MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 297576 příspěvků |7095 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 67 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 476/477 a mladší 17.12.2018 14:36  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Ahoj,

sehnal jsem část motocyklu ČZ 250/471.0.0 z roku 1974....
   04.04.2008 / 80
    čz 125 sport   16.07.2012 / 78
    ČZ 477 - světlo APRILIA   12.11.2011 / 69
    Prospekty jawa 634   09.11.2008 / 66
    Zdravim pani kluci...co hovorite na tuto CZ 250/485.Celkom sa mi to lu....   02.11.2008 / 65
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 443      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 10 / 121      Příspěvků Příspěvků: 3917
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/30 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

čz 472.4


 Tak je doma! Možná na první pohled "obyčejná hranatka zetka" - ale já vidím hodně zachovalou motorku v původním laku, najeto pouze 2500,- km po jediným majiteli.    [Monty]   07.06.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  68 mm? 75 mm?    [robertissimo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zajímá mě tento rozměr v mm    [robertissimoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2018
Odpověď  1,85-18 přední a 2,15-18 zadní pro model 472.5 a 472.6 .

Starší modely měly oba ráfky 1,85.18    [Monty]   08.12.2018
Odpověď  Jaká je šířka hliníkových ráfků na ČZ 350/472? Prosím šířku v mm měřenou v nejširší místě.    [robertissimo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravim zasilam foto pojistky i prerusovace v obalu.diky M    [marca] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.08.2015
Odpověď  ok,takhle to stačí,pokud je v obalu tak nebude nikde připevněna.Díky marca    [jan]   13.08.2015
Odpověď  Pojistka je tam myslim take v obalu, buzirce. No ja to snad jeste rozeberu..    [marca] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2015
Odpověď  no jasne mam typ 4 1978. Pojistka je v bakelitovem valecku sepnuta pojistnou zeleznou sponkou, ktera to drzi pohromade. Nevim jak bych to popsal lepe :)    [marca] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2015
Odpověď  napsalo to tu jen pulku toho co jsem poslal... mám model 0. Na druhé moto to mám jako ty malé samotné světlo a palubku s kontrolkama.Smolík ani kontrolku blinkrů nemá.Ještě dotaz, je ta pojistka nějak uchycena nebo jako ten přerušovač na drátách v pytlíku?Já tam měl totiž světlo plast 634 a i palubku 634 tak nemám čeho se chytnout.Přerušovač mám taky 2x21,ale podívám se třeba něco najdu.    [Jan]   09.08.2015
Odpověď  Aha to máš ale podle toho kousku blatníku co je na foto ten model jako monty IV. popř III. tak tedy i na tech s palubkou jsou přerušovače ve světle. Já mám ještě ten hrnec jako na 175 takový hranatý ten tam patří a model    [Jan]   09.08.2015
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (26) 
Zodpovězené téma  

vape pro 350 634. 472


 Zdravím. Jaký tip vape mám použít na moto jawa 634 a čz 472 ? Možno to samé i na jawa 350 360 ? A kde ho koupím za rozumné peníze ? Děkuji za radu.    [mirek]   15.11.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Koukal jsem na eshop vape. Nenapadlo mne rozkliknout jednotlivé druhy, kde to pak je jasně napsaný. Už to vím.
Nejsem moc dobrej s počítačem, ale zase bych třeba vyhrál na páku.. :) Každopádně díky.    [mirek]   27.11.2018
Odpověď  to fakt nejste schopen nebo ochoten se podívat do firemního E-shopu, kde to mají jasně napsaný? https://eshop.vape.cz/z1673-souprava-zapalovani-sz13-2    [-a-]   27.11.2018
Odpověď  To tu fakt nikdo neví jaký typ vape je na 350 634 nebo 472 ?    [m.]   27.11.2018
Odpověď  A zaregistroval jsem v inzerci i bezkontaktní zapalování ( ne vape) na prodej. To je co za produkt? Předpokládám že vape je lepší. Rád bych jezdil a neřešil furt zapalování. Díky . Mirek.    [mirek]   21.11.2018
Odpověď  Cena může být určitě vyšší. Ale jestli to bude jen o trochu tak nevadí, jen abych měl srovnání. Podniková prodejna tam je. V nabídce je snad 15 druhů zapalování v cenách od 2400 po 8500. Netuším jaký typ na 472 nebo 634 patří. Do budoucna bych chtěl i 350/360. Mám domluveného známého že mi to namontuje. Nevím ale co koupit. A do Kroměříže si raději zajedu, než e-shop. Vzal bych 2 - 3. Díky za radu. Mirek.    [mirek]   21.11.2018
Odpověď  S tou nejlevnější cenou u výrobce to není vždy pravda. Jednou jsem v e-shopu podnikové prodejny Paramo v Pardubicích objednal 30 litrů oleje do soustruhu a pak objevil nedaleký e-shop kde byla cena za úplně stejný produkt o 300 Kč nižší. Tak jsem to v Paramu stornoval a objednal teda levnější. Největší paradox byl ten, že mě řekli že ho nemají skladem a musí ho objednat z Pardubic z Parama.    [Alfons]   16.11.2018
Odpověď  Sídlí v Kroměříži, takže obchod mají logicky v Kroměříži.
Nebo (nečekaně?????) www.vape.cz , tam je E-shop.

Pokud někdo nekrade v továrně díly jako za komunistů, tak asi nejlevnější bude přímo obchod výrobce.    [Monty]   15.11.2018
Odpověď  Nebo má výrobce někde podnikovou prodejnu ?    [mirek]   15.11.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  Ahoj,

sehnal jsem část motocyklu ČZ 250/471.0.0 z roku 1974, motor je typ 623 (jawa bizon), chtěl bych se zeptat, zda někdo neví kolik se typu 471.0.0 vyrobilo?

předem díky    [radarRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 80 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Supr, za rozměry budu rád. I když bych to dokázal spočítat :)    [kvasky]   23.11.2018
Odpověď  Na každé hlavě dva kusy. Dám sem foto a rozměry.    [Alfons]   19.11.2018
Odpověď  Ten obdélník je v kuse skrz obě hlavy? Nebo každá hlava má 2ks? Je to ale jen detail :).
Děkuji    [kvasky]   18.11.2018
Odpověď  Originál je to jen obdélník stočené ploché gumy.    [Alfons]   15.11.2018
Odpověď  Černou (spíš je tmavě šedá) silikonovou hadičku, na posledním žebru jsem ji příčně naříznul aby se neposunovala. Stejně to tam je nanic, ale díry vypadají blbě.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Momentálně skládám motor a nevím co strčit do děr v hlavách válců. Co bylo originál? Podle fotek mi to přijde jako rozříznutá guma. Děkuji za rady    [kvasky]   13.11.2018
Odpověď  Na starších byly oba ráfky 1.85 , na posledních byl zadní ráfek 2,15 , stejně jako na 350 typ 472.

Prostě tam dejte to, co je v Techničáku.    [Monty]   29.03.2018
Odpověď  No bývá to někdy v techničáku (teď ho nemám u sebe, tak se nemůžu mrknout), ale vzhledem k tomu, že gumy jsou 3x18 vpředu a 3.25x18 vzadu, přikláněl bych se k rozměru ráfku 1.85. Jinak výrobci gum taky předepisujou rozměr ráfku ke konkrétní gumě, často je to ale i v rozmezí (jeden rozměr doporučený, další možný).    [Carlos] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2018
Odpověď  Mám dotaz, jaký je správný rozměr ráfku na ČZ250/471, někdo uvádí 1.85x18 a někdo 2.15x18. Kde je tedy pravda? A jaký správný rozměr mám koupit?    [Jiřík]   29.03.2018
Odpověď  Díky Kvasky za výkres, super udělám si šrouby z nerezu.    [Jiří]   27.03.2018
Zobrazeno 10 z celkem 80 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (80) 
Zodpovězené téma  

Problém so štartovaním ČZ 175/477


 Dobrý večer,

mám problém so štartovaním mojej ČZ 175/477, ročník 1971. Možno to bude trošku dlhší príspevok, ale pokúsim sa popísať problém detailne na príklade.

Príkladná situácia. Ráno prídem k mašine, otočím kohút paliva nadol, nacupujem karburátor až kým preteká prebytočný benzín von, 3 - 5x naprázdno prešliapnem, zasuniem kľúčik, a na 1. alebo 2. ostrý kop motor okamžite naskočí. Žiadny problém.
Prejdem napr. takých 14 - 15km, motorku odparkujem. O nejaký čas k nej prídem, otočím kohút, šliapnem na ostro....nič. Vytiahnem kľúč, 3 - 4x šliapnem naprázdno, kľúč zasuniem, šliapnem na ostro...nič. Motorka nakoniec chytí, ale až po opätovnom manuálnom opatrnom docupovaní benzínu do karburátora a na možno 5. - 10. ostrý kop. Čím mašina stojí dlhšie, tým horšie. Toto sa stáva tak v 7 prípadoch z 10. Keď už naštartuje, ide krásne do otáčok, drží voľnobeh, príliš nedymí, akoby sa nič nestalo.
Pritom som si všimol jednu vec - keď situáciu nasimulujem v garáži bez jazdy, situácia je omnoho lepšia. Napríklad, v garáži prídem ráno k mašine, nacupujem, naštartujem, nechám chvíľu na voľnobeh bežať, po chvíli vypnem motor, vypnem prívod paliva, vytiahnem kľúč. Po hodine - hodine a pol sa vrátim, 3x šliapnem, zasuniem kľúč, štartujem, v 90% prípadov mašina hneď naskočí... Už som sa skúsil vrátiť aj s dlhším odstupom, napr. 5 - 6 hodín, v garáži spravidla stačí pár krát šliapnuť na prázdno a na prvý - druhý ostrý naskočí.
Neviete kde by mohol byť problém? Na hadičke je palivový filter, pod zapalovaním som vymenil gufero. Nádrž nie je vnútri totálne OK, v dohľadnej dobe ju budem čistiť, ale je to ešte v medziach použiteľnosti. Vo filtri veľa zachyteného "bordelu" nie je a prúd benzínu z kohúta je dostačujúci.
Napadá ma, či sa vplyvom tepla motora po odstavení mašiny po jazde nejako neodparuje benzín z karburátora. To by vysvetľovalo to, že ho často treba potom znova nacupovať aj po krátkej pauze (resp. manuálne "našlapať" opakovaným štartom)... Akurát medzi karbecom a valcom mám špeciálnu podložku ktorá by mala presne tomuto brániť.
Tesnenie plavákovej komory je už staršie - je možné, že sa benzín odparuje tadiaľ? Alebo okolo kolíka cupáku?

Ak ste dočítali až sem, tak Vám srdečne ďakujem za Váš čas a rady. Ondrej    [Ondrej]   06.11.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nejlepší místo těch spekulaci bude, kdys pudete k te motorce, hodite do hajzlu ten filtr a pudete to projet. Pak se můžem bavit dal.    [xxx]   09.11.2018
Odpověď  Taky mě v létě bublal benzín na 473 v záběhu    [panelka]   09.11.2018
Odpověď  za zkoušku to stojí, vyndat papírový filtr, vyměnit za jiný, třeba je to opravdu tím. Stojí málo. Papír se zanese mnohem dříve než sítko. Na zkoušku stačí i delší hadička, několikrát stočit aby se bordel nedostal do karburátoru.
S tím bubláním přehřátého benzínu v horku jsem se trápil u bizona 350, ale u jiné motorky ještě ne.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.11.2018
Odpověď  Pokúsim sa odpovedať rad za radom.
1. Príliš chudá zmes na zapálenie byť môže, ale hlavne pri teplom motore (resp. motorom po jazde), za studena väčšinou štartuje dobre. Závada je tam odkedy motorku mám, totiž, kúpil som ju od jedného pána ktorému vyše roka stála v garáži. Motorka jazdila napodiv skutočne dobre, ale bol som upozornený na to, že v nádrži môže byť kadečo, že by sa ju patrilo vyčistiť. Tak som ju doma poriadne vytriasol s maticami, pár krát vypláchol benzínom, na hadičku dal tento filter: http://www.topmoto.sk/Palivovy-filter-moto-maly-d1470.htm s tým, že po sezóne nádrž vyčistím poriadne kyselinou, vylejem farbou a filter už tak nebude potrebný. Tá chvíľa práve prišla, zajtra si mám ísť vyzdvihnúť objednané farby. Tak či tak, pôvodný majiteľ tam filter nemal a na štart sa nesťažoval. Bola to prvá vec ktorú som doplnil ako prevenciu voči prenikaniu zvyškov, kt. sa nepodarilo odstrániť, ďalej do karburátora.
2. Karburátor som len po kúpe motorky preventívne vyčistil, doplnil o izolačnú podložku (medzi karbec a valec) a nastavil podľa príručky. Trysky ostali pôvodné. Zapaľovanie som nastavoval, menil som jeho dosku (pôvodná mala totálne zošúchaný filc), znova na hodnoty podľa príručky (tuším 0,4mm odtrh a 3mm predstih). Za studena motorka chytá dobre, na prvý - druhý kop.
3. Ohľadom toho pretlaku pár. Iste je to možné, a po vyčistení nádrže filter odstránim. Akurát píšete o urobení dierky do špičky papiera - mnou používaný filter (odkaz vyššie) žiačnu špičku nemá. Je možné, že spôsobuje problém aj tak? Je v ňom trochu hnedého nánosu z nádrže, ale nie veľa.

Ondrej    [Ondrej]   08.11.2018
Odpověď  S předchozím souhlasím, ale pokud se stáním s teplým motorem karburátor zahřeje, benzín v plovákové komoře se začne vypařovat, a tím nad hladinou vznikne třeba jenom nepatrný přetlak par, což může stačit k tomu, že palivo (s olejem zvlášť) přes ten papír neproteče. Cupovákem rozhýbeme plovák, jeho pohyb způsobí m.j. efektem pístu nepatrnou pulsaci tlaku v plovákové komoře a palivo přiteče, nebo byv stlačeno plovákem dolů, vteče trochu do emulzní trubice, což stačí, že stroj lze natočit.
Za jízdy je karburátor relativně chladný, protože ho ochlazuje proudící vzduch a protékající palivo zevnitř. Pokud stroj stojí, zahřeje se klidně tak, že palivo v něm třeba i bublá...
Mně třeba s takovýmto filtrem vůbec nejela motorka (čtyřtakt!) na rezervu. Hydrostatický tlak malé výšky hladiny v nádrži nestačil také benzín protlačit přes filtr....
Nas++l jsem se s tím hodně do doby, než filtr letěl při opravě během jízdy do pole a byl pokoj.
Někdy pomůže do špičky toho papíru uvnitř udělat nějakou špičkou dírku přes výstupní trubičku.....    [.]   08.11.2018
Odpověď  nedostatečný přívod benzínu by se projevil spíše v zátěži při jízdě. Když je nutné zvyšovat hladinu benzínu při studeném motoru, tak se zdá být vše v pořádku. Ale nutnost zvyšovat hladinu i pro teplý start motoru znamená, že je směs příliš chudá na zapálení. Většinou bývá situace opačná. Příčin může být více.

Důležité je, jestli je závada trvalá od počátku provozu motorky, nebo se vyskytla náhle sama bez zjevné příčiny, nebo až po nějakém zásahu do motoru - karburátoru, zapalování.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.11.2018
Odpověď  Jestli je filtr papírový, tak ho vyhoďte a máte po problémech. Je to v dodávce paliva. O papírových filtrech na moto toho najdete po fórech tuny....    [.]   08.11.2018
Odpověď  Dobrý večer,

to by ale asi nechytala vždy, nie? Totiž, pri studenom (resp. jazdou nezahriatom) motore a poriadnom preplavení nie je žiadny problém. Ak by tam nedotekal benzín tak by motorka robila problémy pri štarte v garáži aj pri štarte po X kilometroch, aspoň podľa mňa... Samozrejme, môžem sa mýliť.
Problém je hlavne v tom, že po jazde a odstavení stroja si to občas už pýta preplavenie aj keď sa stojí napríklad 15 minút. Motor ešte podľa ruky teplý, a karburátor už treba mierne preplavovať... Nie úplne, ale trochu "drcnúť" na cupák treba. Raz sa mi ju už týmto spôsobom nechtiac podarilo prechlastať. Napr. na mojej Jawe 21 je štartovanie bez problémov pri studenom aj teplom motore, bez ohľadu na dobu státia (chvalabohu).
Vo viečku je nové gumené tesnenie, pôvodné už bolo stvrdnuté a dopraskané. Keď som ale skúsil viečko prefúknuť, žiadny odpor som necítil, vzduch prúdil.
Samozrejme, že Vami uvedené veci skontrolujem (chcem poriadne vyčistiť nádrž a vyliať ju farbou, veci okolo samozrejme vyčistím tiež). Kiežby ste mali pravdu a celý problém by bol iba tam.

Veľmi pekne Vám ďakujem za ochotu a odpoveď.    [Ondrej]   07.11.2018
Odpověď  Nějaký problém v ceste benzinu do karburatoru, odvzdusneni víčka, kohout nebo otocenej filtr benzinu. Kohout nech furt otevtenej ten se zavira jen kdys se sdelava nadrz. Nějaký zbytek odparenim blbost, hladinu reguluje jehlovwj ventil ve vicku plovakovky.    [xxx]   07.11.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Čz 180 487 jakou má cenu


 Dobrý den.
Měl bych na prodej cizu originál 11000km najeto po druhým majiteli. Kolik se může pohybovat cena? Děkuji za radu..    [zdex] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Stále jí prodáváš?    [Petr Soukup]   20.10.2018
Odpověď  Vyřešeno. Klidně smazat děkuji    [Zdex ]   18.01.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [zdex] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Akumulátor ČZ 175/477.01


 Dobrý den, prosím o radu jaký typ akumulátoru patří do motocyklu čz 175/477.01 posilube rok výroby 1969? Díky, zakoupil jsem tento motocykl bez baterie. a uvítám jakékoliv info o tomto typu čz. Díky. Tomáš.    [Tomáš Novák]   25.12.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  ta 7Ah má tloušťku 5 cm což by na hloubku vyhovělo    [Mirek]   27.08.2018
Odpověď  ahoj řeším stejné téma, 477.01 do kaslíku se mi nevejde baterie, jakou používáte, 6V 11Ah se tam nevejde, kaslík by musel být širší a baterie nižší, koupil jsem 7Ah a taky je vysoká beterie by musela být vysoká myslím 10cm aby přes ní prošel držák a kryt.    [Mirek]   27.08.2018
Odpověď  Záleží jaký je tam typ držáku pod kastlíku, dělaly se na dvě velikosti baterie    [ceskemotocykly]   26.12.2011
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

jawa 634


 Zdravím,nemáte někdo zkušenost,mohu dovézt jawu 634 z ukrajiny,bez motoru,takže spíš díly,i s ukrajinskýma dokladama,co to všechno obnáší,clo a tak dál,dík za odpověd    [rosta]   15.08.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravim,nikdo neví    [rosta]   16.08.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 477 - světlo APRILIA


 Chtěl jsem si zase trochu rozšířit obzory a pořídil si typ ČZ477 se kterým nemám zatím žádnou zkušenost. Dnes jsem ten kousek dovezl. Je to rok výroby 1969, poměrně zachovalý po prvním majiteli, říkal že mi ho dostal nový jako student od otce za maturitu. Má kulaté světlo Aprilia (nápis aprilia je na rámečku, skle i na přepínači). Chci se zeptat, jestli se tato světla na začátku výroby montovala standardně na všechny kusy, nebo jen na některé serie. (Podle původního majitele se jednalo o motorku původně určenou na vývoz.) Díky    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.11.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 69 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=132&idtop=220493    [Jakub]   08.08.2018
Odpověď  Ahoj, měl bych prosbu, mohl by mi někdo změřit trysku u Posilube, kterou je přiváděn olej za karburátor, vyrobil bych ji podle toho, jednoduché schema rukou by stačilo. Dík    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mohl by mi prosím někdo změřit průměr kontrolky a průměr a výšku krytu spínačky na světle Arilia Bohužel mi chybí děkuji moc    [milda]   01.08.2018
Odpověď  Zdravím, mám prosbu, mohl by mi někdo poměřit rozměry díry na spínací skříňku?

Můj světlomet byl značně poškozen kutilem domácím - vypižlána díra na větší spínačku. Díra už je zavařená a zatmelená, bohužel neznám rozměry a umístění díry původní. Díky    [kajus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.07.2015
Odpověď  Na parabole u spodního přepínače jsou dvě vodolepky, zelená a červená s nápisy BAT a DIN. Mám to tam originál na Trialce z roku 1968.
Rámečky Aprilia se dají koupit na ebay.com, ale je to šlupka.    [Jura62]   20.10.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravim, mam dotaz - nema nekdo z pritomnych, nebo neznate nekoho, kdo by mel na prodej predni cast svetla Aprilia? Mam na mysli ramecek,sklo, parabolu.. Mam jen plechovy hrnec a chtel bych to zkompletovat?.. da se vubec jeste naky takovy dil sehnat?    [gurekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2014
Odpověď  proto píšu" obrousíte průměr kolíčku" - je myšleno na průměr 4,5 mm.

Nebo jsem kolíček prostě vyrobil- vždyt je to kus drátu. Kde je nějakej problém?    [monty]   16.07.2014
Odpověď  provádím renovaci čz 250 Trial. Světlo Aprilia i spínač světel je stejné(alespoň to tak vypadá na foto). Řeším již diskutovaný problém s klíčkem. Nepřipadá mi, že by šel vyrobit z Bosch klíčku. Vzpomínám si, že byl viditelně delší a i průměr 4 mm mi nesedí. Do mojí spínačky totiž 4mm nevejde.    [vitoldRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.05.2014
Odpověď  z nouze vezmete obyčejnej bošák a v ruce na brusce zmenšíte průměr kolíčku.

Je to sice primitivní,ale účinné.    [Monty]   15.06.2013
Odpověď  Zdravím, nevíte kde bych se dal sehnat klíček na aprilii, popřípadně kdo by udělal repliku? Díky za rady    [emanuele] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.06.2013
Zobrazeno 10 z celkem 69 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (69) 
Zodpovězené téma  

Jawa 90 složení motoru


 Zdravím, vyzná se někdo v převodovce jawa 90? Mám problém, složil jsem motor, jede krásně, ale jdou zařadit pouze liché rychlosti - 1,3,5. Dvojka i čtyřka se chová jako neutrál. Předtím jsem složil ještě jeden motor a ten je v pořádku a myslím že jsem to složil stejně :-) Skládal jsem to ze dvou motorů, není možné že jsou u některých koleček nebo u řadícího válce různé varianty? Nebo co se mohlo stát, nejdou třeba prohodit kolečka, řadící vidličky... motor už mám rozpůlený a ničeho nestandardního jsem si nevšiml.    [meela]   12.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  mě volnoběh nešel ze dvou důvodů - jeden byl špatný karbec, který nešel seřídit (ale vypadal jako nový). Druhý byl špatný předstih - ale to bylo způsobené omačkáním vačky, v krajních polohách do kterých se vačka na osce mohla dostat tvořil rozdíl předstihu 1mm... ale psal jsi že máš motor nový tak spíš jenom přeměř předstih    [meela]   03.08.2018
Odpověď  Tak jsem vyměnil gufero u rotačního šoupěte mezi čepem kliky a hliníkovým krytem šoupěte a dal tam nové těsnění. Benzín už nekape. Motor jde i ve vysokých otáčkách, ale volnoběh nejde. Pořád musím mít šoupě přizvedlé na bovdenu.    [vojta]   03.08.2018
Odpověď  Meela: to je nejběžnější problém devadesátek. Klínek je potřeba udělat z radeka, jinak se střihne znova.    [Pája]   21.07.2018
Odpověď  Tak jsem asi zjistil příčinu. Z pravého víka při nastartování ukapává benzín. Když vypnu motor, ukápne na zem pár kapek benzinu a v prostoru mezi pravým víkem a karterem je mokro. Někde tam něco netěsní, asi pod magnetem, nebo kolem rotačního šoupěte - nevím. Zatím jsem neměl čas to rozdělat.    [ vojta]   18.07.2018
Odpověď  No nevím jak se to může chovat s tímto typem zapalování, ale kdysi jsem omylem dal na ČZ 175/477 12V cívku místo 6V, no a tu motorku jsem prostě nedokázal naladit tak aby jela. Po výměně cívky bylo všechno v pořádku...    [meela]   16.07.2018
Odpověď  Indučka je teda 12V, může to být problém?    [vojta]   16.07.2018
Odpověď  To jsem zkusil, motor je nový, takže vačka bez vůle, kondenzátor, cívka OK, se svíčkama už jsem taky laboroval. Jsem bezradný :-)    [vojta]   16.07.2018
Odpověď  Tak bych asi zkusil projít elektriku - předstih (co jsem zatím viděl tak je vačka dost na volno a předstih proto není "konstanta"), vyměnit kondenzátor, cívku (zda je správně na 8V), svíčku...    [meela]   16.07.2018
Odpověď  Karburátor jsem dal i jinej, funglovku, a byly ty samý příznaky.    [vojta]   16.07.2018
Odpověď  Tam bych rovnou zkusil jiný karburátor - měl jsem něco podobného, 90ka jela jenom se zavřenou clonou vzduchu, karbec vypadal jako novej ale prostě to s ním nejelo. Dal jsem jinej a v pohodě...    [meela]   16.07.2018
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zodpovězené téma  

zdar chlapi mám motor závodu Vodňany


 Potřeboval bych radu. Mám motor typu BD-TS72-A/05 A NEHÁZÍ MI JISKRU. PROSIM O RADU A PREDEM DEKUJI.    [František Bouda]   16.06.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Příčin může být více. Vadná svíčka,nesprávná svíčka, kabel, slabý magnet, střižený klínek,cívka, chybně seřízené zapalování - to zn. odtrh - předstih, někde se to může zkratovat atd. Zkontrolovat od jednoduchých závad.
Jinak více o tomto motoru toho bude v sekci stabilních motorů nebo přímo na stránkách motorobot, PF62 atd.

http://pf62.wz.cz/forum/index.php?topic=7    [J]   16.06.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kde udělají veteránské značky na ČZ125/476 Praha nebo Středočeský kraj?


 Kde nejlépe nechat udělat veteránské značky na moto ČZ 125/476? Já je před pár lety dělal na Jawu 250/353 u takového starého pána v Mělníce, tomu stačila technická (taková ta veteránská od servisu) a vyplněný formulář a fotky, ale ten už je KO, a jinde mi připadá podle reakcí když jsem se ptal ,že mě budou dusit i kvúli neoriginální matičce    [bpohludka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.06.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  DÍKY TYHLE STRÁNKY JSEM NEZNAL    [bpohludka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2018
Odpověď  Koukni se na stránky fkhv.cz, tam je aktuální seznam testovacích komisí a zkus to obvolat. Jinak pravidla pro testace jsou u všech komisí stejná.    [Vojta]   11.06.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Pomoc s identifikací dílu pro ČZ 175/477 r.v. 1969 - Vložka do zadní kyvné vidlice!


 Zdravím,

skládám nyní svou ČZ a bohužel si nemůžu vzpomenout kam přesně patří tento kroužek na kyvce (skládám jednu ze dvou). Prošel jsem návod a i nanečisto si to poskládal a paradoxně mi nikde nechybí. Můžete mě prosím někdo nahodit dobrou radu kam s ním? (omlouvám se za laický dotaz, ale už nad tím přemýšlím dva dny :-))

Díky moc předem.    [JjendaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.06.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  díky, díky, napasuju to tam :-)    [Jjenda] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.06.2018
Odpověď  jo je to jak píše jawik - v zadní vidlici by měla být na obou stranách stejná díra pro osu. Ale vpravo je čep rozety který má větší průměr, vlevo je díra zmenšena na průměr osy touhle vložkou    [meela]   11.06.2018
Odpověď  Díky moc, tak tohle prověřím, nemáte někdo třeba fotku nebo něco, abych si mohl udělat lepší představu...? Moc díky.    [Jjenda] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.06.2018
Odpověď  a není to rozpěrka na osu do levého šponováku?    [jawik]   11.06.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Několik dotazů na ČZ 175/477 r. 1971 posilube


 Ahoj pánové, mám na Vás pár dotazů.
Jsou kontrolky na přiložené foto originál? Viděl jsem je už na více kusech, ale jsou tak hnusné, že tomu nemohu uvěřit. (viděl jsem i jiné, ale nevím jestli nepoužívali více typů).
Zároveň by mne zajímal hliníkový nesmysl mezi kontrolkami, je to originál? k čemu je to dobré? vypadá to provedené výborně.
Další dotaz je na povrchovku zadních stupaček.. Byly jen pozinkované?
Jaké na motocyklu mají být použité žárovky. V předním světle 6V 25/25W a v zadním? a na brzdu?
poslední dotaz je na přední vidlici. Byly dva typy? bez prachovek a s prachovkami? Já mám s prachovkami a nevím, jestli je to originál. Mám ročník 1971 posilube    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Krytka stribrenka a klíče pozink. Pokud kecam, opravte mě    [Jakub]   08.06.2018
Odpověď  Ještě by mne zajímala povrchová úprava krytky olejového čerpadla a klíčů brzd....pozink?    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.06.2018
Odpověď  Kontrolky ani to mezi nimi původní není. Prachovky měly vývozní typy a čz 482 trail. Kontrolky vypadají takto :
http://www.motospicka.cz/46-kontrolky-cz-476-477.html    [Jakub]   07.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě foto zevnitř    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Plakát jawa 634


 Na dražebním portálu je velký exportní plakát od Motokovu na první jawa 350 634. Máte ho někdo?    [Honza Provazník]   05.06.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tento motiv se objevoval často na prospektech, myslím že i takový prospekt mám mohu poslat i foto.    [Jawista]   05.06.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

ČZ 477 nádrž a kryt řetězu


 Zdravím,

snad mi poradíte, má někdo zmapované, jak to bylo s kulatou nádrží na 477? Jsou typy s úzkým i širokým nalévacím hrdlem, dá se nějak jednoduše říct, kdy se používal který typ?
A další otázka, je celokryt řetězu stejný na 175/477 a 250/471? Pokud jsou rozdílné, jak je od sebe poznám? Díky    [meela]   01.06.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  moc díky, včera jsem i oba viděl naživo v chotusicích. Jenom jedna otázka, když má 477 celokryt, jak je vyřešená část u motoru? Je použit nějaký plechový nástavec jako u otevřeného krytu? Ty nástavce mám doma 2 druhy, tak mě napadlo že by jeden z toho mohl být pro celokryt    [meela]   03.06.2018
Odpověď  S nádrží nevím. ale kryty jsou jiný, výlisek je stejný,ale předek do motoru na 471 je prostě jiný než 477. Toto je 471 http://www.veteranforum.cz/photos/2011/0093307001326568471.jpg

a todle 477. https://motorky.bazos.cz/inzerat/89308202/Kryt-retezu-CZ-SPORT-TRAIL-125-175-250-476-477-482-481.php

Repliky budou snad na podzim,jak to zvládnem upravit z 475 krytů.    [Monty]   01.06.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 

 Strana 1/30 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 17.12.2017)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Plexi + polepky Cassida Rally


 Nedokázal už někdo z vás vyřešit polepky a štít na helmu CASSIDA RALLY? Díky moc za odpovědi.    [JjendaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2018
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

JAWA 90 Roadster , červeno černá varianta


 Kolegové veteránisti, hodlám renovovat motorku v tomto odstínu, mám dotaz : které díly na této motorce nejsou ve správném odstínu ? Domnívám se, že :
přední blatník má být červený s černými vzpěrami - nebo mají být v chromu ?
nádrž černá
kastlík ( filtrbox) červený
kastlík ("vanička pod sedlem") červený
zadní tlumiče - tlumič i horní kryt černý nebo tlumič červený a kryt černý ?
nosič , pokud se montoval v továrně - černý ?
Co ještě je špatně, nebo jsou nějaké varianty ? Třebas některé motorky byly dodávány s černým kastlíkem apod.
Neměl by někdo od této varianty fotku skutečně autentického původního stavu ?    [V:M:]   27.11.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

výška sedla čz 175, 350


 Prosím o informaci o výšce sedla od země u typu čz 175/477, 350/472. Nemůžeme to nikde najít a v okolí na změření motorky také nikdo nemá. Děkuji za pomoc.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.10.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 175/476 se dusí a další problémy


 Zdravím.

Řeším problémy se svojí čezetkou. Nemůžu ji pořádně seštelovat. Karburátor mám nový, baterii a elektriku také. Ať jí seřizuji jak chci, tak po přidání plynu se přidusí a až po tom se vytočí do vyšších otáček. Zlobí mi také regulátor - nedobíjí mi baterii, tak ho nahrazuji regulátorem AEV. Máte někdo zkušenosti?

Děkuji za odpovědi, opravdu jsem v koncích...    [linedemRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.09.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 350/362 Californian


 Vzhledem k tomu,že není téma o Californianech,tak píšu zde.
Potřeboval bych zjistit,jak dlouhé má být lanko tachometru na Californiana typ 362?
Můžete někdo poradit?Díky.Pavel    [BlahoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.07.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 350 634 problem z pravym valcom


 Zdravim lavy valec mi na volnobeh zapaluje menej ako pravy prehodil som ich medzi sebou aj sviecky aj elektriku a stale len pravy zapaluje menej krat.....motor po komplet go gufera kluka stredove labirinty proste vsetko...gufera su ok valce idu do kartrou tazko pravy sice trocha lahsie....neviem co stym uz som precital vsetky fora.....sviecky maju rovnaku farbu a mam pocit ze pravy ma menej zmesi ked som vytiahol fajku pravrho valca motor utiahol lavy valec ak vyhodim fajku laveho valca tak pravy valec nevladze zapaluje menej a motor chcipne kompresne tlaky su rovnake    [Juraj 634]   19.04.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 350 634 problem s pravym valcom


 Zdravim mam taky problem ze mam komplet GO motoru novy stred kluka vybrusi tlaky rovnake semeringi komplet vsetko......problem je ze pravy valec na volnobeh zapaluje menej ako lavy ma ako keby chudobnejsiu zmes.....lavy ide krasne pravidelne pravy sem tam zapali pozor-sviecky maju rovnaku farbu.....ked som prehodil komplet cievky medzi sebou aj kabli na zapalovani stale ide lavy valec slabsie ked vytiahnem jednu fajku praveho valca tak lavy valec utiahne motor ak vytiahnem fajku laveho valca tak pravy valec ho neutiahne a zachvilju zdochne motor....gufera su ok lavy valec ide do kartrou tazko lavy trosku lahsie ale nieje moc volny...uz som precital vsetky fora a neviem co stym.....    [Juraj 634]   19.04.2018
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Řidítka a přepínače na JAWA 634-4 (1974)


 Věděl by někdo o řidítkách na 634-4 (1974) + přepínače na řidítkách...

kolja1@centrum.cz    [KoljaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Převodovka Jawa 634


 Ahoj, dělám GO motoru "švéda" 553 s tím že se doupravil pro převodovku 634, zakoupil jsem nově vyráběné hřídele, kolečka 19z. a přesuvá kolečka 16z. ale nepodařilo se mi sehnat nové kloudné kolečko 24z(předloha) a kolo s nábojem(výstup hlavní hřídel). Prodávají se sice kolečka 24z. ale jako universální pro 634,638,640 - problém je že když toto kolečko usadím na předlohovou hřídel tak má už značnou vůli(rozdíl v průměrech asi 0,07mm)a na hřídeli vaklá. Také nabízené kolo s nábojem je pro 638 kde je rozdíl ve vybrání pro přesuvné kolečko(634 má vybrání hlubší).
U kolečka 24z. zvažuji že bych nechal otvor pro hřídel vybrousit na větší průměr pro vsazení bronzového pouzdra což po konzultaci s nástrojařem je proveditelné, u toho kola s nábojem to ale už je na upravování horší. Řešil jste prosím někdo také tento problém?    [Martin Štindl]   04.02.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Otackomer 634


 Mam prosbu nejde me otackomer veskerej pohon jde az do otackomeru. Rozebral jsem ho a z budiku jak je ukazatel otacek jde ze spodni strany takova tenka jehlicka do ustroji kde se pridelava ten nahon ktery funkuje ale dale to nejde a tet nevim jestli ta jehlicka ma byt v tom ustroji napevno anebo je zavada jinde. Opakuji je nahon se toci a i to ustroji odackomeru do ktereho se zasouva ten ctvercovej kolik do se take toci ale od te jehlicky k raficce otackomeru uz to nejde    [Rob]   04.02.2018
   Přidat odpověď 

 Strana 1/30 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006