Složení zadního kola Hoši složil jsem celý zadek, ale zdá se mí, že se zadní tlumiče rozbíhají.Jako kdybych dal na zadní osku někdo o nějakou podložku víc, ale skládal jsem to podle manuálu.Jedině mě napadlo abych ubrousil krytku co je za vymezovacím kroužkem a zakrývá střed kola.Nebo ty tlumiče mají být trochu rozevřené? [jarek] 06.02.2011 Zobrazit téma |
| Chlapi, ktorý tomu rozumiete nič v zlom,prečo vymýšľate už vymyslené?Ako toto može spraviť pravá strana foto 1-iba tak,že je tam krátky závit na čape rozety.Vyber to, predľž závit o 2mm a dotiahni,alebo vysústruž 2mm závitu v matici,alebo si tam daj podložku pod maticu a dotiahni.Ak drie rozeta o štít,tak máš krátku vymedzovačku medzi ložiskom a štítom-znovu podložka jedna,druhá až to nedrie,zmeraj hrúbku podložiek + vymedzovák a vysústruž novú rúrku.Ľ -máš dobrú krytku aj vymedzovačku,ale ak odstáva vymedzovák vzadu a vonkajšia časť pod maticou osky vpredu foto 5,6 tak máš kryvú osku kolesa,alebo je príliš vyšrubovaný napinák,ktorý osku ohýna a je dlhšia vodiaca rúrka osky v klzáku,ako je jeho šírka-tá rúrka po natlačení z vonku do klzáku nesmie prečnievať na druhej strane. [tibisz] 06.05.2011 |
| Honzo jsem už trochu deformovaný,ve všem vidím díly na OHC. Hlavně aby tu správnou prachovku Jarek sehnal.Nechtělo se mi ji kvuli focení demontovat. [jwm] 06.05.2011 |
| jasně já tím chtěl říct, že přední krytku z péráka nenansadí na zadní osu péráka! Pokud 500 má stejný průměr (16 nebo 17) tak to pak jo. [HonzaBK] 06.05.2011 |
| Klidně si rejpni :-)))),to je v pořádku,také to občas dělám ale přesto,že Já už mám s věkem brýle,tak jsem zadní krytku od přední rozeznal a o TO TADY ŠLO.Průměr je podružný,přesto si myslím,že je to 17 mm ale dlouho jsem to neměřil ale to není důležité. [jwm] 05.05.2011 |
| Průměr zadní osy na péráku je stejný jako průměr přední osy na Jawě 500 OHC typ 01 kde je krytka stejná.Stačí? [jwm] 05.05.2011 |
| Jen takový rejpnutí? Jak může mít zadu krytku z předního kola, když v předu je 12ka oska - díra a vzadu je 16ka oska - díra?? [HonzaBK] 05.05.2011 |
| Jarku,je to jednoduché, na levé straně u rozporného válečku máš špatnou krytku/prachovku/ ložiska,je z předního kola,má vystouplý střed.To je to, co tam je navíc.Správná krytka/prachovka/ zadního kola má plošku o stejném průměru jako je rozporný váleček co tam máš ,ten je správný. [jwm] 05.05.2011 |
| Podle mně divně olakovanej Pérák [Monty] 04.05.2011 |
|  Ještě jedna z druhý strany. [Martin83] 04.05.2011 |
|  Ahoj taky něco přidám do diskuze. Mám hodně zachovalé černé zadní kolo a vypadá to moc pěkně,pneu Continental 3.25-19.Na náboji ozubení stejný jako pérák viz foto. Nemohlo to být z nějakého jiného motocyklu ? [Martin83] 04.05.2011 |
| zkusím to vyfotit, ale moc z toho vidět nebude.. orezlej ráfek s linkou. A to jestli byl v chromu nebo barvě nepoznám :o) [Beat] 03.05.2011 |
| Beat to je klam.To je odraz pravděpodobně rámu.Jinak jsem to viděl taky tak, že ten oblouček, kde jsou špice je v barvě motocyklu a kolem linky, nebo jsem ještě viděl, že ten oblouček je takový matný chrom, možná až stříbřenka a z každé stranyje také linka.Ale jako originál zachovalé kolo jsem to v životě neviděl.Vždy jen z fotek. [Jarek] 02.05.2011 |
| Jarku, můžeš mi sem pls dát fotky ráfků? Máš to chrom s červenou linkou viď? Na tu kombinaci jsi někde přišel? Já to budu řešit u svýho péroše- je to Fj z 48ýho, a na ráfku je vidět zbytek linek. Mohlo to být lakovaný s linkou, nebo chrom s linkou? [Beat] 02.05.2011 |
| Ty divej leštit jsem to nechtěl.To se mi nelíbylo.Zkoušel jsem jeden kousek, ale prostě mi to nepadlo do oka.Já vím že to opískované taky nebylo, ale líbí se mi to.Je to takové matné.S tou špínou máš pravdu.Jak to skládám tak mám pořád ruky špinavé.Tam chytneš klíč, tam vyleštíš hlavičku od šroubku atd.Pak chytneš ten opískovaný kus a je tam hned ťápanec.Věřím, že už to dlouho nebude trvat a budeš to moct posoudit jako celek:-)Jinak s Perošem moc jezdit nebudu.Jenom sem tam na nějaké klubové akce a srazy.Na ježdění bude zetka.Do té se pouštím hned jak udělám Péroše na ní mám i doklady víš. [Jarek] 07.02.2011 |
| To Jarek-dotaz mimo z. kolo. Když už to máš tak vymazlený,aspoň co je vidět samej chrom-proč jsi hliník.kluzáky nechal tak jak byly a ještě je nechal opískovat ? Myslím že na tom bude držet špína,vyleštění netrvá zas tak dlouho a k tomu chromu by se to víc hodilo ?? [skvarek] 07.02.2011 |
| O víkendu na tom zapracuji.Ty mazničky tam už jsou dával jsem je tam posléze:-) [Jarek] 06.02.2011 |
|  Ono je možná sestavení osy v pořádku,ale třeba mohl předchozí majitel stáhnout osu bez rozpěrky a vidlice se tím pádem přihnula k sobě.S takovýmto případem jsem se setkal u jednoho rámu ČZ 125C.U péráka jsem měl naopak přihnutou k sobě přední vidlici.Je ale důležité to nějak vyřešit,kdyby se to takto nechalo být,tak se během provozu prodřou po stranách futra v kluzáku.Při usazení kola má být vůle vůči vidlici minimální.Jaká je vzdálenost zadních teleskopů na volno?Šířka by měla být přibližně 23cm. [Martin Štindl] 06.02.2011 |
| A zkoušel jste osu kola dotáhnout na bejka? Třeba si jen něco potřebuje sednout. Pokud ne, tak prostě něco máte dlouhý - rozpěrku, víčko ložisek, ten váleček chromovanej....? A proč nemáte maznice na mazání pérování? Takhle tam napadá bordel,a kluzáky se podřou. [Monty] 06.02.2011 |
|  další [Jarek] 06.02.2011 |
|  další [JAREK] 06.02.2011 |
|  Tady jsou [JAREK] 06.02.2011 |
| Jarku vyfoť z boku to místo s rozpěrkou(levá strana), podle fotky to vypadá že toho tam máš nějak moc. [Radek] 06.02.2011 |
| Omluva-za mystifikaci,ano je to širší. Pokud to sedí štít+rozeta,tak bude problém v rozpěrkách.Zatím bych nic neobrušoval,prošel stará témata-jsou tam rozměry,podle nich porovnat. Já měl jednu širší a musela se stočit na požadovadý rozměr a byl pokoj.Ať se daří- [skvarek] 06.02.2011 |
| Na té první foce jde vidět, že to sedí jen v zadu, ale ve předu je škvíra tudiž ta hliníková část je vytočena ven a to samé je i na druhé straně.Je to prostě rozevřené. [JAREK] 06.02.2011 |
|  No jo, ale na tom ložisku je ten ocelový kroužek viz foto a na tom kroužku pak leží štít.Možná že na to ještě příjde nějaká tenká vymezovací podložka.Na této fotce mám znázorněné kam jsou tlumiče tlačeny.Jako řešení vidím zbroušení krytky středu kola viz v zeleném kroužku. [JAREK] 06.02.2011 |
| Zkoukl jsem to ještě jednou,bohužel s těch fotek toho není moc vidět,ale připadne mi že tady je opačný problém než jsem měl já. Podle té první fotky bych řekl že to nechce ubrat,ale přidat někde na celém složení.Je možné že je to na tom štítě brzdy-má tam být kroužek,který se opírá o ložisko rozety a štít musí mít malou vůli nad rozetou-jinak by o ni dřel. [skvarek] 06.02.2011 |
| I podle mně je to v rozpěrce. Já měl podobný problém a díky foru vyřešen. Stačí zadat do vyhledavače - zadní kolo a tam je prakticky vše. Ať se podaří problém vyřešit [skvarek] 06.02.2011 |
| A pak si říkám kdybych tam dal ještě tu podložku tak ty tlumiče půjdou ještě víc od sebe..Tak fakt nevím [JAREK] 06.02.2011 |
|  A pak nevím ještě tohle.Tady jde vidět, že na štítu v tomto místě by měla být ještě nějaká tenká podložka.Když roztočím kolo tak to někde dře.Myslím že to právě dře na tom štítě, protože tam není ta podložka.V starém katalogu na zbrojovku je nějaké podložka(tenký plíšek)vyobrazen, ale v novějším ne.Tam je jenom ten ocelový kroužek viz. foto co je na rozetě.No fotce mám podložku, ale ta je z pertinaxu a nevím jestli to je právě ta.Pokud někdo víte tloušťku a průměrové míry té podložky tak je sem prosím hoďte.Teda jestli tam má vůbec nějaké ta podložka být [JAREK] 06.02.2011 |
|  Nevím jestli to jde vidět [jarek] 06.02.2011 |
|  Tohle mi to dělá na každé straně [jarek] 06.02.2011 |
| nebo máte delší rozpěrku? [Monty] 06.02.2011 |
|