MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 287693 příspěvků |6650 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 45 | Přihlášených: 2 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPoválečné motocykly zahraničních značek 23.7.2017 08:52  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Norton Commando   20.04.2010 / 131
    Vyhlašuji anketu za nejkrásnější klasický motocykl. Mým tipem je Honda....   14.12.2007 / 111
    Zdravím včera se mi to podařilo vyfotit,je to nálezový stav,máte někdo....   12.09.2007 / 101
    BMW - řada R   20.01.2010 / 71
    ES 2-teče olej   15.11.2010 / 49
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 124      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 5 / 42      Příspěvků Příspěvků: 1291
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/9 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Norton se vlní za jízdy


 Na Nortonu 99 (jako ES 2, ale dvouválec) se za jízdy projevuje "vlnění", jako by motorka chtěla jet jako had. Dával jsem letos nové pneu, může to být tím? Předtím se nevlnila.    [Mirek]   20.07.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  prvne skus vule v kyvce a na loziskach kol pneu to muze delat neni podhustena? nebo smajda sedla si dobre na rafek?    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.07.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

štítek Norton


 Nemáte někdo grafický návrh štítku na Nortony ES2 a dominátora 99 (1959 + 1961). Mám je na bílých číslech a tak trochu opruzují na STK, že to nemá štítek. Samozřejmě tam v tu dobu štítky nebyly, ale bohužel debílkům bude třeba vyhovět. Jde spíše o to, aby vypadal tak trochu identicky.    [Pavel]   02.04.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pokud vím originál žádné štítky neměl a pokut to opravdu chtějí tak tomu nerozumí a žálujte je pro šikanu    [argus]   27.09.2014
Odpověď  jinak je to prahsprosta buzerace stitek byt nemusi. tusim az od roku 199? je povinne mit na moto stitek    [Free]   20.09.2014
Odpověď  tak jsem v sobotu na Kladně zakoupil 2 štítky. Teď jen zapůjčit raznice a český debilní úředník bude spokojen.    [xxx]   27.04.2014
Odpověď  zdravim.každý rám má vyražené číslo pod baterkou.ale protože nesedíé dal jsem tam štítek aglický.perfektně pasuje.stačí vygrafírovat číslo dle tech.čau    [miransuosl@seznam.cz]   10.04.2014
Odpověď  Ano,
opravdu má v nabídce štítky Norton. http://www.nepokoj.cz/php/view.php?action=detail&a mp;galerie=%C5%A0t%C3%ADtky@Schilder&page=1&am p;name=320    [Roadster]   05.04.2014
Odpověď  Já jsem koupil štítek na Nortona od pana Nepokoje!    [Honza M.]   04.04.2014
Odpověď  Pokud tam nikdy nebyly - těžko zjistíš jak mají vypadat. Asi nepomůžu ale abys byl alespoň značce blízko, není problém sehnat štítek z commanda. http://www.andover-norton.co.uk/SICertification%20 Labels.htm . Dřív nebo později budou chtít štítky asi na všech STK. Je to nějaký nový nařízení. Bylo mi to tak vysvětleno na STK    [Roadster]   03.04.2014
Odpověď  zvolil bych jinou stk, kde neopruzují. Štítek tam nikdy nebyl.    [Sancho] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.04.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Zdravím včera se mi to podařilo vyfotit,je to nálezový stav,máte někdo stejné barevné provedení Norton ES 2 r.v.1961    [Mica]   12.09.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 101 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  omlouvám se, nahoře je samozřejmě kluzně..    [Arpi]   19.06.2017
Odpověď  Tak tak..ES2 toho naštěstí snese moc. Ojnice je nahoře i dole na valivých ložiscích. Vím o případu, kdy se zavřeným kohoutem ES2 ujela 20km a nic se nestalo. Nortonský dvouválec by s touto úpravou čerpadla brzo zaklepal.    [Arpi]   19.06.2017
Odpověď  no tak gratulace zes na to prisel bohuzel takovych pasti sou nase stroje plne    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.06.2017
Odpověď  Tak mazání vyreseno, nejaky kutil Pepa z depa dal mezi pumpu a prsa 1,2mm misto 1.6mm tlusty fibrovy krouzek, takze to tlacilo olej bokem. Tim padem jsem najezdil ja 1000km a predemnou nekdo kdovi kolik dalsich kilaku na hodne bidne mazanem stroji. Az se divim, ze to je klika a vrsek v tak dobrem stavu. Dalo mi to trochu koumani mereni a zkouseni, ale ted zatocim klikou a olej je v kanalku pro mazani valce hned a tomu kokotovi co to skladal nasrat do ruk a ctrnact dni nepustit k vode.    [gazman] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.06.2017
Odpověď  koukam maximalka es 2 je 130 km/h tak snad ti to pak pofrci lip    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.06.2017
Odpověď  Arpi: Jestli myslíš prsama ten dekl, co jsou pod ním vačky, tak to jsem udělal nedalo mi to, chtěl jsem vědět jestli je ten kanalek průchozí a je. Jo je to jak říkáš z čerpadla je odbočka ktera tlačí olej do kliky, dale do pouzder ve kterých jsou uloženy vačky pak na ozubení rozvodových kol a nakonec do kanalku pro mazaní valce. Je tedy docela možné, že proste rukou za ojnici nejsem schopen točit tak abych nakrmil všechny mazaci mista a zbylo jeste i na mazani valce. Zkusim to jeste tak, ze tam dam valec bez hlavy a stary pist treba jen s jednim krouzkem a zkusim to poradne prokopnout startpakou, to by mohlo udelat dostatecne otacky aby olej dosel az do valce. Z cerpadla olej tlaci do tohodle okruhu moc pekne, staci otocit klikou o 180°a olej uz jde z cerpadla ven. Vybrus udelam, kompres byl dle meho slaby jelo to tam max 100km/h, stacilo tlacit na startpaku rukou a bylo slyset syceni jak se vzduch dostava pod pist. Ventily tesnily pekne, otocil jsem hlavu a nalil do ni naftu, po hodine se pres ventily do kanalu nedostala zadna nafta, je to lehce zamokvalo. Navic, asi bych tam pist z fiata nesnesl. Vyfukovy ventil byl zaklepany fest, oby ventily dam nove a zafrezuju sedla a zabrousim je. Original ventily stoji v britanii par stovek a uz jsou i spistem na ceste.    [gazman] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.06.2017
Odpověď  Jsou tam vlasně dvě zubový čerpadla v jednom. Jedno tlačí olej z nádrže do kliky a druhý ze spodu karteru zpět do nádrže. Vršek je mazán z vratné větve. Ten mazací kanálek bude napojen spíše na tu stranu čerpadla, která tlačí do klikovky (toto ale nevím na beton - zajímám se spíš o dvouválce, kde je to trošku jinak).
Ta kontrola mazání vršku odpojením je skutečně jediná dobrá amatérská metoda. Dělá se to tak. Ten kanálek nevím..nějak bych zkusil průchodnost. když už se v tom rýpeš, nebylo by špatný sundat prsa a mrknout na čerpadlo. Trošku se mu dá pomoct zabroušením dosedacích ploch - jsou na to na netu návody. Výbrus je nutný? Výkon nebyla nikdy silná stránka ES2..    [Arpi]   15.06.2017
Odpověď  Dík za reakci arpi. No ve vahadlovce olej byl, jak říkám, najel jsem na tom 1000 km za týden a fungovalo to, ale jak říkám, můžu s tím za ojnici točit kolik chci a olej nahoru nedoleze a v kanálku pro mazání pístu taky nic. Nerad bych tam dal nový píst a válec po výbrusu a hned ho potýral nedostatkem oleje. Trubka pro mazání vršku je originál, průměry by měly být O.K. Nelíbí se mi to, takhle možná při volnoběhu ani nemažu vršek a válec. Nezbývá než to nakopnout s odpojenou trubkou a uvidí se při jakých točkách to začne mazat, ale jak prubnout to mazání válce? Navíc tam by mělo tlačit olej hned, je to hodně pod úrovní přepadu v olejové nádrži. Kam ten kanálek vede? Přímo k čerpadlu? Díky.    [gazmanRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.06.2017
Odpověď  na píst z Fiata jezdí u nás polovina ESdvojek. Co se týká mazání vršku, je to velice jednoduše z té větve, co vrací olej do nádržky. Pokud ti ho vrací, problém může být pouze v samotné odbočce. Je důležité dodržet průměry všech fittingů. Ono ale nečekej, že to do hlavy valí nějakým extraproudem. Byl ve vahadlovce olej?
Ta dírka je pro mazání válce může být třeba přicpaná..kanálek je uzoučký. A ES2 provozované u nás si zrovna kvalitních olejů neužily..    [Arpi]   13.06.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím,dokončil jsem před dvěma týdny renovaci ES2 z roku 61´ a za týden najezdil 1000 km. Nezdál se mi ale výkon a taky mechanický hluk, který nebyl nějak tragický, ale nedalo mi to a tak jsem sundal hlavu a válec. Hodně jsem se pobavil, když jsem zjistil, že je tam píst z nějakého !fiata! Musím tedy koupit originál píst na první výbrus a nechat válec vybrousit. Co mě ale zaráží je, jak ten motor vůbec maže vršek. Když s ním za ojnici točím, tak jde olej z přepadu v trubce uvnitř olejové nádrže pěkně ven, ale s trubky, která ho přivádí do hlavy k vahadlům a k tyčkám nejde vůbec nic a z kanálku, který vede olej pro mazání válce (na foto označen červenou šipkou) taky nic neteče. Může mi teda někdo objasnit, proč to tak je? Pár věcí mě napadá, moc mi to celé neštymuje, díky.    [gazmanRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.06.2017
Zobrazeno 10 z celkem 101 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (101) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Prosba o pomoc s identifikaci motocyklu


 Dobrý den, mohl by mě někdo prosím poradit s identifikací tohoto pro mě zajímavého motocyklu jediný nápis na nádrží zní "Sachs Motor Galantini". Moc Vám děkuji za postřehy.    [ZdenekH] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.05.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přední vidlice s "ušima"    [ZdenekH] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  sedadlo spolujezdce    [ZdenekH] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem se snažil najít nějaké detaily viz fotky, ale zatím hledám marně....    [ZdenekH] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2017
Odpověď  Sachs 150 Galantini https://hiveminer.com/Tags/sachs/Timeline    [Katana]   09.05.2017
Odpověď  Taky už jsem se snažil zjistit, ale ani google nebyl tak chytry😀    [ondrejj]   09.05.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

spojka ES 2


 prosím, jak má být správně provozována spojka na Nortonu ES 2? V olejové náplni - kryt primáru těžko utěsní trvalou olejovou náplň, částečně občas mazáno s tím, že se spokojím s olej. fleky pod motocyklech nebo tak trochu na sucho.    [Mirek]   09.04.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  kup si manuál,jako těsnění použij silikonovou tubu na akvária,olej SAE 30    [argus]   16.04.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

snížení hlavy na Nortonu ES2


 Potřebuji zabrousit horní stranu válce a zarovnat hlavu - pod těsněním to tzv. netěsní a cáká a cáká. Poradí někdo, na co si dát pozor. Nejde mi o zvyšování komprese. Motocykl mělo přede mnou pár majitelů a o způsobu oprav kapitalistického stroje v období budování rozvinuté socialistické společnosti by se mohly psát legendy.    [Mirek]   03.01.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  to není problém upneš na frézku a objedeš plochu a nebo vytahneš vodítka přebrousíš rozdíl doženeš štelovákama na ventily    [Honza]   14.01.2017
Odpověď  ES2 nemám ale skusil bych to zalapovat na sebe pastou. ale jestli to nekdo nejak hodne poskodil dosedaci plochy tak to bude chtít strojne srovnat co se tyka servisu tak vězte že i na západě jsou schopný motorku pěkně dojebat jako tu moji.
Free    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Norton Commando


 Zdravím všechy příznivce klasiky. Tak se mi to po dlouhém pátrání, schánění, šetření atd povedlo a Commando je doma. Dovoluji si založit nové téma, tento motocykl si to jiste zaslouží. Můj krasavec je Roadster z roku 1970, údajně policejní model v lehké Caferacer úpravě, týkající se jen řidítek a sedla. Původní díly mám, ale zatím to vypadá že zůstane takto. Nádrž, kastlíky a kryt sedla jsou přalakovány, ale zbytek je v krásném původním stavu s patinou. Jede jako z praku ale se svou muší vahou 65 kg mám zatím trošku problém se startováním:) To se ale poddá..chce to ten správný grif. Zvuk neskutečný. Byl bych rád, kdyby sem majitelé sem tam napsali třeba nějaký postřeh, zkušenost atd..díky:)    [Arpi]   20.04.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 131 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  http://proprumysl.cz/matice-sestihranna-pojistna-u nf-3-8-pozink/

tady sem bral po par kusech    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.12.2016
Odpověď  Diky,tam jsem se dival,ale maji uvedeno ze prodavaji jen po 100 kusech.Prodavaji i po jednotlivych kusech?    [cafe racer]   25.12.2016
Odpověď  http://eshop.killich.cz/matice-3-8-24-bez-pu-unf-d in-934-02060096001

ja kupoval zde    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.12.2016
Odpověď  Kde v CR nakupujete unc a unf spojovaci material?    [cafe racer]   25.12.2016
Odpověď  http://www.ebay.com/itm/162286048872


je to na commando? vyzná se nekdo v značení dílu podle tech katalogových čísel sem to nějak nedokázal dohledat
Díky    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  pumpa    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.10.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  další    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.10.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak mně začla téct pumpa na commandu na př. brzdě, objednal sem díly z GB a provedl repas časová náročnost cca 2h a cena 500kč i s poštovným kdyby někdo potřeboval přikládám pár fotek    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.10.2016
Odpověď  No nejsem odborník ale radiálně se to nezdeformuje protože to bude přesně nasazené na bubnu a pokud se to zdeformuje ve směru osy tak to se stejně pak srovná společně se svary na soustruhu. Na starších anglických moto kde rozeta s bubnem není tak lehko s sehnání se to tak dělá. U commanda teško říct jestli vyjde líp to za cca 2500 včetně dopravy koupit nebo to nechat udělat..záleží na tvých možnostech.    [Arpi]   09.09.2016
Odpověď  bohuzel retezovka je ko kdyz vemu za plyn tak mne poskakuje retez po rozete a zuby jsou ohle stim navarenim sem taky premyslel ale nevim jak to udelat aby se to neskrutilo az to budou varit    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2016
Zobrazeno 10 z celkem 131 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (131) 
Zodpovězené téma  

BMW - řada R


 Najde se tu taky nějaký ctitel klasických boxerů BMW ? 70tá léta a dál ?
A když najde, podělí se o zkušenosti ?
Mám, nemám ?
Jaký objem je ten nejlepší?
Co cena?
Náhradní díly, jsou nejsou ?
Díky předem za rady, postřehy a poznatky.    [JiriK]   20.01.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 71 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Něco pro potěchu oka :)

http://www.bikeexif.com/bmw-racing-motorcycle    [J]   24.12.2016
Odpověď  Srovnání:

https://www.youtube.com/watch?v=xe2ZlOE_vS8#t=370. 856645    [J]   18.12.2016
Odpověď  Že by se kluci od Triumphu snažili něco kopírovat? :)

http://auto.idnes.cz/dvoukolovy-kabriolet-vozi-kon certni-sal-pribalit-muzete-treba-lednici-13u-/moto rky.aspx?c=A161110_173343_motorky_fdv    [J]   18.12.2016
Odpověď  BMW R 1200 RT:

https://www.youtube.com/watch?v=j8f1IlEckis    [J]   18.12.2016
Odpověď  Policisté zvolili opět osvědčenou německou techniku:

http://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/bmw/do pravni-policiste-osedlaji-135-novych-bmw-35648.htm l    [J]   18.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ještě jedna    [DuinRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Aktuální foto mé BMW R65 (1980)    [DuinRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2015
Odpověď  Ahoj všem, je tu někdo kdo mi poradí s koupí motocyklu R51/2?
Mám jedno v hledáčku. Prosím pište na brzda37@gmail.com.
Zašlu foto obratem.
Děkuji za pomoc.    [brzda]   10.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ešte jedna    [matesk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  :Pyetookh> nieco mas na maili, toto je ta moja, povodne riadidla su uz nahodene    [matesk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2015
Zobrazeno 10 z celkem 71 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (71) 
Zodpovězené téma  

Propagace


 Trička Norton již nerozdávám protože již žádné nemám 1 ARIEL,WALTER, a již jen BSA i AVON pneu nechávám na akci pro děvčata na uši pozlacené NORTON jasně taky BSA    [argus]   16.10.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ke každé zásilce provozních kapalin přidávám zdarma 2 dcl oleje na sunoco zbraně    [argusRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.12.2016
Odpověď  PF 2017    [argusRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.12.2016
Odpověď  rok předem bude každý klub BSA informován i na webu "bsa.zde.cz" a všem pf 2017    [argus]   28.11.2016
Odpověď  rok předem bude každý klub BSA informován i na webu "bsa.zde.cz" a všem pf 2017    [argus]   28.11.2016
Odpověď  58 WORLD RALLY BSA jak rozhodnuto bude v roce 2020 v čechách pravdě podobně 7 dní v kempu kotva. strava v restauraci na kopečku,pivo v pivovaru braník.občerstvení zajistí cukrárna jemnická    [argus]   27.11.2016
Odpověď  a neco bližšího k programu?    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2016
Odpověď  Komise z klubů odsouhlasila World Rally BSA V roce 2020 v čechách. Co dodat účastníci neplatí tučné poplatky FIVA jen to co sami spotřebují za 7 dní které jsou plné programů.Pro orientaci první tu byl v 71 a druhý 78.    [argus]   27.11.2016
Odpověď  Nejsem VEGAN vše dělám na sádle i v kempu    [argus]   07.11.2016
Odpověď  Argusi jaký olej mi doporučíš na smažení patizonů?    [Sugra]   16.10.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

ES 2-teče olej


 u mého nortonu ES 2 - 1959 stále odkapává olej z pod krytu prim. převodu. To,že tento kryt netěsní je asi normální.Gufero na klice je zcela nové (najeto cca 30 km )a během dvou měsíců je pod motocyklem min. 2 deci oleje a na jaře bude olejová nádržka prázdná.Za jízdy to nevadí-úkapy nejsou tak strašné,ale během zimy přijdu o olej. Montáž olejového kohoutu vylučuji-nemusím ho otevřít.    [Miroslav Rek]   15.11.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 49 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  no nevim kolik na tom najedete ale sel bych cestou noveho tesneni ikdyz by ten plechovej dekl byl pokroucenej to tesneni musi pobrat dost velky nepresnosti nebo jak psano nize udelat tesneni z lukoprenu tlak tam zadnej neni musi to drzet.    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2016
Odpověď  Hlavně nepředělávej primár na řemen nevydrží ti ložisko, pouzdro a hřídel jinak utěsnit to nejde ty kryty jsou už zkroucený ale já si myslím že to netěsnilo ani nové já u dommieho jezdím na suchou spojku a řetěz mažu tím co se maže zadní řetěz u BSA to samé zatím vše drží    [Honza]   22.11.2016
Odpověď  muzes sem dat nejaky kontakt? a muzem se jet nekdy projet.    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.11.2016
Odpověď  Díky všem za odpověďi,po novém roce to zkusím vyřešit.    [Mica]   12.11.2016
Odpověď  http://www.ebay.com/itm/Norton-Primary-Clutch-Chai ncase-Sealing-Rubber-16H-M18-ES2-/152286412034?has h=item2374fa3d02:g:NjgAAOSwosFUXIAJ    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.11.2016
Odpověď  přesně tak, je tam jen o-kroužek a když ho vyměníš opět za stejný (palcový) o-kroužek tak to stejně nebude moc funfovat. Lepší na toto je použít x-kroužek ale v palcových rozměrech se bude u nás těžko schánět. V zahraničí je oblíbená úprava víka na použití gufer místo o nebo x kroužků To bude asi jediná jistota.
V primáru žasný olej nemáš, protože vytekl. To velké gumové těsnění je prostě staré a ztvrdlé a netěsní. Buťo to nějak celé oplácej silikonem, nebo prostě dolívej a neřeš mastné flíčky a nebo do toho hodně zainvestuj a předělej to na řemen a suchou spojku.    [Arpi]   11.11.2016
Odpověď  Zdravím,
pro demontáž krytu převodovky je potřeba vypustit olej, odmontovat šroub na hřídeli řadící páky s ukazatelem zařazené rychlosti (páku nechat přidělanou), odmontovat startovací páku a odpojit lanko spojky. Potom už stačí odmontovat 5 šroubů držících kryt.
Už je to nějaký pátek co jsem řešil stejný problém, matně si pamatuji, že jsem do drážky v krytu převodovky dával o-kroužek.    [Sancho] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.11.2016
Odpověď  Díky za odpověď to gufero u startpaky je na víku převodovky zevnitř? Zvenku nic není. Ještě mě napadlo, že by tam mohl být okroužek okolo startovací hřídele. Dá se to víko převodovky u startpaky sundat i bez demontáže převodovky z motocyklu? Díky za odpovědi.    [Mica]   11.11.2016
Odpověď  olej tam určite byt musi. prusak u start paky bude mit na svedomi mrtve gufero co ji tesni a vidlice určitě nekdo dela pokud mas pristup k soustruhu nebo soustruznikovy udela ti nova pouzdra. pripadne koupit na e bay a nebo nakych brit strankach
https://andover-norton.co.uk/en/shop-drawings/12
a dalsi si pohledej.
urcite bych zacal tim ze by sis mel stahnout manual a katalog dilu k tvemu moto. a vse nastudovat pripadne nejakou knihu.
http://www.techbooks.cz/techbooks/0/0/3/52/9/0/?hl edatjak=2&slovo=norton    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.11.2016
Odpověď  Ahoj, chtěl bych vědět, zda u ES 2 v primáru musí být olej. Nad řetězem je taková trubička. Měl jsem za to, že z ní občas kápne olej a namaže řetěz, ale spojka by měla být taky v oleji ne? Mě olej z primáru neteče, protože tam žádný nemám, což je špatně. Jelikož bych na motocyklu chtěl příští rok začít jezdit, rád bych posbíral nějaké zkušenosti, právě o primáru spojce ap. Taky bych se chtěl zeptat, zda někdo opravuje přední vidlice, nebo jestli to zvládnu sám, ale kde pak sehnat náhradní díly. Taky mám průsak oleje okolo startovací páky.    [Mica]   08.11.2016
Zobrazeno 10 z celkem 49 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (49) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Co natankovat na zimu?


 Chlapi, mam bmw r45 r.v.1978 a nevím co mám tankovat a jak je to s aditivem za náhradu olovo. Mužů tankovat i 100 oktanove benzíny. Dik za radu ci odkazy.    [GugunRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.11.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  ...diky za odpověd.    [Gugun] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.11.2016
Odpověď  100 oktan muzes nemely by obsahovat tolik pridavku s repkou a podobnyma srač... co napadaj nadrz a karbec,
ja na nortonu olovo davam kupuju na benzince mam rok 73.    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.11.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Manuál Norton es2 model 19


 Zdravím.Chci se zeptat,jestli někdo nevíte,kde by se dal splašit manuál na Nortona es2 model 19 600 OHV z roku 1951.    [Jara]   30.05.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  koukni do oídkazů www.bsa.zde.cz tam je prodej manuálů    [argusRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2016
Odpověď  pf 2016    [argusRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2015
Odpověď  Otevři EBAY a tam máš manuálů co hrdlo ráčí    [argus]   22.11.2009
Odpověď  Jo,už to mám všechno najíté.Hledal jsem tam vůli ventilů a dočet jsem se,že je 11/32" a když jsem to spočítal,tak je to 8,7mm,což je úplná blbost a oba ventily stejnou.    [Jara]   23.06.2009
Odpověď  Došel ti ten mail k úschovně?    [Martas]   22.06.2009
Odpověď  Díky moc.    [Jara]   21.06.2009
Odpověď  Zdravím, nějaké manuály byly na eurooldtimers.com, tak tam koukni.    [Martas]   18.06.2009
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zodpovězené téma  

BSA Gold Star


 Zdravím příznivce anglických klasiků.
Zajímalo by mne, zda zde České republice má někdo tento stroj. Uvažuji si ho pořídit v zahraničí, ale potřebuji znát zkušenosti.
Děkuji

https://www.youtube.com/watch?v=GCqCw5JFOL8    [J]   21.03.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ano mám od roku 1968    [argusRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2016
Odpověď  https://www.youtube.com/watch?v=drKxDI_A-cA    [J]   21.03.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Vyhlašuji anketu za nejkrásnější klasický motocykl. Mým tipem je Honda 750 Four    [Aleš]   14.12.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 111 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ve tvé otázce je i část odpovědi Kříži. Ultralighty se dají vyrábět i v garáži, motory ale rozhodně ne. A krom jiných důvodů je tu i fakt, že letadla se tady nikdy nepřestala vyrábět a vyvíjet, specialistů tady bylo vždy dost. V tom nám svět úplně neutekl. Naopak efektivní výroba motorů předpokládá krom špičkové konstrukce i velké výrobní serie a to naši inženýři objektivně nebyli a nejsou schopni zajistit. To na jejich obranu.    [Honza l]   21.06.2016
Odpověď  Trochu mne zarazilo, že dodnes naši inženýři nebyli schopni vytvořit nějaký motor , třeba i 50ccm a museli jsme brát motory z Číny. Chápu, že vývoj a uvedení na trh není legrace, ale když někdo může po revoluci začít vyrábět v garáži ultralighty a bez jakýchkoliv půjček být dnes na 2 místě na světě, a to pouze se středoškolských vzděláním, tak konstrukce malého motoru by šla uvést život také, ne? Púvodně jsem čekal, že naši inženýři mají něco v šuplíku, ale bohužel nic asi nebylo. Blata začala dobře, ale vzala si velké sousto a Čínské kopie jejich minimotorek ji zničila..Tak nás hold šíkmé oči budou motorizovat 20 let starými kopiemi..    [kříž]   20.06.2016
Odpověď  Zatracení komunisti! Jen nevím kam se všichni poděli, ještě v roce 1989 jich tu bylo 1,7 milionu.    [Jan]   20.06.2016
Odpověď  Hi Hi, největší IQ tady má AK :-)))    [J]   19.06.2016
Odpověď  stačí jména- majitel JAWY ,pan GERLE je brácha komunistickýho ministra průmyslu,tak jak se tam asi dostal? A jak to vede, to přece vidí každej,kdo umí číst.

Současný model 640 zavedla JAWA zhruba v době, kdy Škoda Favorita. A vyrábí ho dodnes.
Jak by asi prodávala Škodovka Favority na dnešním trhu? Jako soubor náhradních dílů, a doklady si dáte z rodinýho mazlíka rok výroby 1989?
Přesně takto řídí komunistický vedení JAWU v roce 2016. A nemusí být členy žádné strany,ani modré,ani rudé, ani oranžové.    [MOnty]   19.06.2016
Odpověď  Ale zas jeden s nízkým IQ. Takový blábol. Podle čeho se podle tebe pozná komunista? A na rovinu aby bylo jasno. Mě jsou u prdele komunisti i kapitalisti.
Za každýho režimu jsou lidi chytří a blbí, prospěcháři i kariéristé, lidi co něco dovedou i co umí hovno,Režim na to nemá vliv.    [AK]   19.06.2016
Odpověď  Třeba v JAWĚ sedí komunisti pořád stejně pevně na prdeli - a podle tohoto vypadá.    [-a-]   19.06.2016
Odpověď  J
Mluv za sebe. Jestli ty jsi zůstal 40 let pozadu tak to je tvůj problém. Jestli máš na všechno jednoduchý pohled- byli tady komunisti, tak všechno stálo za hovno tak je to taky tvůj problém. Je dobře známo, čím jednodušší člověk s nižším IQ, tím má na vše jednoduchý pohled a nedokáže chápat vše v souvislostech- takovéhle klišé co tady píšeš, bych očekával tak na začátku 90 let, kdy byla většina lidí naivních a ne nyní v r 2016 po 26 letech budování světlých zítřků. Ale dost již toho zbytečného vrtání v minulosti, komunisti jsou už 26 let pryč tedy nic již nebrání v cestě k skvělé budoucnosti.
Howgh!    [AK]   19.06.2016
Odpověď  Jirka - nikdo tu záměrně na nic našeho neplive. Někteří tu mají naopak realistický pohled na věc a nechválí za každou cenu něco, co se v poměru s konkurencí chválit nedá. Jestli si myslíš, že jsme byly "motocyklová velmoc" (možná jen v počtu vyrobených kusů, které šly v rámci RVHP na východ a do "spřátelených" zemí), tak bys měl sundat růžové brýle a neomýlat klišé, které psali ve Světě motorů za komunistů.
Prostě jsme ve finále zůstali pozadu o 40 let. Tak to je. A dohnat těch 40 let je pro JAWU dnes bez obrovských investic nemožné.    [J]   18.06.2016
Odpověď  Automatická spojka samozřejmě ano, ale nesměla by mít ošizený materiál a omezenou životnost. Po velké slávě jsme ty spojky vyhazovali do kontejneru a skončily ve šrotu...Koupili to japonci, dali pořádný materiál a úspěšně s ní zavalili trhy. A teď něco pozitivního- paradoxně dnes, kdy jsme zavaleni čínskou produkcí si začínáme cenit materiálního standartu socialistických motocyklů. Bohužel kvalita byla někdy ubrána právě u exponovaných součástek a šetření se nám velmi nevyplatilo..Mluvil jsem s konstruktéry J 90. tehdy převratné konstrukce a byli neštastni z toho, že museli ustoupit z kvality materiálu a zákaz použití zahraničních komponentů které ověřovací serie měla a testy dopadly výborně, bohužel to, co šlo na trh byl brak..Měli jsme plné ohrady právě tohoto typu, se závadami, které by se vesnickému kováři nestaly..    [kříž]   18.06.2016
Zobrazeno 10 z celkem 111 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (111) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Motocykl TORNAX


 Zdravím,přikládám foto motoru Tornax,může někdo poskytnout bližší info?
Vím,že je to německý motocykl, u nás velmi vzácný! Můžu přiložit foto výr.č. Za informace děkuji.    [bedah]   25.01.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nevím no. Google a doslova 12sec hledání. http://www.2040-motos.com/other/other/1952-other-t ornax-v-175--259753/
Více snad najdete i Vy! :D
Peace    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.06.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 

 Strana 1/9 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 23.7.2016)
Nezodpovězené téma 

krasavec


 https://motorky.bazos.cz/inzerat/77433301/Norton-6 50-Sport-Special-rv-1969-s-TP.php    [Free]   21.07.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

únik oleje BSA B31 350 ohv


 Zdravím, u BSA B31 350 ohv po ujetí pár km vypadly obě zvedací tyčky. Když jsem po týdnu přišel do garáže, tak byla pod motorkou pěkná louže oleje, vyteklo to malou měděnou trubičkou na pravé straně motoru. Nevěděl by někdo, čím by to mohlo být? Dále by mě zajímalo, jak přesně funguje mazání tohoto motoru.
Předem děkuji za každou odpověď :)    [matRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

delky bovdenu a lanek na commando sytic


 Zdravím kdyby náhodou někdo mněl délky lanek a bovdenů na sytič na commando dost by mně to pomohlo děkuji.
Freebiker    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.06.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

brašny ES 2


 nemáte někdo nějaké tak trochu origo brašny na ES 2 (1959-61) ? Ať to nemusím vymýšlet. Není zde žádný odkládací prostor.    [Pavel]   09.02.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Odstín barvy linkování BMW R 45


 Zdravím všechny a prosím o pomoc.
Budu nechávat lakovat motocykl BMW R 45 r.v. 1979. Odstín jsem dohledal - 548 Silberbeige. Jedná se mi o odstín linkování, ten je dle katalogu 111 - oliv. Ale nikde není odstín fyzicky k nahléhnutí, abych tuto barvu převedl např. do RAL. Pokud jste se s tím někdo setkal, díky za pomoc.
Tomáš.    [tomas21Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2016
   Přidat odpověď 

 Strana 1/9 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006