MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307375 příspěvků |7556 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 129 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexTraktory, stabilní motory a ostatn | Odpověď 29.10.2020 18:26  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma Zdravím. Zajímají mě dvoudobé stabilní motory,které
vyráběly různé firmy ve 20. letech i později. Sháním jakékoli info a dokumenty,prospekty k motorům Svoboda-
Novák, Štěpánek Nymburk,Bratři Veselí,Chudý Týniště.Rád uvítám jakoukoli informaci o těchto typech motorů .
(přiložené foto z : Rodinný kalendář,r.1920). Karel    [Svoboda]    14.06.2006     Zobrazit téma  
Odpověď  Nevím přesně jak vypadá čelo pístu v mém případě, ale vidě jsem torzo pístu z podobného motoru, a tam vystupuje ve středu pístu jakýsi hrníšek, který má za ůkol zřejmě usměrnit nasávanou směs středem nahoru, kvůli lepšímu proplachování od spálených plynů - moje úvaha, proto to s tou gumou nepůjde, a pokud jde o tlak, taky mám obavy a nevím kolik si můžu dovolit, možná by poradil nějaký inženýr, který ví jajý asi vznikne tlak při zážehu směsi, tenkrát jsem ve škole asi nedával pozor...    [Jiří Kupilík]   25.10.2020
Odpověď  ja jsem myslel z gumy udelat kolecko prumeru valce a to rozprostrit na pist kdyz by se stocilo do rulicky tak by mohlo svickovym otvorem projit a vazelina by ho primackla ale to je jen takova uvaha nevim jak to vypada s brutalni tlakem z traktoru bych byl opatrny aby se ta hlava neutrhla ale tahem za ojnici + tlak zevnitr na pist by mohl pomoci    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.10.2020
Odpověď  S tím epoxidem to není špatný nápad , gumu tam nedostanu, ale snad by se dal použítsilikon nebo podobná hmota, a brutální síla hydrauliky, třeba traktor, díky.    [Jiří Kupilík]   24.10.2020
Odpověď  jeste me napadlo pokusit se nejakym zpusobem utesnit ten ventil v pistu dostat do sedla ventilu epoxyd a nebo dirou po svicce tam vlozit pres ventil kousek gumy a pak prostor vyplnit hustou vazelinou a az potom pouzit hydrauliku treba klidne i mazacim lisem tlacit vazelinu    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.10.2020
Odpověď  Ohřávání jsem už taky zkoušel. Používal jsem propanový hořák na cca 300 stupňů a do pístu jsem ze zoufalství nalil vodu a nic , bojím se aby nepopraskal , píst je litinový a bušit do něho velkou silou se taky bojím, asi to chce opravdu jenom velkou trpělivost. Děkuji za jakoukoli radu.    [Jiří Kupilík]   23.10.2020
Odpověď  kdysi dávno jsem byl svědkem vyndavání pístů z podobně postiženého motoru nějakého válečného vozidla. Postavili a připevnili odstrojený motor na železné kozy, pod ním veliký plech s okraji a s okem na kterém několik hodin topili. Potom plech s ohněm vytáhli, písty zalili olejem a připraveným hasičákem CO2 s uříznutým kornoutem na hadici chladili. Dřevěným špalkem a kladivem postupně uvolnili všechny písty za současného pootáčení setrvačníkem přišroubovanou dlouhou pákou.
Bylo vidět, že to měli natrénované.    [Luboš]   23.10.2020
Odpověď  tak ted uz tomu rozumim ja mel za to ze netesnil ventil hydralickeho valce ktery jste pouzil k vytlaceni zaklad je pist uvolnit v kterem koliv smeru pokud neni opreny o hlavu tak zkusit tlakem ke hlave je mi jasne ze asi nechcete pist zlikvidovat zkusil bych tedy vyrobit trubku prumeru valce nasadit na spodek pistu a tlakem a poklepem ho utrhnout jakmile se pohne treba i o 1 mm tak je sance ocistit valec a zase povytahnot a opakovat postup    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2020
Odpověď  V čele pístu je přepouštěcí ventil a ten netěsní , už jsem to zkoušel jako první mpžnost, je to dvoutaktní motor US patent bez přepouštěcích kanálků. 1. doba , nasávání směsi přez zpětnou klapku pod karburátorem pod píst a stlačení a výbuch 2. doba expanze, píst jde dolů, až do úrovněvýfukových okénekplyn uniká do výfuku, píst dál pokračuje dolů a stlačená směs v klikové skříni profoukne přez zkětnou klapku (ventil) v čele pístu a vypláchne prostor nad pístem a zároveň naplní směsí. je to hodně zajímavé a zvláštní, ten karbec ani není karbec v obvyklém provedení, ale jenom těleso se zpětnou klapkou sání. kdy do hrany ventilového sedla je vyvrtaná dirka asi 1 mm a tou protéká benzín. Průtok benzínu se reguluje seřizovací jehlou , a velikost zdvihu klapky roztěžníkem....    [Jiří Kupilík]   22.10.2020
Odpověď  na vytvoreni potrebneho tlaku staci i jen naplnit olejem az po okraj a pak dovnitr zatahovat sroub kapalina je nestlacitelna a tak se tlak vytvori jiz po par zavitech    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2020
Odpověď  tak podle teto informace bych trochu zmnenil taktiku a to ze bych si udelal redukci do zavitu svicky tak abych mohl pripojit mazaci dekalamitku a pusobit na pist tlakem oleje z dekalamitky ta dokaze vivinout tlak kolem 100 atp olej bude lepsi ja vazelina    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2020
Odpověď  Dobrý den, děkuji za účast, již 14 dvů se snažím vytáhnout píst z válce, válec je monoblok , tedy v jednom kuse s hlavou. Nejprve jsem se snažil působit na píst hyderaulickou pumpou přez otvor svíčly, ale ventil v pístu netěsnil, a nedokázal jsem vyvinout dostatečný tlak, takže změna taktiky a teď vytahuji už 14 dnů píst za ojnici neustálým tahem cca 3-4 t a píst je stále ponořen v petroleji, zatím bez úspěchu, ohřávání teky nepomáhá.
Ještě přichází v úvahu červená brzdovka , ale pak už nevím.    [Jiří Kupilík]   22.10.2020
Odpověď  take jsem uz par zarezlych pistu rozhybal pokazde jsem pouzil jiny postup nejdrive zalit petrojem a nechat dokud se petrolej neprosakne pod pist pak zkusit pres drevo kladivem kdyz to nepovoli tak pres hlavove srouby a pritahovat vhodnou vlozku ktera ma stejny prumer jako pist aby tlacila na okraj a navylomili se drazky nejlepe z osoustruzene trubky nasponovat a nechat petrolej pusobit pripadne poklepavat pokud i toto zklamalo tak jsem nad takto nasponovany pist nalil trochu benzinu a zapalil po ohrati a vychladnuti si uz pak dal rict    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2020
Odpověď  Dobrý den toho Štěpánka jsem přivezl před 14ti dny kompletního, ale v dost žalostném stavu, zatím demontáž, nejdou demontovat kola, ale to nebude tak velký problém, největší problém je vytáhnout píst z válce, už jsem vystříkal snad 5 WDéček a podobných prostředků, ale stále drží, pokusil jsem se taky vytlačit píst pomocí hydraulické pumpy, ale přepouštěcí ventil v pístu propouští, takže nemůžu vyvinout dost velký tlak.
Budu vděčný, za jakoukoli rozumnou radu. Rovněž sháním jakoukoli literaturu nebo dokumentaci nebo obrázky tohoto motoru.
ŠTĚPÁNEK aSPOL.s.sr.o. TOVÁRNA HOSP. MOTORŮ vKOSTELCI n.L. HP3-4 čís.2402    [Jiří Kupilík]   07.10.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Bratry Veselé mají v zemědělském muzeu v Čáslavi- viz obrázek. Nejvíc mě na něm vždycky zaujme, že se zove "Bratři VeselÝ" :-)    [Petr Kropáček ml.]   14.06.2006


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006