MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316193 příspěvků |8188 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 37 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Odpověď 20.7.2024 15:08  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma Renovace Kominíček
Tady posílám fotku čerstvě zrenovované 150C - mnoho dílů je originál,třeba i niklované dráty do kol a pneumatiky BARUM 2,75 -19.
Linky jsou pouze na nádrži a kolech,podle Marčíka.
Výfuky taky jen chrom kolena a černé tlumiče.
Jak se líbí?    [Monty]    21.12.2008     Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Omlouvám se, upsal jsem se o řádek- správně 316 xxx.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.05.2018
Odpověď  Tak je asi něco špatně ne? Když archív ČZ Strakonice má poslední čísla 150c na výrobní lince v r. 1953 362 xxx, tak 346 xxx nemůže být rok 1951. Papír snese všechno...
Můžou být později přepsané po výměně motoru a rok tam napsali stejný jako v původních(???)    [J]   17.05.2018
Odpověď  Mám 346 4xx a originál doklady a je to listopad 1951.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2018
Odpověď  Ano, výr.č.306 820 je 150tka z poloviny roku 1951.    [Martin Štindl]   13.05.2018
Odpověď  Josef: Mně teda podle této tabulky vychází,že to máte přesný rok 1951.    [Vojta]   13.05.2018
Odpověď  Ano, tu už znám.
Ale podle této tabulky přesný rok těžko odvodím........    [Josef]   13.05.2018
Odpověď  Zde je tabulka výrobních čísel: http://jawarmaniak.wz.cz/technika/vyrobni_cislaT.htm    [J]   13.05.2018
Odpověď  Dobrý den,
potřeboval bych určit rok výroby podle čísla motoru.
Jde o lidovku ČZ 150 C s odpruženým zadkem, číslo na motoru je: 306820.
Je to ročník 1951? nebo 1952? Nikde nemohu dohledat o jaký rok se přesně jedná-nejspíš to bude někde na rozmezí.
Děkuji za odpovědi.    [Josef]   13.05.2018
Odpověď  Perfektní, mockrát děkuju!    [kasmar] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.01.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě detail výrobního čísla na sériovém rámu ČZ 125 r.1953.Kvalita snímku je trochu horší,ale ty čísla jsou vidět.    [Martin Štindl]   07.01.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Štítek na Céčku.Štítek je nově kupovaný přichycený v původních dírkách.    [Martin Štindl]   07.01.2009
Odpověď  Martin Š: měl bys, prosím Tě, ještě nějakou fotku, kde je přesně umístěný ten štítek, abych věděl, kam ho dát? Díky!    [kasmar] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.01.2009
Odpověď  Do kdy se vyráběli rámy nevím.Otec má právě na své kombinované zetce 125 rám z Céčka(původně bez štítku i dírek),který má na výztuze u stupačky číslo 55.    [Martin Štindl]   01.01.2009
Odpověď  Martin Stindl - je možné, že by sa rámy C vyrábali do r. 1958? Na páske pravej stupačky na dvoch rámoch mám 1958. Na jednom dierky na štítok su, ten druhý je iba časť odrezaná nad držiakmi motora. Dík.    [tibisz]   01.01.2009
Odpověď  Na Daniella mám email,ale bez svolení ho sem dávat nebudu,myslím že se ozve sám.    [Martin Štindl]   01.01.2009
Odpověď  Sériové stroje mají štítek pod sedlem,u Céčka je kvůli trnu pro pumpičku umístěn trochu nalevo.
1.Ten rám neměl štítek a nenalezl jsi ani díry pro natloukací šroubky.Na výrobním štítku jsou udány a:rok výroby
b,c:v.r.rámu a v.r.motoru,čísla rámu a motoru jsou
šestimístná zpravidla se shodují(mám shodné i na 150/352)
d:vlastní váha
e:celk.přípustná váha
f:obsah ccm
g:vrtání/zdvih
h:výkon
Právě náhradní rámy neměly vyrážená výrobní čísla a ani výr.štítek(zpravidla ani ty díry)
2.Elektroinstalace byla sice v náhradních dílech prodejná v dané metráži,ale tu si může udělat kdokoliv z toho co je bylo ruce.A na dochovaných strojích se vzácně najde původní kabeláž.
3.Pokud vím tak nádrže B,T,C mají dva otvory pro kohouty.U Béčka a Téčka(nádrž s malým výřezem) byl kouhot kvůli kroucené měděné trubičce nejčastěji na pravé straně,u Céčka(nádrž s velkým výřezem pro sedlo) na levé a druhý otvor zaslepen těsněným šroubem.U Béček i Téček dost často majitelé měnili původní karburátor(šroubovací víko)za mladší(víko na dvou šroubech,který měl už vyústění pro gumovou hadičku a kohout přesunuli na levou stranu.
4.Symbol ČZ je na stahovacích maticích už na typu B,T a starších Céčkách,mladší měly bez znaku.(stahovací matice byla také prodávána jako náhradní díl)
Rok výroby rámu by mohl být vyražen na výztuze u stupačky na pravé straně(při pohledu zhora).První dvojčíslí (asi?) udávalo měsíc,druhé rok.Náhradní rámy se dělaly i po skončení výroby(1953),takže může být i 54,55.    [Martin Štindl]   01.01.2009
Odpověď  Martin: Hmm, zajímavé. Je to z nějaké knížky? Věděl bys, kde přesně hledat ten rok výroby? Jestli byla postavena z dílů, je pak tedy možné:
1. že se takovéto stroje neopatřovaly štítkem?
2. kombinace kabelů: opředené k baterce a ostatní v bužírce vznikla koupením dílů, které zrovna byly skladem?
3. nádrž pro dva kohoutky - je třeba shodná nádrž na C a t? Viděl jsem fotku téčka s kouhoutkem na pravé straně. Btw. umístění kohoutku je pevně dané, nebo je to jak to přišlo pod ruku?
4. tomu poslkádání taky nasvědčuje bakelitová matice pro utahování řídítek, na které je symbol ČZ...

Nemáš mail na toho Daniella? V profilu ho nemá.
Díky!    [kasmar] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  01.01.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Podvozek(chasi)u zetek měl ze sériové výroby vždy šestimístné číslo,stejně jako motor.Číslo bylo vždy vyraženo na štítku a asi v roce 1952 se začal na Céčkách vyrážet i na krk rámu(z levé strany).V té době si ale mohl kdokoliv sestavit motocykl doma ze zakoupených dílů a poté přihlásit,stroj musel projít kontrolou a podvozek i motor byl úředně označen(číslo 3/10-18 na krku rámu a 3/7-239 na motoru by tomu odpovídalo,podobně značený motor i rám má Daniell)rok výroby se u rámů značil myslím na výztuze u stupaček a to i na náhradních.Pokud byl rám či motor na původním seriovém stroji měněn z důvodu poškození,dostal díl zpravidal výrobní číslo nahrazované součásti.Každý z nás ví,že tyto motocykly jdou v domácí dílně sestavit vcelku snadno a tenkrát mnoho kutilů si motocykl sestavilo doma.Objednat díly,poslat a sestavit si ho doma vyšlo levněji než koupě sériového stroje.A ty celolakovaná kola tomu také spíše napovídají,základní verze měla zpravidla chromy.
Příkladně můj děda měl přihlášenou motorku,která byla sestavena z náhradních dílů Manet 90.    [Martin Štindl]   01.01.2009
Odpověď  Kohoutek je na fotce špatně vidět - ale je to replika tahacího těsněného korkem -myslím,že takovej tam být může,ne?    [Monty]   01.01.2009
Odpověď  nezdá se mi že by si ji někdo doma stavěl....příjde mě to velice krásný předrenovační stav a ještě hezčí dárek jinak ty kola se mizdají přetírána stříbřenkou..Originál byli černý celý z dvěma linkama a černá barva se stříkala až po vypletení. usoudil jsem to z dochovalých kol kde byli kapky tam kde se kříží draty což by se jinak stat nemělo.Středy kol byli vždy černý    [kam]   01.01.2009
Odpověď  Podle těch čísel na rámu a motoru a to že chybí štítek nasvědčuje,že si motorku sestavil nějaký kutil z náhradních dílů.    [Martin Štindl]   30.12.2008
Odpověď  Ještě jsem zapomněl:
5. Kabely k baterce jsou opředené a všechny ostatní jsou v gumové bužírce. Je možná tato kombinace v originálu?    [kasmar] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.12.2008
Odpověď  Dneska jsem dělal podrobnější prohlídku:
1. Ráfky byly původně černé s linkou, zrovna tak byly i černé středy. Stačilo oškrabat kousek stříbřenky. V kaslíku bylo několik náhradních Cr niplů, což by nasvědčovalo chromovému výpletu. Dle Marčíka citovaného níže by to odpovídalo "3." provedení. Jenom při renovaci zvážím použití chromovaných ráfků, přecijenom to lépe vypadá a prohřešek by to taky nebyl, co myslíte?
2. Nikde jsem nenašel štítek, na rámu pod sedlem nejsou ani díry od nýtů. Na krku rámu je vyraženo 3/10-18 a na motoru (u sytiče) 3/7-239. Dal by se z toho určit rok? Všude jsem našel čísla motorů pouze v šesticiferném formátu.
3. Motor je 150, díky za nasměrování.
4. Má příprava na kohoutek na pravé straně nádrže nějaký hlubší význam? Díky za odpovědi.    [kasmar] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.12.2008
Odpověď  Ted jsem všimnul chyby ve svém předchozím příspěvku.Celochromovaná kola(chromovaný střed)jsem viděl na mladších typech T(1949,1950),na Céčkách jsem je na původních strojích zatím nezaznamenal.Střed zadního kola na Téčku(s bubnem a rozetou)šel nachromovat a vyleštit,u Céčka už byl to byl asi problém.    [Martin Štindl]   29.12.2008
Odpověď  podle mě je motor ze zetky 150ten absoloutně nejvýdržnejší ze všech čs strojů.v kolika domácích sekačkách,ovorávačkách,traktorechatd sem ho viděl,a vždy sloužil supr.já svojí zetku přivez,podobně i kámoš,byla zaskládaná 20let venku ve dřevě,a chytla po nalití benálu na první drb.akorát ta cívka,bud de,nebo je to blbý...    [jaromir-noskov]   29.12.2008
Odpověď  JC-Marčík v knize uvádí pro typ C tři nejčastější provedení,a to základní,vývozní a lidové.Ale při výrobě docházelo k velkému kombinování dílů z důvodu přání zákazníka či nedostatku určitých dílů,hlavně mezi základním a lidovým(kominíček)provedením.Povrchová úprava kol měla několik provedení(už i u typu T) buď 1.celochromová(střed,výplet i ráfky v chromu),
2.chromovaný výplet s ráfkem,střed černě(červeně)lakován
3.lakovaný střed a ráfek,výplet chromovaný,ráfek linkován.
4.lakovaný střed,ráfek i výplet,ráfek linkovaný.
První dvě provedení se byly většinou na základní verzi(chromované),třetí provedení se mohlo objevovat u obou verzí a čtvrté většinou pouze u lidovky.
U lidovky(kominíčka) se objevovali i dvě provedení rámečku světlometu,lakovaný i chromovaný.    [Martin Štindl]   29.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Monty: Je pěkná. Je vidět, že sis dal opravdu práci, jen se mi nelíbí ten leštěný motor a původní benzínovej kohoutek se už časem někde sežene :)    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  29.12.2008
Odpověď  Je překrásná, zrovna se do ní také pouštím a snad by pak mohla takhle nějak vypadat, akorát s tandemem... Akorát se chci zeptat proč není ten výplet černý, myslím že podle knihy pana Marčíka a hlavně podle dochovanách kusů by měl být černý... Nicméně já to planuji také takhle, protože připravit vypletené kolo pod lak je s uspokojivým výsledkem nemožné a myslím, že nastříkané dráty, niply, ráfky a středy by při vyplétání utržely spousty šrámů... Jinak moc chválím Jirka    [JC] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jako dárek je hezká,pěkný předrenovační stav základní verze.Tachometr je Křižík používaný spíše na Téčkách(80km),ale může být původní.Kubatura je napsána na hlavě válce na levé straně(foto).Ale bezpečně se to zjistí změřením průměru vrtání válce(stopětadvacítka má 52mm,stopadesátka 57mm)    [Martin Štindl]   29.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dostal jsem ji jako nečekané překvapení, jistě si dovedete představit ten pocit! :)
Ačkoli jsem většínou míval Zetky od panelky mladší, zajímal jsem se spíš o hostorii Jaw, takže tady se zatím "učím".
TP a ani štítek nemá a zatím se mi nepodařilo vypátrat, jestli to je 125 nebo 150. Prý 150... Ten nálitek na hlavě jsem nenašel (nebude on zespod?) a dle tachometru to asi taky nepůjde - bílá stupnice do 80 na černém pozadí, symbol K v kruhu - může to být origo?
Jinak motorka je pojízdná, chytne studená na třetí..i když na dvojku už toho má plný brejle. Když to půjde, do láta by mohla být hotová...
Btw. nejste někdo z okolí Plzně, že bych se stavil na konzultaci? :)    [kasmar] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  29.12.2008
Odpověď  To Kasmar: Ahoj dej sem fotku jak vypada ten tvuj dareček? A kupoval sis ho sam? JAka byla jeho cena?Má TP?    [Daniell]   27.12.2008
Odpověď  Pěkná, pěkná, velký kus práce!
Musím se taky pochlubit - Ježíšek mi přinesl taky takovou, nálezový stav, ale pojízdná. Nádherné překvapení! Takže už dva dny ležím v knížkách a skenuju weby, ale počítám, že se dřív či později na něco optám. :)    [kasmar] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.12.2008


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006