MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 292455 příspěvků |6848 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 60 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexSkútry ČZ, Manet a ostatní 21.2.2018 00:10  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Prase 501/05, spousta dotazů...   20.07.2010 / 59
    ČZ 501 - baterka?   28.06.2013 / 58
    Další do počtu - prase   21.05.2009 / 57
    Ahoj můžu koupit tohoto skůtra co na něj říkáte? Cena něco kolem 7500k   15.06.2009 / 57
    Demontáž motoru u skůtru ČZ   26.06.2009 / 49
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 492      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 3 / 77      Příspěvků Příspěvků: 3993
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/33 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Již delší dobu hledám ke koupi skútr Lambretta zakoupený v 60-tých letech jako nový v ČR.


 Několik těchto skútrů bylo prodáno v 60-tých letech v ČR. Párkrát byla zmínka v časopise Svět motoru. Dále uvítám jakoukoliv informaci o Lambretta klubu, který byl v 60-tých letech v Brně, případně dobovou fotografii. Děkuji    [David]   09.01.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jsem byvalim clenem Lambretta klubu a jednu tuto lambrettu 150Li 1963 vlastnim. tomas.muller@reca.cz    [Tomas Muller]   16.02.2018
Odpověď  http://suchen.mobile.de/motorrad-inserat/andere-la mbretta-houdeng/184599263.html?lang=de&pageNum ber=1&__lp=3&scopeId=MB&sortOption.sor tBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1. makeId=1400&makeModelVariant1.modelDescription =lambretta&makeModelVariant1.searchInFreetext= false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false &makeModelVariant3.searchInFreetext=false& vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&am p;negativeFeatures=EXPORT    [Tom]   10.01.2014
Odpověď  zde je případně můj e-mail: lambretta150@seznam.cz    [David]   09.01.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

ČZ 175/505 Rikša


 Dobrý den, renovuji rikšu a našel jsem si, že na naádrži k pripevnění nosiče mají být 3 normální šroubky a jeden odvzdušňovací šroub m6x12. Nemáte ho někdo, popř. nevíte kde ho sehnat?

Děkuji za odpověď

Martin Andrle    [Martin Andrle]   06.02.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  V mém profilu je email, napiště mi, objednám u kamaráda a napíši Vám cenu i s poštou, popř. dohodneme předání.
Momentálně má navíc čepy, co spojují sedlo a podsedlák. Někdo tam má třeba závlačku, hřebík, šroubek...    [Zdene] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2018
Odpověď  Mám také zájem...    [lportes]   15.02.2018
Odpověď  Ano, byl by zájem Zdene.    [Martin Andrle]   11.02.2018
Odpověď  Kamarád soustružník ho vyráběl z nerezu, pokud by byl zájem...    [Zdene] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2018
Odpověď  Ano to taky, ale použitím obyčejného šroubu se zvýší pravděpodobnost úspěchu.    [T505]   07.02.2018
Odpověď  Chce to tedy radši více vrtáčků a pevné nervy:-)    [Martin Andrle]   07.02.2018
Odpověď  Jen doplním že pevností šrouby obecně se špatně vrtají, od třídy 8.8 nahoru určitě, ale nemožné to není.    [T505]   07.02.2018
Odpověď  Děkuji za info, pokusím se sehnat vybavení a vyvrtat.    [Martin Andrle]   07.02.2018
Odpověď  Odvzdušňovací šroubek si snadno vyrobíte. Středem šroubku vyvrtejte podélnou dírku do hloubky 5mm pod spodek hlavy šroubku. Pak si změřte tloušťku nosiče, podložky a těsnění, vše sečtěte a přidejte cca 10mm. V této vzdálenosti odspodu hlavy šroubu vyvrtejte další příčnou dírku do středu šroubu, aby se obě dírky setkaly. Nevrtejte skrz, protože byste zbytečně zeslabil krček šroubu. Dělejte to na stojanové vrtačce se sklíčidlem, ať je to přesné, hlavně ta podélná dírka. Průměr vrtáčku bych volil asi 1mm    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

manet 125 spojka


 Zdravim nevíte někdo kolik má Manet 125 z roku 64 lamel ve spojce a jak je to složený já sem sehnal vrak a spojka byla rozebraná a nikdo už mi neřěk jak to tam bylo.Díky    [gumidek]   25.09.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Neviete poradit, pripadne dat foto krytu spojky 3 lamelovej spojky. Mam rok 1959 a kryt zo 4 lamelovej spojky nepasuje    [Redneck]   21.01.2018
Odpověď  no právě že je manet 100,manet 125 a potom byl tatran125    [gumidek]   25.09.2011
Odpověď  Manet je 100, 125 je Tatran, to jen pro pořádek. dle literatury co mám tak píšou 4 lamely    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.09.2011
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Bílé boky na pneu


 Zdravím, uměl by někdo poradit kde sehnat bílé boky na pneumatiky 12 x 3,25 (skůtr Čezeta) ? V nabídkách jsou v různých rozměrech, na Čezetu jsem nikde nenašel.Díky za odpověď.    [Zdenek]   31.01.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  U nás na stránkách https://www.moonwheelcustoms.cz/moto-whitewalls/mo to-white-walls-r12-bile-lemy/ :)    [Moon Wheel Customs]   15.01.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Bílé boky    [Martin]   11.02.2015
Odpověď  Zdravím já jsem koupil bílé lemy od pana Garža Nové město nad Metují, WWW.autum.cz. Myslím 1500kč na dvě kola bohužel já jsem musel koupit na čtyři i s rezervou.    [Martin]   11.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě obrázek    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2015
Odpověď  Kdo bude mít odvahu a vyzkouší to ?

http://www.ebay.co.uk/itm/Tyre-Wall-Paint-250ml-Wh ite-mad-Cow-Whitewall-Hot-Rod-Rat-Classic-car-musc le-/321168400810    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě návod    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Bejvávalo    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2015
Odpověď  Jak je vidět tak jediný prodejce je na Slovensku přibližně za 900,-Kč, Když k tomu připočítáte dopravu na dobírku (převod měn) tak to vyjde pěkně draho. Moto UL prodává také bílé boky za rozumné ceny (kolem 600,-Kč ) ale bohužel jen 16" a 19".    [Zdenek]   05.02.2015
Odpověď  Původně byla použita na boky pláště bílá pryž, pouze běhoun byl černý.    [T505] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2015
Odpověď  http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=40674    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2015
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Barvy na ČEZETĚ 175/505 Rikša


 Právě renovuji 505 Rikšu a nikde jsem nenašel žádné označení barev.Našekl jsem jen jaké jsou známé varianty, tím to skončilo.Předpkládám, že základ je šedý RAL7032. Poraďte další barvy a hlavně jejich označení RAL. Díky    [Jiří]   13.11.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Jo jo pruziny jsou v pohode :) zmerim je a dam je sem :)    [sallis] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.01.2018
Odpověď  http://www.skutermanet.sk/repasie-tlmicov/    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2018
Odpověď  Rikša má zadní pružiny jak z autobusu ;-) to se z jinou motorkou snad ani splést nedá.    [T505]   08.01.2018
Odpověď  Ale pružiny ze starých tlumičů použít lze ? Případně oměřte průměr jejich drátu a dejte to sem pro další majitele rikší.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2018
Odpověď  Jedině upravit zadní tlumiče Jawa-čz kývačka panelka a podobně.    [T505]   07.01.2018
Odpověď  Ahoj, potřeboval bych malou radu ohledně zadních tlumičů na čz 175 rikša. moje jsou úplně na hadry a nové nemohu sehnat :( nemáte někdo nějaký nápad z čeho je upravit a nebo kde je sehnat? nikde na inzerci je sehnat nemohu :(
díky za radu :)    [sallisRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.01.2018
Odpověď  Odkaz :http://thepich.rajce.idnes.cz/CZ_505_Riksa_-_RENOV ACE
Jinak silentblok do ramene je stejný jako do trabanta do predního listoveho pera.
Jaroslav    [Jaroslav]   20.01.2016
Odpověď  Asi jsem se o pár let zpozdil, ale dálám svoji 505 nyní, a zajímá mně "Tam co je ta fotka, jsou super stranky o renovaci 505"
Existují ony stránky ? Kde ?
Jakou kladívkovou barvu na korbu použít ?
Díky    [thepichRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2016
Odpověď  Pokud je ten silentblok zachovalej a použitelnej (nový se velmi špatně schání) tak ho s toho ramena vylisuj a v soustruhu se dá celkem v pohodě odvrtat, ale nespěchat chladit a volit vrtáky + - po 2mm výhodné je odvrtávat z obou stran.    [Thomas]   22.03.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Renovuji rikšu a nemohl jsem rozdělat čepy co drží v silentbloku zadní rameno.Po delší úvaze jsem šroub uřízl a futro se silentblokem potom vylisoval.Šroub-čep není problém vyrobit, ale poraďte kde seženu právě to futro se silentblokem.Ten čep totiž je v něm totálně zarezavělý.Díky za odpovědi nebo námět jak to nahradit    [Jiří]   21.03.2009
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (21) 
Zodpovězené téma  

motor od riksi 502/02


 Dobry den mam doma motor od riksi 502/02 +predni a zadni kola rad byh se zeptal nez bych to prodal jakou to ma asi hodnotu    [Martin]   07.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  2000 až 3000Kc.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2018
Odpověď  mam doma motor od skutru 502/02 je komleptni zajimala by me odhadovana cena cca    [Martin]   07.01.2018
Odpověď  Rikša je 505, ne 502 a pak je rozdíl v dílech, ceně.....    [Míra]   07.01.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

doklady


 Ahoj koupil jsem si skutra čz podle dokladu je to 502-00 ,ale na motoru je vyraženo 502-02 a na štítku taky, jinak se čísla rámu, motoru, štítku a tp shodují Máte to někdo taky tak nebo je to nějakej průšvich a co stk?    [Milan]   03.04.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  ja jsem to spatne napsal ne riksa ale skutr na boku kartru ma cislo
502.02.01352    [martin]   07.01.2018
Odpověď  Fredie mrzí ma to ,ale udávané čísla sú bez núl a to je podstatný rozdiel.    [Kocúr]   18.05.2010
Odpověď  Kocúre, jenom pro upřesnění, pleteš dva lidi dohromady, Thomas sem dal odkaz na můj sweb a fotky z mé sbírky štítků. Čili ta sbírka štítků není Thomasova, ale moje Freddieho (asi tě spletlo, že se taky jmenuju Tomáš).
Staňo, proč by ty čísla, která uvádíš nedávaly smysl, sám mám ve své sbírce TP 502 s č.r. 000117 a č.m. 00289, vyrobeno 14.10.1960. Nechápu taktéž proč by tento skútr měl být nějaký prototyp.    [Freddie] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.05.2010
Odpověď  Thomas,mám na teba takú otázočku,ako to je s tými číslami,ako píšeš,štítkov máš dosť,takže sa v tom vyznáš.Keď dáš skúter hore kolesami,tak obyčajne je tam aj číslo karosérie na podvozku.Takže čo bude s tým továrenským štítkom ktorý ponúkaš, nejako tomu nerozumiem.Od roku 1959,sa aj výber jednotlivého prevedenia skútrov zlepšil.Tento údaj bol tiež na továrenskom štítku.Takže jediná možnosť sa mi javí,dať nový štítok s číslom karosérie a použitým typom motora.    [Kocúr]   17.05.2010
Odpověď  Thomas rád bych se tě zeptal na prototyp skutra Typ 502 z roku 1960.Číslo rámu je 000172 a číslo motoru 000295 takové čísla nedávaji smysl.    [Stańa]   27.04.2010
Odpověď  Zaleží na koho na těch úřadech narazíš, já měl třeba nečekanej problém při přihlašování sportky s pavem. Byla po prvnim majiteli a ten pav měl připojený asi od roku 72 kdy ho koupil a všechno měl řádně zapsáno v TP. Problém ale nastal v tom (teda ta úřednice ho tam viděla), že v TP motorky bylo psáno, že je způsobilá k připojení přívěsného vozíku PaV40, ale připojen byl typ PaV41. Marně jsem paní vysvětloval že je to vpodstatě totéž, že je to jen novější typ kterej se liší jen jinym tvarem světla. Ona asi Pav nikdy neviděla, jen jí prostě neseděly ty kolonky. Nakonec se šla zeptat nějakýho šéfa a to byl naštěstí chlap, takže všechno dobře dopadlo... :).    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.04.2010
Odpověď  Onehda jsem koupil 502 skutra, ale technicak byl v originale tisten na 501, kolonky jsou cele rucne preskrtane a prepsane na typ 502 a to evidentne uz z vyroby, tedy alespon v to doufam....
Docela sranda, pani pri registraci na to vubec nic nerekla.

Technik na evidencce nemel ani snahu hledat cislo motoru, jen koukl na stitek a zkontroloval na nem vyrazena cisla s cisly v TP, prace na 2 minuty za 250CZK.
Proste zijeme v absurdnim svete...    [JESE]   09.04.2010
Odpověď  Moc dík za odpovědi    [Milan]   08.04.2010
Odpověď  Myslím, že pokud sedí VIN, tedy výrobní číslo karoserie, není co řešit a na STK by neměl být sebemenší problém. Číslo motoru už dnes není podstatné, dá se z papírů klidně vyškrtnout. Já mám u jedné motorky jiné č. motoru než je v papírech a evidenčkou i STK jsem vždy prošel. Jen posledně mi technik řikal ať si to nechám v evidenci příležitostně vymazat abych to měl vpořádku...
Mimochodem mám zkušenost, že to co je na výrobním štítku techniky na stk ani nezajímá, chtějí vidět výrobní číslo vyražené na kastli nebo na rámu...
Prostě jak říkám, vůbec ničeho bych se nebál.    [Michal14]   08.04.2010
Odpověď  PROTOTYP-údaje- které poskytl Kocour nesedí,je to nesmysl.    [Stáńa]   06.04.2010
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (14) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

přední a zadní vidlice na ČZ 502


 Zdravím,

Mám dotaz, u čezet 502 byly v průběhu výroby 2 typy přední i zadní vidlice viz foto. Podle knihy od pana Malypetra šel vývoj takto: u přední vidlice zeslabení, u zadní přechod z čtyřhrané trubky na kulatou (novejší verze by měly být na všech čezetách deluxe). Máte to tak na svých strojích? Viděl jsem pár skůtrů které to měly obráceně (kus z roku 60 "novejší" typy apod...) Díky

+ jeden dotaz, liší se něčím přední vidlice pro deluxe od "normální"? Díky    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.12.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pořád nikdo nic? Vždyť musíte mít doma skůtrů :-)    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2018
Odpověď  Díky za odpověď, snad se ozve ještě někdo, nechce se mi věřit že doma nikdo nemá 502 :-) pokud jde o ten záchyt, tak ten jsem taky zkoumal - podle katalogu nd se měnil od 1.7.1962 z jednodílného "kostka" na dvoudílný - rameno + rozpěrka. Co mám doma ten jednodílný záchyt na kulatou vidlici a dvojdílný na hranatou, tak vzájemně nejsou záměnné. Existují i jiné typy záchytů? Jednodílný k hranaté vidlici nebo dvoudílný ke kulaté?
A u té přední vidlice souhlasíš že silnější je starší verze?    [meela]   23.12.2017
Odpověď  U zadní vidlice to je obráceně, nejdřív kulatá trubka, pozdější provedení hranatá trubka. S touto změnou i změna záchytu reakce zadní brzdy, která není kompatibilní se starším provedením, a vychází ze systému Jawa/čz.    [T505]   22.12.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

vyroba podvozku Druzeta


 Zdravim,
predcasom som kupil lodicku sidecaru Druzeta, bez podvozku. Po dlhsom podavani inzeratov, ze by som rad kupil podvozok Druzeta, pomaly zacinam stracat nadej, ze sa mi nieco podobne naozaj podari zohnat (aj s prihliadnutim na pocet vyrobenych kusov). Kedze by som sa ale rad pohol s renovaciou, rad by som sa vas spytal, ci by nebol niekto ochotny na par tyzdnov zapozicat svoj podvozok, aby som si mohol dat vyrobit u mojho dvorneho sustruznika/kovoobrabaca repliku. Ako zabezpeku vratenia mozem kludne poskytnut moju lodicku, pripadne cokolvek ine. Podobne som aj ja poziciaval moj podvozok sidecaru Tuma dvom ludom, tak dufam, ze sa mi moja "dobrota" oplati spat:))
Dakujem vsetkym    [Alex]   01.12.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Alex mohli by ste ma kontaktovať prosím cez email vsetko@post.sk ďakujem    [Bzricho] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2017
Odpověď  dojmy z jazdy... Řekl bych to asi takhle MOC PLECHU A MÁLO KONÍ, no je to sajda se 175kou.    [Tomas]   01.12.2008
Odpověď  Jaromir, dakujem za ochotu, uz som ti napisal maila...
Inak uz si dako riesil to kmitanie riaditok ked je pripojena side? Skusal si nastavovat geometriu alebo je podvozok pevne uchyteny? Podel sa prosim o tvoje dojmy z jazdy s touto supravou:)    [Alex]   01.12.2008
Odpověď  nejvíc bych ti stejně doporučil navštívit p.ullmana,je velmi vstřícný,a dozvíš se toho tolik,a uvidíš tolik druzet,že z toho budeš hotovej    [jaromir-noskov]   01.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  ted na zimu by si mě možná přemluvil,pokud bych měl 100%jistotu,že bude zpátky na jaře.nebo pokud bych ti kvalitně podvozek okotoval,nestačilo by to? vždyt není nikerat složitý,nebo bych vyrobil,mám s podobnými věcmi zkušenosti..ale nemám orig pružení,ale mám ho již elegantně vyřešíno.    [jaromir-noskov]   01.12.2008
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Čezeta v úpravě pro Rusko???
Viděl jste to někdo?


 Ahoj všem znalcům "Prasat". Prosím o pomoc a radu. Koupil jsem Čezetu 502 rv. 603. Je v originálním stavu. Jenže má jiné disky! Koukněte na obrázek, přidávám ještě do diskuze foto zadního kola. Koupil jsem ho jako dovezené z Ruska. Byla to nějaká zvláštní úprava pro tento trh???
Díky za komentáře! :-)    [Ondra]   09.12.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  To není unikat.
Pneu 3.50х10. Určeno pro skútry ZSSR VIATKA a TULA.
Pneu Barum bylo drahý!!!!!!!!!!!!
Vyrobený takové zpracování!    [rost_lvRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.12.2016
Odpověď  To určitě souhlas, je to pěkně zpracované a pokud se na tom dá jezdit, asi bych to tak i nechal.    [Vilda]   09.12.2015
Odpověď  Díky Vildo, jako unikat to nevypadá, spis mě to zaskočilo, protože o ničem takovém není nikde zmínka. Ale je to takový pěkný obraz tehdejší, možná i dnešní , socialistické reality :-)    [Ondra]   09.12.2015
Odpověď  :-) No Ondro, nechci ti nějak brát iluzi o tom, že máš doma unikát, ale, alespoň podle mě, tam nějaký šikovnější z Rusů nabouchal kola z Vjatky (ruská kopie Vespy). Důvodů mohlo být víc (napadá mě třeba nedostupnost rozměru pneu...). Ale je to jen můj názor.    [Vilda]   09.12.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zadní kolo    [Ondra]   09.12.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

Manet 100 nestartuje


 Zdravim při pokusu o nastartování se mi ozve pouze cvakání od relátka pod spínačkou a nic se neděje.Pritom to normálně fungovalo,nemá s tím někdo
skušenost co se mohlo pokazit?Dík Martin    [Martin]   04.01.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Měl jsem podobný problém. Bylo odepsané vinutí rotoru. Měl jsem štěstí, že tehdy existoval ještě výrobce, který mi to převinul. Vezmi měřák odporu a jeď postupně po kolektoru, zda má vinutí vedle sebe stejný odpor, případně zkus přepájet kolektor, zda se neuvolnil někde drát vinutí.    [Deni]   01.11.2017
Odpověď  Nevíte jestli někdo prodává uhlíky,nebo kde se dají sehnat?Díky Martin    [Martin]   08.01.2012
Odpověď  Totéž mě napadá také, ojeté uhlíky, či zanešený, nebo poškozený komutátor apod.    [Michal]   07.01.2012
Odpověď  Zkusil jsem snad všechno i zapojení na přímo a nic poslední šance co mě napadá jsou uhlíky tak čekám na stahovák.Je to doufám možná příčina??    [Martin]   07.01.2012
Odpověď  tak zkusit projít kabely jednou se mi rozpojil u zásuvky kde jsou napojený zadní světlo a blikny tak sem povolil vrchní víčko a pod tim jsou propojky a stačilo dotáhnout šroubečky a bylo a nebo zkus baterku z auta taky mě to pomohlo dostalo to víc proudu a bylo    [gumidek]   05.01.2012
Odpověď  Baterka je v pohodě a dle druhé rady jsem ho zkusil i roztočit a nic jen to relátko zacvaká a ani náznak pohybu.    [Martin]   05.01.2012
Odpověď  Nemáš vybitou baterku?    [Thomas]   04.01.2012
Odpověď  mě se to stalo taky musel sem sundat zadní plech a musel sem vždycky hnout s rotorem a pak se to chytlo a několikrát za sebou sem stim musel zatočit rukou občas se to sekne a ne a ne to roztočit    [gumidek]   04.01.2012
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Skútr ČZ 175 ccm typ 502-05


 Zdravím,
potřebuji poradit. Jaký olej mám dát do benzínu ?    [razimRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.10.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Olej do pily tam nelej, jinak viz. dole.    [Panelka]   10.10.2017
Odpověď  M2T čoudí, já používám olej do motorových pil. Stojí cca 2x tolik jako M2T, ale nezasírá výfuky    [Mirek]   04.10.2017
Odpověď  to je úplně jedno, každý chválí ten svůj, někdo nedá dopustit na obyčejný MT, já jezdím TSF, jiní jezdí různé další. takže záleží jen na tobě co tam dáš.    [HonzaBK]   04.10.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

vysoká plachta s oblouky na rikšu 505


 Zdravim,nevite zda někdo vyrábí oblouky a vysokou plachtu na rikšu?    [Petr]   24.12.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  plachtu ti vyrobí ve veterán-calounictví.cz, ale asi budeš muset mít připravenou konstrukci.    [Emil]   04.10.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

zvysenie vykonu cz 501


 Zdravim,

niekde uz bolo spominane, ze kedysi sa povodne motory 175 na skutroch prevrtavali na 200 ccm. Viete niekto viac? Je to jednoducho vacsi vybrus alebo treba robit ine upravy? Mate s tym skusenosti? Zivotnost lozisk na kluke, potreba dat vacsie trysky, atd.?

Dik    [Alex]   08.12.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 27 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  A proč místo složitého překopávání motoru jednoduše nepolaboruješ se sekundárním převodem? Pokud je originál 15z kolečko na výstupu z převodovky a i se 14z je to líné, proč neodzkoušíš 13z(to je normálně v nabídce e-shopů), popřípadě 12z(pokud je sehnatelné). Poklesu maximální rychlosti bych se narozdíl od ostatních tolik nebál. Mám osobní zkušenost s úpravou sekundárního převodu na malých motocyklech a mopedech - například na Jawě 50/21, v době kdy jsem měl 130kg- s originálním převodem 13/55 zubů jsem trojku skoro nezařadil, bylo to líné až běda. Pak jsem to upravil na 11/60 zubů, pionýr najednou ožil a maximalni rychlost spadla z papírových 65 km/h na cca 58 km/h, což za to stálo... Krom toho mi i podstatně klesla spotřeba.    [Me2t]   24.09.2017
Odpověď  Alex, chcel by som Ťa upozorniť na jednu veľmi dobrú knihu od Adolfa Túma "MOTOCYKL a jeho obsluha" vydavateľstvo Naše vojsko Praha r. 1953. Táto kniha je veľmi cenná v tom, že sú v nej uvedené továrenské úpravy vtedajších motocyklov. Pojednáva o továrenských úpravách dvojtaktných a štvortaktných motorov. Takéto úpravy neznižujú cenu motocykla, skôr naopak a človek má lepší pocit z výkonnejšieho motocykla, aj keď niekedy za cenu vyššej spotreby benzinu, čo je v danom prípade nepodstatné. Vždy je to lepšie, ako prekopať si celý motocykel. Táto kniha sa mimoriadne hodí pre tých, ktorí začínajú s veteránmi - dáva im cenné rady pri opravách motocyklov a po určitej dobe aj samostatnosť. Dúfam, že sa Ti túto knihu podarí ešte zohnať.
Kocúr Ďuro.    [Kocúr Ďuro z pelecha]   07.05.2009
Odpověď  SUPER nápad !!! hned zítra se do toho pustím, PS: poraďte kde sehnat motor z BMV    [T505] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2009
Odpověď  Ako najvýhodnejšie riešenie problému je namontovať boxer motor z bavoráka. Je však nutné v karosérii prístupové miesta k motoru upraviť. Najlepšie je vyrezať príslušný otvor a motor vsadiť. Zadné koleso s kardankou tam bez úprav perfektne vojde a s tými výfukmi by som si starosti nerobil, tie by som tam originálne napasoval bez problémov. Navyše okolo kardanky by bolo dostatok miesta na nejaký ten doplnok a variátor. Čo sa týka druzety tú by som upravil hliníkovým plechom a leteckými nitmi. Tu prosím dodržať postup používaný v letectve. Tak, že tá hromada starých plechov, ako tu čítam, pri odpichu by sa snáď udržala pohromade. Má to len jednu podstatnú chybu skúter potakomto zásahu sa stane bezcenným. Ale počul som, že sa stále ešte vyrábajú!    [Kocúr Dˇuro]   05.01.2009
Odpověď  Vzhledu bych se nebál - pokud bude kolo 12" a dostane vhodnou pneumatiku,kolik z něho bude vidět víc?    [Monty]   01.01.2009
Odpověď  Vzhledu bych se nebál - pokud bude kolo 12" a dostane vhodnou pneumatiku,kolik z něho bude vidět víc?    [Monty]   01.01.2009
Odpověď  Použití celého agregátu je zajímavé řešení a ani by to nemuselo byt tak drahý kdyby šlo o zbytek z nějaké bouračky, otázka je jak by to tam sedlo a hlavně jak by potom vypadala zadní část když z toho bude čumět to nečezeťácký kolo. Osobně se mě líbí tento názor: smířit se s tím,že to je prostě starý a málo to jede. A když to pomalu jede aspon si to lidi okolo stačijou prohlídnout a zamávat.    [Thomas]   29.12.2008
Odpověď  myslím,že by šel použít celý agregát - včetně zadní vidlice a sekundárního převodu - u současných skůtrů tvoří většinou jeden celek,a kýve celý motor,včetně tlumiče výfuku    [Monty]   27.12.2008
Odpověď  zrovna sem to chtěl taky jentak nadhodilt.ale rozhodně u 502,kde není problém předělat třeba řetez na druhou stranu.navíc u skůtra neni motor vidět.vyřešilo by to startér,dostatek proudu,spolehlivost atd.navíc v prasečí kastli je spoust místa na schovaní elektra navíc,nádžky oleje apod.    [jaromir-noskov]   27.12.2008
Odpověď  Nebo samozřejmě jakejkoliv úplně jinej motor - stále si pohrávám s myšlenkou montáže nějaké čtyřdobé kompletní hnací jednotky,třebas čínské,z moderního skůtra.Dneska se běžně vyskytují i s velkejma(12") kolama - potom by stačilo použít úplně vše z bouranýho čínana a máte 15 nebo možná i víc koníků jednoduše.
Pro sajdu by to chtělo ještě poladit variátor,aby se motor víc točil.
A hned dát i dopředu kotouč.
Jen zastánci originality brečí!    [Monty]   27.12.2008
Zobrazeno 10 z celkem 27 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (27) 
Zodpovězené téma  

ČZ 175 rok 1959


 Dobrý večer,
jaké barevné provedení má mít skútr s číslem motoru 124 425, číslo rámu 124 048?
Dávám ho dohromady a nevím jakou by měl mít barvu.
Děkuji za pomoc    [KAREL]   20.09.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  To se možná dá zjistit u dnes vyráběných vozidel podle VIN, ale určitě né u skutra čz ze 60tých let.    [T505]   24.09.2017
Odpověď  Děkuji    [KAREL]   21.09.2017
Odpověď  to ti nikdo říct nedokáže, hledej stopy původní barvy, jiná možnost není...    [meela]   21.09.2017
Odpověď  ČZ 175/501.03    [KAREL]   20.09.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 

 Strana 1/33 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 21.2.2017)
Nezodpovězené téma 

Cz 175 501/05


 Dobry den,nemate nekdo spinaci skrinku 4polohy pro dynamostarter?
Dekuji
Milan    [Milan]   18.11.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

fotodokumentace ČZ 502


 Zdravím,

chystám se dávat dohromady čezetu typ 502, ale bohužel se ke mně dostala už rozebraná. Nemá někdo nafocené detaily které pomůžou ke skládání? Hlavně věci kolem elektroinstalace atd... Díky :-)    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Tetran 125 - uložení zadní vidlice


 Ahoj. Mám velkou vůli v uložení zadní vidlice na tatran 125. Co je potřeba vyměnit aby se vidlice nemlela kolem šroubu v rámu?    [vavrus]   15.04.2017
   Přidat odpověď 

 Strana 1/33 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006