MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 297609 příspěvků |7097 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 66 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPředválečné motocykly Jawa 19.12.2018 01:23  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Jawa 250 special   30.11.2009 / 450
    Jawa 250 Duplex Blok, r.v. 1939   24.04.2012 / 247
    Ahoj,dnes sem se stal novým majitelem Jawy Villiers a měl bych pár pro....   17.12.2006 / 229
    Začátek - jawa 175 special   19.10.2012 / 216
    Jawa 250 Speiál 1939   02.02.2012 / 113
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 730      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 14 / 165      Příspěvků Příspěvků: 7918
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/49 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Motor 350 OHV


 Nejde mi sundat tato pruzina.Mel jsem tam stahovak,ale moc se nepohla.Je na to nejaky figl?    [Martin]   28.08.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jaká pružina? Primár, ventil,...    [petrPHRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Jawa předválečná - číslování rámů


 Zdravím, mohl by mi prosím někdo udělat jasno v číslování rámů u předválečných Jaw ? Prý měli 4 místná čísla. Seznamy výrobních čísel podle roku výroby co jsem si všiml zahrnují pouze výrobní čísla motorů nebo celých strojů, která jsou pětimístná. Mám doma rám s vidlicí na n.d. s číslem 3396. Ukazovalo by mi to na Villierse, ale nejsem podle žádné tabulky schopen určit rok výroby. Pomohl by mi někdo? Možná se to tu už řešilo, já jsem ale nic nenašel. Díky    [Pavel OHC]   09.02.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 525 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobry den, prosim o identifikaci p.Arnošta. jawa minor vyrobni cislo 7537. Dekuji    [P.]   08.12.2018
Odpověď  DAKUJEM PEKNE za najdenie roku vyr. jawa 250 špec. nabuduce uz napisem prosim. este raz Děkuji G. Ladislav    [GALOVIČ LADISLAV] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.11.2018
Odpověď  GALOVIČ LADISLAV : 89559 bude rok 1946 ,10.seria    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.11.2018
Odpověď  Jara Zklidni hormon, napsal to správně a i poděkoval. Dotaz nesměřoval k tobě tak co zbytečně prudíš? Nebo mu odpověz když jsi tak chytrej.    [Baf]   20.11.2018
Odpověď  A že bys alespoň napsal prosím, Slováku? Koho si myslíš, že to tak zajímá, že něco potřebuješ? Neumíš to napsat ani slušně, ani pořádně.    [Jara]   20.11.2018
Odpověď  dobry večer potreboval by som zistit na jawa 250 špec. rok vyroby. v rame je čislo 89559 dakujem    [GALOVIČ LADISLAVRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.11.2018
Odpověď  Dobrý den,
poprosil bych pana Arnošta o bližší údaje o Jawa 175, číslo rámu 44997, číslo namontovaného motoru 55704.
Děkuji    [OldboyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.10.2018
Odpověď  Prosim pana Arnosta o informaci me "Jawa 175s", cislo ramu a motoru stejne: 57 682. Mnohy dik. Fosil.    [Fosil] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.07.2018
Odpověď  Dobrý den, mohu poprosit někoho znalého o identifikaci motoru JAWA 250 special s č. 78279. Zajímal by mě rok výroby a pokud je možno komu byl motocykl prodán. Děkuji.    [láďa]   25.05.2018
Odpověď  Prosím pana Arnošta o identifikaci speciálky 175 s č. Motoru 50808 a číslo rámu 5857

Posílám poděkování a obdiv za Vaše znalosti.
děkuji s pozdravem Milan    [malinadRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.03.2018
Zobrazeno 10 z celkem 525 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (525) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 350 SV, karburátor AMAL 276


 Poraďte prosím, jaký přesně typ karburátoru AMAL 276 přijde na motocykl Jawa 350 SV? Jaký průměr, jaké trysky, jaké označení? V jiných vláknech tu jsou odkazy, kde jde, pořídilt ledasco, ale co tam patří a s čím to jede? Dík    [fobos07Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Psal jsem do Anglie a odpověděli mi toto: The 276AC/1A can be used as a replacement for the original carburetter for your bike. We built a carburetter for another Jawa 350cc Side valve several years ago which used a 110 Main Jet, 106 Needle Jet and a 6/4 Throttle Slide. Já si ho objednávám, kdybyste se chtěl někdo připojit dejte vědět, ať ušetříme na poštovném....    [FilipS]   07.12.2018
Odpověď  Zjistil jste něco? Jezdím léta na Jikov a chci tam dat konečně Amal. Z dostupných na amalcarb.co.uk se mi na první pohled jeví jako možný 276AC/1A    [FilipS]   26.11.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

jawa 350 ohv druhý vyrobený kus.


 na aukru někdo inzeruje druhý vyrobený kus JAWY 350 ohv. Motor koupený před cca 14dny v Bruntále /inzerován na i-veterán/, rám dříve na Vysočině , nějak se mi to nezdá . Co vy na to?    [milan]   19.09.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 48 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Přečetl jsem si celou diskuzi a kromě toho, ze se debata týkala druhého vyrobeného kusu jawa 350 ohv se zde jistý CZ baví o jawě 350 ohv s tlakovým oběžným mazáním z roku 1932 a jawě 250 ohc či ohv. Nikdy jsem o tomto neslyšel, natož o jawe 600 ohv o které píše. Vzhledem k faktu, který zde uvádí, ze jawe 350 ohv s pevným startem byla naměřena po 400 metrech rychlost 127 km/h mi přijde ze si z nás trošku svými příspěvky CZ střílí a tahá nás za nos... Předválky nedělám, jawa 350 ohv je hezká motorka, ale v tomhle asi jistý CZ nemá pravdu.    [Marek]   27.11.2018
Odpověď  Zůstal nakonec druhy vyrobeny kus ponechán v původním stavu či renovován? Nevíte?    [Libor]   26.11.2018
Odpověď  Nezapomnel.J.500 ohv cestovní a 500,600ohv zav.nemá v pravém smyslu mazání tlakové,oběžné.Olej je odsáván z nádrže v bloku a vtlačován do klik čepu,odkud odstřikující olej maže válec a klik.ložiska.Pak samovolně stéká zpět do vany.Chybí mazání rozvodu.Konstrukce je něco mezi nejednodušším mazáním odstrikem a částečným oběhem.Psal jsem o rozvinuté konstrukci plnohodnotného oběžného mazání se suchou skříní.Nějaké máchání poloviny součástek v oleji za současné naprosté absence oleje v rozvodu,kde se ventily musí mazat ručně před jízdou a během delší cesty,vahadla vazelínou nelze hovořit o nějakém oběhu,i když tam cosi takového probíhá.Popisoval jsem stroje které mažou stejně jako Jawa 500 ohc na kterou upozornoval Marek.    [CZ]   26.12.2010
Odpověď  CZ - tak jste nás poučil,ale zapomněl jste na první JAWU s oběžným mazáním-RUMPÁL.    [Monty]   26.12.2010
Odpověď  Marku.Mýlíš se v tom že Jawa byla okopírovaná od anglie a že přišla s oběž.mazáním až u Jawy 500 ohc.
Předně na vývoji ohv se velkou merou podílel angl.konstruktér a proto ten dojem z podobnosti.G.W.Patchett byl zaměstnanec fy.Jawa,z toho plyne že výrobky jím konstruované nesou stejné jméno i puvod.Nikdy se nikdo neptá,a to platí dodnes,na puvod konstruktéra.Dulež.je značka.
V r.1932 byla vyrobena Jawa 350ohv s oběž.mazáním.U dalších stroju jako 500 ohv,250 ohv se používalo dle potřeby bud ztrátové nebo oběž.Stroj 175 ohv r.36 a pozdější předvál.250 2xohc měly monoblok s tlak oběž.mazáním. Prostor klik.skříně a převodové byl společný a mazání převod.obstarával olej odstřikující od setrvačníku.Mimochodem konstrukce rozšířená hlavně po válce.Dalši výčet stroju než přišla 500 ohc nemá smysl.
To že toto mazání JAWA nepoužila u seriových stroju je jiná kapitola,a sice ekonom.obchodní.JAWA si po krátké,zhruba desetileté existenci nemohla dovolit to co zaběhnuté renomované cizí firmy které by případný slabý odbyt drahého modelu přežily bez těžkých následku.Výroba a obchod vždy byla a musí být nedílnou součástí každého podnikání.
Dnes posuzovat z pohledu vyznavače a sběratele uroven konstrukce desítky let starých stroju je vždy neobjektivní.Výrobci, tehdy a myslím že ani v současnosti nemají zvlášt velké rozdíly ve vývojové základně,ale v možnostech.A to teměř vždy finančních.
Takže by pro posuzování urovně,v našem případě JAWY mělo být dulež.že se to vyrobilo alespon v 1 exempl.Neposuzujeme kapitál firmy,ale konstrukční uroven stroju,a ta byla vysoká.Třeba stroje 250 ohv r.1938 na mezinár. šestidenní.Vybavení motocyklů kyvnou zadní vidlici s centrální pružinou v prostoru čepu kývačky,považuji za velmi pokrokový prvek.
kyvnou vidlicí    [CZ]   26.12.2010
Odpověď  No a je to,jak je příspěvek jiný než utočný a urážlivý už je konec zábavy.Přidejte něco o motocyklech.    [CZ]   25.09.2010
Odpověď  Rh nemám,má soused ale 130 ani náhodou,ale chtěl bych to vidět někdy od tebe,co na to jiní majitelé jaw ohv.    [jirka]   24.09.2010
Odpověď  Předmětem diskuze je 350 OHV r.1936,dřív se nedělali.Už kličkujete.Nechci test,ale znát ty 2 angl.Proč najednou 1 RH za stejnou cenu,dle min.příspěvku by byli 2 lepší.Ted už je 1"1 dobrý příměr.Mluvite podle situace co se hodí.
Na RH jsem sice nejel,ale asi před 15 lety by od mé ohv těžce jeden bit,na jízde v Opočně při rychlostní vložce.Majitel se kasal a neměl na to.Nevím jestli to bylo jezdcem, nebo byl stroj z formy ale na faktu to nic nemění.Dva zuby do rychla,dobře seřízený motor,větší tryska a násoska.K tomu jezdec a jakej byl RH,.no pomalej.Podívali se mi oba do výfuku a bylo po vytahování.
Ostatně 400m s pevným startem v Rudné s potvrzenou cílovou rych.127km svědčí o skvělé akceleraci i dobré rychlosti.I 400m Žižkov se chovala víc než svižně,několik let.
Mam s RH alespon tuto zkušenost.Co dáte do placu vy,at se to rozvine trochu zajímavě    [CZ]   24.09.2010
Odpověď  Nechtěl jsem nikoho urazit,ale prostě je,stejně jako specialka,500.Arielů,Bsa atd. je hodně,ale těchto jaw je u nás podstatně víc.Ta vysoká cena je daná pouze zájmem posledních let.Není to na srazech trochu nuda.    [jirka]   24.09.2010
Odpověď  Jirko, takto vzrušená diskuse se rozběhla mj. díky tomu, že J350 OHV není tuctová motorka, přesto že to tvrdíš a mnozí ti rádi přitakávají. Proč vás pánové zajímá téma o tuctových motorkách? Tak jak se o vrchovce vyjadřujete, řekl bych, že je pod vaší úroveň. Z jiného pohledu je ale onen Ariel RH daleko tuctovější-je jich plno. Problém je v tom, že vlastník Ariela, ač technicky skvělé motorky nemůže překousnout, že Jawa má podstatně větší cenu. Proto pan Zubek dělá Jawy a ne Ariely. Jednoduché a zcela pochopitelné.    [Honza l]   24.09.2010
Zobrazeno 10 z celkem 48 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (48) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Přední blatník Jawa Special 1937


 Dobrý den, poprosil bych někoho o oměření předního blatníku na Jawu Special 1937 lidová, jedná se o krátkou verzi blatníku. Popřípadě kdyby měl blatník někdo na prodej nebráním se dohodě.    [MP85Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý den, pokud bych vás mohl poprosit také o zaslání výkresu na email: keny76@seznam.cz Předem děkuji.    [Hynek]   10.11.2018
Odpověď  Zdravím, mám doma kopii originálního výkresu dochovaného z Jawy, nevím tedy jaký typ, když píšete krátká verze.Zkusím Vám ho naskenovat a zaslat, jen bych potřeboval váš funkční mail.    [JirkaN]   09.11.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

JAWA 175 SRDCOVKA


 Dobrý den,
prosím o radu,kde dělám chybu.Skládám motorku a nemůžu trefit dirku krytu spojky na dirku v převodovce-viz foto.Měl jsem to xkrát rozebrané a stále asi stejná chyba.Děkuji Míra    [rapropiRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.01.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Nevite nekdo, jestli 175 srdcovka rok 1946 mela profil ramu 2,0mm jako vsechny 175-dmi nebo 2,5mm jako 250-tky?    [faux4] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2018
Odpověď  Prosím o info.,jaké mají mít rozměr kuličky ve spojce a kam patří/myslím tyčka k lamelám a páka spojky/.
V katalogu je spojková tyčka 68007,kulička do řetěz.kola 5103,kulička do páky spojky 5121.Nemohu to z toho vyčíst.Kuličky seženu,ale nevím přesně na který konec tyčky,která patří a jak se dá do páky spojky.

Díky Míra    [míra]   09.04.2010
Odpověď  Pro Paul,
díky za ochotu,pokud to nenajdeš,tak já to mám rozebraný a určitě ten kus plíšku najdu,hlavně že jsi poradil,že je to můstek.Pokud pojedeš někdy pře Písek,tak tě zvu za ochotu na kafe.Klidně napiš.Dík Míra    [rapropiRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2010
Odpověď  Ta fotka je z mého katalogu    [Paul]   28.01.2010
Odpověď  Pro Paul,
děkuji,ale tam jsem to nenašel,nemáš přesnější odkaz?
Dík Míra    [rapropiRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2010
Odpověď  Je to 67927.    [Paul]   28.01.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Alespoň toto    [Paul]   28.01.2010
Odpověď  Omlouvám se tam je jen starší typ. Někdo bude vědět, nebo ti ofotím.    [Paul]   28.01.2010
Odpověď  Zkus třeba http://jawagallery.net/?page=clanky/prirucky    [Paul]   28.01.2010
Odpověď  Pro Paul,
ještě prosím o info.,kde najdu na Webu,katalog dílů na tuto motorku.

děkuji Míra    [rapropiRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2010
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

IDENTIFIKACE JAWA SPECIAL 175 KTEROU MĚL MUJ DĚDA


 AHOJ,PROSÍM ZNALCE JAWY O POMOC S IDENTIFIKACÍ MOTOCYKLU JAWA SPECIAL 175 KTEROU MĚL MŮJ DĚDA V LETECH 1946 AŽ 1956.
JDE MNĚ O TO ZDA JE VŮBEC MOŽNÉ PODLE 3 FOTOGRAFIÍ POZNAT CCA ROK VÝROBY POTAŽMO O KTEROU JDE SÉRII.    [phanomenRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.11.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Můj soukromý typ je, rok 1936-37 a to 9., nebo 11. série.    [Jarda. H.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2018
Zobrazit dokumentOdpověď  DALŠÍ FOTO    [phanomenRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.11.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 175 special - jikov 2924TŘ


 Zdravím, nevíte zda se dá na specialku použít karburátor jikov 2924TŘ? Děkuji za odpovědi.    [mat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  pojede to na to.    [CIJOML]   28.09.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Jawa 250 special elektrika - světla


 Ahoj, dokáže mi někdo změřit kolk mu dává zapalování na Speciálce?
Mělo by tam být pět cívek - zapalovací(L1), jedna samostatná na zadní světlo (L2) a tři do série zapojené na přední světlo (L3, L4,L5).


Můj problém bude v cívkách L3-L5. Hlavní světlo se rozžhaví sotva do oranžova, městské (po přepnutí jen na městské) zazáří a okamžitě zhasne (žárovky jsem dával podle manuálu 12V-25/25W a městská měla být 3V/6W, ale sehnal jsem jen 6V/3W. Zadní světlo (na L2) funguje v pohodě.

L1 jsem nechal převinout, je ok.
L2-L5 byly prý v pořádku.

Moje měření - L2: 4,4 Ohm, napětí naprázdno ca 25V, se zátěží neměřeno, nebyl důvod.
L3+L4+L5: 1 Ohm, napětí naprázdno cca 33V, se zátěží 2,5V (to celkem chápu, že pak ta velká žárovka skoro nesvítí). Podle odporu tipuju, že je tam tlustej drát, aby to dávalo větší proud.

Co mě ale štve je to, že velká žárovka skoro nesvítí a malá okamžitě shoří, celkově mi nedává ani smysl to, co je v manuálu (žárovka 12V-25/25W a na stejném napájecím okruhu 3V/6W). Měli jste to někdo podobně? Na motorce není ani baterka ani usměrňovač (a nikdy tam ani nebyly). Zapojení přepínače je podle schématu a zkontrolovaný asi čtyřicetkrát.

Mohl by mi prosím někdo proměřit napětí, co mu jde dopředu se zátěží/bez zátěže a odpor cívek L3-L5, prosím? Případně nějaká jiná rada?
Díky, Honza    [Honza]   21.05.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  mas tam spatne zarovky viz schema: http://www.veteranforum.cz/photos/2013/0051793001465336732.jpg    [CIJOML]   28.09.2018
Odpověď  Opravdu nikdo nemůže vytáhnout voltmetr a zajít k motorce, prosím? Dost by mi to pomohlo. Díky, Honza    [Honza]   06.08.2018
Odpověď  up (jen to pošoupnu kousek vejš, protože furt nevyřešeno)    [Honza]   13.06.2018
Odpověď  nikdo nic?    [Honza]   22.05.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

6-miestne číslo motora na Jawa Special 250


 Vedel by mi niekto prosím poradiť s číslom môjho motora ?
Na motore je 486716 = zda sa mi ako keby tam ta 4 bola dodatočne doklepnutá.(preco by to niekto robil ?)
Na prevodovke je zasa len 86716. Myslel som ze cisiel bolo vzdy len 5.
Stretol sa niekto uz s niečim podobným ?
Dakujem
Juraj    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.08.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Spíš celé číslo motoru je vybroušeno a přeraženo. Obě hvězdičky jsou a zůstanou nezvykle divně rozházené - i kdyby někdo jen přirazil tu 4 ku.    [Honza]   30.08.2018
Odpověď  4ka podle mě jednoznačně doražena.    [Jarda. H.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  ....a este prevodovka    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.08.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

rozdíl


 Zdravím, potřebuji info pro kamaráda. Zakoupil jawu předválečnou bez motoru. Dle jakých znaků rámu a šavlí např. i jiných dílů se dá poznat jestli se jedná o 175 nebo o 250 ?? jsou nějaké jasné rozdíly obou kubatur? díky za vodítko    [libo]   26.08.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Hynku díky za odpověď .    [Jirka]   21.08.2018
Odpověď  Ano, hokejky pro srdcovku jsou jiné.    [Hynek]   21.08.2018
Odpověď  Dobrý den, mám dotaz . Koupil jsem motor 175 tzv. srdcovka , ale nesedí mi do hokejek 175 , srdcovky měli jiné hokejky ??? děkuji za odpověď    [Jirka]   20.08.2018
Odpověď  zdravím, prosím o info. kamarád skládá speciálku, existují hokejky v replice? Případně máte kontakt? předem díky    [Libor]   25.10.2014
Odpověď  taky jsem si toho všiml pozdě    [Tomas]   06.02.2014
Odpověď  zase někdo vytáhl starý příspěvek...    [Mirek F.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2014
Odpověď  Pokud máš v rámu hokejky tak to jde poznat hned. Hod sem foto takhle se blbě radí...    [Mirek F.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2014
Odpověď  převodovku se spojkou má? záchyt brzdy na před. vidlici má vlevo, nebo v pravo?    [Tomas]   06.02.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 250 Duplex Blok, r.v. 1939


 Dobrý den,

v tomto tématu bych se rád věnoval mému nově získanému motocyklu a jeho renovaci.Jedná se o mou první renovaci, tak doufám, že vše dotáhnu do zdárného konce.Motocykl jsem získal od mého otce,který jej zakoupil v roce 1978, když byl přibližně stejně starý jako já teď(24) za 400,- korun.Motocykl ležel 34 let rozebraný ve stodole.Jak se zatím zdá, je stroj snad 100% kompletní, snad chybí pouze plíšek na zadním blatníku, který drží lampičku.Skoro všechny díly nesou logo FJ a byl bych rád kdyby to tak také zůstalo repliky jsem se rozhodl nepoužívat s vyjímkou ráfků a výfuků.
Postupně zde budu dokumentovat průběh prací a budu vděčný za konstruktivní kritiku a rady.Kdyby zde byl někdo, kdo vlastní tento málo vídaný stroj, byl bych rád kdybychom spolu mohli vše konzultovat a předávat si cenné informace.Na internetu se toho moc zjistit nedá, zatím pro mne nejlepší zdroj informaci jsou dobové brožurky k motocyklu:Katalog náhradních dílů a příručka pro jezdce.

Celý tento projekt odstartoval zhruba před třemi týdny a od té doby jsem provedl následující kroky: kompletní rozebrání do posledního šroubku
: vyčištění všech komponentů
:nalakování sedla a odeslání panu zelenkovi na potažení světlou hovězí kůží,na toho pána jsem našel na internetu dobré reference tak doufám, že se vše podaří.
:nyní připravuji díly na chrom.Na základě informací, které jsem získal zde na fůru nechám všechny díly včetně nádrže nachromovat u pana Vepřeka.

:dále připravuji díly které mají přijít do laku na pískování.To znamená-bude mne čekat výroba nejrůznějších krytek a šroubů na zakrytí závytů a přesných děr proti poničení.

:co se barvy týká nechal jsem si namíchat 0.5 litru barvy podle vzorku který se dochoval na rámu pod štítkem s výrobním číslem a k tomu přikoupil tmelový plnič.Mám možnost využít lakovny tudíž si vše budu stříkat sám.

:výfuky jsem objednal od pana Hadrávka včetně koncovek které bere od slovenské firmy Buyak.



Toto by na úvod mohlo stačit, pro představu přídávám fotografii a jen co s prací pokročím dám vědět.    [Lada]   24.04.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 247 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  zkušenost mám kladnou.pán je velice ochotný.cívky od něj fungují    [a]   22.07.2018
Odpověď  Panove mate nekdo zkusenost s previnutyma civkama od tohoto pana?

http://www.eurooldtimers.com/cze/inzerat/85097-zapalovaci-civka-jawa-175-250-special.html

Diky    [CIJOML]   22.07.2018
Odpověď  Prosímvás o kolik replikách se tu bavíme 3-5ks nebo 50-100ks ? však Já žádné nikde nevidím a dlouho nic až teď snad 3 kousky ne? Proboha, i když Duplexů bylo cca jen 1200ks je to pořád hodně velké číslo, kdyby jich bylo 50ks neřeknu nic.    [Brada]   23.02.2018
Odpověď  Dobře. Zkusme se na to podívat z jiného úhlu. Nezdá se vám divné, že na to jak se Duplexů málo vyrobilo a tedy i málo dochovalo, co se jich teď najednou po čerstvé renovaci vynořilo? Od kuď se najednou ty všechny nádherné čerstvě zrenovované berou? A s tím, jestli je original nebo kopie, s tím holt se musí případný kupce poprat sám. To za něj nikdo neudělá.    [PS]   23.02.2018
Odpověď  Tak a teď babo raď. Je to originál nebo replika???    [jirka]   23.02.2018
Odpověď  https://suchen.mobile.de/motorrad-inserat/jawa-duplex-250-brno/257623938.html?action=vipReco nádhera    [Radek]   23.02.2018
Odpověď  Duplex je pro vyšší ligu, řešil bych kejvačky 250    [kj]   23.02.2018
Odpověď  Nechcete se raději bavit o Jawa duplex?    [Ladic]   23.02.2018
Odpověď  to TRE:
No nejsem tak úspěšný, ale asi největší zisk v procentech u mne u dukátu r. 1980, nákup 3000,- před pár lety, dnes tržní cena přes 50 000,- a stále nám to roste.
Prostě i relativně nové věci ze "socíku" umí potěšit.    [KT]   22.02.2018
Odpověď  tohle je budoucnost https://www.novinky.cz/koktejl/464156-popraskanou-konvicku-koupil-za-par-stovek-ted-ji-vydrazil-za-13-milionu.html

ted se pochlubte    [TRE]   22.02.2018
Zobrazeno 10 z celkem 247 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (247) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 175S


 Zdravim (jeste jednou. Je videt, ze jsem zde novy, nebot se mi "povedlo" muj prispevek opet smazat ;-(( ). Jsem teda v tomto foru novy, drive na Jawamania cinny. Mam dve Jawy, drive jiz 350-634 r.v. 1976 (nyni tez veteran) a nedavno se mi dostala "do ruky" Jawa 175s (viz foto). Mohl by mi nekdo prosim rici, zda ta povrchova uprava u vyfuku/tlumicu a rafku kol mohla byt puvodni? Neni to chrom, ma to jakousi specialni sedou a cernou barvu; povrch neni zcela hladky. Spise mi to pripomina pozinkovani (tepelne) a pretreni kryci barvou. (Ram c. 57682).
dekuji za pripadne info a zdravim Fosil.    [FosilRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Fosil, nesnažte se o dnes tak moderní downsizing. Vaše Jawa má pořád obsah 175ccm. Určitě n ní není originální nádrž. Jinak pěkný kousek, samozřejmě ne původní, ale po nepříliš povedené renovaci.    [erik zubek]   17.07.2018
Odpověď  Ve foru jsem mohl zjistit, coby novic tady, ze pan Arnost ma datove podklady o vyrobe, predani a prvnimu majiteli. Mohl bych Vas poprosit, pane Arnoste, mi sdelit tyto informace k me Jawe 125s, ram i motor maji stejne cislo: 57 682. Moc dekuji.
Fosil    [Fosil] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.07.2018
Odpověď  Dik Monty za Tvuj nazor. Podle zde uvedene tabulky vyrobnich cisel je moje 125s nekdy z roku 1947 (i kdyz mi prodejce udaval 1936; kdyz teda nejsou papiry....). Bylo to tedy po valce a tenkrat nebylo materialu nazbyt (kvuli tomu se zacaly delat na. pr. veskere elektricke instalace hlinikem!). Mohlo by treba byt, ze i moto z teto doby nedostaly chrom..??
Fosil    [Fosil] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.07.2018
Odpověď  ....na te fajfce je teda v azbuce "sdelano v CCCP" (ne "Made in ....).    [Fosil] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2018
Odpověď  ...elektrika/kabely jsou teda nove.. na koncovce na svicku je "Made in CCCP" (teda sovjeti, coz uz vubec nechapu). Fosil    [Fosil] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2018
Odpověď  Origo to podle mně není.
Celá motorka vypadá po starší renovaci(co už tak jde poznat z malé fotečky?) - linky jsou jak z kolotoče široký, kabel ke svíčce červenej,filtr sání z Péráka, přední lampa nějak moc velká?, černý kolena na žádným origo prospektu nejsou......

Tolik můj názor, nehádám se.    [MOnty]   15.07.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 250 special - kluka sa otaca tazko.


 Zdravim Pani
... po vlozeni kluky a zosrubovani blokov k sebe sa mi kluka otaca tazko a v urcitej polohe stuhne este viacej. Kluka je urcite OK = spravne vycentrovana = bola na GO u P. Padalika.
Ked som prebehol uplne na jemno puzdra vystruznikom tak to cele troska povolilo. (jedno bronzove puzdro je nove)
S vystruznikom tam ist ale moc nechcem aby som priemer prilis nezvacsil co by mohlo ovplyvniť chod motora (falosny vzduch alebo väcseie vytekanie oleja). Motor som dnes zlozil na hotovo (tesnil som silikonom) a je to ako na zaciatku ked nie horsie. Klukou skoro ani nepretocim.
Vedel by mi prosim niekto poradit co s tym dalej, pripadne kde hladat chybu ?
dakujem    [Juraj A.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.05.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ahoj. Dříve slikony nebyly,vše se těsnilo papírem. Výrobce s touto vůlí počítal,takže všude u starých strojů patří papírové těsnění. :-)    [Jindra]   06.07.2018
Odpověď  Přesně tak, budou moc stažený kartery. Já mám na Speciálce na klice takový podložky, možná desetinka mm, neměřil jsem. Když jsem je tam nedal, klika měla v karterech axiální vůli, ale točila se hladce. Když jsem je tam dal a dotáhl nafest, tak se to skoro neotočilo. Povolil jsem šrouby na karterech o půl otočky každej a ejhle - všechno šlape. Holt nejsou nikde popsaný utahovací momenty a desetina-dvě tady můžou hrát velkou roli.    [Honza]   01.06.2018
Odpověď  Není taky špatné si cěpy klikovky nabarvit lihovým fixem motor složit protočít a znovu rozložit. Je hned lépe vidět,kde to drhne,či není klika rozhozená-to byl i můj problém kdysi    [Petr]   29.05.2018
Odpověď  Zkus povolit kartery a jestliže se klika uvolní,Tak dej mezi ně papírové těsnění.    [Pavel]   28.05.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

JAWA 250 SPECIAL - přírubový motor


 Zdravím, nebyl by někdo od té dobroty a nenapsal by mi typy a počet ložisek na klice u motoru JAWA 250 SPECIAL - přírubový, předem děkuji K.Štěpán    [Kamil Štěpán]   15.11.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vážně nikdo nemá zkušenosti s montáží ložisek přírubového motoru Jawa 250?    [JawaS250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den,
využiji tohoto založeného tématu a chtěl bych se zeptat, zda jsou správně složená ložiska na klikovém hřídeli JAWA 250 přírubová. Mám na mysli, zda je správné pořadí od řetězového kolečka - vymezovací kroužek - a potom 2x ložisko (tak, jak je to na fotce) nebo má být od řetězového kola - 1x ložisko - vymezovací kroužek - 1x ložisko? Děkuji    [JawaS250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak podle katalogu jsou tam tyto ložiska:    [piila_u2]   18.11.2010
Odpověď  Na stranu primáru jsem já osobně dával 6205 C3    [Mirek F.]   17.11.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já jsem půlil motor a na straně magneta mám ložisko ZKL 6305, ale na druhý straně nevim, ještě se mi nepodařilo vyndat klikovku, abych věděl jaký je tam ložisko.    [piila_u2]   17.11.2010
Odpověď  z hlavy vim jenom počet, na straně magneta jedno, na straně primáru dvě, na typ se ti dneska podívám.    [Mirek F.]   15.11.2010
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 

 Strana 1/49 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 19.12.2017)
Nezodpovězené téma 

Kola Jawa 250 Speciál


 Zdravím, je nějaký rozdíl mezi koly na Jawu 175 a 250 Speciál? Případně nemá někdo nějaká na 250ku na prodej? Předem díky za odpovědi.    [Standa H.]   03.10.2018
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Karburátor Graetzin H 25/62 jawa 350 OHV r.v. 45


 Zdravím všechny ,nemáte někdo OHV s tímto karburátorem, mám jej nekompletní, potřeboval bych informace o plovákovce a šoupátkách. případně foto.

Děkuju Přemek    [přemekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.10.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 175 Villiers seřízení


 Dobrý den,
oživuji Villiersku a nikde jsem nenašel, jaké jsou hodnoty nastavení odtrhu a předstihu. Předstih lze asi regulovat jen tím, jak je nasazen rotor na čepu kliky, že? Když to složím tak, aby mi předstih vycházel 4-5mm před HÚ při odtrhu 0,4mm, tak mi to sice hází jiskru, ale motor blafne maximálně na pár otáček a chcípne. Přisuzuji to spíš karburátoru, ale přesto bych chtěl mít v zapalování jisto.
Další věc, se kterou se potýkám je karburátor. Nechápu úplně přesně, jak funguje regulace bohatosti. Páčku a všechny díly, které s tím souvisí podle katalogu mám. Přesto mi nejde do hlavy, jak by pootočením páčky mělo dojít ke změně výšky zavěšení jehly. Kdybyste někdo měl kvalitní fotku rozebraného karburátoru, byl bych vděčný. Ještě by mi pomohlo, kdyby mi někdo změřil celkovou délku jehly.    [Martin]   10.09.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Sidecar Praga 500


 Scháním majitele sidecaru Praga k mocyklu Praga 500,za účelem konzultace.Dík Michal    [Michal]   20.08.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

jawa speciál175


 Prosím o identifikaci a roku výroby motociklu jawa speciál175 č. motoru46138 č. rámu12218 . děkuji Milan    [milannovak]   15.04.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Převodník tachometru Jawa special


 Zdravím Vás a žádám i o radu. Koupil jsem válečkový tachometr na Jawa special a k tomu i dva převodníky a to 1:1 a druhý 2:1. Může mi prosím někdo osvětlit rozdíly? Mám ho na jawu 250 special přírubová. Děkuji Roman    [Roman]   25.03.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa villiers brzdovy stit a kluc brzdy


 Dobrý den
nepoznate niekoho kto vyraba repliky stitov na jawu villiers resp. special s malymi bubnami? kedysi sim videl inzerat na bazosi ale nepodarilo sa mi ho dohladat.

dakujem za pomoc.    [gusto] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa robot


 Na jawa robot Zapoměl jsem napsat    [Petr]   26.01.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Vidlice


 Zdravím potřeboval bych jestli někdo může nakreslit plánek na přední vidlice boční vílisky vidlic dík chci si je vyrobit    [Petr]   26.01.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Ram jawa 350 ohv


 Dobry den nevite někdo silu plechového ramu je možne že 2.5 mm dik    [Josef Pacal]   25.01.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kastlik jawa


 Dobry den našel jsem kastlik na jawu podle velikosti na 350,ale napis jawa není v prolisu tak nevim jestli to není dodo.Byly všechny s prolisem dik    [Josef Pacal]   23.01.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 175 Speciál, r.v. 1937 - uložení kliky.


 Zdravím všechny a mám dotaz. Před lety jsem si dělal renovaci Jawy 175 Specilál.Nová pouzdra na kliku mi dělal doporučený soustružník. Zkrátím to, motor jsem mu 2 x vracel, protože se kousal na klice. Podotýkám, že benzin byl s olejem a mazací drážky i otvory byly dělané podle originálu. Motor se za studena protáčel lehce, vůle podle mne byla dostačující.Přikláním se k tomu, že na pouzdra byl zvolen nekvalitní materiál.A nyní dotaz.Chtěl bych opět nechat udělat/ někde jinde/ nová pouzdra. Slyšel jsem, že u 250 se provádí na kliku dodatečná montáž gufera. Údajně u 175 však to z prostorových důvodů nelze. Máte s tím zkušenosti? Na montáž gufera tak bych moc nebazíroval, ale potřeboval bych doporučit fachmana, který má s výrobou pouzder na kliku zkušenosti.Díky    [B.J.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kryt primáru Special 250 v.č.71000-71500


 Podľa katalógu ND by som mal mať na mojej Specialke kryt primáru na zotrvačník, mám tam ale kryt z klasickej specialy. Neviete či niekto tento kryt reťaze primáru robí v replike, prípadne kde by sa dal zohnať pôvodný použiteľný? Kolečko mám na uchytenie zotrvačníka, ale nemám kryt. Zotrvačník robí v replike p.Kraus, chromovú kytku som našiel u BUYAKa, len nejako som sa nedopátral k celému krytu reťaze.
Vďaka mockrát.    [gargamel]   31.12.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Zenith Jawa Special 250


 Dobry den, nevie niekto, prípadne nemá skúsenosť s novovýrobou Zenith/Amal z http://zenithcarb.co.uk/ . Neviem či ho vôbec riešiť. Podľa dostupných info som sa dopátral k typu Zenith 26 MC No.2253. Je to správny typ? HT je ako na Amale 110? Na mojej specialke mám karbec z peraka a chcel by som to dať na origo. Podla katalogu tam mám mať Zenith do v.č.71000. Má aj Zenith páčku na riaditkach ako Amal? Ako vyzerá? Prípadne nikto ochotný mi ten originál nafotiť, najlepšie aj v rozloženom stave a potvrdiť mi HT a ostatné údaje.
Díky moc za info.
Roman    [gargamel]   29.12.2017
   Přidat odpověď 

 Strana 1/49 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006