MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 293570 příspěvků |6897 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 25 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 476/477 a mladší 20.4.2018 05:02  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    čz 125 sport   16.07.2012 / 78
    Ahoj,

sehnal jsem část motocyklu ČZ 250/471.0.0 z roku 1974....
   04.04.2008 / 74
    Prospekty jawa 634   09.11.2008 / 66
    ČZ 477 - světlo APRILIA   12.11.2011 / 66
    Zdravim pani kluci...co hovorite na tuto CZ 250/485.Celkom sa mi to lu....   02.11.2008 / 65
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 432      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 12 / 116      Příspěvků Příspěvků: 3834
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/29 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Originál barva ČZ 350/472.4


 Zdravím, chci lakovat motorku do původní barvy. Vím, že se dělaly oranžové, tmavě červené, ale takovéhle světle červené jsem viděl až 472.5 a 6. Je tenhle odstín originál?    [Motey] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Podívejte se do knihy "Katalog motocyklů ČZ" od pánů Vošalík-Šebek. Tam určitě najdete podle typu odstín, ve kterých se to dělalo a dále i odchylky pro jednotlivé trhy.
Právě teď jsem se dal do 471.    [Jiří]   18.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Podívejte se do knihy "Katalog motocyklů ČZ" od pánů Vošalík-Šebek. Tam určitě najdete podle typu odstín, ve kterých se to dělalo a dále i odchylky pro jednotlivé trhy.
Právě teď jsem se dal do 471.    [Jiří]   18.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Podívejte se do knihy "Katalog motocyklů ČZ" od pánů Vošalík-Šebek. Tam určitě najdete podle typu odstín, ve kterých se to dělalo a dále i odchylky pro jednotlivé trhy.
Právě teď jsem se dal do 471.    [Jiří]   18.04.2018
Odpověď  Dělala se i černá. A mám doma origo kanárkově zelenou.. Barev bylo jistě víc..    [mira]   14.04.2018
Odpověď  Přestříkaný to je určitě, ale zajímalo by mě, jestli aspoň ten odstín odpovídá. Mně se ta tmavá nelíbí. Když to nezjistím, tak pujde asi na oranžovo. Tam vím snad i RAL.    [Motey] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Před renovací    [Kubas] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2016
Odpověď  Přijde mi, že není. Nemá to linky a lak je moc zachovalý na svojí dobu, asi to někdo už přestříkal. Nyní renovuju tuhle a nevím jako barvu zvolit, asi zase tmavou červenou.    [Kubas] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [MoteyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zodpovězené téma  

elektrika jawa 350


 Ahoj. Poprosil bych, nevíte o někom v okolí Vysoké Mýto, Litomyšl, Polička. Potřeboval bych namotovat Vape a přejít elektriku u Jawa 350, mám tři motorky a chtěl bych, aby byli spolehlivé. Nejsem na elektriku moc dobrej. Samozřejmě za peníze.. Díky za typ.    [mirek]   09.04.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  604171598    [gryzzlik]   11.04.2018
Odpověď  Pardubice jsou v pohodě.. dáš kontakt ? Díky..    [mirek]   11.04.2018
Odpověď  Pardubice už jsou pro tebe daleko?    [gryzzlik]   10.04.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  Ahoj,

sehnal jsem část motocyklu ČZ 250/471.0.0 z roku 1974, motor je typ 623 (jawa bizon), chtěl bych se zeptat, zda někdo neví kolik se typu 471.0.0 vyrobilo?

předem díky    [radarRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 74 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Na starších byly oba ráfky 1.85 , na posledních byl zadní ráfek 2,15 , stejně jako na 350 typ 472.

Prostě tam dejte to, co je v Techničáku.    [Monty]   29.03.2018
Odpověď  No bývá to někdy v techničáku (teď ho nemám u sebe, tak se nemůžu mrknout), ale vzhledem k tomu, že gumy jsou 3x18 vpředu a 3.25x18 vzadu, přikláněl bych se k rozměru ráfku 1.85. Jinak výrobci gum taky předepisujou rozměr ráfku ke konkrétní gumě, často je to ale i v rozmezí (jeden rozměr doporučený, další možný).    [Carlos] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2018
Odpověď  Mám dotaz, jaký je správný rozměr ráfku na ČZ250/471, někdo uvádí 1.85x18 a někdo 2.15x18. Kde je tedy pravda? A jaký správný rozměr mám koupit?    [Jiřík]   29.03.2018
Odpověď  Díky Kvasky za výkres, super udělám si šrouby z nerezu.    [Jiří]   27.03.2018
Odpověď  ČZ 471 BYLO VYROBENO CELKEM 31 533 KS MEZI ROKY 1974-1981. V ROCE 1974 BYLO VYROBENO 11410 KS S POZDRAVEM JIRKA 114.    [jirka114Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem ti ho nakreslil. Snad ti to pomůže :).    [Kvasky]   26.03.2018
Odpověď  Díky za fotku šroubu. prosím o změření šestihranu,délky závitu, výšky hlavy. Případně průměru a síly podložky.
soustruh mám tak není problém si to vyrobit.    [Jiří]   23.03.2018
Odpověď  Měl by to být tento šroub. http://ceskemotocykly.eu/CZ-477,-471,-472--sroub-vidlice,-zatkovy,2422.html    [Kvasky]   23.03.2018
Odpověď  Śroub je stejný jako 477 apod. a kupoval jsem je vloni na ceskemotocykly.eu (Kladno).    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2018
Odpověď  Já mám originál logo pr. 60mm.Ale nádrž se šroubovacím Cr bokem. Seženeš je u pana Slepičky ve Strakonicích . Měl originál zásoby.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2018
Zobrazeno 10 z celkem 74 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (74) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Cezet Custom 250


 Tohle jsem koupil v Anglii, originál lak, rok 1980.    [Monty]   14.06.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 28 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Na suchu v terénu by ty blatníky taky sakra chyběly. Takhle je to jen machrovinka na čistý suchý asfalt do města. Jen s tím 2T motorem mi taková očesaná motorka příliš k chlubení nepřipadá. Ke scambleru se to podle mě vůbec nehodí.    [Honza]   20.03.2018
Zobrazit dokumentOdpověď  no já si spíš pod scramblerem představoval motorky co se tak prodávaly jako třeba honda na foto... ale u těch přestaveb je to asi jinak (ale stejně nechápu jak do terénu pomůže to, že sundám blatníky, na suchu asi dobrý ale na mokru to musí být sranda :-) )    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2018
Odpověď  Nač se tu rozepisovat a vysvětlovat podstatu scramblera. Zde je inspirující videjko:

https://www.youtube.com/watch?v=-G_6kVRBe_U    [J]   19.03.2018
Odpověď  Jo a samotný název scrambler není označení že je "do terénu", ale "zkrátit si cestu" - "zkratkař" (ze silnice, třeba i přes lehký terén) a to je podstata těchto motorek - na silnici i na šotolinovou cestu v plném kalulpu...:)    [J]   19.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  meela jsi mimo. Dnešní a i historický scrambler je upravená silniční do terénu. Něco mezi endurem a dirt trackem. Enduro - v dnešním slova smyslu tenkrát nikdo neznal. To znamenalo blatníky dolů a vše co je zbytečné. Pouze motocykly schválené pro silniční provoz je musely mít a tak je tam dávali. Dnešní moderní scramblery ctí podstatu purismu scrambleru, tak je tam (blatníky) cpou jen symbolicky. Viz foto a stačí se podívat, krom této Ducati na BMW apod. A podle toho byla přestavěna ta Jawa. Až na stojánek (že ho nevyhodil a nedal tam "policajta"..) dobrý...    [J]   19.03.2018
Odpověď  no samozřejmě že chceme na scramblera blatníky, vždyť samotný ten název by měl označovat motorku do terénu a tam jsou blatníky potřeba... ale samozřejmě když to má někdo jako městskou motorku tak jde logika pryč :-)    [meela]   19.03.2018
Odpověď  Mně připadám že na motorce bez blatníků, která se musí opírat klackem se nedá jezdit.
Ale asi jsem starý škola.......    [Monty]   18.03.2018
Odpověď  No snad nechcete na scramblera blatníky??? Když už, tak jen malé lízátko. Je to přestavba a v moderním pojetí typu scrambler - povedená. Na čem to stojí a jestli má značky :-) je vedlejší a výfuky, trochu moc pod rám, ale jinak ok. Je to určitě hežčí než serie..., lehčí a i asi víc zábavy. V rámci možností prastarého nevýkonného motoru.    [J]   18.03.2018
Odpověď  Tak SPZ a přilbu neřeší takže blatníky řešit taky nemusí. Ale trochu prašná cesta, štěrk, nebo déšť a honem je bude montovat zpátky.    [Honza]   18.03.2018
Odpověď  Todle je pěkný?
Mně to připadá jako hnus fialovej- když to stojí na stojanu,tak jsou obě kola na zemi a jedna noha stojanu ve vzduchu(skoro to spadne) - vejfuky jsou ke kolenům nějak divně křivě naprasený,a jak může jezdit motorka bez blatníků, to teda nevím, to snad nejde ani v jižní americe?    [Monty]   18.03.2018
Zobrazeno 10 z celkem 28 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (28) 
Zodpovězené téma  

Jawa 350/634 r.v. 1983 elektro


 ahoj prosím nemáte někdo odkaz na plánky elektro pro moji Jawu 350/634 r.v. 1983, možná se to už řešilo , ale nemůžu to nalést , a motoelektro.cz mě už nefunguje . Za každou radu dík . Miloš    [Miloš]   16.10.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tak jiskru mám sice na obou svíčkách, ale také na jednom kladívku - fest silnou asi jako na svíčče, a to mám nové kondíky. Zkusím dát nové kladívko a uvidím. Mohla by to dělat i načlá indukčka?    [Jimbo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.03.2018
Odpověď  Pánové díky za tip. Byly v háji fakt kladívka! A kondíky jsou oba mrtvé, dle jiskření na kontaktech kladívek, tak vyměním a snad bude vše OK.
Díky, Radim.    [Jimbo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.03.2018
Odpověď  no kondík jiskru dost zesiluje, není tam jenom pro snížení nežádoucího jiskření... ale je to tak jak píše monty, stav dynama na to nebude mít žádný vliv, takže chyba bude asi v kladívkách    [meela]   18.03.2018
Odpověď  No tak máte v prdeli kladívka, nebo přívod ke kladívkům. Co jinýho?

Jestli DYNAMO nabíjí nebo nenabíjí přece neovlivní jiskru!    [Monty]   18.03.2018
Odpověď  Jasně že tam jsou oba, stejné jsou tam jen pro to aby nejiskrili kladívka.prorazene nejsou, zkoušel jsem je odpojit a nic. Kabel na kladivkach jsem samozřejmě zkusil přehodit,proto vím,že kabely i cívky jsou ok - přehodim kabel a druhý válec háže.
Problém bude už od dynama,ale netuším kde....    [Jimbo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.03.2018
Odpověď  jenom pro jistotu, píšeš kondík v jednotném čísle, máš tam oba? :-) Jinak to chce zkoušet, pokud jeden válec hází tak se může třeba přehodit kabel od kladívek, kabel u cívky apod a zkoušet jestli to už funguje    [meela]   18.03.2018
Odpověď  Zdravím kolegové,
chtěl bych poprosi o radu. Dávám dohromady 634 1980 a hází mi jiskru jen jedna (levý válec) svíčka. Svíčky jsou OK,kabeláž také, kondík není profláknutý, kladívka čisté a funkční.
Nemůžu ani za nic dojít na to co by to mohlo být, napadá mě už jen dynamo, ale divné je, že na jedné svíčce ho háže jiskru jako víno.
Díky za rady, tipy...
Radim Š.    [JimboRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.03.2018
Odpověď  Ahoj dík už jezdíme , původní elektro nevím elektrika byla vytrhaná.    [Miloš]   02.09.2015
Odpověď  Abych to upřesnil, jde o první model čtyřky. Víte někdo, jak to v originále bylo?    [Luckytom]   23.08.2015
Odpověď  Ahoj, měl bych takový podobný, ale řekl bych zapeklitější dotaz: nemáte někdo fotky, z nichž je patrné, jak byla původně uspořádaná elktroinstalace v 634ce okolo baterky v airboxu? Myslím tím, jestli to byl chumel drátů (jak to mám já), nebo to mělo nějaký řád.
Nikde jsem to nenašel.
Díky.    [Luckytom]   22.08.2015
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zodpovězené téma  

Vyrobni cislo CZ 250/471


 Ahoj ve spolek, mám Smolíka, s nízkým výobním číslem rámu a motoru. Zajímalo by mě jaké čísla v jakých letech byly, eventuelně do kterého čísla se vyráběli.    [Pepek]   01.02.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Já mám zelenýho smolíka s panelkovými blinkry + černými středy výfuků. v.č. motoru 00039X. Rok 1974.    [Kvasky]   22.02.2018
Odpověď  Napiš rozmezí tvého čísla motoru a zkusíme to nějak odhadnout.

Já mám dva motocykly ČZ 250/471 s těmito výrobními čísly:
1. kus: rok výroby 1975 výrobní číslo motoru 00476X (X je číslo mezi 1 a 9)
2. kus: rok výroby 1974 výrobní číslo motoru 00022X (X je číslo mezi 1 a 9)    [robertissimoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jeden ze 6 prototypů ČZ 175/477 ?


 Dostala se mi do rukou ČZ 175/477 z roku 1969.
Dle TP je vše původní a na motorce nebylo měněno nic z hlavních části.
Motor má nálitky pro páteřový rám.
Všude jsem se dočetl, že takto bylo vyrobeno 6 ks strojů - předsérivé provedení.
Tomuto však ani vzdáleně neodpovídá číslování rámu a motoru.
Rám má číslo 71 a motor dokonce číslo 184.
Že by se začalo číslovat takto se mi nezdá.
Je pravda, že před časem byl na prodej stroj s číslem motoru 2, vypadal však úplně stejně jako moje ČZ.
Tak kolik jich bylo a jak má můj stroj vypadat?
Před časem byl přelakován a původní barva se nikde nedochovala a navíc byl bouraný - ohnutý rám je dodnes.
Dokáže někdo poradit?    [Jan Polák]   26.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Prosímvás jakou nádrž by měla mít 477.1 z roku 1971? S chromem nebo lakovanou?    [Jakub]   06.02.2018
Odpověď  Tak po kontaktování 1. majitele jsem zjistil následující:
barva červeno - stříbrná kombinace
Přední světlo Aprilia.
Takže můj dotaz - nemáte někdo recept na červenou barvu?
Jen vím, že to byl odstín Jawácké červené, ale byla to metalíza.
Díky.    [Jan Polák]   29.01.2018
Odpověď  Právě, že jsem byl zatím v hledání neúspěšný - sundané sedlo a kryt filtru, vnitřek krytu řetězu, vnitřek tubusů vidlic, tunel nádrže.
Zatím je to všude obroušené na plech, červená základovka a přes ni ta příšerná zelená.
A v TP to nikde není.    [Jan Polák]   29.11.2017
Odpověď  ta co jsem posílal v odkaze byla v původní barvě, červená metalíza + šedivé blatníky a schránky. To si myslím že byla nejčastější barva v roce 1969. Potom bývá často vidět modrá metalíza a na fotkách jsem viděl i černou, ale naživo ne (obě také s šedivými blatníky a schránkami). Světlo skoro určitě Aprilia.

Po barvě se podívej na nepřístupná místa, třeba pod štítek nebo na vnitřní části filtrboxu a krytu řetězu - pokud tam při stříkání nechali "bordel" tak pod ním bude původní barva :-)    [meela]   29.11.2017
Odpověď  Děkuji za informaci.
Že je to ověřovací série, tak předpokládám, že potřebuji sehnat přední světlo Aprilia, přepínač Aprilia a sedlo Al lištami.
Jakou bych měl zvolit barvu?
Nikde se nedochovala ta původní.    [Jan Polák]   29.11.2017
Odpověď  Pokud má motor číslo 187 jedná se o stroj z nulté, nebo ověřovací série roku 1969... bylo vyrobeno přes 200ks. Forma motoru ještě obsahovala nálitky pro UŘ - ale jáž to byl tlakový odlitek... Prototypů bylo opravdu 6, ale to byl lehce odlišný motocykl, navíc vyrobený již v roce 1967. Lišil se v rámu, nádrži, blatnky byly odlišné, motor byl hrubý odlitek, litý do písku, filtrbox také atd atd... ale to jsou opravdu odlišné motorky.    [jicha_2007]   28.11.2017
Odpověď  Tady je na prodej další, kdyby někdo chtěl:
https://motorky.bazos.cz/inzerat/82367982/Cz-175-4 77.php    [Jan Polák]   27.11.2017
Odpověď  Myslím že jste tu informaci o vyrobených kusech špatně pochopil. Tam je řeč o prvních prototypech. Jinak mám taky 477 s těmi nálitky za válcem. Výrobní číslo je v první stovce. Je to klasická červená s chromy a výbavou Aprilia.    [Honza]   26.11.2017
Odpověď  Tyhle motory se nejspíš na prvních pár set kusech používaly, viděl jsem komplet stroj s podobným výrobním číslem. Bohužel nemám pořádnou fotku, takže nevím jakou měla nádrž a další díly...

http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=132&idtop=243706    [meela]   26.11.2017
Odpověď  Nějakej mrzáckej jetej bych asi našel, musím se podívat do pokladů. Ale na vyrovnání a přechromování.    [Monty]   26.11.2017
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kniha Jawa 90


 Davam do pozornosti novu kniznu publikaciu z pera konstruktera Zdena Metzkera o motocykli SK-90. Obrovske mnozstvo informacii zo zrodu, technicke detaily a ovela viac. Vrelo odporucam.

http://www.veteran-manin.eu/p/kniha-jawa-90.html?m =1    [miso251sk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.09.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit dokumentOdpověď  Samozrejme máte pravdu,prehliadol som to.Ide o to že som hľadal vhodné japonské lamely a potreboval porovnať rozmery.Ešte pred knihou pána Metzkera,lebo rôzni borci aj tu spomínali že je to možné ale tajili z čoho tie lamely použili.Dnes je to aj vďaka knihe jasné,je to Honda CR 80-85.Ako bonus sa ukázalo že má širšie tie ozuby na vonkajšom obvode.Na Jawe 90 je to 15 mm a tie japonské až 15.8 mm čo je úplne skvelé,lebo možno upraviť spojkový kôš-každý čo som doteraz videl má otlačenú záberovú stranu a spojka potom dobre nefunguje.Je dobre že bude ďalšia knižka,ešte by mohol na záver napísať jednu o Pionieroch (-:    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.01.2018
Odpověď  Ahojte,

je mi milou povinnosťou odovzdať pozdrav od pána Metzkera. Sám si niekedy prezrie aj toto fórum.

Chcel by touto cestou zareagovať na Joskiho pripomienku ohľadne nečitateľosti výkresu spojkovych lamiel na strane 102. Presné číselné rozmery pre náhradné lamely sú uvedené už na str. 55 vľavo v strede stĺpca počas popisu konštrukcie a menší výkres lamely je až v obrazovej časti "Konštrukcia motora". Možno bola chyba uviesť tieto údaje samostatne, ale bojovalo sa s nedostatkom miesta.

A myslím že môžem trošku navnadiť na ďalšiu aktuálne pripravovanú publikáciu s pracovným názvom "Babetta a Korado".
Veľa chute a síl do práce pán Metzker!    [miso251sk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2018
Odpověď  Panove knihy dorazily kdo by mel zajem, tak mohu nabidnout.    [CIJOML]   10.10.2017
Odpověď  Objednal jsem tri knihy dve vyuziji a treti mohu nekomu poskytnout. Moznost predani Praha, Kladno, Tabor.    [CIJOML]   20.09.2017
Odpověď  Kniha je napisana unikatnym stylom. Nie je to suchy technicky vyklad, aj ked je v nej pozoruhodne vela podrobnych technickych informacii, opisov a upozorneni, na co si davat pozor. Je to zaroven aj vypoved, opis doby v ktorej sa vyvijalo, ako sa vyrabalo.Ja som sa na par pasaziach aj dobre zasmial.
Kedze som mal parkrat moznost na roznych akciach s panom Metzkerom viest niekolkohodinove debaty, styl pisania je presne taky, ako rozprava cely pribeh nazivo.
Je to unikat, taku knihu som este necital a nemozem ju doporucit viac.    [miso251sk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.09.2017
Odpověď  O čem ta kniha přesně je? Spíše historie výroby nebo je více technicky zaměřená? na jednu 90 se chystám tak bych chtěl vědět jestli by kniha pomohla při kompletaci a zprovoznění nebo jenom rozšířila znalosti :-) Škoda že v odkaze není náhled na pár stránek, lépe by se rozhodovalo :-)    [meela]   18.09.2017
Odpověď  Kniha je skvelá,díky za ňu,Jawa 90 je moja srdcová záležitosť.Stále sa mi ročne v dielni objavia zo dva-tri kusy na opravu.Skúšobných jázd sa potom neviem nabažiť.Ale....minimálne 5 záberov v knihe je prevzatých z mojich www stránok.Nie že by mi to vadilo,ale ak by ma bol autor kontaktoval mohol sa dostať k mnohým ďaľším.Škoda.Nikde som nenašiel mailovú adresu autora,facebook z princípu nepoužívam,tak takto,viem že to tu sleduje.
A praktická poznámka-záber výkresu spojkových lamiel by si zaslúžil viac miesta,ani s lupou nejde prečítať kóty na výkrese,čo je škoda pre každého kto laboruje s náhradami spojkových lamiel.Tiež o SK 50 by som prijal viac informácií ak bol autor pri tom ako píše.Niektoré veci sa mi nezdajú,ale som len laik,časom sa možno dozvieme ďaľšie veci.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.09.2017
Odpověď  Díky za odkaz, objednáno.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.09.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto    [miso251sk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.09.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Boční stojan ČZ 350/472


 Dobrý den,
vyfotil by mi někdo prosím boční stojan na ČZ 350/472 ? Mám tam navařený úchyt ale stojan z jawy 634 nepasuje. Nikde nemůžu najít alespoň fotku jak by měl vypadat.
Jinak moje 472 vývozní typ, dovezena z maďarska. Dle papírů rok 1980.    [TOLI.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  23.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky,snažil jsem se nějak naohýbat ten z Jawy ale když to pěkně stojí tak zase nejde sklopit pěkně podél výfukovýho kolena.    [TOLI.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  23.01.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vypadá takto    [Kubas] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Čz 180 487 jakou má cenu


 Dobrý den.
Měl bych na prodej cizu originál 11000km najeto po druhým majiteli. Kolik se může pohybovat cena? Děkuji za radu..    [zdex] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vyřešeno. Klidně smazat děkuji    [Zdex ]   18.01.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [zdex] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Čz 250 / 471


 Ahoj,

neměl by někdo z okolí Brna čas udělat novou elektriku na Smolíka? Za nějaký náhradní díly nebo úplatu. Při úspěšném oživení stroje se mi začalo kouřit z paraboly. :-)    [Jenisatko] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuji Vám za odpověď. nejsem na tom zdravotně úplně dobře, proto jsem hledal pomoc.    [Jenisatko] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2018
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Jenisatko] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2018
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Jenisatko] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2018
Odpověď  Budu teď dělat na svý 472 komplet celou. Koupená stojí cca 1000kč a pak nějaká práce. Bude to dost práce. Kdyžtak se ozvi. Blansko (7.3.3.1.4.0.2.4.6.)    [TOLI.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.01.2018
Odpověď  Proč chcete dělat celou novou elektriku? Problem bude asijen pouze nekde u te paraboly, asi se někde nějakej drat dotýká kostry. Elektriku stci ben projit a zkontrolovat. Novou elektriku si můžete udělat sám podle schéma na tom nic není, sou potřeba jen draty, buzirka a pajka. Problem muze byt jen v tom pokud neumíte letovat, vsechy konce dratu musí byt peclive oletovane.    [josef]   16.01.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Svetlo aprilia


 Zdravím,nevie niekto poradiť,či sa niekde nedá kúpiť replika rámčeka a paraboly na svetlo aprilia.Počul som že v minulosti sa tieto rámiky nahrádzali rámikmi a parabolami zo sklom domácej produkcie používanými na motocykloch čz.Vedel by to niekto potvrdiť?    [Mimo]   02.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Prípadne nemôže niekto kto má čezetu s malým svetlom odmerať priemer rámika?    [Mimo]   02.01.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Čz 350/472.6 sidecar


 Ahoj přemýšlím, že bych k mojí 472 připojil sidecar velorex 562. Má někdo zkušenosti jestli se k tomuhle modelu hodi. Nebo na to mám zapomenout a nechat stroj sólo. Děkuji za názory.    [Anty26]   01.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky za odpověď    [Anty26]   02.01.2018
Odpověď  Nehodí. Továrna to kdysi testovala, a po 7 000 km prasknul rám. Fotky jsou v knize J.Vošalíka Katalog motocyklu ČZ.    [Monty]   02.01.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Tachometer


 Zdravím Vás,
kedysi sa v inzercii objavil tento tachometer. Zaujalo ma na ňom, že má počítadlo denných kilometrov. Doteraz som takýto tachometer nevidel. Viete mi povedať, na aké modely sa používal a od ktorého roku?    [vladik]   17.08.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nemáte ale celkom pravdu.Staršie prevedenia týchto tachometrov mali tú matičku na nulovanie mosadznú s červíčkom na zaistenie zboku a pod ňou tesniacu fíbrovú podložku.Dalo sa to pritlačiť a dotiahnuť a bolo to vodotesné.Ak by to nestačilo ľahko ju možno vymeniť za tesniaci O-krúžok.To novšie plastové nulovátko je len nalisované,s tým nespravíte nič.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  29.12.2017
Odpověď  Problém je, že ten tachometr není dělaný na venkovní použití. Rozuměj, kolem nulovátka do něj může vlhkost a déšť - na motorce vada podstatná.    [vana-hb]   28.10.2010
Odpověď  Aha, ďakujem Vám za objasnenie. To, že je zo škody by ma vôbec nenapadlo. Pôvodne som si myslel, že je to nejaká posledná modifikácia z 640-tky :D    [vladik]   17.08.2010
Odpověď  tento tachometer je zo Škody 120, na motorke Jawa 350 typ 634 to nepatrí, no dá sa zameniť a použiť...Jakubík Jozef    [Jozef Jakubík]   17.08.2010
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Tlumič


 Neví někdo na čem byl použit tento tlumič?Rozteč ok je cca 280 mm,průměr díry v oku pro šroub 12 mm,průměr drátu pružiny 8,2 mm a na horní misce je kromě čísla vyraženo MP20x86.Je možné že vůbec není určen pro motocykl.    [k55] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.12.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vypadá to že bude na některý typ sidecaru Velorex.A vzhledem k tomu že jsou úchyty oko a oko 12 mm tak asi na novější provedení.    [k]   28.12.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 

 Strana 1/29 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 20.4.2017)
Nezodpovězené téma 

Jawa 350 634 problem z pravym valcom


 Zdravim lavy valec mi na volnobeh zapaluje menej ako pravy prehodil som ich medzi sebou aj sviecky aj elektriku a stale len pravy zapaluje menej krat.....motor po komplet go gufera kluka stredove labirinty proste vsetko...gufera su ok valce idu do kartrou tazko pravy sice trocha lahsie....neviem co stym uz som precital vsetky fora.....sviecky maju rovnaku farbu a mam pocit ze pravy ma menej zmesi ked som vytiahol fajku pravrho valca motor utiahol lavy valec ak vyhodim fajku laveho valca tak pravy valec nevladze zapaluje menej a motor chcipne kompresne tlaky su rovnake    [Juraj 634]   19.04.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 350 634 problem s pravym valcom


 Zdravim mam taky problem ze mam komplet GO motoru novy stred kluka vybrusi tlaky rovnake semeringi komplet vsetko......problem je ze pravy valec na volnobeh zapaluje menej ako lavy ma ako keby chudobnejsiu zmes.....lavy ide krasne pravidelne pravy sem tam zapali pozor-sviecky maju rovnaku farbu.....ked som prehodil komplet cievky medzi sebou aj kabli na zapalovani stale ide lavy valec slabsie ked vytiahnem jednu fajku praveho valca tak lavy valec utiahne motor ak vytiahnem fajku laveho valca tak pravy valec ho neutiahne a zachvilju zdochne motor....gufera su ok lavy valec ide do kartrou tazko lavy trosku lahsie ale nieje moc volny...uz som precital vsetky fora a neviem co stym.....    [Juraj 634]   19.04.2018
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Řidítka a přepínače na JAWA 634-4 (1974)


 Věděl by někdo o řidítkách na 634-4 (1974) + přepínače na řidítkách...

kolja1@centrum.cz    [KoljaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Převodovka Jawa 634


 Ahoj, dělám GO motoru "švéda" 553 s tím že se doupravil pro převodovku 634, zakoupil jsem nově vyráběné hřídele, kolečka 19z. a přesuvá kolečka 16z. ale nepodařilo se mi sehnat nové kloudné kolečko 24z(předloha) a kolo s nábojem(výstup hlavní hřídel). Prodávají se sice kolečka 24z. ale jako universální pro 634,638,640 - problém je že když toto kolečko usadím na předlohovou hřídel tak má už značnou vůli(rozdíl v průměrech asi 0,07mm)a na hřídeli vaklá. Také nabízené kolo s nábojem je pro 638 kde je rozdíl ve vybrání pro přesuvné kolečko(634 má vybrání hlubší).
U kolečka 24z. zvažuji že bych nechal otvor pro hřídel vybrousit na větší průměr pro vsazení bronzového pouzdra což po konzultaci s nástrojařem je proveditelné, u toho kola s nábojem to ale už je na upravování horší. Řešil jste prosím někdo také tento problém?    [Martin Štindl]   04.02.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Otackomer 634


 Mam prosbu nejde me otackomer veskerej pohon jde az do otackomeru. Rozebral jsem ho a z budiku jak je ukazatel otacek jde ze spodni strany takova tenka jehlicka do ustroji kde se pridelava ten nahon ktery funkuje ale dale to nejde a tet nevim jestli ta jehlicka ma byt v tom ustroji napevno anebo je zavada jinde. Opakuji je nahon se toci a i to ustroji odackomeru do ktereho se zasouva ten ctvercovej kolik do se take toci ale od te jehlicky k raficce otackomeru uz to nejde    [Rob]   04.02.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 350 640


 Nazdar chlapy chci si pořídit jawa 350 640 a chtěl bych ještě kompletně českou, nevite někdo do kolikateho roku se dělaly dik za odpověd    [Josef Pacal]   02.12.2017
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

prototyp 477-476


 HLEDÁM - KOUPÍM
Hledám levé víko na ČZ 125/175 477 - ale předseriové provedení - viz fotografie... víko bylo pravděpodobně lité do písku - není to tlakový odlitek, víčko není lisované, ale strojně obráběné... za jakékoli informace předem děkuji, mohu nabídnout věci na výměnu,... nemáte někdo jakékoli informace????    [jicha_2007]   28.11.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Štítek ČZ 250/485


 Řešil někdo štítek na 485? Jak? dělají se repliky? Nějak nemohu najít. Můj je tak zoxidovaný, že až nejde přečíst. Nejlépe tedy dopředu předepsaný, kde chybí jen čísla motoru a rámu. Děkuji    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.11.2017
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa 350 634


 Prosím o info. Nejsem znalec Jawy a proto bych potřeboval radu ohledně této 634, má to být vývozní do Itálie, až na ty manžety v pěkném původním stavu. Zajímá mě co je to za rok a cca kolik za to dát, případně vše co se dá z takové mizerné fotky vyčíst. Děkuji    [Katana]   25.10.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 175/477 r. v. 1969 so svetlom Aprilia - náhradné žiarovky


 Dobrý večer dámy a páni,

chcel by som sa informovať ohľadom ČZ 175/477, ročník 1969 so svetlom Aprilia. Budem mať možnosť obhliadky tejto mašiny s dokladmi, vzhľadovo vyzerá OK a je za dobré peniaze, rád by som ju kúpil. Akurát mám obavy z možnej "neštandardnosti" svetla Aprilia. Motorka má vymenenú spínačku, aspoň podľa foto čo mi majiteľ motorky poslal, čiže s kľúčikom problém ASI nebude (chvalabohu...). Ale chcem sa spýtať aké do toho svetla pasujú náhradné žiarovky a aký je postup výmeny?
Na jednom fóre sa táto téma riešila, niekoľko ľudí uviedlo, že sa v prípade poruchy musí vymeniť žiarovka aj s komplet parabolou (alebo komplet svetlo), že žiarovka samotná sa vymeniť nedá. Potom ďalších pár ľudí uviedlo, že výmena žiarovky je možná, že žiarovka je uchytená v pätici kt. drží vo svetle dvoma pružnými záchytkami a po ich uvoľnení sa pätica aj so žiarovkou dá vybrať. Ale už nikto neuvádza typ žiarovky ktorý tam je vlastne použitý. Pasujú tam klasické žiarovky ako aj na naše "kompletne domáce" motorky? Alebo je to nejaký atyp? Nerád by som kúpil motorku s pekným Aprilia svetlom s tým, že v prípade poruchy by som musel nahodiť klasickú masku z neskoršej 477...
Jo, ešte jedna vec. Majiteľ mi tvrdí, že tú motorku kúpil od známeho ktorý si na nej elektrinu upravil tak, že je možný štart pákou aj bez baterky. Zapaľovanie je klasické, nie bezkontakt. Nikdy som 477 nemal, je niečo také možné?

Ďakujem za informácie :-)    [Ondrej]   18.09.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 638 typ 5 konopnice


 Potrebuji poradit renovuji tento stroj jiz mam nasazenou vidlu a nemohu dostat na ni predni blatnik. Muzete poradit jak ho tam dostat?    [Rob]   07.09.2017
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Prosim o radu


 Jak zvednu vyfuky aby smer byl hore ;) mam 364 viz foto    [Rob]   08.06.2017
   Přidat odpověď 

 Strana 1/29 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006