MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 309782 příspěvků |7692 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 34 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Panelka) 16.4.2021 12:19  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a k....   15.06.2006 / 318
    Detaily Jawa 250/590 sport 1967   20.05.2018 / 228
    Moja Jawa 250   11.02.2021 / 205
    Čz 175/250 sport na 19kolech !!!   07.08.2009 / 204
    barva   11.03.2012 / 191
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 4282      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 14 / 264      Příspěvků Příspěvků: 39939
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/286 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Jawa bez štítku


 Zdravím, mám doma Jawu, která nemá štítek ale má jen starou „SK“ RZ. tudíž můj dotaz je jestli lze přihlásit Jawu, která nemá štítek na veteránská čísla ? Děkuji za odpověď.    [Lukáš]   13.04.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Při vypisování testačního protokolu je nutné do systému vložit foto štítku. Obraťte se přímo na klub resp komisaře, který bude testování provádět    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.04.2021
Odpověď  Štítek je komisi dá se říct ukradený, důležité je číslo na rámu.    [Martin Štindl]   13.04.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Prerusovac blinkru


 Dobry den...
Mam dotaz ohledne prerusovace blinkru....prijde me ze velka prodleva..nevi nekdo jak to upravit nebo jestli je to u tohohle typu normalni...popr doporucit nejakej lepsi?
Diky za pomoc    [Tonda]   15.03.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tak to je OK, Vape je u 6V na 100W. Ty žárovky 21W tam můžou zůstat, k přetížení u Vapečka nehrozí. Akorát k tomu snížení svítivosti hlavní žárovky při zapnutých blinkrech bude na volnoběh asi stále docházet - při nižších otáčkách Vape asi nedodá potřebný příkon.    [Martin Štindl]   11.04.2021
Odpověď  Mam tam vapecko...ale tusim ze tam bylo 45w dynamo.    [Tonda]   11.04.2021
Odpověď  Správně k tomu přerušovači mají být ale žárovky 6V 21W a proto je ta prodleva stále velká. Jenže teď když se osadí ty jednadvacítky tak bude to oslabení svítivosti hlavní žárovky znatelnější. Navíc to dynamo(rotor) je na 75W? Jestli tam je rotor pro 45W, hlavní žárovka 35/35W a k tomu 42W na blinkrech tak při zapnutí směrových světel se bude proudově přetěžovat rotor dynama (v případě že je původní relé nebo elektronické bez proudového omezení)    [Martin Štindl]   11.04.2021
Odpověď  Svetlo mam 35w/35w....a zarovky 15w...dostal jsem doporuceno abych koupil novejsi ele.
V elektrice se moc nevyznam    [Tonda]   11.04.2021
Odpověď  Na tom uvedeném přerušovači je tedy 6V 2x21W a pak žárovky v blinkrech by měli být 6V 21W.
To že při zapnutí směrových světel slábne hlavní žárovka(asi tedy 6V 25/25W) je pochopitelné protože dohromady dvě svítící 6V 21W(tedy 42W) si z obvodu vezmou asi tak 5-6 ampér. Jestli jde o to potlačit snížení svítivosti světlometu tak se musí snížit watáž řárovek blinkrů(6V 10W) a tím i výměnit přerušovač např. https://eshop.aev.cz/aev-0359
zároveň ale počítat že tím pádem nebudou blinkry tak výrazné jako u 6V 21W.    [Martin Štindl]   10.04.2021
Odpověď  Dobry den,
Tak nakonec jsem zjistil, ze jsem mel v blinkrech od vyrobce zarovky na 12V...ty jsem vymenil za 6V...blinkry blikaji o kousek lepe, ale porad to neni ono...snad jen kdyz jsou zvysene otacky motoru...vsimul jsem se, ze pri blikani me jakoby mirne zeslabne svetlo...jakoby by slablo napeti..muze tohle vsechno byt timto prerusovacem? Diky    [Tonda]   10.04.2021
Odpověď  Ked jedna z dvoch ziaroviek praskne, ta co funguje blika rychlo - takze ak sa tam daju ziarovky s mensim vykonom bude to blikat rychlejsie. Takto funguju klasicke mechanicke    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2021
Odpověď  Možná se pletu, ale čím větší proud (vyšší watáž žárovky), tím rychleji bliká (struna v přerušovači se natáhne rychleji. Na tom tvém vidím 21V, myslím že to má znamenat 21W. Pokud tam máš slabší žárovky, tak bude blikat pomalu.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.03.2021
Odpověď  Hladaj staru CS (neviem ci boli aj 6V nastavitelne ale 12V na 100% napr v Skode 100) alebo DDR vyrobu.    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2021
Odpověď  O tom stelovatelnym jsem taky slysel,ale nemuzu ho nejak najit,resp. Nevim ktery presne..nejaky tip? Nebo neda se sehnat jeste nekde ta stara vyroba?
Diky    [Tonda]   15.03.2021
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zodpovězené téma  

Klíče kastlíků Kývačka


 Dobrý den je možnost vyrobit klíče pro FAB zámk ke kastlíkům ke kývačce? Originální se ztratily. Dík za odpověď    [R. Kramár]   04.04.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jde to dodělat.Mám dodělané klíče i k zámku sajdy.Minulý měsíc jsem u nás platil 160kč za dva klíče.Mám ještě několik zámků bez klíče a jak to donesu ,že si to proberou a udělají sadu 2 zámku na jeden klíč.    [Viktor]   07.04.2021
Odpověď  Stačí tedy zajít do prodejny kde se dajů zrobit náhradné klůče a tam to zrobí. Díky za odpoved.    [R. Kramár]]   05.04.2021
Odpověď  Fabky se dají taky koupit    [Pepicek]   05.04.2021
Odpověď  Ano, je.    [Laďa]   05.04.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Vôla/opotrebenie bronzových puzdier na prevodovke (175/356)


 Zdravím Pani

Vie mi prosím niekto poradiť ako zistiť opotrebenie bronzových puzdier na prevodovke.
Aká vola je OK + kedy treba puzdra vymeniť ?

Ďakujem    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pouzder má doma pěknou řádku zmetků. Různé kombinace průměrů, délek i nevhodného materiálu, zkrátka normálně nepoužitelné. Podobně jsou na tom i labyrinty. V době, kdy se létá do vesmíru, 3 desetiny sem - 2 desetiny tam. Naprosto nechápu, přičemž je to domácí zakázková výroba.
Docela mne překvapila dobrá kvalita z MV-díly. Labyrinty naprosto přesné, pouzdra taktéž. I materiálově vhodná (měřeno spektrometrem).
Zkusil bych se tam poptat, zda-li mají s potřebným rozměrem. Jsou ochotní a vstřícní.    [Luboš]   07.04.2021
Odpověď  Měl bych dotaz ohledně pouzder. Dělám GO motoru 175/356 a je problém sehnat kloudná pouzdra předlohy, po vylisování původních jsem zakoupil v Ústí nové a včera jsem zjistil že vnější průměr pro zalisování mají 16,00mm(původní mají 16,04mm) takže do futra jdou vsunout volně. Dnes dopoledne jsem je vrátil a ještě telefonoval do Motomaxu ale tam mají pouzdra malé kývačky také v čistých 16,00mm. Kvůli spěchu je zadávám tedy na výrobu ale to se dost prodraží, nevíte někdo jestli nějaký e-shop nebo výrobce nabízí pouzdra s potřebným přesahem? (pro příště..)    [Martin Štindl]   07.04.2021
Odpověď  Pokud nejsou průměry hřídele příliš ojeté, tak průměry otvorů v pouzdrech po zalisování by měly mít rozměr v toleranci H8 tzn. u těchto průměrů 0,+0,03.    [Milan (OHC)]   03.01.2018
Odpověď  Zdravím.
Vôle sú uvedené v Sezname náhradních dílů..... pri konkrétnom púzdre je odvolávka na poznámku kde je uvedené - Po zalisování přestružit.....    [Roman.]   03.01.2018
Odpověď  ... este snad na upresnenie.
Ide o volu medzi hriadelou a puzdrom.
V blokou drzia obe puzdra dobre.    [Juraj A.]   03.01.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

SOS - ako stiahnut vnutrorny kruzok loziska??


 Prosim poradi niekto ako stiahnut vnutorny kruzok valcekoveho loziska (NJ305) bez poskodenia z kluky? Nedosadol na koniec capu a nejde zavriet motor...    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Správně vyřešeno.
Klikový čep je nalisovaný do ramene vždy s dosti velkým přesahem, takže průměr v místě styku s ramenem je větší. Protože v tomto místě je velké pnutí materiálu, je přechod průměrů na čepu zaoblený a ten po nalisování tvoří s ramenem jeden celek. Je proto záhodno, aby montáž čepu byla přesná a zaoblení přesně navazovalo na plochu ramene kliky.
Z tohoto důvodu je vždy počátek zaoblení (přechod průměru) o nějakou míru vně roviny ramene. Proto průměr čepu je těsně před ramenem vždy větší. Celkový rozměr klikovky po slisování musí umožnit montáž ložisek tak, aby výsledný rozměr zabezpečil normální sestavení motoru. Něco je jinak buďto s ložiskem, slisováním kliky, nebo s kartery. Typoval bych slisování kliky, nebo čepy užité k opravě ne zcela přesně vyrobené.

Pro opravy se používají i čepy s větším průměrem pro zabezpečení potřebného montážního přesahu a tak je i možno, že zaoblení na přechodu průměrů je větší a brání ložisku. Také existují ložiska s různým radiusem zaoblení hran.    [Luboš]   07.04.2021
Odpověď  Diky vsetkym za rady, nakoniec som to vyriesil pozicanim takejto sady https://onetagred.cz/stahovak-ozubenych-rozvodovych-kol-a-lozisek-ftxc9023/ ale bolo to len tak tak, medzera bola prilis mala, nahrievanim horkovzduskou a pacenim 2 srobovakov proti sebe som ju trocha zvacsil tak aby som vedel nasadit stahovak..
Aj tak bolo treba pouzit celkom velku silu na stahovaku

Nasledne som zistoval co sa stalo, cap ma presne 25.00mm ale v mieste ako vchadza do kluky bol jemne vacsi priemer, preto sa mi to seklo (pri prvej montazi som neskontroloval ci dosadol uplne, nasledne ochladol a bol problem).

Takze som obrusil cast kruzku v oblasti kde bol problem a nasledne nahrial a dostadol na doraz.

Motor uz zavrety, kluka sa krasne toci, ale zase mam iny problem s "kvalitnymi ceskymi piestami Almet" :(    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2021
Odpověď  Ložisko se o rameno klikovky neopírá. Než sundavat ložisko, tak bych napřed vše přeměřil tak, jak se má a musí dělat před montáží. Klika je asi po nějakém zásahu, tak zkontrolovat rozměry kliky i karterů.    [Luboš]   06.04.2021
Odpověď  Není tam náhodou osazení schválně?Já používám taky občas válečková ložiska a řekl bych,že uplně dorazit nejdou.Jak máš silný papír mezi kartery??    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.04.2021
Odpověď  Teplem lze vyndavat i uvízlé vnější kroužky ložisek. Destruktivně nejjednodušší je provedení většího návaru s přebytkem proudu na vnitřním průměru kroužku (kde běhají válečky, kuličky). Kroužek po schladnutí většinou vypadne sám, nebo za mírného úsilí.
Mám vyzkoušen s úspěchem i ohřev kroužků pomocí měděné spirály a následné zchlazení tekutým CO2 (hasicí př.).Takto se vnější kroužek dá zachovat.    [Luboš]   05.04.2021
Odpověď  Ohřívání má velmi dobrý účinek, v mládí mi to jeden ukázal, když jsem páčil zbytek ložiska z poloosy. Léta jsem to praktikoval s úspěchem. Jde o to, že nahřátí musí být rychlé a intenzivní. Ne pomalé jako v troubě kartery. Měl jsem na to dva aparáty. Na menší a rychlý ohřev v hůře přístupných místech (na podvozku) několik závitů silného měděného drátu napájeného buďto ze sítě přes trafo nebo z autobaterie. V mžiku se žhaví.

Druhé nahřívadlo bylo profesionálnější. Vysoustružené hliníkové domečky napříč rozpůlené a stahované ocelovou objímkou. Ty se předehřály na vysokou teplotu, nasadily na kroužek, objímkou stáhly k sobě. Většinou stačilo jen chvíli počkat a menším či větším úsilím šel kroužek dolů s domečkem podle přesahu na jakém držel.
Zkraje mi to moc nešlo, než jsem přišel na to, že se nesmí příliš dlouho ohřívat a čekat. Teplo prostupuje z vnějšího průměru ke vnitřnímu a většina kroužků je tenkých a uložených na masivnější hřídeli. Proto lze kroužek ohřát velmi rychle, ale musí k tomu být právě dostatečný tepelný výkon, který směřuje pouze na kroužek. Plamenem toto lze také (acetylen, benzín, PB), ale chce to praxi a je vždy nebezpečí, že se něco může poničit.    [Luboš]   05.04.2021
Odpověď  Tady ohřívání nebude mít potřebný účinek, je to ocel na oceli. Vhodnější by bylo ohřívat kroužek a zároveň chladit čep ale k tomu by byla dobrá dutina v čepu. Přiznám že jsem tento kroužek stahoval na "hulváta", nejdříve dvě dláta naproti sobě, pak dva ploché šroubováky s postupným podkládáním podložkami.    [Martin Štindl]   05.04.2021
Odpověď  Ohřátí pomůže a záleží jestli se kroužek musí zachovat, nebo může poškodit. Otevřený oheň, specielní elektroda, obyčejný svár s dostatečným proudem kroužek spolehlivě uvolní, ale poničí. Druhým způsobem je ohřev elektrickým ohřívačem indukčním odporovým nebo pomocí přípravku s otvorem průměru stahovaného kroužku a ohřátého na vysokou teplotu navlečeného těsně na ložisko. Teplota z něj přejde na stahovaný kroužek a nepoškodí jej ani hřídel.    [Luboš]   05.04.2021
Odpověď  https://pegasdily.cz/celisti-pro-stahovak-na-loziska-30-50-mm-quatros-qs11316-1
tento je za raketu
https://www.aamarket.cz/stahovak-vnitrnich-krouzku-lozisek-vigor-v4636-p2437
A co tu kliku podepřít mezi setrvákama a kroužek dolisovat na místo kde ma být.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Odpověď  este druja fotka.

Medzera je tam 0.65mm    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 250/353 motor se zadírá


 Dobrý den, mám Jawu kývačku po renovaci a když motorku zajíždím, tak se mi stává, že motor se za jízdy kousne nebo začne mít tužší chod a zdechne. Čím to prosím může být? Jinak motor je po výbrusu, Klikovka po repasi, benzín mám dost oleje. Děkuji za rady.    [jena] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.04.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Správná připomínka...:) Samozřejmě i při zavřeném plynu, tam palivová směs jde, ale přes volnoběžnou trysku, jinak by motor bez přívodu zdechl. Jenže je to opět chudé a hřeje se to. Každý karburátor, pokud tam patří od výrobce, je stavěn na to aby s ním motocykl fungoval ve všech režimech spolehlivě, takže na zajetém motoru se není čeho bát. Ovšem na nezajetém motoru při zmiňované jízdě z kopce se zařazenou rychlostí, bych doporučil občas na chvíli vymáčknout spojku a párkrát vrknout plynem aby se tam dostalo více směsi a tím pádem i oleje. To samé na volnoběh bez rychlosti - jen občas "zakroutit heftem".    [J]   03.04.2021
Odpověď  Při zajíždění dávat pozor aby motorem nebylo bržděno, bez plynu. Třeba jízdou z kopce se zavřeným plynem a zařazenou rychlostí. V ten moment do motoru nejde směs a nemá jej co mazat. Takto jsem v 15 letech přidřel píst nové čezety.    [Luboš]   03.04.2021
Odpověď  Olej HQ? A jsme doma, to musí mít pořád někdo pocit, že do veterána patří něco echt.    [Pepan]   03.04.2021
Odpověď  Chce to minerální olej v předepsaném poměru na zajetí - ne nějaké syntetické sr...ky do pily a po kapkách. Stalo se mi kdysi totéž, při zajíždění - vše správně, včetně minerálu, v předepsaném poměru, akorát to chtělo nastavit větší bohatost směsi, oproti nastavení u zajetého motoru. Na chudší směs se to více hřeje a má tendenci se kousnout. Typicky ne na tvrdo, ale jak píše tazatel - motor nejdříve "tuhne" a po vymáčknutí spojky se zastaví. U takového jakoby "zadření" nemá cenu sundávat válec, jelikož píst se "nemázne" na tvrdo. Nejdříve bych zkusil seřídit karburátor a správný filtr. Bez filtru je to také chudé.    [J]   02.04.2021
Odpověď  U motoru by se správě má používat stálá značka oleje, poměr pro zajíždění kyvky(s ojnicí na bronzovém pouzdru) je ale v manuálu předepsán na 1:18 na prvních 1000km a do 1500km na 1:20.
Ale teď je důležité především sundat ten válec a zkontrolovat poškození, při tom zadírání se klidně mohli v drážkách sevřít kroužky, k tomu na pístu i ve válci budou "prasátka" a je nutné to zapravit.    [Martin Štindl]   02.04.2021
Odpověď  Včera jsem tam měl olej Husqvarna (modrý) a dnes jsem se dočetl, že to není vhodné, tak jsem dal motul 2T a ještě jsem zvednul jehlu v karburátoru na poslední zářez. No a při dnešním zajíždění se zase kousnul a po chvíli jsem znovu nastartoval a motorka dál jela. Jinak benzín s olejem mám v poměru 1:25. A když jsem motor na podzim kompletoval, tak píst s válcem nebyl těsné. Tak už nevím, kde může být problém.    [jena]   02.04.2021
Odpověď  Chudá směs.    [J]   02.04.2021
Odpověď  Olej jaký? Měl jsem to samé s moderním olejem, směs s motorákem byla na zajetí ok.    [Jan]   02.04.2021
Odpověď  Když už se tedy párkrát "hryznul" tak sejmout válec, zjistit kde a zapravit. Mazací poměr je konkrétně jaký a karburátor je také nastaven pro zajíždění?
V případě že je všechno správně a zajíždí se opatrně tak problémy mouhou mít původ právě v GO motoru - těsnější píst, nesprávný materiál pístu, úhlování ojnice, mezera kroužků aj.    [Martin Štindl]   01.04.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

Karburátor Jikov 2924 SBD 11b


 Ahoj všichni,
mohli byste mi prosím pomoct při identifikaci karburátoru Jikov 2924 SBD 11b?
Ke kterému typu ho mám přiřadit, případně v kterých letech se používal a jaká
je jeho reálná cena?
Moc díky.    [Baňos]   15.04.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  jawa 350 634 04    [Jan]   01.04.2021
Odpověď  Originálně na Jawu 354/04, cca rok 60. Ale po přetryskování lze použít na jakoukoliv 175ku, či 350tku. Cena 100-200    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.04.2012
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Nádrž na sportce čz


 Zdravím, víte někdo kdy se používaly nádrže na silentblocích na sportkách? Mám 250/475 někdy ze začátku výroby, rok 1962 (číslo přibližně 800, přední brzda napravo), ta má nádrž normální, potom 175/470 taky z roku 1962, ale brzda už nalevo a ta má nádrž co vidíte na fotce. A nakonec mám 175/470 z roku 1965 a ta má nádrž zase normální...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.11.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 45 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Vysvětlení je snadné. Nějaký letecký inženýr vylepšil stroj a zapoměl to patentovat.    [Milan]   31.03.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, využívám tématu nádrž čz sport. Na motorce je klasická nádrž s oky na šroub, ovšem místo klasického šroubu je tam silentblok, který tím pádem neplní funkci. Motorku koupil můj děda v roce 1963 jako novou a od té doby je stále doma. Máte k tomu nějaké vysvětlení?    [L]   31.03.2021
Odpověď  Našel jsem i speciální vrtáky pro gumu a měkké materiály:

http://www.mepac.cz/cz/prodej-stroju-a-zarizeni/vr taky-pro-gumu-a-mekke-materialy

Ale pro tyto účely je to nejspíš moc velký luxus... Oki, zkusím to zmrazení.    [PavelČZ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2018
Odpověď  Nikdy jsem to nezkoušel, ale prý se má guma zmrazit a pak jde normálně obrábět.    [ pan Pávek]   23.01.2018
Odpověď  tak to zkus, guma se bude kolem vrtáku žmolit, možná někdo poradí    [panelka]   23.01.2018
Odpověď  Staré mám taky, ale taky bych chtěl dát nové. Napadlo mě to vyřešit úpravou větších silentbloků na požadovaný rozměr. Půjde v té gumě vyvrtat (nebo nějak vyřezat) větší díra klasickými vrtáky?    [PavelČZ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2018
Odpověď  mám tři stroje se silentbloky a při renovaci bych dal taky nové ale nikde jsem je nenašel, naštěstí jsou staré použitelné. Možná by se dali vyrobit z nějaké hadice.    [panelka]   20.01.2018
Odpověď  Chtěl bych se zeptat jaké silentbloky do nádrže patří a kde je sehnat? Někdo nějaký typ? Díky.    [PavelČZ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.01.2018
Odpověď  určitě stříbrné nebo aspoň bílé, případně do šeda, jednobarevný jsou nudný...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.11.2009
Odpověď  Co je lepší mít boky střbrné nebo celou nádrž červenou? Chrom zatím nepřipadá v ůvahu, děkuji za rady    [Marta]   06.11.2009
Zobrazeno 10 z celkem 45 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (45) 
Zodpovězené téma  

jawa


 Zdar,nevite nahodou cislo barvy jawacke cervene.Diky    [david]   26.03.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nejlepší vzít původní díl, barvu pořádně vyleštit a zajít do místního obchůdku s barvami a podle vzorníku vybrat    [tečka]   30.03.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pokud má prodavač, nebo lakýrník čas a hlavně chce se mu, tak ti nabídne tolik blízkých odstínů, že nebudeš vědět který. Já si vybral tento odstím, nikomu ho nenutím a netvrdím, že je to pravá jawácká    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2021
Odpověď  Ináč, 3 sekundy na googli    [#]   27.03.2021
Odpověď  https://www.barvylakyjanu.cz/barva-na-motorku-jawa-do-pistole-s-tuzidlem-a-redidlem-tmava-cervena.

Zkusil jsem a celkem dobré. Mají v nabídce i připravené jiné odstíny.    [Luboš]   27.03.2021
Odpověď  čsn 8850
nejlepe namichat podle originalniho dilu
ekvivalent v ral neni vubec podobny    [free]   26.03.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

JAWA 590 sport motor.


 Zdravím, neví někdo k jakému modelu sportky patří tento motor? Byl zakoupen z Anglie.Děkuji    [pitau96Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.12.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdravím nedávno som kúpil Californian 250ku vo švajčiarsku a papierovo je ročník 69 maj vo výpise na policii som dostal dokument o dovoze predajcom v CH roku 68 a mám číslo na motore 590-3- . Motor je pôvodný zhodný s tp    [Ján ]   30.03.2021
Odpověď  Já to nemyslel jako že by Jawa podváděla. Jen jsem chtěl ukázat na fakt, že není výkon jako výkon. V této souvislosti je zajímavé, že například Honda po dlouhá léta naopak výkon nikdy v letácích neuváděla.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  01.06.2017
Odpověď  Tady se musím Jawy trochu zastat - nebyly to žádné triky. Je to pro Ameriku kde bylo přirozeně standartem udávat výkon podle SAE normy. A kW se v té době ještě jako jednotka výkonu spalovacího motoru nepoužívaly. A to ani v Evropě.    [labkos]   31.05.2017
Odpověď  hlava se na první pohled o sériové neliší. Pouze číslo odlitku je jiné. Má menší spalovací prostor.

Tady je krásně vidět, jak to oproti 559/590 "jede".
https://www.youtube.com/watch?v=-9qhYtrRT_0    [Jarek]   31.05.2017
Odpověď  Co se týče uváděných hodnot výkonu, tak i Jawa používala trik s přepočtem kW na HP (kdy Hp je prostě více než kW) a též trik s jinou metodikou měření výkonu motoru dle SAE (měří se přímý výkon motoru). Vždy je tedy třeba rozlišovat uváděné jednotky a metodiku měření.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  31.05.2017
Odpověď  nemel by nekdo foto te hlavy? zda se mne to trochu malo uprav na 6koni plus oproti panelce    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2017
Odpověď  Kde ty koně vzali? Hlava motoru má jiný spalovací prostor. Výfuky jsou uvnitř jiné, karburátor je jinak otryskovaný a doplněn otevřeným filtrem Framm.    [Jarek]   31.05.2017
Odpověď  to: martin samson- na tom plakate jestli to ctu dobre je 20 koni vykon mel nekdo ten motor rozhozenej ?kde ty kone vzali v panelkovym motoru?
diky    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.05.2017
Odpověď  Zdravím.

Mám dovezeného Califa 250 z Anglie, rok výroby přelom 73-74 a číslo motoru je 590-4-....

Takže evidentně 590-3 i 590-4.

Tichá hlučná verze ?    [Jiřík]   30.05.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den.

Martin Samson chtěl bych vás požádat, máte více podobných materiálů týkajících se californii 250 i 350 jako jste zaslal? Obrázky prospekty, články apod? Mohl byste mi něco zaslat např. emailem? Klidně i tu vaši krásnou 250. Moc děkuji email: horakp90@seznam.cz
pro ukázku zasílám svoji 250 s číslem motoru: 590-3-0013** z roku 1972.    [Babula90] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2017
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

CZ 476/477 zamok sedla


 Ahojte

mozete prosim potvrdit aky bol original zamok sedla na CZ 476(477)? V riadeni som nasiel klasicky "kratky" zamok (viz foto), predpokladam ze zamok sedla bol rovnaky.
Ked tam vlozim ten z riadenia zda sa ze pasuje (nemam od neho kluc, tak neviem vyskusat)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  este poznamka, prilozena foto ilustracna je z internetu (motoren)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Prasklý lem blatníku


 Zdravím a prosím o radu. Určitě jste někdo řešil prasklé lemy u blatníku, šlo vám to vyřešit i jinak než svářečkou? Zkoušel jsem to zaletovat olovem, což bylo u větších děr úspěšné, ale během přebrušování tmelu a neustálé manipulace s blatníkem se prasklinky v lemu opět objevily. Určitě je blbost to nechat být a říct si, že to lak zaleje, protože díky vibracím by lak popraskal. Tak jen jestli to olovo je blbý nápad, nebo to jen prostě neumím a chce si to líp vyhrát :) Díky.    [petrmachr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  .... souhlas mosaz nebo stříbro a nebál bych se zespoda podložit v lemu třeba svářecím železným drátem .....    [JirkaH.]   25.03.2021
Odpověď  TIG nebo mosaz    [Pája]   25.03.2021
Odpověď  Dobrá tedy, tvrdé pájení bude lepší. Děkuju.    [petrmachr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2021
Odpověď  Používam striebornú pájku.Síce je dosť drahá ale veľmi dobre spája a nepraská.    [Joski]   20.03.2021
Odpověď  Myslím, že použití tvrdého pájení mosazí by bylo lepší. Mám takhle opravované SPZ a již několik let k úplné spokojenosti.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  díra OK    [petrmachr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  díra    [petrmachr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Záchyt reakce brzdy


 Zdravím, mám několik záchytů reakce brzdy (ten kratší) tipuji na kývačku, panelku. Ale na jaký stroj je ten delší? (sport či californian?) Díky za info.    [Libor]   19.03.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  S 9-ti otvory byl ještě na prvních 634 s malejma vejfukama, pak už (konopnice a dál) asi jen s 5ti    [Pája]   21.03.2021
Odpověď  děkuji za navedení.    [Libor ]   20.03.2021
Odpověď  Tak ten s menším rozměrem pro kyvku bude na ČZ    [meela]   20.03.2021
Odpověď  ten delší záchyt reakce mi přijde, že má o pár mm menší to vybrání pro kyvku oproti tomu druhému menšímu. Co se týče té mřížky klaksonu tak mi spíše jde o to co mohlo být používáno po roce 70 u 592 nebo californií. Jestli se to v některém roce prostě lámalo na jiný typ, nebo to šlo spolu nějaký čas. Jinak o tý 634 vím, že už měli ten s většími ovály.    [Libor]   20.03.2021
Odpověď  Mají ty záchyty stejný rozměr části co se opírá o vidlici?
Jinak klakson s 9 otvory se začal používat v průběhu roku 1955, ty s 5 otvory až někde u 634 jak píšeš    [Meela]   20.03.2021
Odpověď  Rovnou bych se i rád zeptal do kdy se cca používali mřížky klaksonu s 9ti uzkými oválnými otvory a od kdy cca s 5ti širšími otvory. Je v tom nějaká chronologie? Mám za to, že ty širší byly na 634kách. Ale nejsem si jist. Děkuji za rady    [Libor ]   20.03.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 2    [Libor ]   19.03.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zodpovězené téma  

Karburátor Jawa 354/06, r.v. 1963


 Zdravím, mám dotaz. Jaký karburátor patří na jawu 354/06, r.v. 1963? Koupil jsem motorku bez karburátoru a nevím, jaký tam patří. V seznamu náhradních dílů z roku 1962 je uveden karburátor Jikov 2926 SBD-11. V návodu k obsluze z roku 1964 je uveden Jikov 2926 SBD. Na stránkách Jawarmaniaka pro typ 354/06 je uveden také Jikov 2926 SBD, ale i Jikov 2926 SBD 13b (typ Jikov 2926 SBD-11 je uveden pro 353/04). Koupil bych ten Jikov 2926 SBD, ale za 2 roky jsem na něj ještě nenarazil...    [Petr]   20.03.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  prostě 2926
Jakejkoliv BEZ SYTIČE, a osadit správnejma tryskama. Není to Ferari,ale obyčejná JAWA. Všechny ty karby jsou STEJNÝ,a liší se jen a pouze tryskama.    [monty]   20.03.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

jawa-čz 352 lidovka


 Vím že o prvních kývačkách je tu již poměrně ucelené téma, ovšem toto se týká pouze "velkých". Rád bych otevřel ještě podobnou diskuzy o "malých". Tyto jsou také diametrálně odlišné od nástupců v podobě 125/175. Zejména mi jde o to sumarizovat nějak rozdíly mezi lidovkou a chromovou verzí...sám mám lidovku z roku 55, odhadem jeden z prvních vyrobených modelů s celobubny. Nádrž je stříbrná s červenou linkou, řidítka a přepínač chrom, zadní tlumiče vrchní i spodní část chrom. U ostatních vecí jako páka brzdy, řadička a startpáka, napínáky si nejsem jist povrchovou úpravou...zda jde o zinek? a stejná barva jako na nádrži či něco jiného...stopy po chromu tu ale nejsou...    [berni]   30.01.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý den, mohu se zeptat, zda někdo neví přibližný odstín šedé na nádrži u lidové verze? Všude se mluví o šedé, ale nejsem schopný zjistit, o jakou jde. :)

Děkuji za jakýkoliv poznatek.    [Ondra]   14.03.2021
Odpověď  Já mám na své 352 1954 hliníkový stojánek stejný jako má 356 rok 1956 a to jsem sehnal obě tak jak byly původní    [Mirek]   01.07.2009
Odpověď  mohl by někdo prosím popsat či vyfotit stojan, který zaručeně patří na 352 rv.55 celobuben? vyděl jsem již asi tři možné varianty...díky    [berni]   30.06.2009
Odpověď  Ahoj já mám 352 z roku 1954 půlbubnová a byla většina věcí stříbřenkou, kola se vším všudy, dále obě páky start i řazení, páka brzdy s táhlem také stříbřenka, chrom byl na zadních tlumičích, předních tl. dole, řídítkách a víčku nádrže, a rámečku světla, nádrž byla celá ve stříbřence a měla jen dvě červené linky postranách (naznačený ovál) a nápis. Stejnou nádrž jsem měl na typu 356 z roku 1956. A tachometr s černou bakelitovou stupnicí.    [Mirek]   02.02.2009
Odpověď  pokud vezmu podrobněji moji 150ku, chrom je na zadních tlumičích vrch i dolek, přední tlumiče. Dále na řidítkách, krytu spínače houkačky a vlastní houkačce..dále na rámečku světla, víčku nádrže, špicích a niplech, páčky od klíče brzdy, rámek tachometru a madlo na podsedlovém plechu.. snad jsem na nic nezapomněl..no a dále ostatní nebarvené věci nejspíše zinek?? a to pedál brzdy, nosník pedálu i rameno pedálu, řadička, startpáka, držáky zadní stupačky, napínáky, záchyt reakce. Nádrž stříbrná s linkami, ráfky také stříbrné (bez linek, ale třeba mohli být a už nejsou, i na nádrži je to hodně špatně rozeznatelné). K výfuku jsem se zatím nedostal...co mě překvapilo, tak chom na výpletu kola když ráfek kola je bez chromu...    [berni]   01.02.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  U typu 125/351 a 150/352 byly kompletovány obě verze(lidová,základní)po celou dobu výroby(půlbuben,celonábojovka).Stejně jako u typu ČZ 125/150C asi docházelo ke kombinování jednotlivých dílů.Mám po dědovi zděděnou J-Č 150/352 celonábojovka r.1956,nádrž je chromovaná ale ráfky jsou ve stříbrné s červeným pruhem a řadička se startpákou bez chromu(zinek?).    [Martin Štindl]   30.01.2009
Odpověď  Co se týče radicí a startovací páky ty jsou obě v chromu myslím že i brzdová páka,jinak ptal jsem se známého veteránisty jakou mám svojí kývačku jestli lidovku nebo základ a on řekl že to se nedá přesně zjistit protože obě verze se vyráběli v stejném roku jak půlbubnové tak celobubnové.Takže je to na člověku nebo na tom v jak originálním stavu a barvách zůstala.Celé zadní kolo s komponenty by měli být v chromu myslím že ale podle verze já mám doma jawa -čz 150/352 r.v 1955 celobubnovou a všechny věci so měli být v cromu mám natřeny stříbřenkou ale je to jen na to aby se zaklila koroze protože předchozí majitel do ní nechtěl dát nové chromi v chromu mám star a řad páku + brzdu.    [Ogar]   30.01.2009
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
 Strana 1/286 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 16.4.2020)
Nezodpovězené téma 

Rucicka tacho neskutecne skace


 Cau, je me jasny ze se to tu resilo, neco jsem i cetl, ale pres to se zeptam znovu...
Strasne me skace rucicka tacho...repasi me delali mvdily tak hadaam, ze snad vse ok...
Lannko neni nikde priskrceny, nikde nedre, je dostatecne promazany
Nekdo nejaka rada po cem mam patrat?
Jeste otazka, jaka je zaruka na repasovane dily? Delal me to cca rok zpatky...a mam na tacho najeto cca 600km    [Rizeksbramborem]   11.04.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Karburator zo 638 na 360


 Ahojte

pripravujem si mierne "vyladeny" hybridny motor 360 (zaklad je 354/04 bloky, valce a hlavy 360, kanaly zlicovane, valce upravene ala 634, piesty 634 Almet). Sanie je mierne zvacsene (cca 30mm na vstupe), kanaly zlicovane s valcami. Vo vysledku ocakavam vykon cca 20-22k so standardnym karburatorom 2926.

Mate niekto skusenosti s karburatorom zo 638 na takyto motor (360)? Ak ano, ake su skusenosti a pripadne ake otryskovanie?

preco nad nim uvazujem - mam jeden doma, daju sa lahko menit trysky pootocenim karburatora priamo na motore - jednoduchsie ladenie a ocakavam teoreticky vyssi vykon (?) vdaka vacsiemu difuzeru. Ale nemam s tymto karburatorom ziadne skusenosti...

Puristi veteranisti - prosim neriesme originalitu takehoto motora (originalny motor mam, bez zasahov kutila)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Sajda


 Zdravím chci se zeptat jestli má někdo zkušenost s tím když mám v tp napsanou sajdu ale chtěl bych jezdit bez sajdy tak by mě zajímalo jak se tváří policie na to když jezdím bez sajdy.Díky Libor    [RUSTY] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2021
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa 250 + Velorex 560 + PAV40


 Udělal jsem si sestavičku Jawy se sajdou a PAVem, v měřítku 1:18 a 1:43. Model ve 3D a poté vytisknut na 3D tiskárně. Trochu broušení a barvení.
vice foto: https://ibb.co/album/BnNbpf    [mochr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.01.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Linky.


 Potřebuji poradit s barvou linek na Jawa Sport 250 rok výroby 1968, originál černá barva. Byly zlaté nebo bílé. Děkuji za odpověď. M.    [Miramirek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Motor ČZ 175 předválečná


 Zdravím vespolek, mám takovýto dotaz.
dělám motor na ČZ 175 předálečnou rok 1938. V katalogu jsou psaná na převodovce 4 ložiska SKF 6203, z toho jsou tři uzavřená a jendo otevřené. Při rozebírání jsem si vše fotil, ale toto jsem asi nezdokumentoval dobře. Všiml jsem si, že nekteré jsou kryté jen z jedné strany. Máte někdo povědomí, jak by to mělo být a kam které přijde? moc děkuji za rady. Petr Hanzal    [Petr Hanzal]   02.12.2020
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Náhon tachometru určení na jakou motorku je.


 Zdravím, chtěl bych požádat o pomoc určit na jakou motorku je tento náhon tachometru.    [Sak] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.10.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

JAWA 350/360 - nefunknčí tachometr.


 Zdravím všechny Jawávky,

mám motor po GO, už jsem vyjel a zajíždím. Jen mám nefunkční tachometr a nevím, kde je chyba proto jdu pro radu, jaké hmaty použít nebo kde vyčíst v literatuře vyčíst postup montaže. Před montaží jsem "zkoušel funkčnost" tachometru vrtačkou. Ručička se hezky zvedla a ciferník najetých km se také hýbal. Zastrčil jsem druhý konec do karteru a nic.. Osobně si myslím, že vím kde je chyba.
Kdosi mi při GO řekl, že to malé gufero pastrorku přijde naklepnout zvenku do karteru trubičkou a až potom nastrčit náhon - myslím si, že náhon "nedosáhne" do pastrorku.
Byl bych rád, kdyby někdo poradil, jak to má být správně. Třeba to mám dobře, ale mám tam ten náhon špatně strčený... Předem díky za info.

Přijde mi tento způsob provedení takový neštastný. Na kývačce našroubuji a jedu. Tady člověk aby si pod to pomalu lehnul.    [Kornuss] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Barva Jawa kývačka


 Zdravím příznivce veteránů. Na své jawě 350 kývačka z roku 1959 bych potřeboval vyretušovat nějaká místa, kde je odlouply lak. Chtěl bych k tomu použít originální barvu z jiného dílu a to tak, že bych chtěl barvu nějakým přípravkem rozleptat (rozpustit) a pak jí použít na opravu motorky. Chci se zeptat, jestli existuje nějaké vhodné rozpouštědlo na lak z uvedeného období? Děkuji Roman    [Roman]   27.08.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

delka drátů a průměry vodičů


 Kamaradi poradte.Potřebuju zjistir délku vodičů na350tku panelku.Chci to udělat origo.Tak potřebuji i barvy vodiců.Jsem s díky Oťas.    [Oťas]   28.06.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 250 kývačka panelka


 Ahoj, můžete sem prosím někdo hodit přesné rozměry vymezovacích válečků co jsou mezi podsedlovými plechy a nádrží. Díky    [Mira]   08.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Uchycení světla


 Zdravím. Potřeboval bych poradit s uchycením světla na Jawu panelku. Koupil jsem nové pružiny na uchycení paraboly k rámečku, ale když vložím světlo do masky tak mi rantl v masce stlačí boční pružiny a vylítnou. Jak tomu zabránit? Předem děkuji za rady.    [Libor]   01.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Uchycení světla


 Zdravím. Potřeboval bych poradit s uchycením světla na Jawu panelku. Koupil jsem nové pružiny na uchycení paraboly k rámečku, ale když vložím světlo do masky tak mi rantl v masce stlačí pružiny a vylítnou (viz.foto). Jak tomu zabránit? Předem děkuji za rady.    [Libor]   01.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 250/592 silentblok přerušovače blinkrů


 Zdar draci, nevíte někdo kde koupit ten gumový silentblok na uchycení přerušovače blinkrů? Je to takový gumový váleček do držák přerušovač a je uchycený na tachometru pomocí takového oka.    [Miroslav]   22.04.2020
   Přidat odpověď 

 Strana 1/286 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006