MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316193 příspěvků |8188 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 29 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Odpověď 20.7.2024 14:02  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma Zdravím všetkých priaznivcov historických motocyklov. Chcel by som sa spýtať, kdeďže mám doma ČZ 150C, je odofotená motorka na obrázku 150 t ? Je to originál, alebo sú tam prerábky? Karburátor bol otvorený, bez krytu? Je možné zaslať aj podrobné foto mailom    [Jurajpol]    15.07.2007     Zobrazit téma  
Odpověď  Mám asi 8 rámů na CZ 125t a 150C z toho jsou 4 takové jako na foto a to podle úchytů nádrže - 125t a jsou prostě na T sedačky ale mají i některé klasické vyztužení u krku jako to mívají Ccka. Ale všechny mají tlumiče! u jednoho je dodělání tlumičů evidentní ale některé na to zas nevypadají. Když by někdo chtěl takovej mezitypovej rám z toho důvodu, že se mu jednoduše líbí nebo jinýho napište. vyměnim ho za neodpruženej nebo prodam za standardní peníz kolem tisícovky. Nemám pro ně vyžití.    [Michal CZ150CT]   20.06.2011
Odpověď  Nene,Lukáši ta panelka je z roku 1972 jestli se nepletu a je s hranatou nádrží tedy jedna z posledních.    [Mica]   19.03.2009
Odpověď  TO MICA: První panelky, ale měli stejná kola jako kývačky. Toto tedy skutečně mohlo být originál.    [Lukáš]   19.03.2009
Odpověď  Michal 14:přesně jak říkáš,taky kamarád kupoval panelku 250 od pána který byl opravdu první majitel dle tp A KUPOVAL MOTORKU JAKO NOVOU u nás ve městě v mototechně a když ji vytlačil z garáže tak jsem se zhrozil co to je za bastl.On tvrdil že je to originál tak jak to koupil mototechně.Byly tam kola z kývačky,a spoustu věcí jiných.Kamarád ho vzal bokem a cenu snížil z 5000 na 4000 a dál jsme to neřešili.Takže taková tvrzení "tak to byl od nova" apod. již neberu v potaz a řídím se podle sebe a chytré knížky nebo internetu.    [Mica]   17.03.2009
Odpověď  Je pravda že se na některý věci zapomíná snadno, na neodpružené zetce jsem měl původně jiný přední blatník - upravený téčkový - a musel jsem ho vyměnit. Jsou to tak 4 roky a skoro jsem na to zapomněl, když jsem se podíval na starou fotku tak jsem si teprve vzpomněl... :-)    [Meela]   16.03.2009
Odpověď  Aniž bych chtěl polemizovat s Martinem, podle mých zkušeností je potřeba i vzpomínky pamětníků brát někdy s rezervou. Jednou mi dva takoví staří pamětníci přesvědčivě tvrdili, že na céčku s chromovanou nádrží byla vždycky chromovaná matice tlumiče řízení a že bakelitová tam nepatří. Když jsem se je snažil přesvědčovat, že na céčkách byly sice různé typy matic, ale všechny bakelitové, smáli se mi že o tom nic nevím, oni to přece dobře pamatují...
Hodněkrát už jsem taky viděl motorku evidentně složenou z dílů různých typů o které majitel tvrdil, že je to takhle původní "protože děda s tím určitě nic nedělal"...    [Michal14]   16.03.2009
Odpověď  Tibisz:To na té fotce od F. bude nepochybně upravované Téčko,už podle úchytů stupaček spolujezdce.Možná i přední vidlice je také upravovaná z Téčka,na fotkách v aukci je vidět upínka na řidítka se dvěma šrouby.    [Martin Štindl]   15.03.2009
Odpověď  Či amatér, alebo továrny - je to ale mix dielov TC pri pohľade na motorku T, alebo C. Určite takéto stroje sú, možno aj továrenske. Možno v roku 51 objavili v sklade T rám, tak ho posadili do prípravku a navarili mu držiaky klzákov, to ostatné je v pohode zameniteľné. Nesedí k tomu držiak húkačky, keď aj pevné Cčka ho najprv mali ako T, ibaže bol odstránený pre pumpičku ??? NA fotke od F je aj predný blatník Tčkovy s upravenými vzperami - spodné sú prichytené k priečne prinitovanej pásovine, ktorá na Tčku prečnieva na oboch stranách blatníka. C to má ináč. Asi je to tak aj vpredu pod číslovou tabuľkou? Rúrka na kývačku sedačky je tiež dovarená. Ja tak isto nič tvrdohlavo netvrdím, iba čítam fotografie a poznatky, ale rád sa nechám poučiť.    [tibisz]   15.03.2009
Odpověď  K té fotce od F.Já osobně bych tvrdohlavě netvrdil že je to mix TC.Vidlice s předním blatníkem je jasně Céčko,zadní blatní je typ T asi s upravenými vzpěrami,rám podle vzhledu s největší pravděpodobností Téčkový s úpravou pro kluzáky zadního kola.
Jenže...
Před třemi lety při výletu na Zemskou bránu jsem se na parkovišti za mostem setkal s jedním důchodcem který tam dorazil na Céčku,byl to velice pěkný stroj v původním stavu.Já sám jsem byl na Céčku a dali jsme se do řeči ohledně našich motorek.On Céčko zdědil po otci.Všiml jsem si že jeho motorka má Téčkové sedlo a nádrž,rám kromě úchytů sedla a pružin Céčkový,zbytek čistě typ C.Upozornil jsem "znalecky" majitele že má zaměněné díly a upravený rám.Překvapeně odvětil že si nepamatuje že by na motorce jeho otec a on samotný něco vyměňoval či upravoval.Pozorněji jsem to začal zkoumat,na rámu nebyl ani náznak nějakého ubrušování,dovařování či přestříkávání.Rám měl prostě standart zadní odpružení,úchyty dvou schránek,uchycení klaxonu na středové vzpěře,držák pumpičky podél vzpěry a vyosení výr.štítku,k tomu nosné čepy stupaček měli původní zajišťovací kolíky.Ale místo Céčkové houpačky předpisově přivařené úchyty pro téčkové sedlo,přední úchyt měl dokonce ve spodu mističku pro rozpěrný držák baterie.Pán dokonce ze schránky vyndal velký techničák i s původním typovým osvědčením,nikde žádná zmínka o výměně rámu,čísla v obou dokladech,na motoru a na štítku prostě seděla.Osobně mohu říci že jsem na to vyloženě zíral jak tele na nový vrata.Bohužel jsem tenkrát nevlastnil foťák a neměl u sebe ani nic na psaní abych to zdokumentoval,pamatuji si že rok výroby byl 1951.
Nejde mi do hlavy proč by někdo z rámu uhvízdnul Céčkový držák sedla a nakrásně ho upravil pro Téčkové sedlo s Téčkovou nádrží a dovoluji si tvrdit že to bylo na 99% čistě tovární.    [Martin Štindl]   14.03.2009
Odpověď  Tak, ako píše Michal 14. Navyše je na zadnom blatníku držiak pre dvojsedlo, má to otočený držiak riadidiel, tá rozeta má na originál bubon C navarený veniec vyzerajuci na ČZ šport - 470 apod. priemer 230 mm - je vidieť polovičné otvory kruh, obdlžník. Motor má mať zakrytý karburátor. K druhej foto ako píše Meela - tiež MIX TC.    [tibisz]   14.03.2009
Odpověď  Normální modernizovaný téčko - předek z céčka a přivařený zadní kluzáky. Byla to běžná úprava, která teď štve hodně lidí, co by chtěli zetku zrenovovat a najednou zjistí, že potřebují jinej rám :-)    [Meela]   14.03.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Objevil jsem zajimavy typ CZ150c, viz. http://www.aukro.cz/item581159639_ram_cz_150_c.html. Neni to jedina motorka, ktera ma takovyto ram, tj. odpruzeny zadek, nadrz t, sedlo t, co jsem videl. Vzhledem k tomu, ze jsem mel moznost videt tento ram na vlastni oci, nezda se, ze by nekdo urizl, zavaril/zakytoval otvor pro pruziny klasickeho c-ckoveho sedla. Setkal jste se s tim nekdo? Existuje nejaka zminka v dokumentaci?    [F.]   14.03.2009
Odpověď  Řekl bych , že to je rozeta z jawy 21 :-)    [Pívas]   20.11.2007
Odpověď  Malé upřesnění - psal jsem že z céčka je zadní kolo s rozetou, ale teď koukám, že ta obří rozeta tam samozřejmě nepatří. Buď je upravená, nebo pochází z něčeho uplně jiného.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.07.2007
Odpověď  Předně žádný typ 150T se nevyráběl. Motorka na fotce je evidentně složená z dílů dvou různých typů - T a C. Původně to možná bylo téčko, které někdo po domácku modernizoval, což nebylo nic neobvyklého. Z céčka je motor, zadní kluzáky se zadním kolem a rozetou a pravděpodobně i rám. Teoreticky by mohl být převařený i z téčka, to se dá bezpečně poznat z některých detailů které na fotce nejsou dobře vidět, ale i z toho mála co vidět je myslím že je rám vyměněný za céčkový (zdá se mi že vidím úchyt hustilky a i úchyt sedla vypadá na céčko i když je spláclý aby na něj pasovala téčková nádrž. Víceméně vše ostatní je z typu 125T včetně kolen, výfuků a zadního blatníku, který má pouze upravené vzpěry.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.07.2007
Odpověď  ČZ 150 T, neexistuje, je to zložené z minimalne dvoch typov a možno aj s prevareným rámom. Prejdi do sekcie o motocykloch ČZ 125/150 a ak máš, daj tam ešte nejaké fotky. Uvidíme.    [M.]   20.07.2007
Odpověď  Na snímku je zřejmě typ t s vyměněným rámem a motoren z typu c (tedy pokud má rám otvor pro centrální pružinu sedla).
Pokud jej chcš renovovat tak přeji mnoho zábavy.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.07.2007


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006