MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 292455 příspěvků |6848 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 66 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMopedy Jawetta, Stadion, Babetta a ostatní 21.2.2018 00:05  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Jarmark - aneb napiš co sháníš a co můžeš nabídnout.   24.06.2010 / 689
    Dobrý den Dámy a Pánové.Někde na netu jsem viděl, že někteří majitelé ....   18.07.2009 / 374
    Jawetta dotaz na pamětníky znalce.   26.03.2009 / 235
    Tak další už se klube..   25.04.2011 / 211
    Zohnal som torzo vývozovej S22-ky. Ale má český štítok . Nemá niekto n....   09.10.2007 / 180
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 2913      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 15 / 278      Příspěvků Příspěvků: 29371
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/195 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

S 22


 Dobrý den,
1/k čemu je tento dím na Stadionu?
2/jak se dá opravit stojan aby stadion stál na kolech a nepadal , nemusel jsem mít pod stojanem 2 cm desku?
Karel    [70karel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Myslím že to tam nepatří, vypadá to jako nějaký samodomo záchy. Alespoň jsem na nic takového při skládání zakoupené 22 nenarazil.    [pítr]   20.02.2018
Odpověď  Nemáš fotku toho stojánku? Nebo spíš rámu v místě, kde je upevněn.    [Čop] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2018
Odpověď  a co ten díl na foto z čeho to je, kam patří?    [70karel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2018
Odpověď  http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=120&idtop=268123    [pítr]   19.02.2018
Odpověď  www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=120&idtop=137985    [pítr]   19.02.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Nový člen.


 Zdravím všechny.Jsem tu nový a jsem z Brna.

Koupil jsem Jawettu r.v. 1960 a započal s renovací.Dnes jsem ji rozebral na prvočinitele a nachystal pro chemické odstranění původní kladívkové barvy.
Mám na Vás zkušené renovátory Jawett a Stadionů několik dotazů ohledně renovace:

1. Jakým způsobem oddělit zadní kyvnou vidlu od motoru ( vyrazit,vylisovat) (zajišťovací šroubek odmontován)?
2.Jak a čím nahradit původní kladívkovou barvu (originál zelená)?
3.Jak zdemontovat zapalování z kliky?
4. Mám obuto pneu rozměru 23*2. Jakou velikost ráfků objednat.
Moc děkuji za případné rady a postřehy.    [seznam19Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 24 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Mám 100 kilo. Nepsala klávesnice :)    [seznam19] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2018
Odpověď  Kde pořídit kvalitní ráfky? Mám kilo tak aby něco vydržely.
Díky    [seznam19] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2018
Odpověď  ráfky se dají koupit nové ale šířku ráfku 39,8 mm. Už nikde nekoupíš jedině origo dokonale připravit a pochromovat ty repliky mají 44 mm. možná jsem cvok ale vadilo mi to a dost dlouho jsem ty původní hledal.    [hubohu] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já jsem bubny obrousil šestistovkou šmirglem a potom leštil hadrovým kotoučem a pastou na leštění hliníku.    [Čop] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2018
Odpověď  Mě se docela líbí to chemický leštění, připadně mě to nejblíže k původnímu povrchu. není nic leštěnýho, zůstane původní struktura odlitku, jen to je lesklejší, ale časemto trošku stmavne. Hliník určitě netryskat. Chromování třeba ve Svitávce (mezi Blanskem a Letovicemi), nebo já to vozím do Brna jak je te´d zavřenej ten maloměřickej most tak tam to brousí aleští. Další kdo v Brně brousí a leští je na Cejlu v bývalé fabrice jak je křižovatka k vojenské nemocnici (nevím co tam bylo za fabriku). Ale rám bych taky nelakoval. Hlavně nezkoušej sundat magneto bez stahováku, jinak zničíš klikovku a pozor je tam matice s jemným závitem!.    [HonzaBK]   29.01.2018
Odpověď  Diky. To taky delam. Sedim a hledam.Nechci delat nic bezmyslenkovite. Tryskat budu sodou. Zatim vse cistim a prohlizin stav    [seznam19Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2018
Odpověď  Hliník netryskat!!! Když, tak suchým ledem nebo podobným mírnějším abrazivem. Nikdy písek / drť.
Je to sice Vaš stroj, můžete si s ním dělat co chcete, je mi do toho všeho vlastně kulový. Ale vřele bych Vám doporučil věnovat několik dnů / týdnů pátráním po internetu googlením hesel "restaurování laků", "renovace odlitků", "chromování - zkušenosti", atd. Nepůjde to rychle, ale dozvíte se velmi mnoho užitečných poznatků v ucelené podobě...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2018
Odpověď  Rafky budu kupovat novy. Stredy chci ocistit tryskanim a vyplest. Nachromovat jsem chtel riditka a dronotinu. S tou patinou mi davate. Restauruji take stare veci a davam jim novy zivot.Tento stav ale asi nedam.    [seznam19Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.01.2018
Odpověď  pokud chceš chromovat ráfky, tak to nemá cenu, lepší je koupit nové, už pochromované. Na těch starých se totiž už nikdy nepodaří udělat takovou přípravu pod chrom, aby byl chrom hezký. A co se týká dalších dílů, tak ty bych nechal původní, stačí je vyleštit. Ale nevím, jaké s tím máš úmysly - jak už psali jiní přede mnou, je to krásná patinovka, u které je škoda, co do vzhledu původního stavu, nějak zasahovat - kromě vyčištění.    [michal]   26.01.2018
Odpověď  Pokud je tu někdo z Brna nebo okolí a může poradit kde dobře a kvalitně chromují?
Díky    [seznam19Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.01.2018
Zobrazeno 10 z celkem 24 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (24) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Zohnal som torzo vývozovej S22-ky. Ale má český štítok . Nemá niekto naviac nemecký alebo anglický štítok. Poradí mi niekto ešte prípadné rozdiely medzi vývozovou a domácou verziou, ktoré nie sú patrné z fotky.    [naliM]   09.10.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 180 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Taky původní    [Otta]   10.02.2018
Odpověď  Vlastním tento typ S22 v puvodní barvě.R.v. 1962
Chybí mu pár drobností ale to mám doma.    [Marek]   08.02.2018
Odpověď  Krásný stoj v parádním stavu. Máš pravdu v tomhle provedení se jich opravdu moc nevidí, ale tuším, že byl i v zeleném provedení.    [Ruda]   19.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahojte, co na něj říkáte ? Má štítek Jawa Stadion - v angličtině- výkon 2,4 HP, tachometr v mílích, nádrž s prolisovaným znakem STADION, nízká řídítka... Barva modrá, původní. Stejný Stadion, jen v červené barvě je na titulní stránce knížky od pana Hošťálka.. jinak tento typ narozdíl od typu 23 nějak moc k vidění není. Nebo se mi to jen zdá a máte někdo taky přesně takový ?    [Honza]   18.12.2016
Odpověď  Díky Pavlíčku. Verzi 0,8PS sice mám, ale rozeta je tam normální. Je sice fakt, že má vyšší kryt, ale to má snad každej druhej vývozák. Dokonce jej mám i u 1,8PS verze. U verze 1,5PS mám nízký a u verzí 1,1PS to mám půl na půl. Takže to nemá logiku. Dlouho toužím po tom, že sem někdo vloží fotku mopeda s touto rozetou a pořád nic. Jako by se tento díl úplně vytratil.    [zelenka]   07.03.2011
Odpověď  Někde jsem, myslím, četl, že ta větší rozeta se dávala na mopedy s výkonem 0,8k. Z vlastní zkušenosti mohu jako těžká váha říci, že verze 1,1k jí ještě zase tak moc nepotřebuje.    [pavlicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Veliká část vývozních mopedů má vyšší kryt řetězu. Údajně to bylo kvůli montáži větší rozety. Nikdy jsem ale tuto rozetu neviděl. Dokonce jí nemá ani Pavlíček, který si mopedy z venku přímo dovezl. Podařilo se mi vypátrat jen jednu fotečku mopeda s větší rozetou a to zde na fóru v jiném vlákně. Ta je ale až dost podobná kejvačkovské.
Nemáte jí někdo na mopedu a nemohli by jste trochu pootkrýt tuto záhadu? Prosím.    [zelenka]   07.03.2011
Odpověď  magura se jeste necha koupit, ale za tu cenu mate hezkou s11.. :)    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2010
Odpověď  Pavlicek: JO, vypadá to hodně podobně na té Maguře, jen Stadion to má v chromu a to "účko" je trochu jinak vyprofilované, mohl bych nakreslit, ale nechci tady podporovat "napodobelisty" a navíc je to jedna ze spolehlivých věcí jak poznat origo stroj...
Pat.    [Pat.]   28.11.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pat: Vzhledem ke své hmotnosti cyklistiku na mopedu provozuji do každého prudšího kopce:-)

Je to stejný drátek jako na Maguře?    [pavlicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2010
Zobrazeno 10 z celkem 180 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (180) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Přední světlo S 11


 Zdravím mopedisty.Chci se zeptat,kdy se ma S 11 dávalo chromované a kdy lakované přední světlo? Díky    [basista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Na inzerci je stejně barevný stadion( snad původní) a nádrž má taky bez pruhu. Tak je možné že tam patří.    [pítr]   10.02.2018
Odpověď  Děkuji za upřesnění a zeptám se,jestli někdo nemáte doma nádrž s tímto pruhem v pěkném původním stavu?Můžu nabídnout přední světlo nebo náhon tachometru na výměnu.    [basista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.02.2018
Odpověď  Asi bude slabě vyraženo a skryto pod barvou. Ale 58 by měly mít nádrž s pruhem.    [pítr]   07.02.2018
Odpověď  Ahoj , jestli to pomůže tak ja mám rok 58 číslo rámu necelých 50 tisíc a nádrž klasicky s pruhem v barvě    [Jiříček]   07.02.2018
Odpověď  Mám mopedy s o něco vyšším i nižším číslem a oba jsou rok 58. Ten s vyšším číslem cca 44 tisíc je ve stejné barvě, ale bohužel byl koupený pouze jako holý rám takže s nádrží neporadím...    [meela]   07.02.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je to divné,ale r.v. jsem nenašel.    [basista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2018
Odpověď  Mrkni na rok.    [pítr]   06.02.2018
Odpověď  Myslíte,že ta nádrž s erbem tam je původní?    [basista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.02.2018
Odpověď  Žlutá i bílá je původní.Jsou ještě na rámu a nádrži nálepky.Nevím,jak dlouho v tom sklepě stál,ale byla to velká náhoda.    [basista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2018
Odpověď  Pěkný žluťák.Barva je origo? S které šopy si ho vytáhnul?    [goro]   04.02.2018
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (30) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Michal    [Michal Kozák]   15.01.2006

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  michal napiš jak jsi stou sportkou pokročil    [hubohu] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2018
Odpověď  nechci řešit zda jezdit na ryby nebo ne bylo by mi jí líto určitě víc než čínských a podobně. Ale je to jeden z nejvzácnějších mopedů jawetta sport delux ještě cennější než rádoby originál s.23    [hubohu] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.01.2018
Odpověď  zajímalo by mě kde se ten rám podle ondry může zlomit,a vůbec co je to za blbost,znám tyhle motorky od mládí a to už je proveřilo dobrých 30 let a žádné se nic takovýho nestalo!!k motoru je sice nesnadnej přístup ale zase má tak minimální nároky, že se to vyrovná!!    [aleš]   18.06.2006
Odpověď  Možná by bylo zajímavé otevřít diskusi o Česko-Čínských výrobcích. Já stále věřím, že jednou nastane doba, kdy kvalita bude opět rozhodující. Dnes je rozhodující cena, protože současný člověk prostě kvalitu nevyžaduje. Lidem totiž chybí výchova.    [Jirka]   13.06.2006
Odpověď  Pro(Honza)-Jestli jezdíš tak blbě jako umíš svůj možná rodnej jazyk,pak chápu tvé názory..Samozřejmě jsem měl na mysli rám,který praskl od ježdění..a takový ty stejně nemáš,takže s tebou jen ztrácím čas..Ještě poznámku-když já jezdil na Jawetách,tak ty jsi ještě tahal kačera na provázku.I když nejsem už dávno "ten vůl co na tom aktivně jezdí" docela by mě zajímalo,co považuješ za dobrý stroj ty-anebo co vlastně sedláš..Už se těším:--))    [David 1.]   12.06.2006
Odpověď  Teda pánové, to jsou názory. Na Jawetě i Stadionovi se jezdí už přes čtyřicet let. O tom se přesvědčuju dnes a denně. I já mám doma jeden kus. Nedávno jsem sousedovi seřizoval "moderní" laciný moped z Čínké lidové republiky označený samolepkou hrdou českou firmou Kentoya. To co jsem viděl děkuji pěkně, ale po půlročním provozu a natočených 3OO km......... Pánové, zlaté Československé Jawetty,Stadiony a Babetty. Ty ještě budou spolehlivě jezdit, ale tenhle šunt už bude dávno pod drnem. Myslete si o mě co chcete je pravda, že ty naše mopedy nejedou jako ta čínská sračka, ale léta ukázala, že jsou KVALITNÍ. Československým strojům věčnou slávu!    [Jiří Štec]   01.06.2006
Odpověď  Obávam sa páni, ale tí "tupouni", alebo "dráteníci" robili v určitom období motorky konštrukčne pokrokovejšie ako bratia na západ od Moravy. Ináč mal som tú česť jak s jawetou, tak s S22. Rozdiel v jazdných vlastnostiach som nezaregistroval. Na Jawette môj otec prvidelne cca 10 rokov jazdil do práce a že by sa mu rozsypal rám o tom neviem, akurát čo si pamätám, tak zopár ráz ju musel dotlačiť domov.    [Brano]   12.02.2006
Odpověď  Na pár fotkách sem viděl jawetu sport, ale měla dva vejfuky, ale na druhou stranu na víc fotkách má vejfuk jako tahle. Nevíte co je originál? Jo a podle mě je to moc hezkej stroj :-)    [Míla]   12.02.2006
Odpověď  Jaweta není zase taková stačka. Stadion má jednoduší konstrukci rámu , je fakt ,že motor jde lépe ven. Nadruhou stranu jaweťáckej motor je trochu hbiťější.Sice je vevnitř uplně stejnej,je ale trochu živější - karbec a tak. Na javetě je pohodlnější jízda jak na S11 , ale třeba na S22 je to taky v pohodě. Každej z těch strojů má svý minus i plus. Nemá cenu se hádat. No ale je pravda ,že jaweťácký rámy praskaj a je stim horší manipulace. Já jsem ale příznivec Stadiona.Jaweťáci sorry.    [Pepa S22]   11.02.2006
Odpověď  Zdavim David 1 . Jaweta je ten největší sráč co kdy byl vyroben a podle kvality to klidně mohli dělat dráteníci na Slovensku . Kde tenhle kepl dělali mě ani nezajímá .Je to sportka,odpověd na otázku. Závodit s tebou nebudu a vytahovat smrtáky z rámu uš vůbec ne.Jawetu si klidně nech a jdi se s ní třeba vyfotit , ještě bych ti mohl ukázat zlomenej sráč a vyhrál bych tu past do chalupy. Souhlasím s Ondrou není to dobrý ani na houby , chtěl bych vidět toho vola co na tom aktivně jezdí.Je ale dobře , že o tom tolik víš aspon bude zase v létě o čem chytře kecat.Jaweta je prostě sráč a o tom s chytrolínama jako seš ty debatuj.    [Honza]   31.01.2006
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zodpovězené téma  

babeta 210


 zdravím,koupil jsem babetu 210 rok 1986 a pán k ní má technický prukaz a platí povinné ručení asi 270 korun,jde mi o to jestly se babeta nák převádí když nemá spz!nebo pojistku jen pán zruší a já si udělám na sebe novou..předem díky za radu...díky    [tom]   28.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  V podstatě sis odpověděl sám. b je správně...    [pítr]   28.01.2018
Odpověď  Některé mají, je to dobrovolné, stačí zajít na úřad a zažádat o registraci. Jednu dobu to mělo být povinné a tak se vystrašení majitelé mopedů vrhaly na úřady a houfně registrovaly svoje mopedy. Nakonec z toho sešlo, ale mopedů s SPZ ještě pár jezdí. já jsem naštěstí odolal, asi proto, že všechno nechávám na poslední chvíli :-D    [Ruda]   28.01.2018
Odpověď  ale babeta žádnou spz nemá-nechodí se s ní ani na TK??je to jak moped třeba S11 ten má jen kartičku    [tom]   28.01.2018
Odpověď  V případě, že chceš zachovat techničák, je postup stejný jako při koupi auta. Je potřeba zajet s mopedem na evidenční prohlídku na stanici STK, potom na úřad s pánem a provést přepis na nového majitele. Předkládá se technický průkaz, osvědčení o registraci vozidla, zelená karta a protokol z evidenční prohlídky. Pokud budeš chtít na mopedu jezdit, uzavři si hned povinné ručení, nejlíp ještě před převodem a jestli má moped propadlou STK tak musíš ještě na technickou, jinak ti hrozí vysoká pokuta a možná i zákaz řízení. Protože motorové vozidlo s propadlo STK není způsobilé k provozu na pozemních komunikacích.    [Ruda ]   28.01.2018
Odpověď  Takže, pokud má technický průkaz, měla by mít i SPZ. Já bych postupoval asi tak: vyřadit z evidence (u mopedů není potřeba doklad o ekologické likvidaci).Na základě dokladu o vyřazení z evidence motorových vozidel, může pán nechat zrušit povinné ručení. Povinné ručení se dá sjednat cca za polovinu, určitě to bude mít u České Pojišťovny, tam mají takový pálky :-D Já třeba ročně platím 127 Kč.    [Ruda]   28.01.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Vymletý náhon tachometru u Jawetky


 Zdarec, zjistil jsem, že otvor v náhonu rychloměru, do kterého se strká čtyřhranný konec lanka, je úplně vymletý - namísto odpovídající čtyřhranné dutiny je to dutina spíš kruhová, prostě jako kdyby to někdo vyvrtal (já to nebyl, Jawetku jsem koupil). Unašeč, či jak to líp napsat, se kolem lanka protáčí, a celý tachometr je tudíž nefunkční. Otázka, co s tím? Napadlo mě jedině, vecpat do díry plastický epoxidový "kovový" tmel, pak strcit něčím naseparovaný čtyřhran, nechat zatvrdnout, a doufat, že se to zase nevymele. Řešil jste někdy někdo podobnou záležitost?
Díj za jakýkoliv pozitivní podnět!    [JaruchRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tak už se to podařilo celé demontovat. Ale asi budu taky řešit vyjetou díru na lanko. Kromě toho mám dotaz - v těle náhonu by mělo být nějaké filcové těsnění?    [Čop] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.01.2018
Odpověď  Monty: pastorek samozřejmně kalený je. Je cementován a kalen, to znamená, že jádro zůstane měkké a tvrdá je pouze vrchní vrstava. Takže asi tak, proto se vydřel. Někdo prostě ovládá řemeslo, a někdo prodej "replik", ale nikdo by ze sebe neměl dělat Kalouska a rozumět všemu ve vesmíru. Stejně tak je to i s opravou. Řemeslník si s ní vyhraje a laik to smrkne elektrodou, popřípadě rozmáčkne kleštěma a bude tvrdit že moped není raketoplán.    [lada]   12.01.2018
Odpověď  Přátelé, po vaší inspirující debatě bych se chtěl (možná hloupě) zeptat, jak se dá ten pastorek vyndat, aniž bych zmasakroval závit na bronzovém pouzdru a zase všechno mohl použít?    [ČopRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2018
Odpověď  Netuším, co chcete slyšet?

Pastorek kalený jistě není, to by se asi nevydřel nemyslíte?

Todle je MOPED ,ne raketoplán.    [Monty]   27.04.2017
Odpověď  Delší dobu bez odpovědí. Že by došly argumenty po předložení důkazů? No to se pak většinou hraje na mrtvého brouka. Přesto se ale jinde pod stejným nickem vesele diskutuje a opravuje dál, takže autor je stále mezi námi :-))))    [lada]   27.04.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  MOnty-HonzaBK. Tak jsem vám tu svoji opravu zašel vyfotit.    [Milan]   27.03.2017
Odpověď  re:HonzaBK konečně jsi odhalil karty a ukázal svoje znalosti.Brání ti v tom:
1. pastorek je kalený
2. vrchní průměr pastorku který ty rozmáčkneš:-))) slouží jako kluzné ložisko otáčející se v bronzovém pouzdru.
Nějaký další argument?    [lada]   27.03.2017
Odpověď  Prostě mi to nedá, musím zareagovat. Jsem rád Jaruchu, že si rozumíme a mluvíme o tom samém od počátku této diskuze. Ti kteří se postupně k diskuzi přidali mleli o opravě lanovodu, na což jsi se ovšem neptal. Proto doporučuji, nežli začnete reagovat, čtěte na co se vás kdo zeptal!!! Největší korunu tomu ovšem nasadil HonzaBK. Já k tomu pouze podotknu, že kalená věc při neopatrné manipulaci což je mačkání v čemkoliv praskne. Tento pastorek je povrchově cementován a poté zakalen, což znamená že tvrdá je pouze povrchová vrstva, naopak jádro zůstává měkké. Ale jak jsem již jednou psal "ŘEMESLO, BRAŇ SE" + "Z PEKAŘE ŘEMESLNÍK NIKDY NEBUDE" a čím mele pekař větší nesmysly, tím má větší pravdu.    [Milan]   27.03.2017
Odpověď  Zdar pánové, svůj problém jsem sice vyřešil viz. níže, ale k zformování pastorku kleštěma musím napsat svůj pohled - no neumím si představit, že by se mi povedlo jakkoli zformovat kalenej pastorek, ať už kleštěma, nebo svěrákem, nebo jinak .... Zkoušel jsem, ještě zpočátku, vyvrtat vyklondanou dutinku pastorku kobaltovým vrtákem na nerez, a ani si neškrtnul. Tzn., jedině by se musel ten pastorek zkusit popustit, ale jak by se to podepsalo na jeho další trvanlivosti, toť otázka.
Z diskuse jsem získal dojem, že někteří mluví o koze a někteří o voze (zformovánído čtyřhranu původně míněno aplikovat na konec lanka náhonu, někým pochopeno jako zformování pastorku vlastního....), ale třeba se pletu.    [JaruchRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2017
Odpověď  lado teď jsi to dorazil!! co mě brání v tom, abych právě ten pastorek vzal a zploštil ho tak aby z vymleté díry opět vznikl čtyřhran, tak jak je to tu popsáno. A o tom je tu ta pravá řeč. Takže jediný kdo nepochopil diskuzi (a drobné hádky) je Lada!!    [HonzaBK]   27.03.2017
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (29) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Stadion - poloha mezikusu ložisek kliky


 Ahoj, skládám poprvé motor ze stadiona. Tak nějak mi není jasná poloha (natočení) mezikusu mezi ložisky kliky. Mezikus má na každé straně dva zářezy. Má to být nějak natočeno k mazacímu kanálku, nebo je to jedno. Je mi to divné když to nemá žádné zajištění. Díky za radu.    [gomez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak diky za radu :)    [gomez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.01.2018
Odpověď  je to jedno mazání prochází přes ložisko    [hubohu]   17.01.2018
Odpověď  Taky jsem si všiml těch drážek, ale nikdy jsem to nějak neřešil, a zatím mi motor funguje normálně, tak snad je to jedno.    [Karel]   17.01.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Stadion S 11


 Zdravím ,nemáte někdo zkušenosti se zapletením brzdového bubnu z pionýra 555 do S11 ráfku . Jde mi hlavně o délku drátů a zda mají niple správný úhel . Matice drátu zda má správný směr v otvoru ráfku S11 . Děkuji.zdenek    [Zdeněk]   08.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Co jsou špice od Marka tak pasují.Mají je v kdejakém e-schopu.Už jsem několik desítek kol vypletl.    [T888]   08.01.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Babeta 210


 Ahoj všichni,před nedávnem jsem se pustil do oživování Babety 210,která stála několik let u kamaráda pod ořechem.Při demontáži odevšad vytekla voda(karburáor,nádrž,zapalování).Dal jsem jí výbrus ,vyčistil karburátor,přetěsnil kliku(výměna gufer),vyměnil jsem olej atd.Babeta šlape jako hodinky.Jakmile však zapnu světla a přidám truchu plyn začne kuckat a dusit se,prostě mi připadá jako by motor vynechával.Na volnoběh i se světlama normálně běží.Prosím o rady a názory k tématu,předem všem děkuji.    [Fanda+Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zaujímavé.Predpokladám že tyristorovú jednotku (tú kocku) si skúšal ako prvú?Ešte ma napadlo-nevymenil tam niekto indukčnú cievku?Na Babete musí byť 4 voltová,je to na nej napísané zospodu.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.01.2018
Odpověď  Tak jsem vyměnil tu cívku,bohužel nejede to.Ze začátku to chvilku jelo,ale pak zase začala vynechávat,nemůže to být ještě něčím jiným?    [Fanda+] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2018
Odpověď  Díky Joski za radu,zkusím to vyměnit a pak tady napíšu jak to dopadlo    [Fanda+] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.01.2018
Odpověď  To vynechávanie motoru po zapnutí svetiel spôsobuje (nejak) v 90% prípadoch vadný snímač otáčok.To je tá zaliata cievka čo z nej ide žltý káblik.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  31.12.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Motor stadion S11 a S22


 Zdravím Vás všetkých, mám jeden (možno) problém s motormi stadion. Jeden je pravdepodobne s11(pravý), má malé výrobné číslo a dieru na karbec, druhý S22(ľavý) dieru na karbec nemá a má vysoké výrobné číslo. Jedná sa o púzdro na šliapaciu hriadeľ na strane magneta, na ľavom je krátka len ako je hrubý blok a na pravom je vysoké, čiže je to preto že to môže byť pozdejšou výrobou a šetrením materiálu alebo to proste chlapec predo mnou surovo odrezal kotúčovkou? Tak isto to je aj na druhej strane s púzdrom kde sa upína brzdová páka, S11 vysoké púzdro a s22 ani nie tretinová dĺžka.

Vopred Ďakujem za odpovede    [janči banči]   03.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravím,máš to v pořádku,nikdo nic neuřezal,odpovídá to typu motoru a roku výroby.    [zd]   05.01.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

potah sedla moped Stadion S22 vs. moped Jawetta


 Dobrý den, je u mopeda Stadion S22 stejný potah sedla jako u Jawetty ? Vím, že spodní díl sedla je úplně jiný, ale je jiná i výplň sedadla s potahem? Předem všem děkuji za reakce.    [Honza]   27.12.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  TADY MÁŠ FOTKU JAWETTY SPORT JINÉ SEDLO NEŽ NA STADIONU    [hubohu] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.12.2017
Odpověď  Jinej plech, jiná výpln - tak jak by mohl pasovat potah?
Bundu po starším bráchovi taky neoblečete.............    [Monty]   28.12.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Nějaké nové přírůstky ? (myslím tím mopedy :-))


 Jak to u vás vypadá, pořídil jste si někdo nějaký "nový" stroj ? Já jsem si udělal výlet a přivezl jsem si komára.    [Ruda]   26.10.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 47 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Díky za pochvalu :-) , chodím na ně do Polska, mrkni o pár řádků níž, dal jsem tam i adresu na inzertní web. Zas až tak moc šetřit nemusíš, daj se koupit do 3000 Kč.    [Ruda]   26.12.2017
Odpověď  rudo nového nic půl roku jsem sháněl ráfky na svojí jawettu sportku nevím proč byla postavená na hliníkách a sehnat dneska ráfek s původním chromem zabere spoustu času ale dal jsem to mám to vypletené přes svátky v té příšerné nudě to přehodím Komára máš krasavce kde ty to hledáš taky se na něj chystám jak bude nějaká kačka    [hubohu] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.12.2017
Odpověď  Tak tak. Už je jich míň a míň co sleduji inzerci a většinou bastly.    [goro]   23.12.2017
Odpověď  Tohle je 57rok, levostraný karburátor, původní stav a lak. Samozřejmě nechám v původním stavu.    [pařez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2017
Odpověď  Já naposledy kupoval stejnýho frajera jako dal Pařez foto. Červenýho-rok 58 s doklady,pojízdný za 300kčs, a vlastně jsem ho ani moc nechtěl. Jedinnou motivací byl bráchovo nápad rozřezat zelenýho po tátovi-rok 57 na výrobu přibližovadla pro syna. Tak jsem koupil na rozřezání toho červenýho. Naštěstí přežili oba. Už dlouho odpočívají. Jezdila na nich holka,když si dělala řidičák na fichtla a od té doby stojí. Sakra už je to 19 let????? A vnoučkovi je teprve 6,to si ještě nějaký čas odpočinou.Ota.    [Ota]   23.12.2017
Odpověď  To vypadá na pěknej původní lak i celkovej stav, za mě gratulace. Doufám, že ho nechceš nechat opískovat a dát novej kabát.    [Ruda]   23.12.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já jsem naposledy kupoval tohohle frajera.    [pařez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.12.2017
Odpověď  Já dával za prvního 7500 a dalšího 9000,no taky mě rvalo rukama ale zase nechtěl bych ho kupovat dnes..    [goro]   22.12.2017
Odpověď  Pařeza jsem před mnoha lety prošvihnul, tenkrát 500 Kč byly velký peníze.    [Ruda]   22.12.2017
Odpověď  05 mám taky rozebranou už 8 let a furt se k tomu nemůžu dokopat,předběhly ji pařezy.    [goro]   22.12.2017
Zobrazeno 10 z celkem 47 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (47) 
Zodpovězené téma  

Montážní stolice


 Dobrý den, jak řešíte nějaký držák motoru na mopedy a pionýry, při jejich opravách? Mám na mysli nějakou stolici pro pohodlnou manipulaci a odzkoušení funkčnosti motoru. Dík za podněty.    [Radek]   06.12.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  https://www.youtube.com/watch?v=SHTXA0iLfY4    [goro]   13.12.2017
Odpověď  Někde jsem viděl takovej držák na motor, základ byl čtverec z plechu a na něm přivařená trubka na ní byl přivařený držák motoru (jen zadní část na dva šrouby. Mám dojem, že to někdo vyráběl a prodával, ale nedaří se mi to najít.    [Ruda]   06.12.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Barva kavova stadion s11


 Zdravim.nevite nekdo odstin kavove hnede?    [Mara]   04.12.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=120&idtop=241700    [Ruda]   06.12.2017
Odpověď  O pár stránek zpátky to někde bylo.    [Ruda]   05.12.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 

 Strana 1/195 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 21.2.2017)
Nezodpovězené téma 

Číslování Stadiónů S11


 Ahoj, mám dotaz. Jak se číslovaly mopedy S11? Bylo vždy větší číslo motoru než rámu a nebo naopak? Já mám číslo rámu 920xx a číslo motoru 957xx. Je to tak správně? Je k němu i kartička kde sedí čísla s mopedem a jako replika nevypadá, ale to nemohu úplně zaručit. Děkuji    [Jakeš]   20.02.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Rozebrání karburátoru Jikov 2912


 Dobrý den kolegové. Mám dotaz - dá se sundat sítko na karburátoru Jikov 2912 (nevajíčko)?    [ČopRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Rotor magneta


 Dobrý den,chci se zeptat zda je možné mít uvnitř rotoru příčné zářezy asi dva milimetry hluboké. Mám hodně rotorů ale takhle se zářezy vidím poprvé? Je to myslíte výrobní inovace?    [pepe]   30.12.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

S11 - mentolová zelená


 Nevíte někdo přibližné číslo RAL na zelenou barvu, která se použivala na Stadiona S11? Díky    [marťas]   30.11.2017
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

brašny


 Ahoj hoši, nemáte prosím někdo kontakt na paní co vyrábí tyto brašny?    [kozidech_jpRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.11.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Výrobce elekrtoinstalace


 Zdravím všchny nevíte o někom kdo vyrábí elektro kabeláž na stadion i jawa 550 pařez.Díky    [Jirka]   05.11.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawetta - počet vyrobených kusů


 Dobrý den,
dá se někde zjistit přibližný počet vyrobených kusů Jawetty Standard nebo Sport ?
Na webu Jawagallery.net jsem našel jen tento počet: 100278
Je to reálné ?
Díky    [Ruda]   07.10.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Stadion S11 má být prachovka (rozpěrka) na zadním kole pod rozetou ?


 Ahoj, mám takový dotaz, dnes jsem měnil řetěz a tak jsem rovnou sundal i kolo, abych zkontroloval ložiska. Zjistil jsem, ze pod rozetou nemám prachovku a plechový okraj rozety mi vytlačil kroužek do bubnu. Takže jsem prachovku doplnil, ale nyní je rozeta strašně daleko od kola a ty tři čepy jsou vsunuté jen na krajíčku. Takže nevím kde je chyba, může mi někdo poradit ???    [Karel]   29.09.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Stadion s11 - chromované díly


 Ahoj, chtěl bych jsem poradit, jaké součastky mají být v chromu u Stadionu S11 (se dvěma uchy)? Dráty kol, držák nádrže, držak zádního kola (záchytka bubnu), dekompresní páčka, váhadla předních tlumičů, štelovací šrouby brzdových lanek?

Výplety originálu jsou zinkované či chromované?
Krytka nosiče je plechová či plastová?

Dík předem za odpovědi    [casperRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.07.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

šlapky jawetta


 chlapi mněli jawetty sport stejné šlapky jako standartky?    [hubohu]   16.06.2017
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

pružina stojanu s22


 může mi prosím někdo poradit zda mám pružinu protaženou správně? je to boj dostat ji tam. stojánek se sice vrací, ale vrátí se jen do půlky. měl jsem zato že díky pružině se má vrátit úplně nahoru.
krátký kolíček v rámu zastrčen do pravé díry z mého pohledu a pružina pak skrz stojánek

pokud možno vložte fotku, pokud to má být jinak    [karpiRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.05.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Do jakého roku výroby se montovaly na S22 motory s otvorem pro karburátor ?


 Nevíte někdo do jakého roku výroby se montovaly na S22 motory s otvorem pro karburátor, jako měly s11 ? Někde jsem četl že až do roku 1961, ale rád bych si to ověřil z více zdrojů. Díky    [Karel]   14.05.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

REPASE KLIKOVKY STADION S OJNICI SIMSON


 PROSIM O RADU-KDYZ SE DAVA OJNICE Z SIMSONA NA KLIKU Z MOPEDA TAK CO JE ZAPOTREBI VSE UPRAVIT? DIKY    [DAVID]   03.04.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Slozeni klaksonu jawetta/stadak


 Panove muze mi nekdo hodit fotku jak jdou po sobe dily v klaksonu na jawette a kam dat ten papir? Prisly dily z chromovny a ja uz si nepamatuju jak to bylo. Dik    [Tarzan]   11.03.2017
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Magura


 Zdravím,nevíte z čeho je tahle páčka?    [basista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2017
   Přidat odpověď 

 Strana 1/195 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006