MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 305738 příspěvků |7478 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 114 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMopedy Jawetta, Stadion, Babetta a ostatní 2.6.2020 19:59  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Jarmark - aneb napiš co sháníš a co můžeš nabídnout.   24.06.2010 / 714
    Dobrý den Dámy a Pánové.Někde na netu jsem viděl, že někteří majitelé ....   18.07.2009 / 374
    Jawetta dotaz na pamětníky znalce.   26.03.2009 / 235
    Tak další už se klube..   25.04.2011 / 211
    Zohnal som torzo vývozovej S22-ky. Ale má český štítok . Nemá niekto n....   09.10.2007 / 184
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3004      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 13 / 299      Příspěvků Příspěvků: 30221
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/201 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Babetta


 Dobrý den, babetta 210 šíleně ,,žere" svíčky. Vše je seřízeno, vyčištěno. Svíčka je krásně čistá ,ale vydrží někdy 100km, někdy 30 km a nenastartuje, někdy studená, někdy teplá po chvíli např. u obchodu. Vyměním svíčku a je zase na chvíli klid. Svíčka 17 dle manuálu. Když tam dám zpět tu starou, venku jiskra krásná ve válci ,ale nechytne. Slyšel jsem, že to někomu dělala cívka, ale ....???? Nevím. Přemýšlím to zkusit vyměnit ,ale myslíte není výhodnější než měnit cívku ,dát GYT a eliminovat tím i možnost ,že to nedela cívka,ale tyristor? GYTem bych v podstatě za polovinu peněz vyměnil oboje.
Nemáte někdo podobnou zkušenost? Děkuji    [pařez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zamontoval jsem nový GYT . Tak uvidíme. Po vyzkoušení, napíšu.    [pařez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2020
Odpověď  Takhle nějak se mě projevoval vadnej tyrystor    [T505]   27.05.2020
Odpověď  Pokud je motor OK, nemůže žrát svíčky. Podle mého na 99% zapalování. Cívka či něco v elektronické části.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Stadion


 Zdravím.
Může mě někdo říct co je to za model S 1 nebo s 11 a jaký je rok výroby?    [lobykRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 57 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím S 1 měla motor sachs ˇřazení bylo maguro S1 z motorem sachs se prodával ještě začátkem roku 1957 já jsem ho měl kupoval jsem ho v dubnu a číslo rámu bylo pod nádrží na držáku motoru měl jsem číslo S1-71, ale už neměl řazení maguro,ale měl přepínač světel na řídítkach jak pozdější rok 1957 a měl kožené sedalo šírší než kolo Stadion a stál 1780 kč Josef    [josef]   26.05.2020
Odpověď  Jinak QQ7 ten rozdíl nafotil velice pěkně.    [Mica]   07.08.2012
Odpověď  Jasně klaudius, nic ve zlým, jak píše Dave ty blatníky jsou i jinak konstruovaný, jinak těchle rámů je jak šafránu a určitě moped s tímhle rámem je zajímavější než S23(aspoň podle mě). Jinak možná by nebylo od věci udělat takovou prezentaci tohoto unikátu a porovnávat ho s klasickým S11 (rozměry a vzhled ap.). Myslím, že by z toho vyplynulo mnoho poznatků a vyřešily by se spousty nejasností. Co vy na to?    [Mica]   07.08.2012
Odpověď  Ještě nutno dodat, že starý prolis je o cca 2cm dál a blatník je pak dole za kolem hodně otlučenej.    [Dave]   06.08.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  Na porovnání    [Q007] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2012
Odpověď  mam dva tyhle blatníky tak vim jak vypadají opravdu tam je rovná ploška na horní hraně ale vtip je v tom že na vahadlový vidlici je oblouk takže při poviný výměně se vzala nová vidlice do ní se dal starej blatník a zvenčí to není poznat potom mírně ohnuli vzpěru a bylo to hotový ale to sem už psal jenom asi ne dost srozumitelně jinak s tím dalším s tebou plně souhlasím já poukazoval na to jak je zajímavej tenhle rám proti nudný s23 u který navíc muže jít o podvodně upravený díl    [klaudius]   06.08.2012
Odpověď  Na poslednim kousku S11 mám držáky před.blatniku plechový??? na ostatnich hlinikový. Plechový jsou starši???    [k.b.]   02.08.2012
Odpověď  klaudius myslím že jsem nepřestřelil, blatník na tu pryžovku ma jinej prolis, vidlice je nahoře hranatá tudíž prolis na blatníku je tomu uzpůsoben, samozřejmě lze ten prolis zřejmě vyklepat. Dále blatník má po obvodě jinou délku i když jen o něco málo, vzpery jsou užší to jen k blatníku, štíty brzd jsou taky jiné, průměr hřídele brzd. klíče je 8 mm a u pozdějších štítů 10 mm. páčka dekompresoru je taky jiná, dvouvývodový světlomet atd. je to opravdu , měl jsem možnost to porovnat oba modely a myslím že vím o čem mluvím.Některé věci se dají sehnat ale třeba ty štíty s klíčama nevím nevím. Pokud to složí někdo jak říkáš tak se to bude tomu prvnímu mopedu opravdu jen blížit ale do těch deseti jak píšeš určitě patřit nebud    [Mica]   01.08.2012
Odpověď  mico tos přestřelil zrovna blatnik na tuhle verzi ma kde kdo na modelu 1957-1959 se menily vidlice ale ne blatníky ty sou pouzitelny jenom musiš narovnat ty ohnuty vypěry jak si je dědové ohnuli kvuli dýlce horší je najít karter typu kremace a atypický řidítka tuším že ne vsechny měli maguru ale sou to ty ohnuty dopredu silonovy šlapky sou v replice špunt z napisem není problem akorat hlinikovejch rafku moc není pokud nebude majitel tlačit na pilu a pomalu trpělivě sezbírá díly tak bude mít kus jakejch jezdí tak deset maximalně a na rozdíl od s23 tenhle rám nikdo nesfušuje -to by bzl mazec lisovat ten krk    [klaudius]   01.08.2012
Odpověď  Ještě pro jirku, napřed byl na nádrži třmen, potom chvíli imbus skrze nádrž a pak zase třmen, dle knihy pana hošťálka. Ten bílej rám je na třmen akorát tam není ten kolíček co aretuje třmen proti sjetí do nižší polohy, ale nevím jestli ho ty rámy měly, možná ne, ty rámy se vyskytují poskrovnu    [Mica]   01.08.2012
Zobrazeno 10 z celkem 57 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (57) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawetta startování


 Dobrý den vespolek,
toto zase jeden ze základních dotazů nováčka, přesto budu rád za nějaké navedení. Mám nově Jawettu, kterou jsem pořídil v rozpracovaném a odloženém stavu.

Po složení je stav, že mi nejde nastartovat, jelikož kliky jdou ztuha. Respektive po levém pedálu můžu skákat jak chci a nic se nestane, když zkusím pravý pedál, tak se pohne a motor si odfrkne. S vymáčknoutou spojkou se stroj hýbe normálně. Rukou jde točit rotorem pod pravým víkem - nejde to úplně lehce, ale píst se hýve podle zvuku výfuku.

Jestli mám jiskru nevím, protože to nejde vidět při tak náročném startování. Roztlačení/rozšlapání mě zatím vždycky zastavilo. Motor už tam byl, takže o něm nic nevím, měl být udělaný, což může znamenat cokoliv, ale když se hýbe tak snad není zadržený...?

Nezní mi to moc dobře, ale ocenil bych nějaký další tip. Je mi podežřelé že to "trochu jde". Mám zkusit více síly nebo je to o inteligenci?

Díky za nápady!    [i.kostRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Teda než jsem odstrojil motor z vozidla a sundal všechna možná soukolí, tak to chvilku zabralo. Zbývá poslední zaseklý šroub v karteru a můžu půlit (s přípravkem, samozřejmě :)

Pod víky je čisto, ozubená kola vypadají jako nová a nepřipadá mi, že to bylo již dříve půlené. Kartery neprasknuté a tedy nevařené. Na tachometru natočené 1300 km i když to může být hausnumero. Otázka zní, kolik kilometrů vydržely původní půlměsíce?

Jinak uvnitř vík a na karterech jsou vyražena loga ČZ, to asi není zvláštnost. Nicméně číslo motoru je 551037xxx, podle různých diskusí se pak už "551" nevyráželo (rám má taktéž 551066xx), je možné že je to nějaká starší série?    [i.kostRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2020
Odpověď  Já jsem si tu podložku musel vyrobit. Nic na tom není stačí ti kus plechu. Plak si důlčíkem udělej důlek, kde bude střed, od něj si kružítkem označ jak chceš aby podložka byla veliká. Pka už jenom stromečkem uděláš vnitřní díru a pak to vystřihneš nůžkama na plech.    [Ruda]   03.04.2020
Odpověď  Stačí otočit jednou, ale musíš rychle. Samozřejmě někde ve stínu, jinak jiskru neuvidíš. Víko bude odřené od ohnuté kliky šlapadel, někdo to prostě kdysi položil a ohnul ji. Pak s tím jezdil na prasáka a strouhal kryt. S tou podložkou pozor, nesmí být moc tlustá asi tak 1,3 mm, musí tam zůstat trochu vůle, to je normální.    [Ruda]   03.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím všechny,
doplnil jsem podložku - zatím teda nemám originál a M16 podle normy je moc tlustá, tak to vypadá strašně. Výsledek je, že tam není ta axiální vůle, ale šlapadla jsou stále tuhá pro start.

Jiné pozorování: Kolik má být mezera mezi klikami a krytem spojky / krytem magneta? Na levé straně mám teď s podložkou 7 mm, nicméně na pravé straně je klika zaražená do krytu. Ještě zajímavější detail: levý (spojkový) kryt má vydřenou rýhu od kliky, ale pravý je hladký, tedy přesně naopak než to vychází teď. Lze z toho něco poznat? Bylo to rozpůleno a špatně složeno?

A doplňující dotaz: když jednou ručně otočím magnetem jsem tak schopný vidět jiskru vytažené svíčky? (když je stranou opřena o blok motoru) Nebo se to musí otočit víckrát?

Díky vám všem za pomoc, rady a nápady!    [i.kostRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.04.2020
Odpověď  Ta vůle tam má být, ale tak akorát.    [Karel]   01.04.2020
Odpověď  Máš podložku pod klikou šlapky na straně spojky? Pokud ne tak tam má být, dej ji tam a vyzkoušej.    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2020
Odpověď  Do válce nalij naftu nebo petrolej a šlapej zezačátku bez svíčky. Totéž bych nalil petrolej nebo naftu do převodovky, rozpohyboval a pak teprve nalil převodový olej.    [HonzaBK]   31.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Všem díky za nápady!

Olej v převodovce je dolitý, ale stálo to možná 20 let bez něj. Naštestí to teď nekape, tak byl asi jen vypuštěný. Rovněž jsem vpravil 2T olej do válce než jsem to začal zkoušet. Nicméně to se nezdá jako zdroj problému nyní.

Půlměsíce mi znějí jako zdroj problému i vzhledem, jak jsou všude možně pojmenované "Achilovou patou" motoru. Taktéž šlapací hřídel dost cestuje po ose alias axiální vůle mezi šlápnutím vpřed a bržděním. Něco jako na tomto videu: https://youtu.be/eRxxUzWe49k tak to být nemá nebo má?

Klíčový dotaz, bez půlení motoru s tím nic neudělám? Dokud jsem to neměl v rukou, tak se příslušné díly z obrázků a popisů špatně identifikují, pardon.    [i.kostRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2020
Odpověď  Pokud motor dlouho stál je možné, že je válec trochu zrezivělý, stříkl jsi otvorem pro svíčku do válce trochu oleje ? Máš olej v převodovce ?    [Karel]   30.03.2020
Odpověď  Máš vymezenou hřídel šlapadel podložkou? Setkal jsem se s tím že když byly půlměsíce v motoru více opotřebené a nebylo vymezeno nebo slabá podložka, tak to velké kolo uvnitř drhlo o karter a nešlo našlapovat.    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2020
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Babetta


 Dobrý den, opravuji kamarádovi babettu a zjistil jsem , že u bubnu, Viz. obrázek, jsou dva ze tří čepů utržené. jak to řešíte? Novým bubínkem, nebo odbrousit svar, odvrtat a znovu přivařit? Mohlo by to mít vliv i na startování? babetta 10x chytne na ťuk a potom jen na velké rozšlapání.
je normální, že i teplá, se musí startovat se zmačnutím kolíku karburátoru na přivření vzduchu?
Díky všem    [pařez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Bubínek odvrtán a kolíky přivařené. Dané nové startovací čelisti, vše vyčištěno, odmastěné. Karburátor čistý, svíčka ok. Napadá někoho, proč nechce startovat na stojánku, ale jen rozšlapáním? Budu rád za Vaši radu    [pařez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.05.2020
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [pařez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.05.2020
Odpověď  Ještě pro upřesnění, vím, že rozběhove čelisti na startování nemají vliv, ale zdá se mi, že motor chytne, ale jak jsou utržené ty kolíky tak šķrtají o bubínek ( je uvnitř i vydřený) a zastaví ho a chcípne to. Je to možné? Babettu jsem sice kdysi vlastnil, ale po pravdě mopedy a pionýry jsou mi bližší, proto takové, pro někoho snad nesmyslné otázky. Díky    [pařez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.05.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Stadion s22 po výměně plynového lanka a nasazení nového gufera pod zapalováním moc nejde, dusí se a škube sebou, pokud se drží cupák, tak docela jede.


 Dobrý den,

Loni na podzim jsem vyměnil staré plynové lanko a k tomu jsem vyměnil i gufero pod zapalováním.

Včera jsem poprvé nakopl na první dobrou, pak jsem ujel asi 15 km, kdy se motor po lehkém zahřátí, asi po půl kilometru začal dusit a nešel do otáček, takže jsem musel chvíli držet cupák za jízdy a musel jsem ho každou chvíli mačkat. Po nacupování jel moped docela pěkně (jel jako loni), ale jen kousek a pak se začal zase dusit a začal se škubat. Až jsem ujel 15 km, tak jsem moped chcípnul, nechal vychladnout a pak už nenastartoval (jenom trošku škytl a pak zase zhasl). Nedařilo se rozjet z kopce... prostě nic.

Ještě nutno dodat, že jsem celou cestu musel držet plný plyn, jinak nejel vůbec.
Na zimu jsem dal do nádrže 100 oktanový benzín s olejem a karburátor a trysky s plovákovou komorou byly čisté jako slovo boží. :D

Jehla v karburátoru byla na 3 zářezu odspoda ze 4 možných. Plovák by měl těsnit, loni jsem zabrušoval špičku a ještě před jízdou držel. Nádrž byla plná. Gufero jsem měnil, protože bylo staré a asi se přes něj přisával vzduch (to jsem se dočetl na fóru).

Napadá mě, že by to mohlo být tím novým bowdenem, zdá se mi, že bowden je delší než starý a má v koncovce u jehly docela vůli. Nebo možná když je nové gufero a vzduch už nepřisává, tak to možná potřebuje jinak nastavit.

Moc děkuji za rady. :D    [Matěj ŠkutaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Bylo mi ctí. Za dva měsíce je tady stejně ten samý dotaz znova od dalšího nesťastného ;-).    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.05.2020
Odpověď  Děkuji všem moc za rady, zejména Hostovi. Cívku už jsem vyměnil a moped startuje na drcnutí a letí jako z praku :D Svíčka je nová a má cihlovou barvu, ale asi je tam moc oleje, protože kolem jed dost karbonu, ale to se ještě upraví časem.    [Matěj Škuta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.05.2020
Odpověď  Ja som voľakedy riešil podobný problem na Jawete, prerabať na inu cievku som to nechcel,vyzerá to ako päsť na oko, tak som kupil repliku u Motošpička,
Taiwan cievka, a už vyše tri roky v pohode.    [Jozef ]   16.04.2020
Odpověď  Rudo píšeš hovadiny o nespolehlivosti originální cívky, taky je potřeba mít v pořádku primitivní elektoinstalaci a izolaci kolem cívky. Kdo nedůvěřuje replikovým cívkám (nemám zkušenosti)tak at si nechá převinout.Jinak typickou závadu hlavně vlivem stáří všech cívek (nezáleží na výrobci ani typu motocyku) přesně popsal host.    [Marek]   16.04.2020
Odpověď  Provozního mopeda jsem předělal na externí indučku z pincka. Sice to nevypadá krásně, ale je to více méně dobovej tuning XD. Ta originál cívka je opravdu dost nespolehlivá a to platilo i před šedesáti lety. Původní cívku uložit do krabičky, ale raději nepoužívat.    [Ruda]   16.04.2020
Odpověď  Na 99% VN cívka. Za studena jde perfektně, po ohřátí se projeví mezizávitový zkrat a stroj se chová přesně tak, jak popisujete. Především cívka originálního provedení (vnitřní v motoru) a patřičně stará. Dokonce i jiskra na svíčce demontované z válce bývá patrná, ale nefunguje správně. Záleží taky, jak moc prošlehlá je. Když "hodně", nepojede vůbec...
Bez zásahu jinam vyměnit cívku za bezvadnou a zkusit projet.
Doma se opravit nedá, exitují firmy, které to umí. Nebo pohledat repliku. Originál historická cívka, třeba i nepoužívaná, nebývá jistotou. Vnitřní izolace stárne a křehne a navlhá i v regále.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.04.2020
Odpověď  Seřídil jsem odtrh a předstih, očistil jsem kladívko, které bylo černé, a pak jsem ještě objevil přidřený drát od kondenzátotu, který jsem přelepil. Díval jsem se na těsnění cívek, jestli není nějak nerušené a není. A ještě jsem zkontroloval odtrh svíčky a zkontroloval čistý a nastavený karburátor, jehla je na 3 stupni.

Pak jsem vše smontoval nastartoval na 3 prošlápnutí a moped jel krásně, necukal.
Asi po cca 2 testovacích kilometrech jsem moped vypnul a chystal jsem se na vetší výlet, ale po nastartování, které bylo na první dobrou moped zase začal cukat a ztrácet sílu a problém se vrátil.

Jak jsem se dočetl, tak to bude asi vadná zapalovací cívka, mohl by mi prosím někdo mojí domněnku potvrdit nebo vyvrátit? Už moc nevím co mám dělat. :D

Děkuji za rady.    [Matěj Škuta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2020
Odpověď  Když tam nemáš origo kryty sání,musíš dát větší trysku,zkus místo 52 dát 60,kryty fungují jako tlumič sání,a když tam nejsou je to víc otevřené a potřebuje vice paliva.mopedům zdar.    [S-11]   27.03.2020
Odpověď  Udelej co psal host. Muze to být klidne tou jiskrou.civka muze byt dobra, ale hnute zapalko.    [Pitr]   24.03.2020
Odpověď  No moped jel, ale blbě a po chvíli se začal dusit a cukat sebou až jsem zmáčkl cupák a pak to chvilku jelo, ale po chvíli se zase začal dusit, dokud jsem nezmáčkl cupák... a tak pořád dokola.
Taky z napojení kolena výfuku na tlumič kape černý olej s benzínem. Problém se vyřešil, když jsem dal novou svíčku, ale po 15 km se problém vrátil. Takhle mi to "zničilo" už 3 svíčky.    [Matěj Škuta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.03.2020
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zodpovězené téma  

Koupě Jawetta (rada)


 Ahoj, po babetě bych si chtěl teď zainvestovat do jawety na výlety. Mohl by mi někdo, kdo se vyzná, okomentovat tyto inzeráty, prosím? Můj cíl je koupit funkční kompletní kousek, který by potřeboval max seřídit a nalakovat. Vaše komentáře mi pomůžou i s tím, na co se mám soustředit u dalších inzerátů. Děkuju moc! Ondra

1) https://motorky.bazos.cz/inzerat/119216252/jawetta-551.php (nezdá se mi barva, asi nebude původní?)

2 https://motorky.bazos.cz/inzerat/118433044/jaweta.php (kompletní go ze zrezlého šrotu, zdá se povedené)

3) https://motorky.bazos.cz/inzerat/119197603/jawetta.php (oproti spodní to chce i chromy)

4) https://motorky.bazos.cz/inzerat/119249158/jawetta-551.php (asi nejlepší volba, vypadá kompletní, neorezlá a na přelak)    [Ondra]   28.04.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ta nevypadá taky zle. Tak ať dobře pořídíš.    [Pitr]   01.05.2020
Odpověď  Díky, pánové! Poslal jsem nabídky na 2) a 3) plus ještě tuhle: https://motorky.bazos.cz/inzerat/118003713/jawa-551.php    [Ondra]   01.05.2020
Odpověď  Za mě 3. Ma origo sedlo i pedály,lak ještě nevypadá zle. Trochu péče a bude to pékný veterán. Ceny kolem dvaceti už jsou u jawet bohužel normální a je jich méně než S11. Ale jestli chceš lakovat,viděl jsem i kolem 16-18t. Hlavne ať nic nechybí jako kryt řetězu a schránky nářadí,to se už kurevsky špatně shání.    [Pitr]   29.04.2020
Odpověď  Je to vždy záležitost nabídky a poptávky. U prvního inzerátu ještě nesedí šlapky, mají odrazku a píše, že vše až na sedlo je původní. Ale je fakt, že ceny se šroubují. Já loni koupil S11 za 12 000, a pak jsem měl nabídku na další dva po 35 000 a ani nebyly v originál barvě, o dalších dílech nemluvě. Podle mě je reálná cena 15 až 16 tisíc. Ovšem chtělo by to vidět v reálu, zkusit kompresi, kompletnost dílů atd.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.04.2020
Odpověď  Ahoj Karle, díky moc za odpověď a rady!

Já si myslím, že celkově to lidi napalují o 1/3 víc, ale ty ceny určitě vylezly za posledních 10 let. A asi to prostě nějak tak koreluje i s babetama... kupoval jsem pěknou za 3 tisíce, teď je taková za 8 i. A pobav se tady: https://www.sbazar.cz/paulina502/detail/109810315-babeta-207100-po-prvnim-majiteli    [Ondra]   29.04.2020
Odpověď  Kurňa to to jsou ceny, asi jsem už moc starej :D
Poslední Jawettu jsem kupoval za 3500 Kč a na verzi Sport se mi to zdálo drahý XD.

No ta poslední má ráfky a řidítka ve stříbřence.
Na co si dát pozor: tak dost často praskaj rámy kousek pod nádrží. Pak mrknout na kartey jestli není prasklina u bronzového futra, nebo kolem osy šlapadel. Asi by toho bylo víc, ale určitě ti poradí i někdo jiný.

Osobně bych víc jak 10000 Kč za Javettu nedal, ale už dlouho nesleduju ceny, takže jsem ztratil přehled.    [Karel]   28.04.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Připojení cívky na S22


 Ahoj,
koupil jsem rozebraného stadiona a byla k němu i cívka, takže asi ta na statoru nefunguje. Mohl by někdo poradit jak zapojit cívku na elektriku Stadion S22. Z motoru mi koukají tři dráty, tak které připojit na cívku. Velmi děkuji    [kobli] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.06.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuji za rady, dost mi to pomohlo. :D    [Matěj Škuta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Předělávám taky na venkovní indukčku a pokud vačka funguje tak, že pro přeskok jiskry rozpojuje kontakty kladívka,vidím to spíš na ty 3 kabely. Je však pravda, že další momentálně nepojízdný stroj, který mám v dílně je zapojen na 2 kabely a údajně tak jezdil. Čerpám z knihy Milana Pavláka, Elektrická výzbroj motocyklu, SNTL 1969. Jaké je tedy správné funkční zapojení a proč?    [Dave]   15.01.2011
Odpověď  .    [.]   08.06.2010
Odpověď  Takže Kobli udělej to následovně--ta spodní cívka je světelná od ní je kabel jasnej ke světlu---ale jak tam dáš tu světelnou nahoru namísto té motorové tak z ní normálně ten vývod dáš do bužírky(nejlepší je na to smrštˇovačka)a dále na kladívka budˇna očko nebo jen omotáš okolo šroubku kladívek společně k tomu na kladívka dáš kondenzátor a ještě jeden drát který bude pokračovat nahoru na indukční cívku..na vývod číslo 18..ale pozor ten koneček drátu který odmotáš popřípadě upravíš k připojení světelné i motorvé musíš na tom konečku ve spoji oškrábat nožem nebotˇje oisolován jakousi kalafunou nebo něčím podobným...a druhý šroubek na indukční cívce číslo.1--dáš na kostru a musí to fungovat bez jakéhokoli problému---takže ze zapalování motoru Ti ven povedou jenom 2 dráty--né3!!!!!
Tak atˇse to povede snad to pochopíš.....s pozdravem...    [vencalochovice....]   08.06.2010
Odpověď  Z jedné cívky je na světla. Přidělej klasickou plechovou indučku na rám a zbývající dva kabely k ní připoj. JEden by měl jít od kladívek, druhý z druhé cívky.    [Joska]   08.06.2010
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

jawetta dvířka kastlíku


 Zdravím příznivce. Nenašel by se někdo na výměnu za červené.. origo za origo a stav stejné kvality. Děkuji když tak mail mopedkozidech@seznam.cz    [mopedkozidech]   21.02.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Jakou barvu hledáš?    [Pitr]   16.04.2020
Odpověď  Ahoj, mám červený kryt a mohu vyměnit.    [Tomáš]   13.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  To jistě můžu zkusit, ale s nejistým výsledkem.

Nicméně dokážu ty dvířka nalakovat tak, že od originálu budou k nerozeznání. Pouze zlaté linky by byly zlaté a ne hnědé.

Viz přiložená fotka - rám je nově nalakovaný, zbytek původní.    [Pajka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.11.2018
Odpověď  A co sundat barvu odstraňovačem nátěrů a potom rozleštit Tempem ? Původní barvu to nesežere, ale pozor, při delším působení trochu změkne a dá se snadněji sedřít.    [Karel]   15.11.2018
Odpověď  Modrá dvířka by se mi hodila, ale moje červená jsou bohužel přestříkaná. Můžu je ale nalakovat do stavu nerozeznatelném od originálu.    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem malinko pokročil ,ale červené dvířka zatím nic.. Mám tyto šedé v origo krásné patince tak kdyby někdo měl červené rád je vyměním.. Děkuji    [mopedkozidech]   08.10.2018
Odpověď  Ještě jednou díky kolegovi za zkompletování svého stroje.    [goro]   08.05.2018
Odpověď  Poslal jsem Ti meil. Děkuji.    [goro] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2018
Odpověď  Goro... Vyměním ti je.. pošli foto na mail mopedkozidech@seznam.cz třeba to semnou někdo vymění a tobě pomohu    [mopedkozidech]   18.04.2018
Odpověď  mopedkozidech:Já mám jen v šedé a zelené kladívkové,a potřebuji co máš ty.Třeba se najde někdo do trojvýměny..    [goro]   17.04.2018
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Výrobní číslo pod sto


 Nedávno jsem koupil rám mopedu stadion, doma jsem si všiml, že má dost nízké výrobní číslo, přesněji do stovky. Zajímalo by mě kolik mopedů s tak nízkým výrobním číslem se dochovalo, máte ještě někdo Stadiona s číslem pod stovku ?    [1-Honza] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.08.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Já si myslím, že budeš asi jedinej kdo má S22 s číslem pod sto. Škoda, že se moped nedochoval v celku, zajímalo by mě, jestli tam byly nějaký rozdíly.    [Ruda]   12.04.2020
Odpověď  Aha,měl jsem za to že se jedná o S11. Už tu totiž podobná situace vznikla.    [pítr]   07.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Abych to upřesni je to u Stadionu S22, číslo je vyražené na štítku. Nula je tam jenom jedna, číslo jsem záměrně znečitelnil.    [1-Honza] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.08.2016
Odpověď  Před číslem jsou akorát vyražené nuly.    [1-Honza] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.08.2016
Odpověď  Jen jestli ses nedíval na číslo za eSkem...    [pítr]   07.08.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Nádrže S 11


 Zdravím. Kolegovi se povedlo dát dohromady tuhle pěknou partičku origo nádrží a není si úplně jistý,zda to má komplet.Víte ještě někdo o nějaké variantě?    [basista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 89 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Nevím jestli ti to pomůže, já mám Stadion S11 Rok 1960, rám je bez uší nádrž je bez pruhu jen s nápisem stadion.    [Karel]   07.04.2020
Odpověď  Ahoj.Před 13 lety +/- jsem od tchána dostal stadion S11 rok výroby 1959 a spoustu náhradních dílu.Jelikož barva byla oprýskaná a oškrábaná ,provedl jsem obnovu barvy světle modrou.Bez toho abych pátral po originálu.Letos jsem začal renovovat stadion dle originálu.Vše kromě rámu jsem brousil na holý kov a nechal nalakovat vypalovací barvou šedou.¨Prozatím jsem v 1/2 renovací.Nádrž by měla mít pas stejné barvy jako rám.V tom jsem dost nejistý.Mám 1 náhradní nádrž a je přes ní nálepka stadion.Máš ji na obrázku.Co vím od tchána koupil ho od 1 majitele po 5 letem provozu.A vím na 100% že tchán žádné přestříkaní a lakovaní nedělal.Je možné že nádrž náhradní je originál.
Milan    [Milan]   05.04.2020
Odpověď  [lovecblbů] doporučil bych nějakého dobrého doktora.    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.10.2019
Odpověď  :-) tak tady je to opravdu přátelské fórum :-)    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.10.2019
Odpověď  Něco podobného,ale ještě trochu ostřejšího jako lovecblbců jsem už měl taky napsané,ale neodeslal jsem to,ať nejsem moc ostrý,když něco požaduji.Teď když už největší "znalec" odpadl,můžeme diskutovat v klidu.Zeptám se:máte tento model někdo doma?Myslím nerenovovaný. Pro meelu:pokud sem fotky nedám,řeknu ti o mail a pošlu něco.    [basista]   18.10.2019
Odpověď  Kde začínají padat urážky od tamtud odcházím. Ve svém věku necítím potřebu debatovat za každou cenu.    [Past]   18.10.2019
Odpověď  no to se řekne stará renovace, ale jakým stylem?

Buď člověk uzná že se takové provedení dělalo a někdo to udělal podle něj, ale kdy? Troufnu si říct, že před vydáním knihy pana Hošťálka (2008) o něm moc lidí neslyšelo a jako 10 let stará renovace to nevypadá...

druhá možnost je, že se takové provedení nedělalo a všechno (mopedy zde v diskuzi na fotkách) jsou to jenom kopie nějakého prapůvodního "tuningu", ale proč by všichni volili stejnou "metalízu", lakované vzpěry apod., když už tuning, tak podle sebe ne?

Prostě logicky mi přijde že už je pravděpodobnější originál, přece jenom se dochovaly i jiné vzácné kousky, třeba prototypy ze začátku výroby...

basista: jestli nebudeš dávat fotky sem tak prosím o zaslání na mejl, rád se podívám. Díky    [meela]   18.10.2019
Odpověď  Já nepotřebuji nafotit nic. Nechme toho.    [Past]   18.10.2019
Odpověď  Jaryn82, ty jsi opravdický "JARYN", prostě vemeno z krávy. No a reakce nováčka "nějaké Pasti" nebo druhého nicku Jaryn82????, který sem přišel zřejmě jenom provokovat, vkládat nesmyslné nesouvisející fotky svých rarit, nezlobte se na mě, ale jde to tu vážně do kopru. Můžeš sem vložit kolik chceš důkazů, jak z televize, originálních fotek, nebo obrázků z knížek, neberou v potaz a napíšou svoje fantasmagorické ničím nepodložené bludy a doměnky. Je otázkou proč sem takový imbecil vůbec vkládá dotazy?    [lovecblbů]   18.10.2019
Odpověď  Je úplně jedno na co jsem se před rokem ptal. Napsal jsem jen svůj názor a nikomu ho nevnucuju. Bohužel ty chceš slyšet jen jedno a to jakej máš poklad nic jiného nebereš a jen kopeš kolem sebe:-)    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.10.2019
Zobrazeno 10 z celkem 89 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (89) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Stadion S11 - motor vynechává a stříli


 Zdar všem, poradí někdo ? Při nastartování na volnoběh motor šlape dobře, ale v momentě když se rozjedete, motor se zahřeje, tak za chvíli začne vynechávat a střílí. Na nízké otáčky při málo plynu jízdě na 1. to nedělá, ale i na tu 1. když se přidá plyn tak začne nepravidelně vynechávat a střílet. Když jsem zkoušel jiskru svíčky tak i když jsem točil motorem co to šlo, tak jiskru nevynechával a i v zapalování jiskřilo pravidelně. Poradí někdo co s tím ? loni přes léto motor šlapal jak hodinky napodzim to začlo střílet a doteď si s tím lámu hlavu. Karburátor vyčištěn, výfuk vyčištěn, v zapalování klínek OK, nic nebylo povolené ani utřepané, … tak jsem z toho jelen. Poraďte pls...    [Petr MRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.03.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Prošlehnutá zapalovací cívka.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2020
Odpověď  Zkus vyměnit kondenzátor,ty nové co prodávájí,už nejsou jak ty staré Čssr výroby.Zkus sehnat a namontovat starý klasický z kývačky,pionýra nebo Š-100 až 120,dobře ukostřit,jinak ztrácí svou funkci.Na pár mopedech mých kolegů ty nové kondíky odcházely často.Po výměně za starou klasiku šlapaly jak hodinky.    [S-11]   02.04.2020
Odpověď  v první řadě bych ihned odstranil odrušenou fajfku    [a]   30.03.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Indukční cívka schéma


 Dobrý den zlobí mě replika cívky indukční.. Rozhodl jsem se, ač nerad vrátit k hnusné verzi použít na magnetu dvě světelné a použít hliníkovou PAL venku. Prosím o schema jak co propojit ty dvě světelné a zapojit tu velkou PAL DÍKY    [zdenda]   27.08.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Chlapi díky za rady :D Hledal jsem hodiny na internetu než jsem našel nějaký popis a tady je to i s fotkou.    [Matěj Škuta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.03.2020
Odpověď  Chlapi díky za rady :D Hledal jsem hodiny na internetu než jsem našel nějaký popis a tady je to i s fotkou.    [Matěj Škuta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.03.2020
Odpověď  Nemusíš dávat druhou světelnou, pokud máš původní vysokonapěťovou spálenou odmotáš těch několik tisíc závitů toho tenkýho drátu a ten spodní tlustej drát zapojíš stejně jako světelnou. ten jsem jesště spalenej neviděl. Za totality jsem jich tak dělal několik desítek.    [HonzaBK]   02.09.2014
Odpověď  Děkuju    [sebur] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  01.09.2014
Odpověď  Martin myslel jsem od kontaktů jeden kablík stálý na čokoládku kde připojíš kondík cívku a během minuty výměna vadí mi to trtkání s očkama na kontaktech    [hubohu]   31.08.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  sice to funguje ale podle mne je lepší dát spojení pevnější třeba tohle a můžeš měnit jak chceš    [Martin martin] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2014
Odpověď  máte někdo skušenost se zapojením kablíků kontakty -kondík-cívka přez čokoládu?jestli to nemá vliv na jiskru dost by to zjednodušilo montáž výměny skoušených součástek při odhalování závady. například externí cívka    [hubohu]   30.08.2014
Odpověď  Ještě pro jistotu slovní popis. Na místo původní zapalovací cívky dáš druhou světelnou, plus připojíš ke kladívku jako to bylo u původní zapalovací cívky. Na kladívka připojíš ještě plus od externí indukční cívky ( z pincka) Druhý pól na indučce připojíš na kostru.    [Ruda]   27.08.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdendo je to snadné, zapojení je stejné jako u pincka. Pro napájení ti stačí jedna světelná cívka, druhou máš na světlo. Jiskru to hází jako prase a je to o dost spolehlivější, než replikované cívky. Místo té zapalovací cívky si představ druhou světelnou a je to.    [Ruda]   27.08.2014
Odpověď  Jedná se o stadiona s 11    [zdenda]   27.08.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Náhon tachometru S22.


 Zdar hoši, dá se tenhle náhon tachometru na S22 nějak rozebrat?? Mám to plný písku a nejde to nijak vyklepat.    [Framy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.01.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Mohl by mi prosím někdo vyfotit ten lisovaný plech s těmi třemi packami, které se dávají do děr ve středu kola? Na mém tachometru chybí, takže to zkusím nějak dodělat, nebo poprosím nějakého šikovného souseda. :D    [Matěj Škuta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.03.2020
Odpověď  Tak se konečně povedlo. Dík za radu s tím nožem. Možná , že ani ničím jiným to otevřít nejde. Nechápu jak se mohl dovnitř dostat kámen, který je větší než ta mezera mezi plíškem.    [Framy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2012
Odpověď  U mě postačilo celý náhon ponořit do benzínu a točit cca 15 min, poté vyměnit benzínovou lázeň za čistou a točení opakovat. Pak ještě jednou vyměnit, točit a nechat vyschnout. poté naolejvat a namazat vazelínou. Výsledek je uspokojivý.    [Me2T]   27.01.2012
Odpověď  Hlavně dej pozor atˇty plechy v tom pertlu moc nezohýbáš,aby se to potom dalo dát dobře dohromady,,,,stačí ho potom pořádně vymejt benzínem složit a pak dobře promáznout,,a bude fungovat dál......tak mnoho zdaru.......    [vencalochovice]   27.01.2012
Odpověď  Eště sem zapoměl. Pod pléškem se třema zubama se musí vypáčit eště jeden pléšek a až potom se to rozpadne ;)    [JiriK]   26.01.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Musí se opatrně vypáčit ten plechový výlisek se třema zubama (např. nožem) a pak se to už rozpadne.    [JiriK]   26.01.2012
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

Stadion S 11


 Zdravím, dnes jsem se jel projet a ze začátku paráda ale po chvíli vůbec na dvojku nechtěl jet, chtěl bych se proto zeptat zda-li někdo neví čím by to mohlo být. Mě napadlo těsnění v karburátoru. předem díky ;-)    [Lukáš]   06.03.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 51 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Mám na stadionu s22 podobný problém. V Krnově bych koupil cívku apod. jen mě napadá, jestli nebude problém v tom, že je pod nádrží přidělaná asi indukční cívka z pionýra (říkal před léty děda). Můžu koupit cívku a přidělat ji stejně jako je teď na tu co je pod nádrží, teprve z ní vede kabel do fajfky.    [Matěj Škuta]   21.03.2020
Odpověď  Vše hotovo,trubička přilepena.Moped šlape jako víno.bud je to tou cívkou nebo tou netěsnící trubičkou ale ted jde pěkně i krásně drží volnoběh v nízkých otáčkách. Děkuji za rady.    [peterka ]   12.07.2013
Odpověď  peterka-já jsem tu trubičku přilepil lepidlem na kov od loctaitu.    [k.b.]   11.07.2013
Odpověď  To je častý problém, a když už se viklá určitě půjde i vytáhnout. Já ji přilepil Eprosinem a drží to v pohodě už 3 roky.    [Ruda]   11.07.2013
Odpověď  Tak jsem vyměnil kladívka a už to maká,zakopaný pes byl tam. Děkuji za rady. Ještě se zeptám jestli je na závadu že se mi trochu viklá ta mosazná trubička na přívodu paliva v klasickém vajíčkovém karbecu? Co s tím dělat?    [peterka ]   11.07.2013
Odpověď  mě ty černý zase držej, musíš tam mít zradu jidne, vem si multimetr s měř.    [patt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.07.2013
Odpověď  no já měl taky podobný cívky, černý s červeným a vydržely taky prd, ale mě za tepla nedali ani prd. Už bych jí nekoupil.    [J]   10.07.2013
Odpověď  Kladívka jsem ošmirgloval kondík přichycen. Stále to samé odtrh a předstih taky ok. Musím někoho sehnat a proměřit cívku.    [peterka ]   10.07.2013
Odpověď  Pokud máš ten kondenzátor takto navolno, tak by to chtělo ho přichytit sponou ke kostře.    [chaluli] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.07.2013
Odpověď  vem šmirgl papír kousíček jen, přelož ho aby brusivo bylo z obou stran, strč mezi kladívka a bruš, pak to zkoukni, popř naroivnej kladívka tak, aby se dotýkaly celou plochou, nastav správnej odtrh a msuí to jet. jinak vadnou cívku poznáš podle toho, že většinou má přerušený vinutí. dá se přeměřit ohmetrem mezi vývodem na VN kabel a plechama cívky. mělo by to mít odpor řádově kilohomy, zhruba 2-5kOhm

Jinak pertinaxy na kladívkách sou ok? zkus přeměřit ohmetrem, jestli kladívka dobře spínaj a rozepínaj.    [patt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2013
Zobrazeno 10 z celkem 51 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (51) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

ráfek


 Ahoj,
koupil jsem na S11 nový kolo - komplet vypletený z moto jelinek a připadá mi, že má ráfek o pár milimetrů větší průměr, kvůli tomu mi plášt nesedne jak by měl a je zapadlej do ráfku...Už se s tim morduju týden a už nevim co s tim. Má někdo podobný zkušenosti?    [patt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  na střed    [HonzaBK]   02.03.2020
Odpověď  ahoj pánové, můžete mi poradit , jak má být při centrování ráfek oproti např. straně bubnu - replikové ráfky, zkoušel jsem změřit polohu původních ráfků proti středu a původní ráfky byly tak dobitý, že se nedalo změřit nic. Chtěl bych si nechat kola vyplést a vycentrovat. dík    [Mirek]   01.03.2020
Odpověď  musí si to zaplavat , hlavně vazelina pak bude pořád klouzat a budeš trhat ventilky, jarová voda vyschne a neklouže potom    [Mates]   20.01.2011
Odpověď  Jo, to jsem pak taky chtěl zkusit, jsem to namazal lehce vazelínou co jsem měl při ruce, ale to nepomohlo... Ale co, alespon vim, co by mohlo pomoci...    [patt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.01.2011
Odpověď  chce to polejt jarovou vodou a pak nafouknout. ono si to sedne, jak je to na sucho, tak ta guma, prostě nechce sednout do patky    [mates]   20.01.2011
Odpověď  Já tam dával nový pneu - continental 19x2...    [patt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.01.2011
Odpověď  Zdar jo to je normal ty nove ravky jsou oneco jinaci a musis na ne davat jen nove pneu stare tam nejdou mam to vyskouseny cus.    [indian]   19.01.2011
Odpověď  Nejspíš zkusim dát trochu dokupy ty původní, jsou ocelový a celkem křivý, teda jedno je dost, tak to zkusim nějak vybouchat, ikdyž si moc nefandim...    [patt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.01.2011
Odpověď  Tak to už nevím,to by se muselo vidět.Ještě jediná možnost,pokud máš v okolí nějaký pneuservis nebo opravnu motorek,tak zajít tam i s kolem a pláštěm aby to obuli,možná by to pomohlo,a pokud ne,alespoň by ti řekli v čem je problém.    [matt]   18.01.2011
Odpověď  Ne, Continental 19x2. Na starých ráfkách sednou dobře..    [patt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.01.2011
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (21) 
 Strana 1/201 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 3.6.2019)
Nezodpovězené téma 

Babetta karburátor


 Dobrý den, nemáte někdo zkušenosti s karburatorem Del orto? Dělám babettu pro kamaráda, který umí jen napumpovat kola a tento nový je údajně spolehlivější a bezúdržbový.
Díky za Vaše zkušenosti.    [pařez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

stojanek na stadion S22


 Ahoj potřebuji poradit jak nandat stojánek na S22 ,Pružina jde na čep a do ramu a konec za stojánek před doražením čepu?jiná možnost asi není,Ale pak je to drsný Nemužu čep stou pružinou ani chytit, dík za odpověd,    [marek]   05.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

náhon tachometru


 Zdravím v loni jsem si už ani nevím kde koupil na Babettu náhon tachometru, a že ho letos teda vyměním, jenže mě na mou 210 rok 1989 nepasuje délkou, a jen jedním závitem. Délka je 66cm závit na jedné straně klasika na tachometr M10x1 a na druhé straně je o něco větší vypadá to jako M12x0,8 ale muže to být taky něco jinýho s withvortem z té matky se to docela dost blbě měří. Pokud někdo ví na co je, případně je volný k prodeji, děkuji.
http://www.jawamania.cz/tree/images.aspx?rootid=221526&nodeid=274097    [T505]   05.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Babetta 210


 Dobrý den, mám dotaz,ohledně babetty.Kamarad chce přejít bábu, kterou běžně používá. Prý špatně brzdí, teče kohout, někdy hůř startuje....
Jezdí na ní a nikdy se s ní nic nedělalo. Dotaz zní, lze nějak změřit, v jakém stavu jsou startovací, rozjezdove a dvojkové čelisti, abych je případně zrovna vyměnil taky, než se v tom za chvíli hrabat znovu?. Zatím je to funkční, ale jak poznat, že už je to na hraně??
Díky    [pařez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Stadion Zapalování


 Zdravím všechny.Nemáte někdo náhodou nafocené zapalování kde je vidět kondenzátor jeho umístění.Nikde nemůžu najít jestli se tam mám vrtat s objímkou do karteru.Děkuji    [velopRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

lakovani mopedu stadion


 zdravim chlapi kolik je třeba barvy na nalakovani s11 bila modra budu lakovat sam a nevim kolik barvy nakoupit dik za rady. Petr    [petr]   20.04.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawetta, jehlové ložisko na pístním čepu bez vymezení vůle?


 Do jawety jsem s problémama dostal novou klikovku, ta má ojnici s oběma jehl. ložisky. To na pístním čepu může cestovat do stran po čepu nějaké 3mm. Mám to vymezovat podložkami, a když tak jakými? Mopedům zdar    [Petr]   07.04.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Držák tachometru


 Zdravím.Dočetl jsem se,že se prodával jako doplněk k S 11 držák tachometru.Má po obvodu a středem prolisy.Nemáte ho doma někdo?Potřeboval bych ho alespoň okotovat pro vyrobení.Děkuji.    [basista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.03.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Závodní palivo


 Ve staré knížce jsem našel návod na závodní směs paliva. Z finančních důvodů jsem moped prodal, tak nemám na čem vyzkoušet. Prosím toho, kdo to zkusí, ať sem napíše, jak to jede a jest-li je potřeba měnit nastavení předstihu. Nepíše se tady, jest-li je to pro 4t nebo 2t. Přidal bych tedy olej M2T (pokud se v této směsi bude rozpouštět) nebo více ricinového oleje. Takto je poměr 1:100 10ml na litr směsi. Do Stadiona jsem dával 1:25 40ml na litr benzínu, což jsou 4% oleje.
návod:
methanol(metanol/..50% (prodává například Verkon.cz)
toluen ............30%
aceton..............8%
benzín vysokooktan.10% (Benzina, OMV)
destilovaná voda....1%
ricinový olej.......1%    [Pavel]   17.03.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawetta - větší rozeta, kryt řetězu...


 Hezký den všem. Měl bych dva dotazy ohledně krytu řetězu a rozety na Jawette.

Jednak by mě zajímalo, jak největší rozeta ( kolik zubů) se maximálně vejde do standardního krytu řetězu. Je to pouze standardních 35 zubů, nebo by se vešla i větší?

Druhak nemáte někdo fotku a případně rozměry krytu řetězu, který se montoval na vývozní Jawetty se sníženou rychlosti s velkou rozetou? Někde tu byl kdysi obrázek, ale nemůžu ho najít.....

Předem moc děkuji.    [Pavel]   10.02.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Stadion S11 vs S22


 Zdravím,
Nevím někdo do jakého roku se dávala na Stadion S11 ta starší převodovka myslím kratší drážkování na hřídeli, hřídelka s dvěma kolama oproti té s těma třemi. Mám Stadion S11 rok výroby 59, ale někdo z toho vzal převodku a já nevím jakou tam mám dát.
Děkuji    [gege252] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

babetta 210 - dymí


 Zdar, viete mi prosím poradiť, zložil som motor, nastavil predzápal, vyčistil karburátor atď atď.... chytí skoro na polotáčky pedáľov. Na sytiči ide voľnobeh dobre a ani tak nedymí ale po pridaní plynu to zdochne, nakopnem to bez sytiča drží ako tak otáčky ale nevydrží bežať ani 20 sekúnd. pozrel som sa na sviečku, čierna, a na začiatku, kde je podložka má sebe biely zvláštny povlak, tak isto to ide aj z tlmiča výfuku ale tam je to už hnedé a kvapká to ako ide motor, popri tom mám zmes nastavenú na 1,5 otáčky.mám pocit ako keby to žralo olej z prevodovky ale prečo by mal, však som dával nové tesnenie. Mal niekto s týmto už skúsenosti, že čo by to mohlo byť? Ďakujem.    [Ján]   17.11.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Tribeta-babeta.


 Dobry deň,je tu na forume niekto kdo vlastni Tribetu,ktorú chcem zrenovovať,potrebujem sa poradiť a výmena skúsenosti.
Dakujem.    [nortones2Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/201 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006