MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 303762 příspěvků |7378 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 58 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPředválečné motocykly Jawa 25.1.2020 13:19  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Jawa 250 special   30.11.2009 / 450
    Jawa 250 Duplex Blok, r.v. 1939   24.04.2012 / 247
    Ahoj,dnes sem se stal novým majitelem Jawy Villiers a měl bych pár pro....   17.12.2006 / 229
    Začátek - jawa 175 special   19.10.2012 / 216
    Jawa 250 Speiál 1939   02.02.2012 / 113
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 741      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 10 / 176      Příspěvků Příspěvků: 8073
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/50 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Identifikace Jawy 175 předválečna.


 Dobrý den pane Arnošte,
s dovolením Vás také požádám o identifikaci Jawy 175 č.motoru 35331, č.přev.34795 a
č.rámu 5811. Dále o identifikaci samotného motoru č. 54004.
Moc děkuji za ochotu.    [chmelda] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  pro pana Arnošta

děkuji Vám za identifikaci a motor č. 54004 má opravdu malý válec a hlavu.
Děkuji ještě jednou.    [chmelda] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.01.2020
Odpověď  Dobrý den, dovoluji si odpověd na Váš dotaz napsat k tématu, kde již máme většinu podobných dotazů..    [Arnošt]   22.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Jawa předválečná - číslování rámů


 Zdravím, mohl by mi prosím někdo udělat jasno v číslování rámů u předválečných Jaw ? Prý měli 4 místná čísla. Seznamy výrobních čísel podle roku výroby co jsem si všiml zahrnují pouze výrobní čísla motorů nebo celých strojů, která jsou pětimístná. Mám doma rám s vidlicí na n.d. s číslem 3396. Ukazovalo by mi to na Villierse, ale nejsem podle žádné tabulky schopen určit rok výroby. Pomohl by mi někdo? Možná se to tu už řešilo, já jsem ale nic nenašel. Díky    [Pavel OHC]   09.02.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 567 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  pro pana Arnošta

Pane, mockrát Vám děkuji, dochovalo se mi k číslu 83472 Typové Osvědčení, kde je uvedeno výrobní fabrické číslo 5618 (nevím zda to je číslo rámu) a číslo hnacího ústrojí 83472, toto číslo je vyražené jak na motoru tak poslední čtyřčíslí i na magdynamu (na rámu jsem číslo nedohledal).
Prvním majitel byl jak píšete opravdu pan Josef Havlík,Moravská Ostrava, a byl to jak lze z osvědčení vyčíst průvodčí elektrických drah!

K druhému výrobnímu číslu, bohužel nic nemám, jen, že tento motor byl předělán důmyslně na tlakové mazání, kdo to překopal a kdy se už asi nedozvím.

Pane Arnošte, hledám ještě informace ke kývačce 353,
výrobní číslo rámu 353000104 s motorem o č. S-353-S-000104. Stroj jsem dovezl kdysi dávno z Polska v poměrně zbídačeném stavu. Motor je celohliníkový s dvěmi svíčkami. Budu rád za jakoukoliv informaci

Moc Vám děkuji, s úctou Mira    [Mira250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.01.2020
Odpověď  pro Mira 250
Jawa 350 OHV číslo motoru odesláno 7. 6. 1939, v kolonce číslo účtu je datum 16. 6. 1939 (asi datum zaoplacení), zástupce Šulc, zákazník Havlík (zástupce Karel Šulc prodával motocykly Jawa v v Moravské Ostravě, opavská 22)

Jawa 350 OHV č. motoru 84274 odesláno 30. 10. 1945, v kolonce zástupce je napsáno P. o. (přímý odběr z továrny) zákazník Špina (psáno takto s krátkým i)    [Arnošt]   23.01.2020
Odpověď  Dobrý den, pane Arnošte!
I já se přidávám k řadě žadatelů a chtěl bych Vás požádat o sdělení několika informací k moto Jawa 350 OHV a to k výrobnímu číslu 83472 a 84274.
Děkuji Mira    [Mira250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2020
Odpověď  pro chmelda

motocykl Jawa 175 s číslem motoru 35331, k tomuto stroji se naštěstí dochovala i druhá podorobnější evidenční kniha, kde někdy bývají uvedena i výrobní čísla rámu ve Vašem případě máme štěstí, a kniha potvrzuje, že motocykl měl číslo rámu 5811
motocykl byl odeslán z továrny dne 16. 6. 1934, zástupce je uveden zkratkou "Korm." zákazník Slauer
ona podrobnější kniha, vedle potvrzení čísla růmu ještě uvádí, datum zhotovení 8.6.1934, v kolonce datum dodání se píše 15. 6. 1934, v kolonce výbava "tandem. sedlo, nosič, stupačky", v kolonce příjemce Pavekl Slauer, Lipt. Trnovec (dnes součást Liptovského Mikuláše na Slovensku
rozdíl mezi číslem motoru a číslem převodovky je poměrně malý, a je možné, že takto to odelšlo z továrny

samotný motor s číslem 54004 je zajímavý, dle čísla totiž jde o motor z motocyklu Jawa 175 v provedení pro autoškolu. Tento kus je z poválečné cca. 50kusové série těchto "autoškol" dle evidenční knihy, odesláno dne 18. 4. 1946, v kolonce číslo rejstříku je poznámka "dvojí řízení" v koloncde zástupce stojí P.O., tedy přímý odběr z továrny, v kolonce zákazník Šulc
předpokládám, že tento motor má ještě malý válec a hlavu? V posledním týdnu už třetí autoškola, kterou jsem hledal:)    [Arnošt]   22.01.2020
Odpověď  pro Pavel H.

Jawa 250 s číslem motoru 78951 byla odeslána z továrny dne 22. 6. 1939, v kolonce číslo účtu je datum 30. 6. 1939 (asi datum zaplacení. zástupce Bém, zákazník Dufek (Jan Bém prodával motocykly Jawa v Nové Říši u Telče. Měl by to být stroj z 8. výrobní série tedy model 1939.    [Arnošt]   17.01.2020
Odpověď  Dobrý den, též bych prosil pana Arnošta o identifikaci speciálky 250, č.motoru i rámu je
78 951. Děkuji.    [Pavel H.]   16.01.2020
Odpověď  Pro Drkapr
dobrý den, s číslem motoru už je to snadné. Motocykl s číslem motoru 49907 byl odeslán z továrny dne 28. 6. 1938 zástupce Nývlt (Hradec Králové), zákazník Procházka. Měla by to být 13. série tj. Standard Speciál 1938 (nové kulaté tlumiče výfuků, uchycené ale ještě bez pásky, řazení na nádrži ale nádrž ještě jen s nápisem Jawa, motor s větším žebrováním, velké brzdy). Číslo rámu může být klidně i o několik stovek, možná i tisíc od čísla motoru, ale bude to již rovněž pětimístné číslo podobné číslu motoru..    [Arnošt]   16.01.2020
Odpověď  Dobrý den,

děkuji za odpověď. Tak jsem hledal a čistil a celé číslo je 49907 - teď už budu vědět, že číslic je 5.

PS: výstava se mi moc líbila, zajímavé a unikátní stroje.

franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2020
Odpověď  Dobrý den omlouvám se za dlouhou pomlku v psaní - chstali jsme loni výstavu ke značce Jawa a měl jsem málo času na bádání, doufám, že letos to bude trochu lepší. K vašim dotazům:
pro DavidK
číslo motoru 37803 odesláno z továrny 29. 5. 1935, zástupce Dryml, zákazník Pally, podrobnosti viz. naše nedávná kominikace e-mailem

pro Drkapr
ve vašem případě to bude těžké, číslo motoru je vždy pětimístné a bez něj nedokážu ni užitečného najít. Číslo převodovky by sice většinou mělo odpovídat číslu motoru ale bývají v tom výjimky a tak se na to ndedá spoléhat. Pokud by číslo na převodovce odpovídalo číslu motoru, pak by šlo o motocykl odeslaný z továrny dne 3. 10. 1936 zástupce Posselt, zákazník Einkel, zástupce Posselt prodával motocykly Jawa v Přerově, podle čísla by šlo o jeden z posledních Speciálů ze 7. série, číslo rámu se mi však zdá až příliš vzdálené číslu, které máte na převodovce..

pro Kel
Jawa 250 s číslem motoru 76983 byla odeslána z továrny dne 15. 7. 1938, zástupce Popelář, zákazník Lauček

pro jirkan
Jawa 175 číslo motoru 32455
motocykl byl pravděpodobně odeslán z továrny 29. 6. 1933, v kolonce "dílenské objednávky je datum 16. 6. - pravděpodobně datum zhotovení? zástupce Koller, zákazník Pospěl, dle čísla je to motocykl 3. série

pro Charli.1
Jawa 350 s číslem motoru 83447 byl odeslán z továrny dne 3. 6. 1939, zástupce značky Jánkský (prodával motocykly v České Skalici) zákazník Stránský, v knize je též poznámka za č. 83783 - znamená to, že pan Stránský měl dostat motocykl tohoto čísla, ale nakonec převzal to Vaše, možná reklamace??

pro Leo
motocykl Jawa 350 s číslem motoru 82103 je skutečně třetím výrobním číslem v řadě nových motocyklů Jawa 350 OHV z roku 1936 a půjde opravdu o jeden z prvních dodaných kusů, zdá se, že první kus byl expedován 27.5 1936 Váš motocykl s číslem 82103 byl odeslán dne 16. 6. 1936, jmáno zástupce je nečitelné, mohlo by to být Jaroš, ale nejsem si jistý, v kolonce zákazník je napsáno Sbor hasičský

pro Bohouš - bohužel k poválečným motocyklům nemám záznamy..

pro Petr
81795 motocykl byl odeslán 18. 8. 1936 zástupci značky označenému zkratkou Kronb., Bude to Kronberger, který prodával motocykly Jawa v Praze, zajímavé je, že motocykl pravděpodobně Kronberger neprodal, stejně jako stroj čísla motoru 81792 a 81 770 stroje mají poznámku Kronb. vrátil rej. č. 120/38. Zástupce Kronberger měl finanční problémy a sdluhy vůči Zbrojovce Ing. F. Janeček a je možné, že motocykly vůbec neprodal, nebo za ně nezaplatil?? Váš stroj s číslem motoru 81795 tak byl z továrny odeslán podruhé až 1. 2. 1938 zástupce Koranda (Třeboň) zákazník Pártl

číslo motoru 84800 odesláno dne 31. 10. 1946, zástupce Škoda, zákazník Cita (pan Škoda prodával motocykly v Dobrušce), dle čísla jde o třetí výrobní číslo od konce výroby, nekteré motocykly nižších čísel však byly dodány i později například v březnu 1947

pro JH
80787 odesláno dne 4. 10. 1935, zástupce Vršecký, zákazník Lerch (bohužel jméno zástupce nemám podchyceno)
81680 odesláno dne 19. 6. 1936, zástupce Bohm, zákazník Vrtal (Zástuopce Basil Bohm - psáno s přehlasovaným o prodával motocykly Jawa v Uherském Brodě, zástupce stejného příjmení prodával motocykly jawa v Kraslicích))
82354 odesláno dne 20.2.1936, zástupce Langer, zákazník Papoušek, jméno zástupce Langer mám v seznamech dvakrát vždy šlo o oblast později odtrženého území tzv. Sudety (Josef Langer, Hannsdorf b. Mahrische Schonberg - Hanušovice u Šumperka a Rudolf Langer, Jaktar b. Troppau Jaktař dnes součást Opavy)

pro Michal
80256 odesláno 28. 5. 1935 (osmička u čísla 28 není dobře čitelná, může to být i pět nebo nula), zástupce značky Kremel, zákazník Mašlan (Vladimír Kremel prodával motocykly Jawa ve Vsetíně)


pro Tomáš R.
71342 odesláno 23.4.1936, zástupce findejs, zákazník Portele, jméno zástupce bohužel nemám podchyceno, dle čísla jde o motocykl 2. výrobní série

pero Jenda.cl
číslo rámu 52820 je dle mého názoru číslem z žady pro motocykly Jawa 175 půjde o něco z období počátku okupace, a je možné že v tu dobu byl dosti velký rozdíl mezi číslem rámu a motoru, proto si netroufám z čísla rámu usuzovat na číslo motoru, ale mohu se plést, neviděl jsem zatím dost čísel rámu dvěstěpadesátek z tohoto období, možná by poradil Libor Marčík??

pro Jižan
80317 odesláno 6.6.1935, zástupce "Kronb." (tedy Kronberger Praha, zákazník Kypta
84669 odesláno 13.9.1946, v kolonce zástupce je napsáno P.o. což je asi přímý odběr z továrny, zákazník se jmnenoval Steklý

s dalšími čísly bohužel nemohu pomoci, číslo převodovky, které uvádíte nezapadá do číselné řady, možná jede o číslo součástky, číslo rámu by ukazovalo někam na konec 30. let

k motocyklům Jawa robot se bohužel dochovala pouze jedna kniha a ta končí číslem 8120

pro Mrouš
Robot s číslem motoru 7898 byl odeslán z továrny dne 29. 9. 1939 (v kolonce číslo účtu je uvedeno stejné datum - pravděpodobně datum zaplacení, zástupce Hansvencl, zákazník Sedlařík (Jan Hansvencl prodával motocykly Jawa v Bystřici nad Pernštejnem).

Doufám, že jsem nikoho nevynechal.    [Arnošt]   15.01.2020
Odpověď  Dobrý den, chtěl bych pozdravit pana Arnošta a zároveň se zeptat na identifikační číslo motoru 37803. Jedná se o předválečnou Jawu 175. Rám je bez čísla! Je to možné? Motor je s chobotem. Rám vypadá jako Villiers. Děkuji za ochotu a odpověď.    [DavidKRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2020
Zobrazeno 10 z celkem 567 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (567) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 175 Villiers zapalování


 Dobrý den,
skládám motor z Jawy Villiers, který se ke mě dostal již rozebraný. Nevím jakým způsobem je připevněna deska statoru zapalování ke skříni motoru. U Speciálky si vzpomínám, ze toto bylo vyřešeno třemi šrouby ve středu desky. Tady ale nejsou díry pro šrouby ani v desce, ani v pravém karteru. Deska jde nasunout na pravé pouzdro klikové hřídele, ale nikde nevidím, jak byla zajištěna proti pootočení.
Věděl by někdo? Děkuji    [Knoxville634] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.04.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dekuji za fotky upevnění zapalování u Villierse.    [Vladan]   23.01.2020
Odpověď  omlouvám s, klikl jsem vedle, prosím admina o odstranění. Dávám text na správné místo..    [Arnošt]   22.01.2020
Odpověď  pro chmelda

motocykl Jawa 175 s číslem motoru 35331, k tomuto stroji se naštěstí dochovala i druhá podorobnější evidenční kniha, kde někdy bývají uvedena i výrobní čísla rámu ve Vašem případě máme štěstí, a kniha potvrzuje, že motocykl měl číslo rámu 5811
motocykl byl odeslán z továrny dne 16. 6. 1934, zástupce je uveden zkratkou "Korm." zákazník Slauer
ona podrobnější kniha, vedle potvrzení čísla růmu ještě uvádí, datum zhotovení 8.6.1934, v kolonce datum dodání se píše 15. 6. 1934, v kolonce výbava "tandem. sedlo, nosič, stupačky", v kolonce příjemce Pavekl Slauer, Lipt. Trnovec (dnes součást Liptovského Mikuláše na Slovensku
rozdíl mezi číslem motoru a číslem převodovky je poměrně malý, a je možné, že takto to odelšlo z továrny

samotný motor s číslem 54004 je zajímavý, dle čísla totiž jde o motor z motocyklu Jawa 175 v provedení pro autoškolu. Tento kus je z poválečné cca. 50kusové série těchto "autoškol" dle evidenční knihy, odesláno dne 18. 4. 1946, v kolonce číslo rejstříku je poznámka "dvojí řízení" v koloncde zástupce stojí P.O., tedy přímý odběr z továrny, v kolonce zákazník Šulc
předpokládám, že tento motor má ještě malý válec a hlavu? V posledním týdnu už třetí autoškola, kterou jsem hledal:)    [Arnošt]   22.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [PeterB]   19.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  ja to mám takto.    [PeterB]   19.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Byla tam taková plechová příchytka ke šroubu, který drží motor v rámu.    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.01.2020
Odpověď  Mám stejný problém může někdo prosím poradit?    [Vladan Žůrek]   18.01.2020
Odpověď  To se toho za 20 dnů dozvěděl :-(. Kde jsou všichni odborníci, když někdo položí konkrétní dotaz?
¨Zapalování není anglické, ale starší typ Jawáckého.    [erik zubek]   28.04.2018
Odpověď  pokud mate karter bez děr na šrouby, tak to bude podle mě ještě na starší typ zapalovaní anglického-ten měl jeden šroub z boku odlitku myslím    [hopik honza]   28.04.2018
Odpověď  dobry večer.tiež mam ten isty problem ako vy,ak by ste to vedel dajte vediet pripadne kto vie poradit.vdaka    [robert]   26.04.2018
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zapalování Jawa villiers / Special


 Poradí někdo, jaké Speciálkové zapalování patří na jaký mnodel?
Mám dvě zapalování a každé je trochu jiné. Mají jiné rozložení cívek, kdy zapalovací cívka je vůči elektrosvorkovnici na opačných stranách. I tvar desky je trochu jiný.    [Ondra S.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=137&idtop=183189    [PeterB]   30.12.2019
Odpověď  Děkuju za radu. Ještě se zeptám, jak přesně vypadá anglické zapalování na první Villiersky?    [Ondra S.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.12.2019
Odpověď  Vpravo    [erik]   30.12.2019
Odpověď  To zpravo je starší model, takže na českou "Villiersku"    [erik]   30.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  z druhé strany    [Ondra S.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.12.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

jawa 350 ohv druhý vyrobený kus.


 na aukru někdo inzeruje druhý vyrobený kus JAWY 350 ohv. Motor koupený před cca 14dny v Bruntále /inzerován na i-veterán/, rám dříve na Vysočině , nějak se mi to nezdá . Co vy na to?    [milan]   19.09.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 56 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Aby to nevypadalo, že jsem to pustil z hlavy.Předevčírem jsem hovořil s panem CZ a když jsem mu řekl o co jde, jen se usmál, prý pokud je EMka ze sériovým motorem není o čem hovořit.Otázka ovšem je, kde závod uskutečnit, jsme Praha východ a do Brna se mu asi nebude chtít jet.    [jwm]   28.11.2019
Odpověď  Já s Montym v Brně budeme, pana CZ oslovím ale nejsem si jist, jestli on v Brně bude, měl velké problémy s páteří, dlouho již nezávodí ale zkusím to.Můj stroj pokud bude zájem, bude k dispozici ale o ten primárně nešlo.Jinak schůzku mohu domluvit.    [jwm]   04.11.2019
Odpověď  Pane jwm, tak jsem na uvedený závod zvědav. Zmínil jsem se i kamarádům z klubu co OHV znají jen z fotek a z povídání a byli by nadšeni z toho být pouhými diváky a s Vámi a panem CZ hodit odbornou řeč. Doufám že jste vše dohodnul a zmiňované stroje se závodu zúčastní, zvláště jak uvádíte zmiňovanou OHV pana CZ. Jsem nadšen, že už to konečně nebude mlácení prázdnou slámou a že Vaše jawy pojedou na plný plyn a pan CZ ukáže motocyklu s obsahem 750 se svou jawou záda.    [Marek]   02.11.2019
Odpověď  Zdravím Tě Aleši, ale Já jsem se bavil o jawě 350 OHV pana CZ, ne o svojí ale když se Tvým nápadem zamyslím, proč ne, je mě jedno, jestli povezu jeden stroj nebo dva:-)))    [jwm]   01.11.2019
Odpověď  Když si spočítám jedna a jedna, tak přece spodová Emka se sajdou, která má nějakejch 22 koní podle techničáku přece nemůže JAWĚ 350 OHV solo stačit ani omylem.

Navrhuju veřejný soukromý závod v Brně na Revivalu v červnu 2020 http://www.brnogp.cz/.

JWM tam bude jistě, já mu přijedu krýt záda se svojí vrchovkou, a uvidíme........    [Monty]   31.10.2019
Odpověď  Tenhle závod byl opravdový, ne nějaká jízda veteránů, byla to Žižkovská čtvrtmíle, jíž jsem byl několikráte účastníkem a vím o čem mluvím, panu CZ vrchovka opravdu jede.Byla by tu šance nemlátit prázdnou slámu a není problém dohodnout " malý soukromý závod" pro pár nadšenců.Vaše M-ka proti jawě 350 OHV pana CZ.Mě jede také hezky ale musím sebekriticky uznat, že na pan CZ nemám ani náhodou.    [jwm]   31.10.2019
Odpověď  Je to zajímavá debata a pro mne, který na J 350 OHV nikdy nejel poučná. Je to pár let a připletl jsem se náhodou do závodu-jízdě veteránů a přede mnou jel borec právě na J 350 OHV a evidentně stíhal kolegu před sebou..Nechtěl jsem překážet tak jsem s M 72 se sajdou přidal a oba závodníky předjel..Nebylo to na rovině a ani jsem se tehdy nedivil..Budu se muset příště poučit a brát tuto motorku vážněji...    [kříž]   22.10.2019
Odpověď  Marku, to, že něco nevíte, ještě neznamená, že to neexistovalo,musíte se ještě mnoho učit.Znalec, závodník a sběratel pan CZ ví o čem mluví a na Žižkově na závodech čtvrt míle jsem byl osobně několikrát a musím potvrdit jeho slova. Ohv Jawa ujede na akceleraci i třeba Jawě 500 OHC, mám oba stroje, mohu posoudit a panu CZ jede opravdu neobvykle rychle, ještě rychleji než ta má OHV.    [jwm]   28.05.2019
Odpověď  Přečetl jsem si celou diskuzi a kromě toho, ze se debata týkala druhého vyrobeného kusu jawa 350 ohv se zde jistý CZ baví o jawě 350 ohv s tlakovým oběžným mazáním z roku 1932 a jawě 250 ohc či ohv. Nikdy jsem o tomto neslyšel, natož o jawe 600 ohv o které píše. Vzhledem k faktu, který zde uvádí, ze jawe 350 ohv s pevným startem byla naměřena po 400 metrech rychlost 127 km/h mi přijde ze si z nás trošku svými příspěvky CZ střílí a tahá nás za nos... Předválky nedělám, jawa 350 ohv je hezká motorka, ale v tomhle asi jistý CZ nemá pravdu.    [Marek]   27.11.2018
Odpověď  Zůstal nakonec druhy vyrobeny kus ponechán v původním stavu či renovován? Nevíte?    [Libor]   26.11.2018
Zobrazeno 10 z celkem 56 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (56) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 250 Special - Zapalování


 Dobrý den.
Prosím,o radu jak nastavit předstih.
Jiskra je pěkná. Když dám 7mm předzápal tak to kopne až se pootočí magnet,pokud méně tak nic..
Případně dobře zaplatím za seřízení.
České Budějovice    [MilanMrzena]   24.01.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Woodruffovo pero, lidově "klínek" z materiálu - C45 (DIN 6888) / 12 050 (ČSN 41 2050), oboustranně broušené.    [J]   23.11.2019
Odpověď  Mam specialku 250 s kaburatorem graetzin zkoušel jsem taky 7mms odtrhem 0.3až0.45mm ale nefunguje to, tak jsem v horní úvrati dal odtrh 0.05-0.1mm a nakopnu to na první kopnutí bez sytiče.Dávejte pozor na klínek u magneta a ten kužel na hrídeli musí licovat. Klínek musí být z měkkého materialu 11 600 aby při střihnutí nepoškodil kužel.Kostˇa.    [trifonov]   23.11.2019
Odpověď  Dobrý den, mám problém s Jawa 250 speciál. Moto jsem vyčistil a zkusil nastartovat. Odtrh nastaven na 5 mm, předstih 0,3mm. Karburátor z jawa 353, rozebrán a vyčistěn. Motor ani převodovku jsem nepůlil, vše původní. Střílý do výfuku a sem tam do karburátoru. Video na konci textu. Může mi někdo poradit, kde je problém. Předem děkuji.

https://m.youtube.com/watch?v=BF-tmkoR87c    [TomasskybaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2019
Odpověď  Zdravím. Myslím si, že tých 7 mm predzápalu môže pravdepodobne súvisieť s najväčším magnetickým odtrhom. Nemám síce špeciálku, ale podobné to je u ČZ aj Ogara 2, proste u zapaľovaní zotrvačníkovým magnetom.    [Roman]   22.05.2018
Odpověď  Zalapování pomohlo. Teda, trochu pomohlo i modrý lepidlo na závity, magnet drží.
Nicméně - musím říct, že to mám naprosto stejný jako Milan Mrzena - předzápal 7mm a motor jede. Dám o fous míň (zkoušel jsem od 4 do 6mm) a nenakopnu to ani kdybych se zbláznil - to jsem na každým milimetru laboroval s karburátorem - trysky od 85 do 105, první, druhá, třetí poloha jehly.. Prostě ani neslíbí. Nastavím sedm a jde na kopnutí. Akorát ten motor pak jde hodně natvrdo.    [Honza]   21.05.2018
Odpověď  To zalapování není blbej nápad, zkusím. Štve mě, že jsem akorát ten motor složil, zavrčel si jen pár sekund a měl bych to zase rozebírat. Jen mi není úplně jasný provedení, když to vlastně na sebe začne dosedat až dotažením té matky v magnetu. No, až k tomu přijdu, budu chytřejší.
Díky!    [Honza]   03.04.2018
Odpověď  A ještě startovat s dekompresorem přesně podle manuálu. Chce to cvik a je to v pohodě.    [Pavel]   03.04.2018
Odpověď  Tak hlavně zabrousit kužely. Pokud se střihnul klínek, není to ničím jiným, než špatným kuželem. Starší JAWY specky žádnej klínek nemají(ani angličany) a jezdí taky. Jemnou brusnou pastu, a zabrousit kužely na sebe,pokud je to málo, nebo rozebrat a přebrousit na brusce.

Sebelepší klínek Vám nepomůže.    [Monty]   03.04.2018
Odpověď  Panove, dovolim si ozivit tohle tema. Dneska jsem byl v podobny situaci. Poskladal jsem, natahnul benzin, slapnul a dostal takovej kopanec, ze nejen, ze se ten magnet protocil, ale strihnul i ten klinek normalne po dylce. Dotazeny to bylo fest, otazka je, co ted. Bez klinku motor bezi asi tri sekundy, pak se to pootoci a je vymalovano. Dotazeny to bylo docela fest. Nevite, jestli ty klinky nekdo vyrabi? :) nameril jsem 3x3,5x16mm, doma tyhle presnosti asi tezko dosahnu.    [Honza]   02.04.2018
Odpověď  Karburátor z péráka by neměl hrát roli. Osobně si ho na Speciálku dam taky, do tý doby než seženu origo. Jeden muj známej ho na speciálce má a tvrdí, že jede suprově    [DaPe]   04.02.2014
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 350 OHV / odkrytý ventil / přepákování zadní brzdy


 Zdravím všechny vespolek, dokáže mi někdo pomoct s přepákováním zadní brzdy u prvního typu vrchové Jawy? Mám tam příplatkové nožní řazení (kulisa jako u Speciálky), brzdový pedál je na levé straně, štít kola na pravé.
Jak vypadá mechanizmus přepákování? Jaku ten na Speciálku? Pak ale jak a kam se připevní? Dělá ho někdo?
Můžete mi prosím toto téma osvětlit, případně poslat fotografie přepákování?
Předem děkuji za rady.    [JH] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.11.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dej telefon.Poslu fotku,eventuálně půjčím origo díl.Kdysi podle mého dílu vyráběl repliku Eri    [Jawa 24]   17.11.2019
Odpověď  Děkuji Jawa24 za upřesnění. Máte i fotku jak tento díl vypadá? Nebo nevíte, kdo by tento díl prodával nebo měnil za jiné? Nebo nevíte jestli se vyrábí replika? Předem děkuji.    [JH] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2019
Odpověď  Místo spodní příčky v rámu která drží konec blatníku,je odlitek ve kterém je uložena ta převaděči hřídel    [Jawa 24]   13.11.2019
Odpověď  Mě právě mechanizmus přepákování chybí a nevím jak vypadá, proto se po něm pídím. Můžete mi ho prosím vyfotit ??    [JH]   13.11.2019
Odpověď  Takhle je to dobře jinak by se muselo vyměnit zadní kolo s té novější ale to není
originální.Nechat tak .    [milan]   13.11.2019
Odpověď  Ahoj toto na třistapadesátku rozhodně nepatří.    [milan]   13.11.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přepákování pro Jawa Speciál - používalo se i na OHV?    [JH] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.11.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

6-miestne číslo motora na Jawa Special 250


 Vedel by mi niekto prosím poradiť s číslom môjho motora ?
Na motore je 486716 = zda sa mi ako keby tam ta 4 bola dodatočne doklepnutá.(preco by to niekto robil ?)
Na prevodovke je zasa len 86716. Myslel som ze cisiel bolo vzdy len 5.
Stretol sa niekto uz s niečim podobným ?
Dakujem
Juraj    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.08.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobry den, chcel by som sa opytat či niekto nema rozobratu prevodovku z JAWA 175/250 SPECIAL potreboval by som vediet rozmery tohoto operneho kružku čislo 62207 . Dakujem [Jan] 07.10.2019    [janikRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.10.2019
Odpověď  Dobry den, chcel by som sa opytat či niekto nema rozobratu prevodovku z JAWA 175/250 SPECIAL potreboval by som vediet rozmery tohoto operneho kružku . Dakujem    [Jan]   07.10.2019
Odpověď  Spíš celé číslo motoru je vybroušeno a přeraženo. Obě hvězdičky jsou a zůstanou nezvykle divně rozházené - i kdyby někdo jen přirazil tu 4 ku.    [Honza]   30.08.2018
Odpověď  4ka podle mě jednoznačně doražena.    [Jarda. H.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  ....a este prevodovka    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.08.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

KABELÁŘ NA JAWU SPECIÁL


 Zdravím. Poradí někdo jaký průměr mají mít opředené vodiče na Jawu Speciál, případně kde je sehnat? Předem děkuji. Lumír    [LUMÍR]   12.08.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravím, chtěl bych se poptat zda by někdo neměl k odprodeji původní opletený vodič opletený vodič. Všechny mám původní jen k zadnímu světlu je natažená černá licna. Nechci, aby mi tam "svítil" vodič nový.
Předem děkuji    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2019
Odpověď  firma Dratek http://i-veteran.cz/forum/forum_userpictures/4_dra tek_1.jpg    [gsxrfun] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Jawa special 250


 Dobrý den, dělala se jawa i s brzdovou pákou u L stupačky? viz inzerát.
https://aukro.cz/jawa-250-special-fj-predvalecna-jawa-jawa-250-6952842384    [pavel]   19.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Přepákování na levou stranu se většinou dělalo u nožního řazení. Tady je ruční řazení, tak to asi bude úprava majitele (třeba byl tak zvyklý z jiného stroje nebo měl chromou nohu apod...)    [meela]   19.08.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Predna vidla + koleso


 Pozdravujem, mal som to stastie pozriet sa na staru povalu - da sa pomoct s identifikaciou prednej vidly? Dakujem    [JanoSK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Este nejake drobnosti som nasiel k tej vidle.

Zmeral som aj rozmery, ako su udavane v tom odkaze a sedi to s OHV    [JanoSK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2019
Odpověď  To bude tato diskuze:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=137&idtop=96297    [J]   28.05.2019
Odpověď  Jano SK, zapátrejte ve starých příspěvcích, přesné rozdíly mezi vidlí OHV- SV a Duplex jsem tam popisoval, z výkresové dokumentace.    [jwm]   28.05.2019
Odpověď  Koukám, že vy mezi Ty slušné asi rozhodně nepatříte.    [Tom]   24.05.2019
Odpověď  Nic těm zmrdum tady na tom foru neprodávejte budou se Vás snažit jenom ošulit, jsou to tady na tom foru všechno zmrdi který se okrádaj a pomlouvaj mezi sebou sem už dávno slušný veteránista nepřijde tak pokud budete chtít prodat tuto vidli tak bacha na ně ty největší zmrdi sou tak drzí že sem napíšou i meil a čekaj jestli se chytnete a pak z Vás se budou snažit tu vidlici vyloudit za směšný peníz aby na Vás obratem ruky mohli vidělat    [Jirka ]   22.05.2019
Odpověď  Dobrý den, také bych měl zájem díly koupit. Pokud by jste chtěl prodat nebo vyměnit za jiné díly, prosím kontaktujte mě na: jkrodl@seznam.cz
Děkuji    [JH] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2019
Odpověď  Dobrý den, také bych měl zájem díly koupit. Pokud by jste chtěl prodat nebo vyměnit za jiné díly, prosím kontaktujte mě na: jkrodl@seznam.cz
Děkuji    [JH] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2019
Odpověď  Měl bych o danou vidlici zájem. Případně se mi ozvěte na e-mail: jawa.1929@seznam.cz. děkuji    [Petr]   18.05.2019
Odpověď  Hlavní rozdíl je celková délka, ohv je delší,uchycení horních držáků světla je u ohv blíže ke kraji vidlice,uchycení klaksonu a dírky po uchycení třecích plechů spodních vahadel.    [michal]   18.05.2019
Odpověď  Rozhodně vahadla jsou ohv    [Josef Pacal]   18.05.2019
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (17) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 100 Robot


 Zdravím.
Věděl by prosím někdo parametry závitu přední a zadní osy kol na Robota. Včetně stoupání. Děkuji.    [Petr Jílek]   25.05.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Když si vzpomenu, tak večer oměřím.
Pokud pujdou na patinovku a bude sedět velikost, tak jsou super. Pokud se bude stroj kompletně renovovat, asi bych koupil za pár korun repliku a měl to bez práce :-)    [Ondra S.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  No trošku jsem naletěl ,ale opravím si je :-)........    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě foto    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2019
Odpověď  Ahoj , prosím mohl by mi někdo pomeřit délku držáků světlometů . Koupil jsem na Bazoši a byly špatně nafocené , popis použité a použitelné . Ovšem že jsou svařené nikdo nepsal . Teď nevím jestli jsou jen opravované nebo zkracované . Myslím si , že to druhé protože svár je na všech čtyřech kusech . Děkuji za ochotu .    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2019
Odpověď  je to M11x1    [Ondra S.]   25.10.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Jawa 350 ohv replika/original


 Zdravim vas.na internetu se prodava jawa 350 ohv majitel pise ze je to original.Jak se pozna original od repliky ? Diky za odpoved.link na tu motorku: https://aukro.cz/jawa-350-ohv-6947945712?utm_source=transactional_email&utm_medium=email&utm_content=NOTICE_TO_BUYER_OVERCOME_BID    [Michael]   16.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  To je pravda .diky    [Michael]   17.05.2019
Odpověď  musíte někoho kdo tomu rozumí s sebou, i tak počítejte že to bude za 500 nejméně at je to cokoliv    [Rto]   17.05.2019
Odpověď  Rad bych se na to podival,ale nevim jak to poznat jestli je to replika nebo original    [Michael]   16.05.2019
Odpověď  Jet se na to podivat    [Rto]   16.05.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 350 SV, karburátor AMAL 276


 Poraďte prosím, jaký přesně typ karburátoru AMAL 276 přijde na motocykl Jawa 350 SV? Jaký průměr, jaké trysky, jaké označení? V jiných vláknech tu jsou odkazy, kde jde, pořídilt ledasco, ale co tam patří a s čím to jede? Dík    [fobos07Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobry den chtěl jsem se zeptat, jestli někdo jezdi na vrchovce na karbec s peraku diky    [Josef Pacal]   05.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  směšovací komora je sice trochu tlustší než u původního (řada 75) ale ten není k mání..    [FilipS]   27.01.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  další    [FilipS]   27.01.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přišel mi těsně před vánoci cca do týdne po objednání, poslali ho sice s hlavní tryskou 130, ale stačil jeden mail a s omluvou mi zdarma doposlali trysku 110. Už jsem ho na zkoušku pověsil na motor a zkouším nakrucovat trubičku....    [FilipS]   27.01.2019
Odpověď  Ahoj,nemáš fotky ?asi bych si taky vzal Michal    [Michal]   19.01.2019
Odpověď  Stojí i s dopravou 374,60 Liber (cca 11.000,-Kč). Bez dopravy cca 333,- Liber.    [FilipS]   03.01.2019
Odpověď  Dobry den,jaka je cena karburatoru dekuji.    [Daniel]   01.01.2019
Odpověď  Psal jsem do Anglie a odpověděli mi toto: The 276AC/1A can be used as a replacement for the original carburetter for your bike. We built a carburetter for another Jawa 350cc Side valve several years ago which used a 110 Main Jet, 106 Needle Jet and a 6/4 Throttle Slide. Já si ho objednávám, kdybyste se chtěl někdo připojit dejte vědět, ať ušetříme na poštovném....    [FilipS]   07.12.2018
Odpověď  Zjistil jste něco? Jezdím léta na Jikov a chci tam dat konečně Amal. Z dostupných na amalcarb.co.uk se mi na první pohled jeví jako možný 276AC/1A    [FilipS]   26.11.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa villiers brzdovy stit a kluc brzdy


 Dobrý den
nepoznate niekoho kto vyraba repliky stitov na jawu villiers resp. special s malymi bubnami? kedysi sim videl inzerat na bazosi ale nepodarilo sa mi ho dohladat.

dakujem za pomoc.    [gusto] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nikdo to nikdy nerozebíral ?    [Jiříček ]   05.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Lepší foto    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mám dotaz , jak rozebirate tento spoj ? Koupil jsem brzdovy štít a je tam obroušeny záchyt reakce , ten jsem už sehnal . Ale nevím jak to rozebrat ??? Díky za radu .    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2019
Odpověď  skus motospicka,myslim ze som ho kupoval od nich.    [robert]   14.03.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
 Strana 1/50 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 25.1.2019)
Nezodpovězené téma 

Gumové tlumiče rázů


 Jawa speciál,kde mohu sehnat gumové segmenty spojky,motoren.sk je má vyprodané.Díky Vamel    [melichar]   08.01.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa Special


 Dotaz pro pana Arnošta: Stal jsem se majitelem Jawy 250Special, chtěl bych vás poprosit o identifikaci čísla rámu a motoru. Číslo rámu 8551 a motor s převodovkou 79634. Pak mám ještě rozebranou Jawu 175 Special, číslo motoru s převodovkou 48890, rám je 48786.A poslední rozebraná Jawa 175 Special,číslo motoru 35831, převodovka 37796,rám 50431. Moc vám děkuji za váš čas a ochotu.    [JulieRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.12.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Tachometr Jawa Special


 Po 10 letech ježdění na Jawa 250 Special se mi dostal do rukou tachometr. Než jsem tachometr namontoval byl odzkoušen (tachometr, náhon, převodník 2.1, tak jak to má být na motorce). Narazil jsem na problém v tachometru. Počítadlo funguje jak má, ale netočí se dostatečně rychle ukazatel rychlosti. Pokud to dám na aku vrtačku, tak se to stejně točí málo a pokud to dám na klasickou vrtačku tak vše funguje. Jen mě znepokojuje to množství otáček. Je možné, že by mohl byt unaven magnet co je pod ukazatelem? Nemáte někdo podobný problém?    [mrmlik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.12.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 175-250 speciál


 Dobrý den, chci si postavit Jawu speciál a vlastním rám,nádrž a pár drobností. Nevím jestli je to ze 175 nebo 250, může mi někdo poradit, jak se to pozná.Děkuji V.D.    [Václav Diviš]   11.12.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa speciál 250 elektrické schéma


 Dobrý den prosím nemá někdo schéma na zapojení el.na Jawa speciál 250. Děkuji    [Luděk]   25.11.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

JAWA 175 speciál - Těsnění ložiska v převodovce


 Dobrý den pánové,

mohl by mi někdo poradit, jak bylo utěsněno kuličkové ložisko v převodovce směrem k prostupu hřídele ke spojce? Převodovka je podle výr. čísla z roku 1938.
podle katalogu je tam jenom plstěný kroužek kat. č. 62108, který rozměrem zapadá do ložiska a těsní vlastně klec s kuličkami. Bylo pak mezi ložiskem s plstěným kroužkem a stěnou převodovky ještě něco?

Děkuji za odpovědi.

franta    [DrkaprRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.10.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Převodovka jawa 350 ohv


 dobry den chci poprosit zda by někdo oměřil pružinu aretace rychlosti jawa 350 ohv nožni řazeni diky    [Josef Pacal]   15.07.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa speciál 175


 Dobrý večer. Dokázal by mi někdo poradit rok výroby mého stroje. Jawa speciál 175. Číslo rámu:12218. Číslo motoru a převodovky je:46138. Děkuji za případnou odpověď.    [Novák Milan]   07.03.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

jawa speciál 175


 Dobrý večer. Renovuji po mém dědovi jawu speciál. Prosím o radu. Kolik oleje patří do převodovky. Je nalévací otvor zároveň i správná výška oleje.    [Milan Novák]   06.03.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

JAWA SPECIAL PLECH SEDLA


 Dobry den,nevite zda někdo nevyrábí plech sedla na Jawu Speciál,připadně,jestli ho někdo nemá na prodej,díky za případné info,774112889,Milan    [Milan KRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.01.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/50 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006