MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307024 příspěvků |7543 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 151 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotokola a malé motocykly do roku  | Odpověď 30.9.2020 07:41  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma Premier Sachs 1939
Zdravím, uvažuji o koupi motokola a jedno je za "přijatelnou" cenu nyní na Bazoši. http://motorky.bazos.cz/inzerat/43138133/Sachs-Pre mier-Eska-1939.php
Nevyznám se v tom, ale i já vidím, že je tam neorig. zadní světlo a asi tam nepatří ten kastlík. Moped nemá ani štítek. Můžete mi prosím sdělit Váš názor, zda to není nějaká složenina z více typů, případně zda je cena adekvátní. Dík.    [JV]    15.01.2015     Zobrazit téma  
Odpověď  Našel jsem tuhle motorku - PORADÍTE CO TO JE? - KDO UMÍ UTĚSNIT A ZPROVOZNIT MOTOR JLO 118?    [Ivan sekal]   05.01.2020
Odpověď  Zdravím, stále jsem nevzdal možnost dodatečné registrace a nyní se zdá, že největší problém bude v tom, že nemám žádný původní doklad. Byly vůbec k předválečným motokolům bez SPZ vydávány nějaké doklady, podobné jako např. kartička ke Stadionu, kde se uváděl datum a místo prodeje a číslo motoru a rámu? Nemáte někdo něco takového k Jawě Robot, ČZ 98, Es-ka, nebo ke zmíněnému Premierovi k nahlédnutí? Děkuji    [JV]   24.03.2015
Odpověď  U Sachsů je buď držák bowddenu na brzdovém štítu- jak je vyfoceno na Premieru, nebo je na vidlici.    [PS]   19.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  U Premiera je to takhle.    [JV]   19.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dodělávám Tripol a přední kolo je klasika. Když tak večer doma ofotím líp.    [Michal]   19.02.2015
Odpověď  Michale co máš za Sachse každý to řešil nějak jinak. Pája    [Pája]   19.02.2015
Odpověď  Zdravím a vznesu dotaz. Nějak jsem narazil na problém přední brzdy u sachse. Zrovna dělám nové bowdeny a nějak mi nehraje uchycení bowdenu u přední brzdy. Asi mi tam něco chybí. V podstatě úchyt bowdenu proti brzdě, tak aby, když se zmáčkne páčka byla brzda účinná - jakoby protikus - držák bowdenu. Nějak mi to uteklo při renovaci a teď "Babo raď". No prostě mám prosbu, jestli někdo nemá nějaké detailní fotky brzdy a hlavně uchycení bowdenu. Možná, že je to prkotina ale když to člověk nikdy neviděl, tak je těžké něco vymyslet, aby to odpovídalo originálu. Díky všem. Michal    [Michal]   19.02.2015
Odpověď  Tak to to mám nějaké dojebané. Někdo to nejdřív přivařil, pak částečně odbrousil, navíc tam vyvrtal díry jak do pískovny, takže ani otáčením by to už nefungovalo.Třeba někdy seženu ten filtr lepší. A co s tou vložkou? Novou jsem nikde nenašel, mám to omotat nějakou síťovinou, nebo to tam je zbytečné?    [JV]   18.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přehled typů karburace Pája    [Pája]   18.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ten hříbeček drží takovým malým výstupkem proti protočení a otáčí se tu celé velké kulaté na středu co jsou ty dva nýtky a na boku jsou kulaté dírky které regulují přívod vzduchu. Pája    [Pája]   18.02.2015
Odpověď  Ahoj a díky. Jen mi není pořád jasné, jak dokáže ten vrchní hrnek s tou páčkou zavírat přívod vzduchu, když je prakticky nezávislý na těch střevech.    [JV]   18.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Rozebraný filtr    [Pája]   18.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde foto celého karburátoru další Vám pošlu na požádání    [Pája]   18.02.2015
Odpověď  Toto je novější provedení udělám fotky kompletního karbce a pošlu. Pája    [Pája]   17.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vyfoceno.    [JV]   17.02.2015
Odpověď  Sání na motoru Sachs jsou dvě provedení starší nemá žádný filtr jen takový hříbeček a novější má filtr i vložku kde je možnost regulovat přívod vzduchu je to příjemné pro startování studeného motoru. Udělej fotku a já Ti poradím Pája    [pája]   16.02.2015
Odpověď  Tak ještě další dotaz:-) Po rozebrání vzduchového filtru jsem zjistil, že je to "upravené" tak, že se nedá přívod vzduchu nijak regulovat. Je to pro provoz důležité, nebo to startuje a jezdí i bez možnosti přivření přívodu vzduchu? Také tam chybí vložka filtru. Nikde jsem na ní zatím nenarazil, co tam dát místo toho? Děkuji.    [JV]   16.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díky za kontakt. Příjde to na motokolo Tripol    [Michal]   13.02.2015
Odpověď  http://www.rrk.vyrobce.cz/ Esku už pan Kocourek dělal, brašny najdeš na stránkách, dělá je ve dvou velikostech. Dokonce jsem našel výrobce toho originálního zapínaní, předevčírem jsem to panu Kocourkovi přeposlal a včera už si to v Německu objednal. Opravdu skvělá komunikace, doporučuji.    [JV]   13.02.2015
Odpověď  Zdravím a mám dotaz. Nemáte nějaký zdroj pro repliky brašen na motokolo Es-ka? Brašny se používaly i na Premiérech a Tripolech. I třeba přesné rozměry pro výrobu. Díky Michal    [Michal]   13.02.2015
Odpověď  Zkus se zeptat u "brašnářů", ti, co opravují brašny a sedla,
(dnes taky i autoplachty).    [radek]   11.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, nevíte, kde sehnat kování, které je na fotce orig. brašny. Já ho při hledání jiných dílů v nějakém ( asi německém ) katalogu replik viděl, ale za boha to teď nemůžu nyní najít.    [JV]   11.02.2015
Odpověď  Zdravím všechny vyznavače Sachsů. Premier vyráběl dva typy pánských modelů. V roce 1939 byl dán do výroby novější typ který je tady probírán. Řidítka které Ti nafotily jsou ze staršího typu a jsou jiné.Výrobní číslo Premier měl jen čtyřmístné takž tvoje číslo je špatně.Pája    [Pája]   09.02.2015
Odpověď  Ahoj, díky. Ale které z těch zbývajících? Tenhle https://www.cyklosen.cz/Duse-FORCE-2763/duse-FORCE -26-x-1-75-2-125-DV-32-mm-baleni-50ks nebo klasický kovový na auta a motorky. Z dětství si pamatuji, že byly na kolech ventilky jen ty úzké. Jinak plášť jsem vybral tenhle https://www.cyklosen.cz/Plaste-Force-2762/plast-FO RCE-26x2-25-IA-2000-EBIKE-drat-cerny , je celočerný, zesílený na elektrokola, cena nízká.    [JV]   03.02.2015
Odpověď  samozřejmě si nepořizuj duše s kolovými-gumovými hadičkami jako ventilky, kdo by se s nimi zlobil    [PS]   03.02.2015
Odpověď  Další dotaz. Jaké ventilky se používaly? Lze koupit gumového cyklistické, pak kovové na úzký slahounek nebo kovové, jaké jsou u aut.    [JV]   03.02.2015
Odpověď  Koncové světlo má i můj Premier z r. 1937. Co se týče registrace to nevím, od kdy. Jestli ještě za války nebo až po válce.    [PS]   30.01.2015
Odpověď  Tzn. že poté se začala tato motokola také registrovat a osazovat koncovým světlem?    [JV]   30.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Premiery vyráběné po záboru Sudet už měly podle Německé normy pouzdra na monočlánky viz foto nádrže modelu vyrobeném v r.1939, již má na ně úchyty    [PS]   30.01.2015
Odpověď  Ty napínáky zadního kola jsou úplně obyčejné napínáky z jízdního kola, nic životně důležitého, nebo nesehnatelného. Seženeš je na každéh starém kole na šroťáku, nebo třeba zde
http://aukro.cz/napinaky-i5037179131.html    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2015
Odpověď  Ahoj, motokolo na které se ptáš v almanachu Premier se od tvého
co jsem viděl fotku tady na Veteranforu liší tím že je to částečně jiné
motokolo- je tam úplně jiný rám, řídítka, plyn, nádrž, blatníky,starší motor ještě s hliníkovým válcem, světlo Bosch, - nevím jestli je to je vše co si ted vzpomínám.
Podle mně částečně postupně přecházely na novější typ soudě podle starší vidlice a novější s 1 pružinou, světla Bosch, a řekl bych a to je pouze moje domněnka že nový typ nahradil starý někdy v roce 1938.
Mimochodem obě motokola byly montovány z části z dílů vyráběných firmou ES-KA
(taky z dílů od fa. Bosch, Sachs,aj.)na Premier lakované a tudíž jsou i shodné.
zdar Honza    [jan tomšů]   28.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mám ještě další dotaz. V Almanachu Premier z r. 1938 je foto, které má nádrž a rám jiný, než je ten můj a než odpovídá originálním strojům z r. 1939, které jsou k vidění na webu a v některých muzeích. Znamená to, že se tyto části např. v r. 1939 měnily?    [JV]   28.01.2015
Odpověď  Tady nejde o to, že bych na těch dílech nějak lpěl a nebo s nimi spekuloval.Ale jak už píšu níže , motokola Sachs mě zajímají a sbírám je.A jelikož dnes už se často jen seženou různě nekompletní, tak je dokompletovávám z dílů, co mám navíc.A silně mi díly navíc ubývají.Páčky seženeš bez problému, s rukojeťmi to bude horší, orig. řidítka jedině zázrakem ale ty ti jistě někdo vyrobí.Kaslík na monočlánky nejspíš mít nemusíš. Co se týče těch šponováků, to je naprostá prkotina, sám už jsem si je i několikrát vyráběl, to nestojí vůbec za řeč ani za prodej.    [PS]   27.01.2015
Odpověď  PS, díky za fotky, ale opravdu nic z toho není na prodej? Aspoň ty napínáky, bez nich jde o život :-). Pokud bys to přehodnotil, pošli mi nabídku na e-mail, pokusím se cenu respektovat. Dík.    [JV]   27.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem zašel do garáže a vyfotil ty řidítka na Premieru r.v. 1937. Průměr řidítek 25mm.    [PS]   25.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  řidítka 2    [PS]   25.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  řidítka 3    [PS]   25.01.2015
Odpověď  Napínáky mám taky, pouzdra na monočlánky též ale na Premieru je nejspíš mít nemusíš- na předválečném určitě ne a co se vyráběl po obsazení Sudet to nevím.    [PS]   24.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pro PS. Adresa v přechozí zprávě není platná, psal jsem to z mobilu a skočily mi tam nějaké mezery.Jinak k tomu již vyjmenovanému mi ještě chybí pouzdro na monočlánky a napínáky řetězu, viz. foto.    [martin.volf@iol.cz]   24.01.2015
Odpověď  Fotky páček, rukojeti a přepínače mám, fotku řídítek mi pošli na email,děkuji. Škoda, že nic z toho, co máš navic, není na prodej.    [JV]   24.01.2015
Odpověď  Jelikož Premiera 100 vlastním, tak řidítka ti můžu vyfotit, co se týče páček brzdy spojky a dekompresoru tak jsou normální sachsikové o to to máš jednodušší Premier je od fy Sachs nakupoval, mám je i všechny navíc ale jsou sehnatelné na burzách nebo v inzerci, kompletní plynovou rukojeť ti též můžu vyfotit mám ji též navíc abys viděl co schánět.Dále je na nich černý přepínač světel Bosch a klasická trumpetka,rovněž mám navíc, rovněž můžu poslat fota.Já totiž motokola Sachs sbírám, líbí se mi.    [PS]   24.01.2015
Odpověď  Zdravím, tak mi už přišel ten posudek od jiného majitele. Vedle nevhodné barvy a těch jednodušších vad ( odstranit kastlík a sehnat brašny, sehnat jiné zadní světlo, otočit nosič, vyměnit některé šrouby za šrouby s půlkulatou hlavou,koupit výfuk a pneu ) vidím v tuto chvíli jako největší problém řidítka ( mé jsou z ČZ98 )a věci s tím související ( páčky, plynová rukojeť ). Tak kdyby jste někdo náhodou měl nebo věděl o nějakém výrobci,prosím o kontakt. Díky. P.S. Jinak jsem také vznesl na odbor dopravy dotaz na možnost registrace, viz. diskuze vedle na vlákně o ČZ98. Tak jsem zvědav, co mi sdělí.    [JV]   24.01.2015
Odpověď  Tak jsem to teď ráno znovu prohlížel s baterkou a na motoru ani na válci opravdu nic není. Prohlídnul jsem ještě i ten zadní náboj a našel jsem tam zbytky loga,pouze té dvojité kružnice, asi se to odbrousilo při poslední "renovaci", chrom určitě nebude původní. Na předním štítu je logo Fichtel-Sachs čitelné, ale tam zase není rok uveden. Nikde na internetu jsem vůbec nenašel info, v jakých letech se tyto stroje Premier vyráběly. Všude se uvádí pouze ve druhé polovině třicátých let. Víte někdo více, zda se vyrábělo např. i ve válce?    [JV]   21.01.2015
Odpověď  číslo motoru je na pravej polovici motora hneď pod valcom niekedy aj na valci.    [Tom25]   20.01.2015
Odpověď  Na motoru není štítek a jiné číslo jsem tam nenašel. Resp. v místě štítku je vyražené stejné číslo, jaké je na rámu, ale to byla podle mě akce předchozího renovátora, asi aby mu seděla čísla jako u Jawy :-).    [JV]   20.01.2015
Odpověď  32551 začína číslovanie rámov Victoria v roku 1939 ale tie mali iný tvar rámu tak ti moja knižka nepomôže. Skus ešte začiatočne čísla motora, na ich základe ti viem zistiť rok výroby. Niekto tu vedel zistiť podla čísla motora rok výroby ale aj výrobcu, ktorému bol motor predaný.    [Tom25]   19.01.2015
Odpověď  Replikový výfuk a koleno na Sachse je pěkný ale nemusí úplně přesně pasovat na Premiéra.
Vzhledem k tomu že replikový výfuk je univerzální, a motokol je více typů tak se musí třeba upravit ohyb a vzdálenost kolena, stačí když porovnám s originálem a vše je jasný, mluvím z vlastní zkušenosti.
Případně napiš na mail a poradím co se týče Premiéra.JT    [jan tomšů]   18.01.2015
Odpověď  http://bikersplanet.cz/cz-detail-403168-moto-pneu- roadstar-26-x-2-25-irc-nr-1-31-j.html    [JV]   18.01.2015
Odpověď  http://etovar.cz/cs/sachs/898-vyfuk-sachs-tsm-9837 -dlouhy.html    [JV]   18.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Rám má vyražené číslo cca 32tis, štítky chybí, zadní náboj je bez označení, tedy asi neoriginální.Pod černou barvou je asi původní zelená - khaki barva, mohla by to být asi varianta viz. foto. Replikový výfuk jsem našel zde http://etovar.cz/cs/sachs/898-vyfuk-sachs-tsm-9837 -dlouhy.html, máte s tím někdo zkušenosti? Pláště 26-2,25 pouze tyto http://bikersplanet.cz/cz-detail-403168-moto-pneu- roadstar-26-x-2-25-irc-nr-1-31-j.html. Měl bych čekat a shánět původní díly ( dají se vůbec sehnat ) nebo je možné je nahradit?    [JV]   18.01.2015
Odpověď  Napíš číslo rámu a motora podla toho sa dá zistit rok a výrobca. Na zadnom náboji máš vyrazené dvojčíslo -rok výroby.    [Tom25]   17.01.2015
Odpověď  řekl bych že to světýlko je nějaký paskvil udělaný z červené odrazky na kolo.    [M.]   17.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dostal jsem k tomu tohle světlo, nemá žádné označení. Nevíte, na co je? Mohu ho nabídnout výměnou za nějaký díl, který mi chybí, případně se vzájemným doplatkem.    [JV]   17.01.2015
Odpověď  Ale jo. Za 24 tis to ještě ujde pokud to chceš renovovat.    [PS]   17.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsme se nakonec dohodli, i díky této diskuzi:-), na necelých 24 tis. Ještě jednou dík. Motor běží, řadí, dostal jsem k tomu ještě jiné zadní světlo ( asi předválečná Jawa ). Je k tomu i "posudek" od jiného majitele, se kterým jsem mluvil, a který potvrdil originalitu většiny dílů, navíc mám možnost využít jeho stroj jako předlohu pro renovaci, hlavně barvy a ruční kresby a linkování. Nejdříve půjde dolů ten kastlík a měl bych shánět výfuk a pláště 26-2,25. Tak kdyby jste měli nějaký tip, budu rád. Zbytek budu shánět po shlédnutí toho originálu. Nevíte o někom, kdo dělá slušné repliky štítků? A na kolik může vyjít nový lak, bez linkování?    [JV]   17.01.2015
Odpověď  o vida, toto mám doma v podobném stavu :-)    [Vulcan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2015
Odpověď  Nerob paniku sadaj do auta, slovnik do ruky, kuk tuto: http://suchen.mobile.de/motorrad-inserat/andere-g% C3%B6ricke-t38b-r%C3%B6thenbach/202273115.html?lan g=de&pageNumber=1&__lp=9&scopeId=MB&am p;sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&ma keModelVariant1.searchInFreetext=false&makeMod elVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVar iant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=M otorbike&segment=Motorbike&maxFirstRegistr ationDate=1940-12-31&negativeFeatures=EXPORT&a mp;noec=1 alebo http://suchen.mobile.de/motorrad-inserat/andere-mi ele-oldtimer-bj-1938-uslar/202350715.html?lang=de& amp;pageNumber=1&__lp=9&scopeId=MB&sor tOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeMod elVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVar iant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3 .searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorb ike&segment=Motorbike&maxFirstRegistration Date=1940-12-31&negativeFeatures=EXPORT&no ec=1    [Tom25]   16.01.2015
Odpověď  Pokiaľ to chceš ako "retro" na frajerinu tak áno, ale ako veterána v žiadnom prípade. Ako už kolegovia napísali je to zlátanina z niekoľkých strojov, a navrátenie do originálneho stavu znamená prakticky novú renováciu.    [Milan Ježík] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2015
Odpověď  To jste mne chlapci nepotěšili, samozřejmě ale za všechny odpověďi moc děkuju. V rámci renovace vidím problém v tom, že renovovat stroje 80 let staré, často vraky, vyžaduje mraky schopností a znalostí, případně peněz. To první nemám, takže musím spoléhat na to, že se mi podaří za slušný peníz koupit něco hotového. Ale ceny, které jsou v inzerci, začínají min. na 40 tis. Kč, ale často mnohem víc. Pro mě je nyní právě 40 tis. Kč max. hranice a více se mi dát nechce. Asi tedy zůstanu u svých stadionů a jawet.    [JV]   16.01.2015
Odpověď  Naprostý souhlas s Tomem25. Jestli si chceš naběhnout tak to kup. A cena? Já osobně bych to nechtěl ani za 25 tis.    [PS]   16.01.2015
Odpověď  Nemas lepsie kupit nieco pred renovaciou? Aj ked aj toto je v postate pred renovaciou a na to je to dost drahe. Chyba tam zasobnik na baterky, kastlik a este nevies ci diely ako ram, vydla, motor, riaditka a kolesa vobec patria ku sebe.    [tom25]   15.01.2015
Odpověď  Ahoj, dík za názor. Na druhou stranu je to ( prý ) pojízdné, ty chyby by se možná daly časem nahradit a hlavně - všechno má nějakou cenu. Kolik je tedy podle tebe přijatelná cena za stroj v tomto stavu?    [JV]   15.01.2015
Odpověď  Tohle nekupuj ani náhodou. Je to podivná slátanina, kterou někdo zrenovoval stylem, jak ho to napadlo a ten nápis Sachs na nádrži je vrchol.Rovněž ten kaslík po straně nosiče. Základ je buď Premier nebo Eska a doplněno tím co dům dal.    [PS]   15.01.2015


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006