MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301943 příspěvků |7291 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 72 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexAutomobily do roku 1945 | Odpověď 16.9.2019 15:22  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma Tatra 57b
Ahoj koupil jsem tatru 57b s pravo straným řízením má motor 57a a převodovku která se nechá dát na áčko a béčko má elekrický startér nevíte jaký to může být rok?štítek nejni ale máme doma áčko a je tam spoustu shodných věcí kolem motoru celého podvozku a stejná palubovka akorát má béčko pojistky na palubce.Může to být z první série béček?Díky zbyněk    [zbyněk]    14.02.2010     Zobrazit téma  
Odpověď  Dekuji za odpovēdi tak jsem nakonec vyrobil novou hridel na pravostranné rizeni a funguje to👍Mira    [Mira]   10.06.2019
Odpověď  Čistá žehlička má nejenom jinak pedály, ale i jiné uspořádání převodových kol, jiný kardan, rouru i diferák. Na tu se z béčka nedá použít téměř nic. Viděl jsem ale pár žehliček na áčkových podvozcích a tam už se dá použít i dost dílů z béčka.    [KF]   21.05.2019
Odpověď  U ,,čistokrevných,, převodovek to nejde, ale existovaly ,, univerzální,, které měly otvory na brzdový vyrovnávač na obou stranách.    [KF]   21.05.2019
Odpověď  Dobrý den,

dají se pedály na převodovce u Tatry 57B/UMÍSTĚNÍ VLEVO/ předělat na Tatru
čistou/UMÍSTĚNÍ VPRAVO/. Je uložení hřídele pro brzd. páku a spojku stejné?

děkuji Míra    [Míra]   20.05.2019
Odpověď  pro vlaci:
výborně:) díky moc to si mě potěšil určitě si tam vyberu a ostatní třeba taky    [zbyněk]   23.02.2010
Odpověď  to zbyněk
gumy na prahy by se možná našly v sortimentu Gumexu, viz http://www.gumex.cz/prumyslove-podlahoviny-s-desenem-24653.html
vlaci    [vlaciRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2010
Odpověď  To bohužel nevím.    [Karel 2]   23.02.2010
Odpověď  no ty čísla jsou divný taky sem na to koukal a nechápal nic. a ten kastlín na baterku je origo u motoru má tam i držák přes baterku a podlaha je origo bez ůprav ale jak sem na to koukal tak asi postavym vedle týhle výdřevy celou novou to snad bude jednoduší to je děs,nevíš o někom kdo by měl nějaký věci na béčko hlavně zadní blatníky Díky    [zbyněk]   23.02.2010
Odpověď  Ta čísla jsou divná.
Gumu na stupačky jsem dostal před (25) lety od jednoho elektrikáře. Údajne jimi podkládaly transformátory. Kde ji sehnat dnes ale netuším.    [Karel 2]   23.02.2010
Odpověď  jo a prosimtě Karle nevíš kde sehnat gumy na stupačky ,,na prahy" díky    [zbyněk]   22.02.2010
Odpověď  tak sem našel čísla jak je na horní fotce a je tam číslo 666 a ty další nejsou k přečtení a z druhý strany taky na vrchu bloku jsou zase další čísla ale zase jenom 777 a to vše tak nevim co to je    [zbyněk]   20.02.2010
Odpověď  takže kdyby to mělo baterku pod sedačkou tak by bylo předválečný? ještě mrknu na ten motor obrousim barvu z bloku jestli tam nejsou schovaný nějaký čísla pak to porovnáme a třeba zjistíme rok    [zbyněk]   19.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Číslo motoru    [Karel 2]   19.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Číslo podovozku    [Karel 2]   19.02.2010
Odpověď  Tu podlahu už mohl někdo v minulosti vyměnit (je to jen pár falcovaných prken) a při té příležitosti udělat i ten kastlík na mezistěnu (přeci jen je to praktičtější než pod sedačkou).
Náhradní bloky motorů se dodávaly bez čísel a ty se pak na ně vyrazily podle toho do jakého vozu ten motor šel.    [Karel 2]   19.02.2010
Odpověď  tak sem na to mrknul a čísel tam teda moc nejni jen tři vylisovaný zárověň s blokem a to je 137 nic víc a válce maj velkej závit na svíčky a nějaký prohlubně sem teda nenašel,Baterka musí bejt na mezistěně protože je vzádu pod sedačkou rovná podlaha bez známek že by tam byl dřív kastlík takže nevim    [zbyněk]   19.02.2010
Odpověď  Já mám Áčka 1937 a 1938.
http://www.youtube.com/user/57KF    [Karel 2]   19.02.2010
Odpověď  díky za vysvětlení motoru žehličky my sme na to koukaly jak blázni:) na áčku je to jasný tak sme nevěděli jak to funguje tak ho dám dohromady na stojan a vždycky si ho jen tak nastartuju a poslechnu:)
A zítra omrknu ten motor jestli to má ty prohlubně u válců nebo ne a na čísla pak je sem hodim ty začáteční a mrknu na ten kastlýk baterky jestli ho tam někdo nedovářel ale pod zadní sedačkou nejni žádnej poznatek že by tam dřív byla jako je u áčka ale mrknu na to.Ještě mě čeká velká akce komplet výdřeva, roschodit motor, vyvařit je to dost špatný ale kompletní a co máš ty za krásku limuzínku,kabrio a jakej rok my máme limuzínku 36 a je to perfektní auto jiný bych snad ani nechtěl proto sem pořídil další ale to jen tak pro zajímavost díky že se my snažíš pomoct némám nikoho kdo by se o tohle zajímal a sám taky všechno nevim díky moc    [zbyněk]   18.02.2010
Odpověď  Pro dlouhé zimní večery doporučuji prostudovat tyto stránky :
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t57_sk&lang=sk
(Hlavně související diskuze)    [Karel 2]   18.02.2010
Odpověď  Číslo motoru je při pohledu zepředu na motor na levé straně na vrchu, číslo podvozku je na pravé straně z boku na takové plošce pod měrkou oleje (u Žehliček je na prsou).

Jak je ale v našich končinách zvykem ta čísla se při opravách (a před návštěvou STK ;-)) dost často přerážela a vyrážela kam se to hodilo.    [Karel 2]   18.02.2010
Odpověď  První serie žehliček (cca. do roku 1932) měly nalévání oleje přes skříň ventilátoru. Mazání vahadel je u žehliček jen prostřednictvím olejových par které pronikají do hlav tubusem ventilových tyček. Ty hlavy (vahadlové domečky) mají na boku odvětrání aby se podpořilo proudění olejových par do hlav (pokud dáš novější hlavy bez bočního odvětrání proudí do nich olejové páry hůře a můžeš přidřít ventily).
!!! První Béčkové bloky jsou stejné jako Áčkové, tzn. mají trubičky mazání ventilů z rozvodky na vrchu motoru !!! Mazací trubičky z boku motoru jsou až na poválečných blocích (dokonce bych řekl že až u poslední serie).
Hlavním rozpoznávacím znakem Béčkových motorů jsou prohlubně pro upevňovací matice na válcích. Dalším rozdílem jsou menší svíčky (14mm), ale to nemusí platit vždy. Ojniční čepy mají u Béčka 44 mm (- případné výbrusy) u Áčka (a žehliček) jen 40 mm (-případné výbrusy). To sebou samozřejmě nese i jiné šály a ojnice. Béčkové klikovky jsou většinou dohromady s protizávažím. Áčkové a Žehličkové mají protizávaží přišroubované (opět to ale nemusí platit vždy).
Možná si ještě na něco vzpomenu, když tak se ptej ty.    [Karel 2]   18.02.2010
Odpověď  zítra se mrknu ted je potmě, a určitě to je áčkový má vývod na trubičky na mazaní hlavy na vrchu bloku béčko je má z boku a prosimtě kde je číslo podvozku já vim jen o čísle na motoru a na štítku na prsou motoru jinak nevim díky.Jo a ještě sem přitáhl motor z čistý 57 a nevíš od kud se mažou hlavy?na bloku nejsou žádný jiný díry než jen čidlo a nic víc a na hlavách z vrchu taky nejsou žádný vztupy jako u áčka,béčka jo a hlavy jsou litinový ne hliníkový jako u jinejch a nalejvání na prsou je velkou dírou vedle držáku na dynamo tak z jakýho to je roku protože mám doma ještě jedny prsa z čistý a ta to nalejvání už nemá díky moc    [zbyněk]   18.02.2010
Odpověď  Já nepopírám že by to mohla být první serie, jen mi tam nesedí ten Áčkový motor (jsi si jistý že je skutečně Áčkový) a kastlík na baterku na mezistěně (opravdu to někdo nedodělal dodatečně). Proto se snažím uvést i jiné možnosti ,,vzniku,, tvého vozu.
Koukni na ta čísla motoru a podvozku, ale pokud někdo v minulosti vyměnil motor moc ti to nepomůže, protože ta čísla jsou právě na motoru.
Jen pro zajímavost T-57A r.v. 1936 má číslo motoru 173XXX a podvozku 36XXX, T-57A r.v. 1937 má č.m. 174XXX a podvozku 39XXX, T-57B r.v.1940 (již s levostraným řízením) má č.m.190XXX a podvozku 52XXX.
Kam se blíží tvoje č.m. a podvozku ???    [Karel 2]   18.02.2010
Odpověď  no ale když je to všechno na pravý straně tak musí bejt převodovka origo pedály na pravo protože béčkovka už to ma jen na levo a mezi stěna je bez porušení aby někdo předělával pedálové díry a na volant.Já si teda myslím osobně že by to mohlo být jedno s první serie ale nechci se mílit díky za rady. sem rád že aspoň někdo poradí kde by se co dalo vyčmuchat a vypozorovat díky    [zbyněk]   18.02.2010
Odpověď  Je možné že první serie Béček měla startér na pásek ale pochybuju že by měla motor 1155 ccm a baterii v kastlíku na mezistěně.
Domnívám se že ten motor (a možná i převodovka) byly v pozdějších letech prostě vyměněny.
Nechci tě moc zklamat, ale v pozdějších letech se ty díly různě míchaly. Veteránská inzerce, burzy ani internet tehdy nebyly a tak se při opravách používaly díly které byly zrovna po ruce. Já mám v T-57A také pomalejší diferák z Žehličky, protože při opravě prostě jiný nebyl k dispozici. Dost často se také na starší podvozky stavěly novější kastle. Viděl jsem Béčkovou kastli na kompletním Žehličkovém podvozku, na jehož papírech to legálně jezdilo. Rovněž jsem viděl Béčkovou kastli na podvozku T-12 a opět to bylo legálně provozováno na původních T-12 papírech.Z toho usuzuji že by to mohl být i tvůj případ. Původní Áčková kastle shnila, nebo byla poškozena nehodou a tak se na Áčkový podvozek posadila Béčková kastle. Je otázkou zda to bylo provedeno až později a použita kastle z jinak poškozeného Béčka, nebo zda to tak nebylo opraveno ještě za výroby Béček přímo ve značkové opravně (nebo přímo v Kopřivnici)a na starší podvozek tak byla dodána tehdy vyráběná nová kastle.
Jak jsem již psal, takto po netu se to nedá jednoznačně určit, a mnohdy to není možné ani při osobní prohlídce. Zkus zjistit něco bližšího v muzeu v Kopřivnici podle čísla motoru a podvozku. Já měl u T-57A z roku 1938 (tehdy už nabíhala výroba Béček) číslo motoru 188XXX a číslo podvozku 45XXX (ty XXX jsou čísla které nechci z bezpečnostních důvodů uvádět).    [Karel 2]   18.02.2010
Odpověď  ahoj baterka je ve předu na tý mezistěně na levý straně a plech je původní a má i nožní startovaní original zabudované ne tahací jako to měli pozdější béčka a převodovka je taky na elektrický startér protože ho drží páska a u jinejch béček sem ho viděl prišroubovanej na dva šrouby takže si myslím že by to mohlo mít ještě motor z áčka když to má tyhle starší věci použítá taky z áčka    [zbyněk]   18.02.2010
Odpověď  Halvním rozpoznávacím prvkem je umístění baterie. Předválečné vozy ji mají pod zadní sedačkou, poválečné v kastlíku na mezistěně za motorem. Pozor ale na pozdější předělávky. Tu mezistěnu si dobře prohlédni zda je původní a zda se v ní někdo moc nevrtal.Ten Áčkový motor tam ale někdo vyměnil později. Rozhodně by tam měl být motor 1256 ccm.    [Karel 2]   18.02.2010
Odpověď  A co chceš slyšet ?
Samozřejmě že to může být první serie Béček (1938-9), ale také to může být pozdější slepenec z toho co bylo zrovna po ruce. Bez podrobnějšího průzkumu se to nedá jednoznačně určit ( a mnohdy ani po něm). Spousta dílů T-57 / A / B / K je stejných či podobných a vzájemně záměnných a v minulosti k těmto záměnám velmi často docházelo.    [Karel 2]   16.02.2010
Odpověď  nikdo neporadí díky    [zbyněk]   16.02.2010
Odpověď  no to by mohlo být třeba jedno s prvních béček co se vyráběli určitě je zajímaví že je spousty věcích shodných se staršího typu s levostraným řízenim jich je celkem dost    [stegr]   14.02.2010


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006