MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 311471 příspěvků |7811 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 30 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMalé motocykly Jawa 50 a ostatní padesátky 29.11.2021 15:33  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Tak začínám pomalu skládat svojí jawu 550 r.v.1957 odklápění sedla do    22.06.2009 / 201
    Jawa 550 s Roku 1955   08.05.2010 / 199
    Modrá 555   24.04.2010 / 189
    mustang 4kvalt   22.02.2009 / 173
    Renovace Jawa 555 (rv.1959)   11.01.2010 / 135
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1111      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 202      Příspěvků Příspěvků: 11832
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/33 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma 

Problem řazení 555


 Dobrý den
Po půlení motoru J555 jsem motor složil a bohužel mám problém s řazením. Ve směru 1-2-3 nezařadím dvojku, jenom 1-N-N-3, ale ve směru 3-2-1 dvojku v pohodě zařadím, a ani nevypadne. Poradili byste čim to může být? DÍk předem    [Vlasta]   18.10.2021 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma 

Silonová futra přední vidlice.


 Zdravím a mám jednoduchý dotaz : jakým způsobem nalisovat nová silonová futra do přední vidlice ? Bylo mi řečeno,že je tam mám nahnat kladivem .... no asi existuje lepší a profesionálnější způsob. Nebo ne ??
Poraďte,díky Mirin    [mirin3]   19.07.2021 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Vyskakující rychlost u 555..?!


 Ahoj na jedná z 555 co mám, vyskakuje rychlost a to 3jka. Převody jsou krásné, skoro jako nové, ale z aboha nemůžu přijít čím je způsobené vyskakování. Nedělá to řadící automat? Opravdu né a né, přijít na to co to dělá :). Díky za pomoc.

Standa    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2011 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (13) 
Zodpovězené téma 

Jawa 23 Mustang r.v. 1977 prasklá pružinka v automatu řazení


 Dobrý den, můj Mustng přestal řadit a po rozpůlení motoru jsem zjistil, že v automatu jedna ze dvou pružinek podobná té v propisovací tužce, ale slabšího průměru je prasklá a vylétla z uložení v otočném těle a třmínku,který drží zvednutý. Mám prosbu, zda mně můžete poradit, kde se dá sehnat nová originál, nebo čím jde adekvátně nahradit. Nemohu uvěřit, že kvůli takové minisoučástce by byl automat k zahození. Děkuji všem, kteří mně poskytnou radu a zdravím vás Jarek.    [Jarek]   30.08.2021 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Nezodpovězené téma 

Pravé víko motoru Jawa 20 pionýr - podložky a o-kroužek v osazení


 Ahoj všem, měnil jsem ložisko v pravém víku motoru Jawa 20 pionýr. Vše jsem dělal podle návodu z Pajkových stránek jawa-50.cz a vše šlo dobře, akorát po montáži mi není jasné, jestli je dobře, že se pod ložiskem sestava podložka-okroužek 9x5- hliníkový kroužek s vybráním pro okroužek po montáží o kus hýbe k ložisku a zase od něj? Ložisko je přitom doraženo, ale je tam kousek poodsazeno odlitým schůdkem v nálitku od zminené sestavy, aby se mohl olej dostávat ke kuličkám. Díky tomu má možnost se tato sestava hýbat o asi cca 2 mm od ložiska do svého uložení a naopak. Není to špatně? Je to normální? Jak pak tohle může těsnit olej? Díky za info.    [Proh]  09.09.2021 
 Přidat odpověď 
Zodpovězené téma 

Motor z 05 do ramu 555?


 Cau,
Potreboval bych poradit od nekoho kdo se vyzna v pinckach...mam 50/555,ale bez motoru....znamy me daroval motor z 05...co jsem koukal na webu tak se zda byt skoro stejny...moje otazka je jestli ss da dat do ramu na 555?    [Vendelin]   30.11.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

MOTOR PAŘEZ 550 LITÝ DO PÍSKU


 NEVÍTE NÁHODOU ZDA PATŘÍ DO VÍKA NA SPOJKU A KARERU VODÍCÍ TRUBIČKA? JEDEN OTVOR VLEVO NAHOŘE JE JAK NA KARTERU TAK NA VÍKU VĚTŠÍ Proč?. V PRVNÍM KATALOGU CO MÁM JE UVEDEN JEN ŠROUB M 5X25.Jedná se o jeden z prvních motorů na pio.550 které byli kartery a víka spojky i zapalování lité do písku!!!Vím že to mohu ignorovat,ale jen z principu . Děkuji za podnětné informace.    [dido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům 19.08.2021 
 Přidat odpověď 
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Jawa 23 lisování kyvné vidlice


 Nazdar lidi, dneska jsem pokusně na starším rámu přelisoval čep kyvné vidlice. Čep jsem koupil v replice jako sadu, co je dnes k mání v krámcích. Udělal jsem si zaváděcí čep i spodní desku na lisování, 12t lis a zkrátka jsem to nalisoval.
Čekal jsem, že to bude pružit jako vždy v těch pouzdrech, no omyl. Nechce se to hýbat nikde :-) tak jsem vzal za kyvku, že to rozhýbu, ale povolil čep v díře rámu. Tak se chci poptat, jestli někdo z vás už tím taky neprošel a třeba poradí, kde jsem udělal chybu.    [rantisek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům 14.08.2021 
 Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Sedlo Jawa 555, r.v. 1962 - farebne prevedenie.


 Ahojte,
Vedel by mi niekto prosím poradiť akú farbu malo sedadlo na Jawa 555 v dvojfarebnom prevedení tyrkysová modrá + hodvábna šeď . Na priloženej fotke sa zdá, že toto sedlo už nie je povodne.
Majiteľovi motocyklu a fotografie ktorú som použil sa ospravedlňujem :)    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.03.2021 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (6) 
Nezodpovězené téma 

Dotaz ohledně spínací skříňky


 Dobrý den, chtěl bych si na svého pionýra 20 umístit Bosch spínací skříňku ( 0-1-2) nemá někdo nějaký výkres jak zapojit elektroinstalaci( pokud je to ovšem vůbec možné), tak aby    [brambor274]  29.03.2021 
 Přidat odpověď 
Zodpovězené téma 

JAWA 05


 Máte niekto Jawu 05 z roku 1962 a aké výrobné číslo. Potrebujem si niečo overiť.    [M.]   10.12.2011 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (79) 
Zodpovězené téma 

Brašna na pionýra


 Dobrý den, celkem rád bych si pořídil brašnu na svého pionýra (Jawa 21) ,avšak potřeboval bych ji v oranžové barvě ,ale nemohu nikde najít... Nevěděl by někdo o nějakém e-shopu kde takové brašny dělají pro upřesnění myslím takovou tu mezi nohy s uchycením za věšák na prsíčku a druhou stranou k pantu ,za všechny rady /tipy bych byl vděčný    [Martin]   10.03.2021 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma 

Správné vymezení vůle převodovky pionýr 20/21/23


 Ahoj všem. Občas se tu řeší vymezení vůle převodovky na pionýra. Mě by zajímalo, jak ji vymezit, respektive kam podkládat distanční podložky o různých silách (mezi jaká kola nebo na jakou stranu?), Aby měly hřídele vůli požadovaných 0,3 mm. Předem moc díky za jakékoliv postřehy, už jsem z toho nešťastný...    [Uhlobaron]   28.08.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Stupačkový kříž Jawa 550


 Zdravím. Nedal by jste sem někdo když tak nějaké detailnější fotky stupačkového kříže na pařízka?? Pokud možno i s rozměry?? Chtěl bych se pokusit si vyrobit jeho repliku. Dík moc...    [Daviiido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2011 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Jawa Mustang 23


 Ahoj chtěl jsem se podělit s výsledkem GO Mustanga. Jedná se o GO, tedy ne renovaci, i když jsem se snažil dodržet vzhled tak jak má být. Když se vyjádříte kriticky nemám nic proti tomu tak snad se bude líbit.    [Mica]   09.11.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (16) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Jawa 23 mustang, výrobné číslo


 Zdravím, aké najnižšie výrobné číslo vlastníte resp. najstarší vyrobený kus, konkrétne u jawy 23 mustang? Prikladám foto môjho mustangu v.č. 909 612, r.v. 1970 Ďakujem    [Maros]   06.12.2012 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (102) 
Zodpovězené téma 

dotaz ohledně GO motoru jawa 21


 Dobrý den,dnes jsem dodělal GO motoru u mého pionýra a po složení se převodovka točí a nakopávačka funguje... zkrátka vše jak má ale kliková hřídel nejde úplně z lehka ,je to problém a nebo to bude stačit zajet/nechat si to "sednout"?    [Marťa]   02.02.2021 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Nezodpovězené téma 

Zadní tlumiče


 Zdravím, chtěl bych se zeptat jestli máte někdo zkušenosti s replikou zadních tlumičů na jawu Pionýr typ 20? Já mám zadní prorezlé a budu kupovat nové.
Děkuji za odpovědi    [Libor]  18.01.2021 
 Přidat odpověď 
Zodpovězené téma 

11zubé kolečko sekundárního převodu


 Ahoj, kdo ho používáte, vadí něčemu? Dře o karter nebo o gufero?    [Prohorovka]   07.07.2012 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (20) 
Zodpovězené téma 

Kartery JAWA 50 Pionýr typ 21


 Mám kartery a jeden z nich je prasklý u spodního oka jak to nějaký mladík půlil kladivem. Mám dotaz ohledně opravy, mám to zavařit nebo mám kartery vyměnit za nové a vyrazit na ně čísla? Je to veterán a proto mně zajímá zda je lepší zanechat staré původní kartery. Děkuji    [Libor]   09.01.2021 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Víko zapalování Jawa 550


 Při prohlížení vík zapalování jsem objevil toto zvláštní víko, které má jinak vypínání spojky-viz fota. V kterém roce se používalo?    [Jarda]   31.10.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Modrá 555


 Včerá se mě konečno podařilo dodělat modrou 555tku.    [otta]   24.04.2010 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (189) 
Zodpovězené téma 

Jawa 550


 Máte někdo zkušenosti s VAPE na pařízkovi,starty,poruchovost...    [Milan]   15.06.2015 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (7) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

MUSTANG GOLDEN r.1972


 NEVÍTE NĚCO O ROZETĚ?? Mám tam rozetu s 1 ložiskem zajištěné dvěma ségrovkami.Nemá tam být rozeta se dvěma 6004?? V katalogu r.1970-NECKERMAN jsou uvedeny 2 ložiska.Díky za info.    [dido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.12.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma 

Dotaz ohledně úpravy elektroinstalace


 Dobrý den, chtěl jsem se zeptat , zda by bylo možné na jawa 20 upravit elektroinstalaci tak aby na prostřední pozici přepínače tzn. denní jízda -> vypnutá světla ale motor běžící byla dobíjena baterie, popř. pokud to někdo z vás již zkoušel tak vaše poznatky a tipy.
předem děkuji za rady    [Marťa]   21.11.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Nezodpovězené téma 

podsedlové plechy jawa 550.


 Prosím o radu, jak mají být přeplátovány podsedlové plechy přes sebe. levý přes pravý, nebo pravý přes levý? Samozřejmě z pohledu řidiče.Je to vpředu u prsíček i vzadu nad blatníkem stejně? Vždy jeden navrchu vpředu i vzadu nebo je to křížem?
díky    [Babula90] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům 05.11.2020 
 Přidat odpověď 
Zodpovězené téma 

Něco pro zasmání


 I když je to spíš k pláči... https://motorky.bazos.cz/inzerat/112864176/jawa-550-parez.php    [Pitr]   02.11.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma 

kulisa řazení jawa 50 555


 ahoj nemáte někdo fotku kulisy, která přijde na 555? skládám jeden motor ze dvou.Vše to bylo dohromady a na googlu jsem si šiml v rozdílu západek, které jsou proti sobě.Jedna verze 3 a pak 2 takové protáhlejší.Jestli chápete co myslím.3 zápakdky jedna strana a naproti zas 3 zápakdy.na tom googlu se to míchá jednou je to tak a podruhé to zas někdo považuje za tu druhou. Předem moc díky    [Jarek]   27.03.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (14) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Nezodpovězené téma 

držák krytu pružiny jawa 550


 Zdravím chapi, prosím o radu jak vypadá a za co je připevněný držák krytu zadní pružiny (kalhotek) na jawě 550. Našel jsem ho v replice jen na aukru, již prodaný a netuším jak se připevňuje, tak bych si ho vyrobil, ale nevím jak by měl vypadat. Na blatníku jsou 2 díry pod pružinou, které nevím k čemu jsou, možná pro ten držák?

díky    [Babula90Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům 26.10.2020 
 Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Vareni hliniku


 Cau,
Nekde okolo Prahy kde se da nechat privarit nova oka na uchyceni k motoru do ramu?    [Petr]  15.10.2020 
 Přidat odpověď 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Staré doklady: platnost, pokuty za neplacenní pojistky, neznámý či mrtvý majitel, slovenské neplatné doklady


 Zdravím,
v poslední době tady vzniklo několik vláken ohledně platnosti/neplatnosti starých dokladů, potížemi s placením pokut ("příspěvků do garančního fondu") ČKP, atd. Chtěl bych to trochu shrnout a doplnit svými „postřehy“.
V příspěvku se zabývám problematikou malých technických průkazů, dodávaných k malým motocyklům (pionýrům). Většina věcí by ale měla být stejná u všech vozidel.
Za informace NIJAK neručím, často jsou to pouze mé „domněnky“ a spekulace. V žádném případě NIKOHO nenabádám k jakýmkoli protiprávním úkonům, pouze se pokusím informovat.
Danou problematiku chci popsat podle SEBE a když to bude možné, budu se snažit pomoci.

Staré doklady, platnost, pokuty za neplacení povinného ručení.
Z předešlých diskuzí vyplynulo, že staré doklady (malá knížečka) platné jsou, k nějakému samovolnému odhlášení by docházet nemělo. Podle všeho tyto doklady většinou nejsou ani vedeny v registru silničních vozidel. Byl prý pro ně nějaký zvláštní registr. Do dnešního jednotného registru se tyto doklady (asi) zapisují až při provádění nějakých změn (přepisy, změny údajů), přičemž se vždy mění i malovaná SPZ za novou prolisovanou. Starý TP se uschovává do archivu a vydává se nový skládací + OTP. Mohou být ale zrušeny, i když je máte u sebe. Při nedávném velkém humbuku, kolem pokut za neplacení povinného ručení, lidé chodili na úřady a hodně dokladů zrušili přes čestné prohlášení (dnes se ukazuje, že často zbytečně).
Jestliže v posledních letech tyto doklady pojištěny nebyly, doplácení příspěvků (tuším 30 kč/den) do „garančního fondu“ (ČKP) nehrozí. ČKP (Česká Kancelář Pojistitelů) tyto doklady evidované nemá, zviditelní se pro ně teprve když je pojistíte a pak z nějakého důvodu pojistku třeba zrušíte - pak by pravděpodobně hrozilo vymáhání peněz. Setkal jsem se ale i s doklady nového formátu, na které nebylo od roku 2002 placené povinné ručení, a nikdo zatím taky nic nevymáhal. Je dost možné, že ČKP řeší prohřešky, v neplacení, vzniklé teprve po nabytí platnosti zákona (třeba já jsem měl na autě díky pochybení pojišťováka neplatnou pojistku od 12.2008 do 6.2009 a neplatil jsem NIC). Pro informaci, zákon vyšel v platnost 1.1.2009. Více se dovíte na: www.ckp.cz.

Doklady psané na neznámého, případně mrtvého, člověka.
Jestliže máte nějaké nezrušené doklady na neznámého majitele a chtěli byste je přepsat, dost záleží na konkrétních úřednících (každý si předpisy interpretuje jinak). Velká nevýhoda je, že ve starých technických průkazech malého formátu nebývalo psané rodné číslo, ba často ani datum narození (výjimečně bývá rok narození majitele). Na hodně úřadech (např. u nás) úředníkům pro přepis vozidla (kromě platné STK, evidenční kontroly na vaše jméno a zelené karty) stačí kupní smlouva a neověřená plná moc. Na některých úřadech plnou moc ověřenou ale chtějí.
Jestliže nějaké takové doklady máte a nevíte, zda ten člověk žije, můžete zkusit pátrací akci v podobě rozesílání dopisů, případně návštěvu. Jestliže dotyčný žije a byl by ochotný vám vozidlo „prodat“, stačí sepsat kupní smlouvu a plnou moc, kde vás majitel zplnomocňuje k odhlášení vozidla a k přihlášení na vás („ke všem úkonům potřebným k přepisu vozidla“?). Informujte se ale, zda na příslušném úřadě při přepisu vyžadují úřední ověření plné moci. Jestliže ano, zajděte s vlastníkem na obecní, či městský, úřad pro potvrzení. Úřad může být kdekoli. Dále by už s přepisem být problém neměl. Plnou moc nepotřebujete v případě, že s vámi majitel na úřad zajde osobně doklady odhlásit.
Může se ale stát, že doklady fyzicky zrušeny nejsou, ale vlastník, při nedávném humbuku s povinným ručením, zašel na úřad doklady pro jistotu zrušit na čestné prohlášení. Pak jsou ztraceny.
Jestliže víte, že je majitel mrtev, máte několik možností. Buď pionýra provozovat i s takovými doklady, pouze je na sebe pojistit a udělat STK (ne vždy to jde). Nebo se pokusit zfalšovat kupní smlouvu a plnou moc a přepsat to. Zatím nemám potvrzené, že by na dopravních úřadech viděli, zda je majitel živ nebo mrtev, proto je další popisovaná možnost vyloženě SPEKULACÍ. Jestliže na příslušném dopravním úřadě nevyžadují ověřenou plnou moc, tak byste se ji společně s kupní smlouvou mohli pokusit zfalšovat. Potřebujete ale znát nacionále vlastníka (rodné číslo, bydliště). Jestliže je majitel ale dlouho mrtev a měl by věk třeba přes 80 let, je tento postup dost na pováženou. Mohli byste zkusit vyhledat pozůstalé a sepsat takové smlouvy za jejich vědomí, třeba i podle originálu „obšlehnout“ podpis a případně napsat datum (před úmrtím majitele). Tyto postupy nedoporučuji, pouze je zmiňuji.

V případě, že se vám nepodaří dohledat informace o majiteli, připravuje se nějaká novela (či co), kdy by bylo možné prý za úplatu asi 500 Kč zjistit informace přímo na dopravním úřadě. Uvidíme čím nás politici (ne)překvapí...
Jen tak mezi řečí... Mám ČÁSTEČNOU možnost zjistit podle údajů v techničáku, jak to s majiteli je, zda žijí a jaká je jejich současná adresa. Můžete mi v případě potřeby napsat na e-mail. Mohly by se dopátrat cenné informace a zachránit jinak mrtvé (hodnotné) doklady.

Neplatné slovenské doklady (nezrušené).
Na Slovensku proběhla po rozdělení federace velká výměna SPZ za nové. Kdo se této akce v daném termínu nezúčastnil, toho z registru automaticky vyškrtli. Na Slovensku je tedy mnoho vozidel, která nemají platné doklady.
Kdysi jsem tak nad tím trochu přemýšlel a něco mě napadlo. V oněch dokladech žádný zápis o vyřazení z evidence není. Při přepisování dokladů do ČR se nezjišťuje, jak dlouho jsou doklady v předešlé zemi odhlášené z registru, prověřuje se pouze registr kradených vozidel. Tudíž by teoreticky stačilo mít ony doklady v odhlášce na sebe, protokol z STK, kupní smlouvu a české povinné ručení. Doslechl jsem se (přímo ověřeno to bohužel ale nemám), že několik lidí takhle přepsalo několik, jinak dost vzácných, dokladů. Možnosti „jak na to“ jsou v podstatě dvě. Buď zkusit štěstí přímo na příslušném dopravním magistrátu (v SR stále spadá pod policii) na Slovensku a domluvit se s úředníky na ne úplně košer postupu. V techničáku totiž stačí mít potřebné razítko, (klidně vymyšlený) podpis úředníka, datum a vaše nacionále v odhlášce. Nebo si to razítko nechat někde vyrobit (je úřední kulaté, bude to celkem oříšek), či ho dotisknout tiskárnou.
Ještě bych popřemýšlel o jednom zápise, se starším datem, v TP navíc, a to o změně SPZ na nový formát (termín výměn starých SPZ by chtělo zjistit). Přece jen kdyby byl nějaký český    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.08.2010 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (107) 
Zodpovězené téma 

Barva/pneu nesedí s TP??


 Čau, od strejdy jsem zdědil Fichtla a chystáme se ho přepsat na mě, ale narazili jsme na problém. V TP je napsaná barva "zelená-základní", ale Pincek je modrej (zřejmě lakovanej). Maska je stříbrná. Zpod laku jakoby vylízá origo tyrkysová, rám je taky tyrkysový a kříž, stupačky, zadní vidlice atd. jsou zelené (viz foto: https://ibb.co/n0VVyXL ). Takže se ptám, myslíte, že s tím projdu EK? A taky: Ve velkém TP jsou psané jakési pneumatiky 2,27-16 (přední i zadní), když přitom na Pio mají být údajně 2,50x16 vpředu a 2,75x16 vzadu, ne? Nějak tomu nerozumím. Má s tím někdo zkušenosti? Děkuji za každou radu.    [Filip]   23.08.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Nezodpovězené téma 

Jak sundat řídítka na Jawa 05?


 Dobry den, mam doma Jawu 05 z roku 1964 mám v planu kompletní renovaci, ale zasekl jsem se u toho že nedokáži sundat řídítka. Vydlice mám dole, matky nad brýlemi i tu jednu pod jsem úplně sešrouboval ze závitu. Nic méně nejsem schopný je vytáhnout pokud to vůbec jde. Dekuji za rady.    [Tomáš]  27.07.2020 
 Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Sundání brýlí - Jawa 50/20


 Překopírované téma z obecného fóra:

Promiňte, že obtěžuji se zdánlivě banálním dotazem.
U Pionýra jsem sundal řidítka, teleskopy a zůstávají pouze dva nosníky, tj. brýle. Ty horní nejdou sundat přes drážku v trubce, v brýlích je zobáček, který vyndání brání. Bojoval jsem, hledal i na internetu, ale nepodařilo se mi to přesto sundat.

Poradíte mi, prosím?
Moc děkuji
PK    [Petr Kult]  14.07.2020 
 Přidat odpověď 
Zodpovězené téma 

tlumivka 555


 ahoj když se dívám na zapojení el. na 555 je tam taková krabička kde jdou káblíky 56,58,55 co to je?V staré elektrice ty tři dráty byli propojeny navzájem.Dávám dohromady známému pincka a žádnou tlumivku ani usměrňovač tam neměl.Předem dík za odpověď    [jarek]   29.05.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (9) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Indukcna cievka prosim o radu Jawa mustang23


 Zdravim chcel by som sa spitat mame jawu mustang23 kupili zme tam 8V
indukcnu cievku ale nakoniec zme prisli na to ze tam patri 6V bo to je
15W 5W pojde to aj na tu 8V indukcnu alebo tereba kupit 6V indukcnu
alebo sa to da neako zpojazdnit na tu 8V indukcku som amater tak kazdu radu krytiku uvitam    [maerekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Motokolo


 Dobrý den všem.Prosím o pomoc.Sháním informace o vyobrazeném motokole.Výrobce,roky výroby,no prostě co se dá.Na internetu jsem našel jen jednu fotku.Tak šest let dozadu se prodávalo a.u.k.r.u a prodávající to měl i s doklady od výrobce.tudíž vím,že to není samodomo.I zpracování je velice dobré.Základ je nějaká eska a motor jednorychlostní babetta.Díky všem.    [david 30Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.06.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (6) 
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Jawa pionýr 23


 Zdravim,mám otázku ohledně vzduchového filtru u pionýra 23. Pionýr jde normálně nastartovat ale pak když se rozjede s manžetou na karburátoru tak se na plný plyn začne dusit ,když sundám za jízdy manžetu sání tak se motor roztočí a jede úplně bezproblémově i na plný plyn.Díky za rady Libor.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů 17.06.2020 
 Přidat odpověď 
Zodpovězené téma 

Barva vs. štítek?


 Zdravím, přišel jsem k motocyklu Jawa 50/20. Upravuji a opravuji díly, případně je nahrazuji. Můj problém spočívá mj. v tom, že nemám TP - pokud není nějaká nová zázračná cesta, jak to udělat jinak než koupí jiného TP a následnou úpravou štítku - což já osobně považuji za barbarské a neuctivé vzhledem ke stroji. Chci co největší autenticitu (i duševní), a proto jsem se rozhodl přihlásit motocykl na veteránské značky.
Abych to zkrátil. Můj rám má rok výroby 1975, přičemž plechy jsou modré, a některé při broušení odhalily i spodnější oranžovou barvu. Chci se Vás zeptat - v roce 75 se podle Vašeho webu vyráběly motocykly pouze v barvě kari nebo šedá. Není možnost, že by se stále vyráběla i barva modré, popř. té oranžové?
Je možné, že je stroj složen z vícero kusů, ale jak jsem řekl, chci, aby motorka měla jednotný styl, a tím pádem se dala přihlásit jako veterán. Jinak ta oprava asi nemá smysl.
Z mého pohledu mám tedy na výběr: upravit štítek podle potřeby, změnit celou barvu stroje odpovídající roku 1975 nebo koupit jiné plechy.

Prosím Vás o radu a předem Vám za ni děkuji    [Petr Kult]   23.05.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (7) 
Nezodpovězené téma 

rozebrání tachometru


 ahoj chtěl bych koupit nový ciferník na tachometr jawa 555.Jde lehce sundat ručička tachometru, nebo je to porod?Ptám se, než do toho začnu vrtat.Předem dík za odpověď    [Jarek]  24.05.2020 
 Přidat odpověď 
 Strana 1/33 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006