MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 313343 příspěvků |7963 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 35 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Ogar 2.10.2022 11:52  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Zdravím Ogaristy ! Stojím před renovací poválečného Ogara 250, model 4....   29.11.2006 / 117
    Zdravím Ogaři, jsem mezi Vámi nováček a protože jsem přivezl svůj stro....   21.04.2008 / 107
    Tak mě čeká první renovace.Čeká na mě tento Ogar r.36.A chci se Vás ze....   22.04.2008 / 98
    Ahoj ogaři na podzim jsem vám představil fotku torza mé čerstvě poříze....   08.07.2007 / 97
    Tak posílám pro znovuoživení diskuzí na Ogar foru fotečku poválečný čt....   10.04.2007 / 89
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 249      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 84      Příspěvků Příspěvků: 2942
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/74 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  Já se přidám- na štítku je před číslem rámu písmeno, na rámu písmenko fakticky chybí, je to tak?
U motoru na štítku také písmeno, na motoru je i s písmenem..    [Beat]   28.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dík,tak jsem to našel. Mám přes to místo vedenou tu opletenou bužírku s drátama do světlometu. Je tam trochu víc barvy a tak to nemám tak výrazný jak ty.
Ještě jednou děkuji.    [Standa]   07.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den,přikládám foto umístěním čísla na rámu.    [orsabacogar] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zítra pošlu fotku.    [orsabacogar] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Trochu jsem to taky hledal a nějak špatnějc vidím :-) Je to číslo vidět i s nasazenou nádrží?
Jdu najít lepší svícení a doufám že to není pod vrstvou tmelu. Když tak mi to místo prosím upřesni. Dík    [Standa]   06.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den pane, dnes jsem na Bazoši narazil na motor s číslem M2501752, takže ogárek bude vpánu.Posílám odkaz...https://motorky.bazos.cz/inzerat/155824650/ogar-4.php.Pěkný den.    [orsabacogar] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zdravím, Ogar 4 poválečný, má číslo rámu naležato vyraženo na boku krku řízení.    [orsabacogar] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

OGAR 250 typ 4 - číslo rámu


 zdar lidi,
nevíte zda-li má OGAR 4 někde vyraženo číslo rámu? nikde jej nemůžu najít
díky za info    [wing]   01.08.2022 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dokáže někdo určit o jakého se vlastně jedná výrobce?    [Jižan 123Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Hledám Ogara po dědovi


 Zdravím všechny,
chtěl bych pomoci s hledáním Ogara, kterého koupil můj děda jako nového, měl by to být Ogar 250 typ 4 z roku 1948 s číslem motoru a rámu 1752. Motocykl nemám v úmyslu za každou cenu koupit, jen by mne zajímalo zda-li ještě existuje případně nějaké jeho fotografie.
Děkuji za každou pomoc či radu    [Night ReaperRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.11.2021 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Odpověď  Pro PB: pokud sleduješ inzerci, tak to letadlo které vyšponovalo ceny "reklamní akcí" typu podívejte to je Ogar začíná padat k zemi. Například na bazoši už se delší dobu inzeruje poval čtyřka v předrenovaci někde kolem 250 tis a nikdo to nechce. To by bylo dřív nemyslitelné a bylo by hned pryč.    [.]   24.05.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Nezodpovězené téma 

Pružiny spojky


 Zdravim ogaristy,nemate kluci někdo vyrobeny pružiny spojky na 4 povalku ,mam každou jinou a nevim jaka ma byt origo ,nebo aspon rozměr diky    [josef pacal]   11.04.2021 
 Přidat odpověď 
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Ogar 250 1946


 Ahoj fandové ogarů,měl bych na vás prosbu o radu od koho koupit ráfky a dráty na mého ogara..
Druhá rada jestli se dá sehnat patrona do nádrže(originál,replika,plánek na výrobu) předem děkuji za rady    [Kubaogar250Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2021 
 Přidat odpověď 
Odpověď  Ano, starší OGARY (jawa 350 tyo 12) takovou skřínku měly. A k tomu specielní dvojcívka, v podstatě dvě cívky z FJ vedle sebe v jednom plechovým obalu. Dnes nesehnatelný, za 25 let, co dělám do veteránů jsem to viděl 2X naživo, a nefunkční.........http://www.iveteran.cz/inzerat/vymenim/21679    [Monty]   28.02.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Spínací skříňka Ogar 350


 Zdrávím všechny příznivce, Znal by někdo odpověď,zda-li skutečně OGAR 350 měl spínací skříňku jako Pérák FJ? Pokud ano, jak bylo řešena zapalovací cívka ve spínačce? Foto FJ spínačky ilustrativní :D    [butchis] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2021 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Odpověď  Tome děkuji za informace.    [gripen09Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Číslo motoru je přidělené Dopravním inspektorátem proto ta zkratka DI číselná série nijak nezapadádo série výrobní, proto nelzeurčit přesný rok výroby, ale dle znaků na motoru jde o motor z koncevýroby cca. konec roku 1947-48.    [Tomáš]   04.01.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Je to motor ze soutěžního motocyklu, motocykly se od sériových téměř nelišily, měli jen hliníkový válec, upravený rám na zadní pérování. Dochovaly se asi jen dva kompletní motocykly a několik motorů. Mimochodem je o tom zmínka i v již zmiňované knize a dvě fotografie těchto strojů, jeden původní a jeden renovovaný. Bohužel k těmto strojům není žádná dokumentace, většinou jezdily pod hlavičkou Svazarmu.    [Tomáš]   04.01.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...další foto    [gripen09Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mám motor na poválečnou 4ku. A má hliníkový válec (není to barva, je po chem. leštění). A netradiční výrobní číslo :
DI-5-1954-1961. Ani v poslední Tomášové knížce jsem o tomto nic moc nenašel. Víte k tomu někdo něco? Uvnitř je válec stejný jako standartní litinový. A hlavu mám taky běžnou, tak nevím....
Omlouvám se autorovi,že to píšu tady, nechtěl sem zakládat nové téma.    [gripen09Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Konec roku 1938.    [Gripen]   29.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Knížka Ogar příběh zapomenuté značky, je velice zdařilá. Z mé strany poděkování a uznání za vynaložené úsilí při jejím vytváření. Myslím si, že každý, kdo se o bicykly a motocykly ogar zajímá, by se měl do knížky podívat.    [PetrZ]   19.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Takže ke knize
Nejsem Ogarista a Oragy neznám a nerozumím jim, jediné co mám tak je asi dvojice starých jízdích kol Ahoj :D Takže tu nemohu nijak hodnotit, nicméně celá kniha na mě působí, že to není a nebude nijak potřeba!
Jediným nedostatkem dle mě je sem tam kvalita fotografií! Nemyslím to, že je tam přeskenována fotka z 80-90 let, která má takovou osobitou "barevnost" a klasickou neostrost tehdejších kompaktních auto-jednocvaků. Spíše mě zaráží to, že je tam několik fotek jakoby nedostatečného tiskového rozlišení (velikost souboru v kb/mb). Fotky jsou hodně rozkostičkované nebo "zubaté" na všech hranách obrázku. Možná by bylo lepší fotky zvětšit softwarově, což tošičku rozostří, ale není to tak drsné jako zde.
Na obranu tohoto: Také stále bojuji s tím, že lidé neumí skenovat. Věta "...ale ta fotografie je maličká a nejde naskenovat" je už bohužel mainstream.
Taktéž některé přefocené listy dokumentů jsou zbytečně tmavé.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  V pohodě, není nutné, knihovnu mám dost dobře zásobenou.
A ano musela se vyvinout,..jen to trvalo a trvá.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Točíme se v kruhu. Takové speciální knihy nevycházely, napsal jsem to už mnohokrát nebyli autoři, vše se teprve vyvíjelo, musí je také někdo napsat, ale vycházely jiné kvalitní odborné knihy.
Když budu mít chuť a čas, kouknu se, co mám z těch let v knihovně za odborné knihy.    [Jarda]   14.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Cituji JB - "...Protože pamatuji dobu, kdy sice Pérák stál 2500 Kčs, ale na trhu nebyla ani jedna kniha, která by se jím zabývala. Od roku 1975 do roku 1993 nevyšla jediná kniha, která by se tématem starých motorek zabývala. "

A Vy tedy nějakou knihu na téma "monografie Pérák" znáte? - a to nejenom Pérák....cokoliv jiného monograficky detailně ve stylu zde recenozované knihy "Ogar".    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jistě. A on neexistuje jako u všeho nějaký vývoj veteránství v čase? Tady pan JB tvrdí, že nebylo vůbec nic. A to přece není pravda.    [Jarda]   14.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Je zajímavé to tu číst. To, že někdo řekne, že v letech x-y nebylo možné získat žádné informace o tom, jak vypadal veterán, já tedy pochopil, že JAKÝKOLIV nikoli jen Ogar/Pérák je pravda. Dokonce i v NTM několik motorek v původním stavu "renovovali" aby se líbily na nějaké to výstavě a dodnes se toho lituje,...
Otázka zní - dal se v roce LaK, Praga či další...cokoliv jiného v té době spadající do "vetrána" renovoat podle literatury? Tedy jakože renovovat tak, že otevřu knihu a vidím aha Poustka, Orion, Premier a ejhle rok 1925-27-29 vypadal takto a takto a měl tyto a takové varianty,..toto linkování.... NE TO NEEXISTUJE NIC! Případně nic takového neznám. Plně souhlasím s JB.

Literatura zde postnutá uživatelem [Jarda]je dobrá, ale jako technická pomůcka! V případě renovace pajšlu motoru, převodovek, seřízení a technického stavu je OK. Ohledně dobového originálního vzhledu stroje už minimálně.

A toto tato nové kniha obsahuje! Podrobný přehled výrobků fabriky Ogar.
https://www.facebook.com/100025583480011/videos/pcb.789273321935443/789270551935720/

Peace!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pane JB, vás nepřesvědčí nic. Prostě nic nevycházelo a hotovo. I když vám sem dám fotku knih,já snad prolezu knihovnu a dám sem fotku, co mám za knihy z toho vašeho období, i když třeba v r. 1985 začal vycházet časopis Auto- Moto Veterán, dále třeba v 80 letech vyšel několikadílný atlas všech našich automobilů od nejstarších prostě nevyšla třeba nová knížka o pérácích tak vše špatně. A proč by měla vyjít? Mezi motoristy byl dostatek starších knížek o pérácích, byly katalogy, návody k obsluze, byl by dostatečný počet lidí, který by si jí koupil? Pokud by vyšla v malém nákladu a byla drahá, nikdo by si jí nekoupil kvůli ceně. A to že budete bojovat proti tomu, aby se to nevrátilo je sice chválihodné ale záleží to jen na nastupující mladé generaci, jak ona to bude chtít. A zatím má našlápnuto k pořádným změnám.    [Jarda]   14.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Díky za každou novou knihu na toto téma. Ale když tu někdo tvrdí, že renovace za minulého režimu nestály za nic a přitom se dívá na obrázky SM? To snad ne... Že se nenapsala žádná kniha? Kdo by si ji kupoval? Těch pár málo nadšenců do starých werků? To možná. Pak by ale, pokud by to vyšlo běžným nákladem, šla většina do stoupy a soudruzi by si říkali, kde se stala chyba. Předběhli by dobu o takových třicet let. Protože se z toho stala móda až v poslední době.    [J]   14.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Kniha je super počin a děkujeme, ještě ji nikdo zdejší neviděl a hned je plno plků o nějakých renovacích? Renovační (moto)salóny si utvářejí vlastní "normy" a kdo si renovuje sám to bude dělat jistě jinak.    [Homza]   14.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ono pojem veterán dnes a před 30 lety se liší. Tehdy byl veteránem stroj pro užší skupinu zapálených nadšenců, kteří byli mnohem vstřícnější vůči sobě než dnes. Okolí je vnímalo pozitivně a někdy i s úsměvem, proč si raději nekoupí novější embéčko a leží ve své pragovce.

Velmi často, z dnešního pohledu veterána, se dalo pořídit i za odvoz, láhev myslivecké a pod. Někdy byla větším problémem samotná nakládka a převoz, než koupě. Prostě v tomto počínání nebyl vidět nějaký byznys, vidina něčího zisku, ale spíše jen koníček. Tak k tomu přistupovalo i široké vedení různých organizací, výrobních družstev a většinou široce vycházeli vstříc, protože organizovanost v různých oblastech života byla velmi podporována a mohla být také "pod kontrolou". Většinou to nikdo takto nevnímal, ničemu to nepřekáželo a tak se každý mohl plně věnovat tomu svému.

Když někomu dnes vyprávím o Renaultu 4CV v muzeálním stavu koupeného za láhev kořalky a prodaného za lahve dvě, o velorexech za odvoz, či stovku, funkčních pérácích od sousedů zdarma, o zetkách za pěkného samce králíka, tak si mladí ťukaj na čelo, jak byli lidé "hloupí".

Ještě krátce po roce 89 trvala doba vše staré do kopřiv a "nové" ze západu do garáže. To byl i jezdící spartak, kývačka, pérák za pár stovek. Potom se ve společnosti začal prosazovat buzines a ten vše změnil.

Doba se ale vždy mění a s ní i lidé a jejich priority, pohled na život a rovněž tak i na veterány. A jak bude ubývat paměti, minulé se vytratí a zbude jen skvělá přítomnost, kterou po čase opět někdo zatratí a jiný vzpomene se slzou v oku.
Myslím si ale, že je skvělé, pokud veteránské nadšení stále přežívá, i když v jiné podobě. Proto každý knižní počin, i přesto, že neobsahuje výrobní výkresy a není přesným návodem na renovaci, jak někteří očekávají, je důležitý pro další veteránské snažení.    [Luboš]   14.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Toto nemá smysl. Tématem byla nová kniha a to, zda ji zde uvádět v podstatě jako reklamu. A já tedy znovu opakuji, že vítám každý takový počin. Protože pamatuji dobu, kdy sice Pérák stál 2500 Kčs, ale na trhu nebyla ani jedna kniha, která by se jím zabývala. Od roku 1975 do roku 1993 nevyšla jediná kniha, která by se tématem starých motorek zabývala. Na tom si trvám a trvám si i na tom, že právě díky tomu jsou renovace z té doby na ne příliš dobré úrovni. To, že ty motorky jezdí, nebo jezdily, neznamená, že byly dobře renovovány.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Mně to připadá, že máte přečtené jen SM z té doby, ale zážitky Vám jaksi utekly.
Mimo jiné jsem byl v rámci KHV u Aeroklubu členem oddílu parašutistů před ZVS a to bylo pro komunisty to prioritní.Úplně jiné podmínky. Branné sporty. Veteránisté - to byly pro ně jen okrajová záležitost. Bohužel. Pak přišla revoluce a vše co klub opravil na nemovitostech vlastním nákladem a prací a nebylo toho málo přišlo nazmar, protože se nemovitost musela vrátit. Vratka je ok., ale žádná kompenzace, nová doba různé názory (i politické) a klub se rozpadl. Každý si šel svou cestou. Normální vývoj.    [J]   14.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pérák byl v té době veterán jen papírově. Zažil jste tu dobu? Kdo si mohl dovolit před rokem 89 dražší moto třeba ze zahraničí? Makal jsem ve fabrice jako strojař a každé ráno bylo parkoviště plné kývaček, zetek i péráků. Co byste chtěl aby o tom komunisté psali?    [ J]   14.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  No. Komunisté tu byly do roku 1989 a to už byl Pérák a podobné pěkný veterán. Od roku 1975 do roku 1993 nevyšlo nic, co by pro veteránisu či motorkáře stálo za řeč. Na tom si trvám, protože tu dobu jsem zažil a udělám vše proto, aby se nevrátila. Ani v jiné podobě, což začíná být bohužel velice aktuální.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  A nezmínil jsem se ani o tom jak to s firmou Ogar po válce dopadlo. Pro komunisty byla důležitá pouze Jawa a Čz a na ostatní zapomeňte a nač o tom psát.    [J]   13.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  V jaké řadě knih? A v jaké minulosti? Za komunistů byla nejmladší kategorie veteránů do r. 1955 (Past), takže Ogaři už tam spadaly, ale na poválečných se spíš jezdilo do práce, jako na péráku, nebo zetce, Manetu,pionýru, kývačce (to už byl moderní stroj). Kdo by o tom psal knihu?    [J]   13.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tato a jí podobné knihy hlavně ukazují, jak původně ty motocykly vypadaly. A to bylo v řadě knih v minulosti zcela opomíjeno. nehledě na to, že motocykly Ogar byly opomíjeny celá desetiletí a ze starých knih se o nich nedozvíme takřka nic.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ty knihy nejsou v žádném případě jen o údržbě ale kompletně o opravách, rozebírání, skládání, jsou tam uvedeny podrobné návody jak např. rozebrat, opravit, složit motor a jiné, jsou tam vyobrazeny přípravky, uvedeny rozměry a jak si je vyrobit, jsou tam uvedeny i změny a modernizace ve výrobě, je tam plno, obrázků a fotografií, tedy jsou naprosto vyhovující. Kdo ty knihy má, to dobře ví a kdo nevěří, snadno mu to, když ofotím některé stránky dokážu. Většina těch knih vychází z dílenských přírůček.A kdo chtěl knížky o lakování nebo chromování, též vyšly.    [Jarda]   13.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/74 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006