Nazdááárr,prosím nemáte někdo čz 150 rikša ? Potřeboval bych buď vidět nebo
poslat nákres krytu řetězu a te sedačky pro dva dozadu.Jedná se o ten velký kryt
jak jsou na něj ty čtyři ůchyty.Při možnosti toto vidět přijedu kamkoliv.Děkuji
moc. [bohumil] 14.03.2007 Zobrazit téma |
| Zdar, mel bych o ne velký zájem, napis mi na mail za co bys menil [meela] 17.12.2016 |
| Mám velký zájem o zadní tlumiče. Ty ještě postrádám. Napište mi prosím na mail. lubojerabek@seznam.cz [Lubi] 17.12.2016 |
| Pokud by jste stál někdo o zadní tlumiče na čz rikša, měl bych jedny, nejlépe směna, či případně prodej, jsou jako tyto na foto. Pavel. [Pavel] 17.12.2016 |
| Zkus uvolnit vzpěru př blatníku a přetočit péro tlumiče o půl kola jako bys to chtěl přešponovat. U mě to pomohlo. [majk] 05.10.2016 |
| Zrenovoval jsem ČZ 150 rikšu a když jsem chtěl vyjet nastal následující problém. Když podržím řídítka rovně a vezmu za přední kolo. tak s ním mohu pohnout na každou stranu tak o 10 cm. Je tam hrozná vůle. Všechny šrouby, které drží přední vidlici k brýlím a k rámu jsem dotáhl, ale je to stejné. Nedá se s tím jezdit, protože řízení je "úplně gumové" Kde může být problém? Napadají mě jedině futra ve vidlici. Poraďte. [Mirda444] 25.08.2016 |
| Podlaha : neměl jste někdo originál ? má být prkená? jak jsou daná prkna dohromady - pero drážka nebo jen ohraněná na tupo a podbitá latkami přes ? potah podlahy : co to bylo nějaká drážkovaná guma ? neměl by někdo foto originálu ? předem děkuji Jirka [jirkap61] 06.11.2015 |
| Výfuky : podle katalogu ND se liší výfuk rikšy od výfuku na pevnou C , předpokládám úchytem , nemáte prosím někdo foto originál výfuku z rikšy , případně vč. kóty umístění úchytu ? Jistě to lze doladit " aby to vyšlo " , ale .., předem děkuji Jirka [jirkap61] 05.11.2015 |
| Výfuky : podle katalogu ND se liší výfuk rikšy od výfuku na pevnou C , předpokládám úchytem , nemáte prosím někdo foto originál výfuku z rikšy , případně vč. kóty umístění úchytu ? Jistě to lze doladit " aby to vyšlo " , ale .., předem děkuji Jirka [jirkap61] 05.11.2015 |
| Jsou již pryč, bohužel, jediné co mohu poskytnout je náčrtek držáků s čepem, rozměry a fota. Pavel. [P.] 16.10.2015 |
| Jsou-li ty tlumiče ještě k mání taky bych měl zájem. Marian 777 916 170 [Marian Šulc] 16.10.2015 |
| mal by som zaujem o tlmiče napište mi prosim na hankotrike444@azet.sk [HANKY] 24.09.2015 |
| Zdravím ve spolek, měl bych navíc jedny zadní tlumiče, pokud by měl někdo zájem, je možné se dohodnout na nějaké výměně apod. [psmotokary] 24.09.2015 |
| Jak jste nasazovali ložisko poloosy do domečku a na diferenciál? Musí být nalisován jak vnější kroužek do domečku, tak vnitřní kroužek na diferák. Jak jste to dávali dohromady? [Mirda444] 01.05.2015 |
| Ahoj Rosťo, kolik bys za rikšu chtěl? Jaká je kompletnost? nemohl bys sem dát foto? [Majk] 23.03.2015 |
| ahoj ja sem sehnal rykšu na renovací ale nemám na to čas kdybí ste mělí zajem mužu prodat ahoj [rosta] 20.03.2015 |
| Bohužel původní rozety nemám, ale již jsem na webu našel firmu, která podobná kola vyrábí a musí se pouze upravit vnitřní průměr a vyvrtat upínací otvory. [Mirda444] 19.03.2015 |
| Máš-li rozety a potřebuješ-li jen ozubené věnce, tak bych to řešil laserovým výpalkem. [jawarmaniak] 15.03.2015 |
| Zdravím, začínám renovovat rikšu a potřeboval bych poradit, zda někdo nevíte, kdo by mi vyrobil ty dvě rozety s 28 z. Jedna je na diferáku a druhá na náboji předlohy. Díky [Mirda444] 11.03.2015 |
| Počet vyrobených kusů ČZ 150 rikša je 3185ks [ČZtomi] 21.12.2014 |
| já právě taky o jedný vím ale majitel neprodá a přitom mu to doma stojí zaházený bordelem [jenda] 21.12.2014 |
| renovovaná rikša je v Písku, napiš na emil.eiselt@seznam.cz [emil] 21.12.2014 |
| tak to by zaujimalo aj mna ja som nal dve ostala mi jedna [HANKY] 21.12.2014 |
| zravím vás tu chtěl sem se zeptat kolik se vyrobilo kusů rikšy? [jenda] 20.12.2014 |
| Najdu ty výkresy a ozvu se, já jsem je nesehnal. Za případný kontakt na trubky předem děkuji. [majk.speciál] 29.01.2014 |
| Proč by ty trubky nikdo nevyráběl? Na hydrauliku se vyrábějí silnostěnné, bezešvé. (surové, v pozinku i v nerezu) [Jirka12] 28.01.2014 |
| Zdravím, bral je na moto, jelikož je neměl, asi jako většina lidí, já jsem paradoxně pouštěl rezervní. Jinak výkres a náčrtek jsem myslel na toto. [psmotokary] 28.01.2014 |
| Tak to mne mrzí, za nabídku děkuji, ale výkresy už mám. Mám je nakreslené od pana Šimončiče i s fotodokumentací. Horší je to s materiálem, ze kterého jsou tlumiče vyrobeny. Sice jsou silnostěnné trubky ve strojních tabulkách uvedeny jako normované, ale nikdo je nevyrábí:-(. Pružiny už mám vyrobené. Přesto díky za odpověď třeba se zas někdy nějaké tlumiče objeví. P.S.: Nevíte zda je náhodou kupující nebral jen do rezervy? Třeba by se slitoval :-) [majk.speciál] 28.01.2014 |
| Jsou již pryč, jediné co mám jsou fota držáků, čepu, podložky apod., snad i s náčrtkem a rozměry. [Pavel] 28.01.2014 |
| Je to sice dýl podle data příspěvku, nicméně to zkusím. Ty tlumiče na rikšu 150 bych docela potřeboval, můžeme se nějak spojit? tel: 777916170 [majk.speciál] 27.01.2014 |
| kdyžtak tedy napište co sháníte, díky ... jirkap61@seznam.cz [jirkap61] 02.09.2013 |
| Zdravím, případně bych měl zadní tlumiče na rikšu, pokud by někdo měl zájem, třebas by jsme se nějak domluvili na směně apod. [psmotokary] 31.08.2013 |
| Ale jinak se samozřejmě pak kryt řetězu dával, když tam ručka už nezavazela. [jawarmaniak] 13.08.2013 |
| Kryt řetězu nebyl. Rikša měla velký plechový kryt kolem celého zadku rámu, zasahující i nad kastlíky. Kousek řetězu mezi motorem a kastlíkem byl nekrytý. Přikládám fotku stroje mého kamaráda. [jawarmaniak] 13.08.2013 |
| Aha,tak mne to pripadalo,že to bolo pri tom brzdovom bubne,preto to na ktorej strane,do ktorej reťaze :-),ale od motora nebol kryt reťaze - možno nejako vyrezaný? [tibisz] 13.08.2013 |
| Na pravé. Nalevo řetěz není :) držák byl uchycený za zadní držáky motoru. Rikši to dnes nemají, protože to nemělo pojistku v horní poloze, takže to mohlo za jízdy spadnout, takže se to sundávalo. Taky jsem nepochopil, proč nevyužili buben na rozetě, který byl prázdný a nebyly v něm ani brzdové pakny... stačilo jen lanko a nějáká páčka s aretací.. [jawarmaniak] 13.08.2013 |
| Na ktorej strane bola tá ručná brzda?,na žiadnej moto som to nevidel,iba v katalogu.Je zaujímave,že tam mali nevyužitý brzdový bubon a vymysleli západku :-). [tibisz] 13.08.2013 |
| Ten "štítek" bude nějaké skladové evidenční číslo fabriky, který rikšu provozovala. Tovární to není. [jawarmaniak] 12.08.2013 |
| "Ručka" byl jen pásek oceli, kterým se zajelo do řetězu a ten se tak zablokoval. [jawarmaniak] 12.08.2013 |
| ruční brzda- namáte prosím někdo nafoceno v reálu - umístění , jak fungovala , aretovala nožní páku nebo jak ? díky jirka [jirkap61] 31.07.2013 |
| - detail štítku na torzu - máte na své rikše něco takového ? nebo stopy po nýtech v těchto místech díky jirka [jirkap61] 31.07.2013 |
| ještě k té třetí rychlosti : rikša kolečko předlohy III.-18z. ( moto 150C má 19z.) rikša kolečko hlavní III.-19z. ( moto 150C má 18z.) zdrojem info jsou dobové katalogy [jirkap61] 31.07.2013 |
| p.Marčík k rikše píše : " prodloužená horní rámová trubka dostala silnějí sílu stěny a v převodovce došlo k úpravě převodového poměru třetí rychlosti" - pořídil jsem zadní odřízlou část rámu pro rikšu , zmiňovaná horní rámová trubka je nadívaná plnou tyčovinou ; tyčovina není až do konce trubky končí cca 5cm před koncem trubky , tedy pokud nedojde k přeříznutí rámu , těžko si takového vyztužení někdo všimne - mohl by někdo z majitelů kouknout do zadní částí trubky a potvrdit tento způsob vyztužení ? , díky Jirka [jirkap61] 31.07.2013 |
| dobrý den sháním kontakt na pana majk.special meil co má v odkazu nefunguje marian.sulc@libela.cz nejde.dík za odpověd.ncs.jansa@seznam.cz díky [josef] 22.02.2013 |
| Pokut by jsi to neměl daleko do Písku, mám nákladní po renovaci [Mirek] 18.01.2013 |
| můžeš mi prosím napsat ty dvě čísla kt. máš , díky [jirkap61] 17.01.2013 |
| - prosím měl bych dotaz , nevíte řadu výrobních čísel pro rikšu 150C ? nemám bohužel na své štítek ani původní motor . [jirkap61] 17.01.2013 |
| .. [jirkap61] 17.01.2013 |
| další [jirkap61] 17.01.2013 |
| Propagační mat. holandského importéra ( nedávno se prodávalo na aukru ) [jirkap61] 17.01.2013 |
| Pár měsíců nazpět se prodal jeden blatník z vozíku na aukru, myslím, že snad i s utrženou trubkovou vzpěrou za cca 400 kč, čekám, že si jej někdo zakoupil spíše na rikšu. [Pavel] 02.01.2013 |
| OK. Nebo nech udělat blatníky z vozíku a já ti věnuju rikšové :) Tlumiče pošlu, ale musím to dohledat na druhém PC. [jawarmaniak] 02.01.2013 |
| díky , výkres tlumiče prosím pošli . Vozík vč.blatníků mám, uvažoval jsem pokud bych nesehnal rikšové nechat vyrobit u Treschlů repliky , ti ale chtějí vzor , použil bych tedy blatník z vozíku , můžeš mi ještě příležitostně změřit na podélném hřbetu celkovou délku blatníku a to vynechání prolisu pro světlo a ještě vyfotit bl. ze strany krycího plechu , předem děkuji . Příp. kdybys někdy sehnal vozíkové a tyto pouštěl zkus napsat . [jirkap61] 02.01.2013 |
| Má a nemá. Je to stejný výlisek, ale blatníky rikši mají na horní straně blatníku plochý prolis pro světla. Taky mají rikšácké na vnitřní straně nabodovaný krycí plech. Uchycovací otvory blatníků jsou jinde. Co se týče nárazníku a tlumičů, tak ti můžu poslat výkresy. Tlumiče byly speciálně pro rikšu, ale už jsme je taky vyráběli. Anebo kontaktuj tutoho: motojawa.net Ten je na webu dokonce nabízí na prodej. Jen mu aktuálně ten web nejede... [jawarmaniak] 02.01.2013 |
| Prosím o rady : má rikša a vozík ČZ shodné blatníky ?( pokud pominu vnitřní krycí plech u rikšového bl.) ; dále p.Marčík píše " v převodovce došlo k úpravě převodového poměru třetí rychlosti " - kolik má tedy rikšová trojka zubů? , zadní tlumiče korby ev. sedla , byly extra vyrobené pro rikšu nebo použity z něčeho stávajícího ; zadní nárazník - můžete mi prosí někdo změřit pr.trubky . Předem děkuji [jirkap61] 01.01.2013 |
| jojo, vím. Už mi pár rikš rukama prošlo a teď zrovna dávám jednu dohromady, takže není problém cokoliv odměřit... [jawarmaniak] 03.02.2012 |
| Právě podle úchytů přívěsu to vypadá že by to bylo možné.Rikša Céčko byla důmyslně vyřešena obdobně jako u péráka - základ tvořil standartní rám a k němu byla uchycena zadní část která je přitom demontovatelná.Pokud si majitel ještě pořídil blatník a zadní kolo, mohl si případně z rikši během chvilky udělat plnohodnotný motocykl. [Martin Štindl] 03.02.2012 |
| Jestli je přímo toto úprava pro zadní rám nevím, ale asi by to šlo. Zadní spodní oko bylo na místo závitu pro tandemové stupačky. [jawarmaniak] 03.02.2012 |
| Při prohlížení databáze mě zaujala zadní část jedné nálezové ČZ 125C-ZP z roku 1952. Napadlo mě že se jedná o úpravu zadní části pro rám přívěsu na standartní rikšu.Normální rikši mají uchycený přívěs k upravenému rámu neodpruženého C,ale tady to vypadá že se někdo snažil upravit odpruženou verzi - předpokládám to podle zakrácených závitů stupačky tandemu.Chtěl bych se zeptat majitelů ČZ 125/150 rikša jestli je teoreticky možné upevnit rám přívěsu i na takto upravenou odpruženou verzi,počítám že v tomto provedení se muselo vyřešit uchycení v přední části vidlice a nešel uchytit standartní krycí plech vidlice. [Martin Štindl] 02.02.2012 |
| Tož klobouk dolů před šikovnýma rukama. Oba kryty jsou pěkný. Jen mám pocit, že ten velký by měl mít
i horní (přední) hranu do kulata. Pokusím se vložit fotku originálu. Ale je fakt, že jsem už někde
viděl i takhle rovný kryt na nějaké origo fotce. [majk.speciál] 22.10.2008 |
| hezky se ti to povedlo.sice za tu dnešní překližku by tě tu spoustu lidí sežralo,ale já taky myslim
že je lepší než prkna.a sprej od wurtha dosvědčuje,ž pracuješ jen s nejkvalitnějším vybavením dílny. [jaromir-noskov] 21.10.2008 |
| Malý kryt byl na výrobu daleko jednodušší než ten velký,toš tak. [bohumil] 21.10.2008 |
| Já si ten kryt musel taky vyrobit,ten velký i ten malý.Byla to docela fuška ale myslím že se to
povedlo... [bohumil] 21.10.2008 |
| Zdravím Rikšaře, Renovuju právě Rikšu (spíš vyrábím znovu) a tak můžu taky přispět. Ložiska do
domečku jsou nesehnatelná. Varianta 1. vyrobit nová - nikdo to asi nezvládne. Varianta 2. zvětšit
otvory v domečcích a dát tam sériová ložiska. Rozhodl jsem se pro 2. Mám to mít příští týden hotové
a tak sem potom dám označení a rozměry. Taky mám možnost půjčit si originál kryt řetězového soukolí
( ten velký), jen mi chybí někdo, kdo by to solidně vyrobil. Nemáte nějaký typ? Totéž platí o malých
blatníčcích. Kontaktoval jsem pana Bujárka ze Semil, ale ten už nic moc nechce dělat. Dále jsem
řešil silentbloky a čepy do nich. Mám to hotový, tak kdyby někdo potřeboval pomoct, ať se ozve. [majk.speciál] 21.10.2008 |
| Já tam nechal ložiska v diferáku původní,byli v dobrém stavu.Máš ale pravdu,ptal jsem se po nových a
žádný tam nepasujou.Kdoví zčeho to je... [bohumil] 12.10.2008 |
| Jen si udělám reklamu :) - podařilo se mi získat katalog ND a manuál na rikšu 150C, takže pokud by
někdo potřeboval, tak to najde u mně na webu ;) [jawarmaniak] 12.10.2008 |
| jenik,hlavně abys to někdy dodělal.máš samý nekonečný příběhy. [jaromir] 12.10.2008 |
| Prosím tě Bohumile jak jsi řešil uložení poloos?Mam na mysli ty domečky které jsou z obou stran
diferáku,v kterých jsou takové atypické jehlové klece.Dnes se nic podobného nevyrábí a já tam mám
vůle že se ty jehly přetáčí.Kdyby měl někdo nápad jak to nahradit byl bych moc rád. [jeeenik] 12.10.2008 |
| Nemyslel jsem domácí výrobu, ale někteří lidé jako rikšu označují i jiné tříkolky například
Orthopedii. Proto se ptám, protože třeba právě u ni je číslo motoru a rámu rozdílné. Tvůj stroj je
jak vidím originál rikša ČZ, v tom případě by podle mě měla být čísla na rámu i motoru shodná.
Patrně byl motor měněn, podle čísla je o rok mladší než rám. To číslo 1955 nevím. [Freddie] 07.03.2008 |
| K tem ložiskám,motor je sériový čz 150 tak nevim proč sů tam válečkový ložiska.To tam musel nejaké
kujón dat... [bohumil] 07.03.2008 |
| bohužel se nedochovala původní nástavba(sedačka).I podle barvy je vidět že byla určena na vývoz [jeeenik] 07.03.2008 |
| Kdybych měl domácí výrobu tak nebudu mít tyhle otázky,a nedám to sem.Každopádně moc děkuji za
reakce.Jenom by mě ještě zajímalo to číslo na rámu(1955)a ty ložiska?Kdyby jste znaly někoho kdo
rikšu vlastní nebo jste dokonce majiteli,tak sem hoďte rodné čísla rikši a třeba i foto.Vím jen ze
svého okolí že se jich dochovalo dost,tak by se jich mohlo sejít hodně i tady.Určitě to bude
užitečné pro hodně lidí.Díkes a rikšám zdar. [jeeenik] 07.03.2008 |
| K tomu číslu,já nemám na rámu žádné číslo ani dírky na štítek kam by mohl byt přinýtovaný.Toš tak. [bohumil] 07.03.2008 |
| Nechápu úplně dotaz. O jakou rikšu jde? Pokud je to orig. výroba ČZ, tak číslo motoru i rámu by mělo
být podle mě totožné, pokud je to tříkolka vyráběná jiným výrobcem používající motor ČZ, pak jsou
čísla rozdílná. [Freddie] 06.03.2008 |
| Měl bych dotaz taky na téma rikša.Hlavně chci poprosit Freddieho o ujasnění některých věcí.Mám rikšu
150c č.stroje(na štítku)je315007,ale jediné číslo na rámu jsem našel na dorazu stojánku
1955.Mimochodem mám ještě klasiku 150c a ta tam má 1956.Ještě k rikše, č.motoru je333237,a otázka
zní:jak to má být aby to sedělo.Ještě bych se chtěl zeptat jestli je možný že je klikovka uložena
origo na válečkových ložiskách.Díky za každou radu,odpověď [jeeenik] 06.03.2008 |
|