MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 303786 příspěvků |7382 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 82 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Panelka) 28.1.2020 02:50  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a k....   15.06.2006 / 310
    Detaily Jawa 250/590 sport 1967   20.05.2018 / 228
    Čz 175/250 sport na 19kolech !!!   07.08.2009 / 204
    barva   11.03.2012 / 191
    ČZ 175/470 SPORT 1962   01.01.2012 / 166
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 4172      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 15 / 247      Příspěvků Příspěvků: 38674
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/279 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Dvojradové ložisko hlavnej hriadele prevodovky Jawa 250/353 ???


 Ahojte,
stretli ste sa niekedy s montovaním dvojradového ložiska na hlavný hriadeľ prevodovky Jawa 250/353? Originál tam ma byť tuším 6205. (rozmer 52/25/15), dvojradove má šírku cez 20mm.

- Výhody/nevýhody?
..... mne sa to zdá ako blbosť, rozmerovo to nesedí......????

Ďakujem
Marek.    [MarekmarkkRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Bez násilné úpravy karteru ložisko dvouřadé nejde použít, dvouřadé ložisko 3205 má šířku 20,6mm a ve stávajícím futru by už nešlo nasadit gufero. I segerovka je nutná protože zalepení by nebylo dostačující aby zabránilo posunu ložiska při řazení 4.rychlosti.
Možná by to bylo řešitelné s vložkou ale já to prováděl pro adaptaci kompletní převodovky 634 kde je kolo s nábojem o cca 10mm delší, nevím jestli by to šlo se původním.    [Martin Štindl]   27.01.2020
Odpověď  Výhoda je, že tím opravíte vymačkanej blok.
Neváhoda je, že to musíte zprasit,protože se tam nevejde segrovka ani pořádný gufero, a ložisko se musí do karteru zalepit.    [monty]   27.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Ahoj máte někdo zkušenost s touto úpravou?


 https://motorky.bazos.cz/inzerat/114658821/ram-jawa-kivacka-sidecar-vystuzenie.php ? [jarek] 17.01.2020    [jarek]   20.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  re Felix: jj Fiala si také myslí že bude premiérem a nemá cenu mu říkat, že ne. Bláznům se totiž nemá odporovat.    [politruk]   27.01.2020
Odpověď  Já jsem přesvědčen, že s touto epesní úpravou je kejvačka pevná jako skála 🤗    [Felix]   25.01.2020
Odpověď  je to na hov.o    [.]   25.01.2020
Odpověď  Tady s tím nikde nemá zkušenost, ale všichni budou tvrdit jak je to na hovn.. 😀    [Felix]   25.01.2020
Odpověď  no takže nikdo nemá zkušenost s tou úpravou rámu?To jsem spíš potřeboval vědět, ale i tak diky    [Jarek]   24.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím,
musím reagovat. Ta fotka je Jawa 350 od mé paní https://ckhm.rajce.idnes.cz/2015-06-17_Alpy_2015/ a tu prasáckou opravu jsme udělali, abychom mohli pokračovat v cestě po francouzkých Alpách. Po příjezdu z dovolené jsem si koupil nový rám a provedl výměnu. S takovou hrůzou bych fakt nejezdil.    [braun] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.01.2020
Odpověď  40 cm sváru z jedné strany, to už nadělá paseku.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2020
Odpověď  Oni veškeré zásahy do nosné karoserie či rámu, jsou na odebrání TP. Nehledě na to, že je to absolutní nesmysl, tak jak jsem již psal. Kdyby standartní provedení nevyhovovalo, nikdy by to nebylo schváleno k provozu na pozemních komunikacích.    [Milan]   22.01.2020
Odpověď  Sorryjako hnus, toto opravdu na cestě nemá co dělat a co STK ??? Jestli nic tak tomu už nerozumím, u nás prcají za pi....ny.    [Dan]   22.01.2020
Odpověď  Tahle hrůza není amatérská oprava-to je neuvěřitelná prasárna. To je na okamžité odebrání MALÉHO TECHNIČÁKU. Ota    [Ota]   21.01.2020
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jasně červená barva (tzv.signální červená) "hasičská" červená. Měl by někdo foto origo. motorky v této barvě ?


 Díky za fota...snad se někdo najde.    [Kolja] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Určitě přestříkaná samo-domo. Má nakřivo přišroubovanou zástěrku, která je barvou zapráskaná. Gumy na stupačkách a stojan sou taky chytly. Půvdně sem myslel, že jenom původní majitel retušoval nějaky nedostatky, ale skoro na každym plechu po umití prosvítá původní červená. Navíc třeba pod filtrem byl stříklej aj prach a po umytím pod prachem byla krásná červené.    [slawa.cap]   03.07.2011
Odpověď  slawa.cap :
Na signalni pretrena anebo "kvalitne prestrikana" jeste ve fabrice ?

Ptam se jen proto , ze uz jsem dosel k zaveru , ze mnoho z Jaw a Cezet urcenych pro vyvoz ( Sportky , Californiany , CZ Enduro , atd. ... ) byly zhotoveny v barvach celych velkych serii a az pote nektere z nich byly dodatecne ( jeste pred vyexpedovanim z fabriky ) prestrikany , aby vyvazena serie byla pekne pestra a vice zaujala narocnejsi zakazniky na zapad od nas .    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.07.2011
Odpověď  Určitě až to najdu tak to nascanuji mám to na chalupě. Je to sice černobílé, ale poznat se dá, že to je hodně světlá červená.    [Kolja] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.06.2011
Odpověď  Tak po důkladnym prozkoumání sem došel k závěru, že vetšina dílů bude Jawácká červená a jenom na signální přetřená. U pár dílu si nejsem jistej a zatím do toho nechcu škrabat, ale taky bych se přikláněl k romu, že je to jenom nátěr. Takže moje 350, je původně v jawácké    [slawa.cap] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.06.2011
Odpověď  Teda samozřejmě myslím, že sem dotáhl kejvu 350/354, trochu se mi splašily prsty :)    [slawa.cap] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.06.2011
Odpověď  Včera sem si přitlačil 350/352 v téhle barvě. Ikdyž je přetřená bez demontáže, tak na nedostupných místech je tahle barva taky. Nadruhou stranu třeba nádrž a držák stupaček sou vespod nalakovany "jawáckou". Tak nevím, ale stejně půjde časem asi do jawácké.    [slawa.cap] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.06.2011
Zobrazit dokumentOdpověď  Jawa 250 sport puvodni lak , linky ,chromy    [666kataklysm] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.06.2011
Odpověď  mám sportku panelku 250 - 590 ve světlé červené ;)    [dom182]   24.06.2011
Odpověď  to Kolja: tak je naskenuj a dej je sem na posouzení.    [Libor L.]   24.06.2011
Odpověď  Tuto barvu běžně měly sportky 250 i 350    [Honza l]   24.06.2011
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 175/505


 Neřešte češtinu:Mám rozebraný motor skutr jawa 175/502Chci přetěsnit klikovku, mám ložistka, gufera,labyrind.Ze strany dynama jasno a z druhé strany od primárního řetězu má být ložistko,labyrind,ložistko(ANO?) Ten labirynd je z každé strany jiný(vysoustružen)Je jedno jak se otočí,nebo někdo ví jak by měl být origo.Děkuji    [RudolfRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  já jeno ještě no nevím už si nevzpomínám, ale není jedna strana řešena jako ložisko-labyrint-ložisko směr ke spojce a pak směr k zápalku ložisko-gufero a krytka? Jarek    [Jarek]   23.01.2020
Odpověď  no ta opracovanější čelo dovnitř motoru...    [jarek]   23.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

klikovka-kývačka,panelka


 Dobrý den,chtěl bych se zeptat jestli můžu přehodit klikovku z panelky do kývačkového motoru.Nebo jaký je mezi nimi rozdíl krome jiného rozměru pístního čepu?Předem děkuji za odpověď    [paulo-77] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  dolyn nemas spis panelku z doby kdy soudruzi vymysleli zlepsovak a odebraly jedno lozisko a pak se zas vratili ke dvoum ?
pokud ano tak bych nic nekoumal a nachal tu kliku na dvou jestli stim nepojedes kolem sveta tak ti to bude v pohode slouzit tech panelek na 2 loziskach je hafo a neni stim problem pokud stim chces jet nakej zahul nebo dalku sezen si kartery s ulozenim na tri loziska bude to za par kacek a jistota.
ja mam ted na 3 lozisku 50tis myslim ze 70 bez problemu ten motor da ale urcite driv umre na ojnicnim lozisku nezli na tech co jsou v karterech
tak i kdyby ten 2 loziskovej dal o třetinu min tak si myslim ze to nenajezdis    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2020
Odpověď  Jedno ložisko u primáru by mělo být originál ne? (alespoň u starších panelek, nevím kdy se vraceli ke dvěma ložiskům...) Takže spíš záleží kolik toho motor do budoucna najezdí...    [meela]   21.01.2020
Odpověď  Může tam být válečkové NJ305, ale na pravé straně bych nechal 6305, aby klikovku axiálně podrželo.    [Bohumil]   21.01.2020
Odpověď  Lze na kliku (ze strany od primáru) motoru typu 559 dát nějaké "pevnější" ložisko? Původně to bylo na dvě ložiska na levé straně pod primárem, ale nějaký lulík mě to tam odpíchnul. Tudíž, tam vleze jen jedno a labyrint/gufero. Proto bych dal raději válečkové. Lze to tak?
A ještě, jaké je tedy to ložisko místo klasického 6305 C3. Děkuji.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.01.2020
Odpověď  aha pardon zapoměl jsem napsat že se jedná o 250-ku.nejsem v tomhle oboru odborník ale panelka má i jiný píst v tom smyslu že kývačka má ,,rovný,, píst a panelka tam má dvě šikmé plochy.výhody X nevýhody netuším.    [paulo-77] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2009
Odpověď  U 350 ano,pouze musíte dát písty na správný čepy.
U 250 ne,Panelka model 559 a 592 má kratší ojnici (a samozřejmě větší čep)    [monty]   14.03.2009
Odpověď  Klika na Kývačku a Panelku až na ojnici je stejná( myslím tím záváží a čepy,ojnice je jinší),takže vyměnit ojnici za Kývačkovou( to znamená rozlisovat-musí udělat odborník) nebo sehnat celou kliku na Kývačku. Pokud se pletu,tak mi opravte.    [sagar]   14.03.2009
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Pístní sada čz 250/475


 Zdravím všechny, potřebuji poradit ohledně pístní sady, vždy jsem jí dostal s výbrusem, ale tentokrát na motorce výbrus nedělám a potřebuji jen tu pístní sadu. Hledal jsem na internetu, něco jsem našel ale vše bylo z Indie, což nevím jak bude kvalitní, určitě se písty vyrábí i u nás, tak bych raději český, když bude. Doporučíte mi někdo kde to sehnat? Je to na motor z kulaté čz 250 (typ 455 nebo i 475). Předem díky    [rohlicimuz] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý večer, mám sice v motorce 18mm čep, ale 16ti mm bych se nebál. Budeš tam mít jehly, nebo bronzové futro? 16mm mi dává hlavně smysl, pokud by se futro nahradilo jehlami, což se běžně děláva..    [CZter] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2020
Odpověď  Dobrý den.Provozuje někdo 250/455 v rálném pohybu? M8m dotaz na pístní čep. Origo co sem doma rozdělal měly všechny 18mm pístní čep. A generálka u p.Padalíka je nově s pístem a čepem 16mm (pokud netrvám na původní originalitě). Přeci jen mám dojem, že to je o dost méně a obavu, jestli to v pohodě "drží"....
Takže 16tka pístní čem do 455 ano - ne?
Děkuji za poznatky.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2020
Odpověď  Tak si nakonec odpovím sám, vzal jsem válec do brusírny, kvůli novému pístu, který byl to jediné co mi na motoru chybělo a tam mi řekli, že to nabylo rzí, válec sice na pohled nevypadal vyrezlej, ale asi to tak bude, tak mi ho v brusírně přelíznou a mam klid. Píšu to hlavně proto, kdyby se s tím někdo také setkal a nevěděl si rady jako já :)    [rohlicimuz] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.03.2016
Odpověď  Napadlo mne, jestli to není šuplerou, ale měřil jsme to třemi, dokonce i digitální, kdybych to snad ze školy zapomněl, ale ne, na všechn jsme naměřil, že je to "pod míru".    [rohlicimuz] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2016
Odpověď  Díky Martine, mám ale další "problém" měřil jsem válec (jen šuplerou) kvůli velikosti pístu, válec nemá znatelnou hranu tak by se to mělo dát celkem přesně oměřit šuplerou, měřil jsem v horní i dolní úvrati a pak v tom "vykrojení" na přepouštěcí kanály ( tam by to mělo být nejpřesnější, tam to nemůže žádná hrana ovlivnit) Ale naměřil jsem 65,4-65,8 mm přitom vrtání by tento motor měl mít 66mm. Tak jak je tohle možné? dokáže mi to někdo vysvětlit?    [rohlicimuz] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2016
Odpověď  Zkus "AHRA Hradec Králové". Mě tam odlévali píst přímo na zakázku na zahraničníé moto a písty na jawy a čz tam mají běžně skladem,je to jejich denní chleba. dělají i výbrusy a pístní kroužky atd. kolem go motoru.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Horný kryt svetla


 Ahoj každému. Vedel by niekto povedať na ktoré typy sa montovalo tento kryt svetla? Podľa rozmerov to pasuje to na panelku.    [Tommib] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  https://www.motojelinek.cz/Maska-svetlometu-HORNI-TUR-JAWA-Panelka-d5761.htm    [.]   11.01.2020
Odpověď  Replika čeho?    [Jawík]   04.01.2020
Odpověď  Tým pádom to bude novodobá replika?    [Tommib]   04.01.2020
Odpověď  Na nějakým tureckým videu to bylo taky.    [Jawík]   30.12.2019
Odpověď  Už to tady bylo, můžeš si to dát jak na panelku tak na kývačku. Já jsem to hodil jako domácí úpravu do šrotu, nicméně si to mohl někdo vyrobit pěčlivěji i s olemováním díry.    [.]   29.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto4    [Tommib] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto3    [Tommib] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto2    [Tommib] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Renovace Jawa 350/361 Sport


 Zdar...v minulém tématu jsem se věnoval renovaci Jawy 250/590 Sport... konečně jsem se dostal na svou 361 Sport..vše je v začátcích a motor 350 pro mě novinkou ohledně půlení. Ta středová vložka mezi kartery se při skládání vkládá před přiklopením pravého víka nebo až po složení?    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobře ;-)    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2020
Odpověď  Hlavně nám každej díl foť ať vidíme jak se daří.    [.]   09.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  No pomalu, ale jistě se posouvám dále... Je to běh na dlouhou trať zase    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  I ženy na fotografiích vypadají jinak než ve skutečnosti :-D přeji všem krásné svátky!!!    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2019
Odpověď  tak je to foťákem, na té fotce v rámu to vypadá jinak.    [.]   23.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Motor víc přírodní už být nemůže...    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2019
Odpověď  Kamarád stříká originál vypalovací syntetikou. Po vypálení a rozleštění je lesklá jako akrylát, po několika letech zajde a trochu zmatní. To moderní akrylát neudělá.    [Stenly]   23.12.2019
Odpověď  Tahle stříbrná na motoru je fakt ošklivá - to bych to raději nechal "přírodní".    [.]   22.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady na druhé sportce jde vidět ten jakoby pololesk...    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.12.2019
Odpověď  Asi tak jak píše Monty... Někdo se ptá jaký RAL na svou Jawu a někdo to chce mít pěkné, co nejblíže originálu.. vysoce lesklý lak si myslím na Jawky nepatří, ale každý si to může přece udělat jak se mu to líbí.. třeba růžovou    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.12.2019
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (26) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

BARVA SPORTKA


 Zdravím nikde nemohu v diskuzích najít jaký dnešní odstín odpovídá bílé na sportce. nemáte někdo zkušenost ? Díky    [grif]   09.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Já bych díl přeleštil a donesl do autolakovny kde ti barvu namíchaji naprosto jakoukoliv.    [.]   09.01.2020
Odpověď  Protože nikdo takový vzorník nemá...zkus motokeny zda má v databázi nebo původní díl mu pošleš a on ti namíchá i v pololesku..    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Jawa 353 veteránské RZ


 Dobrý den,
chtěl bych poprosit o radu ,koupil jsem motocykl jawa 250/353 (r.v.58 ?) motocykl bych chtěl renovovat a přihlásit na veteránské RZ . Problém je v tom že k motocyklu neni žádný doklad nebo výrobní štítek.Na motocyklu je náhradní rám+brýle. Tento rám s předkem je ovšem novějšího typu(panelka)řízení se zamyká na visací zámek,číslo rámu začíná N353 xxxxxx. Moje otázka zní půjde takto zrenovovaný motocykl přihlásit na veteránské RZ ,nebo musím sehnat origo rám+brýle z kývačky.
Někde jsem četl že se dříve běžně vydávaly jako náhradní rámy pro kývačky rámy z panelky které byly označeny N xxxxxx .
Děkuji za každou radu.    [Jiří]   05.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Lepší by bylo sehnat kývačkový rám, ale i s tím panelkovým by to mohlo jít. Ovšem je třeba znát a komisař může chtít a má na to právo, abyste doložil historii motocyklu. Čím více podkladů předložíte komisaři, tím lépe. Zejména u mladších vozidel se toto více vyžaduje.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2020
Odpověď  Souhlasím s monty, já bych si sehnal origo rám 353 jestli to má být "veterán" r.v.1958 a nemá jít jen o využití zelených, komisaři by to mohli sice přehlédnout, nebudou zkoumat každý díl, ale jinak to každý pozná. Rámy N353 se běžně vyskytují, já ho měl na panelce. V.Č. je třeba vždy ověřit a pokud by to bylo živé úřad nemusí sdělit majitele, který navíc může být v pánu a hledat dědice je nejistá trnitá cesta k duplikátu TP. A samozřemě spolupracuj s komisařem v předstihu.    [Jawík]   05.01.2020
Odpověď  Jestli Vám to přihlásí na veteránský, to záleží hlavně na konkretním komisaři v konkretní komisi.

Já si myslím,že by mohl ,protože to je skoro stejný, a většinou jsou komisaři staří veteránisti, kteří Kejvačkám moc nerozumí.

Ale další věc - zajděte si na Úřad, a ověřte si, zda motorka s tímto VIN není stále v evidenci-To, že nemáte doklady, ještě neznamená, že vozidlo není v registru. Potom by Vám veteránský nedali,ale musel by jste řešit duplikát TP a převod z původního držitele .    [Monty]   05.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Oprava nádrže


 Zdravím chci si opravit doma nádrž má velké promáčkliny nevíte někdo jak byli nádrže drívě svařovaný a jak ji opravit???Různě jsem četl že nádrže rozříznou a potom vyklepou a znovu zavaří tudíž by mě tato metoda zajímala jak se přesně má postupovat určitě vyříznout to by nebyl problém buď flexou nebo přímočarou pilou na kov aby byla malá mezera na svár ale pak nevím jak to svařovat jestli trvdou pájkou mosazí nebo cínem nebo to normálně zavařit CO2????Nemáte stím někdo zkušenosti káždá rada se hodí.    [Ogar]   18.05.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Neděláte z toho raketoplán?
Tak to prostě pod víčkem uchází, čemu to vadí? Tam víte, že je únik - nafoukám, přejedu svary a držáky štětečkem s jarovou vodou, a vyřešeno - jinde, než kolem držáků a svárů to netěsný snad být nemůže? A stačí nějaká desetinka atmosféry, nepotřebujete to foukat jako pneumatiku.    [Monty]   04.01.2020
Odpověď  Ta druhá varianta by se mi líbila víc, kamarád mi slíbil nějaký pěnotvorný sprej používá se na píchlé duše.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2020
Odpověď  Nerozumím poznámce co nejmíň vody. TZ se dělá vodou, celý objem se naplní, dokonale odvzdušní a tlakuje na zkušební tlak a pak se sleduje případný úbytek tlaku na manometru. Anebo se dělá těsnostní zkouška tj. natlakuje se pouze vzduchem na malý tlak, víc jak 0,5 bar bych bál tlakovat vzduchem a spoje se potírají pěnotvorným roztokem a sleduje se těsnost.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nádrž je "na čistý plech" a nechci, aby to chytlo lišku, takže asi co nejmíň vody.
Víčko jsem zavařil, ale utíká to pod těsněním. Vystříhl jsem další těsnění z 4mm teflonu, to je měkčí a utíká to taky.
Tlakuji to spodem přechodkou z ventilku.
Myslel jsem vytočit na soustruhu víčko ve kterém by byl o kroužek a ten těsnil né zhora jako normální těsnění, ale těsnění by bylo z boku.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2020
Odpověď  Peten69: možná tím O kroužkem to půjde, ale nezapomeň na odvzdušňovací otvor ve víčku. Budeš zkoušet vodou nebo vzduchem?    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2020
Odpověď  Potřebuji překontrolovat nádrž před lakováním a chtěl bych se zeptat, jak utěsnit víčko, aby to při 0,5 a víc atm kolem nefoukalo. Napadá mě už jen těsnit to "O" kroužkem ze strany hrdla.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2020
Odpověď  No stím že to bude nižší až takovej problém nemám když se to hodně ubrousí tak není probém přidat trochu materiálu za pomocí tigu to problém není.Já těsnost zkouším tím že do nádrže naleju vodu a pak natlakuji kompresorem 0.5 víc nene aby se nádrže nezničila nebo neroztáhla. A k těm promáčklinám tak mi známí radil že když se tam nedá nijak odstat a nechce se mu to řezak tak vyvrtá proti díru někde u laku ne do chromu a pak to normálně pomocí kulatiny vyklepe. Díru pak zavaří tigem.    [Ogar]   25.05.2012
Odpověď  [Ogar]
Mohl by jste se mi ozvat?
Děkuji    [Dolin1]   25.05.2012
Odpověď  Pokud je potreba ji jen vyklepat, tak neni treba ji rezat. Pokud je tak znicena, ze je nutno ji riznout, nebo pokud ma diru a je treba ji varit, pak se opatrne rozbrousi svar bud fortunou nebo pokud je klidan ruka tak i flexou. Svarit cockem se to asi nepodari (alespon ja jsem neriskoval), mne to vari TIGem. Pak je treba udelat jeste tlakovou zkousku. Je na to takova masticka aby se nemusela macet. Je jasne, ze lem nadrze bude po oprave o cca 1,5mm nizsi!!    [Pája]   25.05.2012
Odpověď  Takže přes víken jsem všechno vyzkoušel a závěr je takový je to docela jednoduché opravit nádrž která je hodně poničená. Nejpreve jsem ji naplnil prosichr vodou a pak bruskou s lamelákem zlehka odbrousil svár vnikla mi taková čára jako by meza mezi oběma částmi nádrže do mezery jsem dal normální nůž podle mě nejlepšé řešení protože je docela tvrdý a nezničí ten plech který je o tloušce 1mm pěkně jsem to oběj dokola a střed jsem vyndal pak se to musí pěkně všechno obousit a odmastit aby barva nedělala problémy při svařování. Jinak nejlepší na svařování je tig fakt pěkný svár a vypadá to jako originál. Co2 je naprd svar nic moc a hlavně to docela propalku.s porovnáním s tigem je na tom stejně autogen jenže u toho je dražší provoz.Jinak oprava nádrže s vyklepáním a ssvařením práce na cca 1-1.5h podle velikosti promáčklin.    [Ogar]   24.05.2012
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Chybí mazací kanál Jawa 250/353


 Ahoj všem,

rozpůlil jsem motor na svojí kývačce a zjistil jsem, že mazací kanál nad levým ložiskem kliky úplně chybí. Zvrchu díra je, ale je slepá - ani ne na půl cestě k ložisku končí. Může pro to být nějaký dobrý důvod? Myslím si, že je to spíš výrobní vada. Motorka nicméně jezdila, ložisko se asi dost mazalo tím příčným kanálem.    [jakubjezik] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  na to jsem taky narazil v dire jsem mnel zalomeny vrtak ten kdo to v jawe dal byl asi dobry prase pac to musel vedet ze mu tam lupnul bude to podobny pripad    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  hloubka díry    [jakubjezik] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  ústí kanálu    [jakubjezik] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 250/455 - sedlo, tlumiče


 Zdravím priznivce Čezet. Měl bych na Vás otázku týkající se sedla a krytů zadních tlumičů. Koupil jsem ČZ 250/455 r. v. 1962 v dobrém, zachovalém a původním stavu. Nicméně několik věcí jsem musel udělat. Když jsem motorku přivezl, měla bílý, nebo spíš do šediva potah sedla a plastové kryty zadních tlumičů, které byly továrně značeny ČZ. Vím jistě, že s motorkou se od roku 87 nehybalo. Myslíte že toto by mohlo být osazeno továrně? Děkuju za odpovědi.    [CZterRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  U tech tlumičů bych se přikláněl k tomu, ze jde o pozdější nahradni dil. Na jedne motorce jsem takhle nasel tlumice, ktery mely spodek v chromu a vrchní kryt hlinikovej, v barvě, znacenej čz. Vzhledem ke stavu laku na motorce a na tlumicich slo zjevne o pozdější nahradní dil.    [Carlos] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2020
Odpověď  Domníval jsem se, že změna zadního světla a sedla byla zároveň v polovině roku 62.
- člověk se stále učí . . . .    [radek]   31.12.2019
Odpověď  Jinak podle katalogu je nové provedení zadní lampy ve výrobě zavedeno 1.lednem 1962, a nové provedení sedla(450-34-231 na 450-34-210) je v montáži od 1.července 1962.    [Martin Štindl]   31.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pravidlo "sedlo kytara rovná se světlo kaplička" je zavádějící, i v katalogu motocykly ČZ je na str. 63 foto z výroby kde je sedlo kytara a zadní lampa plexi na plechovém rámu. Kombinování barev na koženkovém potahu sedel jak "kytary" tak "lavice" není nijak neobvyklé. Leštěný pruh na víkách motoru mají určitě motocykly ČZ(řada 45x) na propagačních/reklamních fotografiích ale u fotek ze sériové výroby to už tak výrazné není, spíše se lehce leštila celá víka - viz:
http://sechtl-vosecek.ucw.cz/cml/dir/CZ-Strakonice-factory.html
U Jawy péráka se leštěný pruh na víkách držel asi i v sériové výrobě viz. foto.    [Martin Štindl]   31.12.2019
Odpověď  Pruh byl origo? No budiž, už tady toho bylo...    [Jawík]   31.12.2019
Odpověď  Origo byl a časem zešedne    [gryzzlik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2019
Odpověď  Jo ten *oser pruh, soryjako na takový původní jinak pěkný stroj se vůbec nehodí. Ale podle vkusu každýho soudruha.    [Jawík]   30.12.2019
Odpověď  A copak se ti na tom nelíbí?Leštěnej středovej pruh?    [gryzzlik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2019
Odpověď  Když sedlo "kytara", tak zadní světlo "kaplička" - né ??    [radek]   30.12.2019
Odpověď  Pěkný stroj, teda až na ten leštěný nesmysl na víku motoru, škoda. Sedlo bych neřešil a nechal tak pokud se nerozpadá.    [Jawík]   30.12.2019
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Revmaplechy


 Ahoj kluci,

víte někdo, jak je to s revmaplechy a jejich určením pro který model a rozdíly? Tady na fóru je spousta dohadů, ale nic doloženého. Našel jsem dva druhy, liší se výřezem u hlavy řízení. Ví někdo jistě, jestli jde o různé vývojové varianty, nebo výrobky různých družstev, či zda je jeden typ na malou a druhý na velkou kývačku?    [Hynek]   02.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Druhá verze.    [Hynek]   02.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

JAWA 250/353 PULBUBEN POPTÁVKA


 Zdravím zhaním díly na tento tip, především díly na zadní kolo-poklička vymezovací časti kryt řetězu atd... Děkuji za odpovědi.    [Michal Jelínek]   29.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ok, děkuji.    [Michal J.]   02.01.2020
Odpověď  Není to ono. :-)    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  01.01.2020
Odpověď  Asi mám celou sestavu. Zítra se podívám, jestli to je ono.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.12.2019
Odpověď  Tak to je třeba především se obrátit na inzerci, hledat na burzách ap., ne na diskusní forum.    [.]   29.12.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
 Strana 1/279 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 28.1.2019)
Nezodpovězené téma 

Valec 354/04 VS valec 354/06


 Zdravím Vás priatelia. Mám na Vás prosbu. Ako bezpečne rozoznám valec z Kyvačky 354/04 a prvej Panelky 354/06? Kúpil som motor a naisto viem, že nie sú z Panelky 360. V knihe od Dočkala sa píše, že: "Na motore 354/06 (prvý panelkový) sa vzhľadove nezmenilo nič. Výkon na 18 k sa dosiahol úpravou rozvodových kanálov". Čo ja ako laik neviem posúdiť. Preto prosím o radu. Vie to niekto? Vopred ďakujem. MV.    [MV]   03.01.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Prosím o info o Jawě 250/559 exportní typ pro Nizozemí/Holandsko


 Prosím o info o Jawě 250/559 exportní typ pro Nizozemí/Holandsko. Koupil jsem takovou v rozebraném stavu rok 73 . Ale nejsem si jistý jestli ty díly patří na exportní typ pro Nizozemí. Proto prosím o fotografii.
Mám na ní: 16ky kola, nádrž se šroubovanými boky, horní masku z poslední kývačky s panelkovým rámečkem světla , řídítka s hrazdou, hranatý přední blatník.
Také bych chtěl vidět výrobní štítek v Nizozemštině ( prosím o foto s překrytými udaji o vaší motorce ).
Na netu jsem hledal spoustu hodin ale nic jsem nenašel, neporadily mi v Jawě v Týnci ani v muzeích.    [budlaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Ćep zadní kyvné vidlice - přípravek


 Dobrý den pánové,

neválí se Vám někomu v garáži zbytečný vytlačovák čepu zadní kyvné vidlice. Koupil bych ho.
Díky

Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kde koupit kvalitní tažné na PAV na 19" kola???


 Ahoj, máte prosím někdo tip kde koupit tažné zařízení na PAV na Jawu Sport na 19" kola? Jde o to aby samozřejmě sedělo, mělo stejné placaté úchyty jako originální tažné a stejný držák na zásuvku jako originál. Nejlépe osobní zkušenost, kdo to také řešil. Různé e-shopy mají divné foto a nepoznám zda jde o kvalitu... samozřejmě kdyby měl někdo originální původní nejlépe 2ks tak beru hned...mám jedno originální na 16" které nepotřebuji... děkuji    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Repase tacho smolik


 Cau,
Kdo me dobre zrepasuje tacho smolika? Za normalni penize...diky    [Petr]   03.11.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Převodovka 175/356 - 250/455


 V meziačase se bavím chystáním si generálek na zimu. Včera jsem seskládal převodovky co mám doma na malou kývačku. Nějak nechápu, navyknutý z péráka, 353 a tak že je všechno stejné,..mám na ponku asi 4-5 typů a druhů převodovek na malou kývačku. Jak to skládat? Kolečka mají průměr jiný až o 0,5mm. Některé mají jen kulaté díry pro kolíky co do mnich zapadají, některé mají oválné díry. Co je novější, co patří do 355, co do 455 a jak se pozná třeba skůtr?
Je na to nějaký klíč k určování????

Děkuji    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Lanka u Kývačky


 Dobrý den.
Může někdo vložit fotku,jak jsou vedeny lanka u Kývačky?
Děkuji    [renatik]   13.08.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

nádrž Jawa/ČZ 175/356


 Zdravím,
mám prosbu - nemáte náhodou někdo kotované linkování a pozici barvy na nádrži na Jawa/ČZ 175/356?

Děkuji

franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.08.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Seznam šroubů jawa-cz 175/356 rok 1959


 Dobrý den,chtěl jsem se zeptat zda někdo nemáte kompletní seznam všech šroubů, matek a podložek včetně rozměrů a kusů. Předem moc děkuji za odpověď    [Tomáš]   07.07.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa 250, 592 elektroschema


 Ahoj všem, sháním elektroschema na 250, 592, r.v.1974 s regulátorem napětí a mínusovým kostřením.díky za případné info    [martingreyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Californian IV - kudy vést el.kabely k dynamu?


 Zdravím,byl by někdo ochotný mi vyfotit kudy přesně vede ten svazek shora po rámu k motoru??? Byl bych moc vděčný.Bije se mi to s filtrem,někdo to přede mnou dal špatně. Je ale třeba sundat pravý plechový kryt. Filtr mám plastový jako má např.panelka,moc díky Márty    [Mr.GarrisonRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Výfuk Pionýr


 Zdravím, nevíte, jak jsou uchycené závity na uchycení kolena výfuku v hlavě? Jeden se mi zalomil a nevím, jak ho dostat ven.    [Adam]   06.04.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

go klikovky jawa 354


 Ahoj chlapi nevíte o někom na go klikovky na 354 kývačku ze západních čech.Díky za každý tip.    [Jan]   04.04.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 175/487


 Zdravím. Nevíte kde se dají koupit silentbloky na uchycení nádrže ČZ 175/487? Nikde na stránkách jsem je nenašel. Tak nevím jestli se to tedy dá ještě sehnat.
Děkuji za odpovědi.    [Tom]   05.03.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Přední vidlice


 Rovnali jsme přední vidlice (trubky s pouzdry) a u dvou kusů (z různých jaw) byly trubky vyrobené z měkčího materiálu. Nemá někdo povědomí z jakého druhu materiálu byly trubky vyráběny?    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.02.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/279 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006