MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 287693 příspěvků |6650 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 45 | Přihlášených: 2 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocyklové soutěžní a závodní speciály 23.7.2017 08:52  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    JAWA 250 Soutěžní   10.03.2010 / 117
    Jawa TK 16   16.10.2009 / 81
    trial Petrovka   08.12.2010 / 80
    Šesťdňová   27.01.2014 / 80
    Jawa-Tatrany   11.12.2008 / 78
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 401      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 6 / 87      Příspěvků Příspěvků: 4561
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/27 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Libenak vs Sved, 553 vs 554


 Zdravim, rad bych se zeptal zde fundovanych lidi, kde vsude je rozdil mezi "Svedem" a "Libenakem", v nekolika diskusich je zde napsano ze se dost lisi, ale neni uvedeno jake dily jsou jine a v cem je ta odlisnost. Dale by me zajimalo, jake jsou rozdily mezi typem 554 a 553 a kolik kterych bylo vyrobeno, pripadne jake jsou cenove rozdily mezi temito typy. Dekuji moc, myslim ze takovy rozbor zde chybi.    [Honza]   17.11.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  nemel by nekdo vykres valce sved vs libenak jak se lisi? diky
free    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.07.2017
Odpověď  Je rozdíl v rámu 553 a 554? Kývačka 350 měla pravou trubku na stupačku delší kvůli širšímu motoru na pravé straně. Mám motor 553 a možnost pěkného rámu 554 , který není nakopnutý ani bastlený a rád bych ho použil. Dík za odpověď.    [Bobes]   13.06.2017
Odpověď  Kdo předěláváte švéda na libeň, nezbyl vám z předního blatníku vrchní plech na původní spz? Ten co je napříč přes přední blatník. Chybí mi ke kompletaci motorky.    [Vojta]   28.12.2013
Odpověď  rám na libeň a švéd je stejný. Štítek samozřejmě jiný, na většině švédových (hlavně typy 579 montované z dílů až ve švédsku má čísla rámů 554..., tedy jednohupové) bude pozdější rok výroby (montovali se až do roku 71)    [KK]   11.06.2013
Odpověď  jumbo jaké jsou ty rozdíly na tom rámu? a má libenák i jiný štítek jak švéd?    [milan]   22.05.2013
Odpověď  děkuji za informaci, čili to znamená že soutěžní převodovky byly vyráběné z lepších materiálů než sériová produkce, dnes to asi ale z tohoto pohledu nemá cenu řešit pokud je kolečko rozměrově stejné, tak asi použít ze série než hledat tyto "TEM" stejně tyto motocykly už nikdo nebude provozovat na doraz    [Jirka]   30.07.2010
Odpověď  Bude to tak,jak napsal Petr. Např. TEM("temka") odpovídá oceli 16 420 a vrcholem konstrukčních ocelí byla HOR("horka") což je 16 720.    [Milan(OHC)]   29.07.2010
Odpověď  To bude označení materialu.Kdysi se to tak dělalo.Bývalo to na dílech převodovek i u aut a viděl jsem to i na šneku řízení u auta.    [Petr]   28.07.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto značení    [Jirka]   28.07.2010
Odpověď  dostal jsem se k převodovce ze soutěžní Jawy zřejmě typ 553, zajímalo by mě označení vyražené na hřídelích a některých kolečkách TEM nebo S-TEM, tuší někdo co to znamená a jaký je rozdíl od součástek z "běžných" kývaček, jelikož některá ozubená kolečka jsou rozměrově shodná se sériovou výrobou    [Jirka]   26.07.2010
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (21) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

čz puki?


 Zdravím. Kúpil som túto zetku-puki? Zháňam o tomto type nejaké informácie, viete niekto ktomu niečo povedať? Dík.    [PetoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.03.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  nie , pred časom bola v inzercii    [Peter]   20.03.2010
Odpověď  Ahoj. Je tvoja?    [Peto] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  pridavam foto jednej Pukiny    [Peter]   20.03.2010
Odpověď  Dík. Aspoň trochu už mám vtom jasno.    [Peto] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2010
Odpověď  Puki's je Italská firma která kolem roku 1980 vylepšovala Čezety. Od ČZ přebírala motory , náboje kol, řetězy. Zbytek byl PUKI. Jak ses zmiňoval tak spojka skutečně je v olejové lázni, dvousvíčková hlava, klapky sání a karburátor Bing. Víc bohužel o tom nevím.    [Martin]   20.03.2010
Odpověď  Áno, motor je tam 513. Nevies ake úpravy to boli? Pozerám že je tam iná spojka? žeby mokrá? Čo to bola za firma?    [Peto] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přidávám foto originálu    [Martin]   19.03.2010
Odpověď  Dorý den , rámem to PUKI je ale motor je tam zřejmě z 250/513. PUKI motor se lišil jen některými úpravami jinak v celku taky 513.    [Martin]   19.03.2010
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Materiál - pertinax


 Zdravím ve spolek, nemáte někdo zbytek pertinaxového materiálu, válce nebo trubku, potřeboval bych trubku o vnějším průměru cca 42 mm a díře o průměru cca 38 mm, musel bych to pak ještě přesně změřit, ale cca pro představu to asi stačí, či případně tedy válec o průměru cca 45 mm a délce cca 150 mm, potřeboval bych to na komoru válcového šoupátka a nevím čím jiným bych to případně nahradil, aby se to nemázlo. Nemohu to nějak nikde najít a nechce se mě nechat dělat trubka o délce jednoho metru..., díky za jakoukoliv případnou nabídku a pomoc, Pavel.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.06.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  OK, zkusím, díky.    [Pavel]   15.06.2017
Odpověď  Tak s přířezem by neměl být problém....
http://www.elektroizolanty.cz/    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.06.2017
Odpověď  Tady jedině 1m
http://www.elektroizolanty.cz/elektroizonlanty/esh op/4-1-TEXTIT-tyce    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.06.2017
Odpověď      [.]   15.06.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Sadílek


 Zdravím pánové,
Moc se mi líbí Jawa Sadílek a chtěl bych ji koupit, ale nevím, zda bych s ní mohl jezdit po běžných komunikacích(terén nejezdím). Prý se k ní vydával jen sportovní průkaz, ale v inzerci byla před nějakou dobou nabízena i s doklady. Je tedy možné ji přihlásit na dopravním inspektorátu a dostat TP?
Chtěl bych se o této Jawě dozvědět více. Neznáte nějaké stránky?    [jawa350ohv] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Mám sadílka nemůžu najít výrobní číslo rámu. Bylo tam někde vyražené, nebo tam byl štítek? Mám jen číslo motoru, je stejné s č. rámu???    [vojta]   13.06.2017
Odpověď  Měl bych dotaz:jaký byl důvod,že někde je montováno přední kolo bubnem vlevo a nebo vpravo?    [jirka]   22.12.2010
Odpověď  To dole je prototyp, vyráběný 77-78. Byl to předchůdce Tramvaje, podobné motorky jely na 6D 78.
Motocykl měl jinak řešený předek rámu (jedna mohutná trubka nahoře, tou vedlo sání, dole pak klasické dvě trubky). Zadní část byla taky jiná, kývačka byla uvnitř rámu a zadní úchyt motoru byl spojený s čepem kývačky. Nálitek na bloku ještě nebyl, to měly až Tramvaje.
Konce kývačky pro uchycení osy kola byly kované a zcela jinak řešené něž tradiční provedení Jawy.
Taky se zkoušely motory, zřeba půllitr pro Zlocha měl kliku a ojnici z dvěpade (ta klika měla ale zdvih půllitru) - lehounká klika zcela změnila charakteristiku motoru...třebas na akceleračce to byla bomba...
Jinak pro normální provoz...no...
Já na endurování mám XR400R...raději. Na ní se dá jet i pomalu, na soutěžní Jawě eé...    [Zdenalbenal] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.12.2010
Odpověď  na obrazku je mtc JAWA 510 evropa 1978    [Franta]   13.04.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...hezký,co?    [jirka]   12.04.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  360 1980    [jirka]   12.04.2009
Odpověď  Na můj dotaz "jawa 350OHV" nereaguje,tudíš je docela problematické dávat další informace.Jak je z níže uvedených fotek patrné,lišily se ročníky, rámy,převodovky 5 a 6ti kvalt,přední tlumiče,zadní tlumiče,tabulky,kyvky,výfuky,nádrže...atd.Samozřejmě také vzhledem ke kubatůrám.A navíc byly rozdíly mezi motocyklem pro reprezentaci,svazarm či prodejním modelem.Když k tomu připočtu i mojí maličkost,a to tím,že jsem na tomto motocyklu jezdil,ale také neznám vše a dohledávám informace,tak je další rada velice složitá...Jezdil jsem na jawce 250 r.v.1974,čtyřkanál,otypovaná jen pro jednoho,normální SPZ,v techničáku byly zapsány vyjímky.Při normální jízdě (ne plný a stálý plyn !) se spotřeba pohybovala kolem 5-6litrů,při ostřejší a v terénu bylo 10 litrů normální.    [jirka]   11.04.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  1977    [jirka]   11.04.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  1976    [jirka]   11.04.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  r.v.1977    [jirka]   11.04.2009
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (18) 
Zodpovězené téma  

Neznámy ram


 Pánove, vedel by nekdo, co bylo zakladem pro tuhle stavbu?    [honza9.9]   06.06.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  podle toho co se podobalo tak je to čz 250 typ 980???    [honza9:9]   07.06.2017
Odpověď  Mně to přijde jako čz motokros model 997.    [Monty]   06.06.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [honza9.9] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.06.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [honza9.9] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.06.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [honza9.9] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.06.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Six Days


 Tak co nechcete někdo zaručeně nejlepší enduro od ČZ :-)

http://www.motoinzerce.cz /motorky/cz/690536-175-si x-days-enduro.html    [Lukáš]   31.01.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Co to je za hrůzu!! Tohle jsme stavěli z kývaček před 35 lety doma v šestnácti letech na koleně v garáži. Neuvěřitelná drzost prodávajícího.    [host]   31.01.2013
Odpověď  Ted už tam píše, že to je prodáno, to jsem zvědavej kterej bl. se nachytal a koupil:-)))    [lukáš II.]   31.01.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Druhá strana.    [Lukáš]   31.01.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě foto.    [Lukáš]   31.01.2013
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Nepomucký trojúhelník


 Foto    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.05.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Já to fotil v r.1983.    [[Jirka.PLZEN]]   18.05.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď      [P.]   18.05.2017
Odpověď  Sloupovo 250, kterou si ale stavil již jen z dílů na závody veteránů v osmdesátých letech, dodnes jezdí, jen změnila vícekrát majitele a tvrzení o jejím původu se již úplně přesně nezmiňuje.    [P.]   18.05.2017
Zobrazit dokumentOdpověď  ....    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.05.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Pan MAŠITA


 Dnes má svátek náš nejlepší soutěžák všech dob , pan Květoslav Mašita . Přeji Vše nejlepší a vzpomínám na zlaté časy českého endura.....    [jan m.]   04.05.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 47 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Myslíte,že sem na tyto stránky pan Mašita chodí aby si to přečetl?    [k]   05.05.2017
Odpověď  Gratulují, přeji vše nejlepší!!!    [Martin]   04.05.2017
Odpověď  tak opět po roce , vše nejlepší PANE MISTR......    [jan.m.r]   04.05.2017
Odpověď  tak opět po roce , vše nejlepší PANE MISTR.......    [jan.m.r]   04.05.2016
Odpověď  Gratuluji k svátku, přeji vše nejlepší!    [Martin]   04.05.2016
Odpověď  Také gratuluji ! Přeji vše nejlepší a hlavně zdraví!    [Martin]   04.05.2015
Odpověď  tak opět po roce - Vše nejlepší PANE MISTR.......    [jan.m.r]   04.05.2015
Odpověď  Také připojuji gratulaci a přeji hlavně hodně zdraví a sil do dalších let!    [Martin]   04.05.2014
Odpověď  aj ja sa pripájam a Prajem veľa zdravia    [Peter]   04.05.2014
Odpověď  tak opět po roce - vše nejlepší PANE MISTR    [jan.m.r]   04.05.2014
Zobrazeno 10 z celkem 47 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (47) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Motokrosové ČZ a vše kolem nich


 Zdravím Vás pánové,

přišlo mi trochu škoda, že řeč o motokrosových motorkách přišla trochu k zapomnění. Rád bych tímto tématem oživil diskuzi o tyto stroje, něco se dozvěděl a podiskutoval o úpravách, změnách a vývoji této doby. Tak k věci, chtěl bych si poskládat ČZ 380/981.01 takzvaného žluťáka. Kolik z Vás vlastní tuto motorku nebo na ní dříve závodilo ?    [Cuhik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Trochu oziveni - rada dvoulaufu z DMCZWC 2017 (mistrovstvi motokrosu motocyklu CZ). Letos byla i jezdecka skola v podani Jiriho Stodulky a Martina Zeravy.    [Honza Vošalík]   01.05.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  http://www.lidovky.cz/pohnute-osudy-motokrosare-st oleti-faltu-pripravili-o-titul-krajane-1ir-/lide.a spx?c=A160519_210754_lide_ELE    [J]   21.05.2016
Odpověď  Autor tématu myslí, že v zapomnění přišla spíše debata zde. Což mi přijde taktéž a je to veliká škoda...    [scott]   25.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [marekh22]   20.04.2016
Odpověď  Tak posledni zpravu kterou mam je ze na to mistrovstvi v Marysville je prihlaseno pres 325 zavodniku. Prijede i Jiri Stodulka, Miroslav Hanacek a Milan Chytil. Osobne se nemohu dockat, uz jen par dni. www.czrider.com    [Honza Vosalik]   20.04.2016
Odpověď  23.4.2016 bude v Ostrove u Lanškrouna Veterán Classic motocros-tam bude CZ požehnane.    [Jumbo]   18.04.2016
Odpověď  Neřekl bych že upadly v zapomnění. O tom svědčí to že za týden se v Kalifornii pořádá mistrovství světa v motokrosu motocyklů ČZ. Očekává se 100 zavodniku a 600 návštěvníků.    [Honza Vosalik ]   18.04.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zodpovězené téma  

úprava čz sport pro svazarm (kejva na devatenáctkách kolách)


 ahoj už je to nějeký rok co jsem byl na klubové akci Hutisko Solanec jízda pravidelnosti do vrchu a tehda asi před 4 rokama jsem tam potkal pána na upravené čz.Jestli to byla čz 250 475 sport, nebo jestli to byla 175 sport to už nevím,ale byla pěkně upravená.Zadní tlumiče s kyvkou sviraly jiný úhel a přední kolo mělo větší průměr než 19.Zadní kyvka byla taky jinačí.Když jsem se staršího pána ptal, tak říkal, že si to tehdá tak upravovali.Kluci na valachoch taky chtěli jezdit motokros a strojů bylo málo tak se všelijak tak upravovalo povídal.Bylo to fakt moc pěkně udělané a hlavně v tehdejším původním originálním odstínu.Chci se zeptat zda někdo náhodou nemá fotky těchto upravených sportek.Předem moc díky za odpověď.    [Jarek]   26.08.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 35 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  tuto cz 150 jsem koupil pred lety    [martin101] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.04.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím moje čz 125/958.    [Lukáš Stern]   11.04.2017
Odpověď  Joksi prosim tě kontaktuj mě na níže uvedený email chtěl bych se tě na něco zeptat.    [Jarek]   07.01.2016
Odpověď  Ano , je to přesně ono.    [olin]   04.01.2016
Odpověď  Tak mrkni dolů tam je fotka te 460 byla to ona?    [Jarek]   04.01.2016
Odpověď  Pokud si ještě dobře pamatuji , tak se jednalo o malou sérii motorek Čz 125 , 175 , dvěpade nevím zda byly také vyrobeny , 70léta , a byly určeny pro svazarmovské soutěžní jezdce. Tovární výroba. Náš svazarm taky koupil jednu 125. Měla 19 kola , mělký přední blatník , jinou dvousvíčkovou hlavu a možná i jinak uporavené kanály ve válci.
Hodně připomínala ČZ sport. Jela slušně , ale na 125 scotta zdaleka nestačila, ani motoricky ani podvozkově.    [olin]   04.01.2016
Odpověď  Je to až na strane 11 inzercie.Ale nepoteším,zavolal som mu a už ju nemá.    [Joski]   04.01.2016
Odpověď  Joksi neposlal bys mi prosim tě kontakt?Nemožu to tam najit. BorisMira@seznam.cz    [Jarek]   04.01.2016
Odpověď  Ano,aj z 957 aj z 460,štifty sú stále rovnaké.Jedna typ 460 je v inzerci EC Classic,taká spoločná fotka viac dielov pokope.Aj som mu poslal mail či by neposlal lepšie foto ale neodpovedal a kedže už jednu mám tak som to nechal tak.    [Joski]   04.01.2016
Odpověď  A ta hlava z 957 bude pasovat na motor čz 175 450?Sháním a pořád nemužu sehnat:-(    [Jarek]   04.01.2016
Zobrazeno 10 z celkem 35 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (35) 
Zodpovězené téma  

Technické osvědčení


 Dobrý den ,dá se nějak využít technické osvědčení na plochodrážní jawu 250? Děkuji.    [Sovák]   08.03.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Mohu mít prosím dotaz? Sbírám tato technická osvědčení pro studijní učely, byl by jste tak laskav a pořídil mi prosím fotokopie Vašeho technického osvědčení-všechny jeho strany a spojil se mnou, na můj email - modryperak@centrumm.cz - děkuji Vám za laskavost, přeji příjemný den a zdravím Franta Sladký-modryperak    [modrýpérák] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.04.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [suvaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Jawa S 554


 Dobrý den,prosím o radu a případně i o foto jaká je komora sání na Libeňáku S 554.
Díky tomu,kdo pomůže.    [Jiří]   20.01.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 24 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Taky mi vynechával jeden válec, při komletním rozebírání jsem zjistil, že
první cívka je vadná,
druhá cívka na kterou to sem tam jelo byl zoxidovaný kontakt v zalisovaném kabelovém oku (15). Kabel jsem vytáhl bez většího násilí.
Třetí cívka byla OK (mám Monark 554 s přepínáním třech zapalovacích cívek)
Než jsem na to přišel měl jsem shozenej i válec, jestli nejsou v háji kroužky..., měl jsem venku koncovku výfuku. Z výfuky tekly šmanty a odcházely svíčky.
Při tom všem, když jsem zkoušel svíčku byla jiskra OK.
Někteří to třeba odsoudí, ale dal jsem pro jistotu VAPE, tak jako na všech mých Jawičkách. Mám na Monarku najetejch asi 5km po částečné GO. Bude to chtít ještě doladit karbec - asi vrátit zpět větší trysku, ale jede uplně jinak než předtím.
Volnoběžný otáčky jsou minimální a pravidelný obláčky z výfuku.
Někdy zkusím změřit otáčkoměrem protože se mi zdá že při volnoběhu se tento motor může točit míň než klasická 350-ka.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.03.2017
Odpověď  Jiři, me take levej valec na volnobeh vynehava co s tim. Prosim o telefon na vas diky muj 721981086    [Villi]   22.03.2017
Odpověď  Milane - v mým Libenáku 554 jsou seriový písty z 634,a spalovací prostory kulatý.

Zatím najeto jen pár set kiláků-a nebyl problém. Čekal bych ale pro hliníkový válce jiný tvar pístů, hliník bude mít úplně jiný tepelný deformace.    [Monty]   21.02.2011
Odpověď  Milan OHC, mám doma samotné hliníkové valce, ktoré majú pôvod pravdepodobne z 554.
V rukách som ich mal naposledy pred 10 rokmi, ale čo si pamätám tak tie kanále výškovo aj rozmermi mi pripadali zhodne ako vo valci 634 s ktorými som to porovnával, akurát prierez preplachovacích kanálov v rovine dosadacej plochy valca mali väčší než prierez 634. Myslím si že piesty po drobných úpravách by sa dali použiť so 634, ale nie som si istý. Mýli ma to, že krajné svorníky valcov sú u 554 posunuté kvôli preplachovaciemu kanálu, tak neviem či kanále nie sú pootočené o pár stupňov, čo by mohlo spôsobiť problém pri spodnom vyústení preplachovacích kanálov, kde by nemuselo pasovať okienko piesta voči okienku vo vložke. Cez víkend to skúsim zmerať.    [Brano]   21.02.2011
Odpověď  Zdravím.Protože jsem v 554 úplný laik, měl bych pár dotazů k motoru. Jaké jsou v tomto motoru použité písty? Jsou použitelné normální sériové např. z 354 nebo 634 nebo měl specifické? Měly hlavy jen půlkulový spalovák nebo i jinak tvarovaný? Má někdo rozvodový diagram tohoto motoru?    [Milan(OHC)]   19.02.2011
Odpověď  Ano rozdíl v řídítkách je. Jsou dost odlišná.    [Libor L.]   18.02.2011
Odpověď  Je rozdíl v řídítkách na libeň a sportkových? Děkuji za odpověď    [Tryska]   17.02.2011
Odpověď  To,že se moc nevytáč, je základní vlastnost jednohupa.

Zkoušet menší karbec mně přijde zbytečný - musí se nakrmit oba válce současně,proto je potřeba pořádná díra. To už bych raději zkusil 30 mm ,klidně nějakej čínskej,na zkoušku, co to udělá.    [monty]   02.02.2011
Odpověď  Pro MONTY - po přisávání fal.vzduchu jsem pátral,i motor jsem znovu rozpůlil,abych nabyl jistotu,že vše těsní jak má-složil jsem bez zjištění závady.Po stránce zapalování taky nevidím problem. První co jsem udělal bylo zmíněné prohození fajfek,což napovědělo,přesto jsem měnil zapal.cívky i celé dynamo.Stále stejné. Proto jsem se ptal na komoru sání a posléze na osazení karburátoru,protože si myslím už jen jedno,je to moc bohatý a tryska 133 je příliž.Zkusím HT120 i karbec 2926SBD a uvidim jak se změna projeví.Ten nesouměrný chod válců na volnoběh asi neodstraním,ale snad se zlepší vlastnosti při plném zatížení,kdy byl motor dost neochotný se vytáčet.Samozřejmě chci dodržet orig.karbec.Jen to teď neprojedu,pořád sakra mrzne.    [Jiří]   01.02.2011
Odpověď  Mám tam repliku PÉRÁKOVÝ karbu, kterou jsme dřív prodávali- ale převrtanou na 28 mm difusor.

HT je myslím 136,a jeví se velká- ale motor není zajetý, tak to tak nechávám.

Váš problém - nesaje levej falešný vzduch? Nebo fouká hlava? Nenajezdil jsem s jednohupem tolik,abych mohl radit.

Neporadí V 38?    [MONTY]   01.02.2011
Zobrazeno 10 z celkem 24 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (24) 
Zodpovězené téma  

JAWA 250 Soutěžní


 Dobrý den velmi se zajímám o tento motocykl, mohl by mi nekdo zdělit v čem se lišil od seriového stroje 250/353. Také bych potřeboval vědět rozměry pneumatik. Za odpovědi předem děkuji.    [Martin]   10.03.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 117 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  mladeznik psal sem ti mail ale vratil se nedorucen jestli neco chces k tem vyfukum napis mne mail    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2017
Odpověď  Ahoj všem,
jak níže je popsaná jawa 250 soutěžní ve světě motorů pro rok 1955, dokázal by někdo říct jak přesně vypadaly ty zkrácené výfuky? Nemá někdo doma, kdo by to byl schopen nafotit (okótovat)? Pohrávám si s myšlenkou, že bych si ji postavil. Jasný nebude to originál, ale mám doma soutěžní motor sice válec Libeňák a dvousvíčková hlava 353, kartery klasický 353.
Pokud by k tomuto stroji jste měli i jiné podrobnější informace sem s nimi:-) Nebo na email: yamatt@seznam.cz
Díky    [mladeznik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2017
Odpověď  Zdravím mám ůplně stejný motor jako Pavel bohužel bez válce.Stejně značený P 250-297.Rád bych poprosil Arnošta jestli by nenašel nějakou informaci i pro mně.Případně i o Jawě 250 typ 557,výr.číslo 000090.Rok podle štítku 1958.Moc děkuji Roman.    [Roman Vaník]   27.04.2013
Odpověď  http://cs.wikipedia.org/w iki/Mezin%C3%A1rodn%C3%AD _motocyklov%C3%A1_%C5%A1e stidenn%C3%AD    [smradzjzd]   18.03.2013
Odpověď  Co znamená "dojeli na stříbrnou vázu"?    [k]   18.03.2013
Odpověď  Omlouvám se, že se vracím, k něčemu co v roce 2010 trošku poškodilo původní podstatu tohoto tématu, ale rád bych se podělil s tím co jsem po letech zjistil, aby další čtenáři fora nebyli dezinformováni. Citoval jsem zde níže totiž pana Dr. Huberta Procházku, který ve své knize Saab a také v článku v časopise Motor Journal napsal, že Květoslav Mašita šéfoval pražskému Saab servisu na Záhřebské. Někteří z vás mě tvrdili, že je to nesmysl, ale ač jsem věřil panu Procházkovi jakožto velkému znalci Saabů, nedalo mě to a začal jsem se pídit po dalších informacích. Dnes už vím, že jste měli pravdu. Květoslav Mašita nikdy v Saab servisu nepracoval. Tomuto servisu šéfoval pan ZDENĚK Mašita, také to byl závodník, ale automobilový (jezdil i se Sonetem). Nechápu, proč si pan Hubert Procházka vymyslel takovouto nepravdu (a to se s p. Z.M. osobně znali). A pak věřte knihám a článkům v renomovaných periodikách.    [Freddie] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jen pro zajímavost nějaké foto plakety ze šestidenní, kterou dostávali snad jen jezdci, kteří dojeli na stříbrnou vázu.    [Pavel]   04.04.2012
Odpověď  Jestli je to číslo původní nebo ne to nepoznám. Písmena ale tverem vypadají správně. Dle prototypové knihy byl motor čísla P 250-309 vyroben v roce 1957, byl vyroben jajko samostatný motor, v kolonce poznámka se píše "soutěžní", v kolonce skladováno je uvedeno "ZÁV tj asi závodní oddělení, v kolonce prodej je jen "P12/58", úplně stejné údaje měl i motor P 250 -310    [Arnošt]   20.02.2012
Odpověď  Dobrý den, mimo tuto diskusi, ale jen se zeptám, co to je / bylo ČZ Skot a kdy se vyráběl? Dal se vůbec koupit nový v tehdejší ČSSR? A cenově, dá se srovnat s "Libní"? Děkuji,    [Hobo]   19.01.2012
Odpověď  Žeber je 7.    [Pavel]   23.12.2011
Zobrazeno 10 z celkem 117 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (117) 
Zodpovězené téma  

dvouokruhové zapojení cívek


 Ahoj chtěl bych se zeptat, zda jste zapojení někdo zkoušel bez přepínače na druhou cívku?Má to vůbec smysl zapojit, aby naráz házely obě svíčky?Jedná se o hlavu a motor na čz 250.Vím, že se to používá, aby se nemusela během soutěže měnit civka.Jen mě zajímá, jestli je to nějak znatelném, kdyby se to tak udělalo.Předem dík za odpověď    [jarek]   02.03.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  skousel semto na libenaku ale nic sem nepoznal    [Free]   09.03.2017
Odpověď  nikdo nic?    [jarek]   03.03.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Schánim informace k čz 280 trial


 Dobrý večer,prosim vás neví někdo něco o čz 280 trial kdo ji postavil a jezdil na ni díky Olin    [nokiaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.11.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím ve spolek, nepoznáte někdo tuhle Petrovku, kdo ji dělal, případně s ní jezdil, díky, Pavel.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.03.2017
Odpověď  Jestli cena není odražená od toho, že na rozdíl od jiných, např. motokrossových motocyklů se jich dochovalo co by se za nehet vešlo. I když jde pravděpodobně "pouze" o svazarmovce. Takže cena určitě klesat nebude, spíše naopak!!!    [Petr]   04.12.2016
Odpověď  Když jsem se rozhodl pro příhoz 37 tisíc, netušil jsem že se najdou další blázni, co dají ještě více :-)    [Pavel]   27.11.2016
Odpověď  To je z aukra.    [P.]   27.11.2016
Odpověď  Dobrý večer,nejspiš Svazarm,nebo jste ji dovezl že zahraničí?    [Vojta]   21.11.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 

 Strana 1/27 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 23.7.2016)
Nezodpovězené téma 

honda 50


 Dobry den prosim o přesnějši identifikaci diky moto je k mani. https://motorky.bazos.cz/inzerat/73580191/Honda-50 .php    [Josef Pacal]   09.04.2017
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Neznámy náboj s rozetou.


 Zdravím,na toto som narazil.Viete to niekto identifikovať?Je k tomu komentár že je to Jawa motokros,čo sa mi nezdá.    [Joski] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

POKYNY PRO MOTORISTICKÝ SPORT


 Při soustřeďování materiálů týkajících se závodů silničních motocyklů v padesátých a šedesátých letech jsem zjistil, že SVAZARM vydával POKYNY PRO MOTORISTICKÝ SPORT . Tyto pokyny nebyly vydávány udajně každoročně, ale jen v určitých intervalech, kdyd byly měněny pokyny dávané vždy v předchozím vydání. Proistudijní učely sháním tyto publikace, netřeba mi je v originále, postačí pouze kopie některých stránek,dle dohody s majitelem.Děkuji Vám dopředu za Vaši námahu a přeji příjemný den.    [modrýpérák] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2017
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

trial simson 70 rv.1982


 zdravim nevite kdo vyrobyl temto trial simson 70,nemohu dohledat sportovni prukaz,kopil jsem to bez něj.děkuji koutnik.    [tataRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.12.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Závodní válec Jawa 250


 Zdravím všechny příznivce závodních a soutěžních strojů. Neporadíte prosím kdo umí upravit výše uvedený válec, jedná se mi o úpravu chladících žeber, odstranění litinových a nahrazení hliníkovými. Zkrátka tak jak se to dělalo ve své době. Děkuji za každý tip, Mirrda.    [Mirrda ]   24.10.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Zdravím všechny příznivce odhalování výrobních čísel


 Mám torzo na první pohled panela s
Kyvackovim motorem ale na motoru
Je 7/9-617 a na rámu na obviklem místě
Je7/9 4537
18896H? Díky za odpovědi Šuhaj popripade me kontaktujte pres sms704287353    [Šuhaj]   19.09.2016
   Přidat odpověď 

 Strana 1/27 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006