MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307339 příspěvků |7555 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 166 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Panelka) 27.10.2020 05:12  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a k....   15.06.2006 / 318
    Detaily Jawa 250/590 sport 1967   20.05.2018 / 228
    Čz 175/250 sport na 19kolech !!!   07.08.2009 / 204
    barva   11.03.2012 / 191
    ČZ 175/470 SPORT 1962   01.01.2012 / 166
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 4240      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 261      Příspěvků Příspěvků: 39502
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/988 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  Ano, píšu o vložce do kluzáku. Rozpěrka, co tam mám, má délku 11 mm a vyplňuje prostor mezi ložiskem a kluzákem, to sedí.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Píšeš asi o vložce do kluzáku, ještě existuje i rozpěrka na osu mezi kluzák a kolo o které jsem psal dole.    [kadel]   25.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj všem. Nejlepší řešení mi připadá ta osa kola z panelky, projde kluzákem a opře se o rozpěrku. Trubky jsou rovné, měl jsem vidlice rozebrané a měnil jsem pouzdra. Já si koupil rozpěrku na partdeck, ale blbě jsem ji vybral. Má délku si 15 mm, takže nekouká z kluzáku ani na jednu stranu. No, chybama se učím :-) A díky všem za rady.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Taky elegantní řešení, tam mě nenapadlo hledat. Já skládal předek z X dílů a až bylo hotovo zjistil jsem mírnou křivost jedné trubky a i s jinou mě prořád nějaké mm chyběly.    [kadel]   24.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  rozpěrky i vložky do kluzáku existují z 638, a jsou delší.
https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zbozi/popis_zbozi.asp?klic_ma=15004

a průměry sedí- použil jsem to jako polotovar, a jen zkrátil    [Monty]   24.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  buyak asi top pak hadravek a taky tady delaji kvalitni dily http://www.motovyfuky.unas.cz/    [free]   24.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Taky jsem na jeden stroj řešil delší vložku, buď necháš vytočit delší, nebo upravíš dvě origo a delší rozpěrku (standardní je 8 a 11 mm?). Nemáš mírně křivou některou trubku vidlice? Když s ní budeš otáčet může se měnit vzdálenost od štítu případně kola.    [kadel]   24.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Potřebujete u předního kola bud delší vložku v kluzáku, nebo delší rozpěrku v kole,mezi ložiskem a vložkou v kluzáku.
Prostě rozsah posunutí vložky v kluzáku je nedostatečný.
Větší hlava osy je správně.
Druhá varianta(z Panelky) má hlavu osy o průměru díry v kluzáku, dlouhou cca 30 mm a dosedající přímo na rozpěrku v kole. A rozříznutá vložka tam není vubec.    [Monty]   23.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj a díky všem za rady, máte pravdu, já jsem už dokonce s panem Hadrávkem o tom včera odpoledne mluvil, mám asi turecký kolena. Už jsem ty podložky z kolen sundal, nechám si vypálit na laseru nové, spasuju je s trubkama kolen a tigem je nechám navařit. Celé i s kusem kolene je to schované pod maticí, tak to bude snad už v pohodě :-) A jestli ještě můžu mít jeden, asi triviální dotaz. Když utáhnu přední osu, tak se mi trochu stáhnou k sobě kluzáky. V levém kluzáku je rozříznutá vložka, je nová, vložka mezi kluzákem a ložiskem je taky nová. Připadá mi ale divný, že průměr hlavy osy je větší než průměr vložky v levém kluzáku, takže se hlava osy opírá o kluzák. Není to taky něco tureckýho?? Běžný je přeci, že se celá osa utáhne k pravému kluzáku, levým volně prochází a po propružení se utáhne šroub levého kluzáku, který kluzák utáhne na osu.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Milane, řešil jsem s p. Hadrávkem výrobu atypických kolen. A je na to jednoduchá finta. V tvém případě odřízni tu navařenou podložku co jde do válce a přivař jí znovu a správně. Nemusel by se ani opálit chrom, kdyby se to vařilo Céóčkem a hned ochladilo.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Kolena 353 a 559 jsou jiné jak bylo uvedeno, dával jsem kolena Hadrávek a doutníky Buyak na 354 a komplet Hadrávek na 559 a vždy to byl trochu boj, ale úspěšný. K dotěsnění používám jen kamnářskou šňůru a případně jí přidám až do utěsnění až si to celé sedne. Začínal jsem vždy letmým přichycením doutníku a kolena do válce a případně upravil díry v úchytů, ale já dělal šroty, kde se dovařovaly některé držáky.    [kadel]   22.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Máš štatně ohnutý kolena. Běžně se to stává u tureckých výrobků. Panelka má úplně jiná kolena.Kolena od Hadrávka pasují. To je alespoň moje zkušenost    [Stenly]   22.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj, z toho si nic nedělej, já se taky dost často seknu ... :-) Ale když už si tu spolu povídáme a ty máš 250, chtěl bych se ti na něco zeptat. Já mám ještě kývačku 250, z roku 1961 a mám na ní nová kolena a výfuky. Ale nějak to nepasuje, když dávám na motor celý výfuk s kolenem, nedokážu koleno utáhnout k válci, nesedí příruba s těsněním. Musím napřed nasadit koleno a utáhnout ho a pak na něj nasadit vlastní výfuk a silou ho napasovat se šrouby na rám. Prostě to koleno trochu ohýbám. Nemůže to být sestava z panelky??? Ten původní majetel totiž sestavil ze dvou motorek (kývačky a panelky) jednu. Rám a motor mám z kývačky, kastlíky, přední vidle a blatník z panelky. Jo, a těsnění kolene a výfuku je na gumový "O" kroužek, bez matice, jen nasunout. Neporadil bys???    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Nebudou se opalovat kladívka tak že o věc na údržbu míň. Přibude tam elektronka tak že o problém víc. Výhoda neopalujících se kladívek je dobrá, ale zas to chce mít minimálně jednu destičku náhradní.    [tecka]   20.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Diky.
Tohle je taly zajimave.
https://motorky.bazos.cz/inzerat/126243709/bezkontaktni-zapalovani-pro-jawa-a-cz.php
Libi se mi to vic tim, ze se jen vymeni desticka zapalovani.    [robertn] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  https://motorky.bazos.cz/inzerat/126204303/prodam-bezkontaktni-zapalovani-jawa-cz-6v-12v.php    [Monty]   15.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Děkuji, jsem trouba. Neuvědomil jsem si, že je tady debata výhradně o 350 a já mám 250. V dědině máme ještě jednoho automata 250, ale majitel je trouba a bastlíř, sice ví co má, ale jeho amatérské stodolové pojetí renovace je zoufalé a už si nevybavuji jakou na ní má hlavu. Ještě jednou se omlouvám.    [kadel]   15.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Nebyl by odkaz na to rusko-ukrajinské bezkontaktní zapalování na původní dynamo? Díky. Nenašel jsem.    [robertn] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, posílám ti fotku hlavy z mojí motorky, snad ti to pomůže.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, posílám ti fotku hlavy s mojí motorky, snad ti to pomůže.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Náhon tachometru určení na jakou motorku je.


 Zdravím, chtěl bych požádat o pomoc určit na jakou motorku je tento náhon tachometru.    [Sak] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.10.2020 
 Přidat odpověď 
Odpověď  1 a 2 stahovák na řemenice, 3 na půlení nějakýho motoru, 4 nevím    [HonzaBK]   15.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Kdo má, nebo dělá? Buyak, Hadrávek?    [kadel]   14.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Díky, to mi stačí, tedy asi kulatá a "nízká" co byla u toho torza, tak jsem ji tam nechal.    [kadel]   14.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Proč absurdní? Mirek to neuvedl ale možná to nastavování se provádí přímo na desce. Jinak mechanicky regulovaný předstih už před válkou měly motocykly DKW viz. NZ 350-1
http://i153.photobucket.com/albums/s224/snafu_bucket/Mobile%20Uploads/2017-02/IMG_20170131_211432_zpsbhnrjjvd.jpg a bylo to i na malých kubaturách SB 200.    [Martin Štindl]   14.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

Kdo dela dobry vyfuky?


 Zdravim,
Kdo ma ted na trhu dobry vyfuky? Jde me o zpracovani,chrom apod.diky.    [Rizeksbramborem]   14.10.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Odpověď  Mít na 250tce zapalování s proměnným předstihem a někde nějaké to tlačítko co volí jízdní režim je prostě absurdní.    [tečka]   14.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Dielenské náradie.


 Zdravím páni.Medzi dielenským náradím čo používam sa vyskytli 4 kusy ktoré neviem zaradiť ani na čo by sa mali či dali použiť.Poznáte/používate niekto niečo z toho?Dík.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.10.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Odpověď  ahoj, již se také prodává rusko-ukrajinské bezkontaktní zapalování na původní dynamo, které pracuje v rozpětí 5 až 16 Voltů. Je univerzální pro jedno i dvojválce a má též řízený předstih a tři možnosti rozsahu - jemný, střední a "sportovní". Instaloval jsem je na Jawu 350/634, ČZ 250/455 a Čezetu skůtra a fungují spolehlivě    [Mirek]   14.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj, udělám ti fotku hlavy, ale teď si myslím, že svíčky jsou v ose válců a hlavy jsou kulaté. Ale nemám to před sebou, odpoledne nebo zítra to vyfotím. Já si nejsem jistý, jestli ten motor je vůbec z automatika, jestli na normální motor nedal ten chlap, co mi to prodal, jen víko z automata. I když proč by to dělal ... snad jen kvůli vyšší ceně. Já se do toho pustím přes zimu, zkusím zjistit podle výrobního čísla karterů, co tom bylo původně.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Já je koupil a pak cca 2x viděl v inzerci, burzy dávno neřeším, chodí tam sprostý lidi    [kadel]   12.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tož to je problém,burzy nie sú,nie je kde hľadať,na nete je malá šanca.Však ono mi to nijak neponáhľa a možno sa časom niekto na výmenu nájde.    [Joski]   12.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jedině koupit draze na 250 (občas se vyskytnou) a stejně draze potom prodat ty 350 a zájem bude. Jen se nespálit, mě nutili ty z 250 na 354 a že mají mít značení jsem tehdy nemohl vědět a nakonec je koupil i za nehorázné peníze. Ty moje původní měly ustřiženou celou spodní část tunerem a byl zájem i o torza s chobotem.    [kadel]   12.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Aha,tak som to zle odhadol.Ale každopádne je tam zvnútra vyrazené číslo 350 a na 250 to nepasuje,je to širšie a inak tvarované vzadu okolo motoru.    [Joski]   12.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Na burze jsem narazil na torzo motoru automatic samozřejmě bez spojky, takže jsem si udělal sice pseudoautomatic, ale na akcích u nás je vždy jedinný. S tou vačkou jste mě zaskočili a poučili. Já mám dotaz ke tvaru hlavy u automatika, já mám typ se svíčkou v ose a kulatý tvar.    [kadel]   12.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Chobot měla 354 nikoliv 361. Plechy na chobot problém, daly by se upravit i z otevřeného sání.    [kadel]   12.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Sanie s chobotom na 250/350


 Tak som až pri renovácii zistil že mám sanie s chobotom z Jawa 350 asi typ 361.Ale potrebujem na 250,typ ako je na foto.Takže ak by mal niekto opačný problém môžeme urobiť výmenu.Len 100% stav za 100% stav.Dík.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.10.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (5) 
Odpověď  Jasné,dík.To si ešte dobre dopadol.To na mojej expert všetko na tej automatickej spojke pozváral dokopy a urobil z nej obyčajnú.Ale aspoň ostal ten predľžený hlavný hriadeľ prevodovky.    [Joski]   07.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj Joski, já tam mám normální vačku. Ale to může být proto, že pod víkem je normální spojka, ne automat a tomu odpovídá i ta vačka. Ten, co mi tu motorku prodal si automatickou spojku vyndal (a asi i s vačkou) a dal tam standardní věci.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ako som ti na to pozeral všimol som si ešte jeden údaj ohľadom Automatic 350.Jedna z troch iných súčiastok(okrem spojky) je údajne aj vačka poloautomatu spojky s väčším zdvihom.Ale tu tam ja určite nemám.Mohol by si pozrieť či je na tvojom motori nejaká inakšia? Dík.    [Joski]   02.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/988 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006