MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307339 příspěvků |7555 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 156 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexSlužby, řemesla, kontakty | Odpověď 27.10.2020 04:09  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma Převinutí VN cívek
Pánové, prosím o reference na spolehlivého člověka nebo firmu, co dokáže kvalitně převinout zapalovací cívky na péráky prvního provedení. Nějaké tipy jsem tu sice našel, ale buď jsou už hodně staré, nebo jsou to nabídky řemeslníků. Zajímají mě spíše reference zákazníků, nějaké firmy jsem našel.    [Hynek]    15.09.2018     Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuju "J". Ty firmy i nějaké další a diskuzní příspěvky jsem si našel, jednalo se mně o zkušenosti z poslední doby. Monty měl s Předínským špatnou zkušenost, nic víc nevím. Diskuze je z toho ale zajímavá.    [Hynek]   18.09.2018
Odpověď  Další:http://www.motoopravna.estranky.cz/fotoalbum/opravy-zapalovani-a-previjeni-elektro-civek/opravy-zapalovani-a-previjeni-civek/    [J ]   18.09.2018
Odpověď  Nebo p. Libor Urbánek z Velimi - libor.urbanek@centrum.cz    [ J]   18.09.2018
Odpověď  Zatím tohle:
http://www.civky.vyrobce.cz/indexCZ.htm    [ J]   18.09.2018
Odpověď  Hynku, dej si zde v sekci pérák, nebo čz 150c, do vyhledavače slovo cívka a zkus pohledat v diskuzích - jsou tam starší odkazy na převíjení cívek, ale v globálu je to sázka do loterie :( Ne každý je tak precizní, jako fabrika a ne každý ti to převine se zárukou a jsou machři a "machři". Už před deseti lety tu chtěly různé firmy za převinutí 1000,- až 1200,- Kč. Dnes to bude cenově jinak. Já mám nové nepoužité originály, tak nemohu sloužit, ale dnes bych se nebál ani nových asiatských, ale to mluvím jen o cívce na stopaďoura. Pokusím se něco najít na péráka.    [J]   18.09.2018
Odpověď  Ale Mlho, my se tu bavíme o SETINÁCH milimetrů, nikoliv o jednom milimetru. Konkrétní sílu jsem psal v minulém příspěvku. Kolik má pérák netuším, asi 0,05 to nebude, tipl bych si tak 0,07-8. To je ale pořád zatraceně velký rozdíl od 0,1. ;-)

Jistě, před půl stoletím to dělali v kdejaké dílně, to je fakt, ale vážně to nemotali v ruce! :-)

PS: pokud pan PPS bude nadále mlčet, bude to jen ke prospěchu věci! ;-)    [A.Černý]   18.09.2018
Odpověď  No nic, jak je vidět jste všichni větší odborníci ale konkrétní dotaz na parametry nevíte, odpověd nulanulahovno-vlas je jako kdybych se zeptal jakou máte motorku a odpovíte červenou.
Cívek jsem převinul desítky od průměru drátu 0,1 do 1mm, takže něco o tom vím. Rozhodně to není božská věda, vždyt to dělali už před 50 lety, proč by to dnes měl být problém?
Nevadí, věřím tomu že jste tak dobří že si poradíte sami.
Mějte se hezky, tímto v tomhle vlákně končím a nebudu vás zde nadále obtěžovat:-)    [PPS]   18.09.2018
Odpověď  To je ale hezká hračka! Otázka je, jak moc kvalitně a přesně vyrobená. Ono u sekundáru zapalovacích cívek hodně záleží na přesnosti. Jinak se drát trhá, jdou závity přes sebe atd.

Taky uváděný nejmenší použitelný průměr drátu 0,12 mm je dost silný. Na magneto by to asi šlo, setrvačníková cívka má až 0,05.

Ale líbí se mi to! :-) Něco podobného máme doma, jen dobový originál. Převinutí cívky je tak na týden práce. Tím teda nemyslím 168 hodin, ale po volných chvilkách, jako třeba u televize, jak tu yntelygentně zaznělo.

Jinak na tenhle web se chodím už jen pobavit. Tady je takovejch zábavnejch odborníků! Naštěstí se nehrabou v pořádných veteránech, takže cokoliv dokurví vede jenom ke zlepšení motoristického genofondu. :-D    [A.Černý]   18.09.2018
Odpověď  Mám za to, že většina odborných firem používá navíječky s jednoúčelovým přípravkem. Potíž je pak už "jen" s impregnací, prokládáním, vakuováním a obecně správným techologickým postupem a materiály.

https://www.ebay.com/p/Manual-Automatic-Hand-Coil-Winder-WINDING-Machine-Nz-2-One-Year/1640325406?iid=111618691372

Naučit se dá jistě všechno, ale úspora nákladů bez ohledu na čas je u 4 cívek diskutabilní...aneb i skladník ve šroubárně si může přečíst Vergilia v originále.    [JzK]   18.09.2018
Odpověď  Vážený pane (PPS), opravdu, ale opravdu VŮBEC netušíte, o co tady go. Chcete-li, osobně Vám věnuji jednu zapalovací motocívku k rozborce, abyste se sám mohl přesvědčit o její vnitřní konstrukci a sám si mohl změřit,že síla drátu je "nulanulahovno" - vlas. Navíjel jste prakticky někdy vůbec nějakou cívku?? Já ano, ale ne tu zapalovací (trafa apod.).
A to do celkové složitosti postupu přistupují ještě mikroskopicky tenké prokladové izolační papíry, přiměřené utahování závitů, aby se Vám do vymezeného prostoru vůbec vešel požadovaný počet závitů. Dále nejlépe tlakově impregnovat izolačním lakem, který jinak mezi husté závity nemá šanci proniknout. Toto vše s neustálým pomyšlením na to, aby nedošlo někde ani k náznaku porušení izolace a mezizávitovému zkratu / zkratu na kostru, který ve výsledku způsobí totéž, co se stává často po delší době provozu s cívkami třeba motorů ČZ - do ruky "kope", ale jiskru nedává; nebo přestává fungovat po zahřátí.
Já osobně (dělám si z 99% všechno sám) bych, pokud by bylo potřeba, za podobou práci rád zaplatil s vědomím, že tohle se prostě doma udělat NEDÁ - a to nemám toto slovo rád.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2018
Odpověď  Hezká diskuze, jen ujela kamsi mimo. Má někdo praktickou zkušenost s dobře či špatně převinutou cívkou u nějaké firmy nebo fachmana?    [Hynek]   18.09.2018
Odpověď  Tak schválně jak silný je tam drát? To nikdo nesdělil, jen nějakou cenu střelenou od boku. Stejně v tom není žádná věda aby to stálo tisíce, vyvracet vám to nemá smysl, vy prostě chcete platit hodně tak plaťte.    [PPS]   18.09.2018
Odpověď  Tvl, já myslel, že si taky dělá srandu...,no tak tebe - PPS bych u toho chtěl vidět, jak to namotáš. Drátek, který skoro ani neucítíš mezi prsty, potřený šelakem, na který by se nemělo sahat rukama a tisíce závitů... Jo, odborníků je zde mnoho - i na Guinessovu knihu :)    [J]   17.09.2018
Odpověď  V tom případě se omlouvám, že jsem příspěvek PPS pokládal za ironii , nikdy by mě nenapadlo, že takový nesmysl někdo může myslet vážně.    [Baf]   17.09.2018
Odpověď  Je vidět, že vůbec netušíte, o co jde.
Někdy si vezměte do ruky ZAPALOVACÍ cívku, a podívejte se dovnitř, jak SLABOUNKÝ dráty tam jsou .

Namotat si cívku do elektromotoru, nebo třeba světelnou do Pionýra je sranda,ale todle prostě doma NEUDĚLÁTE.    [Monty]   17.09.2018
Odpověď  Nebyla to ironie, jak složité může být namotat drát na cívku? Můžete použít motorový pohon když máte ruce gramlavé, já natočil 980 závitů ručně za 11 minut, je pravda že to nebyla zapalovací cívka, cívka funguje dodnes. Klidně si plaťte 2000kč, když množství spotřebovaného drátu na jednu cívku vyjde na desetikoruny+ trochu práce, zbytek je zisk ve stovkách procent.
Jo a impregnace je stejně snadno dostupná jako cívkové dráty.

Drát se dá koupit třeba na cuprum.cz, imregnace na ges.cz ale různých firem co tohle nabízí je hodně:-)

Nehledejte důvody proč to nejde, ale zkoušejte způsoby jak to jde:-)    [PPS]   17.09.2018
Odpověď  Když bude převinutá cívka makat dobře a je na ní nějaká záruka, tak 2000,- je normální cena. Pokud jich budu mít patnáct a všechny chtít převinout, tak na to musím mít... Dobrá cívka vydrží tolik, že ji na veteránu ani "neujezdím". Aspoň já tam mám 10 let (7 800km) stále jen tu jednu a to ve stopadesátce, kde trpí cívka o dost víc.    [J]   17.09.2018
Odpověď  Já příspěvek PPS pochopil jednoznačně jako ironii.    [Baf]   17.09.2018
Odpověď  PPS -asi tak 10 000 závitů drátem jako vlásek namotáte v ruce u televize ? A jako impregnaci seberete manželce lak na vlasy nebo na nehty?    [Monty]   17.09.2018
Odpověď  Proč si nekoupíš lakovaný drát požadované síly a nepřevineš si to sám ručně u televize? Vždyt to je jednoduchá cívka.    [PPS]   17.09.2018
Odpověď  Extrém typu "za dvě piva nebo za dvě stovky" nečekám, ale 2000 za opravu indukční cívky je hodně. Cívky mám na opravu čtyři, a to už by bylo 8 tisíc.    [Hynek]   16.09.2018
Odpověď  Jen převinutí cívky asi bude levnější,ale za 200,- to nikdo neudělá ani fuškou v pracovní době z kradenýho materiálu.

Navíc - motorku máte v ceně minimálně 100 000,- až 150 000,tak nemůžou díly stát jako do čínskýho skůtra............    [-a-]   16.09.2018
Odpověď  A má s nimi někdo pozitivní nebo negativní zkušenost? Cena mě teda překvapila, 2000 mně přijde jako pořádný balík.    [Hynek]   16.09.2018
Odpověď  jawadynama.cz tváří, že umí převinout cívku na 150C, takže by měli umět i todle,technicky je to stejný.    [Monty]   15.09.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  1    [Hynek]   15.09.2018


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006