MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 293570 příspěvků |6897 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 29 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexExportní typy československých motocyků 20.4.2018 04:49  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Chcel by som Vas touto cestou poziadat o nejake informacie, fotky atd ....   20.07.2008 / 398
    Zdravím všechny.Chystám se na renovaci Jawy 250/590 Sport z roku 1965.....   14.02.2006 / 287
    Zdravim takto vypadá muj trial v započeté renovaci, rád bych zjistil v....   19.09.2006 / 250
    californian   31.12.2015 / 214
    Viděl jsem už hodně ale Jawa 350 Californian předělaná na naftu to jse....   07.02.2007 / 154
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 332      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 3 / 77      Příspěvků Příspěvků: 5716
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/23 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  čert aby se v těch californianech vyznal. který typy jsou nejvíce ceněny a který nejméně a kolik se kterých vyrobilo,? a nevíte podle čísel motoru ,jak je to třeba u péráků, který typ do kterého roku a provedení?    [petr]   28.09.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 46 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Blatník byl trialovému velmi podobný, ale držák bowdenu byl úplně jinde. Na nově raženém štítku byl rok 1974, čemu by měl ale odpovídat černý rám. Přední světlo bylo PAL, ale zadní čínský LUCAS L679. Oilmaster nebyl funkční. Bylo tam dost renovačních přešlapů. Zda byl stroj s doklady, nevím. Ale za "německou cenu" to měl být Californian zabalený v původní přepravní bedně, podepsaný tehdejším ředitelem Jawy a poslaný z USA.    [Jarek]   12.04.2018
Odpověď  Není ten přední blatník náhodou z triala? Pak bych tu cenu 1/4 milionu chápal :D    [00]   11.04.2018
Odpověď  Zde bych si dovolil taky jednoho majitelem "postaveného" kalifa http://hrnous.rajce.idnes.cz/Jawa_660_Vintage_No._163/#IMG_20180409_184257.jpg    [Jawa660]   10.04.2018
Odpověď  A byla dokonce na prodej za 1/4 milionu.    [Jarek]   08.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jawa Californian na burze v Kroměříži..    [Jarek]   08.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  přední blatník.    [Jarek]   08.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  spojovací materiál    [Jarek]   08.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  pedál brzdy z 354 vč. držáku    [Jarek]   08.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  držák bowdenu..    [Jarek]   08.04.2018
Odpověď  airboxu    [Monty]   01.04.2018
Zobrazeno 10 z celkem 46 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (46) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Kde byl použitý 12V stator?


 .    [Jarek]   30.03.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  když to má uhlíky, tak asi fakt to není alternátor! A kde je razítko 12V ? Mně to připadá z fotky napsaný štětečkem nebo fixou.    [Monty]   30.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  štítek tam bohužel není, jen "tovární razítko" 12V. Napadla mě "jiná verze" alternátoru, když tam jsou svorky 11, 20, 55. Stator byl zakoupený u nás.    [Jarek]   30.03.2018
Odpověď  A štítek to nemá? Bud prototyp, nebo nějaká domácí úprava, zase taková věda to není, prostě převinout jinak cívky.    [Monty]   30.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [Jarek]   30.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [Jarek]   30.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [Jarek]   30.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  ....    [Jarek]   30.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [Jarek]   30.03.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 250/554, 250/579, 350/S554 Monark


 Zdravím pánové, rád bych se něco dozvěděl ohledně těchto motorek pro Švédskou a Finskou armádu, něco málo se mi podařilo na google najít, ale pořád nejsem na 100% spokojen. Už od léta si pohrávám s myšlenkou si tento stroj pořídit, popř. český Libeňák, ikdyž ten je dražší než armádní stroje. Všechny dostupné stránky jsem ASI našel, je i nějaká literatura, ohledně těchto typů? Různé motory, podvozky Monark, přední vidlice atd. Prostě se chci dozvědět co nejvíce...
Co bych chtěl je nějaká rada od těch, kteří tento stroj mají a pokud je někdo na jižní moravě majitelem a má chuť se o nějakou radu a postřeh podělit budu velice rád... :-)
Díky za reakce!    [Zdene] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.10.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ahoj, pořídil jsem si stroj Jawa Monark, měl bych spoustu otázek. Nemáte ho někdo? Nebo zkušenosti s motorem 554? Předem Vám všem děkuji. Standa    [Standa]   29.03.2018
Odpověď  http://www.veteranforum.c z/index.php?id=11&idk at=124&idtop=11474    [AK]   25.12.2012
Odpověď  steko@seznam.cz rád dojedu, díky!!    [Zdene] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.10.2012
Odpověď  Napište mi maila a můžete se přijet podívat. Jsem 20 km severně od Brna.Snad i něco zajímavýho o těchto motorkách vím.    [Monty]   26.10.2012
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  Zdravím.

Tak co kolegové, jak se líbila letošní podzimní MotorTechna ?? Na podvodníky jsem nenarazil. Zajímavých nabídek bylo mnoho...od pneu, až po j 250/579 Švédák...ten tam byl dokonce 2krát + plus mmoho dílu na nej....    [Radovan Raich]   28.10.2006

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 90 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ahoj, chystám se zprovoznění Jawa Monark, nenašel by se prosím někdo ke konzultaci? Standa    [Standa Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2018
Odpověď  Tady se ty příručky dají stáhnout http://jawaklubben.se/mektips/handb%C3%B6cker.html    [Matuška Pavel]   10.01.2018
Odpověď  Najde se zde ještě uživatek JzK, rád bych se zeptal, jestli jde ještě sehnat Manuál včetně příslušenství na Švéda v PDF, linky, které jsou v diskuzi níže již nejsou funkční... :-(
Předem díky za odpověď i těm, kteří mají tyto materiály...    [Zdene] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.08.2016
Odpověď  zdravím, najde se někdo s dokumentací na Jawu 250/553 Liběňák?
díka za Vaše rady a pomoc. jednoho renovuju a tak by se to hodilo.
Petr.    [Petr]   14.03.2014
Odpověď  http://www.youtube.com/wa tch?v=nnEw_8Jp1KY    [JzK]   15.01.2013
Odpověď  Ano, tenkrát to bylo ještě cenově zajímavé. A nabídky k prodeji okolo 800 EUR byly i z jižního Švédska. Pokud jsou dnes ceny za pojízdný stav okolo 2000 EUR, tak už to není příliš zajímavé.    [Honza]   27.12.2012
Odpověď  Jo pekné video byl tu na nej odkaz před 5-ti dny. Taky bych rád vedel kam se podely a nedivil bych se že ve šrote . Typuju tak 200ks v tom videu
E s háčkem nĕjak blbne:)    [josef h.]   26.12.2012
Odpověď  ked je reč o tich swedskich jawach nasiel som zaujimave video neviem či už tu nebolo ale stejne to stoji za to si to pozret tu prikladam link
http://www.youtube.com/wa tch?v=zPmwLty4J0o    [michalech20]   26.12.2012
Odpověď  V současné době když se něco ještě ve Švédsku objeví , jak píše pad ceny jsou od 2000 euro (cca 50tis. kč) nahoru. Nezapomínejte taky že Švédsko nekončí u Stockholmu , pokračuje až za polární kruh. K cestě do Švédska je potřeba využít trajekt který taky není zadarmo a auta nejezdí jen na naftu ale mají i další náklady na provoz. A minimálně 3 dny v pr... Cena 20tis. kč za dopravu je naprosto minimální v případě že by byly motorky hned u hranic. I do nejmenšího transita se vejdou 4 celkem v pohodě, max. sundáte stupačky,výfuky. 50tis. za kus x 4 je 200tis. kč + 20 doprava - minimum v průměru za kus 55tis. kč, nemá to už dneska smysl lepší pořídit už před časem dovezené třeba tady http://www.adamoldtimers. cz/cz/aktualni-nabidka-ve teranu/2/
neberte to jako reklamu s prodejcem se neznám    [venca]   26.12.2012
Odpověď  Pokud vím, tak už hodně poskrovnu a hlavně hodně prý zdražili z toho důvodu. Nevím, zda se to vyplatí, i kdyby se nás domluvilo víc, protože když mi nabízel kompletní a pojízdný stav za 2-2500 euro, tak to si ho můžu koupit pomalu tady a bez starostí.    [pad]   25.12.2012
Zobrazeno 10 z celkem 90 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (90) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Zdravim víte někdo více informací a tomoto motocyklu Čz Trail? Od do kdy se varáběj, barevný provedení, výbava, kam se exportoval? Za každou radu jsem velmi rád, děkuji    [nikotyn]   06.01.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 748 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  jo u toho jsem se hodně zasmál, "precizní přestavba" :-)    [meela]   27.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  předloha podle knihy..    [Jarek]   27.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [Jarek]   27.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  replika "Trail 487"    [Jarek]   27.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na inzerci ideální stroj na přestavbu na Traila.    [Jarek]   09.01.2018
Odpověď  http://www.motospicka.cz/24-spice-4x182.html nestačí je tady koupit?    [-a-]   20.11.2017
Odpověď  Měl by někdo rozměr případně vzorový paprsek předního kola na čz 482 trail? Potřebuji nechat vyrobit jelikož nikde nejsou k sehnání.    [Jakub]   20.11.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  pěkný kus..    [Jarek]   23.10.2017
Odpověď  Horní příložky jsou odlitek místo výlisku. Výroba Slovensko.    [Jarek]   23.10.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nechci dělat reklamu, ale Etovar nabízí na traila boční stojánek. Posuďte sami, mně se líbí.    [Kubas] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.10.2017
Zobrazeno 10 z celkem 748 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (748) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

californian


 Zdravím.Stal jsem se majitelem Califa 350 v tuningovem stavu a chtěl bych ho postupně dát do původní podoby.Prosím o rady,jaké mám sehnat na tento typ oba blatníky a obě světla.Je to r.v 1969 a výr.č.362-00046x . Děkuji    [basista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 214 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Není to extra vzácný štítek. Je na posledních panelkách do sovětského svazu. A to bylo hooodně tisíc kusů.    [Honza]   24.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  další RARE štítek..    [Jarek]   23.03.2018
Odpověď  Hezký!
A přitom každej druhej s anglicky psaným štítkem má RARYTU..............    [Monty]   18.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  k raritám....    [Jarek]   18.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [Jarek]   26.01.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  .....    [Jarek]   26.01.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  .........    [Jarek]   26.01.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  .......    [Jarek]   26.01.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [Jarek]   26.01.2018
Odpověď  Zjevně se o novodobou stavbu jedná. Základ může být originál, ale to bychom museli znát výrobní čísla.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.01.2018
Zobrazeno 10 z celkem 214 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (214) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Zdravim takto vypadá muj trial v započeté renovaci, rád bych zjistil více o něm od kdy do kdy se vyráběl jaký byli verze kam se exportoval a tak dále, za každou informaci jsem moc vděčnej:)    [nikotyn]   19.09.2006

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 250 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Jakube, ale vždyť to píšu. Originál se sehnat dá a motorka nemusí ležet nekompletní na půdě. Akorát už je hroznej problém, že lidé nedokáží pochopit, že originál opravdu stojí více jako replika. Zrovna 5500 za nedodělané brýle mi nepřijde jako zajímavá cena. Brýle, nádrž a rám dělají z triala triala a jsou to zásadní věci. Na motor vám stačí kartery bez čísla. Mě mrzí to, že díky těmhle replikám těch zásadních dílů tu brzy budeme mít 3x více trialů, než jich kdy bylo. Poškozuje to jejich celkovou sběratelskou hodnotu. Zrovna ty brýle musím pochválit, protože se od originálu opravdu rozeznat dají, ale blatníky v novém laku, řídítka v novém chromu, to už nikdo není schopen rozeznat, zda to je či není originál. Ale to musí posoudit každý veteránista sám svým zdravým úsudkem zda to, co dělá, je to správné...    [00]   17.03.2018
Odpověď  Pokud někdo koupí motorku postavenou z replik, tak snad pozná co je a není původní. A pokud to nepozná, tak je replika dokonalá a nemá smysl to řešit.
Kdybych měl rám a motor, taky bych raději dokoupil repliky abych se mohl těšit z jízdy místo toho abych měl na půdě hromádku dílů.    [Jakub]   17.03.2018
Odpověď  Já na tom nevidím nic špatného.Já to beru jako nový náhradní díl.A nevím proč bych měl nějakému troubovi za to dat 9 klacků když to mohu koupit za 5....Bez replik by jste si dnes ani neprdli.Jo jestli někdo udělá repliku motorky a pak to prodá jako původní tak to je špatně.To bych nikdy neudělal.Ale s tou cenou máš pravdu.Trial byl můj sen ale 1OO OOO za něj bohužel nemohu dát.Ano tak si ho za třetinovou cenu postávím a to jsem si hodně věci dělal doma.Mám alespoň origoš motor jinak bych do toho nešel.Nechci nikoho pobouřit.Dal jsem to tady, protože jsem si psal s nějakýma klukama a ti tyto díly sháněli.Tak jsem tu dal odkaz.Tak pardon když tak    [Jarek]   17.03.2018
Odpověď  00 napsal Nechápu, proč se vyrábí a staví předválečné motorky komplet z replik kromě motoru

Proč se staví? Aby se pak prodaly se ziskem nějakýmu troubovi jako original. Proto!    [PS]   16.03.2018
Odpověď  Buď dělám veterána, na kterého finančně dosáhnu, nebo ho nedělám. Nechápu, proč se vyrábí a staví předválečné motorky komplet z replik kromě motoru. Nechápu, proč si někdo staví triala z rámu klasické kývačky. To je ta neutuchající potřeba něco vlastnit, i když je to celé jen trochu, celé fejk a podvod. Pokud si někdo sám doma odleje hlavu na čz 500, pak to chápu, ten díl je nesehnatelný a chybí ke kompletaci. Ale pokud brýle na triala jdou běžně pořídit, pak nevidím důvod tam dávat repliky.    [00]   16.03.2018
Odpověď  jarek: a proč si nepostavit komplet celého triala z replik? Vyjde to na třetinu ceny, nikdo to nepozná... A to se vyplatí..    [00]   16.03.2018
Odpověď  https://motorky.bazos.cz/inzerat/87066342/CZ-250-Trial.php
jo tady to je    [jarek]   16.03.2018
Odpověď  Nooo tak radši si koupím tyto brýle než origoš za 9000kč co na bazoši kdosi prodával.Pěkně udělané holt dnes jde všechno:-)škoda že jsem si před rokem kupoval originál a pobouchané:-(    [Jarek]   16.03.2018
Odpověď  No to už nevím ale asi jo.Je to motokrosař.Dělal mi i rám.    [jarek]   08.01.2018
Odpověď  Moto Finěk Blatná?    [TOLI.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.01.2018
Zobrazeno 10 z celkem 250 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (250) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Chcel by som Vas touto cestou poziadat o nejake informacie, fotky atd .. o prvom type ČZ Endura typ 988    [Petr]   20.07.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 398 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dneska jsem na 988.2 najel prvních pár silničních km. První zkušenost - je to sice pětikvalt, ale v praxi stačí rozjezd na dvojku a pak jezdit až do pětky. Jednička je masakr. Lze zařadit, zalehnout hodně dopředu a dát plný plyn. Famózní. Na dvojku vlastně skoro to samé. S přihlédnutím k roku výroby a technologii to i slušně brzdí. A řve jako tur. Krása. A žere :-) Jezdím jenom české veterány, takže kontext a mé pocity z motorky vycházejí z jízdy na kývačkách a podobně. Stará dobrá 350/354 je oproti tomu opravdu silniční cestovní motorka. Číza 988.2. je ostrá motorka. Čirá radost.    [lane800] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2018
Odpověď  to zadni svetlo na tom stroji nize je anglicky lucas mam ho na nortonu prodavaji se velice pekne repliky ale pozor i repliky co nejsou nic moc jiny odstin cervene jakoby mlecne a bez popisku. obcas sou na ebuy i originaly ale stoji tak od litra vice plus posta    [Free]   03.01.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  pěkné enduro po renovaci, se srbskými doklady.    [Jarek]   05.11.2017
Odpověď  Moc pěkná, gratuluju. Sežeň schémátko a natáhneš to sám. Leccos možná 2x předěláš, ale není to až tak moc pracné, nic moc zkazit nemůžeš a získáš zkušenost    [Lada]   04.11.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den, podařilo se mi sehnat ČZ 988.2. Je v solidním stavu, ale bohužel přede mnou stojí osazení správného předního a zadního světlometu, původní blinkrů a natažení kompletní elektroinstalace. Prosím o radu, zda je možno koupit a použít jako základ např. kabelový svazek pro ČZ175/487? Případně budu rád za jakoukoliv radu. Díky.    [lane800Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.11.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  ....    [Jarek]   15.09.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [Jarek]   15.09.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [Jarek]   15.09.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  další enduro v inzerci    [Jarek]   15.09.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [Jarek]   14.09.2017
Zobrazeno 10 z celkem 398 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (398) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Sčítání California(s)nů


 Prohledal jsem doufám podrobně toto fórum,ale nanalezl jsem nikde souvislejší součet u nás (popřípadě i vzahraničí)zachovalých motocyklů Jawa Californian jakéhokoliv typu.Rad bych zde tedy založil téma Sčítání California(s)nů .Prosím tedy aby sem pokud bude alespoň trochu možné přicházeli pouze příspěvky týkající se tohoto tématu.Zajímalo by mě například jaký je nejstarší dochovaný kus nejznámějšího typu IV a naopak nejmladší.Uvádějte zde prosím verzi popř. typ(např.Californian 350 IV typ 362/00/09 pro složky VB),rok výroby,číslo rámu a výkon uvedený na štítku.Pokud máte jen motor tak číslo motoru.    [Jawaremaker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 27 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Jawa-350, 362/00/02 rok výroby 1969 výrobní číslo 362-000401 (Dušan)    [Contractor] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2018
Odpověď  To:Jozef, Contractor a Jozef Jakubík.Chlapi můžete sem dát foto Vašich strojů popř.je na vás nějaký kontakt?Jinak mám č.m.362-000105 r.v. 69    [basista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2016
Odpověď  na štítku nemam posledné číslo roku, mam tam 196(X), podľa mňa rok 1969, č.motora *362-0-000025*    [rider19] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2016
Odpověď  Jawa 350 Californian 01, 361-03159. USA, original cerveno/bila    [marekh22]   17.02.2016
Odpověď  Jawa Californian 350-362 r.v.1969 Original červená * 362 - 000322 *    [Jozef]   17.02.2016
Odpověď  Jawa Californian 350-362 r.v.1969 č.m.362000336 22hp.    [Denk Petr]   29.01.2016
Odpověď  Platné doklady na Californiana jsou tak v rozmezí 15-25tis.Kč. To samé platí pro Sportku 361 a 590. Pokud je můžeš koupit, kup je, jsou téměř k nesehnání.    [Tom J.]   20.01.2016
Odpověď  Super,mam moznost kupit platne papiere rocnik 1973 takze by to bolo super,mimochodom aka je podla vas prijatelna cena za prepisatelne platne tp+spz    [Luke]   17.01.2016
Odpověď  Luke:výr.č.motoru je vysoké, tzn. že se jedná o září-říjen 1973 (jeden z posledních)    [No name]   17.01.2016
Odpověď  Jawa 350/362 IV Oilmaster rocnik zistujem ,ak by mi niekto vedel pomoct bol by som vdacny,majitel mi tvrdil ze stitok na nej nebol a ked bola uz v dodavke tak z neho vypadlo ze je to 1970 tak ho zrejme odvrtal :/ vyrobne cislo motora *362-0 014088* ,Bratislava ,Slovenska republika    [Luke]   17.01.2016
Zobrazeno 10 z celkem 27 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (27) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Ahoj poradi nekdo s touhle motorkou?


 Zjistil jsem ze se jedna o model 485 coz nebylo tezke ,kdyz mam stitek, ale vic jsem nic nezjistil. Dostala se mi do rukou cirou nahodou tak jak je. Ted bych chtel sehnat predni savle, blatnik, kolo. Zadni kolo je dural nebo hlinik. Poradi mi co presne tam ma byt? Diky.    [Anty26] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 60 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Když koukám na ty fotky z 2014 a teď, tak to bylo kus práce. Pěkný!    [fajla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Celkový    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2018
Odpověď  Jo a kdyby někdo měl, nebo věděl kde sehnat na kastlík tu nálepku "250" tak budu rád za info. Děkuji    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak vrak překopán v něco co jede,...ještě přihlásit a hotovo. Chyby má, ale kastlík už mám správný a blikače a zadní světlo mám zatím jen tohle.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2018
Odpověď  Ahoj tak přišel správny čas na tu moji 485. Mam přední vidle s blatnikem. Sehnal jsem i dural. kolo jen si nejsem jist šířkou rafku. Jaky rozmer předního kola máte? D ale bych potřeboval ložiska do krku komplet. Vůbec nevím co tam má byt. Dodělam menší projekt a jdu na ni.    [Anty26]   27.11.2017
Odpověď  přímo v Mutějovicích jsem asi nikdy nebyl, ale občas jedu do Rakovníka-Křivoklátu přes Jesenici a nebo přes Hořovičky a Kněževes    [fajla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.05.2015
Odpověď  je mozne ze jsem te na ni potkal nekde u mutejovic?    [martin101] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2015
Odpověď  Pěkná sbírka ,,hranatek". A 485ka taky moc pěkná! Snad jí jednou dotáhnu do podobnýho stavu. Já jí stříknu černou barvou a rád bych za ní tahal ještě PÁVa.    [MALI]   24.05.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  a ještě jednu fotku se sestrami :)    [fajla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Štefty musí být určitě delší, ale nesmí být až moc dlouhé, protože potom karburátor nejde nasadit. Nevejde se nad karter. Ale nakonec se mi povedlo najít optimální délku a gumu z 487 jsem tam použil.
S tím, že motorka jede dobře naprosto souhlasím. Jen já blbec jsem si koupil o zub menší kolečko na sekundární převod, hned po záběhu dám originální.    [fajla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2015
Zobrazeno 10 z celkem 60 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (60) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 250 Enduro, typ 988.2 - karburátor


 Potřeboval bych poradit, jak je správně uchycena jehla v karburátoru u typu 988.2. Mám namontován karburátor Jikov s označením SD 2805. To je, domnívám se správně. Přikládám obrázek, jakou tam mám jehlu a jak je uchycená. Potřeboval bych potvrdit, jestli to tak má být? Mám podezření, že je to nějaká nouzová úprava. Pokud byste někdo věděl, jaký typ jehly tam patří a zda se ještě dá sehnat, budu rád za info.    [lane800Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Toto uchycení je správné.    [Hans]   10.02.2018
Odpověď  Je to presne tak ako to má byť.    [Joski]   09.02.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Zadní kolo + čep rozety + kyvná vidlice- CALIFORNIAN


 Ahoj, začal jsem dávat dohromady zadní kolo u californié a narazil jsem na problém.

1) Má být mezi ložiskem středu kola a čepem rozety nějaká rozpěrka ? Jelikož mám ve středu kola a na rozetě vyřezené "zuby" aby to do sebe zapadlo - což si myslím že není originál.

2) Dále čep rozety - který prochází ložiskem v rozetě, mezi ním a ramenem rozety má být taky nějaká rozpěrka ? Nebo sedí na vidlici pouze tou ploškou ? http://www.motokramek.cz/cep-rozety-jawa-353-354/ U panelky je kryt unašeče, který se opře o rameno vidlice, ale tady žádný unašeč není, co tam tedy přijde.

3) Přijde mi že mám trochu ohlou kyvku - viz foto. Vím že kolo taky není uplně v rovině, ale vůči rámu ho do roviny nemůžu dostat, může to nějak souviset s tou rozetou ? Dá se nějak narovnat kyvka ? Vyráběj se repliky ? Díky    [Jirka]   06.03.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dle meho laickeho nazoru motorkare Jawisty, se jedna o rozperku, ktera se dle nakresu z katalogu ND pro Californian u rozety opira o lozisko a z druhe strany z boku o prave rameno kyvne vidlice. Tato rozperka je nasunuta na cepu rozety. Rozperku by slo upravit po odstraneni plechu stitu rozety do krytu Panelky z tohoto dilu nebo jej podle tohoto vysoustruzit.    [MartiN]   10.01.2018
Odpověď  Jak mas hustej olej v tlumicich? To dela dost velkej rozdil... Ja liju dopredu 20W a je to akorat, zadni 10W. Uvidis co to udela...    [marekh22]   31.05.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prosím, opravdu nikdo neví jak je to s tím sekundárním převodem? Přijde mi, že Calif hodně táhne a dá se opravdu hodně vytočit na 4.st tak jestli tam nemám vysoký převodový poměr(do pomala a síly). Co patří na Californii za pružiny? měl jsem tam s průměrem drátu d=7 což bylo tvrdé, dal jsem s d=6,5mm a je to pořád dost tvrdé => na okreskách mě z jízdy velmi bolí záda, nemáte nějaký typ jak to trochu naladit? Např proti ČZ 175 s progresivními pružinami se to nedá srovnat.    [Cisar.Ondrej] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.05.2015
Odpověď  Prosím vás jaká řetězová sada patří na Californi r.v.1969? V katalogu a na motorce sem našel přední kolečko 15z a rozetu sem počítal a tj. 52z, a nějak se mi to nezdá. Na některých fotkách vypadá ta rozeta jako 46z. Také jsem někde četl že tíchá a USA verze se lišili patorkem 18z a 19z ale nevím jestli primární nebo sekundární převod a už vubec nevím jestli to není nesmysl.    [Cisar.Ondrej] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.05.2014
Odpověď  JB: a jak je tlustá ? Stejně jako unašeč u panelky ??    [Jirka]   09.03.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Rozpěrka 17 je vidět na této fotografii. Je mezi ložiskem rozety a vidlicí.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.03.2014
Odpověď  chlapy dyt se ta vložka přece dává z druhý strany vidlice, ze strany u rozety se provlíkne čep rozety do ramene kyvky a skrz ten čep se protáhne osa. Ta vložka je přeci na durhým ramenu ne ?    [Jirka]   08.03.2014
Odpověď  zrovna vcera jsem rozebiral adni kolo na 362,tu "17" bys mel mit vsunutou do napinaku retezu a pak tim prostrcis celou osu kola..je to na vymezeni mista...viz prispevek nize.Jak jsi na tom se zadnima tlumicema?myslel jsem ze budou stejny s panelkou,kterou jsem delal driv,ale ty cromovy spodky jsou cca o pul cisla uzsi a vrsky mam v hliniku.Slo o usetreni celkove vahy stroje?    [petr]   07.03.2014
Odpověď  to by měla být vložka do "díry" pro osu ve vidlici, díra je větší než osa a tímhle je to vymezené    [meela]   07.03.2014
Odpověď  díky, na tom druhým obrázku, co to je ta 17 ?? To vypadá na nějakou rozpěrku, věděl by někdo jak má být velká ?    [Jirka]   07.03.2014
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kniha Jawa Californian vyšla v druhém, rozšířeném vydání


 Dovoluji si upozornit, že se mi po čtyřech letech podařilo nachystat a vydat knihu Jawa Californian v druhém, rozšířeném vydání.
Věřím, že 60 přidaných stran, 150 nových obrázků a zcela přepracovaný text zaujmou i zkušené čtenáře z řad návštěvníků VeteránFora.

Kniha bude veřejnosti poprvé představena 4. dubna 2015 během Jarní Motortechny v Brně na stánku firmy MontyJawa.

http://www.motomagazin.cz/kniha-jawa-californian.h tml    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.04.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  další drobný překlep ve druhém vydání knihy. Jedná se o 250 Californian III. Protože Californian II neměl kryt karburátoru, schránky a umístění klaksonu bylo jinde.    [Jarek]   08.01.2018
Odpověď  Díky. U všech svých motorek mám Stratolite.    [Jarek]   10.06.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Používáno bylo určitě více typů od více výrobců odrazek. Uvedl jsem odrazky s označením SATE-LITE, protože jejich použití mám potvrzeno z motocyklů, které se dochovaly ve 100% původním stavu.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.06.2015
Odpověď  str.161. asi překlep. Motocykly dodávané na trh USA byly od roku 1972 vybavovány bočními kruhovými odrazovými skly SATE-LITE vyhovující normě SAE. Vpředu oranžovými a vzadu červenými. Chci jen poznamenat, že boční odrazky měly název STRATOLITE.    [Jarek]   07.06.2015
Odpověď  Děkuju.    [Jarek]   27.04.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ty popisky třistapadesátek Švédů a samozřejmě i ta litina jsou hloupé chyby, kterým šlo lehce předejít. O to více zamrzí.
Přední světlomet Pal, který byl použit na Californianech II měl skutečně jen jednu kontrolku. Bohužel se mi nepodařilo sehnat jeho fotografii v použitelném stavu. Fotografie světlometu z novějšího modelu byla použita za účelem ukázání rozdílu mezi světlometem Bosch a Pal. Zatím nevím ani o jednom dochovaném kusu.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  27.04.2015
Odpověď  Tak pokud byla motorka vybavená alternátorem, neměla akumulátor, a logicky potom ani kontrolku dobíjení?    [Monty]   26.04.2015
Odpověď  Kniha je zpracována hezky, několik chyb z prvního vydání bylo opraveno (sedadlo, lakování nádrže stříbrnou a sv.červenou barvou u Californianu II). Ale jistě dalšímu pozornému čtenáři neuniklo toto tvrzení: Existoval takový plechový světlomet PAL? Strana 123. Tento světlomet byl osazen jednou červenou kontrolní svítilnou 12V 1,5W pro indikaci dálkového světla. Vlevo dole je ale fotografie světlometu PAL se dvěma kontrolkami (modrá kontrolka - dálkové světlo, červená kontrolka - dobíjení). Dále jsem našel překlepnutí, str. 31 popis obrázku - Jawa 350 typ 554, ne 553., str.170 později z hliníkové litiny (slitiny).    [Jarek]   26.04.2015
Odpověď  Na tomto místě bych nejprve rád poděkoval všem, kteří mě podpořili a přispěli do knihy svými poznatky a materiály. Také musím poděkovat kolektivu nakladatelství Grada, který odvedl výbornou práci při přípravě knihy.

Jako autor asi nejsem ten pravý, kdo by se měl vyjadřovat k novému obsahu knihy. Nicméně při přípravě druhého vydání jsem před podobnou úvahou stál též. Měl jsem v podstatě dvě možnosti volby. Snazší a náročnější. Buď přidat jednu, dvě kapitloly plus odstranit chyby, a nebo zkusit do knihy vpravit většinu z toho, co se mi za čtyři roky od prvního vydání nashromáždilo. Zvolil jsem druhou cestu, i proto, že jsem předpokládal, že čtenáři budou stát před podobným rozhodnutím a já jim tímto ono rozhodování zjednoduším :-)

Nyní, když je výsledek na světě, jsem rád, že jsem na to šel z gruntu. Ač má kniha stejný formát, je rozdíl mezi prvním a druhým vydáním opravdu znát. Doporučuji si knihu prolistovat, při čemž bude rozdíl nejvíce patrný.

Při rozhodování nad koupí určitě bude hrát svou roli cena. Ta je stanovena někde na úrovni třech výtisků časopisů, což ji činí poměrně dostupnou. A dostupná je i svým formátem. Malý formát na jednu stranu neumožňuje dostatečně vyniknout obrazové formě, ale zase umožňuje knize být společníkem tam, kde nemohou být drahé a objemné encyklopedie.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.04.2015
Odpověď  vždycky mě naštve když vyjde druhé vydání :-) to dilema jestli koupit novou knížku a starou založit nebo to oželet a koupit si něco jiného :-D    [meela]   03.04.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Policejní Jawa Californian


 Zdravím, nedávno jsem si koupil policejní Californii s převažující bílou barvou a podle dobove fotografie mi na motycyklu chybí padací rám... Nevíte kde ho sehnat??? popř. jak ho vyrobit?? Foto jen na ukazku. Díky za odpovědi    [Patrik]   25.06.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Fotky z muzea nejsou vypovídající. V Rabakově nemá vystaveny calif ani revmaplech s prolisy na blinkry    [Jakub]   05.01.2018
Odpověď  Z dobových fotek to vzadu vypadá jako blikače z prasete a vpředu snad taky, věděl by někdo?    [Jakub]   05.01.2018
Odpověď  Mám fotku z muzea na Křivoklátě, nechci jí zveřejňovat (víme jak to je...)
Vepředu má blinkry na revmaplechu a vzadu ty menší jako na panelce    [Petan69]   05.01.2018
Odpověď  Jaké blinkry byly na policejním californianu? Vpředu v revmaplechu a vzadu?
Co anténa, ovládání majáků a věci k vysílačce?    [Jakub]   05.01.2018
Odpověď  Díky, chlupe.    [Tomas]   19.08.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě foto padacího rámu -    [chlup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.08.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Michal -Tady máš vyfocený revma plech s plácačkou. Je to jenom plechová kapsa, do které se plácačka zasune.
Tomas - ano na revmaplechu je pro blinkry prolis.    [chlup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.08.2015
Odpověď  Ahoj, sháním padáky na VB Calif. a nemá někdo doma revmaplechy ? (potřeboval bych vidět jak je držák na plácačku)    [Michal]   12.05.2015
Odpověď  http://etovar.cz/cs/index.php?controller=search&am p;orderby=position&orderway=desc&search_qu ery=ram    [Aleš]   01.05.2015
Odpověď  Poprosil bych o informaci, majitele originál strojů. Díky.    [Tomas]   15.03.2015
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (17) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

ČZ 350/472.4


 Podarilo se mi koupit vyvozni cizu 350, puvod Madarsko, r.v. 1981 (nadrz nalepka a vetsi hrdlo, paka nozni brzdy mimo osu kyvky, vetsi predni svetlo), puvodni stav, motorka je funkcni a s doklady, ale chybi blinkry, zapalovani ma s regulatorem na statoru, coz asi nema byt, el. je celkove zajimava asi s tim nekdo neco delal, ale vse funguje, chromy pekny az na vyfuky, ktery jsou poteceny zrejme kyselinou (jde to necim vylestit?). Necham ji asi tak jak je, jen vse radne vycistim a chtel bych sehnat blinkry, takze se chci zeptat jake na tento rok patri, predpokladam spravne, ze asi ty starsi kulatejsi?    [Jirka]   22.09.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ahoj ještě prosba nemáte někdo osu předního kola na 471 nebo 472. Nebo kde se dá pokoupit třeba replika. Nikde jsem nenašel. Diky    [Anty26]   20.11.2017
Odpověď  Díky, ale potřeboval bych pod sedlem.    [Anty26]   19.11.2017
Odpověď  Zdravím, fotky jsou tady:
http://matesmotoservis.rajce.idnes.cz/CZ_350_472.6 /    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2017
Odpověď  Ahoj nedaří se mi dohledat El. Schémata na 350/472.6 pomohla by mi i fotka El. Vedení pod sedlem a kolem baterie. Moc děkuji za pomoc    [Anty26]   19.11.2017
Odpověď  Tahle je z Maďarska, už to novější provedení, ale původní až na pár věcí.    [Jirka]   06.10.2017
Odpověď  Moc pěkná!
Já už léta stavím podobnou, dovoz z Polska. Má červenou jawáckou barvu, hliníkové ráfky a chromované bočnice nádrže.    [Jakub]   03.10.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [Jirka]   02.10.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak už mám hotovo a po instalaci vape už jede, tak jak má..    [Jirka]   02.10.2017
Odpověď  Diky, o tom vim, ale je s matkou u kolene, ja potrebuju nasuvnej konec.    [Jirka]   07.07.2017
Odpověď  http://www.aukro.cz/ShowItem2.php?item=6880641397    [marca]   06.07.2017
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (20) 

 Strana 1/23 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 20.4.2017)
Nezodpovězené téma 

Kryt řetězu u "švéda"


 Zdravím, nemá někdo prosím informace nebo fotky jak je řešen kryt řetězu u Jawy 553(579) švéd? Prošel jsem na internetu co šlo a nic bližšího k tomu jsem nenašel. Zajímalo by mne jak je řešeno rozevření horní horního a spodního krytu v přední části a jak vypadá nástavek(pouzdro krytu v motoru).    [Martin Štindl]   06.02.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Vyměním


 Vyměním JAWA Bizon s TP malou SPZ, za JAWA VB Californian (Veřejná bezpečnost)    [Kolja] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.10.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 250/475 Trial detaily


 Zdravím všetkých. Začínam s renováciou môjho Triala a nepodarilo sa mi nikde nájsť pár detailov, ktoré musím opraviť, resp. dorobiť. Ak by bol niekto taký dobrý a odfotil to na svojom Triale (prosím len originál), budem rád. Jedná sa mi o: 1.umiestnenie uška pružiny hlavného stojanu na ráme, 2.dĺžku a tvar konzoly na uchytenie držiaku batérie na ráme, 3. pripojenie krytu reťaze k rámu, resp. podblatníku. Vopred ďakujem.    [rtoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.10.2017
   Přidat odpověď 

 Strana 1/23 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006