MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307268 příspěvků |7553 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 134 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Odpověď 22.10.2020 04:45  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma Šelest na trojku
Zdravím,
na mojí Zetce se objevila drobnost a netuším, kde by mohl být problém. Na zařazený třetí rychlostní stupeň se odněkud z pravé strany ozývá šelest, který dost připomíná tření kovu o hliník (na jedničku i dvojku bez problémů). Zkoušel jsem sundat pravý kryt motoru, aby vyloučil řetěz, a vypadá to, že to je něco s převodovkou. Po stovkách kilometrů s tímto šelestem totálně odešla obě ložiska hlavní předlohy - viz foto. Má-li to spojitost, nevím. Každopádně po vizuální prohlídce, jsem žádné místo, kde by mohlo probíhat tření kovu o hliník, nenašel. Ložiska pro předlohu jsem dal nová, všechno vyčistil, složil, ale problém šelestu se neodstranil.
Znovu půlit motor se mi moc nechce, když vím, že neobjevím nic nového. Na radu známého jsem nasypal do oleje trochu drobných korkových pilin, no efekt na šelest prozatím nulový.
Nemáte někdo představu, co by šelest tření kovu o hliník na trojku mohl způsobovat? Díky za jakékoliv rady a nápady.    [Milan P.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů   22.05.2017     Zobrazit téma  
Odpověď  Zdar, za mě je problém v tom, že je vůle v uložení ložisek převodovky a při provozu se mění jejich osová vzdálenost, proto to vydrolené kolo 3 rychlosti.    [Josef]   27.08.2020
Odpověď  Upřednostňuji dvě ložiska bez labyrintu s usazením na hřídel + nahřátí pravého karteru.    [Martin Štindl]   25.08.2020
Odpověď  ahoj zeptám se jak postupovat při sestavení motoru právě v místě ložisko labyrint, filcový kroužek. Nasadit labyrint a ložisko na hřídel a pak ohrát pravý blok a sesadit, nebo nejprve ložisko do pravého bloku a pak ohřát na sesadit. Jak určit v druhém případě v jaké poloze má ložisko být?    [Mirek]   21.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tohle je určitě příčina problému. Přesuvná páka je možná v této části odlomená nebo opotřebená, západka by neměla ale vůbec takto vyběhnout z vybrání. Je možné že je už značně opotřeben vodící čep na přesuvné páce a tím vznikla větší vůle která způsobí že při zařazení západka vypadne z vybrání. Měla by to vyřešit výměna za kloudnou sestavu přesuvného mechanismu.    [Martin Štindl]   04.06.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem asi našel příčinnu tlaku segrovky na labyrint - při zařazení trojky úplně nahoru západka přesouvací páky vypadne z přesouvací páky samotné a tím tlačí celý řadící segment doprava k pravému karteru a tlačí na segrovku a tedy i na labyrint. Ovšem nemám tušení jak to opravit (krom správného řazení trojky za jízdy :o)
Zatím... ještě se podívám na řadící segement samotný, třeba se tam někde něco vylomilo.    [Milan P.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.06.2017
Odpověď  Ložiska v levém karteru jsou ok - obě na svém místě, zafixované segrovkama. Hřídele se suvně nikam neposouvají. I když jak na to teď koukám, náznak stejného problému ozubeného kolečka se začíná dělat i na novém. Foto později.    [Milan P.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.06.2017
Odpověď  a jaké je uložení ložisek v levém karteru?    [a]   03.06.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prostor pravého karteru. Evidentně musím zalepit ložisko hlavní hřidele. Jinak celá rozborka od fungující motorky po rozpůlený motor 1,5 hodiny. Asi můj rekord...    [Milan P.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.06.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Segrovka u trojky.    [Milan P.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.06.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem to dneska kuchnul a o moc chytřejjší nejsem. Segrovka u labyrintu je ošoupaná, ale hřídel samotná není hnutá, ložisko i segrovky v karteru jsou ok. Ovšem prostor je plný hliníkového prášku s olejem, i když jsem to naposled čistil. A tolik materiálu ani na labyrintu snad neubylo. Ještě to budu muset více prohlédnout, ale fakt tam nevidím nic zásadního :(    [Milan P.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.06.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nedošlo tedy k půlení motoru? Jestli segrovka nepraskla tak se těžko posunula hřídel, segrovka sedí v zámku vnitřním okrajem a spíše praskne než aby se prohla - ale podle fota koleček tam muselo dojít k posunu alespoň o 2mm, takto se na normální sestavě převodovky "omlet" ozubení nemůže.
Pokud se tedy s hřídelí nic nedělalo tak asi segrovka u ozubeného kolečka stále brousí ten labyrint, vhodnější by bylo motor rozpůlit a udělat kontrolu usazení převodovky.
Jinak když se přistoupí na náhradu labyrintu na ložisko, tak je vhodné osadit nekryté ložisko(kryté jednostraně usadit směrem k řetězovému kolečku). Také pod spojkové víko je vhodnější papírové těsnění než tmel - tím je nepatrně větší mezera mezi víkem a spojkovým košem ale především papírové těsnění snese opětovnou demontáž a montáž což je v případě poruchy spojky či prasklé vratné pružiny startování výhodou.    [Martin Štindl]   30.05.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Konečně jsem se k tomu po čase dostal. Segrovka vyznačovala nějaké to opotřebení (na fotce položená na hřideli), tak je možné že to v záběru na trojku segrovku ohlo a posunuje hřídel. Dal jsem tam obdobu naší 12mm (imperiální, metriku tu nikde neseženu), a šelestí to o něco méně. Stále však dostatečně na to, aby to šlo slyšet za jízdy. Tak budu doufat že se to nikde nerozsype, a až to budu někde na cestě půlit, dám třeba rovnou místo labyrintu druhý zapouzdřený ložisko.    [Milan P.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.05.2017
Odpověď  Díky Martine, toho vybroušeného labyrintu jsem si nevšiml. Ségrovce hřídele předlohy jsem nevěnoval pozornost, ale podívám se na to, to je naštěstí otázka pár minut. Díky a ozvu se se zjištěním.    [Milan P.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.05.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Podle fota těch koleček nesedělo ozubení proti sobě, u motorů ČZ 125/150 vlastně nelze nějak vymezovat hřídele - obě jsou vlastně polohovány ložisky v levém karteru(u spojky) kde jsou obě ložiska zajištěna oboustraně pérovými kroužky. Nepraskla náhodou segrovka zajištění hřídlele předlohy(katalog str.10-11 položka 13)? Možná se tak nezajištěná drážková hřídel při řazení posunula doprava(ke straně zapalování) - podle fota to tak na labyrintu i vypadá že si tam segrovka vybrousila pro sebe prostor.    [Martin Štindl]   22.05.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jinak takhle vypadalo kolečko třetího převodového stupně. Taky zajímavý... Ovšem zvuk stejný šelestu stejný.    [Milan P.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.05.2017


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006