MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 263571 příspěvků |5847 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 58 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 476/477 a mladší 30.7.2015 16:04  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    čz 125 sport   16.07.2012 / 78
    ČZ 477 - světlo APRILIA   12.11.2011 / 66
    Prospekty jawa 634   09.11.2008 / 64
    Zdravim pani kluci...co hovorite na tuto CZ 250/485.Celkom sa mi to lu....   02.11.2008 / 50
    Jawa 634-4 rv1974: barevné kombinace?   25.10.2009 / 42
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 377      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 12 / 88      Příspěvků Příspěvků: 3288
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/26 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

čz 472.4


 Tak je doma! Možná na první pohled "obyčejná hranatka zetka" - ale já vidím hodně zachovalou motorku v původním laku, najeto pouze 2500,- km po jediným majiteli.    [Monty]   07.06.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  marca a je to nějak uchycené nebo volně v nějakém obalu či bužírce jako Lukáš?Pojistka bude asi jako na baterku z těch dvou bakelitových půlek v tom plechovém třmínku,hádám.Snažím se to dát do původního stavu,ale taky trefit ty barvy...Hnědých už mám doma 4 varianty odstíny a je to furt blbě.Tu světlou už asi mám ale ta tmavá se nedaří.    [Jan]   30.07.2015
Odpověď  zdravim, ja mam prerusovac a pojistku v hrnci svetla. zrovna nedavno jsem menil novy prerusovac. M    [marca]   30.07.2015
Odpověď  Díky za info Lukáš V.    [Jan]   17.07.2015
Odpověď  mrknu zitra    [Monty]   14.07.2015
Odpověď  Na mojí 471.0 z konce roku 74 byl přerušovač i pojistka v hrnci světla , oboje zastrčené do velké zelené bužírky . Fotka bohužel nebude , teď je motorka rozebraná .    [Lukáš V.]   14.07.2015
Odpověď  Zdravím,měl bych dotaz,kde má tahle moto umístěm přerušovač a pojistku na blinkry?Je přerušovač pod palubkou v gumovém špuntu v tom držáku palubky?Předpokládám že tak jako tahle 4-ka to budou mít i 3-ky eventuelně 2-ky.A stejný dotaz na model 471/0 hnědá verze první kusy pod 300.Umístění přerušovače a pojistky.Navíc nevíte někdo jakou barvu těch trubek a spodku těch hranatých blinkrů ala 477 měla tato hnědá varianta?Na 477 byla krémová bílá či šedobílá.Na mé bastl moto byl přerušovač pohozený na drátech v kastlíku pod sedlem což nejspíš bude lidová tvořivost.Může být i foto.Díky Jan    [Jan]   14.07.2015
Odpověď  Ano,má to ještě spínač na ose. Náhradní nemám,ale repliky jsou v plánu.    [Monty]   05.07.2015
Odpověď  zdravim, mám také jednu v origu rv 78. jaky mate prosim spinac zadni brzdy? na ose pedalu rotační? shanim jeden kompletní.
díky a zdravim, M    [marca] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2015
Odpověď  samozřejmě, bočnice jsou k tomu v krabici, kola s hliníkáčema už namontovaný. Ještě chybí černý kryty na přední straně zadních blinkrů,ty jsem koupil na Aukru, pod sedlem je prasklý obal pojistky(mám v zásobách) .

Jediný, co nemám je pravá schránka v originál oranžové, kdyby někdo měl na prodej nebo výměnu, budu rád.    [Monty]   09.06.2015
Odpověď  Ještě ti chybí chromované bočnice na nádrž    [Jakub]   09.06.2015
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 477 - světlo APRILIA


 Chtěl jsem si zase trochu rozšířit obzory a pořídil si typ ČZ477 se kterým nemám zatím žádnou zkušenost. Dnes jsem ten kousek dovezl. Je to rok výroby 1969, poměrně zachovalý po prvním majiteli, říkal že mi ho dostal nový jako student od otce za maturitu. Má kulaté světlo Aprilia (nápis aprilia je na rámečku, skle i na přepínači). Chci se zeptat, jestli se tato světla na začátku výroby montovala standardně na všechny kusy, nebo jen na některé serie. (Podle původního majitele se jednalo o motorku původně určenou na vývoz.) Díky    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.11.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 66 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdravím, mám prosbu, mohl by mi někdo poměřit rozměry díry na spínací skříňku?

Můj světlomet byl značně poškozen kutilem domácím - vypižlána díra na větší spínačku. Díra už je zavařená a zatmelená, bohužel neznám rozměry a umístění díry původní. Díky    [kajus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.07.2015
Odpověď  Na parabole u spodního přepínače jsou dvě vodolepky, zelená a červená s nápisy BAT a DIN. Mám to tam originál na Trialce z roku 1968.
Rámečky Aprilia se dají koupit na ebay.com, ale je to šlupka.    [Jura62]   20.10.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravim, mam dotaz - nema nekdo z pritomnych, nebo neznate nekoho, kdo by mel na prodej predni cast svetla Aprilia? Mam na mysli ramecek,sklo, parabolu.. Mam jen plechovy hrnec a chtel bych to zkompletovat?.. da se vubec jeste naky takovy dil sehnat?    [gurekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2014
Odpověď  proto píšu" obrousíte průměr kolíčku" - je myšleno na průměr 4,5 mm.

Nebo jsem kolíček prostě vyrobil- vždyt je to kus drátu. Kde je nějakej problém?    [monty]   16.07.2014
Odpověď  provádím renovaci čz 250 Trial. Světlo Aprilia i spínač světel je stejné(alespoň to tak vypadá na foto). Řeším již diskutovaný problém s klíčkem. Nepřipadá mi, že by šel vyrobit z Bosch klíčku. Vzpomínám si, že byl viditelně delší a i průměr 4 mm mi nesedí. Do mojí spínačky totiž 4mm nevejde.    [vitoldRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.05.2014
Odpověď  z nouze vezmete obyčejnej bošák a v ruce na brusce zmenšíte průměr kolíčku.

Je to sice primitivní,ale účinné.    [Monty]   15.06.2013
Odpověď  Zdravím, nevíte kde bych se dal sehnat klíček na aprilii, popřípadně kdo by udělal repliku? Díky za rady    [emanuele] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.06.2013
Odpověď  Jen takova kontrolni otazka? Na jaky benzin tady jezdite? Myslim tim na ten nejlevnejsi nebo na ty 95plus oktanove. DVOUTAKTOVE MOTORKY? MOC DIKY ZA RADU    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.06.2013
Odpověď  Díky, asi jo, dám tam teda taky 3,00. Prošel jsem původní manuály, prospekty a tovární fotky a zdá se, že 3,00 je opravdu ten správný rozměr.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.06.2013
Odpověď  Já mám vzadu 3,00-18. Přijde mně to takový logický,když je vepředu 2,75    [Monty]   31.05.2013
Zobrazeno 10 z celkem 66 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (66) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Renovace čz 175/477 - detaily


 Zdravím, pustil jsem se do renovace čz 175/477.01 (r.v. 1969, se světlem aprilia) , stroj je bohužel značně zasažen kutilem domácím (dodělávané blinkry z jawy, ve světle pár děr navíc, jiná spínací skříňka, rychlopal, převařené stupačky, nádržka na olej předělaná na kastlík...).

Rád bych se co nejvíce přiblížil původnímu stavu, proto bych rád poprosil o fotky několika detailů:

Světlomet - horní a spodní část, vnitřní elektroinstalace - hlavně kontrolka (předpokládám dobíjení? )

Nádrž, varianta s chromem na boku, přechod chrom barva (fotky co jsem našel se od sebe dost liší - některé stroje mají zlaté linky na přechodu, jiné ne...)

Levá přední stupačka - ve výfuku díra na šroub, držák a šroub nikde.... Přední stupačky mají také podezřelý úhel...

Uchycení nádobky na olej - na mém stroji kus zadní stěny nádobky zachován, vyhnut ven jako držák...

Uchycení baterie - zůstalo jen pouzdro na pojistku a polička, chybí nějaký držáček který by zabránil v pohybu

Zadní blatník - uchycení světla, zástěrky a značky, mám tam nějak více děr než by bylo záhodno.

Řidítka - přepínač aprilia


+ kdyby se někomu doma válela nevyužitá spínací skříňka a přepínač světel Aprilia, rád bych provedl menší obchodí transakci :)

Mockrát díky.    [kajus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.06.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak po dlouhé době další dotaz, mohl bych poprosit o pár rozměrů díry na spínací skříňku ve světlometu aprilia? (původní vypižlanou díru na větší pal skříňku jsem nechal zavařit)

V podstatě asi stačí průměr a vzdálenost od hrany světlometu, to by k výrobě "originální" díry stačit mohlo :)

Díky    [kajus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2015
Odpověď  Koukni do tohodle vlákna, řešil se tam přepínač
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=132&idtop=174013    [Jakub]   12.06.2015
Odpověď  někdo tam za těch 46 let dal výfuk novějšího provedení, to se stává :-) origo na rok 69 je tak jak píše Jakub    [meela]   10.06.2015
Odpověď  Díky za odpověď a fotky, spoustu věcí vysvětlily.

Mám pocit, že na mém kusu je uchycení výfuku řešeno poněkud jinak, díra se závitem na úrovni stupačky je z boku, ne z horní strany, přijde mi to jako že na uchycení stupačky byl dříve našroubován i nějaký plechový držák. Jak dorazím domů, mrknu se ještě jednou, jestli si to pamatuju dobře.

Můžu poprosit o fotku světla ze spodní strany? Jsou tam díry na elektroinstalaci a náhon tachometru, některé z nich na mém světle nesou stopy pilníku, tak nevím, zda jsou to jen zvětšené původní, nebo dodělávané nové.

Díky    [kajus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2015
Odpověď  Uff...takže
První zetky měly vepředu výfuk uchycený jinde a to zvrchu, na rámu je za trubkou leve stupačky očko a ve výfuku závit-koukni na fotky

Olejová nádobka má na zadní straně dva štefty M6, ty se šroubují do airboxu

Držák na baterii je jednoduchý naohýbaný plech http://www.motokramek.cz/drzak-baterie-cz-477-476/

Přepínač aprilia se dá koupit jako replika ze zahraničí, montoval se na nějaké ducati apod. Jen ta cena 55 euro není nic moc
http://www.ducaticlassics.com/Parts/Model/250%2C%2 0350%20and%20450%20Desmo/68-74WD21/079538215/

Fotky jsem ti nahrál sem, o víkendu můžu leccos ofotit/oměřit
http://smidja.rajce.idnes.cz/Cz_175_477-1_1969    [Jakub]   09.06.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Jawa 90 s Tranzimom.


 Zdravím všetkých priaznivcov J 90.Mám otázočku-má alebo aspom videl niekto z vás naživo J 90 s tranzimom?Tak ako to uvádzajú katalógy?Myslím pôvodný stav,nie novšie dorábky zapaľovaní z Babety.Ak áno mohli by ste niekto nafoťiť magnet a cievky k tomu Tranzimu?Fito.    [Jozef Joski]   25.02.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 33 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ja som tu,len neviem jak sa ozvať.Môžete mi napísať na mail fitomoto@atlas.sk    [Joski]   03.07.2015
Odpověď  Muze se mi ozvat _Jozef Joski?Mám nějaké informace o zapalování tranzimo na jawu 90.Díky.    [zdenouš] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  My jsme to montovali jednu dobu na motory z půdních fréz a chodory.    [ivošekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.03.2015
Odpověď  jenco> jednotky tranzimo (jak ta tranzistorova , tak tyristorova) byly jako referencni zapojeni nekakeho spinaciho tranzitoru a tyristoru a byly v katlogu soucastek. po doplneni delice 1:10 na vstup fungovala jednotka i v Simsonu a neomezovala otacky. V dobe internetu by to mohl vyplivnout internet. Mozna bych neco nasel ve starych zasobach na pude, ale nejdriv v lete a az se tam prokopu...    [Pája]   27.02.2015
Odpověď  Pán Rachott aj ja by som mal záujem o dalsie fotky keby ste mi mohli poslat na email fichtljenco@gmail.com    [jencoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2015
Odpověď  škoda, mám doma jednu dosť polámanú popraskanú ale funkčnú tranzimo jednotku, asi rozoberiem, niesom si ešte istý lebo je mi lúto    [jencoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2015
Odpověď  No prehľadal som čo sa dalo ale na túto tému ani ťuk tak naozaj neviem pomôcť...    [Joski]   17.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím! chcem sa opýtať, že či pozná niekto vnútorné zapojenie Tranzimo jednotky, bolo by to pre mňa dôležité,    [jencoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2015
Odpověď  Dobrý den.Kde je připevněna a jaké parametry by měla mít tlumivka na devadesátce crossce?Je stejná jako na pařezu?Můžete poslat fotku?
Děkuji za odpověď    [renatik]   03.04.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  To vypadá dosť komplikovane,to babetové po osadení do Jawa 90 vyzerá ako orginál.    [Fitomoto]   14.12.2012
Zobrazeno 10 z celkem 33 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (33) 
Zodpovězené téma  

Jawa 634 side/pav zápis v TP


 Zdravím
Ve velkém Tp mám vyplněno:celková okamžitá hmotnost přípojného vozidla 1.brzděného -postranní vozík 172kg,2.nebrzděného - návěsný vozík 50kg,celková okamžitá hmotnost jízdní soupravy 497kg.
Znamená to ,že mohu bez dalších zápisů jezdit se side a pavem?
či je to všeobecně pro tento typ a ůdaje jsou jen informativní?
Díky!    [Alešx]   02.04.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Já mám obrácený problém. V TP mám zapsán závěsný vozík, 3 nápravy a 3 sedla. Motocykl je solo (papíry byly před dávnem dokoupeny) a moto je solo jen s jedním sedlem. Mám to řešit?    [Mirek]   23.06.2015
Odpověď  S PAvem určitě (ač někde chtějí zapisovat tažné na PAva do TP-kontrola zapojení světel STK),
se side je to poněkud složitější-záleží na různých interpretacích zák. i interních posutpech na úřadech vč. pohledu policie. Pokud máš solo motorku s povolením v TP-což máš, můžeš připojit side, ale můžeš vést max. 2lidi-jako solo motorka, se 3 lidma už s tebou může PC diskutovat-chce to 100%vozit typáč od side-Velorex, protože na 3 lidi chtějí nelogicky změnu kategorie vozidla.. (staré schválení/homologace X novým předpisům..)
Ideál je mít celkově supr stav a nenarazit na nějakého toho.. "..." aby člověka zastavovali max. jen na podívanou ,)    [Malken] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

JAWA 90


 Dostala sa mi pod ruky Jawa 90, ktorá stála cca 15 rokov v garáži. Po pokuse o štart (vyčistenie karburátora, nastavenie zapalovania) motor naskočil, ale cez nalievací otvor prevodovky strieka benzín. Podla mňa je prerazené tesnenie klukovej skrine. Rozpolenie motora ma asi neminie. Doteraz mám skúsenosti z kývačkovými motormi. Keď som študoval rez motoru Jawy 90 zarazilo ma, že prevodovka nemá klzné ložiská podobne ako kývačka, ale všetko guličkové ložiská. To bude asi problém pri skladaní. Napadlo ma nahradiť guličkové ložiská v ľavej časti skrine valčekovími ložiskami (prevodovka aj kluka). Robil niekto takúto náhradu? Funguje to? Vie niekto poradiť na čo si dať pozor pri rozoberaní a skladaní tohoto motoru v porovnaní s kývačkou? Nemá niekto rozmerový náčrtok prípravku na rozlisovanie skrine motora?    [lupo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ďakujem za foto. Podla toho čo vidím z fotiek, tak prípravok tlačí na klukovku a hnací hriadel prevodovky. Hnaný hriadel je teda rozlisovávaný len ťahom od skrine.
Nedochádza teda ku kríženiu?
Je nejaký zaručený postup ako zmontovať túto prevodovku bez porušenia hádzavosti klukovky? Na kývačke sa prakticky lisuje len ložisko na klukovku Po zohriatí ide celkom v pohode. Ale tu sú ložiská 3. Mám obavu, že aj po zahriatí celej polovičky budú ložiská krížiť a okrem toho v tejto polovičke je aj gufero, ktorému asi vyššie teploty nesvedčia. Práve preto som rozmýšlal nad valčekovými ložiskami. Nemá nikdo s týmto skúsenosť?    [lupo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.06.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ešie:    [Joski]   16.06.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takže takto-rozlisováva sa to (Jawa 90) zo spojkovej strany.Komplikácia je že na tých skrutkách čo to roztláčajú sú na ložisku otočné časti čo tlačia na kluku či hriadeľ prevodovky a tvarované vid foto.Každopádne pre amatéra na jedno rozobranie by to fungovalo aj s obyčajnými skrutkami priemeru cca 12-14 mm.    [Joski]   16.06.2015
Odpověď  Myslím, že bez sťahováku rozpolenie nepôjde. Budem vďačný za každú informáciu.    [lupo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.06.2015
Odpověď  Ach jaj.Čo to skúšaš?Zabudni na válečkové ložiská a úpravy,budeš rád ak ti to vôbec pojde po rozborke a zborke normálne s tým čo tam vymyslel výrobca.Orginál sťahovák na skriňu je dosť komplikovaný,môžem ťi ho nafoťiť ale tiež myslím že jeho výroba kôli jednému motoru je silno nerentabilná.    [Joski]   12.06.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Tlaky ve válcích


 Zdravím na fóru, a perosím o radu.
Doskládal jsem z torza mašiny ČZ 471.0, seřídil co bylo třeba, chytla "na drc" a tak jsem ji jel projet, ujela asi 5 km vcelku v pohodě, pak se šteloval volnoběh, už si plkala jen tak jak má, pak se motor zastavil a nejde nastartovat, ani náznak zápalu.
Zkontrolovám odtrh, předstih, nové těsnění pod karburátorem, gufero pod dynamem jsem vyměnil, baterka nová - a nic. O motoru toho moc nevím, ale dostal v rámci stavby výbrusové válce a nové písty plus kroužky. Dnes jsem změřil tlaky ve válcích, mám pocit že svíčky jsou suché a mašina si nenasaje směs. Výsledek měření: prvý má 5 bar a levý 6,2 bar. Kolik by mněl motor mít? A pokud jsem mimo orzsah toho co je správně - kde hledat vadu?    [Jiří Olomouc]   07.06.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vyhoď filter.Ja som mal podobný problém.Pokiaľ bola nádrž plná bolo všetko ok,akonáhle klesla hladina benzínu pod určitú úroveň,tak filter pôsobí ako ventil.Filtračný papier vo vnútri sa do určitej miery zanesie olejom a nižšia hladina benzínu to už nepretlačí.    [ogar]   16.06.2015
Odpověď  Tak že ještě k problému - nevím kolik mají být tlaky na studeném nezaběhlém motoru, ale měřil jsem ještě jednou, ale tentokrát s naplno otevřeným plynem - oba válce 6 atm, tak že alespoň jseou oba stejné. Pak jsem podlil oba válce otvorem pro svíčky a motor naběhl - zpočátku sem tam zápal jako by byl "uchlastaný" al zápaly byly čím dál častější až naskočil a udržel se, za mohutného čoudu z výfuků běžel. Seřídil se volnoběh, teplý chytal na první šlápnutí. Tak to má byt, tak je to správne. Uvidím dnes odpoledne jak chytne studený ....    [Jiří Olomouc]   09.06.2015
Odpověď  Karburátor rozebrán, vystríkán odmaěťovačm a vyfoukán, pohledem traska zkontorlovány - v pořádku. Už se s tím mořím hodně dlouho, zkusil jsem i jiný karburátor z kávačky, taky nic. Palivové kohouty to má dva - oba funkční. Palivo prochází z kohoutů "táčkem" v hadičce, odtud do filtru a pak do karburátoru, ten lze přeplavit, tak že průchozí je, ale motor si ho asi nevezme - když jsem sundal tvarovanou hadici mezi karburátorem a filtrem, vytekl benzím (1-2 dcl, těžko říct) kterýá se tam držel.    [Jiří Olomouc]   07.06.2015
Odpověď  suchý svíčky = není benzín = ucpaná tryska? karburátor? kohoutek palivový?    [Monty]   07.06.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

posilube vzduch v hadičce


 Zapojil jsem posilube na čz 477,a dělají se mě bublinky v hadičce,v čerpadlu jsem vyměnil gufera i kroužky.Proč?    [mart-x] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.05.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak vyřešeno výměnou hadičky a objímky.    [mart-x] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.05.2015
Odpověď  ještě doplním-čerpadlo jsem odvzdušnil,hadičky naplněné olejem bez bublin,bublinky se tvoří při přidání plynu.    [mart-x] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.05.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Jaký je to typ?


 Dobrý den potřeboval bych zjistit (tedy pokud to jde) podle čísla o jaký typ motoru se jedná.
Je to 634ka z roku 81 (jedno budík) číslo motoru je 001438
Zajímá mě jaký typ má být před tím číslem na motoru vyražen, jestli
634-4-xxxxxx ,634-5-xxxxxx,634-6-xxxxxx nebo něco jiného?
Děkuji za případné rady.    [tom1]   08.02.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  634- 6    [ROMAN]   03.05.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  Zdravím.Nevíte někdo jestli tyhle tlumiče jsou opravdu z čezety 125/476/01?Motorku jsem sehnal asi v originálním stavě,má i světlo Aprilia a rád bych věděl,jestli jsou skutečně originální,případně jakým tlakem se tlakují a koilk se do nich lije oleje.Děkuju,Honza    [kettenkrad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.02.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 40 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ještě dotaz na brzdovou páku, včera jsem si dovezl jednu z prvních 125 a všiml jsem si, že ta část pák na kterou se šlape nohou nemá tvar šestiúhelníku, který mám na jiných motorkách, ale oválný tvar, má to někdo taky?    [kettenkrad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nazdar, měl bych ještě dotaz, myslíte, že to sedadlo je z výroby, nebo že ta červená část je přešitá?    [kettenkrad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2015
Odpověď  Měl bych ještě dotaz. V jakých barvách se dělala 477/7? Oranžová, žlutá, modrá, zelená tmavá+světlá, hnědá tmavá+světlá nebo ještě nějaké jiné?    [kettenkrad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.11.2014
Odpověď  Ktorý rok výroby je motocykel s číslom 476 1018217. Môže niekto poradiť.    [...]   28.11.2009
Odpověď  Vím o jednej 477 s těma vysokými řidítky a je oranžová! Nejedná se o domácí bastl.    [lojza]   27.11.2009
Odpověď  ahoj, nemáte někdo prosím jeden takový tlumič na prodej? možno i rozbity děkuji    [tomas skacel]   09.03.2009
Odpověď  jen tak matně si vzpomínám,že čz 175(125?) s řídítkama "alá vlašťovka" hrála roli ve filmu "kamarád do deště"(nejsem si jist názvem),jezdil tam s ní Sagvan Tofi s Lukášem Vaculíkem(snad jsem nezkomolil jména),bylo to z Plzně,Sagvan se pak na ni zabil    [jirka]   10.11.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  třeba na tento....    [jirka]   09.11.2008
Odpověď  ...a ty Krňávky si dej na cross,až budeš nějaký restaurovat,a na 175 tam dej to,co tam patří...přeji hezký den    [jirka]   03.11.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...inspiraci...    [jirka]   03.11.2008
Zobrazeno 10 z celkem 40 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (40) 
Zodpovězené téma  

Blinkry + brzdové světlo nefungují..., jak postupovat?


 Zdravím, první typ 634-4, nejdou blinkry ani zadní brzdové světlo. Přední jde i přepíná na tlumené, dálkové. je možné, že přerušovač na blinkry s nějak šteluje.. Jak postupovat....Měl by někdo barevné schéma přehledné prosím? Jinak schází i pojistková sřínka...    [Lukas]   23.03.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vše vyřešeno. Praskání žárovek způsobilo neregulované napětí, jelikož regulátor nebyl dobře ukostřen...kostřící šroub i očko bylo zaoxidované po letech.    [Lukáš]   13.04.2015
Odpověď  to muže dělat spínačka,ja měl zaoxidovaný kontak v ní a při otačení kličku z 1 do 2 polohy to chcípalo    [Honza]   02.04.2015
Odpověď  Ve světlometu prvního typu 634 (1974) mám pojistkovku je to tak originál prosím? Další věc je, že při nastartovaném motoru po otočení klíčku do polohy 2 motor zhasíná....nemohu přijít, kde je chyba...nikde se nic nekostří...spínačka zapojena ok.    [Lukas]   24.03.2015
Odpověď  Je toho plnej internet, tak si to laskavě najdi na google.    [xxx]   23.03.2015
Odpověď  Neměl by někdo el.schéma na první typ 634-4 (1974)    [Lukas]   23.03.2015
Odpověď  Nez budes stourat do prerusovace, stahni si elektricke schema a projdi vodiče ke svetlu a blinkrum.    [jakub]   23.03.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Ojnice Jawa 90


 Dobrý den,řeším problém s náhradou ojnice na Jawu 90.
Nový originál už asi sehnat nejde a adekvátní náhradu,co se týká rozměrů jsem
zatím neobjevil.Takže,čím ji nahradit?
Podělte se radou a zkušenostmi,myslím, že to bude zajímat vícero uživatelů..    [jiridanRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  omluva, překlep, paří jinam...    [Jasco]   02.04.2015
Odpověď  Odfotit ne ale je tam zapalko, kladívka a horem, jak je dírka, tak vede kablík. Stáhni si servisní manuál a tam to vyčteš, katalog ND taky neuškodí, obojí jsem našel (a stáhnul) minulý týden :o)    [Jasco]   02.04.2015
Odpověď  18,2x46    [karol920] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.03.2015
Odpověď  ale, jawa 90 má spodný čap +/-18,2mm a honda mtx80, 18,0mm ? takže, je k tomu nový čap, ktorý má v strede 18,0mm a na bokoch 18,2mmm ?    [majoNM]   04.03.2015
Odpověď  A len doplňujúci údaj pre pochybovačov. Jedná sa o japonskú ojnicu a do stroja , ktorý má objem 80ccm a výkon 13 koní pri 8500otáčkach , takže pre J90 viac než vyhovujúce.    [karol920Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  za 80€ mám na predaj novú ojničku , síce je o 1mm dlhšia , ale dá sa to vyriešiť hrubším tesnením pod hlavou . A tieto kľuky bežne robím po 50€ - teda spodok .    [karol920Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.02.2015
Odpověď  Cena mojej kluky je 130 euro, je tam urobený nový spodok aj vrch, keby si chcel môžem opraviť tvoju kluku, ale treba my povedať čo tam chceš urobiť a podľa toho je aj cena za opravu. Palo    [Palo]   29.01.2015
Odpověď  Palko nič v zlom ale daj sem aj cenu,toť problém.    [Joski]   26.01.2015
Odpověď  Keď máte problém s klukovkou na Jawu 90, tak ma kontaktujte emailom alebo telefonicky 0944 224 088. Ja si tie klukovky robím sám, používam spodné jehlové ložiska z Suzuki, Kawasaki a funguje to perfektne. Inak mám dve klukovky na viac.    [Palo]   26.01.2015
Odpověď  kliku na 90ku repasuji,prováí se to vibroušením spod oka ojnice vírobou nového oj.čepu a montáží vetších jehel(válečků)Bližší info na tel.605739730    [honza jawamoto] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.01.2015
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zodpovězené téma  

Jawa 350/634 r.v. 1983 elektro


 ahoj prosím nemáte někdo odkaz na plánky elektro pro moji Jawu 350/634 r.v. 1983, možná se to už řešilo , ale nemůžu to nalést , a motoelektro.cz mě už nefunguje . Za každou radu dík . Miloš    [Miloš]   16.10.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Na motorkari.cz najeď do "motokatalog", v něm vlez do typu 634 a úplně dole máš ke stažení dokumenty. Je tam u jednoho seznamu dílů i origo schéma. Nebo pak zde: http://www.sesa-moto.cz/minulost/jawa_350_typ_634/ schema/schema_pro_dva_budiky    [mr.Mic]   27.03.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

karburátor


 Zdarec, jaké používáte karburátory na 634 ? mám 2826SBDb2802-asi původní i nový( asi replika), ale furt to má díru .    [švinda]   23.11.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Podle čísla je to originál. 2926 je "rozměr", 2802 značí otryskování.    [mr.Mic]   27.03.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

CZ 175 - 477


 Ahoj, dávám dohromady čz 175 z dílů. V katalogu viz obrázek je uvedeno, že mezi ložisky je rozpěrný kroužek a nikoliv labyrint je to takto ok? A druhá otázka nevíte kde se nechá koupit těsnění mezi kartery?
díky    [p.]   02.03.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  řešil bych to taky přes ten labirint, protože v případě poruchy gufera můžeš půlit motor a taky se mě nezdá ta montáž ze vnitř měl bych strach pokud při montáži nedáváš kartery do trouby, ale nahříváš to horkovzdušnou lampou, možnost poškození právě toho gufera.    [Karel]   03.03.2015
Odpověď  Složil bych to podle schema. Je to mazané olejem z převodovky a to je jistota. Sice u 487 od tohoto zase ustoupily, ale fungovalo to dobře. Z levé strany bez problemu, v pravem karteru musí být průchozí kanálek na olej. Proto je lepší dekl na ložisku přišroubovat s těsněním a ne na silikon.    [Giom3] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.03.2015
Odpověď  Podle mě bych tam říznul klasicky labyrint s tím, že gufero by bylo hned za segerovkou a opačně než-li je na obrázku prostě tak jak to mají jawky.    [Venca]   02.03.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 

 Strana 1/26 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 30.7.2014)
Nezodpovězené téma 

Filtrbox 634


 Dobry den,

chtel jsem se zeptat zdali filtrbox je stejny pro vsechny typy 634 od 1974 dále.
Bohužel jsme jich v ruce moc neměl a nejsem schopen to podle katalogu ND zjistit.
Díky moc za radu, Marek    [marca] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.06.2015
   Přidat odpověď 
Zobrazit dokumentNezodpovězené téma 

Jawa 350/634-7-02 (1984) ODSTÍNY BAREV


 Čau lidi,chci se zeptat,zda někdo z vás neví,jaké čísla RAL jsou obou barvám nejblíže ? Děkuji :)    [OnderoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.06.2015
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 350,Jawa 90


 Koupím Jawu 350 634-7-02 (Konopnice) nebo Jawu 90 Cross,Trail pouze s doklady,za nabídky děkuji.    [90tka]   24.05.2015
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

JAWA 90


 Ahoj, jakou používate svíčku na Jawa 90?    [paja]   11.05.2015
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Nefunguje elektro instalace jawa 634


 Ahoj všem, měl bych prosbu na zkušenější lidi ohledmě zapojení elektriky na mé Jawě 350/634 rv 74 6V

Moto jsem nechával "lakovat" do komaxitu, jen červéné díly. Takže celý předek a kastliky, nádrž a zadní držák světla do černého komaxitu. Konektory jsem si označil a jen rozpojil např. u blinkrů, spínačku jsem nerozpojoval nic. Po Nastrojeni motorky a zapojeni konektoru tak jak jsem si to popsal a bylo to zapojeno puvodne tak mi jen slabe a rychle bliká pravy přední blinkr a svítí dve kontrolky, jinak nic.

Nevíte co by tam mohlo dělat problém? Přemýšlel jsem o ukostření jak je na na dvouch šroubech vedených v horních brýlích, jestli to neni špatně uzeměné přes ten komaxit, přece jen ten komaxit je silný a spečený plas.

Např. zadní blinky jsem proměřil a pravy +3,5V levy -0,17V.

Můžete mi poradit jak to správně ukostřit aby zase vše fungovalo?

Jaký na to máte názor vy? Nejsem s ele. svazky moc kamarad tak diky za rady!    [Daniell]   11.04.2015
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

životnosť motora ČZ 175/477


 Ahoj, kupujem cz 477 ktorá má najazdených 30tis. km. Zaujímalo by ma koľko km je životnosť motora pri "normálnom" používaní. Rád by som vedel aké investície ma čakajú. Motorka dlhé roky stála, takže predpokladám že bude všetko zatuhnuté a zaoxidované. Ďakujem za všetky odpovede.    [Ivan-LM] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2015
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kúpa cz 175/477


 Ahoj, núka sa mi kúpa cz 477 bez posilube. Keďže doteraz som robil len mopedy Stadion, chcem sa poradiť, na čo si mám dať pri kúpe pozor. Zaujímajú ma hlavne veci, ktoré sú iné ako pri mopedoch :-). Ďakujem za všetky názory a postrehy.    [Ivan-LM] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2015
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Barva čz trail


 Ahoj nevíte prosím číslo barvy dle RAL na čz trail    [jirka]   19.02.2015
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Originální barva čz 125/476


 Chci se zeptat jaký je originální odstín barvy na čezet 125/476 červeno-šedá jestli někdo nevíte.    [tomáš]   19.12.2014
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma  cau hele kdyz budu menit simering na jawa Cz 175 477 musim pulit motor nebo ne protika mi olej do motoru a ja nwim co stim poradte    [jakub ]   09.11.2014
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Pomoc pri identifikácií ojnice


 Zdravím,
pred časom som k motorke (250/353) dostal diely, medzi nimi bola aj ojnica, ktorú neviem priradiť k motorke, preto sa obraciam na skúsenejších.
Namerané rozmery (viac-menej len orientačné, so "šublérou):
- piestny čap: Ø 18mm
- dolný ojničný čap: Ø 21,92mm; l= 51,15mm
čap je priebežný (dutý) s hrúbkou steny 7mm
- osová vzdialenosť je 86mm    [Tomáš]   11.09.2014
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma  Sháním rotor 6v 75w na 634 nevíte někdo za slušnou cenu? Díky.    [lipik34] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.08.2014
   Přidat odpověď 

 Strana 1/26 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006