MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 309696 příspěvků |7687 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 34 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Panelka) 10.4.2021 14:17  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a k....   15.06.2006 / 318
    Detaily Jawa 250/590 sport 1967   20.05.2018 / 228
    Moja Jawa 250   11.02.2021 / 205
    Čz 175/250 sport na 19kolech !!!   07.08.2009 / 204
    barva   11.03.2012 / 191
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 4281      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 263      Příspěvků Příspěvků: 39929
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/999 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  Jde to dodělat.Mám dodělané klíče i k zámku sajdy.Minulý měsíc jsem u nás platil 160kč za dva klíče.Mám ještě několik zámků bez klíče a jak to donesu ,že si to proberou a udělají sadu 2 zámku na jeden klíč.    [Viktor]   07.04.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pouzder má doma pěknou řádku zmetků. Různé kombinace průměrů, délek i nevhodného materiálu, zkrátka normálně nepoužitelné. Podobně jsou na tom i labyrinty. V době, kdy se létá do vesmíru, 3 desetiny sem - 2 desetiny tam. Naprosto nechápu, přičemž je to domácí zakázková výroba.
Docela mne překvapila dobrá kvalita z MV-díly. Labyrinty naprosto přesné, pouzdra taktéž. I materiálově vhodná (měřeno spektrometrem).
Zkusil bych se tam poptat, zda-li mají s potřebným rozměrem. Jsou ochotní a vstřícní.    [Luboš]   07.04.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Měl bych dotaz ohledně pouzder. Dělám GO motoru 175/356 a je problém sehnat kloudná pouzdra předlohy, po vylisování původních jsem zakoupil v Ústí nové a včera jsem zjistil že vnější průměr pro zalisování mají 16,00mm(původní mají 16,04mm) takže do futra jdou vsunout volně. Dnes dopoledne jsem je vrátil a ještě telefonoval do Motomaxu ale tam mají pouzdra malé kývačky také v čistých 16,00mm. Kvůli spěchu je zadávám tedy na výrobu ale to se dost prodraží, nevíte někdo jestli nějaký e-shop nebo výrobce nabízí pouzdra s potřebným přesahem? (pro příště..)    [Martin Štindl]   07.04.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Správně vyřešeno.
Klikový čep je nalisovaný do ramene vždy s dosti velkým přesahem, takže průměr v místě styku s ramenem je větší. Protože v tomto místě je velké pnutí materiálu, je přechod průměrů na čepu zaoblený a ten po nalisování tvoří s ramenem jeden celek. Je proto záhodno, aby montáž čepu byla přesná a zaoblení přesně navazovalo na plochu ramene kliky.
Z tohoto důvodu je vždy počátek zaoblení (přechod průměru) o nějakou míru vně roviny ramene. Proto průměr čepu je těsně před ramenem vždy větší. Celkový rozměr klikovky po slisování musí umožnit montáž ložisek tak, aby výsledný rozměr zabezpečil normální sestavení motoru. Něco je jinak buďto s ložiskem, slisováním kliky, nebo s kartery. Typoval bych slisování kliky, nebo čepy užité k opravě ne zcela přesně vyrobené.

Pro opravy se používají i čepy s větším průměrem pro zabezpečení potřebného montážního přesahu a tak je i možno, že zaoblení na přechodu průměrů je větší a brání ložisku. Také existují ložiska s různým radiusem zaoblení hran.    [Luboš]   07.04.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Diky vsetkym za rady, nakoniec som to vyriesil pozicanim takejto sady https://onetagred.cz/stahovak-ozubenych-rozvodovych-kol-a-lozisek-ftxc9023/ ale bolo to len tak tak, medzera bola prilis mala, nahrievanim horkovzduskou a pacenim 2 srobovakov proti sebe som ju trocha zvacsil tak aby som vedel nasadit stahovak..
Aj tak bolo treba pouzit celkom velku silu na stahovaku

Nasledne som zistoval co sa stalo, cap ma presne 25.00mm ale v mieste ako vchadza do kluky bol jemne vacsi priemer, preto sa mi to seklo (pri prvej montazi som neskontroloval ci dosadol uplne, nasledne ochladol a bol problem).

Takze som obrusil cast kruzku v oblasti kde bol problem a nasledne nahrial a dostadol na doraz.

Motor uz zavrety, kluka sa krasne toci, ale zase mam iny problem s "kvalitnymi ceskymi piestami Almet" :(    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ložisko se o rameno klikovky neopírá. Než sundavat ložisko, tak bych napřed vše přeměřil tak, jak se má a musí dělat před montáží. Klika je asi po nějakém zásahu, tak zkontrolovat rozměry kliky i karterů.    [Luboš]   06.04.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Stačí tedy zajít do prodejny kde se dajů zrobit náhradné klůče a tam to zrobí. Díky za odpoved.    [R. Kramár]]   05.04.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Není tam náhodou osazení schválně?Já používám taky občas válečková ložiska a řekl bych,že uplně dorazit nejdou.Jak máš silný papír mezi kartery??    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.04.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Teplem lze vyndavat i uvízlé vnější kroužky ložisek. Destruktivně nejjednodušší je provedení většího návaru s přebytkem proudu na vnitřním průměru kroužku (kde běhají válečky, kuličky). Kroužek po schladnutí většinou vypadne sám, nebo za mírného úsilí.
Mám vyzkoušen s úspěchem i ohřev kroužků pomocí měděné spirály a následné zchlazení tekutým CO2 (hasicí př.).Takto se vnější kroužek dá zachovat.    [Luboš]   05.04.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ohřívání má velmi dobrý účinek, v mládí mi to jeden ukázal, když jsem páčil zbytek ložiska z poloosy. Léta jsem to praktikoval s úspěchem. Jde o to, že nahřátí musí být rychlé a intenzivní. Ne pomalé jako v troubě kartery. Měl jsem na to dva aparáty. Na menší a rychlý ohřev v hůře přístupných místech (na podvozku) několik závitů silného měděného drátu napájeného buďto ze sítě přes trafo nebo z autobaterie. V mžiku se žhaví.

Druhé nahřívadlo bylo profesionálnější. Vysoustružené hliníkové domečky napříč rozpůlené a stahované ocelovou objímkou. Ty se předehřály na vysokou teplotu, nasadily na kroužek, objímkou stáhly k sobě. Většinou stačilo jen chvíli počkat a menším či větším úsilím šel kroužek dolů s domečkem podle přesahu na jakém držel.
Zkraje mi to moc nešlo, než jsem přišel na to, že se nesmí příliš dlouho ohřívat a čekat. Teplo prostupuje z vnějšího průměru ke vnitřnímu a většina kroužků je tenkých a uložených na masivnější hřídeli. Proto lze kroužek ohřát velmi rychle, ale musí k tomu být právě dostatečný tepelný výkon, který směřuje pouze na kroužek. Plamenem toto lze také (acetylen, benzín, PB), ale chce to praxi a je vždy nebezpečí, že se něco může poničit.    [Luboš]   05.04.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tady ohřívání nebude mít potřebný účinek, je to ocel na oceli. Vhodnější by bylo ohřívat kroužek a zároveň chladit čep ale k tomu by byla dobrá dutina v čepu. Přiznám že jsem tento kroužek stahoval na "hulváta", nejdříve dvě dláta naproti sobě, pak dva ploché šroubováky s postupným podkládáním podložkami.    [Martin Štindl]   05.04.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Fabky se dají taky koupit    [Pepicek]   05.04.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ohřátí pomůže a záleží jestli se kroužek musí zachovat, nebo může poškodit. Otevřený oheň, specielní elektroda, obyčejný svár s dostatečným proudem kroužek spolehlivě uvolní, ale poničí. Druhým způsobem je ohřev elektrickým ohřívačem indukčním odporovým nebo pomocí přípravku s otvorem průměru stahovaného kroužku a ohřátého na vysokou teplotu navlečeného těsně na ložisko. Teplota z něj přejde na stahovaný kroužek a nepoškodí jej ani hřídel.    [Luboš]   05.04.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ano, je.    [Laďa]   05.04.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

Klíče kastlíků Kývačka


 Dobrý den je možnost vyrobit klíče pro FAB zámk ke kastlíkům ke kývačce? Originální se ztratily. Dík za odpověď    [R. Kramár]   04.04.2021 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (4) 
Odpověď  https://pegasdily.cz/celisti-pro-stahovak-na-loziska-30-50-mm-quatros-qs11316-1
tento je za raketu
https://www.aamarket.cz/stahovak-vnitrnich-krouzku-lozisek-vigor-v4636-p2437
A co tu kliku podepřít mezi setrvákama a kroužek dolisovat na místo kde ma být.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  este druja fotka.

Medzera je tam 0.65mm    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

SOS - ako stiahnut vnutrorny kruzok loziska??


 Prosim poradi niekto ako stiahnut vnutorny kruzok valcekoveho loziska (NJ305) bez poskodenia z kluky? Nedosadol na koniec capu a nejde zavriet motor...    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (10) 
Odpověď  Správná připomínka...:) Samozřejmě i při zavřeném plynu, tam palivová směs jde, ale přes volnoběžnou trysku, jinak by motor bez přívodu zdechl. Jenže je to opět chudé a hřeje se to. Každý karburátor, pokud tam patří od výrobce, je stavěn na to aby s ním motocykl fungoval ve všech režimech spolehlivě, takže na zajetém motoru se není čeho bát. Ovšem na nezajetém motoru při zmiňované jízdě z kopce se zařazenou rychlostí, bych doporučil občas na chvíli vymáčknout spojku a párkrát vrknout plynem aby se tam dostalo více směsi a tím pádem i oleje. To samé na volnoběh bez rychlosti - jen občas "zakroutit heftem".    [J]   03.04.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Při zajíždění dávat pozor aby motorem nebylo bržděno, bez plynu. Třeba jízdou z kopce se zavřeným plynem a zařazenou rychlostí. V ten moment do motoru nejde směs a nemá jej co mazat. Takto jsem v 15 letech přidřel píst nové čezety.    [Luboš]   03.04.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Olej HQ? A jsme doma, to musí mít pořád někdo pocit, že do veterána patří něco echt.    [Pepan]   03.04.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Chce to minerální olej v předepsaném poměru na zajetí - ne nějaké syntetické sr...ky do pily a po kapkách. Stalo se mi kdysi totéž, při zajíždění - vše správně, včetně minerálu, v předepsaném poměru, akorát to chtělo nastavit větší bohatost směsi, oproti nastavení u zajetého motoru. Na chudší směs se to více hřeje a má tendenci se kousnout. Typicky ne na tvrdo, ale jak píše tazatel - motor nejdříve "tuhne" a po vymáčknutí spojky se zastaví. U takového jakoby "zadření" nemá cenu sundávat válec, jelikož píst se "nemázne" na tvrdo. Nejdříve bych zkusil seřídit karburátor a správný filtr. Bez filtru je to také chudé.    [J]   02.04.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  U motoru by se správě má používat stálá značka oleje, poměr pro zajíždění kyvky(s ojnicí na bronzovém pouzdru) je ale v manuálu předepsán na 1:18 na prvních 1000km a do 1500km na 1:20.
Ale teď je důležité především sundat ten válec a zkontrolovat poškození, při tom zadírání se klidně mohli v drážkách sevřít kroužky, k tomu na pístu i ve válci budou "prasátka" a je nutné to zapravit.    [Martin Štindl]   02.04.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Včera jsem tam měl olej Husqvarna (modrý) a dnes jsem se dočetl, že to není vhodné, tak jsem dal motul 2T a ještě jsem zvednul jehlu v karburátoru na poslední zářez. No a při dnešním zajíždění se zase kousnul a po chvíli jsem znovu nastartoval a motorka dál jela. Jinak benzín s olejem mám v poměru 1:25. A když jsem motor na podzim kompletoval, tak píst s válcem nebyl těsné. Tak už nevím, kde může být problém.    [jena]   02.04.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Chudá směs.    [J]   02.04.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Olej jaký? Měl jsem to samé s moderním olejem, směs s motorákem byla na zajetí ok.    [Jan]   02.04.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Když už se tedy párkrát "hryznul" tak sejmout válec, zjistit kde a zapravit. Mazací poměr je konkrétně jaký a karburátor je také nastaven pro zajíždění?
V případě že je všechno správně a zajíždí se opatrně tak problémy mouhou mít původ právě v GO motoru - těsnější píst, nesprávný materiál pístu, úhlování ojnice, mezera kroužků aj.    [Martin Štindl]   01.04.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  jawa 350 634 04    [Jan]   01.04.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Jawa 250/353 motor se zadírá


 Dobrý den, mám Jawu kývačku po renovaci a když motorku zajíždím, tak se mi stává, že motor se za jízdy kousne nebo začne mít tužší chod a zdechne. Čím to prosím může být? Jinak motor je po výbrusu, Klikovka po repasi, benzín mám dost oleje. Děkuji za rady.    [jena] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.04.2021 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (9) 
Odpověď  Vysvětlení je snadné. Nějaký letecký inženýr vylepšil stroj a zapoměl to patentovat.    [Milan]   31.03.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, využívám tématu nádrž čz sport. Na motorce je klasická nádrž s oky na šroub, ovšem místo klasického šroubu je tam silentblok, který tím pádem neplní funkci. Motorku koupil můj děda v roce 1963 jako novou a od té doby je stále doma. Máte k tomu nějaké vysvětlení?    [L]   31.03.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Nejlepší vzít původní díl, barvu pořádně vyleštit a zajít do místního obchůdku s barvami a podle vzorníku vybrat    [tečka]   30.03.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zdravím nedávno som kúpil Californian 250ku vo švajčiarsku a papierovo je ročník 69 maj vo výpise na policii som dostal dokument o dovoze predajcom v CH roku 68 a mám číslo na motore 590-3- . Motor je pôvodný zhodný s tp    [Ján ]   30.03.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  este poznamka, prilozena foto ilustracna je z internetu (motoren)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

CZ 476/477 zamok sedla


 Ahojte

mozete prosim potvrdit aky bol original zamok sedla na CZ 476(477)? V riadeni som nasiel klasicky "kratky" zamok (viz foto), predpokladam ze zamok sedla bol rovnaky.
Ked tam vlozim ten z riadenia zda sa ze pasuje (nemam od neho kluc, tak neviem vyskusat)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2021 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pokud má prodavač, nebo lakýrník čas a hlavně chce se mu, tak ti nabídne tolik blízkých odstínů, že nebudeš vědět který. Já si vybral tento odstím, nikomu ho nenutím a netvrdím, že je to pravá jawácká    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ináč, 3 sekundy na googli    [#]   27.03.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  https://www.barvylakyjanu.cz/barva-na-motorku-jawa-do-pistole-s-tuzidlem-a-redidlem-tmava-cervena.

Zkusil jsem a celkem dobré. Mají v nabídce i připravené jiné odstíny.    [Luboš]   27.03.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  čsn 8850
nejlepe namichat podle originalniho dilu
ekvivalent v ral neni vubec podobny    [free]   26.03.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

jawa


 Zdar,nevite nahodou cislo barvy jawacke cervene.Diky    [david]   26.03.2021 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (5) 
 Strana 1/999 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006