MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306942 příspěvků |7536 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 75 | Přihlášených: 2 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPředválečné motocykly ČZ 22.9.2020 10:58  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Gargoyle Mobiloil D cena?   31.10.2013 / 263
    zdravím všechny
mám na vás na všechny prozbu
chtěl bych ud....
   13.01.2008 / 258
    čz 98 r.v.1937   02.02.2014 / 168
    čz 250 sport   04.05.2010 / 161
    ČZ 175 1935 tachometr   12.06.2012 / 125
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 841      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 114      Příspěvků Příspěvků: 10622
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/266 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  Trochu jsem se problémem ještě zabýval a jde koupit ložisko RNU 2203, což je válečkové bez vnitřního kroužku (s vnitřním kroužkem je NU). Toto ložisko je stavěno pro hřídel dn 22,1mm a má válečky dn 6,5mm a vnitřní průměr obalu má tedy dn 35,1mm. Stačilo by tedy vydělat klec a válečky a nahradit válečky dn 6,05 mm. Problém však nastává, že se tam kvůli většímu průměru válečků nevleze jejich původní počet (15) a musela by se tedy použít klec, nebo nechat mezeru.    [lipcaa]   19.09.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Rad by som sa spytal, ci si aj zistil tie rozmery... tiez by mi to pomohlo..    [chris7] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.09.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Mnohokrát děkuji za odpověď.    [Tony]   17.09.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  z druhé strany    [lipcaa]   17.09.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ložisko myslíš válečkové? Takřka nikde. Občas se objeví zázrak v podobě starých zásob, ale v současné době se nic takové již nevyrábí. Ložisko nemá vnitřní kroužek a válečky běhají přímo po čepech klikového hřídele, které jsou pro tyto účely zušlechtěny. Pokud máš ve špatném stavu i čepy, tak ti nové ložisko nepomůže. Nanesení tvrdochromu není řešení. Pokud jsou čepy nalisované (u poválečných sportek), dají se udělat nové (včetně zušlechtění). Pokud jsou čepy součástí setrváku (u předválečných) tak leda vyjiskřit a opět udělat nové. Určitým řešením je použití dostupného válečkového ložiska NU 2203 ECP s průměrem vnitřního kroužku 22,1mm, čep má 23mm. Kroužek lze vyjmout a zahodit, čepy zbrousit, zušlechtit a znovu zbrousit na kulato na oněch 22,1mm. Nově se pak musí na menší vnitřní průměr vyrobit labyrinty a vyřešit koženou prachovku u zapalování. Dalším řešením je ložisko malosériově vyrobit. Celou klikovku i s nově vyrobenými ložisky a labyrinty ti vyřeší třeba Motoservis Padalík, cena ale odpovídá vynaložené práci a kusové výrobě a přesahuje 10 tis. Já osobně preferuji použití starého ložiska a čepů, pokud je to aspoň trochu možné. Vzhledem k nájezdu veterána se opotřebení již příliš nezhorší.    [lipcaa]   17.09.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

Ložiska na kliku čz 250 sport predvalečna


 Prosím o radu kde by se dalo sehnat ložiska na kliku na predval. Čz 250 sport. Mnohokrát děkuji za radu.    [Tony]   16.09.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (4) 
Odpověď  Ahoj Gripene tak jak jsi pokročil ?    [pavel229] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Díky za odpověď Monty, prosím máte někdo fotku jak páčka vypadá? Pan Ryšavý má páčky vyprodané díky za odpověď    [pavel229] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.09.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě foto z druhé strany aby bylo znát ze není co zachranovat ze stareho laku.    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady už původní stav zachovat nejde a jen tak retušovat, to nechat jeste pár let tak to zametu na lopatku. Tady třeba foto kasliku a tak vypada vetsina dílů    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Hlavně to nechej v původním stavu a laku a opravované části jen zaretušuj. Minimálně hodnotu to bude mít vyšší a samozřejmě to bude i lépe vypadat.    [lipcaa]   11.09.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  http://www.vyrobamotoreplik.cz/kontakt.php    [Monty]   10.09.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Nevložil by ste sem prosím někdo kontakt na pana Ryšavého , potřeboval bych ho kontaktovat jestli stále vyrábí páčku sytiče na tourista nebo nevíte případně někdo poradit kde sehnat páčku předem díky    [pavel229] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Všem co poradili s délkou předního blatníku spodní strany děkuji. Opraveno.    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Případně ještě prosím vás od které firmi mi doporučíte kompletní řídítka? Předem díky za odpověď    [pavel229] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.09.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zdravím vás tu všechny po dlouhé době měl bych prosbu nekupoval jste někdo repliku předního světla na ČZ 250 Tourist ročník 1939 od Reno Indian moto ? https://reno.indianmoto.cz/cs/svetlomety-elektrovybava/85-svetlomet-prumer-195-mm.html
Jak jste případně spokojení s kvalitou?
A ještě jeden dotaz neporadíte mi prosím někdo kdo vyrábí váčku na novější typ zapalování F1LN 50/6 1800? díky    [pavel229] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.09.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  zavolejte na 775664451 dá Vám míry    [rf]   04.09.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady foto předního blatníku, který bych potreboval změřit a vyfotit. Děkuji    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.09.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Čz 175 Standard předválečná


 Koupil jsem tento motocykl a pomalu se chci pustit do oprav plechařiny. Motorka stála léta ve stodole zabořená v zemi a přední blatník je uhnilý, což nebude problém opravit ale chtěl bych poprosit, jestli by někdo změřil a vyfotil délku blatníku od nýtů vzpěr dolů.    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.09.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (6) 
Odpověď  Například ta z netu, co je nyní za 140, či kolik byla prodaná s druhou lepší za 200 a to již od mezičlánku, paradoxně se na burze neprodali a po ní šli k překupníkovi...    [P]   10.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj nakonec jsem tu na aukru nekoupil a asi jsem udělal špatně hold sem zaváhal no... tak koukam po inzerátech a kolem těch 130 se dá sehnat 175 standart ale furt váhám protože přece jenom je to dost peněz...    [Hosta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Teď se zase jedna vydražila na aukru.
https://aukro.cz/cz175-predvalecna-6971265325
Já jsem teď koupil 175standard, tak sleduju aukro a inzetáty tak nevim jestli seženu vsechny potřebné díly    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tak je pravda, že tohle si mohou dovolit jen původní stroje...moderní replikátoři, a jejich leštěnky odsouzené hladovět po kapce benzínu ...na to nemají :)    [Rodon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Noooo, zkus nahodit fotky, taky jsem jednou laboroval, a nakonec musel nastavit až na 6,5mm....    [Rodon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pružiny jsem nechal výrabět nové, mám jich ještě celý pytel :)jak na ně narazím v nekonečné garáži prodám Ti sadu pokud chceš...    [Rodon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  No, ono to půjde těžko poznat z čb fotek :).ale osobně jsem to nikde nikdy neviděl..nemohlo by se jednat "čistě" o vyjádření prvního majitele ? nebo nějaký facelift tehdejší doby ?Mrkni na detaily ve světle,a celkově všechny detaily...popřípadě když dodáš kousek "barvy a železa " zjistím (ale ne hned) staří stroje ...    [Rodon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Řekl bych, že ta aukce proběhla a dopadla jako jedna z tisíce "reálně" ...bez samopříhozů a šponování prodejcem..osobně mě zajímá kdo jí koupil :)
A jestli váháš nad cenou..tohle je "slušná " cena, ale čekej to, že valný zájem jedinců o tyhle stroje je na (byl) vrcholu...    [Rodon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ať ji koupil kdokoliv, tak v dnešních cenách dílů podobné torzo za tolik nikdo neposkládá, pokud nemá opravdu velké štěstí, i když si o tom myslím své, tak to vlastně šlo.    [P.]   25.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj, koupil jsi tu z aukra? Vydražila se za cca 66tis.    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

čz 175/250 koupě


 Dobrý den,
již dlouhou dobu se snažím zakoupit předválečnou čz protože se mi moc líbí sám mám čz 125t v původním stavu a rád bych rozšířil sbírku o předválku. Bohužel doby kdy se dali koupit předválky za pár korun jsou již pryč a já se vás proto chci optat na radu zda jednu z těchto inzerovaných motorek má smysl zkoušet zakoupit.
https://aukro.cz/cz-175-standard-1939-6970963063
https://motorky.bazos.cz/inzerat/122764902/cz-250-sport-19389.php

vidím že u obou nějaké díly chybí ale obě mi přijdou jako dobrý základ, ale jelikož se v předválkách tolik nevyznám prosím o nějaký kritický pohled na inzerované stroje tzn co je z jiného modelu a zda chybějící díly jsou nějak normálně sehnatelné a dále o reálnou tržní cenu obou strojů. Nemám osobně nárok jestli to má být 250 nebo 175 prostě bych rád předválečnou čz pro občasné vyjížďky a spíše preferuji původní stav viz moje téčko. Proto se mi víc zamlouvá ta 175 ale rád bych věděl kolik je adekvátní cena a jestli to není úplná složenka abych někomu nenaletěl. Moc děkuji za odpovědi s pozdravem Honza    [Hosta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.07.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Zapalovani ČZ 175


 Dobry den
rad by som vas poprosil o radu ohladom zapalovania na CZ175. Motor som kupil kompletne rozobraty i so zapalovanim. Ako zistim aky vykon ma zapalovanie? Oznacenie magneta Bosch ULC1AL (S17/2).. Nemate niekto kontakt na renovaciu cievok a pod?
dakujem    [chris7Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.07.2020 
 Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vyrábí prosím někdo třecí podložky tlumiče kmitů přední vidlice? Jinak by mi stačilo uvét šířku podložky - textit nebo pertinax si seženu.    [Martin Štindl]   10.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, zprovozňuji kamarádovi ČZ 250 Sport a chtěl bych poprosit jestli by mi někdo nezměřil průměr kuličky na páce řazení popř. o jaké dřevo se jednalo. Tato stávající je určitě menší a také matice není zapuštěná do kuličky.    [Martin Štindl]   10.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Výplet kol ČZ 175 Standard


 Dobrý den.Potřeboval bych poradit.Začal jsem renovovat ČZ 175 Standard r.v. 1938 (dle štítku,průměr bubnu 150) a nevím jak dlouhé špice použít.Hledal jsem snad všude,ale tenhle údaj jsem nenašel a nerad bych kupoval naslepo.
Předem děkuji za odpověď.    [Zdenda 175Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2020 
 Přidat odpověď 
Odpověď  Dobrý den,
řeším ten samý problém na předválečné ČZ175, navíc si myslím, že kromě cívky a kondenzátoru mám ještě vůli na kladívku. Udělám to samé, nechám repasovat celé magneto, včetně kladívek. Jiskra je slabá, bohužel se mi pak hltí motor směsí a nejde do otáček. Předstih je seřízený.. svíčky jsem zkoušel různé, nejlepší je zachovalá stará s dvěma caplíky, ale ve svíčce problém nevidím.
Nabití magnetů by mělo pomoci.. a ještě si myslím, že před svíčkou by neměla být "fajfka" má nějaký odpor, což může požkozovat cívku

Pokud se Vám dá zavolat, rád bych se zeptal na detaily

pavel.hbrod@seznam.cz    [Pavel Doležal]   05.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  dobrý den jaký rozmēr nýtů se používal na spojení rámů čz 250 tourist 1937 dēkuji    [Pavel Novosad]   02.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Mě by se více líbila střelba v zatáčkách a jízda po uchu , tam se ukáže střelec ..Je to všude okolo nás, naleštěné mové stroje s chromem, který oslnuje a když přijdou zatáčky, málem dají nohy dolů , mají stažené prdele , ale přijde rovina a už to jede. To platí i u aut..Jinak myslet si, že stará motorka je jen na cestu okolo kostela , jinak lehne mají právě ti moderní hoši..Samozřejmě u původního zapalování je to úspěch, protože vše stárne a cívky a magneta obzvlášť. Ale je to lepší, než když moderní fanda, všude na.ere Vape ,/ samozřejmě v situaci, kdy to jinak nejde, se to dá pochopit/, a jinak motocykl zmodernizuje, a pak hovoří o obtížnosti renovace , dodělá celou modelovou řadu, kterou zamkne a motorky jsou odsouzené k dědictví pro vnoučata..Často ani nejsou schopny provozu...To je lepší tento borec nakonec...s originálem.    [kříž]   31.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Prosím o aktualizaci téma vyosení zadního kola čz 175. Nejsem z toho moudrý.
Díky.    [ferdamravenecRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

ČZ 250 SPORT


 Nazdar Čezeťáci,
obracím se o radu s klouzající spojkou. Má někdo info, jaké rozměry mají spojkové pružiny,
/délka nové?/ případně , kde je koupit? Dále bych potřeboval info ke spojkovým lamelám, jak má být silné korkové obložení? Obložení vypadá zachovale.
Spojka v klidu /motor neběží/ vypíná, ale při prošlápnutí start. páky klouže, olej PP 80.Zkusil jsem podložit pružiny spojky podložkami-to nepomohlo.Děkuji za radu Pepa    [nováčekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Odpověď  Klasický generační problém dalo by se říci, neváží si umu předků a historie. Samotnému je mi líto stroje v oblacích prachu. A prezentace dědictví naštvala asi velmi mnoho veteránistů i přes pokus o omluvu svého jednání.

Na druhou stranu ale musím poznamenat, že velké množství mých dnešních vrstevníků v mládí odrovnalo na polních cestách kdejakou zetku, či wandráka a nemohli se dočkat 15 let a nového mopeda, pionýra. Velmi často se dnes vzácné a přeplácené stroje válely v lepším případě ve stodole čí chlívku, v horším stály opřené o zeď, či dokonce o strom.
Mě sice chytla retro mánie již v 6 letech, kdy jsem ze skládky přinesl svůj první veterán - na setrvačník a vyvrcholilo 10 letech kdy jsem přinesl torzo svého prvního bicyklu, ale co pamatuji, každý jinak toužil po všem novém, moderním a staré se odkládalo, většinou do kopřiv.
Když si tak vzpomenu, že téměř v každé chalupě kolem bylo nějaké moto a dnes již není, protože je otcové vyhodili na skládku a s nadšením vyváželi rodinu ve vytouženém spartaku, tak mne také napadne, že by to mohla být neúcta k historii. A co těch historických, předválečných strojů ale bylo.
Z funkčních motorů a podvozků se nadělaly traktůrky a jelo se býkům na zelené.
Viděl jsem dokonce čechii přivařenou k nějaké nápravě a proorávala brambory.

Takže chování ke stroji na videu mne moc nepřekvapilo, protože lidí, kteří litují každého starého orezlého šroubku skutečně není mnoho. Většina se řídí heslem "staroje rozrušim - novoje postrojim a odkládá do kopřiv.    [vintera]   17.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/266 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006