MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 287693 příspěvků |6650 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 49 | Přihlášených: 2 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexNákladní automobily, autobusy, trolejbusy a speciá 23.7.2017 08:50  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Ahoj chlapáci, nevíte prosím někdo jak zapojit elektriku(schéma)
....
   04.04.2007 / 29
    Autobus RND   26.04.2016 / 22
    Myslím, že to je přívěs k 706 RT, ale nejsem si jistý. Nevíte někdo, c....   08.06.2007 / 19
    AERO 150   23.02.2009 / 18
    Ví někdo co je to za autobus?   09.12.2009 / 18
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 57      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 1 / 37      Příspěvků Příspěvků: 450
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/4 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  Ahoj chlapáci, nevíte prosím někdo jak zapojit elektriku(schéma)
u naftového topení 6BON3 12V, 10A je to asi z Avie nebo štábní PV3S. Díky Michal.    [Michal K.]   04.04.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  nemá někdo schéma řídící jednotky (TESLA) k bufíku X7-1M. díky    [Edam]   24.11.2014
Odpověď  Ahoj, kolik potřebuje amper bufík z Avie na 12V Děkuji    [Mira]   22.01.2014
Odpověď  Schéma zapojení naftového topení je na jiný typ ( bez ručního žhavení). Jestli chcete zaslat schéma zapojení vašeho topení napište a já vám rád pomůžu tím že vám ho zašlu.J.Kaucký    [josef kaucký]   30.01.2013
Odpověď  http://www.fordclub.eu/us er_images_category.php?id =860    [Olas]   24.10.2012
Odpověď  Taky jsem ho nahradil za jiné ovládání. obscurity.light@gmail.com<obscurity.l ight@gmail.com>;    [Olas]   24.10.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, nevěděl by někdo vnitřní zapojení otočného přepínače (viz. obr.) (co je v jaké poloze spojeno) u ovládacího panelu k bufiku X7-1M (dával se standartně do T815).
Tak nějak mi tento panel schází, ze schematu to nejde zjistit... a dávat za spínač 350 - 500 kč se mi moc nechce, když ho můžu nahradit nečím jiným ze syslátů...
Mnohokrát díky.    [walleyman]   23.10.2012
Odpověď  Na palivovém čerpadle /pulzní čerpadlo/ na výtlačné straně paliva jsou dvě matky. Jedna kontra a drhá šteluje kmit pístu. Nemám přesně teď tucha na kterou stranu, ale sundej hadičku, zapni bufík a tím i čerpadlo a zkus to. Mělo by na prázdno plivat cca skoro půl metra. Udělal bych to následovně zapl bych bufíka a dal poloviční chod. potom bych zkusil přidat nebo ubrat palivo do té doby, než by přestal kouřit na pol. chod. jinak určitě víš, že po 30 min na 1/2 chod musíš jet 10 min. na plný chod. To kvůli vypálení kotle a vyfouknutí sazí. Což mě osobně trošku komplikuje život a tak jedu jen na plný výkon. http://www.fordclub.eu/us er_images_category.php?id =860    [p.o]   16.01.2012
Odpověď  Na plno to jede pořád ale zhasne to jen když to dám na polovinu.Jak se přidává palivo?    [Dan]   15.01.2012
Odpověď  No, jede to na plný výkon aspoň 10 min ???. Jinak si myslím, že bude buď špatné palivové čerpadlo, nebo ho máš špatně seštelované. Podle mě ti zhasne plamen v komoře a tedy se ochladí termostat a dochladí kotel. Já bych skusil buď palivo přidal /nesmí to moc hulit/ a nebo ubrat.    [p.o]   13.01.2012
Odpověď  Ahoj tak jsem to znovu zkoušel a když to jede na plný výkon tak to funguje ,ale když to přepnu na polo výkon tak to jde chvilku a potom to vypne a dochladí.A když to znovu zapnu tak to kouří jak čert.    [Dan]   11.01.2012
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (29) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Praga V3S ve šrotě


 tak trochu i u srdce bolí    [zetormanikRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.12.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 40 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Pravdepodobne jde jeste o likvidace z obdobi pred drazbami.
Vyberove rizeni na odkup je formou obalkovky a predava se to nekde v praze mezi 10-11h dopoledne po nejaky pochybny registraci.
Pak musite dolozit "podnikany s odpady" a proti sobe mate hrace typu BVSa pod.
Prohlidka je na utvaru, drazite za cca 14 dni po prohlidce. Po koupi si jedete pro vykradeny sroty. Jiz se Vam o to nekdo anonymne v posadce postaral. Osobni zkusenost s gazama a jednou vejdou MKII co ji ukradli cerpadlo i pistni krouzky...
Je to k placi, ale je to tak.
Sam jsem chtel orig radiovuz, ale vetsinou to vykradli zlatokopi (zlato stribro..)a nebo se prestavujou skrinovky po zkraceni na sklapecky s rukou.
A jeste, od vojaku to jde BEZ TP!!! Tim to asi poslali do huti definitivne.
73" Martin    [martin]   24.05.2017
Odpověď  Vážení nevím co tady řešíte Praga V3S byla vyrobena v roce 1953 a jeje jízdní vlastnosti co se týká průjezdnosti terénem do dnes žádné auto není schopno překonat,žádný zápaďácký vrak to nesvede,za to že vás komunisti nepustili na západ tak za to vétřieska nemuže.komunisti byli zlati než ten dnešni bordel.    [karel]   14.09.2016
Odpověď  V3S byla asi úžasná v roce 1950, ale já jí dostal v roce 1984 jako služební, protože nebyl limit na benzín. Jako silniční vozidlo, k převozu jednoho člověka + jedné montážní brašny. Takže neskutečný krám.    [standa]   12.05.2014
Odpověď  Pardon - 20 ti vojáků.
A náklaďáky GM, nebo jejich ruské kopie byly váhově o třídu víš a v těžkém terénu, na tom byly o to hůř. Něco jiného je to tahání na silnici.    [Jirka 12]   11.05.2014
Odpověď  Vojenská třítuna (povolená zátěž do terénu), nebyla primárně určená na svážení dříví, courání se se zbožím po silnici atd, ale k převozu vojáků (tuším max. 12cti s plnou výstrojí a výzbrojí, nebo nákladu do 3tun). Pokud má zatížení v daném limitu, je v terénu velmi dobrá ještě dnes.I když srovnání s dnešními již samozřejmě nesnese. Stačí se podívat na konstrukci podvozku.
Tohle auto má smůlu, že dělalo všechno. Pak jsou takovéto falešná srovnání a subjektivní názory, které vycházejí od lidí, kteří tento vojenský speciál používali, na co původně nebyl ani určený ani dělaný.    [Jirka 12]   11.05.2014
Odpověď  Tak třeba můj děda, ročník 1934, řidič z povolání, ty pragovky V3S kdovíjak nechválí. Respektive v porovnání s GM, s kterým také sváželi po horách dřevo pro pilu.    [Honza]   11.05.2014
Odpověď  V3S je auto z roku 1950, proto je musíte posuzovat pohledem roku 1950.

Tehdy to podle mně bylo špičkový auto i ve srovnání se světem.

Ještě po 30 letech dobře sloužila,dneska už jen jako veterán,nebo v nějakým opravdu rozvojovým státě(kterej nákladák je schopnej jezdit úplně bez eletriky,bez vody,a s minimálníma nárokama na olej? )- to třeba v africe ocení i dneska    [MOnty]   11.05.2014
Odpověď  V3S možná byla úžasná v padesátých letech, kdy tu nebylo srovnání s imperialistickými vozy. Dnes je to jen starý, problémový krám, vhodný na srazy veteránů.    [Evžen]   11.05.2014
Odpověď  Sohlas, jen Clea stála v obchodě 6 a v hospodě 6,60Kč. Sparty 8Kč. Jinak jsem odpůrce kouření, ale chodil jsem je kupovat.    [Giom3]   07.05.2014
Odpověď  Vím, že to není forum o politice, ale v tomto souhlasím se Standou.
Mě také nepustili komunisti na západ, protože jsem tam měl příbuzné. Asi se báli, abych soudruhům nezdrhnul ze socialistického ráje. Jako vyučený řemeslník ve IV.platové třídě jsem si rozhodně na dovolenou u Balatonu nevydělal a naše barevná televize stála 14 500 Kčs a šla sehnat jedině přes známého. Máslo stálo 10,- Kčs a cigára Clea 10,- Kčs - při průměrném platu 2 000,-. O autě nemluvě. Lampásáci a jim podobní se váleli za čtyřnásobek mého platu na štábu a chodily to prochlastávat do hospody. V krámě odpoledne už nebyly rohlíky a o sortimentu nemluvě. Lidi si záviděli stejně jako dnes. Nebyla tu žádná konkurence, která by hnala vývoj dopředu. A to co bylo z našich výrobků konkurenceschopné, bylo vyexportováno na západ, protože soudruzi potřebovaly valuty na na kupování výrobků na jejichž výrobu neměli technologie(proč asi?) a k našemu zákazníkovi se toto až na výjimky nedostalo.
A dnes dělám stejné řemeslo jako zaměstnanec, televizi si koupím z jedné výplaty, na dovolenou si ušetříme též a kam vyrazíme nerozhoduje nějaký zakomplexovaný bolševik, v sortimentu obchodů si vyberu co potřebuji a neexistuje, že když něco chci, abych to nesehnal.
Takže nevidím, ale vůbec nic, co bylo v minulosti lepší.
A dluhy? Já žádné nemám, protože si je nedělám. Není nic jednoduššího, než si dnes na všechno půjčit, protože to někteří musejí mít všechno hned. Ale to není chyba demokracie a ani demokracie nemůže za to, že si jí ve vládě vysvětlují "po svém".
A konečně co se týká vybrané techniky ( jako je Praga V3S), tak ta byla pro vojenské účely vynikající (na silnici patřila S5) a měli jsme tu vždy velmi chytré lidi a konstruktéry, kteří v socialistickém marasmu dělali co uměli (v moto např. pan ing.Pudil)
Samozřejmě jsme nemohly konkurovat západu, ale hodně věcí se nám povedlo.
Omlouvám se román, ale to jen pro ty, kteří rádi zapomínají a snaží se vzpomenout na něco "lepšího". Upřímně nechápu, jak dnes někdo múže volit komunisty.    [Jirka]   06.05.2014
Zobrazeno 10 z celkem 40 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (40) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Autobus RND


 Nechcete to niekto za odvoz a niečo na kávu?Inak to skončí v šrote.Nie je to moja parketa ale niekomu by sa to mohlo hodiť,je mi ľúto nechať to zničiť.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.04.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  vlevo Liaz
vpravo Tatra111    [houzar] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 06    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 05    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 04    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.04.2016
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 02    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 01    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nesranduj s FB,ja som stará škola na takéto aktivity(veľmi slušne povedané).Toto fórum naopak považujem za silno odbornú záležitosť,kde má zmysel niečo napísať/riešiť.A neboj sa RND je v dobrých rukách,ľudí ešte viem odhadnúť.A ďaľšie foto:    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.04.2016
Odpověď  Super. Rád bych kdybych si mohl myslet, že tím že sem to dal na FB se to povedlo zachránit :D
Snad se někdy potkáme s tím budem na nějaké akci!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.04.2016
Odpověď  Ahoj. Můžeš prosím tě vložit víc fotek? Vypadá to velmi zajímavě. dík    [PS]   30.04.2016
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (22) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

sedacka z autobusu? poznate z ceho?


 Ahoj, pri vyklizeni stodoly sem narazil na sedacku pravdepodobne z nejakeho stareho autobusu. Pozna nekdo z ceho to je? Jinak je k mani, tak pokud se bude nekomu hodit, rad predam dal.
Martin    [Martin27Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  pruziny, posledni foto co mam. pokud chce nekdo jeste nejaky, neni problem nafotit    [Martin27] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2017
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  detail madla    [Martin27] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2017
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  jeste neco    [Martin27] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2017
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  jeste par fotek    [Martin27] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Replika SPZ


 Dobrý den,
zajímám se o starý auta, a chtěl bych mít ve sbírce jen na výzdobu pracovny kopii SPZ kterou měl děda na jeho Tatře 138. Jedná se tedy o žlutou značku s černým písmem. Nevěděli byste kde by se taková značka dala vyrobit?

Děkuji
Petr    [petr21Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.06.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Každý šikovný klempíř by to měl zvládnout, nebo si ji objednat tady: http://plpl8.pl/manufaktura/index.php?s=p    [Jana]   06.06.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Multicar M 21.


 Dobrý den, koupil jsem Multicar M 21 bez jakýchkoliv dokladů. Po renovaci bych s ní rád vyrazil občas na silnici(na srazy atd.)Je to vůbec legálně možné??? Třeba na vetetránskén SPZ, nebo bez značek??? Vyhlášky se mění tak často, že nevím co platí teď??? Děkuji. Honza. [Honza.]    [Honza.]   02.02.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Prosím, nevíte někdo č. RAL zelené která byla na originálu???    [Honza.]   14.02.2017
Odpověď  Ještě bych rád poprosil: kdo už M 21 dělal ozvěte se. Dělám ji poprvé...za každou radu budu vděčný.    [Honza.]   11.02.2017
Odpověď  Ahoj, díky za zprávu.Nemohu se přihlásit abych si na tebe našel kontakt, protože já mám do konce února dovolenou a přihlašovací údaje si pamatuje počítač v práci. Teď píšu z domova.
Hned jak budu v práci tak se ti ozvu a dohodneme to. Žádný spěch, renovace taky nebude hned tak. Díky. Honza.    [Honza.]   10.02.2017
Odpověď  Zdravím. Náhodou jsem v pondělí mluvil s klukem, který dnes dělá ve firmě, která se zabývá servisem a prodejem Multicar. Tak jsem se ho na tohle zeptal, a řekl mi, že to není problém. Že umí k M 21 vystavit podle výr. čísla jakýsi doklad a s ním lze potom uzavřít povinné ručení a pak se může na silnici. Kdybys měl zájem, můžu poslat kontakt na tohohle člověka.    [George_HRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Aký je to typ Škody?


 Chcel som Vás poprosiť o radu, o aký typ škody sa jedná na týchto fotografiách. Podobá sa to na škodu 115, kolesá sú uchytené na piatich skrutkách. 104-ka a 125-ka, aspoň čo vidno z fotiek majú viac skrutiek na kolesách. Nezachovala sa kabína a motor, čiže je to o to ťažšie určiť o aký typ ide. Bol to valník. Diferenciál má dĺžku 880 mm. Priemer zadného bubna je 400mm a predného 270mm. Dĺžka samotného podvozku je cca.3980mm, šírka vzadu je 1200mm a vpredu 630mm.
Veľmi pekne ďakujem za pomoc a akékoľvek rady.    [CosmaeRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  8.    [Cosmae] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  7.    [Cosmae] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  6.    [Cosmae] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  5.    [Cosmae] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  4.    [Cosmae] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  3.    [Cosmae] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  2.    [Cosmae] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  1.    [Cosmae] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Myslím, že to je přívěs k 706 RT, ale nejsem si jistý. Nevíte někdo, co to je za typ, nebo nevíte, kolik bych za něj měl nabídnout?    [Filip P.]   08.06.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 19 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  budu ho prodavat na konci rijna mame ho jako pojizdny bar na zavodech    [josef hudecek]   03.10.2016
Odpověď  Tady je jeden babosed k mání: http://auto.bazos.cz/inze rat/10486082/jelcz-P-01E- autobusovy-prives.php    [Tomáš B.]   08.06.2011
Odpověď  B 40 se dával za RO i RTO. Kulatý přívěs, co se dával za RTO je polský Jelcz P-01.    [Pavel]   14.09.2010
Odpověď  Je to asi osobní přívěs Karosa D 4, nebo B 40.    [Šuma]   03.05.2010
Odpověď  Tady je jeden na prodej: http://www.aukro.cz/item929565984_autobusovy_vlek_b_40.html    [Tomáš B.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2010
Odpověď  Zdar,
vím o jednoom tohle babosedu asi třicet kilometrů od Prahy, kdyby jste měl někdo vážný zájem, můžu vám to domluvit. Napište na: jan.simku@seznam.cz    [Hon.]   30.09.2009
Odpověď  v roce 1975 jsme ji koupili od ČSAD jako vyřazený kus za asi 1.500,- nebo 2.000,-Kč    [Bohouš]   20.02.2009
Odpověď  jeden babosed stoji v obci lustenice na pozemku vedle zamku a nekdo ho natrel sedivou barvou i s oknama    [tom]   17.02.2009
Odpověď  Zdravím všechny, vím že jsou tyto vozy svosty pro zběratele. klasickej babosed,dneska je problém na ně narazit.Dříve jsme je používali jako pojízdnou šatlavu na maškaru ( masopust ).Dnes již nemáme možnost je sehnat, nevíte někdo
o nějakém podobném vleku? díky s pozdravem fanda veteránů Honza.    [Honza]   16.01.2009
Odpověď  ano je to přívěs. v Brně Hasiči mají tento přívěs dochován a zrekonstruován. nese označení hadicový přívěs a je to lahůdka..    [gbelecpetrRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.09.2008
Zobrazeno 10 z celkem 19 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (19) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Náklaďáček


 Kdo ví co je to zač? Má to pro někoho jinou hodnotu než cena šrotu?    [Jakub]   05.09.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tak dnes jsem jel kolem hostince Husky, kde framo stálo, v ruce tlf, abych ho sem vyfotil a on tam už není! Místo něj stojí modrá vw t4. Škoda.    [wlk]   17.09.2016
Odpověď  Jeden Framo mají zrenovovaný v Zákupech ve výrobně masek a karnevalového zboží, bývalá Heldovka, je tmavě červený. Další, asi nepojízdný hostinec Husky v Mařenicích, vypadá jak ten tady na obrázku, ale má tuším i korbu. Kolem toho v Heřmanicích (liberecko) jezdím každou chvíli, už ho tam pamatuju aspoň 10 let. Jeden před pár lety udělaný stříbrný jezdil i po Cvikově, ale už jsme ho několik let neviděl.    [wlk]   05.09.2016
Odpověď  Měl bych také zájem o Framo. jsem od Liberce    [Láďa]   05.09.2016
Odpověď  Na fotce je Framo v 901,východoněmecký náklaďáček ,vyráběný po r.1948..    [Jiří Kudrna]   08.02.2013
Odpověď  http://www.liaz.cz/forum/ viewtopic.php?t=368&p ostdays=0&postorder=a sc&start=1095&sid =b1756987580ad95861fe830f 2067ec2d
.....t.č. poslední příspěvek    [Roman]   18.10.2011
Odpověď  Ahoj všem nadšencům Pragy RN máme u SDH jednu po repasy ale boužel klekla. Proto prosím a scháním zadní část kardanky +středové uložení. Děkuji moc.Jirka    [Jirka]   15.10.2011
Odpověď  Nó,máme stejný problém,je tu na prodej Tatra 805,celoskříňová úprava,je to už jen a pouze čtvrtý kus v republice v podobném stavu,jako Erena,nebo Frámo o kus níže,vyrobeno celkem 20 prototypních kusů,původně jako mobilní radiovůz českého rozhlasu v Českých Budějovicích,papíry jsou v depozitu,otypovaný jako karavan,4X kidrbox náhradních dílů všeho druhu.Nemá někdo zájem toto vozidlo zachránit?tel 737 574 863    [midlas]   24.09.2011
Odpověď  no mě zaujala ta RN a vzhledem k tomu že jsem od Liberce...Jakube mohl by jsi se mi ozvat na email? Díky jawatechnik@seznam.cz    [jawatechnik]   12.09.2011
Odpověď  Určitě bychom se domluvili jestli mate zájem prodat Barkase(s korbou).
Můj Email je drobo.r@seznam.cz    [Roman]   06.09.2011
Odpověď  Měl bych zájem o Barkas/Framo, dle fotky soudím že po vlastni ose by asi nedojel že by se musel odvést na přívěsu.    [Roman]   05.09.2011
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (17) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Dlouhé hrdlo vstřikovače


 Sháním dlouhé hrdlo vstřikovače asi Tatra,nebo i zněčeho jiného,závit M14x1,5 na M12x1,5    [Velorex] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.09.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto    [Velorex] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.09.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kompresory


 Nevíte někdo z čeho je ten kompresor vlevo? Je použitý má 2 písty.    [P.S.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.07.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Myslím si že je jedno jakým směrem se točí, když má mazací dírky na obou stranách? Nebo jaký jiný důvod má směr otáčení?    [Lukáš]   08.03.2016
Odpověď  A točíš s ním správným směrem.    [Lišák]   08.03.2016
Odpověď  Zdravím, postavil jsem si na starší vzdušník s 3,5kW motorem kompresor z Liazky, měl jsem dva na vyrobeném bloku,ale usoudil jsem,že kvůli jednoduchosti pohonu použiji jen jeden dvoupísťák.Remenici na motoru jsem koupil dvoudrážku 160mm a na kompresoru je dvoudrážka z klikověho hřídele Volha.Výsledné otáčky jsou necelých 1500ot/min. Po 3 dofoukaní na 10Atm mi začal kompresor haplovat a otočil se mi řemen na bok na řemenici.Rozdělal jsem kompresor a byla chycená ojnice na klice.Nebyla vydřená, ale nešlo s ní rukou pomalu otočit, smirkem jsem ji vyleštil a dal zpět, problém se opakoval,tentokrát te šalek rozpadl na druhé ojnici, jako skořapka od vajíčka, na kousky.Mimo to je hodně cítit spálený olej ze sáni po vypnutí kompresoru a když jsem zkoušel spustit kompresor bez hlavy, tak olej i dost rozstřikoval.Použil jsem nevhodný řídký olej a zřejmě potopeni celého spodniho oka ojnice do oleje nedělalo dobrotu.Zvolil jsem tedy použití druhého kompresoru,který má větší mazací díry v ojnici a navíc vybrání v šálcích na udržení olejového filmu po celé šířce,tak by se to snad nemuselo opakovat, zátěžová zkouška proběhne dnes.Ale už teď mám trochu obavy, že se opět přidře.Dočetl jsem se že mázání stačí rozstřikem a že šlape už třeba 20 let při 1400ot/min, tak proč mě se přidírá po 3 sepnutí?To má tak velký vliv to chlazení hlavy? To budu řešit až po tom co vyřeším to přidírání.Díky za postřehy    [Lukáš]   08.03.2016
Odpověď  Před časem jsem si doma kompresor vyráběl a použil jsem dvouválcový z Liazu. Chladit ho vzduchem přes sání není úplně dobré, protože se tím snižuje účinnost. Já udělal vodní chlazení samotíží. Funguje to nádherně. Připojuji fotky a video. Jestli někoho zajímají detaily, tak se ptejte. http://josefino-2.rajce.i dnes.cz/kompresor/
http://www.youtube.com/wa tch?v=SySuoH3DxtU    [josefino-2Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2011
Odpověď  Jak je to s tím chlazením??    [P.S.]   26.12.2011
Odpověď  Při tom uzavření klikovky nezapomeňte udělat někde odfuk spodku, aby to mohlo dýchat.Byl jsem u úrazu, když si majitel vše pečlivě uzavřel, zapnul kompresor a ten mu po chvilce vyrazil jistič a nešlo s ním pootočit. Vzal klíč a chtěl vyšroubovat jeden z příchytných šroubů, když dotočil, tak šroub vystřelil a zranil jej v obličeji.    [Lišák]   20.02.2011
Odpověď  Nemáš foto chlazení kompresoru    [P.S.]   20.02.2011
Odpověď  výborný nápad, díky !    [Ludva]   02.01.2011
Odpověď  chladím ho sáním přes hlavu :-)    [Kabanos]   02.01.2011
Odpověď  Je to kompresor z autobusu Karosa, stačí vyhotovit a utěsnit a přišroubovat dno, nalít trochu oleje a motor tak 2 Kw a vzduchovou jímku od trambusu a je nezničitelný. Při náročném použití( stříkání auta a pod.) je dobré chladit hlavu připojením hadice s vodou. Jinak není nutné chladit. Mám to tak již více než 20 roků.
má někdo zkušenost s komresorem jednopístovým z Tatry 138-148, kolik potřebuje otáček ? díky za zprávu.    [Ludva]   26.12.2010
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (18) 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Clayton-Shuttleworth


 Dobrý den,
nevíte z jakého stroje je tento štítek? Válel se v garáži a majitel by rád věděl z čeho to je.

Díky    [hr.f] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.10.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  http://www.starestroje.cz/fotoalbum.php?adresar=/p rodej/nahradni.dily-odlitky&image=34

tak prej výrobní štítek parní lokomobily    [lipcaa]   05.11.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kompresor Jikov 67 A


 Zdravím,
podařilo se mě sehnat dvoupístý kompresor Jikov 67 A a chtěl bych ho vyměnit za kompresor co mám teď (jednopístý), ale problém je v tom , že jsem nikde o něm nenašel žádnou dokumentaci ohledně otáček, hladiny oleje, kolik natlačí atmosfét atd atd. Zkoušel jsem i psát přímo do Jikovu, ale bohužel dokumentaci k tomu nemají a pamětníci tam už dávno nepracují. Proto bych chtěl poprosit Vás jestli o něm něco víte zda by jste mi poradili.    [Láďa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.09.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Je z rto, otáčky poloviční než motor rto.    [JK]   24.10.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

V3s praga


 Zdravím,prosím o radu jestly se dá podle čísla rámu zjistit rok výroby v3s.Jestly ne tak jak a se to zjistit dá .Mockrát děkuji za odpověd.    [Honza]   30.11.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  praga v3s    [Roman]   18.09.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

přepínač


 poradí někdo z jakého je to auta a k čemu to sloužilo    [pytrsmotors]   10.09.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  č 3    [pytrsmotors]   10.09.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  č 2    [pytrsmotors]   10.09.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 

 Strana 1/4 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 23.7.2016)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Co je to za kompresor


 Zdravím,
našel by se nějaký odborník, který by věděl co je to za kompresor ( z jakého vozu), trochu jsem pátral po internetu a řekl bych že je to z tatry T815. Bohužel si tím nejsem moc jistý, každopádně bych potřeboval vědět kolik by měl mít ideálně otáček.

Díky moc.
Vojtěch    [wojtechRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.06.2017
   Přidat odpověď 

 Strana 1/4 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006