MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307789 příspěvků |7584 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 26 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMalé motocykly Jawa 50 a ostatní padesátky 5.12.2020 09:15  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Tak začínám pomalu skládat svojí jawu 550 r.v.1957 odklápění sedla do    22.06.2009 / 201
    Jawa 550 s Roku 1955   08.05.2010 / 199
    Modrá 555   24.04.2010 / 187
    mustang 4kvalt   22.02.2009 / 173
    Renovace Jawa 555 (rv.1959)   11.01.2010 / 135
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1100      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 200      Příspěvků Příspěvků: 11767
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/33 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Nezodpovězené téma 

Motor z 05 do ramu 555?


 Cau,
Potreboval bych poradit od nekoho kdo se vyzna v pinckach...mam 50/555,ale bez motoru....znamy me daroval motor z 05...co jsem koukal na webu tak se zda byt skoro stejny...moje otazka je jestli ss da dat do ramu na 555?    [Vendelin]  30.11.2020 
 Přidat odpověď 
Zodpovězené téma 

Dotaz ohledně úpravy elektroinstalace


 Dobrý den, chtěl jsem se zeptat , zda by bylo možné na jawa 20 upravit elektroinstalaci tak aby na prostřední pozici přepínače tzn. denní jízda -> vypnutá světla ale motor běžící byla dobíjena baterie, popř. pokud to někdo z vás již zkoušel tak vaše poznatky a tipy.
předem děkuji za rady    [Marťa]   21.11.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma 

Jawa 550


 Máte někdo zkušenosti s VAPE na pařízkovi,starty,poruchovost...    [Milan]   15.06.2015 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Jawa Mustang 23


 Ahoj chtěl jsem se podělit s výsledkem GO Mustanga. Jedná se o GO, tedy ne renovaci, i když jsem se snažil dodržet vzhled tak jak má být. Když se vyjádříte kriticky nemám nic proti tomu tak snad se bude líbit.    [Mica]   09.11.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Nezodpovězené téma 

podsedlové plechy jawa 550.


 Prosím o radu, jak mají být přeplátovány podsedlové plechy přes sebe. levý přes pravý, nebo pravý přes levý? Samozřejmě z pohledu řidiče.Je to vpředu u prsíček i vzadu nad blatníkem stejně? Vždy jeden navrchu vpředu i vzadu nebo je to křížem?
díky    [Babula90] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům 05.11.2020 
 Přidat odpověď 
Zodpovězené téma 

Něco pro zasmání


 I když je to spíš k pláči... https://motorky.bazos.cz/inzerat/112864176/jawa-550-parez.php    [Pitr]   02.11.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Víko zapalování Jawa 550


 Při prohlížení vík zapalování jsem objevil toto zvláštní víko, které má jinak vypínání spojky-viz fota. V kterém roce se používalo?    [Jarda]   31.10.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma 

kulisa řazení jawa 50 555


 ahoj nemáte někdo fotku kulisy, která přijde na 555? skládám jeden motor ze dvou.Vše to bylo dohromady a na googlu jsem si šiml v rozdílu západek, které jsou proti sobě.Jedna verze 3 a pak 2 takové protáhlejší.Jestli chápete co myslím.3 zápakdky jedna strana a naproti zas 3 zápakdy.na tom googlu se to míchá jednou je to tak a podruhé to zas někdo považuje za tu druhou. Předem moc díky    [Jarek]   27.03.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (14) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Nezodpovězené téma 

držák krytu pružiny jawa 550


 Zdravím chapi, prosím o radu jak vypadá a za co je připevněný držák krytu zadní pružiny (kalhotek) na jawě 550. Našel jsem ho v replice jen na aukru, již prodaný a netuším jak se připevňuje, tak bych si ho vyrobil, ale nevím jak by měl vypadat. Na blatníku jsou 2 díry pod pružinou, které nevím k čemu jsou, možná pro ten držák?

díky    [Babula90Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům 26.10.2020 
 Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Vareni hliniku


 Cau,
Nekde okolo Prahy kde se da nechat privarit nova oka na uchyceni k motoru do ramu?    [Petr]  15.10.2020 
 Přidat odpověď 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Staré doklady: platnost, pokuty za neplacenní pojistky, neznámý či mrtvý majitel, slovenské neplatné doklady


 Zdravím,
v poslední době tady vzniklo několik vláken ohledně platnosti/neplatnosti starých dokladů, potížemi s placením pokut ("příspěvků do garančního fondu") ČKP, atd. Chtěl bych to trochu shrnout a doplnit svými „postřehy“.
V příspěvku se zabývám problematikou malých technických průkazů, dodávaných k malým motocyklům (pionýrům). Většina věcí by ale měla být stejná u všech vozidel.
Za informace NIJAK neručím, často jsou to pouze mé „domněnky“ a spekulace. V žádném případě NIKOHO nenabádám k jakýmkoli protiprávním úkonům, pouze se pokusím informovat.
Danou problematiku chci popsat podle SEBE a když to bude možné, budu se snažit pomoci.

Staré doklady, platnost, pokuty za neplacení povinného ručení.
Z předešlých diskuzí vyplynulo, že staré doklady (malá knížečka) platné jsou, k nějakému samovolnému odhlášení by docházet nemělo. Podle všeho tyto doklady většinou nejsou ani vedeny v registru silničních vozidel. Byl prý pro ně nějaký zvláštní registr. Do dnešního jednotného registru se tyto doklady (asi) zapisují až při provádění nějakých změn (přepisy, změny údajů), přičemž se vždy mění i malovaná SPZ za novou prolisovanou. Starý TP se uschovává do archivu a vydává se nový skládací + OTP. Mohou být ale zrušeny, i když je máte u sebe. Při nedávném velkém humbuku, kolem pokut za neplacení povinného ručení, lidé chodili na úřady a hodně dokladů zrušili přes čestné prohlášení (dnes se ukazuje, že často zbytečně).
Jestliže v posledních letech tyto doklady pojištěny nebyly, doplácení příspěvků (tuším 30 kč/den) do „garančního fondu“ (ČKP) nehrozí. ČKP (Česká Kancelář Pojistitelů) tyto doklady evidované nemá, zviditelní se pro ně teprve když je pojistíte a pak z nějakého důvodu pojistku třeba zrušíte - pak by pravděpodobně hrozilo vymáhání peněz. Setkal jsem se ale i s doklady nového formátu, na které nebylo od roku 2002 placené povinné ručení, a nikdo zatím taky nic nevymáhal. Je dost možné, že ČKP řeší prohřešky, v neplacení, vzniklé teprve po nabytí platnosti zákona (třeba já jsem měl na autě díky pochybení pojišťováka neplatnou pojistku od 12.2008 do 6.2009 a neplatil jsem NIC). Pro informaci, zákon vyšel v platnost 1.1.2009. Více se dovíte na: www.ckp.cz.

Doklady psané na neznámého, případně mrtvého, člověka.
Jestliže máte nějaké nezrušené doklady na neznámého majitele a chtěli byste je přepsat, dost záleží na konkrétních úřednících (každý si předpisy interpretuje jinak). Velká nevýhoda je, že ve starých technických průkazech malého formátu nebývalo psané rodné číslo, ba často ani datum narození (výjimečně bývá rok narození majitele). Na hodně úřadech (např. u nás) úředníkům pro přepis vozidla (kromě platné STK, evidenční kontroly na vaše jméno a zelené karty) stačí kupní smlouva a neověřená plná moc. Na některých úřadech plnou moc ověřenou ale chtějí.
Jestliže nějaké takové doklady máte a nevíte, zda ten člověk žije, můžete zkusit pátrací akci v podobě rozesílání dopisů, případně návštěvu. Jestliže dotyčný žije a byl by ochotný vám vozidlo „prodat“, stačí sepsat kupní smlouvu a plnou moc, kde vás majitel zplnomocňuje k odhlášení vozidla a k přihlášení na vás („ke všem úkonům potřebným k přepisu vozidla“?). Informujte se ale, zda na příslušném úřadě při přepisu vyžadují úřední ověření plné moci. Jestliže ano, zajděte s vlastníkem na obecní, či městský, úřad pro potvrzení. Úřad může být kdekoli. Dále by už s přepisem být problém neměl. Plnou moc nepotřebujete v případě, že s vámi majitel na úřad zajde osobně doklady odhlásit.
Může se ale stát, že doklady fyzicky zrušeny nejsou, ale vlastník, při nedávném humbuku s povinným ručením, zašel na úřad doklady pro jistotu zrušit na čestné prohlášení. Pak jsou ztraceny.
Jestliže víte, že je majitel mrtev, máte několik možností. Buď pionýra provozovat i s takovými doklady, pouze je na sebe pojistit a udělat STK (ne vždy to jde). Nebo se pokusit zfalšovat kupní smlouvu a plnou moc a přepsat to. Zatím nemám potvrzené, že by na dopravních úřadech viděli, zda je majitel živ nebo mrtev, proto je další popisovaná možnost vyloženě SPEKULACÍ. Jestliže na příslušném dopravním úřadě nevyžadují ověřenou plnou moc, tak byste se ji společně s kupní smlouvou mohli pokusit zfalšovat. Potřebujete ale znát nacionále vlastníka (rodné číslo, bydliště). Jestliže je majitel ale dlouho mrtev a měl by věk třeba přes 80 let, je tento postup dost na pováženou. Mohli byste zkusit vyhledat pozůstalé a sepsat takové smlouvy za jejich vědomí, třeba i podle originálu „obšlehnout“ podpis a případně napsat datum (před úmrtím majitele). Tyto postupy nedoporučuji, pouze je zmiňuji.

V případě, že se vám nepodaří dohledat informace o majiteli, připravuje se nějaká novela (či co), kdy by bylo možné prý za úplatu asi 500 Kč zjistit informace přímo na dopravním úřadě. Uvidíme čím nás politici (ne)překvapí...
Jen tak mezi řečí... Mám ČÁSTEČNOU možnost zjistit podle údajů v techničáku, jak to s majiteli je, zda žijí a jaká je jejich současná adresa. Můžete mi v případě potřeby napsat na e-mail. Mohly by se dopátrat cenné informace a zachránit jinak mrtvé (hodnotné) doklady.

Neplatné slovenské doklady (nezrušené).
Na Slovensku proběhla po rozdělení federace velká výměna SPZ za nové. Kdo se této akce v daném termínu nezúčastnil, toho z registru automaticky vyškrtli. Na Slovensku je tedy mnoho vozidel, která nemají platné doklady.
Kdysi jsem tak nad tím trochu přemýšlel a něco mě napadlo. V oněch dokladech žádný zápis o vyřazení z evidence není. Při přepisování dokladů do ČR se nezjišťuje, jak dlouho jsou doklady v předešlé zemi odhlášené z registru, prověřuje se pouze registr kradených vozidel. Tudíž by teoreticky stačilo mít ony doklady v odhlášce na sebe, protokol z STK, kupní smlouvu a české povinné ručení. Doslechl jsem se (přímo ověřeno to bohužel ale nemám), že několik lidí takhle přepsalo několik, jinak dost vzácných, dokladů. Možnosti „jak na to“ jsou v podstatě dvě. Buď zkusit štěstí přímo na příslušném dopravním magistrátu (v SR stále spadá pod policii) na Slovensku a domluvit se s úředníky na ne úplně košer postupu. V techničáku totiž stačí mít potřebné razítko, (klidně vymyšlený) podpis úředníka, datum a vaše nacionále v odhlášce. Nebo si to razítko nechat někde vyrobit (je úřední kulaté, bude to celkem oříšek), či ho dotisknout tiskárnou.
Ještě bych popřemýšlel o jednom zápise, se starším datem, v TP navíc, a to o změně SPZ na nový formát (termín výměn starých SPZ by chtělo zjistit). Přece jen kdyby byl nějaký český    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.08.2010 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (107) 
Nezodpovězené téma 

Správné vymezení vůle převodovky pionýr 20/21/23


 Ahoj všem. Občas se tu řeší vymezení vůle převodovky na pionýra. Mě by zajímalo, jak ji vymezit, respektive kam podkládat distanční podložky o různých silách (mezi jaká kola nebo na jakou stranu?), Aby měly hřídele vůli požadovaných 0,3 mm. Předem moc díky za jakékoliv postřehy, už jsem z toho nešťastný...    [Uhlobaron]  28.08.2020 
 Přidat odpověď 
Zodpovězené téma 

Barva/pneu nesedí s TP??


 Čau, od strejdy jsem zdědil Fichtla a chystáme se ho přepsat na mě, ale narazili jsme na problém. V TP je napsaná barva "zelená-základní", ale Pincek je modrej (zřejmě lakovanej). Maska je stříbrná. Zpod laku jakoby vylízá origo tyrkysová, rám je taky tyrkysový a kříž, stupačky, zadní vidlice atd. jsou zelené (viz foto: https://ibb.co/n0VVyXL ). Takže se ptám, myslíte, že s tím projdu EK? A taky: Ve velkém TP jsou psané jakési pneumatiky 2,27-16 (přední i zadní), když přitom na Pio mají být údajně 2,50x16 vpředu a 2,75x16 vzadu, ne? Nějak tomu nerozumím. Má s tím někdo zkušenosti? Děkuji za každou radu.    [Filip]   23.08.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Nezodpovězené téma 

Jak sundat řídítka na Jawa 05?


 Dobry den, mam doma Jawu 05 z roku 1964 mám v planu kompletní renovaci, ale zasekl jsem se u toho že nedokáži sundat řídítka. Vydlice mám dole, matky nad brýlemi i tu jednu pod jsem úplně sešrouboval ze závitu. Nic méně nejsem schopný je vytáhnout pokud to vůbec jde. Dekuji za rady.    [Tomáš]  27.07.2020 
 Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Sundání brýlí - Jawa 50/20


 Překopírované téma z obecného fóra:

Promiňte, že obtěžuji se zdánlivě banálním dotazem.
U Pionýra jsem sundal řidítka, teleskopy a zůstávají pouze dva nosníky, tj. brýle. Ty horní nejdou sundat přes drážku v trubce, v brýlích je zobáček, který vyndání brání. Bojoval jsem, hledal i na internetu, ale nepodařilo se mi to přesto sundat.

Poradíte mi, prosím?
Moc děkuji
PK    [Petr Kult]  14.07.2020 
 Přidat odpověď 
Zodpovězené téma 

tlumivka 555


 ahoj když se dívám na zapojení el. na 555 je tam taková krabička kde jdou káblíky 56,58,55 co to je?V staré elektrice ty tři dráty byli propojeny navzájem.Dávám dohromady známému pincka a žádnou tlumivku ani usměrňovač tam neměl.Předem dík za odpověď    [jarek]   29.05.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (9) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Indukcna cievka prosim o radu Jawa mustang23


 Zdravim chcel by som sa spitat mame jawu mustang23 kupili zme tam 8V
indukcnu cievku ale nakoniec zme prisli na to ze tam patri 6V bo to je
15W 5W pojde to aj na tu 8V indukcnu alebo tereba kupit 6V indukcnu
alebo sa to da neako zpojazdnit na tu 8V indukcku som amater tak kazdu radu krytiku uvitam    [maerekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Motokolo


 Dobrý den všem.Prosím o pomoc.Sháním informace o vyobrazeném motokole.Výrobce,roky výroby,no prostě co se dá.Na internetu jsem našel jen jednu fotku.Tak šest let dozadu se prodávalo a.u.k.r.u a prodávající to měl i s doklady od výrobce.tudíž vím,že to není samodomo.I zpracování je velice dobré.Základ je nějaká eska a motor jednorychlostní babetta.Díky všem.    [david 30Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.06.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (6) 
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Jawa pionýr 23


 Zdravim,mám otázku ohledně vzduchového filtru u pionýra 23. Pionýr jde normálně nastartovat ale pak když se rozjede s manžetou na karburátoru tak se na plný plyn začne dusit ,když sundám za jízdy manžetu sání tak se motor roztočí a jede úplně bezproblémově i na plný plyn.Díky za rady Libor.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů 17.06.2020 
 Přidat odpověď 
Zodpovězené téma 

Barva vs. štítek?


 Zdravím, přišel jsem k motocyklu Jawa 50/20. Upravuji a opravuji díly, případně je nahrazuji. Můj problém spočívá mj. v tom, že nemám TP - pokud není nějaká nová zázračná cesta, jak to udělat jinak než koupí jiného TP a následnou úpravou štítku - což já osobně považuji za barbarské a neuctivé vzhledem ke stroji. Chci co největší autenticitu (i duševní), a proto jsem se rozhodl přihlásit motocykl na veteránské značky.
Abych to zkrátil. Můj rám má rok výroby 1975, přičemž plechy jsou modré, a některé při broušení odhalily i spodnější oranžovou barvu. Chci se Vás zeptat - v roce 75 se podle Vašeho webu vyráběly motocykly pouze v barvě kari nebo šedá. Není možnost, že by se stále vyráběla i barva modré, popř. té oranžové?
Je možné, že je stroj složen z vícero kusů, ale jak jsem řekl, chci, aby motorka měla jednotný styl, a tím pádem se dala přihlásit jako veterán. Jinak ta oprava asi nemá smysl.
Z mého pohledu mám tedy na výběr: upravit štítek podle potřeby, změnit celou barvu stroje odpovídající roku 1975 nebo koupit jiné plechy.

Prosím Vás o radu a předem Vám za ni děkuji    [Petr Kult]   23.05.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (7) 
Nezodpovězené téma 

rozebrání tachometru


 ahoj chtěl bych koupit nový ciferník na tachometr jawa 555.Jde lehce sundat ručička tachometru, nebo je to porod?Ptám se, než do toho začnu vrtat.Předem dík za odpověď    [Jarek]  24.05.2020 
 Přidat odpověď 
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Povrchová úprava výpletu JAWA 20 1967


 Zdravím pánové, nevíte prosím, jaká byla původně povrchové úprava špic a niplů na JAWA 20 1967? Když už jsem u toho vyplétáním, tak by mne pomohl i tip na dobré ráfky za rozumnou cenu a případně rozměr výpletu. Předem moc díky za pomoc    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům 22.05.2020 
 Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Doklady na JAWA 550 a 555 oboje přepsatelné rok výroby 1957


 Cenu nabídněte.Určitě se dohodneme.    [Jája]  10.05.2020 
 Přidat odpověď 
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Nosič bez madla jawa 555


 Dobrý den prajem. Renovujem si jawa 50 typ 555 ročník 1961 kde mám plechový nosic neskorsieho prevedenia (bez madla) nakolko som zedil pioniera bez nosica a teraz som ho doplnil no neviem sa dopátrať aké rozperky idu medzi podsedadlový plech a nosic. V katalogu ND je uvedené len rozperka bez oných udajov. Neviete mi poradiť? Prípadne rozmery alebo fotku.
Dakujem.    [Tomas jawamaniak] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům 07.05.2020 
 Přidat odpověď 
Zodpovězené téma 

Originál barva Jawa 550


 Zdravím, chtěl bych se zeptat, jestli někdo nevíte, jaký je odstín originál světle zelené barvy používané na Jawy 550. Díky moc všem!    [Vajbar]   29.08.2009 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma 

Nádrž Jawa 550


 Sháním modrou nádrž bez prolisovaného loga jawa v modré barvě, měl bych na výměnu červenou také bez prolisů na první typ.    [Roman]   20.10.2019 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma 

spojka parez


 Cau. Vcera sem privezl pareza a ted si s nim nevim rady. Neslo mi vubec radit, tak sem rozpulil motor a zjistil sem ze byla vyskocena vidlicka, tak sem to dal dohromady, motor poskladal. Pak sem dal novou spojku jelikoz stara byla KO a od ty doby to KLOUZE a to je celej problem. Nejdriv sem to zkousel jen tak bez oleje a krytu a vsechno bylo OK, ale pak sem zadekloval nalil olej a chvili jezdil a uz nenastartuju jelikoz strasne klouze. a zda se mi ze trochu klouze i za jizdy. Mate nekdo nejakou radu? Vyhodit a dat z Pionyra?    [Mira]   24.01.2012 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (46) 
Zodpovězené téma 

Pionýr 21 přední tlumiče


 Dobrý den, mám pionýra 21 sport, bohužel před lety byla vyměněna přední část (př. tlumiče). Původně tam byl teleskop bez manžet. Nyní mám nasazené s manžetami a staré byly vyhozeny.
Letos jsem se pustil do kompletní renovace a potreboval bych poradit kde sehnat teleskopy na tento typ z r. 76.
Všude kde jsem hledal jsem našel pouze typ s manžetami.
Děkuji. Ondřej.    [Ondřej]   23.04.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma 

Nádrž Jawa 550 bez prolisu modrá


 Mám modrou 550-tku pařeza řídítka vlaštovky první typ a sháním originální modrou nádrž bez prolisu loga Jawa na bocích. Měl bych na výměnu červenou originální taky bez prolisovaného loga.    [Roman]   20.03.2019 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Sada šroubů 555.


 Ahoj. Neměl by někdo kompletní seznam šroubů na Jawu 555, všude na internetu najdu tak na 550 a dávat přes 2 tisíce za sadu z Jelínka nebo Motokrámku se mi moc nechce.

Předem díky za info.    [Jan MarekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům 22.04.2020 
 Přidat odpověď 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Věnec rozety pařízek - jawa 550


 Prosím o radu, kde koupit kvalitní věnec rozety na pařízka jawa 550. Máte někdo zkušenost s kvalitní replikou?    [Láďa 74Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma 

Pařez 05 - problémy s novou spojkou


 Ahoj, už delší dobu mě trápí nová spojka. Jde zmáčknout velmi ztuha a už jsem na ní zničil dvě levé ručky. Je to obecná vada, nebo bych měl motor rozebrat a podívat se čím to je? Motor měl go minulé léto a kompletně jsem vyměnil obě lamely. Napadlo mě třeba jestli neexistují nějaké slabší pružinky. Ty co jsem tam vracel byly dost tuhé. Či případně jestli jsem nedal špatně kuličku (ta jak se dává s tou spojkovou tyčí). Já ji dal dovnitř.

Díky za rady    [Jakub]   27.03.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma 

Dírka v levém karteru Jawa 20 za řadícím segmentem...


 Nevíte zda tam ta díra má být? K čemu slouží? Mám ji zalepit?    [Pavel]   27.02.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Jawa 50 Dandy - Indukční cívka - SHÁNÍM!!


 Nema nekdo prosim doma přebytečnou indukční cívku na Jawu 50 dandy? Díky moc :))    [Standas91Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům 23.03.2020 
 Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Jawa 23 Mustang - Golden Sport


 Mám přední světlo Aprilia, problém je v tom, že nelze vyměnit žárovku ani rozebrat sklo a parabolu. Chci světlo ale použít zpět na motorku. Ničit parabolu se mě nechce. Pátral jsem, jestli někdo nevyrábí světlo se stejným průměrem skla, že bych vyměnil parabolu se sklem a ponechal rámeček a tělo světlometu původní, no nenašel jsem. Řešil jste to někdo s rozumným výsledkem ?    [rantisek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.07.2019 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (36) 
Zodpovězené téma 

Odebrání dokladů a značky


 Ahoj,chci se zeptat.Teď na sebe budu přepisovat pionýra.Problém je ten,že má originální značku a doklady.Ale prý mi vezmou papíry a znsčku a udělaj vše nové.Ani by mi nevadilo ,kdyby mi udělali nový techničák a dali novou značku.Ale nevíte,jak by se dalo udělat,aby mi zůstaly papíry i značka,i když by byly propadlé.Dost na tom zakládám,mám pionýra po dědovi a takový sebrání mě akorát zničí.Nemáte s tím někdo zkušenosti ?    [Martin]   10.02.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (11) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

MOTOR PAŘEZ 550 LITÝ DO PÍSKU


 Zdravím,nemáte někdo foto víka spojky motoru 550 co byly první lité do písku?Mám motor,ten je jasný, víko je tam sice také ale,jen si nejsem jistý zda je to,to správné ,nebo už novější.Lišili se třeba vnitřně? Rada že to poznám podle struktury je na nic ,víko je pro škodu silně vyleštěné a to i zevnitř,Byl bych rád viděl foto hlavně vnitřní stranu víka.Díky.    [dido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.01.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Jaký je to motor?


 Nevíte někdo co to může být za motor?    [Roman]   08.01.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Přidírání pionýra


 Zdravím, mám už od léta problém s pionýrem.
Vždy když přijde delší stoupání začne se JAKOBY přidírat a v ten moment nejde chcípnout otočením spínačky. Zajímavé je když už chcípne, tak jde okamžitě na první nakopnutí. Z kopce by se to roztrhlo jak jede, to samé po rovině.
Válec ten je krásně zajetý, motor po GO na jeto cca 1500km, je tam nová kliková hřídel, komplet nová ložiska ZVL C3. gufera jsou samozřejmostí.
Zkoušel jsme na přímo propojit eletriku abych jí vyloučil.
Měnil jsem celé zapalovaní, karburátor, válec s pístem, kondenzátor, indukční cívku s kabelem i fajfkou, zkoušel jsem i antidetonační mezeru...
Děkuji za nápady.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.01.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma 

Svetelné cievky na Pioniera.


 Aká má byť zdialenosť svetelných cievok na statore od rotora na Pionieri Mustang?    [Ján ]   08.01.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (4) 
 Strana 1/33 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006