MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307702 příspěvků |7573 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 45 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexTraktory, stabilní motory a ostatn | Odpověď 24.11.2020 19:19  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma slavia
Dobrý den pánové.Viděl jste někdo takovýto motor slavia?Víte někdo něco o něm?    [slava]    09.06.2010     Zobrazit téma  
Odpověď  Já byl před mnoha lety bádat v archivu, pod který spadalo kromě mnoha jiných moravských firem i torzo Paříkovic archivu. A tam byl záznam o prvním motoru 1923. Paříky jsem ale bral jen okrajově, tenkrát mě zajímaly jiné firmy. Jen si vzpomínám, že tam byl třeba protokol o pokusech s úhlem ohybu té trubičky, co nabírá olej pro ojniční ložisko na klice. Bylo tam několik způsobů trubičky, několik úhlů. Víc už si nepamatuji, je to fakt dávno.    [Viťa]   20.06.2017
Odpověď  Děkuji. Jsou to ověřené údaje, žádné výstřely do tmy.    [Jan Pichlík]   20.06.2017
Odpověď  Souhlasím s panem Pichlíkem.Viťa    [Viťa]   20.06.2017
Odpověď  Slavia podle dostupných informací začala s výrobou motorů v roce 1923. Tento motor bude rok výroby 1923 nebo 1924. První Slavia Diesel byla vyrobena v polovině roku 1933.    [Jan Pichlík]   20.06.2017
Odpověď  pokud je to tak jak píšeš, můžeš poskytnout fotku toho motoru a detailní fotku výrobního čísla ? dik    [petr j] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.02.2015
Odpověď  vo fadrike pracoval moj deto zomrel v roku 1998 poznal tie motory ako vlastnu dlan rospraval mi otom mam doma jeden motor zo začiatku vyroby..čislovali ich od 0.....    [artur]   08.02.2015
Odpověď  Zdravím. Pane Artur, díky za zajímavé informace ohledně datace výroby jednotlivých modelů slávií. Můžete to nějak doložit nebo je to jen výstřel do tmy? Dále by mě zajímalo, zda Paříkové své motory číslovali od čísla 1. Mnozí z výrobců totiž z reklamních důvodů číslovali např. od čísla 101...
Díky    [ViťaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.01.2015
Odpověď  Slavia začaly vyrabať v toku 1919 !!!A prve dieslova v roku 1921!!    [artur]   31.12.2014
Odpověď  budte zdrávi přátelé a fandové těchto krásných muzejních kousků názvem Slavia at se jedná o benzin nebo diesel.mám doma pár kousků něco plně funkční,neco v rekonstrukci a rád bych se seznámil s lidmi co mají stejnou zálibu.milanlang@email.cz    [milanlang]   15.12.2014
Odpověď  Paříkové začali vyrábět první motory v roce 1923 nebo 1926, pozděj určitě ne!!Tahle je pravděpodobně z počátků výroby, možná prototyp.Motory kolem výrobního čísla 1000 už mají klasickou sláviáckou konstrukci.    [Viťa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.07.2010
Odpověď  Dobrý den.Děkuji.S toho tedy plyne že všechny slávie by byly vyrobeny až po roce 1933 a to se mi zdá příliš velký letopočet.
Mohu Vás pane Vocásek poprosit o kontakt na Vás?
Děkuji    [rosta]   27.07.2010
Odpověď  ano,zcela určitě,můj prapradědeček-bývalý dílovedoucí oddělení montáže motorů fy Slavia Josef Hladký byl osobně přítomen výrobě vašeho motoru a má jej zdokumentovaný ve svých poznámkách,vyrobilo se pouze 6ks tohoto typu,než došlo ke zjednodušení celé konstrukce    [Vnislav Vocásek,Otrokovice]   26.07.2010
Odpověď  Dobrý den.Myslíte si že by se opravdu mohlo jednat o rok 1933?
Děkuji    [rosta]   26.07.2010
Odpověď  a proč by chodil zrovna na toto forum? ten má určitě jiné starosti než tady plkat o starejch mašinách...,už jednou tu bylo,že tu byl pravnuk Václava Svobody z Kosmonos,ale spíš to vypadalo,že se někdo pod falešným jménem snaží získat nějaké informace a dokumenty.dneska se nedá věřit nikomu,ani sobě.    [p.Chytrý]   22.07.2010
Odpověď  proč si pane Chytrý myslíte že si někdo dčlá prdelky potomek pana Paříka existuje je to Ing, jaroslav Michael Pařík z Napajedel staci si dat jeho jmeno do vyhladavace    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2010
Odpověď  Mohu Vás poprosit o nějaký kontakt na Vás pane Pařík.
Děkuji    [rosta]   21.07.2010
Odpověď  Dobrý den.Děkuji za odpověď.Jak to víte tak přesně?Vy jste prosím z rodiny Paříků?
Děkuji    [rosta]   21.07.2010
Odpověď  váš motor byl vyroben v roce 1933    [J.Pařík]   21.07.2010
Odpověď  Dobrý den.Já si vůbec netroufnu určit rok výroby.Na štítku je výrobní číslo nečitelné , ale každý díl je oražen číslem 297.
děkuji    [rosta]   20.07.2010
Odpověď  Z jakého období ta vaše Slavie může být?pokud máte za počátek výroby založení firmy nebo vývoj tohoto motoru se spal. prostorem Ricardo.Benzinový stojatý čtyřtaktní motor Slavia se začal vyrábět v první pol. 20.let podle vlastního patentu firmy.Výrobní číslo na štítku není čitelné nebo tam chybí?    [Pacholík]   20.07.2010
Odpověď  Pane kolego Franto, chci Vás upozornit, že naše firma žádnou značku nekopírovala. Její výrobky jsou řádně patentovány a zákonem chráněny.    [Pařík]   20.07.2010
Odpověď  Omlouvám se. Systému mazání jsem si zprvu nevšim, ale to nic nemění na mém názoru že se jedná o Slávii z počátku výroby. Slávia kopírovala na začátku výroby motory jiných značek a tam je možné podobný systém mazání nalézt také. Docela by mě zajímalo jaké má výrobní číslo.    [Franta]   20.07.2010
Odpověď  Proč si myslíte,že to nemůže být Slavia??? může jít o nějaký zkušební prototyp nebo motor dělaný na zakázku,se zvýšeným výkonem,nasvědčovalo by tomu olejové tlakové mazání,nebo to může být motor vyrobený jinde než v Napajedlích,v nějakém pobočném závodu firmy Slavia .Stálo by za to zapátrat v Moravském zemském archívu v Brně,kde má být uložen celý závodní archiv bratří Paříků.    [MrCarter] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.07.2010
Odpověď  Děkuji za názor , ale toto není velkoseriový motor.Toto má se slavii společného jen málo.
Děkuji    [rosta]   19.07.2010
Odpověď  No tak pánové! Tady už to opravdu nemá žádnou úroveň a píšou sem samá individua která a) nemají nic k tématu, b) píší k tématu, ale tématu vůbec nerozumí, c) na tomto foru o veteránech je polovina diskusí o tom jak zmršit historickou hodnotu strojů. A to mne opravdu mrzí.
Toto je pravděpodobně jedna z prvních Slávií tomu nasvědčuje konstrukce a odlitky schodné se Sláviemi s výrobním číslem kolem 1000, jenom štítek je jiný a zatím jsem se s ním nesetkal. Ale pokud se stabilními motory zabýváte zjistíte různé anomálie dost často a určitě i toto je zajímavý kousek. Jinak jak zde psal Oljoruš o té ceně, tak mne opravdu pobavil. Ceněné kousky jsou jiné stroje než velkosériové výrobky běžné kostrukce.    [Franta]   19.07.2010
Odpověď  Dobrý den.Opravdu nezná nikdo tento motor?
Děkuji    [rosta]   18.07.2010
Odpověď  Dobrý den.Podle čeho usuzujete že takováto slavia stoji 50 tisíc?Vyděl jste stejnou někde prodávat? Nemáte prosím nějaké fotky či informace o tom modelu slavije?
Děkuji    [rosta]   11.07.2010
Odpověď  no,protože takováhle Slávije stojí 50tisíc a víc,a to je celkem dost...    [O]   10.07.2010
Odpověď  Proč myslíte?
Děkuji    [rosta]   10.07.2010
Odpověď  tady se točej velký prachy,jak tak koukám...    [Oljoruš]   10.07.2010
Odpověď  Děkuji pane Pavle.Je to velikostně podobný motor,ale stavbou je jiný.Na mém motoru je benzínoolejová pumpa,3 rozvodová kola,centrální mazání hlavních uložení a prostě je motor scela jiný než klasická slávia.
Děkuji    [rosta]   01.07.2010
Odpověď  Ano to je ona,ma dost podobnosti,podavaci cerpadlo na benzin,brnkaci zapalovani a priblizne stejnou velikost z fotek se to spatne pozna.Jestli byla na podvozku nebo ne zalezelo k jakemu ucelu si ji kdo koupil.    [pavel]   28.06.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prosím vás pane Pavle na rajčeti jsem našel foto slavie z muzea zubrnice.Myslel jste tuto slávii?děkuji    [rosta]   28.06.2010
Odpověď  Děkuji.Tento motor byl puvodně na fundamentu a majitel k němu nechal později dodělat jednoduchý podvozek.
Nemáte prosím nějaké foto?    [rosta]   28.06.2010
Odpověď  V muzeu ve Zdechovicich,v technickem muzeu v Praze,ve skanzenu v Zubrnicich vsechny maji striskove chlazeni.    [pavel]   28.06.2010
Odpověď  Pánové ví někdo o takovémto motoru.
Moc děkuji    [rosta]   28.06.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  fotka    [rosta]   28.06.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto    [rosta]   28.06.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  další    [rosta]   28.06.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  další foto    [rosta]   28.06.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den.Posílám další foto motoru    [rosta]   28.06.2010
Odpověď  Dobrý den pánové.Děkuji za reakce.Více foto udělám a vložím.
Má někdo z Vás takovouto slávii nebo alespon nějaké obrázky.
Díky    [rosta(slava)]   22.06.2010
Odpověď  slavo mel by sis nejak odlisit podpis    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.06.2010
Odpověď  Dobrý den, já bych Vás chtěl taky poprosit o zaslání více detailních fotografií?    [mikmik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.06.2010
Odpověď  Dobrý den, mohl bych Vás poprosit o zaslání více detailních fotografií?? Celkový pohled, pohled na hlavu zhora, detail zdvihátek, detail náhonu palivového čerpadla a štítek ( víko klikové skříně)?? Díky Marek    [Marek]   15.06.2010
Odpověď  já nevím bohužel nic:-(,zajímavý štítek    [paní Jiřina]   13.06.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další    [slavia]   09.06.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další foto    [slava]   09.06.2010


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006