MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 292455 příspěvků |6848 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 49 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPředválečné motocykly Jawa 21.2.2018 00:11  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Jawa 250 special   30.11.2009 / 447
    Ahoj,dnes sem se stal novým majitelem Jawy Villiers a měl bych pár pro....   17.12.2006 / 229
    Začátek - jawa 175 special   19.10.2012 / 216
    Jawa 250 Duplex Blok, r.v. 1939   24.04.2012 / 200
    Jawa 250 Speiál 1939   02.02.2012 / 113
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 715      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 17 / 162      Příspěvků Příspěvků: 7774
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/48 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 250 Duplex Blok, r.v. 1939


 Dobrý den,

v tomto tématu bych se rád věnoval mému nově získanému motocyklu a jeho renovaci.Jedná se o mou první renovaci, tak doufám, že vše dotáhnu do zdárného konce.Motocykl jsem získal od mého otce,který jej zakoupil v roce 1978, když byl přibližně stejně starý jako já teď(24) za 400,- korun.Motocykl ležel 34 let rozebraný ve stodole.Jak se zatím zdá, je stroj snad 100% kompletní, snad chybí pouze plíšek na zadním blatníku, který drží lampičku.Skoro všechny díly nesou logo FJ a byl bych rád kdyby to tak také zůstalo repliky jsem se rozhodl nepoužívat s vyjímkou ráfků a výfuků.
Postupně zde budu dokumentovat průběh prací a budu vděčný za konstruktivní kritiku a rady.Kdyby zde byl někdo, kdo vlastní tento málo vídaný stroj, byl bych rád kdybychom spolu mohli vše konzultovat a předávat si cenné informace.Na internetu se toho moc zjistit nedá, zatím pro mne nejlepší zdroj informaci jsou dobové brožurky k motocyklu:Katalog náhradních dílů a příručka pro jezdce.

Celý tento projekt odstartoval zhruba před třemi týdny a od té doby jsem provedl následující kroky: kompletní rozebrání do posledního šroubku
: vyčištění všech komponentů
:nalakování sedla a odeslání panu zelenkovi na potažení světlou hovězí kůží,na toho pána jsem našel na internetu dobré reference tak doufám, že se vše podaří.
:nyní připravuji díly na chrom.Na základě informací, které jsem získal zde na fůru nechám všechny díly včetně nádrže nachromovat u pana Vepřeka.

:dále připravuji díly které mají přijít do laku na pískování.To znamená-bude mne čekat výroba nejrůznějších krytek a šroubů na zakrytí závytů a přesných děr proti poničení.

:co se barvy týká nechal jsem si namíchat 0.5 litru barvy podle vzorku který se dochoval na rámu pod štítkem s výrobním číslem a k tomu přikoupil tmelový plnič.Mám možnost využít lakovny tudíž si vše budu stříkat sám.

:výfuky jsem objednal od pana Hadrávka včetně koncovek které bere od slovenské firmy Buyak.



Toto by na úvod mohlo stačit, pro představu přídávám fotografii a jen co s prací pokročím dám vědět.    [Lada]   24.04.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 200 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Osobně nezavrhuji renovaci, když máte opravdu stroj rezavej od začátku do konce, či jste ho poskládal z dílů aj., nebo že jste použil raplikové výfuky, ráfky, dráty, řidítka a nějaký díl který nemůžete již sehnat, ale repliky celkem zavrhuji, no problém je v tom, že jen málokdo chce přiznat že jeho stroj ta replika je, nebo ani neví jak to s jeho strojem je, a to je asi největší problém, své věci si cením, jelikož vím přesně jak na tom jsou a dokud nemám důvod je prodat, nanám ani potřebu prokazovat jak to s jejich původem je. Bohužel je dnes vidět, že prostě lidi moc neuvažují a platí, asi to šílenství jen tak nepřestane, když vidíte ten obrat cena za poslední dva roky a to nejen u nějakého OHC, OHV, předválečných zetek aj., ale u posraných mopedů, pionýrů, kývaček, péráků, céček aj., tudíž zájem stále je a stále se nacházejí další a další kteří se tomu věnují, ať už proto že se jim to zalíbilo, nebo to mají jako investici, starých časů se již asi nedočkáme a dnes začínat s českými motocykly považuji za šílenství.    [Pavel]   20.02.2018
Odpověď  V budoucnu cítím nezájem dnesni generace to bude hlavni problém si myslím.    [ER]   20.02.2018
Odpověď  radek. Že ty doma nějakou takovou drahou repliku máš? Jasně, vypadají pěkně, hezky se blýskají, mají krásný lak, prostě nádhera. A je skoro zadarmo, podle tebe. A hodnotu drží.
Stačí už jen říci. A to se vyplatí.
No nevím, kolik za ně chtějí prodávající ale levné rozhodně nejsou.A hodnotu drží? No pokud někdo chce investovat do kopií, je to samozřejmě jeho věc.Ale můj názor je, od kopií ruce a peníze pryč.
A k tvému vyjádření- Veterán je i replika a stojí to za to, konec citátu, To opravdu myslíš vážně?
A že jich moc není? Já bych řekl, že jich je spousty. Teprve uvidíme co to v budoucnu udělá s cenami.    [PS]   20.02.2018
Odpověď  Místní usmrkanci muzou utrit nos nad vsim co stojí 100 a více (100tisic je dnes v dnesnim financne narocnem zití pro vetsinu bezne pracujicich absolutne nerelana castka nasetrit proto ta agresivita ze je temer vse mimodosah a kdo to koupi je blazen a kde na to vzal)    [Tom]   20.02.2018
Odpověď  i pěkná replika je hromada práce a vypadá pěkně, rozhodně lepší jak obraz o ničem za 5 mega
ta motorka je pořád zadarmo, víceméně vše co stojí stejně či méně jako nové premiove auto (1,2m) tak je dobré a hodnotu to drží a zvyšuje u premiovky za tři roky je to na provaz a nebo pořád dokola kupovat a tratit, kdo na to má at to delá... veterán je i replika a stojí za to ta krása a zase tolik replik není... řekl bych že velice málo a ojediněle...    [radek]   20.02.2018
Odpověď  Kde jsou originály? Kde by byly. V háji. Drtivou většinu odnesl čas, z toho mála co zbylo byla velká část neprozíravě v duchu doby proměněna v nachromované leštěnky a to něco málo co zbylo je sem tam k vidění.    [PS]   20.02.2018
Odpověď  Navrhuji přirážku 100% u originálů a kdo to teď zaplatí.... a kde vlastně ty originály jsou?    [vlk]   20.02.2018
Odpověď  Honza. Naprostý souhlas, vidím to stejně. Kdo nakoupí nebo nakoupil v dnešní době za přepálený ceny zrenovovaný kopie ať už vědomě nebo nevědomě, a ještě jako investici může v budoucnu velmi splakat nad výdělkem. A navíc mít kopii. Těch může být de facto neomezené množství. Může se kdykoliv vyrobit. Za rok, za 10 let, prostě kdykoliv.Pokud bude poptávka a vyplatí se to. To srovnání s obrazem naprosto platí, i sebe lépe nově namalovaný obraz podle obrazu starého mistra není original. Dá se spíš předpokládat a i se to opravdu děje- růst zájmu o stroje v původním stavu a i jejich cen a pokles zájmu o stroje po renovaci. I v inzerci je nyní v nabídce řada profláklých motocyklů po renovaci, profláklých tím, že se u nich hodně kopírování vyskytuje. Jsou k mání za velmi vysoké ceny a jsou tam dlouhodobě a nějak nemizí.    [PS]   20.02.2018
Odpověď  Sázka na jistotu je tyto renovovaný motorky za dnešní přepálený ceny raději nekupovat. Člověk do toho už nevidí a replik bude jen čím dál víc. S cenami to může nemile zahýbat. Podobně jako přemalovaný obraz od známého autora dobrá investice není.    [Honza]   20.02.2018
Odpověď  bohužel ta cena repliky je ok, originál je za 600 a více... replika je cenově jakžtakž    [vrt]   19.02.2018
Zobrazeno 10 z celkem 200 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (200) 
Zodpovězené téma  

jawa 350 sv


 Malé víčko na převodovce - číslo 52118 - jakou má mít povrchovku ?    [jan]   30.05.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Potreboval bych poradit,jakou barvou nastrikat elektronovy blok motoru.Vim,ze by se to melo chemicky osetrit,ale moc to nefunguje.Par kapek vody a elektron
zacne oxidovat.    [Martin]   16.02.2018
Odpověď  Pokud se jedná o docílení toho nazlátlého povrchu, tak to umí pan Tůma, Chemické leštění. Dělal mi kartery na Duplexe a vypadají parádně. Ale je pravda že po čase postupně ten zlatavý nádech pomalu mizí.
Jinak pokud je převodovka hliníková, tak zas ta pak bude krásně svítit jako vyleštěný hliník.    [Gripen]   10.07.2015
Odpověď  Umí dnes někdo mořit kartery a převodovku,tak jako dříve?    [Michal]   10.07.2015
Odpověď  Motor-kartery jsou z elektronu-hořčíkové slitiny. Ta se moří ve směsi kyselin a vzniká zlatý povlak, který má však malou odolnost chemickou i mechanickou. Proto se na motorech dochoval jen na vnitřních stranách.    [Honza l]   30.06.2015
Odpověď  Měl bych otázku ohledně zlaté barvy motoru na jawě 350 sv, konkrétně na který typech (jestli jen některé výrobní čísla?) se používala, nebo šlo jen čistě na vkusu majitele, který si ji takto zkrášlí?    [Martin]   30.06.2015
Odpověď  V té době se zinek nepoužíval, obzvláště černý. Je to brynýr.    [J]   31.05.2012
Odpověď  myslíte barvu černou nebo černý zinek?    [jan]   31.05.2012
Odpověď  Bylo černěno.    [Jiří]   30.05.2012
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zodpovězené téma  

Jawa předválečná - číslování rámů


 Zdravím, mohl by mi prosím někdo udělat jasno v číslování rámů u předválečných Jaw ? Prý měli 4 místná čísla. Seznamy výrobních čísel podle roku výroby co jsem si všiml zahrnují pouze výrobní čísla motorů nebo celých strojů, která jsou pětimístná. Mám doma rám s vidlicí na n.d. s číslem 3396. Ukazovalo by mi to na Villierse, ale nejsem podle žádné tabulky schopen určit rok výroby. Pomohl by mi někdo? Možná se to tu už řešilo, já jsem ale nic nenašel. Díky    [Pavel OHC]   09.02.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 506 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Prosím pana Arnošta o identifikaci speciálky 175 s č. Motoru 50080
Posílám poděkování a obdiv za Vaše znalosti.
děkuji s pozdravem Milan    [malinadRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2018
Odpověď  Dobrý večer, poprosil bych pana Arnošta, zda je možné identifikovat Jawu 350 OHV- číslo motoru 84598 a též Jawu 250 Special č. motoru 79445. Předem mnohokrát děkuji, s pozdravem Morc.    [morcikRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2018
Odpověď  Prosím pana Arnošta o identifikaci speciálky 250 s č. Motoru i převodovky 86942
Bohužel nevím číslo rámu. Byl tam ze 175 ccm. Posílám veliký dík a obdiv za Vaše znalosti a obdivuhodnou ochotu    [Vladimír]   20.01.2018
Odpověď  Dobrý den, ještě poprosím pana Arnošta, ke včerejšímu dotazu, pokud souhlasí číslo motoru s převodovkou, tak by mělo byt 83661. Opět předem děkuji za informaci.    [Jarda. H.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.01.2018
Odpověď  Dobrý večer, poprosil bych pana Arnošta, zda je možné identifikovat Jawu 350 OHV dle čísla rámu 5796. Předem děkuji.    [Jarda. H.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.01.2018
Odpověď  Dobrý den, mohl bych se prosím rovněž přidat s žádostí na p. Arnošta o identifikaci motocyklu Jawa Duplex číslo 977? Děkuji předem. Petr30    [Petr30] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2018
Odpověď  Dobrý den.Prosba pro pana Arnošta zda by mohl identifikovat Jawu 175 číslo rámu: 44528 a číslo motoru: 44044.Děkuji.    [Havlíček]   07.01.2018
Odpověď  Zdravím všechny. Prosím o informaci k Jawě 175 Speciál. Mám motocykl s výrobním číslem rámu 51680, motor a převodovka 51834. Prosím o identifikaci kdy byl vyroben a komu prodán. Dále mě zajímá, zda všechny motocykly byly osazeny výrobním štítkem? Na tom svém jsem ho neměl a ani jsi nejsem jist, zda tam někde někdy byl. Všem moc děkuji za reakce.    [Míra]   02.01.2018
Odpověď  Prosil by som aj ja p.Arnošta o identifikáciu Jawa 250 Special v.č. 70488, rám 920. Díky.    [gargamel]   28.12.2017
Odpověď  Dobrý den, prosím pana Arnošta o identifikaci Jawy Special 175 s výrobním číslem 49762. Mnohokrát děkuji. Jirka    [Jirka]   12.12.2017
Zobrazeno 10 z celkem 506 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (506) 
Zodpovězené téma  

Prodejní štítky zástupců JAWA


 Zdravím, od Arnošta jsem se dozvěděl, že v Kyjově prodával motocykly Jawa pan Miroslav Frýbort. Chtěl jsem se vás zde na fóru zeptat, jestli někdo netuší zda tento prodejce měl svůj prodejní štítek (na blatník nebo nádrž). Případně kdyby někdo měl foto štítku, nebo štítek samotný na výměnu. Děkuji
PS:Rád se podívám i na fota štítků jiných prodejců motocyklů Jawa    [Michal K.]   23.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zástupce Nosál    [Michal K]   10.02.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zástupce Kváč    [Michal K]   10.02.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Huleš Písek, předek našho úspěšného motocyklového závodníka Jardy Huleše z Čimelic    [Vulcan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2018
Odpověď  To je velmi zajímavý nápad dát sem štítky prodejců Jawa. Jen prosím v Českých Budějovicích mám v záznamech pouze prodejce Jana Konopu. Pan Popela pravděpodobně neprodával motocykly Jawa...    [Arnošt]   09.02.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tábor    [Jarda. H.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nemček Púchov    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Popela Budějovice    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Slavík Plzeň    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Ráfky a bubny chrom nebo barva?


 Zdravím pánové, měl bych dotaz na Jawu 250 Speciál týkající se ráfků a brzdových bubnů. Existuje nějaké pravidlo podle kterého se určí zda mají být kola v chromu nebo barvě? Například rok výroby, výrobní série apod.? Mám jednak 250, rok 1936, řazení přímo z převodovky, ploché výfuky a jednak 250 rok 1938, řazení v kulise na nádrži pouze s nápisem JAWA, kulaté výfuky. Jaké provedení by měly mít tyto motorky? Pokud dáváte ráfky do barvy, tak jakou barvu používáte? Pokud se to tady již dříve řešilo, tak se omlouvám, že jsem to přehlídnul. Předem díky za odpovědi.    [kamikadRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jak jsem psal, moje byla evidentně ve fabrice lakovaná na přání, dokonce i na světlomeu občas pod poškozením vrchního laku vykoukne chrom, zato na bubnech jsou jen zbytky barvy jako rám či blatníky, ale nic stříbrnýho ani lesklýho tam není. Jedním dechem dodávám, že byla prodána březen 1945, takže si nedělám iluze o tom, že by to neskládali z kdečeho, co našli ve skladu.    [bjes] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2018
Odpověď  Ahoj, díky za názor. Stupeň výbavy by mohl být vodítkem. Jen si osobně myslím, že bubny v barvě rámu nebývaly a byly buď stříbřenkou a nebo chrom. Pokud děláte stříbrnou, tak jakou barvu/technologii prosím používáte? Předem díky za názory.    [kamikad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2018
Odpověď  Ahoj, nemůžu se považovat za odborníka, ale co vím, tak byly dva "typy" - Speciál a Standard, neboli lidovka, což byly defacto stupně výbavy, takže podle čísla to asi určit úplně nepůjde. Obecně - pokud byl chrom na nádrži, asi by měly bejt chromy i na ráfcích. Pokud tam byla stříbřenka, na kola by měla přijít stříbřenka. (I když moje motorka byla z fabriky přelakována na olivovou se žlutýma linkama, nádrž chrom a kola v barvě rámu s linkou...zřejmě na přání) Tak to prostě odrezím a nechám to bejt jak to je.

Pokud už tam žádný známky chromu nikde nejsou, tak bych se podíval po výbavě - chromovanej hrnec světla, elektrickej klakson, baterie a usměrňovač, nebo dokonce tachometr = vyšší výbava, nejspíš tedy Speciál, takže chrom. Holobyt (a světlo v barvě) = stříbřenka. U bubnů vůbec nevím, já je mám třeba v barvě rámu.

Jestli tu píšu kraviny, tak mě někdo opravte.    [bjes] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Prosba rozměru - Jawa speciál


 Ahoj, prosím o změření rozteče mezi dírou pro uchycení "horního" držáku pumpičky a dírou šroubu pružiny sedla (viz. příloha)

PS: Někdo jí omylem zavařil

Děkuji    [Tom]   10.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ahoj Tome, může se zeptat jaké výrobní číslo je Tvoje moto? Zdá se, že by to mohlo být blízko mému a špekuluji, zda mám udělat ráfky, brzdové bubny a nádrž v chromu nebo ne. Tvůj stroj by mi pak dával odpověď, že ne. Předpokládám, že máš původní stav nebo bylo již renovováno? Mohl by jsi mi pak vložit sem nebo třeba na mail poslat více detailní foto středů a bubnů kol? Díky.    [kamikad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2018
Odpověď  Moc děkuji ! :)    [Tom]   11.01.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  já ti nevim, mam tam dva šrouby, střeba si vybereš :) První 10,5 a druhej mi vychází 13,2. Neni to sice strojařsky přesný, ale třeba to pomůže. Honza    [bjes] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Setrvačník a misky ložisek kol Jawa 250 Speciál


 Hoj pánové, rozebírám poděděnou Speciálku a narazil jsem na dvě věci, se kterejma nemůžu pohnout.
1) Zaboha nemůžu sundat setrvačník z magnetky. Manuál říká, že mám otáčet matkou na ose doleva až se zasekne, pak do ní před kus dřeva klepnout, vytočit rukou a setrvačník sundat. Praktik řekl, že mám prostě točit maticí přes sílu. Realita: Mlátil jsem do toho jak hluchej do vrat, při pokusu o stažení matkou jsem neuspěl a stahovák (tříramennejú se tvářil, že radši praskne, než aby s tím setrvačníkem pohnul, i když matka byla někde na půl cesty, tzn. mělo by to bejt volný.

No dobře, tak to neni tak dramatický, bojim se, že něco rozbiju, tak to dělám s citem, ale setrvačník se ani nehne. Matka se točí tam a zpět o necelou otáčku naprosto volně, ale ani na jednu stranu s ní dál nepohnu. Jak na to? Nemůžu ani vyrámovat motor, dokud nesundám zapalování (který chci poslat na přemotání)


2) Mám kola. Starý. Odrezil jsem je, vyndal gufera a vidím, že původní velký misky jsou dost vymačkaný, tak je chci vyndat, repliky jsou objednaný od p.Krause. Vnitřním stahovákem na ložiska s tím ani nehnu. Zkoušel jsem zatím zastudena - můžu to nahřát? K dispozici je jen Pb letlampa, autogenem nedisponuju.

Díkes!    [bjesRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Super, díky za info. Neviděl jsem to ještě rozebraný, tak jsem si nebyl jistej, jestli tam nemačkám něco, co nemám. Je to číslo 87xxx, takže by tam klínek měl být, ale pořád nevím, jak vypadá :) Zkusím ohřát a uvidíme, kolečko primáru odskočilo na půl otočky stahovákem, ale ten setrvačník je potvora.    [bjes] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2018
Odpověď  Zajišťovací matice funguje současně i jako stahovák. Čep kliky je kuželový a u staršího provedení není klínek u pozdějšího ano. Není ani tak problém s typem motocyklu, ale spíš v tom, že zde sehrál svou úlohu čas. Jednou jsem u speciálky nemohl sundat na protější straně ozubené kolo primáru. Pomohlo až pořádné nahřátí PB hořákem. Zkus to taky nahřát, třeba horkovzduškou, ale opatrně, ať se ti nerozteče zapalování. Náboje klidně nahřej a zkus střídavě vyklepat z druhé strany přes otvor v nábě.    [lipcaa]   11.01.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

JAWA 250 SPECIAL - přírubový motor


 Zdravím, nebyl by někdo od té dobroty a nenapsal by mi typy a počet ložisek na klice u motoru JAWA 250 SPECIAL - přírubový, předem děkuji K.Štěpán    [Kamil Štěpán]   15.11.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den,
využiji tohoto založeného tématu a chtěl bych se zeptat, zda jsou správně složená ložiska na klikovém hřídeli JAWA 250 přírubová. Mám na mysli, zda je správné pořadí od řetězového kolečka - vymezovací kroužek - a potom 2x ložisko (tak, jak je to na fotce) nebo má být od řetězového kola - 1x ložisko - vymezovací kroužek - 1x ložisko? Děkuji    [JawaS250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak podle katalogu jsou tam tyto ložiska:    [piila_u2]   18.11.2010
Odpověď  Na stranu primáru jsem já osobně dával 6205 C3    [Mirek F.]   17.11.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já jsem půlil motor a na straně magneta mám ložisko ZKL 6305, ale na druhý straně nevim, ještě se mi nepodařilo vyndat klikovku, abych věděl jaký je tam ložisko.    [piila_u2]   17.11.2010
Odpověď  z hlavy vim jenom počet, na straně magneta jedno, na straně primáru dvě, na typ se ti dneska podívám.    [Mirek F.]   15.11.2010
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Průchodky Jawa 250 Speciál


 Kompletuji Jawu 250 Speciál a chybí mě na zapalování průchodky. Prodává je někdo v replice včetně protikusu? Díky za tipy    [TomRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.12.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky moc za odkazy.    [Tom] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2017
Odpověď  To je vono... Paráda, díky.    [gargamel]   31.12.2017
Odpověď  http://reno.indianmoto.cz/index.php?id_product=107 &controller=product&id_lang=7 a todle tam nepasuje?    [Monty]   29.12.2017
Odpověď  Myslím na VN kabel..    [gargamel]   29.12.2017
Odpověď  A prechodka zapalovania? Tú som ešte nikde nenašiel.    [gargamel]   29.12.2017
Odpověď  ://motorky.bazos.cz/inzerat/82410703/Pre dam-vyvodku-zapalovania-na-jawa-special- predvojnovu.php    [Pavel ]   29.12.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Prepakovanie brzdy a stupackovy kriz jawa Special


 Dobry den.
prosim Vas nemate niekto doma specialku s prepakovanim brzdy na lavu stranu s noznym radenim?
potreboval by som na nejakych fotkach vidiet ako je to presne vyriesene a co vsetko to prepakovanie obsahuje. ci je brzda priamo na sesthrane alebo je na takom tom Lkovom drziaku ako liaty pedal ked je na pravej strane.

Videl som tu aj nejake vykresy ale viacej by mi pomohli fotky hotoveho stroja.
dakujem velmi pekne za pomoc.    [gustoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.10.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  dobry den. fakt tu nei nikto kto by mal poskladanu alebo povodnu jawu special s noznym radenim a brzdou v lavo??? dakujem    [gusto] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2017
Odpověď  Dakujem to prepakovanie ako take poznam len by ma zaujimalo ako je to vsetko poskladane dokopy. ako je riesene uchytenie brzdy a stupaciek. popripade v akej polohe ma ist doraz brzdy, ...    [gusto] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.10.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, takto vypadá přemístění zadní brzdy na Jawu Special s nožním řazením.    [JHRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.10.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

PAČKA VZDUCHU AMAL


 Dobrý den. Poradí někdo kde by se dala sehnat pačka vzduchu na karburator Amal? Děkuji    [Lumír]   17.11.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  http://www.vintage-replica.cz/packy.htm    [gargamel]   29.12.2017
Odpověď  V odkazech www.bsa.zde.cz najdi ebay a zmáčkni    [argus]   17.11.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Dekompresor Jawa 250 special - oprava


 Zdravím Pani

Dotaz 1:
Vie mi prosím niekto poradiť (najlepšie foto) ako ma byt spojená hlava s valcom v časti kde je prepúšťací kanál dekompresora na hlave a otvorom na valci ?
Dotaz 2 :
A ako ste repasovali samotný dekompresor ?? žiaľ po naštartovaní mi práve v mieste kde ma byt hlava prepojená s valcom, podfukuje a prska von benzín s olejom. (ide to práve z toho malého otvoru na hlave) dúfam, že dekompresor je originál. Nezdá sa mi ta časť kde by sa mal dávať kľuč na vytáčanie alebo zatáčanie dekompresora. nemal by to byt 6-hran ?

Za pomoc/info ďakujem    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.12.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nemate nahodou k tomu niekto nejaku fotku ?
Mam pocit ze ta trubka by z valca mala vytrcat a nie byt za rovno ako to je na fotke.
....a ako ste repasovali dekompresor aby dobre tesnil ? Len zabrusili na paste na ventily ?
Dakujem    [Juraj A.]   25.12.2017
Odpověď  Ta trubička je v katalogu označena 67304.    [Pavel]   22.12.2017
Odpověď  Já mám ty otvory hlava-válec propojeny trubičkou.V hlavě je natěsno a do válce volně. Dekompresor mám na šestihran.    [Pavel ]   22.12.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  je to original dekompresor ?    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.12.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  podfukovanie    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.12.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Hlava zo spodnej strany.
vyznaceny otvor z dekompresora    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.12.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

Motor JAWA 350 OHV


 Koukám, že se poslední dny na prodejních portálech objevují hojně motory, převodovky na JAWA 350 OHV. A ty ceny? Co se děje. Neblíží se zase finanční krize?    [Komikton]   12.10.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tak mám potvrzeno že předek kromě řidítek je z Ogaru Elán. Puvodně byl v tříkolce i motor z Ogaru s 3 stupnovou převodovkou která měla samostatný mazání..    [STANDA 480Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.12.2017
Odpověď  Dobry den Stando480 mel bych vazny zajem o celou nakladni trikolku. Pokud se rozhodnete pro prodej a napisete na muj email Vafljor@seznam.cz ucinim vam zajimavou nabidku.    [Roman]   23.12.2017
Odpověď  Já dám klidně 100tis.    [erik zubek]   23.12.2017
Odpověď  Zdravím vás Stando 480. O tu vidlici s kolem a blatníkem mám velký zájem. labal9@seznam.cz    [Láďa]   23.12.2017
Odpověď  Já ti dám hned 31 000kč.    [David]   23.12.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zatím je to ve stadiu uvahy a navíc se k motorce dostanu nejspíš až na jaře. Prení vidlice, kolo, krk i blatník jsou z Ogaru Elán. Byl tady v lete pán a za motor OHV mi nabízel 30tis aníž by ho viděl. To mi nedalo a proto se zajímám o cenu. Pokud se prodá motor bude na prodej i zbytek dílu...    [STANDA 480Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2017
Odpověď  Zdravím, pokud Stando 480 prodáte ten motor OHV, měl bych případně vážný zájem o vidlici s předním kolem, co máte na fotce. Zkuste se mi ozvat na jirka.ur@seznam.cz třebas se dohodne. Děkuji Jíra Ur.    [j.b.o.Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.12.2017
Odpověď  Nejspíš ano, protože předražených péráků je plná inzerce a nevidím, že by o ně byla bitka    [PS]   22.12.2017
Odpověď  taky mám ten pocit.třeba u péráků jdou ceny dolů    [a]   21.12.2017
Odpověď  Tak začni uvažovat těžce, dřív než ta cenová bublina splaskne    [PS]   21.12.2017
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (30) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa special 175-250


 dobrý den prosba pro pána Arnošta nebo někoho znalého věci. Mám Jawa special 175-250 motor má čislo 48817 a dalši čislo 421 A další čislo motoru stejné ale další čislo je 262 A číslo ramu 8889 dalsí čisla viz foto    [TalianRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.12.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  jawa special    [Talian] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.12.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  posilam foto ramu    [Talian] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.12.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Oprava těla karburátoru AMAL


 Zdravím všechny. Podařilo se mi s nějakými díly sehnat originály karburátorů AMAL 276 na specialku s tím, že jeden měl být v pořádku. Bohužel tomu tak není, oba mají poničené tělo. Chtěl bych se zeptat, zda toto jde nějak opravit - sletovat, svařit nebo vysoustružit hrdlo nové a zalisovat.? Popřípadě kdo by to udělal...? Děkuji moc    [palda-vla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.08.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdarec jen se chci optat dá se nějak řešit strzený nebo horší závit na těle karburatoru...? Dík Pavel    [Pavel]   09.12.2017
Odpověď  pro paldu-valdu zavolej mi prosím ohledně opravy karburátoru na 608739939    [aleš]   27.08.2014
Odpověď  Tady je na prodej zu po oprave stejneho mista.
http://www.ebay.de/itm/Vergaser-25C2A-Amal-Birming ham-Frankfurt-14-156-Amac-Fischer-B-B-carburator-a lt-/191296719117?pt=Motorrad_Kraftradteile&has h=item2c8a2c490d    [jaro639] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.08.2014
Odpověď  Asi bych se spíš pokusil vytočit nové hrdlo s osazením, staré odtočit z těla karburátoru a nové nalepil. Ikdybys ty těla ale zahodil, tak za tu cenu škodný nejsi.    [Honza l]   27.08.2014
Odpověď  Zkusit svářečskou školu v okolí?    [Dolin1]   27.08.2014
Odpověď  http://www.ebay.co.uk/itm/AMAL-276-NEW-OLD-STOCK-C ARBURETOR-BODY-SIDE-FLOAT-TYPE-BSA-TRIUMPH-NORTON- /111046180178?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=i tem19dade3d52    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.08.2014
Odpověď  To jde, škoda jich.    [Mirek F.]   26.08.2014
Odpověď  No kupoval sem to i s motorem 250,s převodovkou, krytem prim a nějakýma dílama za 8t.    [palda-vla]   26.08.2014
Odpověď  určitě by to někdo dokázal zavařit, ale většinou to je slitina která při vaření dělá neplechu... sehnat zkušenýho svářeče slitin pak to na soustruhu obrobit. Ale bude to fuška... Na kolik tě to vyšlo?    [Mirek F.]   26.08.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Druhý má ulomené celé hrdlo.    [palda-vla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.08.2014
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 

 Strana 1/48 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 21.2.2017)
Nezodpovězené téma 

Jawa robot


 Na jawa robot Zapoměl jsem napsat    [Petr]   26.01.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Vidlice


 Zdravím potřeboval bych jestli někdo může nakreslit plánek na přední vidlice boční vílisky vidlic dík chci si je vyrobit    [Petr]   26.01.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Ram jawa 350 ohv


 Dobry den nevite někdo silu plechového ramu je možne že 2.5 mm dik    [Josef Pacal]   25.01.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kastlik jawa


 Dobry den našel jsem kastlik na jawu podle velikosti na 350,ale napis jawa není v prolisu tak nevim jestli to není dodo.Byly všechny s prolisem dik    [Josef Pacal]   23.01.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 175 Speciál, r.v. 1937 - uložení kliky.


 Zdravím všechny a mám dotaz. Před lety jsem si dělal renovaci Jawy 175 Specilál.Nová pouzdra na kliku mi dělal doporučený soustružník. Zkrátím to, motor jsem mu 2 x vracel, protože se kousal na klice. Podotýkám, že benzin byl s olejem a mazací drážky i otvory byly dělané podle originálu. Motor se za studena protáčel lehce, vůle podle mne byla dostačující.Přikláním se k tomu, že na pouzdra byl zvolen nekvalitní materiál.A nyní dotaz.Chtěl bych opět nechat udělat/ někde jinde/ nová pouzdra. Slyšel jsem, že u 250 se provádí na kliku dodatečná montáž gufera. Údajně u 175 však to z prostorových důvodů nelze. Máte s tím zkušenosti? Na montáž gufera tak bych moc nebazíroval, ale potřeboval bych doporučit fachmana, který má s výrobou pouzder na kliku zkušenosti.Díky    [B.J.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kryt primáru Special 250 v.č.71000-71500


 Podľa katalógu ND by som mal mať na mojej Specialke kryt primáru na zotrvačník, mám tam ale kryt z klasickej specialy. Neviete či niekto tento kryt reťaze primáru robí v replike, prípadne kde by sa dal zohnať pôvodný použiteľný? Kolečko mám na uchytenie zotrvačníka, ale nemám kryt. Zotrvačník robí v replike p.Kraus, chromovú kytku som našiel u BUYAKa, len nejako som sa nedopátral k celému krytu reťaze.
Vďaka mockrát.    [gargamel]   31.12.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Zenith Jawa Special 250


 Dobry den, nevie niekto, prípadne nemá skúsenosť s novovýrobou Zenith/Amal z http://zenithcarb.co.uk/ . Neviem či ho vôbec riešiť. Podľa dostupných info som sa dopátral k typu Zenith 26 MC No.2253. Je to správny typ? HT je ako na Amale 110? Na mojej specialke mám karbec z peraka a chcel by som to dať na origo. Podla katalogu tam mám mať Zenith do v.č.71000. Má aj Zenith páčku na riaditkach ako Amal? Ako vyzerá? Prípadne nikto ochotný mi ten originál nafotiť, najlepšie aj v rozloženom stave a potvrdiť mi HT a ostatné údaje.
Díky moc za info.
Roman    [gargamel]   29.12.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Registrace


 Dobrý den. Prosím, poradíte mi, kde zjistit datum první registrace motoru Jawa 350 sv č.80318? Předem děkuji za Vaši pomoc. Jirka    [JNRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.11.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 350 SV, karburátor AMAL 276


 Poraďte prosím, jaký přesně typ karburátoru AMAL 276 přijde na motocykl Jawa 350 SV? Jaký průměr, jaké trysky, jaké označení? V jiných vláknech tu jsou odkazy, kde jde, pořídilt ledasco, ale co tam patří a s čím to jede? Dík    [fobos07Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2017
   Přidat odpověď 
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Přední blatník Jawa Special 1937


 Dobrý den, poprosil bych někoho o oměření předního blatníku na Jawu Special 1937 lidová, jedná se o krátkou verzi blatníku. Popřípadě kdyby měl blatník někdo na prodej nebráním se dohodě.    [MP85Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.11.2017
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

jawa 250 special asi


 Dobrý den
Omlouvám se za založení nového téma-nevím jak se vložit do diskuze,ale naučím se to.
Chtěl bych poradit co jsem si koupil za moto (vlastním velorexy a s moto začínám)
Dle tp r.v.1939 rám-5944 a motor-75676 Rád bych jí nechal tak jak je,vypadá dobře.Jen karbec je jiný a zadní světo- teda alespoň si to myslím dle fotografií jiných strojů.Trochu mě mate tachometr,nevím zda není vyměněné světlo.
Budu moc rád když mě dáte info a moc bych poprosil pana Arnošta o nějakou historii.
Děkuji všem
Martin    [macapi1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.11.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

prosím o pomoc identifikace


 mam rám motor a převodovku potřebuji zjistit jaký je to rok zda to patří k sobě a zda je schodná vidlice 175 a 250 Jawa předválečná děkuji. motor číslo 37179 převodovka 37453 rám 7609    [Tom]   12.09.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Cz 1938 program stary obraz


 Na aukru se ted vysjytnul k prodeji zajimavy obraz s vyrobnim programem motocyklu cz, libi se mi to. Znate to nekdo?    [Ladislav]   10.09.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Brzdové obložení jawa robot


 Zdravím, chtěl bych se zeptat, kde bych mohl sehnat brzdové obložení na robota nebo někoho, kdo to dělá. Hledal jsem na internetu, ale nic jsem nenašel. Taky by mě zajímalo jakou povrchovou úpravu měli brzdové čelisti, nebo neměly žádnou? Díky za pomoc.    [tomas.r] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.07.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Serizeni motoru


 Ahoj dal jsem na 175 specialku karbec z peraka chodi to hezky jen neudrzi volnobeh. Sroub soupatka mam na doraz a nic jak se ubere, tak zhasne.    [P.]   25.03.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 175 Sport tvz.Srdcovka. Pomoc s urcenim roku vyroby


 Dobry den,
potreboval bych pomoci se svoji srdcovkou a to konkretne s rokem vyroby. Na krku je cislo 5163 a na motoru ZK 13 128. Co znamena to ZK take netusim. Jinak setkal se nekdo s tim, ze by tento stroj mel male bubny na prednim kole ? Dle me nahrazka za poskozeny velky buben, ale o srdcovkach temer nic nevim. Dekuji vsem za pripadnou pomoc ps. foto je ilustracni    [Libor]   02.03.2017
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Příručka Jawa 175


 V mé příručce mi chybí jeden list, strana 3 a 4, byl bych vděčný kdyby se našel někdo kdo ji vlastní a tyto dvě strany by mi naskenoval a poslal na e-mail stovi@seznam.cz . Případně tuto příručku nebo i jinou koupím.    [Jakub]   25.02.2017
   Přidat odpověď 

 Strana 1/48 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006