MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316538 příspěvků |8218 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 43 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexNákladní automobily, autobusy, trolejbusy a speciá 3.12.2024 21:24  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Ahoj chlapáci, nevíte prosím někdo jak zapojit elektriku(schéma)
....
   04.04.2007 / 29
    AERO 150   23.02.2009 / 23
    Autobus RND   26.04.2016 / 23
    Myslím, že to je přívěs k 706 RT, ale nejsem si jistý. Nevíte někdo, c....   08.06.2007 / 19
    Ví někdo co je to za autobus?   09.12.2009 / 18
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 65      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 0 / 38      Příspěvků Příspěvků: 504
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/5 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Výrobní číslo Zetor 4011


 Dobrý den, nemůžu na jít výrobní číslo na Zetoru 4011 r.v.1963 ochranný rám. Tímto bych chtěl požádat o radu. Předem děkuji za případné odpovědi.    [Radek PapíkRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.03.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Obvyklé místo čísla rámu (podvozku) je na obalu diferenciálu, na ploše vedle plechových krytů zadních brzd. Na netu se dají najít obrázky. Ale viděl jsem čísla vyražená i na jiných místech jak rozvodovky, tak převodovky. Podle toho, jak se komu chtělo buď při výměně obalu, nebo při skládání traktoru z různých dílů. Není vyjímkou ani dvě, tři odlišná čísla.Jednoduše se někam narazila a bylo. Proto je třeba umýt a hledat. Když není vůbec ( i to je časté), tak vyrazit na diferenciál.    [Luboš]   17.07.2024
Odpověď  Zetor má čísla na štítku. Číslo rámu (podvozku) může být vyraženo na různých místech, je třeba hledat. Také mohou být čísla dvě i tři, každé jinde. Nebo také číslo není vyraženo vůbec. Jak se traktory všelijak skládaly a dávaly i nové skříně, tak málokdo řešil nějaké číslo. Hlavně aby traktor už byl v poli.    [Luboš]   16.07.2024
Odpověď  Číslo ramu Zetor 4011 kde hledat    [Vaňo]   15.07.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

AERO 150


 Tohle jsem našel v jedné stodole u Plzně, prý má i papíry...    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Jeto tona predaj    [Ján Balogh ]   03.05.2024
Odpověď  Dobrý deň
Tu Ján že Slovenska.
Ty aerovka je ešte aktualny je. Napridej
Volajte mi na čísle +421907577039    [Jan]   19.10.2020
Odpověď  Je ejště k mání nevíte? kontakt na majitele máte?    [Lukáš]   17.08.2018
Odpověď  A ta z té plzeňské stodoly je ještě k mání?    [Tomáš]   02.08.2017
Odpověď  Dobrý den,sháním aero 150,praga 150 nebo škoda 150 valník za rozumné peníze v predrenovacnim stavu.    [Tomáš]   02.08.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  a převodovka    [olmirekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím,vytáhl jsem ze sklepa poloosu a převodovku,snad z A 150.Můžete mito prosím potvrdit nebo určit?Díky    [olmirekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2015
Odpověď  Dobrý den,

velmi by mě toto auto zajímalo

S pozdravem

Petr Starý    [Petr Starý]   17.02.2015
Odpověď  Kontakt: Jihočeské motocyklové museum - tel. 723 247 104    [Petr Hošťálek]   15.03.2013
Odpověď  Dobrý den, měl bych zájem o kontakt s uživatelem, který vložil fotografii vozu Aero 150 s plachtou a fotografii interiéru kabiny tohoto vozu. Jedná se o jeden z prvních typů, ještě vycházejících z vozu Škoda 150.    [Petr Hošťálek]   15.03.2013
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (23) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Traktorový nakladač s ramenem před kabinou - co to bylo za typ?


 Ahoj, netuší prosím někdo, co za potvoru byl stroj dále popsaný? Základ vypadal jako traktor se "schovaným" motorem, asi pod řidičem mezi zadními koly. Před kabinou byl na nízko uložené točně ramenový nakladač s drapákem. Jako malého kluka mě zaujaly dvě veliké sklápěcí stabilizační packy po stranách stroje. Viděl jsem to tak asi v letech okolo 1975...
Jako základ pro svoji ilustrační malůvku jsem použil nářaďový traktor RS 09, ale myslím si, že tohle RS nebyl, nepamatuji se, že by tam byla ta nosná traverza.    [Avia_Furgon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.01.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ano,i já jako malý kluk jsem byl často doprovázen tímto strojem,kterého jsem uložil před deseti lety na dvorek a je k dispozici vždy,když je třeba,jednoduchá konstrukce,mechanika,levný provoz a udržba je fantastická je to trabi mezi bagry a k němu mám Simsona SR50,také paráda,akorát na dnešní dobu je to už hoby nářadí    [Pan Karel]   23.07.2023
Odpověď  Skvělé, děkuji za informace.    [Avia_Furgon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kolový traktor FORTSCHRITT T 157 vyroba byvale NDR    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2023
Odpověď  Nakladač T 157. Vyskytuje se i u nás. Měl jsem tu čest s ním krátce i nakládat. Jsou o něm dostupné informace a určitě jej bude mít i někdo doma.    [Luboš]   02.01.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

6bon3 Tatra 148 - zhasíná


 řeším naftové topení 6BON3, které mám na vytápění malé dílny. naftové topení je v krásném a zachovalém stavu - jediné co, tak větrák je trochu teplem pokroucený. Vše je zapojené dle manuálu a topení funguje. Problém je v tom, že funguje jen cca 20 minut na plný chod. pak vypne tepelná pojistka přívod do čerpadla a topení začne dochlazovat - po vypnutí a zapnutí napájení zase běží. Napadají mě že to může způsobovat buď lehce pokroucená vrtule a nebo nedostatečné napájení (napájím to serverovým zdrojem 1000W) Dokázal by mě někdo nasměrovat, na co se zaměřit? na nízký výkon topení běží klidně uplně v pohodě    [snx] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Provozoval jsem celkem tři druhy topení a u všech se objevoval podobný problém s délkou výfuku. Čím delší, menší sklon a víc ohybů, tím horší. Jako u klasických kamen. U nejdelšího výfuku jsem použil potrubí o průměru zhruba 30 cm. Přeci jen topení není stavěné na tyto experimenty a každý zásah do průtoku vzduchu je znát. Ono stačilo i na voze, že byl něčím znečištěný vstup a topení blblo, zanášelo sazemi.    [Luboš]   17.02.2023
Odpověď  Monty, moc díky za radu. zajedu do hornbachu koupit hliníkovou hadici a udělám jak říkáš.

Ještě mám pak druhý problém. no teda ani né tak problém, jak spíš nepříjemný dunění - no spíš "bouchání". Když bufík běží, tak na druhý stupeň je slyšet dunivé bouchání. zkoušel jsem trochu přiškrtit sání (cca 1/4 sání zakrýt dlaní) a dunivé zvuky zmizely. Výfuk mám cca 1-1,5 m flexi hliníkovou rourou vyvedenou ven z dílny. ale na sání nic nemám. nejspíš to bude tím - nerovnoměrnost sání a výfuku. dá se to vyřešit tak, že na sání volně napojím flexi rouru? nebo to vyřešit nějakým filtrem?    [snx]   16.02.2023
Odpověď  najít nejstudenější místo v místnosti, tam umístit přídavný větrák, a velkou hadicí hnát vzduch k sání topení.    [Monty]   16.02.2023
Odpověď  Měl jsi pravdu. Topení jsem dnes pustil, nechal cca 5-10minut roztopit na druhý stupeň a pak jsem prepl na první a topení běželo přes hodinu úplně v klidu. Tedy problém je nasávání teplého vzduchu. Teď otázka, jak vyřešit, aby topení běželo na druhý stupeň a nepřehřívalo se? Nainstalovat ventilátor na vstup otopného vzduchu? Ven z dílny se mi další trubku nechce probouravat. Nebo nějaké jiné řešení? Přecejen na ten druhý stupeň to je fakt paráda to teplo    [Anx]   16.02.2023
Odpověď  Díky moc za tvé rady. o víkendu zkusim na test vyhodit topení ven, jestli bude šlapat alespoň cca 1h. pokud bude vše OK a nezhasne, tak topení budu provozovat na první stupeň. Teda trochu se bojím zakarbonování, ale samotná rozborka a zborka není případně tak strašná (jednou jsem to už absolvoval). Jde mi primárně o to, jestli to topení je OK a je problém jen v samotné montáži v dílně - teplý nasávaný vzduch. Vše tomu co jsi psal nasvědčuje, že je problém v tom nasávaném topném vzduchu. bufík chytá opravdu hezky, je krásně čistej a absolutně nepoškozenej, tak bych ho chtěl používat jako prvotní topení v dílně, než naběhne el. topení. Takže cca 1h běhu 3-4 dny v týdnu    [snx]   15.02.2023
Odpověď  Venku, při současných teplotách se nepřehřeje. Ale z energetického hlediska nedává smysl nasávat mnohem studenější venkovní vzduch a ten ohřívat na plný výkon. Lépe je ohřívat vnitřní teplejší. Topení však počítalo primárně s nasáváním vnějšího vzduchu. Na druhou stranu, když jsem několik let provozoval topení, tak při nepřetržitém provozu bylo lepší nasávat venkovní čistý vzduch z důvodů mnohem kvalitnějšího prostředí. Nucená cirkulace vnitřního znečištěného vzduchu v dílně nebyla při dlouhém pobytu příjemná. Je pravdou, že je nutno občas topení prohnat na vyšší stupeň, ale hodně záleží, jaká je dodávka nafty a jak proudí vzduch topením.    [Luboš]   15.02.2023
Odpověď  Asi to bude skutečně ten problém, co píšeš. venku kolem nuly, topení uvnitř v rohu (kde se drží teplo) a nasává teplý vzduch. Zkusím topení dát ven a nechat ho běžet - bude tak nasávat studený vzduch a mělo by běžet v klidu na 2. stupeň    [snx]   14.02.2023
Odpověď  četl jsem kdesi na netu, že by mělo topení běžet cca 1h denně na plný výkon kvuli prevenci zakarbonování. je řešením, když vytáhnu trubku ven a připojim jí na sání? - tedy bude sát z venčí studený vzduch.    [snx]   14.02.2023
Odpověď  Ano, topení je v pořádku. Jakmile nasává teplý vzduch, tak se přehřeje. Pouštěl bych ho jen na první stupeň, pak je jistota, že pojede pořád i v cirkulačním režimu.    [Luboš]   14.02.2023
Odpověď  Takže je to tedy v pořádku a stačí do topení přitáhnout studený vzduch z venčí? Mám to topení v rohu a vím že tam kolem toho topení teplo je celkem dost    [snx] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2023
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Pomoc s motorom Bucegi.


 Zdravím vospolok.Viem že šanca je mizivá ale nemáte niekto v knižnici zabudnutú príručku k tomuto motoru?Je to V8 "Steagul rosu" z nákladiakov Bucegi a Carpati.Pomohla by kým sa doňho pustím.Dík za akúkoľvek pomoc.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ďakujem za pomoc,príručka dorazila.Je vcelku prínosná,určite pomôže.Stále platí ak by ste niekto mali k tomuto motoru dielenskú príručku stále ju zháňam.Aby som pri opravách nemusel ísť naslepo.J    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.06.2020
Odpověď  Aha, díly nemám, tady byl dotaz na literaturu k motoru. Mám prospekt Bucegi v ČJ a příručku k motoru v NJ. Pokud byste měl zájem napiště na cc@cbox.cz    [Borja]   02.04.2020
Odpověď  Ano.Pokiaľ možno celú prevodovku,mám len z trojtony Carpati,4 kvalty.Bucegi bola päťtonka a mala 5 rýchlostí.Ale inak potešilo by čokoľvek.    [Joski]   28.03.2020
Odpověď  Zdravím, ještě něco k tomuto motoru sháníte?    [Borja]   23.03.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Motor Praga V3S kouří modře..


 Čím to může být a jak to odstranit???!!!! Děkuji předem za odpovědi.    [Šimon Dvouletý]   24.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Motor spaluje olej, zgenerálkuj motor.    [Robert]   24.05.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

ŠKODA 706 RT


 Daruji na ŠKODU 706 RT katalog náhradních dílů. Ivo.    [Ivo]   16.02.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý den
mám dotaz ohledně motoru škoda 706 RT,jak je utěsněn klikový hřídel?Je použito gufero nebo jiný druh těsnění.Díky.    [Fanda]   01.05.2020
Odpověď  Dobrý den.
Bohužel,ale katalog je prodán asi před 3 měsícema. Možnost by možná byla, kdych kontaktoval majitele a snad by to šlo zkopírovat. Snad najdu adresu.
S pozdravem Ivo Kareš.    [ivo]   02.03.2013
Odpověď  Zdravim je ještě k mání?? Budeme jednu mít v hasičském zboru tak by se nám to hodilo. Děkuji    [caja008] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.01.2013
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Praga V3S - zadost o radu


 Ahoj, prosim o radu. Vysypalo se mi lozisko v naboji predniho kola V3S a ja se marne snazim prijit na zpusob, jak se to demonuje. Mam dole kolo a buben, muzete prosim poradit jak dal? Diky moc    [honzzicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  https://www.klub-vm.eu/clanky/ke-stazeni/dokumentace-praga.html
tady si stáhni katalog dílů a snad z toho poznáš jak to rozdělat    [pytrsmotors]   05.04.2020
Odpověď  mamdojem ze se musí celek sundat z rejdovych cepu protože naboj je zevnitř stazen matkou    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.04.2020
Odpověď  co zkusit vytocit ty matky za brzdovym stitem    [slava]   04.04.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Povinné ručení autobus


 Zdravím. Jak je podle vás nejlepší uchovat autobus (v řádech let), který je zamýšlen jako budoucí veterán, aby se za něj muselo platit co nejméně? Je lepší jej odhlásit, přišel by tedy o TP (=vysoké náklady s dalším přihlášením), nebo jsou nějaké kličky, jak obejít povinné ručení? Předem díky.    [Jarek]   25.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  kazde registrovane vozidlo musí platit pojistku pokud není v depozitu tam se dava na dobu 12 mesicu + prodlouzeni o 6 mesicu ale není zadna paka aby se muselo toto vozidlo po uplnuti této doby vyzvednout ale je zapotřebí nahlásit kde je zaparkovane a za jakym ucelem například nakladna oprava jinak je nebezpečí ze u dlouhodobých depozitu se vozidlo vyradi trvale. je par vyhraných soudu kdy CKP zadala pojistku za neprovozovane vozidlo ale to asi neplati pro normálního člověka ten na takovy advokaty nemá    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.08.2019
Odpověď  MEELA - neplatí, to si hlídá ČKP, a sakra dobře............    [Monty]   25.08.2019
Odpověď  neplatí náhodou že když se vozidlo neprovozuje na veřejných komunikacích tak se pojistka nemusí platit?    [meela]   25.08.2019
Odpověď  za ulozeni do depositu se plati jednorazove 200 kc za vyzvednuti pak 50 kc k vyzvednuti je potřeba mit platnou STK a zakone pojisteni    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.08.2019
Odpověď  deposit za 100,- ročně?    [Monty]   25.08.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

TRAMBUS,ŠKODA RTO,CISTERNA


 AHOJ VŠEM.MŠENSKÝ PLOCHODRÁŽNÍ KLUB BUDE LIKVIDOVAT CISTERNU TRAMBUS.PRODEJ ZA CENU ŠROTU.POJÍZDNÝ,STŘÍKÁ,LETOS JEZDIL.VŽDY PO ROCE DÁME BATERKU A JEDE.NEMÁ TP.JE MI LÍTO ABY BYL SEŠROTOVÁM,PROTO INFO NA NĚKOHO KDO BY HO CHTĚL.PŘÍPADNÝ KONTAKT PRO PRODEJ ZAJISTÍM.FOTO ZAJISTÍM TÉŽ.    [DARKIN]   08.10.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  https://www.youtube.com/watch?v=sOmW1zqIhUg&feature=youtu.be Tady je v akci,budu se snažit nafotit.Pošli na sebe mail.    [darkin] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2019
Odpověď  Zdravim,je to kratka kabina nebo dlouha? Foto by bylo super. Dekuji    []   29.01.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Autobus RND


 Nechcete to niekto za odvoz a niečo na kávu?Inak to skončí v šrote.Nie je to moja parketa ale niekomu by sa to mohlo hodiť,je mi ľúto nechať to zničiť.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.04.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ako dopadol ten autobus použil sa na diely alebo na celú renováciu.    [Matus]   10.08.2018
Odpověď  vlevo Liaz
vpravo Tatra111    [houzar] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 06    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 05    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 04    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.04.2016
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 02    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 01    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nesranduj s FB,ja som stará škola na takéto aktivity(veľmi slušne povedané).Toto fórum naopak považujem za silno odbornú záležitosť,kde má zmysel niečo napísať/riešiť.A neboj sa RND je v dobrých rukách,ľudí ešte viem odhadnúť.A ďaľšie foto:    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.04.2016
Odpověď  Super. Rád bych kdybych si mohl myslet, že tím že sem to dal na FB se to povedlo zachránit :D
Snad se někdy potkáme s tím budem na nějaké akci!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.04.2016
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (23) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

tak trochu speciál


 tatra s motorem mig 19    [Martin]   01.06.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  To bezpečně není motor z MiG-19 tedyTumansky RD-9. Tohle bude pravděpodobně RD-45 nebo VK-1    [Standa Slechta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.12.2017
Odpověď  Je to motor z MiGu-15 (ne 19), bylo jich u nás hafo.    [luckytom]   17.11.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  tak jsem našel předchůdce těch co máme foto je z roku 1960    [Martin]   31.03.2013
Odpověď  starej kus asi pojede do šrotu tak si hrajem z novějším typem
http://www.youtube.com/wa tch?v=31K0jAGNuvE    [Martin]   27.12.2012
Odpověď  tak jsme si šli trochu zafoukat a vyhnat pavouky
http://www.youtube.com/wa tch?v=z3Mc1cGHFPM&con text=C407d68cADvjVQa1PpcF MOLzNaxdhTfuzk9pDwrTcaJVz jwWfSeNQ=    [Martin]   10.03.2012
Odpověď  Tu tanvaldskou "věc" si pamatuji matně z dětství. Mám dojem, že se jednalo o celý trup bez křídel.    [Harry]   22.11.2011
Odpověď  Mám prosbu, mohl by se mě ozvat autor fotografií Tatry s proudovým motorem na mail matoulek@seznam.cz. Děkuji J. Matoulek    [Matoulek]   18.08.2011
Odpověď  Na železnici to traťovka bežne používa, býva to namontované na prívesných vozíkoch typu, kt. sa zapájajú za traťový vozík MUV69. Napríklad tento peklostroj býva často vidieť v Bratislave na hlavnej stanici pred tunelom na Břeclav.    [Boro]   28.07.2011
Odpověď  tento ofukovač se používá na číštění drah na letišti Ruzyně ,jen pro zajímavost 1500 litrů kerosinu to sežere za hodinu práce    [Martin]   02.06.2011
Odpověď  Na vojenských letištích takovými stroji odfukovali sníh z dráhy. V Žatci měli Mig 15 (?) na podvozku P V3S. Když přejeli dráhu, otočili to, nastavili MIG vodorovně, zařadili neutrál a tak rychle žádná V3S nikdy ještě (ani potom) nejela. Jenomže jednou řidič neudržel volant, nebo co, a slončili v plamenech a kotrmelcích. 3 mrtví a konec srandy.
Podobnou věc (snad MIG 15 na podvozku železničního vagonu) mívali v Tanvaldu na nádraží a čistili s tím v zimě ozubnici na trati Tanvald - Harrachov.    [Franta]   02.06.2011
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zodpovězené téma  Ahoj chlapáci, nevíte prosím někdo jak zapojit elektriku(schéma)
u naftového topení 6BON3 12V, 10A je to asi z Avie nebo štábní PV3S. Díky Michal.    [Michal K.]   04.04.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  nemá někdo schéma řídící jednotky (TESLA) k bufíku X7-1M. díky    [Edam]   24.11.2014
Odpověď  Ahoj, kolik potřebuje amper bufík z Avie na 12V Děkuji    [Mira]   22.01.2014
Odpověď  Schéma zapojení naftového topení je na jiný typ ( bez ručního žhavení). Jestli chcete zaslat schéma zapojení vašeho topení napište a já vám rád pomůžu tím že vám ho zašlu.J.Kaucký    [josef kaucký]   30.01.2013
Odpověď  http://www.fordclub.eu/us er_images_category.php?id =860    [Olas]   24.10.2012
Odpověď  Taky jsem ho nahradil za jiné ovládání. obscurity.light@gmail.com<obscurity.l ight@gmail.com>;    [Olas]   24.10.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, nevěděl by někdo vnitřní zapojení otočného přepínače (viz. obr.) (co je v jaké poloze spojeno) u ovládacího panelu k bufiku X7-1M (dával se standartně do T815).
Tak nějak mi tento panel schází, ze schematu to nejde zjistit... a dávat za spínač 350 - 500 kč se mi moc nechce, když ho můžu nahradit nečím jiným ze syslátů...
Mnohokrát díky.    [walleyman]   23.10.2012
Odpověď  Na palivovém čerpadle /pulzní čerpadlo/ na výtlačné straně paliva jsou dvě matky. Jedna kontra a drhá šteluje kmit pístu. Nemám přesně teď tucha na kterou stranu, ale sundej hadičku, zapni bufík a tím i čerpadlo a zkus to. Mělo by na prázdno plivat cca skoro půl metra. Udělal bych to následovně zapl bych bufíka a dal poloviční chod. potom bych zkusil přidat nebo ubrat palivo do té doby, než by přestal kouřit na pol. chod. jinak určitě víš, že po 30 min na 1/2 chod musíš jet 10 min. na plný chod. To kvůli vypálení kotle a vyfouknutí sazí. Což mě osobně trošku komplikuje život a tak jedu jen na plný výkon. http://www.fordclub.eu/us er_images_category.php?id =860    [p.o]   16.01.2012
Odpověď  Na plno to jede pořád ale zhasne to jen když to dám na polovinu.Jak se přidává palivo?    [Dan]   15.01.2012
Odpověď  No, jede to na plný výkon aspoň 10 min ???. Jinak si myslím, že bude buď špatné palivové čerpadlo, nebo ho máš špatně seštelované. Podle mě ti zhasne plamen v komoře a tedy se ochladí termostat a dochladí kotel. Já bych skusil buď palivo přidal /nesmí to moc hulit/ a nebo ubrat.    [p.o]   13.01.2012
Odpověď  Ahoj tak jsem to znovu zkoušel a když to jede na plný výkon tak to funguje ,ale když to přepnu na polo výkon tak to jde chvilku a potom to vypne a dochladí.A když to znovu zapnu tak to kouří jak čert.    [Dan]   11.01.2012
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (29) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Praga V3S ve šrotě


 tak trochu i u srdce bolí    [zetormanikRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.12.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 40 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Pravdepodobne jde jeste o likvidace z obdobi pred drazbami.
Vyberove rizeni na odkup je formou obalkovky a predava se to nekde v praze mezi 10-11h dopoledne po nejaky pochybny registraci.
Pak musite dolozit "podnikany s odpady" a proti sobe mate hrace typu BVSa pod.
Prohlidka je na utvaru, drazite za cca 14 dni po prohlidce. Po koupi si jedete pro vykradeny sroty. Jiz se Vam o to nekdo anonymne v posadce postaral. Osobni zkusenost s gazama a jednou vejdou MKII co ji ukradli cerpadlo i pistni krouzky...
Je to k placi, ale je to tak.
Sam jsem chtel orig radiovuz, ale vetsinou to vykradli zlatokopi (zlato stribro..)a nebo se prestavujou skrinovky po zkraceni na sklapecky s rukou.
A jeste, od vojaku to jde BEZ TP!!! Tim to asi poslali do huti definitivne.
73" Martin    [martin]   24.05.2017
Odpověď  Vážení nevím co tady řešíte Praga V3S byla vyrobena v roce 1953 a jeje jízdní vlastnosti co se týká průjezdnosti terénem do dnes žádné auto není schopno překonat,žádný zápaďácký vrak to nesvede,za to že vás komunisti nepustili na západ tak za to vétřieska nemuže.komunisti byli zlati než ten dnešni bordel.    [karel]   14.09.2016
Odpověď  V3S byla asi úžasná v roce 1950, ale já jí dostal v roce 1984 jako služební, protože nebyl limit na benzín. Jako silniční vozidlo, k převozu jednoho člověka + jedné montážní brašny. Takže neskutečný krám.    [standa]   12.05.2014
Odpověď  Pardon - 20 ti vojáků.
A náklaďáky GM, nebo jejich ruské kopie byly váhově o třídu víš a v těžkém terénu, na tom byly o to hůř. Něco jiného je to tahání na silnici.    [Jirka 12]   11.05.2014
Odpověď  Vojenská třítuna (povolená zátěž do terénu), nebyla primárně určená na svážení dříví, courání se se zbožím po silnici atd, ale k převozu vojáků (tuším max. 12cti s plnou výstrojí a výzbrojí, nebo nákladu do 3tun). Pokud má zatížení v daném limitu, je v terénu velmi dobrá ještě dnes.I když srovnání s dnešními již samozřejmě nesnese. Stačí se podívat na konstrukci podvozku.
Tohle auto má smůlu, že dělalo všechno. Pak jsou takovéto falešná srovnání a subjektivní názory, které vycházejí od lidí, kteří tento vojenský speciál používali, na co původně nebyl ani určený ani dělaný.    [Jirka 12]   11.05.2014
Odpověď  Tak třeba můj děda, ročník 1934, řidič z povolání, ty pragovky V3S kdovíjak nechválí. Respektive v porovnání s GM, s kterým také sváželi po horách dřevo pro pilu.    [Honza]   11.05.2014
Odpověď  V3S je auto z roku 1950, proto je musíte posuzovat pohledem roku 1950.

Tehdy to podle mně bylo špičkový auto i ve srovnání se světem.

Ještě po 30 letech dobře sloužila,dneska už jen jako veterán,nebo v nějakým opravdu rozvojovým státě(kterej nákladák je schopnej jezdit úplně bez eletriky,bez vody,a s minimálníma nárokama na olej? )- to třeba v africe ocení i dneska    [MOnty]   11.05.2014
Odpověď  V3S možná byla úžasná v padesátých letech, kdy tu nebylo srovnání s imperialistickými vozy. Dnes je to jen starý, problémový krám, vhodný na srazy veteránů.    [Evžen]   11.05.2014
Odpověď  Sohlas, jen Clea stála v obchodě 6 a v hospodě 6,60Kč. Sparty 8Kč. Jinak jsem odpůrce kouření, ale chodil jsem je kupovat.    [Giom3]   07.05.2014
Odpověď  Vím, že to není forum o politice, ale v tomto souhlasím se Standou.
Mě také nepustili komunisti na západ, protože jsem tam měl příbuzné. Asi se báli, abych soudruhům nezdrhnul ze socialistického ráje. Jako vyučený řemeslník ve IV.platové třídě jsem si rozhodně na dovolenou u Balatonu nevydělal a naše barevná televize stála 14 500 Kčs a šla sehnat jedině přes známého. Máslo stálo 10,- Kčs a cigára Clea 10,- Kčs - při průměrném platu 2 000,-. O autě nemluvě. Lampásáci a jim podobní se váleli za čtyřnásobek mého platu na štábu a chodily to prochlastávat do hospody. V krámě odpoledne už nebyly rohlíky a o sortimentu nemluvě. Lidi si záviděli stejně jako dnes. Nebyla tu žádná konkurence, která by hnala vývoj dopředu. A to co bylo z našich výrobků konkurenceschopné, bylo vyexportováno na západ, protože soudruzi potřebovaly valuty na na kupování výrobků na jejichž výrobu neměli technologie(proč asi?) a k našemu zákazníkovi se toto až na výjimky nedostalo.
A dnes dělám stejné řemeslo jako zaměstnanec, televizi si koupím z jedné výplaty, na dovolenou si ušetříme též a kam vyrazíme nerozhoduje nějaký zakomplexovaný bolševik, v sortimentu obchodů si vyberu co potřebuji a neexistuje, že když něco chci, abych to nesehnal.
Takže nevidím, ale vůbec nic, co bylo v minulosti lepší.
A dluhy? Já žádné nemám, protože si je nedělám. Není nic jednoduššího, než si dnes na všechno půjčit, protože to někteří musejí mít všechno hned. Ale to není chyba demokracie a ani demokracie nemůže za to, že si jí ve vládě vysvětlují "po svém".
A konečně co se týká vybrané techniky ( jako je Praga V3S), tak ta byla pro vojenské účely vynikající (na silnici patřila S5) a měli jsme tu vždy velmi chytré lidi a konstruktéry, kteří v socialistickém marasmu dělali co uměli (v moto např. pan ing.Pudil)
Samozřejmě jsme nemohly konkurovat západu, ale hodně věcí se nám povedlo.
Omlouvám se román, ale to jen pro ty, kteří rádi zapomínají a snaží se vzpomenout na něco "lepšího". Upřímně nechápu, jak dnes někdo múže volit komunisty.    [Jirka]   06.05.2014
Zobrazeno 10 z celkem 40 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (40) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

sedacka z autobusu? poznate z ceho?


 Ahoj, pri vyklizeni stodoly sem narazil na sedacku pravdepodobne z nejakeho stareho autobusu. Pozna nekdo z ceho to je? Jinak je k mani, tak pokud se bude nekomu hodit, rad predam dal.
Martin    [Martin27Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  pruziny, posledni foto co mam. pokud chce nekdo jeste nejaky, neni problem nafotit    [Martin27] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2017
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  detail madla    [Martin27] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2017
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  jeste neco    [Martin27] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2017
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  jeste par fotek    [Martin27] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
 Strana 1/5 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 



Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006