MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315084 příspěvků |8092 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 38 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (P | Odpověď 29.9.2023 15:44  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma Blatníky na péráku se sidecarem ?
Zdravím
Jde mi o hluboké blatníky, které byly namontované na péráku ZB (1948) se sidecarem, na tom péráku bylo také dodatečně nabastlené sedlo z 500 OHC, Ty blatníky údajně z OHC nejsou a nepřipadají mi jako domácí výroba.
Ptám se - viděl jste někdo takovéhle blatníky a mohlo to s těmito blatníky vyjet ze ZB v r. 1948, v TP byla zapsána i sajda bez uvedení typu ? Na té fotce celého péráka ten přední hluboký byl vyměněn za mělký, protože hluboký se nelíbil, původně tam byly oba ty hluboké.
Díky    [tour]    10.04.2012     Zobrazit téma  
Odpověď  Z Ohc nejsou, celkově je to zbastlenina co dům dal. Připadá mi, že je tam i tacho z kyvačky ..    [Honza]   25.08.2012
Odpověď  Když se podíváte na nádrž je tam kolečko, zadní odrazka zapuštěná v blatníku s těsnící gumou,klasická spínačka, ze 48 roku je tam možná rám a motor což je docela běžný případ starších péráků upravovaných dobou kdy se prodávaly náhradní díly v 50. letech (blatníky, vidlice, kastlíky atd). Chtěl jsem se zeptat jestli tyto hluboké blatníky nejsou třeba z jawy 500 ohc "šnek" jen mě to tak napadlo.    [Jirka1850]   25.08.2012
Odpověď  A viděl někdy někdo nějakou "oficiální" fotku z Jawy jak je dělají nebo propagují? Podle mě je to samodomo na sto způsobů.    [vana-hb]   24.08.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nerad zakládám nové téma, tak otevřu tohle. Na bazosu je pérák, vývozka do španělska. Takže do španělska byly dělány hluboké blatníky? JInak ale docela hezký stroj, s těma blatníkama to vypadá moc pěkně.

http://motorky.bazos.cz/i nzerat/17890062/Prodam-Pe raka-250.php    [Jarda]   24.08.2012
Odpověď  Jo- myslím, že to mohlo klidně vzniknout v JAWě.A úplně stejně to mohl vyrobit šikovnej klempíř od Sodomky, nebo kdekoli v Horní Lhotě.

Mít takovej kousek na dvoře, asi bych to udělal celý znovu, když stejně některý věci jsou už udělaný.A blatníky tam nechal.    [Monty]   16.04.2012
Odpověď  Problém je že i kdyby to tak bylo, tak pravdu se o tom asi nikdy nedozvíme :-)
Jinak rada: podle linek se určitě nedá posuzovat originalita, viděl jsem už dost očividně přestříkaných dílů i celých motorek s krásnýma linkama, lidi to prostě chtěli mít pěkný ;-)    [meela]   16.04.2012
Odpověď  Monty - o výrobě blatníků v Jawě nic nevím, ale jestli máš pravdu, tak když se v Jawě tedy dělaly malosérie blatníků na 500 /01 ze tří kusů, tak se tam mohly taky dělat malosérie hlubokých blatníků na péráky stejným způsobem nebo ne (dokonce by to časově asi i sedělo), asi by to pak vysvětlovalo i ty perfektně udělaný linky na těch blatnících ?
No jestli ty blatníky někdy nechám opískovat, tak sem ty fotky dám, není co skrývat. Teď ale opravdu co s nimi, nechat je tak jak jsou, ale je k nim původní jenom rám a kastlíky ve stejným odstínu, nádrž je přechromovaná a přední vidle asi už přelakovaný a nebo to dát všechno do novýho laku a zmizí navždy patina i s linkama ?    [tour]   16.04.2012
Odpověď  Víte něco o zpracování plechu? Vyrobit takovej blatník z jednoho kusu znamená formu za hodně veliký peníze,a karosářský lis. V padesátých letech jich v republice bylo maximálně deset. I JAWA na modelu 500 OHC typ 01 dělala blatníky ze tří dílů - bylo to v malý serii levnější.

A druhá věc - proč by ten někdo superschopný použil Pérácký seriový vzpěry, úplně nesmyslně připevněný daleko od okraje?????

Pevně věřím tomu, že když blatníky opískujete, budou nástavce blatníků přivařený autogenem na tupo k původním Péráckým, svary rozklepaný,a celek znovu olemovaný. Byla to tehdy zcela běžná karosářská technologie, je tak udělaný kdejaký starý auto.    [Monty]   14.04.2012
Odpověď  Díky za postřehy a názory, klidně ještě někdo přihoďte.
Jenom doplňuji, že já tu o těch blatnících nepíšu nikde jako o prototypech, unikátech, maloseriích apod. Ponechám si svůj názor, že to někde někdo vyrobil záměrně jako hlubokej blatník z jednoho kusu tlustýho plechu a asi to chtěl na péráka, tak tam namontoval originál držáky z mělkých péráckých blatníků. Jsem přesvědčenej, že doma si ten jednolitej kus blatníku nikdo nevyrobil, to bych spíš spekuloval, že někdo použil blatník z úplně jiný motorky (ale jaký ?) a vzpěrama z péráka z toho udělal péráckej a to včetně linkování, asi to byl veteránista nebo perfekcionalista.
Alespoň jsem se utvrdil v tom, že zbavovat se jich, by byla blbost, lepší bude je namontovat (viz meela), jezdit s nima a dál spekulovat. Ještě jednou díky.    [tour]   14.04.2012
Odpověď  Pardon,odkaz:http://aukro.cz/jawa-250- perak-r-v-1948-i226744312 3.html    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2012
Odpověď  Tady ty zadní kryty kola z kývačky jsou taky zajímavě vymyšleny na zadní kolo na péraka.I s blikny.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2012
Odpověď  jinak když pohledáš tak takových blatníků tady najdeš víc, viz třeba:
http://www.veteranforum.c z/index.php?id=11&idk at=114&idtop=169706
vyskytují se i na zetkách http://motomagazin.cz/ind ex.php?action=cz125t& menu=14&pos=cz125tup
nebo na prototypech http://www.veteranforum.c z/index.php?id=11&idk at=114&idtop=147026
ty popravdě ani nejsou tak hezky udělané :-)

ale jedno mají motorky s upravenými blatníky vždycky společné, každý tvrdí že vypadají "továrně" a často je k tomu i historka jak někdo něco vyprávěl o omezené sérii pro lesáky a podobně... :-)    [meela]   12.04.2012
Odpověď  Já jsem k těmhle blatníkům vždycky skeptický, hlavně když se podívám na vzpěry - vždycky tam jsou sériové vzpěry kterým jde prolis až pod blatník (zbytečně). Přeci kdyby někdo (jawa, nějaké družstvo) vyráběl celý blatník (což by určitě nebylo levné), tak by nejspíš udělal i jiné vzpěry které by tam seděly... Ale zase na druhou stranu se mi tyhle blatníky líbí a na motorce bych si je klidně nechal :-)
Na těch tvých by bylo potřeba dát dolů barvu aby bylo vidět jestli nejsou bočnice přidané a to by byla škoda, lak mají zachovalý...    [meela]   12.04.2012
Odpověď  nevím? A už tu zaznělo, že jsou to blatníky z jiné moto naspasované na péráku? A nebo malovýroba nějakého družstva, Pokud jsou z jednoho kusu je to tovární domase většinou bastlily na původní blatník nějaká postraní lízátka.    [Mirek]   12.04.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jedna věc,nemusí to být zrovna "domácí výroba" ale ty blatníky mohou být vyrobeny továrně - ale nemusí to být přímo v Jawě.Tehdy národní strojírenské podniky byly dobře vybavené a nebyl problém aby si zasloužilý dělník mimo pracovní dobu vyrobil něco pro sebe.Tyto blatníky byly podle popisu na Zbrojovce 1948,takže těžko je to tovární modernizace z roku 1953.Přikládám foto stavby mého dědy,tohle přibližovadlo si dělal sám a blatníky si vyrobil s povolením svého vedoucího v tehdejším n.p.Karosa.
A tyhle konspirace ohledně "tovární prototypů" a "speciálních vývozních typech" jen nahrávají těm co se snaží prodávat tyto stroje jako vzácnosti ("nesehnatelné","velmi málo vyrobených kusů" atd...).Tyto stroje jsou sice raritní,ale nelze je brát jako tovární výrobu bez průkazných podkladů.    [Martin Štindl]   12.04.2012
Odpověď  možná se dostanu na tenkej led ale co když v roce 53 když už měli v hlavě kývačku s hlubokejma blatníkama tak je napadlo takhle "zmodernizovat" i péraka. Prostě jen takovej poslední pokus o modernizaci o kterym se nedochoval žádnej důkaz ani spis. Pracuju ve firmě kde se výrábí elektromotory jako vývojový technik. Když se tady udělá nějaká změna nebo jen pokus o změnu na stávajícím motoru nikdo to nikam neeviduje protože to je prakticky vždy jenom vlastní iniciativa toho danýho vývojovýho technika. A teprv když se ujme tak se někam zaeviduje. Tahle změna s blatníky se prostě neujala protože už byla vymyšlená kejvačka tak o ní ani nezůstal žádnej záznam. Co vy na to ?    [Mirek F.]   12.04.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Poslední foto, mám jich víc, ale nemá cenu to sem cpát.
Trochu bych se přiklonil k názoru od Mirka F.
Ty držáky hlubokých blatníků vypadají asi stejně jako ty na mělkých blatnících, ale myslím si, že tyhle hluboký blatníky si jako perfektně olemovanej a vylisovanek výrobek doma nikdo nevyrobil - viz konspirace od kolegy. Prostě se mi to jeví jako jinak tvarově vylisovanej blatník, ale asi se stejnejma držákama. Beatovo dobový tuning blatníků mi na první pohled taky nepřijde jako domácí výrobek ? Ať žijou konspirace..., alespoň je o čem ...    [tour]   12.04.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  další    [tour]   12.04.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  fotky zevnitř    [tour]   12.04.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  tady máš podobný dobový tuning    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2012
Odpověď  Jestli jsou na prodej tak mám zájem. Dej vědět na @. díky    [springerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2012
Odpověď  A není se už na čase zamyslet nad konspirační teorii že je možná malá šance že se tyto blatníky vyráběli v nějaké malé silně prototypové serii ? Neříkám přímo jawou ale nějaký družstvo nebo kovozávod to mohl nabízet ? Je to jen moje teorie které bych chtěl věřit protože těchto blatníku se už objevilo spoustu a tyhle vypadají opravdu jak tovární. Tohle by jen tak někdo doma nesvedl to se na mě nezlobte a to že dřív byli lidi šikovnější s tim na mě nechodte... dnes jsou šikovnější.    [Mirek F.]   11.04.2012
Odpověď  Omlouvám se za zbytečně nevrlý předchozí příspěvek, psal jsem to včera večer po návštěvě hospody, dneska ty blatníky nafotím ještě zevnitř.    [tour]   11.04.2012
Odpověď  No prostě tam žádný svary nejsou, je to těžkej tlustej plech, rozhodně je silnější než mělký pérácký blatníky, který mám v garáži. Kejvačky mám taky a s těma to nemá nic společnýho, ale těžko to dokážu.    [tour]   10.04.2012
Odpověď  Přední blatník nebude z kejvačky. Má jiné rádiusy konců a je daleko hlubší. Šáhni dovnitř jestli tam není někde svár. Vypadá to jako upravenej péráckej.    [Rix]   10.04.2012
Odpověď  První fotka - blatník z kývačky plus dobastlené držáky, aby to šlo namontovat na péráka. Poslední fotka - dovařené samodomo ty "bočnice", aby na jezdce nelétalo bahno a voda v dešti. Určitě ne žádná rarita, ani prototyp ani nic podobnýho. Můj názor.    [vwkafer]   10.04.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  a poslední    [tour]   10.04.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  další    [tour]   10.04.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  další foto    [tour]   10.04.2012


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006