MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 309753 příspěvků |7690 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 31 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Odpověď 14.4.2021 13:23  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma Potíže se zapalováním- sachs 98
Co ještě může způsobovat jev, kdy fajfka dává jen slabé rány? Rotor neškrtá o cívky, po výměně několika kondenzátorů pořád to samé, odtrch i předstih ideální, a fajfka v pořádku. Děkuji za možné rady a postřehy. Jakub.    [JakubKRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům   08.03.2021     Zobrazit téma  
Odpověď  Ano, principiálně je možné nechat uvnitř magneta pouze budící nn cívku a zapalovací cívku použít externí. Kolik závitů a jakého drátu navinout na jádro, to přesně neporadím. ALE - primární část té staré prošvihnuté cívky většinou bývá dobrá, tedy by možná šlo odstranit pouze to probité vn vinutí a zbytek v dobrém stavu použít k buzení externí vn cívky. Vše ale bez záruky a třeba odzkoušet...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2021
Odpověď  Monty, děkuji za odpověď i za odkaz. Pochopitelně, nejsem elektrikář, proto se zde ptám. Ale uvažoval jsem tím směrem, že bych tuto starou cívku navinul O,6 drátem jako světelnou a propojil ji s vnější Indukční, stejným způsobem jako se to řešívá např. u stadionů. Tam jsem to takto řešil asi před deseti lety a zapalování šlape na první dobrou...Ale každopádně moc děkuji. J    [JakubK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2021
Odpověď  Je vidět, že o funkci té věci moc nevíte. Myslíte, že si tehdy v Německu komplikovali život tenkým drátkem, kdyby to nebylo nutný?Samozřejmě musí být nový vinutí stejný, a nezapomente, že tam je 10 000 voltů minimálně. klidně 40 000voltů......... Cívku prostě musí opravit profesionál, fakt to nepřevinete doma u PC podle návodu z Youtube.........

Todle je osvědčená zkušená firma, doporučuje 10 z deseti veteránistů https://www.dynamazahradnicek.cz/ .    [Monty]   08.03.2021
Odpověď  Děkuji oběma pánům za odpověďi. Magnety v porovnání s rotorem ze zetky nebo stadiona se zdají o něco slabší, ale snad ještě ne úplně vyždímané, ale na tu cívku jsem měl podezření.... Mám ještě jeden dotaz: V sekundárním vinutí bylo použito asi 15 vrstev vlasového drátku... Při převinutí je nutné pět použít tento nebo lze použít silnější a méně vrstev? JakubK    [JakubK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2021
Odpověď  v první řadě špatná cívka,a potom slabej magnet. Je to prostě 80 let starý.......    [Monty]   08.03.2021
Odpověď  Buď někde v primárním okruhu svod na kostru (méně pravděpodobné), nebo slabá megnetizace rotoru, nebo proseknutá (sekundární) zapalovací cívka - nejspíš.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2021


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006