MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307268 příspěvků |7553 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 128 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Odpověď 22.10.2020 05:53  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma ČZ 150c
Zdravím všetkých zetkárov.Poprosil by som o radu,rozpolil som po prvýkrát motor na svojej zetke a zistil som,okrem iných závad,že tam chýba odstrekovací krúžok.Vie mi niekto poslať foto tohto krúžku a vysvetliť na čo slúži?    [ogar]    07.12.2008     Zobrazit téma  
Odpověď  Dobry den a má se ten tesníci kroužek točit v karteru nebo tam ma byt na fest.    [Richard]   05.08.2020
Odpověď  Všechno se tu dá najít, jelikož za ta léta se tu snad zodpovědělo všechno. Stačí hledat. Mě to trvalo 15sek. Zadal jsem do vyhl. "ostřikovací" a bylo to tam...
Tak teď jen dobře usadit:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=178372    [J]   03.07.2018
Odpověď  Ahoj,kluci kterou stranou patří odstřikovací kroužek ke guferu.Díky.    [mira6] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2018
Odpověď  pre(M):ďakujem    [ogar]   17.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jedno síce prešlo 2x, tu je to z druhej strany.    [M.]   17.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tebe ide o toto, posielam to z oboch strán.    [M.]   17.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tebo ide o toto, posielam to z oboch strán.    [M.]   17.12.2008
Odpověď  Ešte raz chcem poprosiť niekoho o foto toho odstrekovacieho krúžku.Opísali ste tu veľa svojich postrehov,ale pre mňa to je stále vec imaginárna.    [ogar]   17.12.2008
Odpověď  Ďakujem za vaše rady a názory.Veľmi mi pomohol každý z vás.    [ogar]   09.12.2008
Odpověď  Souhlasím,tedy při chodu motoru kroužek brání zatékání oleje ke guferu/těsnící vložce.Odsřikující olej je(částěčně)odváděn přes tu misku do prostoru převodovky.    [Martin Štindl]   09.12.2008
Odpověď  Můj názor je úplně jiný. Na klikovém hřídeli je gufero. Každé gufero je jednosměrné, t. zn. že spolehlivě těsní jenom z jedné strany, od pružinky. V tomto případě tedy z klikové skříně ven, do převodovky. Ten kroužek má omezit vzlínání oleje po klikovém čepu k břitu gufera a zmenšit možnost nasátí oleje podtlakem přes gufero v jeho "nepříznivém" směru (proti pružince) pod břitem. Podobné odstřikovací kroužky se dávají často před lamelová (labyrintová) bezkontaktní těsnění za stejným účelem.    [host]   09.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mirek:Ale mi přece teď debatujeme o odstřikovacím kroužku (kat str 9,pol 16) viz. obrázek,a ne těsnícím kroužku (kat str 11,pol 15).
Pája:podle názvu té součástky to asi tak může být,jinak si nedovedu vysvětlit účel té misky.    [Martin Štindl]   08.12.2008
Odpověď  A ted jsem si vzpomel kde semto viděl když jsem dělal motor, vubec to nepatří na klikovku ale na hřídel k sekundárnímu kolečku kde slouží jako labirint...... Ke klikovce by se to už nevešlo, v katalogu maj asi překlep :-)    [Mirek]   08.12.2008
Odpověď  já bych řekl že to je blbost vždyt ten kroužek je až za guferem a jak by přes gufero házel ten olej?! a nikde jinde to spojený není, já bych řekl že to funguje jako normální labirint... Ale můžu se i milit...    [Mirek]   08.12.2008
Odpověď  To bych bral, hladina oleje je pomerne nizka a takto to "prikrmuje" mazani prevodovky (pokud to teda ten krouzek opravdu umi hazet za ten plech ;-)    [Pája]   08.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ta funkce toho odstřikovacího kroužku u klikové hřídele mi také není přesně známa a nikde v literatuře jsem o jeho účelu nic nenašel.Ale známý co nám opravuje motory mi říkal,že má funkci jakéhosi čerpadla:při běhu motoru odstříkává olej do té misky na karteru(v misce je otvor směřující do prostoru převodovky).Nevím jestli to je opravdu jeho účel,ale to vysvětlení mě připadá vcelku logické.    [Martin Štindl]   08.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já to tedy spletl,myslel jsem že je řeč o těsnícím kroužku na předlohové hřídeli(foto).Je nasunut na předlohovou hřídel a při otáčení vytlačuje olej od ložiska.Jak již zmiňuje Pája,v případě použití gufera se musí použít nízké(5mm)-stejné tloušťky jako původní prachovka.    [Martin Štindl]   08.12.2008
Odpověď  Mno, jsem nejak mimo - odstrikovaci krouzek je v motoru na klice pod prim. ret. kolem (kat str9,pol16). Jeho vyznam popravde moc nechapu. To, o cem se tu bavite je tesnici krouzek hridele jak pise MS. Pokud je spatny protlacuje se olej kolem ret. kola. To lze a casto se to delalo, ze se misto prachovky loziska daval simering. V tom pripade je mozno dat vnit. krouzek, nebo cele lozisko. Podminkou je ale nizkej simering (opet viz MS). Pokud se da vysokej+rozperka bude velke vylozeni hridele a pujde do kopru lozisko, karter a vse okolo. Ja to takto "vylepsene" koupil v motoru "po GO". Ja osobne jsem vahal, pak jsem vybral jeden slusnej krouzek + prachovku a olej kupodivu netece.    [Pája]   08.12.2008
Odpověď  Číslo guffera,ktoré som vymontoval z kľukovej hriadele je:20-35-10.Teraz neviem,či to je práca nejakého kutila predo mnou,alebo nie?    [ogar]   07.12.2008
Odpověď  Ano,v nouzi pokud by kloudný kroužek nebyl k sehnání může být nahrazen ložiskem 6203,ale doporučuji se nejdřív zkusit sehnat ten kroužek.Na kroužku je myslím šnekovitá drážka která při chodu motoru vlastně vytlačovala převodový olej od ložiska.Rezervní určitě mám,foto ale mohu dodat později.Možná ho sem dá někdo dřív.    [Martin Štindl]   07.12.2008
Odpověď  Neviem,či som dobre porozumel,krúžok nahradiť ložiskom?    [ogar]   07.12.2008
Odpověď  Správně se nazývá těsnící kroužek hřídele,je z hliníku.Na jednom céčkovým motoru ho mám nahrazen ložiskem stejně jako u Téčkových motorů prvního a druhého provedení.Těsnění zajišťuje jen vnější gufero 25-40-5(možná by bylo vhodnější dvoubřité).    [Martin Štindl]   07.12.2008


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006