MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 295089 příspěvků |6979 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 60 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocyklové soutěžní a závodní speciály 18.7.2018 08:43  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    JAWA 250 Soutěžní   10.03.2010 / 118
    trial Petrovka   08.12.2010 / 83
    Jawa TK 16   16.10.2009 / 81
    Šesťdňová   27.01.2014 / 80
    Jawa-Tatrany   11.12.2008 / 78
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 414      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 89      Příspěvků Příspěvků: 4705
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/118 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  Venca: Velice děkuji za určení dílu.

Pokud by měl někdo o držák brzdy zájem, rád jej vyměním za díly na ČZ 475 Trial.    [00]   17.07.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  1957    [Venca]   17.07.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Venca:první S554 je ktorý rok?že by mal iný rám?    [Jumbo]   05.07.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  detail    [Aleš]   05.07.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Víčko nádrže čz Monteral


 Zdrávím
Neporadí,někdo z vás,kde sehnat víčko k vyobrazené nádrži?
Je jedno jestli ,původní nebo replika díky..!    [Aleš]   05.07.2018 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Odpověď  Jo, to je možné, nějak jsem přemýšlel o čz a na Jawu nevzdech, to je možné a zepředu dekomresor, jinak je samozřejmě svíčka jinde, šlo jen o upravený odlitek na tento motor.    [P]   04.07.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  to je krásnýýýýýýýýý .
Mně ta hlava připadá jako vyrobená odlitku na Banána, nebo první Trubku,ale svíčka je jinde. Jsou tam jasně vidět nalitý místa pro dvě svíčky ze stran.    [Monty]   04.07.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit dokumentOdpověď  Hlava    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.07.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit dokumentOdpověď      [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.07.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Závodní motor - hlava


 Pozná někdo z jakého modelu, případně značky je použitá hlava, přišla mě jak na scotta 1964, ale měla mít svíčky do boku, jinak spodek klasická čz kývačka, trochu ořezané kartery, stočená klika aj.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.07.2018 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (4) 
Odpověď  První s554.    [Venca]   04.07.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tehdejší první liga, na které nikdo neměl...:
vede (zatím:-)) Ago před Hailwoodem. Tihle dva když jim jely motorky, tak to byla bitva na krev, ale ať si říká kdo chce co hce, Ago nakonec ve statistice tahal za "kratší" konec. Nezapomunetulný je jejich souboj na Manu v roce 1967... Tam ale kdyby Ago nepřetrhnul řetěz, tak to Hailwood prohrál, což přiznal i po závodu i přes svou "opravu" plynu kladivem v v depu, kdy šlo o sekundy na trati. Myslím, že tento závod si diváci "užili" a nic podobného už se bohužel nikdy opakovat nebude.    [J]   04.07.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Koncepce dnešní 4V Ducati (když pominu desmo), je totožná s tehdejší 4V ČZ...Pan ing. Pudil to zabalil, oproti japonským víceválcům v řadě, do 4V balíčku a hned to bylo "úzký" a díky nižšímu aero odporu i rychlý, při nižším výkonu... Pan Pudil byl genius. Na foto jí paradoxně "vodí" konkurenční F. Šťastný:    [J]   04.07.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Vzpomínka na 4V Jawu


 V Československu na tuhle motorku neuměli udělat písty, Mahle byly pro ně za devizy - moc drahé..., i tak si tento v té době ještě nevyzrálý motocykl zaslouží pozornost. I když B.Ivy to bohužel nepřežil,S. Grassetti s tím po pár zkušenostech nechtěl nic mít a F. Šťastný, zvyklý na čtyřtakty, jezdil s "prstem na spojce" a byl rád, když z toho slezl živ a zdráv.Z našich silnic mám raději čtyřtaktní 4V ČZ. Vývoj, ale ukázal, že budoucnost v té době patřila dvoutaktům. Škoda chybným a nesmyslným rozhodnutím soudruhů, když se v tom utopilo (a budoucnost ukázala, že doslova) tolik peněz a úsilí. V té době Jawa patřila mezi nejrychlejší, ale lépe na tom ve finále byla ČZ s B. Stašou, kterému v Brně nestačil ani Ago. Obě dvě mašiny skončili v "bednách". Zázrak a také kámen úrazu u dílů, které jsme "neuměli" byl v té době, že jsme si skoro(!) vše anebo většinu udělat v jedné fabrice, což u konkurence neplatilo. Netýkalo se to brzd a u ČZ předních vidlic aj..., ale jinak bomba mašinky obě dvě! V jednom malém státě! Výchdní němci se svými předválečnými zkušenostmi, udělali začátkem 60. let převratnou MZ, kde jim jezdce nakonec přetáhla japonská konkurence a on jim to všechno "vyblil", tak měli zas co kopírovat. Naši konstruktéři to postavili jako svou HI TECH. To "klobouk dolů"...:-)    [J]   04.07.2018 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Odpověď  Jasně, v pohodě, tak já právě myslel model se sériovou nádrží, pán od kterého ji nynější majitel získal tvrdil, že to mělo být na boldoru a že udělali tři, nevyfotil jsem ji, vždy jsem nějak neměl funkční schopný mobil :-) asi ji ještě má, nebyl zase tak drahá, ale já to dát prostě nechtěl. Jinak čísla by šla dohledat v knihách, ale zase když je to cca replika, nejde až tak o to číslo.    [P]   26.06.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Mám fotky z roku 55,56 a 57.

V roce 55 jeli tyto velký nádrže, posunutý stupačky, krátký sedla ,bez schránek a velký kolena s krátkejma vejfukama,půlbubny.Klimt-Hameršmíd,Čížek - Kába

1956 seriový nádrže, schránky , rybiny a celobubny,a hliníkový válce.
Klimt-Hameršmíd, Havel-Štastný

1957 seriový sedla, litinový motory a výfuky podobný doutníkům.Hameršmíd-Klimt,Havel- Slavíček

1958 už tovární jezdci nejeli.Jen Francouzi.
1954 jen Čížek -Rykl,ale fotku nemám.
Zveřejnit fotky nemůžu,majitel si to nepřeje.    [Monty]   26.06.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ale svůj jsem narval ještě do péráka.    [P]   26.06.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jde asi o to o jaký rok by mělo jít....., pokud se nepletu, jeli tam několik let po sobě, já mám u své 350 číslo 185, je to rok 1954 s velkými výfuky a čísla Boldorů jsou prý snad před, i po tomto mém motoru a ten co jsem přiložil, neboli jeho spodek by odpovídal asi číslem již na rok 1955, jinak tato byla na prodej na tom aukru....    [P]   26.06.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Nádrž je podobná čtyřtaktové,ale menší, a s malým úzkým tunelem na jednoduchý rám. Silniční čtyřtakty měly snad vždycky velký tunel pro dvojitý rám, a ještě vybrání na vačkový skříně.
Z Aukra není.
Přeletovaný znaky měly pokud vím i soutěžní motorky.
Bohužel, výrobní čísla motorek na 24h Bol d Or se mně zjistit nepovedlo.    [Monty]   26.06.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tak nádrž co máte je cca silniční moto, snad jako ze čtyřtaktní jawy, či cca obdobná, možná replika co se prodala na aukru? Jeden motor mám doma též, tak jediné co je na nich cca jiné je hlavně číslo, takže P - nějaké číslo ..., dle roku výroby, ale jaké bylo pořadové číslo na původní Boldory, opravdu nevím, hlavně jestli tak nenazývali i cca jiné, kde užili velké výfuky. Jinak nádrž o které mluvím je klasická kapka, jako série, ale zesílená a se změnou znaku.    [P]   26.06.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak já na motoru blok udělanej ze Švéda,a válce origo na velký vejfuky z Francie,ale původní by byl lepší. Moje nádrž je taky asi originál plechová, ale nikde dvojitý plechy nejsou, ani vylisovaný znak, pouze nastříkaný přes šablonu.    [Monty]   26.06.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Můj není a ten co jej má ho asi nepustí, má i zbytek motoru a spoustu dalších, ale dá se to asi udělat z jakéhokoliv, jde pak jen o velké výfuky a ty dávali ve fabrice celkem na dost motorů, tak by spíš chtělo vědět kolem jakého čísla byly tyto Boldory. Ale víko je asi to správné, co k nádrži, netušíte, jestli byla pozměněná jak jsem popisoval....    [P]   26.06.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Krásný. Že by byl blok k prodeji nebo výměně, to asi nehrozí, že?    [Monty]   26.06.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tohle je snad jeden z Boldorů a pak jsem tedy viděl jednu nádrž, která měla přeplátovanou, zdvojenou přední část kolem krku rámu a asi i kolečko ve znaku, ta prý na něm byla též, jestli ano nevím, ožná zde by někdo věděl.    [P]   25.06.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Saša Klimt Bol d'Or 1956. O.Hamršmíd + S.Klimt 1. místo v kategorii 350ccm.
Panu K. Mašitovi se tu na fóru přeje každý rok k narozeninám, ale na nedávno zesnulého S. Klimta si nikdo nevzpoměl. Škoda... Byl to jeden z našich nejlepších jezdců a mechaniků...    [J]   25.06.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tento víkend Bol d Or jezdil v Brně. Ještě k dokonalosti chybí moc práce,ale jezdí..........    [MONTY]   24.06.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  8    [00Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  7    [00Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  6    [00Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  5    [00Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  4    [00Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [00Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [00Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Soutěžák nebo domamel?


 Dostala se mi do ruk taková na první pohled šílená splácanina. Půl dílů čz 475 trial, půl sériovka. Na 90% jsem to odhadoval na domácí tvorbu z dob minulých. Pak mne ale zaujalo zpracování některých úprav, červený jawácký lak na všech dílech a začal jsem mít podezření, oč se vlastně jedná. Nejvíce mne zaujala zadní 19´´ kyvka, kde je dle mě záchyt brzdového štítu přes kulatinu. Kyvka je dle mě z dob, kdy 19´´ ještě nebyly běžné. To soudím z použití seriového držáku tlumiče- má navrtán otvor pro napínák. Dále na rámu nikde není žádné číslo-nebo jsem ho alespoň nenašel. Co víc- rám nemá ani otvory pro štítek. Z katalogu motocyklů ČZ se kyvná vidlice a použitá nádrž nejvíce podobá ČZ typ 957 nebo 958 (str. 220). Zadní blatník má taktéž původní lak, oproti sériovému má odlišný konec. Spodní rámová trubka je vystužena- ve čtvercovém profilu je ještě profil kulatiny-to ovšem mohla být až následná úprava, protože krk je vystužen. Stupačky hádám ze švéda-mají tisícihran. Děkuji za jakýkoliv názor.    [00Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2018 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (7) 
Odpověď  Švéd a libeňák to má úplne ináč.    [Jumbo]   25.05.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [00]   25.05.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [00]   25.05.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Držák páky brzdy Jawa 350


 Prosím o radu ohledně držáku páky brzdy. Držák je široký, tedy jako na motocykly 354/360/361. Avšak oproti sériovému má delší zadní úchyt. Páka brzdy je tedy namontovaná ve vyšší pozici. Nejedná se o páku na libeňáka/švéda? Děkuji za informaci.    [00]   25.05.2018 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (7) 
Odpověď  Nebo na Švédech to bylo,to mně nenapadlo.Krom povrchovky to bude uplně stejný.    [Monty]   08.05.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Monty:ten ráfik vyzerá ako matný chróm a náboj má asi oceľovú vložku.takéto koleso som videl aj na švédovi aj keď ojedinele.    [Jumbo]   08.05.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   

 Strana 1/118 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006