MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 297576 příspěvků |7095 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 67 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPoválečné motocykly zahraničních značek 17.12.2018 14:36  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Zdravím včera se mi to podařilo vyfotit,je to nálezový stav,máte někdo....   12.09.2007 / 135
    Norton Commando   20.04.2010 / 135
    Vyhlašuji anketu za nejkrásnější klasický motocykl. Mým tipem je Honda....   14.12.2007 / 111
    BMW - řada R   20.01.2010 / 71
    Matchless G9 1954 Club man   18.09.2017 / 56
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 139      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 3 / 47      Příspěvků Příspěvků: 1546
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/10 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Norton es2


 Zdravím, potřeboval bych zjistit kód barvy nádrže Norton es2 (1959). Motorky se dovážely do Československa černé se stříbrnou nádrží. Budu rád za každou informaci. Díky    [Aleš 33] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.11.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  1959 = NORTON se širokým rámem, tzv. Wideline. Tyto se do ČR dovážely pouze v jedné barvě. Byla to taková zvláštní šedo zelená barva. 1960- = NORTON s úzkým rámem, tzv. Slimline. Tyto se do ČR dovážely také pouze v jedné barevné kombinaci, Britské racing zelné a slonová kost.    []   14.12.2018
Odpověď  To byly pozdější slimline, ty zase pouze zeleno/bílé    [Arpi]   23.11.2018
Odpověď  Viděl jsem i zelené    [Lada]   23.11.2018
Odpověď  Ano, dle dostupných informací byly všechny k nám dovezené wideline ES2 jednobarevné, v takové té holubí šedi    [arpi]   23.11.2018
Odpověď  Této barvě odpovídá nejblíže Volkswagen 98 G a co jsem viděl Nortony 1959, byly jednobarevné (?).    [mirek]   12.11.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Matchless G80 1964


 Zdravím. Poradil by mi prosím někdo, jak na tomto motoru sundat kryt rozvodů. Nevím si rady. Povolil jsem šrouby, které to víko drží, víko se vysune asi o 1 cm ale poté ho něco drží uvnitř a dál už nejde-myslím že to drží vačka na pravé straně kde je připojený regulátor předstihu. Chtěl jsem to vyřešit sundáním destičky automatické regulace předstihu ale je napevno nasazena na hřídelce.    [Petr]   17.12.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravím,
zkuste mi napsat na speedy.300@seznam.cz
Můžeme podebatovat o tomto stroji.

Marek    [Marek]   05.12.2018
Odpověď  A je tam nějaké pero pro zajištění polohy té destičky? Abych to při montáži dal do správné polohy kvůli předstihu.    [Petr]   20.12.2017
Odpověď  Na pevno to není, na stažení potřebuješ připravek stahovák kterým to stáhneš dolů.    [Pard]   17.12.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto3    [Petr]   17.12.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prsa+ destička regulátoru    [Petr]   17.12.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Motor    [Petr]   17.12.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Tlumiče, pozná někdo??


 Zkoušel jsem to už ve vedlejším vlákně, ale bez nějakého výsledku, neví někdo z čeho jsou tyto tlumiče? Velice robustní konstrukce, bohužel nikde žádné logo, značka, nic... Původní barva vrchní miska červeno černý, spodní miska hodně škaredý oloupaný chrom, spodek černý. Původně měly být určené na Libeňák, ale spodky jsou široké. Délka je cca 350mm, šířka oček 25mm. Pokud by byl zájem, prodám!    [Zdene] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  nn    [Zdene] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  bb    [Zdene] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Nový výbrus na G9 ??


 Ahoj, měřil jsem spárovou měrkou pístní kroužky ve válci a zvažuji jestli mám udělat nový výbrus nebo bude stačit vyměnit jenom O kroužky. Na konci válce jsem naměřil továrních 2,598 inch s mezerou v kroužku 0,5mm, potom jsem kroužek stlačil pístem do středu a mezera v kroužku byla 0,7mm. Rozdíl je tak 0,2mm - 0,00787inch.
u manuálu k motorce G9 je , že při opotřebení o 0,008 ich udělat nový výbrus.
Taky mě znepokojila velké mezera v pístu první drážce, naměřeno 0,15mm. drážka není nijak vymačkaná od kroužku. bude potřeba nový výbrus s písty ??    [burykRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.11.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Sytič mají všechny tyto Amaly tak, jak popisuje Free. Uvolněné lanko znamená šoupátko sytiče dole, tzn sytič sytí a nejde tam vzduch. Našponuju lanko, šoupátko jde nahoru, přestává pracovat a ovládám to klasicky velkým šoupátkem plynovou rukojetí. Nový karb určitě nejsou vyhozené peníze!! mít prachy, na všechny své stroje dám nový. 60let starý karbec novou tryskou v nový neproměníš. Nevíš kdo se rýpal v kanálkách drátem, co vše je jen mírně zarostlé apod...    [Arpi]   22.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  buryk - Nový karburátor by boli vyhodené peniaze. Ak máte možnosť kúpiť kit s ihlou atď. tak to by malo stačiť. Bol som pozrieť môjho Matchlesa, ale dostal som sa k nemu len z pravej strany (zľava tam mám iné motorky). Tak som Vám urobil pre porovnanie aspoň fotku karburátora sprava. Porovnajte si to s tým karburátorom čo tam máte. Viem len to že je to nejaký AMAL. Na Matchlesi som nejazdil nejakých 6 rokov, ale pamätám si, že garáži som mal na papieri napísané, ktorá páčka na riadidlách (sytič a predzápal) má byť v akej polohe, lebo som to stále zabudol. Pozrite si ovládanie sytiča, aby ste vylúčili to, že ste jazdili so zapnutým sytičom. Už si nepamätám ako to tam bolo vyriešené.    [Roman]   18.11.2018
Odpověď  karbec a dily sezenes tady vyberes si podle toho co tam mas mit
http://amalcarb.co.uk
ja mam na commandu jen vymeneny smesovaci trubice jehly a trysky a na karburatory nemuzu rict krivy slovo.kdyz pominu ze je nekdo predemnou pekne doprasil vybrakoval sytice atd. treba u peraka kdyz sem zrepasoval karbec jako komplet vse nove soupe jehla trubice tak musim rict ze se z toho stala uplne jina motorka ,u slabych stroju je to extremne znat. o tom kdyz sem tam dal misto jikovu moderni mikuni nebudu ani mluvit to uz je zas uplne jinde.
ale hlavne by to chtelo zjistit pricinu problemu. to zes to rozebral neva naucil ses novy veci udelas ventily a hlavu a budes od toho mit do konce zivota pokoj.
ja to mam teda u dominatora obracene kdyz nasponuju lanko tak premaham pruziny v karbcich a zvedam tim syticovy soupatka tim tam jde vic vzduchu jak povolim soupatka jdou dolu uzaviraj pristup vzduchu a smes je bohata sytic je zaplej. muzes si to snadno vyskouset kdyz se podivas zezadu do sani karbece tak ti tam to maly soupe musi jezdit kdyz je dole je sytic zaplej, nahore je vyplej
tady je videt hezky to maly syticovy soupe
http://sump-publishing.co.uk/bsa%20m20.htm    [free]   17.11.2018
Odpověď  Free - u Dominátora při startu otočím páčkou sytiče kde napnu lanko, potom nakopnu a blafne hned. Když dám lanko zpět - povolím ho tak mi to za studena chcípne. Motor musí být dobře zahřátý aby jel bez sytiče. Tak je to správně ne ? U toho Matchlesse G9 tomu nerozumím páčka sytiče nefunguje. Mám přesně ty problémy co popisuje Roman. Šve mě to, protože motorka jela chvilkama super, už jsem kvůli tomu rozebral hlavu a válce. Možná zbytečně. Nevím podle čeho pan Daniel vyhodnotil že je karburátor v pořádku, údajně je to profík. Ještě mu zavolám a poptám se co a jak.    [buryk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Roman - děkuji za info. Je pravda , že ta spotřeba mě ohromila, byla opravdu vysoká. Co mi navrhujete ? koupit nový karburátor což v mém případě bude 10 tis nebo bude stačit koupit kit na opravu kde je jehla. Jaký karburátor tam máte vy ?    [buryk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2018
Odpověď  ja mam ted teda na dominatoru podobny zahady motorka sice startuje ale ne bez plynu musim jakoby malinko pri startu kdyz mam startovaci paku dole pridat plyn pak hned chytne . za tepla se ji moc nechce .dneska byl jeden stupen a se syticem ten motor vubec nejde hned chcipne. karby mam nastaveny dle prirucky a svicky maj peknou cihlove hnedou barvu. ale karby maj taky svy nejlepsi casy za sebou. takze to muze byt cokoliv. zajimalo by mne podle ceho ten tipek rekl ze karbec je v poradku. jak pise nize roman karbec v poradku to je pulka uspechu minimalne bych koupil novou jehlu a smesovaci trubici pri tom bych skontroloval jestli je karbec spravne otryskovany a jestli tam je vubec ten co tam ma byt taky bych ho dal nekomu vycistit do ultrazvuku. skontrolovat vule soupete. a jen tak pro zajimavost treba u hondy sem mel ze sytic se pousti nasponovanim lanka do tahu a u dominatora je to obracene kdyz mas lanko nasponovane tak je vypnuty mas to taky tak vis o tom?    [free]   17.11.2018
Odpověď  buryk- Takže mám cca 25 ročné skúsenosti napr. s Jawou 500 OHC. Začínal som s ňou ako mladík. Tešil som sa ak motorka naštartovala a išla hneď prakticky na plný plyn. Tešil som sa, že motorka super štartuje. Nechápal som ale, prečo po cca 30-40 km začala vynechávať a išla na jeden valec. Menil som sviečky ako sprostý. Potom som si prečítal nejakú literatúru a zistil som niečo o sviečkach (studená a teplá). Skrátim to, problém bol nakoniec v karburátore. Motorka mi žrala cca 10 litrov benzínu na 100 km. Zistil som, že nestačí vymeniť šupátko a tváriť sa že karburátor je OK. Oveľa väčší dôraz je potrebné klásť na skupinu emulzná trubica a ihla. V tej dobe som býval v paneláku a tam som si urobil novú ihlu do karburátora. Jednoducho som si okótoval pôvodnú ihlu a v detskej izbe som si pomocou vrtačky a brúsneho papiera z mosadzdného spájkovacieho drôtu vyrobil novú ihlu hrubšiu v celom rozsahu cca o 0.05 mm. Výsledkom bolo to, že motorka bez sytiča ťažšie štartovala a pokiaľ bol motor studený strieľal do karburátora modré plamene. Po zohriatí ale motorka išla v pohode a spotreba išla dole z cca 10 litrov na 100 km na 5 litrov na 100 km. Takže vo Vašom prípade by som sa zameral na tento problém, pretože fyzikálne zákony činnosti zážihového spaľovacieho motora nepustia (mám na mysli pomer vzduchu a benzínu pri studenom a teplom motore). To že motorka super štartuje a jazdí bez sytiča je klamlivé a je znakom opotrebovaného karburátora- Toľko môj názor.    [Roman]   17.11.2018
Odpověď  Je pravda že sytic na motorce vůbec nefunguje. Motor nereaguje na zavření packy sytice.Motorka šla dobře nastartovat i bez plynu. U karburatoru se měnilo jenom těsnění jinak jehla a ostatní je puvodni,že prý je to v pořádku.Je to divné proč sytic nefunguje jak by byl pořád otevřený.    [burykRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2018
Odpověď  buryk - Píšete že motorka šla nakopnúť dobre aj za studena. Otázka ale je, či zo sytičom alebo bez. Funguje Vám sytič? Ak máte sviečky od sadzí, tak by to mal byť karburátor. Videl by som to na bohatú zmes. Repas karburátora sa týkal výmeny šupátka, a ihly aj emulznej trubice?    [Roman]   17.11.2018
Odpověď  Roman - zapalování mám v pořádku svíčky dávají jiskru a magneto je OK.Motorka šla dobře nakopnout i za studena. Svíčky nebyly zaolejované ale černé od sazí. Mám tam karburator Amal pre-monobloc 376 což je u tohoto stroje asi ten nejslabší článek.    [burykRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2018
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (30) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

pružiny ventilů - demontáž


 Ahoj , Nemáte prosím někdo tip jak demontovat pružiny z ventilů ? Chci měnit ventily i vodítka ventilů a na pístech a o-kroužky. Díky    [buryk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.11.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  A jaký je ten manuál? Já sundat ventil umím, ale třeba někoho jiného taky neználeho jako jsi ty, by to zajímalo. Podělíš se s ostatními, nebo jen sám pro sebe?    [David]   13.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díky Tomašovu za manuál jak nato. Nakonec to nebylo tak složité.    [buryk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2018
Odpověď  Burik cuz poslal sem ti mail mrkni nam to hodne zdaru    [free]   02.11.2018
Odpověď  Dolož fotkou jak ses je pokoušel "dát ven"    [David]   02.11.2018
Odpověď  Ty voe myslíš ,ze jsem to nezkoušel ? Ty klinky nejdou
ven.    [buryk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.11.2018
Odpověď  Jestli nedokážeš tak banální věc jako demontovat ventil, nepouštěj se vůbec do výměny vodítek. Uděláš víc škody než užitku.
Ta banalita spočívá v tom: zmáčknout pružinu a vyndat klínky a je to:-)    [David]   02.11.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Přední světlo BOSCH


 Dobrý den, rád bych Vás poprosil o pomoc s identifikací světla viz foto. Jedná se zřejmě o BOSCH (štítek tam není). Průměr skla 170 mm, sklo značky Hella. Zapínání klíčkem + přepínač a kontrolka dobíjení. Potřeboval bych vědět z jakého je to stroje a jakou to může mít hodnotu.
Děkuji za jakou koliv radu.    [JimboRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.10.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pohled shora    [Jimbo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě další foto    [Jimbo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.10.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

BMW R 100 RS


 Zdravím,
chci se zeptat, jestli nemá někdo zkušenosti s dovozem z Německa BMW R 100 RS r.v. 1978. Mám možnost ji koupit v podstatě za pár peněz, ale nevím, jak je to s dovozem, jestli je to bez problémů jako s ostatními vozidly v rámci EU. Moc díky.    [Tom]   24.11.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  V této disciplíně byla BMW - meisterklasse. 20 let neporaženi. Ale v sajdkáře bych sedět nechtěl:-( Pan Luthringshauser takto v zápalu boje přišel o dva mittfahrer a sám o nohu, ale jezdil TT i s tou jednou a druhou dřevěnou. Noll - Cron, Deubel - Hörner, Enders - Engelhardt - navždy zapsáni zlatým písmem. Rád se na sidecars dívám i dnes...

https://www.youtube.com/watch?v=2wtOHw35-d0    [ J]   22.09.2018
Odpověď  Abych oživil téma OHV:
https://www.youtube.com/watch?v=E04yXZO5pSI    [ J]   22.09.2018
Odpověď  BMW R 69S the best bike of 60' years, viď Miloni? :-) :-)    [J ]   22.09.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vzpoměl by si někdo z těch starších fandů na Tibora Sarossiho, který jel bez pauzy na R 69S Coast to Coast za tenhle čas? Pro mne to byl tenkrát hrdina, i když mi to táta řekl o deset let později. Byl to tenkkráte jakýsi předchůdce Canobball, nebo jak se tomu říkalo "tajný závod" v plném provozu. Co jsem slyšel, tak Sarossiho v několika státech regulérně naháněla Police na H-D, na rovných silnicích na maximálce, bohužel pro H-D bez úspěchu, ale vzali to sportovně. Když dojel a pokořil rekord, tak ho na oko zatkly a poté propustily, s napomenutím, aby už neporušoval zákony... Do cíle ho doprovodily stovky nadšených motorkářů...:-)    [ J]   21.09.2018
Odpověď  před dvěmi lety jsem dovezl Nortona Dominatora z roku 1961 z Dánska. Orig. TP + starý anglický. Žil jsem v domnění, že pokut je vozidlo řádně evidováno v zemích EU, bude to bez problémů. A nebylo. Na přihlášení bylo třeba použít tak trochu netradičních - tradičních českých metod. A mám to na bílých číslech. S přihlášením ti musí někdo pomoci, kdo tam chodí častěji a má tam nějaké známosti. Obyč. člověka vyhodí již u vchodu.    [emil]   27.11.2015
Odpověď  BMW / Super Bike!!!!    [J]   26.11.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  BMW Ritmo Sereno: 3)    [J]   26.11.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  BMW Ritmo Sereno: 2)    [J]   26.11.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jen pro potěchu oka - BMW Ritmo Sereno:    [J]   26.11.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  BMW R 100 RS v japonské úpravě Ritmo Sereno:    [J]   26.11.2015
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Matchless G9 1954 Club man


 Dobrý den. Můžete mi prosím poradit ? Byl jsem se v Anglii podívat na jednoho Matchless G9 1954 Club man. Dohodl jsem se s majitel na 4000liber což je 120 000kč. Motor běží dobře , motorka je v původním stavu, pěkná. Díky za radu.
David    [burykRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 56 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Taxation class se nas v CR vubec netyka a pani je potreba poucit,ze s tim nemusi mit vubec zadny problem.Kazde vozidlo provozovane v UK musi mit krome pojisteni zaplacenou i silnicni dan-road tax,vozidla do urciteho roku vyroby jsou klasifikovana jako historic vehicles a maji tu dan nizsi.    [Ivan]   20.09.2018
Odpověď  Jděte prostě na uplně jinej uřad, udělá Vám to kterýkoliv uřad v republice.    [Monty]   20.09.2018
Odpověď  Nepamatuješ si prosím tě jestli jsi tam měl Taxation class - hystoric vehicle, já to tam mám a paní u přepážky s tím má bohužel problém. Potom co jsem si prošel technickou ještě problémy s přihlášením na uřadě. Proč mě to nepřekvapuje .    [burykRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.09.2018
Odpověď  přesně tak vypadal    [Monty]   19.09.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj prosím tě jak vypadal ten Anglický TP. Byl to V5C jako můj v příloze ?    [burykRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.09.2018
Odpověď  Dva platné doklady? To slyším prvně, mně vždycky anglickej TP stačil. A výpis technických údajů, klasicky od dovozce,ale třeba značkový klub v Anglii mně taky podobný výpis vydal a orazítkoval(razítko! je důležitý, hlavně na českým Úřadě)

Pokud na Vašem úřadě dělají zbytečný vlny, jděte prostě na jiný Úřad, klidně na druhým konci republiky, dneska je to jedno.    [Monty]   18.09.2018
Odpověď  Po půl roce jsem konečně úspěšně prošel technickou, nevíte jaké doklady potřebuji k přihlášení motorky na úřadě .Chtějí 2 platné doklady ale já mám jenom UK registration certifikate což je doklad odhlášení motorky a měl by fungovat taky jako techničák.    [burykRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2018
Odpověď  https://www.motocyklovedily.cz/vyhledat-pneu/?w=3.5&h=0&d=16&m=203

mate nekdo skusenost s temito pneu?    [free]   27.07.2018
Odpověď  Jo už to mám přezuté, musel jsem rozpojit řetěz, Myslel jsem že to jde i bez sundání řetězu jako na Nortonovi ale ne, ten řetěz se musí rozpojit a potom vytáhnout kolo.    [buryk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.06.2018
Odpověď  No a nestačí jenom rozpojit řetěz?    [meela]   01.06.2018
Zobrazeno 10 z celkem 56 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (56) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Nový píst


 Kde by bylo možné sehnat nový píst na Matchless G80.    [Petr]   07.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Díky, nejdřív to zkusím změřit, podle to ho co jsem zjistil by tam mělo být 110 PSI/7,5 bar. Ventily z vodítkama by chtěl vyměnit určitě.    [burykRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2018
Odpověď  ono dokud to nerozhodis tak neuvidis ja sem treba na nortonu menil jen krouzky a voditka s ventilama a razem spotreba oleje minimalni. az to rozhodis uvidis a zmeris stav taky to muze delat spatne nastaveny karb jak vypadaj po jizde svicky?
barva sou stejne zbarvene?    [free]   15.09.2018
Odpověď  Ahoj, Řeším teď podobný problém s mojím Matchlessem G9 s dvouválcem. Ono ten motor nebude úplně v tak super stavu jak jsem si myslel. Žere olej a trochu střílí do výfuku a při jízdě cuká. Očístil jsem svíčky a potom dal nové ale nic moc zlepšení. O víkendu to jelo jen na jeden válec a z hlavy jak je přichyceno výfukové potrubý tak vytíkala černá sračka , asi nespálený benal ,ale jen trochu. Tak přemýšlím že to rozdělám a zkontroluju ventily a vodítka ventilů popřípadě vyměním. Mám si nechat také přeměřit tlaky a popřípadě vyměnit jenom o-kroužky ? Nebo výbrus a nový píst, cena za písty docela masakr kolem 260 liber.    [burykRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.09.2018
Odpověď  Arpi to je v pohodě motor se dá převrtat až o 1,5 mm o to nejde ale spíš o to jestli je píst ze čtverce nebo vysokozdvihu. Jinak Petře jestli sháníš nějaké díly Matchlesse tak mám ještě nádrž levý kastlík a olejovou nádrž a plech sedla když tak napiš na email c8a@seznam.cz zde jsem tak 1 za měsíc    [Honza]   08.03.2018
Odpověď  Jinak opakuji svou radu, dobře si rozmysli nákup nového pístu a následný výbrus. nech si to přeměřit. Předpokládám, že to bude použitelné a bude to sloužit spoustu let. Toto není 2T Jawa u které můžeš dělat výbrusy do aleluja s pístem za hubičku. Předpokládám, že to má dle manuálu povolené max tři.    [Arpi]   06.03.2018
Odpověď  Tý jo, chudák matchless. Prošel si žehem nebo se mi to jen zdá?    [Arpi]   05.03.2018
Odpověď  https://www.ebay.com/itm/MATCHLESS-AJS-G80-G80CS-SHORT-STROKE-PISTON-HEPOLITE-PART-13324-040-OVER/312044622766?hash=item48a74f13ae:g:d-0AAOSwZrhaWWbs&vxp=mtr

tady je jeden za lepší cenu ale 0,40 , inch není nový ale píše použitelný    [pytrsmotors]   04.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přikládám foto mého stroje. Myslím že ten jednoválec se k němu dostatečně hodí.    [Petr]   04.03.2018
Odpověď  Ano bavíme se o G80 tedy jednoválcový stroj. Vyměnit motor za jiný se mi zdá jako pěkná prasárna. Já chci mít stroj v originálním stavu. Na jednoválcovém motoru také obdivuji jeho jednoduchost, typický chod a zvukový projev. Osobně také nesouhlasím s tím že by Jawu 500 ohc "neuměli". Oproti této anglické klasice je to ale úplně jiný stroj. Hlavně co se týče konstrukčního a projektového přístupu.    [Petr]   04.03.2018
Odpověď  Já měl za to, že se bavíme o Matchlessu G80    [Arpi]   12.02.2018
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (20) 
Zodpovězené téma  

Jaké náplně do Nortonů


 Mám Es 2 (1959) a Dominátora (1961)a potřebuji poradit s náplněma. Zatím používám historický M6AD, PP80 a do benzínu přidávám falešné olovo. Jsou i nějaké jiné možnosti ?    [mirek]   02.12.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 19 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Teď jsem měnil olej u Dominátora dával jsem mineral Denicol 20W50 a do Matchlsse G9 jsem lil SEA 50. Podle manuálu by to mělo být OK. Kupoval jsem v Chrudimi.    [buryk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.09.2018
Odpověď  český podle mě neseženeš. Angličtině se nevyhneš. V originále je toho plný internet. Stačí trošku hledat. Prních dva odkazy co našel google:
https://www.repair-manuals.eu/cat/motorcycle_repair_workshop_manuals/repair_manuals_matchless/
http://archives.jampot.dk/Book/Workshop_manuals/1957-1964__=M=_Workshop_Instruction_Manual_all_models_SEARCHABLE.pdf    [Arpi]   24.08.2018
Odpověď  Zdarec, potřebuji manual i katalog nahradnich dílu /nejlépe český/ na Matchless G 80/nebo G3L/ rok 53-56 nevíte kde stáhnout nebo najít aspoň k prohlédnutí dík za radu čau paras72    [paras]   22.08.2018
Odpověď  No prostě jedna a jedna se rovná dvě, takže když mám jednoválec 500 o výkonu 20 koní tak vím že mi bohatě stačit hustší minerál 20W50 nebo i sae 40 -6ad, ale kdo si myslí že je v nortonu motor z ferari ať se vypraví do depa F1 třeba mu tam něco prodaj a hurá ca cestu kolem světa. Zkušenost je holt nepřenosná.    [host]   18.01.2014
Odpověď  V roce 1973 jsem od Mototechny koupil sklad Norton & Matchless a spolu s p. Talaváňou držel servis takže myslím že mám mnoho informací o to co a kam patří
rozhodně to není M6AD. pŘED 25 léty jsem nechal naformátovat i speciální oleje do
veteránů a myslím že je každého věcí když poškozuje svůj majetek a historikké dědictví, omlouvám se že jsem Vám chtěl poradit co a jak. Produkty nikomu nevnucuji
tak jako účast na akcí "alla memoria" kterou každoročně pořádám www.bsaservis.zde.cz    [argus]   18.01.2014
Odpověď  V roce 1973 jsem od Mototechny koupil sklad Norton & Matchless a spolu s p. Talaváňou držel servis takže myslím že mám mnoho informací o to co a kam patří
rozhodně to není M6AD. pŘED 25 léty jsem nechal naformátovat i speciální oleje do
veteránů a myslím že je každého věcí když poškozuje svůj majetek a historikké dědictví, omlouvám se že jsem Vám chtěl poradit co a jak. Produkty nikomu nevnucuji
tak jako účast na akcí "alla memoria" kterou každoročně pořádám www.bsaservis.zde.cz    [argus]   18.01.2014
Odpověď  milý argusy, manuál na ES 2 je volně stažitelný na internetu v češtině. Jinak mám i původní originál.    [Evžen]   11.01.2014
Odpověď  Pane Koutný samozřejmé je použití SAE 30 ,40, i 50 podle provozních podmínek toho kterého stroje. Já vzhledem k značnému opotřebení doporučuji SAE 50 a nemyslím že dělám nějakou reklamu protože tady žádné zákazníky neočekávám.    [argusRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2014
Odpověď  Potřebujete manuál Nortona ES 2 nebo Matchless G 80 ozvěte se je tam i originál zmínka o to co mazat    [argusRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2014
Odpověď  Potřebujete manuál Nortona ES 2 nebo Matchless G 80 ozvěte se je tam i originál zmínka o to co mazat    [argusRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2014
Zobrazeno 10 z celkem 19 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (19) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Moto Guzzi Lodola


 Máte někdo zkušennost s touto motorkou, renovovali jste ji, jeli, servisovali, viděli?    [LuckytomRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.11.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nemáte někdo na Lodolu tachometr?    [Katana]   17.08.2018
Odpověď  Já byl pouze v Miláně, tuto burzu mohu doporučit. bude zanedlouho v listopadu. Zrovna výfuk-koleno lze sehnat v replice.    [Arpi]   25.10.2017
Odpověď  Já mám Lodolu celkem kompletní, co mi chybí je zadní světlo, co mi přebývá je díra v tlumiči výfuku. Ale moc se mi líbí, stejně jako ostatní motorky tohoto druhu. Jaké burzy byste doporučil?    [LuckytomRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.10.2017
Odpověď  Víceméně souhlasím s Katanou, jen ale doplním..než se do nějakého takového stroje vrhnete, připravte se na velký problém se scháněním dílů. Vím o čem mluvím..mám jak italku, tak angličana.. Na angličana naklikáte díly do košíku a za týden je máte doma. Kvůli italce sednete do auta, jedete do Itálie na burzu, kupujete použité díly nebo si je necháváte kusově vyrábět..    [Arpi]   13.10.2017
Odpověď  Tyhle motorky jsou podle mě neprávem opomíjené, výkony sice nic moc, ruce to nerve, maximálka většinou 100-120kmh ale určitě mají co nabídnout, krásný zvuk motoru s rozvodem OHV (většinou) neotřelý IT design a prozatím nízká pořizovací cena . Mě si teda Italský stroje z 50-70 let získaly a mají přinejmenším stejný potenciál jako anglický mašiny.    [Katana]   11.10.2017
Odpověď  Mám ji doma.    [jiří]   11.10.2017
Odpověď  mojetrikolky.webnode.cz    [ruža]   11.11.2013
Odpověď  ...nebo s jinými italkami z 50. až 70. let?    [luckytom]   18.03.2013
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zodpovězené téma  

Norton Owners Club International Rally 15.-20.8.2018


 Všem majitelům Nortonů! Letošní mezinárodní sraz je nám nejblíž za poslední dlouhá léta. Pořadatel velice stojí o to, aby se nás tam z čech sjelo co nejvíce. Více info zde http://www.noc-austria.at/pdf/inr2018/flyer_czech.pdf.
zapište si do kalendářů, naplánujte dovolené a přijeďte. Kdo by se chtěl účastnit hromadného domlouvání nebo kdo chce pomoct s registrací, napište sem kontakt (mail, tel) a já se vám ozvu.    [Arpi]   27.03.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  nortoner@seznam.cz po dohodě bych ES2 odprodal    [Martin]   04.08.2018
Odpověď  Taky pojedu, po ose z Pardubic kdyby se nekdo chtel pridat    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2018
Odpověď  Ještě přidám inormaci o tom, že se pozvolna chystá založení norton owners klubu CR. Tento mezinárodní sraz bude pravděpodobně počátkem. Kdo chce být u toho, neváhejte. Ivane, napiš mi prosím na norton.commando@seznam.cz. Díky    [Arpi]   28.03.2018
Odpověď  Ja to mam v planu,ale jedu dodavkou,pokud by nekdo chtel tak dve motorky bych jeste nalozil.    [Ivan]   27.03.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Sháním rám MZ 251 ETZ


 Omlouvám se za inzerci, ale nemá prosím někdo doma rám na mz 251, bez dokladů? Sháním pro kamaráda, nikde nejsou :(    [Jakub]   19.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Mam doma 734220434    [Zdeněk]   27.07.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Únik oleje z Norton Dominátor


 Ahoj, měl bych opět dotaz ohledně úniku oleje z mého Nortona. Bohužel jsem neprošel atestací tento týden, nelíbilo se jim že pod motorkou je malá olejová skvrna.
Olej kape ze zadní části, jako by stékal po zadním blatníku. Po přečtení manuálu bych tipoval ,že je v olejové nádržce hodně oleje. Máte prosím nějaké tipy. Děkuji za příspěvky    [buryk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.05.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Hladina oleje se u strojů s mazaním se suchou skříní kontroluje hned po jízdě (po odstavení ti začne olej stýkat do karteru a po nějaké době odstavení už nevíš, kolik tam máš). Pokud nemáš na nádržce tu samolepku udávající hladinu oleje, drž se nejhornějším prolisem na olejové nádržce. Zkruba tolik by tam mělo být, víc ne.    [Arpi]   20.05.2018
Odpověď  Dnes po krátké projíždce mám prochu potečenou olejovou nádržku. Teklo to přes víčko. Zkusím trochu odčerpat aby tam bylo tak třičtvrtě.    [buryk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2018
Odpověď  hladina by mnela byt mezi riskama jak je tam oleje vice pak to tece pres vicko ven tesni ti to vicko olejovky?    [free]   17.05.2018
Odpověď  Používejte jen dobový olej SAE 50 API SA TO JE RADA ZADARMO    [Argus]   15.05.2018
Odpověď  Třeba dodržovat předepsanou hladinu?    [Arpi]   13.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jedna fotka    [buryk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.05.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Zdravím včera se mi to podařilo vyfotit,je to nálezový stav,máte někdo stejné barevné provedení Norton ES 2 r.v.1961    [Mica]   12.09.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 135 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Používejte je dobový olej SAE 50 API SA 608172755    [argus]   17.05.2018
Odpověď  Ahoj mail je klatuzek@seznam.cz, omlouvám se že reaguji až teď. Před vánocema je toho moc a zapoměl jsem.    [Mica]   22.12.2017
Odpověď  Ano, jsem, napiš sem tvůj mail, ozvu se    [Arpi]   05.12.2017
Odpověď  Je to jak říkáš Arpi, tlačí mi to olej do hlavy válce a teče přes hřídel dekompresoru. Moto už jsem odstavil, možná to budu řešit příští rok, mám tam více problémů-ohudlané kolečko sekundárního řetězu, netěsnost převodovky,cuká spojka atd.Arpi jsi z moravy?    [Mica]   03.12.2017
Odpověď  rpi jsi z moravy?    [Mica]   03.12.2017
Odpověď  Díky Emile.    [mirapt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.10.2017
Odpověď  pro mirapt - oprava 6V alternátoru je tak trochu sebevražda. Prodávají se 12 V vč. usměrňovače s výkonem cca 150 W. Původní, byť sebelépe opravený nestačí na denní svícení. Vlastní zkušenost, zaplacená pár penězy - rada zdarma.    [emil]   23.10.2017
Odpověď  reaguji na debatu níže..olejová nádržka u Commanda je dost jiná..má ale navíc další vývod a to odvětrání zavedené hadicí do sání. Toto es2 nemá (tam to nahrazuje ten vývod k řetězu). Jinými slovy má ES2 o vývod míň. Když do odechu nádržky zavedeš oddech motoru, určitě ji budeš tlakovat. Mikrodírka ve výčku (pokud tam vůbec je) to nezachrání. Odbočka na řetěz u Commanda je řešena jinak, je to odbočka z vratné strany čerpadla přibržděná olejovou brzdou.    [Arpi]   23.10.2017
Odpověď  Zdravím. Prosím poraďte. U ES 2 po ujetí pár km se praskne hlavní pojistka. Vyměnéna indukční cívka, selenový usměrňovač, kondenzátor, zkontrolována celá el. Instalace - bez výsledku. Po přepnutí spínací skříňky do polohy jízdy bez bateríe motor vynechává a nemá výkon. Kde je chyba? Alternátor? Mezizávitový zkrat na cívce altrnátoru? Nemáte kontakt na někoho kdo je opravuje? Dékuji za rady?    [mirapt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.10.2017
Odpověď  Tohle tam nemám, dám to na ten řetězovej vývod.    [Mica]   27.09.2017
Zobrazeno 10 z celkem 135 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (135) 

 Strana 1/10 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 17.12.2017)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Převodka otáčkoměru 2:1 norton, Bsa Atd


 Zdravím neřešil někdo výrobu? nebo napasování převodky otáčkoměru na anglické motorky z něčeho jiného? originál i replika stojí ranec na to že to sou dve kolečka v ložisku.
našel sem za pár káblí z nějakého traktoru ale nikde nemůžu dohledat jaky ma převodka prevod.
diky
https://www.ebay.com/itm/Leyland-Marshall-255-262-270-272-285-462-472-Tractor-Tachometer-Tacho-Drive-Unit/323175287638?_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20160908105057%26meid%3D9ef49324501a465781cf60658b00ef3d%26pid%3D100675%26rk%3D3%26rkt%3D15%26sd%3D282990358325%26itm%3D323175287638&_trksid=p2481888.c100675.m4236&_trkparms=pageci%3Ab57e6696-f626-11e8-b9a6-74dbd18083a3%7Cparentrq%3A6eb5e9831670a992290324a2fffa4dc8%7Ciid%3A1    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.12.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

BMW R75/5


 Zdravim všechny nadšence. Chtěl bych si pořídit tuto pěknou klasiku. Chtěl bych se jen zeptat, zda-li někdo z Vas ma zkušenosti s tímto motocyklem. Jaká ma slabá místa na která se člověk ma pri koupi zaměřit. Předpokládám, ze motor bude asi držák vzhledem k poctu najetych kilometrů motocyklu nabízených k prodeji. S tímto modelem nemám zkušenosti, tak proto. Předem děkuji za reakce. S pozdravem    [Libor]   27.11.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

servis v okolí Olomouce


 Ahoj, neznáte prosím servis který by si poradil s anglickou motorkou? Můj Matchless po nastartování hned chcípne, problémy začaly po výměně plynového lanka.
Děkuji    [burykRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2018
   Přidat odpověď 

 Strana 1/10 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006