skládám z bedýnek podle katalogu:
- Na hřídeli řazení jsou drážky, nepatří tam náhodou vložit O-kroužky pro utěsnění? v katalogu nic není, ale funkčně by mně tam pasovaly.
- Musel jsem koupit novou startovací hřídel a pokud na ni navleču startovací segment je tam volný, u všech starých co mám je vždy segment přivařen k hřídeli jak to má byt? Tím, že je segment posuvný po hřídeli, mírně zavádí o kárter tak teď nevím.
- Mezi startovacím hřídelí a spojkovým víkem má být podle katalogu těsnění nevím zda by tam tam byla lepší kalená podložka k ochraně víka popřípadě jak to těsnění vypadá?
- Spojkové lamely asi nejlepší ferodové, nebo máte někdo jiný typ?

Děkuji za každou reakci.    [Arnošt]   20.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 137 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..a ešte jednu foto mojej dvojnábežnej brzdy. Jazdím s ňou už asi cca 5 sezónu, cca 15.000 km, už raz ma ochránila pred búračkou, keď mi nejaká madam na VW passat nedala prednosť..
Štít aj pakne sa odlievali, dobový dizajn a konštrukčné riešenie ala Jawa som ponechal.    [BranoohcRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  este jednu foto 2xAmalov    [BranoohcRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Taktiež som sa konečne dokopal k namontovaniu 2xAMAL, ktoré som zakúpil pred cca 2 rokmi. Pre zachovanie ilúzie pôvodného stavu, nasávanie pojde cez pôvodný filter, teda cez olejovú nádrž, + je tam málo miesta, zavadza tam držiak nádrže, tieto okolnosti ma prinútili odliať si samostatné sacie potrubia. Podtlaky budem nastavovať rovnako ako na iných dvoj a viac valcoch, teda vzájomným meraním podtlakov na to určenými podtlakomermi so škrtiacimi ventilmi. V sacích potrubiach mam nalisované príslušné trubky, kde pripojím tieto budíky. Zatial nemám vyriešený tester na meranie bohatosti voľnobehu, toto nastavenie by sa malo uskutočniť záaroveň s podtlakmi. Ospravedlňujem sa za zlú kvalitu fotky, fotil som to pri zlom svetle bez blesku mobilom.    [BranoohcRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2021
Odpověď  Karburátory mám samozřejmě nové.    [Jwm]   15.04.2021
Odpověď  Nebo totok:
https://www.google.com/search?q=synchrontester&tbm=isch&tbs=rimg:CQS8a7akHLw3YeLSMLh4EzaC&hl=cs&sa=X&ved=0CCIQuIIBahcKEwigsrTghoDwAhUAAAAAHQAAAAAQDA&biw=1381&bih=657
Netřeba řešit svislou polohu, jen natěsno narafičit ke vstupu do karburátoru.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2021
Odpověď  On je spíš problém,aby byly oby karburátory stejně opotřebené.Představa,že mám použitý karburátor z půlitra a k tomu seženu druhý bůhví jaký asi moc seřídit nepůjde nebo jenom při jedněch otáčkách.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2021
Odpověď  Skleněná trubička s kuličkou je na kloubu, vertikální nebo horizontální sání.    [jwm]   15.04.2021
Odpověď  https//shop-vwbrouk.cz/synchrotester-karburatoru-p-20363    [jwm]   15.04.2021
Odpověď  Na CB 750 Fouře je to sranda, jsou tam také mosazné nátrubky, tam se to dělá lépe ale tohle je jednouduché, prostě se přitlačí dosedací plocha udělátka na sání karburátoru a je to,broukaři to léta jinak nedělají. Martine, je to vyzkoušené a zvládne to malé dítě:-))
Zde je ke koupi.https://shop-vwbrouk.cz/synchrotester-karburatoru-p-20363    [jwm]   15.04.2021
Odpověď  Mně ta synchronizace taky zaujala, u nových karburátorů jak píše Franta2776 jsou místa pro připojení, ale nedovedu si představit dělat synchronizaci u 2x 2924.... jwm to sice popsal ale i tak....    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2021
Zobrazeno 10 z celkem 137 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (137) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Pružina pod startovací segment.


 Nemohl by mi prosím někdo oměřit pružinu pod číslem 20? Stačí průměr drátu a počet závitů. Taky mi chybí k doskládání. Díky moc.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.08.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dej ji do zářezu aby její volný konec byl na stejném místě jako na obrázku. Přetočil jsem jí jednou.    [ED250]   14.04.2021
Odpověď  Jasně díky, jo hřídel mám od hadrávka. Prosimtě ještě si nejsem jistej do jaký polohy má být zasunutá ta pružina vracení a jak moc se má při montáži předtočit (předpružit)...    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2021
Odpověď  Funguje to normálně, už jsem to jednou dělal. Nechtěl jsem čekat na pružinu a chtěl jsem zavřít dekl. Udělal jsem jí delší a montoval víko spojky na sucho a zkoušel. Postupně jsem zkracoval trubičku až to přesně vyšlo. Ta pružina tam je jen kvůli axiálnímu těsnění. Když máš nový typ hřídele s drážkou pro "O" kroužek tak pružina není potřeba.    [ED250]   13.04.2021
Odpověď  Ještě jsem to vlákno s pružinou našel tady. Ten mezikus místo té pružiny se vám někomu osvědčil?    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2021
Odpověď  Diky diky    [milda]   05.11.2019
Odpověď  Právě jsem je nechal dělat ale udělali mě vnitřní průmer 13.5mm, takže znovu. Podložka na start hřídel, co tlačí na ó-kroužek ve víku je silná 2 mm.    [jwm]   04.11.2019
Odpověď  Ahoj, s kývačkou je pero shodné jen když by to byla dvoupáka. Je shodné s pérákem.    [fikuscz]   03.11.2019
Odpověď  Ahoj chci se zeptat pružina co vraci start paku -hodinove pero- je stejne jako u kyvačky?mam ho praskle diky    [milda]   03.11.2019
Odpověď  Jasný. To je pravda. Bude tam repliková hřídel se zápichem. Musím tedy změřit jak silná podložka tam přijde.    [ED250]   11.08.2014
Odpověď  Pokud tam bude použita hřídel se zápichem na těsnící kroužek z kývačky a né originál axiální těsnění,doporučoval bych spíše než pružinu tam dát distanční kroužek vytočený na míru,protože při startování má startpáka tendenci zajíždět dovnitř.Tím se stává u hliníkových odlitků levého víka motoru,že naráží stahovací šroub startpáky ve spodní pozici doběhu o víko motoru a dělají se tam otlaky.    [kuba]   11.08.2014
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (14) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Pruzina pod Startovaci segment


 Zdravim ve spolek nevi nekdo z vas mi porad jake rozmery ma pruzina pod Startovacim segmentem ? ta moje puvodni je totiž na padrť dekuju    [Vinkovic] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.09.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zrovna předevčírem jsem pružinu od Motorenu montoval a nebyl problém. Jestli tam máš novou hřídel již s drážkou pro těsnící kroužek, tak tam být pružina ani nemusí. Stačí vysoustružit trubičku správné délky a dát jí místo pružiny.    [ED250]   13.04.2021
Odpověď  Mohu se zeptat jaký má tato pružina rozměry? A má někdo zkušenost s pružinou od motoren? Dik    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2021
Odpověď  A co tohle http://www.motoren.sk/shop/detail/4084/36. Kvalitu nepoznám, ale snad na tom nemůžou nic pokazit.    [Milan(OHC)]   11.09.2013
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  Přátelé, zlepšovatelé Jawy OHC, nevím, kdo jste chtěl ostrou vačku na půllitra ale pozítří budou hotové. Dejte vědět, je jich pouze omezené množství. Kamarádi,co je mají slíbené jsou první na řadě.    [jwm]   18.11.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 65 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Takže sekera zakopána a v Rovensku na viděnou.    [jwm]   07.04.2021
Odpověď  Jwm s tím pořádkem bych se měl zamyslet,jsi už jak moje ženuška:)))Šel jsme do sebe a hned jsme si objednal novou skříň na motorkářsky hadry a přilby,aby se mi to neválelo po motorkách.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2021
Odpověď  Brzdu mám blíže než je Kuba ale na to je ještě čas ale jsem pro:-)))    [jwm]   06.04.2021
Odpověď  A pak si dáme sraz v Neveklově u Kuby a ten nám za flašku změří výkon na zadním kole. Má brzdu. :-)    [ED250]   06.04.2021
Odpověď  Zdravím všechny kamarády a kolegy.Koukám jako blázen, pár dní jsem tu nebyl a František se nám nějak rozohnil:_)))Za sebe, nejsem nikde organizován a jak píše Milan OHC nejedná se žádné nevratné úpravy ale řekl bych spíše o výzvu,co fabrika dělala, když jsme ještě nebyli na světě a co jsem schopen realizovat, navíc když mě to baví a dělá mi to radost.Že to stojí bankovky o to tu neběží, to máte ty přípravky, formy, jaderníky, nové odlitky, klikovky, ojnice, střechové písty, válce, magnetky, vačky, karburátory .... :-))))Takže je úplně jedno, jestli s tím má kdokoliv problém a když má, tak mi může foukat pod pytlík, je to jen má věc. Nevím jak moc originál má protestují svůj stroj v pořádku a originální ale můžeme to porovnat v Rovensku bod po bodu. Co se týká garáže, mám tedy Já uklizeno o dost lépe, protože jak říkal můj děda: z bordelu nic dobrého nevzniklo:-))Ať žijí úpravy Jawa 500 OHC, když je z čeho upravovat.    [jwm]   06.04.2021
Odpověď  Jojo sekeru zakopejme.Já nejvíce jezdím na tomto moto a jak se tam dá otevřený výfuk je 10koní pryč.Když to víc řve a víc se to třepe neznamená to ,že to víc jede:))
https://www.youtube.com/watch?v=9tDQ9xizrag    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Odpověď  Franta2776 navrhuji zakopat válečnou sekeru. Co se týká výfuků máte pravdu. Já mám jen obal a vnitřek svůj, jsou víc otevřené. Při malých otáčkách je motor neklidný, ale ve vyšších naopak ožije a krásně se vytáčí.    [JiKo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Odpověď  Milane, děkuji ti za odpověď a uvedení na pravou míru. Ono to opravdu z venčí vypadá jako dobrodružství někoho ze soustruhem,svářečkou a flexou:))

Tak,ať se Vám dílo podaří,včetně toho měření.(nemyslím to ironicky)    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Odpověď  Tak asi takto. Celá věc s klikovkou a vačkou je v podstatě stavba továrního motoru 500OHC/TE podle originální dokumetace Jawy. Nejedná se tedy o žádný počin maníků s rozbruskou a svářečkou. Všechny úpravy nejsou v podstatě pro neznalé na motoru poznat a jsou vratné - výsledek 37k/6500ot. Ještě k těm výfukům - např. Buyak je má podle originálu. U Hadrávka nevím,protože ty jsem rozdělané neviděl. Svoje tvrzení mohu podpořit na základě vlastnictví výkresů.    [Milan(OHC)] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jiko,když jsem před lety renovoval, dal jsme si na moto staré cívky viz foto a jednou na zpáteční jízdě jsem jel cca 10km k baráku z občas vynechávajícím válcem domů.Nevyhořelé palivo mi dohořívalo v tom koleni, proto je zlaté.S předstihem ani karburátorem to nemá nic společného.Jinak samozřejmě na 100% originalitě a blbostech nelpím.(proč začít zrychlování zrovna u vačky a kliky????)

Doufám,že až někdo dokončí tu ostru vačku a třetí ložisko na klice to postaví s ostaními na dynamometr a ukáže nám výsledky a křivky té přestavby:)))

Ono postavit 500 ohc na dynamometr s těmi dnešními replikovými výfuky by bylo zajímavé,každý výfuk má ty střeva trochu jiné a klade jiný odpor a z jiných motocyklů můžu dokladovat z dynamometru 10% výkonu pryč ,jak nic.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Zobrazeno 10 z celkem 65 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (65) 
Zodpovězené téma  

Motor 01


 Ahoj skupino, heldm tad ymezi vámi nekoho, kdo by me pomohl složit kompletně rozbrany motor, kde se me před pul rokem jak jsem tady psal vysipalo ložisko na klice. měl bych mít vše připravene ke složení. Jsem z Prahy východ, a představa je že by na nekolikrát prijel ke mně domu a vždy po koukach neco složily, a řekl jak mam postupovat dal, co zařídit ,opravit a pak by se zase pokracovlo nejaky den.. zrejme o vikendech,ale mohu se prispusobit casove.. naklady na cestu+pohosteni+ praci samozřejme zaplatím... pomuže tu nekdo ?    [roman]   31.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 73 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Romane S, má nabídka platí, je to jednoduché, prostě zavolej, telefon máš.    [jwm]   06.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde bych začal prvním přečtením bible "Povídání o půllitru" a pokud se nebude něco dařit až pak konkrétní otázku. Olejovou trasu??? to je co? Možná pomůže dokument. Kotouč třeba zde https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=116&idtop=144556 (asi 2 minuty hledání na fóru) někde je tu i ten popis složení pěkně popsaný, jen pohledat.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Odpověď  Zdravim skupino,po dlouhe dobe planuji opet delat na motoru..Mohu poprosit o zaslani toho diagramu a postupu jak slozit rozvody ,zapalovani a olejovou trasu? snad se s tim nejak poperu a podari se me to slozit a dat uz konecne do rsmu a ozivit pulitrika..dekuji za jakekoliv info.    [Roman]   03.04.2021
Odpověď  Pro RS, dragstery jsou mnohem složitější, tak motor OHC bude sranda, rozvodový diagram Ti dám.    [jwm]   22.01.2021
Odpověď  To RS: Jen tak pro zajímavost - na jaký rozměr máš ty válce teď vybroušené a kolik váží holé písty?    [Bohumil]   22.01.2021
Odpověď  Tak po dlouhé době mám taky dobré zprávy.. 10.ledna jsem tu psal že musím řešit vybrus válcu a u toho jsem se ještě rozhodnul nechat udelat nové sedla, vodítka a ventily v hlavě.. A světe div se, po cca 12 dnech je hotový jak výbrus tak je komplet GO hlava voddítka,sedla,ventily, pružiny..zítra si vyzvednu válec a hlava by měla přijít oštou v pondělí, tak budu moci začít finálně skládat.. Jen bych potřeboval trochu pomoct. Není někde na netu jakoby manuál nebo postup pro - amatery jako jsem já, kde by se přesně zjednosušeně popisovalo jak nastavit časování a zapalování? s tím si zatím nevím rady..    [RSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.01.2021
Odpověď  Putna dělá dobrou práci. Ta dynama, která se v nerepasovaném stavu dožila dnešních dnů už nevyhoří..    [ED250]   19.01.2021
Odpověď  To cafe racer: Radek Putna z Trboušan - radek.putna@seznam.cz    [Bohumil]   19.01.2021
Odpověď  Tak zustanu teda jeste u dynama,ale potrebuju vyresit rotor,mate nekdo tip kde dokazou previnout rotor a vymenit komutator?Zajimave je,ze se ten vyrobek jmenuje Vape,kdyz to firma Vape vlastne nevyrabi a asi ani nema moznost ovlivnit kvalitu celku jako takoveho.    [cafe racer]   18.01.2021
Odpověď  Ede díky, tak jsme minimálně dva co mají problém se zástavbovou šířkou Vape. Za mne jedině staré poctivé na Moravě repasované dynamo.    [jwm]   18.01.2021
Zobrazeno 10 z celkem 73 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (73) 
Zodpovězené téma  

Regulátor 75 W na 60 W dynamo


 Ahoj, vadí něčemu regulátor 75 W na 60 W dynamu?    [Tomáš]   28.03.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Klasický šroubovák si lehce upravíš jehlovým pilníkem - drážka uprostřed břitu.    [ED250]   01.04.2021
Odpověď  PS.: na spodku svorkovnice byl asi také špatný kontakt, jsou tam kulaté matky s drážkou, které byly dost volné, zakápnuté červenou barvou. Na ty matky nemám šroubovák...    [Tomáš]   31.03.2021
Odpověď  Díky za pomoc! Výměna zpuchřelých (rozteklá izolace, snad guma?) kablíků mezi regulátorem a svorkovnicí dynama pomohla. Ale nevěřím, že bych dynamo přetížil, jezdím s 25 W žárovkou v reflektoru (25+5 koncové+10 zapalování+kontrolky+brzda=max. 50 W), dobíjí teď krásně...    [Tomáš]   31.03.2021
Odpověď  1)Dynamo nejen Jawy 500 se dá vyzkoušet,tak že se zapojí přímo na baterku a musí se točit jako elektromotor.
2)Na jawach(250-350)zkouším dynamo tak, že zapojím stator a rotor jedním drátem na kostru zbylé vodiče spojím a přiložím žárovku 24V 20W mezi spojené vinutí a kostru.Dynamo funguje bez jakékoliv regulace.Po nastartování opatrně s plynem to napětí rychle bez regulace vyletí přes 20V.Ty staré izolace vinutí to nemusí vydržet.Není důvod proč by stejně nefungovalo u Jawy500.

Dynamo ke své činnosti potřebuje permanentní magnetismus,který se ztratí třeba rozděláním dynama.Několikrát se mi stalo,že dynamo ztratilo permanetní magnetismus po pár dnech v tom případě je v dynamu zkrat většinou v kotvě. Dynamo je potřeba po poskládání většinou nabudit.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2021
Odpověď  Jak se tady píše, silnější relé zatěžuje dynamo a kotva se může"vyletovt"..nedělal bych to..    [križ]   29.03.2021
Odpověď  Pri polohe kluca jazda bez baterky ak ide motor a svieti vsetko malo by byt dynamo OK, respektive staci zivit zapalovanie a spotrebice, otazne je ci ma este kapacitu a dokaze este aj dobijat AKU. Moze byt vadny regulator alebo dynamo uz nieje v kondicii. Mozno by este pomohlo nabudit dynamo... Ale bez merania to nezistis.    [jozef]   29.03.2021
Odpověď  Baterie plně nabitá a OK. Motor běží i na polohu klíčku "jízda bez baterie".    [Tomáš]   29.03.2021
Odpověď  franto, dynamo by pretazil ak by tam navesal spotrebice > 60W.
tomas, kontroloval si stav baterie, uhliky?
mne prestalo dynamo dobijat koli uhlikom, novee replikove a vydrzali 2000km    [jozef]   29.03.2021
Odpověď  Regulátor 75W znamená,že dovolí dynamu pokud je schopno dodávat 75W.tzn:dynamo je 60let staré zařízení a ty ho dovolíš trvale přětížit o cca 20% .S velkou jistotu se nejslabší článek v tom dynamu projeví.Jinak na funkci samozřejmě nemá vliv jestli je 75W nebo 60W.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2021
Odpověď  Regulátor 75W neznamená žádný problém. Pokud opravdu podezříváš regulátor, tak ho pošli na kontrolu do AEV. Když bude KO, tak oni ho dokáží opravit- většinou to dělaji za “vatikánskou měnu”. Dynamo na OHC většinou skrývá řadu dalších úskalí a regulátor je až to poslední.    [Milan(OHC)]   28.03.2021
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zadní kluzáky


 Dobrý den, snažím se pochopit, jaký je rozdíl mezi zadní kluzáky modelů 00/01 a 02. Vím, že se liší, ale jak je poznat? Fotografie v obchodech neukazují rozdíl. Děkuji za vaší pomoc.    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Oprava , měl jsem na mysli , že nelze vyměnit levý kluzák u 01 s pravým u 02 , oba jsou sice bez drážek , ale problém by byl s napínáním řetězu. Jinak na aukru jsou teď kluzáky na 02 a velice pěkně nafocené https://aukro.cz/jawa-500-ohc-typ-02-zadni-kluzaky-6986463513    [Richard]   29.03.2021
Odpověď  00 , 01 - pravý kluzák má vystouplou drážku na záchyt reakce na levé straně - zapadá do štítu brzdy , levý kluzák je bez drážky- po obou stranách hladký. 02 - pravý kluzák hladký , levý kluzák má vystouplou drážku na záchyt reakce na pravé straně -zapadá do kostky. Ač by se mohlo zdát , že lze zaměnit levý kluzák 02 s pravým u 01 není tomu tak , protože z vnější strany mají kluzáky seřizovací matku na napínání řetězu. Jinak je pravda , že v obchodech to mají nafoceno všelijak..    [Richard]   29.03.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

přední tlumiče


 Ahoj.Poradí mi někdo z Vás kde koupit kvalitní repliky předních tlumičů?    [jawař]   25.08.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 100 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  No, to video je velice názorné. Ale výrobců replik přední vidlice je zřejmě více. Já jsem tady popisoval "repasi" repliky mojí přední vidlice a ne všechno u ní bylo tak špatné, jako je ve videu. Chybí tedy otvory v horní trubce na vazelínu z mazničky, ale plechové kryty lze montovat opakovaně, trubka je na dvou místech po obvodu rýhovaná. Chromové kryty jsou letované cínem, záchyt reakce brzdy je bez vůle, velmi fest. Trochu horší jsou tlumící vložky, nemají broušenou plochu nad závitem a spodní váleček na tyčce není ocelový, ale mosazný, materiál tlumících trubek je dost měkký. Přesto tlumí (5 kg/7 s). Spodní odlitek je k trubce letovaný mosazí, trubka má průměr 29 mm. Musel jsem ale vyměnit gufera 28/35 mm za stírací kroužky 29/36 mm a udělat na ně domečky. Připadá mi, že to vcelku funguje, crash test jsem zatím neabsolvoval :-)    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2021
Odpověď  Čímž mám na mysli motorky z replik, ne nekvalitní díly. S tím se setkávám neustále a vždy mě to naštve. Buď to nepasuje nebo prostě materiálově neodpovídá. To druhé bohužel nemusí být na první pohled zřejmé. Pořád jsou šikovní strojaři a fachmani, ale když si pak řeknou cenu, zákazníkovi se točí panenky. Proto to nechci dělat. Nemám na to nervy.    [longr]   08.03.2021
Odpověď  Lidé to chtějí. A proč ne. Pouze se nesmí klamat.    [longr]   08.03.2021
Odpověď  Takové repliky se kupují jak ne běžícím páse.Minulý týden v nejmenované lakovně jawa500ohc 100% nová replika daná do lakovny:)))    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2021
Odpověď  Chcem dať do pozornosti toto video: https://www.youtube.com/watch?v=NQlZtTdI_8w
porovnanie dvoch replík vidlíc na ohc. Osobne som tú zmetkovú vidlicu kúpil v motoren-e a je to naozaj len dekoračná vidlica,na ktorej,ak by sa jazdilo,tak je zdraviu a životu nebezpečná pre majiteľa!!! Zase na druhej strane musím napísať,že som ju tam kúpil po tom,čo som mal v rukách vidlicu od p. Daníška a bola to dosť tragédia. Keď porovnám vtedajšiu robotu s tým čo je na videu,tak stúpli kvalitou výroby o niekoľko tried a keby mi dodali vidlicu v tejto kvalite,tak nekupujem ten zmetok!    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2021
Odpověď  Díky za upozornění Míro.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2021
Odpověď  Máš špatně držák bowdenu, měl by být z vnitřní strany a na druhé pozici.    [fikuscz]   19.02.2021
Odpověď  Díky Kubo, to je ono. Odhadoval jsem, že mi tak 8 mm délky chybí. Musím sehnat jinou.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2021
Odpověď  Tu,co mám doma jsem změřil a má bez šestihranu i s tím koncovým čudlíkem 217mm.    [kuba]   19.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mám prosím dotaz. Jak má být dlouhá přední osa?? Já ji mám dlouhou 208 mm (bez hlavy) a na pravé straně se nezašroubuje do celé délky závitu ve spodku vidle. Přikládám foto.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2021
Zobrazeno 10 z celkem 100 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (100) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

dynamo jawa 500 ohc


 videli ste už takéto dynamo na jawe 500 ohc?Chcel by som ho skompletizovať a uviesť do činnosti.Chýbajú nejaké súčiastky.    [marian]   10.10.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 48 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  taky bojuji s pružinami a nevím jaké a kde jsou namontovany.Mám taky repliky.    [Mira]   01.03.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vďaka za odpoveď, ešte by som sa chcel spýtať aká má byť vzdialenosť tých úchytov pružiniek pri úplnom zavretí závaží?Ja som nameral niečo okolo 19,5mm na jednej strane a o 1mm menej na druhej strane?A ešte o meraní tej charakteristiky predstihu, ja som v tomto laik, viete my to bližšie vysvetliť ako by sa to dalo zmerať?    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2021
Odpověď  Pružina I(větší počet závitů) celková délka uvnitř ok 21+0,3/-0,2, pružina II (s volným okem)celková délka uvnitř ok 23,7+0,3.Průměr drátu obou pružin je 1mm. Minimálně dát si pozor na uvolněné nebo vyhnuté čepy v unášecí desce regulátoru. Pro laické nastavení musí být při uzavřeném regulátoru pružina I lehce v tahu, pružina II musí být volná a začít zabírat za polovinou plného rozevření závaží. Jinak pro nastavení charakteristiky potřebuješ minimálně kruhové jiskřiště.
Jestli je ta fotka tvého regulátoru, tak pružinu II máš namontovanou obráceně.    [Bohumil]   01.03.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, mám otázku ohľadom pružiniek regulátoru, mámm repliky pružiniek a neviem či majú správnu veľkosť? Tá s menším počtom závitov má 27mm a tá druhá 24mm celkovej dĺžky je to správne, alebo je to treba upraviť?Bude to správne regulovať predstih aj pri týchto rozmeroch a načo si dať pozor aby to fungovalo? Vie niekto presný rozmer pružiniek?    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2021
Odpověď  Když jsem si kdysi dělal dynama sám, používal jsem vrtačku s regulací, na kontrolu návaznosti otevírání závažíček to stačilo.Dnes mě dynama dělá na standu jedem kamarád, něco jako rodinný přítel, bratr ve zbroji :-))    [jwm]   23.10.2019
Odpověď  Pánové Kubo,Jwm a další.Existuje nějaký způsob jak ověřit ,že odtředivý regulátor předstihu funguje správně?    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.10.2019
Odpověď  Pokud motor nevibruje ve vyšších otáčkách na půl plynu,ale začne vibrovat po přidání od 3/4 do maxima,myslím,že už bude moc velký předstih.    [kuba]   23.10.2019
Odpověď  Ne nedostatečně, to je dáno dorazem ale prostě než se závaží č.1 naplno otevře, současně se musí začít otevírat druhé, pokud je tam prodleva, v "plynu" je pak díra.    [jwm]   23.10.2019
Odpověď  Hlavná tryska je 105.Ak som dobre rozumel tvojej odpovedi tak závažíčka regulátora sa nedostatočne rozovieranú pri zvýšení otáčok pri pridávaní plynu?Aká môže byť príčina?    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2019
Odpověď  Od poloviny zdvihu šoupátka směrem nahoru je teprve v akci hlavní tryska, jakou tam máš? Jinak Ti na sebe nenavazuje proporcionálně funkce závažíček regulátoru.    [jwm]   22.10.2019
Zobrazeno 10 z celkem 48 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (48) 
Zodpovězené téma  

Zalapování palivového kohoutu (kužel)


 Prosím o radu se zalapováním kohoutu. Mám na mysli mosazný kohout kužel do kuželové díry. Snažím se ho zalapovat a nedaří se mi to. Pravděpodobně i jemná brusná pasta je na to moc hrubá a olejem už to pak nespravím. Můžete mi prosím někdo poradit jaké jemné abrazivo by se dalo ještě použít? Už jsem na tom skoro nechal ruce a pořád to netěsní..díky moc    [Arpi]   14.06.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 24 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tyto ventily se musí mazat mýdlem aby těsnily, vím to ještě od dědy, normálně potřít suchým obyčejným klasickým mýdlem! Mě to těsní.    [Tomáš]   27.02.2021
Odpověď  Zdravim vas taky sem to resil asi 7-8krat nakonec sem skoncil u vyrobeni noveho stredu z Bronzu ne mosadz Bronz pouzita CuSN12 znizil tlak pruziny a 3 rokem bez uniku benzinu . Urcite Bronz tolik nevydrzi jak mosadz ale lepe tesni a to je hlavne A funguje to to je moja rada.    [Lotr]   20.04.2020
Odpověď  Řeším ten samý problém, máte někdo nějaké nové postřehy?    [Pavel]   17.04.2020
Odpověď  Tolerance je tady zbytečná. Pro výrobu jednoho kusu je lepší systém "uřízni a zkus". Prostě jen zadat velký a malý průměr kužele, jeho délku a dodat současně s tělem kohoutu s požadavkem aby kužel těsnil. Běžný soustruh stejně nejde nijak přesně nastavit na výrobu kuželů. Prakticky bych to viděl tak, že se vyrobí nějaký kužel a zkusí se na barvu nebo měkkou tužkou jak sedí na protikus a případně se upraví. Další problém bych viděl v tom, že vyrobit takovou titěrnost je dost pakárna s nejistým výsledkem a nikdo se do toho nepohrne. Taky se mi válí v šuplíku pár kohoutů na opravu a zatím jsem se k nim nedostal, i když soustruh mám.    [Tomáš S.]   14.09.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  hoj, snažím se vyřešit kohout. Ten mosaznej kužel je uplně v háji, zapluje do ocelového těla kohoutu až po kouli s páčkou. Tak jsem se rozhodl oměřit díry v tom ocelovém těle kohoutu, protože tam se to zdá být OK, a nechat vysoustružit kužel novej, s plusovou toleranci pro zabroušení. Poprosil bych vás tedy o kontrolu výkresu, jestli to takhle můžu šoupnout soustružníkovi. Jsem v tomhle těžký amatér, tak každá připomínka výtána. Hlavně si nejsem jist s označením tolerance té kuželovité plochy.    [wallander] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.09.2013
Odpověď  Já jsem právě slyšel spoustu názorů typu: není nad zalapovaný kohout apod.. Už jsem na tom ztrávil x hodin ale jen s jemnou brusnou pastou a pak samotným řídkým olejem. Zkusím tomu ještě něco dát s tou jemnou diamantovou nebo křídou, zubní pastou apod. Uvidíme. Pokud to bude marný boj..originály půjdou do šuplíku a koupí se repliky s gumou. Italové dělají pasující kohout který je funkčně podobný našemu jikovu s gumičkou. http://t0.gstatic.com/ima ges?q=tbn:ANd9GcReIuVIROe xi9vSadyASrBRMcaXuD0UHy2j sq8x-USpoaW7WnYsUkCFlVpCH g ale jak říkám..moc stojím o to mít krásné originály ale jedině 100% funkční..mám hrůzu z toho že moto někde postavím na srazu kde je motocyklů spousta, lidi se mezi nimi tlačí a někdo s cigárem...    [Arpi]   15.06.2012
Odpověď  Přidám se také k Jindrovi a ostatním.Nikdy se mi nepodařilo zabrousit kohout jak pomocí diamantové pasty nebo popelu s cigaret tak aby po jednom otočení těsnil.Kromě použití kuželového výstružníku,který srovná kužel do roviny nic nefunguje,pouze kopírujete nerovnosti a kužel se jen propadává.Mohu jich několik poskytnout někomu kdo mi chce dokázat,že to neumím:-))))Klasika s čelní gumičkou je jistota.    [jwm]   15.06.2012
Odpověď  netěsnost u kohoutu,který má oba těsnící materiály z kovu určitě není problém jestli přes něj protéká ředidlo nebo benzín nebo něco jiného,ale mechanické nečistoty způsobující zadírání při vniku mezi obě poloviny kohoutu.U nádrže to je na 90% způsobeno uvolněnou rzí.časem se vyhoblujou drážky a protéká to.Já jsem taky upustil od originality dávno a kohout s gumičkou vděčně slouží už řádku let.    [kuba]   15.06.2012
Odpověď  Jenže se do benzínu nedával kvasný líh nebo jak se ten prevít jmenuje. Váže hodně vody a je to pak vcelku agresivní.    [T-1000]   14.06.2012
Odpověď  Já si myslím že to musí jít. Vždyť to fungovalo tolik let..    [Arpi]   14.06.2012
Zobrazeno 10 z celkem 24 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (24) 
Zodpovězené téma  

řetězové kolo spojkového koše Jawa 500OHC / typ 02, r. 56


 Dovoluji si laskavě požádat o odpověď hlavně (MILANA OHC),budu rád když i ostatní půllitráři pomohou.Stavím si nový motor na typ 02 a chybí mi spojkový koš. Rozhodl jsem se ho nechat vyrobit, ale potřebuji znát:
1.dle tehdejších norem materiál a následnou tepelnou úpravu( hloubku cementace a kalení.)
2.jelikož nemám vzorek tak počet zubů

Děkuji a P.S. pro Milana, zda pozvání na návštěvu stále platí. Jawa0102    [Jawa0102]   24.06.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 37 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ahoj, mám ji zalomenou. Poloautomat sice není originál, je z Motorenu (našel jsem ho na jejich stránkách), ale je bez vůlí a funguje dobře a mám ještě jeden originál poloautomat a páčka má stejné rozměry. Ještě vyměním podložky z 2 mm za 1,5 mm, trochu se to tím vylepší. Tady dole na vlákně je fotka, jak vypadal spojkový koš, když jsem sundal víko.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2021
Odpověď  Milane tak mne napadlo,máš na poloautomatu spojky páčku ovládání mechanizmu originál z OHC zalomenou? Nebo rovnou?    [jwm]   24.02.2021
Odpověď  Všechno je v pořádku :-)) Rád bych jel do Rovenska, makám na tom jako ďas :-))    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2021
Odpověď  Jo vím, kdyby byl nějaký problém napiš na email a sjednáme nápravu.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2021
Odpověď  Ahoj, mám tam ten přítlačák od tebe. Spojkový automat jsem rozebral, vyčistil a namazal, lanko také. Jediný rozdíl je v těch podložkách, předtím nebyly, teď jsou. Ještě zkusím tenčí, tak 1,5 mm. Ale spojka i bez nich neklouzala, možná jsem si jen zvykl na lehčí chod spojkové páčky.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2021
Odpověď  Teď jsem měřil náhodně vybrané pružiny co mám a mají délku 38mm, pokud tam nebyly žádné podložky a pružinka šla přímo na příčný kolík je to určitě špatně. Nevím ale jak moc je v tom rozdíl. Na jiné motorce mně při "tuhém" chodu spojky pomohlo rozebrat, vyčistit a promazat spojkový automat pak to ještě může být lanko...    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2021
Odpověď  Ahoj, ještě prosím dotaz ke spojce.... Vyměnil jsem plechový přítlačák za duralový a mám pocit, že musím páčku spojky mačkat o hodně silněji než dřív. Je pravda, že na pružinách nebyly podložky, jen čepy. Teď mám podložky 2 mm silné, pružiny jsou 37 mm dlouhé a tloušťka přítlačáku je 9 mm (od poslední plechové lamely ke spodní hraně příruby misky). Jsou to správné rozměry??? Ten přítlačák zřejmě jo, viděl jsem tady výkres, to ostatní nevím.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2021
Odpověď  A garáž je skvělý únikový místo :-))    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.01.2021
Odpověď  Chlap který nemá koníčka, je prostě divnej:-))    [jwm]   13.01.2021
Odpověď  At se to povede, nakonec nejvetší zábava je se v pulitru hrabat. Kdo zná, ví.    [MT]   12.01.2021
Zobrazeno 10 z celkem 37 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (37) 
Zodpovězené téma  

Tlumič řízení


 Tlumič řízení měl stržený závit, po výměně jsem ho jen lehce utáhl a opět strhl závit. Jak to řešíte?    [Tomáš]   22.02.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  To se mě ještě nestalo, je tam něco špatně. Zkus znovu vyměnit, závit tam má být M8x1.    [fikuscz]   22.02.2021
Odpověď  Jasně, ale vyměnil jsem tyčku i destičku. Nevydrželo to ani jemné dotažení :-(    [Tomáš]   22.02.2021
Odpověď  máte ztržený závit i na protikusu........    [Monty]   22.02.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Špatné časování?


 Zdravím kolegy, pořídil jsem si OHC, a před renovací ji chci zprovoznit, abych věděl, jak je na tom motor. Po nastavení předstihu, který byl hodně rozhozený, motocykl startuje, ale nechce jít do otáček,směs se částečně vrací do sání. Je tedy špatně časování? Děkuji za pomoc.    [Vulcan21] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 36 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  V pohodě, sehnal jsem papír o pět stovek tenčí tak to slozim znovu na slabší těsnění a uvidím jak se to bude tvářit. Do Rovenska se letos chystam, sice asi po desátý ale třeba se to zrovinka povede.    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2021
Odpověď  Kambucho ja se ti omlouvam nechci to nějak hrotit udělej to jak uznaš za vhodny,ale mužeme pokecat v rovensku    [josef pacal]   17.02.2021
Odpověď  Taky jsem se stím už trápil u diferáku na GS a dněprovi. Tady z toho mám nějakej větší pocit důležitosti nebo co. Udělám to na dobrej pocit a uvidíme.    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2021
Odpověď  Mam tu zkušenost z diferencialu že když je volnějši hruška tak se najede do zubu pod uřčitim uhlem a když seřidite vuli, tak je to hlučne než se to do sebe znovu zajede a to si myslim že je to ten problem .že každej motor je jinak hlučnej ,protože nevime kdo udělal jakou vuli a jak uhejbala hruška ale ona se zajede ,akorat se po x km musi znovu seřidit pak jeto labužo    [josef pacal]   16.02.2021
Odpověď  Jo i desetina papiru uděla sve když to bude bez vule tak to pude pištět a když bude velka tak to bude hlučne at se daři    [josef pacal]   16.02.2021
Odpověď  Díky, to s tím odtlačením kola na vačce mě nenapadlo. Když budu teda chtít ještě zmenšit vůle tak už nemám jak posunout kuželová kola blíže k protikolům (na vačce/na klice). Mám pod hliníkovejma domečkama kuželových kol jen 0,3 mm těsnění. Zkusím se ještě poptat po papíru 0,2. Jinak bych musel ubrat dosedací (těsnící) plochu domečků....    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2021
Odpověď  Zdarec vačku by chtělo osově lechce zatlačit od spodniho kola a pak to změřit , ona když se přitlači na segrovku tak to nějakou miru taky přida, vuli co nejnenši po celem obvodu ale aby byla, vule na kralovně nahoru a dolu je dobra protože budeš přetahovat hlavu, když tam budeš mit hlinik tak sedne nepatrně,    [josef pacal]   16.02.2021
Odpověď  Doufám že to bude nějak navazovat na tohle téma....mám "nasucho" složenou královnu na motoru. Spodní i horní kuželové soukolí mi lícují. Axiální vůli horního kuželového kola královny (mezi dosedací plochou kola a bronz pouzdrem) jsem měrkou naměřil cca 0,18 a na spodku cca 0,16...může být? Netuším jak bych v sestavě měřil mezizubovou vůli na spodním soukolí? A axial vůle hřídele v kamenech cca 0,8 mm. Lze to takto nechat? Díky za radu.    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2021
Odpověď  Bylo to ono, dnes jsem to zkoušel a už to sedí, ještě v tom nemám praxi.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2020
Odpověď  OK. Nech sa darí.    [Roman]   10.06.2020
Zobrazeno 10 z celkem 36 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (36) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zadní pérování.


 Zdravím všechny. Včera jsem nějak dokončil opravu předních vidlic a pustil se do zadního pérování. Rozebral jsem to na levé straně a našel jsem v něm čtyři velké podložky nad pružinou. Navíc dole byly čtyři gumové dorazové kroužky místo dvou, každý o síle 7 mm. Chtěl bych se tedy prosím zeptat, jak má být dlouhá pružina?? Já ji mám 130 mm a ten kovový nástavec nad ní, co se do ní šroubuje by bez těch podložek koukal z horní příruby na rámu. Poradil by mi někdo? Taky jestli v hliníkovém držáku osy kola mají být dvě pertinaxové vložky nebo jedna? V katalogu jsem pertinaxové vložky nenašel, podložky taky ne a gumové dorazy jsou tam dva. Díky moc.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ty vložky do horních úchytů jsou ocelové a lehce orezlé, na fotce to vypadá na mosaz, ale není to. Zkrátím je na soustruhu tak, aby byly zároveň s horním úchytem. Nové pružiny už mám taky domluvené podle získaných rozměrů. Zkusím sehnat nějaké repliky kluzáků, ale v motorenu je teď nemají. A trochu se obávám kvality .... No, napadlo mi taky namontovat ty pérácký, ale zatím bez pružin a vyzkoušet, jak se chová řetěz při pohybu od minima do maxima propružení, jestli ten jiný úhel sklonu drážky pro osu kola nebude mít moc velký vliv na šponování řetězu. Vyzkouším a uvidí se ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kdyby jsi měl navíc levý kluzák z 01,jako jsem to měl Já a chyběl mi levý na 02 se záchytem reakce, tak jsem navařil materiál,ofrézoval a je to, Musíš ale mít kus. Pérácké bych tam nedával.Foto o větším rozlišení mi nešlo vložit.    [jwm]   22.02.2021
Odpověď  Jo tak toto je klasická prasárna co dělají šmelináři s OHC, zadní kluzáky z péráka.    [fikuscz]   19.02.2021
Odpověď  MilanzP : zkus sehnat originál odlitky kluzáků nebo koupit repliky včetně těch vložek do horních ok rámu , stejnak je máš nějaké upatlané od mosazi , někdo je prodlužoval kvůli nízký pružině ?! JWM má pravdu , pérácký mají jiný sklon , vypadá to blbě a asi ani nefunguje jak by mělo. Pokud děláš 02 - na ty kluzáky občas vidět jsou.    [Richard]   19.02.2021
Odpověď  Jenomže Milane AL odlitky z péráka mají jiný úhel než OHC.    [jwm]   19.02.2021
Odpověď  Díky Richarde, je to myslím jasné, mám paskvil zkombinovaný z péráka a některých nových replik na JAWU 500. No, taková úvaha: Nechám hliníkový držáky z péráka (i když jsou kratší) a doplním do nich druhé pertinaxové pouzdro. Zkrátím horní držák pružiny tak, aby nepřesahoval přírubu na rámu a nemusely se dávat ty velké podložky pod horní chromový kryt a seženu nové pružiny, v Motorenu mají délku 135 a 150 mm, změřím si, které mi tam budou pasovat. A nebo je nechám udělat... Ještě promyslím a zkonzultuju...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2021
Odpověď  Délka pružiny je 138 mm +- 1 mm , průměr 8 mm , porovnání kluzáku pérák vs ohc je třeba zde : https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=116&idtop=103003    [Richard]   19.02.2021
Odpověď  Ahoj Oldo a děkuju. Já budu odpoledne v garáži, budu to mít před sebou na ponku a v ruce budu držet šupleru :-) Zavolal bych Ti, tak po páté, a když budeš mít čas, porovnáme ty rozměry. Pružiny bych udělal nové, to není problém, ale to ostatní ví bůh ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2021
Odpověď  V první řadě Milane mi připadá, že odlitek je z péráka, má nějak krátké vedení ocelové trubky nahoře.Pružina na Jawa 500 OHC je z drátu o průměru 8mm, pérácká je 7.5 mm.Délku odlitku i délku pružiny Ti večer změřím, klidně zavolej.    [jwm]   19.02.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

Ventilky do želvy.


 Vzhledem k neustálým telefonům a otázkám, zda nemám na prodej ventilky do želvy, jsem se rozhodl pro výrobu, protože zásoby došly a slovenské ventilky dle Vašich zpětných vazeb nefungují.Nechci předbíhat ale snad budou na jaře.Hlavní je podělit kamarády a když něco zbyde navíc, mohu poskytnout.    [jwm]   16.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 53 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  jj EDE,dělal jsem to tedy jen jednou na svém motoru,závitník ze hryzl do toho plechového kroužku co drží pružinu ve ventilku a to stačilo,ale zřejmě zafungoval ten konkor nebo nějaká vyšší moc ale vytrhl jsem to aniž by mi vyletěla ven jen pružina s kuličkou bez těla ventilku.Tenkrát jsem ani nevěděl že tam lze šáhnout s prostoru filtru tak mne napadlo tohle,ale je možné kdybych tam fouknul kompresorem,jak zde radíte, tak to třeba vyběhlo taky.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2021
Odpověď  Pájo bohužel to teď nejde, jednak nemám kapacity a jednak nejezdím ani k rodičům kvůli covidu.    [jwm]   19.02.2021
Odpověď  Já to hlavně vždycky předem 14 dní prolévám hydraulikou AMG 10 ještě z Aera a vždy to šlo vytáhnouti z hodně vykyslého motoru. Poklepávat a nechat působit mastnotu.Elektron je holt mrcha.    [jwm]   19.02.2021
Odpověď  Lufo to jsi měl štěstí. Mně se vždy po zakusování závitníku začala protáčet ve ventilku vložka s kuličkou.    [ED250]   19.02.2021
Odpověď  Já musel replikové ventilky z motorenu z jednoho motoru vyvrtat. Nešly ven a vrtat do želvy se mi nechtělo. Šachta pro ventilky byla okyslá. Nešlo s nimi ani hnout a pokusy o vyklepání přes kanálek nakonec hrozily jen poškozením dosedací plochy těsnění. Zkusil jsem i vytahovák šroubů, pak i dlouhý vrut zepředu a vytáhnout vyklepáním. Nic. Jen se nakonec ventilek rozpadl. Tak jsem vzal ostrou desítku vrták a opatrně to odvrtal. Pak opět vytrhnout zadní část, pružinku, kuličku a znovu vrtat. Šlo to překvapivě dobře a hladce, šachta to přežila bez poškození a nakonec jsem ji musel stejně ještě vypucovat od oxidu, abych tam nové ventilky dostal a hlavně aby je pak někdy někdo dostal ven. A co mě dostalo nejvíc, byla přítomnost zeleného loctitu, což nakonec byla i nejhlavnější příčina toho, proč ty mrchy nešly ven.    [longr]   18.02.2021
Odpověď  Zdravím, já jsem ,,našrouboval,,do ventilku starý závitník s dlouhým dříkem a na konci navařenou matkou a po té jsem cukáním jeden po druhým vytáhl. ventilky samozřejmě vzaly za své ale stejně byly chabrus.No a ještě před tím několika denní koupel v konkoru.Držím palce,at se daří.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2021
Odpověď  Už jsem opravoval několik dlouhodobě odložených motorů - vraků plných oxidace. Nikdy pístky nešly ven. Nezbývalo nic, než vyvrtat otvor pro závit M8x1 do dutiny pro hrubý čistič oleje a to přesně v ose šachty pro pístky. Pak prostrčit kulatinku a pěkně v ose vyklepnout za pomocí kladívka. Do otvoru jsem pak zašrouboval a zalepil červík. Nic vidět není. Lze otvor i zavařit, ale nechtěl jsem kroutit dosedací plochu pro zátku olejového filtru.    [ED250]   18.02.2021
Odpověď  Pajo mě zase ložiskove valečky pruměr 6 mm jeden podruhym a mačkat sikama přes obal, ložiska jak řika jwm od filtru    [josef pacal]   17.02.2021
Odpověď  Pájo, mě fungoval na totálně "zapečený" ventilky trochu drastický způsob. Vzal jsem 2 mm silnou svařovací elektrodu (je tvrdá, ale pružná), oklepal ji na holý drát a otvorem u filtru oleje ji zastrčil k ventilkům a kladivem je vyklepal. Sice se první ventilek musí vyměnit, ale ven je myslím dostaneš.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2021
Odpověď  [jwm], zkoušel jsem všechny způsoby, ale ventilky nejdou vyndat. Mohl bych se na vás obrátit a motocykl dovézt na výměnu ventilků? Pája    [Pája ]   17.02.2021
Zobrazeno 10 z celkem 53 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (53) 
 Strana 1/78 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 16.4.2020)
Nezodpovězené téma 

olejové čerpadlo


 Ahoj.Chci se zeptat jak funguje replikové čerpadlo.Jezdí na něj někdo?Máte někdo zkušenosti?    [jawař]   02.02.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Zásuvka PAV


 Ahoj ve spolek,
našla by se tu nějaká hodná osůbka, která vlastní originální zásuvku na PAVa a byla ochotna mně ji oměřit a nafotit?

Předem děkuji za pomoc.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.10.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Dobré náhradní díly


 Ahoj, hledám dobré písty a ventily pro motor Snek. Nějaké návrhy, kde koupit? Děkuju    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.07.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 500 OHC-kartery


 Zdravím všechny půllitráře,potřebuji radu.
Jakou šedou či stříbrnou barvu použít na renovaci karterů?
Originál byl stříbrny.A rovnou,kde ji sehnat?
Předem díky.Pavel    [Pavel]   07.06.2020
   Přidat odpověď 

 Strana 1/78 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006