MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316318 příspěvků |8202 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 96 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly do roku 1945 | Odpověď 17.9.2024 11:19  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma Jawa 350 OHV závodní R.V. 1938 včetně závodních dokladů.Typ moto jak jezdil Vítvar. Znáte nějaké podrobnosti o tomto typu Jawy 350OHV?    [Manetík]    24.04.2007     Zobrazit téma  
Odpověď  Jak jsi Eriku došel k názoru, že tady o podložené informace nikdo nestojí? Já těm příspěvkům rozumím právě naopak, jenom se mi zdá, že se tu pár lidí špatě snáší a ty tomu začínáš sekundovat. Já bych byl taky pro příměří.    [Lada]   10.09.2007
Odpověď  Jednoduchá odpověď Eriku. Pořád platí, že jsi Vlásenku jako jediného osobně poprosil a já k tématu prostě nemohu přispět, protože se v dané věci nepovažuji za odborníka - prostě to neznám, ale je pravda, že mě to zajímá. A už jsme v tom zase.    [Honza l]   10.09.2007
Odpověď  ad.1 6.9."pokud by někdo měl jakékoli informace o tomto motoru nebo jej vlastní, budu vděčen za jakoukoli informaci", takže pozorně čti Honzo.
ad.2 myslím, že Vlásenka se do diskuze zapojoval věcně i v minulosti.
ad.3 marně pátrám, ve kterém tvém příspěvku jsi ty přinesl nějakou věcnou informaci k danému tématu.    [Erik Zubek]   10.09.2007
Odpověď  Nerad bych tu zas někoho rozčiloval, ale Eriku, Vlásenka jako jedimý odpověděl, protože jsi ho jako jediného výslovně poprosil a informace dal jen tobě - rozumím, že jsi mu vděčný, ale ostatní v tomto případě nemají proč. Jinak i já samozřejmě oceňuji, že se Vlásenka zapojil do další diskuse věcně.    [Honza l]   10.09.2007
Odpověď  JZK má pravdu.
Já pevně věřím, že je zde mnoho lidí, kteří se těší na to, kdy někdo znalý vstoupí do diskuse a přidá novou informaci. V dnešní době, kdy se na českém internetu v našem oboru vše jen opakuje a přepisuje, je toto jeden z mála způsobů, jak se dozvědět něco nového. Vím, jak se mnozí těší na okamžik, kdy se jim ve schránce objeví časopis MotorJournal. Toto je něco podobného, jen ne jednou měsíčně.
Když už si Erik dal tu práci a vložil sem mnoho detailních fotografií, bylo by dobré zde v diskusi pokračovat.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.09.2007
Odpověď  Jako spolutvůrce Veteranfora mě mrzí, že se v debatách vzdalujeme původní myšlence - tou je snaha o záchování kulturního dědictví v podobě technických starožitností. Panstvo, pojďme prosím zejména o okrajových tématech debatovat veřejně. Ješitnost stranou, vzpomeňte si co vám v dětství říkávaly maminky:Chytřejší ustoupí.
Tak tedy - Eriku, Vlásenko - co je to za motor, celkem by mě to zajímalo. Jwm snad taky nebude uzažen nadosmrti a něco nám k tomu třeba poví. [JzK]    [admin] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2007
Odpověď  pro JB:Sohlasím s Erikem.Odstrojená 350OHV,cestovní.Upravy: prodloužená výfuková roura,magnet zapalování,zvýšené stupačky. Foto je z takového úhlu,kdy nemohu přesně určit typ vidlice.Ale pravděpodobně je to jiný typ,než který se používal u továrních závodních strojů.Pokud je tento funkční stroj uváděn jako úprava z let např.1938,2006,pak je to jistý pokus o závod.Jawu a přeji majiteli mnoho šťastných akcí.Jak jsem již nedávno uvedl i sériové,upravené stroje se zúčastňovaly závodů současně s továrními a výkon a vzhled odpovídal schopnostem a umu jednotlivce. Vlásenka    [vlásenka]   08.09.2007
Odpověď  Lado, pan Vlásenka se mi jediný ozval a už mi poskytl cenné informace, což se o ostatních "odbornících" nedá říct. Nekomunikujeme spolu přes veteran forum, vždyť tady o podložené informace nikdo nestojí, jak už se ukázalo v předchozí diskuzi. Sám vidíte, kolik odpovědí se zde sešlo na můj konkrétní dotaz.    [Erik Zubek]   08.09.2007
Odpověď  Vypadá to, že měl Honza l pravdu. Vlásenka se s námi nechce podělit o svůj rozum. Je to ale jeho právo.    [Lada]   08.09.2007
Odpověď  Velmi jednoduché, klasická cestovní Jawa, jenom odstrojená a s jinou vidlicí.    [Erik Zubek]   08.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  A kdo okomentuje tento stroj?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.09.2007
Odpověď  Budu se těšit, zatím jsem pátral v časopisech Jawa, spousta závodních motorů, ale ten co mám já, nikde.    [Erik Zubek]   07.09.2007
Odpověď  Pro Erika.Konečně jeden konkrétní příspěvek k tématu.O víkendu se Vám ozvu a podiskutujeme. Vlásenka    [Vlásenka]   07.09.2007
Odpověď  Ještě hmotnost motoru 23,1 Kg, sériový motor má 32,7 Kg, takže hmotnostní rozdíl 9,6 Kg.    [Erik Zubek]   06.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  10    [Erik Zubek]   06.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  9    [Erik Zubek]   06.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  8    [Erik Zubek]   06.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  7    [Erik Zubek]   06.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  6    [Erik Zubek]   06.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  5    [Erik Zubek]   06.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  4    [Erik Zubek]   06.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [Erik Zubek]   06.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  další    [Erik Zubek]   06.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  podařilo se mi zmenšit fotky motoru, tak je sem dám. Motor má čepradlo pro oběhové mazání poháněné od klikového hřídele. Má tlakově mazaná vodítka ventilů, přimazávání ojničního oka, stěny válce, vahadel ventilů atd. kartery mají i vevnitř jiný tvar, aby se v zadní části shromažďoval olej, který čerpadlo vysává patrně zpátky do olejové nádrže. Všechno opracování je řešeno velmi precizně. Válec a hlava je z hliníku nebo hliníkové slitiny, z hliníku jsou dokonce i zvedací tyčky. Hlava s válcem je ke karteru přichycena průběžnými svorníky, podobně jako u Jawy Rumpál. Pokud by někdo měl jakékoli informace o takovémto motoru nebo jej vlastní, budu vděčen za jakoukoli informaci. Děkuji Erik    [Erik Zubek]   06.09.2007
Odpověď  Dobrý den, chtěl bych poprosit pana Vlásenku, zda by se mi ozval na mail, stal jsem se vlastníkem závodního motoru Jawa 350 OHV a potřeboval bych odbornou konzultaci, hlavně mne zajímá do jakého typu rámu se dával atd. Fotografie bych Vám poslal na mail. Motor má hliníkovou hlavu a válec, olejové čerpadlo je zalité přímo v bloku motoru, jiné vačky atd. Moc děkuji za odpověď. Můj mail je jawareno@seznam.cz. Děkuji Erik.    [Erik Zubek]   05.09.2007
Odpověď  Pánové, když už se chcete hádat a napadat jeden druhého, mějte úctu alespoň k mateřskému jazyku. Vždyť se ty Vaše příspěvky tak strašně špatně čtou... Doporučuji pravidla českého pravopisu.    [Ogar]   25.08.2007
Odpověď  Pánové, byl to vlásenka, kdo se začal do někoho nazouvat (dobře čtěte) a je pravdou že na takový typ příspěvků reaguji často protože nemám rád machrování. Moje teakce na vlásenku byla přiměřená a stojím si za ní.    [Honza l]   25.08.2007
Odpověď  Vlásenko jestli jsi Z.Č.+sport.JAWY tak si vzpomeň na 1/4 míle Žižkov mluvili sme o silničním Péráku.Nenech se votrávit a předveď jim konečně pořádný dělo ať jim vytřeš zrak!jawamuzeum-jwm-VZ v jedné osobě:Čím si vydržuješ toho poskoka Honzu I?Možná kdyby se Vlásenka neozval tak by neměl Honza o čem psát!Ten Vlásenka tě stejně ale vomet ale tím nedává najevo nám všem že byvšehno věděl.Řekni něco Ty k tématu,schováváš se za urážky a nedokážeš reagovat na kritiku a to oprávněnou.Koukámže je nás víc kdo čeká,že se k tomu postavíš jako chlap.Vlásenko to víš kdo nemá počítač je "blbec",Taky s nim moc nekamarádim.    [petr]   24.08.2007
Odpověď  To Jawamuzeum: nevim proc bych mel vubec uvazovat o tom zda lestit cely motor. Ty pokud byly lestene tak jedine kulickovanim v omilaku a to rozhodne nebyl povrch jak zrcadlo. A jawa motory z panelky byly vsechny lakovany tak nevidim duvod proc se s tim tak piplat kdyz se to stejne otryska a pak nalakuje. Neco jineho je to samozrejme s viky motoru s tim je potreba si trochu vyhrat a dat tomu patricny lesk to souhlasim. To jestli jste odbornik nebo ne to resit ani nechci ale vase prispevky zde jsou na slusne urovni. Ja taky nechci nikoho pomlouvat ale v podstate se ztotoznuji s nazorem pana Vlasenky ktery asi ma zkusenost s dedou vsevedou VZ ktery kdyz rekne ze to tak nebylo nebo to tam nepatri je to svata pravda a tedy hned duvod si minimalne servat vlasy protoze stroj a vase prace je v tom okamziku zcela bez ceny.    [lubos]   24.08.2007
Odpověď  Tebe Luboši znechutilo že se tu akorát lidé vzájemně napadají.Dobře ale uvědom si ,že jsi jeden z nich.To jestli jsem odborník nebo ne to neřeš,nevíš o tom vůbec nic.Starej se hlavně o to aby jsi nevytrhávál věci z kontextu a následně napadal třeba mě nebo i ostatní.V sekci exportní motocykly jsem jen vyvracel názor,že vyleštit motor NENÍ práce na chvilku a nestačí k tomu pouze zelená pasta.Ono je leštění a leštění.Mnou dodaná fotka vyleštěného motoru z VETERÁNA panelky z r.1973,kterého předchozí majitel půlil sekerou,na kterém bylo spoustu vaření měla jen ukázat jak jde motor místo nalakování barvou vyleštit,co je k tomu potřeba a že to je práce ne chvíli ale na 14 dní.Nic víc a nic míň.Fotka vyleštěného motoru neurčuje orientaci ani majitele ani tvůrce a už vůbec neříká ,že majitel a tvůrce je jedna osoba.Ty jsi mě dle toho okamžitě zařadil mezi majitele bastla.Tak si laskavě nech své úvahy a dávej pozor například na jizdě Zbraslav-Jíloviště jezdí OHV 350 Jawa ve stříbrné metalíze z vyleštěným motorem/ne moje/,mimochodem překrásně zrenovovaná ale podle představ majitele,tak ať to s Tebou při pohledu na toho bastarda nesekne.Dále napadáš pana Zemánka v tom,že se nemůže vyjadřovat k dění ve fabrice z 30 let,když tam nemohl být.Nehodnotím co je to za člověka,znám ho jen trochu ale až budeš dělat takové renovace jako on,pak ho můžeš hodnotit.Já jsem od Tebe žádnou renovaci neviděl.No a nakonec jsem zde na fóru několikrát přiznal,že se stýkám s doposud žijícím pamětníkem z Janečkárny ,který pracoval v motorárně od skončení války,což nesmírně cenný zdroj informací,které se nikde nedočteš.Teď je mu 85 let a některé detaily si už moc nepamatuje.Takže podle mne pokud by existoval dosud žijící pamětník předválečné éry,muselo by mu být minimálně 95 let a kdoví co by si pamatoval.Takže to nejsem ani Já ani Ty a ani vlásenka.Všichni máme informace pouze převzaté a někdy s cbybami.Vzhledem k tomu,že dělám veterány 30 let pro radost a na ježdění a navíc mám rád pohodový život,připadá mi,že když budu řešit problémy okolo veteránů pouze s úzkým kolektivem kamarádů jako za starých časů,bude to prospěšné pro mne i pro některé jedince zde a ještě na tom ušetřím spoustu času.Tak se tu mějte a Jawám zdar.    [jawamuzeum]   23.08.2007
Odpověď  Nevim proc se vsichni otirate o pana VLASENKU kazdy ma zajiste sve zkusenosti ktere ma provo sdelit ostatnim. Je pravda ze i kdyz si mnozi na tomto foru mysli jaci jsou odbornici na to ci ono i zkusenemu renovatorovi se muze stat ze udela nekdy chybu. A rekl bych ze PAN VZ ktereho tu mate vetsina z Vas za panaboha tak ani on neni neomylny. Je fakt ze jeho renovace patri k tem opravdu zdarilym ale jen ty na kterych mu opravdu zalezi a ma je jiz predem urcene do sve sbirky. Pro ty ostatni urcene na kseft zvlaste lidem mene znalym se snazi casto usetrit a jiz si s renovacemi takovou praci nedava. Pokud mu neco nevyjde tak to dobastli tim co ma pri ruce a jeste tvrdi jak je to original ze on to musi preci vedet. Nepripousti jakoukoli diskuzi a ma svou pravdu. S takovymi lidmi se opravdu tezko da diskutovat. A urcite se pan VZ nemuze vyjadrovat o vyrobcich napriklad 30. let kdy nikdo poradne nevi jak co je spravne a lide se drzi v podstate jen katalogovych inforamci a informaci z tisku te doby. Pan JWM je sice take odbornik s bohatymi znalostmi ale nezlobte se na me nedavno tu prezentoval jak vylestil kartery na motoru do vysokeho lesku. To je samozrejme jeho vec a muze si delat jakakoliv zlepseni ale s veteranem to nema nic spolecneho. To je jako kdyz veci co byly puvodne zinkovane lide chromuji. Ano vypada to velice hezky ale je to nic vic nez bastl z veteranskeho hlediska. Tot vse, hezky den a praci zdar!
Lubos Bayer    [lubos]   23.08.2007
Odpověď  nazdar! Pročítám tyto příspěvky a vidím před sebou vrchovu třistapadesátku - Ach jak je krásná!!! Srdce Vám poposkočí jen když ji uvidíte. Ten pocit když se ji dotknete a co teprv když ji natočíte. Jedna, dvě, trojka v cupu letu náhle čtyřka - jen to burácí. To je paráda!!! Juchů!!! Mám pro Vás dobrej návrh - co kdybyste mi pomohli mojí vrchovku rozmlátit na padrť, já Vám všem s chutí na oplátku pomůžu rozmlátit ty Vaše, aby ani jedna nezbyla - to by byla paráda!!! Lidi by už se na veteranforu nehádali. Tak co Vy na to, dem do toho??? Jestli ne, tak začněme znova a bez dohadů, jinak skončíme všichni z dění kolem veteránů znechucení a vyjedeme jen kousek sami za soumraku, aby nás nikdo neviděl a rychle zase do garáže, už nebude s kým se o radost z veteránů dělit. Začněme znova a nechme dohadů, každej si stejně myslí svoje. Lidi jsou různí všude na světě,i u veteránů a u těch to platí v současnosti dvojnásob. Tak začnem znovu??? Ať Vám to jezdí jen k radosti!!! Ahoj Míra    [mirek]   23.08.2007
Odpověď  nechci v žádném případě přilévat olej do ohně, ale nevšimli jste si že diskuze byla celkem kultivovaná než do ní začal vstupovat Hohza 1? Všiml jsem si toho už u vícero takto zvrhlýh diskuzí. V téměř žádné z nich nechybí. Ten člověk totiž má každému co říci a všemu rozumí ? Nebo se řídí heslem čím více přispěvků tím více odborník?    [Martin S]   23.08.2007
Odpověď  Luboši. Proč sem teda lezeš? Já ti řeknu proč. Protože ti to nedá. Ono totiž jaksi není kam jít jinam. A že se to tu občas zvrhne? To k diskusím patří. Pokud budeme k sobě tolerantní jak píše Honza I, tak nevidím žádný problém. Možná by šlo udělat povinnou registraci, ale myslím, že by to už nebylo ono.    [Aleš]   23.08.2007
Odpověď  No,HonzaI opět zabodoval!Vlásenko,jak řekl Luboš,DRŽ SE!!!!    [j.h.]   23.08.2007
Odpověď  Vlásenko drž se, nějakej čas jsem tyto stránky nenavštěvoval, protože mě znechutily diskuze o ničem a vzájemný napadání no a koukám, že se tu nic nezměnilo. Toto fórum zřejmě něčím přitahuje jedince, který si tu léčí komplexy.    [Luboš]   23.08.2007
Odpověď  Ctělo by to spíš odlehčit, ale vzpoměl jsem si, že jsem nedavno četl v novinách .. "Paroubek se posral".
Vlásenko:
1) na těchto stránkách si všichni tykají. Co jsi čekal?
2)Napíšu ti ještě jednou a jinak co jsem chtěl vyjádřit: je mi mnohem sympatičtější veteranista, který za rok tady 100x poradí, ikdyž 10x špatě (a bilance jwm je určitě lepší), než znalec, který napíše jeden cenný, byť příspěvek, ale jen proto, aby prokázal, že někdo druhý je hloupý.
3)Buď tolerantní k svému okolí. Určitě nevěř, že jsou všichni hloupí a ty mezi nimi jediný borec. Ono je to tak, že někdo hodně jezdí, druhý se šmíruje v dílně, třetí jen snáší na hromadu, čtvrtý pátrá v archivech a pátý od všeho trochu a v ničem není mistr. To ale neznamená, že je horší veteránista.
Slunce v duši Vlásenko.    [Honza l]   23.08.2007
Odpověď  Ano Pepku máš pravdu,jsem starý nervózní dědek/i vnuk mi to říká/ ale i v případě,že toho někdo zná více než druhý,může si odpustit arogantní řeči o chození pana V.Zemánka v dobách předválečné výroby v Janečkárně na nočník a hraní si na kápa.Na to si tu snad nikdo hrát nechce a pokud ano,má možnost.Tak se tu mějte.    [jwm]   22.08.2007
Odpověď  Navíc,pokud někdo někomu chce oponovat,má se držet daného tématu a nemontovat sem soukromí a věci,které sem nepatří.Ale asi k tomu není co dodat.    [j.h.]   22.08.2007
Odpověď  Musím se zastat vlásenky.Není to první podrážděná reakce jwm na tomto foru.Asi neunese,že někdo toho zná více než on.    [Pepek]   22.08.2007
Odpověď  Omlouvám se nezúčastněným za reakci na pana Z.Č. alias vlásenku.    [jwm]   22.08.2007
Odpověď  No,jsem docela v šoku,jsem pouhá obdivovatelka starých automobilů
a motocyklů a ráda si pročítám Vaše stránky,ale reakce p.jwm na pana vlásenku mě opravdu překvapila tak,že se raději vrátím k
výhradně"babským" záležitostem.Myslím,že nezáleží na tom, jak kdo a kde bydlí,kdo se s čím kde a jak často předvádí,když mnohdy
ani není s čím.Je zde patrna závist?nenávist? a to úplně konkrétní a mě je z toho smutno.Škoda,že už se mladí kluci,kteří
podlehnou kouzlu starých motocyklů nedozví DNES už vzácné info,
které by jim byly určitě užitečné.Nedivím se,že v dnešní době
slušný člověk "zaleze do ulity".    [radka]   22.08.2007
Odpověď  Musím také reagovat, i když vím, že tomuto jistě zajímavému tématu to nebude ku prospěchu.
Je třeba si uvědomit, že fórum tvoří lidé a ne jen jeden člověk. A tam, kde se vyskytne více lidí, vznikne i více názorů, polemik a dohadů. Já jsem rád, že Vlásenka se této diskuse zůčastnil. Bohužel on jaksi nepochopil, že zde se bude nad jeho názory diskutovat. To však neznamená, že si jeho práce nevážíme. Byla by veliká škoda, kdyby kdokoli věděl o nějaké nepřesnosti ve zdejších diskusích napsané a nezareagoval na ni.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.08.2007
Odpověď  Tak koukám, že se to tady pěkně zvrhlo na vzájemné urážky. Jsem z toho znechucen. Sbohem.    [vojta]   22.08.2007
Odpověď  Milý vlásenko,to co tu předvádíš mi připadá jako jako když si léčíš komplexy.Na nikom nenecháš nit suchou.Myslím si,že bys svou osobní zášť měl vyřešit přímo,třeba na závodech nebo burze,kde děláš,že mě nevidíš a přijdeš jen když něco potřebuješ.Nevím na jakého odborníka si tu hraješ,když jedinný motocykl který Ti pouze jezdí,postrádá všechny další funkce dané vyhláškou,včetně SPZ a na který jsi 20 let od doby kdy jsi ho koupil ani nesáhl.Nevím také co Ti udělal Vláďa Zemánek ale zřejmě je to závist,že nežije v jeskyní 1.kategorie s tekoucím pramenem a má vlastní počítač,občas trochu času a hlavně chuť pomoci a myslím si,že narozdíl od tebe se mu to daří.Nemám pražádnou chuť s tebou dále komunikovat a ty víš proč.    [jwm]   22.08.2007
Odpověď  Myslím, že někteří zde řeší úplně něco jiného. Domníval jsem se, že můj příspěvek ve vás vyvolá zvědavost, že se rozvine debata. Mohli jsme se bavit o počátích záv. , ale i cestovních strojů do války, výhledově též po válce. Info. které sbírám léta, nahrávky rozhovorů s pamětníky, závodníky, staré tiskoviny atd. opět založím na pozdější dobu. , neboť dle vašeho zadání se musím zapojit do debaty o ničem.
Odpovídám Honza1 je dobrým zvykem, že se neznámým lidem vyká, zvlášt když píši že se daným oborem zabývám 20let. S přípočtem juniorských let by to dělalo min. 35 let. A to je mi víc. Paradox je, že na stránkách vet. forum mi píšete co mohu nebo nemohu psát. Jsou to vaše cenzurované stránky nebo co to znamená? K vaší citaci co jsem napsal ,, když vidím neschopnost atd. ´´. Že nejsem jiný? Ale jsem a právě tak PŘÍLIŠ jak sám uvádíte. Nehledě k tomu, že jiný je snad každý ne? Já totiž ten zadek od internetu nemusím zvedat, neboť k nemu ani neusedám. Ještě píši na psacím stroji a do počítače píše kolega. A když se na ně jednou za čas podívám, dočtu se pěkné bláboly. Názor, že množství příspěvků, když nejsou vždy pravdivé je důležitější než jeden nebo několik faktů, mluví za vše. Podle vás někoho shazuji tím, že nesouhlasím a navíc přinesu důkaz? JWM vám zase děkuje za zastání. Pane JWM. Máte-li názor, že každý dává do mlýna to co má, dokáži vám, že žádný mlýn neklape, když se do něj dává co tam nepatří. Asi málo kdo má času nazbyt, to, ale není důvod použít to k vysvětlení svého počínání. Samozřejmě jak už jsem psal, ve foru má každý volnost projevu, ale kam se chcete posunout když se bavíte o dějinách a u svých příspěvků nepodložených fakty, nepoužíváte slova jako: domnívám se že to bylo tak, myslím si, apod. Připomínáte mi jednoho pána V.Z. , který ač v době výroby předvál. moto jawa neseděl ani na nočníku, projevoval se hesly: to se tam nemontovalo, to bych o tom musel vědět apod. Myslím, že se nepletu, že vaše iniciály jsou D.Z. Pokud se mýlím, máte šanci změnit své postoje k danému tématu. Pokud se budete cítit dotčen, dokažte nám v každém příspěvku správnost svého tvrzení a já se vám omluvím. Stačí, když se vrátíme o nějaký čas zpět. Na otázku pana Roberta zda měla Villiers 250 dva setrvačníky, píšete: ,, žádné 2 setrvačníky neměla, to si pleteš s horskou´´. 3.1.07 další: jestě doplním 7 kanál. motor, ale jak říkám, žádný druhý setrvačník neměla. 3.1.07. Další: pak přinesete obrázek motoru a píšete: DVOUSETRVAČNÍKOVÝ Villiers 250. 4.1.07 navíc si pletete pravou a levou ruku. Bez vysvětlení omylu, což vám asi přijde normální. Další: pan Robert shání chobot. Pan Zubek mu ho nabídl a vy se do toho vložíte s tím, že zde není inzert a pan Zubek at si to prodává někde jinde. Opět se zde někdo snaží hrát si na ,,kápo´´. Připouštím, že z pohledu fora na kritice něco je, ale v tom případě by se snad hodilo slušnou formou upozornit pana ROBERTA aby se ptal někde jinde, že toto jsou stránky fora. Jak k tomu pan Zubek přijde, když se snažil pomoci originál dílem. Neboť zjevně nešlo o kšeft s replikami.
Další vaše připomínky, ohledně,, záv. moto jawa´´ cituji: záv. motory měli vlásenková péra. Většinou ano ´, ale ne tak jak uvádíte. Dejte těm konstruktérům v 30tých letech prostor at mohou udělat také nějaké motory s válcovými pružinami! Prosím!
Ohledně olej. nádrže první foto: já žádnou ,, zakomponovanou´´ olej. nádrž do nádrže benzinové nevidím. Vidím naopak, že je prostor zavařený, přelakovaný a není tam ŽÁDNÁ. Stroj zkrátka není dodělaný, to je snad zjevné. To platí i o zad. blatníku. Olejová nádrž, jako nedodělaný paskvil je kdesi v papírové krabici. Píšete zadní kolo z SV. Ale u obhajované jawy p. Rybičky vidím TOTÉŽ kolo. Navíc s tím kolem nemáte pravdu. Ladit převody pouze na převodovce nebo na klikové hřídeli při použití standartní rozety OHV je nedostačující. Že používám nick jak ryze česky píšete Františka Janečka se mýlíte. Nic méně mě potěšilo, že mě dáváte do souvislosti s tímto strojem. F. Janečků je po celé republice mnoho a pan továrník měl dost zajímavý titul takže o jaké přezdívce mluvíte? Majitel tohoto stroje se může jmenovat F. Janeček úplně normálně. Stroj byl zrenovovaný tak jak dojezdil a bohužel jeho skutečná vizáž je trochu změněna použitím dílů z jiného typu. Věřím, že stroj jednou uvidíme tak jak má vypadat. Nevím o jaké ulitě mluvíte, snad nemyslíte, že kdo se neprojevuje na internetu je v ulitě? Vy mně zase připadáte, že byste nejraději seděl u internetu a čekal na různé materiály, třeba současné foto s nabalzamovaným panem Vitvarem v jízdě.
Pane J.B. v čem je ,, ošemetné´´ hledání pravdy? Kdo pátrá v historii může cituji: ,,naletět´´ právě třeba při hledání na internetu, ale ne pokud hledá v jiných zdrojích. Tam je velká šance něco se dozvědět a po ověření a doložení fakty lze dát na internet. Pak to má smysl. Mezičlánek mezi starými pamětníky, tiskovinami, a staré foto atd. Jsme přece my ne?

Je vidět, že podle některých reakcích na můj minulý názor, zajímat se o ,, staré věci starým způsobem´´ skoro nikdo z vás nevnímá. Jeden píše na internet bláboly, druhý se ho zastává, první mu zase děkuje za zastání. To je teda věc!
Po přečtení současných časopisů vydávaných panem G. , nebo moto album a mnohé jiné, nebo právě náš konkrétní případ internet, kde si také někdo na publikace pana G stežuje mi připadá, že snad málo komu jde o to aby se co nejvíc a co nejpřesněji vědělo jak to bylo. Vždyť ať se generace po nás, v tom patlá, že? Vidím, že bude lepší za pár let všechny poznatky soustředit do slušné publikace a tímto doplnit kvalitní knihy např. 100let českého motosportu a další. Pokud jsem se někoho dotkl, nebylo to úmyslné, ale pro případ přijměte omluvu. Hezky jsme si pokecali, ale už toho bylo dost. K případným reakcím se už nebudu vyjadřovat, protože by to nemělo konce a na diskuzi tohoto typu jsem si udělal čas pouze vyjímečně. Jinak ho nemám nazbyt jako každý jiný. Nic ve zlém, vždyť je to forum.    [vlásenka*]   21.08.2007
Odpověď  Děkuji za zastání Honzo ale jde nám přeci všem o to abychom se dobrali co nejpřesnějších informací o daném příspěvku.Každý dáváme do mlýna to co máme a ne vždy na to je čas.V případě pana vlásenky,který jestli se nemýlím používá i nick František Janeček o pár příspěvků výše u vodou chlazené Jawy 175,jsem rád ,že vylezl z ulity a doufám,že si najde čas a že každou svou kritiku doplní k radosti nás všech fotografií,dokumentací anebo přímo detailními záběry skutečných dochovaných strojů.    [jwm]   13.08.2007
Odpověď  Hledání pravdy je vždy náročné a také ošemetné. Zvláště pokud se někdo neustále snaží minulost překrucovat, případně přikrášlovat dle aktuálních měřítek.
Každý kdo pátrá v historii riskuje, že může naletět, zmýlit se atd. Oceňme prosím všechny, jenž se zde nebojí prezentovat své vědomosti a názory. Čím více hlav se zde sejde, tím více názorů bude vyřčeno. Tím ovšem bude větší pravděpodobnost dozvědět se něco nového co posune všeobecné vědomosti dále.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.07.2007
Odpověď  Samozřejmě Michale, že jde o fakta. A právě v tomto směru udělal jwm pro tyto stránky daleko nejvíc. Můžu s ním polemizovat, ale určitě bych si netroufl ho shazovat.    [Honza l]   25.07.2007
Odpověď  myslím, že tady jde o fakta a ne o množství příspěvků    [michal]   25.07.2007
Odpověď  Vlásenko, to co píšeš je určitě velmi zajímavé a za příspěvek Ti jistě patří dík. Tu kritiku lidí si ale nech. Nekritizuješ nic nového a sám příliš jiný také nejsi -cituji: "když vidím neschopnost zajímat se o staré věci .... a pak to dát na internet". Kolik jsi toho sem dal ty ve srovnání s jwm. A stojím při něm i přesto, že jsi tímto svým článkem asi odhalil, že ani on nemá vždy pravdu. Jeho příspěvek veteránismu je zatím mnohem větší, než ten tvůj.    [Honza l]   25.07.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Reaguji na názory ohledně výtvoru vyobrazených ,,RÁDOBY´´ závodních motocyklů Jawa 350 OHV. Z nichž jeden je údajně ,,ČISTOKREVNĚ ZÁVODNÍ´´. K těmto dvěma by se hodil i třetí jenž jsem nedávno viděl v Nové Pace v prodejně V.I.T.V.A.R. jehož foto přikládám, ,,je samozřejmě též po panu Vitvarovi´´. Zajímám se o toto období záv. moto jawa řadu let a jisté podložené znalosti o tom mám. Jisté je, že tyto tři stroje jsou zmrzačené cestovní stroje J 350 OHV. první stroj p. Husky má pouze běžnou trubkovou vidlici, kterou na záv. sroje používali. Ostatní součástky jsou sériové případně úpravou zničené. Motor výr. č. 84... odpovídá r. 1945-46. Upravené, lakované v roce 2007.
Moto v Nové Pace stejný případ, renovace kolem roku 2000. Třetí moto p. Rybičky zde kdosi (zasvěcený) obhajuje jako (čistokrevný závodní). Asi to plyne z neznalosti, důležitosti, nebo případně nějaké přízně k p. Rybičkovi. Je to totiž stejný mrzák jako výtvory předešlé. Jediná ryze závodní součástká je zde AL hlava válce, která se sice do tohoto typu rámu nehodí, ale jak je vidět( konstruktér) si poradil. Stejně to dopadlo s připevněním vidlice, kterou jawa používala na závody. Přívlastek pro toto uchycení nemohu najít ve svém slovník. Navíc tento (znalec) píše že stroj p. Husky cituji: ( velmi mlhavě se podobá stroji na kterém závodil p. Vitvar) Nic není tak černobílé jak zde píše. Ale zajímavé je, že neví co píše. Cituji: (hlava válce u záv. motoru a válec samotný byly přitaženy ke karterům průběžnými svorníky a ne jako zde je použit systém seriový, kdy hlava je přitažena k válci a válec ke karterům.) NUTNO PODOTKNOUT, ŽE OBHAJOVANÝ VÝTVOR TENTO SYSTÉM PRŮBĚŽNÝCH SVORNÍKŮ NEMÁ TAKÉ. Takže si to přeberte. Navíc uváděný důvod proč se u záv. používají je zcela mylný. Tento výtvor vznikl asi v 80letech. Takže sečteno podtrženo: máme zde 1 kus hlava závodní r. 1936-38, 2 kusy vidlice sport závodní používaná v Anglii u serie i závodní, též jawa. A zbytek 3 rámy, 2 motory komplet, 1 polomotor, nějaká kola, nádrže atd. Věci které mohly být použity k sestavení krásného seriového stroje J 350 OHV. Na pohled to není, na ježdění a na výkon už vůbec ne. Připadá mi jako by nikdo neznal jiného jezdce než p. Vitvara. Nepochybně skvělý jezdec. Mnoho dobrých a i vynikajících jezdců zde bylo před i po válce, ale jak by je ( zasvěcenci) mohli znát když nikdo už nezjištuje nic v dobové literatuře a podobně. Pouze čte na internetu jak je někdo důležitej. V případě p. Vitvara je to podobné. Když si ten kdo napsal, že je zde na vyobrazené dobové fotografii v jízdě tento jezdec nedokáže ověřit zda je to pravda pak nevím co si o všem mám myslet. Fakta sbírám 20let. Něco o tom vím, ale když vidím tu neschopnost zajímat se o staré věci starým způsobem, (zvednout zadek od pc a shánět literaturu, noviny, staré film týdeníky, informace od starých lidí a pod.) a pak to dát na internet, mám pocit, že lidi chtějí klamat a být klamáni. Až jednou někdo vyjede s opravdovou závodní jawou vyrobenou v 30letech, ukáže různým (umělcům) jak to vypadá tzv. vzorek tak to dopadne jako se vším ostatním. Kdekdo ho začne stavět z cesťáku, jako se to děje z 500 OHC z péráků apod. V zásadě nejsem proti stavbám, ale uvádějme seriozně fakta. Samozřejmě každý si může dělat co chce, ale těma paskvilama a tou legendou o původu dojde pouze k zablokování součástí na dobrý seriový stroj a oblbování ostatních lidí. Vím, že sehnat originál závodní jawu z 30 let je velký problém, ale vždyť odstrojená a naladěná Ohava nebo specialka uváděná jako současná úprava je také řešení. I dříve jezdila TOVÁRNA a OSTATNÍ soukromí jezdci na odstrojených sériových strojích, tak proč ne?
Zmíněný jezdec na dobové fotografii je závodník GROH na Jawě 250 OHV z roku 1935-36.    [vlásenka*]   25.07.2007
Odpověď  Kolik je cena ty repliky?    [Tom]   11.07.2007
Odpověď  Zdravím příznivce vrchové Jawy, hodlám postavit závodní jawu OHV nepodařilo se mi zatím sehnat sice vlásenku ale motor stále ještě jeden zbyl a ještě většina dílů potřebných pro provoz. Hodlám se ješte dostat do kategorie "C" to jest předválečnych motocyklů. Máteli někdo naskenované foto motocyklů p.Vitvara ale i jiných závodníků nebo po domácku stavěné závodní speciály z Jawy 350 OHV, budu vděčen za každou poslanou fotku. Předem děkuji všem za projevenou laskavost    [Jarda]   11.07.2007
Odpověď  Stroj na první fotografii je nepovedená replika, kterou se snaží prodat pan Huska. Originál záviodní Jawa OHV je ta od pana rybičky, stačí si všimnout těch rozdílů.    [jirka]   26.04.2007
Odpověď  Mě se to zdálo nějaké divné. Ale u prototypů, závodáků člověk nikdy neví. :-)    [Manetík]   25.04.2007
Odpověď  Manetíku,mrkni na Tebou zveřejněnou fotku,specielně na zadní blatník.Neumím si představit jak mohl fungovat bez vzpěr.Nebo je majitel zapoměl namontovat?    [jwm]   25.04.2007
Odpověď  Díky za foto. Moc pěkné    [Manetík]   25.04.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Motor pro plochou dráhu opět zn.FJ.    [jwm]   25.04.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další modely:Jawa 175 OHV tzv.X motor,všimněte si v žebrování válců křížení zvedátek ventilů a silnější mnodel Jawa 500 OHV.    [jwm]   25.04.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pan závodník Vitvar Antonín.    [jwm]   25.04.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde je čistokrevný závodní stroj Jawa arch.Rybičky.    [jwm]   25.04.2007
Odpověď  Myslím,že ta hlava byla hliníková s vlásenkama.    [Pepino]   24.04.2007
Odpověď  máte pravdu pokud je motocykl dobře postaven tak proč ne ještě když na něm jsou použity ty správné díly co se kdysi použivali přizavodech. Jako ostatní se těším na ty fotografie    [nikotyn]   24.04.2007
Odpověď  Přesně tak,když nebude presentována jako typ moto co jezdil Vitvar,tak proč ne.Zvuk jistě bude stát za to,po řemeslnické stránce vypadá také čistá a určitě i pojede.    [jwm]   24.04.2007
Odpověď  Tééda jste fakt dobrej, že tohle všechno víte. Já bych se asi nechal nachytat a koupil bych to(tehdy když to bylo na prodej). Jsem fanda Jawa 350 OHV, děda ji měl ale prodal ji za dnes směšných 1500Kč. Někdy si ji taky chci pořídit. Ty fotky té závodní Jawy by byly fajn. Pokud budete mít čas, tak je sem prosím dejte, at si i my ostatní rozšíříme obzory :-)    [Manetík]   24.04.2007
Odpověď  Souhlasím, že to bude jak mnozí říkají bastl, ale jako stavba závodního stroje - proč ne. Mě by zajímalo v jaké kategorii by něco podobného mohlo jezdit. Stavby a přestavby k závodění se dělaly vždycky a pokud si ta motorka na nic jiného nehraje nevidím v tom nic špatného.    [Honza l]   24.04.2007
Odpověď  Tento stroj nedávno nabízený na netu k prodeji byl s velikou pravděpodobností nedávno postaven jako replika a jen velmi mlhavě se podobá stroji na kterém závodil pan Vitvar.Když začneme u motoru,tak závodní motor měl vlásenkové pružiny ventilů,hlava válce a válec samotný byly přitaženy ke karteru průběžnými svorníky kvůli rychlé demontáži a ne jako zde,kde je použit systém sériový,kdy hlava je přitažena k válci a válec zvlášť ke karteru.Olejová nádrž která byla u závodního modelu pod sedlem je zde zakomponována do benzinové nádrže tak jako je to u série.Dále zadní kolo je z jawy SV,která má rozetu na levé straně a brzdový buben vpravo ale OHV Jawa má rozetu i brzdový buben vlevo.Nechci aby to vypadalo jako kritika ale tohle je velmi nepovedená replika zmiňovaného stroje p.Vitvara.Jestli jste se někdo zúčastnil před pár léty v NTM výstavy závodních strojů,tak tam ak.arch.pan Rybička vystavoval čistokrevnou OHV závodní Jawu a pokud ne,dodám fotografie a možná i s panem.Vitvarem.Jawám zdar.    [jwm]   24.04.2007


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006