 Premier Sachs 1939 Zdravím, uvažuji o koupi motokola a jedno je za "přijatelnou" cenu nyní na Bazoši. http://motorky.bazos.cz/inzerat/43138133/Sachs-Pre mier-Eska-1939.php Nevyznám se v tom, ale i já vidím, že je tam neorig. zadní světlo a asi tam nepatří ten kastlík. Moped nemá ani štítek. Můžete mi prosím sdělit Váš názor, zda to není nějaká složenina z více typů, případně zda je cena adekvátní. Dík. [JV] 15.01.2015 Zobrazit téma |
| Našel jsem tuhle motorku - PORADÍTE CO TO JE? - KDO UMÍ UTĚSNIT A ZPROVOZNIT MOTOR JLO 118? [Ivan sekal] 05.01.2020 |
| Zdravím, stále jsem nevzdal možnost dodatečné registrace a nyní se zdá, že největší problém bude v tom, že nemám žádný původní doklad. Byly vůbec k předválečným motokolům bez SPZ vydávány nějaké doklady, podobné jako např. kartička ke Stadionu, kde se uváděl datum a místo prodeje a číslo motoru a rámu? Nemáte někdo něco takového k Jawě Robot, ČZ 98, Es-ka, nebo ke zmíněnému Premierovi k nahlédnutí? Děkuji [JV] 24.03.2015 |
| U Sachsů je buď držák bowddenu na brzdovém štítu- jak je vyfoceno na Premieru, nebo je na vidlici. [PS] 19.02.2015 |
|  U Premiera je to takhle. [JV] 19.02.2015 |
|  Dodělávám Tripol a přední kolo je klasika. Když tak večer doma ofotím líp. [Michal] 19.02.2015 |
| Michale co máš za Sachse každý to řešil nějak jinak. Pája [Pája] 19.02.2015 |
| Zdravím a vznesu dotaz. Nějak jsem narazil na problém přední brzdy u sachse. Zrovna dělám nové bowdeny a nějak mi nehraje uchycení bowdenu u přední brzdy. Asi mi tam něco chybí. V podstatě úchyt bowdenu proti brzdě, tak aby, když se zmáčkne páčka byla brzda účinná - jakoby protikus - držák bowdenu. Nějak mi to uteklo při renovaci a teď "Babo raď". No prostě mám prosbu, jestli někdo nemá nějaké detailní fotky brzdy a hlavně uchycení bowdenu. Možná, že je to prkotina ale když to člověk nikdy neviděl, tak je těžké něco vymyslet, aby to odpovídalo originálu. Díky všem. Michal [Michal] 19.02.2015 |
| Tak to to mám nějaké dojebané. Někdo to nejdřív přivařil, pak částečně odbrousil, navíc tam vyvrtal díry jak do pískovny, takže ani otáčením by to už nefungovalo.Třeba někdy seženu ten filtr lepší. A co s tou vložkou? Novou jsem nikde nenašel, mám to omotat nějakou síťovinou, nebo to tam je zbytečné? [JV] 18.02.2015 |
|  Přehled typů karburace Pája [Pája] 18.02.2015 |
|  Ten hříbeček drží takovým malým výstupkem proti protočení a otáčí se tu celé velké kulaté na středu co jsou ty dva nýtky a na boku jsou kulaté dírky které regulují přívod vzduchu. Pája [Pája] 18.02.2015 |
| Ahoj a díky. Jen mi není pořád jasné, jak dokáže ten vrchní hrnek s tou páčkou zavírat přívod vzduchu, když je prakticky nezávislý na těch střevech. [JV] 18.02.2015 |
|  Rozebraný filtr [Pája] 18.02.2015 |
|  Zde foto celého karburátoru další Vám pošlu na požádání [Pája] 18.02.2015 |
| Toto je novější provedení udělám fotky kompletního karbce a pošlu. Pája [Pája] 17.02.2015 |
|  Vyfoceno. [JV] 17.02.2015 |
| Sání na motoru Sachs jsou dvě provedení starší nemá žádný filtr jen takový hříbeček a novější má filtr i vložku kde je možnost regulovat přívod vzduchu je to příjemné pro startování studeného motoru. Udělej fotku a já Ti poradím Pája [pája] 16.02.2015 |
| Tak ještě další dotaz:-) Po rozebrání vzduchového filtru jsem zjistil, že je to "upravené" tak, že se nedá přívod vzduchu nijak regulovat. Je to pro provoz důležité, nebo to startuje a jezdí i bez možnosti přivření přívodu vzduchu? Také tam chybí vložka filtru. Nikde jsem na ní zatím nenarazil, co tam dát místo toho? Děkuji. [JV] 16.02.2015 |
|  Díky za kontakt. Příjde to na motokolo Tripol [Michal] 13.02.2015 |
| http://www.rrk.vyrobce.cz/ Esku už pan Kocourek dělal, brašny najdeš na stránkách, dělá je ve dvou velikostech. Dokonce jsem našel výrobce toho originálního zapínaní, předevčírem jsem to panu Kocourkovi přeposlal a včera už si to v Německu objednal. Opravdu skvělá komunikace, doporučuji. [JV] 13.02.2015 |
| Zdravím a mám dotaz. Nemáte nějaký zdroj pro repliky brašen na motokolo Es-ka? Brašny se používaly i na Premiérech a Tripolech. I třeba přesné rozměry pro výrobu. Díky Michal [Michal] 13.02.2015 |
| Zkus se zeptat u "brašnářů", ti, co opravují brašny a sedla, (dnes taky i autoplachty). [radek] 11.02.2015 |
|  Ahoj, nevíte, kde sehnat kování, které je na fotce orig. brašny. Já ho při hledání jiných dílů v nějakém ( asi německém ) katalogu replik viděl, ale za boha to teď nemůžu nyní najít. [JV] 11.02.2015 |
| Zdravím všechny vyznavače Sachsů. Premier vyráběl dva typy pánských modelů. V roce 1939 byl dán do výroby novější typ který je tady probírán. Řidítka které Ti nafotily jsou ze staršího typu a jsou jiné.Výrobní číslo Premier měl jen čtyřmístné takž tvoje číslo je špatně.Pája [Pája] 09.02.2015 |
| samozřejmě si nepořizuj duše s kolovými-gumovými hadičkami jako ventilky, kdo by se s nimi zlobil [PS] 03.02.2015 |
| Další dotaz. Jaké ventilky se používaly? Lze koupit gumového cyklistické, pak kovové na úzký slahounek nebo kovové, jaké jsou u aut. [JV] 03.02.2015 |
| Koncové světlo má i můj Premier z r. 1937. Co se týče registrace to nevím, od kdy. Jestli ještě za války nebo až po válce. [PS] 30.01.2015 |
| Tzn. že poté se začala tato motokola také registrovat a osazovat koncovým světlem? [JV] 30.01.2015 |
|  Premiery vyráběné po záboru Sudet už měly podle Německé normy pouzdra na monočlánky viz foto nádrže modelu vyrobeném v r.1939, již má na ně úchyty [PS] 30.01.2015 |
| Ty napínáky zadního kola jsou úplně obyčejné napínáky z jízdního kola, nic životně důležitého, nebo nesehnatelného. Seženeš je na každéh starém kole na šroťáku, nebo třeba zde http://aukro.cz/napinaky-i5037179131.html [martin S.] 29.01.2015 |
| Ahoj, motokolo na které se ptáš v almanachu Premier se od tvého co jsem viděl fotku tady na Veteranforu liší tím že je to částečně jiné motokolo- je tam úplně jiný rám, řídítka, plyn, nádrž, blatníky,starší motor ještě s hliníkovým válcem, světlo Bosch, - nevím jestli je to je vše co si ted vzpomínám. Podle mně částečně postupně přecházely na novější typ soudě podle starší vidlice a novější s 1 pružinou, světla Bosch, a řekl bych a to je pouze moje domněnka že nový typ nahradil starý někdy v roce 1938. Mimochodem obě motokola byly montovány z části z dílů vyráběných firmou ES-KA (taky z dílů od fa. Bosch, Sachs,aj.)na Premier lakované a tudíž jsou i shodné. zdar Honza [jan tomšů] 28.01.2015 |
|  Mám ještě další dotaz. V Almanachu Premier z r. 1938 je foto, které má nádrž a rám jiný, než je ten můj a než odpovídá originálním strojům z r. 1939, které jsou k vidění na webu a v některých muzeích. Znamená to, že se tyto části např. v r. 1939 měnily? [JV] 28.01.2015 |
| Tady nejde o to, že bych na těch dílech nějak lpěl a nebo s nimi spekuloval.Ale jak už píšu níže , motokola Sachs mě zajímají a sbírám je.A jelikož dnes už se často jen seženou různě nekompletní, tak je dokompletovávám z dílů, co mám navíc.A silně mi díly navíc ubývají.Páčky seženeš bez problému, s rukojeťmi to bude horší, orig. řidítka jedině zázrakem ale ty ti jistě někdo vyrobí.Kaslík na monočlánky nejspíš mít nemusíš. Co se týče těch šponováků, to je naprostá prkotina, sám už jsem si je i několikrát vyráběl, to nestojí vůbec za řeč ani za prodej. [PS] 27.01.2015 |
| PS, díky za fotky, ale opravdu nic z toho není na prodej? Aspoň ty napínáky, bez nich jde o život :-). Pokud bys to přehodnotil, pošli mi nabídku na e-mail, pokusím se cenu respektovat. Dík. [JV] 27.01.2015 |
|  Tak jsem zašel do garáže a vyfotil ty řidítka na Premieru r.v. 1937. Průměr řidítek 25mm. [PS] 25.01.2015 |
|  řidítka 2 [PS] 25.01.2015 |
|  řidítka 3 [PS] 25.01.2015 |
| Napínáky mám taky, pouzdra na monočlánky též ale na Premieru je nejspíš mít nemusíš- na předválečném určitě ne a co se vyráběl po obsazení Sudet to nevím. [PS] 24.01.2015 |
|  Pro PS. Adresa v přechozí zprávě není platná, psal jsem to z mobilu a skočily mi tam nějaké mezery.Jinak k tomu již vyjmenovanému mi ještě chybí pouzdro na monočlánky a napínáky řetězu, viz. foto. [martin.volf@iol.cz] 24.01.2015 |
| Fotky páček, rukojeti a přepínače mám, fotku řídítek mi pošli na email,děkuji. Škoda, že nic z toho, co máš navic, není na prodej. [JV] 24.01.2015 |
| Jelikož Premiera 100 vlastním, tak řidítka ti můžu vyfotit, co se týče páček brzdy spojky a dekompresoru tak jsou normální sachsikové o to to máš jednodušší Premier je od fy Sachs nakupoval, mám je i všechny navíc ale jsou sehnatelné na burzách nebo v inzerci, kompletní plynovou rukojeť ti též můžu vyfotit mám ji též navíc abys viděl co schánět.Dále je na nich černý přepínač světel Bosch a klasická trumpetka,rovněž mám navíc, rovněž můžu poslat fota.Já totiž motokola Sachs sbírám, líbí se mi. [PS] 24.01.2015 |
| Zdravím, tak mi už přišel ten posudek od jiného majitele. Vedle nevhodné barvy a těch jednodušších vad ( odstranit kastlík a sehnat brašny, sehnat jiné zadní světlo, otočit nosič, vyměnit některé šrouby za šrouby s půlkulatou hlavou,koupit výfuk a pneu ) vidím v tuto chvíli jako největší problém řidítka ( mé jsou z ČZ98 )a věci s tím související ( páčky, plynová rukojeť ). Tak kdyby jste někdo náhodou měl nebo věděl o nějakém výrobci,prosím o kontakt. Díky. P.S. Jinak jsem také vznesl na odbor dopravy dotaz na možnost registrace, viz. diskuze vedle na vlákně o ČZ98. Tak jsem zvědav, co mi sdělí. [JV] 24.01.2015 |
| Tak jsem to teď ráno znovu prohlížel s baterkou a na motoru ani na válci opravdu nic není. Prohlídnul jsem ještě i ten zadní náboj a našel jsem tam zbytky loga,pouze té dvojité kružnice, asi se to odbrousilo při poslední "renovaci", chrom určitě nebude původní. Na předním štítu je logo Fichtel-Sachs čitelné, ale tam zase není rok uveden. Nikde na internetu jsem vůbec nenašel info, v jakých letech se tyto stroje Premier vyráběly. Všude se uvádí pouze ve druhé polovině třicátých let. Víte někdo více, zda se vyrábělo např. i ve válce? [JV] 21.01.2015 |
| číslo motoru je na pravej polovici motora hneď pod valcom niekedy aj na valci. [Tom25] 20.01.2015 |
| Na motoru není štítek a jiné číslo jsem tam nenašel. Resp. v místě štítku je vyražené stejné číslo, jaké je na rámu, ale to byla podle mě akce předchozího renovátora, asi aby mu seděla čísla jako u Jawy :-). [JV] 20.01.2015 |
| 32551 začína číslovanie rámov Victoria v roku 1939 ale tie mali iný tvar rámu tak ti moja knižka nepomôže. Skus ešte začiatočne čísla motora, na ich základe ti viem zistiť rok výroby. Niekto tu vedel zistiť podla čísla motora rok výroby ale aj výrobcu, ktorému bol motor predaný. [Tom25] 19.01.2015 |
| Replikový výfuk a koleno na Sachse je pěkný ale nemusí úplně přesně pasovat na Premiéra. Vzhledem k tomu že replikový výfuk je univerzální, a motokol je více typů tak se musí třeba upravit ohyb a vzdálenost kolena, stačí když porovnám s originálem a vše je jasný, mluvím z vlastní zkušenosti. Případně napiš na mail a poradím co se týče Premiéra.JT [jan tomšů] 18.01.2015 |
| Napíš číslo rámu a motora podla toho sa dá zistit rok a výrobca. Na zadnom náboji máš vyrazené dvojčíslo -rok výroby. [Tom25] 17.01.2015 |
| řekl bych že to světýlko je nějaký paskvil udělaný z červené odrazky na kolo. [M.] 17.01.2015 |
|  Dostal jsem k tomu tohle světlo, nemá žádné označení. Nevíte, na co je? Mohu ho nabídnout výměnou za nějaký díl, který mi chybí, případně se vzájemným doplatkem. [JV] 17.01.2015 |
| Ale jo. Za 24 tis to ještě ujde pokud to chceš renovovat. [PS] 17.01.2015 |
|  Tak jsme se nakonec dohodli, i díky této diskuzi:-), na necelých 24 tis. Ještě jednou dík. Motor běží, řadí, dostal jsem k tomu ještě jiné zadní světlo ( asi předválečná Jawa ). Je k tomu i "posudek" od jiného majitele, se kterým jsem mluvil, a který potvrdil originalitu většiny dílů, navíc mám možnost využít jeho stroj jako předlohu pro renovaci, hlavně barvy a ruční kresby a linkování. Nejdříve půjde dolů ten kastlík a měl bych shánět výfuk a pláště 26-2,25. Tak kdyby jste měli nějaký tip, budu rád. Zbytek budu shánět po shlédnutí toho originálu. Nevíte o někom, kdo dělá slušné repliky štítků? A na kolik může vyjít nový lak, bez linkování? [JV] 17.01.2015 |
| o vida, toto mám doma v podobném stavu :-) [Vulcan] 16.01.2015 |
| Pokiaľ to chceš ako "retro" na frajerinu tak áno, ale ako veterána v žiadnom prípade. Ako už kolegovia napísali je to zlátanina z niekoľkých strojov, a navrátenie do originálneho stavu znamená prakticky novú renováciu. [Milan Ježík] 16.01.2015 |
| To jste mne chlapci nepotěšili, samozřejmě ale za všechny odpověďi moc děkuju. V rámci renovace vidím problém v tom, že renovovat stroje 80 let staré, často vraky, vyžaduje mraky schopností a znalostí, případně peněz. To první nemám, takže musím spoléhat na to, že se mi podaří za slušný peníz koupit něco hotového. Ale ceny, které jsou v inzerci, začínají min. na 40 tis. Kč, ale často mnohem víc. Pro mě je nyní právě 40 tis. Kč max. hranice a více se mi dát nechce. Asi tedy zůstanu u svých stadionů a jawet. [JV] 16.01.2015 |
| Naprostý souhlas s Tomem25. Jestli si chceš naběhnout tak to kup. A cena? Já osobně bych to nechtěl ani za 25 tis. [PS] 16.01.2015 |
| Nemas lepsie kupit nieco pred renovaciou? Aj ked aj toto je v postate pred renovaciou a na to je to dost drahe. Chyba tam zasobnik na baterky, kastlik a este nevies ci diely ako ram, vydla, motor, riaditka a kolesa vobec patria ku sebe. [tom25] 15.01.2015 |
| Ahoj, dík za názor. Na druhou stranu je to ( prý ) pojízdné, ty chyby by se možná daly časem nahradit a hlavně - všechno má nějakou cenu. Kolik je tedy podle tebe přijatelná cena za stroj v tomto stavu? [JV] 15.01.2015 |
| Tohle nekupuj ani náhodou. Je to podivná slátanina, kterou někdo zrenovoval stylem, jak ho to napadlo a ten nápis Sachs na nádrži je vrchol.Rovněž ten kaslík po straně nosiče. Základ je buď Premier nebo Eska a doplněno tím co dům dal. [PS] 15.01.2015 |
|