MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 297609 příspěvků |7097 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 66 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexSkútry ČZ, Manet a ostatní 19.12.2018 01:21  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Prase 501/05, spousta dotazů...   20.07.2010 / 76
    ČZ 501 - baterka?   28.06.2013 / 58
    Další do počtu - prase   21.05.2009 / 57
    Ahoj můžu koupit tohoto skůtra co na něj říkáte? Cena něco kolem 7500k   15.06.2009 / 57
    Demontáž motoru u skůtru ČZ   26.06.2009 / 49
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 504      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 6 / 83      Příspěvků Příspěvků: 4085
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/34 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Prase 501/05, spousta dotazů...


 Zdravím všechny prasomilce, minulý týden jsem koupil 501/05 a PAva 40 a teď se to pomalu pokouším rozhýbat, nalézt mouchy a připravit se na generálku. Asi se tedy budu ptát často. Nejprve mi prosím řekněte, jestli byly na všech 501 chromové spodní lišty (vpředu i vzadu), protože je na svém stroji nemám. Jsou tam jen ty oddělující nádrž a zavazadelník. Pak jsem objevil, že je tam nějaké samo-domo ovládání kohoutu benzinu, originál asi neseženu, že? A pak ještě má blinkry, ale ovládání je takové divné přidělané na přepínači světel. Dá se někde koupit odpovídající? Zatím dík za případné odpovědi a jistě se zase ozvu.    [capin] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.07.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 76 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ba ne, v montáži 502/00 a 502/01 byly jak jsem popsal níže dva různé kondensátory. A ty rozměry budou asi ten důvod, při usazení na desku se sponou/držákem je výškový rozdíl mezi nimi cca 3mm a dnes jsem si to zkusil - při nasazení desky s normální Teslou 250V 250nF(průměr kondíku okolo 17,75mm) a s přiložením víčka přerušovače sice na pohmat není znát že by se víčko opřelo o kondensátor ale když jsem na ni dal kousek měkké plastelíny a víčko přisadil tak v krajích a u spony je světlost pod 0,5mm. Pravděpodobně pro sériovou výrobu zvolili u dynamostartéru kondensátor menšího průměru aby nehrozilo případné nadzvedávání krytky přerušovače při drobných rozdílech u vík zapalování.
Jinak spínačky starších typů 351,352 mají sponu pro kondesátor právě pro průměr 17,75mm a ten delší tam nasadit nejde, to samé u statorů pro 250/353.    [Martin Štindl]   29.11.2018
Odpověď  Rozměry asi nebude ten duvod, na skutru jsem měl oba dva tipy, spíš bych to viděl na obyčejný vývoj, starší se přestal vyrábět a tak se to nahradilo novým.    [Tomas]   29.11.2018
Odpověď  Já se k tomu zatím nedostanu ale předpokládám že důvod pro montáž toho kondensátoru budou rozměry a elektricky bude nastejno - tedy kapacitou 250-270nF napětím do 250V. Děkuji všem za příspěvky.    [Martin Štindl]   28.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zrovna jsem na jeden tenhle užší a delší kondík koukal a zespodu má vyraženo dost informací ;-)    [meela]   26.11.2018
Odpověď  Teď mě napadlo - ten delší(a zároveň užší)není tam tam kvůli krytu zapalování?    [Martin Štindl]   25.11.2018
Odpověď  S kondenzátorem 250nF problém určitě nebude, pokud je v pořádku. Všechny typy kondenzátorů pro klasické indukční zapalování se motají kolem této hodnoty. Rozměry se mohou lišit podle výrobce nebo potřebných zástavbových rozměrů a
na funkci nemají vliv.    [Tomáš S.]   25.11.2018
Odpověď  Bylo to proměřováno AVR testerem a ten na to není nejvhodnější, ale teď to už nezopakuji protože brácha je v Brně. Dělal jsem instalaci AEV 0409 na jenom traktůrku s motorem ČZ 502 kde ten delší kondík byl, další stator s rotorem mám připraven doma ze kterého je ten kondík na fotce níže a před týdnem kamarád dovezl 502.00 na elektroistalaci a k tomu dvě zapalka u kterých chybí kondezátory - jenže oba mají právě objímky na menší průměr takže do nich běžný 250nF neusadím. Právě proto se vyptávám jestli používání jiného kondíku mělo nějaký důvod, aby v případě zapojení 250nF nebyly problémy.    [Martin Štindl]   25.11.2018
Odpověď  Moc bych nad tím nešpekuloval. Hodnota cca 250nF +- 50nF se používá ve všech zapalovacích soustavách ať 6 nebo 12V a v magnetkách. Pokud jste naměřil něco jiného bude to asi chyba měření nebo tam někdo nabastlil něco co tam nepatří. 900nF je nesmysl. Zkontrolujte jestli ten kondík nemá svod.    [Tomáš S.]   25.11.2018
Odpověď  Oprava - v příspěvkách jsem ten standartní 250nF označoval jako Tesla, ten druhý je také Tesla ale má pouze značení B3VL takže to vyznělo že ten delší je jiného výrobce.
V manuálu pro 502/00 a 502/01 žádná podrobnější zmínka ke kondesátorům není ale v Katalogu motocyklů ČZ(Vošalík+Šebek) na straně 172 je odchykový list 175.502 Holandsko pro úpravy typu 502/05 a 502/06 kde je zmíněna úprava pro přemístění zapalovací sestavy pod sedlo - zap.cívky zn. Prüfrex 6V a 12V a také odlišné kondensátory 502 8498 45(12V) a 355-61-480(6V), v obou případech je přemístěn kondík a upravován vodič kondensátoru ale samotné kondensátory zůstavají odlišeny mezi 12V a 6V sestavou. Je to zvláštní ale z mého pohledu kdyby byly kondíky provedením stejné tak by snad upravovali jen jeden typ kondesátoru?    [Martin Štindl]   25.11.2018
Odpověď  Jiné hodnoty u měření jsou zpusobeny stářím, u kondenzátorů celkem běžná věc. Tenší delší kondnzátor je starší, mám s ním horší zkušenosti izolátor u vývodu gumový. Silnější kratší, izolátor u vývodu skleněný, a z produkce ČSSR jsou mnohem spolehlivější!    [Tomas]   24.11.2018
Zobrazeno 10 z celkem 76 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (76) 
Zodpovězené téma  

Skůtr ČZ 175


 Zajímalo by mě vysvětlení,které již dlouho zvažuji,kdo vymyslel a dal do oběhu ono velice hanlivé slovo ,,PRASE" a proč se tak skůtr nazývá.Já sám skůtr nemám,ale měl jsem 501 z prvé serie ještě bez startéru a ventilátoru, a po asi 4 letech jsem ji zaměnil za 501 již se startérem a ventilátorem.V době,když jsme na čezetě jezdily a tehdy byl ještě povolený dámský(boční)posaz na skůtru,tak se opravdu jenom říkalo ,, Čezeta".Čekám na nějaké smysluplné vysvětlení.    [v38]   16.01.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  ten skůtr je tak šeredný,že prase je proti tomu nádherné zvíře - TWL - humáč jak prase!!    [Jarda]   05.10.2018
Odpověď  Pro 505 pokud jsi slovo prase v souvislosti se skůtrem ČZ slyšel v druhé polovině 80 let,tak jenom potvrzuješ,že to bylo v té době vymyšleno lidmi,kteří na skůtrech tohoto typu buď nejezdily vůbec a tyto skůtry se již víc jak 25 let nevyráběli.    [jirka]   21.10.2011
Odpověď  přezdívka "prase" nebude opravdu nic nového, zaslechl jsem ji již někdy v druhé polovině 80tých let, a od otce vím že se spíše užívala v čechách než na moravě.    [505]   11.10.2011
Odpověď  Mně se přezdívka prase také nelíbí. Ne kvůli oné podobnosti. Ta mi naopak připadá trefná. Spíše mi vadí ta skutečnost, že nejde o dobovou přezdívku.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.10.2011
Odpověď  Nemyslim, že přezdívka "prase" je nějaký výmysl mladých z posledních let. Kdy přesně vznikla si netroufám hodnotit, doby kdy se prodávaly skůtry nové nepamatuju, ale jsem si jistý, že v 80. letech min. století jsme jí s kamarády běžně používali. Tenkrát se nám ještě design skůtrů ČZ strašně nelíbil a vyráběli jsme čopry z 350 kývaček. V každém případě si myslim, že nemá příliš velký smysl se o tom stále dokola přít. Ať si tomu každý říká jak chce...    [Michal14]   10.10.2011
Odpověď  Děkuji panu jwm za připomínku a prosím jej,zda mi nemohl poslat svoji majlovou adresu abych se mohl,pokud to půjde jeho otce na něco zeptat.Mám také Čezetu z roku 1958.    [v38]   10.10.2011
Odpověď  Otec kupoval skútra v roce 1958,bydlel v Protivíně,kde se čezety vyráběly a má skútra doteď.Za celou dobu co na něm jezdil tuhle přezdívku nikdy neslyšel.Je to záležitost poslední doby kdy se začala zajímat o veterány mladší generacea,která vymyslela neexistující.Péráku se říká komunista,kývačce Ambasador,zetce kominíček,co dodat?    [jwm]   10.10.2011
Odpověď  Je to sice hezký pořad čt,ale T.J. připomíná spíše to čuňátko,než ten skůtr samotný.To prase se mu začalo říkat až v pozdější době,ale to nyní moc chytří stejně nepochopí,protože oni přesně vědí na rozdíl od nás,kteří jsme si skůtry kupovali přímo v Mototechně a jezdily na nich.Bohužel to jsou většinou znalci kteří se bez urážky narodily až po 20 ti letech,kdy se skůtry již nevyráběly.    [václav]   29.09.2011
Odpověď  Pro ty kdo stále nevědí, proč se čezetám přezdívalo a přezdívá "prase" doporučuji toto instruktážní video :) :
http://www.ceskatelevize. cz/porady/10266819072-vyp ravej/video/instruktazni- videa/jak-se-jezdilo-na-p raseti/    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.09.2011
Odpověď  Tak toto ešte tu nebolo-mnoho vecí čo píše Franta mi nesedi.Skuter CZ 175 typ 501 bol vybavený motocyklovým motorom.Samozrejme aj moped je motocykel.Názov prase je záležitosť individuálna,pre tých starších v mihulosti mnoho znamenal´a tento názov sa nepoužíval,    [K.D.]   06.07.2011
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (26) 
Zodpovězené téma  

Dotaz ohledně náhradních dílů a oprav MANET S 100


 Dobrý den, mám možnost koupit Manet S 100, ve skoro kompletním horším stavu, a chtěl bych ho dát do dobrého plně funkčního stavu (zatím ne renovace). Vždycky se mi tento motocykl líbil ale dost mě zaráží že skoro nikde na e-shopech nejsou náhradní díly, myslíte že má smysl kupovat tento motocykl a dávat ho dokupy nebo to bude ohledně dostupností náhradních dílů velmi komplikované až nemožné. Když bych ho koupil tak na něm bude potřeba: G.O. motoru (např. výbrus válce + nová pístní sada atd.), očalounění sedla, nové lanka atd. atd. ale když tak koukám na různé e-shopy tak se nedá sehnat ani těsnění natož třeba pístní sadu. Jak je to tedy s náhradními díly? Dával jste už někdo dokupy tento motocykl?    [Manet]   26.01.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Pokud někdo shání výbrus válce, tak doporučuji www.vybrusyvalcu.cz    [Study007] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.09.2016
Odpověď  Chlapi klid. Kdo někde chce problém najít, tak ho tam taky najde...

Pokud chci renovovat stroj ze Slovenska, tak je jasný, že díly asi taky nejlíp seženu tam. Když budu dávat dohromady svého rakouského Pucha, tak holt musím počítat s tím, že budu objednávat za Eura v Rakousku.....    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  31.01.2015
Odpověď  Člověče, 30 objednávek? Na Maneta? To budeš každou věc objednávat zvlášť? Nebo celého Maneta v dílech? To nedokážeš vytipovat najednou co budeš potřebovat, to objednat a pak jestli ještě na něco narazíš tak doobjednat? 2 nebo max 3 objednávky musí stačit.Postup je jednoduchý, rozebrat, umýt, tužku a papír, katalog a díl po dílu prohlédnout a psát, co bude potřeba opravit a co sehnat, co není original a podle toho objednat nebo pátrat v inzerci a na burzách.    [PS]   30.01.2015
Odpověď  Bohužel zase musím - HLE! další internetovo počítačový renovátor; stavebnice Maneta bohužel ještě nebyla vyrobena, tudíž není na trhu.
Já osobně jsem zrenovoval Tatrana do šroubku a přes e-shop jsem nekoupil ani matičku. A to jsem sháněl a sehnal jiné chuťovky, než lamely - origo nové plexi, origo nový výfuk i s kolenem, origo novou krytku svíčky, gumy na stupačky, obtisk, zámeček do kastlíku, lemovku na kastlík atd. Bohužel ale ne přes e-shopy.
Dále viz p. Monty.    [host]   29.01.2015
Odpověď  Nějak to špatně počítáte, 300,- by bylo za jednu objednávku a při tak rozsáhlé generální opravě abych dal postupně celou motorku do plně funkčního stavu a sehnal každou drobnost, bych měl takových minimálně 30 objednávek a to už by poštovné ze Slovenska skoro převyšovalo cenu celé G.O. motorky. Je mi jasné když se dělá G.O veterána že je to dost drahý ale už v původním dotazu jsem se ptal jestli na Maneta jsou snadno dostupné náhradní díly (hlavně v čr) nebo se raději poohlédnout po něčem jiném kde je ta dostupnost náhradních dílů snažší ( a cena poštovného při objednávání náhradních dílů nebude převyšovat cenu celé generální opravy)    [Manet]   29.01.2015
Odpověď  No,já jsem si sepsal seznam dílú,co asi budu potřebovat a objednal jsem to z toho e shopu ze Slovenska,tak mě to poštovný moc nestálo.Jinak viz Monty.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2015
Odpověď  Pokud je Vám líto dát 300,- za poštovný ze Slovenska, tak se na to fakt vyserte. Jinou radu nemám.

Renovace takové motorky přijde v materiálu MINIMÁLNĚ na 10 000,- czk +10 000,- za pěknej lak. Jestli se Vám do takovýho rozpočtu nevejdou 300,- , tak je raději prochlastejte, to je 15 piv nebo 4 krabičky cigaret!    [Monty]   29.01.2015
Odpověď  Máš dvě možnosti, buď sedneš na nějakej povoz a budeš objíždět burzy a inzeráty abys něco sehnal, a nebo si to necháš poslat dom, ale ani jedna varianta není levná. A tady se hodí jedno moudro jednoho starého Pana Veteránysty. Tehdá známému chybělo už ani nevím na jakej vehikl jedno sklíčko na blinkr, hodnota 20 - 30Kčs a on mu říká "i kdybys nakrásno chtěl tu pštisetkorunu tam místo toho nenašroubuješ".    [Tomas]   29.01.2015
Odpověď  Rači si nic nekupuj a věnuj se něčemu co tě nepříjde tak draho.    [Valouč]   29.01.2015
Odpověď  Kdybych vše objednával ze Slovenska tak by kvůli poštovnému ta generálka (nebo renovace) vyšla asi hodně zbytečně draze. Ten fichtlkramek jsem prohledával ale tam skoro nic na Manet 100 není, tam mají pár součástek na Tatran 125 a pak univerzální díly co se používají pro většiny motocyklů jako např. svíčky, žárovky, zapalovací kabely, benzínový hadičky atd., tam bych vpodstatě nic na větší generálku nesehnal. A ještě bych se zeptal když bych toho Maneta S 100 Kupoval tak kolik mám za něj max. dát, moc se v těch cenách neorientuju a nerad bych zbytečně přeplatil. Je to Manet S 100, v původním omšelém stavu, skoro kompletní předrenovační stav, prý momentálně nepojízdné ale neměl by být větší problém to zpojízdnit, delší dobu odstaveno, chromy k.o., bez TP a SPZ. Poraďte děkuji.    [Manet]   29.01.2015
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zodpovězené téma  

Skutr Tatran 125 S


 Dobry den potřeboval bych vědet jakou má prodejní hodnotu Tatran 125 S r.v. 1966    [Zdeněk]   24.04.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  OD    [Tom25] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2016
Odpověď  Od    [Tom25] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

zelená barva na skútr Čezeta


 Zdravím,

nelakoval zde někdo Čezetu na růžovo-zelenou kombinaci? Potřeboval bych přibližný odstín zelené barvy (je mi jasné že přesný asi neexistuje :-) ) Růžové díly mám ale zelenou nemám a nevím kde sehnat odstín. Díky    [meela]   09.09.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Mám stejnou kombinaci u mého skútra kterého jsem koupil v bednách, mám dojem že ani ta zelená není stejná, taky bych potřeboval čísla barev které se nejvíce podobají originálu.    [HonzaBK]   12.09.2018
Odpověď  nebo je možné že zelená je stejná jako u bílo-zelené kombinace?    [meela]   11.09.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Rikša


 Dobrý den,zakoupil jsem Čz 175 rikša,v technickém průkazu mám zapsány dvě místa k sezení,dost mě to překvapilo,jak to máte Vy? děkuji    [pppp]   18.03.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Co takové foto? Už jste zjistili něco více? ČZ to takto nevyráběla, k úpravě došlo v malém kovo družstvě.    [Vojta]   03.09.2018
Odpověď  Moc by mne to zajímalo. Mám dvě rekonstruované rikši a další tři před renovací. Dostal jsem se k fotografiím, kde je rikša dvoumístná!Vybraná korba a druhé sedlo-prý pro pošty. Připravuji rekonstrukci třetí a to právě dvoumístné. Máte nějaké foto? Nemáte ještě ty papíry? Mám o ně zájem a když tak alespoň jejich fotodokumentaci.
Zdravím
Keil    [Keil Vladimír]   04.03.2015
Odpověď  Já mám zase na rikše ČZ 150 psané tři nápravy a jedno auto mám 2 m dlouhé a 4 m široké.    [mirek]   19.03.2013
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Manžety Rikša


 Hezký den Všem,
máte prosím někdo zkušenosti s výměnou zadních manžet na poloosách? Musí se stáhnout zadní buben a poloosa vysunout? Děkuji za odpověď.    [Martin Andrle]   09.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jj ty čepy bývají zarezle. Tak hlavně že je hotovo. 👍    [Jaroslav] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.07.2018
Odpověď  Zahřívat    [Martin Andrle]   19.07.2018
Odpověď  Vyměněno, ale jak jste psal, byla to jebačka, čepy ramena nešli vůbec ven, museli jsme zahrnovat a použít stahovák.    [Martin Andrle]   19.07.2018
Odpověď  Poloosa musí jít taky ven samozřejmě je to jebacka 🤔    [Jaroslav] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2018
Odpověď  Ahoj,musis to cele rozebrat až ti zbyde hola trubka na kterou to navlekneš.Takže musíš sundat buben,stit brzdy a domecek s ložiskem.    [Jaroslav]   09.07.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Zástěrky


 Dobrý den, mám ještě dotaz na zástěrky. Které nýty a nebo šrouby mám použit na přidělání? Myslel jsem, že je přidělám sedlářskými nýty, ale nejprve se radši zeptám. Ďekuji za info.    [Martin Andrle]   04.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  sedlářské nýty je originál    [T505]   04.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já použil něco takového:
https://www.obchodprodilnu.cz/sroub-becher-s-nizkou-pulkulatou-hlavou-a-plochou-drazkou-nerez-a2-7997.html
Šroub zvenku, nerezová matka od kola, šroub případně zkrátit, aby nedřel o pneu. Zástěrka překryta nerezovým páskem Bandimex.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Rikša dobíjení


 Dobrý den, mám problém se svojí rikšou, nedobíjí se baterie. Nejde proud z dynamostartéru. Motorka normálně startuje na elektriku a i jede. Může být problém v uhlících, nebo v jiné části?
Děkuji za všechny návrhy.
S pozdravem Martin Andrle    [Martin Andrle]   16.05.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Gratuluji !    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2018
Odpověď  Začisťeno na soustruhu a pilkou prořezáno a dobíjí:) děkuji za rady!    [Martin Andrle]   03.07.2018
Odpověď  Omluva, ne Arpi, ale Andrle. Příspěvky nelze opravit, editovat.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2018
Odpověď  Jestli má pan Arpi trpělivost, tak vnější čelo začistit na soustruhu a propájené soudední dráty s lamelami oddělit půjčenou gravírovací či modelářskou bruskou.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2018
Odpověď  třeba je ten rotor převinutý a takto ho někdo zapájel. Já bych ho proměřil a pak až případně scháněl jinej    [Arpi]   30.05.2018
Odpověď  Ještě mě něco napadlo. Třeba na dynamostarteru byla nějaká drobná závada a "expert" se někde dočetl, že je třeba proletovat vodiče na lamely komutátoru a tak pro sichr proletoval všechno se vším. Viděl bych to na nový rotor.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Čelo komutátoru musí vypadat jako na obrázku. Teď jsem si všiml něčeho podivného na obrázku vašem, to je to sletování?
Možná je to příčina, protože startér se chová jako spotřebič, kdy mu nevadí část nefunkčního vinutí, ale dynamu jako zdroji ano.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2018
Odpověď  Zrovna nedávno jsem řešil to stejné. Skútr jsem nastartoval startérem, ale nedobíjel. Zkoušel jsem to několikrát. S nechutí jsem znovu sundal výfuk atd.., dynamo sundal, vše zkontroloval, radil se s kamarády.. Pak jsem to znovu smontoval, nastartoval a dobíjí to :) V čem byl můj problém, to nikdo netuší. Tak nevím, zkus to udělat stejně tak :)    [Arpi]   23.05.2018
Odpověď  Z dynamostarteru odpojte dráty ze svorky D a M. Na M připojte jiný, zkušební drát, volný konec odizolujte. Nastartujte, dejte střední otáčky a a drátem šmrcněte o žebra válce. Jiskří?    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.05.2018
Odpověď  Startování je jeden okruh a dobíjení je druhý okruh má to jen společnej rotor, muže byt pokažený všechno. Nejčastější závada bývá regulační relé, ale už jsem viděl i že to krásně startovalo ale nedobíjelo, zacpaný lamelky na rotoru uhlíkem, stačil zubní kartaček a benzín. Muže být třeba jen utřepanej drát, a nebo se mě jednou dotýkalo na statoru M-ko a S-ko...    [T505]   16.05.2018
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zodpovězené téma  

levé dvířka na o1 skutr


 nemáte někdo na prodej nebo vyměním za dvířka na 02ku-potřebuji na 01 jsou trošku jiný-nemají vepředu ty otvory větrací a janý zavírání...díky Tom    [tom]   01.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zkoušej se dívat po bazos.cz a nebo aukru, pop. není od věci i nějaká burza, dvířka ještě jsou, chce to jen čas a trpělivost! :-)    [Zdene] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

číslo rámu manet/tatran


 zdravím,chtěl bych se zeptat kde je na skůtru manet/tatran 125 vin výrobní číslo rámu?kromě štítku pod sedadlem jsem je zatím nenašel.je možné,že tam je jen štítek?    [vwc] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.12.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  http://www.skutermanet.sk

Zde nakoupíte vše a pán pomůže se vším.    [Petr]   27.06.2018
Odpověď  S tím kastlikem Netuším jestli je to tak originál.je možný že ne.i modrá barva je originál jen na velkém podsedadlovem plechu,zbytek je určitě prestrikany.to mě ale až tak moc netrápí.podle dokladů by tam mělo být stejně víc věcí jinak...originalita se ale na technické neřeší takze to zatím nechám tak jak to je    [vwc] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.12.2016
Odpověď  Koukám, že má hranatý kastlik na baterky a zbytek plechariny kulatý - dělalo se to tak? ? ?    [Honza]   18.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  tak evidenčka je hotová teď už jen přepsat a můžu stroj chystat na technickou...    [vwc] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.12.2016
Odpověď  Tak na těch drzacich taky nic není,cislo tam výrazím a bude.nasel jsem doma ještě zbytek původního rámu k dokladům co mám a tam to číslo je na té silné trubce mezi baterkama.doufam jen že nikdo nebude řešit to že doklady jsou na ten poslední typ(Tatran)a motocykl je vlastně starší typ(manet)    [vwc] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.12.2016
Odpověď  Jeste se zkuste mrknout na držácích misek pod baterkama.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.12.2016
Odpověď  No,ja jsem mel ten samy problem,tak jsem vzal raznice,cislo na ram naklepal,zastrikl barvou a je to vyreseny.Protoze,kdyz chytnete u evidencky chytrolina,ktery vam bude trvat na cisle na ramu,tak to jinak nejde.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.12.2016
Odpověď  děkuji za odpověď,vypadá to,že mám tedy stroj jen se štítkem.na rámu nic není.chtěl jsem to vědět jistě kvůli evidenčce,abych se pak třeba nedivil.mám totiž stroj manet s125 a doklady manet/tatran s125.chci to přepsat a posléze stroj zprovoznit    [vwc] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.12.2016
Odpověď  Číslo rámu je vyražené v kastlíku mezi baterkama,na tý trubce rámu,ale co jsem se koukal,tak na mnoha rámech není vyraženo vůbec,jen na štítku.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.12.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Sajdka Druzeta


 Dobrý deň, viem že to bude ťažké až nemožné, ale hľadám sajdku Durzetu ku skútru čz 175. Aj po jednotlivých dieloch, napríklad vaničku. Dostal som k 50-tke od otca jeho skúter , ktorý si on kúpil v 1960 roku, je to rodinný klenot, otec však sajdku pred rokmi niekomu daroval, rád by som to skompletoval. Ďakujem. Pekný deň. Dobiš.    [jarik11Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Sorry, byl to fake inzerát    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2018
Odpověď  Možná jo ještě má
http://www.iveteran.cz/inzerat/prodam-sidecar-druzeta/29302    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Tachometr ČZ 505 RIKŠA


 Dobrý den,
mám u tachometru na rikše vypadlý šroubek, ktery drží černý ciferník. Potřebuji poradit jak se dostanu dovnitř do tachometru, abych tam šroubek vrátil zpět.
Děkuji za odpověď.S pozdravem Martin Andrle    [Martin Andrle]   22.04.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jojo, přehlédl jsem 505. Děkuji za opravu, pan Andrle už určitě zjistil, že na kulatém sklíčku není žádný potisk.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2018
Odpověď  Pane pedol myslím že se mýlíte, tento problém se objevuje u panelkového tachometru, rikša má obyčejný kulatý tachometr http://www.mototechnik.cz/images/tachoskutr.JPG    [T505]   09.05.2018
Odpověď  Děkuji za radu.    [Martin Andrle]   23.04.2018
Odpověď  Jen dodám, že zdemontované sklo svádí, aby se vyčistilo. Bacha, potisk číslic tam špatně drží, ať to nesmyjete.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2018
Odpověď  Rozpertlovat rámeček, sejmout i se sklem. Našroubovat šroubek a stejným postupem zpět. Bacha - je to nimračka, musí se silou a současně opatrně, tam i zpět.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Světla čz 175 rikša


 Zdravím,mám otázku.Na rikše mám světla jak na velorex,ty oválná jak je řešeno zakrytí světel v korbě,kde čuměj objímky a dráty.Dle obrázku na netu,takové světla rikši taky mají ale není vidět jak je to v korbě zakryté.Použil jsem obrázek z netu o jaké světla jde.Děkuji za odpověď.    [kolmis1Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.05.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  mám ještě otázku,boční světla na korbu rikši oranžovo-bílé je rozměrově stejné jako zadní červené?Jak vysoko je namontované od vrchní hrany korby?Jak už jsem psal,mám tam z velorexu tak je tam spostu děr,přesně neurčím v jakém místě bylo původní.Řekl bych že bude někde v půlce.Neznám nikoho kdo má rikšu tak nemohu poměřit.Kouknul jsem na obrázky a vypadá výškově na středu a bočně asi aby netrčelo tak z hranou korby.Asi zajdu do nějakého muzea.    [kolmis1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.05.2018
Odpověď  Díky za info,holt musím koupit jiná světla a ty na velorex střelím.Rikšu jsem koupil a byla tam namontovaná z velorexu,vypadalo to i že to tak má být.Chystám se udělat generálku korby a proto zjištuji informace.Dějuji.    [kolmis1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.05.2018
Odpověď  http://www.montyjawa.cz/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=151&category_id=15&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26


asi tak to bude lepší    [Monty]   07.05.2018
Odpověď  nijak, protože tam patří jiný světla, takový http://www.montyjawa.cz/components/com_virtuemart/shop_image/product/F020.jpg, samozřějmě kompletní, s držákem žárovek a gumou. A todle světlo nezasahuje na druhou stranu plechu, jsou tam jen dvě hlavičky šroubů M4.    [Monty]   07.05.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Cívka Tatran 125, ukostřené plus


 Zdravím, mám Tatrana 125 z doby, kdy byl ještě ukostřený plus pol. Původní cívka PAL 02-9215.05 (plastové tělo) nefunguje, potřebuji vyměnit. Doporučíte mi prosím jakou tam můžu dát a kde ji koupit?

Díky moc!    [vesnican38Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jakákoliv běžná cívka pro klasické zapalování na 12V. Plus či mínus kostra je jedno.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 

 Strana 1/34 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 19.12.2017)
Nezodpovězené téma 

Výrobní čísla ČZ 175/501


 Dobrý mam takový dotaz.Mam možnost koupit skútra ,ale neshodují se mu čísla motoru a rámu na štítku je to asi cca o 1800 kusů.Je možné že to je originál z výroby ?Děkuji za odpověď.    [Martin ]   27.11.2018
   Přidat odpověď 
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

přední vidlice ČZ 175 505 rikša


 Ahoj,mám dotaz.Jaké těsnění přide do přední vidlice na ČZ 175 505 rikša.Někde jsem vyčetl ale nemůžu to najít,že je to O-kroužek ale jaký rozměr?O co přesně jde je vidět na fotografii.Děkuji za info.Pavel    [kolmis1Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.10.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

čz rikša


 Ahoj,nemáte někdo detailní fotky od bantu zadního čela korby.potřebuju je udělat podle original.Děkuji.    [david]   26.09.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

čz rikša


 Ahoj,scháním spínačku na dynamostarter nevite o něčem.Děkuji    [david]   05.09.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

dvířka k motoru


 zdravím,nemáte někdo fotku jak vypadá uzavírání dvířek prasete rok 58(bude to asi na všech stejný)mám jen holý dvířka-potřeboval bych fotku hlavně zevnitř dvířek-levé i pravé...předem moc díky    [petr]   29.06.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Leve dvirka cz 501 skutr prase


 Zdravim,nema nekdo na prodej leve dvirka na prase v puvodnim stavu a laku ?    [Tom]   01.03.2018
   Přidat odpověď 

 Strana 1/34 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006