MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 300555 příspěvků |7213 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 105 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMalé motocykly Jawa 50 a ostatní padesátky 21.5.2019 09:48  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Tak začínám pomalu skládat svojí jawu 550 r.v.1957 odklápění sedla do    22.06.2009 / 201
    Modrá 555   24.04.2010 / 187
    mustang 4kvalt   22.02.2009 / 173
    Jawa 550 s Roku 1955   08.05.2010 / 166
    Renovace Jawa 555 (rv.1959)   11.01.2010 / 135
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1072      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 9 / 185      Příspěvků Příspěvků: 11505
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/72 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Odrezení příprava pod lak jawa 555


 Ahoj nechal jsem všechno otryskat křemíkem, nebo nějakým podobným bordelem.Problém byl, že jsem byl v práci a mohl jsem si to vyzvednout až za 4 dny.Takže to chytlo takový rezatý pigment.Namáčel jsem to do odrezovače rez vystoupla, ale bohužel k obroušení ocelákem jsem se k tomu dostal až po měsíci tudíž dneska.Problem je, že se kartáčem u 555 do zákoutí rámu všude nedostanu.Udělal jsem opět dnes po broušení odrezení odrezovačem.Myslíte, že kdybych to nechal aspoň ten rám znovu otryskat tak to sundá pěkně ten vzniklý prášek rzi na povrchu?Ostatek je v poho s trpělivostí člověk ty plochy ocelákem ve vrtačce pěkně očistí, ale ten rám je horší.Máte někdo zkušenost, nebo radu?Předem dík za odpověď    [jarek]   10.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Je to tak, po otryskání okamžitě kov oxiduje, i když to není vidět. Léta používám na stabilizaci rezu tani. Jako základ nedávat akrylátové barvy (propouští vlhkost). Mám to leta vyzkoušené. Pokud se nebude pincek používat na ježdění do práce a nebude ve vlhkém prostředí, ale někde doma v pokoji, tak se zaručeně rez nerozjede.    [vintera]   11.05.2019
Odpověď  Všechno špatně, po otryskání je nutné udělat povrchovou úpravu do několika hodin v případě suchého počasí nebo v řádu několika minut v případě že venku je deštivo/mlhavo a jinak zvýšená vlhkost. Surové železo začne okamžitě po otryskání rezavět a veškerá práce přijde vniveč.
Tryskání je účinné čištění ale velmi abrazivní, měl bys to zvládnout na poprvé, jinak při opakování zeslabuješ materiál.    [Petr]   11.05.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Prevodovka Jawa 550


 Dobrý deň. Mám vylámané spojené ozub.koliečko prvej rýchlosti 14/24zub od štartovacieho segmentu. Vie mi niekto poradiť či toto dvojkoliesko niekto vyrába v replike? Za pomoc ďakujem.    [Pavel]   16.01.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pozior je více druhů koleček dle motoru a jsou velmi podobná!!    [HonzaBK]   07.05.2019
Odpověď  přesně toto dvojkolo řešim tet na mustangu,když ho v rukach přecvaknu tak se mě nevrati na doraz- to znam. pak ta startovaci paka zabira až v polovině drahy neř se tam vymezi ta vule k dorazu při startu,nema někdo skušenosti při GO motoru.
Co jsem se dival po staršich tak ani jedno to nedocvakne jak to řešite při opravě motoru?Napružil jsem i tu pružinu ppo rozlisovani a stale to neni schopna vratit na doraz.
A jak docilit toho aby se paka při staru nedostala zub na zub? Děkuji za rady.    [kotis] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.05.2019
Odpověď  sezenes hezke origo jiste....    [david]   16.01.2012
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

opět Mustang


 Zdravím po čase, jak byly řešeny linky na blatnících a nápis na nádrži Mustang Golden? Ručně malované barvou ,nebo samolepkama? Díky za info,nebo odkaz kde se to už řešilo.    [dido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jo a nápis mě připadal jak kdyby byl udělanej štětkou (možná stříknutej) přes šablonu, až novější mustangy měli samolepku.    [Honza BK]   08.04.2019
Odpověď  Díky!!!!    [dido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2019
Odpověď  Samozřejmě malované!    [HonzaBK]   04.04.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Cívka na Pionýra 550 !


 Viděl někdo ,nebo dokonce vlastní cívku zapalování na pařízka zmiňovanou v knize Josefa Josífa vydanou 1959,kde píše str.56 :při výměně zapalovací cívky požadujte cívku s označením 356-66-000. Pátral jsem (pouze pro zajmavost!!!!)na burzách,debatoval s některými prý odborníky,ale nic jsem nezjistil,Víte někdo něco o této cívce?Rady typu, dej tam co máš,opravdu nepotřebuji.    [dido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ano díky ,mě spíše šlo o to jestli jste ji někdo viděl,zda skutečně byla na prvních pionýrech či jiných jak je psáno , cívek Magneton 02-9211.04 je hodně ,sám mám 3ks!!Ty co jsou zmíněny v knize se mi nepodařilo ji na burzách ani jinde vypátrat.Předpokládám že by měli být též bakelitové.    [dido]   07.04.2019
Odpověď  Pravděpodobně to bude cívka specielně pro magnetový zapalování, s mírně jinými počty závitů než pro bateriové zapalování. Jestli se vůbec vyráběla, netuším.
Ale existovaly specielní cívky pro magnetové /aleternátor/ zapalování do exportních Kývaček a Švédů , logicky to bude stejný, nebo velmi podobný.

Přínos této specielní cívky proti standartní 6V z Kývačky budou lepší starty, lepší jiskra při malých otáčkách.
Ale o kolik lepší? To netuším, nikdy jsem to na Pincku nezkoušel.    [MOnty]   06.04.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Původní ceny motocyklů


 Dobrý den, potřeboval bych zjistit původní ceny poválečných 50ccm motocyklů ČSSR od stadiónů jawett, pařeza, 555ku, pionýry, mustanga,po babetty. Díky za pomoc a informace.    [pařez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Babetta 210 rok 1985 4030 kčs    [Mimo]   06.04.2019
Odpověď  V roce 1980 stál nový Mustang 4380 Kčs. Mám někde i fakturu po tátovi na pařeza a pokud si vzpomínám,byla tam suma cca-2700???. Kolem roku 1957-8.Ota    [Ota]   06.04.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Přepis bez dědického řízení


 Zdravím. Mám Jawu 21 a zjistil jsem že je stále v evidenci, bohužel však psána na zemřelého majitele. Paní na úřadě mi řekla klasický postup, že chce usnesení o dědictví kde ta motorka je zapsána a potom to půjde přepsat. Jako ve všech případech co jsem na internetu našel, nebyla motorka zahrnuta do dědického řízení. Nové dědické řízení dědicové nechtějí otevírat. Na stránkách Jawa 50: http://www.jawa-50.cz/clanek/navod-prepis-vozidla-motocyklu-po-zemrelem-majiteli-postup.html je napsáno, že přepsat moto jde i bez otevření dědického řízení. Bavil jsem se dokonce i s chlápkem, který mi říkal že to tak už udělal několikrát a pokaždé tu motorku přepsal na sebe bez otevření dědického řízení. Postup je takový: Je potřeba čestné prohlášení, že dědic se vzdává daného motocyklu ve prospěch nového majitele (v tomto případě mě), toto prohlášení je potřeba úředně ověřit. Prohlášení musí dát i případní další dědicové. Následně se zajde za notářem který řešil dědické řízení po tom zemřelém a musí se trvat na tom, že dědicové nechtějí otevřít dědické řízení a že dali prohlášení, že se vzdávají motocyklu. Následně notář vydá za nějakou částku (prý 1000 Kč) papír, že motorka je nyní vlastnictvím osoby uvedené v prohlášení od dědiců. Zabere to prý oproti dědickému řízení pakatel času. Máte někdo další zkušenost s tímto postupem? Díky za odpovědi.    [dominRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ten článek jsem před nedávnem ještě trochu doplnil. Řešení těchto záležitostí je ale dost individuální...    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.04.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Plášť Jawa 50/550


 Poraďte někdo prosím.
Koupil jsem nový plášť na pařeza MItas H-04 2.50-16.Nemůžu ho vystředit.Na straně ventilku je z ráfku patka vysazené asi o půl centimetru,než na protější straně.Patka u ventilku už více dovnitř vsadit nejde.Plášť mi nasazovali v pneuservise,protože jsem nebyl schopen kvůli tvrdosti patky ho na ráfek vůbec dostat.I tam to nasadili se stejným výsledkem.Ráfky jsou původní,na kterých byl stejný rozměr.Je to normální,setkal se s tím někdo?Co mi poradíte?    [Zbyněk]   26.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  jj ještě drobný dodatek. když nasazuju poslední část pláště (u ventilku) tak ventilek před tím zamáčknu dovnitř, právě abych no skřípl- matičku mám úplně na konci. Pokud je k dispozici třetí ruka, který ho podrží zastrčenej tak je to výhoda. To zda není duše u ventilku přiskříplá je jednoduchá zkouška tím, že při prázdném kole jde ventilkem lehce pohybovat dovnitř i ven. Pro přezouvání používám kované kulaté montérpáky se sploštělýma koncama - byly jako příslušenství u mustanga a používám je od té doby na všechny motorky. Plechový nepoužívám, protože jima jsem několikrát duši přiskříp.    [HonzaBK]   28.03.2019
Odpověď  souhlas s kolegy níže, zrovna minulý týden jsem s tím bojoval u kola na kývačku, duše u ventilku byla skříplá pod pláštěm a ten proto neseděl. Postup co píše Honza BK fungoval (ale byla to makačka, tvrdej plášť a nepoddajná duše :-) )    [meela]   27.03.2019
Odpověď  jj od nepaměti (za totality) náš učili, u biciklů i u motorek máme nasadit plášť, pak zamáčknout ventilek dovnitř (samozřejmě ale ne úplně, abych ho zase mohl vytáhnout), srovnat plášť po obvodu a ventilek zase vytáhnout ven. Samozřejmě na závěr v žádném případě neutahovat tu matici na ventilku k ráfku. ta slouží pro montáž. Pokud je matice utažena a dojde k pootočení pláště vlivem brždění a podhuštění pneumatiky, tak se ventilek utrhne. Když je matice povolena (já ji tam ani nedávám), tak se ventilek pouze nahne a tím poznám, že musím kolo vyfouknout, plášť pootočit zpět a znovu nafoukat. Toto je základní chyba o které mladí motoristé nevědí a utahují matici ventilku napevno k ráfku a ještě se hádají že je to tak správně!    [HonzaBK]   27.03.2019
Odpověď  občas se mi to stávalo a dělala to duše u ventilku bylo tam jakoby tvrdší kolečko a přes to to nešlo,,,nasaď plášť a pak zasuň ventilek srovnej a pak foukni    [martin]   26.03.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Prsíčka j 555


 Zdravím pánové,
asi budu za troubu, ale nějak si nemohu poradit s montáží prsíček. Už se to tady trochu probíralo, ale stejně jsem nenašel adekvátní odpověď. Nedokážu "dovřít" ta dvířka k sobě, pořád mi tam vzniká mezera, přitom kolem nádrže už jsou obepnutá na fest. Krytka kabeláže nepřekryje celý prostor uprostřed nádrže...prostě mi to nesedí. Přikládám ne úplně kvalitní foto a prosím o pomoc, bude-li někdo vědět. Děkuju moc.    [kluk12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.10.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Mohu poprosit o fotografie modré nádrže bez prolisovaného loga. Nemohu žádnou sehnat, tak asi přebarvím červenou originál taktéž bez prolisu jen namalované logo.    [Roman]   25.03.2019
Odpověď  Mám tiež z roku 56, nádrž bez vylisovaného loga a dal som tam prsíčka pre pravostranný karburátor...    [Tomáš]   12.02.2018
Odpověď  Byly tři varianty nádrží. První, kromě vylisovaného loga, má právě ještě jiné rozměry. Druhé chybí pouze prolisy.    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.02.2018
Odpověď  Dnes jsem čistil nádrž na 56(bez vylisovaného loga), tak mě napadlo ji po těchto dotazech oměřit zda je opravdu širší než nádrž s logem vylisovaným. Měřil jsem krejčovským metrem a nádrže jsou rozměrově stejné. Třeba tahle informace někomu pomůže.    [goro]   11.02.2018
Odpověď  Ahoj dávam dohromady taky jednu.Všechno pokřívené jenom vyklepávám a znovu spasovávám a natahuji a zas stalačuji:-)Já to zavřu nahoře u toho šroubku, ale zas u spodku se to rozjíždí.Horší jestli to máš už nalakované    [Jarek]   25.01.2018
Odpověď  pochybujem že jawa 22 mala tak veľký sací kanál...na tri rýchlosti by to malo veľmi zlú výkonovú krivku...    [historik ]   24.01.2018
Odpověď  Dvířka i kryt pod nádrží máš novějšího provedení, tam chybu nehledej.
Tipuju, že máš hladkou nádrž bez prolisovaného loga, která je širší.

Více o tom píšu zde: http://www.jawa-50.cz/clanek/prsicka-kryty-karoser ie-pionyr-typy-zmeny.html    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.01.2018
Odpověď  Ano,první 555 měly kola stříkané.Mám 58 a tam jsou ještě dělané stříbřenkou a 59 už s chromy.    [goro]   19.11.2017
Odpověď  Mám dotaz na odborníky , měli jawy 555 lakovane brzdové bubny stříbrnou barvou ? Sehnal jsem původní stroj , ale ma lakovane bubny a ráfky na stříbrno , dráty jsou už rezavé . Děkuji za radu .    [Jura]   18.11.2017
Odpověď  Prsíček sice bylo více druhů,někde tu psali snad i o rozdílných nádržích. Těžko říct zda se ti sešly díly které k sobě nejdou.Chtělo by to vyzkoušet jiné jestli je možnost. Ještě mě napadlo pokud nádrž prošla opravou(vyvaření,vykytování) tak mohla drobátko nabrat na objemu...    [goro]   18.10.2017
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zodpovězené téma  

Jawa 550 1958 draty zadniho kola


 Ahoj. Mam dva parizky 1958 v.c. 114xxx jedny z poslednich a u obou jsou na zadnim kole draty silnejsi. Myslite, ze se jedna o provedeni z vyroby, nebo se nahodou sesli dva s pozdejsi upravou?    [Filip]   05.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dík. Já mám pařeza jen jednoho. Musí stačit, při těch dnešních cenách...    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.03.2019
Odpověď  To číslo je 962++. Fotky jsem dával zde https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=133&idtop=192324 Pařezy mám jen tři.    [goro] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2019
Odpověď  Goro: Ano. Popřípadě jestli toho máš víc, tak mě to zajímá. Zdokumentovaných pařezů mám v archivu cca stovku, pak z toho odvozuji výrobní změny.    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.03.2019
Odpověď  Pajka:Myslíš tu 58?    [goro]   07.03.2019
Odpověď  Ano, bylo tomu tak. Pozdější pařezy měly výplet už zesílený.

Goro: Nenapsal bys mi prosím výrobním číslo toho pařeza, abych si to poznačil do "databáze"?    [Pajka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.03.2019
Odpověď  Je to tak z výroby.Mám na 58 taky silnější a to mám číslo pod sto tisíc.Na 56 mám ještě ty slabší.    [goro] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

plynové lanko jawa 555


 zdravím všechny, mohl by mi někdo prosím přesně změřit délku plynového lanka na jawu 555? koupil jsem nové(staré bohužel nemám) a zdá se mi být krátké(u karbecu je uplně zlomené). díky a at to jezdí!    [adam]   23.11.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdravim. Jakým dílem masky má vést plynové , brzdové a jakým spojkové lanko? Ptám se na originální provedení , abych to měl u svého správně. Dekuji    [Lukas]   02.03.2019
Odpověď  Pravým do masky,dole dírou elektroinstalace ven a do krytu bovdenu pod nádrží ke karbecu.    [goro]   07.03.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  A tu kade? Okolo masky a krku rizeni alebo do masky kadial vedu kable elektroinstalace?    [PatoRS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdar kolegovia ako sa ma spravne viest plynove lanko 550ka s pravostrannym karburatorom?    [PatoRS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2016
Odpověď  K plynovému lanku jsou dva typy, jedno je na rychlopal a to z bovdenu vyčnívá 7cm, potom je na jawu 550/555 a to z bovdenu vyčnívá 5cm je sice kratší, ale vyřešil jsem to snížením řídítek, po té vychází.    [Bendis]   27.10.2013
Odpověď  Ano,mezi rámem a nádrží.    [goro]   25.10.2013
Odpověď  jen se zeptám kudy táhneš to lanko ,mělo by vést mezi rámem a nádrží pak se nemůže lámat--nebo se pletu?    [Martin]   25.10.2013
Odpověď  Jenom se divím že v dnešní době je problém udělat lanko přesně podle originálu.Asi je problém, že si to lidi upraví sami a prodejce to u výrobce nereklamuje.    [goro]   25.10.2013
Odpověď  lanka jsou většinou loterie    [Jan Máca] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.10.2013
Odpověď  Dnešní zkušenost s replikovým plynovým lankem na pařeza:Bovden je moc dlouhý,po montáži jde otočit plynem asi jenom o tři centimetry.Stojí to za hovno.    [pítr]   24.10.2013
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zodpovězené téma  

jawa mustang 23


 prosim o radu. oraznovy mustang-rok vyroby 1978,prodej 1979. jaky pasek tam prijde z gumy a kde sehnat na nadrz? a taky sroubek kastliku. diky    [David]   01.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Gumu jsem viděl na fichtlkramu.    [pítr]   02.03.2019
Odpověď  a jeste prosim na nadrz mam dat samolepky nebo strikany napis? cislo barvy oranzove nekdo znate alespon priblizne? dik    [David]   01.03.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Montážní příručka pro Mustang


 Máte někdo montážní příručku na Jawa 23 Mustang? Mohli byste poslat foto, jak vydaná?
Existuje vůbec?    [jawa350ohv] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 31 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tak příručka naskenována a nachystána. Kdo ji chce poslat napište na z6hurvinek@seznam.cz. Příručka je formátu A5, skeny jsou A4, takže jsou vždy dvě strany naskenovány dohromady.    [HonzaBK]   28.02.2019
Odpověď  HonzaBK: Zkus si prosím vzpomenout, doplnil bych to rád na web.    [Pajka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.01.2019
Odpověď  Musel bych si vzpomenout a vzít ju z domu    [HonzaBK]   09.01.2019
Odpověď  HonzaBK: A neoskenoval bys to prosím někdy?    [Pajka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.01.2019
Odpověď  je to větší A5 ale menší A4    [HonzaBK]   17.12.2018
Odpověď  Nemohli byste někdo tu příručku naskenovat pro účely webu: http://www.jawa-50.cz ?    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.12.2018
Odpověď  Nejak nevidím v príspevkoch čo je to za formát?A5 či A4?    [Joski]   16.12.2018
Odpověď  Kluci, chtěl bych znát váš názor - 600,-Kč za tuhle brožuru je sakra dost, ne? Líbila by se mi, ale ty peníze za to z principu nedám.    [vwkafer]   02.10.2010
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Mam takuto prirucku,ako zhanate.Je neposkodena a je ako nova.Cenu ponuknte.    [tatran22Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.10.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď   http://www.zelenka-veterani.cz/katalog/40
Dobrá zpráva pro příznivce Mustangů!
Teď je zde na prodej montážní příručka na Mustang v perfektním stavu. Ovšem taky tomu odpovídá cena :o(.
Já jsem o tu svou musel tvrdě bojovat na aukru a také jsem ji koupil za více než 600Kč...

Ovšem ji taky hned tak někdo nemá.    [jawa350ohv] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.09.2010
Zobrazeno 10 z celkem 31 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (31) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Linky 555


 Prosím o pomoc. Budu linkovat 555. Linky předního blatníku, zadní kapotáže, loga na nádrži a krytu řetězu jsou jasná. Nevím, a ze všech možných zobrazení si nejsem jistý, jestli jsou linky i na žebrech prsíček, případně jak umístěna. A jsou ještě někde?
Předem díky za nakopnutí.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nebude mi to vadít. Klidně použij.    [VLAM1Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2019
Odpověď  Vlam1: Nebude ti vadit, když si fotky uložím pro případnou budoucí ilustraci článků na svém webu?    [Pajka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.02.2019
Odpověď  To je ono, moc děkuji.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ještě jiný pohled    [VLAM1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2019
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Originál barva i linky.    [VLAM1Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2019
Odpověď  Víc než slova napoví fotky: http://www.jawa-50.cz/clanek/monografie-puvodni-zachovale-renovace-pionyry.html

Kdyby ti ale něco jasné přeci jen nebylo, tak napiš.    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.02.2019
Odpověď  Nikdo neví ?    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kolo na 555 ?


 Zdravím,skládám 555, a mám toto kolo,špice mají průměr 2mm,malé niple a buben má 6 drážek po obvodu,na všech dalších kolech mám jen tři. Je to kolo z 555 ?
Děkuji za info.    [BawariaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.12.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Čau chlapy,těd je jeden takovej buben na aukru i s křížem udajně taky začátek výroby,čau Martin    [Martin]   11.02.2019
Odpověď  Blahopřeji :-)    [Bawaria] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2018
Odpověď  Tak bawaria,tak jsem konečně přední kolo s 2mm špicema sehnal,měl jsem štestí,zdar    [Rosta]   23.12.2018
Odpověď  To chápu,díky budu dál shánět,zdar    [Natalia]   19.12.2016
Odpověď  Zdravím,mám to kolo jen jedno,ale nechci ho dávat pryč.    [Bawaria] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.12.2016
Odpověď  Nyní v Chotusicích jsem na burze nějaké viděl, doma mám jen střed ale není nic moc, některé díry vytahané...    [Pavel]   18.12.2016
Odpověď  Zdravim,pokud jsem pochopil,tak máte jen jedno,já jsem sehnal taky jeden buben,pokud by ste ho chtěl prodat,měl bych o něj zájem,dík za odpověd    [Natalia]   10.12.2016
Odpověď  Kolo stále mám.    [Bawaria] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.12.2016
Odpověď  Máte ještě to kolo,díky Rosta    [Natalia]   09.12.2016
Odpověď  Tak nějak jsem si to mysle,že to bude něco ze začátku výroby. Díky za info    [Bawaria] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.12.2014
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 50 typ 22


 Dobrý den všem motorkářům.Nikde jsem tady nenašel téma které mám v nadpisu a proto sháním více info.Něco jsem našel na stránce www.motoride.sk,www.jawa- 50.cz a něco je i v knize od Wolhmutha ale kdyby někdo ještě věděl o nějakých informacích než jen těch co jsem uvedl byl bych rád kdyby se tady snámi o to podělil.Vlastního třeba někdo nebo jestli je aspoň v nějakém muzeu?Předem dííky za odpověďi.Vlaďa    [chalupsky.vRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.01.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 134 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Motorek jsem měl přes padesát a všechny co měly cizojazyčný štítek měly zároveň větší výkon. Vždy byla ale jeho jednotka BHP. Všechny byly naprosto obyčejné, maximálně měly jiná světla. Mám doma třeba rozebranou dvacítku z roku 1967, která má štítek v azbuce a výkon má taky 4 BHP. Takových pionýrů mám nicméně v archivu zdokumentovaných pár desítek.

Vidím v tom obrovskou křivdu našemu československému národu, že jsme si doma nechávali jen to špatné a všechny výkonné motorky jsme vyváželi do spřátelených zemí, i nepřátelské kapitalistické ciziny.

A jak už jsi Joski dřív psal, já píšu bludy. Ty jsi nám víc jak před rokem slíbil článek o Jawě 22, podložený neprůstřelnými původními podklady. Těším se na to dlouho, ale pořád nic.    [Pajka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.02.2019
Odpověď  Jo, jsou to moje teorie, ale zatím jsem nedostal jediný důkaz o existenci Jawy 22. Její existenci popírají dokonce i lidi z konstrukce a ačkoliv bylo pionýrů vyrobeno přes milion, nedochoval se jediný kus. Proč asi?

Nikdy jsem nezpochybnil existenci výroby čtyřkanálových válců, ani šedesátkových válců. Jen mi přijde už docela směšné, že všechny tyto atypické věci lidi s oblibou přisuzují bájné Jawě 22. Dokonce jsem slyšel o čtyřstupňové převodovce v Jawě 22. Co to proboha bylo za chiméru? Jednou je to čřyřkanál, pak to má čtyřkoňový motor, jednou je to šedesátka, pak to má čtyřkvalt a nevím co ještě. Nenaroubujeme na tu pohádku ještě bezkontakt?

Mimochodem Joski, už před časem jsi tady zmiňoval fotku výrobního štítku Jawy 22, můžeš ho sem dát? Pořád se tu za tu motorku biješ, ale jediný důkaz schováváš?    [Pajka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.02.2019
Odpověď  Jo,ty máš svoje teórie a nič ťa nepresvedčí.To si v Jikove len tak vycucali z prsta že majú zaradiť do katalógu karburátor pre typ Jawa 22?Z väčšou hlavnou tryskou?Načo asi?Tá tryska,pomocné kanály,zväčšené prefuky-to máš toho pol koňa navyše,nie metodika merania.Neťahaj sem tie stabiláky Jikov,to je úplne iná vec. Pre Jenca-ak môžeš daj foto od prefukov zozadu ako válec dosadá na bloky,najlepšie s obyčajným válcom položeným vedľa,sú väčšie.Tak uvidíme čo to máš.To som zatiaľ nevidel zkopírované,tie kanáliky často.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.02.2019
Odpověď  Historik: Před časem jsem o tom psal tady: http://www.jawa-50.cz/60-ccm-valec-motoru-jawa-05-prototyp-indie.html    [Pajka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.02.2019
Odpověď  Joski: Tuto dokumentaci samozřejmě znám a mám ji. Jenomže ta nepochází z Považských strojíren, ale od Jikovu. Tady platí to stejné, co jsem napsal v posledním příspěvku. Jikov o žádné Jawě 22 nikdy nic nevěděl. Vývoj 60ccm motoru v PS probíhal a válce se zvětšeným vrtáním se tam skutečně vyráběly. Opět to ale u nás nebylo homologované a byla to neoficiální výroba a válce byly podpultovkou. Oproti čtyřkanálům tyto válce nebyly určené pro závody, kde musí být zachován obsah. Ale i o nich na webu píšu a s Jawou 22 nemají vůbec nic společného. No a jen tak pro informaci, karburátory Jikov 2917 PSb se nemontovaly jen na pionýry, ale třeba i do motorů BD-1S50A, od OPP Domažlice apod. Už jsem viděl i totožný karburátor jako 2917 PSb, který měl ale 15mm difuzor. Sranda je, že Jikov zmiňuje i karburátory, které nikdy nevyráběl a naopak jiné vůbec nezmiňuje. Takže ten technický list beru opravdu hodně s rezervou...    [Pajka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vŕtanie 42 mm bolo pre Indiu,tam išiel motor 60 ccm.Súhlasím s Pajkom že tie 4 kanálové válce neboli nijako značené,aspoň moje nie sú.A k tým mýtom-jeden vám ešte pridám (((-:.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.02.2019
Odpověď  jawa 22, mala vrtanie 42mm, preto mala 4 hp, mal som tie valce v rukách a predával ich chlap z považskej po 20 eur ,problém bol v tom, že bloky motora J 22, mali v blokoch väčšiu dieru kvôli väčšiemu priemeru vložky valca asi o 2 až 3mm...a montovali sa aj do motorov ,,indián 60,,, toto mi ten asi 70 ročný chlap k tomu povedal :( takže bez technickej dokumentácie k jawa 22 sa asi nemá cenu ďalej o tom baviť...    [Historik]   08.02.2019
Odpověď  Jenco: Pěkný úlovek. Vše koresponduje s tím, co jsem dříve napsal. Modely Jawa 20, 21 a 22 se souběžně vyvíjely v období výroby Jawy 05, cca v roce 1965. Proto jsou na fotkách prvky z 05, i nápis na zadním blatníku. Do sériové výroby se ale Jawa 22 nedostala a žádný další vývoj tohoto typu neprobíhal. Celou výrobu pionýrů měl nahradit připravovaný Mistral. Teprve poslední vývojová etapa prototypu Mistrala měla čtyřkanálový válec, k němuž se váže patent ze dne 3.4.1973. Mistral do výroby ale také nešel. Devět let po vývoji prototypů 20, 21, 23 někoho z konstruktérů PS napadlo upravit dvacítkový válec podle válce z Mistrala. Vznikl výkres nakreslený paní Galkovou (9/1974). Na sériové motocykly Jawa 20, 21 a 23 se ale montovat nesměl, neboť vyráběné motocykly s ním neabsolvovaly žádné jízdní zkoušky a neměly schválení. Navíc kvůli vyššímu výkonu by muselo být přepracováno víc konstrukčních celků. Inovace vyráběných modelů ale byly zakázané. Výroba těchto válců ale nepochybně probíhala. Tohle zrovna není věc, která by se dala ve větším množství v podniku fušovat. Jednoduše to v menším množství podnik OFICIÁLNĚ vyráběl pro Svazarm a jiné. Tomu nasvědčuje výrobní číslování na Jencově válci. Svazarmovci válce dál vylaďovali, proto jsou na dochované xeroxové kopii výkresu upravené kóty a poznámka: "úprava motora pro zväzarm Hurbanovo - 4ks". Výroba tedy nejspíš probíhala na jakési objednávky. Další neurčitelné množství válců si vyráběli zaměstnanci neoficiálně (fušky) pro sebe. Takové válce žádné číslování nemají a různě se od původního výkresu liší. Výroba nepochybně probíhala, v žádném případě se ale tyto válce na žádné prodávané motocykly nedávaly a ani se nedaly nikde koupit jako nějaké "kit sady". Byla to prostě speciální výroba a tudíž podpultovka. To že i zaměstnanci PS o těchto válcích mluvili (mluví) jako o válcích pro Jawu 22, bych si vysvětlil jednoduše. Jawa 22 byl prototyp vyrobený v jednom kuse v roce 1965 a konstrukční kancelář podle všeho vcelku ani nikdy neopustil, upadl v nemilost a zapomnění. O jeho existenci vědělo jen několik lidí z tisíců zaměstnanců podniku. Logicky ale chybějící typ 22 mohl tak nějak navazovat na vyráběné modely a zároveň se vědělo, že vyráběné speciální válce jsou z neuskutečněné výroby, z "nějakého" prototypu. Asi by ale nikoho z podnikových "laiků" (zaměstnanců) nenapadlo spojovat si jakoukoliv realizovanou výrobu s nerealizovanou (a diametrálně odlišnou) výrobou konstrukční chlouby závodu - Mistralem. Mylné spojení souvislosti čtyřkanálového válce s neznámou Jawou 22 bylo pro laiky logické a tudíž víc než pravděpodobné a plně pochopitelné. Proč vývozní pionýry měly udávaný výkon 4 koně jsem dostatečně erudovaně vysvětlil zde: http://www.jawa-50.cz/clanek/export-vyvoz-vyssi-vykon-4-hp-kone-metodika-mereni.html Šlo pouze o jinou metodiku měření, nic víc. Tomu (na psacím stroji napsanému) textu pod fotkou prototypu Jawa 22 jde výkon 4k/7000 ot. věřit asi tak, jako že to bylo exportní provedení pro USA. Jak je známo, jednalo se o pouhý koncept/prototyp, který brány podniku nikdy neopustil, co spíš, možná neopustil ani dveře konstrukční kanceláře. Ten text vznikl pravděpodobně až v době, kdy byla snaha nějak prezentovat vývoj a výrobky PS. Možná až v podnikovém muzeu. Popis neexistujícího typu je zavádějící, tak jak hromady jiných informací.    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Originál k tomuto neni ani blízko    [jenco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  označenie    [jenco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2019
Zobrazeno 10 z celkem 134 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (134) 

 Strana 1/72 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 21.5.2018)
Nezodpovězené téma 

O-kroužek u automatu


 Jaký je rozměr O-kroužku, který těsní automat v karterech? Asi jsem slepej, ale v žádném katalogu ND není rozkreslenej.    [Pája]   09.05.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Linky na Jawa Pionýr 20. Kde?


 Zdravím
Poradí někdo zda mají být zlaté linky u Pionýra 20 i na masce světla a na třech prolisech na prsíčkách (revmaplech)?
Na blatnících a horním plechu nad motorem mám jasno, tam jsou ještě znát původní, ale maska a revmaplech byly už v minulosti přestříkány.
Barevná kombinace je červená a slonovina.
Ideálně kdyby byla nějaká fotka.
Díky    [Honza]   27.03.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Nádrž Jawa 550 bez prolisu modrá


 Mám modrou 550-tku pařeza řídítka vlaštovky první typ a sháním originální modrou nádrž bez prolisu loga Jawa na bocích. Měl bych na výměnu červenou originální taky bez prolisovaného loga.    [Roman]   20.03.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Pant sedla Jawa 550 - vyklápění do boku, podložky nosiče Jawa 555


 Hezký den všem, neudělal by mi někdo z vás výkres pantu sedla Jawa 550 starší typ- vyklápění do boku, s rozměry? Koupil jsem repliku podsedloveho plechu, bohužel bez pantu a nemám mustr. Poradil by někdo i jak ten pant k sedlu chytnout? V replice podsedloveho plechu jsou jen dvě dírky, asi na nýty? Jinak bych uvítal i výkres podložek, co se dávají pod zadní dva šrouby staršího provedení nosiče Jawa 555. Pokud by byl někdo ochotný to odměřit a nakreslit, budu moc vděčný, děkuji Vám moc...    [Paul Von Starkenbach]   01.02.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

JAWA 550 pařízek


 Ahoj příznivci historických vozidel, potřebuji poradit jakým odstínem barvy byl lakován podsedlový plech na pařízkovi 1957.    []   02.01.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

ojnice


 Zdravím a chtěl bych se zeptat,z čeho je to ojnice s pístem? Prům. pístu 40 mm    [basista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Díly na goldena


 Dobrý den sháním přepínač Aprilia na jawu 50 mustang golden sport rok 1972 zároveň se podílí i po předním světle Aprilia zda se dá sehnat světelná parabola nová popripade kde mám ji macklou a nějaký kutil předělal vnitřek na H4 žárovku nějaká pomoc ? Diky    [PajslavRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.11.2018
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa 21


 Poprosím , může někdo změřit osu díry prokryt na řetěz , potřebuji navařit upadlou packu.
Ještě jeden dotaz , jaká je tloušťka lamel Pionýr 21?
Děkuji.    [Míra]   06.11.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Plechy z 555 na Jawu 21, je to legislativně problém?


 Dobrý večer, chtěl bych se zeptat, zda by byl z hlediska kontroly PČR a technické kontroly nějaký problém, pokud bych na Jawu 21 s origo doklady namontoval pleharinu z Jawy 555, tj přední a zadní blatník, masku světla, nádrž, prsíčka. Rám a motor, dvojsedlo a stupačky spolujezdce, odpružení a vidlice by zůstalo beze změn. Úchyty upravím, origo plecharinu uschovám.... Jen se mi víc líbí prostě design 555ky. Myslíte, že s tím může být legislativně problém?    [Proh z prace]   25.05.2018
   Přidat odpověď 

 Strana 1/72 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006