Zdravím, praskla mi vratná pružina startovací páky na ČZ 150C. Koupil jsem repliku pružiny, ale ta
je trochu jinak vinutá (původní má oba zobáky téměř proti sobě, nová má zobák na hřídel pootočen o
90° proti směru hodin vůči zobáku do karteru. Při montáži mi vznikl problém s nazazováním, pružina
je příliš tvrdá a tuhá, musel jsem zhotovit přípravek na nasazování, jinak nešla nasadit. Problém je
že zobák v karteru se po cca 5x vracení startpáky ohnul a vypadl z karteru. Druhá replika udělala
totéž, navíc se trochu vymáčkala dirka v karteru. Ptám se zda je ta pružina správně navinutá nebo
mají být zobáky cca proti sobě. Případně prosím o kontakt na výrobce lepší repliky. Je správně když
mám dirku v hřídeli o cca 90° ve směru hodin vůči díře v karteru?( tzn. že repliku musím natahovat o
180°, původní jen o 90°) Na fotkách je vlevo původní pružina a v pravo již replika se zdeformovaným
zobákem do karteru. [Miiira] 21.01.2008 Zobrazit téma |
| A kde jsi ji koupil? Já mám krabici od bot plnou replikovejch zmetků když jsem byl ještě nadšený, že se " to dá sehnat nové". Nejvíc nepasujících věcí mám z Ústí. I tuto pružinu. [batoh] 22.06.2023 |
| Nejsmutnejsi je ze dnes koupena replika je stejnej smejd jako to co se tady resil pred patnacti lety... [smajchl] 02.05.2023 |
| Nakonec jsem na burze zakoupil pružinu u Motoren a naprostá spokojenost, nenatahuje se a funguje to tak jak má. Škoda že si výrobci, případně prodejci díly nezkouší po kvalitativní stránce, aby se předešlo poškození starých strojů :( Teď už se budu bát každé repliky. [efffe] 15.02.2016 |
| Pěkná práce, já jsem byl dnes v pérárně, ale moc jsem nepochodil, výroba by stála kolem 3000. Našel jsem ale zde http://www.motoren.sk/shop/detail/757 pružinu která vypadá dobře a má zobáčky proti sobě. Zkusím to ještě na burzách. [efffe] 24.09.2015 |
| a final [kvasky] 12.08.2015 |
| druhá strana nové aretace [kvasky] 12.08.2015 |
| Tak jsem se dostal k opravě, nakonec jsem to udělal po svým. U pružinu jsem ve správném místě nahřál autogenem a po ubrání jednoho závitu ohnul, aby zobáčky byly proti sobě. Dále jsem z nerezu udělal novou aretaci, kde jsem vytočil čep kterej se opírá o místo žebra na karteru. Z fotek snad patrno. Pružinu jsem po ohnutí zakalil do oleje. Pružina se nepřepíná, páka se zatím vrací :) [kvasky] 12.08.2015 |
| tyto pružiny se dají někdy sehnat na burze nové ze starých zásob.pár sem jich tak nakoupil.do repliky bych nešel.zlaté originály. [a] 11.08.2015 |
| Toto mi připadá neuvěřitelné. Přeci nejde vyrábět náhradní díl, jde o náhradní díl byť je zvaný replikou, jen tak. Replika přeci nemůže jen vypadat stejně, ale musí plnit stejnou funkci. Výroba repliky je tedy náročnější, než běžného náhradního dílu, u kterého je důležitý v podstatě jen požadavek na funkčnost. [JB] 11.08.2015 |
| Tak se vyjádřilo moto-usti a smekám před nimi, mají zájem to řešit, zde je odpověď pérárny: Bohužel neznáme pracovní prostředí, kde pružiny pracují. Tyto pružiny vyrábíme dle dodaného vzorku. Byl Vám nabídnut pružinový patentový materiál. Původní pružina může být vyráběna z kalitelného materiálu, nicméně to by určil pouze konstruktér pružiny – např .prostřednictvím výkresu, který ovšem nemáme k dispozici. Do budoucna jsme schopni teoreticky zajistit výrobu z kalitelného materiálu, nicméně je nutné počítat s delší dobou dodání a vyšší cenou. Nevím tedy co s tím, navrhuji jim doporučit, aby zobáčky byly proti sobě, jelikož je tam rozdál asi 45° a asi zkusit kalitý materiál, teď mě strašně mrzí že jsem vyhodil původní prasklou pružinu:( [efffe] 11.08.2015 |
| Dadajan, presne tak s tym vodikom, rovnako aj iné kalené súčiastky by sa nemali zinkovať bez odvodikovania. (nielen Zn, ale aj ine galvanicke pokovovania napr. chromovanie)), Vodík v povrchovej vrstve spôsobuje lámavosť. Odvodíkovanie - Hydrogenizacia zohriatie v peci - teplota cca 190 -210stC pod dobu 4 az 15hod podla velkosti suciastky. Odvodikovanie sa ale musi uskutocnit najlepsie hned po galvanizovani, resp. do niekolko malo hodín. Odvodikovavat po dvoch a viac dnoch nema zmysel. [Brano] 03.08.2015 |
| Se startovací pružinou jsem měl stejný problém. Z TK Moto jsem si nechal poslat dvě pružiny, přišly mi však také ty s těmi špatně nasměrovanými jazýčky. Jelikož jsem to ale zjistil dříve, než jsem měl složený motor, tak jsem startovací segment na startovací hřídeli otočil o 90 stupňů a je to v pořádku. Asi pět let to funguje dobře, takže co se týče kvality materiálu, jsou ty pružiny asi dobré. Pro jistotu si ale za 35,- koupím ještě nějakou do rezervy, těch je všude dost. Správné startovací pružiny ale myslím má Motoren. [Zetkař] 03.08.2015 |
| Moc mě ale nejde na rozum, proč by si někdo nechal pozinkovat pružinu, která je v oleji pod víkem. To zřejmě vůbec nebude tento případ. [efffe] 30.07.2015 |
| Z vlastní zkušenosti, to co píše Dadajan - mohu potvrdit. Kdysi (ještě za minulého režimu) jsme si nechaly pozinkovat pružiny k tlumičům na automobil. Po zkušebním projetí auta "polňačkou" okamžitě popraskaly. Jo, omyly něco stojí :( [J] 30.07.2015 |
| To prasknutí může mít souvislost se zinkováním ,nedostatečným odvodíkováním a ztrátou pružnosti. Nechal jsem v zápalu renovace nazinkovat pružiny brzdových klíčů a pak jsem se na foru dočetl o nutnosti "odvodíkování"pér a pružin po zinkování. Tak jsem raději koupil nové- pozink a když jsem se ptal(Ústí), prodavač něvěděl. Tak chci věřit, že to nepraskne. [Dadajan] 29.07.2015 |
| Mira: S moto-usti jsem v kontaktu a paní to prý bude řešit s pérárnou a pak mě dají vědět. Jinak nemyslím černu listinu jako takovou, ale pružinu jsem si tam koupil a byla špatná. V motoveterandilech mě také odpověděli, ale neví kde ji koupil, jelikož má mnoho dodavatelů, což bylo podezřelejší. Tam mě to vadilo víc, jelikož jejich pružina mě poškodila motocykl. Pružiny nemám ještě dodané, zatím poptávám Kdyžtak bych jich nechal vyrobit víc, ale bude to asi na delší dobu. Zkušenosti sem samozřejmě uvedu. Delší zobáček není špatný nápad, jelikož zkrátit se dá vždy. [efffe] 29.07.2015 |
| 2 efffe: Černá listina jsou skoro až silná slova. Motoústí+ veterándíly třeba tento problém ani neví. Možná by nebylo od věci oba obchody kontaktovat a seznámit je s tímto problémem (možná s tímto vláknem). Jinak pokud jsi opravdu nechal natočit novou pružinu, měl bych vážný zájem. Navrhoval bych udělat delší zobáček do karteru. Jaká by byla přibližná cena z pérovny? [kvasky] 29.07.2015 |
| Rád bych na černou listinu dal obchod motoveterandily.cz, kde jsem pružinu co mě poškodila stroj koupil. Další obchod kde jsem koupil nekvalitní pružinu, kterou jsem naštěstí vyzkoušel při otevřeném karteru je moto-ustinl.eu. Bojím se že nekvalitních je valná většina. Pružinu jsem nyní poptal v pérovně a nechám si ji vyrobit na míru dle vzoru, pak napíšu jak jsem dopadl. Jelikož poškodit zachovalý motor nekvalitní pružinou opravdu bolí:( Podotýkám že původní pružina praskla, novodobé bláta se ohnula.. [efffe] 29.07.2015 |
| Teď jestli nebude problém s opětovným přepínáním pružiny když se ubral jeden závit - při sešlápnutí se bude více stahovat okolo hřídele. [Martin Štindl] 28.07.2015 |
| Děkuji Martine za rady. Uvažoval jsem stejně. Zatím jsem zvolil trošku jiné řešení. Vysoustružil jsem podložku na kterou navařím váleček, který se opře o žebro. Ta podložka bude mít otvor stejný jako je v karteru a bude mezi blokem a pružinou. Zítra dám foto. Pružinu jsem použil originální (prasklou), kterou jsem nahřál autogenem a ubral jeden závit šroubovice. Tím jsem docílil delšího zobáčku do vylámaného otvoru. Zatím vyzkoušeno bez víka a pružina drží pěkně. Jinak svařování mi opravdu nebylo doporučeno z důvodu zborcení otvoru pro hřídel. Kolík resp. vložku si nechávám jako další variantu úpravy. [kvasky] 28.07.2015 |
| U té vratné pružiny je vidět vadu rovnou nadvakrát: 1.jednak u origo pružiny jsou oba zahnuté konce pružiny ve volném stavu přímo naproti sobě, v tomto případě je ale konec pružiny zapadající do karteru skoro o 45 stupňů mimo takže jasně muselo dojít k přepětí pružiny 2.příliš namáhaná pružina by normálně praskla(foto), tady došlo k vyhnutí konce pružiny a právě to vylomilo materiál v karteru. Tohle opravit bude dost obtížné, vyvařit karter nasáklý olejem je problémové protože to "bublá" a hlavně je to dost blízko otvoru startovací hřídele. Možným řešením by bylo to odvrtat a vsadit tam nahluboko vložku(váleček) a zalepit dvousložkou - jenže to jsem nikdy nedělal takže netuším jestli by bylo dost pevné. [Martin Štindl] 28.07.2015 |
| Prosím o radu jak opravit resp. upravit aretaci startovací pružiny v bloku motoru. Koupil jsem replikovou pružinu (nejspíš zrovna špatnou) a po pár startování mi vyskočila s karteru a poničila karter. Jaké byste navrhli řešení? Díra je téměř celá vyštíplá. Děkuji [kvasky] 28.07.2015 |
| Také renovuji a již jsem byl skoro u konce, bohužel replika kterou jsem koupil byla bláto a dokonce mě trochu poničila karter když vylétla a zdeformovala se. Trochu mě mrzí že nákupem repliky si člověk poškodí starý a zachovalý stroj. Máte někdo nějakého osvědčeného dodavatele? Díky [Efffe] 02.06.2015 |
| Děkuji za odpovědi taky jsem si myslel že ty repliky nejsou dobré. [Miiira] 22.01.2008 |
| Ty pružiny sú špatne vyrobené. Ako vzor použil výrobca starú vytahanú pružinu. [ZeTa] 22.01.2008 |
| Spravne ma byt ta pruzina opravdu jako je ta vlevo., tzn. zakonceni v "zakrytu".
Nepamatuji si o kolik jsem paku sponoval, ale jake pripravky a jake nasili? Zahaknes zobak do
hridele, strcis do dirky, nasunes startpaku, "natahnes" startpaku a zajistis tim
levotocivym sroubem, ktery ji aretuje. Zadne paceni premahani... Paka ma pomerne velkej hup, takze
by to mhlo fungovat, ale pokud je pruzina moc tvrda, tak nez znicit karter, radeji bych zkusil
jinou. Koukni do peraku tam tusim nedavno daval nekdo odkaz na firmu, ktera navine cokoliv. [Pája] 21.01.2008 |
|