Vím že o prvních kývačkách je tu již poměrně ucelené téma, ovšem toto se týká pouze
"velkých". Rád bych otevřel ještě podobnou diskuzy o "malých". Tyto jsou
také diametrálně odlišné od nástupců v podobě 125/175. Zejména mi jde o to sumarizovat nějak rozdíly
mezi lidovkou a chromovou verzí...sám mám lidovku z roku 55, odhadem jeden z prvních vyrobených
modelů s celobubny. Nádrž je stříbrná s červenou linkou, řidítka a přepínač chrom, zadní tlumiče
vrchní i spodní část chrom. U ostatních vecí jako páka brzdy, řadička a startpáka, napínáky si
nejsem jist povrchovou úpravou...zda jde o zinek? a stejná barva jako na nádrži či něco
jiného...stopy po chromu tu ale nejsou... [berni] 30.01.2009
Přidat odpověď Zobrazit téma
|
| Dobrý den, mohu se zeptat, zda někdo neví přibližný odstín šedé na nádrži u lidové verze? Všude se mluví o šedé, ale nejsem schopný zjistit, o jakou jde. :) Děkuji za jakýkoliv poznatek. [Ondra] 14.03.2021 |
| Já mám na své 352 1954 hliníkový stojánek stejný jako má 356 rok 1956 a to jsem sehnal obě tak jak
byly původní [Mirek] 01.07.2009 |
| mohl by někdo prosím popsat či vyfotit stojan, který zaručeně patří na 352 rv.55 celobuben? vyděl
jsem již asi tři možné varianty...díky [berni] 30.06.2009 |
| Ahoj já mám 352 z roku 1954 půlbubnová a byla většina věcí stříbřenkou, kola se vším všudy, dále obě
páky start i řazení, páka brzdy s táhlem také stříbřenka, chrom byl na zadních tlumičích, předních
tl. dole, řídítkách a víčku nádrže, a rámečku světla, nádrž byla celá ve stříbřence a měla jen dvě
červené linky postranách (naznačený ovál) a nápis. Stejnou nádrž jsem měl na typu 356 z roku 1956.
A tachometr s černou bakelitovou stupnicí. [Mirek] 02.02.2009 |
| pokud vezmu podrobněji moji 150ku, chrom je na zadních tlumičích vrch i dolek, přední tlumiče. Dále
na řidítkách, krytu spínače houkačky a vlastní houkačce..dále na rámečku světla, víčku nádrže,
špicích a niplech, páčky od klíče brzdy, rámek tachometru a madlo na podsedlovém plechu.. snad jsem
na nic nezapomněl..no a dále ostatní nebarvené věci nejspíše zinek?? a to pedál brzdy, nosník pedálu
i rameno pedálu, řadička, startpáka, držáky zadní stupačky, napínáky, záchyt reakce. Nádrž stříbrná
s linkami, ráfky také stříbrné (bez linek, ale třeba mohli být a už nejsou, i na nádrži je to hodně
špatně rozeznatelné). K výfuku jsem se zatím nedostal...co mě překvapilo, tak chom na výpletu kola
když ráfek kola je bez chromu... [berni] 01.02.2009 |
|  U typu 125/351 a 150/352 byly kompletovány obě verze(lidová,základní)po celou dobu
výroby(půlbuben,celonábojovka).Stejně jako u typu ČZ 125/150C asi docházelo ke kombinování
jednotlivých dílů.Mám po dědovi zděděnou J-Č 150/352 celonábojovka r.1956,nádrž je chromovaná ale
ráfky jsou ve stříbrné s červeným pruhem a řadička se startpákou bez chromu(zinek?). [Martin Štindl] 30.01.2009 |
| Co se týče radicí a startovací páky ty jsou obě v chromu myslím že i brzdová páka,jinak ptal jsem se
známého veteránisty jakou mám svojí kývačku jestli lidovku nebo základ a on řekl že to se nedá
přesně zjistit protože obě verze se vyráběli v stejném roku jak půlbubnové tak celobubnové.Takže je
to na člověku nebo na tom v jak originálním stavu a barvách zůstala.Celé zadní kolo s komponenty by
měli být v chromu myslím že ale podle verze já mám doma jawa -čz 150/352 r.v 1955 celobubnovou a
všechny věci so měli být v cromu mám natřeny stříbřenkou ale je to jen na to aby se zaklila koroze
protože předchozí majitel do ní nechtěl dát nové chromi v chromu mám star a řad páku + brzdu. [Ogar] 30.01.2009 |
|
|