MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306504 příspěvků |7520 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 255 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Panelka) 13.8.2020 09:51  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a k....   15.06.2006 / 318
    Detaily Jawa 250/590 sport 1967   20.05.2018 / 228
    Čz 175/250 sport na 19kolech !!!   07.08.2009 / 204
    barva   11.03.2012 / 191
    ČZ 175/470 SPORT 1962   01.01.2012 / 166
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 4223      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 15 / 256      Příspěvků Příspěvků: 39279
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/282 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Valec nie je v osi na dosadaciu plochou na blokoch. (piest je v jednej strane)


 Zdravím Pani,
Riešim práve problém na jawa 250/559 s kolmosťou valca na dosadaciu plochu na blokoch.
Ako je vidieť na fotke, piest je v jednej (ľavej) strane čo znamená, že valec nie je kolmo na dosadaciu plochu. (piest je zatiaľ bez kružkou) Ojnica bude na 100% v poriadku, nebude krivá. Kľuka bola na repasi u P. Padalika. Stretol sa už niekto s takýmto problémom, ako by som to vedel vyriešiť ? za každú radu vopred ďakujem.    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Sundat válec a píst je otázkou chvilky. Pokud nic jiného, vyúhlovat ojnici a vyzkoušet bez kroužků. Pokud by byl válec skutečně mimo osu, tak se to projeví na pístu pří chodu mezi úvratěmi. Po celé dráze pístu se nesmí stát, aby se sám tlačil k jedné, či druhé straně a při nuceném posunu do strany tam musí zůstat a nevracet se.    [vintera]   13.08.2020
Odpověď  To Stenly:
Riešil som tento problém aj s pánom čo voľakedy profesionálne závodil + opravoval motocykle a ten tvrdí, že sa to tak bežne robilo „ uhlovalo“. Tak teraz ozaj neviem čo s tým.
Nerád by som menil bloky lebo ide o motorku v pôvodnom stave kde sedia všetky čísla so štítkom a bola by to určite škoda. Nevie niekto náhodou kontakt na niekoho kto by mi s tým vedel poradiť respektíve vedel opraviť ?
Podľa môjho názoru bude treba postupovať nasledovne :
1, skontrolovať kľukovku s ojnicou a 100% vylúčiť, že nie je ohnutá.
2, vrátiť kľuku do blokov a zošraubovať.
3, do vrchného ojničného oka dať pomocný čap dlhý +/- 200 mm
4, Odmerať vzdialenosť od pomocného čapu po dasadaciu plochu na ľavej a pravej strane.
6, z rozdielu dopočítať koľko treba brat z danej strany.
7, odfrézovať    [Juraj. A]   12.08.2020
Odpověď  Opravuji: naklopení pístu    [Stenly]   12.08.2020
Odpověď  TO Juraj:Když není rovnoběžná osa válce se svislou osou ojnice, nalopení pístu nepomůže. Stačí si to nakreslit. Pomůže sfrézovat do roviny dosedací plochu karterů a výšku řešit hliníkovou podložkou. Je otázka, zda se to vyplatí. Viz. odpověď niže.    [Stenly]   12.08.2020
Odpověď  Karterů 559 jsou mraky, opravovat nějak poničené je asi ztráta času a financí a výsledkem bude stejně nějaký kompromis. Já bych se s nimi již nepatlal, sehnal za tu dobu jiné, postavil motor jak má být a vesele jezdil.    [vintera]   12.08.2020
Odpověď  Stenly :
Ďakujem za radu.
včera som od majiteľa motora zistil že do dosadacej plochy bolo v minulosti už zasahovane, takže mi už nikto nepovie či je dosadacia plocha kolmá na valec.
Ďalej píšeš že uhlovanie mi tak či tak nepomože. Otázka je prečo by to nemalo pomôcť a keby to tak aj bolo ako by som to teda vedel vyriešiť ?
Ďakujem.    [Juraj. A]   12.08.2020
Odpověď  Místo čepu zasuň kulatinu stejného průměru, jako čep asi 200 mm dlouhý a posuvkou porovnej vzdálenost od dosedací plochy karterů. Profesionálně se to dělá hodinkami v přípravku. Jestli je dosedací plocha nekolmá k válci,(což se mi vzhledem k výrobním postupům nezdá), úhlováním se to stejně nenapraví.    [Stenly]   11.08.2020
Odpověď  Ahojte,
po dlhšej dobe ale predsa podávam info k môjmu problému.
zdá sa, že dosadacia plocha na blokoch NEbude úplne kolmo na vertikálnu os motora.
Ojnicu budem musieť vyuhlovat podla dosadacej plochy na blokoch.
Ma niekto skúsenosti s uhlovanim ojnice ? na čo si mam dať pozor atď ?
ďakujem    [Juraj.A]   11.08.2020
Odpověď  Pre FJ: nedokažeš opísať ani jedno posrané slovo,
Napísal som mudrlant, nie mdrlant    [. ]   24.05.2020
Odpověď  Vyuhluj ojnici a jezdi.    [k.]   11.05.2020
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (23) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 175/356 aneb saje, pálí, nejede.


 Zdravím všechny Jawaře, mám menší problém a nevím kudy kam. Nedohledal jsem zde potřebné odpovědi.
Vlastním 175 kývačku. Při jízdě a řekněme přidání plynu víc jak půl plynu jakoby šla do omezovače a nejde dál vytočit, nedusí se hezky pálí jde za plynem, ale prostě něco špatně.
Je po renovaci, nejezdila. Z elektřiny jsem měnil kondenzator, kladívka, cívku s kabelem a komplet rozvod elektřiny.
Zkoušel jsem měnit předstih, ale bez změny. Vyčistit karburátor, pořád stejné.
Osobně mi přijde jako špatně směs, moc vzduchu nebo tak něco, ale hrál jsem si s tím nahoru dolu a nic.

Napadá někoho, co je důsledkem tohoto jevu?

Díky za odpovědi.    [Kornuss] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jdu stejnou cestou, sadu trysek už mám cca 2 měsíce doma, jen čas není    [Kadel]   10.08.2020
Odpověď  Tak to je dobře, obecně je trysek velmi hodně různých otvorů a není vždy přesné je rozdělovat na motory dle kubatury. Je to jen přibližné určení spíše na úplně nových motorkách. Na starých, repasovaných s různým stupněm opotřebení karburátoru, stavem výfuků, výbrusu válce, oprav i úprav hlav, kanálů, se většinou musí laborovat. Trysky také, pokud nejsou zcela nové, původní, mohou být s již jiným otvorem, přicpaným i zvětšeným po mnohonásobném čištění.
Mám zkušenost, že po GO motoru a vyčištění výfuků se málokdy podaří s původním karburátorem a jeho osazením dosáhnout na poprvé dobrého chodu motoru.    [Luboš]   10.08.2020
Odpověď  Díky za rady, "závada" odhalená. Všechno několikrát překontrolováno. Nakonec to bylo špatnou tryskou v karburátoru... Karburátor již nešlo jinak nastavit, tak jsem dal menší trysku a je to úplně o ničem jiném. Patrně tam byla tryska na 250.    [Kornuss] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2020
Odpověď  Souhlasím s Lubošem, taky cca 2 roky s přestávkama stejně laboruji s motorem 455    [Kadel]   07.08.2020
Odpověď  Mám asi dva roky moji jawu 175 po celkové rekonstrukci. Trvalo, než jsem našel správnou kombinaci výšky hladiny (letovaný plovák), polohy jehly, velikosti trysky. Vyměnil tři karburátory, přičemž na jeden, stejnými tryskami osazený, motorka nechtěla jezdit. Dost u tohoto ovlivňuje filtr vzduchu, přicpané výfuky. Je třeba si s tím pohrát a vyzkoušet, s filtrem, bez filtru, s různými tryskami a plohou jehly. Nevhodný počet zubů na výstupní rozetě, větší váha jezdce, případné revmaplechy a štít umějí také vytvořit jakýsi omezovač, přes který prostě 175 dál nejde vytočit.
Barva svíčky hodně napoví jaká je směs. Nesmí být moc bohatá, potom se špatně motor vytáčí. Na druhou stranu chudá směs může motor přidřít a u jawy 175 nic neobvyklého.    [Luboš]   07.08.2020
Odpověď  Asi saje falešný luft, příruba karburace je ok? Co HT? Někdo uvádí i špatné gufero pod zapalováním. Zkontoluj přívod paliva přes ventil a odvzdušnění nádrže.    [Kadel]   07.08.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

Jawa nosič


 Zdravím, chtěl bych se zeptat, jak dlouhé mají být řemínky na nosič na Jawa kývačka/panelka. Díky moc.    [Jena]   04.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dej si dlouhé jak potřebuješ či seženeš. Já mám ustrojovací z ČSLA. Vždy dva proti sobě a nezkrácené.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.08.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jízda pouze na baterku


 Zdravím, ví někdo odhadem kolik jde ujet na panelce pouze na baterku? Samozřejmě bez světel, s dobrou baterkou apod. :-) Díky    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jedna indučka má príkon okolo 7-10W počas činnosti motora, t.j. pri napätí okolo 6V je to odber cca 1,5A. (Zdroj Dočkal a potvrdené vlastná skúsenosť) Dvojválec 2x toľko. Takže pri štandardnej batérii 6V14Ah môže teoreticky J250 vrčať skoro 10 hodín, samozrejme pri novej a dobre nabitej AKB.
V praxi som mal poruchu dobýjania na kývačke 353 (regler začal zúrivo prebíjať, zohrial sa rotor s vačkou a odišlo ramienko zapaľovania s plastovým bežcom) Odpojil som jeden uhlík z dynama a bez svetiel som dorazil domov cca 150km za 3 hodiny bez problémov. Doma som ešte z AKB vytiahol ďalších 5 Ah, takže ešte by cca 150 km zvládla...
Takže priemerne stará AKB s polovičnou kapacitou by mala zvládnuť určite aspoň 1 hodinu činnosti motora bez svetiel. Ibaže poruchu dobýjania väčšinou zistíš až vtedy, keď je AKB vybitá a to je už pozde.....    [robinez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.08.2020
Odpověď  Díky, jestli budu nucen to vyzkoušet tak dám vědět výsledek :-)    [meela]   03.08.2020
Odpověď  Hodně hrubě:
Zapalování (indukčka) bere asi 3A.
Malá baterie čerstvě nabitá má 6Ah. Nelze vycucnout celou kapacitu, ale při proudu 3A by měla určitě s rezervou vydržet cca 1hod.
U dvouválce víc než polovinu.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.08.2020
Odpověď  asi zalezi jakou mas kapacitu baterie ale cca 30km urcite ujedes    [free]   02.08.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

ČZ 250/ typ 475 - po přidaní plynu chcípne


 Dobry den. Motorka jezdila dobre, ale nahle se objevil problem. Nastartuji, volnobeh jde dobre a lehke pridani plynu take. Ale jakmile pridam vic plynu, tak to chcipne podobne jak kdyz prdne pojistka. Pak musim proslapnout 3x naprazdno a zase to jde nastartovat. Zkousel jsem vycistit karburator, novou svicku, trysky i vymenu civky i kondiku. Multimetr na kladivku ukazuje mezi 5,5 az pres 6 V po pridani plynu. Muze byt spatne dynamo? Nemate nejake napady? Dekuji    [petr]   01.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Každopádně sundám dynamo a zkusím gufero vyměnit.    [Petr]   02.08.2020
Odpověď  V prostoru pod řetezem a dynamem je asi olej. Ale je to tam pořád a před tím to jezdilo v pohodě.    [Petr]   02.08.2020
Odpověď  Myslim, ze bude spatne gufero na klice.... je prostor zapalovani cisty a suchy?    [JirkaH. ]   02.08.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Převodový olej Jawa 250/353


 Prosím Vás neví náhodou někdo kolik je olejová náplň v převodové skříni u 250/353.
Vím že se nalévá po kontrolní šroubek , ale ví někdo kolik ????

Děkuji za adekvátní odpověď Jirka    [Jirka]   19.07.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Kapotáž ne,ale přes kontrolní šroub mi vede startovací táhlo.
Samozřejmě při drobných komplikací se dá šroub demontovat.
Asi si tu práci dám a udělám to jak se má.
V tom textu jsem to fakt nevyděl.

Děkuji

Jirka    [Jirka]   21.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  To je nepřístupný kvůli nějaké kapotáži? Ten údaj 800ccm je napsán jen v manulálu půlbubnové 353 a 354(vydání 1954) a u pozdějších už objem není uváděn. I tak je vhodné to zkontrolovat přes šroub protože podle toho manuálu je náplně stejná pro obě kubatury.    [Martin Štindl]   20.07.2020
Odpověď  Děkuji moc,hledal jsem to v manuálu 353 fakt jsem to neviděl. Vím že 350 je tam 1L ale 250 jsem nenašel. Kontrolní šroub je jasný, avšak ke šroubu v mém stroji je velmi špatný přístup.
Ještě jednou děkuji moc

Jirka    [Jirka]   20.07.2020
Odpověď  Podle manuálu půlbubnové 353 je to cca 800ccm, ale je to jen přibližný údaj takže platí nalít po kontrolní šroub (motorku v rovině)    [Martin Štindl]   19.07.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Jawa 350/360 číslo motoru 360 15-69985


 Dobry den,mohl bych poprosit o identifikaci čísla motoru 360 15-69985.? Někde jsem vyčetl,že předčíslí 15 se používalo u náhradních motorů. Díky za jakoukoliv informaci.Bruno    [Bruno Pepernik]   13.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Také mám nyní motor značený 360-15-O543x, byl vyndaný z bývalého vojáka, v TP byl zápis o výměně. Středový šroub má, 15 čepy, kývačkově složenou převodovku a na řadící hřídeli nebyla vypínací vačka spojky, ale pouze podložka se závlačkou. Od prodeje vojiskem nejetý, neopravovaný, nerozebíraný. Proč je ale takto značený moc nechápu.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.07.2020
Odpověď  Jednalo se o náhradní díl. Také nemáte uchycení středové výplně šroubem M8, resp. pod válci není zahloubení pro šroub M8?    [Jarek]   14.01.2019
Odpověď  když budeš hledat ve starších článcích tak už to tady tuším bylo a někdo psal taky o v.č. u n.d. motoru    [jawik]   13.01.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 250/353 lanka, bowdeny


 Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda kývačka půlbuben měla z výroby ještě opletené bowdeny nebo už jen oplastovane? A popřípadě vyrábí někdo opletené bowdeny s lankama na kývačky? Děkuji.    [jena] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuji moc za odkaz.    [jena] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.07.2020
Odpověď  S největší pravděpodobností ne, určitě bowdeny na prvních malých kývačkách(1954) jsou už plastové a zde je článek popisující změnu technologie rokem 1953
https://www.motomagazin.cz/index.php?action=magazin&menu=5&pos=lanka    [Martin Štindl]   16.07.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Sundání brýlí - Jawa 50/20


 Promiňte, že obtěžuji se zdánlivě banálním dotazem.
U Pionýra jsem sundal řidítka, teleskopy a zůstávají pouze dva nosníky, tj. brýle. Ty horní nejdou sundat přes drážku v trubce, v brýlích je zobáček, který vyndání brání. Bojoval jsem, hledal i na internetu, ale nepodařilo se mi to přesto sundat.

Poradíte mi, prosím?
Moc děkuji
PK    [Petr Kult]   14.07.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  úplně normálně to jde vyndat nahoru po mírném nahnutí k jedné straně. Vyzkoušej. je to záležitost 20 sekund.    [HonzaBK]   15.07.2020
Odpověď  Pardon, zcela se zde neorientuji! Sorry, dám to tam.    [Petr Kult]   14.07.2020
Odpověď  Není to rada, ale proč se na problém s J 50/20 ptáš zde, když máš o 3 řádky níž speciálně téma pro malé kubatury "Malé motocykly Jawa 50 a ostatní padesátky" ?    [Bohumil]   14.07.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

akutní rada Jawa 250/592 dobíjení


 Zdravím,
řeším akutní pomoc otci,který se vydal na cestu kolem čr bez vape :)
jawka začala zlobit - regulátor furt cvaká a napětí se objevuje a ztrácí.vypadá to na špatný kontakt,ale snad někde ve vynutí..zkouší se to proměřit a zprovoznit ať pro něj nemusím potupně s vozíkem kamsi k Třeboni,ale bez výsledku.
Kdyby ste měli kontakt na někoho kdo se v dynamech a dobíjení u jawek vyzná,byl bych vděčný.Třeba stačí rada po telefonu..Díky
fstranak@centrum.cz
605354659    [Franta]   12.07.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Když si někam vyjedu, běžně měřák a pájku nevozím, natož věci na rozebrání dynama, proměření a proletování studených, nebo nefunkčních spojů, ani seznam prodejen kde si koupím AEV.
Původně psal, že neví, zda zlobí dynamo, nebo regulátor.
Jinak na cestě buď spravíš svépomocí, případně seženeš někoho v místě kde jsi, nebo je asi snazší vyměnit celý díl, který ti někdo doveze, ať můžeš jet dál po ose, a ne na vozíku..    [Beat]   13.07.2020
Odpověď  Tak nějak to pošolíchal,a jede,asi to zlobí vážně regulátor,aev je montáž téměř bez úprav,to zvládne,půjčí pájku,drát,měl by k tomu být i návod.jen ho někde po cestě sehnat.ale zatím to dobíjí,tak sem zvědavý,co se vysype dnes. Pardubice-značím si :)
Díky za pohotové reakce!    [Franta]   13.07.2020
Odpověď  Pro Beat.Co chceš seřizovat,když použiješ AEV?? Výměna je práce na 30min. Mechanické relé na motocyklu nedá dohromady nezná pořádně ani jeho funkci.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.07.2020
Odpověď  Rada nad zlato, viz níže..na cestě bude určitě měnit AEV..
Jinak sežeň v dědině u sebe jiné zapalování a celé ho vyměň.. neuškodí vzít s s sebou i rotor. Pokud nemáš , stav se Pardubicích:o)funkční seřízenou sadu rotor a stator najdu..    [Beat]   13.07.2020
Odpověď  Omluva, blbě jsem to pochopil, píšeš, že Vape není potřeba a dynama jsou nezničitelná. S tím souhlasím.
I původní regulátory (relé),pokud mají dobré kontakty a jsou správně seřízené, dělají svou práci dobře.
Problém trochu nastává při denním svícením, na které to nebylo navržené. Pro ty, kteří jezdí dlouhé trasy je určitě v dnešní době lepší volba Vape.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.07.2020
Odpověď  Už to přeposílám,děkuji!    [Franta]   12.07.2020
Odpověď  Jen maličké upřesnění - Vape není dynamo, ale alternátor.
Jinak OK.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.07.2020
Odpověď  1)Stator je 6 cívek zapojeno v serii.Ve spojení cívek může být studený spoj.Případně chyba bývá v nýtku,kde je připojena kostra.
2)S rotorem pokud má čistý komutátor a proškrábané drážky nic neuděláš.
3)Dynamo vyzkoušejte bez relé a regulačního odporu statoru.Spojte rotor a stator pararelně na sebe a k tomu žárovku aspoň na 24V.Opatrně s plynem izolace nemusí vyšší napětí vydržet a bez regulace se indikuje okolo 20V.Já tak zkouším sobě dynama běžně.Pokud bude žárovka svítit a zvyšovat jas podle otáček chyba je v relé.Stačí koupit AEV někde po cestě a jízda může pokračovat.
4)Pozor pokud od sebe oddělí rotor a stator bude pravděpodobně potřeba dynymo znovu nabudit.
Vape není potřeba tyto dynama jsou nezničitelná.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.07.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

TACHOMETR SPORTKA 250


 Zdravím, potřebuji dát novou gumičku pod rámeček u tohoto tachometru. Jaké má přesně rozměry - hlavně tloušťka kroužku ? Potřebuji dát i nový rámeček, ale prý jsou ty repliky z tvrdšího materiálu a jdou špatně zapertlovat. Jak nejlépe ohnout, máte zkušenost ? Díky moc.    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Je tam vidieť ako to má v tom sústruhu, že tam pritlačí o rámik ložisko a otáča tachometrom do požadovaného výsledku    [Martin]   12.07.2020
Odpověď  Do casu 0:20 jsem to pochopil, konikem pres gumovou podlozku a poklicku natlacim ramecek na tachometr, ale jako ten ramecek zapretluji?    [Takysportkar]   12.07.2020
Odpověď  .    [. ]   11.07.2020
Odpověď  Tu pokličku mám vytočenou ze silonu    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2020
Odpověď  Není to moje video, ale dělám to takto. Tak zkus někoho se soustruhem.
https://www.youtube.com/watch?v=2FmAqurk168    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2020
Odpověď  Mate nekdo tip jak zapertlovat ramecek v domacich podminkach aby to nedopadlo jako na zminovaden videu?    [Takysportkar]   11.07.2020
Odpověď  Jasně petka ! Díky    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.07.2020
Odpověď  pravda trocha vlastní kreativity neuškodí, červenou PET jsem použil jako překryt zadního světla u kývačky.    [Kadel]   07.07.2020
Odpověď  z PET flašky    [Monty]   07.07.2020
Odpověď  Ještě jednou dotaz na ten proužek plastu co prosvětluje tachometr. Z čeho se to dá replikovat, starý je strašně křehký a láme se. Dík    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2020
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (14) 
Zodpovězené téma  

Revmaplechy na kývačku


 Sehnal jsem postupně 3 verze revmaplechů. Ví někdo, které na co patří nebo kde se vyráběly? Ty úplně vpravo by mohly být snad na malou kývačku, mají menší rozteč spodních držáků.    [Hynek]   07.07.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Obnovení.    [H.]   11.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  4    [Hynek]   07.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [Hynek]   07.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [Hynek]   07.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  1    [Hynek]   07.07.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Vymena cepu kyvne vidlice


 Dobry den,
potrebuju najit nekoho (nebo opravnu), kdo je schopen vymenit cep kivne vidlice na Jawe Pionyr. Nejlip v okoli Brna. Motokenny to ne dela.
Diky    [Pzet]   18.06.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Je to tam blbě konstrukčně řešený, na ty gumový špalky. Když už to předělávat tak udělat nový čep a bronzový pouzdra s mazničkama.    [Chytrolín]   09.07.2020
Odpověď  máš to vymlácené? co máš na něm špatně? ono je to dost problém na pincku to měnit.    [HonazBK]   22.06.2020
Odpověď  jo jsou to šikovní a ochotný kluci. A proč se nezeptáš rovnou v sekci padesátek.    [Kadel]   21.06.2020
Odpověď  JJ, to taky jsem zkusel, pan ma cas az za 1,5 roku :/    [pzet]   20.06.2020
Odpověď  Jo kdybys jim tam nechal za celou renovaci tak by ti to asi udělali, u Brna ve Střelicích je taky renovátor.    [HP]   19.06.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Napínák řetězu


 Existují napínáky řetězu na některých motorkách jawa (viděl na sportce, californii), které nemají napínací šroub uprostřed v ose, ale v dolní polovině a jsou tedy levé a pravé. Jeden jsem měl právě v ruce. Neví někdo přesně na které ročníky a typy motorek patří?    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak mne napadlo, jestli při výrobě kyvky nebyly chybně otvory a nevyrobily se k tomu napínáky. Škoda, že jsem poškozený napínák vyhodil.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2020
Odpověď  Jaký smysl nevím, repliky to určitě nebyly, viděl jsem to před 40 lety, když jsme opravovali ohnutou kyvku na sportce 250 a teď jsem jeden našel doma v bedýnce při úklidu a vzpomněl si na to. Díra v držáku tlumiče byla níže, nebo celý držák, to si už nepamatuju. Katalogy žádné nemám, kde by to bylo. Hledám na netu motorky, kde by to mohlo být vidět, zatím nenašel, proto dotaz.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2020
Odpověď  to teda nevím- jakej by to mělo smysl? Neměl jste v ruce jen turecký šmejdy? Taky to půjde vyčíst z katalogu, pokud se liší, budou mít dvě rozdílný čísla.    [Monty]   06.07.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Motor z pudy


 Caues,nasel jsem motor na pude....ma vyrobni cislo 844** poradi me nekdo co je to za obsah a typ? Pokud se to da takhle vycist?    [Vincek]   01.07.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  tohle není poklad z půdy, jo kdyby to byla kompletní uloženka ve slušným stavu to by bylo něco jinýho. Podědil jsem kompletní motor 353 uložený 40 let v bedně pod uhlím a bez jakýchkoliv zákroků jezdí. To je poklad ze sklepa.    [Kadel]   06.07.2020
Odpověď  Ono je vždy špatně, pokud něco podstatného chybí. Kompletnost je výhodná v tom, že po rozebrání a zhodnocení dílů je větší šance, že alespoň nějaký díl je použitelný anebo opravitelný. Shánění chybějících dílů, pokud nemám doma sklad, se vždy prodraží a stojí nějaké úsilí a čas navíc.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2020
Odpověď  Záleží kam se kouká, o fichtlšrot je celkem zájem ta 356 není zas až tak žádaná kubatura a zájemce tady je, třeba dá tisíce ...    [Kadel]   05.07.2020
Odpověď  Dva kompletni motory za 1000? To jako fakt? To uz na pionyra ma koukam vetsi cenu    [Vincek]   05.07.2020
Odpověď  Za dva kompletní na GO jsem dal nedávno 1000 u kamaráda veteranisty, jinak pro obrázek se podívejte na přehnané ceny překupníků a zlatokopů ve známých inzercích. Bez zapalování, víka, krytu karburátoru a spojky? Tak max. i 500 je moc, těch motorů je mraky. Za opravdu pěkný bateriový kastlík hlavně bez koroze bych dal i 1000, nosič tak 500 jestli za to někdo dá. A ostatní je třeba vidět, ale moc bych od toho nečekal, bouchnutá nádrž nikoho moc nezajímá pokud nemá třeba super chrom, patinu a není vyrezlá. Hodit levně na bazoš, překupníci se ozvou.    [Kadel]   03.07.2020
Odpověď  No prave nevim co s tim..mam tam jeste kastliky,vyfukyynadrz..ta je z boku mirne promackla a nosic..jakou to ma cca cenu? U toho motoru neni pry spojka a chybi kus zapalovani.jinak ten dekl na druhpu stranu mam    [Vincek]   03.07.2020
Odpověď  No prave nevim co s tim..mam tam jeste kastliky,vyfukyynadrz..ta je z boku mirne promackla a nosic..jakou to ma cca cenu? U toho motoru neni pry spojka a chybi kus zapalovani    [Vincek]   03.07.2020
Odpověď  Jo, souhlas, mám léta tuto 175, bude motor na prodej?    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2020
Odpověď  J-ČZ 175/356. Nejlínější motor, co se kdy dělal ;-).    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [Vincek]   03.07.2020
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
 Strana 1/282 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 14.8.2019)
Nezodpovězené téma 

delka drátů a průměry vodičů


 Kamaradi poradte.Potřebuju zjistir délku vodičů na350tku panelku.Chci to udělat origo.Tak potřebuji i barvy vodiců.Jsem s díky Oťas.    [Oťas]   28.06.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 250 350 kývačka panelka vymezovací válečky nádrže


 Ahoj, můžete sem prosím někdo hodit přesné rozměry vymezovacích válečků co jsou mezi podsedlovými plechy a nádrží. Předpokládám, že kývačka i panelka mají stejný rozměr nebo se pletu?


Díky    [Mira]   21.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 250 kývačka panelka


 Ahoj, můžete sem prosím někdo hodit přesné rozměry vymezovacích válečků co jsou mezi podsedlovými plechy a nádrží. Díky    [Mira]   08.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Uchycení světla


 Zdravím. Potřeboval bych poradit s uchycením světla na Jawu panelku. Koupil jsem nové pružiny na uchycení paraboly k rámečku, ale když vložím světlo do masky tak mi rantl v masce stlačí boční pružiny a vylítnou. Jak tomu zabránit? Předem děkuji za rady.    [Libor]   01.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Uchycení světla


 Zdravím. Potřeboval bych poradit s uchycením světla na Jawu panelku. Koupil jsem nové pružiny na uchycení paraboly k rámečku, ale když vložím světlo do masky tak mi rantl v masce stlačí pružiny a vylítnou (viz.foto). Jak tomu zabránit? Předem děkuji za rady.    [Libor]   01.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 250/592 silentblok přerušovače blinkrů


 Zdar draci, nevíte někdo kde koupit ten gumový silentblok na uchycení přerušovače blinkrů? Je to takový gumový váleček do držák přerušovač a je uchycený na tachometru pomocí takového oka.    [Miroslav]   22.04.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Těsnění výstupního kola převodovky ČZ


 Je někde v prodeji těsnění výstupního kola ČZ? Potřebuji na jawu i čz 175.    [Luboš]   14.04.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 125/175 453/450 DE LUXE přepis na 175


 Zdravím mám ČZ 125 453 s motorek 175/450 chci udělat veteránské SPZ bude s țím problém?Dá se to vyřešit?
Díky za info.    [Jan]   06.03.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Proč tam sakra nedořazuje druhej kvalt


 Lidičky mám takový nemilý problém který přímo souvisí s nadpisem nedořazuje mi na Jawa 350/354 druhej kval ale jinak tam jdou všechny nádherně. Motor mám celej po GO vidličky, pružinky a podobný blbosti tam jsou nové. Pomalu mě to začíná srát tak se vás táži nevíte co s tím krámem může být?    [Burian]   05.03.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Valec 354/04 VS valec 354/06


 Zdravím Vás priatelia. Mám na Vás prosbu. Ako bezpečne rozoznám valec z Kyvačky 354/04 a prvej Panelky 354/06? Kúpil som motor a naisto viem, že nie sú z Panelky 360. V knihe od Dočkala sa píše, že: "Na motore 354/06 (prvý panelkový) sa vzhľadove nezmenilo nič. Výkon na 18 k sa dosiahol úpravou rozvodových kanálov". Čo ja ako laik neviem posúdiť. Preto prosím o radu. Vie to niekto? Vopred ďakujem. MV.    [MV]   03.01.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Prosím o info o Jawě 250/559 exportní typ pro Nizozemí/Holandsko


 Prosím o info o Jawě 250/559 exportní typ pro Nizozemí/Holandsko. Koupil jsem takovou v rozebraném stavu rok 73 . Ale nejsem si jistý jestli ty díly patří na exportní typ pro Nizozemí. Proto prosím o fotografii.
Mám na ní: 16ky kola, nádrž se šroubovanými boky, horní masku z poslední kývačky s panelkovým rámečkem světla , řídítka s hrazdou, hranatý přední blatník.
Také bych chtěl vidět výrobní štítek v Nizozemštině ( prosím o foto s překrytými udaji o vaší motorce ).
Na netu jsem hledal spoustu hodin ale nic jsem nenašel, neporadily mi v Jawě v Týnci ani v muzeích.    [budlaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Ćep zadní kyvné vidlice - přípravek


 Dobrý den pánové,

neválí se Vám někomu v garáži zbytečný vytlačovák čepu zadní kyvné vidlice. Koupil bych ho.
Díky

Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kde koupit kvalitní tažné na PAV na 19" kola???


 Ahoj, máte prosím někdo tip kde koupit tažné zařízení na PAV na Jawu Sport na 19" kola? Jde o to aby samozřejmě sedělo, mělo stejné placaté úchyty jako originální tažné a stejný držák na zásuvku jako originál. Nejlépe osobní zkušenost, kdo to také řešil. Různé e-shopy mají divné foto a nepoznám zda jde o kvalitu... samozřejmě kdyby měl někdo originální původní nejlépe 2ks tak beru hned...mám jedno originální na 16" které nepotřebuji... děkuji    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Repase tacho smolik


 Cau,
Kdo me dobre zrepasuje tacho smolika? Za normalni penize...diky    [Petr]   03.11.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Převodovka 175/356 - 250/455


 V meziačase se bavím chystáním si generálek na zimu. Včera jsem seskládal převodovky co mám doma na malou kývačku. Nějak nechápu, navyknutý z péráka, 353 a tak že je všechno stejné,..mám na ponku asi 4-5 typů a druhů převodovek na malou kývačku. Jak to skládat? Kolečka mají průměr jiný až o 0,5mm. Některé mají jen kulaté díry pro kolíky co do mnich zapadají, některé mají oválné díry. Co je novější, co patří do 355, co do 455 a jak se pozná třeba skůtr?
Je na to nějaký klíč k určování????

Děkuji    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/282 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006