MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316313 příspěvků |8201 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 131 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Panelka) 16.9.2024 18:57  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a k....   15.06.2006 / 320
    Detaily Jawa 250/590 sport 1967   20.05.2018 / 231
    Moja Jawa 250   11.02.2021 / 205
    Čz 175/250 sport na 19kolech !!!   07.08.2009 / 204
    barva   11.03.2012 / 191
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 4395      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 293      Příspěvků Příspěvků: 41240
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/1031 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  Používá se na to pomocný čep. Kdysi jsem to dělal z nouze i pomocí tuhé vazelíny, jak jehličky, tak podložky. Nutno dobře utěsnit otvor pod pístem, aby něco nepadlo dovnitř.    [Luboš]   16.09.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Monty, děkuju za radu. Jen mi není jasné, jak tam ty podložky při nasouvání čepu udržím. Musely by mít přesný vnitřní průměr, aby na čepu nekmitaly. No, nějak to zkusím vymyslet. A když by to nešlo a udělal jsem bronzový futra, trochu delší, než je šířka ojničního oka, s přesahem cca 2 mm, to by mohlo asi fungovat, ne??    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.09.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  jehlový ložiska bych nechal,a doplnil distanční kroužky z každé strany, s vůli nějakou desetinku,který klec budou držet uprostřed. Mají to tak třeba motokrosový Zetky.    [Monty]   15.09.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den, váhu pístu jsem snížil na 169 gr. A teď jsem si nechal udělal kliku a zarazila mi jedna věc. Původní ojnice s bronzovým futrem měla šířku horního oka 20 mm, pouzdro ještě na každé straně o 1 mm přesahovalo, celkem tedy byla šířka 22 mm. Nová ojnice s válečkama má šířku oka jen 16 mm, klec je široká 20 mm. A prostor mezi nálitkama uvnitř pístu je široký 24 mm. Ta klec s válečkama tam bude tedy vandrovat. Válečkové ložisko bych nahradil bronzovým futrem, ale co ta šířka ojničního oka? Není těch 16 mm málo?? Dělám to poprvé, tak proto ten dotaz ... Děkuju. Milan.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Díky supr🙂    [ZIKY] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.09.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jako na péráka?
https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zbozi/popis_zbozi.asp?klic_ma=910    [beat]   06.09.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Světlo Jawa 250 půlbuben


 Nazdar lidi. Sehnal jsem konečně parabolu naklápějící do motorky. Na mém rámečku chybí pružinky snad tři co drží asi sklo ,Jak vypadají abych si je vyrobil?.... toto je obrázek ilustrační dík    [ZIKY] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.09.2024 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Odpověď  jj my jsme kdysi s několika kamarády řešiuli proč jednomu kamarádovi občas nechce jet Velorex, proč se dusí. Postupně jsme zkusili všehno možné. Nakonec jsme závadu odhalili zcela náhodou. Pod plachtou měl na trubce pověšenou koženou kabelu se žrádlem pro psa kterého sebou vozil. Zastavili jsme na kraji silnice Velorex stál mírně nabok. Nastartovali jsme vše OK mírně jsem zahýbali Veloušem a kabela se přisála na sání. Je tam to velký sání na papírový filtr s vývodem nalevo. Takže na rovině i do kopce pokud jel doprava bylo vše OK, pokud zatočil doleva, kabela si přisála a Velouš nejel. To bylo radosti po roce a půl zoufalství    [HonzaBK]   04.09.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ja pridam neco pro zasmani.Kamaradovi po priklopeni sedacky,prestala jet 471.Neuhodnete proc.Pod sedackou mel pripevneny navod na pouziti.    [fari] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.09.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jo a ještě jak host píše hadr v sání, tak to se mi taky stalo, za filtr jsem strčil lékárničku, po nasazení sedla se zmáčkla a přicpala otvor filtru a nejelo to - takže na to taky kouknout...    [meela]   03.09.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  dakujem vsetkym za odozvy, trysky som skusal menit od 90 po 100 a vysledok nebol o moc lepsi alebo horsi ,moto ma cca 300-350 km od vybrusu a go... ale robilo to aj pred tym takto a kvoli tomu som robil go....ale teda nepomohlo to

skusim asi zohnat ten karburator ako tam patei a cez vikend sa s tym pohrat este ,dakujem vsetkym za rady a napady :)
dam vediet ako to dopadlo    [peter]   02.09.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Měl jsem to s 250/475 úplně stejně a stačilo koupit nové HT a laborovat od větší k menší a bylo po probému.    [Lojza]   02.09.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  no záleží jestli je už motor po záběhu nebo ne, pokud ještě nemá nic najeto tak radši nechat bohatší směs a maximálku moc nezkoušet... ale určitě je potřeba dát správný karburátor 2924.    [meela]   02.09.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jestliže motor po odpojení filtru znatelně ožil, je to známka toho, že s filtrem byla příliš bohatá směs. Průtočným odporem filtru se zvýší podtlak i na hlavní trysce a palivo se intenzivněji přisává = bohatší směs.
Tedy, pokud je filtr správný a neucpaný (hadr v sání...), zkusit nepatrně menší HT (pak to zase ale nepojede bez filtru, resp. pojede, ale směs bude chudá).
Principiálně ovšem na Váš motor patří karburátor průměr 24, viz níže. Ale i na 26 by to mělo jít s filtrem seřídit. Těch 85 - 90 km/h je tak +- maximum, co od toho stroje lze čekat, takže ostatní v motoru se zdá být OK.
Ev. zkontrolovat, zda se karburátor nepřeplavuje, zkusit třeba napoprvé dát jehlu úplně dolů, zkrátka ochudit na palivu...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  myslite ze to moze byt sposobene tym ze 2926 potrebuje viac vzduchu a 2924 bude na tom lepsie a bude sa dat pouzit normalne aj filter? aby motorka isla?    [peter]   01.09.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Karburátor 2926 je na ČZ 250/455, na ČZ 175/450 patří karburátor 2924.    [Zdeněk]   01.09.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

cz 175/450 nema vykon


 ahojte prosim o radu ,
mam 175/450 a som z tej moto uz na nervy , motor je po konpletnej go a stale nechcela tahat na 4 . vcera som dal dole to gumove spojenie karburatora a vzduch filtra a moto vo vyssich otackach uplne ozila ide aj na 4 prevodovy stupen cca 85 pred tym bola maximalka po tazkom trapeni nejakuch 72
mozte dat nejake napady co vyskusat? alebo ako zachovat filter a aby aj isla?
karburator je 2926 s otryskovanim 45 a 96    [peter]   01.09.2024 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (9) 
Nezodpovězené téma 

Jawa 350/634 převoz


 Zdravím, vlastním menší motorky a mám v plánu přesedlat na něco většího, konkrétně na třiapůlu konopnici. Nejsem si ovšem jistý, jak správně motorku převážet na nějakém vozíku za autem (např. kde ji přikurtovat, zda ji postavit na stojan nebo ne atd.), a proto se raději obracím na zkušenější z Vás :) díky za případné rady    [Ondřej Malát]   05.08.2024 
 Přidat odpověď 
Odpověď  Přípravek z motokrámku je léty prověřený systém a pro naše motorky dostatečný. Na písty stalince bude potřeba větší rozměr. Kdysi kamarád opravoval stařičký motor, neměl přípravek ani internet, tak ustřihl kus plechu a železa, vyvrtal díry, navařil matku a za hodinu vyndaval čepy.    [Luboš]   01.08.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jzk první odpověď díky, taky jsem jich našel několik na webu, proto se ptám kdo má s jakým zkušenosti, abych nekoupil nějakej šmejd. Druhej odkaz je o ničem, to bych musel pístní čep provrtat, tak jsem to dělal dřív když byly pístní čepy dutý průchozí.    [HonzaBK]   31.07.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pokud máš soustruh a trpělivost, asi taková věc půjde udělat za sobotu. Pro inspiraci posílám další odkaz

https://www.motionpro.com/product/08-0472    [JzK]   30.07.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Používám tento a funguje asi jako nářadí z Lidlu, nebo hobbymarketu. Práci zastane, ale pokud víš kde sehnat lepší, neváhej. Tohle nářadí si kupuješ jednou za život.

https://www.motokramek.cz/natahovak-pistniho-cepu    [JzK]   30.07.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  nikdo nepoužíváte přípravek, aby jste mě doporučili kde objednat?    [HonzaBK]   30.07.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zkusil bych pohledat modely k tisku v databázích modelů zdarma ke stažení, pěkný seznam kde se dají modely hledat je zde https://jedemeve3d.cz/modely-pro-3d-tisk-ke-stazeni-zdarma/.    [Ondra]   29.07.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

Přípravek na montáž pístních čepů


 Ctěl bych se optat co používáte za přípravek na montáž a demontáž pístních čepů, případně prosím o zaslání odkazu kde ho zakoupit? Je více výrobců a druhů, tak prosím kdo jaké máte zkušenosti. Jawa 350 ale předpokládám, aby šli i jiné průměry pístů. Díky    [HonzaBK]   29.07.2024 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (5) 
Odpověď  Vyměnit kladívka, může být sjetý pertinax a originální se dají ještě sehnat.    [Lojza]   24.07.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tak co, podařilo se problém vyřešit?    [meela]   24.07.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

jawa250 půlbuben...černý tachometr Maznice kývky


 Dnes jsem zjistil, že se mi nevrací ručka tachometru..pod 20 se nedá sklepat. Za jízdy ale ukazuje ..ale nad 25....jinak jsem hledal maznici na kývku podle knížky1954 ale na 54 motorce nenalezena díky za rady Ziky    [ZIKY] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2024 
 Přidat odpověď 
Zobrazit dokumentOdpověď  No, v zásadě pokud je vše správně- ten trojůhelníkový výsek na destičce nastav proti šroubu kterým se deska utahuje a měl bys mít nastaveno..
Cívku neměř, zkus jinou..    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zvedlo z 3,5mm na jeden centimetr??? Zkontrolovat samotný stator a rotor dynama, to jest jestli stator nemá ve vybrání v karteru velkou vůli - statorem (pokud není uchycen šrouby) lze v karteru pouze pootočit, nesmí tam "kvedlat".
Tyto mladší dynama JAWA D 355 mají také dost často deformovaná čela dovnitř protože ty uchycovací šrouby byly dotahovány na "prasáka", potom je i ta původní deska s přerušovačem zdemolovaná podobně a v tom případě je nastavování předstihu pracnější a zdlouhavé.
A jak už jsem zmínil zkontrolovat okruh zapalování - Cívka(alespoň proměřit odpor VN vinutí - cca okolo 6 kΩ), VN kabel, koncovka svíčky (spíše neodrušená, odrušená musí mít změřitelný odpor těch 10 kΩ, kontakt na svíčku lepší v provedení s pružnou sponku/závlačkou než s trnem), svíčka BRISK N15C s kontakty ve vzdálenosti 0,5mm.
Nastavování předstihu s pomocí žárovky je popsáno v Dočkalovi, buď s baterií vně(viz.foto) nebo přes zapnuté zapalování viz:
https://www.moto-prodejna.cz/includes1/languages/czech/manuals/Predstih/Predstih.html    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jeate se zeptam...jak zjistim, ze je spatna civka? Muzu to nejak zmerit trebas na voltmetru?
Nejsem zadnej elektrotechnik, ale kdyz me nekdo rekne postup jak zmerit, zase budu o neco chytrejsi.
Kondenzator kdyz je ko, tak co jsem slysel, tak by meli hodne jiskrit kontakty na kaldivkach...
Paja    [Paja]   04.07.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Meela: myslim, ze 1cm pred uvrati.

Martin Stindl:kolena nemam modry, ale jakoby do zluta trochu. Ano, do vyfuku to prskalo...jak jsem ladail predstih co jsem prijel z vyjizdky, tak bylo vse ok...pro sichr jsem to jeste projel a kdyz jsem nechal dohoret zbytek benzinu, tak najednou lehkej prd do vejfuku, jako kdyz je to spatne naladeny zase....zkusim to natocit znova teda a rana jak z tanku a vysledek je rozpulenej vyfuk :/

No hele spis asi delam nekde chybu pri nastavovani...

Mate nekdo nejakej tip, dle ytb treba...na video, kde je to "po lopate a pro blba" popsany?
Diky moc chlapy...

Jinak dobrej pripravek koukam na sestelovani...zkusim vyrobit :)    [Paja]   04.07.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dvěstěpadesátky pojedou kdykoliv, pokud budou mít předstih před úvratí.. jesti to bude 4 mm, stejně jako 1,5 mm lhostejno- tedy, vše závisí na vyběhanosti motoru.. pokud budeš pálit za úvratí, začnou ti modrat kolena a budeš střílet do výfuku.
Pokud se stalo nahodile, nemá to cenu dále řešit, pokud opakovaně, je to jiná věc.

Jinak podobně mě kdysi vytrestala i indukční cívka..    [Beat]   04.07.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  A vše ostatní je v pořádku? Elektoinstalace, kondesátor, cívka, svíčka N 15C (první panelky v katalogu mají uvedenou PAL 14-7 RZ ale mladší už 14-8 R). To že že to dokázalo rozervat tlumič znamená že to řádně nezapaluje - a při nastavování předstihu je spolehlivější obyč žárovka přes baterii než multimetr.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  to měření šuplerou je v pohodě, horší je právě přes svíčku kde není vidět... ale taky to jde (pokud tedy není svíčka šikmo jako to měly třeba první panelky). Kolik byl ten "totálně rozhozenej" předstih?    [meela]   03.07.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  No povodne jsem si taky rikal, ze se me asi ma asi povolil sroubek na zapalovani, jinak by to nechciplo tak nahle, ale vsechny byli pevne dotazeny...pertinax na kladivku ma cca 3-4mm odhadem.
Jinak merim pri sundany hlave tak, ze supleru opru o hranu. Ano, vim ze je vypouleny pist, ale mel jsem za to ze so to meri prave takhle...je to teda spatne?
Paja    [Paja]   03.07.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jednou jsem kamarádovi, který to však uměl, pomáhal šteloval předstih na čezetě. Vždy seřízeno dobře a po nastartování motor měnil chod. Příčina byla v předcházející výměně rotoru a málo utažené vačce, která se rozviklala. Jak motor chytnul, tak se vačka pohnula a motor změnil chod.    [Luboš]   03.07.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Změna předstihu během jedné projížďky je možná, jednou se mi to stalo. Bylo to tím, že se namazaná plsť nedotýkala vačky, takže kladívko jezdilo po vačce nasucho a ten pertinax se zbrousil a předstih se změnil o pár mm. Takže zkontrolovat jestli je namazáno...
K nastavení předstihu, popis je trochu zmateně popsanej, ale snad je dobře :-) takže jenom pár poznatků na co je potřeba myslet - měříte to šuplerou přes závit pro svíčku nebo se sundanou hlavou? Píst je vypouklý, takže přes svíčku může docházet k odchylkám, podle toho kde se zrovna šuplera dotkne.
Taky když se otáčí celou deskou tak se musí jít s postupem zase od začátku, horní úvrať, odtrh atd...
A jiskra přeskakuje když se kladívka rozpojí, takže je dobré vrátit se z HÚ zpátky více než 3,5mm, tam by měl měřák pípat. Potom točit motorem ve směru otáčení a tam kde to pípat přestane by měl být předepsaný předstih .    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Predstih panelka


 Cau,
Muze me nekdo poradit co delam spatne? Kdyz jsem se vracel z projizdky, tak me na semaforu z niceho nic zhasla motorka...nejdriv jsem si myslel, ze me prdla pojistka, ale nakonec to bylo predstihem, kterej byl totalne rozhozenej. Sroubky na desticce byly pevne utazeny, takze k samovolnemu rozhozeni dojit nemohlo hadam teda.
Znovu jsem naladil odtrh a predstih dle voltmetru, ale ne a ne ho sestelovat tak aby to bylo ok...dnes jsem to zkoiusel znovu a kdyz uz jsem si myslel ze je ok a drzi...tak se ozvla a obrovska rano z vyfuku, kterej se roztrhnul...foto.

Vim, ze tech navodu je na ytb spousta a delam to dle nich a viditelne asi nekde delam chybu...

HU....mezi kladivkama 0.4mm...pqk popojedu zpet vackou a na suplere, na ktery mam nastaveno 3,5mm...tak kdyz se pist dotkne suplery mela by preskocit jiskra...tzn, ze kdyz mam zapojeny voltmetr a zaroven odpojene vsechny veci jako kondik apod. Tak destickou pootocim doleva nebo doprava (dle zvetseni nebo zmenseni predstihu) a v okamziku kdy zacne voltmetr pipat tak bych mel mit nastaveno ne?!

Diky za radu co by mohlo byt spatne nebo kde dwlam chybu prowim...
Pripadne pokud mate nekdo nejakej jinej postup, budu rad za radu.
Diky Paja    [Paja]   02.07.2024 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (12) 
Odpověď  Ahoj Meelo, tak nevím, zda kov je novější, nebo starší, ale na své panelce 250 (559) z roku 1967 mám černý plast. :-)    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.06.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/1031 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006