MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306259 příspěvků |7505 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 167 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMopedy Jawetta, Stadion, Babetta a ostatní 13.7.2020 19:59  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Jarmark - aneb napiš co sháníš a co můžeš nabídnout.   24.06.2010 / 716
    Dobrý den Dámy a Pánové.Někde na netu jsem viděl, že někteří majitelé ....   18.07.2009 / 374
    Jawetta dotaz na pamětníky znalce.   26.03.2009 / 235
    Tak další už se klube..   25.04.2011 / 211
    Zohnal som torzo vývozovej S22-ky. Ale má český štítok . Nemá niekto n....   09.10.2007 / 184
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3006      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 300      Příspěvků Příspěvků: 30245
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/757 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  V jakém poměru ředíš olej / benzín ???    [Karel]   13.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zdar pánové,
potřeboval bych poradit ohledně plného válce na S23.
Mám origo karburátor 14/15mm a vždycky po zhasnutí motoru mi zůstane píst zatuhlej ve válci a nejde roztočit pedálama. Musím sundat víko magneta a "utrhnout" ho silou. Jednou sem musel dokonce klepnout do pístu shora, aby se pohnul. Má tam origo tři kroužky a mažu polosyntetikou. Dejte mi vědět čím by to mohlo být, že se motor po vychladnutí neotočí...
Děkuju,
Karlos.    [Karel Sp.]   13.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Nechal bych ji v původní barvě. Originál lak je jen jeden a to je ten první z fabriky. Pokud máš nutkání dát ji do nového laku, můžeš si pořídit další rám a ten s původním lakem někde uschovat.
Třeba mě mrzí, že svojí první S11 jsem přelakoval, ale s tím už se nedá nic dělat :-(    [Ruda]   09.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pokud mám mít veterána z důvodů proč se zavedl tento institut (zachování historie), tak by měl tento veterán mít pokud možno vše původní, včetně barevného provedení. Jde také o to, zda-li se jedná o veterána v pravém smyslu slova (muzeální účely), nebo se uvažuje i jej provozovat. Pro účely jen historické se ponechává ve stavu co nejvíce původním i s nějakými vadami. Pro běžné užití se musí opravit a někdy i upravit použitím nových neoriginálních dílů, včetně laku.
Ale vždy je lepší ponechat při opravě co nejvíce původního, tedy i odstínu a provedení laku. Ale je to na každém, co se mu líbí a co se svým strojem nakonec provede. Z osobní zkušenosti ale mohu potvrdit, že i malé, reálně nevratné zprznění stroje po letech mrzí.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  pardon: s patinou, ktorá k veku patrí.... preklep.    [M.]   09.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Motocykel má určite vyššiu hodnotu v pôvodnom stave a laku. Ak nie je renovácia nutná treba vyleštit , zakunzervovať a nechať to s patinou, ktorá k vrklu púatrí. Renovovať a prestriekať sa dá stále a vrátiť to naspäť už nikdy nejde.    [M.]   09.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  30 let od data výroby    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Po 25 letech to je veterán. Máš ji na značkách?    [Pitr]   09.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Babeta 210


 Dobrý večer pořídil jsem si babetu 210 R.v.1987 je tento rok brány už jako veterán? Chystám se jí dát do laku a dát jí jinou barvu což nevím jestli nedělám chybu a nenechat ji raději v originále děkuji moc za názor.    [Macak ladislavRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (6) 
Odpověď  Děkuji mnohokrát za rady! Nahřívání plynovým hořákem nepomohlo, tak to zkusím prolít WDčkem.    [Guru] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Přesně podobný problém jsem řešil loňské léto.
Zjara jsem dostal rám na Jawettu a byla zarezlá sedlová trubka.
Prolil jsem WD a snažil se kroutit hasákem atd. Ani se nehnula..
Celé odpoledne jsem se s tím drtil. Hodil jsem to do kouta a za tři neděle jsem to zkusil znovu a trubka se najednou hnula. Znovu jsem to prolil a to tak že jsem vystříkal půl spreje do trubky a odložil. Za týden jsem trubku vytáhl sikovkama bez větších problémů. Vyčistil jsem díru kruhovým drátěným kartáčem na vrtačce a dal jinou sedlovku. Původní jsem nedočkavostí na začátku akorát orval a zdeformoval hasákem. Záleží, jak moc je to zarezlé. Někdo na konec trubky opatrně navaří dlouhý plocháč a vyklepe ven. Chce to neuspěchat a hodně prolejt něčím, co rozpouští rez. Podobně jsem bojoval i s hrdlem nádrže, kde někdo uvnitř strhnul výstupky, za které se to dá povolit. COčkem jsem bodnul k hrdlu plocháč a povolil. Ať se to podaří vyndat!    [Riddle]   16.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Nahřát tu trubku v rámu ve které je vsazena sedlovka    [HonzaBK]   16.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Polej to naftou, nebo petrolejem a nech odmočit. Potom hrubé násilí jak píše Goro.    [Karel]   15.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jenom hrubé násilí. Já upnul na trubku svěrák,na něho pridratoval hranol pro větší páku a za prostrikavani vedeckem vytocil.    [Goro]   14.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Jawetta cuká dvojka


 zdravím ... mám jawettu ,cukala mi dvojka tak jsem to rozebral udělal celou generálku koupil jinou převodovku s trošku lepšíma zuba na tý dvojce ,celé složil tak to jdu radostně projed a znova cuká :( nemá s tím někdo zkušenosti? děkuji    [Lukáš Pool] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.06.2020 
 Přidat odpověď 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Jawetta - sedlová trubka


 Zdravím,
už 2 týdny se snažím demontovat sedlovou trubku z rámu Jawetty standard a pořád se mi to nedaří. Šroub jsem odšrouboval, kuželník strhnul... Máte na to nějaké fígly?
Moc všem děkuji za rady <3    [Guru] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.06.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit dokumentOdpověď  foto 2    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, nemá někdo doma přebytečné plexi na stadiona? Vyměnil bych za originální držák k tomuto plexi, ten mám navíc. Případně za jiné díly na jiné motorky. Díky    [MeelaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Omlouvám se, pánové. Tak jsem sem vnesl zbytečnou paniku... Já si vyjel článek, kde uvádí číslo motoru, ale když jsem teď hledal více, tak je to číslo rámu na pojištění.

Jinak to číslo motoru má jen převyraženou jednu číslici druhou. Čitelné jsou oboje.

Tak díky a ještě jednou pardón za prudu! :-)    [Ondra]   11.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Číslo motoru se neeviduje, je jedno co tam máš. Důležité je číslo rámu!    [Karel]   10.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jak číslice přeražená? Jako že je nečitelná? Pak vybrat libivolnou čislici a zajít na pojištovnu. Sami řeknou zda už je na dané číslo pojistka.    [Goro]   09.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jak jsi zkontroloval že moped nebyl pojištěn? Ty máš přidělenou SPZ?    [milan]   09.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tak jsem nakoupil, chlapi! Díky za pomoc - vaše rady jsem využil při obhlídkách. Nakonec jsem koupil za 30 - níž to así nejde v tom stavu, co jsem chtěl (max tak o 5 nebo čekat dýl). Všechno původní, lehounce orezlá, chromy ok, motorově zněla skvěle, svítí, troubí, jen zadní světlo vymlácený a všechny lanka budu muset vyměnit/poštelovat.

Jednu věc jsem si ale neuvědomil na místě... na štítku je jedna číslice u čísla motoru přeražená. Moped zatím pojištěn nebyl a to jsem si zkontroloval i zde: https://ic.ckp.cz/ICwww/servlet?_page=searchSPZ&lngID=1

Doporučili byste teda prostě vybrat si jedno číslo - to dát na pojištění i do kartičky nebo se dá ještě nějak zkontrolovat, jestli někdo vlastní jedno z ních? Asi ne, co?    [Ondra]   09.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Abych dokončil co jsem tady začal a dal tak všem vědět.

Na zdejší doporučení a trochu dalšího googlení jsem si potvrdil, že problém jsou půlměsíce. Rozpůlil jsem motor (3 slova, ale týden práce po večerech), vše vyčistil, odmastil, zkontroloval (viz níže) a vyměnil půlměsíce. Přikládám jejich fotku (pravá část je originál a levá je rozžvýknutá).
I s novými půlměsíci mi ale šlapací kolo připadalo těsné k bloku karteru, protože se sice volně točilo, ale kovově šumělo. Nějak jsem to nevydržel a u skládání tam mezi půlměsíce a karter vrazil podložku M16(?) (netypická vypouklá, která přesně seděla na hřídel). Tím se mezera zvětšila na od oka příjemnou a stále rozběhové kolo krásně lícovalo s prvním kolečkem "na stromečku". Nevím, jestli jsem udělal dobře, ale zdá se, že to ničemu nevadí, ať už startování nebo brždění.
Momentálně jsem ve stavu, že mi to neháže jiskru, ale to je další příběh. Mopedům zdar a díky všem za předešlé komentáře.    [i.kostRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zamontoval jsem nový GYT . Tak uvidíme. Po vyzkoušení, napíšu.    [pařez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Takhle nějak se mě projevoval vadnej tyrystor    [T505]   27.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Babetta karburátor


 Dobrý den, nemáte někdo zkušenosti s karburatorem Del orto? Dělám babettu pro kamaráda, který umí jen napumpovat kola a tento nový je údajně spolehlivější a bezúdržbový.
Díky za Vaše zkušenosti.    [pařez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.05.2020 
 Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím S 1 měla motor sachs ˇřazení bylo maguro S1 z motorem sachs se prodával ještě začátkem roku 1957 já jsem ho měl kupoval jsem ho v dubnu a číslo rámu bylo pod nádrží na držáku motoru měl jsem číslo S1-71, ale už neměl řazení maguro,ale měl přepínač světel na řídítkach jak pozdější rok 1957 a měl kožené sedalo šírší než kolo Stadion a stál 1780 kč Josef    [josef]   26.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pokud je motor OK, nemůže žrát svíčky. Podle mého na 99% zapalování. Cívka či něco v elektronické části.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Babetta


 Dobrý den, babetta 210 šíleně ,,žere" svíčky. Vše je seřízeno, vyčištěno. Svíčka je krásně čistá ,ale vydrží někdy 100km, někdy 30 km a nenastartuje, někdy studená, někdy teplá po chvíli např. u obchodu. Vyměním svíčku a je zase na chvíli klid. Svíčka 17 dle manuálu. Když tam dám zpět tu starou, venku jiskra krásná ve válci ,ale nechytne. Slyšel jsem, že to někomu dělala cívka, ale ....???? Nevím. Přemýšlím to zkusit vyměnit ,ale myslíte není výhodnější než měnit cívku ,dát GYT a eliminovat tím i možnost ,že to nedela cívka,ale tyristor? GYTem bych v podstatě za polovinu peněz vyměnil oboje.
Nemáte někdo podobnou zkušenost? Děkuji    [pařez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiOdpověď  Teda než jsem odstrojil motor z vozidla a sundal všechna možná soukolí, tak to chvilku zabralo. Zbývá poslední zaseklý šroub v karteru a můžu půlit (s přípravkem, samozřejmě :)

Pod víky je čisto, ozubená kola vypadají jako nová a nepřipadá mi, že to bylo již dříve půlené. Kartery neprasknuté a tedy nevařené. Na tachometru natočené 1300 km i když to může být hausnumero. Otázka zní, kolik kilometrů vydržely původní půlměsíce?

Jinak uvnitř vík a na karterech jsou vyražena loga ČZ, to asi není zvláštnost. Nicméně číslo motoru je 551037xxx, podle různých diskusí se pak už "551" nevyráželo (rám má taktéž 551066xx), je možné že je to nějaká starší série?    [i.kostRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Bubínek odvrtán a kolíky přivařené. Dané nové startovací čelisti, vše vyčištěno, odmastěné. Karburátor čistý, svíčka ok. Napadá někoho, proč nechce startovat na stojánku, ale jen rozšlapáním? Budu rád za Vaši radu    [pařez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [pařez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ještě pro upřesnění, vím, že rozběhove čelisti na startování nemají vliv, ale zdá se mi, že motor chytne, ale jak jsou utržené ty kolíky tak šķrtají o bubínek ( je uvnitř i vydřený) a zastaví ho a chcípne to. Je to možné? Babettu jsem sice kdysi vlastnil, ale po pravdě mopedy a pionýry jsou mi bližší, proto takové, pro někoho snad nesmyslné otázky. Díky    [pařez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Babetta


 Dobrý den, opravuji kamarádovi babettu a zjistil jsem , že u bubnu, Viz. obrázek, jsou dva ze tří čepů utržené. jak to řešíte? Novým bubínkem, nebo odbrousit svar, odvrtat a znovu přivařit? Mohlo by to mít vliv i na startování? babetta 10x chytne na ťuk a potom jen na velké rozšlapání.
je normální, že i teplá, se musí startovat se zmačnutím kolíku karburátoru na přivření vzduchu?
Díky všem    [pařez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.05.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (3) 
Nezodpovězené téma 

stojanek na stadion S22


 Ahoj potřebuji poradit jak nandat stojánek na S22 ,Pružina jde na čep a do ramu a konec za stojánek před doražením čepu?jiná možnost asi není,Ale pak je to drsný Nemužu čep stou pružinou ani chytit, dík za odpověd,    [marek]   05.05.2020 
 Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

náhon tachometru


 Zdravím v loni jsem si už ani nevím kde koupil na Babettu náhon tachometru, a že ho letos teda vyměním, jenže mě na mou 210 rok 1989 nepasuje délkou, a jen jedním závitem. Délka je 66cm závit na jedné straně klasika na tachometr M10x1 a na druhé straně je o něco větší vypadá to jako M12x0,8 ale muže to být taky něco jinýho s withvortem z té matky se to docela dost blbě měří. Pokud někdo ví na co je, případně je volný k prodeji, děkuji.
http://www.jawamania.cz/tree/images.aspx?rootid=221526&nodeid=274097    [T505]   05.05.2020 
 Přidat odpověď 
Odpověď  Bylo mi ctí. Za dva měsíce je tady stejně ten samý dotaz znova od dalšího nesťastného ;-).    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Babetta 210


 Dobrý den, mám dotaz,ohledně babetty.Kamarad chce přejít bábu, kterou běžně používá. Prý špatně brzdí, teče kohout, někdy hůř startuje....
Jezdí na ní a nikdy se s ní nic nedělalo. Dotaz zní, lze nějak změřit, v jakém stavu jsou startovací, rozjezdove a dvojkové čelisti, abych je případně zrovna vyměnil taky, než se v tom za chvíli hrabat znovu?. Zatím je to funkční, ale jak poznat, že už je to na hraně??
Díky    [pařez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.05.2020 
 Přidat odpověď 
Odpověď  Děkuji všem moc za rady, zejména Hostovi. Cívku už jsem vyměnil a moped startuje na drcnutí a letí jako z praku :D Svíčka je nová a má cihlovou barvu, ale asi je tam moc oleje, protože kolem jed dost karbonu, ale to se ještě upraví časem.    [Matěj Škuta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/757 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006