MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář 2014    Jawa Californian    Magazín
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 241736 příspěvků |5212 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 67 | Přihlášených: 3 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 476/477 a mladší 20.4.2014 22:55  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    čz 125 sport   16.07.2012 / 78
    Prospekty jawa 634   09.11.2008 / 62
    ČZ 477 - světlo APRILIA   12.11.2011 / 61
    Zdravim pani kluci...co hovorite na tuto CZ 250/485.Celkom sa mi to lu....   02.11.2008 / 45
    Jawa 634-4 rv1974: barevné kombinace?   25.10.2009 / 42
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 346      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 11 / 74      Příspěvků Příspěvků: 3038
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/24 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma Ložiska motoru 634
 Měl bych prosbu - nemáte někdo po ruce soupis ložisek do motoru 634? Stahnul jsem si sice nějaký katalog ND, ale ty údaje mi přijdou nějak divné... Díky    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.04.2014     Přidat odpověď  
Odpověď  Já osobně ložiska ZVL mohu doporučit,mám s nimi dobrou zkušenost a běžně je kupuji do motorů,převodovek atd...    [ČZtomi]   11.04.2014
Odpověď  Díky, já si to myslel, ale potřeboval jsem to potvrdit... Ložiska už jsem nakoupil, C36 mi řekli, že už nemají, teď že je všechno C3. Koupil jsem ložiska Timken, jen to jedno dvouřadé na hřídel převodovky měli jen ZVL, ale myslím, že by to bude stačit. Nejspíš by stačily všechny ZVL, ale říkal jsem si, že když už jsem to rozdělal a za výbrus a kliku dám řádově tisíce, nemá cenu šetřit dvě stovky na ložiskách... :)    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2014
Odpověď  Nevím proč do katalogu napsali na jedno jenom C a na druhý 36C když přitom jsou obě stejná,Když seženeš ložiska 6305 C36 tak bych je tam dal jinak, bohatě postačí obyčejné ložisko C3    [ČZtomi]   09.04.2014
Odpověď  Díky, tak to je stejný údaj, který jsme našel já. Bylo mi na tom právě divné, že ložisko na každé straně kliky má jiné označení. Nemohl bych dát na obě strany kliky 6305 C3 ? (Případně 6305 C36 - ta šestka na konci by snad měla značit tišší chod, nevím jestli se to ještě dělá) Ale myslím si správně, že na obě strany kliky přijde stejné ložisko?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.04.2014
Odpověď  Zdravím,co jsem vyčetl z mého katalogu ND tak do pravého karteru 6305/C , 3205 a do levého 6305/36C , 6303    [ČZtomi]   09.04.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma ČZ 175/477.01 barva
 Zdravím, taky renovuji teď čízu 175/477.01 s apriláckym světlem a v červeno/šedém provedení. Poté co jsem barvu ale pořádně rozleštil a zanalyzoval, tak jsem zjistil že to je asi jakási polometalíza. Prostě nějaké zrno v tom je, to samé stříbrná. Nevíte někdo nějaké označení?? Jestli to třeba neni nějaká kladívková barva? Dále červená neni úplně červená spíše vínová, jakoby do fialova. Bodu rád za jakoukoliv informaci. Ještě přikládám obrázek, který jsem našel na internetu. Tak přesně motorka vypadá. Je to rok výroby 69.    [kunte_o] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2013     Přidat odpověď  
Odpověď  Dobrý den mám stejnou hranatý světlo štítek v němčině 15ps.    [Zděndas22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  V každém případě, tato konkrétní motorka se světlem Aprilia má štítek český a byla dána do normálního prodeje v Mototechně. První majitel jí zakoupil 5.9. 1969 v Mototechně v Palackého ulici v Holešově, pak se o ní staral až do listopadu 2011, kdy jsem jí od něj koupil...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2014
Odpověď  Lada: kde si vzal, že je štítek v angličtině?    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2014
Odpověď  Světlo Aprilia se montovalo protože se ještě nevyrábělo české to hranaté. Ne protože ty motorky byly nebo nebyly na vývoz.    [Honza Vošalík]   10.03.2014
Odpověď  Ta šedá opravdu bývala kladívková. Štítek př. v angličtině naznačuje, že byla motorka určena k vývozu /proč by tam takový dávali/, ale neznamená, že byla vyvezena. A to světlo Aprilia se montovalo v prvních letech-roce..nevím jak dlouho, než se přešlo na hranaté. Pokud se nepletu a to nevylučuju.    [Lada]   10.03.2014
Odpověď  Jde o to jen správně pochopit text (je v češtině), který k motocyklu je.
Nikde není napsáno, že bylo moto určené k exportu. Pouze konstatování, že má světlo Aprilia, které se montovalo hlavně(!) - a asi ne pouze, na vývozní kusy. Další konstatování je, že to má štítek v češtině - tečka. Nikde zmínka, že je to vývozní typ, tak o co jde?    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.03.2014
Odpověď  A podle čeho usuzujete že byl tento motocykl určen k vývozu a ne k prodeji v Mototechně?    [Honza Vošalík]   27.02.2014
Odpověď  Jazyková mutace výrobního štítku nenaznačuje nic o tom, zda je motocykl určený na vývoz nebo ne.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  27.02.2014
Odpověď  proč je potom ten štítek v češtině když je teda určená k vývozu?    [iwic] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2014
Odpověď  Zdravím, motorka na té fotce je moje. Víc fotek je k vidění tady http://www.michalovyzetky.cz/index.php?obsah=moje- zetky&clanek=cz175_69.
Červená je opravdu trochu do vínova a není to obyčejný lak, ale jakási jemná metalíza. Číslo odstínu, ale bohužel neznám. Odstín světlometu je trochu jiný než blatníků a kastlíků. Přikládám to tomu, že světla Aprilia se dovážela už kompletní nalakovaná.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2013
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma zbarvení čz 350/472
 zdar,potřebuji sehnat číslo oranžové barvy na tuto čezetu,a take potřebuju vědět,zda jsou linky černé,dík za každou odpověd´    [ondřej]   07.02.2010     Přidat odpověď  
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdravim. Já restauruji ČZ 175/487. U lakyrníka jsem zjistil, že RAL 2006 neexistuje. Z netu by to měla být oranžová perleťová. Nejpodobnější je RAL 2008 - ta už existuje.    [Zbyněk]   06.04.2014
Odpověď  ČZ 487 oranžová bola farba č. 7550 a Chemolak Smolenice ju má vo vzorkovníku. Ale neviem, či 350tky mali ten istý odtieň.    [Vlado]   28.09.2013
Odpověď  Nie som si na 100% istý ale je to farba v ČSN vzorníku 7531 a v RAL je to 2006    [Sebastián]   18.09.2013
Odpověď  Ještě jednou pánové prosím jestli náhodou někdo nemáte číslo té oranžové barvy na tuto krasavici.    [mmbadyRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.09.2013
Odpověď  Dobrý deň, mam taký problém, chcem prihlásiť ČZ 125/476.1 posilube ako veterán len neviem či sa vyrábala v celočiernej kombinácií, čísla farieb viem.    [Sebastián]   13.09.2013
Odpověď  Také jsem se rozhodoval mezi červenou a oranžovou. Nakonec volím oranžovou protože není úplně obvyklá.V kombinaci s černou a chromem má malinko větší šmrnc. Ale jasně je to věc vkusu každého "soudruha" :-)A až budu někde o desetinu vteřiny drtit Jawu 350 (červenou), chci aby bylo jasné kdo je kdo :-)    [mmbadyRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.09.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Rozmýšlím se jakou barvou nalakovat tu svojí, původně byla červená a ta se mi líbí nejvíc    [Jakub]   13.09.2013
Odpověď  Také se marně snažím sehnat alespoň nějaký díl kde by zbytek původní barvy byl aby jsme to s lakýrníkem nějak mohli dát dohromady. Jako na potvoru se nedaří. Na mém moto také nic není, původní majitel vše sedřel a "odborně" ironicky řečeno vše nastříkal stříkacím kitem. Jediná původní barva kterou jsem našel byla na kastlíku který jsem dodatečně sehnal, ale ta byla červená.    [mmbadyRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.09.2013
Odpověď  Doma z ní mám oranžovou nádrž, tak kdyby bylo nejhůř, sjel bych do obchodu kouknout na vzorníky    [Jakub]   13.09.2013
Odpověď  Dobrý den pánové, řadím se asi do dlouhého zástupu lidí kteří také shánějí číslo barvy právě téhle krásně oranžové mašiny. Pokud už jste došli k nějakému výsledku, mohli by jste mi prosím pomoci ?    [mmbadyRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.09.2013
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (20) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma Ojnice CKR
 Koupil jsem si ojnici CKR na svoji ČZ 477 a mám na čepu mezi ojnicí a pístem velkou vůli. cca 5mm. Mám za to, že se budou jehly a ojnice rychle opotřebovávat. Mám to vymezit?    [Giom3Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2014     Přidat odpověď  
Odpověď  Je dobře že je to už vyřešeno, jenom ta šířka horního oka ojnice nemá s tímhle nic společného. Tak ať to jezdí.    [M.L.]   04.04.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  K ojnici byly jehly bez klece a dva vymezovací kroužky. Na fotce jsou vidět, ale stále to je málo. Vyřešil jsem nákupem jehel v kleci. Je tam sice stále větší vůle, ale zatím dobrý. Problem je v oku ojnice, kde CKR je menší na šířku než originál. Už jezdím.....    [Giom3Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.04.2014
Odpověď  Ale to já vím, sypané jehly se říká když máš jehly jako v tvém provedení, to je bez klece. U ojnic CKR jsem viděl vždy jen klec, proto se ptám.    [M.L]   01.04.2014
Odpověď  ML>Jehly nejsou sesypane, maji tam byt vymezovaci krouzky jak pise vana-hb !! Jehly jsou povyjete pravne kvuli nim. Na slozeni je dobre si vyrobit vodici cep, ktery jde do pistu suvne, usnedni to silne montaz.    [Pája]   01.04.2014
Odpověď  Necháš si je vyrobit, na CKR je přece klec ? proč máš sypané jehly ?    [M.L.]   31.03.2014
Odpověď  A kde je seženu?    [Giom3] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2014
Odpověď  Musíš tam mít vymezovací kroužky tak jakoje na obrázku    [Ondra ]   11.03.2014
Odpověď  No u 634 tam patří vymezovací kroužky ... .    [vana-hb]   27.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vůle    [Giom3Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma Čz 200.
 Ahoj, tady někdo prodává Čz 200:
http://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/cz/cz-os tatni/cz-cagiva-roadster-200-4takt-597439.html

Majitel se furt nechce vymáčknout za jakou cenu by to prodal. Jaká cena by byla asi reálná??????    [Framy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.01.2014     Přidat odpověď  
Odpověď  No už tam cena je 119 000 Kč    [M.L.]   01.04.2014
Odpověď  ??    [...]   22.01.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma jak rozhybat zatuhlou vidlici jawa 90 cross první typ.
 Ahoj, potreboval bych poradit, dotlačil sem domu j90 cross, a potřeboval bych rozhybat vidlici, ale nevim kudy doplnit olej a jak na to. Poraďte!    [sobolman]   20.03.2014     Přidat odpověď  
Odpověď  Tak demontovano, a hruza hruzouci. neměl by někdo na prodej ten spodní tlumič, nejlepe funkční komplet včetně pružiny?? Potrebuji tu levou stranu(z pohledu řidiče). Diky za každou nabidku. (sobolman@seznam.cz)    [sobol]   31.03.2014
Odpověď  Stáhni si dílenskou příručku, tam je vše pěkně popsané. Do budoucna se ti určitě bude ještě hodit :-)
http://www.jawamania.info/technika/detail.aspx?tec hid=5    [peton]   22.03.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma Jawa 90 cross vidlice
 Dobrý den, koupím přední jedno brýlovou vidlici na Jawu 90 cross,děkuji    [Marcek]   31.08.2013     Přidat odpověď  
Odpověď  ahoj,shanim alespon spodni cast s pruzinou, levou stranu, kratke provedeni. nemate nekdo? diky.    [sobolman]   30.03.2014
Odpověď  Nazdar.Potřebuješ ještě tu krátkou přední vidlici na Jawu 90.Jestli ano tak se ozvi.Já sháním tu dlouhou.    [Standa]   29.11.2013
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma schránka jawa čz 175-356
 Dobrý den,
nevíte někdo jak vydělat zámek s pružinou a podložkou ze schránky na jawa-čz 175-356 bez poškození či rozletování? Díky.    [tomas21Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.03.2014     Přidat odpověď  
Odpověď  Musíš vydělat (uříznout) ten kolíček, co je na druhé fotce.    [ZiMa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.03.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě fotka zadní strany    [tomas21] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.03.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma čz 487 - nádržka na olej
 Podařilo se mi získat tuto nádržku na olej, ale nažádnem tytu řady 487 jsem jí neviděl. Může být z prototypu nebo nějaké ověřovací předsérie, která se nedostala do výroby? Nádržka je ale z pravé strany motocyklu, zátka Cagiva.    [pecin] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.01.2012     Přidat odpověď  
Odpověď  ahoj me to pride jako domo robo a ze to muzes dat kam chces!?    [ondra]   22.03.2014
Odpověď  Tam byla ale plastová nádržka.    [pecin] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.02.2012
Odpověď  Pecin: Dávali se na ČZ 180/487.05. Motor s karburátorem z JAWY 350/638 a v levém víku olejové čerpadlo zn. MIKUNI. Zdravím tě z oslavy 90. let ČZ Strakonice.    [kriz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  víčko nádržky    [pecin] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.01.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto3    [pecin] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.01.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto2    [pecin] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.01.2012
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma identifikace valce - jawa 350 calif ? nebo 634 ?
 vrtani je cca 58 mm    [Honza]   06.12.2013     Přidat odpověď  
Odpověď  Mě třeba 634 nekapkaj vůbec, čz 180 taky ne :) Ale pamatuju se, že dřív jsme dávali k těm šroubkum podložky na vyrovnání a pružinku proti povolování...    [Malken] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2014
Odpověď  Mě na čz477 se šroubkem kolem kolena se neobjeví ani kapka oleje a na 634 to bleje furt :)    [patt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.03.2014
Odpověď  Hlavním důvodem přechodu zpět na klasické matice proti "ČZ" šroubku byl problém s netěsností spoje. Spoj s maticí je ....vzdornější.
a tak to zůstalo i pro 634 ;)    [Malken] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2014
Odpověď  Ano. Od konce roku 1972 se na motocyklech Jawa Californian používaly již jen válce s převlečnou maticí. Souviselo to s počátkem výroby Jawy 634, kde se jiné než převlečné nepoužívaly.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.12.2013
Odpověď  Calif má kolena připevněná k válci jedním šroubkem M6.
Údajně poslední Calify měly tyhle válce na převlečnou matici. Pasuje to, ale nevypadá to originálně.    [Tonda]   08.12.2013
Odpověď  Nikdo neví jak je to s válcema na Califa vs 634? Mám je od pána co tvrdil, že to jsou z califa, ale co to procházím na netu - vypadá to stejné jako na 634. No nevím.    [Honza]   08.12.2013
Odpověď  diky, ano je na zavit. Calif to ma jinak ?    [Honza]   06.12.2013
Odpověď  Špatná fotka, ale pokud je výfuk na závit tak 634.    [Tonda]   06.12.2013
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zodpovězené téma Jawa 90
 Koupím na Jawu 90 koncovku výfuku a matici spínací skřínky. A nebo moc prosím majitele Jawy 90, jestli by mi poslali na email rozměry matice ( průměry, délky) a koncovky výfuku ( vnitřní průměr a délky.Moc byste mi tím pomohli abych ty díly mohl aspon vyrobit,a ještě o kolik máte povolený regulačný sroub na karbecu, je to ten na tou volnoběžnou tryskou předem všem děkuji.    [90tka]   31.01.2014     Přidat odpověď  
Odpověď  Takú maticu si môžeš kúpiť tu: http://www.motoren.sk/shop/detail/4219/54

Tú koncovú časť výfuku si môžeš pozrieť tu v detaile (rozmery tam nie sú, ale zhruba odhadnúť sa to dá):

http://buyak.sk/index.php?page=oldtimer&go=2&a mp;go2=33&go3=81&offset=3&PHPSESSID=d8 3cee5e7047170aa51d20f136e9a4f1#detail    [Palo]   11.02.2014
Odpověď  Jestli mas jeste zajem muzu zjistit nastaveni toho regulacniho sroubu    [Vlastimil Prosr]   11.02.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma Čz 175/477-----175/487
 Ahoj, je nějakej zásadní rozdíl mezi ČZ 175/477 a ČZ 175/487 když vynechám přední světlo a nádrž??
Dík za odpověď.    [Framy]   15.12.2013     Přidat odpověď  
Odpověď  Odskrutkujete hornú skrutku ramena tlmiča a nalejete tam 120 ccm tlmičového oleja.    [vlado]   29.01.2014
Odpověď  Valec na 477 má iné rebrovanie oproti 487. 477 má rebrá akoby zvisle "narezané".    [vlado]   29.01.2014
Odpověď  Mohl by sem někdo dát návod jak naplnit přední tlumiče na ČZ 175/477 olejem a kolik ho tam má být.    [Mirda444]   24.01.2014
Odpověď  Jaký je rozdíl na válci? je to i důvod proč 477 jede lépe než 487? Alespoň tedy ty moje    [Cisar.Ondrej] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.01.2014
Odpověď  Jiný( na 487 ) delší rám , jiný stojan , jiné stupačky , jiné ( jinak dlouhé ) přední teleskopy , jiný airbox , jiný zadní blatník... . 487 má v podstatě mimo motoru , předního blatníku a předních kluzáků všechno z čz 350/472.4 . I rám je vlastně z 350 , jen má jiný přední držák motoru . Nejlepší je to porovnávat podle katalogů náhradních dílů .    [Lukáš V.]   16.12.2013
Odpověď  Napríklad: zadná kyvná vidlica, páka zadnej brzdy s celým mechanizmom, sanie, resp. iba horná časť sania má jeden nasávací otvor, plech sedla, uši predného svetla, motor (radenie, valec), riadidlá, páčky, prepínače,...    [vlado]   15.12.2013
Odpověď  i když se to nezdá tak rozdílů tam je hromada, dílů který jsou stejný je dost málo...    [meela]   15.12.2013
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Zdravim pani kluci...co hovorite na tuto CZ 250/485.Celkom sa mi to lubi ale este nikdy som to nevidel v inzercii.Dalo by sa to spravit pomocou 487/471 a motorom napr.455/475 ale original je original.Neviete kam to bolo urcene na vyvoz?Prepacte kvlitu fotky.    [Jawak]   02.11.2008     Přidat odpověď  
Zobrazeno 10 z celkem 45 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Autentická fotka od Pavla Suchého z Bolívie, pěkný nosič z roxorů :-) Pro úplnost ještě zdroj: http://www.jawakolemsveta.cz/images/P1017004.JPG    [webersinke]   27.01.2014
Odpověď  mám kompletnú motorku 485 kto má záujem nech ozve na veteranrs@gmail.sk    [anti]   06.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ešte foto zvonka:    [Jozef Joski]   28.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  K tomu spojkovému deklu , na motori z 485.5 mám náhon otáčkomeru.Už som to tak kúpil ale pripadá mi to origo.Fito.    [Jozef Joski]   28.02.2012
Odpověď  ydravim...netušíte někdo kde najdu blinkry na čezetu 175 477 sport....díky    [grunger]   04.03.2011
Odpověď  Asi mas pravdu, ze to nestaci jen tak zevrubne porovnat podle oka. Prevodovku ze 477 sem sehnal kompletni i s nahonem, tak ji tam dam celou bez nejakyho bastleni. Jinak diky za info. Urcite se predejde hodne neprijemnostem, kdyz se vi, ze to neni stejne.    [kroky01]   16.10.2010
Odpověď  Není to tak, že ostatní kolečka jsou stejné. 2. převodový stupeň 455, kolečka s počty zubů 19/18, výška zubů 4,2 mm,, 477, kolečka s počty zubů 19/17, výška zubů 3,5 mm. Převodovka 455 má postranní kolečka v převodovce s výškou zubů 3,5 mm, prostřední kolečka výška zubů 4,2 mm. Převodovka 477 má všechny kolečka s výškou zubů 3,5 mm. Dále se ještě také liší západkami při zařazení, i když né všechny, ale to uvidíš očima, tak se podívej. Když na 455 dáš ty prostřední čtyři kolečka ze 477, tak to fungovat bude. Jinak ne a roztrhneš ložiska v převodovce a zničíš ji celou i se skříní, už jsem to viděl. Vem si šupleru, změř a uvidíš.    [kriz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.10.2010
Odpověď  Tak jsem mel vcera stesti, sehnal jsem cirou nahodou kompletni prevodovku ze 477, takze ji muzu dat do motoru celou, ale co pises, nevim, zda je uplne pravda. Svagr je takovej sberatel a ma doma jak rozebranej motor 477, tak 455 (ale nic neproda skrt:-)) Tak jsme porovnavali vsechny dily a dosli jsme k zaveru ze je jinej jenom hlavni hridel (o zub min), naproti tomu kolecku, ktery je soucasti hridele je jednickovy (velky kolecko) a to ma zase o zub vic. A ostatni kolecka maji stejny pocet zubu a stejny prumer jako 455. Jak je to s modulem nevim, ale prisla nam vsechna stejna az na ty dve. Nicmene, jak rikam, nastesti to nemusim pachat z kazdyho neco. No a s klikou to bude asi tak, ze pouziju klasiku z 455 bez jehel, ojnicni sadu s jehlama si ode me vydundal svagr - doda kliku 455:-)    [kroky01]   16.10.2010
Odpověď  Klika tam bude pasovat bez problému, jen budeš mít větší vibrace do řídítek, protože ojnice na jehlách je těžší než original na válečkách. Když vyměníš v motoru ČZ 250/485 spodní hřídel, tak ty původní kolečka, tam musíš všechny nechat, nemůžeš tam dát kolečka z 455, protože to nepasuje do sebe z kolečky z horní hřídele. Mají jiné počty zubů a některé jiný modul. Jedničkové kolečko na spodní hřídeli měnit nemůžeš, protože 455 má o jeden zub méně a horní hřídel 455 zase o zub více.    [kriz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.10.2010
Odpověď  No doufam, ze klika ze 455 nebude zadny problem. Rozmerove by melo vsechno pasovat. Tuhle neoriginalitu ozelim.

Ta hlava ze stare perovny je opravdu pekna, staci jen vylestit a je jako nova. S tim valcem za 1500 je to tak, ze se na nej asi tezko sezene pist, popripade nechat vybrousit na vetsi (kvuli pistu). Treba to problem nebude, ale konkretne tam na ten valec pist nevedou, ptal jsem se. Nedavno se na aukru prodeal kompletni celej motor za 4150,- Minuly rok jsem taky koupil Sportku 250 s tim, ze je v ni motor 250 Trial, ale postupem casu jsem prisel na to, ze se jedna o 485 (Jednicka se radi dolu, ulozeni na sekundaru na dvou loziskach a vetsi prumer hridele. Prvni rychlostni stupen o neco kratsi, dvojku radim temer okamzite po rozjeti, jednicka se nemusi nijak roztahovat. Nahon na tachometr nefungoval, pidil jsem se proc a prisel jsem na to, ze na ridelce je petichody zavit - CZ 175/477, takze na zaklade toho vseho jsem usoudil, ze se jedna o 250/485 a myslim, ze neprekopana, ale origo, ale zase az na viko.
Jinak co se tyce nahonu, pasuje tam prevodovkova hridel z 455 a pak lze pozit nahon z 175,250. Na te hrideli se musi vymenit je zminovane jednickove kolecko. No a retez mi o vnitrek vika drhne taky (nemam na sportce origo kryt a v tomhle pripade to bude nejspis vyhoda, retez muze pracovat) nicmene idealni to neni, kdyz je rozeta o centimetr presazena, ale diky tomu, ze rozetu mam uvolnenou na nytech a ta se trochu mele, vyrovnava tim to presazeni a retez nikdy nespadnul, ale mam rozetu novou a tam mam trosku strach. No uvidime. Jinak CZtce zdar:-)

Jo kdyby nahodou mel doma rozsypanej motor 175/477,487 ( potrebuju jen dily prevodovky) tak dejte vedet. Ten co muzu koupit je kompletni, ma malo najeto a vyjde i celkem draho. Skoda ho vykuchat pro 4 soucastky:-)    [kroky01]   15.10.2010
Zobrazeno 10 z celkem 45 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (45) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma ČZ 175/487 ORIGINALNÍ KOD BARVY
 Zdravim chlapi nevíte někdo kod barvy červené(šípkové) co se lakovala na ČZ 175/487? :-)    [Petr]   17.12.2013     Přidat odpověď  
Odpověď  Díky už jsem to našel ve vzorníku škodovky.    [tomas21] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2014
Odpověď  Ahoj našel jsi převod do RAL nebo ti to někde namíchají podle čsn. Díky.    [tomas21] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2014
Odpověď  děkuju moc :-)    [Petr]   18.12.2013
Odpověď  ČSN 8125    [Honza Vošalík]   18.12.2013
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma Klika 634
 Dobrý den pánové, nechal jsem si zrepasovat kliku na 634ku a bylo to za nemalé peníze. Nerad bych něco pokazil a hnul sní. Proto mám na vás otázku ohledně rad a zkušeností, jak jí lisujete do bloku ? na co si dát pozor a pod. Předem děkuji za rady    [mmbadyRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.11.2013     Přidat odpověď  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Vše se ohřívá zvlášť (dle postupu montáže), ale celé - jak kartery, tak ložiska.
Kartery klidně v horké troubě a ložiska na kliku s větší radiální vůlí v horkém petroleji. Let lampa je čistý amatérismus.    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.12.2013
Odpověď  Led lampa to asi moc neohřeje . Toho bych se nebál . Ale s letlampou opatrně ! 8-)    [letlampa]   18.12.2013
Odpověď  Led lampou (ani ničim podobným) se kartery nesmí ohřívat. Důvod je pnutí v nestejně ořátém materiálu. Je nutné kartery prohřívat postupně - já na to mám takovou malou přenosnou elektrickou troubu.    [vana-hb]   17.12.2013
Odpověď  Copak zmodrat ono stačí když začne chytat nádech do slamově žluté a to už může při 200 stupnich. Tak na takové lokální nahřívání pozor, nejlepší je na to stará trouba, kde se nastaví teplota přesně.    [M.L.]   17.12.2013
Odpověď  Nahřívám kartery na dřev.špalku led-lampou,občas na ně plivnu.Jak sliny nelepí a kuličkují(85-95stupňů)ložisko tam hladce zasuneš.Teplota přechází na ložisko-mírně přihřeješ ložisko(pozor nesmí zmodrat)a klika tam spadne vlastní váhou.Pravý karter podobně.Počkám,až teplota přejde na ložiska,počkám až karter mírně ochladne.Pak přihřeji ložiska.Na karter se skříní a klikou ležící na bedýnce nasunu druhou polovici(v rukavicích)pokud je ještě moc horký!Viděl jsem ovšem odborníka, který ,pro jistotu nechal ložiska s kartry zchládnout,vyzkoušel ložiska zda nearetují.Pak pouze přihřál ložiska a postupoval,již zmíněným postupem.    [ivošekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.12.2013
Odpověď  honzi logicky se tam nic netahá ten karterem motor zaveš..... je položenej na boku na dřevěný bedně naskladaná převodvka ....    [pepa]   07.12.2013
Odpověď  Ahoj.Chtěl bych se zeptat k tomu natahováku kliky.Levá strana je jasná tam je veliký závit na klice, ale pravá strana se natahuje za vnitřní závit M6 za který drží rotor dynama a vačka?? Není to málo ? Nepřethnu to? Máte stím někdo zkušenost? Dík.    [honzi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2013
Odpověď  Nahřívání karterů i s ložisky se běžně uvádí jako doporučený postup v originálních montážních příručkách, takže by se s tím určitě nic stát nemělo. Neznamená to ale že to máš rozpálit do červena - většinou se doporučuje teplota 80 - 90 stupňů, na moderní troubě to většinou není problém nastavit. Tyhle ložiska jsou mazaná stejně jako celá klika směsí benzinu a oleje, takže žádné další mazivo v nich být nemá. Hlavně tam dej správný typ ložisek, který tam patří.
Existuje i přípravek pro natahování kliky do karteru - viz http://etovar.cz/cs/pouze-vyrobky-etovarcz/1940-na tahovak-kliky-jawa-cz.html    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2013
Odpověď  Jaké mazivo uvnitř? Hádam tam necpeš uzavreté ložiská?    [Joski]   25.11.2013
Odpověď  Děkuji za rady, to nahřívání se mi líbí více než lisování. Ale neutrpí tím nahříváním ložisko? Myslím to mazivo uvnitř?    [mmbadyRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.11.2013
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 

 Strana 1/24 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 20.4.2013)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma Světlo na ČZ 477
 Už dvakrát jsem viděl tuto parabolu na ČZ 477. Je možné, že k Aprilii dělali třeba do GB Lucas?    [Giom3Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.04.2014
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma Pisty 634
 Mam prebrousenou sportku, kliku na jehlach, takze pisty 634. Zel jsem zjistil, ze dodane pisty jsou o 40g na kuse tezsi (presne vaha cepu) Nemate nekdo zdroj pistu s normalni vahou? Kontrolne jem prevazil cca 10 pistu do ruznych motorek od ruznych dodavatelu, vse je tezsi a to tech mych 40 je jeste krasna hodnota!!!    [Pája]   01.04.2014
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma táhlo hlavního stojanu ČZ 350 472/6 ale i čz 180 ,487....
 Ahoj všichni.
Nemáte někdo doma toto táhlo k oměření? případně navíc:). Ale klidně by mi stačili jen míry toho táhla které je uchycené z jedné strany k rámu a z druhe drží pružinu.
Díky Martin Se    [ma.sed]   22.03.2014
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 477 jedna z prvních
 Zdravím, dneska jsem v Pardubicích viděl jednu z prvních Čezet 477, číslo rámu něco kolem 200 a motoru kolem 100 - no a ten motor měl ještě nálitky na zavěšení do rámu unifikované řady - na karterech za válcem, stajně jako má bizon. Má někdo takový motor nebo motorku doma? Hrozně se mi to líbilo :-)    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.03.2014
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma Vzpěra rámu na stupačku.
 Zdravím Vás, nemá náhodou někdo z Vás doma zničený rám na čz, jako zdroj dílů, či již v haldě do šrotu. Potřeboval bych pravou vzpěru na stupačku a je mě líto kupovat zdravý rám a ničit ho. Jde mě totiž o opravu rámu z dobového silničního mota, který chci zachovat. Za použití fotky se omlouvám.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.11.2013
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma Farba ČZ 125/476.1 rok 1969
 Dobrý deň, mam taký problém, chcem prihlásiť ČZ 125/476.1 posilube ako veterán len neviem či sa vyrábala v celočiernej kombinácií, čísla farieb viem.    [Sebastián]   15.09.2013
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma Jawa 90 ložisko ojnice
 Dobrý den, chci se vás zeptat,jestli můžu tohle ložisko: http://www.fichtlkramek.cz/nahled/jehlove_lozisko_ c_k_r.html dát na ojnici na Jawu 90 rozměry sedí čep 14 mm díra v ojnici 18 mm a šířka ojnice 13 mm. Protože nemám ty originální jehly co patří do ojnice u čepu, můžete mi i poradit jestli víte rozměry tech originálních jehel nebo jestli jdou někde sehnat. Za odpovědi děkuji.    [Marcek]   19.08.2013
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma jawa 90
 Dobrý večer, koupil zapalování VAPE na jawu 90 chci se vás zeptat jestli tam mohu dát všechny žárovky 6V. na návodu na montáž je graf s 12V i 6V,za odpovědi děkuji.    [Martin]   16.08.2013
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma Jawa 90
 Dobrý večer,chci se vás zeptat, jestli máte někdo bezkontaktní zapalování VAPE na Jawě 90. potřebuji vědět jak zapojit světla, kam mám dát ty dva žluté kábele vedoucí ze zapalování na tištěný spoj to chci zapojit.Můžete mi i poslat i foto jak to má být zapojené na tím tištěným spoji na email: macekjawa90@seznam.cz Za odpovědi moc dík.    [Martin]   16.08.2013
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 634 po vložení tesnění kolene výfuku nestratuje
 Ahoj všem, tak mě čtyřka zase zlobí :-( Ve středu jsem si ji vyleštil všechno, nastartoval chytla asi na třeti nakopnuti ale v pohodě. Projel jsem se a vše dobry. tak jsem ji zase uklidil. Dnes přijdu do garaže že tam vložim těstění kolene na které jsem zapoměl tak jsem ho dokupoval v perovne v usti, tak jsem ho tam vložil a že ji nastartuju abych věděl jestli to porad profukuje. Tak pustim benzin, preplavim karbec, dvakrat proslapnu a pak s kličkem. Chytla cca na potřetí ale běžela tak nic moc jakoby přidušeně a chcípla. I pres to těsnění to profukovalo (holt to původní koleno, které bylo zničené muselo byt také trošku přihlé asi to bude profukovat porad, do te doby nez dam puvodni rovné vyfuky.) Tak jsem zase šel těsění vyndat že to zkusim bez nej kdyz bez nej to šlo, po vytahnutí kolena z válce z neho šlo dost bíleho,šedého kouře a to i z vyfuky pod odpojení kolena z vyfuku - docela to smrdělo. A pak už jsem ji nenatočil vubec, jako snahu chytit má vzdycky tak na 2-3 vtřeiny ale pak ihned chcípne. Tak mě napadlo jetsli nemůže být zanešený výfuk vyklepal jsem trochu sazi s olejem - toho bordelu.
Co myslíte čím by to mohlo být, když minulý týden jezdila normálně a od te doby jsem se do niceho jineho než do toho jednoho kolena nehrabal?
Posílám video kde je vidět jak jde z výfuky ve spojeni s kolenem kouř. Ale z uplnýho konce výfuku dým nejde, přitom když dám na druhy konec prach a fouknu od napojení kolene tak prach se rozleti ze asi průchoz (možná trošku bude).
http://www.youtube.com/watch?v=KnRtBDMRG_Q&fea ture=youtu.be    [Daniell] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2013
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma JAWA 350/634
 Zdravím kolegové, dnes se mi stala jedna závada a nevím si sní rady. Měnil jsem spínací skříňku na mojí 634 protože stará měla špatný kontakt (bošák v ní lítal jak cigán v kukuřici tak to furt vypadávalo) a jsem si jistý, že jsem jí zapojil správně podle starého vzoru a schematu. Byl jsem to projet, všechno bez problémů a asi po 3 kilometrech se mi rozsvítila kontrolka dobíjení. Dojel jsem tedy domů, zkusil motor zvednout trochu do otáček jestli náhodou nebude dobíjet při zvýšených a co se stalo? Spálily se žárovky kontrolky dobíjení a neutrálu. Nevíte, kde by mohl být problém? Na co se zaměřit popřípadě, co jsem mohl blbě zapojil?
Děkuji    [Jiřina]   26.06.2013
   Přidat odpověď 

 Strana 1/24 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006