MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315695 příspěvků |8137 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 21 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Panelka) 25.2.2024 07:11  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a k....   15.06.2006 / 320
    Detaily Jawa 250/590 sport 1967   20.05.2018 / 231
    Moja Jawa 250   11.02.2021 / 205
    Čz 175/250 sport na 19kolech !!!   07.08.2009 / 204
    barva   11.03.2012 / 191
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 4383      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 288      Příspěvků Příspěvků: 41122
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/1029 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  Zdravím, dnes mi přišla odpověď prodejce:"Dobrý den, na rozetách se normálně jezdí, Almot rozety jsou dobré, neviděl by jsem v tom problém. "
Tak asi jsem blbec já. Rozeta letěla do popelnice a na renovaci mám originál rozetu nepoužitou uloženku.    [braun] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  .    [StekyssRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto3    [JM]   11.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto    [JM]   11.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  dalsi foto    [JM]   11.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Hledám majitele motocyklu Jawa 250 353 rv. 1958 VIN. 353 - 039669


 Hledám majitele kývačky Vin. 353-039669.
Kývačka je asi na V značkách.
Rád bych mu nabídnul originální velký Tp k jeho motocyklu.    [JM]   11.02.2024 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (4) 
Odpověď  Zdravím , podarilo sa ti nejako vyriešiť problém s tou rozetou almot ? mam ten istý problém 😔    [Adam]   10.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Začni na DI a zeptej se, zda pod tvým číslem rámu nejezdí nějaká motorka- zvláš´t , když k ní nemáš papíry..    [Jan]   10.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Výrobní číslo bez předčíslí měli náhradní rámy, mám je na dvouch motorkách a jedna má doklady kde je zapsána výměna rámu a ten nemá předčíslí s uvedeným typem a jedná se o panelkový rám.    [David ]   10.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Na konci minulého týdne jsem komunikoval s paní od logistiky ohledně budoucnosti firmy. eTovar oficiálně skončí dnem 24.února, jeden z kolegů si ponechává lisování tabulek SPZ a menší část výroby, jinak pravděpodobně firmu odkoupí pan Korda(JAWA-KORDA.CZ).
Problém je že asi část produkce stejně bude ukončena, delší dobu jsem se snažil zakoupit řetězová kolečka primáru na motor 250/553(Duplex pro spojku J634) a pokaždé když jsem dostal echo že jsou skladem, tak je někdo ztopil dřív než jsem je stačil objednat. Právě minulý týden se mi podařilo zamluvit poslední kus který zákazník náhodou vracel, jenže další už skutečně nebudou(výrobce končí 15.února) a já chtěl zrovna 3 kusy :(    [Martin Štindl]   07.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Na stránkách Etovaru je, že příští týden definitivně končí výroba a eshop. Nemáte někdo bližší info o jejich produktech? Jestli to třeba někdo převezme nebo někdo vykoupil zásoby? Nějaké díly co měli v nabídce jenom oni bych potřeboval, ale v eshopu už ani nejsou...    [meela]   07.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Možnost je stále stejná - vyvrtat válec,a nalisovat za tepla nově vyrobenou vložku.

Ale je to složitý , náročný a drahý.    [Monty]   01.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Čas se posunul, doba se změnila . .. .
jak je to s možností vyvložkovat válce na califa, Bizona ? ?    [r]   31.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj, možná jsem odpověď přehlédl ikdyž jsem to tu celkem pročetl. Vím že se tu mluví obecně o verzi Ambasador, ale chtěl bych vědět jestli se vyráběla i černá Jawa s chromy na nádrži, konkrétně 250/353 a jestli to bylo běžné.    [Hanz]   31.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ložiska jsou tady probrána sice letmo ale pro tyto motory určitě důkladně, ještě ten postup sestavy převodovky (s vymezením předlohy/hlavní hřídele/kola s nábojem a kontrola s položením na oba boky), možná i to vložkování vodící tyčky vidliček a středění, pak usazování klikovky atd....
Teď ale mám frmol a kiksnul mi foťák takže z mé strany zdržení.....    [Martin Štindl]   17.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  to už si nepamatuji, ale podle odkazu co jsem dal níže vyjadřuje značení ložisek P6 apod. přesnost jejich rozměrů a chodu - a to pak snižuje hlučnost (C36 - C3 a P6)    [meela]   15.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  pro meela ,jaká byla klec v tech C36 ? (plech,mosaz,slitina lehkého kovu,textit,Polyamid,Polyetereterketon)konstrukce klece snižuje hlučnost C3    [majco]   15.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  C36 ZKL
Ložisko kuličkové jednořadé C36 - radiální vůke větší než normální,+ snížená hlučnost chodu    [majco]   14.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  No nejhorší je, že ty ložiska mají nějaké předepsané rozměry a vůle od - do. A pokud se sejdou krajní hodnoty tak může mít C3 paradoxně menší radiální vůli než obyčejné ložisko. :-) Takže třeba základní ložisko 6304 od ZKL může mít radiální vůli od 5 do 20 mikrometrů, a 6304 C3 od 13 do 28 mikrometrů. Nejběžnější budou pravděpodobně nějaké střední hodnoty, ale stát se může všechno.

https://www.zkl.cz/cs/produkty/obecne-informace-pro-konstruktery/7-loziska-vseobecne-udaje

A potom taky záleží kde se ložiska kupují, mě v Pardubicích opakovaně jeden prodavač přesvědčoval, že ložiska C36 jsou základní provedení a nemají větší vůli, že na kliku nepatří. Já se ukecat nenechal, ale kolika zákazníkům to mohl rozmluvit?    [meela]   14.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  A co ted ? dejte doplacu další globální problém...    [majco]   14.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Bezva, po po posledních příspěvcích do této diskuse jsme snad všichni do jednoho obecně utvrzení v tom že do dvoutaktního motoru (který klikovou skříň využívá trochu jinak než čtyřtakt) patří ke klikové hřídeli vždy ložiska s VĚTŚÍ radiální vůlí C3(vyjímečně i ještě větší). A to jak v případě kuliček či válečků nebo čehokoliv jiného. Prostě tam BYLI, JSOU, BUDOU a MUSEJ tam být a to i kdyby tu klikovku vycentroval nějakej kouzelník na čepech pod pět tisícin.    [Martin Štindl]   14.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  majco má pravdu, léta jsem nakupoval díly pro podnik, tak velká balení ložisek označena na obalu jinak jsem zaznamenal. Také jsem zaznamenal, že zakrytá ložiska byla mnohdy i bez vazelíny. Jsem zastáncem toho, co výrobce doporučuje, nebo určuje montovat, tak se má montovat. I když jsme v mládí byli rádi, že nám v místním JZD vůbec nějaké ložisko zadarmo dali, abychom mohli po polích krosovat.    [Luboš]   14.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  nejde to líp vyfotit...    [SK-125] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Asi jo...protože když sem delal za socíku v továrne motory ,na ložiskách bylo sice vyraženo jen 6304 ale na vnejším obvodu kroužku ložiska bylo vytlačeno černou nebo šedou barvou dost slabe C3 (nebo vúbec nic proto že, ložiska byli baleny po 20 kusech v krabicích na ktrých to bylo C3 jen napsáno na etikete a na ložisku jen raženo 6304) to znamená že když si to ložisko po nalisováí znova vylisoval tak už si tam z toho značení z 80% nic nevidel a pak si lidi myslí že to je ložisko v základní toleranci a ne C3    [majco]   14.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  to o ložiskech patrí do tématu níže "černé písty" nevím proč to blbne    [majco]   14.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Asi jo...protože když sem delal za socíku v továrne motory ,na ložiskách bylo sice vyraženo jen 6304 ale na vnejším obvodu kroužku ložiska bylo vytlačeno černou nebo šedou barvou dost slabe C3 (nebo vúbec nic proto že, ložiska byli baleny po 20 kusech v krabicích na ktrých to bylo C3 jen napsáno na etikete a na ložisku jen raženo 6304) to znamená že když si to ložisko po nalisováí znova vylisoval tak už si tam z toho značení z 80% nic nevidel a pak si lidi myslí že to je ložisko v základní toleranci a ne C3    [majco]   14.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Takže všechna ložiska, která jsem kdy vymontoval, spadají do kategorie C5 a vyšší :-)    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pamatujte, chybama se člověk učí!...
SKF=Přídavné označení před základním označením označuje díly ložiska a za ním
následuje označení celého ložiska, popř. přídavné označení je uvedeno, aby
nedošlo k záměně s jinými označeními.

A=Odlišná nebo upravená vnitřní konstrukce, přičemž hlavní rozměry zůstávají
zachovány. Význam písmena zpravidla souvisí s určitým ložiskem nebo
ložiskovou řadou.
C1=Radiální vnitřní vůle menší než C2
C2=Radiální vnitřní vůle menší než Normální (CN)
C3=Radiální vnitřní vůle větší než Normální(CN)
C4=Radiální vnitřní vůle větší než C3
C5=Radiální vnitřní vůle větší než C4
C02=Zvlášť zúžená tolerance přesnosti chodu vnitřního kroužku smontovaného ložiska
C04=Zvlášť zúžená tolerance přesnosti chodu vnějšího kroužku smontovaného ložiska
C08=C02 + C04
C083=C02 + C04 + C3
C10éZúžená tolerance průměru díry a vnějš­ího průměru    [majco]   13.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  OK :-)    [Martin Štindl ]   13.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  A 7210 A Stykový uhol 25°
AA 7210 AA Stykový uhol 26°
B 7210 B Stykový uhol 40°
C A 7003 C Stykový uhol 15°
CA 7210 CA Stykový uhol 12°
CB 7210 CB Stykový uhol 10°
CZ 6003 CZ Radiálna vôľa menšia ako normálna
C3 6302-2ZR C3 Radiálna vôľa väčšia ako normálna
C4 6005-2RS C4 Radiálna vôľa väčšia ako C3
C5 6303-2ZR C5 Radiálna vôľa väčšia ako C4
C6 6300 C6 Znížená hladina vibrácií    [majco]   13.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  To je sice fajn ale chtělo by to přispívat přímo k tématu - tedy má zkušenost, můj názor....    [Martin Štindl ]   13.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  ALE,Já sem na tvojí strane :-)    [majco]   13.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ano, akorát že majco dosud neprojevil ochotu někomu poradit či pomoci ale takřka nepropasne možnost si rejpnout.
Já vůbec nikdy nezávodil ale vím že závodící na těchto dvoutaktech zajišťovali volná ložiska v karterech nacinovanim a mazali je ricinem, jenže tyhle motory nebyly dělány proto aby bez zásahu odjezdily desetitisíce kilometrů.    [Martin Štindl ]   13.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Martin Štindl Vám tady zdarma zdeluje technické informace , C3 je v 2T duležitá tolerance ...kdo závodil skusil o co de a ostatní... je demokracie klidne si tam montujte AAA    [majco]   13.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Luboš: omluva, já jsem od pátečního poledne na horách v Peci a čtu i píšu z mobilu, já to pobral "jako s kosouhlym stykem " i pojal
to jako kuzelikova.
Motor sice nasaje chladnou směs do prostoru klikovky, ale u dvoutaktu je během zlomku vteřiny stlačena. A přitom stlačení se rozhodně neochlazuje, sice to zahřátí není tak drastické jako u dieselu ale účinnost směsi jako chladiče je o dost snížena. Druhou věcí je že tyto motory mají sice sání do karteru ale ČZ 125 A,B,T(+ predvalky) mají sání do válce kde nasávana smes jde zkrze kanál ve válci který se zahřeje rychle za pár vteřin a kartery u klikovky postrádají žebrování. K tomu malá zetka má kliku maličkou a jen na dvou loziskach, ta na přesné vycentrovani je méně náročná(tedy ne podle mne ale podle vyjádření pana z Ústí nad Orlicí kterému tyto kliky svěřují).
Nikdy jsem starou kliku nepremeroval, jenom při převzetí po opravě a to u kamaráda na prizmatech(jednoválce). Kdyby se ložiska s větší vůli začali osazovat z důvodu té házívosti tak by to bylo snad nějak zdůvodněno (pro navyšování výroby se zkracuje normovaný čas pro úkon centrování klikové hřídele a proto je zvetsena min. tolerance?) Jaka by musela být pak toleranca házívosti na čepech pro ložiska s normální vůlí?
Ahra opravdu nemá přímo něj hodnocení, kamarádovi už před 15ti lety při výbrusu zlomili žebro u válce BMW R12, ale mně dělali kliku DKW NZ 350 a zase klobouk dolů - akorát mě při prejimce ujišťovali že ta bude tak za dva měsíce a trvalo jim to přes půl roku, navíc nechali karbon na setrvacnikach u ojnice kde jsem to bez rozlišování nemohl vyčistit. Naopak Lopaurovi nemohu vůbec nic vytknout.    [Martin Štindl ]   13.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Je zřejmé, že i lidé velmi zběhlí v montážích motorů nevědí, co znamená u ložiska označení "A". Takto se označují řadová (jedo i dvou) kuličková ložiska, která jsou v provedení, které dovoluje boční namáhání do strany (axiální). Jsou dále dělena podle úhlu. Montují se obvykle v páru a to různě proti sobě, nebo podle potřeby zachycení axiálních sil. U klikovek se montují proti sobě, aby zachycovaly síly do obou stran. Obvykle je označení A C3, nebo normou. Nejsou to však kuželíková ložiska, ale normální řadová kuličková, která se montovala do motorů Jawa.    [Luboš]   13.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  A proč si myslíte Martine, že jsou ložiska na klikové hřídeli tolik tepelně namáhaná a je takový rozdíl teplot mezi vnitřním a vnějším kroužkem ložiska? To jako že se čepy klikové hřídele tolik ohřívají? Celé klikové ústrojí včetně ložisek je u dvoutaktního motoru velmi dobře chlazeno čerstvě nasávanou směsí. Navíc bloky motoru slouží zároveň jako chladič a pomáhají odvádět teplo z válce, proto mají také pod válcem chladící žebra.
To by znamenalo, že vnější kroužek ložiska by se ohříval daleko více, než vnitřní.
Ložiska se zvětšenou vůlí se opravdu dávala kvůli nesouososti čepů. Zkoušel jste někdy takovou starou klikovou hřídel po repasi vložit mezi hroty a kouknout se, jak se to pánům povedlo vycentrovat? S hradeckou Ahrou bohužel dobré zkušenosti nemám, ale je to možná tak 8-10 let, tak snad se polepšili...    [Chytrolín]   13.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tak kuželíková ložiska jsou u těchto motorů takřka nemontovatelná, ono vedle těch bronzových pouzder u kliky byli u 250tek péráku pár set strojů i s válečkovými ložisky (všechny tři). Slang je skutečně chvílemi zavádějící, v práci někdo vymyslí název pro oddělení či součástku který se rychle ujme a nově příchozí zaměstnanci i přes své vzdělání a zkušenosti vůbec neví o čem se bavíme...    [Martin Štindl ]   12.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ložiska označená "A", jsou ložiska s kosoúhlým stykem a skutečně se do motorů s vůlí "C3" montovala. Používání těchto ložisek má i svá pravidla. Pokud někdo zamění standartní typ (bez označení) za typ "A" v domnění, že se jedná o slengový výraz pro standartní ložisko a namontuje obráceně, tak motoru moc neprospěje.    [Luboš]   12.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dělám o motorkách (hlavně JAWA) už tak od roku 77. Prakticky bych věřil že lze udělat těch dvacet motorů za měsíc. Každopádně je to ale facha která zabere spoustu času. Nezávidím ti.
K tomu jak kolega píše že nemůže občas něco najít, to se máš - já už občas musím jít zpátky abych si vzpomněl pro co jsem vyrazil. :-)
A jeden zážitek. Před lety (bylo to po povodních v čechách) jsem doprovázel kamaráda na domluvenou schůzku ohledně koupi JAWY 350 Sport. Prý máme být v 9 hodin na benzínce a tam si nás vyzvedne.
Když jsme volali že jsme na místě tak nám dcerka řekla že máme zavolat večer, že táta někam jel. To určitě,haha.
Tak jsme jeli kouknout na nějaký muzea motorek. V tom jednom , a to se konečně dostávám k věci, nám pán řekl že jeho otec zbíral po povodních vyházený pionýry kolem těch dědin a renovoval i tři do týdne.
Tak se zase posaďte a můžete mu závidět :-)) To mi fakt řekl.
Nakonec jsme dojeli do Rabakova a tam se kochali a všem návštěvu vřele doporučuji.    [Standa]   12.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/1029 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006