MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 314580 příspěvků |8059 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 64 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexNákladní automobily, autobusy, trolejbusy a speciá 4.6.2023 15:14  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Ahoj chlapáci, nevíte prosím někdo jak zapojit elektriku(schéma)
....
   04.04.2007 / 29
    Autobus RND   26.04.2016 / 23
    AERO 150   23.02.2009 / 22
    Myslím, že to je přívěs k 706 RT, ale nejsem si jistý. Nevíte někdo, c....   08.06.2007 / 19
    Ví někdo co je to za autobus?   09.12.2009 / 18
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 64      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 39      Příspěvků Příspěvků: 499
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/13 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  Provozoval jsem celkem tři druhy topení a u všech se objevoval podobný problém s délkou výfuku. Čím delší, menší sklon a víc ohybů, tím horší. Jako u klasických kamen. U nejdelšího výfuku jsem použil potrubí o průměru zhruba 30 cm. Přeci jen topení není stavěné na tyto experimenty a každý zásah do průtoku vzduchu je znát. Ono stačilo i na voze, že byl něčím znečištěný vstup a topení blblo, zanášelo sazemi.    [Luboš]   17.02.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Monty, moc díky za radu. zajedu do hornbachu koupit hliníkovou hadici a udělám jak říkáš.

Ještě mám pak druhý problém. no teda ani né tak problém, jak spíš nepříjemný dunění - no spíš "bouchání". Když bufík běží, tak na druhý stupeň je slyšet dunivé bouchání. zkoušel jsem trochu přiškrtit sání (cca 1/4 sání zakrýt dlaní) a dunivé zvuky zmizely. Výfuk mám cca 1-1,5 m flexi hliníkovou rourou vyvedenou ven z dílny. ale na sání nic nemám. nejspíš to bude tím - nerovnoměrnost sání a výfuku. dá se to vyřešit tak, že na sání volně napojím flexi rouru? nebo to vyřešit nějakým filtrem?    [snx]   16.02.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  najít nejstudenější místo v místnosti, tam umístit přídavný větrák, a velkou hadicí hnát vzduch k sání topení.    [Monty]   16.02.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Měl jsi pravdu. Topení jsem dnes pustil, nechal cca 5-10minut roztopit na druhý stupeň a pak jsem prepl na první a topení běželo přes hodinu úplně v klidu. Tedy problém je nasávání teplého vzduchu. Teď otázka, jak vyřešit, aby topení běželo na druhý stupeň a nepřehřívalo se? Nainstalovat ventilátor na vstup otopného vzduchu? Ven z dílny se mi další trubku nechce probouravat. Nebo nějaké jiné řešení? Přecejen na ten druhý stupeň to je fakt paráda to teplo    [Anx]   16.02.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Díky moc za tvé rady. o víkendu zkusim na test vyhodit topení ven, jestli bude šlapat alespoň cca 1h. pokud bude vše OK a nezhasne, tak topení budu provozovat na první stupeň. Teda trochu se bojím zakarbonování, ale samotná rozborka a zborka není případně tak strašná (jednou jsem to už absolvoval). Jde mi primárně o to, jestli to topení je OK a je problém jen v samotné montáži v dílně - teplý nasávaný vzduch. Vše tomu co jsi psal nasvědčuje, že je problém v tom nasávaném topném vzduchu. bufík chytá opravdu hezky, je krásně čistej a absolutně nepoškozenej, tak bych ho chtěl používat jako prvotní topení v dílně, než naběhne el. topení. Takže cca 1h běhu 3-4 dny v týdnu    [snx]   15.02.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Venku, při současných teplotách se nepřehřeje. Ale z energetického hlediska nedává smysl nasávat mnohem studenější venkovní vzduch a ten ohřívat na plný výkon. Lépe je ohřívat vnitřní teplejší. Topení však počítalo primárně s nasáváním vnějšího vzduchu. Na druhou stranu, když jsem několik let provozoval topení, tak při nepřetržitém provozu bylo lepší nasávat venkovní čistý vzduch z důvodů mnohem kvalitnějšího prostředí. Nucená cirkulace vnitřního znečištěného vzduchu v dílně nebyla při dlouhém pobytu příjemná. Je pravdou, že je nutno občas topení prohnat na vyšší stupeň, ale hodně záleží, jaká je dodávka nafty a jak proudí vzduch topením.    [Luboš]   15.02.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Asi to bude skutečně ten problém, co píšeš. venku kolem nuly, topení uvnitř v rohu (kde se drží teplo) a nasává teplý vzduch. Zkusím topení dát ven a nechat ho běžet - bude tak nasávat studený vzduch a mělo by běžet v klidu na 2. stupeň    [snx]   14.02.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  četl jsem kdesi na netu, že by mělo topení běžet cca 1h denně na plný výkon kvuli prevenci zakarbonování. je řešením, když vytáhnu trubku ven a připojim jí na sání? - tedy bude sát z venčí studený vzduch.    [snx]   14.02.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ano, topení je v pořádku. Jakmile nasává teplý vzduch, tak se přehřeje. Pouštěl bych ho jen na první stupeň, pak je jistota, že pojede pořád i v cirkulačním režimu.    [Luboš]   14.02.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Takže je to tedy v pořádku a stačí do topení přitáhnout studený vzduch z venčí? Mám to topení v rohu a vím že tam kolem toho topení teplo je celkem dost    [snx] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Kdysi jsem opravoval i provozoval podobně topení a pamatuji, že pokud byl nasávaný vzduch teplejší, tak na plný výkon do 30 min vypínala tepelná pojistka na přehřátí. Aktivuje se ručně na spínači. Samo se čerpadlo nezapne. Pokud topení nasávalo venkovní mrazivý vzduch, tak nevypínala. Pro chod s nasáváním vnitřního vzduchu (teplejšího) jsem před topením měl ještě zapnutý ventilátor topení ze škodovky pro větší průtok vzduchu. Jinak, pokud nenasává mráz, tak druhý stupeň vypíná. Topení je stavěno i na sibiřské mrazy. Provozovat na první stupeň je jistotou, že nevypne, jinak mačkat spínač. Pro urychlení náběhu topení přepnout na větrání, aby se vychladilo.    [Luboš]   14.02.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  čerpadlo jsem zkusit stáhnout na minimum a bez změny. nedokážu říct, jestli se přehřívá, nebo jestli je špatná tepelná pojistka. na poloviční vykon běží suprově bez chyby. jak se dá seřídit pojistka? je to jen bimetalový pásek    [snx]   13.02.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  je otazka zda se topeni prehriva to by znamenalo snizit mnozstvi nafty a nebo je jen unavena pojistka a ta se da seridit na polovicni vykon to nedela ?    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  díky za nasměrování. o víkendu to zkusím. Dá se ta tepelná pojistka někde sehnat? co jsem koukal na netu, tak jsem nikde nenašel, že by byla skladem    [snx] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  na zkoušku bych do napájení přidal akumulátor. Když se situace změní, je problém v napájení. Nebo vyměnit tepelnou pojistku za jiný kus? Že je pěkná, ještě neznamená, že dobře funguje.    [Monty]   13.02.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

6bon3 Tatra 148 - zhasíná


 řeším naftové topení 6BON3, které mám na vytápění malé dílny. naftové topení je v krásném a zachovalém stavu - jediné co, tak větrák je trochu teplem pokroucený. Vše je zapojené dle manuálu a topení funguje. Problém je v tom, že funguje jen cca 20 minut na plný chod. pak vypne tepelná pojistka přívod do čerpadla a topení začne dochlazovat - po vypnutí a zapnutí napájení zase běží. Napadají mě že to může způsobovat buď lehce pokroucená vrtule a nebo nedostatečné napájení (napájím to serverovým zdrojem 1000W) Dokázal by mě někdo nasměrovat, na co se zaměřit? na nízký výkon topení běží klidně uplně v pohodě    [snx] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (15) 
Odpověď  Skvělé, děkuji za informace.    [Avia_Furgon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kolový traktor FORTSCHRITT T 157 vyroba byvale NDR    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Nakladač T 157. Vyskytuje se i u nás. Měl jsem tu čest s ním krátce i nakládat. Jsou o něm dostupné informace a určitě jej bude mít i někdo doma.    [Luboš]   02.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Traktorový nakladač s ramenem před kabinou - co to bylo za typ?


 Ahoj, netuší prosím někdo, co za potvoru byl stroj dále popsaný? Základ vypadal jako traktor se "schovaným" motorem, asi pod řidičem mezi zadními koly. Před kabinou byl na nízko uložené točně ramenový nakladač s drapákem. Jako malého kluka mě zaujaly dvě veliké sklápěcí stabilizační packy po stranách stroje. Viděl jsem to tak asi v letech okolo 1975...
Jako základ pro svoji ilustrační malůvku jsem použil nářaďový traktor RS 09, ale myslím si, že tohle RS nebyl, nepamatuji se, že by tam byla ta nosná traverza.    [Avia_Furgon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.01.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (3) 
Odpověď  Dobrý deň
Tu Ján že Slovenska.
Ty aerovka je ešte aktualny je. Napridej
Volajte mi na čísle +421907577039    [Jan]   19.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ďakujem za pomoc,príručka dorazila.Je vcelku prínosná,určite pomôže.Stále platí ak by ste niekto mali k tomuto motoru dielenskú príručku stále ju zháňam.Aby som pri opravách nemusel ísť naslepo.J    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Motor spaluje olej, zgenerálkuj motor.    [Robert]   24.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

Motor Praga V3S kouří modře..


 Čím to může být a jak to odstranit???!!!! Děkuji předem za odpovědi.    [Šimon Dvouletý]   24.05.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Odpověď  Dobrý den
mám dotaz ohledně motoru škoda 706 RT,jak je utěsněn klikový hřídel?Je použito gufero nebo jiný druh těsnění.Díky.    [Fanda]   01.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  https://www.klub-vm.eu/clanky/ke-stazeni/dokumentace-praga.html
tady si stáhni katalog dílů a snad z toho poznáš jak to rozdělat    [pytrsmotors]   05.04.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  mamdojem ze se musí celek sundat z rejdovych cepu protože naboj je zevnitř stazen matkou    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.04.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  co zkusit vytocit ty matky za brzdovym stitem    [slava]   04.04.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Praga V3S - zadost o radu


 Ahoj, prosim o radu. Vysypalo se mi lozisko v naboji predniho kola V3S a ja se marne snazim prijit na zpusob, jak se to demonuje. Mam dole kolo a buben, muzete prosim poradit jak dal? Diky moc    [honzzicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (3) 
Odpověď  Aha, díly nemám, tady byl dotaz na literaturu k motoru. Mám prospekt Bucegi v ČJ a příručku k motoru v NJ. Pokud byste měl zájem napiště na cc@cbox.cz    [Borja]   02.04.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ano.Pokiaľ možno celú prevodovku,mám len z trojtony Carpati,4 kvalty.Bucegi bola päťtonka a mala 5 rýchlostí.Ale inak potešilo by čokoľvek.    [Joski]   28.03.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zdravím, ještě něco k tomuto motoru sháníte?    [Borja]   23.03.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  kazde registrovane vozidlo musí platit pojistku pokud není v depozitu tam se dava na dobu 12 mesicu + prodlouzeni o 6 mesicu ale není zadna paka aby se muselo toto vozidlo po uplnuti této doby vyzvednout ale je zapotřebí nahlásit kde je zaparkovane a za jakym ucelem například nakladna oprava jinak je nebezpečí ze u dlouhodobých depozitu se vozidlo vyradi trvale. je par vyhraných soudu kdy CKP zadala pojistku za neprovozovane vozidlo ale to asi neplati pro normálního člověka ten na takovy advokaty nemá    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.08.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  MEELA - neplatí, to si hlídá ČKP, a sakra dobře............    [Monty]   25.08.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  neplatí náhodou že když se vozidlo neprovozuje na veřejných komunikacích tak se pojistka nemusí platit?    [meela]   25.08.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  za ulozeni do depositu se plati jednorazove 200 kc za vyzvednuti pak 50 kc k vyzvednuti je potřeba mit platnou STK a zakone pojisteni    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.08.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  deposit za 100,- ročně?    [Monty]   25.08.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

Povinné ručení autobus


 Zdravím. Jak je podle vás nejlepší uchovat autobus (v řádech let), který je zamýšlen jako budoucí veterán, aby se za něj muselo platit co nejméně? Je lepší jej odhlásit, přišel by tedy o TP (=vysoké náklady s dalším přihlášením), nebo jsou nějaké kličky, jak obejít povinné ručení? Předem díky.    [Jarek]   25.08.2019 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Snehová fréza.


 Neviete niekto, kde sa to vyrobilo?    [M.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.05.2019 
 Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Pomoc s motorom Bucegi.


 Zdravím vospolok.Viem že šanca je mizivá ale nemáte niekto v knižnici zabudnutú príručku k tomuto motoru?Je to V8 "Steagul rosu" z nákladiakov Bucegi a Carpati.Pomohla by kým sa doňho pustím.Dík za akúkoľvek pomoc.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.01.2019 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (4) 
 Strana 1/13 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006