MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 308479 příspěvků |7625 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 12 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexSkútry ČZ, Manet a ostatní 24.1.2021 06:42  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Prase 501/05, spousta dotazů...   20.07.2010 / 76
    ČZ 501 - baterka?   28.06.2013 / 58
    Další do počtu - prase   21.05.2009 / 57
    Ahoj můžu koupit tohoto skůtra co na něj říkáte? Cena něco kolem 7500k   15.06.2009 / 57
    Demontáž motoru u skůtru ČZ   26.06.2009 / 49
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 524      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 8 / 95      Příspěvků Příspěvků: 4252
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/35 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Elektroprase ( Čezeta 506 )


 Co si myslíte o tomto záměru, o které se dnes píše na idnes?
http://auto.idnes.cz/skutr-cz-175-prase-0kk-/motor ky.aspx?c=A140923_162916_motorky_fdv#utm_source=sp h.idnes&utm_medium=richtext&utm_content=cl anek-box
Mě to přijde trochu jako aprílový článek, jenže apríla není. Překvapuje mě jednak to, že někdo tvrdí, že si nedávno zaregistroval ochrannou známku Čezeta a chce vyrábět nové repliky skůtrů Čezeta na el.pohon. Přitom jde o známku udržovanou od roku 1958 strakonickou ČZ, díval jsem se do databáze která mi potvrdila že ji ČZ a.s. stále udržuje. Ani samotný záměr "ČEZETA MOTORS s.r.o." mi nepřijde zvlášť věrohodný - jednak je asi uplně jiná liga přestavět staré prase na elektropohon (což zatím udělali) a vyrábět seriově nové homologované skůtry, jednak pokud počítají s prodejní cenou čtvrt milionu za takový elektroskůtr, pak to podle mě koupí leda šílenec a ten záměr nemůže být komerčně úspěšný. Podle zápisu z OR existuje Čezeta motors s.r.o. od začátku letošního roku a jediným společníkem a jednatelem je jakýsi Neil Eamon Smith z Prahy Vinohrad...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.09.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 33 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tak. A je tu konec celého projektu. Tedy pokud se toho někdo finančně nechopí.
Přiznám se, že výsledný skútr po technické stránce předčil mé očekávání. Z počátku jsem byl k tomuto projektu velice, ale velice, skeptický.
Zákazník ale řekl ne. Není to nakonec docela pozitivní zpráva? Tedy to, že stále ještě si zákazník může říci co chce či nechce kupovat.

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektricke-prase-zrejme-skonci-cezeta-miri-do-insolvence-nen/r~3b8ef68c5b1a11eba6f6ac1f6b220ee8/    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.01.2021
Odpověď  Je to blabol, postavit elekroskutr na 60+ lete platforme nemuze snad myslet vazne, ano muze "oprasit" design a vyrobit prototyp, ale to je nekde uplne jinde. To co tu probehlo tiskem je normalni garazovka na urovni poradu "Receptare, nejen na nedeli"    [JESE]   22.12.2015
Odpověď  nemam s toho dobry pocit, ked to dopadne ako s vespou tak to bude pekne v pi.. moj skurer strati hodnotu a dobovost tím aj kuzlo ked jazdim po cestach a ludia sa otacaju a spominaju na skutra ako na atrakciu na kolotococh    [andrej]   20.12.2015
Odpověď  pro zajímavost - tohle je výpis z národní databáze ochranných známek, o licenci pro "Čezeta motors" se tam nic nedočtete...
http://isdv.upv.cz/portal/pls/portal/portlets.ozs. det?pozk=3031&plan=cs&s_naze=%C4%8Dezeta&a mp;s_sezn=%20&s_majs=    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.11.2015
Odpověď  Tvrdí že to budou nově vyrábět, dokonce jsem četl, že karoserie má být z karbonu apod. (Ono taky kde by sehnali stovky skútrů ročně k přestavbě.)
O tom že má skutečně značku Čezeta zaregistrovanou zahraničí jsem psal o pár řádků níže...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.11.2015
Odpověď  A další věc kde chce tolik skutru sehnat nebo si budou vyrabět uplně vše? za 54hodin jak spočital monty? Pan smith je těžkej idealista a snilek.a vubec mu teda nefandím.    [marek]   06.11.2015
Odpověď  A co nějaká licence, použití značky čezeta? To má taky vošéfovaný?    [Jakub]   06.11.2015
Odpověď  Autor článku zřejmě neabsolvoval ani základní školu. 5 kw = 6,8 koně, (píše 8 koní) Čezeta 502 měla snad 9,5 koně, ne?

A cena nabití baterie? když je kapacita 4,8kW, a cena elektřiny zhruba 5 kč/kW, vychází mně cena dobití na 25,- Kč, a ne uváděných 10,-

Jestli jsou všechny údaje podobně pravdivý, nemá smysl ty bláboly ani číst,a už vůbec ne o tom přemýšlet a diskutovat.

Ten člověk netuší nic o technice,tím mín o technologii výroby. Pokud by 3 lidi za rok měli vyrobit 100 vozidel, tak vychází pracnost 3x150x12 = 5400 hodin pracovní doby za rok / 100 ks = 54 hodin na jednom skůtru. To je možná tak na olakování,ale ne na výrobu......    [Monty]   05.11.2015
Odpověď  Mimochodem pan Smith nelže když říká, že má zaregistrovanou ochrannou známku "Čezeta", ba co víc, má registrovaný jako svoje duševní vlastnictví i tvar karoserie skútru. V českém národním registru to ale nenajdete, tam je jako vlastník značky zapsána stále ČZ Strakonice. Pan Smith si zaregistroval značku v zahraničí, registraci pravděpodobně provedl už v roce 2012 v Maďarsku. Podle tohoto posledního článku platí za použití značky Strakonické ČZ.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2015
Odpověď  Hm, další PR článek. V roce 2016 plánují prodat 100 kusů, v roce 2017 už 500 kusů a v roce 2019 přes 900 kusů. Výroba bude probíhat podle slov "výrobce" u něj doma ve stodole a budou jí zajišťovat 2 - 3 pracovníci. Co na to říct, zdá se vám to reálné?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2015
Zobrazeno 10 z celkem 33 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (33) 
Zodpovězené téma  

ČZ-skútr 175:karburátor


 Zdravím odborníky na ČZ skúry!Našel jsem doma karburátory na tyto stroje a potřeboval bych určit,na které modely,se příslušný karburáror montoval!
JIKOV:2924 M-12,2924 M-13,2924 M-14
Děkuji za odpověd!    [Jára]   13.08.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  http://www.motospicka.cz/39-tesneni-plovakove-komory-karburatoru-jikov-2924-m11-14.html    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2020
Odpověď  Ahoj karburátory jsou na jawu prase. Jawa cz 175. Pošleš mi prosím fotku toho karburátoru 2924 M 12? Na ozotroniq@email.cz    [Vítězslav]   05.12.2020
Odpověď  Páni máte prosím niekto info kde sa dá zohnať nové tesnenie plavákovej komory na "hranatý" karburátor 2924 M 12 pre Jawa-ČZ 175/356? Vopred ďakujem za tipy ...    [mato] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.10.2010
Odpověď  O tom, že se nezavírá plovákovka a teče to ven něco vím. Udělal jem si díky tomu lušné požární cvičení. Naštěstí se to podělalo přímo před garáží, kde byl hasičák. Odnesla to jenom elektrika. Můj názor je tedy velkým obloukem zahodit...    [danda] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2010
Odpověď  Ono už je to sice dávno, ale vím že nešel pořádně seřídit volnoběh, a když se s tím chtěl člověk rozjet tak to taky dost dobře nešlo takže přechodovej režim tomu taky nějak nešel, a za další a možná i hlavní závada z plovákovky každou cvílu tekl benzín ale už nevím čím to bylo, asi to blbě zavíralo. Tak sme tam dali ten kulatej monoblok a skutr jak vyměněnej, a od té doby se někde zmíním hranatej karbec tak každej říká že stály zaprd. Tím nechci říct že sou všechny špatný můžeš mít štěstí a máš nějaký zachovalý funkční kusy, ale mě se neosvědčil.    [Thomas]   16.08.2010
Odpověď  Thomas: a můžu se zeptat jaké jsou ty problémy? Mám je na praseti i na 175, zatím jsem toho moc nenajezdil, ale zatím žádnej problém, tak na co se mám těšit?    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.08.2010
Odpověď  S těmato karburátorama byly problémy hned od začátku, a proto se nahrazovali už v šedesátých letech, měl sem někde z té doby tabulku kerej karb se jakým nahrazoval. Jako originál snad jo ale na ježdění nedoporučuju osobně vyzkoušeno.    [Thomas]   16.08.2010
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  A proč myslíš? Jeden čas se používaly na všech kejvačkách - jdou sehnat i 2926 M na 250 a podobně - byl to prostě první velkej monoblokovej karbec Jikov co se tady používal, až potom přišly ty klasické karburátory s kulatou plovákovkou. Tady jsou obrázky z doplňku pro katalog n.d. na 175/356, v novějším návodu k obsluze je ten karbec namalovanej taky a v návodu pro velkou kejvačku (z roku 59) taky. když se na ty návody budeš chtít podívat tak určitě někde půjdou stáhnout, ten na kejvačku jsem stahoval tuším z jawamanie...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.08.2010
Odpověď  To Meela:Díky,ten prostřední-M 13 jsem věděl(501/00a 501/01),ale všechny vypadají stejně-mají hranatou plovákovku,tak jsou 100% ze skútru,ale z jiných Jawiček určitě ne!    [Jára]   15.08.2010
Odpověď  2924 M 12 - Jawa-ČZ 175/356
2924 M 13 - ČZ 175/501
2924 M 14 - to nevím ale tipnul bych Jawa-ČZ 350/354    [Meela]   15.08.2010
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Dynamostartér pořád točí


 Přátelé měl bych k vám otázečku. Kamarád má ČZ 502 s dynamostartérem. Má nově nataženou elektriku a elektronický regulátor. Vše je natažené podle plánku a zdá se, že i spínací skříňka je správně zapojená. Ale co je divné, ze do dynamostar. jde pořád napětí, takže vlastně pořád startuje, aniž by se uvedl v chod klíčkem ve spínačce. Jinak světla blinkry, klakson a brzdové světlo zapojeno a v pořádku funguje. Vše několikrát překontrolováno dle el. návodu. Máte někdo nějaký nápad, co s tím ? Už jsem bezradný :)    [Pit] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.11.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 43 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Díky 😁 A můj postřeh z tohoto trápení. Nemá smysl kupovat hotovou elektriku. Lépe udělat sám. Úspora peněz a nakonec i času. Stejně se musela z jedné třetiny předělat.    [Pit] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2020
Odpověď  Hezké    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Děkuji všem za nápady a rady. Prase už vrčí. Byla nutná výměna regulátoru. Trochu se upravila elektroinstalace, včetně tloušťky kabelů a oček. Ještě se bude muset sehnat jiná spínací skříňka. Ještě jednou všem díky.    [Pit] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.11.2020
Odpověď  Na bazoši má silnější kabely i očka za 700.    [Rosťa]   07.11.2020
Odpověď  Na T vede jen modrý, ten červený to je kablik v pozadí, ten tam připojen není.    [Pit] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.11.2020
Odpověď  Ještě dotaz. Zjistil jste, odkud vedly ty dva vodiče na T? Jeden by mohl být ze spínačky svorky 50, ale co ten druhý, záhadný?    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.11.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Elektroinstalace byla prý zakoupena v Motokramku. Přidávám foto oček k baterie.    [Pit] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.11.2020
Odpověď  Ano je zapojen pouze B + / 51 a kromě T vše pod proudem i M.    [Pit] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.11.2020
Odpověď  Opravdu jsou při zapojení aku pod napětím přímo ty svorky(ne odpojené vodiče) na AEV? A skutečně je napětí i na svorce M???    [Martin Štindl]   06.11.2020
Odpověď  Tím pádem je naší jasno. Bude špatný AEV, protože je vše pod proudem. Objednáme jiný a uvidíme.    [Pit] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.11.2020
Zobrazeno 10 z celkem 43 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (43) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Prosím o radu ČZ 175/505 rikša


 Dobrý den, prosím o radu. Nevíte někdo co je to přesně za díl? A kde bych mohl sehnat nový? Děkuji za každou radu.    [Steves2Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.04.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jak mate záujem mam dva kusy nové. 1kus za 45€    [Šimon Magál]   19.11.2020
Odpověď  To se omlouvám, ale když sem viděl dobrý a rozlomený díl, tak jsem myslel že jste to vytáhl z diferenciálu.    [Tomas]   01.05.2015
Odpověď  No mně to jasně nebylo, díky za odpověď.    [Steves2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.05.2015
Odpověď  http://www.jk4.uvadi.cz/CZ/CZ_175_505/CZ_505_katal og_ND/505_14.jpg
stránka 35    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.04.2015
Odpověď  Je to unašeč poloosy do diferenciálu to je snad jasný, přesnější označení snad jen katalog náhradních dílů. Kde ho sehnat netuším, ale pasuje to i ze čtyřkolového velorexe.    [Tomas]   28.04.2015
Odpověď  Nikdo neví?    [Steves2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.04.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Pružící gumové bloky na ČZ 501/03


 Ahoj všichni,prosím o radu kde renovovat nebo vyrobit nové pružící gumové bloky na přední či zadní kyvce na ČZ 501/03.Původní jsou vytahané a potrhané.Budu rád když mi někdo rozumě poradí.Předem všem děkuji a zdravím všechny příznivce veteránismu.Fanda+.    [Fanda+Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  díky monty    [fanda+]   20.09.2020
Odpověď  mohu potvrdit silentbloky.cz myslím že to snad ani jinde nedělají.    [T505]   20.09.2020
Odpověď  www.silentbloky.cz    [monty]   20.09.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Manet M90 video


 Setkání majitelů motocyklů Manet m90 v Ružomberku 12.9.2020
https://www.youtube.com/watch?v=VX6pHr45L48&t=18s    [Vlastimil Marek]   13.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  To je paráda :D Děkujem za video :)    [Jirka123]   15.09.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

ČZ 175 501/03


 Dobrý den,poprosím o radu,pořídil jsem si skútříka 501/03 vyroben v březnu 1959 ještě s vylisovanými znaky ČZ na "vlaštovkách"-všude se uvádí že by tento stroj měl mít sytič v místě zrušených odkládacích kastlíků.Tam samozřejmě není a nebyl,ale po otevření levých dvířek u motoru je v horní části nějaký držáček,karburátor má označeníJikov 2924 M 13,tímto Vás poprosím o vaše postřehy.    [Milan]   19.01.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Hodně napoví
http://jawarmaniak.wz.cz/technika/karburatory.html    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.07.2020
Odpověď  Před týdnem jsem dovezl 501.03 1959, se štítkem německým. Export. Je tam sytič ve dvířkách, kompletní. Také blinkry, asi pouze na export. Madlo také na boku, pro snažší stavění na stojan. Montáž asi není originál.
Karel Füllsack e-mail fullsack-kp@volny.cz    [Füllsack Karel]   07.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, je pravda že se to ve spoustě literatury uvádí, ale já jsem viděl originál sytič vždy jen na 501/05 a výše. Ten držáček za levými dvířky je na vyvedení přeplavování karburátoru (tlačítko je prostrčené skrz mřížku), aby se při každém přeplavení nemusela otevírat. Trochu je to vidět na obrázku.    [Vilda]   19.01.2013
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Dynamospouštěč ČZ 505 rikša


 Ahoj. Snažím se rozhýbat dlouho stojící rikšu. Motor pákou startuje, ale přes dynamospouštěč to nemá sílu. Bez svíčky to motorem točí jako zběsilý, ale jak to má kompresi, jen to pootočí klikovkou o pár cm nebo vůbec. Baterii mám plně nabitou z auta. Co může být příčinou? Komutátor jsem čistil. Vyměnit kartáče?    [Jakub]   26.06.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdarec, mě to dělalo to samý a bylo to slabým kabelem k dynamo spouštěcí.Fal jsem silnější průměr a hned to točilo.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.06.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 175/502 díly


 Možná se bude něco z toho někomu hodit.

https://www.sbazar.cz/pianista1/detail/114006945-cz-175502-skutr-cezeta.

Jestli vadí, smažu.    [tomecek123] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.06.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  ...    [tomecek123] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.06.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

ČZ502 Segrovky


 Jaké jsou, prosím, rozměry segrovek na motoru ČZ502. Děkuji.    [pp]   18.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Děkuji!!    [pp]   22.05.2020
Odpověď  Martine některé eshopy s dílama na motorky už mají i ty užší, ale nevím jestli mají rozměry i na skútry.    [HonzaBK]   22.05.2020
Odpověď  Martine některé eshopy s dílama na motorky už mají i ty užší,al enevím jestli mají rozměry i na skútry.    [HonzaBK]   22.05.2020
Odpověď  Mám to změřeno, jak je popsáno níže je u segrovky udáván průměr otvoru pro zajištění (tedy ne průměr ve volném stavu). Klika levý karter 52, hlavní hřídel vlevo 42, hlavní hřídel vpravo(kolo s nábojem) 47. Dnes mají tyto segrovky co jsem kouknul šířku 2,5mm ale ty původní jsou všechny užší, na kalibru je to od 1,20 do 1,25mm takže bude nutná ta magnetka.    [Martin Štindl]   21.05.2020
Odpověď  Jo a ještě dodatek, podle typu ložiska si zjistíš jeho vnější rozměr a to je rozměr segrovky! Je to jednoduché.    [HonzaBK]   21.05.2020
Odpověď  pokud vím tak segrovky na motorech jawa jsou užší (1 mm nebo 1,5 mm a koupit jsou jen 2,5 mm) ale jsou už eshopy co je prodávají. Já si koupil klasický a na magnetce je nechal z jedné strany obrousit. Tak snad ČZ to má stejné to si nepamatuju, protože jedinej motor ČZ jsem skládal na 502    [HonzaBK]   21.05.2020
Odpověď  U magnetky si s tím nástrojař bude vědět rady, už mi to také dělali pro starší motory.    [Martim Štindl]   20.05.2020
Odpověď  To si teda nejsem jist jestli podle 50 let starýho katalogu poznají rozměry segrovek, ale možný to je. Vím že ty segrovky se špatně shání ČZ a Jawa používali specielní tenké segrovky síla snad jen 1 nebo 1,5mm. Pokud jsem neměl segrovku do nějakého stroje tak v obchodě s ložisky mě ji podle ložiska prodali. Možná by šlo koupit standardní a nechat je na magnetické brusce obrousit, nevím co by to ale udělalo s materiálem.    [T505]   20.05.2020
Odpověď  To po, stačí když si opisete tý čísla dle seznamu a v obchodě se segrovkama by to měli už vědět.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2020
Odpověď  Z těch čísel v katalogu rozměry rozpoznat neumím    [pp]   20.05.2020
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zodpovězené téma  

Jawa prase 501


 Dobrý den, skupino potřeboval bych poradit co dávate za olej do motoru, jakou dáváte svíčku, kolik ředíte benzin(hádám že se ředí když je to 2t)    [Matěj]   02.03.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Olejové téma je věčné, a každý radí něco jiného. Tento pomaloběžný motor s litinovým válcem v pohodě umaže obyčejný M2T či M6A, narozdíl o válců potažených Nikasilem a podobně. Výrobce uvádí tuším po záběhu poměr 1:25 já osobně dávám 1:33 a na menší poměr bych teda nešel. Na 501 uváděl výrobce svíčku o teplotě 240 podle značení Bosch. Když tam dáš od Brisku N14 nebo 15 tak to pojede, vhodná svíčka se určuje zkusmo, ale tam to závisí na správném předstihu, seřízení bohatosti karburátoru, palivu a poměru oleje. Ideální barva izolátoru svíčky je světle až cihlově červená, dnešní svíčky mají ale větší rozsah jak dřív.    [Tomas]   02.03.2020
Odpověď  Tepelné označení svíčky najdeš v návodu k obsluze, ale bude ve starém značení. Na internetu je potom k nalezení převodová tabulka na nové značení (třeba tady ke stažení https://www.brisk.cz/ke-stazeni ). Míchání oleje s benzínem je také v návodu, ale v dnešní době už může být nižší poměr (například při použití lepších olejů). Do motoru třeba obyčejný M6A (zvlášť pokud se motor nechá v původním stavu).    [meela]   02.03.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Našlapovačka?


 Zdravím, potřeboval bych identifikovat ty dvě páky na fotkách. Ta s tím vnitřním tisícihranem je myslím na skůtr ČZ, ale na co je ta druhá?    [Mirda444]   12.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  pokud ta vpravo ta vyndávací je na prodej napiš na meil. anobl@seznam.cz Díky    [HonzaBK]   13.02.2020
Odpověď  Obě jsou na skůtry čezeta. Ta s tisícihranem je primárně pro modely bez startéru. Ta druhá je vyndávací, která se vozila mezi nářadím. K ní ještě chybí mezikus, který je namontovaný na motoru.    [meela]   12.02.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

POUZDRO ŘADÍCÍ PÁKY


 Zdravím, jde vyměnit futro radící páky ? Díky    [grif]   23.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravím, myslím to pouzdro v karoserii, kudy prochází řadička.    [grif]   02.02.2020
Odpověď  Jestli myslíš futro v levým víku motoru, tak to jde snad koupit. Kdyby nešlo na skutra tak asi koupit na motork ua přestružit na větší průměr díru ve futru.    [jj]   30.01.2020
Odpověď  Díky a polepším se s formulací dotazu. To pouzdro asi sehnat nepůjde, alespoň jsem ho nikde neviděl ?    [grif]   24.01.2020
Odpověď  Futro radící páky?, jestli myslíš na skutru čz tak to vyměnit lze, ale je dobré správně formulovat dotaz celou větou, a to hlavně z duvodu vyhledávání až to bude řešit někdo jiný. Jo a originální materiál je šedá "samomazná" litina.    [Tomas]   24.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

HŘÍDEL KYVNÉ VIDLICE


 Zdravím, má mít hřídel vůli v držáku motoru ? Případně jakou ? Druhá otázka se týká napínáku (kladky) řetězu. Je tam nutný ? Díky moc za odpovědi.    [grif]   19.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Podívej se do příručky 502 je tam řez uložením vidlice, po správném vymezení a utažení vůle nehraje roli.    [Tomas]   24.01.2020
Odpověď  Zdravím ještě jednou chtěl bych se zeptat znovu jestli je normální ta celkem velká vůle osy kyvky v trubce držáku motoru. Díky moc.    [grif]   23.01.2020
Odpověď  Díky, já měl pocit, že když je na držáku připevněn motor a je tam taková vůle cca 1mm, tak to musí na té ose vibrovat.    [grif]   20.01.2020
Odpověď  Na vuli hřídele v trubce až tak moc nezáleží, duležité je správně vymezit podložkama u bronzových pouzder vzhledem ke stáří a opotřebení.    [Tomas]   19.01.2020
Odpověď  Gumová kladka vyloženě potřeba není, ale potom řetěz naráží na držák ničí ho a za jízdy muže rachotit, ale dnes není problém koupit nový třena přímo od výrobce www.vintage-replica.cz    [Tomas]   19.01.2020
Odpověď  Je to 502    [grif]   19.01.2020
Odpověď  je to na 501 nebo 502?    [Tomas]   19.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Kryt řetězu


 Prosím, mohl by mi toto někdo vysvětlit??? :-)    [Ondra]   27.11.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Již vyrábíme vlastní kryty řetězu. A jsou perfektní. Budete spokojeni. První várka bude do Vánoc v prodeji. Sledujte etovar.eu    [etovar]   28.11.2019
Odpověď  jj díky potřebuju celej o Etovaru vím že mají přední část.    [HonzaBK]   15.02.2017
Odpověď  http://etovar.cz/cs/cz-501-502-505-skutr/2122-nast avec-krytu-retezu-cz-502-skutr.html    [Ondra]   10.02.2017
Odpověď  Ahoj, pokud jde o ty "kalhotky" tak je najdš na etovar.cz
Samotný kryt kdysi měli taky, ale teď nevím.    [Ondra]   10.02.2017
Odpověď  díky za snahu to taky sleduji, ale raději si koupím replikua ušetřené peníze projezdím, nebo koupím něco dalšího! Nevíte někdo kdo prodává ty repliky, nebo kontakt na toho Slováka?
Díky    [HonzaBK]   23.01.2017
Odpověď  http://aukro.cz/skutr-cz-prase-kryt-retezu-i668729 7578.html    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.01.2017
Odpověď  http://aukro.cz/skutr-cz-prase-kryt-retezu-i668729 7578.html    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.01.2017
Odpověď  nemáte někdo kontakt na prodejce replik, nebo přím o na toho Slováka co ej vyrábí?
Díky    [HonzaBK]   16.01.2017
Odpověď  http://aukro.cz/kryt-retezu-skutr-cz-502-original- i6667816082.html    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2017
Odpověď  Tak pozor pánové, možné to je. Všiml jsem si, že jde skutečně o jednoho kupce. Dokonce jsem mu sám před časem prodal přes aukro díl (podotýkám za hodně draho, samotného mě to překvapilo...). Tohle je postrach všech co něco shání, ten se přeplatit nenechá :-)    [FeldkuratKatz]   29.12.2016
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (17) 
 Strana 1/35 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 25.1.2020)
Nezodpovězené téma 

fialový odstín Skutr čz 502


 Dobrý den hledám někoho kdo dělal nebo má na skutru fialovou barvu.    [Tomas]   23.01.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Cz 502 cap stojanu


 Dobry den, vlastnim cz 502,stojan pi kupe bol ledabolo prichyteny skrutkou, ktora drzi aj drziak motora, nemohli by ste mi z blizka odfotit cap/uchytenie stojanu, popripade poradit ako a cim vytvorit novy, dakujem    [Misino251]   31.10.2020
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

ČZ 175/505 rikša


 Mám na Vás jeden dotaz, nevíte někdo co znamená ta 01 před číslem motoru na šítku. Je to štítek z rikši(první typ) bez zpátečky.

Na některém štítku to je, ale na některém ne.    [Ondrajs 505]   29.07.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kyvka na prase, skladba uložení


 Zdar, zajímalo mě jaké je složení popř. Montáž uložení kyvky? Mám na mysli to, že v každé staré kyvce co na prase mám je složení: otvor kývačky, v něm nalisováno samomazné pouzdro (s drážkama a mazničkou z venku), potom ocelový váleček nebo bronzový váleček/pouzdro bez drážek a nakonec čep, ten váleček mě trochu vyvedl z rovnováhy protože na jiných strojích je mazací pouzdro a v něm čep. Otázka zní co se lisuje a celkově co se mění? Protože i podle toho co jsem Četl např při zakázkové výměně inzerované na internetu tak samomazné pouzdro zůstává, pouze se vystruží na velikost nového bronzového/ocelového válečku který se do něj zalisuje a čep se tím pádem hýbe v onom nemazacím pouzdře, to mi příjde docela nelogické. Další možnost by byla nalisovat bronzové válečky na čep s tím že v mazacích pouzdrech bude oproti válečku vůle, tím pádem se bude třecí část mazat ale na čepu budou nalisované ty válečky což mi taky nepříjde nějak inteligentní, poradí mi někdo jak je to správně? 😊    [Kuba]   12.06.2020
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Kufr na prase - spravne osadenie


 Ahojte, chcel by som Vas poprosit o radu.
Podarilo sa mi zohnant original kufrik na predny nosic. Problem je, ze ho neviem spravne osadit. Pri klaksone zapada kufr pekne do zapatky nosica. Nasledne by sa mal previazat ASI remenom a to kolomdookola. Ide o to, ze ked tak urobim, tak sa pri v prednej casti hybe cca 3-4 cm hore dolu. Neda sa dobre dotiahnut.
Nemate náhodou niekto skusenost ako na to?

Dakujem    [Jan]   13.05.2020
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

KOMBINACE BAREV


 Zdravím, mohlo by se hodit. Kombinace odstínů zelená - růžová    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.04.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 175/502 prodej


 https://www.facebook.com/search/top/?q=veteran%20bazar&epa=SEARCH_BOX    [tomecek123] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Přední tlimiče ČZ 175/505


 Zdravím,
může mi někdo poradit jaké a kde sehnat nové přední tlumiče na Rikšu ?    [Václav]   27.01.2020
   Přidat odpověď 

 Strana 1/35 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006