| Zdravím , oživím tohle téma..Koupil jsem torzo zřejmě seskládané z dílů na odvoz do sběrného dvora.Můj stav je takový , že Klikovka se ani nehne a mezi kartery je mezera.Kartery nemají párové čísla..Už se stalo..Objednal jsem rozlisovací přípravek na kartery a další investikace mně čeká.....Jsem strojař a spárování karterů je mi jasné.Nicméně párových karterů už nejsou zdaleka takové hromady , jak tomu bylo možná při založení tohoto vlákna...Navíc vidím i názory , že po zabroušení na desce to mnohdy funguje. Případně vyvložkování , aspoň děr pro kliku....Převodovka by to mohla dát , jak jsem zavnímal , ale také není pravidlem. Každopádně bych se chtěl aspoň pokusit moje stávající kartery vyhodnotit. Moje otázky: 1. Kolik je průměr pro ložisko kliky? 2. Jaká je přípustná nesouosost děr pro klikovku? 3.Pokud složím nepárové kartery s klikou , může se čep klikovky tím složením vyosit? 4.Možná nevidím všechny úskalí? [MartyC] 29.10.2020 |
| Podle mě je to dost o náhodě, v jakých tolerancích se zrovna rozdílné kartery potkají. Může to být super, a nůlže to byt na nic. [HonzaBK] 22.04.2011 |
| Teda chci říct, že myslím, že bych postupoval stejným způsobem a klidně bych to spároval... [Vašek] 21.04.2011 |
| Ahoj :) Já za sebe mohu přidat zkušenost se složením různých karterů. Složil jsem dokonce pravou a levou polovinu z různých modelů (jeden měl přepad z karburátoru pod motor a druhá půlka byla z toho jinačího s odkapem na sekundár)a moped normálně fungoval. Možná to není ideální, ale řekl bych, že to vzhledem k malým rozměrům motoru není na tu souosost až tolik náročné. A když vezmu vpotaz, jaké jsou rozdíly vlastností u jednotlivých korektně složených mopedů (hlučnost převodovky, chod řazení atd.) nemyslím, že bych v případě nouze zase postupoval stejným způsobem. [Vašek] 21.04.2011 |
| Dělal jsem to jednou na motokrosové čz - dvoulauf. Po velkým měření a rozhodování se díry pro kliku opravovaly,zbytek zůstal. Moc už se na tom po opravě nejezdilo,ale nebyl problém, vše fungovalo. Čím menší motor, tím menší menší nároky na přesnost? [Monty] 21.12.2010 |
| Kluci něco na tom možná bude, ale má zkušenost je ,že jsem složil z nedostatku dílů tři motory z rozdílných karterů, jeden jsem prodal i s mopedem - pojízdným, jeden má najeto v s11ce 2800km absolutně bez problému a druhý v s22 má najeto 930km a rovněž bez problému. Pouze náhoda,nebo to dělá paseku pouze na větších strojích ? Už jste někdo složil mopedový motor ze dvou rozdílných půlek a měl s tím problém ?? Já tedy rozhodně ne. Ale netvrdím,že je to zákon. [David] 21.12.2010 |
| No, Me2T, nyní Ti Monty podal naprosto vyčerpávající odpověď.K tomu už není co dodat,je v ní obsaženo vše. [matt] 21.12.2010 |
| Dobře - bloky jsou v továrně složené k sobě, očíslované a potm současně obrobené - potom se již NEDOPORUČUJE je vzálejemně zaměnit. Pokud by v nouzi měly kartery z ruzných párů fungovat, považuji za nutné znovu obrobit alespon otvory pro ložiska klikovky.Takže vyvložkovat a znouvu udělat správný průměr otvorů. Převodovky má menší otáčky, tak je větší šance, že bude fungovat dobře. U levného vozidla typu moped považuji za rozumnější schánět dobrý PÁR karterů. [Monty] 21.12.2010 |
| Monty,ač je to pro tebe třeba nepochopitelné,existují i lidé,kteří se motorkama neživí,nemají takové letité zkušenosti,a proto se na tomto serveru ptají na věci,které se Ti zdají být naprosto triviální. [matt] 21.12.2010 |
| ale potom netuším, co dotyčnýmu odpovědět - jestli to chce složit, tak at si klidně dá druhou půlku motoru z Hondy,když to považuje za možný. Já bych prostě čas s takovou akcí u Jawety neztrácel. Něco jinýho u nějakýho supervzácnýho typu- řešení se vždycky najde,třeba po složení půlek vyvložkovat a znovu svrtat uložení kliky. Ale na mopedu je lepší kartery zahodit a schánět dobrý v páru. [Monty] 21.12.2010 |
|