MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315880 příspěvků |8162 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 33 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexSkútry ČZ, Manet a ostatní 15.4.2024 17:20  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Prase 501/05, spousta dotazů...   20.07.2010 / 76
    Pomoc s identifikací typu Čezety 175 502   13.03.2021 / 61
    ČZ 501 - baterka?   28.06.2013 / 58
    Další do počtu - prase   21.05.2009 / 57
    Ahoj můžu koupit tohoto skůtra co na něj říkáte? Cena něco kolem 7500k   15.06.2009 / 57
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 543      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 103      Příspěvků Příspěvků: 4483
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/113 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  Jde to kleštěmi, ale musíte mít prostě dobré, případně 2 šroubováčky proti sobě a je venku.    [P.]   07.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Také mi to nešlo, trošku jsem kulatým jehlovým pilníčkem prohloubil to vybrání na obou koncích, a pak už se to kleštěmi na segerovky povedlo.    [pp]   07.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ještě jednou díky za pomoc. Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Současně vyráběné segrovky brousit rozhodně na magnetce, je nutné aby pojistka po celém obvodu měla stejnou šířku - toho se rozbrušovačkou těžko docílí.
Pojistky podle původního vzoru nabízí i e-shopy, ale zatím jsem viděl jen na motory "veliké" Jawy
https://www.motokramek.cz/hledani?search=Segrovka+lo%C5%BEiska    [Martin Štindl]   05.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  da se nahradit klasickou seger pojistkou kdyz je silna tak se da prebrousit nejlepe na magnetce ale v pohode pridrzet klestemi a liznout ji flexou neni to nic sloziteho jinak tyhle se vyndavaji stejne jako dratove pojistky pistnich cepu    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Přeji pokračovat s úspěchem.    [Luboš]   05.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  díky za radu pánové.

takže zkoušet, až se to povede - jinými slovy.
PS pro Luboše. Foto je jenom ilustrační. Potřebuji vyměnit ložiska v předloze a v zadní nápravě. Původní majitel nijak neošetřoval, byly potrhané manžety a ložiska i po čištění "drhnou". Velké podložky jsem vyndal, ty malé vzdorují. Myslel jsem, jestli někdo nemá nějakou "fintu":-)
A novou budu potřebovat min. jednu, byla z ní jenom část."-(    [DrkaprRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Asi bych neměl, ale neodpustím si, s prominutím, poznámku. Pokud je foto konkrétního motoru a kroužek je nepoškozený i volný a nejde mi vyndat, tak bych vážně zvážil pokračování v rozebírání motoru vlastními silami.    [Luboš]   04.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Možná by pomohlo klepnout na vrchní kroužek ložiska. Vypadá to , že je vysunuté a opírá se o pojistný kroužek.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  upravit na ne ploche kleste ne kulate a nebo je vypacit tenkym sroubovakem    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Pojistné kroužky ložisek 505 Rikša


 Zdravím,

mám problém s vyndáním pojistných kroužků ložisek pro Čz 505 Riša. nejsou to standardní ségrovky, jsou pro příslušný průměr o dost tenčí.
Dotazy:
1) nemáte radu, jak nejsnáze vyndat? I když mám kroužek volný v drážce, nejde mi kleštěmi na ségrovky vyndat.
2) dá se nějkde tento typ pjistného kroužku ještě koupit! zatím jsem to neobjevil.
Díky za rady.

Franta    [DrkaprRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2024 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (11) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Určení 502 podle rámu


 Pořídil jsem si rám 502, ze kterého bych chtěl postupným doplněním dílů poskládat celý skútr. Rám bohužel nemá vyražené číslo (náhradní díl). Protože i během výroby 502 byly nějaké změny na rámu, chtěl bych aby rámu odpovídal i zbytek skútru (např. pozdější hranatá zadní kyvná vidlice, zpevněný přední třmen ...). Těch znaků, podle kterých by bylo možno rám přibližně zařadit k roku výroby není mnoho. Zatím jsem přišel na tyto:
otvor pro trubku přední vidlice řízení - malý = 502 00 a 01
velký = 05 panelka, zahájení výroby 502/05 a 06 červenec 1963 cca od v.č. 42500 (Kusý str. 257).
Od počátku výroby 502 byly jako u 501 prolisy v místě bývalých schránek pod řídítky. Ty byly zrušeny (na skútru z r. 1962, provedení 02, číslo rámu 35 884 už nejsou - kdyby někdo věděl přesněji, uvítám informaci), stejně jako na posledním typu 05 (panel).
Dalším znakem jsou vzpěry u krku řízení ve schránce pod řídítky. Ty byly později též zrušeny (pokud by někdo věděl kdy, budu rád).
Potom, když byly tyto vzpěry zrušeny, byl do schránky zřejmě přemístěn držák pojistkového pouzdra, který byl dříve na dvířkách. V červenci 1962 byla zahájena montáž druhé pojistky 5A do okruhu blinkrů (podle knihy Kusý str. 257), typickým příkladem je moje 05, kde jsou 2 držáčky pojistkových pouzder ve schránce vpravo a vlevo od krku řízení. Možné je, že se před tím nějakou dobu používala varianta 1 pojistka ve schránce, 1 pojistka na dvířkách?
To je zatím vše, na co jsem přišel.
Můj rám nemá prolisy pod řídítky, nemá vzpěry ve schránce a má jeden držák pojistky.
Podle toho, co jsem výše napsal by vyplývalo, že tento rám by měl odpovídat skútru vyrobenému před možná r. 1961 až červencem 1962.
Uměl by někdo upřesnit? Má někdo skútr v této variantě rámu?    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.01.2024 
 Přidat odpověď 
Odpověď  Nedá, je to jeden komplet: knoflík, bovden, lanko, demontuje se to z karoserie celý.    [Tom]   19.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

Bowden sytiče


 Prosím o radu, jak se dá oddělit knoflík sytiče od bowdenu u 502.
Díky    [Petr]   19.01.2024 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Odpověď  ČZ 125, 175, 250 jednovýfuk    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

Matice výfuku 502


 Nevíte kde se dá sehnat, případně z jaké jiné motorky pasuje matice mezi kolenem a tlumičem výfuku na 502?    [Petr]   18.01.2024 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Nezodpovězené téma 

ČZ 501 z roku 1958 provedení?


 Ahoj,
našel by se zde nějaký znalec skútrů, který by mi poradil, jak by ten můj měl doopravdy vypadat?
Mám ČZ 501 z roku 1958 - podle štítku, vč.: 1152XX.
Z pramenů, které jsou dostupné (Katalog motocyklů ČZ od pánů Vošalíka a Šebka a Skútr Čezeta od p. Malypetra), tak ten můj moc neodpovídá jejich sepsaným poznatkům.
Třeba barva, navrchu mám sice štětko lak, ale pod ním je černá barva s bílou a pod těmito již je jen plech/ základovka.
Jako další - můj skútr má již větrák, kontrolky v háčku pro zavazadla, a dvířka s ,,vlaštovkami´´, naproti tomu ještě má spínačku s ampermetrem a již nemá hodiny, ani prolis pro ně, nebo úložné prostory před nohami.
Prostě bych potřeboval poradit, jak má vypadat.
V naší rodině je cca 25 let a předtím od 1 majitele - ten již nežije.
U nás s tím nikdo nic nedělal a ani 1 majitel se do toho moc nehrnul.
Děkuji za rady.    [wartas2]   31.12.2023 
 Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě na zvedáku.    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak hlásím že hotovo. Nakonec jsem se rozhodl pro kompletně nový lak. Karoserie nebyla opískována, jen přebroušena hlavně tam, kde byl lak špatný. Kde byly vrstvy kytu dobré, jen lehce přebroušeno. Pak už tradiční postup - základovka, ktytování, plnič a finální lak. S výsledkem jsem spokojen.    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Podle rámu by to měl být ještě rok 1961. Viděl jsem štítek s číslem 247 a měl r.v. 1961. Motor už bude určitě vyměněný, ten je zase až z konce výroby.    [Meela]   08.11.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den,stal jsen se majitelem ČZ 175 Rikša.Bohužel bez dokladů.Můžete mi někdo poradit jak zjistit historii ROK VÝROBY podle č. rámu a č.motoru.Rám-00250,motor-505 01 08809.
Chci rikšu připravit na testaci a veterán SPZ a budu vděčen za každou info.Děkují,Petr LIBEREC.    [Petr Zeman]   08.11.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den, také bych rád poprosil o jednu kopii. Předem velice děkuji Láďa    [Láďa]   21.08.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pokud to má za něco stát, tak barvu sundat. Zbyde tam obvykle starý hrubý tmel. Ten klidně nechat, pokud dobře drží. Základovka, dokitovat, přebrousit, plnič, přebrousit, barva. Jinak s tím bude hafo práce a nebude to stejně ono.    [longr]   06.06.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  levá strana    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  barva dobrá, ale na pár místech se loupe    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiOdpověď  pouzdro řadící páky a čep stojánku    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Jak zrenovovat?


 Asi před rokem jsem si pořídil další skůtr ČZ 175. Stroj byl rozložený, ale zdál se být celkem zachovalý. Původně jsem jej chtěl jen složit, místně opravit lak a zachovat jako co možná v původním stavu. Letos jsem se pomalu pustil do oprav - bylo potřeba zavařit vylámané pouzdro řadící páky, oravit stojánek a jeho čep, vyvařit díru na boku a spuchřelý konec karoserie, prorezlý kastlík... Po dnešní očistě se spíše kloním k tomu, že lak bude komplet nový. Jeden skůtr jsem už kompletně zrenovaval, tj. opískováno, základ, tmel, plnič, broušení, tmelení... U tohoto červeného mi to přijde zbytečné. Výjma zádi (opraveno) není prorezlý a lak je celkem solidní. Spíše bych volil tento postup:
vyvařená místa zatmelit, zbrousit, lokálně plnič, celou karoserii lehce zbrousit jemnějším smirkem, možná lokálně znovu plnič a pak komplet do stejného odstínu červeného laku (červeň šípková).
Jaký postup by jste u takového skůtru zvolili?    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (6) 
Odpověď  děkuji moc za info    [L ]   18.05.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  To jsou či byly přenosná petrolejová kamínka;-). Lze dohledat na netu.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.05.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

nápis Vesuv


 Zdravím, v harampádí ND u skůtru čz 502 jsem našel tento nápis Vesuv , netušíte jestli patří k motorce (či k plexi nebo tak něco...?) děkuji    [L]   18.05.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Odpověď  Tome ještě jsem neviděl kameníka, kterej by používal pilku na železo a šroubovák, ale zkusím se zepatt kamaráda jek se vyrábí kamenný šrouby a matice a jak se šroubují šroubovákem a řežou plátkem pilky na železo!!    [HonzaBK]   18.05.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zdravím pánové,

děkuji všem za obsáhlou diskuzi.
dneska mi silentbloky dorazily, opravdu jsou v ocelovém pouzdru. Na fotce to nebylo zřejmé. teď už bych se neptal.

Ještě jdnou díky za pomoc

Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.05.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Netvrdim že to pomocí této středověké kamenické pomucky nejde vydolovat, ale na opravu jakehokoliv vozidla to není ten pravej nástroj.    [Tomas]   17.05.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Na lisu nic nemusíš vyndávat jak jsme napsal nařízneš a vymlátíš majzlem a starým šroubovákme přes který se dá tlouct. Takto bez lisu jsem vyměnil v životě (od roku 1980) na Trabantech minimálně 100 silenbloků.    [HonzaBK]   16.05.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Všechny slentbloky na Trabanta mají vnější i vnitřní plechový kroužek!!    [HpnzaBK]   16.05.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Na pragosu mají nové silentbloky pasuje to i na Spartaka, nebo zadat číslo z katalogu a gugl něco najde, tu trubku musíš vyndat na lisu jinak tam novej nedostaneš.    [Tomas]   15.05.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zdravím Honzu,
taky si myslím, že je to kroužek, který patřil k silentbloku. vyrazil jsem gumu a vnitřní kroužek.
Jenom mě zarazilo, že doporučené řešení s trabantovým silentblokem je trochu jinak, to žádný vnější kovový kroužek nemá.
Ale to by snad neměl být problém, třeba sbloky do předních a zadních tlumičů jsou taky bez vnějších kovových kroužků.
Díky za pomoc
Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  a není to vnější kroužek silentbloku? vyrazil jsi silenblok i s vnějším kroužkem nebo ti vypadla jen guma avnitřní kroužek? Vtěšinou tam ty kroužky zůstanou, tak je naříznu plátkme pilky a vysekám je ven.    [HonzaBK]   15.05.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  nějak mi utekla foto 1    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.05.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/113 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006