MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 287693 příspěvků |6650 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 52 | Přihlášených: 2 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Panelka) 23.7.2017 08:50  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a k....   15.06.2006 / 291
    Čz 175/250 sport na 19kolech !!!   07.08.2009 / 204
    barva   11.03.2012 / 191
    JAWA 250/590 sport   16.07.2014 / 161
    ČZ 175/470 SPORT 1962   01.01.2012 / 159
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3890      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 17 / 209      Příspěvků Příspěvků: 35471
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/260 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 350/362 Californian problém s klikou


 Zdar,renovuju motor na califě,(už byl někdy dělaný).Asi se hned ,nebo po nějakém tom najetém KM vyskytl problém. Někdo sundal válec a nechal to tak na dešti X let = totálně zarezlé ojnice,ložiska i setrvačníky,motor byl zatuhlý. Nechal jsem udělat repas kliky,nasadil střed. uložení,dal nahřáté ložiska na kliku,pak nahřál blok a volně do něj kliku vložil. Doteď to bylo v pohodě,klika se lehce otáčela,blok chladnul. Jenže jak blok vychladnul,s klikou nehneš,jen velkou silou.Nikde se neopírá,podle mně to musí dělat labyrint u ložiska,asi má malou vůli,nebo je šišatý. Pán co kliku dělal(opravdu kapacita)ale tvrdí,že labyrintem to být nemůže když se to mimo blok krásně točí.A další problém je,že se asi klika nevejde šířkou do bloků. Má šířku 140mm od ložiska k ložisku,tedy včetně těch výstupků před ložiskem (cca 1mm na každé straně)což tvoří právě milimetrovou vůli mezi setrvačníkem a blokem. Ložisko je tedy přesně zároveň s blokem. Když jsem měřil šířku v blocích,naměřil jsem jen 137,5mm. Chybí mi tedy 2,5mm. Je možné že je klika z něčeho jiného. Ojnice ale měli 18mm čepy.Nemáte někdo rozhozený motor,že by jste mi změřili šířku vaší kliky? Případně i šířku setrvačníků,šířku mezer mezi setrvačníky,a vnitřní šířku bloků. Jinak budu muset kliku opět rozhodit a ty krajní setrváky ubrat o milimetr. Co ale s tím labyrintem fakt netuším. Moc díky za případné rady,Márty    [Mr.GarrisonRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.07.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Teď jsem oměřil bloky 633-4,jsou stejně hluboké,každý 68,5mm =137mm. Pak ještě stejný typ bloků ale již složené-tedy i s klikou.Dost blbě se to měřilo,ale naměřil jsem šířku bloků 137,8 takže o 0,8 víc.Pak jsem změřil kliku v tom motoru (typu 634 po repasi). Má 135,2mm přes setrváky,když přičtu dvakrát 1mm osazení k ložiskům,tak to dělá 137,2 takže to sedí.Mezi setrváky a bloky mám vůli 0,85 a 1,75=celkem 2,6mm. Takže ikdyby tam někdo dal čtveráckou kliku,krásně by tam sedla a měla by teoreticky obě vůle po 1mm z každé strany. Pokud by ta klika z Califi ale byla širší,v mém případě o 2,5mm,tak by zase museli být o víc jak milimetr utopené ojniční čepy. Ty jsou dávané s ojnicemi nové. Kdyby byly kratší,tak by zase ojnice neměla žádnou axiální vůli a tu má tak akorát. Leda že by byly ojnice celkově širší i s čepem,ale ten co to dělal si hlídá mezeru mezi setrváky a prý je hodnota stejná.Středový čep taky nemůže být delší,to by se poznalo hned po montáži střed.uložení. Ten obrázek co tu dal Mates nemá nakreslené to osazení pro ložiska a tedy nevím,jestli mám k té míře 137,8 ještě přičíst ty dva milimetry,nebo už to mají v tom započtené. A míra mezi vnitřními setrváky tam není. Fakt nemá nikdo rozhozený motor který běžel???    [Mr.Garisson]   21.07.2017
Odpověď  Jasně,chápu,každopádně toto se řeší až když už jsou půlky sešroubované,tím vznikne pnutí. Já mám ten problém ale už v levém bloku. Takže tam ještě k pnutí není důvod.    [Mr.Garisson]   20.07.2017
Odpověď  je třeba se toho nebát,ale zase to nezničit,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Lehká rána uvolní napětí, a sedne si to . Neříkám, že to je tím,ale prostě,když se klika netočí, tak poklepu a nějak to dopadne.    [Monty]   20.07.2017
Odpověď  Pro No name: Kolíček v střed.uložení byl pro nový labyrint dlouhý,tak jsem jej zkrátil a sedlo si to,ikdyž nevím jestli na sto procent,musel bych se podívat,jestli tam není otisk.Kartery nejsou přerovnávané.Pro 100% jistotu bych ale potřeboval proměřit ještě jiné bloky.
Monty:Když nad tím tak přemýšlím,když je v čepu pnutí,tak by ten čep potřeboval skočit směrem ven. Když po něm klepnu v ose jakoby do motoru,tak je to přece opačným směrem. Spíš mi příjde logické co píše No name,klepnout po vnitřním kroužku který je čepem tlačen ven,nebo je to jinak?
Mates: Prosím tě,ten obrázek je klika Californie,nebo 634? Můžu se zeptat z jakého zdroje pochází? Podle kót je ta klika stejně dlouhá,jako moje. Já k šířce setrváků přičetl ty náběhy o síle 1mm viz můj obrázek. Pak by to sedělo,ještě kdyby někdo změřil bloky. Třeba teď zároveň dělám motor 633-4 a tam jsou ty mezery 1mm mezi setrv. a bloky.    [Mr.Garrison]   20.07.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Rozměry klikovky    [Mates]   20.07.2017
Odpověď  Bronzový nebo hliníkový kladívko, a v ose čepu lehce poklepat - pokud jsou jen napnutý ložiska , tak to prostě odskočí.    [Monty]   20.07.2017
Odpověď  Prohlížel jste styčné plochy karterů, zda z nich není ubráno na přerovnání? Dále u motorů 360,362, kde je ségrovka až za guferem se má montovat tak, že se nasadí ségrovka, pak kroužek síly gufera ( 8 mm), nahřát karter, vložit ložisko. Poté to ohřát celé a vložit kliku- je jistota, že ložisko sedí jak má a je ve správné hloubce v domku. Dále vnitřní mezikruží má v sobě kolíček, který má zapadnout do drážky labyrintu- mnoho lidí se netrefilo do drážky, kolíček zarvali jinam ->z mezikruží byl šišoid, labyrint dře. Dále bych zkusil klepnout na vnitřní kroužek ložiska z důvodu pnutí.    [No name]   20.07.2017
Odpověď  Podle mně se klika do bloků vejde,ale na knap,nebude mít milimetrovou mezeru mezi bloky a setrvačníky.Takže se vlastně o ten milimetr utopí ložiska dovnitř bloku.Právě že nevím,jestli v minulosti po předchozí opravě (ve Francii)se ten motor točil a jezdil,nebo jestli někdo řešil stejný problém a proto motor nechal na pospas počasí,když to vzdal.Ale proč byl potom namontovaný v rámu a umaštěný od provozu? Každopádně ten motor vypadá moc hezky,je velice zachovalý. Nedělal ho horník ani zedník.
Kliku jsem vkládal volně,žádné lisování,či natahování,a ani druhý blok jsem na to zatím vůbec nedával,pnutí nemá být kde.Klika je zatím jen v levém bloku.Ale zkus mi popsat jak správně poklepat čepy,aby to pomohlo a ne uškodilo. Nad odstraněním pnutí jsem dost přemýšlel,ale napadlo mně jen po dotažení půlek k sobě = vytlačení tmelu již po vyrovnání teplot) pravý čep pro dynamo zkusit potáhnout za závit. Ale jak to udělat aby to zas nebylo moc?    [Mr.Garrison] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.07.2017
Odpověď  Zkoušel jste lehce poklepat čepy klikovky? Po montáži zůstanou předepnutý, a klika se potom příčí.Ale pokud se Vám klika o 2,5 mm nevejde do bloků,bude tam asi něco fest rozbitý.......    [Monty]   20.07.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

CENA JAWA 250 PŮLBUBEN ROK 1954 ????


 Já vím,že to zde nemáme moc rádi,ale sám potřebuji poradit s cenou . Zabývám se pouze padesátkami a vy mi jistě poradíte. Sehnal jsem jawu 250 rok 54, vše původní a originál. Motorka léta stála přikryta plachtou ve stodole, vše funguje jak má,nic není měněno. Má bílé tacho do 140, jiné tlumiče se dvěma malými šroubky ,jiné blatníky atd. Prostě netknutá. Má málo najeto. Motor nebyl nikdy půlený. Číslo motoru i rámu je schodné i se štítkem. Přiložím i foto. kolik si můžu říct ??? Pro rýpaly uvádím,že peníze pochopilelně vrazím ihned do padesátek.    [Jiříček]   25.04.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 1064 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Taky me osidili, nekdo ze Znojma mi poslal misto 250 ky, na 175.....
Prodejem prez internet me z 80% prislo uplne Jine zbozi, je to hruza co se deje😬😬    [Staghorn] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.07.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravim
Dela nekdo v replice zadni svetlo r.v 54?
Je ve spodu, kde je osvetleni znacky uzsi nez u pozdejsich modelu,,,,    [Staghorn] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.07.2017
Odpověď  Michal: Tak to je snad jasný že ZDE neprodá předraženou složeninu,neprodá ji ani jinde.takovou cenu nemá.
petr.sv : dej ji na aukro od jedné koruny a uvidíš jakou má cenu.    [Smart] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2017
Odpověď  není zač, hodí se sem jít pro radu snad i pomoc, která je tu 5 let zpět je aktuální (aby ne, u veterána), ale ohledně cen velký bacha, zde opravdu pracháči nechodí a tak zde prodat v podstatě nelze vůbec nic sebelepšího (a reklama je tedy k ničemu)
je to prostě forum pro zcela bězne lidi, kteří mají stroj a nějaké znalosti, aspon drive to tak bylo, bohužel penize zde chybí... (komu ne)    [Michal]   05.07.2017
Odpověď  Michal, Smart ... To beru. Diky    [petr.sv] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.07.2017
Odpověď  vše má sveho kupce tady ne, ale jinde jo, proto inzeruje kde inzeruje...    [Michal]   05.07.2017
Odpověď  Prodat se zde dá taky,ale ta požadovaná cena je uplně mimo! V tomto stavu(dle fota) tak max.za 20.    [Smart] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2017
Odpověď  prostě to sem příště nedávejte, zde to není založeno na prodeji, ale na dárcovství... peníze jsou vždy na prvním místě, ale tady se to nějak nechápe, hlavně že každej chodí do práce... (pro peníze) :) jinak by tam nikdo nebyl :)    [Michal]   05.07.2017
Odpověď  Skoda.Smajliky to tady nebere at je tady taky trochu srandy. :-))) Kdyby jste se radeji vyjadrili trochu vecne. Napr to ato je treba vymenit, prodavaji se s papiry levneji nebo draz a podobne. Prectete si nazev fora a pak tady prispivejte! Pekny den.    [petr.sv] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.07.2017
Odpověď  Vyuziju textu zakladatele tohoto fora, ktere je mimochodem zcela prodejni a inzertni jen jeho zakladatel sel na to chytre a hlupacci na to skocili. "Pro rýpaly uvádím,že peníze pochopilelně vrazím ihned do padesátek" Panelka, Jawik, atd. I vase stare maji sanci😃    [petr.sv] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.07.2017
Zobrazeno 10 z celkem 1064 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1064) 
Zodpovězené téma  

Samolepka šachovnice na přilbu.


 Zdar. Věděl by někdo, kde seženu samolepku šachovnici na přilbu? kolja1@centrum.cz    [Lukáš]   18.07.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  aj vo fichtlkrámku majú šachovnicové pruhy, dokonca aj so zlatým lemovaním:

http://www.fichtlkramek.cz/zbozi/hledat.html?hleda t=%C5%A1achovnice    [vlado]   20.07.2017
Odpověď  To je ono!    [jawik]   18.07.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  https://www.motowelt.cz/home/152-sachovnicova-samo lepici-paska-cafe-racer.html    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2017
Odpověď  koupit se dá někde jsem ji dokonce nedávno viděl ale nevzpomenu si, jinak asi nějaká reklamka    [jawik]   18.07.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Doklady na ČZ 250


 Zdravím mám dotaz ohledně dokladů na čz 250 Jelikož byly doklady stracené vystavily my duplikát a není tam napsáno že je to tip 250/455 de lux, na štítku na moto je 455/5 ale do tp napsali jen 455 jak to máte vy prosím nechal bych to dopsat díky    [peracek1]   01.07.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Hlavně že to úřední šiml pochopil.    [jawik]   18.07.2017
Odpověď  je to vyřešeno dopsaný tip do tp děkuji za vaše příspěvky    [peracek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.07.2017
Zobrazit dokumentOdpověď  Děkuji za odpovědi, štítek mám origoš viz foto ,ale jde my o to co je zapsáno v TP    [peracek1Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2017
Odpověď  Tak jsem se byl podívat na štítek a chlup má pravdu, typové označení u 175 je 450/05 a neodpovídá v.č. na štítku, u mě je ve tvaru 450.02.xxxxxx i pro de luxe čímž se omlouvám za nesprávnou info, s čezetama jsem po jawách nedávno začal.    [jawik]   07.07.2017
Odpověď  U ČZ 175 de-luxe je v ORV (malý TP) napsáno v kolonce : D.3 Obchodní označení: 450/05.
Takže předpokládám, že u ČZ 250 de-luxy by tam mělo být: 455/05
Do velkého TP se ti podívám až po víkendu.
Odborník nejsem, jen jsem si jednu zrepasoval :)    [chlup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2017
Odpověď  Na stk ti mohou dělat problém, správný tvar na štítku by měl asi být u de luxe xxx.05.xxxxxx a to samé v dokladech, v registrech je u těchto strojů celkem zmatek ale u živých dokladů by to měli dohledat. Luxa budu renovovat na V a doklady nemám, třeba se ti ozve chlup ten je tady na de luxe odborník.    [jawik]   05.07.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

čz 455/05 rok 64


 Zdravím nevíte někdo jak je to s těma zetkama z roku 64 250 455/05 de lux ?na několika forech jsem četl že jich bylo vyrobeno jen asi 150 ks co je na tom pravdy ,zrovna jí začínám renovovat a docela bych věděl jak to je díky    [peracek1Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.07.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Je to zkomolené info pravděpdobně z knihy od Pavlůsků, kde je uvedeno nějak tak, že se vyráběly, ale že v roce 1964 se jich vyrobilo jen těch 150ks. Bohužel ani kniha http://www.katalog-motocyklu-cz.cz/ neudává počty vyrobených kusů, což je škoda.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2017
Odpověď  Tato informace na internetu kdesi koluje, taky jsem ji zaznamenal a považuji to za trochu přifouknutou ratitu, nicméně deluxe je málo vídaná čezeta. Jsem rád, že už mám i 175 deluxe zkompletovanou na 90% k totální renovaci. Čistokrevní zetkaři budou vědět asi víc.    [jawik]   17.07.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

JAWA 350 Panelka - správne napnutie reťaze


 Na mojej JAWE 350 /360 r.v. 1973 nie je na kryte reťaze kontrolný otvor. Vie mi niekto prosím poradiť ako mám správne napnúť reťaz? Je možné aj bez toho kontrolného otvoru ? Existuje na to dajaký spôsob ? Prosím o Vašu rady a skúsenosti. Veľmi Vám ďakujem    [Etis] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Sundejte pravé víko, sedněte na moto a při propérování prstem zkoušejte v mezeře mezi sek. kolečkem a začátkem krytu řetězu jeho průhyb, při propérování musí mít řetěz nějakou malou vůli cca do 0,5 cm. Bacha na prst, nepopojíždět :).
Přešponovaný řetěz je špatně a hodně volný taky.    [chlup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.07.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Nový karburátor z Tchaiwanu


 Ahoj, chci koupit na svého bizona nový karburátor a zajímalo mě, jestli nemá někdo z vás zkušenost s výrobkem z Tchaiwanu. Dají se sehnat kolem šesti stovek a trysky použuji vlastní... Za vaše postřehy budu rád, díky.    [Joska]   02.07.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Felixi, tvoje zkušenost s karbcem pacco by mě zajímala, co jsem pročítal nějaké starší diskuze tak ho chválili, našel jsem ho na těchto stránkách : http://www.motokramek.cz/karburator-na-jawa-250-35 0-kyvacka/ Jinak s těmi ostatními tchaiwanci je to asi kus od kusu, nevim jestli to chci riskovat :-)    [Joska]   16.07.2017
Odpověď  Takysporkar myslím, že ty jinačí závity mají karburátory na 638 a výš. V pátek jsem objednal pacco, tak jak dojde, podám hlášení. Zatím jsem na ty pacco četl jenom chválu    [Felix]   16.07.2017
Odpověď  Replikove karburatory z Asie maji jine stoupani zavitu trysek.    [takysportkar]   15.07.2017
Odpověď  a ještě k těm tryskám, asi ve 3 případech se mi stalo, že repliková volnoběžná tryska nejde volně našroubovat do karburátoru JIKOV.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.07.2017
Odpověď  Kamarád koupil na Califa repliku (možná že jsou stejný 2926 SBDM jako na Bizona)
Oproti originálu stratil tak 1/3 výkonu. Můj názor je nebrat, sehnat slušnej karbec 2926 a natryskovat nebo z nějaké 634 s difuzorem 26 mm    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.07.2017
Odpověď  Použil jsem tento karbec na 477 bez přendavání trysek a fungoval dobře.    [pecin] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.07.2017
Odpověď  mrkni na jawamanii dost se to tam probiralo    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.07.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

panelka 590


 Zdar jawaři a čztáci mohli by jste my prosím nekdo napsat na kolik by mne vyšli díly na přestavbu z 559 na 590 ? blatníky ,kyvka, stojan ,vrchní kryt světla ,držák sedla,motor popř rám s šavlema chtěl bych orientační ceny né překupnické děkuji    [peracek1Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.07.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  to je stejný - podívejte se do katalogu ND, má to stejný čísla dílů jako normální panelka.    [Monty]   15.07.2017
Odpověď  monty děkuji a přední šavle s rámem jsou stejné s panelkou?    [peracek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2017
Odpověď  Počítejte 5000,- za každej blatník, 3000 kryt řetězu, 1500 stojan, 3000 kyvná vidlice. Repliky zhruba za polovinu.

Ostatní díly jsou stejný s Panelkou, horní kryt světla dáte z Kývačky.    [Monty]   15.07.2017
Odpověď  Sportky nejsou zrovna úplně tuctovky a jejich díly se neprodávají jako housky na krámě, já bych si ideu přestavby dokázal představit pokud by se mi už doma válely nějaké použitelné sportkové díly či rovnou doklady.    [jawik]   15.07.2017
Odpověď  já právě taky nic nenašel a myslel jsem že někdo kdo to doskládal by my mohl orientačně nastínit jaké jsou ceny těchto dílů    [peracek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2017
Odpověď  Co jsou to orientační ceny? Pátrej v inzercích po cenách, já jsem skoro nic z toho co hledáš roky nikde kromě nějaké náhody neviděl. Náhoda byla, když k pěkné 353 kterou jsem zrovna ne levně kupoval mi majitel dal náhradní stojan za dobastlený a doma jsem zjistil, že je na 19" kola, skoro stejně jsem přišel i k přednímu blatníku a krytu řetězu na moji Čz 475 Sport.    [jawik]   15.07.2017
Odpověď  stačí my orientační ceny na netu toho moc není díky    [peracek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zodpovězené téma  

Osa předního kola čz 250/475 port


 Ahoj, potřeboval bych malou radu, dávám dohromady čz 250/475 a už si nepamatuju jaká byla u předního kola osička, Poraďte prosím, zda tam má být osička s větší hlavou a ve vidlici plechová vložka, nebo je tam osa s malou hlavou, která zajede do vidlice a pak se stahne tim spodním šroubem. Předem díky za všechny rady.    [Sláva]   31.01.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Po našich burzách jezdím nějaký pátek, ale otevřít ji i pro prodávající až v 7.00 jsem nezažil, proto ten chaos a zmatky ve městě, původně jsem chtěl že taky najedu od Bystřice. Navíc byla jen přívažek výstavy a naprosto prostorově pro burzu nevyhovující, ještě že jim vyšlo počasí.
Na čezety v podstatě všechno mám a něco i navíc, zkompletoval jsem 175 a 250 sport a 175 deluxe na kterých chyběla řada specifických dílů, trvalo to dlouho a cenu jsem hold musel respektovat a nebo jen snít, že bude lépe, ale to nám bylo kdysi taky slibováno...    [jawik]   15.07.2017
Odpověď  Na čízy toho na burzách moc nebývá, a když tak v hodně špatném stavu.
Na výstavě a burze v Holešově jsem byl něco málo po šesté hodině, přijel jsem
od Bystřice p.H. Až na to, že jsem musel objet uzavírku příjezdové komunikace od Bystřice (maličkost), pohodlně, hned jsem zaparkoval a bez problémů bočním vstupem
jsem vešel dovnitř. Ranní fronty jsou na každé burze, to je potřeba se "obrnit"
trpělivostí. Jinak pěkná výstava . . . To se někdy stává i na více burzách, že "se To" ráno nahromadí, ale pak se to "rozběhne". Co taková burza v Německu . ..D:D:D:    [radek]   15.07.2017
Odpověď  Jak jsem psal, od 6 do 7 jsem jel od kruháču k zámku než to otevřeli. Až to rozhodíš uvidíš co chrastí, že přijde překvapení jsem si už zvykl a dovnitř na čz kromě futer asi nic nekoupíš. Matice jsem dal poslední originální z daru známého ale dávám i repliky a žádná zatím neteče. Z motousti jsou vzdy rychlí po objednání za dva dny to vždycky došlo. Příští neděli je burza ve Vrběticích.    [jawik]   15.07.2017
Odpověď  V Holešově jsem byl v 7:35 a absolutně bez problémů jsem se dostal až k zámku, kde jsem i pohodlně zaparkoval. Na burze sice jsem skoro nic nekoupil, až na lehce použitý výfuk na skútr ČZ. Jinak akce opět o něco větší, než předešlý rok.

Díly na vidlici jsem objednal jak z Rožnova, tak z Moto Ústí, v úterý objednáno, ve čtvrtek doma. Vzal jsem nové matice vč. gufer, těsnění pod šrouby co jsou nahoře na trubce, pružiny a gumy pod masku a brýle.
Dnes jsem jen odmontoval trubky vidlic, zítra budu pokračovat. Věděl jsem, že pravá vidle je o dost horší, tekla, navíc když jsem vyléval olej, tak levá trubka hezky držela i bez oleje, pravá hned sjela dolů a něco vní chrastí, nemůže být něco včudu krom asi netěsnící matice a gufera?? Nerad bych byl překvapen, až rozmontuji kluzák od trubice...    [Zdene] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2017
Odpověď  V Holešově jsem nekoupil, co jsem nutně potřeboval, ale daly se najít slušně věci, splašil jsem baterkový kastlík na druhou sportku a nějaké drobnosti. Rožnováci neměli už v minule v Drahotuších díly které jsem chtěl. Překvapil mě dezorganizace pořadatele burzy, Holešov byl od 6 do 7 totálně zacpaný autama prodejců, nakupujími a v kolonách stály autobusy i kamiony, u zámku se motali nějací asi bezdomáči ve vestách, nikdo neřídil dopravu a všechny naráz chaoticky vpustili do parku až po 6. Už mě tam neuvidí.
V souvislosti s pružinama jsem narazil na další problém s replikovýma gumama na kryty pružin. Mezi gumy a pružiny jsem asi zapomněl dát plechové podložky, nepodíval jsem se na složení v manuálu a pružiny my gumy vytlačily. Ty repliky mají hlavně menší vnitřní průměr, musím to ještě nastudovat.    [jawik]   09.07.2017
Odpověď  Škoda, také jsem v Holešově byl, mohli jsme dát řeč o Sportce... :-)
Podařilo se Ti na burze něco koupit? Já jsem nekoupil téměř nic, známí překupníci s jejich našponovanýma cenama a nabídkou šrotu. Z Rožnova neměli ssebou nic, co jsem chtěl.    [Zdene] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2017
Odpověď  Včera jsem hovořil na burze v Holešově s prodejcem z Rožnova, pružiny neměl sebou a jsou už skutečně skladem    [jawik]   09.07.2017
Odpověď  Ano délka by měla sedět, ještě nedávno je tam neměli skladem. Starší nedávej, všechny 4 páry co mám doma jsou silně unavené a jdu do nových.    [jawik]   05.07.2017
Odpověď  Jawik- http://motoveterandily.cz/g4260.Pru%9Eina+p%F8edn% ED+vidlice+%C8Z+Kulat%E1+++%28d%E9lka+230+mm%29.ht ml

Nemám ale ovšem změřeno, jak dlouhá je pružina původní!    [Zdene] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2017
Odpověď  Vzal jsem si šroub do mototechny pro náklaďáky a traktory. Potřebné kroužky ti tam najdou a jestli někde najdeš repliky pružin tak napiš kde jsi je objevil, potřebuju taky 3 páry na moje čezety.    [jawik]   04.07.2017
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zodpovězené téma  

Jawa 555 START


 Zdravím, našel jsem na chatě starého pionýra Jawa 555 a chtěl bych se zeptat co je dobré udělat aby to chytlo a jak zjistím jestli to vůbec pojede? Nikdy jsem takhle nic neopravoval, takže v tom jsem úplný začátečník. Děkuji moc za odpovědě.    [Karel Bíma]   14.07.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky moc za odpověd. Zkusím až budu doma.    [Karel Bíma]   14.07.2017
Odpověď  Jejda - to seš ale v blbé sekci :) ale mám ty jednoskoky rád. Záleží jak dlouho tam stál a kdy se na tom na posledy jelo. Pokud se pohne píst ve válci je to OK - pokud né začal bych tím : sundat hlavu - válec a rohýbat - bacha na kroužky :). Palivo - vyčistit nádrž + rozborka a vyčištění benz. kohoutu a karburátoru. Kontrola elektroinstalace - káblik od svíčky + očistit kladívka a svíčku. Pokud po prošlápnutí svíčka venku dává jiskru tak máš vyhráno. Gumy a brzdy patří k samozřemosti pokud si (když se zadaří) na tom nechceš pak rozbít ústa :) - ať se daří    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.07.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Prosim vas poradíte mi z čeho je to válec??? na válci je číslo 390, průměr válce asi 5,8 cm dík    [lubos]   22.12.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Už podle tvaru hlavy to není kejvačka a podle vrtání je to 175 možná 356 ?    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.07.2017
Odpověď  Taky bych to viděl spíš na válec z JAWY ČZ 175. Jinak s cenou naprosto souhlasím.    [Lukáš]   25.12.2007
Odpověď  Kejvačka 250 má přece průměr válce 65mm.    [joza]   25.12.2007
Odpověď  kejvačka 250,má cenu cca 100,-    [MONTY]   22.12.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  další fotka    [lubos]   22.12.2007
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

při zahřátém motoru dusí se při přidání volnoběhu??????


 Když u mé Jawy 353/250 při zahřátém motoru s plného výkonu vyřadím , po chvíly přidám plynu z volnoběhu tak se mi motor začne dusit a špatně jde do otáček po párkrát přidání a ubrání plynu se motor pěkně rozběhne čím to může být?? je to bohatostí směsi .při studeném motoru to jede bez problémů . Děkuji Jirka    [Jirka]   29.05.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Mám otevřené sání filtr drátěnka,ale při kontrole karburátoru jsem zjistil i když vím že je to trapas, ale bylo úplně povoleno víčko karburátoru snad to bylo tím ještě jsem neměl možnost to vyzkoušet ,protože u nás pořád sere.
Jirka    [Jirka]   02.06.2010
Odpověď  110 jen na otevreny sani pokud mas tu novejsi verzi urcite tryska mensi    [free]   02.06.2010
Odpověď  neměla by 353 mít trysku 96?    [karl fon banhof]   02.06.2010
Odpověď  a nemůže to třeba dělat i velká hlavní tryska 110    [Jirka]   30.05.2010
Odpověď  vadny plavak,gufero,    [j-Mt]   29.05.2010
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

OJNICE 250/590


 Zdravím všechny, potřebuji radu kde se dá sehnat ojnička na panelku(sportku). Všude mají taivanské, dá se sehnat český výrobek ? Díky moc.    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.07.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nalisovanej kroužek mají snad všechny 250 a 350 JAWY( jestli i 638, to bych se nehádal, je mně lenošno hledat katalog)

Přebrousit díru (pokud není moc opotřebená) lze samozřejmě i bez tepelné úpravy, pokud se zůstane ještě dost silná cementovaná vrstva.    [Monty]   12.07.2017
Odpověď  aha to s tím kroužkem nevím, to přebrušování a abnormální válečky to vím to jsem tam taky napsal - napasování ložisek dle tolerancí, a co nahoře na pístním čepu?? A to jen 250 mají ty kroužky? Mě nikdy nenapadlo se podívat na ojnicu samostatně, jen z pionýrů a dalších menších strojů jsem měl v rukách. Velkou klikovku jsem sám nikdy nerozlisovával proto se ptám.    [HonzaBK]   12.07.2017
Odpověď  Najděte si katalog na 250 JAWU, a bude Vám to jasný.
Ve spodním oku originál ojnice je nalisovaný kroužek, který tvoří dráhu válečků(nebo jehel,ale to je jedno)

Při opravě ojnice na Jawu se prostě tento kroužek vylisuje, a nahradí novým.A samozřejmě nový čep , jehly a klec.
Kdysi za dob Mototechny to existovalo jako ND od výrobce.

A mírně volný ložiska na normální motorky se opravovaly přebroušením na větší průměr(v původní cementované vrstvě)a bud abnormálníma válečkama, nebo abnormálním čepem.    [Monty]   11.07.2017
Odpověď  Monti, mohl bys sem prosím napsat jak se opravují ojnice, když jsou vydřené, to snad ani nejde, nebo to musí být několikanásobně dražší než ty nové taiwanské.
Když to vezmu jen teoreticky co jsme se učili v strojnictví, by to znamenalo popustit, opravit otvory, zakalit, zacementovat a vybrousit otvory a pak napasovat ložisko dle rozměrů a čepy. nebo jaks e to opravuje? Já myslel že použité ojnice se vyhazují.    [HonzaBK]   11.07.2017
Odpověď  Jednoduše nikde.
Bud si necháte ojnici opravit (třeba AHRA nebo Padalík to dělají) nebo použijete tajwanskou.
Zrovna panelkový ojnice z Taiwanu fakt nedělají problém, troufnu si tvrdit,že jsou lepší než originály(přece jen za 50 let jsou k dispozici lepší technologie)

Navíc nová česká ojnice by jistě nebyla za 1000,- (včetně 200,- z ceny, kterou zaplatíte na DPH státu)    [Monty]   10.07.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Nádrž jawa


 Zdravím mohl by my prosím někdo poradit na jaký tip jawky je vyfocená nádrž ? měl jsem ji na zakoupené zetce a mate mě to rozšíření zespodu děkuji    [peracek1Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  díky za rychlou odpověd    [peracek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2017
Odpověď  Panelka, nebo poslední Kejvačka 250/350    [Monty]   11.07.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Minimálka na 360/634


 Ahoj můj táta má 350 a má problém s minimálkou nevíte někdo jak nastavit minimálku. Děkuji    [Jirka]   02.07.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  jakou minimalku jako volnobeh? ten se steluje sroubkem na karbecu ale bacha at si nepoladis bohatost smesy bejva to ten sikmej sroubek smerujici k soupatku.    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.07.2017
Odpověď  Omlouvám se Jawa 350/634    [Jirka]   02.07.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 

 Strana 1/260 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 23.7.2016)
Nezodpovězené téma 

nahrada krytu řetazu čz kývačka sport


 Ahoj chtěl bych si udělat jen takový vrchní kryt řetazu.Myslím, že už se to tu někde řešilo.Mám sice origoš vrchní i spodní, ale nechci ho tam dávat.Psal snad někdo, že ho udělal z pinckového krytu?Už opravdu nevím.Předem dík za inspirující radu nebo fotku.    [jarek]   19.07.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Nové pneu 3,25x19 na Jawa 361 Sport


 Zdravím všetkých. Po vlanajšom páde za mokra v zátačke s pneu Mitas 3,25x19 H01 hľadám pre svoju športku nejaké dobré obutie na cestu za sucha a hlavne aj za mokra. Obzeral som sa hlavne u Metzelera, ale v 19 palcovej kategórii v šírke 3,25 veľa toho nie je. Našiel som Metzeler Roadtec01, ale len v šírke 110/80 R19, čo podľa tabuľky zodpovedá šírke niečo medzi 3,5 až 4,00 palca. A to asi neobujem do zadnej kyvky a blatníka. Druhý adept je Metzeler Block C 3,25-19 54P, je staršieho razenia, takže výkony na vode sú dosť otázné. Máte s týmto niekto skúsenosti? Prípadne uvítam inú radu, lebo dezén H01 je na vode čistá katastrofa. ďakujem    [robinez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.06.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Krycí plechy motoru jawa panelka


 Dobrý den, chtěl bych si namontovat boční krycí plechy motoru na jawu panelku ale chybí mi držáky, nemá někdo vyfocené popřípadě oměřené držáky abych si je mohl vyrobit? děkuji    [ondra]   18.06.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Ztráta sedla


 v sobotu 20.5. v noci mi při přepravě motorky na vleku ulítlo sedlo na kývačku "kytara". někde mezi tank ONO v Kolajích u Poděbrad a Prahou 4. Nálezci nabízím 3000,- tel: 602 471 577    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2017
   Přidat odpověď 
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Brzdový štít


 Ahoj,je tohle brzdový štít na celobubnovou kývačku těsně po půlbubnech ?
Na stránkách jawarmaniaka se píše ,že se dával "krátce". Na č. 26xxx (podzim 1955)
patří? Díky.    [Bullet] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Babetta neradi


 Dobry den mam problem s Babettou 210 udelal jsem zakladni generalku leve strany (vymena:gufery,všechny paky) vyměnil jsem olej.Po zajeti novych paken to jelo docela dobre ale po chvili mi zacal lit olej do radicich celisti a po vycysteni to zase jelo ale po delsi dobe to uplne prestalo fungovat radi jen kdyz jedu skopce a pritom to i prokluzuje.POtreboval bych poradit co bych s tim mel dela.
Diky za odpoved    [Lukas]   11.04.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 175/470 Sport


 Poprosím o radu ,chtěl bych nechat nalakovat celý motocykl modrá královská - pařížská modrá. Hledal jsem na těchto stránkách odstín RAL.
Našel jsem rady - 5013 / 5002 /5010.
Tak nevím , byl bych nerad , abych byl někde úplně mimo a dal za to několik tisícovek. Ví tedy někdo jaký odstín RAL?
Díky.    [Míra]   30.03.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

šířka linek


 Ahoj prosím Vás kolik má být šířka linek na jawa čz 175 356 plus šířka na nádrži?Předem dík    [Jarek]   02.01.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

čz trial ráfky


 Ahoj chtěl bych se zeptat, zda na Trialu byly hlinikové ráfky?Export, domácí produkce?    [jarek]   21.12.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Přední blatník,malá kývačka


 Čau,chlapy,shaním,na patinovku,přední blatník s jednou linkou,je to na 150tku,koupím,nebo vyměním za zadní ze dvouma linkama,dobrý stav za dobrý,dík ,čau    [Rosta]   27.10.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Cena Jawy-ČZ 150/352 na Bazoši


 Zdravím,
to je zase jednou divadlo, na tomto odkazu : https://motorky.bazos.cz/inzerat/66776430/Prodam-m otorku.php, cena 70 000Kč. Zkuste tam zavolat, jeden pán jí za tu motorku nabídl 70 000 - 80 000Kč. Je bez dokladů, ceny rostou. Jestli to není "Královská třída", stejně jako Jawa 500OHC. Běžná cena do 10 000Kč, já za orezlý vrak ve stejné lokalitě 2 500Kč.    [Roman1984Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.10.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kontakt Zdeněk Malát


 Dobrý den, sháním kontakt na Zdeněka Maláta z Divišpva. Děkuji m    [Martin Dvořák]   22.10.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Přední vidlice jawa 352 a 356


 Ahoj mám moto s nejstarší vidlicí , pružina uvnitř. Podle návodu tam má být 100 ml tlumičového oleje. Nevím přijde mi to hrozně málo? nalil jsem toto množství dovnitř a nepřijde mi, že by to tlumilo. Navíc to tlumení je oproti velké kývačce s pružinou venku mnohem tvrdší. Jaký olej do tlumičů nejlépe dát, máte někdo vyzkoušenou značku a hustotu případně množství?    [Mirek]   26.09.2016
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa californian


 Dobrý den, potřeboval bych poradit ohledně horních brýlí na califu. Patří tam tyto (viz fotka) nebo mám shánět jiné - bez zkosení? Díky za odpověďi.    [Vojta]   25.09.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

gufero náhonu tachometru v motora Jawa čz 125


 Ahoj motorka je už skoro hotová, avšak nemáme toto guférko.Nevíte někdo rozměry?Nebo je to atyp, který musím koupit někde v moto krámku?    [Jarek]   03.08.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Vidlice


 Čau lidičky,potřeboval bych pomoct.Mám Jawu 350 typ 360 1969 origo vojenská.Sháním přední vidlici Jawičku dávám do lepšího stavu.Rozebral jsem vidlici a pouzdra jsou k.o. i teleskopy,clony oleje prostě komplet vidlice i s kluzáky na odpis.Zkusil jsem i aukce,bazos ale marně někdo podá inzerát a během chvilky je prodáno.Hlavně vidlice která neteče stačí poslat foto na ceně se dohodneme.Díky    [PunisherRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.07.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Brašna na nosič.


 Zdravím všechny, mám panelku 592 s blinkry a chci si pořídit nějaké brašny. Mám nosič, ale jelikož jsou vzadu ty blinkry, tak boční nepřipadají v úvahu. Sháním něco stylového na nosič, ale furt nemůžu nic hezkého najít. Pokud má někdo fotku takové brašny na nosič, byl bych moc vděčen, v brašnářství by to ušili, nebo klidně koupím. Díky moc.    [tomecek123] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.07.2016
   Přidat odpověď 

 Strana 1/260 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006