MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301242 příspěvků |7255 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 62 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexExportní typy československých motocyků 19.7.2019 00:26  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Chcel by som Vas touto cestou poziadat o nejake informacie, fotky atd ....   20.07.2008 / 408
    Zdravím všechny.Chystám se na renovaci Jawy 250/590 Sport z roku 1965.....   14.02.2006 / 287
    Zdravim takto vypadá muj trial v započeté renovaci, rád bych zjistil v....   19.09.2006 / 262
    californian   31.12.2015 / 223
    Viděl jsem už hodně ale Jawa 350 Californian předělaná na naftu to jse....   07.02.2007 / 154
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 342      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 8 / 84      Příspěvků Příspěvků: 5872
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/23 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Elektroinstalace californian 350


 Cau lidi
Muze me nekdo z vas doporucit nejakyho vyrobce kdo dela dobre elektroinstalaci na califa?
Uz jsem se 1 napalil a koupil ultra shit....slaboucky kabilky co se lamou a ve finale to nesedi jak by melo
Diky moc    [Fanda]   25.06.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Udělej si to sám, těch kábliků tam moc není.    [JZ]   25.06.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Zdravim víte někdo více informací a tomoto motocyklu Čz Trail? Od do kdy se varáběj, barevný provedení, výbava, kam se exportoval? Za každou radu jsem velmi rád, děkuji    [nikotyn]   06.01.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 762 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [Jarek]   07.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pěkný originální Trail na bazoši.    [Jarek]   07.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  ......    [Jarek]   26.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  .....    [Jarek]   26.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  ....    [Jarek]   26.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [Jarek]   26.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na prodej replika Cocy. Škoda výfuku a dalších detailů..    [Jarek]   26.10.2018
Odpověď  Musim se smat nebo spise plakat? Kdyz jsme pred ctyrmi roky publikovali Katalog, tak si Dusan Sebek delal legraci, ze za par let se prave takoveto repliky487 objevi ciste na zaklade knihy. No koukam, ze mel pravdu...    [Honza Vosalik]   20.09.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  za 10 tisíc...    [Jarek]   19.09.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  winterprojekt    [Jarek]   19.09.2018
Zobrazeno 10 z celkem 762 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (762) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

JAWA RUTA 40 v Argentine.


 Vcera jsem se bavil s jednim zakaznikem z Argentiny a nejak jsme narazili na rec kolem motorek a rika ze ty JAWY Daytona a JAWA RUTA 40 jsou celkem popularni v Argentyne. Rikam ze jsem o techto motorkach nikdy neslysel a to mam doma dve Cezety a Jawy celkem znam. No neznam asi tak jak bych mnel... Prni jsem myslel ze mluvi o starych Californian ale pak mi doslo ze mluvi o novych motorkach (anglicky moc neumnel) Jsou delane v Argentyne a jake motory tam jsou to nevim??? Mne se ta JAWA RUTA celkem zamlouva jen skoda ze ten motor neni tak 600cc.    [marekh22Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Nech je to co chce ale vypadá určitě líp jak ty sracky co dělá Jawa v Tynci    [Kolda]   29.05.2019
Odpověď  Bohuzel to priplacnuti nalepky Jawa musel nekdo od jawy podepsat, je to zarazene pod Oficialnima jawa strankama, takze bohuzel to jawa je at uz chceme nebo nechceme.
Asi nas bude vice co nechceme, aspon pro mne to je od jawy trapne.    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.08.2012
Odpověď  Je to jednoduché, pro čínského bezejmeného výrobce má značka Jawa cenu a obráceně Jawa už nemá co jiného nabídnout. Takže jasný obchod. Potvrzení konce.    [Lada]   16.03.2012
Odpověď  A k tomu srovnání s autama montovanýma v cizině - pokud je nějaká Škoda smontovaná v Rusku, je to pořád Škoda. Tohle ale nejsou Jawy vyráběné v cizině, v tomhle případě se jedná o motorky, který vymysleli a vyrobili Číňani a s jawama nemaj vůbec nic společnýho. Akorát na ně (asi z obchodních důvodů) připlácli ty samolepky na nádrž, to je všechno...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2012
Odpověď  I YUKI je jen prodejní značka pod kterou zas u nás prodávají svoje výrobky různí výrobci z Ćíny. Neni to nějaká jedna továrna, jeden výrobce. Ono tohle přeznačkování z komerčních důvodů není nic nového, stačí si vpomenout na ČZ 125T, které se prodávaly v USA pod značkou Indian, nebo později se i čezety prodávaly v cizině pod značkou Jawa atd. I v dnešní době to pro Jawu neni nic novýho - vzpomeňte třeba na JAWA "new pionýr" což nebylo nic jinýho než čínský moped, nebo nějaké ty miniautomobily JAWA...
Jinak co se týče dnešní výroby v Týnci, to by bylo na delší diskusi, ale muj názor je, že je to docela smutný. Naprosto hlavní podíl výroby tvoří stále zastaralé dvoutaktní 350, které se ale už v Evropě nesmí kvůli emisním limitům prodávat, tak putují někam do třetího světa. Moderní čtyřtakty o které se jawa snaží jsou co do počtu vyrobených kusů jen naprosto okrajová záležitost. Ono se taky není co divit - kolik lidí si koupí motorku, která má sice relativně osvědčený motor (dříve rotax, teď minareli), ale jinak vypadá jako by si jí nějaký kutil spíchnul sám v garáži, podle majitelů je potřeba si jí tak nějak dodělat doma a co je asi hlavní - stojí zhruba tolik (nebo víc) jako nesrovnatelně kvalitnější japonci, Triumph Boneville, nebo skoro jako HD sportster atd. To si může koupit jen opravdu zarytej jawař-srdcař (kterej ovšem musí překousnout, že jeho jawa má italskej motor...).
A o přístupu Jawy k zákazníkům si uděláte dobrý obrázek, když se podíváte třeba na komentáře majitelů novodobývh Jaw 650 na motorkari.cz ... jedním slovem - smutek.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2012
Odpověď  Diky za zpravu, tak jen doufejme ze za prodani znacky JAWA do argentyny nasi vrcholovi pracovnici tyto penize pouzivaji na vyvoj noveho JAWA modelu. Za poslednich 20+ let toho moc pokrokoveho od JAWA neni. Ty oficialni stranky od JAWA vypadaji tez zastarale.
Jen tak dodatek ze to nema z JAWA nic spolecneho: A to SKODA ktera je vyrobena v Polsku, Rusku nebo v Indii nebo kde je vsude delaji nema nic spolecneho z SKODA ???
Nebo Mercedes-Benz vyrobeny v Usa tez nema nic spolecneho z Mercedes-Benz. To si panove mely rozmyslet trochu vice a nedat od toho ruce pryc a jen vzit penize, Porad se to prodava pod jmenem JAWA...a na oficialnich strankach JAWA!!! Takze to muzeme brat ze YUKI je jako lepsi JAWA jak ma Nissan lepsi INFINITY, Honda ma lepsi radu ktere rika ACURA atd. At se k tomu vyjadri nekdo odpovedny....    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takto pod značkou YUKI můžete tu "argentinskou jawu" koupit u nás. Porovnejte tu motorku s fotkama níže a zjistíte že je to dtto...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2012
Odpověď  Přesně tak. Taky už jsem na internetu na tyto "JAWY" narazil. S Jawou a Českou Republikou mají ale tyhle motorky společnou jen tu značku na nádrži, kterou si podle mě nejspíš koupili Číňani pro prodej v některých zemích, kde jí lidi ještě znají. Jinak jsou to vesměs levné čínské motorky, které se prodávají u nás pod značkou YUKI...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2012
Odpověď  Tohle nemá s Jawou nic společnýho. Firma jen za peníze povolila užívat své jméno na nějakých motorkách. Tam není z Jawy ani šroubek.    [vwkafer]   09.03.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  Jeste trosku vice z blizka: Jawa Daytona 350    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2012
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zodpovězené téma  

zapojeni spinaci skrinky pro zkuseneho elektrikare :)


 zdravim,
mam dotaz ohledne zapojeni el.svazku ve spinacce... ve schema zapojeni se pise,ze do svorky 15/54 prijdou 3 kabely...ja mam ve spinacce ale kazdou svorku zvlast...jak 15 tak 54...nemam 15/54 dohromady...
nekdo zkuseny,ktery me poradi?? diky    [rizeksbramborem]   07.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  jeste jedna malickost...muzete me nekdo poradit kam nejlepe s prerusovacem?kde ho mate uchyceny apod..
popr diky za foto    [rizeksbramborem]   25.05.2019
Odpověď  ano je to spinacka na bosak...
mam 350...tzn ze do svorky 15 zapojim obe civky a zbytek jde do 54 ano?
koupil jsem svazek kabelu na etovar s blnkrama a ted tam trochu laboruju...:/
jeste jedna vec...kde kdo mate pridelanej prerusovac blinkru? :))    [rizeksbramborem]   08.05.2019
Odpověď  Svorka 15/54 je na spínačce se zámečkem - třeba na panelce

Spínačka na bošák má 15 i 54
Ze svorky 15 na spínací skříňce vede kabel na svorku 15 zapalovací cívky.
Ze svorky 54 na spínačce je všechno ostatní,přerušovač blinkrů, kontrolky neutrálu a dobíjení, vše co má být pod napětím po zastrčení bošáku    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.05.2019
Odpověď  Svorka označená jako 15/54 jsou de-fakto svorky 15 a 54. Je vcelku jedno, jestli zapojíte do svorky 15 anebo 54. Obě svorky jsou stejné.    [vintera]   07.05.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Calif 28 koní


 Nenašel by se někdo kdo zná časování, nebo má rozvin válce, pro 28k motor z Califa ? V čem všem je rozdíl oproti klasické verzi ?    [Pepek]   22.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Motor je furt stejnej, nakej kun pridava pouze plneni a vyfuk, tech 28 koni je napsany akorat podle jine normy jen aby to papirove lip vypadalo.    [Hovno]   22.05.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Chcel by som Vas touto cestou poziadat o nejake informacie, fotky atd .. o prvom type ČZ Endura typ 988    [Petr]   20.07.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 408 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý deň,

Aký vzduchový filter použiť na CZ 250 Enduro?    [Martin11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2019
Odpověď  Zdravím a hlásím , že po přenastavení karburátoru do pozáběhového nastavení je už velmi dlouho klid a zapalovací svíčka neodchází . Takže jejich předešlé extrémně časté odcházení bylo na 99% způsobeno bohatou směsí .    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2019
Odpověď  lane800 :
Nejaky posun s tim odpalovanim novych zap. svicek prosim ?
Primo u prave zajete CZ 250/988.2. se mi to stalo zatim jen jednou a to s novou NGK 9 , tak jsem dal novou BRISK N14C a zatim dobry .
Ale u prave zajizdene CZ 175/482 mam tu stejnou zkusenost s neustalym odpalovanim svicek BRISK N14C . Zkusebne jsem dal novy kondenzator a pote i novou indukcni civku , ale to to neovlivnilo .
Pote , az pri jizdach v listopadu , kdyz uz bylo jen 10 c ,jsem dal teplejsi BRISK N15C a ta se prekvapive dlouho drzi ... , tak jsem zvedav jestli se bude drzet i nadale na jare ...

Jeden nadsenec me presvedcive tvrdil , ze je to pouzitym olejem do benzinu ( tomu by v mem pripade odpovidalo i to , ze teplejsi svicka se lepe prohriva a je schopna jiny/vetsi nanos na kontaktech lepe spalovat-propalovat ) .
Jsem sam zvedav az po zabehu prenastavim jehlu a vzdusnik karburatoru do pozabehoveho / chudsiho nastaveni , jestli se to zmeni k lepsimu a svicky treba konecne prestanou odchazet ... ?

Take jsem slysel nazor , ze drive tato stejna zavada byvala rozsirenejsi i u mnohych novych nezajetych automobilu a vetsi posun k lepsimu s timto byl az po jejich zajeti ...    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2019
Odpověď  Ahoj, nevíte, kde bych mohl sehnat přední světlo Aprilia 130? Je skoro na všech těchto endurech. Díky moc za radu.    [capinRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2019
Odpověď  Díky, už to hledám.    [lane800]   19.05.2018
Odpověď  BRISK N14C nebo N12C jsem samozřějmě myslel, značka PAL už dlouho není.........    [Monty]   19.05.2018
Odpověď  Dejte studenější, PAL N14, případně N12 http://www.brisk.cz/content/uploads/2015/08/srov_tab_pal_jiskra_brisk.pdf    [Monty]   19.05.2018
Odpověď  Já s tím hlukem zas takový problém také nemám :-) Trochu řve, ale je to přesně, jak to má být. Aktuálně řeším jiný problém. Ta motorka doslova žere svíčky. Zatím používám normální brisk N15C, ale umírají skoro před očima. Po čase přestávají házet jiskru. Budu rád za doporučení, co dávají ostatní. Díky.    [lane800]   19.05.2018
Odpověď  Ahoj "lane800" Čz 250 ENDURO jsem před lety měl a s hlukem jsem problém neměl. Ale na konci tlumiče výfuku je závit na který se ještě šroubovala orig.tlumivka do zemí s přísnějšími předpisy na hluk. Na kvalitních fotkách původního stavu je dobře vidět, jen je docela dlouhá a přesahuje za motorku. Reflektor tam byl původní od Aprilie, blinkry a zadní lampa LUCAS. Byla to super motorka. M.H.    [Miloš H.]   18.05.2018
Odpověď  Ahoj "lane800" Čz 250 ENDURO jsem před lety měl a s hlukem jsem problém neměl. Ale na konci tlumiče výfuku je závit na který se ještě šroubovala orig.tlumivka do zemí s přísnějšími předpisy na hluk. Na kvalitních fotkách původního stavu je dobře vidět, jen je docela dlouhá a přesahuje za motorku. Reflektor tam byl původní od Aprilie ? Byla to super motorka. M.H.    [Miloš H.]   18.05.2018
Zobrazeno 10 z celkem 408 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (408) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

californian


 Zdravím.Stal jsem se majitelem Califa 350 v tuningovem stavu a chtěl bych ho postupně dát do původní podoby.Prosím o rady,jaké mám sehnat na tento typ oba blatníky a obě světla.Je to r.v 1969 a výr.č.362-00046x . Děkuji    [basista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 223 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  [Jarek] ďakujem.    [Duri999Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2019
Odpověď  http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=124&idtop=276084 stačí dát do vyhledávání: schema    [Jarek]   21.04.2019
Odpověď  Tak to s Vami súhlasím.

A chcel by som sa spýtať nemá náhodou niekto na Californiu 02
schému elektriky ? Typ 361/04 s MA 358.    [Duri999Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2019
Odpověď  Pro Californian I a II byl typ motoru *361-03XXXX*. Je tak psáno v dřívějších příspěvcích a snad i v knížce Californian. Konkrétně tato replika Californian I, která byla na burze, měla číslo rámu i motoru shodné. Replika se dá postavit i z 360-tky, všechno jde koupit..nádrž, světlo atd. Ale když už se někdo rozhodne stavit repliku, ať už má důvod jakýkoliv... mělo by to jít poznat jen z výrobních čísel.    [Jarek]   21.04.2019
Odpověď  [Jarek] to že to je replika súhlasím ale motor 361 mala aj origo California.    [Duri999Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  motor typ 361.    [Jarek]   14.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [Jarek]   14.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  replika 350 Californian I z bazoše.. na motortechně v Brně.    [Jarek]   14.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  nádrž.    [Jarek]   14.04.2019
Odpověď  Není to extra vzácný štítek. Je na posledních panelkách do sovětského svazu. A to bylo hooodně tisíc kusů.    [Honza]   24.03.2018
Zobrazeno 10 z celkem 223 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (223) 
Zodpovězené téma  čert aby se v těch californianech vyznal. který typy jsou nejvíce ceněny a který nejméně a kolik se kterých vyrobilo,? a nevíte podle čísel motoru ,jak je to třeba u péráků, který typ do kterého roku a provedení?    [petr]   28.09.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 56 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, renovujem Californiu 361/04 rok 1967 ako je na fotke.
Neviete mi poradiť číslo farby blatníkov a nádrže?
Vopred ďakujem.    [Duri999Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.03.2019
Odpověď  zdravím Vás
součástka kat.č. 30 je držák airboxu de facto prodloužení horního úchytu airboxu aby se nelámal v gumové spojce ke karbrátoru
kat.č. 11 je jak bylo již řečeno horní záchyt pásku baterie.
m.l.    [Martin]   07.06.2018
Odpověď  Tak jediné co mně napadá je, že díl č.11 je záchyt pásku co drží baterku. Ale 100% jistej si nejsem.    [Jiřík]   31.05.2018
Odpověď  Držák hustilky je č. 21, 11 je uváděno jako "záchyt", což taky nevím co by mohlo být.    [Pája]   12.05.2018
Odpověď  Dle mě to je druhá část držáku hustilky. Jeden držák mám navařený na rámu a druhý byl na šroubu u motoru což nevím jestli bylo originál.    [Cisar.Ondrej] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Připojím se s dotazem, víte někdo k čemu je díl č.11 ?

Díky    [Jiřík]   07.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  f.2    [Cisar.Ondrej] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  .. původní znaky jsou rozlámané :( tak zatím tyhle    [Cisar.Ondrej] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  f.2    [Cisar.Ondrej] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, tento potah jsem měl na Califu 1969 číslo rámu 718 (ten oranžový níže v diskuzi). Originál nebo dávná replika? Snažím se zachovat co nejvíce věcí např nechal pěkné chromy ale lak je nový. co myslíte ?    [Cisar.Ondrej] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2018
Zobrazeno 10 z celkem 56 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (56) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 350/360/00/05 Panelka pro vývoz do Ruska


 Zdravím, dávám dohromady Panelku z roku 1968 původně určenou (dle štítku) pro vývoz do Ruska. Potřeboval bych nějaké informace o odlišnostech na tomto typu. Například jestli měly řídítka s hrazdou a k nim tedy i kulatý tachometr, padací rám pod motorem nebo ten hranatější přední blatník, případně nějaké další změny. Vzhledem k tomu jak byla motorka "zbastlená" předchozím majitelem, nemůžu určit jestli tam některé díly byli původně nebo ne. Byla zde hrazda a k ní zkrácená panelková maska, pod motorem zmíněný rám a přední blatník už toho hranatějšího provedení. Poradí někdo? Děkuji :)    [Jarda.ERegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jarda.E> podle popisu bych typoval, že se jedná o upravenýho vojáka, chtělo by to fotky    [Pája]   15.03.2019
Odpověď  Je to skoro všechno Domácí tunning. Dvouklíč určitě ne, na to je stará. Hrazdy měly sportky, vojenské byly vždy 350, padák neměly, měly ale podmotorovej rám. Já osobně jsem měl 250, hranatej blatník, vzadu už velký světlo, přendaný hrazďáky, takže uřízlý "uši", bílá spínačka na fabku. Koupil jsem jí po držkopádu, takže měla měněnou schránku na fabku a kulatou nádrž. Jinak samozřejmě šišatej tachometr, vysoká hlava, výfuky s dlouhejma dusítkama. Víc si momentálně nevzpomenu. Na vojenský se mohu zeptat kamaráda, kterej je při službě vlasti sedlal. Nejsem si jistej, ale vojáci měly kulatý tacháky, protože z těch šišatejch vypadávaly ty čudlíky u elektriky.    [Pája]   15.03.2019
Odpověď  No mně se zda, ze aby primo továrna kombinovala hrazdu s uriznutou panelkovou maskou, je spis nelogicky, kdyz mela k dispozici dily (maska na sportku a kyvacku na kulatej tacháč), ktery mohla namontovat bez úprav. Hezky článek je na motomagazinu-panelka na 16 kolech, hranata nadrz, califackej predni blatnik, hrazda-vsechno existující tovární dily. Myslim, ze nejakou specialitu by delali takhle. Nevim, od kdy existoval dvojklic, ale na prvních 634 prece jeste nebyl.    [Carlos]   10.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Detail    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Osobně typuju, že tento typ hrazd je nějaký jejich výrobek, nebo malovýrobce/družstvo a to samé padák. Je to vidět tak na 30% jejich strojů.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jen logicky, bez návaznosti na archivní materiály....
Motorky v Rusku a na UA jsou/bly upravované stejně tak, i více jako naše. Dovozu bych nevěřil ohledně originality. Tam u nich, tedy v dobovém SSSR to bylo s díly na Jawy, dostupností motorek ze západu a podobně 10x horší jako u nás! Odlévali si i své vlastní písty!

Na fotu jeden z takových výtvorů    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2019
Odpověď  Petr Brabec - to záleží na roku výroby, pokud je to třeba rok 67, tak dvouklíč a hranatý blatník určitě ne, ty ještě neexistovaly... A o řidítkách s hrazdou jsou věčné diskuze, pravdu nikdo nezná...

Jinak myslím, že jsem kdysi někde četl, že pro vývoz do ruska byl mělký přední blatník (asi jako na vojenské), ale dokud nebude existovat kniha o jawě jako je Katalog motocyklů ČZ, kde jsou popsané různé odchylky podle továrních údajů, tak jasno nebude :-)    [meela]   07.03.2019
Odpověď  Zdravím a čekám na reakci. Koupil jsem také panelku 250 se štítkem v ruštině mám taky hrazdu držáky na padáky nový typ blatníku a přední brzda je dvouklicova.tachometr ten zahnutý ovál. A jsem přesvědčen že je vše původní    [Petr Brabec]   07.03.2019
Odpověď  Řidítka s hrazdou se dávali jen na sportky,jinak je to dobovej tuning,rám pod motor se taky dával na sportky,možná na armádní,to nevím.Jinak rozdíly snad jen minimální,filtr?.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Californian I. - zvýšený vykon


 Zdravím všechny, víte někdo jakými úpravami byl zvýšen výkon z 18 na 21 koní u California.I oproti sportce. Četl jsem někde o upravených kanálech a upravených hlavách. Jiné sání je jasné a co výfuk? Není tam podobná úprava jak na supersportu?    [genxRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Hlavy mají jiné číslo odlitku = jiný díl a menší spalovací prostor. Válce mohly být upraveny. Nebo VVZ ponechal původní z modelu 360. Co bylo/nebylo jiné, prozradí jen dodatek nebo KND k modelu 361/04.    [Jarek]   03.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady štítek    [genx] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Zdravim takto vypadá muj trial v započeté renovaci, rád bych zjistil více o něm od kdy do kdy se vyráběl jaký byli verze kam se exportoval a tak dále, za každou informaci jsem moc vděčnej:)    [nikotyn]   19.09.2006

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 262 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Však to,ten čas.Ale na takomto čomsi veľmi podobnom len doma stavanom som prežil mladosť,mám tento typ malej kývačky rád.    [Joski]   01.03.2019
Odpověď  jo Joski taky mě to to napadlo.Taky nad tím přemýšlím.Ale nevím kdy se k tomu dostanu.    [Jarek]   01.03.2019
Odpověď  Fotky v knížce typuju aspon částečně na repliku z 90.výročí ČZM, tam takový pozadí měli.    [Monty]   28.02.2019
Odpověď  Takže detaily nebudú,program tu to automaticky zmenší do 100 kB.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak znova,skener si robí srandičky:    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jasne že to nie je žiadny svatý grál ale ľahko sa dnes stavia replika,a ak sa pre ňu rozhodnem dám si tam tiež tú hmlovku.Takto som ju ako malý obdivoval tak ju tak aj stvorím.Ešte tá kresba,je to 700 kB aby sa to dalo pozerať:    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.02.2019
Odpověď  S tím hranatým světlem(mlhovkou) byla motorka, kterou si postavil někdo(snad některej z bratru Pudilů ? ) A fabrika se toho vzoru chytila, a vytvořila TRIAL.

S mlhovkou to prostě do provozu nemohlo, ani v šedesátkách.........

Tak v tom nehledejte záhadu svatýho Grálu.    [Monty]   27.02.2019
Odpověď  Joski zkus to sem prosim tě hodit    [Jarek]   27.02.2019
Odpověď  ano to tam ještě vidět jde.Jak píšeš, vypadá to jako ten držák, ale ta konzolka pro uchycení spínače jak je uchycená, tak ta už vydět nejde    [Jarek]   27.02.2019
Odpověď  Zrovna to mám na stole,v SM 5/1965 je foto,popis aj kresba toho prototypu.Zdá sa že tá hmlovka je uchytená na niečom ako otočený držiaku klaksónu.Klaksón nikde nevidno,aj keď píšu o "vybavení úplnou el.instalací".    [Joski]   27.02.2019
Zobrazeno 10 z celkem 262 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (262) 
Zodpovězené téma  

montaz prednich tlumicu do bryli a uchyceni na califu


 dobry den,
poradi me nekdo zkusenejsi jak nandat zpet predni tlumice? opatrne klinem jsem si roztahnul spodni bryle,ale kdyz mam nasazenou pruzinu a pres ni lakovany kryt...projdu spodnima brylema...dostanu se i cca do 3/4 drzaku svetla,ale uz ne do hornich bryli..chybi cca 5cm do uchyceni matice..zkouseli jsme to ve dvou,ale nepodarilo se to...ma nekdo nejakou radu prosim?dekuji    [venca k.]   24.11.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 24 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  mototechnik.cz jo jo mezi spodni bryle a a ty nohavice by panovala ...tam je i mam,ale mezi ty horni a de-facto vrchem drzak svetla jsou moc velký...no neda se nic delat..zkusim tam dát na každou stranu po 2 tech co uz tam mam    [venca k.]   25.02.2019
Odpověď  A kde jsi ty L-ka koupil? Jak jsem psal ten odkaz na etovar, tak tam se mi zdalo, ze nejsou na skladě. Jinak bezne je ke koupi guma s L profilem, ktera patri na kyvacku mezi spodni bryle a masku a ta užší cast gumy se zasouva do plechových nohavic masky. Takova guma ma samozrejme jiny průměry a i špatnou výšku.    [Carlos] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2019
Odpověď  tak jsem koupil ty tzv. EL-ka...a bohužel tam nejdou...resp. jsou moc široký i do horních brýlí...pokud se nedělají teda jiny prumery    [venca k.]   25.02.2019
Odpověď  Tady http://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/2013/0256516001462367795.jpg je foto    [Pája]   16.02.2019
Odpověď  Carlos>ano, je to tak, spodní + nad kryty panelka, nahoru vypadají slibně ty z 634. Já je mám zpuchřelé a navíc mám replikové držáky, které bylo potřeba velmi silně poupravit, původní majitel je uřízl a dal ploché velké světlo, tak to musím nějak pofackovat.    [Pája]   16.02.2019
Odpověď  L-ko znamena, ze na průřezu ma tvar L. Ten spodni krouzek by tam nesel, ten ma v sobe drazku, tedy spis tvar U. Horní a dolní konec drzaku svetla prece nevypada stejne. Ten krouzek nahoru jsem nasel na etovaru, ale nejde objednat, asi neni na skladě. https://etovar.eu/cs/jawa-634/2719-ddspg63441022.html?    [Carlos] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2019
Odpověď  Teď budu asi za troubu,ale co přesně znamená L-ko??
je to ten stejny kroužek co přijde mezi spodni bryle a drzak světla?    [venca k.]   13.02.2019
Odpověď  Hele, asi mas pravdu a budem tam to L-ko. Ted jsem to měřil na 634, výška gumy mezi hornima brylema a drzakem svetla mi vychazi 5mm (spis cca 4,5, pri 5 mm se to trochu našponuje), dira v horním konci drzaku svetla ma 37, prumer šavle 34 (necelý). Nevim, jestli ma kalif stejny rozměry jako 634. To L-ko me napada, ze by slo vyrobit slepenim dvou vyseknutych kroužku z ploché gumy. Pred lety jsem takhle kroužky s L profilem vyráběl a fungovalo to.    [Carlos] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.02.2019
Odpověď  Nahoru patří myslím ne kroužek, ale L-ko které je vyšší. Jestli je to ale o tolik víc nedokážu z fotky odhadnout Mám ho zpuchřelé a pokud vím, tak replika se nedělá. Chci zkusit 634, ČZ atp. Oměřit nemůžu, před vratama se mi povaluje sníh :-)    [Pája]   09.02.2019
Odpověď  Podle fotky se mi zda ta horní guma moc tenká, ze tam patri tlustsi. Podobne to mam na 634 z r. 74. Kdyz jsem pomeroval, jaky gumy by tam šly, tak spodni samozrejme panelkova a nahoru podle me bude pasovat guma, ktera na panelce byla mezi spodními brýlemi a krytem pružiny. Prave takovy docela tlusty gumovy krouzek. Nektere e-shopy jej myslim maji. Ted se nedostanu do dilny, abych to změřil.    [CarlosRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2019
Zobrazeno 10 z celkem 24 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (24) 
Zodpovězené téma  

Osa zadního kola Californian a Sport


 Zdravím Kolegové.
Prosím o info, kde koupím osu zadního kola na Califa nebo sportku. Je cca o 5mm delší než standartní pro panelku ( 230mm ). Je to dáno silnějšími plechy použitými na zadní kyvce.
Díky za info.    [Nešika]   20.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  https://www.motoren.sk/oska-kolesazadna-s-podlozkou-230-mmzinokoriginal---jawacz-250350-e7948    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Přední světlo Californian


 Zdravím, mám dotaz, přední plastové světlo na kalifovi je nechaný čistý plast nebo je to stříknuté na černo? Moje bylo nastříkané, zbytek motorky byl hrozně jetej ale v původním stavu, takže přemýšlím jestli si někdo dával tu práci a světlo stříkal. Ty co jsem zatím viděl byly bez barvy... Díky    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.05.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Drzak na zarovku podsvícení a neutralu    [Jakub]   17.02.2019
Odpověď  Plech mezi kontrolkami je opravdu stínítko. Kontrolka je červená na dobíjení a modrá na dálkové světlo. Podsvícení a neutrál jsou 2 zarovky na držáku u tachometru    [Jakub]   17.02.2019
Odpověď  Jakub>Díky, proč je na tom vlevo dovařenej ten plech? Je to aby navzájem stínily? Je nějak řešeno osvětlení tacho? Ty držáky jsou origo, nebo z něčeho pochází? Kontrolka neutrálu musí být odizolovaná od kostry.    [Pája]   17.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Držák asi takový    [Jakub]   17.02.2019
Odpověď  Já naměřil 43 a 14    [Jakub]   17.02.2019
Odpověď  Oživím toto téma, chci se před jarem pohnout. Souhlasí opravdu těch 14 a 40mm? Mám ho zavařené (někdo nafušoval obrovské kontrolky z traktoru) a nějak mi to nevychází. Potom bych byl vděčnej za fotku vnitřku (držák kontrolek). Jedná se o Al hrnec na parabolu z panelky + velké tacho J500 (ne plast!!!) tuším do v.č.1200 Ďíík    [Pája]   16.02.2019
Odpověď  Ludva> Diiky, diiky moc, ted nestiham, ale uz mam program na vanoce, konecne se trosku pohnu.    [Pája]   11.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak tohle jsem naměřil já. Snad Vám to pomůže.
A = 40mm
B = 14mm    [Ludva]   09.12.2016
Odpověď  Urcite je dotaz stale aktualni, zatim se nikdo neozval. Za omereni budu rad...    [Kubik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2016
Odpověď  Koukám, že už je datum poslední diskuse daleko.
Ale kdyby měl ještě někdo zájem, mohu poměřit.    [Ludva]   06.12.2016
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (20) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Cz 125, 481 trail - vyrobni stitek


 Ahoj, jsem cerstvym majitelem traila. Prekvapil mne stitek, na kterem vubec neni uveden rok vyroby. Neni tam na to ani kolonka. Chci dat motorku na veteranska cisla, tak uvazuji, cim ten rok vyroby dolozim. Falesne vyplneny novy stitek tam davat nechci. Chci zachovat ten dobovy. Mate prosim nekdo s podobnou situaci zkusenost? Neni na trailu jeste nejaky jiny stitek jinde? Diky.    [lane800Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ja na trailu z USA mám rok 73/1 a číslo rámu nic víc.    [Petr]   17.01.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
 Strana 1/23 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 19.7.2018)
Nezodpovězené téma 

Oilmaster


 Cau
Byl by nekdo tak hodnej a premeril me lanko z oilmastru do karburatoru?
Ja koupil novy ted a prijde me ze je kratky...nebo to spatne delam
:/
Diky moc    [Calif]   29.06.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Filtr vzduchu Calif 250 Neckermann.


 Zdravim,
Potřeboval bych radu ohledně Califa 250.
Motorka je dovezená z Německa a potřeboval bych vědět jak je na tomto typu řešen filtr vzduchu. Dále jestli se pod sedlo dávala ledvinka a jak je uchycen pravý boční plech. Ideálně kdyby měl někdo fotku.
Já měl celý podsedlový prostor nějak zbastlený, že nevim co s tim :D
Díky moc    [Kuba]   14.05.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

zapojeni oilmastru


 dobry den vsem,
poradi me nekdo jak zapojit oilmaster...jde me o lanka,asi delam neco spatne,protoze kdyz nasadim lanko z karburatoru do prave drazky,stale mam pomerne velkou vuli v lanku...jakoby se dal pretahnout...ale to by byl zase karburator "naplno"otevreny
..diky moc za rady    [Petr H.]   05.05.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Schéma el. zapojení


 Zdravím, má někdo k dispozici el. schéma pro exportní typy jaw s alternátorem MA 358? Mám schéma na péráka (je v knížce Jawa Californian), ale zajímalo by mě, jak vypadá třeba na kalifu nebo na exportní verzi panelky 559/06 (jestli taková existovala, dočetl jsem se jenom o označení ale asi jí nikdo nemá :-) ) Díky

P.S. tohle téma má v názvu překlep, už si toho někdo všimnul? :-)    [meela]   20.03.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 180 Roland - zadní světlo, polepy a boční stojan.


 Zdravím všechny, nevíte prosím někdo, zda zadní světlo u ČZ 180 Roland je stejné s nějakou jinou motorkou? Na mém Rolandu chybí a nemohu jej sehnat (pokud jej tedy poptávám přímo na Rolanda). A nedělá (nebo nemá) někdo sadu polepů? Dále mi chybí ještě boční stojan, tedy rovněž se ptám, zda to není společné třeba s nějakou Jawou? Díky.    [Michal]   19.01.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

replika blikry lucas


 zdravim,
ma nekdo zkušenosti s replikama blinkru "lucas"? odpevedi typu origo je origo je jasny...:-)) jde me o zpracovani a tak díky    [petr]   11.11.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 125/476.3


 Ahoj pánové, potřeboval bych informace ohledně lakování moto ČZ 125/476.3. Konkrétně o žluté verzi. Měla by to být barva písková 2166. Neznáte novodobé označení podobné barvy? Ještě bych potřeboval vědět rozměry linkování blatníky/nádrž. Kdyby někdo náhodou věděl. Podle fotek se to dost těžko určuje. Děkuji...    [MičunRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.08.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 350/472.4 neřadí 3 a 4


 Moje číza 472.4 z ničeho nic, bez jakých kolik pazvuků, přestala řadit 3 a 4 rychlost, vždy tam skočí pouze neutrál.. Nějaké rady. Díky    [Jirka]   21.08.2018
   Přidat odpověď 

 Strana 1/23 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006