MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 296470 příspěvků |7042 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 60 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPředválečné motocykly Jawa 17.10.2018 01:59  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Jawa 250 special   30.11.2009 / 450
    Jawa 250 Duplex Blok, r.v. 1939   24.04.2012 / 247
    Ahoj,dnes sem se stal novým majitelem Jawy Villiers a měl bych pár pro....   17.12.2006 / 229
    Začátek - jawa 175 special   19.10.2012 / 216
    Jawa 250 Speiál 1939   02.02.2012 / 113
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 726      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 17 / 168      Příspěvků Příspěvků: 7901
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/49 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Jawa předválečná - číslování rámů


 Zdravím, mohl by mi prosím někdo udělat jasno v číslování rámů u předválečných Jaw ? Prý měli 4 místná čísla. Seznamy výrobních čísel podle roku výroby co jsem si všiml zahrnují pouze výrobní čísla motorů nebo celých strojů, která jsou pětimístná. Mám doma rám s vidlicí na n.d. s číslem 3396. Ukazovalo by mi to na Villierse, ale nejsem podle žádné tabulky schopen určit rok výroby. Pomohl by mi někdo? Možná se to tu už řešilo, já jsem ale nic nenašel. Díky    [Pavel OHC]   09.02.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 519 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý den,
poprosil bych pana Arnošta o bližší údaje o Jawa 175, číslo rámu 44997, číslo namontovaného motoru 55704.
Děkuji    [OldboyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.10.2018
Odpověď  Prosim pana Arnosta o informaci me "Jawa 175s", cislo ramu a motoru stejne: 57 682. Mnohy dik. Fosil.    [Fosil] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.07.2018
Odpověď  Dobrý den, mohu poprosit někoho znalého o identifikaci motoru JAWA 250 special s č. 78279. Zajímal by mě rok výroby a pokud je možno komu byl motocykl prodán. Děkuji.    [láďa]   25.05.2018
Odpověď  Prosím pana Arnošta o identifikaci speciálky 175 s č. Motoru 50808 a číslo rámu 5857

Posílám poděkování a obdiv za Vaše znalosti.
děkuji s pozdravem Milan    [malinadRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.03.2018
Odpověď  nevím co to je, ale je to opravdu pěkné. Malinko v tom vidím kus Škody 1201 sedan.    [Honza]   15.03.2018
Odpověď  Tak prostě nějaký domaniko delaniko .
Podvozek z Aero 662?
A karoserie z 50sátých let?    [Monty]   14.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý večer auto je celé plechové s rámem.Motor je dvouválec dvou takt s náhonem na zadní nápravu jen pro doplnění Jirka.    [jirka114Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2018
Odpověď  To by to kupé muselo být ale opravdu hodně upravené: jiný předek, jiný zadek, jiný prostředek, dveře proti větru, dělené čelní sklo ... prostě úplně jiné auto. Půjde o to, co se skrývá vespod. Může to být třeba individuální stavba karoserie z 40.-50. let na předválečném podvozku. Docela hezká.    [labkos]   14.03.2018
Odpověď  pokud to má kastli z bakelitu a dvouválec, dvoutakt, tak bych taky řekl, že je to P70. Jen tedy jako kabrio jsem ho ještě neviděl. Bylo kupé ale třeba je to upravené...    [michal]   13.03.2018
Odpověď  IFA P70 ?    [Monty]   13.03.2018
Zobrazeno 10 z celkem 519 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (519) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 175 special - jikov 2924TŘ


 Zdravím, nevíte zda se dá na specialku použít karburátor jikov 2924TŘ? Děkuji za odpovědi.    [mat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  pojede to na to.    [CIJOML]   28.09.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Jawa 250 special elektrika - světla


 Ahoj, dokáže mi někdo změřit kolk mu dává zapalování na Speciálce?
Mělo by tam být pět cívek - zapalovací(L1), jedna samostatná na zadní světlo (L2) a tři do série zapojené na přední světlo (L3, L4,L5).


Můj problém bude v cívkách L3-L5. Hlavní světlo se rozžhaví sotva do oranžova, městské (po přepnutí jen na městské) zazáří a okamžitě zhasne (žárovky jsem dával podle manuálu 12V-25/25W a městská měla být 3V/6W, ale sehnal jsem jen 6V/3W. Zadní světlo (na L2) funguje v pohodě.

L1 jsem nechal převinout, je ok.
L2-L5 byly prý v pořádku.

Moje měření - L2: 4,4 Ohm, napětí naprázdno ca 25V, se zátěží neměřeno, nebyl důvod.
L3+L4+L5: 1 Ohm, napětí naprázdno cca 33V, se zátěží 2,5V (to celkem chápu, že pak ta velká žárovka skoro nesvítí). Podle odporu tipuju, že je tam tlustej drát, aby to dávalo větší proud.

Co mě ale štve je to, že velká žárovka skoro nesvítí a malá okamžitě shoří, celkově mi nedává ani smysl to, co je v manuálu (žárovka 12V-25/25W a na stejném napájecím okruhu 3V/6W). Měli jste to někdo podobně? Na motorce není ani baterka ani usměrňovač (a nikdy tam ani nebyly). Zapojení přepínače je podle schématu a zkontrolovaný asi čtyřicetkrát.

Mohl by mi prosím někdo proměřit napětí, co mu jde dopředu se zátěží/bez zátěže a odpor cívek L3-L5, prosím? Případně nějaká jiná rada?
Díky, Honza    [Honza]   21.05.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  mas tam spatne zarovky viz schema: http://www.veteranforum.cz/photos/2013/0051793001465336732.jpg    [CIJOML]   28.09.2018
Odpověď  Opravdu nikdo nemůže vytáhnout voltmetr a zajít k motorce, prosím? Dost by mi to pomohlo. Díky, Honza    [Honza]   06.08.2018
Odpověď  up (jen to pošoupnu kousek vejš, protože furt nevyřešeno)    [Honza]   13.06.2018
Odpověď  nikdo nic?    [Honza]   22.05.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

6-miestne číslo motora na Jawa Special 250


 Vedel by mi niekto prosím poradiť s číslom môjho motora ?
Na motore je 486716 = zda sa mi ako keby tam ta 4 bola dodatočne doklepnutá.(preco by to niekto robil ?)
Na prevodovke je zasa len 86716. Myslel som ze cisiel bolo vzdy len 5.
Stretol sa niekto uz s niečim podobným ?
Dakujem
Juraj    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.08.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Spíš celé číslo motoru je vybroušeno a přeraženo. Obě hvězdičky jsou a zůstanou nezvykle divně rozházené - i kdyby někdo jen přirazil tu 4 ku.    [Honza]   30.08.2018
Odpověď  4ka podle mě jednoznačně doražena.    [Jarda. H.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  ....a este prevodovka    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.08.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

rozdíl


 Zdravím, potřebuji info pro kamaráda. Zakoupil jawu předválečnou bez motoru. Dle jakých znaků rámu a šavlí např. i jiných dílů se dá poznat jestli se jedná o 175 nebo o 250 ?? jsou nějaké jasné rozdíly obou kubatur? díky za vodítko    [libo]   26.08.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Hynku díky za odpověď .    [Jirka]   21.08.2018
Odpověď  Ano, hokejky pro srdcovku jsou jiné.    [Hynek]   21.08.2018
Odpověď  Dobrý den, mám dotaz . Koupil jsem motor 175 tzv. srdcovka , ale nesedí mi do hokejek 175 , srdcovky měli jiné hokejky ??? děkuji za odpověď    [Jirka]   20.08.2018
Odpověď  zdravím, prosím o info. kamarád skládá speciálku, existují hokejky v replice? Případně máte kontakt? předem díky    [Libor]   25.10.2014
Odpověď  taky jsem si toho všiml pozdě    [Tomas]   06.02.2014
Odpověď  zase někdo vytáhl starý příspěvek...    [Mirek F.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2014
Odpověď  Pokud máš v rámu hokejky tak to jde poznat hned. Hod sem foto takhle se blbě radí...    [Mirek F.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2014
Odpověď  převodovku se spojkou má? záchyt brzdy na před. vidlici má vlevo, nebo v pravo?    [Tomas]   06.02.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 250 Duplex Blok, r.v. 1939


 Dobrý den,

v tomto tématu bych se rád věnoval mému nově získanému motocyklu a jeho renovaci.Jedná se o mou první renovaci, tak doufám, že vše dotáhnu do zdárného konce.Motocykl jsem získal od mého otce,který jej zakoupil v roce 1978, když byl přibližně stejně starý jako já teď(24) za 400,- korun.Motocykl ležel 34 let rozebraný ve stodole.Jak se zatím zdá, je stroj snad 100% kompletní, snad chybí pouze plíšek na zadním blatníku, který drží lampičku.Skoro všechny díly nesou logo FJ a byl bych rád kdyby to tak také zůstalo repliky jsem se rozhodl nepoužívat s vyjímkou ráfků a výfuků.
Postupně zde budu dokumentovat průběh prací a budu vděčný za konstruktivní kritiku a rady.Kdyby zde byl někdo, kdo vlastní tento málo vídaný stroj, byl bych rád kdybychom spolu mohli vše konzultovat a předávat si cenné informace.Na internetu se toho moc zjistit nedá, zatím pro mne nejlepší zdroj informaci jsou dobové brožurky k motocyklu:Katalog náhradních dílů a příručka pro jezdce.

Celý tento projekt odstartoval zhruba před třemi týdny a od té doby jsem provedl následující kroky: kompletní rozebrání do posledního šroubku
: vyčištění všech komponentů
:nalakování sedla a odeslání panu zelenkovi na potažení světlou hovězí kůží,na toho pána jsem našel na internetu dobré reference tak doufám, že se vše podaří.
:nyní připravuji díly na chrom.Na základě informací, které jsem získal zde na fůru nechám všechny díly včetně nádrže nachromovat u pana Vepřeka.

:dále připravuji díly které mají přijít do laku na pískování.To znamená-bude mne čekat výroba nejrůznějších krytek a šroubů na zakrytí závytů a přesných děr proti poničení.

:co se barvy týká nechal jsem si namíchat 0.5 litru barvy podle vzorku který se dochoval na rámu pod štítkem s výrobním číslem a k tomu přikoupil tmelový plnič.Mám možnost využít lakovny tudíž si vše budu stříkat sám.

:výfuky jsem objednal od pana Hadrávka včetně koncovek které bere od slovenské firmy Buyak.



Toto by na úvod mohlo stačit, pro představu přídávám fotografii a jen co s prací pokročím dám vědět.    [Lada]   24.04.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 247 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  zkušenost mám kladnou.pán je velice ochotný.cívky od něj fungují    [a]   22.07.2018
Odpověď  Panove mate nekdo zkusenost s previnutyma civkama od tohoto pana?

http://www.eurooldtimers.com/cze/inzerat/85097-zapalovaci-civka-jawa-175-250-special.html

Diky    [CIJOML]   22.07.2018
Odpověď  Prosímvás o kolik replikách se tu bavíme 3-5ks nebo 50-100ks ? však Já žádné nikde nevidím a dlouho nic až teď snad 3 kousky ne? Proboha, i když Duplexů bylo cca jen 1200ks je to pořád hodně velké číslo, kdyby jich bylo 50ks neřeknu nic.    [Brada]   23.02.2018
Odpověď  Dobře. Zkusme se na to podívat z jiného úhlu. Nezdá se vám divné, že na to jak se Duplexů málo vyrobilo a tedy i málo dochovalo, co se jich teď najednou po čerstvé renovaci vynořilo? Od kuď se najednou ty všechny nádherné čerstvě zrenovované berou? A s tím, jestli je original nebo kopie, s tím holt se musí případný kupce poprat sám. To za něj nikdo neudělá.    [PS]   23.02.2018
Odpověď  Tak a teď babo raď. Je to originál nebo replika???    [jirka]   23.02.2018
Odpověď  https://suchen.mobile.de/motorrad-inserat/jawa-duplex-250-brno/257623938.html?action=vipReco nádhera    [Radek]   23.02.2018
Odpověď  Duplex je pro vyšší ligu, řešil bych kejvačky 250    [kj]   23.02.2018
Odpověď  Nechcete se raději bavit o Jawa duplex?    [Ladic]   23.02.2018
Odpověď  to TRE:
No nejsem tak úspěšný, ale asi největší zisk v procentech u mne u dukátu r. 1980, nákup 3000,- před pár lety, dnes tržní cena přes 50 000,- a stále nám to roste.
Prostě i relativně nové věci ze "socíku" umí potěšit.    [KT]   22.02.2018
Odpověď  tohle je budoucnost https://www.novinky.cz/koktejl/464156-popraskanou-konvicku-koupil-za-par-stovek-ted-ji-vydrazil-za-13-milionu.html

ted se pochlubte    [TRE]   22.02.2018
Zobrazeno 10 z celkem 247 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (247) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 175S


 Zdravim (jeste jednou. Je videt, ze jsem zde novy, nebot se mi "povedlo" muj prispevek opet smazat ;-(( ). Jsem teda v tomto foru novy, drive na Jawamania cinny. Mam dve Jawy, drive jiz 350-634 r.v. 1976 (nyni tez veteran) a nedavno se mi dostala "do ruky" Jawa 175s (viz foto). Mohl by mi nekdo prosim rici, zda ta povrchova uprava u vyfuku/tlumicu a rafku kol mohla byt puvodni? Neni to chrom, ma to jakousi specialni sedou a cernou barvu; povrch neni zcela hladky. Spise mi to pripomina pozinkovani (tepelne) a pretreni kryci barvou. (Ram c. 57682).
dekuji za pripadne info a zdravim Fosil.    [FosilRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Fosil, nesnažte se o dnes tak moderní downsizing. Vaše Jawa má pořád obsah 175ccm. Určitě n ní není originální nádrž. Jinak pěkný kousek, samozřejmě ne původní, ale po nepříliš povedené renovaci.    [erik zubek]   17.07.2018
Odpověď  Ve foru jsem mohl zjistit, coby novic tady, ze pan Arnost ma datove podklady o vyrobe, predani a prvnimu majiteli. Mohl bych Vas poprosit, pane Arnoste, mi sdelit tyto informace k me Jawe 125s, ram i motor maji stejne cislo: 57 682. Moc dekuji.
Fosil    [Fosil] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.07.2018
Odpověď  Dik Monty za Tvuj nazor. Podle zde uvedene tabulky vyrobnich cisel je moje 125s nekdy z roku 1947 (i kdyz mi prodejce udaval 1936; kdyz teda nejsou papiry....). Bylo to tedy po valce a tenkrat nebylo materialu nazbyt (kvuli tomu se zacaly delat na. pr. veskere elektricke instalace hlinikem!). Mohlo by treba byt, ze i moto z teto doby nedostaly chrom..??
Fosil    [Fosil] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.07.2018
Odpověď  ....na te fajfce je teda v azbuce "sdelano v CCCP" (ne "Made in ....).    [Fosil] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2018
Odpověď  ...elektrika/kabely jsou teda nove.. na koncovce na svicku je "Made in CCCP" (teda sovjeti, coz uz vubec nechapu). Fosil    [Fosil] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2018
Odpověď  Origo to podle mně není.
Celá motorka vypadá po starší renovaci(co už tak jde poznat z malé fotečky?) - linky jsou jak z kolotoče široký, kabel ke svíčce červenej,filtr sání z Péráka, přední lampa nějak moc velká?, černý kolena na žádným origo prospektu nejsou......

Tolik můj názor, nehádám se.    [MOnty]   15.07.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 250 special - kluka sa otaca tazko.


 Zdravim Pani
... po vlozeni kluky a zosrubovani blokov k sebe sa mi kluka otaca tazko a v urcitej polohe stuhne este viacej. Kluka je urcite OK = spravne vycentrovana = bola na GO u P. Padalika.
Ked som prebehol uplne na jemno puzdra vystruznikom tak to cele troska povolilo. (jedno bronzove puzdro je nove)
S vystruznikom tam ist ale moc nechcem aby som priemer prilis nezvacsil co by mohlo ovplyvniť chod motora (falosny vzduch alebo väcseie vytekanie oleja). Motor som dnes zlozil na hotovo (tesnil som silikonom) a je to ako na zaciatku ked nie horsie. Klukou skoro ani nepretocim.
Vedel by mi prosim niekto poradit co s tym dalej, pripadne kde hladat chybu ?
dakujem    [Juraj A.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.05.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ahoj. Dříve slikony nebyly,vše se těsnilo papírem. Výrobce s touto vůlí počítal,takže všude u starých strojů patří papírové těsnění. :-)    [Jindra]   06.07.2018
Odpověď  Přesně tak, budou moc stažený kartery. Já mám na Speciálce na klice takový podložky, možná desetinka mm, neměřil jsem. Když jsem je tam nedal, klika měla v karterech axiální vůli, ale točila se hladce. Když jsem je tam dal a dotáhl nafest, tak se to skoro neotočilo. Povolil jsem šrouby na karterech o půl otočky každej a ejhle - všechno šlape. Holt nejsou nikde popsaný utahovací momenty a desetina-dvě tady můžou hrát velkou roli.    [Honza]   01.06.2018
Odpověď  Není taky špatné si cěpy klikovky nabarvit lihovým fixem motor složit protočít a znovu rozložit. Je hned lépe vidět,kde to drhne,či není klika rozhozená-to byl i můj problém kdysi    [Petr]   29.05.2018
Odpověď  Zkus povolit kartery a jestliže se klika uvolní,Tak dej mezi ně papírové těsnění.    [Pavel]   28.05.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

JAWA 250 SPECIAL - přírubový motor


 Zdravím, nebyl by někdo od té dobroty a nenapsal by mi typy a počet ložisek na klice u motoru JAWA 250 SPECIAL - přírubový, předem děkuji K.Štěpán    [Kamil Štěpán]   15.11.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vážně nikdo nemá zkušenosti s montáží ložisek přírubového motoru Jawa 250?    [JawaS250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den,
využiji tohoto založeného tématu a chtěl bych se zeptat, zda jsou správně složená ložiska na klikovém hřídeli JAWA 250 přírubová. Mám na mysli, zda je správné pořadí od řetězového kolečka - vymezovací kroužek - a potom 2x ložisko (tak, jak je to na fotce) nebo má být od řetězového kola - 1x ložisko - vymezovací kroužek - 1x ložisko? Děkuji    [JawaS250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak podle katalogu jsou tam tyto ložiska:    [piila_u2]   18.11.2010
Odpověď  Na stranu primáru jsem já osobně dával 6205 C3    [Mirek F.]   17.11.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já jsem půlil motor a na straně magneta mám ložisko ZKL 6305, ale na druhý straně nevim, ještě se mi nepodařilo vyndat klikovku, abych věděl jaký je tam ložisko.    [piila_u2]   17.11.2010
Odpověď  z hlavy vim jenom počet, na straně magneta jedno, na straně primáru dvě, na typ se ti dneska podívám.    [Mirek F.]   15.11.2010
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

jawa 250 special asi


 Dobrý den
Omlouvám se za založení nového téma-nevím jak se vložit do diskuze,ale naučím se to.
Chtěl bych poradit co jsem si koupil za moto (vlastním velorexy a s moto začínám)
Dle tp r.v.1939 rám-5944 a motor-75676 Rád bych jí nechal tak jak je,vypadá dobře.Jen karbec je jiný a zadní světo- teda alespoň si to myslím dle fotografií jiných strojů.Trochu mě mate tachometr,nevím zda není vyměněné světlo.
Budu moc rád když mě dáte info a moc bych poprosil pana Arnošta o nějakou historii.
Děkuji všem
Martin    [macapi1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Přední světlo tam nepatří a je z Jawy Duplex, koupím ho od vás za dobrou cenu a mohu vám nabídnout kompletní originál světlo na tuto Jawu special v původním chromu. kontakt: jarda.sh@centrum.cz    [JaardaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.06.2018
Odpověď  Dobrý den, sice už trochu pozdě, ale podle mě rám s motoremk sobě můžou patřit, 6. série, tedy rok 37 nebo 38, čemuž odpovídá nápis Jawa na nádrži, řazení v kulise i
Co vidím: Přední a zadní světlo - nepatří tam ani jedno.
Páčky - vypadají nějaké dlouhé.
Tandem kanada je, myslím, také spíš pozdější doplněk, není vidět jak je přimontovaný, protože nevidím nosič.
Sklopné zadní stupačky jsou taky z něčeho novějšíhom startpáka by měla být holá bez gumy. Zrcátko samozřejmě původně taky neměla. Bohužel nejsou vidět detaily typu přepínače na světlo a klakson (měly by být zvlášť.

Ono to vypadá jako hrozně dlouhej seznam, ale ta motorka bude určitě parádní, podle výfuků, chromů a kůže vypadá, že stála v suchu. Vyčistil/opravil bych mechaniku (např. čepy ve vidlici, ložiska krku řízení, ložiska kol, brzdy apod.), sundal zrcátko, tandem a zadní stupačky a začal bych jezdit. A postupně bych vyměňoval ty díly, které tam nepatří.    [Honza]   23.03.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 250 special


 zdravim, konečně jsem se stal majitelem týhle krásky, je komplet až na pár drobností, kohoutek, kryt primáru, páčky, kryt zápalka, stupačky, páčka zadní brzdy zadní světýlko, (kdyby něco někdo měl dejte vědět :-) jinač chystám se jí renovovat, za sebou už mám čz 150c a maneta 90, tohle bude muj nejlepší kousek, takže se tady tedka uvidíme dost často. jinak číslo rámu je 1028 motoru 73206 a převodovky 79189, chcí se zeptat co je to za rok a jestli tohle vše může vůbec pasovat do sebe...    [Mirek]   30.11.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 450 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  I válec, to si pamatuju,protože jsem přitom zkurvil kroužky:-)    [Pavel]   05.06.2018
Odpověď  Cau, dá, ale musíš shodit hlavu a nejspíš i válec.
Podobně jsem to měl při rozborce, bez sundání válce jsem nádrž nebyl schopnej vyndat.

H.    [Honza]   05.06.2018
Odpověď  Hallo Panove
Kto poradi? Da sa namontovat Nadrz na Specialku ak je u z Motor pripevneny?
Dik
Jan    [Dlhyjano]   05.06.2018
Odpověď  Už jsem ho objednal. Když jsem se na něj ptal v motorenu, tak mi přišla strohá odpověď, že nemají. Kdy a zda se bude vyrábět (ač jsem se ptal), jsem se nedozvěděl. Takže jsem rád, že se toho někdo ujal.    [Jarda. H.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2016
Odpověď  Pásky,jsem momentálně v replice našel v inzerci:
http://www.sbazar.cz/moped68/detail/14576214-proda m-na-jawa-special-ramecek-sekundarujedna-se    [Jára]   03.01.2016
Odpověď  Pásky na primar dělá Motoren.Nyní je nemá.Na jaře prý budou.Čím nás bude víc co ho budou chtít koupit, tím to bude jistější, že je vyrobí.    [honzi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.12.2015
Odpověď  Už s tím nebudu otravovat ale po porovnání několika katalogů jsem zjistil že ta rádlovaná podložka 68311 je na 250ku a ta menší 64322 na175 ale dohromady k sobě nikoliv.    [pavel]   20.12.2015
Odpověď  Připojím se k dotazu z 5. 11. 2015 a prosím, zda nevíte, kdo vyrábí pásky ke krytu primáru. Děkuji.    [Jarda. H.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.12.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  To je ona.    [pavel]   19.12.2015
Odpověď  To myslíš asi ty průměr 30 mm ne ? a A podle katalogu jsou tam ještě průměr 20 mm.    [pavel]   16.12.2015
Zobrazeno 10 z celkem 450 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (450) 
Zodpovězené téma  

Jawa 250 Special sedlo


 Zdravím. Mám prosbu:
mohl by mi někdo vyfotit jak má být uchyceno sedlo na Jawě 250 Special? Kde drží apod
Díky    [DaPe]   20.01.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Da sa namontovat na Jawu specialku ked je zu Motor vlozeny?    [Dlhyjano]   05.06.2018
Odpověď  Ten držák předního sedla od faux x je original bez úprav .Mám naprosto shodný a byl na jawa 250 spec. r.v.1946 .Ze spodní strany patří menší protikus se závity.    [Trifonov]   02.08.2016
Odpověď  Na svojí speciálce jsem našel stejný držák.    [JH]   20.07.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Znaceni je FJ, plus na druhe casti napis POLDI SC.    [faux4] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nevite z ceho je tento drzak sedla? Koupil jsem sedlo na Specialku s tim to drzakem, nejspis to nekdo kdysi upravil.    [faux4] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2016
Odpověď  Zrovna to také montuju, čep není dlouhý, ale je třeba při montáži nasadit spodní držák nádrže, ten poněkud roztahne obě poloviny rámu a je to....    [Rudolf Hosman]   18.02.2014
Odpověď  Díky za fotky. Zjistil jsem, že mám špatnej držák... a asi i ten čep , kterým se držák uchycuje na rámu, protože se mi nepodařilo jej vpasovat do těch děr... asi ho budu muset zkrátit    [DaPe]   05.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 2    [milanxxRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 1    [milanxxRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  a tady je vyfocenej líp držák.    [Mirek F.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.02.2014
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 250 Special - Zapalování


 Dobrý den.
Prosím,o radu jak nastavit předstih.
Jiskra je pěkná. Když dám 7mm předzápal tak to kopne až se pootočí magnet,pokud méně tak nic..
Případně dobře zaplatím za seřízení.
České Budějovice    [MilanMrzena]   24.01.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdravím. Myslím si, že tých 7 mm predzápalu môže pravdepodobne súvisieť s najväčším magnetickým odtrhom. Nemám síce špeciálku, ale podobné to je u ČZ aj Ogara 2, proste u zapaľovaní zotrvačníkovým magnetom.    [Roman]   22.05.2018
Odpověď  Zalapování pomohlo. Teda, trochu pomohlo i modrý lepidlo na závity, magnet drží.
Nicméně - musím říct, že to mám naprosto stejný jako Milan Mrzena - předzápal 7mm a motor jede. Dám o fous míň (zkoušel jsem od 4 do 6mm) a nenakopnu to ani kdybych se zbláznil - to jsem na každým milimetru laboroval s karburátorem - trysky od 85 do 105, první, druhá, třetí poloha jehly.. Prostě ani neslíbí. Nastavím sedm a jde na kopnutí. Akorát ten motor pak jde hodně natvrdo.    [Honza]   21.05.2018
Odpověď  To zalapování není blbej nápad, zkusím. Štve mě, že jsem akorát ten motor složil, zavrčel si jen pár sekund a měl bych to zase rozebírat. Jen mi není úplně jasný provedení, když to vlastně na sebe začne dosedat až dotažením té matky v magnetu. No, až k tomu přijdu, budu chytřejší.
Díky!    [Honza]   03.04.2018
Odpověď  A ještě startovat s dekompresorem přesně podle manuálu. Chce to cvik a je to v pohodě.    [Pavel]   03.04.2018
Odpověď  Tak hlavně zabrousit kužely. Pokud se střihnul klínek, není to ničím jiným, než špatným kuželem. Starší JAWY specky žádnej klínek nemají(ani angličany) a jezdí taky. Jemnou brusnou pastu, a zabrousit kužely na sebe,pokud je to málo, nebo rozebrat a přebrousit na brusce.

Sebelepší klínek Vám nepomůže.    [Monty]   03.04.2018
Odpověď  Panove, dovolim si ozivit tohle tema. Dneska jsem byl v podobny situaci. Poskladal jsem, natahnul benzin, slapnul a dostal takovej kopanec, ze nejen, ze se ten magnet protocil, ale strihnul i ten klinek normalne po dylce. Dotazeny to bylo fest, otazka je, co ted. Bez klinku motor bezi asi tri sekundy, pak se to pootoci a je vymalovano. Dotazeny to bylo docela fest. Nevite, jestli ty klinky nekdo vyrabi? :) nameril jsem 3x3,5x16mm, doma tyhle presnosti asi tezko dosahnu.    [Honza]   02.04.2018
Odpověď  Karburátor z péráka by neměl hrát roli. Osobně si ho na Speciálku dam taky, do tý doby než seženu origo. Jeden muj známej ho na speciálce má a tvrdí, že jede suprově    [DaPe]   04.02.2014
Odpověď  Může za tento chod motoru karburátor z péráka?    [MilanMrzena]   01.02.2014
Odpověď  Mám tam 4,2mm a motor nekope,jde docela ztuha a blbě chytá.
Co dát předzápal 2-3mm?    [MilanMrzena]   01.02.2014
Odpověď  Klínek právě tam nemám.Pokusím se to tak nastavit,děkuju za radu.
Napíšu jak to dopadlo.    [MilanMrzena]   25.01.2014
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 175 Villiers zapalování


 Dobrý den,
skládám motor z Jawy Villiers, který se ke mě dostal již rozebraný. Nevím jakým způsobem je připevněna deska statoru zapalování ke skříni motoru. U Speciálky si vzpomínám, ze toto bylo vyřešeno třemi šrouby ve středu desky. Tady ale nejsou díry pro šrouby ani v desce, ani v pravém karteru. Deska jde nasunout na pravé pouzdro klikové hřídele, ale nikde nevidím, jak byla zajištěna proti pootočení.
Věděl by někdo? Děkuji    [Knoxville634] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.04.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  To se toho za 20 dnů dozvěděl :-(. Kde jsou všichni odborníci, když někdo položí konkrétní dotaz?
¨Zapalování není anglické, ale starší typ Jawáckého.    [erik zubek]   28.04.2018
Odpověď  pokud mate karter bez děr na šrouby, tak to bude podle mě ještě na starší typ zapalovaní anglického-ten měl jeden šroub z boku odlitku myslím    [hopik honza]   28.04.2018
Odpověď  dobry večer.tiež mam ten isty problem ako vy,ak by ste to vedel dajte vediet pripadne kto vie poradit.vdaka    [robert]   26.04.2018
Odpověď  Nemáš naopak stojan?    [lipcaa]   26.04.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Identifikace kol


 Ahoj, nevíte někdo z čeho jsou tyto kola? Mám je na předválečný 175, kterou kdosi "vytunil". Děkuji moc za radu    [nakupnikosik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.04.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky    [nakupnikosik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2018
Odpověď  Pérák, lehce zprasenej    [Monty]   22.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [nakupnikosik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  1    [nakupnikosik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.04.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 

 Strana 1/49 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 17.10.2017)
Nezodpovězené téma 

Kola Jawa 250 Speciál


 Zdravím, je nějaký rozdíl mezi koly na Jawu 175 a 250 Speciál? Případně nemá někdo nějaká na 250ku na prodej? Předem díky za odpovědi.    [Standa H.]   03.10.2018
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Karburátor Graetzin H 25/62 jawa 350 OHV r.v. 45


 Zdravím všechny ,nemáte někdo OHV s tímto karburátorem, mám jej nekompletní, potřeboval bych informace o plovákovce a šoupátkách. případně foto.

Děkuju Přemek    [přemekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.10.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 175 Villiers seřízení


 Dobrý den,
oživuji Villiersku a nikde jsem nenašel, jaké jsou hodnoty nastavení odtrhu a předstihu. Předstih lze asi regulovat jen tím, jak je nasazen rotor na čepu kliky, že? Když to složím tak, aby mi předstih vycházel 4-5mm před HÚ při odtrhu 0,4mm, tak mi to sice hází jiskru, ale motor blafne maximálně na pár otáček a chcípne. Přisuzuji to spíš karburátoru, ale přesto bych chtěl mít v zapalování jisto.
Další věc, se kterou se potýkám je karburátor. Nechápu úplně přesně, jak funguje regulace bohatosti. Páčku a všechny díly, které s tím souvisí podle katalogu mám. Přesto mi nejde do hlavy, jak by pootočením páčky mělo dojít ke změně výšky zavěšení jehly. Kdybyste někdo měl kvalitní fotku rozebraného karburátoru, byl bych vděčný. Ještě by mi pomohlo, kdyby mi někdo změřil celkovou délku jehly.    [Martin]   10.09.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Motor 350 OHV


 Nejde mi sundat tato pruzina.Mel jsem tam stahovak,ale moc se nepohla.Je na to nejaky figl?    [Martin]   28.08.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Sidecar Praga 500


 Scháním majitele sidecaru Praga k mocyklu Praga 500,za účelem konzultace.Dík Michal    [Michal]   20.08.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

jawa speciál175


 Prosím o identifikaci a roku výroby motociklu jawa speciál175 č. motoru46138 č. rámu12218 . děkuji Milan    [milannovak]   15.04.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Převodník tachometru Jawa special


 Zdravím Vás a žádám i o radu. Koupil jsem válečkový tachometr na Jawa special a k tomu i dva převodníky a to 1:1 a druhý 2:1. Může mi prosím někdo osvětlit rozdíly? Mám ho na jawu 250 special přírubová. Děkuji Roman    [Roman]   25.03.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa villiers brzdovy stit a kluc brzdy


 Dobrý den
nepoznate niekoho kto vyraba repliky stitov na jawu villiers resp. special s malymi bubnami? kedysi sim videl inzerat na bazosi ale nepodarilo sa mi ho dohladat.

dakujem za pomoc.    [gusto] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa robot


 Na jawa robot Zapoměl jsem napsat    [Petr]   26.01.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Vidlice


 Zdravím potřeboval bych jestli někdo může nakreslit plánek na přední vidlice boční vílisky vidlic dík chci si je vyrobit    [Petr]   26.01.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Ram jawa 350 ohv


 Dobry den nevite někdo silu plechového ramu je možne že 2.5 mm dik    [Josef Pacal]   25.01.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kastlik jawa


 Dobry den našel jsem kastlik na jawu podle velikosti na 350,ale napis jawa není v prolisu tak nevim jestli to není dodo.Byly všechny s prolisem dik    [Josef Pacal]   23.01.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 175 Speciál, r.v. 1937 - uložení kliky.


 Zdravím všechny a mám dotaz. Před lety jsem si dělal renovaci Jawy 175 Specilál.Nová pouzdra na kliku mi dělal doporučený soustružník. Zkrátím to, motor jsem mu 2 x vracel, protože se kousal na klice. Podotýkám, že benzin byl s olejem a mazací drážky i otvory byly dělané podle originálu. Motor se za studena protáčel lehce, vůle podle mne byla dostačující.Přikláním se k tomu, že na pouzdra byl zvolen nekvalitní materiál.A nyní dotaz.Chtěl bych opět nechat udělat/ někde jinde/ nová pouzdra. Slyšel jsem, že u 250 se provádí na kliku dodatečná montáž gufera. Údajně u 175 však to z prostorových důvodů nelze. Máte s tím zkušenosti? Na montáž gufera tak bych moc nebazíroval, ale potřeboval bych doporučit fachmana, který má s výrobou pouzder na kliku zkušenosti.Díky    [B.J.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kryt primáru Special 250 v.č.71000-71500


 Podľa katalógu ND by som mal mať na mojej Specialke kryt primáru na zotrvačník, mám tam ale kryt z klasickej specialy. Neviete či niekto tento kryt reťaze primáru robí v replike, prípadne kde by sa dal zohnať pôvodný použiteľný? Kolečko mám na uchytenie zotrvačníka, ale nemám kryt. Zotrvačník robí v replike p.Kraus, chromovú kytku som našiel u BUYAKa, len nejako som sa nedopátral k celému krytu reťaze.
Vďaka mockrát.    [gargamel]   31.12.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Zenith Jawa Special 250


 Dobry den, nevie niekto, prípadne nemá skúsenosť s novovýrobou Zenith/Amal z http://zenithcarb.co.uk/ . Neviem či ho vôbec riešiť. Podľa dostupných info som sa dopátral k typu Zenith 26 MC No.2253. Je to správny typ? HT je ako na Amale 110? Na mojej specialke mám karbec z peraka a chcel by som to dať na origo. Podla katalogu tam mám mať Zenith do v.č.71000. Má aj Zenith páčku na riaditkach ako Amal? Ako vyzerá? Prípadne nikto ochotný mi ten originál nafotiť, najlepšie aj v rozloženom stave a potvrdiť mi HT a ostatné údaje.
Díky moc za info.
Roman    [gargamel]   29.12.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 350 SV, karburátor AMAL 276


 Poraďte prosím, jaký přesně typ karburátoru AMAL 276 přijde na motocykl Jawa 350 SV? Jaký průměr, jaké trysky, jaké označení? V jiných vláknech tu jsou odkazy, kde jde, pořídilt ledasco, ale co tam patří a s čím to jede? Dík    [fobos07Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2017
   Přidat odpověď 
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Přední blatník Jawa Special 1937


 Dobrý den, poprosil bych někoho o oměření předního blatníku na Jawu Special 1937 lidová, jedná se o krátkou verzi blatníku. Popřípadě kdyby měl blatník někdo na prodej nebráním se dohodě.    [MP85Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.11.2017
   Přidat odpověď 

 Strana 1/49 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006