Jawa 350 OHV závodní R.V. 1938 včetně závodních dokladů.Typ moto jak jezdil
Vítvar. Znáte nějaké podrobnosti o tomto typu Jawy 350OHV? [Manetík] 24.04.2007 Zobrazit téma |
| Jak jsi Eriku došel k názoru, že tady o podložené informace nikdo nestojí? Já
těm příspěvkům rozumím právě naopak, jenom se mi zdá, že se tu pár lidí špatě
snáší a ty tomu začínáš sekundovat. Já bych byl taky pro příměří. [Lada] 10.09.2007 |
| Jednoduchá odpověď Eriku. Pořád platí, že jsi Vlásenku jako jediného osobně
poprosil a já k tématu prostě nemohu přispět, protože se v dané věci nepovažuji
za odborníka - prostě to neznám, ale je pravda, že mě to zajímá. A už jsme v tom
zase. [Honza l] 10.09.2007 |
| ad.1 6.9."pokud by někdo měl jakékoli informace o tomto motoru nebo jej
vlastní, budu vděčen za jakoukoli informaci", takže pozorně čti Honzo.
ad.2 myslím, že Vlásenka se do diskuze zapojoval věcně i v minulosti.
ad.3 marně pátrám, ve kterém tvém příspěvku jsi ty přinesl nějakou věcnou
informaci k danému tématu. [Erik Zubek] 10.09.2007 |
| Nerad bych tu zas někoho rozčiloval, ale Eriku, Vlásenka jako jedimý odpověděl,
protože jsi ho jako jediného výslovně poprosil a informace dal jen tobě -
rozumím, že jsi mu vděčný, ale ostatní v tomto případě nemají proč. Jinak i já
samozřejmě oceňuji, že se Vlásenka zapojil do další diskuse věcně. [Honza l] 10.09.2007 |
| JZK má pravdu. Já pevně věřím, že je zde mnoho lidí, kteří se těší na to,
kdy někdo znalý vstoupí do diskuse a přidá novou informaci. V dnešní době, kdy
se na českém internetu v našem oboru vše jen opakuje a přepisuje, je toto jeden
z mála způsobů, jak se dozvědět něco nového. Vím, jak se mnozí těší na okamžik,
kdy se jim ve schránce objeví časopis MotorJournal. Toto je něco podobného, jen
ne jednou měsíčně. Když už si Erik dal tu práci a vložil sem mnoho
detailních fotografií, bylo by dobré zde v diskusi pokračovat. [JB] 09.09.2007 |
| Jako spolutvůrce Veteranfora mě mrzí, že se v debatách vzdalujeme původní
myšlence - tou je snaha o záchování kulturního dědictví v podobě technických
starožitností. Panstvo, pojďme prosím zejména o okrajových tématech debatovat
veřejně. Ješitnost stranou, vzpomeňte si co vám v dětství říkávaly
maminky:Chytřejší ustoupí. Tak tedy - Eriku, Vlásenko -
co je to za motor, celkem by mě to zajímalo. Jwm snad taky nebude uzažen
nadosmrti a něco nám k tomu třeba poví. [JzK] [admin] 08.09.2007 |
| pro JB:Sohlasím s Erikem.Odstrojená 350OHV,cestovní.Upravy: prodloužená výfuková
roura,magnet zapalování,zvýšené stupačky. Foto je z takového úhlu,kdy nemohu
přesně určit typ vidlice.Ale pravděpodobně je to jiný typ,než který se používal
u továrních závodních strojů.Pokud je tento funkční stroj uváděn jako úprava z
let např.1938,2006,pak je to jistý pokus o závod.Jawu a přeji majiteli mnoho
šťastných akcí.Jak jsem již nedávno uvedl i sériové,upravené stroje se
zúčastňovaly závodů současně s továrními a výkon a vzhled odpovídal schopnostem
a umu jednotlivce. Vlásenka [vlásenka] 08.09.2007 |
| Lado, pan Vlásenka se mi jediný ozval a už mi poskytl cenné informace, což se o
ostatních "odbornících" nedá říct. Nekomunikujeme spolu přes veteran
forum, vždyť tady o podložené informace nikdo nestojí, jak už se ukázalo v
předchozí diskuzi. Sám vidíte, kolik odpovědí se zde sešlo na můj konkrétní
dotaz. [Erik Zubek] 08.09.2007 |
| Vypadá to, že měl Honza l pravdu. Vlásenka se s námi nechce podělit o svůj
rozum. Je to ale jeho právo. [Lada] 08.09.2007 |
| Velmi jednoduché, klasická cestovní Jawa, jenom odstrojená a s jinou vidlicí. [Erik Zubek] 08.09.2007 |
| A kdo okomentuje tento stroj? [JB] 08.09.2007 |
| Budu se těšit, zatím jsem pátral v časopisech Jawa, spousta závodních motorů,
ale ten co mám já, nikde. [Erik Zubek] 07.09.2007 |
| Pro Erika.Konečně jeden konkrétní příspěvek k tématu.O víkendu se Vám ozvu a
podiskutujeme. Vlásenka [Vlásenka] 07.09.2007 |
| Ještě hmotnost motoru 23,1 Kg, sériový motor má 32,7 Kg, takže hmotnostní rozdíl
9,6 Kg. [Erik Zubek] 06.09.2007 |
| 10 [Erik Zubek] 06.09.2007 |
| 9 [Erik Zubek] 06.09.2007 |
| 8 [Erik Zubek] 06.09.2007 |
| 7 [Erik Zubek] 06.09.2007 |
| 6 [Erik Zubek] 06.09.2007 |
| 5 [Erik Zubek] 06.09.2007 |
| 4 [Erik Zubek] 06.09.2007 |
| 3 [Erik Zubek] 06.09.2007 |
| další [Erik Zubek] 06.09.2007 |
| podařilo se mi zmenšit fotky motoru, tak je sem dám. Motor má čepradlo pro
oběhové mazání poháněné od klikového hřídele. Má tlakově mazaná vodítka ventilů,
přimazávání ojničního oka, stěny válce, vahadel ventilů atd. kartery mají i
vevnitř jiný tvar, aby se v zadní části shromažďoval olej, který čerpadlo vysává
patrně zpátky do olejové nádrže. Všechno opracování je řešeno velmi precizně.
Válec a hlava je z hliníku nebo hliníkové slitiny, z hliníku jsou dokonce i
zvedací tyčky. Hlava s válcem je ke karteru přichycena průběžnými svorníky,
podobně jako u Jawy Rumpál. Pokud by někdo měl jakékoli informace o takovémto
motoru nebo jej vlastní, budu vděčen za jakoukoli informaci. Děkuji Erik [Erik Zubek] 06.09.2007 |
| Dobrý den, chtěl bych poprosit pana Vlásenku, zda by se mi ozval na mail, stal
jsem se vlastníkem závodního motoru Jawa 350 OHV a potřeboval bych odbornou
konzultaci, hlavně mne zajímá do jakého typu rámu se dával atd. Fotografie bych
Vám poslal na mail. Motor má hliníkovou hlavu a válec, olejové čerpadlo je
zalité přímo v bloku motoru, jiné vačky atd. Moc děkuji za odpověď. Můj mail je
jawareno@seznam.cz. Děkuji Erik. [Erik Zubek] 05.09.2007 |
| Pánové, když už se chcete hádat a napadat jeden druhého, mějte úctu alespoň k
mateřskému jazyku. Vždyť se ty Vaše příspěvky tak strašně špatně čtou...
Doporučuji pravidla českého pravopisu. [Ogar] 25.08.2007 |
| Pánové, byl to vlásenka, kdo se začal do někoho nazouvat (dobře čtěte) a je
pravdou že na takový typ příspěvků reaguji často protože nemám rád machrování.
Moje teakce na vlásenku byla přiměřená a stojím si za ní. [Honza l] 25.08.2007 |
| Vlásenko jestli jsi Z.Č.+sport.JAWY tak si vzpomeň na 1/4 míle Žižkov mluvili
sme o silničním Péráku.Nenech se votrávit a předveď jim konečně pořádný dělo ať
jim vytřeš zrak!jawamuzeum-jwm-VZ v jedné osobě:Čím si vydržuješ toho poskoka
Honzu I?Možná kdyby se Vlásenka neozval tak by neměl Honza o čem psát!Ten
Vlásenka tě stejně ale vomet ale tím nedává najevo nám všem že byvšehno
věděl.Řekni něco Ty k tématu,schováváš se za urážky a nedokážeš reagovat na
kritiku a to oprávněnou.Koukámže je nás víc kdo čeká,že se k tomu postavíš jako
chlap.Vlásenko to víš kdo nemá počítač je "blbec",Taky s nim moc
nekamarádim. [petr] 24.08.2007 |
| To Jawamuzeum: nevim proc bych mel vubec uvazovat o tom zda lestit cely motor.
Ty pokud byly lestene tak jedine kulickovanim v omilaku a to rozhodne nebyl
povrch jak zrcadlo. A jawa motory z panelky byly vsechny lakovany tak nevidim
duvod proc se s tim tak piplat kdyz se to stejne otryska a pak nalakuje. Neco
jineho je to samozrejme s viky motoru s tim je potreba si trochu vyhrat a dat
tomu patricny lesk to souhlasim. To jestli jste odbornik nebo ne to resit ani
nechci ale vase prispevky zde jsou na slusne urovni. Ja taky nechci nikoho
pomlouvat ale v podstate se ztotoznuji s nazorem pana Vlasenky ktery asi ma
zkusenost s dedou vsevedou VZ ktery kdyz rekne ze to tak nebylo nebo to tam
nepatri je to svata pravda a tedy hned duvod si minimalne servat vlasy protoze
stroj a vase prace je v tom okamziku zcela bez ceny. [lubos] 24.08.2007 |
| Tebe Luboši znechutilo že se tu akorát lidé vzájemně napadají.Dobře ale uvědom
si ,že jsi jeden z nich.To jestli jsem odborník nebo ne to neřeš,nevíš o tom
vůbec nic.Starej se hlavně o to aby jsi nevytrhávál věci z kontextu a následně
napadal třeba mě nebo i ostatní.V sekci exportní motocykly jsem jen vyvracel
názor,že vyleštit motor NENÍ práce na chvilku a nestačí k tomu pouze zelená
pasta.Ono je leštění a leštění.Mnou dodaná fotka vyleštěného motoru z VETERÁNA
panelky z r.1973,kterého předchozí majitel půlil sekerou,na kterém bylo spoustu
vaření měla jen ukázat jak jde motor místo nalakování barvou vyleštit,co je k
tomu potřeba a že to je práce ne chvíli ale na 14 dní.Nic víc a nic míň.Fotka
vyleštěného motoru neurčuje orientaci ani majitele ani tvůrce a už vůbec neříká
,že majitel a tvůrce je jedna osoba.Ty jsi mě dle toho okamžitě zařadil mezi
majitele bastla.Tak si laskavě nech své úvahy a dávej pozor například na jizdě
Zbraslav-Jíloviště jezdí OHV 350 Jawa ve stříbrné metalíze z vyleštěným
motorem/ne moje/,mimochodem překrásně zrenovovaná ale podle představ
majitele,tak ať to s Tebou při pohledu na toho bastarda nesekne.Dále napadáš
pana Zemánka v tom,že se nemůže vyjadřovat k dění ve fabrice z 30 let,když tam
nemohl být.Nehodnotím co je to za člověka,znám ho jen trochu ale až budeš dělat
takové renovace jako on,pak ho můžeš hodnotit.Já jsem od Tebe žádnou renovaci
neviděl.No a nakonec jsem zde na fóru několikrát přiznal,že se stýkám s doposud
žijícím pamětníkem z Janečkárny ,který pracoval v motorárně od skončení
války,což nesmírně cenný zdroj informací,které se nikde nedočteš.Teď je mu 85
let a některé detaily si už moc nepamatuje.Takže podle mne pokud by existoval
dosud žijící pamětník předválečné éry,muselo by mu být minimálně 95 let a kdoví
co by si pamatoval.Takže to nejsem ani Já ani Ty a ani vlásenka.Všichni máme
informace pouze převzaté a někdy s cbybami.Vzhledem k tomu,že dělám veterány 30
let pro radost a na ježdění a navíc mám rád pohodový život,připadá mi,že když
budu řešit problémy okolo veteránů pouze s úzkým kolektivem kamarádů jako za
starých časů,bude to prospěšné pro mne i pro některé jedince zde a ještě na tom
ušetřím spoustu času.Tak se tu mějte a Jawám zdar. [jawamuzeum] 23.08.2007 |
| Nevim proc se vsichni otirate o pana VLASENKU kazdy ma zajiste sve zkusenosti
ktere ma provo sdelit ostatnim. Je pravda ze i kdyz si mnozi na tomto foru mysli
jaci jsou odbornici na to ci ono i zkusenemu renovatorovi se muze stat ze udela
nekdy chybu. A rekl bych ze PAN VZ ktereho tu mate vetsina z Vas za panaboha tak
ani on neni neomylny. Je fakt ze jeho renovace patri k tem opravdu zdarilym ale
jen ty na kterych mu opravdu zalezi a ma je jiz predem urcene do sve sbirky. Pro
ty ostatni urcene na kseft zvlaste lidem mene znalym se snazi casto usetrit a
jiz si s renovacemi takovou praci nedava. Pokud mu neco nevyjde tak to dobastli
tim co ma pri ruce a jeste tvrdi jak je to original ze on to musi preci vedet.
Nepripousti jakoukoli diskuzi a ma svou pravdu. S takovymi lidmi se opravdu
tezko da diskutovat. A urcite se pan VZ nemuze vyjadrovat o vyrobcich napriklad
30. let kdy nikdo poradne nevi jak co je spravne a lide se drzi v podstate jen
katalogovych inforamci a informaci z tisku te doby. Pan JWM je sice take
odbornik s bohatymi znalostmi ale nezlobte se na me nedavno tu prezentoval jak
vylestil kartery na motoru do vysokeho lesku. To je samozrejme jeho vec a muze
si delat jakakoliv zlepseni ale s veteranem to nema nic spolecneho. To je jako
kdyz veci co byly puvodne zinkovane lide chromuji. Ano vypada to velice hezky
ale je to nic vic nez bastl z veteranskeho hlediska. Tot vse, hezky den a praci
zdar! Lubos Bayer [lubos] 23.08.2007 |
| nazdar! Pročítám tyto příspěvky a vidím před sebou vrchovu třistapadesátku -
Ach jak je krásná!!! Srdce Vám poposkočí jen když ji uvidíte. Ten pocit když se
ji dotknete a co teprv když ji natočíte. Jedna, dvě, trojka v cupu letu náhle
čtyřka - jen to burácí. To je paráda!!! Juchů!!! Mám pro Vás dobrej návrh - co
kdybyste mi pomohli mojí vrchovku rozmlátit na padrť, já Vám všem s chutí na
oplátku pomůžu rozmlátit ty Vaše, aby ani jedna nezbyla - to by byla paráda!!!
Lidi by už se na veteranforu nehádali. Tak co Vy na to, dem do toho??? Jestli
ne, tak začněme znova a bez dohadů, jinak skončíme všichni z dění kolem veteránů
znechucení a vyjedeme jen kousek sami za soumraku, aby nás nikdo neviděl a
rychle zase do garáže, už nebude s kým se o radost z veteránů dělit. Začněme
znova a nechme dohadů, každej si stejně myslí svoje. Lidi jsou různí všude na
světě,i u veteránů a u těch to platí v současnosti dvojnásob. Tak začnem
znovu??? Ať Vám to jezdí jen k radosti!!! Ahoj Míra [mirek] 23.08.2007 |
| nechci v žádném případě přilévat olej do ohně, ale nevšimli jste si že diskuze
byla celkem kultivovaná než do ní začal vstupovat Hohza 1? Všiml jsem si toho už
u vícero takto zvrhlýh diskuzí. V téměř žádné z nich nechybí. Ten člověk totiž
má každému co říci a všemu rozumí ? Nebo se řídí heslem čím více přispěvků tím
více odborník? [Martin S] 23.08.2007 |
| Luboši. Proč sem teda lezeš? Já ti řeknu proč. Protože ti to nedá. Ono totiž
jaksi není kam jít jinam. A že se to tu občas zvrhne? To k diskusím patří. Pokud
budeme k sobě tolerantní jak píše Honza I, tak nevidím žádný problém. Možná by
šlo udělat povinnou registraci, ale myslím, že by to už nebylo ono. [Aleš] 23.08.2007 |
| No,HonzaI opět zabodoval!Vlásenko,jak řekl Luboš,DRŽ SE!!!! [j.h.] 23.08.2007 |
| Vlásenko drž se, nějakej čas jsem tyto stránky nenavštěvoval, protože mě
znechutily diskuze o ničem a vzájemný napadání no a koukám, že se tu nic
nezměnilo. Toto fórum zřejmě něčím přitahuje jedince, který si tu léčí komplexy. [Luboš] 23.08.2007 |
| Ctělo by to spíš odlehčit, ale vzpoměl jsem si, že jsem nedavno četl v novinách
.. "Paroubek se posral". Vlásenko: 1) na těchto stránkách
si všichni tykají. Co jsi čekal? 2)Napíšu ti ještě jednou a jinak co jsem
chtěl vyjádřit: je mi mnohem sympatičtější veteranista, který za rok tady 100x
poradí, ikdyž 10x špatě (a bilance jwm je určitě lepší), než znalec, který
napíše jeden cenný, byť příspěvek, ale jen proto, aby prokázal, že někdo druhý
je hloupý. 3)Buď tolerantní k svému okolí. Určitě nevěř, že jsou všichni
hloupí a ty mezi nimi jediný borec. Ono je to tak, že někdo hodně jezdí, druhý
se šmíruje v dílně, třetí jen snáší na hromadu, čtvrtý pátrá v archivech a pátý
od všeho trochu a v ničem není mistr. To ale neznamená, že je horší veteránista.
Slunce v duši Vlásenko. [Honza l] 23.08.2007 |
| Ano Pepku máš pravdu,jsem starý nervózní dědek/i vnuk mi to říká/ ale i v
případě,že toho někdo zná více než druhý,může si odpustit arogantní řeči o
chození pana V.Zemánka v dobách předválečné výroby v Janečkárně na nočník a
hraní si na kápa.Na to si tu snad nikdo hrát nechce a pokud ano,má možnost.Tak
se tu mějte. [jwm] 22.08.2007 |
| Navíc,pokud někdo někomu chce oponovat,má se držet daného tématu a nemontovat
sem soukromí a věci,které sem nepatří.Ale asi k tomu není co dodat. [j.h.] 22.08.2007 |
| Musím se zastat vlásenky.Není to první podrážděná reakce jwm na tomto foru.Asi
neunese,že někdo toho zná více než on. [Pepek] 22.08.2007 |
| Omlouvám se nezúčastněným za reakci na pana Z.Č. alias vlásenku. [jwm] 22.08.2007 |
| No,jsem docela v šoku,jsem pouhá obdivovatelka starých automobilů a
motocyklů a ráda si pročítám Vaše stránky,ale reakce p.jwm na pana vlásenku mě
opravdu překvapila tak,že se raději vrátím k výhradně"babským"
záležitostem.Myslím,že nezáleží na tom, jak kdo a kde bydlí,kdo se s čím kde a
jak často předvádí,když mnohdy ani není s čím.Je zde patrna
závist?nenávist? a to úplně konkrétní a mě je z toho smutno.Škoda,že už se mladí
kluci,kteří podlehnou kouzlu starých motocyklů nedozví DNES už vzácné info,
které by jim byly určitě užitečné.Nedivím se,že v dnešní době slušný
člověk "zaleze do ulity". [radka] 22.08.2007 |
| Musím také reagovat, i když vím, že tomuto jistě zajímavému tématu to nebude ku
prospěchu. Je třeba si uvědomit, že fórum tvoří lidé a ne jen jeden člověk.
A tam, kde se vyskytne více lidí, vznikne i více názorů, polemik a dohadů. Já
jsem rád, že Vlásenka se této diskuse zůčastnil. Bohužel on jaksi nepochopil, že
zde se bude nad jeho názory diskutovat. To však neznamená, že si jeho práce
nevážíme. Byla by veliká škoda, kdyby kdokoli věděl o nějaké
nepřesnosti ve zdejších diskusích napsané a nezareagoval na ni. [JB] 22.08.2007 |
| Tak koukám, že se to tady pěkně zvrhlo na vzájemné urážky. Jsem z toho
znechucen. Sbohem. [vojta] 22.08.2007 |
| Milý vlásenko,to co tu předvádíš mi připadá jako jako když si léčíš komplexy.Na
nikom nenecháš nit suchou.Myslím si,že bys svou osobní zášť měl vyřešit
přímo,třeba na závodech nebo burze,kde děláš,že mě nevidíš a přijdeš jen když
něco potřebuješ.Nevím na jakého odborníka si tu hraješ,když jedinný motocykl
který Ti pouze jezdí,postrádá všechny další funkce dané vyhláškou,včetně SPZ a
na který jsi 20 let od doby kdy jsi ho koupil ani nesáhl.Nevím také co Ti udělal
Vláďa Zemánek ale zřejmě je to závist,že nežije v jeskyní 1.kategorie s tekoucím
pramenem a má vlastní počítač,občas trochu času a hlavně chuť pomoci a myslím
si,že narozdíl od tebe se mu to daří.Nemám pražádnou chuť s tebou dále
komunikovat a ty víš proč. [jwm] 22.08.2007 |
| Myslím, že někteří zde řeší úplně něco jiného. Domníval jsem se, že můj
příspěvek ve vás vyvolá zvědavost, že se rozvine debata. Mohli jsme se bavit o
počátích záv. , ale i cestovních strojů do války, výhledově též po válce. Info.
které sbírám léta, nahrávky rozhovorů s pamětníky, závodníky, staré tiskoviny
atd. opět založím na pozdější dobu. , neboť dle vašeho zadání se musím zapojit
do debaty o ničem. Odpovídám Honza1 je dobrým zvykem, že se neznámým lidem
vyká, zvlášt když píši že se daným oborem zabývám 20let. S přípočtem juniorských
let by to dělalo min. 35 let. A to je mi víc. Paradox je, že na stránkách vet.
forum mi píšete co mohu nebo nemohu psát. Jsou to vaše cenzurované stránky nebo
co to znamená? K vaší citaci co jsem napsal ,, když vidím neschopnost atd. ´´.
Že nejsem jiný? Ale jsem a právě tak PŘÍLIŠ jak sám uvádíte. Nehledě k tomu, že
jiný je snad každý ne? Já totiž ten zadek od internetu nemusím zvedat, neboť k
nemu ani neusedám. Ještě píši na psacím stroji a do počítače píše kolega. A když
se na ně jednou za čas podívám, dočtu se pěkné bláboly. Názor, že množství
příspěvků, když nejsou vždy pravdivé je důležitější než jeden nebo několik
faktů, mluví za vše. Podle vás někoho shazuji tím, že nesouhlasím a navíc
přinesu důkaz? JWM vám zase děkuje za zastání. Pane JWM. Máte-li názor, že každý
dává do mlýna to co má, dokáži vám, že žádný mlýn neklape, když se do něj dává
co tam nepatří. Asi málo kdo má času nazbyt, to, ale není důvod použít to k
vysvětlení svého počínání. Samozřejmě jak už jsem psal, ve foru má každý volnost
projevu, ale kam se chcete posunout když se bavíte o dějinách a u svých
příspěvků nepodložených fakty, nepoužíváte slova jako: domnívám se že to bylo
tak, myslím si, apod. Připomínáte mi jednoho pána V.Z. , který ač v době výroby
předvál. moto jawa neseděl ani na nočníku, projevoval se hesly: to se tam
nemontovalo, to bych o tom musel vědět apod. Myslím, že se nepletu, že vaše
iniciály jsou D.Z. Pokud se mýlím, máte šanci změnit své postoje k danému
tématu. Pokud se budete cítit dotčen, dokažte nám v každém příspěvku správnost
svého tvrzení a já se vám omluvím. Stačí, když se vrátíme o nějaký čas zpět. Na
otázku pana Roberta zda měla Villiers 250 dva setrvačníky, píšete: ,, žádné 2
setrvačníky neměla, to si pleteš s horskou´´. 3.1.07 další: jestě doplním 7
kanál. motor, ale jak říkám, žádný druhý setrvačník neměla. 3.1.07. Další: pak
přinesete obrázek motoru a píšete: DVOUSETRVAČNÍKOVÝ Villiers 250. 4.1.07 navíc
si pletete pravou a levou ruku. Bez vysvětlení omylu, což vám asi přijde
normální. Další: pan Robert shání chobot. Pan Zubek mu ho nabídl a vy se do toho
vložíte s tím, že zde není inzert a pan Zubek at si to prodává někde jinde. Opět
se zde někdo snaží hrát si na ,,kápo´´. Připouštím, že z pohledu fora na kritice
něco je, ale v tom případě by se snad hodilo slušnou formou upozornit pana
ROBERTA aby se ptal někde jinde, že toto jsou stránky fora. Jak k tomu pan
Zubek přijde, když se snažil pomoci originál dílem. Neboť zjevně nešlo o kšeft
s replikami. Další vaše připomínky, ohledně,, záv. moto jawa´´ cituji:
záv. motory měli vlásenková péra. Většinou ano ´, ale ne tak jak uvádíte. Dejte
těm konstruktérům v 30tých letech prostor at mohou udělat také nějaké motory s
válcovými pružinami! Prosím! Ohledně olej. nádrže první foto: já žádnou ,,
zakomponovanou´´ olej. nádrž do nádrže benzinové nevidím. Vidím naopak, že je
prostor zavařený, přelakovaný a není tam ŽÁDNÁ. Stroj zkrátka není dodělaný, to
je snad zjevné. To platí i o zad. blatníku. Olejová nádrž, jako nedodělaný
paskvil je kdesi v papírové krabici. Píšete zadní kolo z SV. Ale u obhajované
jawy p. Rybičky vidím TOTÉŽ kolo. Navíc s tím kolem nemáte pravdu. Ladit převody
pouze na převodovce nebo na klikové hřídeli při použití standartní rozety OHV je
nedostačující. Že používám nick jak ryze česky píšete Františka Janečka se
mýlíte. Nic méně mě potěšilo, že mě dáváte do souvislosti s tímto strojem. F.
Janečků je po celé republice mnoho a pan továrník měl dost zajímavý titul takže
o jaké přezdívce mluvíte? Majitel tohoto stroje se může jmenovat F. Janeček
úplně normálně. Stroj byl zrenovovaný tak jak dojezdil a bohužel jeho skutečná
vizáž je trochu změněna použitím dílů z jiného typu. Věřím, že stroj jednou
uvidíme tak jak má vypadat. Nevím o jaké ulitě mluvíte, snad nemyslíte, že kdo
se neprojevuje na internetu je v ulitě? Vy mně zase připadáte, že byste
nejraději seděl u internetu a čekal na různé materiály, třeba současné foto s
nabalzamovaným panem Vitvarem v jízdě. Pane J.B. v čem je ,, ošemetné´´
hledání pravdy? Kdo pátrá v historii může cituji: ,,naletět´´ právě třeba při
hledání na internetu, ale ne pokud hledá v jiných zdrojích. Tam je velká šance
něco se dozvědět a po ověření a doložení fakty lze dát na internet. Pak to má
smysl. Mezičlánek mezi starými pamětníky, tiskovinami, a staré foto atd. Jsme
přece my ne? Je vidět, že podle některých reakcích na můj minulý
názor, zajímat se o ,, staré věci starým způsobem´´ skoro nikdo z vás nevnímá.
Jeden píše na internet bláboly, druhý se ho zastává, první mu zase děkuje za
zastání. To je teda věc! Po přečtení současných časopisů vydávaných panem
G. , nebo moto album a mnohé jiné, nebo právě náš konkrétní případ internet, kde
si také někdo na publikace pana G stežuje mi připadá, že snad málo komu jde o to
aby se co nejvíc a co nejpřesněji vědělo jak to bylo. Vždyť ať se generace po
nás, v tom patlá, že? Vidím, že bude lepší za pár let všechny poznatky
soustředit do slušné publikace a tímto doplnit kvalitní knihy např. 100let
českého motosportu a další. Pokud jsem se někoho dotkl, nebylo to úmyslné, ale
pro případ přijměte omluvu. Hezky jsme si pokecali, ale už toho bylo dost. K
případným reakcím se už nebudu vyjadřovat, protože by to nemělo konce a na
diskuzi tohoto typu jsem si udělal čas pouze vyjímečně. Jinak ho nemám nazbyt
jako každý jiný. Nic ve zlém, vždyť je to forum. [vlásenka*] 21.08.2007 |
| Děkuji za zastání Honzo ale jde nám přeci všem o to abychom se dobrali co
nejpřesnějších informací o daném příspěvku.Každý dáváme do mlýna to co máme a ne
vždy na to je čas.V případě pana vlásenky,který jestli se nemýlím používá i nick
František Janeček o pár příspěvků výše u vodou chlazené Jawy 175,jsem rád ,že
vylezl z ulity a doufám,že si najde čas a že každou svou kritiku doplní k
radosti nás všech fotografií,dokumentací anebo přímo detailními záběry
skutečných dochovaných strojů. [jwm] 13.08.2007 |
| Hledání pravdy je vždy náročné a také ošemetné. Zvláště pokud se někdo neustále
snaží minulost překrucovat, případně přikrášlovat dle aktuálních měřítek.
Každý kdo pátrá v historii riskuje, že může naletět, zmýlit se atd. Oceňme
prosím všechny, jenž se zde nebojí prezentovat své vědomosti a názory. Čím více
hlav se zde sejde, tím více názorů bude vyřčeno. Tím ovšem bude větší
pravděpodobnost dozvědět se něco nového co posune všeobecné vědomosti dále. [JB] 25.07.2007 |
| Samozřejmě Michale, že jde o fakta. A právě v tomto směru udělal jwm pro tyto
stránky daleko nejvíc. Můžu s ním polemizovat, ale určitě bych si netroufl ho
shazovat. [Honza l] 25.07.2007 |
| myslím, že tady jde o fakta a ne o množství příspěvků [michal] 25.07.2007 |
| Vlásenko, to co píšeš je určitě velmi zajímavé a za příspěvek Ti jistě patří
dík. Tu kritiku lidí si ale nech. Nekritizuješ nic nového a sám příliš jiný také
nejsi -cituji: "když vidím neschopnost zajímat se o staré věci .... a pak
to dát na internet". Kolik jsi toho sem dal ty ve srovnání s jwm. A stojím
při něm i přesto, že jsi tímto svým článkem asi odhalil, že ani on nemá vždy
pravdu. Jeho příspěvek veteránismu je zatím mnohem větší, než ten tvůj. [Honza l] 25.07.2007 |
| Reaguji na názory ohledně výtvoru vyobrazených ,,RÁDOBY´´ závodních motocyklů
Jawa 350 OHV. Z nichž jeden je údajně ,,ČISTOKREVNĚ ZÁVODNÍ´´. K těmto dvěma by
se hodil i třetí jenž jsem nedávno viděl v Nové Pace v prodejně V.I.T.V.A.R.
jehož foto přikládám, ,,je samozřejmě též po panu Vitvarovi´´. Zajímám se o toto
období záv. moto jawa řadu let a jisté podložené znalosti o tom mám. Jisté je,
že tyto tři stroje jsou zmrzačené cestovní stroje J 350 OHV. první stroj p.
Husky má pouze běžnou trubkovou vidlici, kterou na záv. sroje používali. Ostatní
součástky jsou sériové případně úpravou zničené. Motor výr. č. 84... odpovídá r.
1945-46. Upravené, lakované v roce 2007. Moto v Nové Pace stejný případ,
renovace kolem roku 2000. Třetí moto p. Rybičky zde kdosi (zasvěcený) obhajuje
jako (čistokrevný závodní). Asi to plyne z neznalosti, důležitosti, nebo
případně nějaké přízně k p. Rybičkovi. Je to totiž stejný mrzák jako výtvory
předešlé. Jediná ryze závodní součástká je zde AL hlava válce, která se sice do
tohoto typu rámu nehodí, ale jak je vidět( konstruktér) si poradil. Stejně to
dopadlo s připevněním vidlice, kterou jawa používala na závody. Přívlastek pro
toto uchycení nemohu najít ve svém slovník. Navíc tento (znalec) píše že stroj
p. Husky cituji: ( velmi mlhavě se podobá stroji na kterém závodil p. Vitvar)
Nic není tak černobílé jak zde píše. Ale zajímavé je, že neví co píše. Cituji:
(hlava válce u záv. motoru a válec samotný byly přitaženy ke karterům průběžnými
svorníky a ne jako zde je použit systém seriový, kdy hlava je přitažena k válci
a válec ke karterům.) NUTNO PODOTKNOUT, ŽE OBHAJOVANÝ VÝTVOR TENTO SYSTÉM
PRŮBĚŽNÝCH SVORNÍKŮ NEMÁ TAKÉ. Takže si to přeberte. Navíc uváděný důvod proč se
u záv. používají je zcela mylný. Tento výtvor vznikl asi v 80letech. Takže
sečteno podtrženo: máme zde 1 kus hlava závodní r. 1936-38, 2 kusy vidlice sport
závodní používaná v Anglii u serie i závodní, též jawa. A zbytek 3 rámy, 2
motory komplet, 1 polomotor, nějaká kola, nádrže atd. Věci které mohly být
použity k sestavení krásného seriového stroje J 350 OHV. Na pohled to není, na
ježdění a na výkon už vůbec ne. Připadá mi jako by nikdo neznal jiného jezdce
než p. Vitvara. Nepochybně skvělý jezdec. Mnoho dobrých a i vynikajících jezdců
zde bylo před i po válce, ale jak by je ( zasvěcenci) mohli znát když nikdo už
nezjištuje nic v dobové literatuře a podobně. Pouze čte na internetu jak je
někdo důležitej. V případě p. Vitvara je to podobné. Když si ten kdo napsal, že
je zde na vyobrazené dobové fotografii v jízdě tento jezdec nedokáže ověřit zda
je to pravda pak nevím co si o všem mám myslet. Fakta sbírám 20let. Něco o tom
vím, ale když vidím tu neschopnost zajímat se o staré věci starým způsobem,
(zvednout zadek od pc a shánět literaturu, noviny, staré film týdeníky,
informace od starých lidí a pod.) a pak to dát na internet, mám pocit, že lidi
chtějí klamat a být klamáni. Až jednou někdo vyjede s opravdovou závodní jawou
vyrobenou v 30letech, ukáže různým (umělcům) jak to vypadá tzv. vzorek tak to
dopadne jako se vším ostatním. Kdekdo ho začne stavět z cesťáku, jako se to děje
z 500 OHC z péráků apod. V zásadě nejsem proti stavbám, ale uvádějme seriozně
fakta. Samozřejmě každý si může dělat co chce, ale těma paskvilama a tou
legendou o původu dojde pouze k zablokování součástí na dobrý seriový stroj a
oblbování ostatních lidí. Vím, že sehnat originál závodní jawu z 30 let je velký
problém, ale vždyť odstrojená a naladěná Ohava nebo specialka uváděná jako
současná úprava je také řešení. I dříve jezdila TOVÁRNA a OSTATNÍ soukromí
jezdci na odstrojených sériových strojích, tak proč ne?
Zmíněný jezdec na dobové fotografii je závodník GROH na Jawě 250 OHV z roku
1935-36. [vlásenka*] 25.07.2007 |
| Kolik je cena ty repliky? [Tom] 11.07.2007 |
| Zdravím příznivce vrchové Jawy, hodlám postavit závodní jawu OHV nepodařilo se
mi zatím sehnat sice vlásenku ale motor stále ještě jeden zbyl a ještě většina
dílů potřebných pro provoz. Hodlám se ješte dostat do kategorie "C"
to jest předválečnych motocyklů. Máteli někdo naskenované foto motocyklů
p.Vitvara ale i jiných závodníků nebo po domácku stavěné závodní speciály z Jawy
350 OHV, budu vděčen za každou poslanou fotku. Předem děkuji všem za projevenou
laskavost [Jarda] 11.07.2007 |
| Stroj na první fotografii je nepovedená replika, kterou se snaží prodat pan
Huska. Originál záviodní Jawa OHV je ta od pana rybičky, stačí si všimnout těch
rozdílů. [jirka] 26.04.2007 |
| Mě se to zdálo nějaké divné. Ale u prototypů, závodáků člověk nikdy neví. :-) [Manetík] 25.04.2007 |
| Manetíku,mrkni na Tebou zveřejněnou fotku,specielně na zadní blatník.Neumím si
představit jak mohl fungovat bez vzpěr.Nebo je majitel zapoměl namontovat? [jwm] 25.04.2007 |
| Díky za foto. Moc pěkné [Manetík] 25.04.2007 |
| Motor pro plochou dráhu opět zn.FJ. [jwm] 25.04.2007 |
| Další modely:Jawa 175 OHV tzv.X motor,všimněte si v žebrování válců křížení
zvedátek ventilů a silnější mnodel Jawa 500 OHV. [jwm] 25.04.2007 |
| Pan závodník Vitvar Antonín. [jwm] 25.04.2007 |
| Zde je čistokrevný závodní stroj Jawa arch.Rybičky. [jwm] 25.04.2007 |
| Myslím,že ta hlava byla hliníková s vlásenkama. [Pepino] 24.04.2007 |
| máte pravdu pokud je motocykl dobře postaven tak proč ne ještě když na něm jsou
použity ty správné díly co se kdysi použivali přizavodech. Jako ostatní se těším
na ty fotografie [nikotyn] 24.04.2007 |
| Přesně tak,když nebude presentována jako typ moto co jezdil Vitvar,tak proč
ne.Zvuk jistě bude stát za to,po řemeslnické stránce vypadá také čistá a určitě
i pojede. [jwm] 24.04.2007 |
| Tééda jste fakt dobrej, že tohle všechno víte. Já bych se asi nechal nachytat a
koupil bych to(tehdy když to bylo na prodej). Jsem fanda Jawa 350 OHV, děda ji
měl ale prodal ji za dnes směšných 1500Kč. Někdy si ji taky chci pořídit. Ty
fotky té závodní Jawy by byly fajn. Pokud budete mít čas, tak je sem prosím
dejte, at si i my ostatní rozšíříme obzory :-) [Manetík] 24.04.2007 |
| Souhlasím, že to bude jak mnozí říkají bastl, ale jako stavba závodního stroje -
proč ne. Mě by zajímalo v jaké kategorii by něco podobného mohlo jezdit. Stavby
a přestavby k závodění se dělaly vždycky a pokud si ta motorka na nic jiného
nehraje nevidím v tom nic špatného. [Honza l] 24.04.2007 |
| Tento stroj nedávno nabízený na netu k prodeji byl s velikou pravděpodobností
nedávno postaven jako replika a jen velmi mlhavě se podobá stroji na kterém
závodil pan Vitvar.Když začneme u motoru,tak závodní motor měl vlásenkové
pružiny ventilů,hlava válce a válec samotný byly přitaženy ke karteru průběžnými
svorníky kvůli rychlé demontáži a ne jako zde,kde je použit systém sériový,kdy
hlava je přitažena k válci a válec zvlášť ke karteru.Olejová nádrž která byla u
závodního modelu pod sedlem je zde zakomponována do benzinové nádrže tak jako je
to u série.Dále zadní kolo je z jawy SV,která má rozetu na levé straně a brzdový
buben vpravo ale OHV Jawa má rozetu i brzdový buben vlevo.Nechci aby to vypadalo
jako kritika ale tohle je velmi nepovedená replika zmiňovaného stroje
p.Vitvara.Jestli jste se někdo zúčastnil před pár léty v NTM výstavy závodních
strojů,tak tam ak.arch.pan Rybička vystavoval čistokrevnou OHV závodní Jawu a
pokud ne,dodám fotografie a možná i s panem.Vitvarem.Jawám zdar. [jwm] 24.04.2007 |
|