nekvalitní palivový filtr čistil jsem karburátor a nádrž-zjistil jsem, že sítko na kohoutu mám poškozené, tak jsem dal pro jistotu filtr mezi nádrž a karburátor. Koupil jsem ho dnes v prodejně s autodíly, namontoval, pustil benzín a ověřil že všude těsní a naštěstí(!) zavřel kohout. Po třech hodinách přijdu do garáže, tělo filtru na zemi a obě koncovky ulomené zůstaly v hadičkách.Nebylo žádné pnutí,tah apod.Vzal jsem do ruky filtr,s minimální silou šly slepené poloviny oddělit, plast je mléčně zakalený, lámavý. V prodejně mi tvrdili že nejde o ležáky, že se průběžně prodávají,a určitě jsou palivové.Ale jako reklamaci uznali. O peníze nejde, 60 Kč za nefunkční šunt by vzal čert,třeba kdyby se ucpával apod., ale tady mohlo skončit v lepším případě 10 litrů benzinu na podlaze garáže,mohl jsem skončit nasucho někde večer na parkovišti, řešit jak sehnat benzín nebo na něčí upozornění zaplatit flast za ekokatastrofu. Horší kdyby to začalo téct na rozpálený motor po jízdě.Naštěstí mám zautomatizovaná zavírání kohoutu,ani plovák není nesmrtelný.. Benzin beru 98 okt. u Eurooilu ,ale za max.3 hodiny ten plast nemůže zdegradovat ani v BA 85 . Máte podobnou zkušenost? Jak poznat kvalitní filtr ? Nechat příště před namontováním na moto několik dnů v benzinu co udělá ? [Bullet] 23.09.2024 Zobrazit téma |
| Dal jsem nový filtr,masivnější,stejný používám cca 20 let. Vydržel týden-dnes za jízdy popraskal,prosakoval benzín, plast zbělal, láme se. Benzin 98, E5, trochu Benaditu.Jeden filtr vydržel hodinu, další týden. Mám smůlu na vadné kusy ?Nebo je to jenom benzinem ? [Bullet] 01.10.2024 |
|