MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 257102 příspěvků |5650 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 61 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 476/477 a mladší 27.2.2015 23:37  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    čz 125 sport   16.07.2012 / 78
    ČZ 477 - světlo APRILIA   12.11.2011 / 65
    Prospekty jawa 634   09.11.2008 / 64
    Zdravim pani kluci...co hovorite na tuto CZ 250/485.Celkom sa mi to lu....   02.11.2008 / 50
    Jawa 634-4 rv1974: barevné kombinace?   25.10.2009 / 42
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 365      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 15 / 84      Příspěvků Příspěvků: 3216
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/25 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Jawa 90 s Tranzimom.


 Zdravím všetkých priaznivcov J 90.Mám otázočku-má alebo aspom videl niekto z vás naživo J 90 s tranzimom?Tak ako to uvádzajú katalógy?Myslím pôvodný stav,nie novšie dorábky zapaľovaní z Babety.Ak áno mohli by ste niekto nafoťiť magnet a cievky k tomu Tranzimu?Fito.    [Jozef Joski]   25.02.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  jenco> jednotky tranzimo (jak ta tranzistorova , tak tyristorova) byly jako referencni zapojeni nekakeho spinaciho tranzitoru a tyristoru a byly v katlogu soucastek. po doplneni delice 1:10 na vstup fungovala jednotka i v Simsonu a neomezovala otacky. V dobe internetu by to mohl vyplivnout internet. Mozna bych neco nasel ve starych zasobach na pude, ale nejdriv v lete a az se tam prokopu...    [Pája]   27.02.2015
Odpověď  Pán Rachott aj ja by som mal záujem o dalsie fotky keby ste mi mohli poslat na email fichtljenco@gmail.com    [jencoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2015
Odpověď  škoda, mám doma jednu dosť polámanú popraskanú ale funkčnú tranzimo jednotku, asi rozoberiem, niesom si ešte istý lebo je mi lúto    [jencoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2015
Odpověď  No prehľadal som čo sa dalo ale na túto tému ani ťuk tak naozaj neviem pomôcť...    [Joski]   17.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím! chcem sa opýtať, že či pozná niekto vnútorné zapojenie Tranzimo jednotky, bolo by to pre mňa dôležité,    [jencoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2015
Odpověď  Dobrý den.Kde je připevněna a jaké parametry by měla mít tlumivka na devadesátce crossce?Je stejná jako na pařezu?Můžete poslat fotku?
Děkuji za odpověď    [renatik]   03.04.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  To vypadá dosť komplikovane,to babetové po osadení do Jawa 90 vyzerá ako orginál.    [Fitomoto]   14.12.2012
Odpověď  Zdravím, případně mě pošli fota na mail: psmotokary@seznam.cz a dyžtak i na jakém motoru jsi to měl. Zatím díky.    [Pavel]   14.12.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  ještě jedna fotka    [Rachott] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.12.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  Taky mám doma jedno bezkontaktní zapalování, domácí výroba ale plně funkční. Kdyby měl někdo zájem, pošlu víc fotek    [RachottRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.12.2012
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (30) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Ojnice Jawa 90


 Dobrý den,řeším problém s náhradou ojnice na Jawu 90.
Nový originál už asi sehnat nejde a adekvátní náhradu,co se týká rozměrů jsem
zatím neobjevil.Takže,čím ji nahradit?
Podělte se radou a zkušenostmi,myslím, že to bude zajímat vícero uživatelů..    [jiridanRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  za 80€ mám na predaj novú ojničku , síce je o 1mm dlhšia , ale dá sa to vyriešiť hrubším tesnením pod hlavou . A tieto kľuky bežne robím po 50€ - teda spodok .    [karol920Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.02.2015
Odpověď  Cena mojej kluky je 130 euro, je tam urobený nový spodok aj vrch, keby si chcel môžem opraviť tvoju kluku, ale treba my povedať čo tam chceš urobiť a podľa toho je aj cena za opravu. Palo    [Palo]   29.01.2015
Odpověď  Palko nič v zlom ale daj sem aj cenu,toť problém.    [Joski]   26.01.2015
Odpověď  Keď máte problém s klukovkou na Jawu 90, tak ma kontaktujte emailom alebo telefonicky 0944 224 088. Ja si tie klukovky robím sám, používam spodné jehlové ložiska z Suzuki, Kawasaki a funguje to perfektne. Inak mám dve klukovky na viac.    [Palo]   26.01.2015
Odpověď  kliku na 90ku repasuji,prováí se to vibroušením spod oka ojnice vírobou nového oj.čepu a montáží vetších jehel(válečků)Bližší info na tel.605739730    [honza jawamoto] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.01.2015
Odpověď  Už dlhšie riešim aj ja tento problém.Skúšal som to tiež jak píše Monty lenže za posledné roky je takmer nemožné nájsť na burzách motor z Jawy 90 za rozumnú cenu.A ojnica je spravidla vždy poškodená,lebo vtedy mali len to nešťastné M2T a ďaľší prúser je tá hliníková klietka čo vedie válečky v dolnom oku ojnice.Potom som ale zistil že rovnaké válečky čo do priemeru aj dĺžky má Babeta 210 a Babety mali už posledných minimálne 5 rokov výroby oceľovú klietku len užšiu.Vyriešili to dve cca milimetrové oceľové podložky zo strán.To len ako návod ak by si mal nejakú aspoň troch dobrú ojnicu takto ju jednoducho zachrániš.    [Joski]   03.01.2015
Odpověď  Koupit někde jinou klikovku,nebo vrak motoru z JAWY 90?    [Monty]   03.01.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 90


 Môže mi niekto odfotiť čo je pod týmto deklíkom a ako to vyzerá ?    [Milan Ježík] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.01.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Kontakty zapalování, vypadají jako kontakty zapalování.    [Monty]   13.01.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

jawa 90 cross - úlovek :-)


 co jí říkáte ..koupena koncem roku .    [martin]   03.01.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Koupil jsem jí od důchodce 72let , a ten na ní strávil skoro 20. let života :-)

Ano ,není vše origo ,ale nebudu renovovat i takto má své kouzlo .

Děkuji za názor.    [martin]   06.01.2015
Odpověď  Jako základ dobrý, ale těch neoriginálních dílů    [pepe]   05.01.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Relé 175/477


 Mohu dát na ČZ 175/477.01 r.v. 1969, 13 PS - 9,5 kW relé 6V/75W místo 6V/50W, které tam původně bylo?    [Tomáš]   14.11.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  DÍKY,našel jsem i ten rotor,čau    [Rosta]   05.01.2015
Odpověď  75W rotor má do komutátoru dráty zalisovaný a 45W má dráty cínovaný, drtívá většina 75w rotorů má zezadu zelený čelo    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2015
Odpověď  ten 75 W by měl mít silnější vinutí.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2015
Odpověď  Zdar ,chlapy,mám 75 v zapalování,ale nevím jak poznat rotor,který tam patří,nikde to na rotorech není napsáno,díky za rady,čau    [Rosta]   02.01.2015
Odpověď  ZAVADA- je to pouze kdyz jedu se svetly, poloha klice zapalovani doprava. Jedu par mil a najednou zacne motorka zdechat a dochazi temer ke zhasnuti svetel... Rychle prepnu klic uplne doleva kdy sviti jen mala zarovka ve svetle a zadni svetlo. Motorka svisti dale bez zadnych problemu. Tez se to nekdy stane kdyz mam zaple blinkry ale to jen nekdy, opet jen kdyz jsou zaple hlavni svetla.
Je pravda ze pred par mesici jsem se dival jak to v te krabycce vypada a asi jsem to moc dotahl. 75W rotor uz tam mam pres dva roky. Nez tam byl75W rotor tak to svetla a blinkry nikdy neutahlo, vlastne ani to temer vubec nedobijelo.    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2012
Odpověď  Zdá se mi (možná opravdu jen ZDÁ), že došlo k deformaci horního dorazu té pravé kotvy (= zpětného spínače). Tan horní háček je hodně blízko cívky a průžinka se mi zdá dost natažená. Nejsou náhodou ty dva kontakty na téhle kotvě trvale sepnuté? Aspoň jeden pár? Dúvodem by mohlo být to promáčklé víčko. Nebo druhý konec příliš hluboko zašroubovaného středového šroubu víka! Nenaráží a tím nezkratuje něco pod relátkem? Nezlomil konec šroubu ten keramický odpor dole?
To relé nevypadá špatně, žádná stopa po pálení vinutí. Možná mírná oxidace a omšelost. Ale od pohledu by mohlo fungovat...
Proč vlastně chcete tu výměnu dělat, jak se projevuje závada?
Obecně - slinější (= vícewattové) relé dát můžete, ale neměl byste odebírat věší výkon (proud), než na kolik je stavěné dynamo, tedy těch 50W. Regulace napěťová je u obou obdobná, liší se omezením max. proudu (u 75W cca 12A, u 50W cca 8A). Sám jsem úspěšně několik let provozoval na 45W dynamu dvoukotvové vnější relé 75W (náhrada za "vnitřní" jednokotvičku). Fungovalo to 1A kvalita - dobíjelo už od volnoběhu.    [host]   28.11.2012
Odpověď  marekh22 :
Vidis jak MOC Ti ten sroub vicka regulatoru stlacil stenu toho mekkeho hlinikoveho vicka ?
To muze byt cely problem . Tlaci to na civky a dela neplechu . Vyklepej tu stenu do roviny a nedotahuj ten sroub tak moc . Me se prave tenhle problem u teto motorky prihodil .    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.11.2012
Odpověď  Nejsem elektrikář, ale informatik, tak mě opravte v čem se pletu: pokud budu mít 45W regulátor a 75W rotor tak: roztočím motor, začnu indukovat napětí na rotoru a budou tím budit stator. To až do okamžiku, kdy budu mít na rotoru napětí, při které sepne napěťové relé a začne dobíjet. V okamžiku, kdy mi odebíraný výkon ze sítě motorky přesáhne jmenovitý výkon (nastavení relé), odbudím částečně stator sériovým připojením odporu. Pokud mi otáčky stále porostou, poroste i napětí a tím i výstupní výkon dynama. V okamžiku, kdy i v tuto chvíli překročím nastavený výkon regulátoru, připojí uzemňovací část budícího vinutí na akumulátor -> dojde k odbuzení a regulátor začne vibrovat mezi částečným nabuzením s odporem v sérii a odbuzením, kdy na svorkách statoru bude jen nízký napěťový potenciál.
Z toho usuzuji, že rotor ani stator by se spálit neměl a pokud tomu to bude po mechanické stránce proveditelné, tak výsledek bude ten, že regulátor začne rychleji vibrovat, než u původního zapojení, čímž bude více trpět a pravděpodobně samotné dobíjení nebude fungovat úplně dobře - bude docházet k odbuzování statoru v nižších otáčkách, než by mělo.    [Karel S.]   28.11.2012
Odpověď  Dvoucívka a 50W? No to vidím poprvé. Člověk se pořád učí.
Dokonce jsem ho nenašel ani v chytré knížce :)
http://jawarmaniak.wz.cz/ ke_stazeni/navody/prislus enstvi/navod_rele.html    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  27.11.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  Je tam tohle oznaceni. Civky tam samozdrejme vidim dve, diky za pripomenuti. Jen jsem to chtel vedet na 100%. 75W regulator namontovanej zatim nemam.    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2012
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Prospekty jawa 634


 Protože jsem žádné tady neviděl,zkuste taky něco přihodit.
Přidejte i 638-640.    [pecin] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.11.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 64 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [pecin] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.01.2015
Odpověď  Nemáte tam někdo něco o tom, jak má vypadat JAWA 634/6? já koupil po kutilovi a tak nevím co a jak.Díky ,R.    [Roman Fuchs]   27.05.2014
Odpověď  Rok 80 není 634-4 ale nějaká 634-7    [Jakub] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.05.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další reklama.. formát A4. Z druhé strany je pouze červený pruh. Text žádný.    [Jawasystem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.05.2011
Odpověď  Petr určitě jeto dobra cena jestli je v puvodnim a pěknem stavu prodavaj se i draž tak nevahej a dej fotku.    [Zdeněk]   16.06.2010
Odpověď  Jo a rok je to 1980.
Petr    [Petr]   16.06.2010
Odpověď  Dobrý den
Měl bych dotaz na vás odborníky. Mám možnost koupit Moto Jawa 634-4 350ccm. Je v celkem slušném stavu a pojízdná. S doklady a s platnou technickou. Cena by měla být 10000kč. Je to dobrá cena za tento stroj?
Děkuji    [Petr]   16.06.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Sice to není prospekt, ale třeba se někomu bude moje Konopnice líbit. :-))    [Wenda]   03.06.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [pecin] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.06.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [pecin] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.06.2010
Zobrazeno 10 z celkem 64 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (64) 
Zodpovězené téma  

Výrobní číslo motoru - určit rok výroby čz 175 477


 Zdravím, po dlouhém hledání na internetu se mě bohužel nepodařilo najít žádnou tabulku, kde bych našel rok výroby podle čísla motoru. Hodlám jezdit už letos Czech road racing a potřebuju zjistit, který motor můžu upravovat- aby nebyl moc nový. vč. motorů: 477-3-003100 a ještě jeden 477-1-045990
Díky za info    [Tomas]   04.01.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dynamo tam bohužel není    [Tomas]   05.01.2015
Odpověď  Pokud má motor původní dynamo, tak to mívá štítek, jehož číslo obsahuje i rok. Podle toho se to dá celkem dobře určit.    [Honza Vošalík]   04.01.2015
Odpověď  Takže se nedá říct, jestli ten motor je třeba z roku 69, nebo 73?    [Tomas]   04.01.2015
Odpověď  Obávám se, že Tě nepotěším. K mé znalosti nic takového neexistuje a to ani v továrně ČZ.    [Honza Vošalík]   04.01.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

čz 175 477 posilube 1970


 Zdravim všetkych chcel by som vam ukazať moju novu moto. je to rv.1970 a je v naprosto pôvodnym stave lak,chrom,motor nebol nikdy puleny,ma nabehane 16540km je po prvom majitelovi,akurát je odpojené olejové čerpadlo,čo na ňu hovorite?a chcel by som sa spitať či je podla vás niečo neoriginál,pripadne čakam vaše dotazy    [Feri OHC] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Fachman nevidim duvod proč by motor jawa nenajel 50 tis mam 36 a zatim bez problemu    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2015
Odpověď  Kolem roku 1970 jsem pracoval v Mototechně Praha, opravně Jeseniova 56 na generálkách
motocyklů. Po delším stání docházelo k zaschnutí oleje (minerál M2T) v čerpadle a výstupní trysce a než se kanálky uvolnily došlo často k zadření pístu. Proto lidi centrální mazání odpojili a motor mazali směsí benzínu s olejem, poměr se dal tenkrát při tankování nastavit přímo na stojanu MIX.
Ojniční ložisko to většinou vydrželo, hlavní ložiska byla mazána přez kanálky olejem z převodovky. ČZ měla lépe řešenou převodovku než Jawa a motory najezdily při slušném zacházeni klidně padesát i více tisíc kilometrů. S pozdravem ČZ zdar!    [Fachman]   13.12.2014
Odpověď  Moc pěkný kousek, jen držák předního světla mi připadá v jiné barvě. Kolik má najeto dle tachometru a rok výroby?    [pecin] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.12.2014
Odpověď  No,ta je nádherná.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Též se mi poštěstilo sehnat tuhle babču. Ve velmi dobrém, původním, origo stavu...    [pvletter] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2014
Odpověď  Luboš.H> Presne tak, na cerpadle neni zadny problem, mel jsem chvili CZ180 (uz s Mikuni), proste to fungovalo. Ja v soucasnosti bojuji s oddelenym mazanim, protoze ho mam na vsem, co jsem sehnal odpojene. V soucasnosti mi k zpetnemu zprovozneni schazi sehnat vicko na motor a sitko do nadrzky - nevite nahodou o vyrobci repliky?    [Pája]   09.02.2013
Odpověď  Ten kdo měl čerpadlo rozebrané, musí potvrdit, že tam není nic co by se mohlo rozbít.    [Jakub]   05.02.2013
Odpověď  Je to tak, lidi tomu nevěřili.
Já jsem 477 v mládí měl, nejezdil jsem na ni přes 100 tis.km a na čerpadlo jsem za celou dobu nesáhl a fungovalo bezvadně. Jen jednou mi prasklo spojovací lanko, ale to vyřadí i plyn, takže žádný důvod čerpadlo nepoužívat.
Naopak je menší spotřeba oleje a podstatně méně karbonu.    [Luboš.H]   05.02.2013
Odpověď  pro,FERI OHC-Odpojovalo se čerpadlo proto,že nepostřehneš při jízdě kdy klekne a zadřeš motor.Tak pro jistotu majitelé radši dávali už naředěnou směs.    [Ivosek]   03.02.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já jsem velice levně pořídil tuhle prašivku, rok 1969, jedna z těch prvních ještě s výbavou aprilia :) Už se těším na renovaci    [Jakub]   30.01.2013
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

ČZ 477 export belgie


 Dobry den kamarad z belgie me pozadal o pomoc, ale sam to nedokazu. Piše zhruba toto :Mam otazku – mozna mi muzes pomoct
Muj svagr si koupil CZ (Koukni na prilozene obrazky), ale motorka nemá papiry
K tomu, aby to zaregistroval jako silnicku(Jizdu na silnici) tak potrebuje vedet, jaky rok vyroby to je
Pokud pro priklad muze ukazat list s cislama ramu sahajicimi x let zpet(tak nejak to chapu), to by bylo pravdepodnebne dost dobře
Na jednom prilozenem obrazku muzes videt imatrikulacni plato s cislem ramu a typem motorky
Myslis, ze je nejaka moznost, ze by jsi mi pomohl?    [jawa350/361sport]   22.12.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Vzajemna rozteč držáků je 23cm, od kyvky necelý centimetr    [Jakub]   25.12.2014
Odpověď  mohu oměřit zítra odpoledne    [Jakub]   23.12.2014
Odpověď  prosím mohl by někdo změřit vzdálenost zadních držáků stupaček od kyvky. Mam rám na trail z Krnapu s motocyklem bylo nekolikráte lehnuto, tak je to dle mého názoru ohlé    [p.]   23.12.2014
Odpověď  za cislem 477 vypada ze nic neni.    [jawa350/361sport]   23.12.2014
Odpověď  Viděl bych to na odchylku 05 provedení 482.05 pro NSR. Ta měla takovýto štítek s typovým označením 477 vč. dalších položek. Rok výroby 1976 nebo 1977. Zbytek popisu odchylek v Katalogu.    [Honza Vošalík]   22.12.2014
Odpověď  Je za tím číslem 477 ještě něco?    [Honza Vošalík]   22.12.2014
Odpověď  477 je asi číslo motoru, VIN začíná 482.

Zkuste napsat do Strakonic,ale nemá to smysl dřív, než po Novém roce.    [Monty]   22.12.2014
Odpověď  Ale na stitku ja typ 477, ne 482, a rekl bych ze je puvodni.    [jawa350/361sport]   22.12.2014
Odpověď  http://www.cezetmania.info/modely/index.html?item= 106    [Jakub]   22.12.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  c    [jawa350/361sport]   22.12.2014
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Vidlice Jawa 350/634


 Dobrý den, mám 634 konopnici a měl jsem na ní odskákanou přední pneumatiku tak jsem vyměnil pouzdra a olej(dle návodu k obsluze),dal novou pneu a odskákala se zase. Jsou tedy špatné tlumiče? jsou vnitřky stejné s nějakými motocykly? např. čz 477 apd.    [Cisar.Ondrej] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.12.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vnitřek vidlice je jiný než 477.Pasuje z poslední verze Panelky(jako replika existuje,ale turecký)

Většinou vnitřku nic není. Dal jste dost oleje? Zkuste hustší, používala se směs 1:1 tlumičového a motorového oleje.

A případně vyvážit kolo.    [Monty]   20.12.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  JAWA 90:hledám veškeré informace o tomto motocyklu:z výroby,počty vybených kusů,čísla motorů,Jawa 90 Roadster a Cross Aprilia počet kusů a pro koho byl vyroben,J 90 Skutr a Sprint vyráběl se nebo to byla jen úvaha? atd.Děkuji za odpověď.    [NovakRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.03.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 287 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý den.Mohl by mě prosím kontaktovat člověk co dával fotky Traila Jawa 90 americká verze(KMB).Díky předem.Chtěl bych určité info o této motorce.Děkuji předem.Můj mail jstankovic@seznam.cz    [Jirka]   29.11.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Druhá    [kmb] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je první.    [kmb] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2014
Odpověď  Zítra vyfotím a jestli si vzpomenu na přihlašovací údaje(neumím zmenšit foto) vložím fotky.    [Undatra 19]   18.11.2014
Odpověď  Ved nás potešte aj nejakými fotkami (-:    [Joski]   18.11.2014
Odpověď  Pro oživení: Dneska jsem koupil J 90 Trail z roku 1973 36 v.č.468xx. Provedení stejné jako dával dole Honza pro USA, jen barevně opačné a světla výroba ČSSR.    [Undatra 19]   17.11.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je to 6 rýchlostný Tatran 75.Ešte foto z druhej strany:    [Joski]   08.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zajímavej kousek.    [ls-11]   08.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak som konečne dokompletoval materiál na môj motor.Konečne dorazily piesty vyrábané podľa orginálu a môžem ho poskladať.Je už takmer isté že je to motor UVMV 50.Dakujem pánom Mirovi Špačkovi,Zdenalbenal,Jumbo a ďaľším za ich ochotu poradiť a aj odpredať mi diely na zrenovovanie tohto motora.    [Jozef Joski]   07.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [Pavel]   30.11.2012
Zobrazeno 10 z celkem 287 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (287) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  Zdravím.Nevíte někdo jestli tyhle tlumiče jsou opravdu z čezety 125/476/01?Motorku jsem sehnal asi v originálním stavě,má i světlo Aprilia a rád bych věděl,jestli jsou skutečně originální,případně jakým tlakem se tlakují a koilk se do nich lije oleje.Děkuju,Honza    [kettenkrad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.02.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 38 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Měl bych ještě dotaz. V jakých barvách se dělala 477/7? Oranžová, žlutá, modrá, zelená tmavá+světlá, hnědá tmavá+světlá nebo ještě nějaké jiné?    [kettenkrad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.11.2014
Odpověď  Ktorý rok výroby je motocykel s číslom 476 1018217. Môže niekto poradiť.    [...]   28.11.2009
Odpověď  Vím o jednej 477 s těma vysokými řidítky a je oranžová! Nejedná se o domácí bastl.    [lojza]   27.11.2009
Odpověď  ahoj, nemáte někdo prosím jeden takový tlumič na prodej? možno i rozbity děkuji    [tomas skacel]   09.03.2009
Odpověď  jen tak matně si vzpomínám,že čz 175(125?) s řídítkama "alá vlašťovka" hrála roli ve filmu "kamarád do deště"(nejsem si jist názvem),jezdil tam s ní Sagvan Tofi s Lukášem Vaculíkem(snad jsem nezkomolil jména),bylo to z Plzně,Sagvan se pak na ni zabil    [jirka]   10.11.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  třeba na tento....    [jirka]   09.11.2008
Odpověď  ...a ty Krňávky si dej na cross,až budeš nějaký restaurovat,a na 175 tam dej to,co tam patří...přeji hezký den    [jirka]   03.11.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...inspiraci...    [jirka]   03.11.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...pro....    [jirka]   03.11.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  ....máte něco ...    [jirka]   03.11.2008
Zobrazeno 10 z celkem 38 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (38) 
Zodpovězené téma  

ČZ 175/477


 Dobrý den, mám teď čerstvě čezetu a po ujetí asi 20 kilometru když jsem jel z kopce bez plynu a potom jsem přidal se začla dusit a cukat ale jen na dvojku a trojku, chvíli todle dělala a pak se zberchala. Chtěl jsem se zeptat jestli to nemůže být tím, že jsem nalil třeba jinou směs s jiným olejem než předchozí majitel? Děkuji Luke    [Luke]   04.11.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  jakub: přesně tak! Akorát, když to zrychlí a než zařadíš čtyřku, tak si malinko přibrzdíš ne:) No já vím, že jo:)    [Jirka 12]   07.11.2014
Odpověď  Já na 634 sjíždím kopce tak, že ze 4ky vyřadím na neutrál a když rychlost spadne na neúnosnou, jemně tam zařadím zase 4 a jedu. Proto mají tyhle naše jawy neutrál mezi každou rychlostí ne?    [jakub]   07.11.2014
Odpověď  Jezdit z kopce při vypnutém zapalování - s to už jsem na nějakém foru také četl.
Já osobně bych, ale vypínat zapalování při jízdě rozhodně nedoporučoval a ani se mi nechce věřit, že by to nějaký výrobce radil.
Předpokládám, že opětovné "nahození" motoru je za jízdy přes rychlost a tím trpí součásti převodovky, spojky, řetěz atd. Jedině sjet dolu - zastavit a znovu našlápnout...
Nehledě na nezkušeného začátečníka, který si při špatném zařazení, třeba na mokru, může přivodit hodně horké chvíle.
Při zařazeném neutrálu a zavřeném plynu motor jde přes volnoběžnou trysku a to úplně stačí k mazání a chlazení motoru z jakéhokoliv kopce u nás. Dá se tomu - při delších sjezdech pomoct občasným přidáním a ubráním plynu. Prostě ho jen protočit.
Tady u nás ale nejsou takové velehory.    [Jirka 12]   07.11.2014
Odpověď  Jezdit z kopce na dvoutaktu se doporučuje s otevřeným plynem při vypnutém zapalování(právě kvůli chlazení motoru čerstvou směsí).Na druhou stranu při běžném kopci jezdím se zavřený plynem jako kolega a nikdy jsem motor nepřidřel,ani si nemyslím,že čz 175 je k přidírání náchylná.
Spíše bych se zaměřil při opakování se závady na stav(regulátor dobíjení) zapalovací soustavy,řežim otáček kdy se problém projevil by tomu odpovídal...    [Alešx]   05.11.2014
Odpověď  Jaké máte otáčky při vonoběhu a jaké z kopce na trojku , při stejném množství oleje ?    [Lukáš V.]   05.11.2014
Odpověď  Na co je volnoběh? (když je tedy plyn zavřený)    [Jirka 12]   04.11.2014
Odpověď  Zkuste si třeba přečíst návod k použití na nějaký dvoutakt.........


Když je zavřený plyn, je zavřený i přívod benzínu do difuzoru = motor nemá co nasávat = nemaže se = zadře se.    [Monty]   04.11.2014
Odpověď  Spíš bych to viděl na seřízení karburátoru a to konkrétně bohatosti.
Když jede z kopce (na neutrál) a po přidání se hltí - jde tam moc benzínu a může to eventuelně ulít svíčku.
Pokud jede z kopce se zařazenou rychlostí, tak by měl jít normálně do otáček.
Pokud se použil jiný olej a poměr benzínu a oleje, tak by se měl karburátor nastavit po zahřátí znovu.    [Jirka 12]   04.11.2014
Odpověď  Přidřít to z kopce? Pardon, ale co je to za blbost?
I když je zavřený plyn, tak motor - chodí - to znamená, že nasává stále benzín a pokud je tam vyšší rychlost, nebo neutrál tak nevidím problém. Naopak není v zátěži. Takto jsem sjížděl kopce na Šumavě aby se motor ochladil. To by se z kopce s dvoutaktem nesmělo jezdit:)    [Jirka 12]   04.11.2014
Odpověď  Když jste s dvoutaktem jel z kopce bez plynu, normálně jste ho přidřel.Protože do válce nešel benzín,nešel tam ani olej,a píst se přidíral ve válci.    [Monty]   04.11.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zodpovězené téma  

Čísla motoru Jawa 350/634


 Dobrý den chtěl bych se zeptat.
Dá se podle čísla motoru zjistit typ a rok výroby?

Zajímají mě tyto dvě čísla. 1. 002903 , 2. 001438    [tom1]   31.10.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Neměl by někdo fotku jak má vypadat Jawa 634-4 z roku 81 a jaký tam patří motor? Děkuji.    [tom1]   02.11.2014
Odpověď  To psaní pod nickem shock patří ke mě,zapomněl jsem překliknout jiný nick    [tom1]   31.10.2014
Odpověď  Na origo štítku mám psáno typ 634-4 rok 81 štítek souhlasí s rámem,ale už někdo předemnou měnil motor za 634-6-002903.A ve velkém TP je psán typ 634-5-16. Mě zajímá jaký tam má být původní motor (provedení a typ) na štítku je jen číslo 001438
dolin1 ty obrázky mi nejdou zobrazit    [shock]   31.10.2014
Odpověď  Z roku 1981 mám na typ Jawa 350/634-7-00/01 Katalog 1981 - rusky a příručku na Jawa 350 typ 634-5-16 1981- popis, provoz, ošetřování a vojskové opravy.

634-6 je dle dobové literatury Oilmaster    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.10.2014
Odpověď  To první číslo mám na motoru vyraženo s předčíslím 634-6-002903 to by mě zajímal rok výroby.
To druhé číslo mám vyraženo na štítku rok výroby 81 to by mě zase zajímal jaký to je typ    [tom1]   31.10.2014
Odpověď  Otázkou je typ motoru po kud 633-4 a Vaše číslo tak je to rok 1974. Mělo by to být bez spojkového poloautomatu s lankem taženým přes karbec...    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.10.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 477 - světlo APRILIA


 Chtěl jsem si zase trochu rozšířit obzory a pořídil si typ ČZ477 se kterým nemám zatím žádnou zkušenost. Dnes jsem ten kousek dovezl. Je to rok výroby 1969, poměrně zachovalý po prvním majiteli, říkal že mi ho dostal nový jako student od otce za maturitu. Má kulaté světlo Aprilia (nápis aprilia je na rámečku, skle i na přepínači). Chci se zeptat, jestli se tato světla na začátku výroby montovala standardně na všechny kusy, nebo jen na některé serie. (Podle původního majitele se jednalo o motorku původně určenou na vývoz.) Díky    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.11.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 65 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Na parabole u spodního přepínače jsou dvě vodolepky, zelená a červená s nápisy BAT a DIN. Mám to tam originál na Trialce z roku 1968.
Rámečky Aprilia se dají koupit na ebay.com, ale je to šlupka.    [Jura62]   20.10.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravim, mam dotaz - nema nekdo z pritomnych, nebo neznate nekoho, kdo by mel na prodej predni cast svetla Aprilia? Mam na mysli ramecek,sklo, parabolu.. Mam jen plechovy hrnec a chtel bych to zkompletovat?.. da se vubec jeste naky takovy dil sehnat?    [gurekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2014
Odpověď  proto píšu" obrousíte průměr kolíčku" - je myšleno na průměr 4,5 mm.

Nebo jsem kolíček prostě vyrobil- vždyt je to kus drátu. Kde je nějakej problém?    [monty]   16.07.2014
Odpověď  provádím renovaci čz 250 Trial. Světlo Aprilia i spínač světel je stejné(alespoň to tak vypadá na foto). Řeším již diskutovaný problém s klíčkem. Nepřipadá mi, že by šel vyrobit z Bosch klíčku. Vzpomínám si, že byl viditelně delší a i průměr 4 mm mi nesedí. Do mojí spínačky totiž 4mm nevejde.    [vitoldRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.05.2014
Odpověď  z nouze vezmete obyčejnej bošák a v ruce na brusce zmenšíte průměr kolíčku.

Je to sice primitivní,ale účinné.    [Monty]   15.06.2013
Odpověď  Zdravím, nevíte kde bych se dal sehnat klíček na aprilii, popřípadně kdo by udělal repliku? Díky za rady    [emanuele] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.06.2013
Odpověď  Jen takova kontrolni otazka? Na jaky benzin tady jezdite? Myslim tim na ten nejlevnejsi nebo na ty 95plus oktanove. DVOUTAKTOVE MOTORKY? MOC DIKY ZA RADU    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.06.2013
Odpověď  Díky, asi jo, dám tam teda taky 3,00. Prošel jsem původní manuály, prospekty a tovární fotky a zdá se, že 3,00 je opravdu ten správný rozměr.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.06.2013
Odpověď  Já mám vzadu 3,00-18. Přijde mně to takový logický,když je vepředu 2,75    [Monty]   31.05.2013
Odpověď  Nebo alespoň napište, jakou šířku zadní gumy tam máte vy...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2013
Zobrazeno 10 z celkem 65 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (65) 

 Strana 1/25 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 27.2.2014)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Barva čz trail


 Ahoj nevíte prosím číslo barvy dle RAL na čz trail    [jirka]   19.02.2015
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jaký je to typ?


 Dobrý den potřeboval bych zjistit (tedy pokud to jde) podle čísla o jaký typ motoru se jedná.
Je to 634ka z roku 81 (jedno budík) číslo motoru je 001438
Zajímá mě jaký typ má být před tím číslem na motoru vyražen, jestli
634-4-xxxxxx ,634-5-xxxxxx,634-6-xxxxxx nebo něco jiného?
Děkuji za případné rady.    [tom1]   08.02.2015
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Originální barva čz 125/476


 Chci se zeptat jaký je originální odstín barvy na čezet 125/476 červeno-šedá jestli někdo nevíte.    [tomáš]   19.12.2014
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

karburátor


 Zdarec, jaké používáte karburátory na 634 ? mám 2826SBDb2802-asi původní i nový( asi replika), ale furt to má díru .    [švinda]   23.11.2014
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma  cau hele kdyz budu menit simering na jawa Cz 175 477 musim pulit motor nebo ne protika mi olej do motoru a ja nwim co stim poradte    [jakub ]   09.11.2014
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 350/634 r.v. 1983 elektro


 ahoj prosím nemáte někdo odkaz na plánky elektro pro moji Jawu 350/634 r.v. 1983, možná se to už řešilo , ale nemůžu to nalést , a motoelektro.cz mě už nefunguje . Za každou radu dík . Miloš    [Miloš]   16.10.2014
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Pomoc pri identifikácií ojnice


 Zdravím,
pred časom som k motorke (250/353) dostal diely, medzi nimi bola aj ojnica, ktorú neviem priradiť k motorke, preto sa obraciam na skúsenejších.
Namerané rozmery (viac-menej len orientačné, so "šublérou):
- piestny čap: Ø 18mm
- dolný ojničný čap: Ø 21,92mm; l= 51,15mm
čap je priebežný (dutý) s hrúbkou steny 7mm
- osová vzdialenosť je 86mm    [Tomáš]   11.09.2014
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma  Sháním rotor 6v 75w na 634 nevíte někdo za slušnou cenu? Díky.    [lipik34] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.08.2014
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 90 - přední šavle


 Dobrý den,

prosím nemáte někdo přední gumové krytky tlumičů? Nebo alespon kdo je prodává ?

Děkuji    [Márty]   26.07.2014
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Utěsnění karterů Jawa 350/634


 Zdravím prosím vás mám dotaz u této motorky... tesnění mezi kartery v katalogu není a nejde sehnat, takže se asi nedělá v dílenské příručce stojí že se to má podmáznout tmelem ... jde mi o to jakou s tím máte někdo zkušenost zdali je lepší si to těsnění udělat a podmáznout tmelem nebo to dát opravdu jen na ten tmel... nerad bych to opět rozebíral kvůli netěsnosti ... dělám kompletní GO. Děkuji předem za případné rady a zkušenosti.    [Jan Kadrmas]   16.07.2014
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Spínač neutrálu


 V elektrickém schéma motocyklů ČZ 175/477 s "kulatou nádrží" je kontrolka neutrálu a také je zakreslen spínač neutrálu. Mám doma 3 motory ČZ 175/477 z různých roků výroby, ale na žádném jsem spínač neutrálu nenašel. Můžete mi někdo poradit?    [Mirda444]   14.05.2014
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

repas předních teleskopů 634


 zdravim vás přátelé a obracím se na vás s prosbou. nevíte někdo kde by se dala sehnat nějaká opravná sada předních teleskopu na jawinku 350 634    [Novíček]   09.05.2014
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Světlo na ČZ 477


 Už dvakrát jsem viděl tuto parabolu na ČZ 477. Je možné, že k Aprilii dělali třeba do GB Lucas?    [Giom3Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.04.2014
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Pisty 634


 Mam prebrousenou sportku, kliku na jehlach, takze pisty 634. Zel jsem zjistil, ze dodane pisty jsou o 40g na kuse tezsi (presne vaha cepu) Nemate nekdo zdroj pistu s normalni vahou? Kontrolne jem prevazil cca 10 pistu do ruznych motorek od ruznych dodavatelu, vse je tezsi a to tech mych 40 je jeste krasna hodnota!!!    [Pája]   01.04.2014
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

táhlo hlavního stojanu ČZ 350 472/6 ale i čz 180 ,487....


 Ahoj všichni.
Nemáte někdo doma toto táhlo k oměření? případně navíc:). Ale klidně by mi stačili jen míry toho táhla které je uchycené z jedné strany k rámu a z druhe drží pružinu.
Díky Martin Se    [ma.sed]   22.03.2014
   Přidat odpověď 

 Strana 1/25 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006