MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 293570 příspěvků |6897 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 29 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPředválečné motocykly Jawa 20.4.2018 04:48  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Jawa 250 special   30.11.2009 / 447
    Jawa 250 Duplex Blok, r.v. 1939   24.04.2012 / 245
    Ahoj,dnes sem se stal novým majitelem Jawy Villiers a měl bych pár pro....   17.12.2006 / 229
    Začátek - jawa 175 special   19.10.2012 / 216
    Jawa 250 Speiál 1939   02.02.2012 / 113
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 719      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 16 / 164      Příspěvků Příspěvků: 7848
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/48 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 250 Special - Zapalování


 Dobrý den.
Prosím,o radu jak nastavit předstih.
Jiskra je pěkná. Když dám 7mm předzápal tak to kopne až se pootočí magnet,pokud méně tak nic..
Případně dobře zaplatím za seřízení.
České Budějovice    [MilanMrzena]   24.01.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  To zalapování není blbej nápad, zkusím. Štve mě, že jsem akorát ten motor složil, zavrčel si jen pár sekund a měl bych to zase rozebírat. Jen mi není úplně jasný provedení, když to vlastně na sebe začne dosedat až dotažením té matky v magnetu. No, až k tomu přijdu, budu chytřejší.
Díky!    [Honza]   03.04.2018
Odpověď  A ještě startovat s dekompresorem přesně podle manuálu. Chce to cvik a je to v pohodě.    [Pavel]   03.04.2018
Odpověď  Tak hlavně zabrousit kužely. Pokud se střihnul klínek, není to ničím jiným, než špatným kuželem. Starší JAWY specky žádnej klínek nemají(ani angličany) a jezdí taky. Jemnou brusnou pastu, a zabrousit kužely na sebe,pokud je to málo, nebo rozebrat a přebrousit na brusce.

Sebelepší klínek Vám nepomůže.    [Monty]   03.04.2018
Odpověď  Panove, dovolim si ozivit tohle tema. Dneska jsem byl v podobny situaci. Poskladal jsem, natahnul benzin, slapnul a dostal takovej kopanec, ze nejen, ze se ten magnet protocil, ale strihnul i ten klinek normalne po dylce. Dotazeny to bylo fest, otazka je, co ted. Bez klinku motor bezi asi tri sekundy, pak se to pootoci a je vymalovano. Dotazeny to bylo docela fest. Nevite, jestli ty klinky nekdo vyrabi? :) nameril jsem 3x3,5x16mm, doma tyhle presnosti asi tezko dosahnu.    [Honza]   02.04.2018
Odpověď  Karburátor z péráka by neměl hrát roli. Osobně si ho na Speciálku dam taky, do tý doby než seženu origo. Jeden muj známej ho na speciálce má a tvrdí, že jede suprově    [DaPe]   04.02.2014
Odpověď  Může za tento chod motoru karburátor z péráka?    [MilanMrzena]   01.02.2014
Odpověď  Mám tam 4,2mm a motor nekope,jde docela ztuha a blbě chytá.
Co dát předzápal 2-3mm?    [MilanMrzena]   01.02.2014
Odpověď  Klínek právě tam nemám.Pokusím se to tak nastavit,děkuju za radu.
Napíšu jak to dopadlo.    [MilanMrzena]   25.01.2014
Odpověď  Přesně tak, nemám rád ty co furt dokola opakují že za protočení magneta může klínek. Udělej to tak jak říká JM v manualu píšou předstih 7mm ale je to opravdu moc, nastav ho jako na pérákovi kolem 3-4,5mm nasad magnet aby kladívka byla těsdně před rozpojením a dotáhni. Pak to jemně došteluj odtrhem.    [Mirek F.]   25.01.2014
Odpověď  7 mm předstihu je moc normál je 4-5 seřiď tak že dáš do horní úvratě píst a setrvák nasadíš vačkou nakladívko které musí být v odtrhu pak dotáhneš kužel to musí udržet    [JM]   24.01.2014
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Registrace


 Dobrý den. Prosím, poradíte mi, kde zjistit datum první registrace motoru Jawa 350 sv č.80318? Předem děkuji za Vaši pomoc. Jirka    [JNRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Moc děkuji za Informaci. Jirka    [JN]   26.03.2018
Odpověď  Napis panu Nezmeskalovi do technickeho muzea. Knihy prodeju se dochovaly takze kouknutim muze dohledat.    [CIJOML]   25.03.2018
Odpověď  AKT. Prosím o pomoc při zjištění data registrace motocyklu Jawa 350 sv č.80318. Děkuji. Jirka    [JN]   23.03.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 250 speciál


 Ahoj. Nedávno jsem sehnal tuto motorku a mám k ni pár dotazů. První je, že bych potřeboval urcit rok výroby. Podle mnou zjisteneho by to mohl být 37, ale potřebuju potvrdit. Potom by mě zajimalo, jaký motor tam patří a v jakém rozmezí výrobních čísel má být. Rám má číslo 7xxx. Nevím teď přesně, ale je 4mistne a začíná 7čkou. O prednim světle z ČZ vím. Budu rád za všechny další poznatky k motorce. Kdyby měl někdo chybějící díly, rád je odkoupim či vyměním.

Díky moc. Pavel

775 644 056    [re-jawaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.09.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Podle čísla rámu 7xxx bych to viděl spíš na 7. sérii, tedy rok 38.
Tomu by odpovídalo i řazení na nádrži a (snad) i nápis Jawa na nádrži.

Jestli je to ještě aktuální, mám tady motor a převodovku číslo 77xxx (stejná čísla!), včetně zapalování, který by tam podle mě měl patřit. Točí se, řadí hladce, ale byl zachráněnej ze zahradního traktůrku, tak je v něm ještě pěří a slepičince :)
koupil jsem ho nedávno, ale až pak jsem zjistil, že potřebuju rok 39...    [bjes]   23.03.2018
Odpověď  Ano, je to podle čísel motorů.    [KAREL]   14.10.2017
Odpověď  Dobrý den , to číslování strojů v Jawagallery je podle čísel motorů ? Děkuji    [Jiríček]   14.10.2017
Odpověď  http://jawagallery.net/?page=clanky/vyrobnicisla    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.09.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Jawa 250 Special - umistění čísla rámu


 Dobrý den,

ve kterém místě by mělo být vyraženo výrobní číslo rámu.
Na stroji nemám výrobní štítek (nejsou ani patrné díry po chybějících nýtech).
Měly tyto stroje vždy výrobní štítek, nebo jsou případy, kdy je na strojí pouze "někde" umístěné výrobní číslo, nebo i bez...

Děkuji za reakce a Vaše postřehy.    [Jan]   27.02.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Já jsem se setkal zatím jen s dvojím umístěním, vždycky to bylo na krku rámu. Když byl štítek, tak na levé straně ve spodní části, když nebyl štítek, tak zepředu na krku - ve směru jízdy.    [Honza]   23.03.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

jawa 250 special asi


 Dobrý den
Omlouvám se za založení nového téma-nevím jak se vložit do diskuze,ale naučím se to.
Chtěl bych poradit co jsem si koupil za moto (vlastním velorexy a s moto začínám)
Dle tp r.v.1939 rám-5944 a motor-75676 Rád bych jí nechal tak jak je,vypadá dobře.Jen karbec je jiný a zadní světo- teda alespoň si to myslím dle fotografií jiných strojů.Trochu mě mate tachometr,nevím zda není vyměněné světlo.
Budu moc rád když mě dáte info a moc bych poprosil pana Arnošta o nějakou historii.
Děkuji všem
Martin    [macapi1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý den, sice už trochu pozdě, ale podle mě rám s motoremk sobě můžou patřit, 6. série, tedy rok 37 nebo 38, čemuž odpovídá nápis Jawa na nádrži, řazení v kulise i
Co vidím: Přední a zadní světlo - nepatří tam ani jedno.
Páčky - vypadají nějaké dlouhé.
Tandem kanada je, myslím, také spíš pozdější doplněk, není vidět jak je přimontovaný, protože nevidím nosič.
Sklopné zadní stupačky jsou taky z něčeho novějšíhom startpáka by měla být holá bez gumy. Zrcátko samozřejmě původně taky neměla. Bohužel nejsou vidět detaily typu přepínače na světlo a klakson (měly by být zvlášť.

Ono to vypadá jako hrozně dlouhej seznam, ale ta motorka bude určitě parádní, podle výfuků, chromů a kůže vypadá, že stála v suchu. Vyčistil/opravil bych mechaniku (např. čepy ve vidlici, ložiska krku řízení, ložiska kol, brzdy apod.), sundal zrcátko, tandem a zadní stupačky a začal bych jezdit. A postupně bych vyměňoval ty díly, které tam nepatří.    [Honza]   23.03.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Prodejní štítky zástupců JAWA


 Zdravím, od Arnošta jsem se dozvěděl, že v Kyjově prodával motocykly Jawa pan Miroslav Frýbort. Chtěl jsem se vás zde na fóru zeptat, jestli někdo netuší zda tento prodejce měl svůj prodejní štítek (na blatník nebo nádrž). Případně kdyby někdo měl foto štítku, nebo štítek samotný na výměnu. Děkuji
PS:Rád se podívám i na fota štítků jiných prodejců motocyklů Jawa    [Michal K.]   23.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Konopa - České Budějovice    [Bullet] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zástupce Nosál    [Michal K]   10.02.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zástupce Kváč    [Michal K]   10.02.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Huleš Písek, předek našho úspěšného motocyklového závodníka Jardy Huleše z Čimelic    [Vulcan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2018
Odpověď  To je velmi zajímavý nápad dát sem štítky prodejců Jawa. Jen prosím v Českých Budějovicích mám v záznamech pouze prodejce Jana Konopu. Pan Popela pravděpodobně neprodával motocykly Jawa...    [Arnošt]   09.02.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tábor    [Jarda. H.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nemček Púchov    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Popela Budějovice    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Slavík Plzeň    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

Jawa předválečná - číslování rámů


 Zdravím, mohl by mi prosím někdo udělat jasno v číslování rámů u předválečných Jaw ? Prý měli 4 místná čísla. Seznamy výrobních čísel podle roku výroby co jsem si všiml zahrnují pouze výrobní čísla motorů nebo celých strojů, která jsou pětimístná. Mám doma rám s vidlicí na n.d. s číslem 3396. Ukazovalo by mi to na Villierse, ale nejsem podle žádné tabulky schopen určit rok výroby. Pomohl by mi někdo? Možná se to tu už řešilo, já jsem ale nic nenašel. Díky    [Pavel OHC]   09.02.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 516 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Prosím pana Arnošta o identifikaci speciálky 175 s č. Motoru 50808 a číslo rámu 5857

Posílám poděkování a obdiv za Vaše znalosti.
děkuji s pozdravem Milan    [malinadRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.03.2018
Odpověď  nevím co to je, ale je to opravdu pěkné. Malinko v tom vidím kus Škody 1201 sedan.    [Honza]   15.03.2018
Odpověď  Tak prostě nějaký domaniko delaniko .
Podvozek z Aero 662?
A karoserie z 50sátých let?    [Monty]   14.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý večer auto je celé plechové s rámem.Motor je dvouválec dvou takt s náhonem na zadní nápravu jen pro doplnění Jirka.    [jirka114Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2018
Odpověď  To by to kupé muselo být ale opravdu hodně upravené: jiný předek, jiný zadek, jiný prostředek, dveře proti větru, dělené čelní sklo ... prostě úplně jiné auto. Půjde o to, co se skrývá vespod. Může to být třeba individuální stavba karoserie z 40.-50. let na předválečném podvozku. Docela hezká.    [labkos]   14.03.2018
Odpověď  pokud to má kastli z bakelitu a dvouválec, dvoutakt, tak bych taky řekl, že je to P70. Jen tedy jako kabrio jsem ho ještě neviděl. Bylo kupé ale třeba je to upravené...    [michal]   13.03.2018
Odpověď  IFA P70 ?    [Monty]   13.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý večer dokázal by někdo odhalit co je to za vůz děkuji Jirka114    [jirka114Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2018
Odpověď  Taky bych rad poprosil pana Arnosta, jestli je mozne identifikovat Jawu 175 s cislem motoru 45855. Na ramu je 11158, ale to mi prijde jako by to tam nekdo dodelal... Predem moc dekuji. VH    [Hofmanio] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2018
Odpověď  Prosím pana Arnošta o identifikaci Jawa speciál 175 číslo motoru a převodovky 49135.
Také vyjadřuji účtu k Vašim znalostem :-)    [phanzal] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2018
Zobrazeno 10 z celkem 516 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (516) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa villiers brzdovy stit a kluc brzdy


 Dobrý den
nepoznate niekoho kto vyraba repliky stitov na jawu villiers resp. special s malymi bubnami? kedysi sim videl inzerat na bazosi ale nepodarilo sa mi ho dohladat.

dakujem za pomoc.    [gusto] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  skus motospicka,myslim ze som ho kupoval od nich.    [robert]   14.03.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Lanko plynu Jawa 250 provedení special


 Zdravim Vás všechny, jsem před dokončením renovace a řeším problém s délkou lanka plynu. Mám namontovaný karburátor AMAL 276, vrchní plnění, ale nevím jak má být lanko dlouhé. Můžete mi prosím někdo pomoct?

Děkuji    [jéňa]   15.02.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Cau, nemate nekde zmerene jake jsou u te specialky delky jednotlivych bowdenu a jednotlivych dratu do nich? At nevymyslim kolo?    [CIJOML]   04.03.2018
Odpověď  Čočku vyrábí pan Kraus, no a pak stačí lanko, opředený bowden a troška zručnosti.    [Jarda. H.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2017
Odpověď  Panove kde koupit lanko plynu na specialku s puvodni plynovou rukojeti? To lanko nema na konci valecek ale cocku. Od toho pana z Chodova to brat nechci recenze jsou primo otresne.    [CIJOML]   11.06.2017
Odpověď  lanko přece nemůže mít takovou vůli aby ti nezabíralo jestli máš tak dlouhé musíš ho zkrátit, podle návodu, lanko se navrací rukojeť je totiž dělalná tak že tření uvnitř je větší než síla pružiny vkarb. Není to jako u poválečných motorek kde přidáš a plyn se pak vrátí. Vůli poznáš jednoduše, když sáhneš do sáním karb. a otočíš rukojetí cítíš kdy to zabere.    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2012
Odpověď  přesně tak    [jéňa]   16.02.2012
Odpověď  Jéňa to možná myslel tak, že je lanko tak dlouhé, že má takovou vůli, že mu ho nevrací ani pružina na šoupátku. Jako, že při otáčením rukojeti plynu, netahá za šoupátko a to tím pádem nevytváří zpětné jakoby vracení rukojeti. Nemyslel si to takhle jéňo?    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2012
Odpověď  Neměla by se vracet, není to rychlopal.    [Paul]   15.02.2012
Odpověď  Takže by se měla rukojeť vracet, ale mě s nevrací když jakoby přidám plyn    [jéňa]   15.02.2012
Odpověď  Já přesnou délku neřeším, zjistil jsem že né všechna zaručeně správně dlouhá lanka vznikla pro danou výbavu určité motorky, proto si ho dělám sám, nedávno jsem to dělal, bowden musí projít od rukojeti otvorem v rámu pak mezi nádrží a rámem a za nádrží se stáčí ke karburátoru, můžeš si to naměřit nějakou pomůckou, prostrčíš tudy bowden a tak aby s nikde ostře nelámal (plynulé oblouky) pak nstrčíš lanko, já ji udělal nejprve koncovku u rukojezi a pak naměřil potřebnou délku v karb. A to tak že jsem vzal starší lanko s koncovkou do šoupátka (stačí kousek aby koukal ze smontovaného karb. odměřil přečnívající konec a po rozebrání karb domeřil potřebnou délku co má koukat z bowdenu a zakrátil a zaletoval.    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2012
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 250 Duplex Blok, r.v. 1939


 Dobrý den,

v tomto tématu bych se rád věnoval mému nově získanému motocyklu a jeho renovaci.Jedná se o mou první renovaci, tak doufám, že vše dotáhnu do zdárného konce.Motocykl jsem získal od mého otce,který jej zakoupil v roce 1978, když byl přibližně stejně starý jako já teď(24) za 400,- korun.Motocykl ležel 34 let rozebraný ve stodole.Jak se zatím zdá, je stroj snad 100% kompletní, snad chybí pouze plíšek na zadním blatníku, který drží lampičku.Skoro všechny díly nesou logo FJ a byl bych rád kdyby to tak také zůstalo repliky jsem se rozhodl nepoužívat s vyjímkou ráfků a výfuků.
Postupně zde budu dokumentovat průběh prací a budu vděčný za konstruktivní kritiku a rady.Kdyby zde byl někdo, kdo vlastní tento málo vídaný stroj, byl bych rád kdybychom spolu mohli vše konzultovat a předávat si cenné informace.Na internetu se toho moc zjistit nedá, zatím pro mne nejlepší zdroj informaci jsou dobové brožurky k motocyklu:Katalog náhradních dílů a příručka pro jezdce.

Celý tento projekt odstartoval zhruba před třemi týdny a od té doby jsem provedl následující kroky: kompletní rozebrání do posledního šroubku
: vyčištění všech komponentů
:nalakování sedla a odeslání panu zelenkovi na potažení světlou hovězí kůží,na toho pána jsem našel na internetu dobré reference tak doufám, že se vše podaří.
:nyní připravuji díly na chrom.Na základě informací, které jsem získal zde na fůru nechám všechny díly včetně nádrže nachromovat u pana Vepřeka.

:dále připravuji díly které mají přijít do laku na pískování.To znamená-bude mne čekat výroba nejrůznějších krytek a šroubů na zakrytí závytů a přesných děr proti poničení.

:co se barvy týká nechal jsem si namíchat 0.5 litru barvy podle vzorku který se dochoval na rámu pod štítkem s výrobním číslem a k tomu přikoupil tmelový plnič.Mám možnost využít lakovny tudíž si vše budu stříkat sám.

:výfuky jsem objednal od pana Hadrávka včetně koncovek které bere od slovenské firmy Buyak.



Toto by na úvod mohlo stačit, pro představu přídávám fotografii a jen co s prací pokročím dám vědět.    [Lada]   24.04.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 245 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Prosímvás o kolik replikách se tu bavíme 3-5ks nebo 50-100ks ? však Já žádné nikde nevidím a dlouho nic až teď snad 3 kousky ne? Proboha, i když Duplexů bylo cca jen 1200ks je to pořád hodně velké číslo, kdyby jich bylo 50ks neřeknu nic.    [Brada]   23.02.2018
Odpověď  Dobře. Zkusme se na to podívat z jiného úhlu. Nezdá se vám divné, že na to jak se Duplexů málo vyrobilo a tedy i málo dochovalo, co se jich teď najednou po čerstvé renovaci vynořilo? Od kuď se najednou ty všechny nádherné čerstvě zrenovované berou? A s tím, jestli je original nebo kopie, s tím holt se musí případný kupce poprat sám. To za něj nikdo neudělá.    [PS]   23.02.2018
Odpověď  Tak a teď babo raď. Je to originál nebo replika???    [jirka]   23.02.2018
Odpověď  https://suchen.mobile.de/motorrad-inserat/jawa-duplex-250-brno/257623938.html?action=vipReco nádhera    [Radek]   23.02.2018
Odpověď  Duplex je pro vyšší ligu, řešil bych kejvačky 250    [kj]   23.02.2018
Odpověď  Nechcete se raději bavit o Jawa duplex?    [Ladic]   23.02.2018
Odpověď  to TRE:
No nejsem tak úspěšný, ale asi největší zisk v procentech u mne u dukátu r. 1980, nákup 3000,- před pár lety, dnes tržní cena přes 50 000,- a stále nám to roste.
Prostě i relativně nové věci ze "socíku" umí potěšit.    [KT]   22.02.2018
Odpověď  tohle je budoucnost https://www.novinky.cz/koktejl/464156-popraskanou-konvicku-koupil-za-par-stovek-ted-ji-vydrazil-za-13-milionu.html

ted se pochlubte    [TRE]   22.02.2018
Odpověď  To si někdo užil, než jste to vzal ne? Všechno prohlednout... co to bylo za unikát?    [sandy]   22.02.2018
Odpověď  Na rovinu. Ono to psaní nijak dlouho netrvá, času na užitečnější činnost je dostatek. Dnes jsem si například pořídil do sbírky další nádherný motocykl v původním stavu.Až se oteplí pustím se do restaurování.    [PS]   22.02.2018
Zobrazeno 10 z celkem 245 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (245) 
Zodpovězené téma  

jawa 350 sv


 Malé víčko na převodovce - číslo 52118 - jakou má mít povrchovku ?    [jan]   30.05.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Potreboval bych poradit,jakou barvou nastrikat elektronovy blok motoru.Vim,ze by se to melo chemicky osetrit,ale moc to nefunguje.Par kapek vody a elektron
zacne oxidovat.    [Martin]   16.02.2018
Odpověď  Pokud se jedná o docílení toho nazlátlého povrchu, tak to umí pan Tůma, Chemické leštění. Dělal mi kartery na Duplexe a vypadají parádně. Ale je pravda že po čase postupně ten zlatavý nádech pomalu mizí.
Jinak pokud je převodovka hliníková, tak zas ta pak bude krásně svítit jako vyleštěný hliník.    [Gripen]   10.07.2015
Odpověď  Umí dnes někdo mořit kartery a převodovku,tak jako dříve?    [Michal]   10.07.2015
Odpověď  Motor-kartery jsou z elektronu-hořčíkové slitiny. Ta se moří ve směsi kyselin a vzniká zlatý povlak, který má však malou odolnost chemickou i mechanickou. Proto se na motorech dochoval jen na vnitřních stranách.    [Honza l]   30.06.2015
Odpověď  Měl bych otázku ohledně zlaté barvy motoru na jawě 350 sv, konkrétně na který typech (jestli jen některé výrobní čísla?) se používala, nebo šlo jen čistě na vkusu majitele, který si ji takto zkrášlí?    [Martin]   30.06.2015
Odpověď  V té době se zinek nepoužíval, obzvláště černý. Je to brynýr.    [J]   31.05.2012
Odpověď  myslíte barvu černou nebo černý zinek?    [jan]   31.05.2012
Odpověď  Bylo černěno.    [Jiří]   30.05.2012
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Ráfky a bubny chrom nebo barva?


 Zdravím pánové, měl bych dotaz na Jawu 250 Speciál týkající se ráfků a brzdových bubnů. Existuje nějaké pravidlo podle kterého se určí zda mají být kola v chromu nebo barvě? Například rok výroby, výrobní série apod.? Mám jednak 250, rok 1936, řazení přímo z převodovky, ploché výfuky a jednak 250 rok 1938, řazení v kulise na nádrži pouze s nápisem JAWA, kulaté výfuky. Jaké provedení by měly mít tyto motorky? Pokud dáváte ráfky do barvy, tak jakou barvu používáte? Pokud se to tady již dříve řešilo, tak se omlouvám, že jsem to přehlídnul. Předem díky za odpovědi.    [kamikadRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jak jsem psal, moje byla evidentně ve fabrice lakovaná na přání, dokonce i na světlomeu občas pod poškozením vrchního laku vykoukne chrom, zato na bubnech jsou jen zbytky barvy jako rám či blatníky, ale nic stříbrnýho ani lesklýho tam není. Jedním dechem dodávám, že byla prodána březen 1945, takže si nedělám iluze o tom, že by to neskládali z kdečeho, co našli ve skladu.    [bjes] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2018
Odpověď  Ahoj, díky za názor. Stupeň výbavy by mohl být vodítkem. Jen si osobně myslím, že bubny v barvě rámu nebývaly a byly buď stříbřenkou a nebo chrom. Pokud děláte stříbrnou, tak jakou barvu/technologii prosím používáte? Předem díky za názory.    [kamikad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2018
Odpověď  Ahoj, nemůžu se považovat za odborníka, ale co vím, tak byly dva "typy" - Speciál a Standard, neboli lidovka, což byly defacto stupně výbavy, takže podle čísla to asi určit úplně nepůjde. Obecně - pokud byl chrom na nádrži, asi by měly bejt chromy i na ráfcích. Pokud tam byla stříbřenka, na kola by měla přijít stříbřenka. (I když moje motorka byla z fabriky přelakována na olivovou se žlutýma linkama, nádrž chrom a kola v barvě rámu s linkou...zřejmě na přání) Tak to prostě odrezím a nechám to bejt jak to je.

Pokud už tam žádný známky chromu nikde nejsou, tak bych se podíval po výbavě - chromovanej hrnec světla, elektrickej klakson, baterie a usměrňovač, nebo dokonce tachometr = vyšší výbava, nejspíš tedy Speciál, takže chrom. Holobyt (a světlo v barvě) = stříbřenka. U bubnů vůbec nevím, já je mám třeba v barvě rámu.

Jestli tu píšu kraviny, tak mě někdo opravte.    [bjes] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Prosba rozměru - Jawa speciál


 Ahoj, prosím o změření rozteče mezi dírou pro uchycení "horního" držáku pumpičky a dírou šroubu pružiny sedla (viz. příloha)

PS: Někdo jí omylem zavařil

Děkuji    [Tom]   10.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ahoj Tome, může se zeptat jaké výrobní číslo je Tvoje moto? Zdá se, že by to mohlo být blízko mému a špekuluji, zda mám udělat ráfky, brzdové bubny a nádrž v chromu nebo ne. Tvůj stroj by mi pak dával odpověď, že ne. Předpokládám, že máš původní stav nebo bylo již renovováno? Mohl by jsi mi pak vložit sem nebo třeba na mail poslat více detailní foto středů a bubnů kol? Díky.    [kamikad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2018
Odpověď  Moc děkuji ! :)    [Tom]   11.01.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  já ti nevim, mam tam dva šrouby, střeba si vybereš :) První 10,5 a druhej mi vychází 13,2. Neni to sice strojařsky přesný, ale třeba to pomůže. Honza    [bjes] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Setrvačník a misky ložisek kol Jawa 250 Speciál


 Hoj pánové, rozebírám poděděnou Speciálku a narazil jsem na dvě věci, se kterejma nemůžu pohnout.
1) Zaboha nemůžu sundat setrvačník z magnetky. Manuál říká, že mám otáčet matkou na ose doleva až se zasekne, pak do ní před kus dřeva klepnout, vytočit rukou a setrvačník sundat. Praktik řekl, že mám prostě točit maticí přes sílu. Realita: Mlátil jsem do toho jak hluchej do vrat, při pokusu o stažení matkou jsem neuspěl a stahovák (tříramennejú se tvářil, že radši praskne, než aby s tím setrvačníkem pohnul, i když matka byla někde na půl cesty, tzn. mělo by to bejt volný.

No dobře, tak to neni tak dramatický, bojim se, že něco rozbiju, tak to dělám s citem, ale setrvačník se ani nehne. Matka se točí tam a zpět o necelou otáčku naprosto volně, ale ani na jednu stranu s ní dál nepohnu. Jak na to? Nemůžu ani vyrámovat motor, dokud nesundám zapalování (který chci poslat na přemotání)


2) Mám kola. Starý. Odrezil jsem je, vyndal gufera a vidím, že původní velký misky jsou dost vymačkaný, tak je chci vyndat, repliky jsou objednaný od p.Krause. Vnitřním stahovákem na ložiska s tím ani nehnu. Zkoušel jsem zatím zastudena - můžu to nahřát? K dispozici je jen Pb letlampa, autogenem nedisponuju.

Díkes!    [bjesRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Super, díky za info. Neviděl jsem to ještě rozebraný, tak jsem si nebyl jistej, jestli tam nemačkám něco, co nemám. Je to číslo 87xxx, takže by tam klínek měl být, ale pořád nevím, jak vypadá :) Zkusím ohřát a uvidíme, kolečko primáru odskočilo na půl otočky stahovákem, ale ten setrvačník je potvora.    [bjes] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2018
Odpověď  Zajišťovací matice funguje současně i jako stahovák. Čep kliky je kuželový a u staršího provedení není klínek u pozdějšího ano. Není ani tak problém s typem motocyklu, ale spíš v tom, že zde sehrál svou úlohu čas. Jednou jsem u speciálky nemohl sundat na protější straně ozubené kolo primáru. Pomohlo až pořádné nahřátí PB hořákem. Zkus to taky nahřát, třeba horkovzduškou, ale opatrně, ať se ti nerozteče zapalování. Náboje klidně nahřej a zkus střídavě vyklepat z druhé strany přes otvor v nábě.    [lipcaa]   11.01.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

JAWA 250 SPECIAL - přírubový motor


 Zdravím, nebyl by někdo od té dobroty a nenapsal by mi typy a počet ložisek na klice u motoru JAWA 250 SPECIAL - přírubový, předem děkuji K.Štěpán    [Kamil Štěpán]   15.11.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den,
využiji tohoto založeného tématu a chtěl bych se zeptat, zda jsou správně složená ložiska na klikovém hřídeli JAWA 250 přírubová. Mám na mysli, zda je správné pořadí od řetězového kolečka - vymezovací kroužek - a potom 2x ložisko (tak, jak je to na fotce) nebo má být od řetězového kola - 1x ložisko - vymezovací kroužek - 1x ložisko? Děkuji    [JawaS250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak podle katalogu jsou tam tyto ložiska:    [piila_u2]   18.11.2010
Odpověď  Na stranu primáru jsem já osobně dával 6205 C3    [Mirek F.]   17.11.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já jsem půlil motor a na straně magneta mám ložisko ZKL 6305, ale na druhý straně nevim, ještě se mi nepodařilo vyndat klikovku, abych věděl jaký je tam ložisko.    [piila_u2]   17.11.2010
Odpověď  z hlavy vim jenom počet, na straně magneta jedno, na straně primáru dvě, na typ se ti dneska podívám.    [Mirek F.]   15.11.2010
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 

 Strana 1/48 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 20.4.2017)
Nezodpovězené téma 

jawa speciál175


 Prosím o identifikaci a roku výroby motociklu jawa speciál175 č. motoru46138 č. rámu12218 . děkuji Milan    [milannovak]   15.04.2018
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa 175 Villiers zapalování


 Dobrý den,
skládám motor z Jawy Villiers, který se ke mě dostal již rozebraný. Nevím jakým způsobem je připevněna deska statoru zapalování ke skříni motoru. U Speciálky si vzpomínám, ze toto bylo vyřešeno třemi šrouby ve středu desky. Tady ale nejsou díry pro šrouby ani v desce, ani v pravém karteru. Deska jde nasunout na pravé pouzdro klikové hřídele, ale nikde nevidím, jak byla zajištěna proti pootočení.
Věděl by někdo? Děkuji    [Knoxville634] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.04.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Převodník tachometru Jawa special


 Zdravím Vás a žádám i o radu. Koupil jsem válečkový tachometr na Jawa special a k tomu i dva převodníky a to 1:1 a druhý 2:1. Může mi prosím někdo osvětlit rozdíly? Mám ho na jawu 250 special přírubová. Děkuji Roman    [Roman]   25.03.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa villiers brzdovy stit a kluc brzdy


 Dobrý den
nepoznate niekoho kto vyraba repliky stitov na jawu villiers resp. special s malymi bubnami? kedysi sim videl inzerat na bazosi ale nepodarilo sa mi ho dohladat.

dakujem za pomoc.    [gusto] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa robot


 Na jawa robot Zapoměl jsem napsat    [Petr]   26.01.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Vidlice


 Zdravím potřeboval bych jestli někdo může nakreslit plánek na přední vidlice boční vílisky vidlic dík chci si je vyrobit    [Petr]   26.01.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Ram jawa 350 ohv


 Dobry den nevite někdo silu plechového ramu je možne že 2.5 mm dik    [Josef Pacal]   25.01.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kastlik jawa


 Dobry den našel jsem kastlik na jawu podle velikosti na 350,ale napis jawa není v prolisu tak nevim jestli to není dodo.Byly všechny s prolisem dik    [Josef Pacal]   23.01.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 175 Speciál, r.v. 1937 - uložení kliky.


 Zdravím všechny a mám dotaz. Před lety jsem si dělal renovaci Jawy 175 Specilál.Nová pouzdra na kliku mi dělal doporučený soustružník. Zkrátím to, motor jsem mu 2 x vracel, protože se kousal na klice. Podotýkám, že benzin byl s olejem a mazací drážky i otvory byly dělané podle originálu. Motor se za studena protáčel lehce, vůle podle mne byla dostačující.Přikláním se k tomu, že na pouzdra byl zvolen nekvalitní materiál.A nyní dotaz.Chtěl bych opět nechat udělat/ někde jinde/ nová pouzdra. Slyšel jsem, že u 250 se provádí na kliku dodatečná montáž gufera. Údajně u 175 však to z prostorových důvodů nelze. Máte s tím zkušenosti? Na montáž gufera tak bych moc nebazíroval, ale potřeboval bych doporučit fachmana, který má s výrobou pouzder na kliku zkušenosti.Díky    [B.J.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kryt primáru Special 250 v.č.71000-71500


 Podľa katalógu ND by som mal mať na mojej Specialke kryt primáru na zotrvačník, mám tam ale kryt z klasickej specialy. Neviete či niekto tento kryt reťaze primáru robí v replike, prípadne kde by sa dal zohnať pôvodný použiteľný? Kolečko mám na uchytenie zotrvačníka, ale nemám kryt. Zotrvačník robí v replike p.Kraus, chromovú kytku som našiel u BUYAKa, len nejako som sa nedopátral k celému krytu reťaze.
Vďaka mockrát.    [gargamel]   31.12.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Zenith Jawa Special 250


 Dobry den, nevie niekto, prípadne nemá skúsenosť s novovýrobou Zenith/Amal z http://zenithcarb.co.uk/ . Neviem či ho vôbec riešiť. Podľa dostupných info som sa dopátral k typu Zenith 26 MC No.2253. Je to správny typ? HT je ako na Amale 110? Na mojej specialke mám karbec z peraka a chcel by som to dať na origo. Podla katalogu tam mám mať Zenith do v.č.71000. Má aj Zenith páčku na riaditkach ako Amal? Ako vyzerá? Prípadne nikto ochotný mi ten originál nafotiť, najlepšie aj v rozloženom stave a potvrdiť mi HT a ostatné údaje.
Díky moc za info.
Roman    [gargamel]   29.12.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 350 SV, karburátor AMAL 276


 Poraďte prosím, jaký přesně typ karburátoru AMAL 276 přijde na motocykl Jawa 350 SV? Jaký průměr, jaké trysky, jaké označení? V jiných vláknech tu jsou odkazy, kde jde, pořídilt ledasco, ale co tam patří a s čím to jede? Dík    [fobos07Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2017
   Přidat odpověď 
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Přední blatník Jawa Special 1937


 Dobrý den, poprosil bych někoho o oměření předního blatníku na Jawu Special 1937 lidová, jedná se o krátkou verzi blatníku. Popřípadě kdyby měl blatník někdo na prodej nebráním se dohodě.    [MP85Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.11.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

prosím o pomoc identifikace


 mam rám motor a převodovku potřebuji zjistit jaký je to rok zda to patří k sobě a zda je schodná vidlice 175 a 250 Jawa předválečná děkuji. motor číslo 37179 převodovka 37453 rám 7609    [Tom]   12.09.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Cz 1938 program stary obraz


 Na aukru se ted vysjytnul k prodeji zajimavy obraz s vyrobnim programem motocyklu cz, libi se mi to. Znate to nekdo?    [Ladislav]   10.09.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Brzdové obložení jawa robot


 Zdravím, chtěl bych se zeptat, kde bych mohl sehnat brzdové obložení na robota nebo někoho, kdo to dělá. Hledal jsem na internetu, ale nic jsem nenašel. Taky by mě zajímalo jakou povrchovou úpravu měli brzdové čelisti, nebo neměly žádnou? Díky za pomoc.    [tomas.r] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.07.2017
   Přidat odpověď 

 Strana 1/48 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006